Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV betaalt tol voor gemiste kansen in eerste helft

Laatste update:

PSV heeft zondagmiddag op bezoek in Groningen twee dure punten laten liggen. Met name in de eerste helft kregen de bezoekers uit Eindhoven legio kansen om de wedstrijd vroegtijdig te beslissen, maar de uitstekend keepende Sergio Padt hield het Groningse doel knap schoon. Na rust zag Phillip Cocu zijn ploeg alsnog op voorsprong komen, maar de thuisploeg verstierde het Brabantse feestje door uit de enige serieuze mogelijkheid na de pauze doel te treffen: 1-1.

/

Het 150e duel in de Euroborg begon spectaculair en het was dan ook een wonder dat beide ploegen er in de eerste 45 minuten in slaagden om de nul te houden. Het was namelijk kansen turven, met name voor de bezoekers uit Eindhoven. De eerste van de wedstrijd kwam al na een paar minuten spelen op naam van Adam Maher, maar hij stuitte op doelman Padt. Groningen deed daarna iets terug via Danny Hoesen, die het zijnet raakte, maar legde het het grootste gedeelte van de eerste helft af tegen de koploper van de Eredivisie.

Memphis Depay, Luciano Narsingh, Luuk de Jong en andermaal Maher kregen namelijk allemaal een uitstekende mogelijkheid om de score te openen. Zij vonden echter veelvuldig de uitstekende keepend Padt op hun weg, of hadden het vizier niet op scherp. In de slotfase van de eerste helft leek de thuisploeg zelf te gaan toeslaan, ware het niet dat een harde inzet van dichtbij via een aantal benen naast het Eindhovense doel plofte. Ook Michael de Leeuw was nog dreigend na slordig uitverdedigen van Karim Rekik, maar Jeroen Zoet voorkwam de 1-0.

/

Qua amusementswaarde was het na de pauze een stuk minder. De kansen waren spaarzaam, maar de PSV-aanval toonde zich nu wel een stuk efficiënter. Bij de eerste echt serieuze mogelijkheid na de hervatting was het namelijk meteen raak. Jetro Willems vond met een afgemeten voorzet het hoofd van Luuk de Jong, die weinig moeite hoefde te doen om de bal van een paar meter afstand over de lijn te koppen. Gezien de openingsfase na rust was die treffer niet onverdiend te noemen.

FC Groningen had daar geen antwoord op. De thuisploeg was onmachtig en slaagde er tot aan de 83e minuut niet één keer in om Zoet serieus op de proef te stellen. PSV had dan ook weinig om zich zorgen over te maken, al moest Cocu wel noodgedwongen de geblesseerde Andrés Guardado naar de kant halen. De bezoekers stevenden ondanks die aderlating af op een zege, maar zeven minuten voor tijd bepaalde De Leeuw anders. Na uitstekend werk van invaller Mimoun Mahi kopte de spits bij de tweede paal al vallend raak. Die 1-1 bleef, ondanks nog een paar goede kansen voor PSV, de eindstand.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Leuke wedstrijd voor de neutrale kijker, maar PSV verdiende hier gewoon om te winnen.
Willems speelde een uitstekende wedstrijd, net zoals Guardado; alleen Brenet speelde gewoon matig.
Maar goed, PSV staat nog gewoon soeverein bovenaan! En bedankt, Knvb..!

23 november 2014 om 14:23

bedankt Knvb??! serieus? want? leg uit! dit heeft PSV natuurlijk compleet aan zichzelf te danken. Groningen verdient ook een compliment. Bleef aanvallen en strijden!

23 november 2014 om 14:29

Arwinos.

Dat begrijpt niemand. Ik zag psv'ers het ook al roepen tegen het einde van de wedstrijd in het live meepraten. Daarvoor was er nog niemand over begonnen, maar tegen de 88e minuut kwam het bedankt Knvb in één keer uit allen Psv hoeken. Ik kan me geen moment heugen waarin Psv benadeeld werd vandaag.

Wat Psv wel heeft gedaan is zichzelf benadelen. Waren veel en veel beter en hadden veel meer kansen, maar op het moment dat de 0-1 viel zijn ze terug gaan lopen. Met het opportunisme dat Groningen uiteindelijk in het laatste kwartier aan de dag legde kan dat dan niet goed gaan.

23 november 2014 om 14:45

PSV had gewoon een penalty moeten hebben hoor bij die stuiterbal in de zestien. Ik weet niet meer precies wie van groningen het was, maar die jongen draait zen lichaam zo dat ie m als het ware met zn arm wegslaat. Ajax en Feyenoord hadden daar een penalty voor gekregen.

23 november 2014 om 14:45

Koenpieters1

Je verhaal slaat kant noch wal. Scheidsrechters durven Ajax in de arena geen onrecht te geven? Nee dat lijkt me nogal wiedes, scheidsrechters behoren clubs ook helemaal geen onrecht te geven Scheidsrechters horen met recht te handelen.

Daarbij als de scheidsrechters daadwerkelijk consequent waren dan was Arias er vandaag ook gewoon met rood afgegaan. Behoorlijk charge de eerste helft waarbij de bal allang weg is en Antonia gewoon vol meeneemt. Was duidelijk geel. De tweede overtreding van Arias, waar hij wel geel voor kreeg, was vergelijkbaar met die van Slagveer gister rond het strafschopgebied, dus tsja zeg het maar... als we zo gaan kijken.

@joranpsv

Als dat een penal was dan was de laatste minuut van de eerste helft, waarin Bruma de bal tegen de hand krijgt na de vrije trap, ook een penal voor Groningen.

23 november 2014 om 14:48

tjonge denk dat psv meer dan de helft van zn wedstrijden tegen 10 heeft gespeeld dus die mogen echt niet klagen

23 november 2014 om 14:48

Haha vorig jaar heeft Ajax 5 punten verloren op arbitrale fouten, het jaar daarvoor zelfs 7. Als je kampioen wil worden moet je niet zeuren over de arbitrage die soms faalt, hoort erbij.

23 november 2014 om 15:08

Ze moeten de schuld ergens op afschuiven he

23 november 2014 om 15:22

Exact. Je kan er toch geen hands voor geven als iemand z'n handen zo stijf langs z'n lichaam houdt?

Dan vond ik die handsbal van Bruma veel erger, 100% pingel dat voor de rust. Was gewoon een bal op goal.

23 november 2014 om 15:23

Klopt, en daarbij kan ik me nog herinneren dat Antonia alleen voor de keeper kwam en werd ten onrechte teruggefloten voor buitenspel.

23 november 2014 om 15:31

Haha lolbroek

23 november 2014 om 15:36

@joranpsv

ga je nu serieus zeggen dat PSV dus benadeeld is? Dan had groningen ook een penalty moeten hebben hoor! PSV heeft het compleet aan zichzelf te danken en ik vind dan ook dat groningen vanwege hun inzet en strijd wel een puntje verdiend!

23 november 2014 om 17:22

Sorry, maar wat jij zegt over Arias en een penalty voor groningen slaat kant nog wal. PSV is vandaag absoluut niet benadeeld door de scheids, vond m gewoon goed fluiten. Vond wel dat ie teveel toeliet mbt guardado, daar had ie eerder harder moeten optreden, nu werd die gewoon de wedstrijd uitgeschopt.
PSV moet gewoon de kansen afmaken, dan winnen ze dik.
En mbt de scheids gisteren; Heerenveen is gewoon dik genaaid door Blom en Ajax mag hem danken dat ze gewonnen hebben.
Verder

23 november 2014 om 17:45

PSV had gewoon lekker die kansen moeten afmaken. en niet zo zielig doen soms zit tie mee en soms tegen.

23 november 2014 om 17:52

Ben maar gwn stil, jij bent niet serieus te nemen. Jij kunt niet tegen je verlies zoals zoveel psvers. Hebben ze altijd geluk en nog zijken.

24 november 2014 om 07:10

Raskall, het moment dat guardado geblesseerd raakt werd hij niet geraakt maar verstapte hij zich eigen

23 november 2014 om 14:24

In hoeverre is de Knvb verantwoordelijk voor een kansen missend Psv?

23 november 2014 om 14:26

Ik refereer hier niet naar deze wedstrijd, maar naar een wedstrijd die gisteren werd gespeeld. Dat is mijn mening, en die mag ik hebben.

23 november 2014 om 14:29

Haha jouw mening is wel grappig. Daarnaast gaat hij ook volledig over het topic

23 november 2014 om 14:30

Dan lust ik er ook nog wel een.
Wat dacht je van de niet gegeven strafschop aan Ajax tegen Psv.

23 november 2014 om 14:30

Dat heeft toch totaal niets te maken met deze wedstrijd? Waarom zeg je dat nu? Buiten dat ben ik het verder wel met je eens.. Jammer van zo'n opmerking.

Ik vond ook dat PSV de 3 punten verdiende, teveel kansen gemist dus eigen schuld..

Brenet moet trouwens snel stoppen met voetballen, wat doet die man bij Psv?

23 november 2014 om 14:30

bootsjungen.

Als je naar een wedstrijd van gisteren refereert had je dat in dat topic moeten doen.

Je maakt jezelf hier compleet belachelijk. In een topic van je eigen club refereren naar een wedstrijd van een andere club. Je bent echt het schoolvoorbeeld van iemand die zich drukker maakt om de haat jegens een andere club, dan dat je liefde hebt voor de eigen club. Dat maak je hier wel vrij duidelijk mee.

23 november 2014 om 16:04

@bootsjungen, wat ben je dan een triest figuur zeg, Ten eerste niet naar je eigen wedstrijd kijken en ook nog eens naar Ajax wijzen omdat Ajax een keer de arbiter mee heeft, daar waar Ajax de arbiter vaker tegen dan mee krijgt. En wat nog veel ironischer is; een wedstrijd waarin we dit seizoen duidelijk zijn benadeeld was de thuiswedstrijd tegen ... PSV (!!!), Sigthorsson wordt onder de zoden gestopt door Reikik in de 16 maar pingel ho maar .... Ga je schamen met dit soort Calimero gedrag.

23 november 2014 om 17:23

Die was terecht niet gegeven.

23 november 2014 om 17:25

@inkeajacied, weet je wat nog erger is? Die 7 duimpjes voor die trieste posting ...

23 november 2014 om 14:25

Wat heeft de KNVB hier mee te maken?

Als je zelf de kansen niet maakt doet de ander het....

23 november 2014 om 15:08

Len3000eindhoven, wat is dit nu voor vergelijking man? Een artikel uit de telegraaf erbij halen waarin staat hoe vaak Ajax benadeeld is in de championsleague om aan te geven dat PSV supporters nu in hun gelijk staan om de KNVB te bedanken? Het moet niet gekker worden. Waarin is PSV nu dan precies benadeeld door de KNVB..?! Als je dan toch zo'n idiote vergelijking maakt, bedenk dan op z'n minst hoe er bij PSV gereageerd zou zijn als ze op die manier benadeeld zouden zijn in de championsleague.... Niet al te lang geleden zat het publiek nog met rode vellen op de tribune nadat ze vonden dat ze teveel rode kaarten kregen..
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de angst er in Eindhoven alweer flink in begint te sluipen. Vorige week dik in blessuretijd met de hakken over de sloot tegen de lantaarndrager, en nu puntjes laten liggen in Groningen.

PSV speelde een prima wedstrijd vandaag, met de vertrouwde spelopvatting: laat de tegenstander het spel maken, en gok op de snelle omschakeling. PSV verzuimde te scoren, maar Groningen creëerde zelf ook prima mogelijkheden en een gelijkspel was voor Groningen het maximaal haalbare, maar zeker niet onverdiend.

23 november 2014 om 14:25

Brenet heeft 5 minuten meegedaan.. die zat helemaal niet in de wedstrijd

23 november 2014 om 14:27

5 minuten was genoeg tijd om zijn man te lopen. Ik snap niet waarom ze die vent blijven opstellen, ik weet toch zeker dat er in de jeugd spelers rondlopen die beter kunnen verdedigen.

23 november 2014 om 14:29

Maar hij is wel weer een stap dichter bij Chelsea en Barcelona aldus Brenet zelf. Hoop dat Cocu een goede reden had om Willems te wisselen. Die laatste 10 min had ie toch wel uit kunnen spelen.

23 november 2014 om 14:35

Panerai, Willems had last van zijn hamstring. Dan laten doorspelen is erg onverstandig, misschien had hij een ernstige blessure opgelopen als hij had doorgespeeld.

23 november 2014 om 14:36

Word zo moe van brenet, totaal geen inzicht geen uitstraling roda jc niveau

23 november 2014 om 14:39

En Narsingh dan? Of Depay die veel te geforceerd belangrijk wil zijn? Schieten wanneer ie moet passen en omgekeerd. Depay vindt vooral zelf heel erg dat ie PSV moet dragen en forceert te veel. Narsingh is gewoon echt te matig voor de Nederlandse top. Brenet maakt het verschil niet, Brenet kan er ook niet aan doen dat Maher en Rekik ballen in paniek wild wegschieten. Het omslagpunt was de wissel van Guardado, daarna was er een stukje organisatie weg en ging PSV als een kip zonder kop spelen. Pas na de 1-1 kwam er weer her en der wat lijn in.

23 november 2014 om 15:08

Narsingh is inderdaad belachelijk slecht. Totaal geen overzit en mist veelste veel kansen. Hij heeft ballen af wanneer die zelf moet schieten en schiet zelf als er 3 andere spelers in een 100 procent scorings positie staan. En dit is al heel het seizoen zo. helaas is Jozefzoon nog slechter.

23 november 2014 om 18:06

hebben ze geen betere back in de jeugd lopen?
Want Brenet is wel heel slecht en komt veel te kort voor Psv.

23 november 2014 om 14:25

Bedankt Knvb?

23 november 2014 om 14:26

Dus de Knvb is verantwoordelijk voor het feit dat PSV 10 kansen mist.. azijnzeiker.

23 november 2014 om 14:26

Haha, ik zei t al in de live reacties. Iedereen verkijkt zich op zon uitwedstrijd tegen kaliber groningen az heerenveen. Had ook 1-1 geschat maar wel jammer want nu komt ajax dichter bij...

23 november 2014 om 14:26

Ja PSV had 't verdiend om hier te winnen, maar wat heeft de Knvb hier mee te maken? PSV had z'n kansen af moeten maken..

23 november 2014 om 14:27

Bedankt KNVB? Is het tegenwoordig een trend om de schuld op de KNVB te schuiven? PSV had gewoon in de eerste helft haar kansen moeten afmaken. Dan ben je ook niet afhankelijk van zo'n discutabel moment die zowel in je voordeel als nadeel kan uitvallen.

23 november 2014 om 14:29

Kom op man niet de schuld op de knvb af schuiven en gewoon niet te veel er over na denken

23 november 2014 om 14:31

Brenet speelde matig? Goal komt door Brenet. Laat zijn man weer eens lopen. Wat Cocu in hem ziet snap ik echt niet. Zelfde geld voor Narsingh. Kan werkelijk helemaal niks. Prioriteit nummer 1 voor volgend seizoen: Nieuwe rechtsbuiten.

23 november 2014 om 14:40

Ben écht blij dat wij hem niet hebben gekocht. Dikke knaken en niets raken.

23 november 2014 om 14:58

Souterrain bovenaan? Verschil is twee punten terwijl PSV nog een wedstrijd tegen Feyenoord en tegen Twente tegoed heeft. Halverwege staan de clubs er ongetwijfeld hetzelfde voor.

23 november 2014 om 15:08

Dan staat PSV toch soeverein bovenaan?

23 november 2014 om 15:48

Ha, mn spellingscontrole maakte er soutterain van zie ik. Ze staan bovenaan, souverain vind ik dat als je voorlopig niet meer in te halen bent. Het betekent immers oppermachtig. Nu kan het volgende week andersom zijn, staat Ajax dan ook souverein bovenaan? Nee toch?

23 november 2014 om 16:39

Nee, het woord souverain is misplaatst en nodeloos. Twee punten is twee punten, maar volgende weekend is het gewoon weer peentjes zweten voor de koppositie. Mooie strijd van Eindhoven dit jaar, is ook weer even geleden he ik gun het ze wel.

23 november 2014 om 15:13

Hey Calimero, hou eens op met piepen!

23 november 2014 om 15:21

Ja soeverein hoor, met de op een na laagst mogelijke voorsprong in punten en een makkelijker programma tot nu toe als Ajax. De drie wedstrijden hiervoor die psv zogenaamd op karakter won, had de tegenstander recht op meer. Psv heeft dit seizoen gewoon behoorlijk wat mazzel gehad, ze speelden zeker niet goed. Als je negen punten steelt, dan moet je niet zeuren over 1 wedstrijd. En vooral de Knvb niet de schuld gaan geven, wat hebben die ermee te maken dat psv gelijk speelt?

23 november 2014 om 15:24

Souverein aan kop....2 puntjes voorsprong terwijl PSV nog tegen 3 top 5 ploegen moet: Feyenoord, Twente en Vitesse(uit).

Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat PSV geen punten gaat verspelen in die 3 wedstrijden dus kans is Zeer aannemlijk dat Ajax de winterkampioen gaat worden.

23 november 2014 om 15:32

En dat met een peperduur elftal mede mogelijk gemaakt dor........ Moet je nagaan Ricardo als ze die hulp niet gehad hadden.

23 november 2014 om 16:03

Hmmmm...welke hulp heb je het over?!!

23 november 2014 om 18:28

Gemeente, ook al wil men dat niet horen. Hoeveel hadden ze echt kunnen investeren zonder de financiële injectie van 100 miljoen? Er staat voor Nederlandse begrippen een peperduur elftal, maar de laatste jaren hebben ze niets gewonnen.

23 november 2014 om 18:55

Aha, bedoel je dat. Ik was even in de veronderstelling dat je en PSV-er was die weer wilde beginnen over "hulp" vd Knvb richting ajax...

23 november 2014 om 21:35

Nee hij een een ajaxied die voor de 100ste keer loopt te zeuren over de lening.

23 november 2014 om 22:24

Kom op mensen, laat dat gemeente gedoe nou achterwege, dit zorgt alleen maar voor onnodige irritaties.
Souverein bovenaan is het natuurlijk niet, hij wilt gewoon even duur overkomen.
Ajax heeft een nog vrij makkelijk schema met ik dacht uit mijn hoofd; Excelsion uit, ADO uit, Utrecht thuis en .... welke nog meer?
PSV heeft inderdaad nog een lastig schema, hopelijk krijgt Ajax het even op haar heupen zodat je met een lekker gevoel de winterstop in gaat.

23 november 2014 om 15:35

Graag gedaan jonguh! Altijd een waar genoegen om het brabantse minderwaardigheidscomplex te voeden. Groetjes Bert van Oostveen en Dick van Egmond.

23 november 2014 om 15:44

minderwaardigheidscomplex van wat brabant? waar heb jij het over gaat het wel over voetbal? hahahahahahahah

Wat een slotfase! Eigenlijk na de wissel van guardado kwam groningen beter in hun spel. Dat narsingh pas gewisseld wordt na de 1-1 is onbegrijpelijk. Eerste helft was het leuk om te zien. Psv de kansen, groningen het balbezit. Tweede helft was psv veel beter met nog een prima goal. Dat de jong die kon inkopen is onbegrijpelijk. Padt speelde verder een puike partij!

Guardado mist waarschijnlijk feyenoord en willems last van hamstring? Komt feyenoord niet slecht uit moet ik toegeven.

23 november 2014 om 14:36

Wijnaldums beste wedstrijd ooit voor Psv. Zo ontzettend goed. PSV ook zoveel kansen gecreeërd, maar Depay en Narsingh waren zo slecht vandaag. Van Narsingh weet ik het, maar Depay is net zo slecht bezig de laatste tijd.

23 november 2014 om 14:38

Depay was hellemaal niet zo slecht, bijna geen balverlies. Moet alleen weer zelf gaan schieten, en niet steeds pasen.

23 november 2014 om 19:19

Ik zat op de tribune en die Depay schoot nog geen deuk in een pakje boter. Stond tegenover Hateboer die geen beste wedstrijd had.

23 november 2014 om 14:37

Nou volgens mij lag dat meer aan de wissels van Groningen, die gingen alles of niets spelen en drukten PSV terug....

23 november 2014 om 15:11

Dat zou gekund hebben, maar Guardado is wel echt belangrijk voor psv... loopt veel gaten dicht, zet het organisatorisch goed neer, weet wanneer er druk gezet moet worden en wanneer niet en is bovendien ook lekker agressief... als zo'n speler wegvalt, dan is dat gewoon een aderlating en dan krijgen de groningen spelers een boost. Onbegrijpelijk trouwens dat er voor die overtreding niet gefloten werd...

23 november 2014 om 22:28

Al wat meer bekend over Guardado?
Zag op TV niks dubbelklappen ofzo, maar hij zal zich natuurlijk in die fase niet hebben aangesteld.

25 november 2014 om 10:09

Kan tegen Feyenoord sowieso spelen en richt zich op Estoril. Mooi nieuws

Onnodig en ongelukkig.. Padt man of the match zegt wel genoeg

Jammer maarja dat krijg je als je je kansen niet afmaakt

23 november 2014 om 14:25

Trouwens gefeliciteerd aan de groningen fans

Wrm zette cocu brenet de skelet erin voor willems?

23 november 2014 om 14:25

Blessure aan de hamstring

23 november 2014 om 14:26

Willems liep volgens mij niet zo lekker naar de reservebank dus volgens mij had hij last van zijn enkel of achilleshiel.

23 november 2014 om 14:28

Willems met 1 been is nog altijd 15x beter dan Brenet...

23 november 2014 om 14:30

Je zag gelijk dat PSV kwetsbaar werd vanaf die kant. Man wat is die Brenet slecht zeg.
Willems is indd een paar klassen beter. Schitterende voorzet overigens.

23 november 2014 om 14:56

Prachtige voorzet ja, maar ook verdedigend vond ik hem ijzersterk. Daar heeft hij toch de grootste ontwikkeling doorgemaakt. Daarbij moet ik trouwens wel zeggen dat die Antonia een soort Narsingh is, een na de andere voorzet verprutste hij.

23 november 2014 om 18:08

als hij door speelt en er vervolgens lange tijd uit ligt heb je er nog veel meer last van.

Ik denk niet dat PSV dit jaar kampioen wordt. Ajax speelt matig, maar staat maar 2 punten achter. En die gaan gegarandeerd steeds beter worden. Veel overschatte spelers bij PSV overigens.

23 november 2014 om 14:27

Haha wat een onzin zeg!

23 november 2014 om 14:27

Omdat PSV 1-1 speelt terwijl ze gewoon moeten winnen in Groningen en Ajax daar 0-2 verliest, wordt Ajax kampioen? Makes senses.

23 november 2014 om 14:50

Nee dat maak jij ervan. Ustjwe had een heel ander verhaal waarom Psv geen kampioen wordt, dan moet je niet een eigen verhaal ervan maken.

23 november 2014 om 14:55

Hij oordeelt zijn mening over deze wedstrijd. Deze wedstrijd heeft hem doen geloven dat PSV wordt overschat en Ajax beter is, ookal hadden ze thuis een rode kaart nodig tegen Heerenveen om er over heen te gaan. Zijn mening is gebasseerd op deze wedstrijd. Als hij objectief kijk, weet hij ook dat PSV in alle voorgaande wedstrijden de bovenliggende partij was en zich uiteindelijk ook weer beloont. Ik maak me in ieder geval geen zorgen, omdat ik modern direct voetbal heb gezien van PSV met een schat aan kansen. Liever goed spelen en één keertje gelijkspelen dan continu met slecht spel winnen, dat gaat je een keerte openbreken.

23 november 2014 om 15:21

Memphis7

Naja hij zegt duidelijk dat Ajax het met matig spel tot dusverre kan bijhouden en in de tweede seizoenshelft meestal beter wordt. Iets wat de laatste jaren inderdaad het geval is. Dus volgens mij baseert hij het daarop.

En hiervoor is het ook al twee keer hakken over de sloot verhaal geweest voor Psv tegen minder goden als Ado en Heracles natuurlijk. Ik denk dat hij daar ook op doelt. Maar we zullen het meemaken, denk dat het spannend gaat worden! Het kan ook zomaar zijn dat Ajax volgende week weer bovenaan staat na de wedstrijd Psv - Feyenoord.

23 november 2014 om 14:28

@ ustjwe: Ik gok ook dat Ajax nog erover heen gaat. Ajax gaat echt nog wel beter spelen. Ik gok dat Feyenoord gaat winnen in Eindhoven op wilskracht.

23 november 2014 om 14:34

Waarom? Omdat psv 1 keer gelijk speelt worden ze geen kampioen.Ajax en Feyenoord laten ook wel punten ligfen

23 november 2014 om 14:41

Je vergeet dat Ajax altijd de 2e seizoenshelft als een trein loopt en daar zetten hun de serie neer. Dat vergeet je even, dus dat hij zegt ajax beter gaat spelen klopt wel. Psv is laatste weken al slecht in het afmaken van de kansen waar het bij ajax weer een stuk makkelijker gaat. Daarom deel ik ook zijn mening.

23 november 2014 om 15:00

Vorig seizoen, 2e seizoenshelft, PSV meeste punten.

23 november 2014 om 15:04

Jij zegt het nu als feit, maar ik hoop dat je er rekening mee houdt dat het misschien helemaal niet zo geweldig is na de winterstop dit jaar! Zou zomaar kunnen toch,

23 november 2014 om 15:09

Misschien zal psv na de winterstop juist veel punten verliezen. Who knows? Daar kan je natuurlijk niks over zeggen tenzij je over een glazen bol bezit?

23 november 2014 om 15:22

@ David1988

Er wordt ook "vergeten" dat PSV vorig seizoen na de winterstop 13 punten meer behaalde dan voor de winterstop. In het ergste geval (dat PSV voor de winterstop nog alles verliest) dan komen ze op het eind van de rit uit op 75 punten.
Nog 1 wedstrijd gelijk spelen voor de winterstop en PSV komt in dit scenario uit op 77 punten aan het eind van de rit. Dat zouden meer punten zijn dan dat Ajax in hun vier laatste kampioensjaren heeft behaald.

Kortom, verleden geeft geen garantie voor de toekomst. Het kan zijn dat PSV na de winterstop inkakt, maar hetzelfde zou met Ajax kunnen gebeuren.

23 november 2014 om 15:25

Memphis

Dat is niet waar: vorig seizoen hadden Feyenoord en Ajax de meeste punten in tweede seizoenshelft, beiden 37 punten. Psv had 36 punten in de tweede seizoenshelft. Jij gaat van na de winterstop uit, maar de tweede seizoenshelft begint altijd al iets voor de winterstop.

23 november 2014 om 15:34

Bosche_bol

Maar Ajax heeft nu ook al 7 punten meer behaald dan vorig seizoen in de dertiende speelronde

23 november 2014 om 15:50

Zou zomaar kunnen en zeker als de Spurs Depay gaan ophalen. Ondanks dat hij verlengt heeft.

23 november 2014 om 16:41

@ Inkeajacied,

Dus dan moet Ajax na de winterstop maar een keer wat minder gaan spelen, willen ze onder de 77 punten blijven na 34 wedstrijden

Een ander feitje is ook dat Cillessen nu al meer tegendoelpunten heeft geïncasseerd dan vorig jaar in 24 en een halve wedstrijd. Elk jaar is gelukkig anders. Als het verleden zich keer op keer zou herhalen zou het maar een saaie voorspelbare boel worden.

23 november 2014 om 14:33

Het zal heel spannend worden, PSV heeft in principe de beste ploeg vind ik wel, heel compleet maar Ajax ontwikkeld zich razend snel, dat blijkt elk jaar maar weer. Nu we met Serero, Andersen en Klaassen de puzzelstukjes langzaam op zijn plek vallen en met de ontwikkeling van El-ghazi, Milik en Kishna is het verschil maar minimaal.

Als PSV Depay mist dan missen ze meer dan dat er eentje bij Ajax niet bij is.

23 november 2014 om 14:35

Kishna haha speelt 1 wedstijdt een keer leuk

23 november 2014 om 15:49

Is dan ook gewoon een van de kandidaten, Fischer komt ook nog terug en we hebben Schone natuurlijk op de zijkanten plus nog legio jeugdspelers daarachter. Kishna liet gisteren zijn potentie weer eens zien, vorig jaar ook een aantal goede wedstrijden.

23 november 2014 om 15:51

PSV heeft al jaren de betere ploeg maar kampioen worden ze er niet mee.

23 november 2014 om 21:04

Ja daar gaat nooit meer verandering in komen, ook al heb je Messi en Ronaldo in jea team. Als je elk jaar de betere ploeg hebt, wordt je nooit meer kampioen, lol.

23 november 2014 om 14:34

PSV heeft de beste selectie en zijn er spelers die beter worden. Kijk maar naar Willems en de sterkte van Wijnaldum. Hendrix die beter wordt. Alleen speelt Ajax als een team en worden zij als team steeds beter. Ik ben er ook bang voor dit seizoen.

23 november 2014 om 15:02

Ik wil niet veel zeggen, maar ik vind niet dat Ajax de laatste weken steeds beter gaat spelen. Beide ploegen zullen nog wedstrijden verliezen.

Maar het is wel duidelijk dat je beter naar wedstrijden van PSV dan die van Ajax kunt kijken. PSV speelt dan misschien meer op de counter, maar in deze wedstrijden zit veel meer tempo als in de wedstrijden van Ajax.

Het grootste probleem vandaag was naast het missen van de kansen, het vaak nog te veel af willen leggen als je er goed voorstaat. Volgens mij wel een 5 momenten gezien waarbij je het gevoel hebt dat ze zelfzuchtiger moeten zijn.

23 november 2014 om 15:11

Je heb volkomen gelijk. PSV.. vat dit niet verkeerd op.. gaan het niet lang volhouden en dus niet redden. Daarbij moet ik zeggen dat PSV door de KNVB met hun schema wel volledig genaait. Tweede seizoenshelft spelen ze alle toppers op Ajax na buitenshuis. Dus dat word wel lastig. Of PSV kampioen gaat worden hangt allemaal.. hoe raar dit ook gaat klinken.. van de aankomendr twee duels af. Ze moeten 6 punten halen anders komt Ajax langszij en die gaan het niet zomaar meer weggeven.

Ik heb gesproken!

23 november 2014 om 15:33

Dat is echt kul verdedigend is Willems echt niet beter!
Hij is fysieker, maar daar win je de oorlog ook niet mee!

Complimenten aan beide teams. Wat een heerlijke pot!!!!! Veel strijd, leuk voetbal en twee teams die wilden. Bedankt voor deze geweldige wedstrijd

Zeker een leuke wedstrijd om te zien. Maar Groningen kon wel meer, als ze het nog slimmer hadden uitgespeeld. Maar PSV veel kansen, maar moet je ze wel maken. Die Brenet kan er niks van en die droomt en wilt naar Barcelona?

23 november 2014 om 14:41

Hij kan er naar toe op vakantie
Lekker weekend,volgende week ze weer ff met beide benen op de grond zetten.
Heb een leuke pot gezien,leuke strijd,nu lekker Zwolle aanmoedigen

Ongelooflijk dit. Hoe is het mogelijk dat je zo vaak faalt in de afwerking? Wat een kater zeg...

23 november 2014 om 14:25

Sigthorsson bij ons kan ook zulk soort kansen vaak missen. Gewoon een kwestie van kwaliteit en dat is het letterlijk. Maar dit zijn wel hele dure punten namelijk.

23 november 2014 om 14:29

Bij Sigthorsson is het constant missen, terwijl PSV de meeste scorend vermogen van de Eredivisie heeft. Dit is dus pure pech.

23 november 2014 om 14:29

En ook botte pech vaak, maar die Narsingh kan écht niet schieten. Wat een kansloze speler. Zie nog liever Locadia of Jozef... Nieuwe rechtsbuiten halen in de winterstop dan maar :P.

23 november 2014 om 14:31

Mwa kwaliteit en vorm. Een Depay een vorm knalt die laatste bal gewoon binnen.

23 november 2014 om 14:33

Sorry hoor maar het feit dat Luciano veel kansen miste was helemaal geen pech. Is gewoon zijn onkunde in de afronding. De overige gemiste kansen leken mij indd wel pech.

23 november 2014 om 14:39

Klopt, Narsingh is gewoon niet topclub-waardig.

23 november 2014 om 14:43

Nee Narsingh kan alleen hard rennen. En daarom komt hij vaak vrij en kan hij vaak voorzetten en schieten. Alleen een op de 20 voorzetten komt aan en 1 op de 30 schoten gaat er in..

23 november 2014 om 14:48

Gelukkig hebben jullie nog een groot Belgisch talent rondlopen op de vleugels...

23 november 2014 om 15:05

@lee dat zeg ik toch? HIj kan gewoon niet schieten.

23 november 2014 om 15:12

Bij psv verbloemt depay ook erg veel. De jong en narsingh staan natuurlijk op dit moment ook niet bekend om hun scorendvermogen.

23 november 2014 om 15:16

Wilshere,

Botte pech of Botteghin?

Wat heeft die man een geweldige wedstrijd gespeeld. Hij heeft samen met Padt weer een dikke voldoende gescoord, PSV mistte inderdaad vrij veel kansen, maar Padt doet waar hij er voor staat. De laatste 10 minuten had de wedstrijd nog beide kanten op kunnen vallen. Geweldige wedstrijd gezien!

Mimoun Mahi trouwens alweer geweldig, net als voorgaande (thuis)wedstrijden.

23 november 2014 om 15:24

@ Wilshere, ik reageerde dus op Memphis.

23 november 2014 om 16:20

Oh, sorry, excuus .

23 november 2014 om 14:29

Verkeerde man op het moment denk ik. Als Luuk de kansen kreeg van Luciano dan waren het denk ik gewoon doelpunten. Ook die bal van Depay op het eind is gewoon pure pech dat die er niet ingaat.

23 november 2014 om 14:50

Ik vind Depay sinds de terugkomst van zijn blessure minder scherp voir de goal. Schone...zelfde soort blessure vind ik ook minder scherp.
Om een vergelijking tussen beide spelers te trekken gaat mischien iets ver, maar aan de andere kant valt het ook wel op.
Ik kan natuurlijk de enige zijn die hier zo over denkt.

23 november 2014 om 15:26

Beiden spelers vind ik ook minder na hun blessure, maar wie weet zijn ze over een paar weken weer gewoon zoals vanouds. Hoewel ik Schone nooit echt een super goed voetballende speler heb gevonden. Wel leed hij veel minder balverlies voor zijn blessure en was zijn passing stukken beter.

23 november 2014 om 14:32

Het is echt vermoeiend om te zien, je doet je het echt jezelf aan dit.

23 november 2014 om 15:53

Je kunt ook de complimenten geven aan de keeper van Groningen.

Terecht gelijkspel uiteindelijk en FC Groningen mag hier terecht blij mee zijn. Heerlijke sfeer. Wat is die Mahi een leuke speler ook.

23 november 2014 om 14:29

Terecht gelijkspel? PSV was veel beter maar ze maakte de kansen niet af. PDV verdiende hier een overwinning.

23 november 2014 om 14:29

PSV*

23 november 2014 om 14:30

Kijk naar statistieken en kansen. 1;4 kansen, dat je meer sympathie hebt voor de underdog betekent niet gelijk dat ze terecht gelijk hebben gespeelt.

23 november 2014 om 14:30

Terechtg PSV heeft 5x zoveel kansen gehad. Zelfs na de 1-1 nog. Groningen mag blij zijn dat PSV slordig was in de afwerking en dat ze een prima keeper hebben.

23 november 2014 om 15:36

Misschien heeft Groningen wel goed verdedigd!!

23 november 2014 om 15:50

Als PSV 5x zoveel kansen op doel krijgt (dus de verdediging van Grün heeft gefaalt, de keeper geslaagd), dan is dat verre weg de verdienste van de verdediging. Kijk: het is leuk dat jullie hebben gewonnen van Psv, maar je moet natuurlijk inzien dat dat met meer geluk dan wijsheid is gegaan, want wat was het een geitenkaas bij Groningen.

23 november 2014 om 15:57

Het is gelijk geëindigd,wedstrijd niet gezien?

23 november 2014 om 16:58

Het voelde persoonlijk als een nederlaag, maar het is natuurlijk gewoon een gelijkspel. Ik heb de wedstrijd live gezien trouwens.

23 november 2014 om 15:47

Ach, als je deze wedstrijd goed aanvoelt kun je niks anders concluderen dan dat een gelijkspel hier terecht was. PSV vond ik lang niet zo goed spelen als de afgelopen wedstrijden en FC Groningen deed dat in tegenstelling tot normaal wél. Dat de ene club meer kansen heeft betekend niet dat die ploeg had moeten winnen. FC Groningen heeft zijn beloning gekregen en dit is misschien wel wat PSV nodig had, nu worden ze weer scherper.

Zeer onverdiend punt voor groningen. Wat stond brenet te slapen ...!
Hendrix viel toch wel goed in, stond aan de basis van de twee gemiste kansen die je toch moet maken memphis!

23 november 2014 om 14:31

Ben het met je eens, Memphis had toen hij Padt door de benen verschalkte eigenlijk gewoon moeten kappen en afleggen op een teamgenoot. Jammer, deze 3p waren verdiend geweest.

Wat een geweldige actie zeg van die Mahi, hoop dat hij zichzelf in de basis kan spelen. De Leeuw is ook een speler zeg, gewoon weer een goal.

Mooie leuke wedstrijd met een terechte einduitslag! Groningen heeft gevochten voor wat het waard was! Padt was echt geweldig! Ook een goede pot gefloten door gozubuyuk, op weinig fouten kunnen betrappen.

23 november 2014 om 14:29

Goede pot van de scheids?! Hahaha echt niet, tenzij je hands in de 16 geen penalty vind natuurlijk. Niet dat ik de schuld bij d der scheids leg, zeker niet, maar minstens een penalty had PSV moeten krijgen.

Groningen verdiende echt helemaal niks joh! Heb je alleen de laatste 10 min gekeken ofzo?

23 november 2014 om 14:32

Ach man bij psv werd er ook hands gemaakt. Was allebei te licht voor een penal dus helemaal terecht niet gefloten door gozubuyuk.

Groningen verdient het punt op basis van strijd en beleving.

23 november 2014 om 14:35

Wat toen die bal op de knie bij Antonia kwam zeker? Of toch toen de Groningen speler zijn arm tegen zijn lichaam aanhield en de bal ertegen aan kwam?

23 november 2014 om 18:23

Hands van Bruma niet gezien door je PSV bril zeker? Groningen had dan ook zeker een pingel verdiend!

23 november 2014 om 14:31

1 op 4 kansen van Psv. Onterecht dus. Dat je sympathie voor Groningen kan kweken, betekent niet gelijk dat ze daardoor terecht gelijkspelen. Mooi om ze te zien vechten, maar als het 1-3 was geworden, kon je het niet eens geflatteerd noemen.

23 november 2014 om 14:38

Als je je kansen niet maakt, dan verdien je het ook niet om te winnen. Heeft gewoon met kwaliteit te maken.

Op basis van strijd en beleving heeft groningen dit punt verdiend.

23 november 2014 om 14:51

Dus toen Barcelona 1000 kansen tegen Celta de Vigo had gecreerd en De Vigo 1 kans 1 goal maakt, is Barcelona kwalitatief minder dan De Vigo? Makes sense. Als het constant missen zoals Kazim of Sigthorsson heeft het met kwaliteit te maken. Kijk niet zo zwart/wit, ook al wil je anders geloven. PSV heeft nog steeds veruit de meeste goals gemaakt, dus aan scorend vermogen ligt het niet. Dit is gewoon pure pech, hoe moeilijk het ook voor je is om het toe te geven.

23 november 2014 om 18:17

Memphis wie maakt jou nou eens wakker ? Ajax de huidige kampioen heeft in de eredivisie maar 2 keer minder gescoord. Tel daarbij op dat Psv vooral thuis het makkelijkste programma heeft gehad.

Als ik zie hoe tergend slecht onze voornaamste concurrenten gisteren speelden zie ik het wel goedkomen met Psv.

23 november 2014 om 14:31

Als ik zie hoe vaak jij het over een concurrent hebt in topics over je eigen ploeg, dan moet ik concluderen dat jij enorm angstig bent dat jullie weer de titel mislopen. Fijne dag verder en groetjes van een zeer tevreden Ajacied

23 november 2014 om 14:39

Die keren dat ik het over een andere ploeg heb zijn op 1 vinger te tellen.

23 november 2014 om 14:45

Haha je hebt het deze middag anders al behoorlijk vaak over Ajax, alsof dat iets te maken heeft met het missen van de kansen vandaag. Maar als Cillesen zegt dat PSV niet goed speelt en geluk aan de zijde heeft, dan ben jij de eerste die roept wat lult die Cillesen wel niet? PSV heeft karakter wilskracht en weet ik veel wat niet meer. Zoek dan nu ook het verlies bij je eigen team en wijs niet alleen maar met het vingertje naar de Knvb omdat Ajax 2 punten dichterbij is gekomen. Overigens moet je het lekker zelf weten, reacties als de jouwe maken voor mij de overwinning van gisteren een hele lekkere. De wedstrijd zelf was ik namelijk niet zo tevreden over.

23 november 2014 om 14:48

Toen sprak Cillessen toch over mijn club? Mag ik daar mijn mening dan niet over geven? Of moeten we allemaal als makke schapen op een politiek correcte manier reageren?

23 november 2014 om 14:49

Dit is al de tweede keer in dit topic, lekker tellen hoor op 1 vinger. Ajax wordt gewoon weer kampioen dit jaar.

23 november 2014 om 14:59

In dir topic alleen al op meer vingers.

23 november 2014 om 15:01

Hoevaak ga je dit nog zeggen?

23 november 2014 om 16:05

Feyenoord gaat volgende week gewoon winnen in Eindhoven dan staat alles weer bij elkaar. Achterin geeft Feyenoord niets weg en ieder middenveld word weggespeeld door ons. Probleem is dat het vaak bij de 16 ophoud. Maar een paar kansjes krijgen we toch wel altijd en daar vliegt er toch wel 1 van in.

24 november 2014 om 04:20

Pedro, die kans is nogal groot. Psv heeft het altijd mogelijk tegen Feyenoord. En Vermeer keept solide.

Brenet 1 minuut in het veld goal tegen. Man man wat is die vent verschikkelijk slecht. Arias doet het natuurlijk ook dramatisch, maar Brenet laat weer gewoon kinderlijke eenvoudig zijn man lopen.

Depay uit vorm en Narisngh rendement was weer 0,0 zoals bijna altijd.

23 november 2014 om 14:32

Is depay wel uit vorm? Of is hij de eerste maanden van het seizoen boven zichzelf uitgestegen?

23 november 2014 om 14:39

Hij heeft vaak genoeg laten zien dat hij beter kan dat dit. Zijn acties lukken de laatste wedstrijden niet, waardoor hij ook met minder vertrouwen speelt. Een Depay in vorm knalt zo'n laatste bal gewoon binnen.

23 november 2014 om 18:39

Buiten de eerste maanden van dit seizoen heeft hij anders nog niet zoveel laten zien hoor

Hoe is het mogelijk dat we hier niet dik gewonnen hebben?! Dit hadden drie dikke punten moeten zijn! PSV heeft zichzelf bestolen en een Groningen dat 4 klasses minder was teveel gegeven.

Ongelooflijk, Feyenoord-thuis moet gewonnen worden!

Man wat speelde Willems goed zeg evenals Guardado. Toen die 2 eruit gingen was PSV meteen verzwakt. Gini man man man wat is hij toch sterk. Worden mooie duels tussen hem en Clasie.
Onterechte eindstand als je het mijn vraagt. PSV had er gewoon 5 moeten maken of zo, maar ja maakt mij niet minder blij hoor. Nu is Ajax tot op 2 punten genaderd.

PSV speelde goed. Ze verdiende veel meer dan een gelijkspel, ze hebben genoeg kansen gehad maar je moet ze natuurlijk ook afmaken. Mooie goal van FC Groningen maar wel heel zwak verdedigd.

Jammer, maar in de Euroborg kan je op puntverlies aanlopen. Gezien de kansenverhouding had PSV moeten winnen, maar dan moeten ze de kansen wel afmaken.
PSV had overigens wel een penalty moeten krijgen bij die eerste handsbal, maar als het dan tegen zit dan krijg je die ook niet mee.

23 november 2014 om 14:27

Groningen ook bij Bruma, raakte hem met de hand, maar is beide te makkelijk. Het zat PSV niet tegen hoor, miste vooral zelf de kansen.

23 november 2014 om 14:42

@afcanats Ik weet niet wat jij niet tegenzitten noemt, maar van het feit dat Groningen die bal maar liefst 3 ballen van de lijn haalt, kan je zeker zeggen dat het PSV tegenzat. Niet qua scheids ofzo, want die deed weinig fout.

23 november 2014 om 15:47

Dan kijken wij anders tegen afwerken aan, als je goed afwerkt dan kun je een bal niet van de lijn halen, sommige kansen moest gewoon veel harder ingeschoten worden of er werd te lang gepingeld.

Een bal van de lijn halen is daarnaast goed verdedigd

23 november 2014 om 14:41

Penalty? Als je je arm straks langs het lichaam hebt? Is dat een nieuwe regel? Grapjas, is helemaal terecht niet gefloten door gozubuyuk.

Mooie wedstrijd en mooie uitslag voor Ajax, nu is het verschil nog maar twee punten. PSV slecht in de afwerking waren wel wat beter maar Groningen was ook zeker niet ongevaarlijk, knap hoe ze bleven voetballen.

"god" haat PSV gewoon, dit gaat helemaal nergens over. De concurrentie voetbalt als een natte krant en heeft hulp van de 12e man nodig, zelf de moeilijkste tegenstander van dit weekeinde helemaal ontmantelen met elf tegen elf, en toch loopt juist de concurrentie in.

Ongelooflijk. Twintig kansen en vier ballen van de lijn. Ik zei het, PSV gaat het weer weggeven op efficiëntie. Groningen 1 kans de tweede helft, boem. In plaats van 1-7 wordt het 1-1.

Wel knap doorgevoetbald na die 1-1, maar zo stom dat ze naar achteren liepen na de o zo verdiende 0-1. 2 ballen van de lijn in twee minuten...

Ach ja, dit is het bekende liedje weer. Ook nog Guardado en Willems kwijt.

Gefeliciteerd met het "hemelse" punt, Groningers. Leek wel of er drie engelen onder de lat stonden...

Maar goed, in ieder geval niet ook nog verloren. Maar een kampioen moet dit soort wedstrijden gewoon met 1-5 tot 1-8 afsluiten.

Hopelijk fileert PSV Feyenoord en Twente wel in de thuiswedstrijden.

23 november 2014 om 14:28

Je kunt ook overdrijven, PSV was beter maar maakt zijn kansen niet af, het was niet dat Groningen maar een kans had, ze hadden legio kansen.

23 november 2014 om 14:35

In de tweede helft telde ik er maar eentje... De eerste helft had Groningen er drie of vier, en PSV een stuk of tien.

23 november 2014 om 15:48

Inderdaad een stuk of 5 kansen dat is meer dan een zoals hierboven beweert wordt.

23 november 2014 om 14:30

God haat Psv? Nu geef je teveel credit aan de Knvb mijn vriend..

23 november 2014 om 14:31

Ben het met je eens hoor, dit was echt ongehoord. Laten we hopen dat er niets met Willems en Guardado is en hopen dat dit een incident is.

23 november 2014 om 14:31

Maak daar maar 3 duiven van. Psv moet niet zeuren afmaken is ook een kwaliteit. Counteren is gewoon gevaarlijk.

23 november 2014 om 14:37

Precies wat ik dacht. Hoe krijgt Groningen het voor elkaar om tegen PSV die keeper de wedstrijd van zijn leven te laten keepen? Eerst die Bizot, nu Padt. Lijkt wel alsof ze een soort magie hebben.

On: Dit is toch wel omgekeerde wereld: Feyenoord en Ajax verdienen de 3 punten niet, maar krijgen ze omdat ze een onterechte rode kaart mee krijgen (die van Ajax was nog ergens begrijpelijk, maar uiteindelijk de verkeerde beslissing. Vooral die van Feyenoord sloeg helemaal nergens op). Dan speelt PSV prima, Groningen vooral 2e helft nergens te bekennen, maar dan: het lot slaat toe en zowel Guardado als Willems moeten eruit. Guardado kon nog opgevangen worden door Hendrix, maar Brenet alsjeblieft hoe kan die de Leeuw zo vrij staan daar? Dan vraag je om de 1-1. Dan natuurlijk ook weer iemand die de bal van de lijn haalt, zon 3 keer deze wedstrijd. Dan kan je zeggen wat je wil: PSV had vandaag ook gewoon vette pech. Wel respect voor Groningen dat zij niet opgaven, ze bleven doorgaan en vechten.
Aan de andere kant, dit PSV laat wel zien dat zij klaar is voor Feyenoord en Twente, ook al laat de stand iets anders vermoeden.

23 november 2014 om 14:49

Kraam geen onzin uit over ajax en feyenoord gisteren. Die rode kaart voor dordrecht was gewoon terecht. En zeggen dat feyenoord de 3 punten niet verdiend. Haha lachwekkend ben jij gewoon. Feyenoord miste kansen en dordrecht kreeg geen 1 kans. Dat ie laat valt leek me gewoon terecht. Stop met die onzin verkondigen. SUKKEL

23 november 2014 om 14:52

Feyenoord heeft gisteren nog meer kansen dan PSV gecreëerd dus loop niet zo te mauwen,PSV fans beginnen een beetje teveel de schuld bij een ander te leggen althans een deel van ze. Groningen is gewoon een lastige opponent niks mis mee om daar gelijk te spelen.

23 november 2014 om 15:08

@nick112

Gaan jullie mij echt vertellen dat Feyenoord had gewonnen zonder die rode kaart? Hoop ik toch echt niet zeg. Dan verdien je in mijn ogen de 3 punten niet, hoeveel beter je ook bent dan Dordt. Dan helpt die scheids je gewoon aan 2 gratis punten. Ik leg daarbij niet de schuld aan een ander, tis PSV dat het zelf hier heeft laten liggen, alleen je kreeg het gevoel dat er een hogere macht was die Groningen hielp. Zo omschrijf je dat als je pech hebt (met die ballen van de lijn). Waar vooral Feyenoord die scheids op de blote knieën mag bedanken voor die onterecht, zelfs onzin rode kaart.

@feyroferr Tis best frustrerend om te zien waar je concurrenten dichtbij puntverlies gaan en mede door hulp van de scheids over het dooie punt kwam, heeft PSV de pech dat er meerdere keren een 2e keeper op de lijn stond. Het ligt aan niemand anders dan aan PSV dat Groningen een punt heeft, alleen kan je ook niet zeggen dat PSV gewoon gefaald heeft, dit had zeker ook veel te maken met botte pech.

23 november 2014 om 15:23

Ik heb gisteren werkelijk geen moment gedacht dat Feyenoord niet zou winnen,al had Dordrecht met 12 man gespeeld,vandaag laat PSV de wedstrijd toch echt zelf kantelen das echt een verschil in wedstrijd mentaliteit,en trouwens Dordrecht had gisteren 2x rood moeten hebben dus stop aub de schuld bij de scheids te leggen ook bij Heerenveen was t gewoon terecht die 2e gele kaart zelfs trainers riepen het,maar blijkbaar weten ze bij PSV de regels beter dan de rest van Nederland. Sorry snap dat je na de wedstrijd beetje baalt maar wees wel een beetje reëel,volgende week kan alles weer anders zijn succes iig.

23 november 2014 om 15:29

Jup dat dacht ik echt wel. Dus dat psv kansen mist is pech, en dat feyenoord veel kansen mist en wel of niet door 10 man 2 maakt is geluk? Zit er niks tussen pech en geluk bij jou? Gewoon terechte uitslag gisteren.

23 november 2014 om 15:43

@feyeroferr Ik ben zeker reeël, want de meeste van mijn vrienden zijn er mee eens dat het onterechte rode kaarten waren (zijn grotendeels wel Ajacieden, misschien dat ze daarom zo fanatiek mee praten over die van Feyenoord). Ik heb niet de hele wedstrijd gezien, dus misschien dat die 2 momenten wel rood waren en dan heb ik dat gemist. Allen blijf ik erbij dat de rode kaart die gegeven was geen rood was, zowel bij Ajax als Feyenoord. Heeft niks met deze wedstrijd te maken, alleen is dat natuurlijk best frustrerend om te zien als PSV-er.
Dat PSV deze wedstrijd zelf niet heeft gewonnen, ben ik helemaal mee eens. Die 1-1 riepen we over onszelf af. Alleen krijgt Groningen het wel voor elkaar om meerdere keren die bal van de lijn af te halen. Daar heeft PSV zeker pech.
Jij ook succes volgende week, maar ik moet je waarschuwen: voor de interlandperiode zei ik als voorspelling dat PSV 13 punten zou pakken, en dat deze wedstrijd degene zou zijn die niet gewonnen zou worden met als uitslag 1-1. Als mijn voorspelling blijven kloppen, kan je op een 2-0 overwinning voor PSV rekenen

23 november 2014 om 14:45

Ongelofelijk triest dat je weer eens bij alles en iedereen de schuld zoekt behalve bij PSV zelf. Er is maar één reden waarom de concurrentie inloopt en dat is het falen van PSV zelf. Depay is uit vorm en Narsisngh en Jozefzoon hebben behalve hard rennen geen kwaliteiten. Dan kun je uit bij Groningen gewoon tegen een nederlaag aan lopen.

Daarnaast staat een van de grootste kwaliteiten onder de lat bij Groningen. Die jongen haalden er vandaag weer een paar geweldige ballen uit. Dan heeft weinig te maken met pech van Psv, maar gewoon een goede Groningse keeper.

23 november 2014 om 17:54

1-5 tot 1-8 is wel een beetje overdreven vind je zelf ook niet? Groningen had tot nu toe nog maar 2 goals in eigen huis tegen, en nu dus nog maar 3. Statistieken zeggen niet vaak veel over wedstrijden op zichzelf, maar het bewijst wel dat we niet veel goals tegen krijgen terwijl we heus wel een aantal kansen tegen krijgen. Bovendien leek het na de 0-1 maar ook met name na het uitvallen van Guardado en de aanvallende wissels van ons dat men bij PSV echt niet meer wist hoe ze moesten voetballen. Groningen begon als het ware een slotoffensief, met name nadat we 1 op 1 achterin gingen spelen. Voor ons was het enorm knijpen omdat elke tegenstoot gevaar zou kunnen opleveren, maar het leek wel of elke afvallende bal weer voor ons was.

Jullie hadden zeker verdiend om te winnen, heb de eerste helft bij vlagen ook gewoon genoten van dit Psv. Als voetballiefhebber heb ik een aantal jaren achtereen Ajax als beste tegenstander in de Euroborg bestempelt, maar PSV is dit seizoen (in de Euroborg) beter voor de dag gekomen. Jullie hebben pech, maar wij hebben niet echt geluk vind ik. Een goal voor Groningen is niet onverdiend, alleen hadden jullie er zelf meer moeten maken. Daarnaast waren die drie engelen onder de lat wel even om koffiepauze bij de 0-1 volgens mij. Gruwelijke fout van Padt die verder een enorm sterke wedstrijd keepte. Jammer voor hem, maar gelukkig werd uiteindelijk toch nog een goed resultaat behaalt.

En PSV doet weer precies wat Ajax graag wil. Ajax wilde zo graag inlopen en PSV werkt daar weer fantastisch aan mee. Wat een kansen en dan maar één keer scoren. PSV heeft dit gelijkspel volledig aan zichzelf te danken en het is zo verschrikkelijk onnodig. Ronduit waardeloos!

23 november 2014 om 14:32

Ach Ajax ging vrij kanloos onderuit in Groningen, PSV loopt wat dat betreft een punt uit. Laatste keer dat Groningen thuis verloor is vorig seizoen ergens in Maart, kan gebeuren dus dat je wat punten in Groningen laat liggen

Wat een leuke wedstrijd! Heb echt genoten. Nog maar 2 punten verschil met Ajax, maakt het ook weer wat spannender.

En weer een uitwedstrijd naar de klote geholpen. Je kunt zeggen onverdiend, maar PSV maakt de kansen niet af. Brenet is geen eredivisiespeler. Daarnaast erger ik me kapot aan Narsingh en Maher. Wat een slappe zakken. Duels verliezen en kansen verprutsen door de bal een aaitje te geven ipv een pegel. Daarnaast missen we misschien de belangrijkste speler volgende week. Guardado.

23 november 2014 om 15:09

Inderdaad in zo'n wedstrijd heb je veel meer aan Hendrix, die ook weer prima inviel. Ook is Guardado gewoon gevaarlijker en beter als hij wat verder naar voren speelt.

Maher is een leuke speler voor een thuiswedstrijd tegen Dordrecht ofzo, hij doet goed mee als het lekker loopt, maar zodra er andere dingen gevraagd worden zoals strijd laat hij het afweten.

Voor het eerst in tijden weer een heerlijke wedstrijd in de euroborg. Debutant Arias en vooral Mahi geweldig als invaller. Wat een grote, sterke en snelle spelers zijn die Arias en Mahi.

Goede wedstrijd. Jammer maar 1 punt. Soms heb je geen geluk. Gewoon zo doorgaan, snavels kunnen ook niet eeuwig geluk hebben. Die hebben vaak wel andere dingen mee als ze in die betonbak spelen.

23 november 2014 om 14:36

Hahaha, droefbeer! We worden gewoon weer kampioen hoor, wen er nou maar aan.

23 november 2014 om 15:16

Haha grapjas.

Wat een heerlijke wedstrijd was dit en vooral mahi viel goed in.
Aan de psv zijde vond ik willems heel sterk spelen.

Ondanks dat psv deze wedstrijd eigenlijk had moeten winnen vind ik toch dat de complimenten naar Groningen moeten, want ze hebben puur op inzet een punt eruit gehaald.

Jezus gelijk spelen tegen dit ontzettend matige Groningen! Je had al met 4-0 moeten gaan rusten, maar men laat de opgelegde kansen weer liggen! Dan nog moet je hun in de tweede helft over de knie kunnen leggen! Maar dat werd weer nagelaten! Verder had die Mahi gewoon over de boarding geschopt moeten worden ipv laten rennen en de actie laten maken (wat leidde tot de 1-1) Daarbij nog de dekking van onze topverdediger Brenet, prima gedaan! Volgende week maar van Feyenoord winnen anders sta je ineens nog tweede op de ranglijst! Erg jammer dit!

Brenet droomt toch van Chelsea en Barcelona?

23 november 2014 om 15:16

Droomt inderdaad. Mag 'ie blijven dromen.

Als Groninger moet ik toegeven dat PSV de wedstrijd al veel eerder naar zich toe had kunnen trekken, geweldig keeperswerk, zwakke afronding, een engeltje op de lat en Martijn van der laan stonden in de weg. Dat ie dan zo lekker binnen vliegt na een mooie actie van mahi, echt geweldig! Lekkere pot, come on GWA!

Dit valt Cocu gewoon aan te rekenen. Waarom wisselt hij Willems die een prima wedstrijd speelde en zet hij Brenet die wat mij betreft zo snel mogelijk weg mag erin ? Ten eerste speelt hij altijd rechtsback en niet links en ten tweede kan hij gewoon niet voetballen. Die goal was gewoon onoplettendheid bij Brenet, als hij gewoon zijn mannetje had gedekt was het 0-1 gebleven. Ik snap echt niet waarom je in godsnaam brenet erin zet voor Willems, belachelijk.dit zijn van die momenten dat je denkt 'wat gaat er om in het hoofd van die man' Verder vond ik overigens niet dat psv slecht speelde alleen in de afronding kon het allemaal wat scherper.

23 november 2014 om 14:35

Willems had last van Zn hamstring leek het daarom werd hij gewisseld.

23 november 2014 om 14:41

Ja oké maar zet dan in godsnaam een andere speler op die plek en niet een incapabele plank die niet kan voetballen.

23 november 2014 om 14:53

Echt het is mijn echt een raadsel waarom ze Brenet blijven opstellen. Die vent laat keer of keer zien helemaal niet te kunnen verdedigen. Breng dan desnoods Koch in, is dan wel geen rechtsback maar kan in ieder geval wel verdedigen. En haal gewoon Hermansson of Heesakkers bij de selectie.

23 november 2014 om 14:41

Willems had wat last. Maar goed ze mogen zich bij PSV wel eens gaan realiseren dan Brenet gewoon niet in de selectie van PSV thuis hoort. Die vent kan echt gewoon NIET verdedigen. In de jeugd loopt gegarandeerd iemand rond die beter kan verdedigen.

En zo ziet de stand er weer heel anders uit! Ajax nadert tot op twee puntjes. Zal me niets verbazen als Ajax voor het begin van de winterstop de koppositie overneemt.

23 november 2014 om 14:36

Ajax moet gewoon alles winnen wat er nu gespeeld wordt in de competitie. Zondag ADO een belangrijke wedstrijd. Dat moet gewoon puur op mentaliteit gespeeld worden. Als Ajax dat weet te verassen dan moeten we die lijn doorzetten. Daarna tegen Willem2 dat moeten gewoon lekkere 3 punten en doelpunt festijn worden. Ik zie het wel goed komen.

23 november 2014 om 14:39

ADO is zeker een belangrijke wedstrijd. Ze spelen niet goed, maar tegen Ajax geven ze altijd nét dat beetje extra. Als Ajax het middenveld eindelijk weer eens op orde krijgt, dan denk ik dat het een eenvoudige overwinning zal worden.

23 november 2014 om 14:44

Ik zie PSV niet alles winnend afsluiten voor de winterstop, maar Ajax ook niet. Het kan goed zijn dat Ajax PSV nog voorbij gaat voor de winterstop, maar het zal dan denk ik nipt zijn. Een of twee punten.
Aan de andere kant kan het ook gewoon zo zijn dat PSV nog uitloopt. PSV is in eigen huis vooralsnog erg sterk dit seizoen. PSV speelt van de vier wedstrijden nog drie thuis. Over het algemeen speelt PSV ook goed voetbal. Vandaag ook, alleen de kansen werden niet afgemaakt.
Ajax daarentegen speelt stukken minder. Gisteren hadden ze tot de rode kaart niets te vertellen tegen Heerenveen. Ook speelt Ajax nog twee wedstrijden uit voor de winterstop. Uit tegen ADO en Excelsior. Toch lastige wedstrijden op kunstgras. Vooral ADO staat erom bekend alles te geven wanneer Ajax op bezoek komt.

23 november 2014 om 15:22

Het kan eigenlijk alle kanten op. Ik zie PSV wel winnen van Feyenoord en ik zie Ado ( mits thuis ) ook wel van Ajax winnen. Maar het kan ook net de andersom zijn, dat maakt het wel spannend.

23 november 2014 om 15:30

En het feit dat je PSV wel ziet winnen van Feyenoord thuis en Ajax toevallig ziet verliezen tegen ADO heeft uiteraard Niets te maken met feit dat je PSV-er bent?!

Bereid je maar vast voor: het gaan weer enorm vervelende laatste weken worden voor PSV zo vlak voor de winterstop en ze gaan in minimaal 2 wedstrijden punten verliezen...ajax zie ik gewoon 3 x winnnen.

23 november 2014 om 21:24

En het feit dat jij PSV nog minimaal twee keer punten ziet verspelen voor de winterstop en Ajax "gewoon" 3 keer wint, heeft zeker niets met jouw clubvoorkeur te maken... man man wat bazel je eenzijdig!

Balen voor de 1-1, maar gron had nog thuis niet verloren. Daarbij pakt psv nog 1 punt bij gron ajax 0.
Je moet toch kijken naar je grootste concurrent.
PSV had deze wedstrijd natuurlijk eerder moeten beslissen maar de keeper van gron was ook wel in vorm vandaag.

Als je zulke wedstrijden blijft verliezen wordt het een heel moeizaam seizoen...

23 november 2014 om 15:02

Gelukkig is deze wedstrijd in een gelijkspel geëindigd

De zondag zo beginnen is best lekker. Heb de wedstrijd niet gezien, dus daar kan ik geen commentaar op geven.

Ik ben wel benieuwd naar de inzetbaarheid van Willems en Guardado voor de wedstrijd tegen Feyenoord. Beiden waren goed bezig.

Een (op papier) lastige uitwedstrijd en ze vallen gelijk weer door de mand. Dit wil niet betekenen dat ik PSV niet als titelkandidaat zie, maar als je zo blijft presteren in uitwedstrijden, ga je het niet redden.

Ik vrees dat aan het eind van de rit onze Amsterdamse vrienden er weer met de schaal vandoor gaan.

23 november 2014 om 14:43

Psv valt hier niet door de man natuurlijk. 1 persoonlijk foutje en een tegengoal verder had Groningen toch ook wel een hoop geluk dat het geen 4 of 5 doelpunten tegen kreeg.

23 november 2014 om 14:47

Door de mand vallen was wellicht wat sterk uitgedrukt, want jullie waren de betere partij. Maar het feit dat ze de drie punten niet meenemen naar Eindhoven, is natuurlijk zorgelijk. Je moet je kansen afmaken. Wij (feyenoord) laten dat ook regelmatig na (een een gebrek aan scorend vermogen). Vandaar de grote achterstand.

23 november 2014 om 15:18

Daar heb je inderdaad een punt. Dat scoren gaat psv van de top 3 denk ik toch nog het beste af ( hoewel Milik bij Ajax ook goed speelt ) Ik vind het inderdaad zorgelijk want tegen clubs als Ado, Dordrecht, Utrecht enz. kom je daar meestal mee weg maar wil je in Europa nog wat betekenen zullen we als top 3 echt scherper voor de goal moeten worden.

23 november 2014 om 15:02

Tja van de andere kant kun je zeggen, puntverlies uit bij Groningen kan gebeuren. Er zijn maar weinig ploegen die hier winnen, nog geen enkele dit seizoen. En PSV had gewoon echt de kansen om wel te winnen, ik vond deze wedstrijd totaal niet vergelijken met PEC en Heerenveen uit waar ze gewoon onder de maat waren.
En als je kijkt in welke wedstrijden PSV puntverlies heeft geleden kun je ook wel concluderen dat alle concurrenten het daartegen lastig hebben. Ajax verloor uit bij Groningen, speelde thuis gelijk tegen PEC en won gisteren ook zeer moeizaam van Heerenveen.

Zolang je geen totaal onnodige wedstrijden gaat verliezen, zoals bijvoorbeeld uit bij Heracles bijna gebeurde, en af en toe wint van een concurrent zoals uit tegen Ajax of hopelijk komende week tegen Feyenoord moet het wel goed komen denk ik.

Hehe, dat werd eens tijd, na wedstrijden tegen ADO en Heracles die wonderlijk goed afliepen loopt het eindelijk niet goed af. Mooi, want ik hoop dat Ajax zijn achterstand nog voor de winterstop wegwerkt. Uiteraard had PSV hier gewoon verdiend te winnen op basis van het spel, ze kunnen echter alleen bij zichzelf te raden gaan. Zoveel kansen en dan maar 1 doelpunt maken, dan kun je het alleen jezelf verwijten.

Mooi voetbalweekend op deze manier

Heel mooi dat PSV hier punten laat liggen. Ajax kruipt zo weer lekker dichtbij. PSV verdiende trouwens wel meer, want ze hadden een paar goed uitgevoerde aanvallen, maar ja.. Als de kansen niet afgemaakt worden..

Het was echt een heerlijk duel. Psv meer kansen , Grun heel veel mogelijkheden tot kansen. Het ontbreekt vaak nog aan dat beetje vernuft bij Grun, maar die passie die ze vandaag toonden was echt geweldig.

Ik denk dat Ajax winterkampioen zal worden. Als PSV zoveel kansen krijgt en ze niet benut, dan win je geen wedstrijden.

Gadverdamme wat stikt hier weer van jongetjes uit duivendrecht en omstreken die hier even stoer gaan lopen doen.hebben jullie niks beters te doen?

Waardeloos resultaat. Zoveel kansen missen kan echt niet op dit niveau. En dan zul je net zien dat je zo'n klotedoelpunt tegen krijgt. Dit puntenverlies heeft Psv aan zichzelf te danken.

23 november 2014 om 15:00

PSV kreeg een mooi doelpunt tegen hoor ! Eindelijk weer een mooie actie in de eredivisie vanaf de zijkant en goed uitgekapt met een voorzet waar de Leeuw altijd op de goede plek weet te staan,

23 november 2014 om 15:05

Mooi ja maar wel dramaaaatisch verdedigd. Arias moet gewoon ingrijpen, desnoods schoffelt hij man en bal en samen over de zijlijn of onderuit. Liever een 2de gele kaart en 5 minuutjes met 10 man dan een goal tegen.
En dan heb ik het nog niet eens over Brenet die het mooie uitzicht aan het bekijken was ofzo, maar in ieder geval niet mee liep met zijn man.

23 november 2014 om 15:54

5 minuutjes met 10 man ja.. En een week later met Brenet tegen Feyenoord spelen?.. Dan weet ik niet wat beter is haha

Groningen heeft een goede keeper ! Zal ook niet lang meer duren voordat Mahi een basisplaats heeft en veder heeft Groningen nog de miljoenen van Kostic om uit te geven in de winterstop !
Hopen dat de scouting van Groningen weer een nieuwe Tadic/kostic/suarez uit de hoed kan toveren.

Zo mijn gevoel komt uit dat nu pas de wedstrijden komen waarin PSV getest word. Ze hebben wel een hoop kansen gemist maar we zien toch weer dichterbij gekomen.

23 november 2014 om 15:07

PSV speelde op zich best wel goed. Alleen de kansen werden niet afgemaakt. Dat komt vanzelf wel weer. De tegenstanders kunnen niet elke wedstrijd twee drie ballen van de lijn blijven halen en de 34 doelpunten voor tot nu toe spreken voor zich.

Tuurlijk!! Zei t gister en zelfs eergisteren al dat zolang van Praag aan het roer staat er niemand anders kampioen gaat worden.

Alle jaren dubieuze penalties en rode kaarten bij tegenstanders. Schorsingen van spelers van concurrenten op basis van beelden, terwijl dezelfde overtredingen van Ajax nog niet eens onderzoeken voor kwamen.. Blom die opzichtig probeerd concurrenten punten te laten liggen.. Ajax telkens als laatste liet voetballen als alle wedstrijden gespeeld waren al.. Etc.

We zijn 13 wedstrijden onderweg.. En Ajax is al 3 keer opzichtig uit de brand geholpen door scheidsrechters.. Dat is gewoon 9 punten die ze NU al kado krijgen. Gaat er niet om PSV nu alle kansen miste.. Dat kan gebeuren een keer namelijk.

23 november 2014 om 15:02

Erwin

Mooi betoog. Helaas voor jou is uit onderzoeken gebleken dat Ajax door scheidsrechterlijke dwalingen 5 en 7 punten minder heeft gekregen dan het had verdiend de afgelopen jaren. Daar gaat je verhaal

23 november 2014 om 15:33

@inkeajacied

Niet op letten. Zat Ajax en Feyenoord gewoon mee deze week en PSV werd niet zo uit de brand geholpen. Iedereen heeft een keer mazzel en pech, dat weet jij, dat weet ik en dat weet ook Erwin2209. Alleen die onderzoeken zijn ook subjectief, want Roda en Willem 2 zouden ook teveel hebben gekregen, nou elke idioot wist dat zij allebei genaaid waren toen. Ik blijf erbij dat aan het eind iedereen ongeveer evenveel mazzel als pech heeft gehad in een seizoen.

on: PSV moet gewoon zo voetballen tegen Feyenoord en je wint met 4-1. Thuis hebben we namelijk nog nooit moeite gehad met scoren. Alleen als je tegen Feyenoord ook zoveel kansen mist, ga je gwn de boot in. Maar ik had het al gezegd: PSV pakt 13 punten tot de winterstop en dit zou in 1-1 eindigen. Dus ik kan er gerust vanuit gaan dat PSV met 2-0 wint van Feyenoord

23 november 2014 om 15:39

Delpieropsv

Is ook zo, uiteindelijk streept het in een seizoen netjes tegen elkaar af. Scheidsrechterlijke dwalingen zijn vooral vervelend en beslissend als het in een knock-out situatie of kleine competitie gebeurd.

23 november 2014 om 15:49

Pas op Feyenoord heeft Vermeer die het uitstekend doet al 4 wedstrijden op rij de 0 gehouden.

23 november 2014 om 15:58

@inkeajacied

Zeker, tenzij het een Nederlandse club in de CL overkomt, hoor je mij niet kagen

@jollie18
Tja, vorig jaar was Vermeer ook te passeren in Eindhoven.
Haha nee even serieus, Feyenoord kan zeker voetballen en heeft een stabiele verdediging. Alleen zie ik PSV thuis 'gewoon' winnen van Feyenoord en Twente voor de winterstop. Sinds Heerenveen uit voetbal PSV echt een stuk beter en verdedigt het ook een stuk beter (brenet uitgezonderd natuurlijk). Zal niet makkelijk worden, maar ik heb veel vertrouwen in Feyenoord thuis.

23 november 2014 om 15:58

PSV heeft dit seizoen in alle competities elke thuiswedstrijd minimaal 1 doelpunt gemaakt.
1 van de statistieken gaat komende zondag dus eindigen

23 november 2014 om 15:08

En na 34 wedstrijden staat iedereen gewoon waar die hoort te staan...

23 november 2014 om 15:33

Verstand komt met de jaren. IK dacht dit is een tiener, maar nee.
Wat een onzin artikel.

23 november 2014 om 15:50

Mwa, als dat zou zijn dan zou Ajax wel met meer dan 76 punten kampioen zijn geworden de laatste vier jaar en vorig jaar waren ze zelfs de slechtste kampioen ooit met slechts 71 punten sinds de invoering van het driepuntensysteem. Zelfs omgerekend naar het tweepuntensysteem (51 punten) zijn er in de afgelopen 50 jaar slechts twee slechtere kampioenen geweest. Ajax in 79/80 met 50 punten en Ajax in 89/90 met 49 punten. Het seizoen 64/65 buiten beschouwing gelaten wegens een competitie met 16 teams in plaats van 18.

Gisteren zat het Ajax wel mee, maar de volgende keer kan het ze weer tegen zitten. Als PSV blijft voetballen zoals ze vandaag tegen Groningen deden en dan wel wat meer kansen afmaakt, dan zie ik ze het Ajax in ieder geval erg moeilijk maken.

Die voorhoede van PSV zou een wat vaker samen moeten trainen. Een hoop dure missers door slechte wisselwerking. Daarnaast krijgt PSV die zuivere strafschop natuurlijk niet waar Ajax gisteren de hulp uit Zeist wel kreeg. Ook dat zijn we gewend.

23 november 2014 om 18:00

Was dat dat gevalletje Antonia? Kon het vanaf de tribune niet goed zien, maar had wel wat weg van een handsbal. Vind het overigens wel zwak dat je daar dan over begint. Als je kijkt hoeveel kansen PSV heeft gehad moet je niet beginnen over de arbitrage, je moet bij voetbal altijd van je eigen kunnen uitgaan en in dat opzicht heeft PSV gewoon gefaald door zoveel kansen om zeep te helpen, ook mede door dat slechte samenspel zoals je al zegt. Overigens was de scheidsrechter meer op de hand van PSV dan dat hij in ons voordeel floot. Groningen is niet benadeeld, en PSV ook niet bevoordeeld in grote mate, maar met name als het gaat om vergelijkbare incidenten (vasthouden, lichte overtredingen, het geven van gele kaarten) mat Gozubuyuk wel echt met twee maten vanmiddag. Maar je hoort mij niet klagen. Ik ben dolgelukkig met dit zwaarbevochten punt.

PSV heeft veel op doel geschoten maar weinig doelpogingen gezien die een doelpunt waardig waren. Ik vind het spel van PSV erg voorspelbaar worden. De verrassing is er vanaf. Ik vind Feyenoord en Ajax verder in dat opzicht.

Guardado is de belangrijkste speler van Psv. Hij brengt rust in het spel, onderschept veel ballen en verzorgt ervoor dat PSV blijft voetballen. Toen hij wegviel verdween ook de grip van PSV op Groningen.

Psv heeft wellicht de beste spelers maar naar mijn inziens niet het beste team.

Inkeajaxied

Toch benieuwd waar jij dat onderzoek vandaal haald en wie dat dan zogenaamd gedaan heeft.

Je gaat me toch nie serieus vertellen je niet al 9 punten hebt gekregen door t opzichtig geholpen worden door de scheidsrechter dit seizoen???

Moet je me toch eens vertellen welke wedstrijden ze dan erin gefloten zijn waardoor ze 16 punten verloren hebben dit seizoen (want anders kun je niet 7 punten te weinig te komen)

PSV was veel beter natuurlijk. Echt heel veel kansen gehad, maar slordig in de afronding.

En de gemiste kansen van Groningen dan VZ... Lekker objectief weer

Mooie wedstrijd. Wel jammer dan de scheids zo naar die PSV spelers luisterde met z'n kaarten

En daarbij blijf nog steeds het feit he heeeeel apart is een ajaxied de wedstrijd tegen Heerenveen mag fluiten en blijft nog steeds het feit dat de KNVB geen onafhankelijke commissie is met ajaxied van Praag aan het roer.

Ff terugtellen?? Ajax is pas kampioen gaan worden vanaf het moment van Praag aan het roer kwam

23 november 2014 om 15:23

Nee Ajax heeft heel wat meer prijzen gehaald, ook daarvoor haha.

23 november 2014 om 15:46

Wat ben jij naïef zeg, als ok deze wedstrijd kijkt hoe PSV goed wegkomt en veel vrije trappen mee krijgt, dat is gewoon irritant. Als Memphis ze armen opheft fluit de scheids n geeft geel voor echt helemaal niets, als Antonia tot 2 x toe wordt doorgezaagd, is er niets aan de hand trekt hij 1 x een gele kaart. Arias had echt van het veld gemoeten. De scheidsrechter floot hinderlijk veel af voor Groningen. Dat is echt irritant.
Groningen verdedigde gewoon goed!!
Daar kun je complimenten voor geven.
Jullie eens niet in d laatste minuut geluk met een vrije trap of zoiets

Hoeveel kansen kan je missen

23 november 2014 om 15:49

Memphis was heel matig en Groningen heel geconcentreerd en de scheids was wel heel vriendelijk voor hen, PSV bedoel ik.
Ik vond PSV helemaal niet zo heel goed spelen

Ik vind PSV echt heel goed voetbal spelen, vandaag speelde ze in ieder geval goed voetbal. De bal had er gewoon 3 of 4 x meer ingemoeten. Groningen heeft maar een paar kansjes gehad. Arias laat Mahi te makkelijk gaan en de Leeuw stond veels te vrij... Verder vervelend van Guardado, hopen dat meevalt...
Verder vond ik dat PSV vandaag goed stond, bijna elke aanval van Groningen werd onschadelijk gemaakt, in de lucht was PSV oppermachtig, en aanvallend hebben we veel kansen gecreëerd, alleen er moeten er echt meer in. Narsingh had wel 3x kunnen scoren vandaag. Willems speelde ook weer goed, jammer dat hij gewisseld moest worden... PSV had vandaag zeker 3 punten verdient, groningen had niet eens 1 punt verdient. Leren van deze wedstrijd, volgende week feyenoord thuis en die moet gewonnen worden en ik denk dat dat ook gaat gebeuren.

23 november 2014 om 18:06

Vond PSV achterin alles behalve zeker ogen. Nou heeft Groningen niet heel veel grote kansen gecreëerd, maar je had wel het gevoel tijdens de wedstrijd dat achterin wel wat te halen viel bij Psv. Met een enkele lange bal stond bijvoorbeeld Hoesen zo maar oog in oog met Zoet, en later Antonia die door goed verdedigen uiteindelijk van Willems van een soortgelijke situatie werd afgehouden.

PSV had trouwens inderdaad de drie punten verdiend, maar ik vind het overtrokken om te zeggen dat dit punt van Groningen onverdiend is. PSV heeft kansen genoeg gehad om te scoren en uiteindelijk heeft Groningen er minder kans voor nodig gehad. Daarnaast hebben wij qua inzet en strijd zeker een punt verdiend. Voetbal is niet alleen maar statistieken zoals velen wel eens vergeten. Het is ook wedstrijdmentaliteit. Na het uitvallen van Guardado was PSV het helemaal kwijt. Dat je dan nog gevaarlijk wordt omdat Groningen één op één gaat spelen is niet verrassend. In dat opzicht was Groningen in de absolute slotfase wel de bovenliggende partij misschien. Is voor ons genoeg gebleken om een punt veilig te stellen.

Lucky PSV van de laatste weken komt dan toch eindelijk tot een eind. Moet nog maar zien dat ze winterkampioen worden want ik zie ze niet van Feyenoord winnen.

Zonde van de punten. Maar goed, het kan ook niet altijd de goede kant opvallen. Kansen voor de drie punten waren er voldoende, dus maak me vooralsnog geen grote zorgen.

23 november 2014 om 16:02

Zo simpel lag het ook weer niet, want verdedigen hoort ook bij voetbal en dat deed Groningen goed, PSV was niet goed genoeg, dat kun je ook concluderen. Als Memphis niet draait wordt PSV een stuk matiger en iets minderde gedoodverfde kampioen. Voor het zelfde geld had Groningen gewonnen, dis kansen waren er ook!

Inderdaad Thaddeos, ze hebben een paar keer behoorlijk wat mazzel gehad en dan is het 'op karakter', dat je dan ook een keer wedstrijd wat minder geluk hebt hoort erbij in een competitie. Dat heeft niets met de arbitrage te maken. Ik wil het ook nog wel zien tegen Feyenoord.

Om eerlijk te zijn had PSV wel de overwinning verdiend, maar ze hebben het puntverlies natuurlijk echt aan zichzelf te wijten. Het aantal kansen in de eerste helft moeten ze zelf uitbetalen, en daarnaast bleek daar al dat er achterin bij PSV ook wel wat te halen viel. Heb de eerste helft trouwens wel de best voetballende ploeg van Nederland (in de Euroborg) gezien vanmiddag, PSV speelde echt heel sterk.

Dan Groningen. Ik ben enorm trots voor de veerkracht en de inzet die er vanmiddag getoond werd. Om maar niet meteen negatief te beginnen van 'waarom kan dat andere keren dan niet?', wil ik ze hiervoor gewoon nu de complimenten geven. Het stadion zat goed vol, en door zulke wedstrijden bind je het publiek ook echt aan je club. Eigenlijk scoorde iedereen wel een voldoende bij Groningen, behalve Hateboer. Heb geen idee wat er met hem aan de hand is, maar hij speelt de laatste tijd echt heel zwak. Mahi wederom een lichtpuntje, en ook Arias viel leuk in, zie hem eigenlijk nu al liever dan Islamovic (misschien iets te optimistisch). De scheidsrechter vond ik overigens zwak. Groningen is niet benadeeld, absoluut niet, maar ik vond wel dat Gozubuyuk in vergelijkbare situaties teveel in het voordeel van PSV floot, met name bij vasthouden e.d. Ook het geven van kaarten viel voor ons vaak de verkeerde kant op voor vergelijkbare vergrijpen.

Al met al een middag om nog een tijd van na te genieten. Het was voor de neutrale kijker, en ook voor mij en vast vele andere Groningen supporters, een heerlijke wedstrijd om naar te kijken. Na de slechte thuiswedstrijden was dit toch eindelijk weer eens wat ons als supporters een positief gevoel geeft.

23 november 2014 om 15:53

Over de scheids ben ik met je eens. De enige die een kaart verdiend was Arias, voor een gruwelijk aanval van achteren op Antonia.

Vanmiddag eindelijk weer eens genoten in de Euroborg. Niet omdat het spel zo goed was, maar er was strijdt, erg veel strijdt. In de eerste helft bij vlagen nog prima voetbal gezien van de kant van Groningen, al was PSV natuurlijk duidelijk beter. Maar het keren van schoten is de taak van Padt en hij speelde een uitstekende wedstrijd.

De 1-0 vond ik ontzettend dom verdedigd, Willems is stijf links dus Hateboer had moeten weten dat er een voorzet ging komen. Vond Hateboer de zwakste vandaag aan onze kant, dus een terechte wissel. Dankzij een geweldige actie van Mahi komen we nog langszij, iets wat ik dankzij de strijdt wel verdiend vond. Dat je bij vlagen weinig antwoord hebt op het aanvalsspel van PSV is namelijk geen schande.

Komende week uit naar Twente, als dezelfde strijdt op de mat wordt gelegd zie ik ons daar ook wel stunten. Ik verheug me in ieder geval op een feestje in de Grolsch Veste.

23 november 2014 om 16:06

Uit en thuis is natuurlijk wel een wereld van verschil, vraag me af of ze daar dezelfde strijdlust op tafel weten te leggen. Hateboer was inderdaad heel zwak vandaag, maar je hebt geen alternatief, dat is toch wel vrij pijnlijk. In de winterstop maar op zoek naar een rechtsback. Waar Groningen overigens de laatste weken heel slordig omspeelde met balbezit was het deze zondag wel eindelijk eens goed verzorgd. Het spel was dan ook echt stukken beter dan voorgaande wedstrijden, ondanks dat PSV natuurlijk de bovenliggende partij was. De inzet die er getoond werd was ook prima. Vond Chery in dit opzicht ook goed, iemand waar toch wel eens de nodige kritiek is, dan moeten we hem nu ook de complimenten geven.

Verder was Padt de eerste helft enorm sterk, al gaat hij bij de 0-1 natuurlijk wel gewoon in de fout. Maar kan hem dit niet kwalijk nemen, keepte voor de rest een ijzersterke wedstrijd.

23 november 2014 om 16:27

Klopt maar na AZ-uit heb ik er wel vertrouwen in. Zeker als je kijkt dat we tegen goed voetballende ploegen eigenlijk altijd goed spelen.

Hateboer heeft een concurrent nodig, die is er wel maar Hiariej speelt momenteel uitstekend op t middenveld. Ajax-thuis was hij rechtsback en deed hij dat ook geweldig. Hateboer heeft wel de potentie een uitstekende back te worden voor Groningen, alleen zit hij momenteel in een dipje.

23 november 2014 om 17:34

Zolang we zelf het spel niet hoeven te maken zijn er altijd wel wat kansen, maar uit tegen Twente hebben we de laatste seizoenen vrij weinig in te brengen gehad. Hiariej en Kappelhof zouden beide als rechtsback kunnen spelen, laatstgenoemde deed dat dus vandaag ook na de wissel van Hateboer, maar eigenlijk zijn beide spelers beter op andere posities en is het dus niet wenselijk dat te doen. Hateboer is nog jong, maar zonder concurrentie komt hij niet uit deze dip. Er moet echt een rechtsback bij, het liefst voor in het eerste elftal, wie weet dat Hans dan zich op de trainingen weet terug te vechten binnen de basiself. Dat is toch wel de manier waarop het hoort, en waar je ook naar moet streven. Concurrentie moet zorgen voor vooruitgang, binnen de huidige selectie is er op sommige posities gewoon een gebrek daaraan waardoor sommige spelers gewoon elke week weer kunnen starten. Nou speelde vandaag alleen Hateboer ver onder de maat, maar het is de afgelopen tijd natuurlijk wel eens anders geweest. Maar goed, de wedstrijd van vandaag bewijst dat je ook met de huidige spelersgroep gewoon resultaten kunt boeken en dat daarvoor niet per se ingrijpende wissels voor nodig zijn.

Ik heb de wedstrijd niet gezien omdat ik met mijn dochtertje in het zwembad zat. Maar als ik de cijfers hierboven zie, dan had Groningen een overwinning verdient en mag PSV niet mopperen. iedere speler van Groningen scoort dik voldoende en als je spelers alleen maar onvoldoende scoort net als Psv, dan kun je gewoon niet winnen.

23 november 2014 om 16:00

Je kan beter het verslag lezen dan naar de punten voor de spelers kijken. Die slaan werkelijk waar nooit ergens op.

23 november 2014 om 16:03

Haha, dan zou ik de wedstrijd maar even terug gaan kijken als ik jou was .

23 november 2014 om 16:10

PSV was de bovenliggende partij, de volle 90 minuten. Groningen creëerde wel wat, maar de kansen van PSV waren niet meer op twee handen te tellen. De cijfers zijn altijd gebaseerd op euforie aan de ene kant bij Groningen fans, en de negatieve gevoelens van puntverlies aan de andere kant. Daarnaast heb je altijd te maken met de 'stemmen' van rivaliserende supporters. De cijfers zijn hier trouwens nooit ergens op gebaseerd, alleen maar op uitslagen en statistieken, niet op voetbaltechnische zaken. Heb hier vaak genoeg cijfers gezien voor spelers die echt enorm slecht spelen die gewoon een 7 scoren, dus je hoeft hier zeker niet te kijken voor een wedstrijdverslag. Dan kun je beter een uitgebreide samenvatting (al zijn die meestal ook niet al te best, en belichtten die toch vaker het presteren van de grotere club) of de wedstrijd gewoon opnieuw kijken, dat is zeker wel de moeite waard. Het was een heerlijke wedstrijd.

Boerruuuuuuh boeruuuuuuh hahahah wat een egoistisch team! Groningen vocht voor de overwinning bij psv niks van gezien. En dn die supporters van fc boeruh vreeeeeeeselijk

terrecht punt voor groningen, het bleef strijden voor een goed resultaat, beide clubs kregen veel kansen, had bij rust 3-3 kunnen staan, maar de 1-1 eindstand is niet verkeerd, goed resultaat voor groningen dus, voor zelfde geld heb je het geluk nog dat zelfs de 2-1 valt

ow ja, het was zeker geen strafschop vlak voor tijd, de scheidsrechter zag dat toevallig goed, alleen in eerste helft vergat hij 4 gele kaarten aan psv te geven waaarvan 1 met een rood randje

Precies een sterke wedstrijd van Padt, ex-Buffalo, wel?

Betekent dit dat de kampioensvorm weer is verdwenen. Of zullen ze in staat zijn deze teleurstelling te verwerken of als een luchtkasteel inzakken. Ik ben benieuwd.

Niet veel aan de hand, gewoon een redelijk goed PSV gezien dat in een lastige uitwedstrijd als die bij Groningen toch een hele boel kansen bij elkaar voetbalt. Het vizier stond vandaag niet scherp genoeg en Padt keepte een prima pot voor Groningen. Geen structureel scoringsprobleem bij PSV ofzo... Deze wedstrijden heb je er soms bij dat je meer verdient dan je krijgt. Groningen krijgt in de 2e helft welgeteld één kans en die ligt erin, na de 1-1 krijgt PSV nog 2 100% kansen om alsnog de wedstrijd te beslissen! Over een heel seizoen gezien, is een keer gelijk spelen uit bij Groningen nog niet zo'n ramp. Je wint immers niet al je wedstrijden en Groningen uit kun je best eens gelijkspelen, hoewel het vandaag totaal onnodig was.
Conclusie: genoeg goede dingen gezien ook vandaag weer van het hernieuwde PSV van dit seizoen, dit stemt mij tevreden! Overigens was Guardado voor mij weer de man of the match, overal zat hij bij en pikte de 2e afvallende bal iedere keer weer op. Hopen dat het meevalt, want PSV kan hem goed gebruiken volgende week tegen Feyenoord. Heerlijke complete gelouterde voetballer voor de ED!

Psv heeft pech gehad vandaag, maaar psv speelt dit jaar gwn het beste voetbal eerlijk is eerlijk, die Mexicaan brengt veel verstouwen in het team hoop dat hij er volgendeweek gwn bij is

PSV was beter deze wedstrijd al hadden ze ook niks te klagen de eerste helft toen Antonia buitenspel gegeven werd wat het totaal niet was waardoor die richting het doel kon gaan.
Verder was het natuurlijk een geweldige wedstrijd van padt die steeds beter speelt en dat het PSV een keer tegen zit zat er wel aan te komen gezien de geluk de laatste weken neem als voorbeeld een doelpunt in laatste minuut tegen Heracles.

Denk dat het voor Feyenoord met het oog op de wedstrijd van volgende week niet gunstig is dat PSV vandaag punten heeft verspeeld... Die klappen er op volgende week, hebben iets recht te zetten en zullen extra gemotiveerd zijn om de 3 punten te halen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren