Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ik zou na Ajax liever de stap naar een topcompetitie maken'

Laatste update:

Joël Veltman blijft voorlopig nog wel even Ajacied. De stopper tekende onlangs bij tot de zomer van 2018 en hij zal in ieder geval de helft van die termijn uitdienen. Aan een vertrek naar het buitenland denkt de jonge international op dit moment nog geen seconde na. "Ik weet alleen dat ik in de Eredivisie wil voetballen", zegt hij in gesprek met Helden.

/

Veltman zegt nog minimaal twee jaar in Amsterdam te willen blijven. Het niveau is inmiddels geen probleem meer voor hem en zaak is nu om de ontwikkeling door te zetten. "Nu probeer ik een echte meerwaarde te worden en dat wil ik een of twee jaar volhouden. Daarna ga ik eventueel pas verder kijken. Ik heb niet voor niets mijn contract tot medio 2018 verlengd", aldus de 22-jarige stopper.

Ook een zeer lucratieve aanbieding uit, pak 'm beet, Rusland kan Veltman niet overhalen. "Tuurlijk, misschien krijg je zo'n kans nooit meer. Maar ik denk dat ik niet zou gaan. Ik heb pas net een jaar eredivisie gespeeld. Ik denk dat een transfer naar Rusland niet goed is voor mijn ontwikkeling." Veltman gaat voor meer. "Als ik het voor het zeggen zou hebben zou ik na Ajax liever de stap naar een topcompetitie maken."

Joël Veltman gaat de Europese top halen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sneu voor die kerel, wordt nu weer door iedereen gedegradeerd tot een nietsnut terwijl hij dit seizoen een van de beste Cv's is in de Eredivisie, 2 jaar blijven zou hem goed doen, hij wordt niet de CV van een Chelsea maar een club als Everton of Newcastle kan hij wel halen.

Nu noem ik 2 PL clubs maar Duitsland lijkt mij ook een mooie competitie voor hem, bij een Gladbach, Hoffenheim en wellicht zelfs Wolfsburg/schalke.

22 november 2014 om 13:24

zolang hij zelf daar geen last van heeft, is het goed. Hij moet er niet naar luisteren en naar zich zelf blijven kijken en luisteren naar de coach, dan komt het goed met hem. Laat ze maar praten, deden ze ook met blind en die heeft zich ook opgewerkt.

22 november 2014 om 13:31

Het is ook niet moeilijk om een van de beter verdedigers te zijn in dd eredivisie... Hoeveel verdedigers naast kongolo, van beek, Bruna en rekik kunnen er op termijn een stap naar het buitenland aan???

22 november 2014 om 13:57

Iedere centrale verdediger kan een stap naar het buitenland aan, dat is het punt niet.
Maar er zijn mensen die verwachten dat een Bruma, v Beek of Veltman de (sub)top van Europa aan zouden kunnen, en daar geloof ik dus helemaal niets van.

22 november 2014 om 14:11

Bruma en Van Beek vind ik eigenlijk niet zo bijzonder. Ik vind zelfs dat Bruma tekort komt voor PSV. Rekik vind ik op zich niet slecht, maar hij en bijv. Kongolo & Denswil hebben niet heel veel concurrentie (in het Nederlands elftal), als ze de Eredivisie ontgroeid zijn. Rekik komt daardoor eerder in aanmerking voor een plek in de selectie, en simpelweg omdat hij jonger en beter is in mijn ogen.

22 november 2014 om 14:12

van Beek. Kongolo en Rekik hebben die potentie wel Veltman zeker niet en Bruma twijfel ik nog over.

22 november 2014 om 14:26

Alleen Kongolo vind ik nog potentie hebben hoor. Rekik en van Beek moeten nog heel heel veel stappen maken, willen ze in aanmerking komen. Schat Denswil nog hoger in dan deze 2.

22 november 2014 om 14:26

Natuurlijk hebben die 2 Feyenoorders het wel en Veltman niet, wat heeft van Beek ooit in hemelsnaam laten zien? Dat je Kongolo zegt valt nog te begrjipen.

22 november 2014 om 14:27

@fransen Ik vind alleen Kongolo die potentie hebben. Bruma en Rekik zijn dom geweest vroeg naar t buitenland te gaan en Veltman en van Beek laten te weinig hiervoor zien.

22 november 2014 om 16:23

Fransen: Ik zie van jou alleen maar negatieve reacties over alles wat met Ajax te maken heeft. Jij bent zeker zo'n kneus waarbij de haat voor Ajax groter is als de liefde voor je club. Probeer is gewoon objectief te zijn.

On: Veltman komt nog duel kracht te kort. Dit zal zeker komen wanneer hij sterker wordt. Voetballend komt hij niks te kort. Verdedigend valt er nog wel wat te leren, maar ik denk dat dat een kwestie ervaring op doen en slimmer worden.

22 november 2014 om 17:45

Hij is ook te traag. Hij wordt te vaak zelfs in de eredivisie voorbijgelopen

22 november 2014 om 14:38

Welkom in Nederland.

Deze jongen is jong en kan zeker wel wat. Hij kan er zelf niks aan doen dat hij in het diepe wordt gegooid bij Oranje. Wat moet jij doen dan? bedanken? We weten allemaal dat Oranje nog te vroeg voor hem is. Maar dat maakt hem echt geen slechte voetballer.

Over het algemeen worden er geen beren sterke verdedigers opgeleid in Nederland. Dat komt omdat heel het Nederlandse voetbalwereldje nog denkt dat een verdediger leuk moet kunnen voetballen.
Het wordt tijd dat ze echte verdedigers gaan opleiden en zorgen dat ze op hun 18e ook wat fysiek hebben.

22 november 2014 om 17:26

Nee, voor zowel de Duitse als de Engelse competitie komt hij te kort, in letterlijke zin. Hij is veel te klein, te slap, en te zwak in de lucht. Centrale verdedigers onder de 1.85 zijn uitzonderingen in die competities.

23 november 2014 om 07:28

Nee dat gaat hij nooit halen

Erg goede verdediger tegen technische en wendbare spelers. Er moet echter wel een speler naast staan met body, maar Veltman kan over een paar jaar echt wel een topcompetitie aan.

22 november 2014 om 13:41

Ik weet het niet hoor.. Sla de grote competities er maar op na, daar staan vrijwel overal grote sterke beulen centraal achterin. Veltman wordt daar uitgelachen.

22 november 2014 om 13:50

Oh ja... die hardnekkige mythe dat je minimaal 1.85 moet zijn en een meter breed, om überhaupt te kunnen slagen als centrale verdediger.

Fysiek niet tekort gekomen tegen spitsen als Zlatan, Falcao, Cavani en Balotelli. Dat zegt voor mij genoeg als je nog zo jong bent.

Het zal nooit een verdediger worden voor een club die tegen de degradatie vecht. Het team waarin hij uit de verf komt speelt met overwicht en aanvallend.

22 november 2014 om 14:05

"het zal nooit een verdediger worden voor een club die tegen de degradatie vecht. Het team waarin hij uit de verf komt speelt met overwicht en aanvallend."

Met andere woorden, hij schiet verdedigend tekort maar dat kan op deze manier opgelost worden.

22 november 2014 om 14:14

Volgens mij heeft ie niet tegen Balotelli gespeeld, of misschien tegen Italië, maar tijdens de thuiswedstrijd speelde Denswil tegen AC Milan, volgens mij was Veltman geblesseerd en uit speelde hij niet door zijn rode kaart tegen Barcelona.

22 november 2014 om 14:16

Wie niet sterk is moet slim zijn, in Veltman z'n geval moet je kunnen voetballen.
Als een speler 2-3 stappen vooruit kan denken hoeft hij zich minimaal in te spannen.
Ik zeg niet dat hij al zo ver is, maar hij komt er wel.

22 november 2014 om 15:50

Inderdaad, dan kan iedere gek hetzelfde doen als veltman met jouw uitleg..

22 november 2014 om 17:15

Nee, deze reactie slaat nergens op. Je haalt een hoop dingen door elkaar en wil een probleem de verkeerde oplossing geven. Een zwakke verdediger bij een grotere club zetten zodat zijn zwakke verdedigende kwaliteiten minder tot uiting komen..lachwekkend.
Kohaku denkt er hier beneden net zo over zo te lezen.

22 november 2014 om 14:13

hele matige verdediger.
opbouwend redelijk mar verdedigend zo slecht dat hij zelfs in de subtop nooit zal slagen.

22 november 2014 om 14:19

Grootste verdedigend talent dat Nederland gekend heeft in de laatste 20 jaar. Deze jongen is nu al rijp voor de absolute top helaas dat de spelers om hem heen niet tot zijn niveau komen zowel bij Ajax en voornamelijk bij het Nederlands Elftal. Als je kijks naar een Bmi, Vlaar, devrij wat stellen deze spelers nou in werkelijkheid voor? Er is maar een speler die de absolute top gaat halen en dat is Veltman en misschien Denswil nog als hij zijn mentaliteit een beetje aanpast.

22 november 2014 om 14:28

hahahaha grootste talent van de laatste 20 jaar nog wel, jij bent echt lachwekkend.
Bruno, de Vrij, Kongolo, van Beek en Rekik zijn allemaal veel grotere talenten dan Veltman en Denswill is nog niet eens goed genoeg voor ajax.

22 november 2014 om 14:39

Je hebt er dan ook 0,0 verstand van als ik je reactie zo lees. Veltman het grootste verdedigende talent van de afgelopen 20 jaar? Hij is pas net echt doorgebroken op 22-jarige leeftijd.

Bruno Martins Indi en de vrij zijn jonger en die spelen verdienstelijk, en niet onbelangrijk, in de basis bij Europese subtoppers. Lazio doet het zelfs verrassend goed dit seizoen. Vlaar is op wat latere leeftijd verkast naar Engeland, maar hij werkte zich meteen op tot aanvoerder en rots in de branding bij Aston Villa. Ron Beton kan zeker een stap hoger aan.

Veltman gaat de echte top niet halen. Veltman is bij lange na niet de killer die je moet zijn om in de top te slagen. Hij moet echt wat body kweken, dat straalt wat uit. Al moet ik wel toegeven dat hij in de CL wel altijd goed speelt. Maar in de competitie en in Oranje valt hij dan weer op in negatieve zin.

22 november 2014 om 14:44

Bruno en De Vrij? Die jongens maken geen vlieg bang. BMI heeft totaal geen weerstand bij Porto en De Vrij overtuigt niet bij Lazio. Heeft het een half jaar redelijk gedaan bij Feyenoord, maar dat is niet moeilijk tegen de aanvallers die wij hebben.

Van Kongolo en Rekik verwacht ik veel. Voor Van Beek en Denswil vind ik het nog te vroeg om te oordelen. Veltman zal wel een speler van her niveau Heitinga worden.

22 november 2014 om 14:51

@jjunited,

BMI speelt gewoon goed bij Porto. Ik weet niet of je hem in de CL hebt gezien? Ik heb hem gevolgd in de CL en daar speelt hij gewoon goed.

De Vrij kan nog veel leren, waaronder echt meedogenloos te worden. Maar daarvoor speelt hij in Italië. Bovendien kamp je met aanpassingsproblemen als je in een land komt waar je de taal niet spreekt en het voetbal anders is. De Vrij heeft zich inmiddels grotendeels aangepast aan het voetbal in Italië.

Nederland zit voor de komende 15 jaar wel goed met de centrale verdedigers. Ze zijn nu nog niet op zijn top, maar dat komt wel. Ik denk dat we onze hoop moeten vestigen op Rekik, Van Beek, Kongolo, De Vrij, BMI en Van Dijk. Laatstgenoemde moet wel snel de stap maken naar een betere competitie.

22 november 2014 om 15:12

Fransen, jij bent zi een verschrikkelijke man. Alleen maar Ajacieden afzeiken. Niet eens iets zinnigs zeggen. Je praat gewoon iedereen na en overdrijft het dan nog eens enorm. Je bent zo jaloers als de pest op Ajax, dat weet ik.

22 november 2014 om 16:08

Lui als Fransen kan je beter negeren, die treurling doet niks anders dan Ajax en Ajacieden naar beneden halen.

22 november 2014 om 19:55

ajacieden halen zichzelf al genoeg naar beneden met hun arrogantie praatjes.

22 november 2014 om 19:59

matea: Helemaal mee eens maar helaas kunnen ajacieden nooit iets positiefs zeggen over spelers die niet bij hun clubje spelen of gespeeld hebben en zijn ze het ot het belachelijke aan toe overdreven lyrisch over hun eigen zogenaamde talentjes.

23 november 2014 om 12:24

@ Fransen, iets met potten, ketels en zwart?

Soms vergeet je dat Veltman nog heel jong en onervaren is. Hij zat toen na een paar goede wedstrijden al bij Oranje, terwijl hij eigenlijk nog in Jong Oranje thuis hoort. Daarom krijgt hij ook veel kritiek, maar jonge spelers maken nou eenmaal fouten. Hij heeft in ieder geval laten zien dat hij potentie heeft. Ajax is natuurlijk de ideale club om door te ontwikkelen. Veltman komt er wel. Ik vind hem in interviews ook altijd heel natuurlijk en oprecht overkomen. Nu nog iets meer fysiek kweken en ik zie hem wel bij een club als Tottenham, Benfica of Schalke terecht komen.

22 november 2014 om 13:38

Veltman hoort niet meer in Jong Oranje thuis, hij is bijna 23. Een speler als De Vrij wordt ook kritisch beoordeeld en die is zelfs nog jonger dan Veltman.

22 november 2014 om 14:15

dat komt omdat Veltman nog als een junior verdedigt daarom denken veel mensen dat hij veel jonger is dan hij in werkelijkheid is.

22 november 2014 om 14:16

De Vrij had wel al meer ervaring, omdat Veltman lang geblesseerd was. Hij heeft pas 1 vol seizoen in het eerste gespeeld.

22 november 2014 om 14:17

Bovendien had Veltman eerst nog Alderweireld voor zich, hij moest wachten op zijn kans, zoals Denswil nu moet wachten tot Moisander vertrekt.

22 november 2014 om 14:50

Veltman heeft zich in de Champions League ongelofelijk goed staande gehouden. Hij heeft in een aantal wedstrijden laten zien dat hij in potentie een topspeler is. Het niveau dat hij bijvoorbeeld tegen Celtic en Barcelona haalde was enorm hoog. Maar goed, het is natuurlijk geen verrassing dat elke reactie van jou over een ajacied negatief is. Je zult natuurlijk wel weer beweren dat je gewoon objectief bent, maar ik heb nog geen enkel positief of neutraal woord over Ajax uit jouw mond horen komen.

22 november 2014 om 17:16

Ik weet niet of je het over mij hebt, want dan sla je de plank mis. Ik ben vooral op Veltman kritisch omdat ik hem gewoon heel slecht vind. Daarentegen heeft Ajax echt wel goede spelers, zoals Schöne en Cillessen en dat heb ik hier al meer dan eens laten blijken.

22 november 2014 om 20:49

Nee, ik had het tegen fransen. Dat je Veltman slecht vindt, is natuurlijk gewoon jouw mening en daar ben ik het misschien niet mee eens, maar dat is uiteraard geen enkel probleem. Fransen is echter alleen maar negatief over ajacieden, puur en alleen omdat het ajacieden zijn. Dat irriteert me.

23 november 2014 om 08:50

Ja dat snap ik, overigens was jij gisteren bij het live meepraten alles behalve genadig voor Veltman, met name in de eerste helft

23 november 2014 om 12:02

als je er niet tegen kan dat ik objectief naar ajacieden kijk en niet mee ga in die belachelijke ophemeling dan is dat jouw probleem.

'het niveau is inmiddels geen probleem meer voor hem.' Nou, nou, nou, dat lijkt me allemaal wel wat overdreven. Veltman heeft zich aardig opgepakt na die dip waar hij toen in zat, maar het is toch niet altijd even solide en betrouwbaar als je het graag ziet. Nou denk ik ook dat het gebrek aan vorm van een Moisander ook wel mee helpt aan dat idee, maar Veltman is nog lang niet de verdediger die eventjes door de Eredivisie doorrolt. Dan hebben we het over een Vertonghen in zijn laatste (halve) seizoen, van dat soort klasse.

Wel blij met het type verdediger dat hij is. Niet per se op brute kracht, maar vooral op slimheid en inzicht. Ik denk dat je op die manier ook een prima verdediger kan worden, zeker bij een team als Ajax.

"het niveau is inmiddels geen probleem meer voor hem en zaak is nu om de ontwikkeling door te zetten"

Hmm, kan toch zweren dat hij het niveau soms niet aan kan en cruciale fouten maakt. Heeft natuurlijk met ervaring te maken. Daarintegen kan je wel zien dat hij talent heeft en al redelijk ver is in zijn ontwikkeling. Kan niet veel topverdedigers opnoemen die op zo'n leeftijd al foutloos bezig waren. Veltman komt er wel, althans, dat denk ik dan.

Denk dat hij wel de zelfde stap kan maken zoals Ronnie Stam een paar jaar geleden, naar Wigan..

22 november 2014 om 13:30

Wat heeft hij in Engeland te zoeken? Als je zo'n leuke oneliner er in wil gooien, doe het dan nog een beetje geloofwaardig en noem een matige club uit Spanje of Duitsland.

22 november 2014 om 13:37

Ik denk dat hij wel slimmer is dan naar een laagvlieger in de PL te gaan.
Hij is beslist niet met een matige verdediger als Ronnie Stam te vergelijken.
Hij is meer te vergelijken met Frank de Boer op jonge leeftijd en die heeft na Ajax een aardige carriere gehad.

22 november 2014 om 14:16

hij is qua stijl wel met de Boet te vergelijken maar dan 5 klassen minder.

22 november 2014 om 14:21

Veltman zit momenteel al tegen het niveau van de Boer aan. Het is natuurlijk voor een reden dat Veltman wereldwijd wordt gezien als de beste verdediger die Nederland momenteel beschikt. Hij is momenteel al rijp voor de absolute top mij hij kiest er voor om Ajax eerst nog naar een hoger niveau te brengen en dat zou jij moeten respecteren Fransen.

22 november 2014 om 14:23

Minimaal..

22 november 2014 om 14:26

In zijn eerste jaren bij Ajax zei iedereen precies hetzelfde over de Boer.

Het is onmogelijk in de tijd voor uit te kijken en zeggen dat hij dat niveau wel of niet gaat halen, dat Frank de Boer heeft gehaald.
Ik vind dat 5 klassen 10 klassen 20 klassen beter of slechter zulke onzinnige BS, waar aan staaf je dat heb je de statistieken van die 2 op elk gebied naast elkaar gelegd? Ik zeg niet dat hij de absolute top gaat halen, maar met zekerheid zeggen kan je dat gewoon niet.

Maar het is wel ff lekker om heel hard te roeptoeteren dat spelers van de tegenpartij zoveel slechter zijn dan die van je eigen ploegje niet waar?

22 november 2014 om 14:31

jij leest zeker sprookjes?
Hij kan de absolute top nu niet aan en zal dat ook noot aan kunnen.
En ajax naar een hoger niveau brengen gaat hem dan wel heel slecht af want hij kan het niveau zelf nauwelijks aan.

22 november 2014 om 14:43

Want?

Het enige wat je doet is roeptoeteren, er zit geen enkele vorm van onderbouwing bij. Maar ja dat kunnen we bij elke comment van je in elk willekeurig Ajax-topic zetten. Stelt jouw eigen club dan werkelijk zo weinig voor dat je ipv positief naar die club te kijken, je altijd negatief naar de grootste en meest succesvolste club van Nederland moet zijn?

22 november 2014 om 15:03

Eens.

23 november 2014 om 07:38

Veltman moet alleen nog feller worden en duels leren te winnen. Want ik heb al een aantal keer zien spelen en speciaal op hem gelet en daar kwam hij toch wat duel kracht te kort. Ik denk dat hij met een trainer als de boer dat nog wel allemaal kan leren en zou hij als hij die kracht en het doorzettingsvermogen heeft dat hij dan naar de subtop in Engeland kan gaan.

Glasgow rangers nu,middenmoot bundelliga,everton en misschien sevilla hoger zit hier niet in

22 november 2014 om 13:35

Glazen bol thuis? Hoe kan je in hemelsnaam voorspellen wat hij over 4 jaar aan kan? Stam was op die leeftijd ook nog geen hoogvlieger, terwijl die op zijn top een geweldenaar was.
Over hoe hij zich nog gaat ontwikkelen in de toekomst valt weinig te zeggen.

22 november 2014 om 14:48

Veltman zijn positieve punt is dat hij voetballend goed is maar juist verdedigend komt hij op zo veel vlakken tekort om de top te halen. Het idee dat spelers van alles en nog wat kunnen leren is ook overdreven. Er moeten bepaalde kwaliteiten zijn, die kan hij dan ontwikkelen. Veltman is geen echte atleet en zal dat ook nooit worden. Hij is niet bijzonder snel, niet bijzonder sterk, en positioneel ook niet speciaal. Ajax is eigenlijk echt zijn max naar mijn idee.

23 november 2014 om 13:25

Dan kan hij mooi blijven Hij mag van mij ook langer blijven hoor.

Uitstekende verdediger, maar ik heb het idee dat hij de laatste tijd een beetje vastloopt in zijn ontwikkeling. Hij maakt nog steeds hetzelfde soort fouten als een jaar geleden. Op dit moment is hij in ieder geval nog niet goed genoeg voor een buitenlandse topclub.

We beoordelen Veltman momenteel op internationaal niveau. Dan blijkt dat hij tekort komt. Tegen clubs als Barcelona en bij Oranje geeft hij niet thuis en maakt hij teveel foutjes. Bovendien heeft hij zijn lengte en postuur niet mee om de echte top te kunnen halen. Hij kan veel willen, maar een echte topper zal het nooit worden. Een prima club verdedigertje voor de Eredivisie, maar niets meer wat mij betreft.

22 november 2014 om 13:49

Helemaal mee eens het grappigste is dat je gebrek aan lengte kan opvangen met sprongkracht. Dat heeft hij niet tenminste niet uit stilstand. Fysiek kan je ook opbouwen maar door zijn tengere postuur gaat dat een poosje duren. Ook is hij niet snel waar je ook wat mee kan compenceren. Dus ik kom op de zelfde conclusie als jij eredivisie is gewoon zijn max. is niks mis mee maar op topniveau komt hij op bijna elke onderdeel te kort

22 november 2014 om 13:56

Daarom heeft hij al zoveel goeie prestaties in onder andere de CL afgeleverd, en ook voor het WK, dat je Veltman niet snel noemt en zonder sprongkracht geeft al aan wat je over hem denkt.

22 november 2014 om 14:06

Sprongkracht met aanloop misschien maar ik heb het over sprongkracht uit stilstand misschien begrijp je het verschil niet.
En welke goede prestaties heeft hij internationaal gemaakt. Ik kan me alleen celtic thuid herrinerren waar hij goed speelde en sindsdien wordt hij idioot gehypet. Tegen Barça kreeg hij rood en tegen salzburg was het kommer en kwel. Dus over welke prestaties heb jr het precies???

22 november 2014 om 14:18

Tegen Barca speelde hij anders prima wedstrijden ondanks die rode kaarten. Hij is vaak de schlemiel wat dat betreft, maar dat betekent niet dat hij slecht speelde.

Daarnaast viel hij ook goed in vs Spanje op 't wk.

Ook speelde hij vs PSG gewoon prima ( ik heb de aanvallers van PSG niet gezien bij wijze van!!!) en er zijn nog meer CL wedstrijden waarin hij gewoon solide speelde. ]

Altijd makkelijk zijn goeie wedstrijden vergeten en alleen focussen op zijn minder goeie wedstrijden. Lachwekkend vind ik al helemaal dat velen een slechte wedstrijd vs een ED degradant strenger beoordelen dan een solide wedstrijd in de CL. Dat heeft vast te maken met het feit dat die mensen hun club al jaren geen CL wedstrijd hebben zien spelen en zij niet eens doorhebben hoe groot het verschil is tussen de ED en de CL. Een solide wedstrijd op CL niveau zegt mij in ieder geval meer dan een leuke pot in de ED.

22 november 2014 om 14:30

Lol sta jij soms op het veld dat je het verschil beter kan beoordelen dan ik??? Altijd grappig als fans denken dat ze beter zijn dan andere fans alleen omdat hun clubs op een bepaalde niveau spelen.
Feit is dat hij wisselvallig is op europees niveau en uiteindelijk gaat het om het totale beeld en die is bij mij negatiever dan bij joue.

22 november 2014 om 14:57

Ik denk helemaal niet dat ik beter ben dan jij. Op basis waarvan beoordeel je dat? Ik ben benieuwd...
Feit is dat hij ondanks zijn wisselvalligheid gewoon puike wedstrijden heeft gespeeld Europees. Jij gaf toch aan niet te weten welke wedstrijden hij Europees prima speelde op Celtic thuis na (psg thuis bijvoorbeeld was hij beter, maar dat terzijde). Nou ik fris je geheugen gewoon op.

22 november 2014 om 17:05

@lee112

"tegen Barca speelde hij anders prima wedstrijden ondanks die rode kaarten. Hij is vaak de schlemiel wat dat betreft, maar dat betekent niet dat hij slecht speelde."
Juist die oerdomme overtredingen keer op keer maken dat ik denk dat die jongen nog een lange weg te gaan heeft. Die krijg je er niet zo 1,2,3 uit.

"een solide wedstrijd op CL niveau zegt mij in ieder geval meer dan een leuke pot in de Ed."
Net zoals een slechte wedstrijd in de ED meer zegt dan een slechte wedstrijd in de CL.

22 november 2014 om 14:05

Kan me anders herinneren dat ene Messi er niet langs kwam tegen hem.

22 november 2014 om 14:08

Wel makkelijk Barca erbij halen. Hij speelde anders gewoon prima samen met Moisander alleen pakt Joel 2 rode kaarten in 2 thuiswedstrijden vs Barca. Hij moet oa nog leren dat hij gewoon moet vertrouwen op zijn doelman. Maar ja als hij Messi liet gaan dan kreeg je weer te horen dat hij niet ingrijpt. Voor de rest liet hij in die wedstrijden juist zien dat hij verdedigend stappen maakt.

Er wordt bijvoorbeeld lovend gesproken over Kongolo, maar die joch speelt voornamelijk tegen mindere tot belabberde aanvallers. Ja makkelijk oordelen dan. Alsnog zeggen sommigen dat ze Terence zien spelen @ de BL, maar een Veltman niet. Yeah right.

22 november 2014 om 17:28

Het vergelijk met Kongolo is niet realistisch. Kongolo is veel jonger en nu al basiskracht. Veltman is een stuk ouder en mist het atletische grote lijf wat Kongolo wel heeft. Kongolo, die nog een hele lange weg te gaan heeft, met name qua body ook, is vele malen talentvoller dan een Veltman die inmiddels al een hele poos bewijst geen 90 minuten lang op absoluut topniveau te kunnen presteren. Die wedstrijden tegen Barcelona zijn dan wel het ijkpunt, samen met de zwakke optredens van hem in Oranje. Dat is het niveau waarop je niet 1 fout meer mag maken.
Neem nu Vlaar, die is nu pas top eigenlijk, heeft er ook jarenlang voor moeten knokken. Maar die had in de basis wel meer lichaam dan kleine Veltman.

Ben benieuwd. Denk dat Veltman hetzelfde probleem heeft als Moisander. Redelijk goed in de opbouw maar komt verdedigend te kort voor de absolute top. Hij zal dan bijvoorbeeld genoegen moeten nemen met een middenmoter en als ik dan naar Engeland kijk dan wordt er bij vlagen nog gepompt. Hij kan het denk ik met zijn lengte niet aan.

Misschien is uiteindelijk een club zoals Valencia, Sevilla etc. iets voor Veltman. Minder pompen en meer technisch voetbal waar hij al redelijk goed is en er wordt fysiek minder gevraagd. Al zou hij sowieso sterker moeten worden maar dat gaat ook wel gebeuren.

22 november 2014 om 13:58

Als je een beetje naar Veltman kijk zie je al dat hij 2x zo breed is sinds zijn eerste seizoen en veel gespierder is geworden, maar Veltman komt verdedigend niet te kort, wat hem hard nekt zijn zijn fouten en die komen eerder uit opbouw door een slordige pass of iets dergelijks, maar als het gaat om sliding, tackles, lezen van het spel dan excelleert hij daarin, niet voor niets heeft hij tegen diverse topspitsen zoals Ibra, Cavani, Falcao, Balotelli zeer goeie prestraties geleverd, maarja die hadden hun dag dan zeker niet of iets dergelijks.

22 november 2014 om 14:05

Dan verschillen wij daarin van mening. Ik vind dat hij verdedigend te kort komt terwijl hij opbouwend redelijk goed is. Gelukkig maakt hij fysiek stappen want dat heeft hij nodig.

Zijn lengte blijft ook een minpunt, al weet ik niet wat zijn timing en sprongkracht is. Als hij daar extreem goed in is dan zou het zijn lengte nog kunnen compenseren.

22 november 2014 om 17:07

@rbn_

Hij komt verdedigend tekort, maar kan leuk opbouwen, dus moet hij naar een middenmoter in Engeland? Een middenmoter Spanje lijkt me een veel betere optie.

22 november 2014 om 17:39

Daar heb ik het toch ook over? Hij komt te kort voor de absolute top dus clubs zoals Aston Villa, Newcastle United, QPR etc zullen waarschijnlijk interesse tonen. Dat is denk ik niks voor Veltman omdat sommige clubs bij vlagen nog ouderwets pompen en daarin is Veltman heel erg matig. Hij moet juist voetballen. Daarom zie ik Veltman eerder bij een Valencia of Sevilla. Technisch voetbal en minder fysiek.

Is te klein voor een topcompetitie. Beetje hetzelfde als met Moisander, leuk voor de Eredivisie maar daarbuiten ga je het niet redden.

22 november 2014 om 14:48

Dat is een mythe joh, dat je als verdediger zo lang (1.85) moet zijn om te slagen.

Puyol, Ramos, Maldini, Thiago Silva, Mustafi (groot Duits talent), Vermaelen, Medel (1.71 lang maar wel CV bij Chili en Internationale) en Beckenbauer waren/zijn allemaal geen 1.85m lang. Dus lengte maakt niks uit als de kwaliteiten aanwezig zijn. De vraag is natuurlijk, heeft Veltman de kwaliteiten om het te schoppen tot de top.

Veltman speelt dit jaar bij Ajax heel sterk. In de Eredivisie, maar ook in de Champions League, waarin hij ondanks zijn rode kaart bijvoorbeeld tegen Barcelona gewoon een sterke pot speelde. Daarentegen speelt hij bij Nederland altijd veel slechter. Je kunt niet anders dan concluderen dat 2 tot 3 jaar extra in de Eredivisie CL blijven spelen voor hem echt verstandig zou zijn.

Gelukkig is hij zelf zo verstandig en gaat hij niet ala Alderweireld veels te vroeg en komt hij dan tot de conclusie dat hij er nog niet klaar voor is. Tactisch is Veltman echt bijzonder sterk, maar op een hoger niveau dan Ajax zie je dat hij toch concentratie en kwaliteit mist. Laat hem dat maar lekker verder ontwikkelen in A'dam!

Veltman wordt in mijn ogen op het moment wel een beetje te kritisch aangepakt. Hij speelde niet sterk tegen Mexico nee, maar wie speelde wel goed. De Vrij was die wedstrijd ook heel matig. Ik zeg niet dat het een wereldtopper is, maar hij is op het moment met afstand de beste en meest stabiele verdediger bij Ajax. In de champions league laat hij in mijn ogen zien het hogere niveau zeker aan te kunnen. Men wijst dan vaak naar de rode kaart die hij tegen Barcelona pakte, maar men vergeet hierbij op te merken dat tot zijn rode kaart, Veltman 1 van de beste spelers op het veld was. Tuurlijk moet hij slimmer worden en dat soort kaarten niet meer pakken, maar zowel tegen ibrahimovic als tegen messi/.neymar en suarez heeft hij in mijn ogen ook zeker aangetoond weldegelijk potentie te hebben

Deze jongen zal waarschijnlijk nooit een topverdediger worden. Te klein, te slap, geen killer, te veel fouten. Veltman verkopen en Mike vd Hoorn minimaal een halfjaar basis laten spelen. Dan eens een eerlijk oordeel vellen over vd Hoorn. Vd Hoorn heeft veel meer potentie.

De Veltman van de vorig jaar van Barca gewonnen wedstrijd zou zeker in de Europese top niet misstaan maar dan moet hij constanter worden. Iedere wedstrijd zo presteren zoals tegen Barca destijds...want we hebben allemaal gezien dat het talent, inzicht de persoonlijkheid en zijn snelheid voldoende zijn voor Europees topniveau...consolideren is het toverwoord...

Mensen hier onthouden precies zoals het ze uitkomt, zijn goede wedstrijden bestaan niet meer? Kenners kijken verder dan 1 of 2 goede of slechte potjes wat dat betreft.. En nee Veltman word imo nooit een absolute topverdediger als een Denswil wel kan worden maar hij kan het zeker ver schoppen en is echt zo slecht niet..

Voetballend is hij aardig. Nu nog een killer worden als Vlaar die echt een beer is waar spitsen gewoon bang van worden.

Ik denk dat Veltman er wel komt. Hij heeft genoeg potentie om er wat van te maken.

Veltman, ik had veel van hem verwacht, maar hij doet nu meer met z'n mond dan met z'n voeten. En dat is niet genoeg om hogerop te komen. Sterker nog, als hij niet vooruit gaat, zal FdB hem vervangen. Is die Van der Hoorn zo veel slechter....

Hij zal hoe dan ook tekort komen voor een van de topcompetities, Hij is gewoon te klein, te slap, te zwak, niet sterk in de lucht en maakt ook nog eens veel fouten. Die fouten zullen de komende jaren wel verminderen, maar groeien doet ie niet meer.

jammer toen ik van Veldman hoorde hoopte ik op een toppertje . die gaat het maken. maar na een paar wedstrijden in oranje weet ik wel beter .als hij bij ajax niet goed is zie ik dat niet maar bij oranje let ik op
we hebben ajax natuurlijk wel nodig als het om spelers voor oranje gaat . als die er niet zijn gaat het daar ook minder mee .en de laatste 10 jaar is er uit ajax niet veel naar oranje gekomen . snijder
vd vaart waren volgens mij de laatste zo een beetje . die dan echt mee tellen als echte versterking .daar ga ik blind niet bijtellen . al mag van der wiel van mij wel vaker meedoen.

Hahaha eerder een stap omlaag naar de subtop Eredivisie.

Sorry jongen maar je bent echt te soft voor een topcompetitie. Meer fysiek, meer durf, meer agressiviteit. Dan pas.

Mooi, hij komt er wel heeft veel kwaliteit vooral aan de bal, hij maakt ook foutjes maar moet ook met heel veel ruimte in zijn rug verdedigen. Je ziet wel dat spelers nu wat langer willen blijven, dat is vooral mooi, als deze kern nog twee jaar bij elkaar blijft met wat aanvulling van een uitstekende A1 en misschieen een of twee ervaren toppers heb je een geweldig elftal.

Ik lach me rot wie het zoet zitten in veltman.mick van de hoorn geef ik zelf meer kans. Groot jongen die nog veel moet leren. Maar veltman noway

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren