Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bruma toont respect: ‘Van zo’n speler moet je aannemen wat hij zegt’

Laatste update:

Jeffrey Bruma is dit seizoen andermaal basisspeler bij PSV en maakte vorige week ook weer zijn comeback bij Nederland. De 23-jarige verdediger zat lange niet meer bij Oranje, maar werkte tegen Letland zijn achtste interland af. Hij vond het mooi om weer aan te mogen haken bij het hoge niveau van de nationale ploeg.

/

Teamgenoot Wesley Sneijder sprak zich in de dagen na de wedstrijd kritisch uit over Oranje. Wie tegenwoordig een tijdje goed heeft gespeeld in de Eredivisie, legde hij uit, mag meteen naar de nationale selectie toe. Bruma snapt de kritiek van de Galatasaray-middenvelder wel. “Daar heeft hij wel gelijk in, denk ik. Hij heeft zoveel EK’s en WK’s meegemaakt en de meeste Eredivisiespelers komen nog maar net kijken.”

“Van zo’n speler die alles heeft meegemaakt moet je aannemen wat hij zegt. Op het trainingsveld zie je dat die grote jongens bij Oranje echte professionals zijn. Ze willen meer en meer en meer. Aan dat niveau moeten wij als jongere spelers ons optrekken”, vertelt Bruma in De Telegraaf.

De bij Feyenoord opgeleide verdediger debuteerde in augustus 2010 al in Oranje, snel na het WK in Zuid-Afrika. Toenmalig bondscoach Bert van Marwijk probeerde veel nieuwe namen uit in een oefeninterland tegen Oekraïne en Bruma was er daar één van. Er kwamen nog twee interlands bij onder dezelfde bondscoach en daarna maakte Louis van Gaal driemaal gebruik van hem. Na de wedstrijd tegen Turkije, vorig jaar oktober, was hij een tijdje buiten beeld.

Denk jij dat Jeffrey Bruma de verdediger is waar Oranje jaren mee vooruit kan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bruma verdiend het sowieso eerder dan Veltman om in oranje te mogen spelen

22 november 2014 om 09:18

@ Emielpsv4 komop Bruma verdient niet eens een plek in jong Oranje. Veltman heeft veel meer voetbal in zich. Is ook veel slimmer dan Bruma. Bruma maakt alleen kans omdat Hiddink zijn hart heeft verkocht aan Psv.

22 november 2014 om 09:26

Je hebt een gebrek aan goede observatie, als je Bruma niet eens rijp acht voor Jong Oranje en je ze elke interland ziet stuntelen daar achterin.

22 november 2014 om 09:50

Veltman verdient niet eens om in beide elftallen van Oranje te staan. Die bakt er pas niks van.

22 november 2014 om 09:50

Los van dat ik het liefst bruma en veltman allebei niet in oranje zie, vind ik het argument dat in veltman meer voetbal zit een hele zwakke. We hebben juist een killer nodig achterin

De eerste 3 aspecten waar je op moet scouten zijn verdedigen, verdedigen en verdedigen, inclusief kracht en snelheid. Daarna kan je eens kijken of er ook gevoetbald kan worden. Zeker in de wedstrijden tegen sterke landen moet je gewoon zekerheid achterin hebben.

Strootman of sneijder voor de verdediging laten spelen en daar de bal inleveren

22 november 2014 om 10:57

Begrijp je nou nog steeds niet dat NL een verdediger nodig heeft die kan verdedigen?!

ON: Bruma heeft de kracht en snelheid. Het ontbreekt hem denk ik om 90 min lang gefocust te verdedigen, je merkt heel vaak dat ie sterke verdedigende momenten heeft maar daarna lijkt te verslappen. Daarnaast ontbreekt het hem aan verdedigend goed te positioneren( spits komt uit zn rug, geeft een spits 2 a 3 meter ruimte en dit probeert te herstellen maar te laat stapt..)

Maar hij is nog jong en wat er niet is kan nog zeker komen..

22 november 2014 om 11:39

Veltman verdient het niet eens om in Ajax 1 te voetballen

22 november 2014 om 11:54

En daar gaat er weer eentje. Veltman heeft meer voetbal in zich. Houd alsjeblieft eens op. Als je Veltman tegen komt lach je je een scheur in je broek. Ik bedoel, niet sterk, slappe uitstraling, niet meedogenloos, niet doortastend, slecht tackelend. Maaaar, hij kan goed voetballen hoor. Kom op. Het is een centrale verdediger. Geen nummer 10 of linksbuiten. We redden het nooit met zulke lichtgewichten. Bruma is ook geen topper, zeg maar erg matig, maar even iets groter, sterker en enger dan dat schooljochie van een Veltman.

22 november 2014 om 14:07

Zlatan kwam er anders niet langs

22 november 2014 om 14:44

@observatie

Wat ik mij het best herinner van Veltman zijn al zijn rode kaarten tegen Barca. Dus zo slim vind ik hem niet.

22 november 2014 om 09:27

De betere verdediger moet spelen en in mijn ogen en volgens de statistieken is dat veltman.
Maar die zijn ook niet echt betrouwbaar.
Dus de trainer moet het maar bepalen omdat ze toch bij elkaar in de buurt komen.

Maar zoals bogarde al zegt we hebben geen stam en de boer meer helaas.

22 november 2014 om 12:50

Bruma heeft alles in zich wat een verdediger moet hebben. Het enigste wat hij moet leren is positie spel. De rest heeft die al mee! In nederland moet een cv mee kunnen voetballen en dat is het eerste wat juist niet moet dan gaat het niveau met 30% vooruit! Dus geef mij maar bruma leer hem goed te staan en dan hebben we met vlaar en bruma 2 beesten achterin... of zie ik het verkeerd?

Als psv fan zijnde zeg ik eerlijk dat deze jongen absoluut niet in het Nederlands elftal hoort. Is 1 a 2 keer per wedstrijd zijn man volledig kwijt. Denk ook niet dat dat nog aan te leren is.

22 november 2014 om 09:01

Gelul. Bruma speelt de laatste weken prima.

22 november 2014 om 09:13

Ik kijk verder dan de laatste 3 wedstrijden. Waar hij trouwens tegen Letland ook nog kinderlijk eenvoudig voorbij werd gelopen. Begrijp me niet verkeerd, prima voor de eredivisie. Maar nooit is het de topper geworden die ik wel verwacht had.

22 november 2014 om 09:25

Een bondscoach moet vaak opportunistisch spelers kiezen, omdat deze in vorm zijn. Bruma was de laatste weken dat wel, dus terechte oproep.

22 november 2014 om 09:41

Nou ja ze lieten wel zien dat hij zijn man totaal kwijt was.
En dat was nog tegen Letland.
Tegen bijna elk ander land word het afgestraft.

22 november 2014 om 09:51

Maar ik heb het over zijn oproep, wat dus voor Letland-thuis was. Dat foutje was inderdaad niet goed, maar verder maakte hij een vrij solide indruk vond ik.

22 november 2014 om 09:55

Ja maar dat doen ze allemaal maar in oranje doen ze dat niet.
En daar gaat het fout.

22 november 2014 om 09:59

Achja, het is helaas gewoon zo dat Oranje bijna alleen verdedigers heeft die normaal gesproken niet het niveau niet zouden hebben. Desondanks moet kwalificeren nog vrij makkelijk gaan, ondanks die twee nederlagen.

22 november 2014 om 10:31

Klopt, Bruma doet absoluut niet onder voor de andere verdedigers. Ze zouden er inderdaad allemaal niet in horen.

Aardige speler, maar (nog) niet het niveau dat Oranje nastreeft. Als Hiddink vasthoudt aan 4-3-3 (waarom overweegt hij niet 4-2-3-1?), dan zal in elk geval een van de twee centrale verdedigers een echte "killer" moeten zijn. Bogarde geeft vanochtend ook al zoiets aan. Deze zal zich puur dienen bezig te houden met het uitschakelen van zijn tegenstander. Het opbouwen kan hij overlaten aan de andere CV. Dan heb je het over een type Vlaar. Ik hoor iedereen nu schreeuwen om Douglas en/of Virgil van Dijk, maar die zie ik te weinig om er een oordeel over te kunnen vellen. Toch heeft Van Dijk al eens bij de voorselectie gezeten, dus men heeft hem goed kunnen zien. Blijkbaar heeft hij toch ook niet het niveau dat gewenst is. Of je stelt 2 killers op in het centrum, met daarvoor een nummer 6 die de bal ophaalt en de aanval opzet. In dat geval liever Clasie dan Blind.

22 november 2014 om 09:23

Idd, snap dat geouwehoer over van dijk niet. Alle bondscoaches hebben hem niet opgeroepen en die hebben hem echt wel goed bekeken. Blijkbaar komt die jongen toch tekort.

22 november 2014 om 10:00

Zo is het. Als Van Dijk echt zo goed was, zat 'ie allang bij Oranje. En Hiddink heeft genoeg kennis over het Russische voetbal om te oordelen over een eventuele selectie van Douglas.

22 november 2014 om 09:47

Omdat 4-2-3-1 ook gewoon 433 is met de punt naar voren.

Hier heb je een team die je in alle 2 de opstellingen in kan vullen.
En echt niet dat ze dan in een anders spelen.

Jasper
Vd wiel
Vlaar
Indi/rekik
Blind
De jong
Strootman
Robben
Sneijder
Depay
Van persie.
22 november 2014 om 12:00

we speelden 4-2-3-1 tegen de letten, maar dan wel de aanvallende invulling

Man o man, wanneer gaan De Vrij en Douglas eens een kans krijgen. De rest, behalve Vlaar, spelen zo vaak zo slecht.. Maar goed, die twee komen niet uit de traditionele top 3.

22 november 2014 om 10:32

Ik las ergens dat ze in Rusland Douglas de slechtste aankoop ooit vonden. Ik weet niet of dat dus iets verbeterd..

22 november 2014 om 11:56

Klopt, hij is momenteel niet in vorm. Echter was hij vorig jaar een van de beste van de competitie, net zoals hij in de eredivisie ook een van de beste was, dan niet de beste.

22 november 2014 om 12:03

De Vrij komt vrij zeker wel uit de traditionele top 3. Lijkt me overigens sterk dat zowel van Gaal als Hiddink een slechter oordeel bezitten dan menig bezoeker hier, dus waarschijnlijk zijn van Dijk en Douglas ofwel niet zo goed als men denkt (In Oranje weliswaar) ofwel ze passen totaal niet in Oranje als groep zijnde.

Assuming is the mother of all fuckups

Hoe kan die Bruma in Oranje spelen elke wedstrijd maakt die opnieuw fouten waar ze zich bij de A junioren voor schamen

Ik ben echt geen fan van Bruma. Ik vind het maar een sterke kerel die makkelijk in paniek raakt en volledig teert op zijn fysiek. Nederland heeft behoefte aan een killer, maar wel eentje die niet makkelijk panikeert en daarnaast 90 minuten geconcentreerd kan voetballen. Ik snap dan ook totaal niet waarom Van Dijk geen kans krijgt. Hebben ze iets tegen hem bij Oranje?

Bruma stond in de basis en Oranje hield eindelijk weer eens de nul. En dan kan men zeggen dat Oranje maar speelde tegen Letland, maar tegen Kazachstan hield Oranje ook niet de nul.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren