Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Nederlands toptalent op voorpagina Marca: ‘Supersterren van de toekomst’

Laatste update:

Real Madrid lijkt de beste papieren te hebben voor Martin Ödegaard. Het pas vijftienjarige talent van Strömsgodset uit Noorwegen weet half Europa achter zich aan, maar vooralsnog ziet het ernaar uit dat Real het meest concreet is. Anderhalve week geleden meldde Marca dat de Spanjaarden al een aanbieding hadden gedaan en een paar dagen geleden kwam daar meer nieuws bij: er zou voor Ödegaard een contract klaar liggen: als hij zestien jaar is, kan hij tekenen.

Marca pakt maandagochtend uit met een groot artikel over het Noorse talent. Zelfs op de voorpagina besteedt het aandacht aan het wonderkind, dat al 23 wedstrijden in de Tippeligaen speelde en al drievoudig Noors international is. Men portretteert de Nederlander Mink Peeters en de Spanjaard Marco Asensio op de voorpagina, met daarbij de begeleidende tekst: Madrid haalt de supersterren van de toekomst binnen.

Peeters is de enige van het trio, die al daadwerkelijk op Valdebebas speelt. De zestienjarige Nederlander besloot enkele maanden geleden de jeugdopleiding van Ajax te verlaten voor die van Real Madrid. Dat deed flink wat stof opwaaien. Zo zei Johan Cruijff het eigenlijk zielig te vinden, dat Peeters en zijn ouders de keuze maakten naar Spanje te vertrekken. De vader van Peeters schamperde dat Cruijff waarschijnlijk wil, dat talenten eerst gratis en voor niets voor Ajax spelen.

Peeters ging in 2012 van PSV naar Ajax, waar hij in de C1, B2 en B1 uitkwam. De prestaties van de aanvaller bleven ook over de landsgrenzen niet onopgemerkt en zo pikte Real Madrid hem op voor een bescheiden vergoeding. De Madrilenen willen op dezelfde wijze ook de talentvolle Asensio ophalen bij Real Mallorca en Ödegaard dus bij Strömsgodset. Laatstgenoemde moet voor vijf jaar worden vastgelegd zodra hij zestien is, stelt Marca. Ödegaard voelt volgens de krant veel voor de overstap, maar zou eigenlijk het liefst naar Engeland willen gaan.

Vind jij de strategie van Real Madrid goed?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Buiten dat je misschien problemen zou kunnen hebben met de leeftijd van de spelers die ze halen, investeren in de toekomst lijkt mij ten alle tijden erg goed. Het lijkt me alleen lastig voor Real om af te stappen van het enorme bedragen uittrekken voor spelers want ik denk dat er geen jonge jonge is die naadloos iemand kan vervangen op dat niveau, ze zijn altijd eerst net ietsje minder en dan groeien ze misschien over het niveau van je superster heen.

Haha serieus, de gehele top van het voetbal vechten om Ødegaard zijn handtekening. En dan denken die mensen uit Adam nog steeds dat hij naar Adam gaat. Wat een gillert

24 november 2014 om 14:20

@ Voetbalchick

Ondanks dat ik denk dat hij naar één van de grote clubs gaat, zeg nooit nooit. Muric heeft een contract aanbod van onder andere Bayern Munchen afgeslagen en speelt nu ook bij Ajax. Eriksen is ook bij clubs als Chelsea op stage geweest en voetbalde ook bij Ajax. Lucas Andersen hetzelfde verhaal.

Voor allebei de verhalen is namelijk wat te zeggen, ga je zo vroeg naar een Madrid/city zal je de rest van je leven financieel vrij zijn en je familie ook. En je hebt alsnog een kans op een carriere. Bij Ajax verdien je minder, toch leuk, en heb je een grotere kans op doorbreken.

Nogmaals, je weet nooit wat een jongen beslist.

24 november 2014 om 14:37

D Bergkamp

Eriksen werd na zijn stage bij Chelsea gewoon afgewezen hoor. Zelf denk ik wel dat hij naar Ajax kan komen ookal zijn er veel topclubs voor hem in de race, het lijkt me niet dat die jongen nou echt denkt de jeugdopleiding van Madrid zonder veel problemen door te kunnen komen. Ook heb ik het idee dat deze jongen gehyped word, laten we eerlijk zijn hoeveel van ons hebben hem echt in actie kunnen zien? Al is het wel knap hoeveel wedstrijden hij speelt op zijn 15e.. Al moet je wel gewoon beseffen dat de selectie van Noorwegen ontzettend zwak is.

24 november 2014 om 14:59

@ Nikes

Bij Chelsea werd hij afgewezen, maar daarna heeft hij nog een 2e stage gelopen bij FC Barcelona en daar is nooit ene officieel statement uit voort gekomen. Desondanks had Eriksen interesse van een aantal andere clubs.

24 november 2014 om 15:44

@D-Bergkamp

Ik zeg niet dat je ongelijk heb, maar kom dan niet als eerste met een club aanzetten waar hij is afgewezen, wat je volledige betoog naar de knoppen helpt. Dat je daarna met Barca aan komt zetten is pure paniek voetbal om je betoog te redden. Blijf bij de feiten in je eerste betoog.

Ik ben het voor de rest met je eens dat als een jongen voor carriere kiest, hij beter voor Ajax kan gaan (van de genoemde clubs). Als hij, of zijn ouders (zoals in het artikel) voor het geld kiest, zal hij nooit naar Ajax komen.

24 november 2014 om 14:20

Vele supporters van andere clubs roepen dat Ajacieden roepen dat ie naar Ajax komt. Jij mag mij wel eens vertellen waar er wordt aangegeven dat Ajacieden roepen dat ie naar Ajax komt?

Overigens komt ie echt een keertje naar Ajax, in de winterstop, om te kijken.

Maarja, jou reactie is na een paar woorden al te beoordelen als afgunst. Let lekker op je eigen club als je niks zinnigs kan zeggen.

24 november 2014 om 14:23

Ajax heeft wel vaak de Manchester clubs, Bayern, Madrid en Barca afgetroeft dus?

Laatst Muric nog?

Maar bij die andere clubs zullen ze veel meer geld verdienen.

24 november 2014 om 14:23

Ik ben benieuwd wat er in jouw hoofd omgaat als hij naar Amsterdam komt.

Als ik heel eerlijk ben ben ik atm eigenlijk niet eens heel erg onder de indruk van hem

24 november 2014 om 14:24

Dat Ajax geintereseerd is, lijkt mij niet minder dan normaal. Dat hij voor grotere clubs kiest, snap ik. Maar dat neemt niet weg dat je niet geintereseerd mag zijn.

24 november 2014 om 14:35

Eriksen, Fischer, Andersen. Voor allen was er interesse van Europese topclubs, maar ze kwamen naar Ajax. Waarom? Omdat Ajax serieus omgaat met talent en je al rond 18 jaar een plek bij het eerste elftal kan bemachtigen. Wat betekent dat je meer kans van slagen hebt als je uiteindelijk bij een Europese topclub terechtkomt. Als Callejon, Jesé en Morata al nul kans maken bij Real Madrid, wat denkt Peeters daar als buitenlander te willen doen dan? Waarschijnlijk zit daar een vader achter die Eurotekens in zijn ogen heeft gekregen i.p.v. aan de carrière van zijn kind te denken.

24 november 2014 om 15:41

Maar betekent dat jij ervan uitgaat dat hij voor de grootste club of grootste kans of grootste som geld kiest?

Want als dat zo is, dan begrijp ik wat je bedoelt te zeggen.

op het moment dat Odegaard en zijn team voor een plan hebben gekozen, en dat plan zou - bijvoorbeeld - trapsgewijs Odegaard moeten leiden naar de top.. dan is de Nl´se competitie een prima volgende stap.

Begrijp je dat ik nu aardig doe maar van binnen eigenlijk vermoeid raak door je cynische anti-Amsterdam houding?

24 november 2014 om 15:53

Tussen denken en hopen zit een groot verschil. Wil ik je gerust een keertje uitleggen

24 november 2014 om 16:49

Komt puur door het feit dat Ajax vroeger een Van Basten Berkamp Cruijff etc. Daardoor gaan er jonge jongens naartoe

Ondanks dat ik denk dat vele van ons hetzelfde zou doen als je de mogelijkheid krijgt om al jonkie naar een wereldclub te vertrekken blijft het toch zonde om te zien hoeveel er daadwerkelijk doorbreken en groot worden... Je kunt ieder jaar weer een paar spelers opnoemen waar je eigenlijk vrij weinig meer van hoort...

24 november 2014 om 14:46

Ja, lijkt mij vrij logisch, dat gebeurt op ieder niveau, bij iedere club, weet jij hoeveel spelers er jaarlijks bij Ajax, Feyenoord, den Bosch, Sparta etc afvallen?

Nu ben ik zelf Twente supporter, maar als mijn zoon de keus had tussen Twente of Real Madrid, dan wist ik het ook wel,althans als mijn zoon dat ook zou willen, red je het niet in Madrid dan kun je altijd nog terug naar Nederland.
Red je het wel in Nederland, wil dat nog niet zeggen dat je dan alsnog naar Barça of Real zou kunnen.

24 november 2014 om 21:39

Sorry maar er is in de praktijk wel gebleken dat jeugdvoetballers die naar hele grote clubs gaan op jonge leeftijd vaak niet doorbreken, ook niet uiteindelijk weer in de nl top terecht kunnen. Jongens die stil komen te staan in hun ontwikkeling en uiteindelijk hun carrière hiermee vergooien. De voorbeelden van jongens die geslaagd zijn via deze weg zijn erg beperkt. Alleen bij clubs als barcelona met een uitstekend opleidingsinstituut wil dit nog wel werken.

"de vader van Peeters schamperde dat Cruijff waarschijnlijk wil, dat talenten eerst gratis en voor niets voor Ajax spelen."

Geeft me nou niet echt het idee dat de beste man sportief gezien het beste voor heeft met zijn kind als je dit leest. Volgens mij verdienen de spelers bij psv en ajax meer dan prima ook.

Cruijf wil gewoon dat jonge spelers in Nederland blijven, omdat ze daar mee kans van slagen hebben. Maar aan de andere kant heb je uitzonderlijke talenten die het wel kunnen redden. Helaas is het laatste Nederlandse voorbeeld daarvan alweer een hele tijd terug... (en dan bedoel ik in de jeugd naar buitenland vertrokken).

24 november 2014 om 14:21

Krul ake ...

24 november 2014 om 14:26

Zo dat zijn er 2? Ake is lang nog niet geslaagd hoor. Laat hem maar eerst een jaar 1 in de basis spelen.

24 november 2014 om 14:32

Ake? eerst maar eens zien. In Nederland had hij waarschijnlijk al een basisplaats gehad en de nodige ervaring op gedaan. Hij is nog erg jong het zou zomaar kunnen dat hij 1 van die uitzonderingen is die de regel bevestigen.

24 november 2014 om 14:37

Krul en Ake?
Je hebt gelijk, hij heeft het wel gered, al was het niet de categorie spelers waar ik op doelde. Ik heb het over de talenten die een stap naar een absolute topclub maken, iets waar ik newcastle niet onder heb geschaard.

Ake heeft het toch nog niet gered. Bruma was ook van Chelsea tot zijn 22/23 en is pas vorig jaar verkocht door Chelsea, dus ze kunnen je prima vasthouden tot die tijd, maar betekent niet dat je het red.

24 november 2014 om 14:26

@ Jdg84

De jeugdspelers verdienen niet gigantisch veel (alsnog veel) omdat de NL clubs gebonden zijn aan de nederlandse regelgeving voor spelers onder de 16 en 18 jaar. Tot hun 18e mogen jeugd spelers maar een maximaal salaris en contract duur krijgen in Nederland. Het precieze bedrag kan en durf ik je niet te vertellen. Het contractduur is max 3 jaar.

Dus laten we er vanuit gaan dat hij een contract krijgt van 3 jaar met 200.000 euro. Totaal komt dit dan uit op 600.000 euro wat een mooi bedrag is. Maar bij Madrid kan hij een 5 jarig contract tekenen met 400.000 euro op jaarbasis. Oftewel een garantie op 2 miljoen. Het eerste betekend leuk verdienen maar nog niet onafhankelijk, het tweede betekent financieel onafhankelijk voor jezelf en je gehele familie. Is ene lastige keuze om te maken.

Desondanks begrijp ik de keuze van Peeters (zijn vader) heel goed. Die jongen kwam over van PSV omdat deze geen vervoer wilde regelen voor zijn zoon. Nu kwam hij bij Ajax omdat die dat wel wilden doen. Maar bij Ajax was hij nooit exceptioneel, staat bij lange na niet in de top 10 van grootste talenten op de toekomst. Dus als je een kans krijgt om financieel binnen te slurpen, groot gelijk.

Desondanks moet Ajax niet treuren. Je kiest voor Ajax vanwege het sportieve. ALs je geld wilt zien ga je maar lekker huppelen Voor het ene talent komt er vanzelf weer een ander. Peeters vertrok, Muric kwam. Cerny kwam 2 jaar geleden, El Ghazi kwam. Ik treur niet.

24 november 2014 om 14:42

Ik heb er zelf ook geen problemen mee als ze het doen. Ze hebben alleen zichzelf ermee in mijn optiek. En tuurlijk kan hij daar leuk verdienen en straks weer wegmoeten en in het slechtste geval eindigen als Drenthe of Owusu ayeb (of hoe je het ook schrijft).

Dan is het leuk dat je 2 miljoen hebt om te verdelen, maar wordt je er vrolijk van..

Ik sprak ook helemaal niet zozeer over Ajax zelf, maar over talenten in het algemeen. Als de vader gebrand is op geld verdienen voor die jongen 18 is, dan moeten ze dat vooral doen. Bij Ajax zit je prima en als je bij het eerste komt, welke kans groter is, dan speel je daar tot je 22ste en ga je dan door naar een club van het niveau dat je aankan. Nu zit je heel waarschijnlijk bij een club waar het niveau gewoon te hoog zal worden en je dus een stap terug moet gaan maken.

Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

Voor Ajax maakt het mij niet uit, zie liever iemand die voor minder wil voetballen om zichzelf beter te maken, dan iemand die wil voetballen voor meer. Mij hoor je qua ajax niet zeuren, maar vind het zo zonde van de toch grote talenten die er zijn.

24 november 2014 om 14:29

Misschien heeft hij wel de Nederlandse achternaam Peeters, maar zoals je ziet is het een kind van een gastarbeider. Als je dat vervolgens vergelijkt met andere talenten die op jonge leeftijd zijn vertrokken uit Nederland kan je maar 1 conclusie en dat is dat talenten met een buitenlandse achtergrond altijd voor het geld gaan (rekik, Bouy, Ake, Labyad etc.).

Ik vraag mij af wat er nodig is om dit te kunnen veranderen. Is pappen en nat houden van de ouders voldoende (zie de vader van Peeters)? Of moet de Fifa ingrijpen (hogere vergoeding voor de opleiding/max aantal buitenlandse jeugdspelers)?

24 november 2014 om 14:34

@ Slechtekont

Het is niet tegen te houden, we zitten met verschillende landen met verschillende regel gevingen. Elk land bepaald die zelf en tenzij we binnen 1 jaar een compleet europa worden met 1 centrale overheid gaan we hier niets tegen doen. In Engeland kan een 16 jarige een contract van 5 jaar tekenen, in Nederland maximaal 3. Oftewel een speler kan tekenen voor 2 seizoen extra gegarandeerd geld.

Het enige dat je kan doen is zorgen dat mensen sportief voor jou willen kiezen en dat je ze dan ook daadwerkelijk kansen geeft. Iets wat Ajax op het moment doet en ook succes op levert. Muric, Andersen, Fisscher, Eriksen, Leyder, Cerny hebben allemaal grote(re) clubs afgeslagen dan Ajax. Maar op het moment voetballen ze allemaal bij Ajax op Eriksen na.

Een Bazoer slaat Manchester City af voor Ajax, een Muric slaat Bayern af, Cerny sloeg iedereen af, Andersen is op verschillende stages geweest etc etc etc.

24 november 2014 om 15:33

Als de vergoedingen voor de opleidingen omhoog gaan dan is het financieel misschien wel minder aantrekkelijk voor clubs om zoeen speler te halen en de club die zijn talent verliest wordt iig adequaat gecompenseerd.

Vergoedingen van 2-3 ton zouden omhoog geschroefd kunnen worden naar 1-1,5 miljoen. Want nu wordt er alleen gekeken naar kosten maar niet de potentiële waarde van de speler in de toekomst. Als je een bedrijf overneemt wordt er toch ook niet alleen gekeken naar de winst van dat jaar? Niet meer dan logisch toch.

24 november 2014 om 14:38

Peeters was gewoon bij Ajax gebleven als ze hem een contract aangeboden hadden.

24 november 2014 om 14:50

Nederlandse clubs worden vergeleken met buitenland heel erg tegengehouden in het geven van contracten aan minderjarige. Contractduur is met een maximum en het salaris heeft ook een max. In Madrid kunnen ze makkelijk een half miljoen per jaar bieden (bij wijze van). Het is voor Nederlandse clubs dus lastig om talenten, van binnen en buitenland, om een financieel aantrekkelijke manier, te overtuigen.

24 november 2014 om 15:01

Ik snap ook wel waarom Ajax dit doet inderdaad, maar van wat ik heb begrepen had deze jongen gewoon bij Ajax getekend ook voor een veel minder salaris dan wat hij nu naar alle waarschijnlijkheid verdiend mits ze hem een contract hadden aangeboden, waar ze om de door jouw genoemde redenen niet voor kiezen. Dat is het risico wat Ajax nu elk jaar loopt dat bij elke lichting 16 jarigen de toptalenten weggehaald worden.

24 november 2014 om 15:35

Ajax verstrekt bijna nooit contracten aan 16-jarige, omdat iemand het nu afdwingt zou je het opeens wel moeten gaan doen? Dat zou in mijn ogen een slecht voorbeeld zijn voor andere talenten. Laat hem maar lekker wegkwijnen in Spanje, zal mij een rotzorg zijn.

24 november 2014 om 15:48

Ze verstrekken wel contracten aan 16-jarigen die van buitenaf moeten komen maar niet aan hun eigen talenten dat zorgt toch voor scheve gezichten lijkt mij. Overigens lijkt het mij persoonlijk ook niet verstandig om beleid te voeren waar je jezelf eerder meer schaad dan dat je er veel baat bij hebt, natuurlijk worden Nederlandse clubs beperkt qua regelgeving mbt jeugdcontracten maar als je elk jaar je toptalenten verliest in plaats van ze vast te leggen met het risico dat ze op hun 19e niet willen verlengen vraag ik mij af of dat het wel waard is.

Leuk altijd al die talenten maar de meeste redden het niet al hoop ik natuurlijk van wel!
Vooral de Nederlandse talenten moeten doorgroeien, zodat er binnenkort een goed Nederlands Elftal komt

24 november 2014 om 19:58

Ik hoop ook dat de volgende lichti g goed gaat zijn voor Nederlands elftal. Misschien deze opstelling op WK 2018?
Zoet - Van der Wiel - Van Dijk - De Vrij - Willems - Clasie - Strootman - Maher - Boetius - Zivkovic - Depay en als wissels nog Hahn, Van Rhijn, Denswil, Indi, Blind, Ake, Klaassen, Van Ginkel, Promes, El Ghazi, De Jong

In mijn ogen een ernstige situatie wat al langer aan de orde is: De meest extreme talenten gaan zonder tussenstappen al naar de top. Zo wordt het gat groter en groter en kunnen de 'kleinere' clubs(dus alles wat buiten Real, Barca, Chelsea, Man C, Man U, Psg,etc. is) helemaal niet aanhaken, omdat ze het en met minder talenten moeten doen en de beste spelers keer op keer ook naar de beste clubs gaan. Dan maakt de Fair Play gedoe ook niets uit, want het heeft toch al geen effect + de beste talenten gaan ook al naar de topclubs..

24 november 2014 om 15:05

Ondanks dat verslaat ajax PSG met 6-1 en ook Barca, er zijn voldoende verstandige talenten die de weg van de geleidelijkheid kiezen. Het perspectief bij Ajax is ongekend, veel doorstroming, weinig aankopen en veel kans om als jeugdspeler om in het eerste te komen.

''zo zei Johan Cruijff het eigenlijk zielig te vinden, dat Peeters en zijn ouders de keuze maakten naar Spanje te vertrekken.''

Is het raar dat ik vind dat Cruijf hier nou zielig ligt te doen? Het is een keuze van Peeters om naar Real te gaan. Slim lijkt het mij niet, aangezien hij bij Ajax eerder kans heeft dan bij Real.. Maar dan alsnog hoeft Cruijf het niet zielig te noemen.. Die kerel kraamt veel te veel onzin uit.

24 november 2014 om 14:22

@ Psv.tottenham

Cruijf heeft inderdaad gezegd het zielig te vinden dat vader euro tekens in zijn ogen heeft gekregen en daarom zijn zoon naar Madrid heeft gepraat. Peeters kwam bij PSV vandaan omdat PSV voor hem geen vervoer wilde regelen en Ajax wilde dat wel. En nu ga je bij Madrid voetballen? Prima natuurlijk als je die kans krijgt op zoveel geld, maar zeg dan gewoon eerlijk dat je voor het geld gegaan bent als vader zijnde. Want dat is de reden dat Peeters vertrokken is.

En in zijn geval had k hetzelfde gedaan, het was verre van één van de grootste talenten.

24 november 2014 om 14:26

Ik dacht dat Cruijff bedoelde dat de keuze zielig was, maar als jij nu zegt dat die vader alleen euro tekens in zijn ogen ziet ben ik het helemaal eens met Johan!

24 november 2014 om 14:31

@ Psv.tottenham

De reden om naar een Madrid/city/bayern/chelsea of iets dergelijks te gaan is altijd geld. Bij Ajax en alle andere NL clubs zitten ze gebonden aan een maximaal salaris en contractduur. In andere landen hebben ze daar geen last van dus die kunnen hem een veel beter gegarandeerd salaris bieden.

Voetballen bij Madrid is leuk, en het verdient prima. Maar de kans op sportieve vooruitgang is gewoon ongelofelijk klein. Dus prima dat je daar heen gaat en lekker jezelf financieel onafhankelijk speelt. Maar ga dan niet klagen over dat men te weinig betaalde. Tenslotte wil hij zelf als vader zorgen dat je zoon zichzelf en jou zelf binnen 5 jaar financieel vrij speelt.

24 november 2014 om 14:58

Dat is altijd het probleem met die vaders, die willen alles te snel en kiezen veel te nsnel voor het geld.. Zie maar zo'n gevalletje Labyad toentertijd bij Psv.

24 november 2014 om 15:01

Als je als jong talent bij Real Madrid hebt gezeten en het lukt uit eindelijk niet, heb je wel mooi Real Madrid op je CV staan. Dan heb je echt nog wel genoeg kansen bij wat kleinere clubs daarna. Het is een risico maar ik durf te weten dat 9 van de 10 die gok zouden aan gaan.

24 november 2014 om 15:14

@ Fcda

ik verwijt hem ook helemaal niets, als hij denkt dat hij daar gelukkiger is dan moet hij dat doen. Talenten komen en talenten gaan. Ajax haalt zelf talenten binnen waar clubs niet blij mee zijn. En Clubs halen weer talenten bij Ajax vandaan waar Ajax niet blij mee is. Als een speler (of zijn vader) zo een keuze maakt en wilt vertrekken, dan ben ik daar als ajacied niet treurig over. het is zijn goed recht. Niet meer bij stil staan en je energie steken in andere talenten die wel komen voor het sportieve aspect.

Hetgeen dat Ajax bied is een opleiding die ze tot in de puntjes proberen te perfectioneren met uiteindelijk sportieve kansen in Ajax 1. En daar tegen over staat dat je minder salaris krijgt dan elders. Oftewel het is een bewuste keuze die je maakt als je dat traject wilt door lopen. Als je denkt dat je ergens anders beter af bent, veel succes toegewenst. Geen wrok of iets dergelijks. Dat moet iedereen voor zichzelf beslissen.

Gelukkig zijn er talenten die kiezen voor de weg der geleidelijkheid en daarmee voor een club als Ajax kiezen. Want ik ben apetrots dat mensen als Cerny, Muric, Fisscher, Andersen, Leyder etc allemaal bij Ajax voetballen.

Conclusie van mijn kant, ik zie liever talenten die 110% knokken en daarmee proberen hun doel te verwezenlijken. Dan een talent die denkt dat hij er al is en meer moet verdienen en niet waardeert wat hij heeft en krijgt. En als hij dat niet waardeert, dan ben ik hem liever kwijt dan rijk. Lekker laten gaan.

24 november 2014 om 15:41

Tsja, wat zou zo'n talent nu geen verdienen bij Real? 1 ton, 2 ton, 3 ton? Dat soort bedragen zijn uiteraard wel verleidelijk.....en als je daar het niet haalt (en die kans is natuurlijk extreem groot), heb je het geld wel binnen en kun je alsnog naar een kleinere club, en daar, met Real op je CV, een mooi salaris vragen....jammer is het wel en ik denk dat de Fifa transfers onder de 18 jaar moet verbieden....maar begrijpelijk wel als je de kans wordt geboden...

24 november 2014 om 16:50

Hij vind t zielig in de zin van sneu voor zo'n jongen dat hij van die op geld belustte ouders heeft. Eigen jeugd krijgt bij Real echt bijna nooit de kans. Dus wat Cruijff bedoelt is dat hij een bepaalde medelijden gevoel heeft dat zo'n jonge gast zo'n domme stap neemt. Alleen maar om geld.

24 november 2014 om 17:41

Ja, had D-Bergkamp mij al uitgelegd, alsnog bedankt voor je reactie!

Mink Peeters, nu al een clubhopper.
Van Union uit Nijmegen naar PSV en sinds de B-jeugd bij Ajax. Nu dus Real.
Z'n vader was bandlid van De Sjonnies.

Heel dom van Peeters om naar Real te gaan. Maarja, z'n vader had blijkbaar geld nodig... Jammer om dan de carrière van je zoon te vergooien door zo ongeduldig te zijn.Er Breekt nooit iets door in madrid. Kijk naar Jese rodriguez, werd een paar jaar geleden nog gezien als de nieuwe Ronaldo, maar real wil spelers die er gelijk al staan daarom halen ze liever bale en James dan wachten op het eigen talent. En marca kan wel mooi allemaal dingen roepen over odegaard maar die zijn zo pro real als het maar kan. Volgens mij heeft die vader van odegaard gelukkig wat meer verstand. Moet gewoon naar een club gaan waar ze weten hoe je met talent omgaat. En dat zeg ik niet alleen omdat ik voor ajax ben. Bij Dortmund, barca of zelfs Feyenoord kan hij ook groeien tot een geweldige voetballer. (zou natuurlijk wel leuk zijn als hij naar Ajax komt )

24 november 2014 om 16:09

Jesé speelde veel vorig seizoen tot hij geblesseerd raakte.

Er breekt nooit iets door in Madrid:
Alleen Raúl, Casillas, Higuaín, Marcelo, Carvajal, Gago, Callejón, Sergio Ramos, Morata, Diego López.....

Allen jeugdspelers of talenten die erg jong zijn gehaald. Het is Real Madrid, het is de top, dus je hoort écht speciaal te zijn.

Heel dom van Peeters om naar Real te gaan. Maarja, z'n vader had blijkbaar geld nodig... Jammer om dan de carrière van je zoon te vergooien door zo ongeduldig te zijn.Er Breekt nooit iets door in madrid. Kijk naar Jese rodriguez, werd een paar jaar geleden nog gezien als de nieuwe Ronaldo, maar real wil spelers die er gelijk al staan daarom halen ze liever bale en James dan wachten op het eigen talent. En marca kan wel mooi allemaal dingen roepen over odegaard maar die zijn zo pro real als het maar kan. Volgens mij heeft die vader van odegaard gelukkig wat meer verstand. Moet gewoon naar een club gaan waar ze weten hoe je met talent omgaat. En dat zeg ik niet alleen omdat ik voor ajax ben. Bij Dortmund, barca of zelfs Feyenoord kan hij ook groeien tot een geweldige voetballer. (zou natuurlijk wel leuk zijn als hij naar Ajax komt )

Ze moeten in Spanje wel gaan uitkijken dat ze niet net als in Engeland het probleem krijgen dat de topclubs voornamelijk ut buitenlanders bestaan. Het is voor de jonge pikkies natuurlijk hartstikke leuk om voor een club als Madrid te spelen, mochten ze het daar niet redden hebben ze een mooie tijd gehad goed geld verdiend en kunnen ze waarschijnlijk altijd een stapje lager gaan voetballen. Het is wel opvallend hoe weinig talenten die jong naar het buitenland vertrekken ook daadwerkelijk doorbreken. De meeste voetballers met een mooie loopbaan breken 9 van de 10 keer door in eigen land en bewandelen de weg van de geleidelijkheid.

Zijn we daar ook weer van verlost, geen ruimte voor geldwolven bij Ajax, die ben ik liever kwijt dan rijk en ik hoef hem ook niet ala Adekanye met hangende pootjes terug te hebben, andere talenten krijgen nu de aandacht die ze verdienen en kunnen zijn plek innemen.

Zou Cruyff het ook zo zielig gevonden hebben toen Messi naar Barcelona kwam? Of Erikssen en al die belgen naar Ajax? Of als Peeters voor Barcelona had gekozen?
Lijkt me niet.

Ik denk overigens wel dat deze jongen bij ajax eerder een kans had gemaakt om in het eerste te komen en dat dit beter is voor de ontwikkeling van zo'n jonge voetballer.

24 november 2014 om 15:21

Dus Cruijff heeft gewoon gelijk?

24 november 2014 om 15:43

Hij mag deze mensen niet zomaar als 'zielig' bestempelen. Vooral niet als 'zijn' clubs eigenlijk precies hetzelfde doen met zulke jochies.

24 november 2014 om 16:52

Grote verschil waar het alleen maar om draait is dat Ajax dus wel die spelers de kansen geven. Huidige Barcelona heeft Cruijff niet zoveel meer in de melk te brokkelen.

Is die Peeters echt zo goed? Iemand die wat meer over die jongen kan vertellen?

Ik ben nogal sceptisch over jonge gasten die naar zo'n topclubs gaan, meestal loopt dat niet zo goed af.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren