Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Supertalent Ödegaard kan op verjaardag tekenen bij Real’

Laatste update:

Real Madrid lijkt het meest serieus in de markt te zijn voor Martin Ödegaard, het vijftienjarige toptalent van Strömsgodset IF. De krant Marca meldt vrijdag namelijk dat men een vijfjarig contract klaar heeft liggen en het talent kan dat op de dag van zijn zestiende verjaardag, op 17 december aanstaande, ondertekenen.

/

Afgelopen zaterdag schreef Marca al dat Real een bod zou willen uitbrengen op de Noor en het is de bedoeling dat Ödegaard gaat aansluiten bij het tweede elftal: Real Madrid Castilla. De drievoudig international zou echter over de aanbieding twijfelen omdat hij zich volgens het dagblad liever in een eerste elftal verder wil ontwikkelen.

Real overweegt daarom om Ödegaard de mogelijkheid te bieden om nog een seizoen op huurbasis voor Strömsgodset of een andere Spaanse club te spelen, zo valt er te lezen. De sportief directeur van Strömsgodset en de zaakwaarnemer hebben aan VG laten weten niet inhoudelijk te willen reageren. Ook onder meer Ajax zit achter Ödegaard aan.

Denk jij dat Martin Ödegaard ingaat op de aanbieding van Real Madrid?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer Ajax dit gaan we 100% verliezen!


21 november 2014 om 20:46

Oja voor de mensen die om onderbouwde reacties vragen. Geld toekomst perspectief de ouders die daar wss kunnen wonen prachtig land lekker cultuur, perfecte spullen. Eenigste wat hij bij Ajax kan hebben is op je 16de debuteren bij Ajax maar voor rest is het minder dus ook concurrentie.

21 november 2014 om 20:56

Il Capitano90,

Klopt allemaal wat je zegt, denk alleen dat hij bij Ajax een betere opleiding zou krijgen.

Maar hij had al aangegeven dat Real Madrid zijn favoriete club is, het zij hem gegunt dat hij daar zal slagen.

21 november 2014 om 21:01

Liverpool was z'n favoriete club.

Wel zonde als hij daar tekent. Vrees dat we dan toch weinig meer van m gaan horen. Ik had nog hele goede hoop na dat interview met die vader (zaakwaarnemer ook geloof ik) die zei dat een club als Ajax een perfecte tussenstap zou zijn en dat hij waarschijnlijk niet bij een grote club zou willen tekenen. Maarja met die optie erin dat hij eerst een jaar ergens anders naartoe kan word het erg verleidelijk natuurlijk.

21 november 2014 om 21:04

Liverpool is zijn favoriete club, maar hij heeft aangegeven dat niet mee te nemen in zijn beslissing.

21 november 2014 om 21:06

kan hij wel zeggen, maar wat zou jij doen in zo'n situatie en je favoriete club klopt aan. Dan wordt de verleiding heel erg groot natuurlijk!

21 november 2014 om 22:41

Nee biJ ajax moeten ze eerst 2 jaar lang het ajax systeem leren. Hahahaha.

Ik train liever met Isco dan met Serero.

21 november 2014 om 22:52

Echt waar jongen? Ik train liever met Marcelo dan met Breuers....

21 november 2014 om 23:11

Waar gaat het heen, man man man... Een 15-jarige speler die gaat eisen dat ie ergens in het eerste elftal wilt spelen, net als die 17-jarige spelertjes die zich te goed voelen voor de beloften of met een invalbeurt bij het eerste terwijl ze eigenlijk nog 1e/2e jaars A-junior zijn (aka Bakkali).

22 november 2014 om 00:38

Dat heet onderhandelen. Als jij kop en schouders uitsteekt zullen mensen hoog inzet vertonen en kan diegene eisen stellen. Hij is wel verstandig genoeg om van club eisen om in 1e te spelen. Op deze manier zou hij speelritme opbouwen. Geen enkele speler is het nog geluk om bij een topclub in basis te beginnen. Ik zou alleen naar Ajax gaan als hij gelijk mag meedoen met 1e en minimaal 10 wedstrijd. Zal helaas ten kosten van een talent gaan.

22 november 2014 om 07:33

Jerrdrista,

Goh wat is dat erg dat je jezelf als kind van 15/16 jaar moet aanpassen binnen een andere club en een andere voetbal cultuur. Ik vind het maar een heel normale zaak, bovendien kunnen ze daar ook afspraken over maken.

22 november 2014 om 14:05

Kiezen tussen Ajax en Real Madrid. Hmmmm...
Moeilijke keuze.

22 november 2014 om 14:06

Kiezen tussen Ajax en Real Madrid. Hmmmm...
Moeilijke keuze.

Moet hij lekker doen dan, of ander bij München. Kom op zeg, dit mannetje is 15 en wordt zo ongelofelijk gehyped. Natuurlijk is hij een talent, maar hij is nog ontzettend jong en het kan nog alle kanten op. Er zijn hem duizenden andere jongetjes voorgegaan die het etiketje 'toptalent' opgeplakt kregen. Is maar een ontzettend klein percentage echt een topspeler geworden.

Kan je een speler op zijn 16e al een 5-jarig contract laten ondertekenen ja? Ik dacht dat dit maximaal een 2-jarig contract kon zijn.

21 november 2014 om 21:01

In Spanje kan alles ;-)

21 november 2014 om 22:42

Het is geen NL hea.. Daarom raken ze hier 40 procent van hun talenten kwijt.

gewoon keihard cashen op die leeftijd en dan verder zien

21 november 2014 om 21:02

Domste wat je kunt doen natuurlijk! dit zijn juist de jaren dat je je kan ontwikkelen. Cashen kan op je 33ste in de woestijn ook nog wel!

21 november 2014 om 21:06

Nee, gewoon lekker in het zonnige spanje, op een goed niveau en met wereldsterren meetrainen, in een grote villa, met bakken vol geld. Beter dan op je 33ste helemaal naar een afgelegen competitie te verhuizen... Als je dan bij Real Weggaat, kan je alsnog ergen nog bakken met geld verdienen, bij Tottenham ofzo

21 november 2014 om 21:06

op lange termijn is dat natuurlijk niet het slimst maar ik denk dat ik zou kiezen voor het geld op die leeftijd

21 november 2014 om 21:08

Ja en dan nooit een wedstrijd in het eerste spelen omdat je het op moet nemen tegen spelers waarvan hij de veters nog niet eens mag strikken. Nee dat is echt het domste wat je kunt doen. Geld verdienen gaat hij echt nog wel. Denk niet dat hij daar bang voor hoeft te zijn. Als ie slim is kiest hij voor ontwikkeling!

22 november 2014 om 01:36

Daar heeft hij veel aan als hij over 3 jaar zo zwaargeblesseerd raakt dat hij niet meer kan voetballen. Net als dat het niet zeker is dat hij het bij Real red is het niet zeker dat hij het bij een andere club wel doet.

Als je dus je pensioen kan bekostigen door deze tranfser waar jij en ik ons hele leven voor een degelijke pensioen moeten werken, had ik zeker nooit naar jou geluisterd als ik de keuze kreeg.

Pff, op je 16e verjaardag een contract kunnen tekenen bij Real Madrid, dan moet je sterk in je schoenen staan om dat niet te doen. Misschien niet verstandig voor zijn carriere, maar aan de andere kant, als hij echt zo goed is als gezegd wordt zal hij er, ook via Real Madrid Castilla of een andere club, wel komen. Het wordt wel erg lastig voor Ajax om hem binnen te halen, al zou het denk ik niet onverstandig voor hem zijn.

Dit kind wordt zo ontzettend erg gehypet. Alle video's die ik bekijk waarin zijn 'skills' en acties worden getoond zien er zo slecht verdedigd uit. Laatst had een fantastische dribbel waaruit hij scoorde. Geen een verdediger die op hem af liep. Zelfs de keeper maakte een blunder.

Ik weet bijna zeker als deze speler bij een jeugdopleiding van een topploeg hier in Nederland in de U17/u19 komt dat hij dan door de mand valt en niet zo goed blijkt te zijn als er werd verwacht. Hij zou gewoon mee kunnen maar verder niets.

Ik zou op mijn 16de wel willen werken met zidane lijkt me te gek!

21 november 2014 om 21:41

Is dat die trainer die zonder diploma werkt? Kan ie beter in Noorwegen blijven, daar hebben ze wel gediplomeerde trainers.

Ik zou op mijn 16 prioriteit aan mijn school geven.

Ik kan immers op mijn 21 mijn been breken en nooit meer aan voetballen toekomen. Ook is een minimum aan educatie wel handig wanneer je gaat onderhandelen over je contract met gehaaide tegenstanders die wél langer school hebben gelopen.

Zelfs voor je latere partnerkeuze heeft het voordelen. Of denk je nu dat een echt slim wijfje met een dommerik samen een leven wil opbouwen?

21 november 2014 om 21:58

Al die jonge gasten hebben tegenwoordig een zaakwaarnemer, die gaan echt niet zelf onderhandelen over een contract .

21 november 2014 om 23:06

Die zaakwaarnemer doen alles om geld voor zichzelf eruit te halen, wat er met het talent gebeurt boeit ze dus echt geen mallemoer

22 november 2014 om 01:42

@greenberry

Ja, want het is zeker logisch dat een zakenwaarnemer niks zijn speler geeft. Het is immers niet zijn tijdsinvestering en mogelijk een enorme financiële klapper als je hem juist ondersteund.

Maar nee zo zijn zakenwaarnemers niet. Ze helpen gewoon graag hun cliënten de grond in. Vandaar dat de cliënten van Jorge Mendes stuk voor stuk een topcarriére langs de grootste clubs hebben of gehad. Of die van Raiola.

De enige in de voetbalwereld waar je niet op moet bouwen zijn de clubs en de fans. Hou beter de schijn op want als jij minder presteert zijn beiden je vergeten, je zakenwaarnemer niet.

Maar mensen die nooit met professioneel voetbal te maken hebben gehad kan ik het ook niet kwalijk nemen. Je geloodt zeker ook in clubliefde.

22 november 2014 om 05:57

Gulio,

Hij blijft geen 16 en het is wel handig dat je genoeg bagage hebt, om ook je zaakwaarnemer in 't oog te houden.

22 november 2014 om 06:11

de banaan,

Hij blijft natuurlijk 16.

Hij kan zeker zijn been ook breken in Noorwegen, maar dan is het wel handig wanneer je tegen dan ondertussen een minimum diploma hebt.

In Spanje hebben ze zeker scholen. Maar geen Noorse, hooguit internationale scholen, veelal reiken ze daar een diploma uit waar je niet verder mee kan studeren in Noorwegen. We zullen ook eens zien of er nog veel gestudeerd zal worden wanneer ja a) ver van huis bent b) in een lekker warm land zit c) al bakken geld ligt te verdienen.

Zidane was een fantastische speler, maar trainen is een andere materie. Zonder diploma is het gewoon voorlopig een beunhaas.

Ja, partnerkeuze. Of denk je nu echt dat een hoog opgeleid vrouwtje een duurzaam leven wil en kan opbouwen met iemand die tot zijn 16 naar 't school is geweest? Ach een enkele keer wel natuurlijk, maar soort zoekt doorgaans soort. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat laagopgeleide vrouwtjes minderwaardig zijn.

22 november 2014 om 09:36

de banaan,

Klopt. Diploma's moeten gehomologeerd zijn. Meestal kan je met zo'n 'high school' diploma van een internationale private school uit het buitenland niks aanvangen.

Je wordt gewoon niet toegelaten tot de hoge school of univ.

Maar ik begrijp wel waarom je dit niet weet.

Zidane heeft geen diploma om zijn beroep uit te oefenen. Iets wat trouwens verplicht is. Dus ja, Zidane de trainer is een beunhaas. Hij geeft zich uit voor iets wat hij niet is.

En hopla, weer zijn de argumenten op en daar komen de persoonlijke aanvallen en stropop-argumenten weer.

Kansloos. Maar dat wist u vast al wel.

22 november 2014 om 15:12

http://www.voetbalzone.nl/ doc.asp?uid=230139

Daarnaast een jaar assistent geweest van Ancelotti en hoogstpersoonlijk jarenlang het Europese voetbal gedomineerd. Maar goed, hij zal wel niet weten waar hij mee bezig is.

22 november 2014 om 16:55

Isco,

Neen, die weet dat niet. Een goede voetballer maakt nog geen goede trainer.

Trainen is een vak.

22 november 2014 om 23:55

de banaan,

Geen enkele. Maar u gaat ook vast naar een dokter zonder diploma en rijdt met de auto rond zonder rijbewijs.

Ah en toen u de lagere school verliet, dan was u ook een volwaardig leraar. Na 6 jaar 'zware' studie moet dat wel voldoende geweest zijn om leraar te kunnen worden.

23 november 2014 om 09:05

de banaan,

Natuurlijk slaat het op niks. Het past niet in uw beperkt kraampje.

Maar uw stijl begint me heel bekend over te komen. U zit me in zowat elk draadje te volgen, u zit voortdurend mij persoonlijk aan te vallen, u heeft last met abstractie en beeldspraak én u bent PSV supporter. Daar komt dan nog eens de typische schrijfstijl en manier van reaguren bij. Die zette ook al eens geen punt achter een zin, u doet dat ook wel eens.

Komt allemaal redelijk verdacht sterk overeen met een lid die ze hier voor een paar jaar hebben verband. Stratumseind heette die.

Ik zou er niet van schrikken dat die overeenkomsten helemaal niet toevallig zijn. Dat u gewoon, stratumseind bent, en een nieuw accountje hebt opgestart.

Gewoon nog ff daar blijven en op latere leeftijd naar een mooie club in Europa gaan.

Hij is een aanvallende middenvelder lees ik op Wiki. De positie van James dus, die nog maar 23 jaar is. Vraag me af of Odegaard wel zin heeft om bankzitter te worden, tenzij hij beter wordt dan James natuurlijk. Ajax Porto of Engeland was verstandiger geweest .

21 november 2014 om 22:27

Als je op je 22e basis bent bij Real dan ben je enorm blij en ben je enorm gezegend, stel Odegaard is 22, James is dan 30, zit een prima verschil tussen.

22 november 2014 om 22:15

Alsof James per definitie zijn hele loopbaan bij Real Madrid blijft voetballen.. Ze hebben niet allemaal een contract voor het leven hoor.

@iedereen komt: aan het niveau van je reactie te zien heb jij voor het geld gekozen en niet de opleiding.. als je namelijk op je 21e je been breekt heb je nog alle tijd om een opleiding te gaan volgen. 21 is vrij jong. Joke Smit College en op 23e geloof ik zelfs een toelatingsexamen voor universiteit. Op zn 21e heeft ie dan als het goed is genoeg spaarcentjes om zichzelf niet in de schulden te hoeven lenen...
Contract onderhandelingen laat je doen door een zaakwaarnemer. Je partnerkeuze

22 november 2014 om 06:17

Rvandoor,

U weet ook dat de meeste er niet meer aan beginnen, aan die educatie wanneer ze de 20 voorbij zijn. Natuurlijk zijn er ook bejaarden die met universiteit beginnen, maar da's echt een zeer kleine minderheid.

In de praktijk gaan de meeste die onderweg het niet halen en geen diploma hebben gewoon ergens een hamburgerjob uitoefenen. 40 jaar lang of zo.

Zou treurig zijn, wederom een talent dat verloren gaat. Bij Real komt hij nooit aan de bak.

Een vraag om meer over zijn kwaliteiten te weten te komen:
1) Hoe speelt hij in het Noorse nationale team?
2) Is hij al beter dan Ajax talenten op zijn positie? Lijkt mij dat hij op zowel middenveld als aanval kan spelen, dus bedoel dan: Klaassen, Andersen, Fischer, El Ghazi, Menig, Nouri, Kishna, Muric etc.

22 november 2014 om 00:33

Hij is pas 15. Natuurlijk is het veel belovend dat hij al zijn debuut heeft gemaakt voor Strömsgodet en het Noorse Elftal. Hoeveel jongens debuteren er uberhaupt op die leeftijd? Stel dat hij naar Ajax gaat, wat naar alle verwachting toch niet gaat gebeuren, dan zal hij eerst bij de A1 aan sluiten en dan het seizoen er op naar Jong Ajax. De spelers die je opnoemt zijn spelers die deel uit maken van het eerste. Die zou hij het eerste seizoen echt nog niet tegen komen.

22 november 2014 om 11:48

Klopt. Maar ik noem die spelers omdat hij aangeeft direct bij het eerste elftal aan te willen sluiten. Weet niet of hij al zo goed is.

22 november 2014 om 13:41

Hij kan een aardig balletje trappen als je zo de beelden ziet, al helemaal voor een 15-jarige. Als je op die leeftijd bij het eerste van Stromsgodet zit, dan kun je zeker wel voor Jong Ajax gaan spelen denk ik. Maar dan zou je nog verwachten dat hij eerst naar de A1 gaat om aan de filosofie, de taal en de nieuwe omgeving te wennen.

Vraag maar aan Handanovic of dat een goed idee is..

Mja ik lees hier zoveel topics over Ödegaard maar zelf heb ik die jongen nog geen seconde zien spelen.
Ik vraag me af of zijn supertalent zijn gebaseerd is op een enorm potentieel of als de aandacht er vooral is gekomen op basis van zijn nog piepjonge leeftijd?
Uiteindelijk is zo'n Ödegaard een risicoloze investering voor Real Madrid, Bayern München etc..

Hij speelt nu in de eerste ploeg van zijn competitie, eigenlijk zou hij dat nog een jaar of 2 moeten doen. Dan mss de stap zetten naar pakweg de Nederlandse competitie of bij een subtopper in Engeland of Duitsland.

Beter gestaag groeien ipv ergens in de B-kern te belanden bij een topploeg alvorens je in de A-kern/ploeg te kunnen knokken.

Zonde daar horen we dus nooit meer wat van. Zelfs bij Ajax zou hij nog geen eens direct in het eerste spelen. Laat staan bij een Real Madrid.

Ik zou er zelf niet voor kiezen, maar Chelsea was geïnteresseerd, misschien (naast Ajax) nog een optie om hem in Nederland te zien (vitesse). Ik zou als ik hem was gewoon lekker naar Ajax gaan, kun je je goed ontwikkelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren