Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'We worden beperkt door de principes van Wenger'

Laatste update:

Aandeelhouder Alisher Usmanov van Arsenal heeft uitgehaald naar manager Arsène Wenger. De steenrijke Usmanov, die voor dertig procent eigenaar is van de topclub uit Londen, vindt dat Wenger te weinig slagkracht toont op de transfermarkt. Dat terwijl er voldoende geld beschikbaar is. In Engeland is Arsenal met een achtste stek in de rangschikking bezig aan een zeer matig eerste deel van het seizoen.

/

“We moeten het team op iedere positie versterken om in Engeland op het niveau van Chelsea en Manchester City te komen”, begint Usmanov in gesprek met CNBC. Vervolgens wijst de rijkste man van Rusland op Real Madrid, Barcelona, Paris Saint-Germain en Bayern München in Europees verband. “Arsenal is als een droom. Soms is het een geweldige droom, soms is het pijnlijk. Het potentieel is aanwezig, maar een kritische evaluatie van fouten en het erkennen van fouten is er niet.”

Het is nog maar de vraag of Wenger in januari een slag wil slaan op de transfermarkt en dat is volgens Usmanov niet goed voor de club. “Ik mag Arsène om zijn principes, maar principes zijn een soort van beperking. Beperkingen zijn verloren mogelijkheden”, gaat Usmanov verder. “Soms worden trainers zonder principes trainers van geweldige teams. Trainers met principes verliezen soms, omdat sommige posities niet goed ingevuld zijn.”

/

Usmanov wil prijzen pakken met Arsenal, maar ieder jaar komt de club net tekort. “Jaar in jaar uit boeken we dezelfde resultaten. We eindigen hoog genoeg om mee te doen aan de Champions League, maar in de play-offs van dat toernooi is het vaak afgelopen. Als investeerder ben ik daar niet blij mee.”

Volgens de mede-eigenaar is er voldoende geld aanwezig om de selectie te versterken. “Er is geld. Hoe hij het uitgeeft, dat is aan hem. Wenger is een van de beste coaches ter wereld, maar iedereen maakt fouten. Het is lastiger om fouten te accepteren als je ouder wordt. Hij is een geweldige man, een geweldige coach, hij heeft geweldige overwinningen geboekt. De mensen die winnaars hebben gecreëerd, zijn zelf ook winnaars.”

Het wordt tijd dat Arsène Wenger vertrekt

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Spijker op zijn kop! #usmanov4president

24 november 2014 om 14:36

Usmanov is ook echt een Gooner, terwijl die Yank Kroenke niet eens iets om voetbal geeft.

Kroenke out!
Wenger out! (ook al wil ik dat helemaal niet, maar het is Arsenal FC en niet Arsène FC)

24 november 2014 om 16:46

En wat hij vertelt is ook allemaal goed onderbouwt. Hij mag Wenger ook, net als wij, maar ziet dat Wenger momenteel het team ook beperkt in haar progressie, hetgeen de Gooners met een beetje verstand al tijden lang inzien.

Ik hoop dat Wenger zijn koppigheid weg zal gooien, in januari daadwerkelijk met een top verdediger en een top verdedigende middenvelder aankomt en dan op een hoogtepunt kan stoppen over een aantal jaar.

De realiteit is echter dat hij nu bezig is aan het tegenovergestelde.

24 november 2014 om 14:38

@ Arsenaladdict

Is dit even een uitspraak, dit had denk ik niemand van de gooners verwacht. Woow!
Hiermee legt hij dus de volledige verantwoordelijkheid bij Wenger.
En dus kan ook Wenger er op afgerekend worden.

veel mensen klaagden over het bestuur en het gebrek van het geld uit geven. Maar waar Kroenke eerst al beweerde dat er voldoende geld was om topspelers te halen en Usmanov bevestigd het hier nog een keer kunnen we dus concluderen dat het puur Arsene Wenger is.

24 november 2014 om 14:39

Kroenke neem ik niet serieus, die zegt natuurlijk dat er genoeg geld is zodat hij niet de schuld krijgt. Kroenke geeft niets om Arsenal of voetbal.

Kroenke zou Wenger echt wel ontslagen hebben als hij zo graag wilde investeren in topspelers om prijzen te winnen. Hij vindt het best als Arsenal met middelmaat blijft spelen.

24 november 2014 om 14:47

@ Gooner4eva

Kroenke is dan misschien wel geen gooner, en misschien een laffe bestuurder. Maar desondanks is het nogmaals een extra bevestiging dat dit niet bij het bestuur vandaan komt. Alles bij elkaar is dit alleen maar een bevestiging dat het de verantwoordelijkheid van Wenger.

24 november 2014 om 16:05

Usmanov begrijp ik helemaal, als je als investeerder in en club geld pompt dan verwacht je toch dat er resultaten worden geboekt.

Dit is waar we allemaal naartoe streven we willen en keer spelers zien die Arsenal naar en prijs kunnen leiden, het is tijd dat Wenger aktie onderneemt onder dwang, of anders en andere positie binnen Arsenal neemt maar geen coach meer blijft.

Het is de een of de ander, het wordt tijd dat de glorie van Arsenal terugkeert.

24 november 2014 om 16:45

Heeft Wenger één keer zijn verantwoordelijkheid niet genomen dan? Feit is dat we sinds vorig jaar meer vrijheid hebben. Daarvoor was Arsenal (als totale club) bezig financieel gezond te worden, om vanuit deze gezonde positie de concurrentie aan te kunnen gaan. Deze verandering is ook gebleken uit de som die is betaald voor Ozil in 2013 en Sanchez in 2014.

Usmanov vertelt hier niets nieuws, heeft zich de laatste jaren vaker negatief uitgelaten over het 'zuinige' beleid. Daar is niets mis mee, zo'n tegengeluid is nodig. Wenger heeft pas kort meer financiële vrijheid, het moet nog blijken of hij dit goed benut. Het niet aantrekken van een DMF en een extra CV zie ik als falen, aangezien dit naar mijn mening onze positie op de ranglijst verklaard. Maar de mate waarin 'supporters' nu kritiek leveren vind ik respectloos. Deze beste man heeft zich al 18 jaar ingezet voor de club, waarvan 10 jaar zonder middelen maar wél met hoge verwachtingen van de achterban. Ik vind dat hij nu meer tijd moet krijgen om zijn ideeën uit te werken. Zeker gezien het feit dat de huidige selectie nog geen enkele in zijn sterkste basisopstelling heeft kunnen spelen. Ik geloof dat onderstaande basisopstelling geweldig kan presteren:

Szczesny
Debuchy (chambers) - Mertesacker - Koscielny - Gibbs
Arteta - Ramsey
Walcott - Ozil (santi) - Sanchez
Giroud (welbeck)

24 november 2014 om 15:09

Als Usmanov grootaandeelhouder zou zijn dan zou Chelsea gewoon zijn weggeblazen. Usmanov heeft een geschat vermogen van 18.6 miljard, daar kan je het vermogen van Moshiri van 2.9 miljard nog bij rekenen (samen eigenaar van Red and White holdings), nogal wat meer dan wat Abramovic heeft.

En ik had dit wel verwacht, Usmanov is een echte Gooner lijkt het, die wil wat het beste is voor de club. En het is gewoon zo jammer dat die Yank er nog steeds zit, die doet echt helemaal niets voor de club.

24 november 2014 om 15:47

Ik dacht dat de Gunners tegen zulke eigenaars waren? Jullie zijn toch altijd degenen die altijd een lading vol kritiek hebben richting clubs als Chelsea en Arsenal? Als Arsenal opeens zo'n rijke eigenaar kan krijgen dan is het allemaal opeens prima.

24 november 2014 om 16:00

Nee. Jij begrijpt mij niet. Deels mijn fout, mijn Nederlands is niet heel erg goed. Wat ik wil zeggen is dat ALS Usmanov zou willen hij het zou kunnen doen, en als at zou gebeuren dat Chelsea dan gewoon nergens is omdat Usmanov wat meer centjes heeft dan Abramovic. Ik zeg niet dat ik dat goed vind.

Wat ik wel zeg is dat ik liever een fan van de club als eigenaar heb dan de Yank die we nu hebben, want die Yank haalt enkel geld uit de club.

24 november 2014 om 16:00

aze/che 4 ever

Duidelijk dat jij de essentie van die berichten niet begrijpt. Het kopen van succes door op korte termijn een vermogen in een middenmoter te proppen staat ons (mij in ieder geval) tegen.

24 november 2014 om 16:01

Arsenal is en gezonde club zonder schulden, daar mogen jullie Chelsea Abramovich heel dankbaar zijn.

Daarentegen heeft Arsenal dat zonder andere bronnen van buiten gedaan. Dus kwa FairPlay zit Arsenal goed, dat er investeerders zijn die in Arsenal willen investeren zegt wat over het beleid van Wenger.

Het wordt tijd dat Wenger gedwongen wordt om aankopen te doen, wilt hij niet vrijwillig doen dan maar met de wil van Usmanov

24 november 2014 om 16:20

stravven

Er is niks mis met je Nederlands. Als ik je reactie lees dan krijg ik het idee dat je graag wilt dat Usmanov geld pompt in de club voor nieuwe aankopen. Bovendien vind ik het ook nog eens raar dat je Usmanov een echt Gunner noemt. Terwijl je de sjeik van City of Abramovich geen echte club mannen vindt en dat heb je vaak aangegeven.

Als ik de reactie's van de Gunners hier lees heb ik maar een woord om te zeggen: hypocriet.

24 november 2014 om 16:36

Jij vind het raar dat ik iemand die een seizoenskaart bij Arsenal heeft een Gooner noem? Want als dat geen fan is bestaan er geen fans.

Abramovic zit volgens mij iedere wedstrijd op The Bridge, dus hem zou ik wel een fan van Chelsea noemen. Daar heb ik nooit iets over gezegd, dat doe ik alleen over Kroenke, die is in al de tijd dat hij eigenaar is van Arsenal nooit in het stadion geweest. En de sjeik van City is volgens mij ook nog maar amper of nooit in het Etihad geweest.

En nee, ik wil het niet, Arsenal kan tenminste zeggen dat ze alles zelf behaald hebben.

25 november 2014 om 10:37

Lol Abrahomivich wou eerst ManU kopen van de Glazers en heeft dan maar genoege genomen met Chelsea net als Mansour van City die ook united wou.

24 november 2014 om 15:23

Hoezo spijker op z'n kop? Het is jammer dat dezelfde mensen die populair 'agaist modern football' roepen nu zo'n man op een voetstuk plaatsen. Arsenal moet als voorbeeld gelden voor alle clubs die met geld smijten alsof het niks waard is. Visie, een plan, daar gaat het om. Als Wenger inderdaad weigert met geld te gooien, terwijl het er wel is, is mijn respect voor deze man enkel gegroeid.

24 november 2014 om 15:35

Probleem is, de visie of het plan is niet duidelijk zichtbaar. Tijdens de bouw en ingebruikname van het stadion was duidelijk dat er niet veel ruimte was om te investeren. Nu is er al twee zomers geld beschikbaar en wordt het plan niet duidelijk zichtbaar, waarom is dat bewonderenswaardig dan?

24 november 2014 om 15:51

Drayton
Gebrek aan ambitie. Of Wenger geeft niet veel uit, net om dat als excuus in te roepen, want van Mourinho haalt hij het toch niet, al geeft hij 150 miljard uit.

24 november 2014 om 16:03

Belgunner

Allemaal kletspraat. Natuurlijk heeft Wenger wel ambities, natuurlijk gaat hij niet weinig uitgeven om het vervolgens als excuus te gebruiken. Hou nou eens op met onzin roepen, je maakt jezelf de laatste tijd echt ongeloofwaardig.

Het druist tegen Wenger zijn principes in (zoals Usmanov ook al zegt) om op die manier te werken en helaas is hij te koppig of te oud om zijn eigen fouten in te zien en toe te geven. Hij heeft een romantisch beeld van zijn Invincibles en wil dat herhalen, maar dat gaat niet zoals toen met een achterhoede van nog geen 10 miljoen pond. Nee, daarvoor moet er harde valuta over de toonbank. En DAT is nu net het probleem...

24 november 2014 om 16:16

Eigenlijk moet het bestuur gewoon ervoor zorgen dat zij weer de baas zijn over de aankopen. Wenger moet gewoon een lijstje indienen van spelers die hij graag zou willen hebben en dan moet het bestuur daarvoor gaan zorgen. Wenger weet heus wel welke posities beter moeten maar hij wil er niet voor betalen. Dus als je hem die optie niet meer geeft dan gaat het hopelijk weer beter draaien.

24 november 2014 om 16:47

Ik maak mezelf ongeloofwaardig? Arrogante kerel. Er is wel degelijk een gebrek aan ambitie. Natuurlijk kan Usmanov dat niet zeggen...

24 november 2014 om 16:51

Omdat hij het beestje bij zijn naam noemt. Verdiep je er maar eens in, en dat weet je wat er al die jaren mist bij het huidige Arsenal. Wenger is daar de oorzaak van, en ja, hij doet ook veel zaken goed, maar de prioriteiten liggen verkeerd.

Oei.. op alle posities versterken.. oftewel, we hebben geen toppers. Harde woorden van iemand in zijn positie. Verder denk ik toch dat Arsenal met een paar versterkingen gewoon mee kan doen voor de prijzen.

Ik had al eens eerder aangegeven, de directie moet gewoon een aantal spelers kopen. Dus koop Hummels, Chielini en Matuidi of Carvalho. Zo wenger, we hebben deze spelers voor je gekocht, doe er iets mee.

24 november 2014 om 14:41

@ Jdg84

Duidelijke harde taal van de investeerders richting Wenger. Het uitblijven van topspelers en de klassseringen worden volledig aan hem toegeschreven. En Usmanov zet ook gelijk de standaard dat kwalificatie voor de CL niet goed genoeg is. Ondanks dat hij niets over het functioneren van Wenger te zeggen heeft in de club, is zijn rol als investeerder natuurlijk wel groot. Hij kan wel degelijk heel veel druk zetten om te gaan presteren.

Wat een opluchting is dit als Arsenal supporter. In feite is het gewoon een statement.
Er is geld, investeer het en word kampioen. Met minder nemen we geen genoegen.

24 november 2014 om 14:54

Ja zeker.. Wenger is een toptrainer, maar ik vind het gewoon niet zo'n sterke technisch directeur. Hij haalt altijd relatief goedkope spelers, omdat hij ze zelf wil vormen.
Hij geeft wel 15 miljoen uit aan een speler van 16, maar wil liever een gratis ervaren Cv.

Daarom denk ik dat ze het aankoopbeleid moeten veranderen.
Laat wenger een lijst maken met de 10 beste Cv's van de wereld, niet in potentie, maar gewoon de beste 10. En begin bovenaan het lijstje om er 1 of 2 te kopen.
Daar zal Ramos, Kompany, Hummels en Silva staan, maar dan kom je misschien uit bij Boateng of Chielini of iets dergelijks, of je hebt geluk en krijgt 1 van de eerste 4.

Dan kan je zelf invloed uitoefenen op de groep ipv dat alles uit handen is.en als Wenger dat niet wil, dan is de oplossing simpel.

24 november 2014 om 15:11

Jdg, Arsenal heeft gewoon David Dein nodig. Die man is verantwoordelijk voor het halen van Vieira, Henry, Bergkamp, Pires, Fabregas, Van Persie en ga zo maar door. Nog een reden om Kroenke te haten (dein is vertrokken na aanvaringen met onder andere Kroenke).

24 november 2014 om 15:18

@ Stravven

Of een hele stomme gedachte, maar ze hebben een Fllorentino Perez nodig. Iemand die niet bang is om 50 miljoen euro neer te tellen om een wereld speler te halen. Iemand die gelooft dat een team versterkt kan worden door wereld aankopen.

Wenger moet gewoon voor elke positie een top 10 lijstje in dienen. Dan gaat de TD met dat lijstje zitten en die gaat spelers halen en Wenger mag er mee werken. Of Wenger legt een lijstje neer met 30 spelers namen en de TD haalt er 5 voor 5 verschillende posities.

24 november 2014 om 15:30

Die is toch in 2007 al vertrokken... Dus sindsdien is het Wenger die de baas is.
Ik heb geen reden om wie dan ook te haten, ik geef alleen mijn blik op de situatie zoals deze nu is. En daarin is Wenger een hele goede trainer, met niet zo'n goede blik op de realiteit. Hij denkt nog steeds dat je een team kan smeden en kneden en spelers van 16 tot 18 kan halen die het team aan prijzen zal helpen. Alexis was een topaankoop, maar een speler als Chambers kan het niet regelen achterin.

Dus om mee te doen met de prijzen moet je de trainer Wenger combineren met het inzicht om spelers te kopen van bijvoorbeeld Mourinho.
De een koopt spelers voor de toekomst en de ander om prijzen te winnen. Wenger wordt met Chelsea ook kampioen, Mourinho zal bij Arsenal waarschijnlijk 7 nieuwe spelers kopen die op hun top zitten. Ze zijn tegenovergestelde in veel dingen, maar toch hetzelfde, en daarom botsen ze zo mooi.

Zo, nu is het spel echt op de wagen lijkt me... Usmanov heeft niets te vertellen over het functioneren van Wenger, dus die druk zal hij niet snel voelen, maar dat hij dit zo open en bloot vertelt moet wel iets tot gevolg hebben.

Er zijn ongetwijfeld lijstjes met mogelijke spelers, ook gevestigde namen. Pik er daar nou eens 2-3 van op, ze willen echt wel naar Arsenal komen. We kunnen ze bijna net zoveel bieden als de andere topclubs, met op dit moment een heel sterk extraatje, garantie op speeltijd. Want wat er nu staat kan linea recta naar de reservebank...

Wenger is een winnaar, absoluut, maar Usmanov legt de vinger zeker op de zere plek. Hij is koppig en dat komt mede door zijn leeftijd en romantische denkbeeld. Het spel is veranderd, Wenger moet mee of een stapje terug doen.

24 november 2014 om 14:36

Daar ga ik mee akkoord. Arsenal heeft het geld, en is nog steeds een van de grootste namen, topspelers zullen nog steeds graag naar Arsenal komen. Prioriteiten zijn toch echt wel een defensieve middenvelder en een absolute topper centraal achterin. Ik weet dat veel Arsenal supporters fan zijn van het koppel Mertesacker-Koscielny, maar om echt mee te doen voor de prijzen komen zij toch te kort hoor. Die 2 posities versterken en je komt al een heel eind in mijn ogen.

24 november 2014 om 14:42

Ik hou het vooral bij die cvm, anders is 20m voor Chambers ook weggegooid geld. Maar goed, als we dan all-out gaan voor 3 toppers zou ik idd die twee posities versterken en een flinke concurrent voor Ramsey halen.

24 november 2014 om 14:52

Concurrent voor Ramsey? Hebben Wilshere toch.

Er moet ook gewoon een grote schoonmaak komen. Arteta, Flamini, Monreal, Podolski en Mertesacker mogen gewoon vertrekken. Komen allemaal te kort of passen niet in het spel (podolski). Mertesacker was vorig seizoen sterk, maar dit seizoen waardeloos. Heeft ook aangegeven dat hij moeite heeft om zich te motiveren, ja dan verkopen die man.

Cvm natuurlijk, maar dan ook direct een back-up aangezien de 2 die we nu hebben weg moeten. 2 centrale verdedigers erbij, waarvan minimaal één van wereldklasse. linksback om Monreal op te vangen. Hoeft natuurlijk niet perse, maar vind hem zo enorm slecht..

24 november 2014 om 15:07

Gooner4: In hoeveel transferperiodes wil je dat Arsenal twee verdedigende middenvelders koopt en twee centrale verdedigers koopt. Dat gaat in een zomer niet lukken. Trouwens is Mertesacker een prima back up voor Arsenal.

24 november 2014 om 15:09

Dat is ook meteen een probleem.. Wie heeft welke positie? Is Wilshere een 10, een 8 of een 6? Zelfde geldt voor Ox, waar wil Wenger hem nou laten spelen? De spelers moet duidelijk gemaakt worden op welke positie ze zich moeten richten. Pas dan kan je ook gericht kopen. Wat Wenger met Henry en RvP gedaan heeft is prachtig, maar op dit moment is daar de tijd gewoon niet voor.

Eens met de schoonmaak, gooi Diaby er ook maar bij. Rosicky bedanken voor bewezen diensten of meer laten spelen. Die had tegen Utd nog iets kunnen uitrichten heb ik het idee, alles beter dan Ramsey op dit moment.

Mochten ze 3 toppers willen halen op dit moment dan ben ik het met je eens. Een cvm en twee cv's.

24 november 2014 om 15:22

Gewoon gronding de bezem door de selectie halen: Monreal komt tekort, Mertesacker is het ook niet, Flamini, Diaby, Arteta en Coquelin zijn niet wat Arsenal naar moet kijken, Podolski past hier niet, Campbell komt blijkbaar ook tekort, Wellington Silva, Ryo, Damian Martinez, Galindo, Afobe, Jenkinson en Sanogo kunnen ook allemaal hun spullen pakken, ook gewoon allemaal spelers die het niet gaan redden, en Rosicky is het beste ook wel af.

Dan heb je dit over:
Szczesny, Ospina, Keto,
Debuchy, Bellerin
Koscielny, Chambers, Hayden (twijfel), Pleguezuelo
Gibbs, Chatzitheodoris
Ramsey, Wilshere, Zelalem, Crowley, Sheaf
Ozil, Cazorla,
Sanchez, Walcott, Oxlade, Gnabry
Welbeck, Giroud.

Je bespaart alleen al zo'n 730.000 pond per week aan basissalaris, daar moet toch iets mee te doen zijn denk ik zo. En veel spelers kunnen we zo laten gaan, de contracten van Coquelin, Arteta, Flamini, Diaby, Galindo, Wellington, Ryo, Damian en Afobe lopen deze zomer af, dus daar kan je met gemak vanaf. Rosicky, Podolski, Sanogo en Monreal liggen tot volgend jaar zomer vast, en Per en Campbell tot 2017.

24 november 2014 om 15:31

Campbell, Sanago en Jenkinson zie ik nog wel wat worden. Verhuren aan clubs als QPR of West Brom lijkt me de beste optie. Zo kunnen ze speeltijd krijgen en in het geval van Campbell en Sanogo wennen aan de PL. Toch hoop ik nog altijd dat Wenger Campbell vaker laat spelen, hij heeft iets dreigendst in zijn spel wat voor de rest alleen Sanchez en Chamberlain hebben...

Heb je ook nagedacht over vervangers? Want ik ben het helemaal met je eens voor de rest over de spelers die moeten vertrekken, maar zo wordt de selectie wel erg uitgedund...
Ik blijf er bij dat we een topspits nodig hebben. Welbeck doet het echt niet beter dan Giroud, maar omdat hij jonger is, harder werkt en Engels is heeft niemand kritiek op hem. Hij mist zoveel kansen, die een topspits zoals Diego Costa of Cavani wel maakt. En let's face it, een afmaker hebben we wel nodig. Alexis is op dit moment de enige....

24 november 2014 om 16:12

Ik geloof wel dat Welbeck op verloop van tijd successen zal gaan boeken bij Arsenal. Hij is misschien niet een echt een killer maar als ik zo rondkijkt kan ik niet een speler opnoemen die je kan kopen. Topspitsen zitten al bij een topclub en hebben naar hun zin. Ik heb vorige jaar wat wedstrijden van Bellerin gekeken en vond hem ook wel aardig ballen. Naam gevonden, Austin Lipman vind ik ook wel goed spelen, goede traptechniek

Wat ik grappig vind is dat meeste trainers "klagen" dat de bestuur te weinig geld heeft om aankopen te doen, maar je hoort nooit dat de bestuur geld heeft en coach geen aankopen doet.

24 november 2014 om 14:45

Eindelijk eens iemand met een beetje autoriteit die durft te zeggen waar het op staat. Hopelijk zal dit eens een beetje verandering teweeg brengen, wat nu meer dan nodig is.

24 november 2014 om 16:52

Als het aan Wenger ligt haalt hij Messi, Iniësta en Benzema, dan koop je wederom de verkeerde spelers.

Liever een gezonde club dan een club in schulden!

Arsenal is het perfecte voorbeeld hoe een club moet worden begeleid, ondanks het uitblijven van tittels..

Wenger is geen idioot en weet best wat hij doet.

24 november 2014 om 14:40

Ja dan maar geen prijzen winnen,en ieder gezond. Ik heb liever een beetje schuld, dan nooit geen prijs pakken. Dan doel ik op ene titel of C.l.

24 november 2014 om 14:47

Helemaal eens met jou. Ja, winst maken is leuk, maar wat heb je daaraan als voetbalclub als je niets wint? In de topsport gaat het om winnen, niet om winst maken.

24 november 2014 om 16:53

Doe mij maar een middenweg. Gezond zijn en investeren wanneer de selectie daar om vraagt. Dat kan prima naast elkaar leven, zie Bayern.

24 november 2014 om 14:41

Arsenal is het perfect voorbeeld hoe een club moet worden begeleid? Wat een zever!

Voetbal is niet hoe je financieel zoveel mogelijk winst moet maken maar een spelletje dat je zo goed mogelijk moet presteren zonder dat je financieel in gevaar komt/grote risico's neem. Groot verschil. Wenger heeft gewoon de verkeerde prioriteit gelegd in deze.

24 november 2014 om 14:51

@asr80

Kapitaal hoort op het veld, niet op de bank. Zoveel miljoenen hebben is leuk, maar er moet ook gepresteerd worden.

Voorbeeld:

Wat heb je liever als club zijnde, 10 miljoen op de bank hebben en nét niet het kampioenschap pakken, of 10 miljoen schuld en het kampioenschap binnenslepen?

Dan kies je toch voor het tweede?

24 november 2014 om 14:54

Je veiligstellen als je 'investeerder' plots afhaakt?

En zo een slechte spelers heeft Arsenal niet, integendeel... ze kunnen best mee voor Champions league, hiervoor hoef je geen belachelijke bedragen te betalen voor spelers, uitgezonderd voor Messi of Ronaldo die commercieel alles goed maken..

24 november 2014 om 16:08

Hier ga je echt heel hard de fout in. Arsenal is het perfecte voorbeeld van hoe een bedrijf moet worden geleid, niet een voetbalclub. Leuk voor de eigenaren(kroenke), maar verschrikkelijk voor de supporters die helemaal uitgemolken worden. Want bij Arsenal weten ze ook heel goed dat ze heel veel supporters hebben die echt houden van de club en ten koste van alles een seizoenskaart willen, en mensen als Kroenke maken daar misbruik van.

Klopt.. op iedere positie!daarom hadden zij Cesc moeten halen.. En dan heb je sommige die zeggen dat hij niet nodig is? Aub zeg.. Cesc is 4x beter dan alles wat daar rondloopt. Zo'n logica zal ik ook nooit snappen, maar goed, ben blij dat hij naar Cfc is gegaan.

24 november 2014 om 14:39

als Arsenal nu op cesc gaat bieden dan wil cesc sowieso wel terug.

24 november 2014 om 14:46

Nadat ze eerst hem hebben verteld dat ie niet nodig was daar en nu ze 8e staan er opeens wel voor openstaan? Haha nee fabregas blijft voorlopig nog wel bij chelsea helaas.

24 november 2014 om 14:46

Wat een onzin zeg, ook al bied Arsenal. Fabregas zit daar goed en voelt zich gelukkig, die zal niet weg willen.

24 november 2014 om 14:52

Ik ben er niet zo zeker van Fc. Barcelona..
Wat ik wel weet is dat Arsenal (wenger) alles moet doen om Cech te halen.
Dat is tenminste een begin.. Alexis Ozil Wilshere en Cech... 4 spelers die in de basis thuishoren... de rest (grotendeels iig) moeten gehaald worden..

Als je bijvoorbeeld Cech haalt dan geef je een signaal af.. Dan toon je ambitie, want je bankt een jonge middelmatig keeper voor een 32 jarige top..
En top verdedigers, wat Arsenal niet heeft, zijn dan makkelijker over te halen, want ieder top verdediger wilt een top keeper achter zich.

24 november 2014 om 15:25

Maar Chelsea laat toch nooit Cech gaan? In tegenstelling tot Arsenal verkopen zij niet aan concurrenten, tenzij je voor een enorme zak geld een overbodige speler kan verkopen (mata). Op dit moment zijn we absoluut geen concurrent van Chelsea, maar waarom zou Mourinho besluiten om dat gat kleiner te laten worden met de verkoop van Cech? Nee ik zie dat niet gebeuren... Helaas, want van Szczesny ben ik nog altijd niet overtuigd

24 november 2014 om 14:56

Tja, ben er ook echt teleurgesteld over. Toch is het wel logisch aan de ene kant. Ramsey speelde een geweldig seizoen en Wilshere barst van het talent. Als je Cesc zou halen, zou er dus eentje veel minder spelen, terwijl ze allebei enorm goed kunnen worden.
Desondanks moet je een Fabregas altijd halen, zeker voor dat geld. Ook het je Arteta die in elk opzicht slechter is dan Fabregas. Fabregas kon je net zo goed cvm neerzetten, wordt 't echt niet slechter van.

Het is gewoon jammer, maar typisch Wenger. In mijn ogen moeten er een stuk of 5 vertrekken en daar moeten 2 cv's en een cvm voor terug komen. Daarnaast kun je misschien nog wat aanvullen. Zie dit echter niet gebeuren met Wenger.

24 november 2014 om 15:23

5? Maak er een stuk of 10 van: Per, Monreal, Diaby, Coquelin, Flamini, Jenkinson, Arteta, Rosicky, Podolski, Sanogo. Per en Monreal zijn misschien nog bruikbaar, de rest allemaal niet echt. Ja, Rosicky misschien nog.

24 november 2014 om 15:31

Ja ik telde meer de spelers die nog vaker spelen zeg maar. Diaby zou ik heel graag behouden, maar als hij ook dit seizoen geblesseerd blijft dan heb je er gewoon helemaal niets meer aan.. Mocht hij wel nog een tijd fit zijn dan houden.

24 november 2014 om 15:31

stravven

Je punt is duidelijk, er moeten een hoop gasten weg. Alleen ben ik benieuwd wie je er voor terug wilt zien.. Want Flamini en Arteta weg betekent een gat, bijvoorbeeld.

24 november 2014 om 15:51

Een fatsoenlijke cvm en Diaby (mits hij dit seizoen weer fit wordt en blijft).

24 november 2014 om 15:52

Zo is het ook ja. Jullie hebben geluk dat zo,n billionaire een echte die harf fan is. Maar Arsenal kijkt niks te willen doen met deze man zijn intelligentie.

Er zijn nog steeds top spelers die voor arsenal willen spelen, maar deze worden ook steeds minder zoals we afgelopen jaren hebben kunnen zien. Maar dit is volledig de schuld van Wenger. Hij heeft te lang stil gezeten en hij hield en houd nog steeds vertrouwen in slechte spelers.

Arsenal moet hopen op andermans failure op dit moment. dortmund leegplukken wordt een reele optie eind van t seizoen. Mssn moet je zelfs Klopp halen...

24 november 2014 om 15:53

Drayton
Een top cvm zoals Lars Bender voor 25 miljoen en dan een degelijke vervanger, zoals Tioté voor 10.

Om al die spelers die tekort komen te vervangen, zullen we aardig wat moeten uitgeven, maar we hebben geld. Alleen geen ambitie.

24 november 2014 om 16:00

Ja idd..
Wenger heeft het altijd knap gedaan en verdiend een standbeeld, maar de tijden zijn veranderd. Concurrentie is sterker en er is meer tactische vaardigheid nodig. Wenger hield maar vast aan zijn filosofie en lijkt maar niet in te zien dat hij dit moet veranderen. Daarom komt hij te kort op de transfermarkt en faalt hij tactisch enorm.

Arsenal moet gewoon proberen in de winter wat te halen en zorgen dat de Cl veilig wordt gesteld. Je krijgt een enorme klap als je de Cl niet haalt.

24 november 2014 om 16:03

blink, we hebben meerdere eigenaars. En de grootaandeelhouder, Kroenke, geeft niets om Arsenal, als hij er maar iets aan verdient.

Kroenke heeft 62 procent, Usmanov iets van 32, en dan nog wat bij wat kleinere aandeelhouders. Usmanov heeft dus niets te zeggen hierover, als hij dat wel had dan was Arsenal nu een club die financieel nog wat meer zou kunnen dan eigenlijk iedere club: het beleid van Arsenal waardoor het al bij de 5 rijkste clubs zit en dan nog een olierus erbij, dat is gewoon niet te stoppen.

24 november 2014 om 16:54

Wat een bullshit. Zo veel mensen op 10 en dan ga je Cesc halen. Cesc kan op een plek erachter, maar dan heb je weer een dmf nodig die we niet hebben.

Dat geld had geïnvesteerd moeten worden in een breker, klaar.

Dus als ik het goed lees komt het door Wenger dat Arsenal zo belabberd speelt?

Oke, 70% is op hem aan te merken en dat hij zelf ook, maar als je wil mee doen moet je verder gaan dan een selectie versterken, verlaag eens de seizoenskaarten en koop ook in de breedte. Bij Arsenal hoeven er geen 2 spelers meer bij, maar 3-5. Zaterdagavond ook weer genoten van Wilshere die al eeuwen stilstaat in zijn ontwikkeling (misschien door het roken).

Bij heeft gelijk meer daadkracht op de markt als arsenal zijnde

Dat niet alleen maar ook tijdens wedstrijden wordt Arsenal benadeelt door Wenger. Hij blijft eigenwijs aan zijn eigen spelwijze vasthouden en weigert zich aan te passen aan een tegenstander, daarbij wisselt hij ook dramatisch. Wenger heeft natuurlijk ook de plank volledig misgeslagen in de transferperiode. Wie begint het seizoen met 3 CV's??? Dat kan toch nooit goed gaan..

Het zou voor Arsenal niet gek zijn om het is met een andere trainer en technische staf te proberen. Wenger heeft prima werk afgeleverd maar de laatste jaren wordt het gat met de top van Engeland steeds groter en de kans om eens een echte prijs te winnen steeds kleiner.

Wenger haalt liever Franse middelmaat binnen. Fabregas wou heel graag komen,maar die trek je niet eens aan. Die zou je al zoveel beter maken. Arteta komt te kort voor Arsenal, voegt niets toe, beetje zoals Blind de bal breed spelen zonder risico,s. Wenger haalt vaak net niet spelers voor veel geld. En tactisch wordt hij ook in grote wedstrijden overklast. Hij speelt naief vol op de aanval, dat kun je doen als je de spelers voor hebt.

24 november 2014 om 14:46

Pfff...de samenvatting van alle cliche-uitspraken op voetbalzone.

24 november 2014 om 14:52

Kan je wel zeggen, maar het is wel feitelijk waar. Ik bedoel Fabregas stond te springen om terug te komen, maar die haal je niet terug, want de positie,s waren goed bezet zogenaamd, ja door Arteta en Flamini, maar dat is grauw middelmaat. Gevolg Chelsea wordt sterker, en Arsenal blijft zwemmen als het ware.

24 november 2014 om 15:35

Fabregas zou bij Arsenal dan weer niet als CDM kunnen spelen zoals hij bij Chelsea doet. Daar hebben ze Matic, en die heeft Arsenal niet.

Dat ze bij Chelsea nou alles halen wat los en vast zit, vind je het gek dat ze sterker worden?

De enige speler uit de hele selectie die uit de jeugdopleiding komt is Terry volgens mij (of is die op jonge leeftijd gekocht?).

24 november 2014 om 14:47

Arteta was in het begin gewoon een goede aankoop, was goedkoop, ervaren. We konden toen hij er net was simpelweg niet zonder hem. Niet gaan praten als je het niet weet.

Precies.
wenger is het grote mankement van Arsenal. Natuurlijk moet er kwaliteit bij, maar je kunt Wenger van zowat alles de schukd geve. Faalt in elk opzicht, leert nooit iets bij en is zo koppig als wat.

24 november 2014 om 14:50

Helaas wel, hoe vaak ik me ook wel niet erger aan hem de laatste tijd. Het team met een onbegrijpelijke formatie het veld in sturen, bij een achterstand niet of pas in minuut 88 wisselen. Het complete roer moet om op het veld.

24 november 2014 om 14:55

Het ergste vind ik nog dat je hem vrijwel nooit ziet coachen. Ferguson deed dat ook niet, maar dan stond er nog wel iemand anders langs de lijn. Bij Arsenal is het voor de wedstrijd en in de rust uitleg krijgen en vervolgens af laten hangen van de spelers zelf....en blijkbaar zonder duidelijke opdrachten.

24 november 2014 om 14:58

Idd.. Maar heb ook niet het gevoel dat er een tactisch idee achter zit. Het zijn momenten van individuele klasse en voor de rest spelen ze zoals ze bijna allemaal gewend zijn door die jaren bij Arsenal. Verder zie je tactisch echt niets eigenlijk. Met name verdedigend is dit verschrikkelijk. Staat helemaal nergens naar. Je moet als team verdedigen, maar in dat opzicht is echt elke club beter.

24 november 2014 om 15:15

Daarom moet Arsenal simpelweg kopen. Ten eerste een Defensieve Middenvelder : Een paar opties zijn :

Bender
Schneiderlin
Luiz Gustavo
Matuidi

Voor de Spits aangezien onze twee niet goed genoeg zijn :

Dzeko
Jackson Martinez
Bony

We hebben nog een vleugelspeler nodig :

Reus
Pedro
Koke
Turan
Draxler

Als Centrale verdediger

Hummels
Williams

En dan het liefst nog een back zoals Coentrao, en een Khedira als box-to-box.

24 november 2014 om 15:21

Niet mee eens. Onze spitsen doen het prima. Zeker Welbeck. En we hebben een overvloed aan vleugelspelers(Poldi/Campbell). Maar die krijgen ook geen kans van die koppige geit.

Een CB en DM. Poldi desnoods laten gaan als het moet om salaris vrij te maken. En dan Sanogo en Gnabry uitlenen want die behoren niet te spelen als je Poldi/Campbell/Rosicky hebt.

24 november 2014 om 15:22

Iedere dm is goed!
Dzeko, de enige die beter is dan wat we hebben.
Pedro.
Hummels of Subotic. Williams van Swansea bedoel je toch zeker niet?

24 november 2014 om 15:30

Als DM zou ik voor Schneiderlin, Bender of Willian Carvalho gaan. Mogen er ook best twee gehaald worden, als we dan toch bezig zijn.
Als CB zou ik voor Hummels en Laporte gaan, kost veel, maar heb je ook wat, niet alleen nu maar ook voor de komende jaren.
De Sciglio zou geweldig zijn, die kan op LB en RB, en gewoon een goede speler.
En dan proberen om een LW zoals Draxler, Reus of Volland te halen.

Dan heb je dit:
Szczesny, Ospina, Keto (groot keeperstalent in de jeugd)
Debuchy, Chambers, Bellerin
Koscielny, Hummels, Laporte, Pleguezuelo (jeugd)
Gibbs, De Sciglio
Schneiderlin, Carvalho
Ramsey, Wilshere
Alexis, Walcott
Cazorla, Ozil
aankoop, Oxlade
Welbeck, Giroud.

Ja, je gaat flink wat geld kwijt zijn, zo'n 140 tot 200 miljoen, maar we moeten dat zeker wel kunnen betalen, we hebben een kasreserve van 150 miljoen Euro, en daar komt nog een transferbudget van zo'n 80 miljoen bij, moet genoeg zijn lijkt mij.

24 november 2014 om 15:33

Met je eens, al is Koke geen vleugelspeler maar een cm eigenlijk.
Vleugelspeler zou je idd niet denken dat die nodig is, maar Cazorla en Ozil moeten gewoon strijden om 10, niet de vleugel. Hierdoor heb je er nog 4, maar Campbell wordt m dus niet.

24 november 2014 om 15:39

@iceko

Als je met de top meewil missen ze beide het scorend vermogen toch echt. Poldi is niet het niveau dat Arsenal hoort na te streven. Campbell is slechts een talent.

@drayton

Ik bedoel zeker wel die Williams. Vond mijn lijstje nog best wel goed

@stravven

Schneiderlin staat bij mij op nummer een, gezien zijn ervaring in de Bpl.

24 november 2014 om 15:52

Arsenallz

Dat meen je niet onze BFG is nog beter dan hij!

24 november 2014 om 15:59

Gasten,
het is geen Fifa he. Ik zie Wenger geen 100 miljoen aan 7 spelers uitgeven deze zomer.

Al heb ik ook een aardig lijstje, misschien moet ik het eens naar Sinterklaas opsturen.
Niet realistisch maar dit zijn ze:
Klopp, Reus, Matuidi/lars Bender/schneiderlin, Sokratis/godin, Adriano en Umtiti

24 november 2014 om 16:04

Belgunner, niet om vervelend te doen, maar hij heeft afgelopen zomer 100 miljoen aan 5 spelers uitgegeven...

24 november 2014 om 16:42

Je ziet Wenger geen 100 miljoen uitgeven, daarom moet hij dus wel weg.

24 november 2014 om 16:56

stravven
Ok, daar heb je een punt, maar de kans lijkt me net daarom klein dat hij het deze zomer opnieuw doet. Hopelijk doet hij het opnieuw, toont hij dat veranderd is.

Maar netto is er maar zo'n 65 miljoen uitgegeven, als je een belangrijke speler als Vermaelen verkoopt moet je natuurlijk ook een vervanger halen.

24 november 2014 om 20:29

Nee. Arsenal heeft 101.7 miljoen uitgegeven en 16.7 miljoen ontvangen. Dus netto 85 miljoen uitgegeven. En dan heb ik het nog niet over tekenbonussen. Qua salaris zijn we ongeveer gelijk gebleven, maar nog steeds zitten we lager dan in 12/13, toen gaven we echt veel te veel aan salarissen uit.

Eindelijk doet iemand zijn mond open, Usmanov is een fan van Arsenal, dat merken we keer op keer. HIj heeft gelijk. Het wordt tijd dat Wenger, of goed gaat inkopen, of Arsenal verlaat.

24 november 2014 om 14:49

Verlaten als in weg bij de club? Dat hoeft van mij namelijk niet. Hij kan dan een stapje terug doen en lid blijven van de staf. Uit de club werken heeft hij echt niet verdiend.

24 november 2014 om 14:51

Laten we het zien als zijn huidige positie verlaten

Het grootste probleem bij Arsenal zijn Wenger, Ivan Gazidis en Stan Kroenke. het liefst zie ik deze vervangers voor deze drie spelbrekers: Pep Guardiola, David Dein en Usmanov. Onder leiding van deze drie kunnen we weer terug naar de glorie tijden.

Hopen dat er nu dan ook echt wat gaat gebeuren. De laatste tijd zijn het vooral geruchten over transfers, wordt tijd dat er echt wat gebeurd!

Nou investeren dan maar! maar dan moet Arsenal niet meer zeuren en Man City en Man United koop clubs noemen

24 november 2014 om 15:18

Bull, City en Chelsea mogen altijd zo genoemd worden omdat ze door extreem veel geld in korte tijd in de club te pompen zich omhoog gekocht hebben. Er is geen rijke historie, de enige historie die ze hebben is dat ze middenmoters waren. Toen Kanu nog bij Arsenal speelde was Stamford Bridge zijn speelplaats, jammer genoeg zitten hier te weinig mensen van de leeftijd om dat te weten.

24 november 2014 om 15:21

Ja je hebt gelijk Arsenal doet het meeste met zelf verdiend geld, maar Manchester United oook.

Het is echt lastig om fan van Arsenal te zijn. Usmanov begrijpt dit. Wat had ik graag gewild dat hij eigenaar was geworden. Waren we nu lichtjaren verder geweest. Wenger mag oprotten van mij. Hij gaat nooit veranderen. Ook in januari zal hij niet het logische doen. Sterker nog hij zal Poldi/Campbell laten vertrekken en verder geen ruk doen. Voor mij is het heel simpel:

OUT: Poldi(verdiend te spelen)
LOAN: Sanogo, Gnabry
IN: CB(Laporte, Schär) en DM (Carvalho, Khedira, Schneiderlin)

En Campbell een kans geven!!

Je kan nog steeds aan je principes vasthouden en toch slim en goed inkopen met niet dezelfde bedragen als man city en chelsea.

Lijkt me trouwen een prachtige club voor de Koemans.

24 november 2014 om 15:19

Milaan2002

Blijkbaar niet, anders zou dat nu wel gedaan worden... Of heb je voorbeelden?

24 november 2014 om 15:24

Ik heb niet gelijk voorbeelden, het lijkt mij dat je al vroeg spelers kunt scouten, want niet alle topspelers van nu hebben een vermogen gekost, ooit waren ze minder waard lijkt mij..

Zoals die speler die door chelsea bij salzburg is gehaald om maar iets te noemen.

24 november 2014 om 15:29

Klopt, maar dan is er nog het probleem dat Wenger het salaris ook koppelt aan de leeftijd. Als hij potentie in jou ziet wil hij je wel hebben, maar dan wel voor de bodemprijs (ook qua salaris). Een ander topclub koppelt daar ook meteen een salaris aan waar we in Nederland van mogen dromen. Dat is ook 1 van die principes waar Usmanov op doelt.

Ik vind Sanchez echt een superaankoop. 3 van dat soort caliber spelers en je doet mee voor de landstitel.

24 november 2014 om 15:27

Ja maar dan moeten ze wel op de juiste plek gekocht worden. Je kunt wel Ozil en Sanchez achter een superspits zetten, maar als je defensief zwak bent....

24 november 2014 om 15:30

Dat beaam ik ook. Arsenal moet niet de fout van Liverpool en Spurs maken door middelmatige spelers aan te trekken.
Alleen kiezen voor topspelers op de benodigde posities.

Het is hard maar wel de realiteit. Wenger doet te weinig met de juiste middelen. Hij koopt liever jonge spelers die potentie hebben dan echte topspelers. Natuurlijk scheelt dit in prijs maar als blijkbaar het geld beschikbaar is zou ik altijd voor het hoogst haalbare gaan en dat is dus echt die topspits.

Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld welbeck. Ik ben een groot fan van hem en vind hem echt een goede aankoop. Echter vind ik het geen speler waar je op dit moment kampioen mee wordt. Kan je hem beter de ruimte geven om te ontwikkelen met een 1e spits zoals higuain die ze toen konden halen of een cavani bijvoorbeeld dat echt een daadwerkelijke versterking is.

Zo is een cvm en een verdediger naast koscielny ook hard nodig. Als men eerder geïnvesteerd had dan waren waarschijnlijk een van persie, nasri, sagna en een clichy ook wel gebleven.

Ik zou als wenger zijnde sowieso alle prioriteit op cech leggen. Die brengt veel ervaring dus indien cech zelf graag wilt zou ik die zeker proberen te halen. Dan nog een verdediger zoals bijv hummels of een breker zoals miranda zou zeer welkom zijn. En dan nog die positie van cvm. Dat vind ik persoonlijk een lastige om op te vullen omdat ik in eerste instantie geen speler weet die echt heel goed en haalbaar is op die positie. En dan nog een spits zoals bijv cavani of jackson martinez en dan kan je gaan doorselecteren. Spelers als arteta, podolski en rosicky gaan je geen kampioen maken.

25 november 2014 om 00:13

Toen Nasri enzo er nog waren was er niet zoveel te besteden door de bouw van het stadion.

Beter voorbeeld van de spijker op z'n kop slaan krijg je niet! Wat ben ik het eens met deze man, die in tegenstelling tot Kroenke ook daadwerkelijk een Arsenal-supporter is, en niet bang is om geld uit te geven (zoals hij hier laat merken). En hij laat hier ook zien wat het grootste probleem van Arsenal is, Wenger...

als die Usmanov 50.1% van de aandelen had dan was Wenger al weg, en had Arsenal onderhand al minimaal 3 Bpl's gewonnen.

24 november 2014 om 15:41

Oneens, dan had hij Wenger opgedragen om bepaalde posities te versterken en daarmee die titels te winnen. Het respect van Usmanov voor Wenger is zeer groot, vergis je daar niet in.

24 november 2014 om 20:30

Als Usmanov nog 2 procent van de aandelen koopt is hij verplicht om een bod te doen op de aandelen van Kroenke. En er is nog zo'n 6 procent in handen van verschillende kleine partijen.

24 november 2014 om 22:01

Kroenke gaf aan dat hij zijn aandelen niet wilt verkopen. Hij verdient aan Arsenal en spendeert dat in zijn NBA team en Nfl/ NHL of Baseball team. weet niet hoeveel club/team's hij bezit maar hij heeft zeker the Denver Nuggets en nog ene in de Amerikaanse sport.

Toch wel geweldige sneer naar Wenger. Bijzonder pijnlijk voor hem. Verder is het niet slagvaardig zijn en te gierig zijn toch eigenschappen van Wenger die iedereen inmiddels kent.

Wat heeft Arsenal nodig? Minimaal 1 topverdediger of 2 sterke kerels achterin. Een CVM (al jaren). Een coach die, in tegenstelling tot Wenger, tactisch wel sterk is. En verder de uitgang wijzen aan heel wat middelmaat.

Wenger heeft gewoon de verkeerde spelers gehaald, ja Sanchez doet het goed, maar zorgt dat er veel spelers op de bank wegrotten die het niet veel minder zouden doen. Ozil was maixmaal maar een lichte versterking, maar is helemaal niets gebleken.

24 november 2014 om 15:54

Alsjeblieft zeg, dus jij zei vooraf al dat Ozil zou floppen of het team niet aantoonbaar beter zou maken? En je zegt dat we minimaal twee spelers in de selectie hebben die bijna even goed zijn als Sanchez? .....geen woorden voor

24 november 2014 om 16:36

Is Cazorla nou zoveel minder dan Ozil? Dat valt wel mee hoor.

Podolski en Walcott hebben bijna hetzelfde rendement, daarnaast weet iedereen wat Oxlade kan en schreeuwt iedereen om Campbell. Hele nuttige aankoop?

Ik waardeer Wenger juist om zijn principes. Zelf opleiden en goedkope spelers halen. Helaas werkt het niet meer tegenwoordig....dus zal ook Arsenal met miljoenen moeten smijten om voor de prijzen mee te doen.

24 november 2014 om 16:36

Ik heb liever dat ze het hierbij houden, daarom ben ik fan geworden.

Arsenal hoort niet alleen sportief, maar ook structureel de bezem bovenhalen. Arsenal's grootste fout zijn ten eerste vooral de transfers en salarisplafond. Men denkt met een topper per jaar meteen mee te doen om de prijzen. De toppers kosten nou eenmaal geld en Arsenal kan met het huidige salarisplafond niet meteen de absolute top halen of concurreren met de absolute (financiële) topclubs als Real, Bayern , Barcelona en City. Daarnaast zou men ook de volledige technische staf en medische staf moeten vernieuwen. Of wel zijn het de trainingsmethodes of de voorbereiding op het nieuwe seizoen, of de medische en fysiologische staf doet hun werk niet naar behoren. Ik weet dat sommige blessures gewoon brute pech is (bv botbreuken), maar aan de andere kant zijn pakweg 60% van de blessures bij Arsenal gewoon spierblessures. En dan hebben we het niet over 2 weken, maar meestal over gemiddeld 2 maand. Daar zou men ook naar moeten kijken.

Ik opper voor Arsenal dat ze een Peter Kenyon binnenhalen, die veel buitenlandse contacten en de meeste top zaakwaarnemers kent. Daarnaast moet men club-iconen als Adams terug naar de club brengen. Bied Jûrgen Klopp een topsalaris aan, laat hem zijn technische staf samenstellen en met wat geluk neemt ie meteen 2 a 3 jongens mee van Dortmund.

Aankopen :
Cech , Reus, Bender/gündogan, Schneiderlin/imbula , Yacine Brahimi, De Sciglio/darmian, Durm , Joao Miranda, Cavani

Verkopen :

Flamini, Arteta, Coquelin, Rosicky, Podolski, Jenkinson, Wilshere(ja ook hij), Mertesacker, Monreal, en al die andere niet potentiële toppers/ jeugdspelers(op Bellerin na, de rest ken ik niet zo goed)

24 november 2014 om 16:08

Dit zou het dan ongeveer moeten zijn in mijn ogen.

Cech
Darmian
Joao Miranda
Kos
Gibbs/Durm
Schneiderlin
Bender/Gu
Alexis
Özil
Reus
Cavani
24 november 2014 om 16:12

Kan er weinig uithalen waar ik het echt mee eens ben behalve misschien dat er echt een keer grondig onderzoek gedaan moet worden naar die blessures. Maar aan de andere kant, denk je nou echt dat er in de miljardenindustrie die de voetballerij is niet al lang onderzoek naar gedaan wordt? Precies. Makkelijk roepen vanaf de zijlijn door ons.

Om verder op je verhaal in te gaan, er is geen salarisplafond, geen idee hoe je daarbij komt. De aankopen die je noemt zijn leuk, maar Arsenal gaat simpelweg geen 8-9 nieuwe spelers in 1 periode halen. Kijk naar Spurs en Liverpool, dat werkt niet. Er moeten 2-3 toppers bij komen op de posities die daarom vragen en dat is dus vooral achterin.

Dat je dan Wilshere wilt verkopen geeft eigenlijk wel aan hoeveel je ervan begrepen hebt. Heel de jeugdopleiding hangt vol met foto's van Wilshere, alle kleine mannetjes kijken naar hem op. Daarom wordt hij ook zo openlijk bekritiseerd met dat roken etc. want hij is echt niet de enige.

24 november 2014 om 20:33

Ja en nee. Er is geen echt salarisplafond, maar er is niemand die ooit meer heeft gekregen dan 150.000 pond per week (van Persie had het wel kunnen krijgen trouwens).

Ik ben het wel met hem eens dat de club moet proberen om clubiconen naar de club te halen, denk aan een Henry, Bergkamp, Vieira, Pires, misschien een Adams.

24 november 2014 om 18:53

Een heel team bij elkaar kopen kan iedereen.....dat is nou juist niet waar Arsenal voor staat. Het kan beter 2 echte aankopen doen die het hele niveau opkrikken.

Ik denk zo langerzamerhand, al een jaar of 5, dat Wenger het gewoonweg niet (meer) kan.
Ik snap werkelijk niet dat overal waar een ploeg ondermaats presteert de coaches/managers eruit vliegen behalve bij Arsenal.
De man is al ages aan het opbouwen. Ieder jaar hoor ik hem zeggen: we moeten opbouwen aan een nieuwe ploeg.
Altijd met jonge jongens, maar die jongens ofwel worden nooit groter, zoals Rozidsky ofwel vetrekken zij als ze ervaren genoeg zijn (van Persie, Fabregas etc)
Volgens mij kan Wenger een ploeg heel mooi laten voetballen maar heeft hij bijna nooit een speler echt beter gemaakt. (oezil)
En oudere ervaren spelers zijn ook al niet aan hem besteed (podolski)
Ik ben bang dat Mourinho gelijk had toen hij riep: specialist in failure.

24 november 2014 om 16:21

Wenger maakt spelers juist wel beter. Dat is juist waar hij echt goed in is. Ik kende Koscielny bijvoorbeeld niet toen die kwam en dat is nu een topper. Zelfde geld voor Sagna, Clichy, Song, Van Persie, Nasri etc. Het bestuur was altijd juist erg blij met Wenger aangezien hij met alleen maar talentjes toch ieder jaar weer in de top 4 kwam en zodoende CL haalde. Dat zouden de meeste trainers echt niet gehaald hebben. Nu er weer geld is moet dat eigenlijk ook gebruikt worden maar Wenger wilt denk ik niet teveel van zijn visie afstappen. Namelijk talentjes blijven halen die onder zijn hoedde tot wereldtoppers uitgroeien.

24 november 2014 om 16:25

Als Wenger volgens jou nooit een speler beter gemaakt heeft, dan spijt het me maar neem ik je totaal niet serieus. Je kunt veel over hem zeggen, maar dat nou net niet.

Farhad Moshiri en Usmanov in!

Weg met Kroenke. En laat Arsene maar pensioeneren.

Beste wat Arsenal kan overkomen.

24 november 2014 om 16:38

Nee, ik zou Wenger hoofd jeugdopleiding maken. Want dat is wel iets waar hij echt heel erg goed in is.

En Usmanov of Kroenke maakt alleen voor het beleid uit, en het scheelt een paar miljoen wat Kroenke ieder jaar uit de club haalt, maar dat is het dan ook wel.

24 november 2014 om 16:55

We hebben koning Jonker al.

24 november 2014 om 18:15

Usmanov is niet vies van een beetje geld spenderen.

Kroenke wil zoveel mogelijk winst maken, want Arsenal is een bedrijf voor hem. In tegenstelling tot Usmanov. Usmanov en Moshiri hebben al eens een openlijke brief geschreven naar het Arsenal board (tevens in media gepubliceerd) waarin ze hun ongenoegen uiten.

24 november 2014 om 20:35

Dat klopt Clichy, maar door de FFP kunnen eigenaren nog amper investeren he. Volgens mij iets van 20 miljoen per jaar. Ok, dat is best wel wat, maar niet iets wat echt een groot verschil maakt als je de omzet van Arsenal ziet.

Zo een wedstrijd toont gewoon dat spelopvatting van wenger eigenlijk in orde is. Hij heeft alleen de spelers niet om zijn plannen uit te voeren en kiest er bewust voor de juiste spelers niet te halen.

Ik hoor steeds over dat men 'against modern football' is maar blijkbaar zijn er voldoende Arsenal fans die hun principes liever nog vandaag dan morgen overboord zetten.

Deze meneer Usmanov is niet te vergelijken met Abramovich. Abramovich zou hooguit zelfverrijking ten laste gelegd kunnen worden.

Usmanov is een ander verhaal, de voormalife Britse ambassadeur in Oezbekistan, Craig Murray, stelt dat Usmanov een gangster zou zijn van de buitencategorie.

Usmanov was de protege van een van de leiders van de couppoging in 1991 tegen Gorbatsjov. Door diezelfde figuur is destijds een pardon geregeld voor Usmanov voor zijn talrijke misdaden (aldus Murray). Het gaat o.a. om omkoping, belastingontduiking, verkrachting, moord. Usmanov is ook invloedrijk media mogul en vriendje van Poetin en hielp Poetin met het vernietigen van onafhankelijke media en electorale fraude.

Maar blijkbaar maakt het sommigen niet zoveel uit waar geld vandaan komt, als het er maar is. Against modern football, behalve als je favoriete club een paar centen kan binnenhalen.

24 november 2014 om 18:35

Hij is overal van vrij gesproken.

24 november 2014 om 18:44

Fifa en Uefa zijn allemaal corrupte, criminele bedrijven.

Als je toch zo'n schoon geweten hebt moet je stoppen met kijken naar voetbal, want indirect ben je ook schuldig aan het toejuichen van criminele praktijken.

Wees niet zo wereldvreemd, corruptie komt op elk niveau voor.

Van mij mogen we er lekker van genieten want je doet er niks aan.

24 november 2014 om 19:00

Mee eens. Die kerel is absoluut geen zuivere koffie. Ik hoop dat Arsenal juist bezig blijft op de manier waarop het nu bezig is. Ik heb juist heel veel sympathie voor deze clubs. Clubs als Chelsea en Man C. zijn er al genoeg. Een beetje honderden miljoenen in het rond smijten van een Rus of een sjeijk....dat kan iedere m***...maak mij coach van Willem II, geef me zo'n Rus en over 2 jaar staan ze in de halve finale van de CL.

Ik hoop dat Arsenal juist blijft doen wat het doet....maar ik begrijp wel dat de fans die naar successen hunkeren , dan ook meer een nep-club als Chelsea en Man C. willen worden, in ruil voor successen.

Haha "op elke positie versterken" is echt zijn Russische uitspraak. Lukt het niet? Alles platgooien en geld er tegen aan knallen.

Enigste wat Wenger moet doen is adviseurs nemen die het wel snappen. Spelers kopen is gewoon niet zijn beste punt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren