Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Suriname wil gooi doen naar WK-deelname: 'De bal ligt bij de politiek'

Laatste update:

Suriname staat momenteel op een troosteloze 149e plaats op de FIFA-ranking, nog achter landen als Barbados, Curacao en Noord-Korea. Het land is echter ambitieus en wil met de hulp van enkele Nederlandse profs proberen om eens het WK te bereiken. Kelvin Leerdam is enthousiast.

/

De verdediger annex middenvelder van Vitesse werd geboren in Suriname en woonde er tien jaar, maar heeft een Nederlands paspoort. Hij kan alleen voor Suriname uitkomen als er een wetswijziging wordt doorgevoerd in zijn geboorteland: momenteel is het volgens de Surinaamse wet niet mogelijk om een dubbele nationaliteit te hebben.

"De bal ligt nu bij de politiek in Suriname", zegt Leerdam tegen Omroep Gelderland. Hij meent dat er diverse bekende profs zijn die voor Suriname willen gaan spelen: "Ik ken genoeg jongens die er voor open staan." Maar enige haast is wel geboden, weet Leerdam. "De kwalificatie voor het WK van 2018 begint al in juli 2015 met een voorronde."

Denk jij dat Suriname het WK van 2018 zou kunnen halen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Suriname bij landen als Brazilië en Argentinië in de poule komt kunnen ze wel vergeten dat ze ooit Door de voorondes komen. Tenzij ook de goede Surinaamse voetballers voor Suriname gaan kiezen in de toekomst.

21 november 2014 om 10:00

Zuchtt...suriname doet mee bij de poules van de vs mexico honduras als ze door de voorronde komen

21 november 2014 om 10:04

Waarom is dat zo het is toch een zuid Amerikaans land?? In die regio hebben ze trouwens wel veel meer kans om Door te komen. Maar dan zal er eerst eens een fatsoenlijke competitie daar moeten worden opgezet.

21 november 2014 om 10:14

Ze worden beschouwd als één van de caribische landen, net zoals (Brits-)Guyana. Zodoende worden ze daar ingedeeld bij de Centraal-Amerikaanse landen, zoals Trinidad en inderdaad Mexico enz.

21 november 2014 om 11:46

Ze vallen onder midden amerika. Is geen officieel continent maar dit is piir omdat noord-amerika me de vs, canada en mexico wel erg weinig deelnemers zou hebben.

21 november 2014 om 10:34

Misschien moeten de Surinamers in de toekomst voor Suriname gaan spelen.

21 november 2014 om 10:42

Moeten ze zeker gaan doen laten ze hun land helpen opbouwen er blijft dan ook niet veel over van het Nederlands elftal he

21 november 2014 om 11:38

Ik denk dat de afvallers of jongens die goed genoeg zijn voor de ere divisie of elders er wel voor zullen kiezen.

Alleen is mij vraag, in welke stadion ze dat gaan doen en of ze spelers van daar meer willen opstellen.

Is er wel een competitie daar....volgens mij niet of toch wel?

21 november 2014 om 11:43

Ja er is wel een competitie maar die is nog slechter dan de jupiler leagie. Ik denk dat een club als ijsselmeervogels titel kandidaat is daar. Ik weet dat er twee clubs een beetje tussenuit steken, transvaal en robin hood maar veel meer dan dat helaas ook niet.

21 november 2014 om 11:46

Zoveel zijn dat er niet eens.

21 november 2014 om 12:02

Dat is ook oud..... robin hood is reeds gedegradeerd (staan momenteel wel bovenaan in de 1e klasse). Schrijnend is wel de oudste club van Suriname (SV Voorwaarts) die ook onlangs zijn gedegradeerd nu slechts op de 10e plats in de 1e klasse zijn terug te vinden. Club van Ronnie Brunswijk (inter M) is momenteel 1 van de betere daar.

Huidige tussenstand in de hoofdklasse:

1.inter Moengotapoe

2.notch

3.wbc

4.transvaal

5.excelsior Meerzorg

6.leo Victor

7.botopasie

8.boma Star

9.takdier Boys

10.snl

21 november 2014 om 21:48

Hah, ik woon nu al twee en een half jaar hier in Suriname.
Robin Hood en Transvaal maken al jaren niet meer de dienst uit hier.

Dat is Inter Moengotapoe, een ploeg waar Brunswijk, raar maar waar zelfs soms invalt een 40+ er, een politieke leider en een man met een duister verleden. Echter heeft hij veel geld en een onaantastbare status jammer genoeg. Zo is hij vaak betrokken geweest bij vechtpartijen en daarvoor aanleiding of dader geweest en het optreden tegen hem is altijd zeer zwak.

Hij is met zijn geld in staat om steeds de beste spelers weg te kopen en staat daarom de laatste 3 jaar in ieder geval steeds in de top en is titelverdediger.
Ook heb ik zelf in de hoofdklasse gespeeld, twee jaar terug, voor Randjiet Boys en ik kan zeggen dat het niveau van de hoofdklasse enorm varieert.

Soms tussen de 2e klasse en 1e klasse in. Met uitschieters soms hoofdklasse maar niet meer dan dat. Vaak valt het ook nog eens tegen en kan je best praten over een niveau van een derde klasser.

21 november 2014 om 11:38

Met een eredivisie team red je het niet, ik schat landen als Mexico en USA hoger in , eredivisie is mickey mouse en zonder minimaal 1 a 2 absolute toppers red je het niet. Abslolute top is : Bayern , Real , Barcelona. Deze 3 zijn de absolute top.

21 november 2014 om 11:48

Noem een topper van de vs of mexico? Enige lichtpuntje is puur dat die regio niet zo sterk is. De vs kun je best hebben met type soelers als leerdam.

21 november 2014 om 12:00

Dempsey, Jones en Howard zijn jongens waar de VS een hoop aan heeft.

Hererra, Hernandez, Dos Santos, Marquez, Moreno en Ochoa.

22 november 2014 om 08:54

Je vergeet mijn grote vriend, Carlos Vela.

Chili Brazilië Argentinië Amerika Mexico Colombia Ecuador Costa Rica ... moeilijk hoor

21 november 2014 om 10:18

Ze doen mee bij Noord- en midden-Amerika, dus al die landen die jij opnoemt behalve Costa Rica, Amerika en Mexico komen ze niet tegen.

Welke spelers gaan er voor uitkomen? Als leerdam de ster van je team is, moet je het dan wel willen? Ik bedoel, Zelfs als ze tegen de VS Mexico enzo moeten zullen ze er gewoon kansloos zijn. Of hebben ze wel een goed team?

21 november 2014 om 10:20

Lachman, Leerdam, Emnes, Sno, Chery, Donk, Biseswar, Misidjan.

21 november 2014 om 10:35

Je vergeet Ook spelers als kishna wel nu niet zo geweldig ma to goed genoeg kyk maar naar costa rica waar ze zijn gekomen ook niet met de Beste spelers en mischien een seedorf of een fraser als. Coach in de toekomst

21 november 2014 om 10:53

Kishna gaat heus niet voor Suriname kiezen hoor. Die jongen heeft nog genoeg potentie om eventueel Oranje te halen.

21 november 2014 om 11:11

Precies, spelers die de keuze hebben en de kwaliteit zullen in 90% van de gevallen voor nederland kiezen. Hoe jammer dat ook is voor suriname

21 november 2014 om 11:36

Kishna kiest 100% voor nl die kan het eerste halen, en menig volgens mij ook half Surinaams zal ook wel voor nl gaan.

21 november 2014 om 11:46

Als er zo gediscrimineerd blijft worden, zou het mooi zijn als alle allochtonen voor hun vaderland uitkomen. Kijken wat Nederland er dan van bakt. Als Suriname stap voor stap sportieve vorderingen maakt, dan zullen de betere spelers vanzelf volgen. Als spelers als Kluivert, Seedorf, Davids, Reiziger, Bogarde, Winter, Menzo, Melchiot enz. voor Suriname hadden gekozen/kunnen kiezen, dan was Suriname nu veel verder geweest.

21 november 2014 om 11:56

Zucht... Gaan we dit hier echt bespreken?

Het enige wat ik wil zeggen is, scheer niet iedereen over 1 kam wil je? Denk dat 99 van de Nederlanders niet discrimineerd op gebied van huidskleur. Het is meestal zo dat de grootste roeptoeters, met kleine hersenen, het meeste aandacht krijgen. Het is dan niet meteen zo dat de hele populatie zo is

21 november 2014 om 12:39

Zuiverloon, plet, rosheuvel, schet, olfers, schmeltz en vadt nog meer die we nu nog even vergeten.

21 november 2014 om 13:20

Kishna heeft toch Indische roots?

21 november 2014 om 13:21

Ook, maar ook Surinaamse.

21 november 2014 om 14:33

onzin, Kishna is half hindoestaans , zijn vader wilt dat hij in de toekomst voor india gaat voetballen als dat lukt, net als Harmeeth singh.

21 november 2014 om 14:34

het is Indiase geen indische.
indiase stamt af van het land India.

21 november 2014 om 14:44

Net als harmeet singh?? Die komt al uit voor Noorwegen dacht ik..

21 november 2014 om 15:28

Kishna is half hindoestaans ja want zijn vader komt uit suriname in suriname wonen er hindoestanen negers javanen indianen dus en ja de hindoestanen hebben indiase roots want hun voorvaderen kwamen uit india aleen is er nog nooit een surinamer(hindoestaans)een top voetbaler geworeden het waren meestal tog de negers
of ook wel creolen in surinamen genoemd

21 november 2014 om 16:37

Of terwijl Hindustaans-Surinaams.

22 november 2014 om 10:42

Waren Aron Winter en Ruud Gullit niet Hindoestaans?

Suriname zit niet in de zuid america poule.zij zitten in de concacaf poule. Met landen als Trinidad/Barbados. Etc
De beste 2 landen uit die poule gaan dan naar de playoff met de mid noord america.
Dus een vrije lang weg.

Masterdam, geen slecht idee. In dat geval is Suriname bijna zeker van kwalificatie. Stel je zou in de toekomst spelers van het kaliber Nigel de Jong, van de Wiel, Wijnaldum in het Surinaams elftal hebben lopen

21 november 2014 om 11:42

Wijnaldum mogen ze hebben dat word toch geen topper, die jongen is niveautje Crystal Palace niet hoger.

Haahaha wk halen? Dreammmm

21 november 2014 om 11:10

En waarom denk jij dat het niet zal lukken?

21 november 2014 om 12:05

Noord Korea deed het in 2010. Die selectie is geen haar beter dan wanneer Suriname spelers als Leerdam zouden kunnen laten spelen. Dus ik zeg, waarom niet. Ik hoop het!

21 november 2014 om 12:59

Suriname heeft denk ik een moeilijker schema voor kwalificatie. Noord korea moest tegen japan als meest gevaarlijke tegenstander.

21 november 2014 om 13:40

Daar heb je alleen de VS, Mexico en Costa Rica als fatsoenlijke teams. De rest is brandhout en kan een eredivisie-team gewoon van winnen. Aangezien de nr. 4 van Concacaf een play-off speelt is dat gewoon haalbaar. Met een beetje mazzel met de loting voor die play-off kom je tegen Nieuw-Zeeland, Bahrein ofzo en dat is ook gewoon te winnen voor een eredivisie-team. Dan kan je al op het WK staan.

21 november 2014 om 15:38

Ja een Play off tegen de nr 5 van Zuid Amerika dus reken maar op een Colombia/Uruquay.

21 november 2014 om 16:15

Je kan ook tegen een ploeg uit Azie of Oceanie komen, je moet geluk hebben met de loting. Voor het afgelopen WK speelde de ploeg van Concacaf (mexico) tegen Nieuw-Zeeland, daar wint Suriname ook wel van.

22 november 2014 om 09:45

Ach joh, je moet Serbiafootball denk ik niet al te serieus nemen. Je ziet aan elke reactie van hem dat hij een hater is, een azijn zeiker. Volgens mij is het nog steeds zo dat ze echt wel een kans maken. Dat wil niet zeggen dat ze de poule doorkomen! Het kwalificeren alleen alnis geschiedenis.

22 november 2014 om 11:15

Ja, je hebt gelijk, ik moet dat figuur gewoon negeren.

Ja, erbij zijn zou al fantastisch zijn voor Suriname.

Het plan is om met een mix van jongens uit de Nederlandse competitie en de Surinaamse Competitie te beginnen.
Naaste deze 2 landen zijn er ook nog jongens met Surinaamse roots die in andere landen spelen en niet de Surinaamse Nationaliteit hebben.

Ik vind het wel wat hebben, genoeg talenten met Surinaamse roots, hoop wel dat er veel voor NL blijven kiezen maar zowel NL als Suriname op een WK zou gaaf zijn, ik juich voor beiden dan iig

Ik zou het persoonlijk wel heel leuk vinden om te kijken hoe ver ze kunnen komen. Ik zou trouwens niet graag toekomstige toppers afstaan hehe, maar dat zouden ze dan zelf mogen bepalen.

Waterman,nelom,lachman,denswil, donk, leerdam,sno,nelsen, Emnes,chery,gyon Fernandez (surinaamse vader).
Alberg, ebecilio, boetius, kishna vast nog wel meer zou je leuk team mee kunnen maken.

21 november 2014 om 11:36

Dit team is toch niks wees eerlijk een mickey mouse team, hiermee word je vernedert op een WK.

21 november 2014 om 11:40

Het WK halen is toch al historisch dat je dan geen kans maakt who cares?

21 november 2014 om 12:18

Dit team kan in potentie veel beter zijn dan Iran of een Trinidad & Tobago. Alleen in de organisatie laat Suriname een hoop steken vallen. Ik zie niet in waarom Suriname geen kans zou kunnen maken om een WK te halen en daar de poulefase door te komen als ze daar alles goed regelen.

21 november 2014 om 13:49

Of niet? Niemand verwacht dat Suriname de beker gaat pakken, maar daar aanwezig zijn is al genoeg om een legende te worden in zo'n land.

Even voor de duidelijkheid over de eventuele route die Suriname naar het WK kan afleggen. Het is dus niet in Zuid-Amerika, maar in de Concacaf-regio (Noord- en Midden-Amerika en het caribisch gebied). De opzet is nog niet officieel bekend gemaakt, maar het lijkt erop dat het exact hetzelfde zal zijn als voor het WK dit jaar. Dan is dit de opzet:

1e ronde: juli 2015, voorronde in een uit- en thuiswedstrijd voor de allerlaagste teams, Suriname zal hier vrijwel zeker niet aan mee hoeven doen en direct doorgaan naar de 2e ronde
2e ronde: najaar 2015, 24 landen, de winnaars van de 1e ronde plus de ploegen die 7e en lager staan op de ranglijst voor Concacaf-landen spelen in 6 poules van 4 waarvan de poulewinnaars doorgaan naar de 3e ronde
3e ronde: 2016, 12 landen, de winnaars van de 1e ronde plus de beste 6 van de ranglijst (dus vanaf hier doen de VS, Mexico en Costa Rica mee), die spelen in 3 poules van 4 waarvan de eerste 2 doorgaan naar de finaleronde
Finaleronde: 2017, 6 landen in 1 poule, de eerste 3 gaan naar het WK, de nummer 4 speelt een play-off tegen een team van een ander continent (dat wordt met een loting bepaald)

Het is een erg lange weg, maar buiten de VS, Mexico en Costa Rica is Concacaf een erg zwakke regio. Met een team vol met "nederlandse Surinamers" uit de eredivisie, moet minstens de 3e ronde daardoor haalbaar zijn en wellicht de finaleronde. Kwalificatie wordt erg moeilijk, maar je moet ergens beginnen en als je ver kan komen is dat allicht iets waarmee je verder kan bouwen aan de toekomst van het team.

Los van mijn eigen motivatie hebben mensen als Sal. me altijd extra weten te prikkelen. Ik hoop dat dit ook zo werkt voor de circa 150 jongens die nu hebben aangegeven graag voor Suriname te willen uitkomen. Zeg mij dat ik iets niet kan en ik zal je laten zien dat het wel kan. Overigens heb ik alle vertrouwen in die jongens. Midden Amerika is heel lastig (we hebben allemaal Nederland - Mexico gezien)
Maar gezien het feit dat de Concacaf 4 wk deelnemers mag afvaardigen denk ik dat Suriname een goede kans maakt.
ik zal nog wat namen toevoegen: Nelom, Te Vrede, Ligeon, Jozefzoon, haps, rosheuvel, Narsingh, Kappelhof.
Zou overigens wel leuk zijn de ene broer Narsingh bij Suriname en de andere bij Nederland

21 november 2014 om 11:41

Gozer, met een eredivisie team word je vernedert ! Wat een complete schande om met jongens als Nelom en Chery op een WK te staan, Suriname is nooit een elftal geweest en laat het lekker zo blijven. Trouwens Nigel en Gregory zijn allebei halfbloed, welke goede speler heeft suriname nu, Lens en Promes, Fer ? Voor de rest kom ik op geen enkele naam.

21 november 2014 om 11:47

Werden wij niet derde met een eredivsieteam een paar maanden geleden? Jaja robben natuurlijk maar het kan wel

21 november 2014 om 13:25

Fer wil wel, dan kan hij gerust selfies maken

Maar zonder dollen, ik denk dat hun potentieel beste spelers goed genoeg zijn voor het Nederlands Elftal dus zullen ze ook voor Nederland kiezen.
De spelers die in Nederland buiten de boot vallen kunnen Suriname best naar het WK helpen aangezien ze meedoen in de Concacaf.

21 november 2014 om 14:01

Je weet wel dat fer antiliaans is he! Ken de feite als je goedkoop wilt scoren sufferd.

21 november 2014 om 14:52

Serbia
Je bent nu heletijd onzin aan het verkondigen man. Denk jij nou echt dat wij Surinamers denken dat wij dan, met zulke spelers, het WK gaan winnen?? Ben je dom of doe je alsof?! Het feit dat Suriname actief zal zijn op een wk is een droom voor heel Suriname en voor duizenden mensen in NL. Daar gaat het om! En afgezien van VS, Mexico en CR.. wie zou dan aanzienlijk sterker zijn dan Su? Honduras is dan de voornaamste concurrent. Nou dat moet wel lukken lijkt me. Verkondig geen onzin en verdiep je eens in de kwalificatie. Denk daarnaast ook logisch na! Su op het WK! Daar gaat het om!!!

21 november 2014 om 15:19

En zo is het Veer23. Zou een droom zijn om SU op het WK in actie te zien.

Als je een team kan opbouwen met eredivisie spelers kan je met heel veel geluk het wk halen. In 2022 kan je dan potentiële toppers misschien overhalen om voor Suriname te kiezen. Ze komen dan voor dezelfde keuze als wat de Marokkanen en Turken nu hebben. Als je talenten krijgt die het niveau Seedorf en Kluivert hebben kom je al een eind. Oranje zal dan wat minder spelers hebben van Surinaamse afkomst, dan is dat maar zo. Het zou mooi zijn als de grootste toppers voor Suriname kiezen.

21 november 2014 om 13:25

Noem mij is een surinamer die nu bij de abolute top speelt ? Van der wiel is halfbloed en PSG is geen absolute top, AC Milan is subtop , dus welke Surinamer gaan wij missen in het Nederlands Elftal ?

21 november 2014 om 13:38

Wat niet is, kan toch nog komen?

22 november 2014 om 09:50

Noem mij een Nederlander die de absolute top zit? Ik kan alleen op Robben komen! ManU is geen absolute top meer, dus RvP kan je ook afstrepen. Je paar alleen maar onzin hahaha. Met verkeerde geen uit bed gestapt of is je vriendin of vriend ( je weet het nooit tegenwoordig) met een Surinamer vreemd gegaan?

Ze zullen het WK niet gaan winnen maar kansloos om het te halen zijn ze zeker niet. Leerdam heeft wel gelijk dat ze haast moeten maken want een team samenstellen en ingespeeld raken heeft tijd nodig.

Steven Dijksteel, lid van de organisatie achter het project "suriname op weg naar het WK 2018", heeft te kennen gegeven dat hij gesprekken heeft gevoerd met de trainers Henk ten Cate en Stanley Menzo. De gesprekken stonden in het teken van de zoektocht naar een trainer die een team met profvoetballers van Surinaamse afkomst wil begeleiden die voor Suriname willen uitkomen, plus enkele lokale Surinaamse voetballers, waaronder Leerdam.

En hopen dat er nog een gesprek gaat volgen met Clarence Seedorf......????

16/17 jaar geleden had Suriname gewoon een team kunnen neerzetten die de WK had kunnen winnen;

Menzo
Reiziger
Fraser
van Gobbel
Bogarde
Winter
Seedorf
Davids
Wooter
Kluivert
Taument
21 november 2014 om 13:57

Wooter rechtsbuiten en Taument links? Ik zou het zo doen.

Menzo
Reiziger
Fräser
van Gobbel
Bogarde
Winter
Seedorf
Davids
Taument
Kluivert
Blinker
21 november 2014 om 13:58

Ja klopt Blinker was ik ff vergeten. Dat is ook een goede inderdaad.

21 november 2014 om 14:18

Haha top geeft niet! Nu heb je wel veel snelheid in de aanval!

Nu zouden ze trouwens ook een aardig elftal op de been kunnen brengen

Vermeer
Leerdam
Denswil
Kongolo
van Aanholt
Wijnaldum
de Jong
Fer
Narsingh
Babel
Lens
21 november 2014 om 13:18

nog een aantal aardige wisselspelers ook hoor: biseswar, castelen, drenthe, elia, emanuelson, kishna, sno, vorm, zeefuik

21 november 2014 om 13:26

Sno ? Zeefuik ? Castelen ? Je bedoelt niet de castelen van RKC ? Wat een zwak elftal!

21 november 2014 om 13:42

Waarom maak je je zo druk over Suriname? Je hebt al 10 keer herhaald dat het een zwak elftal is, nou weten we het wel. Maar had Jamaica een sterke ploeg in '98? Had Trinidad een sterke ploeg in '06? Driekwart van de spelers die zij hadden, zouden nu niet eens in de basis staan bij de meeste Eredivisie clubs. Dus het kan wel. En zelfs als het niet lukt, hebben ze het in ieder geval geprobeerd.

21 november 2014 om 13:42

Elia vorm emanuelson zpuden niet eens mee kunnen doen !

21 november 2014 om 14:01

In de opstelling van mr bombastic vslt om zelfde reden ook groot deel weg. Maar hij zegt als die allen reeds de keus hadden en dan ook zoufen kiezen voor SU

21 november 2014 om 14:38

hahahahaha zeefuik die is echt niet goed genoeg, zelfs niet voor suriname

21 november 2014 om 14:53

Let niet op die idioot. Hij is de heletijd aan het lullen en provoceren.

21 november 2014 om 15:21

:gelukkig heeft Servie het wel allemaal goed geregeld.
Altijd gezellig daar. Vooral als ze vlaggetjes gaan uitwisselen.

21 november 2014 om 15:28

Jij l*lt al de hele tijd over hoe zwak het elftal is, je hebt vast geen band met Suriname anders wist je wel wat voor een droom zo'n team voor ons Surinamers zou kunnen vervullen. Het gaat niet eens om hoe sterk het team is, het feit dat er een stap gemaakt kan worden ten opzichte van onze huidige selectie betekent voor ons al heel veel.

21 november 2014 om 13:39

Fer en van Aanholt zijn Antiliaan, siem de jong is Nederlander en Kongolo is Afrikaan

21 november 2014 om 13:59

Siem de Jong? Ik had het over Nigel maar goed..

Wat betreft Fer en van Aanholt wist ik niet. Dan zouden we die kunnen vervangen door Emmanuelson en Drenthe.

En Kongolo zou je dan vervangen door Lachman bijvoorbeeld.

21 november 2014 om 14:15

Oke ja dat zouden wel aardige vervangers zijn.

Antonia, Nelom, Boetitius, Ligeon, Jozefzoon. zijn denk ik wel spelers die voor Suriname zouden kiezen, op Boetiuis na(potentie voor Nederlands elftal)

21 november 2014 om 14:21

Ja gewoon prima, daarmee zijn ze echt wel beter dan Honduras en Panama! Dus zit eventuele kwalificatie er gewoon in, mits alle suri's voor het Surinaams elftal uit zouden komen!

21 november 2014 om 14:08

hahahaha kongolo? zijn afkomst is uit de Democratische Republiek Congo, Fer is antilaans. Omdat iemand getint is is die niet gelijk een surinamer #fail

21 november 2014 om 14:10

Ik heb het toch al aangepast in mn reactie boven jou slimmerd? Eerst lezen dan reageren aub..

22 november 2014 om 15:46

Had het al gezegd voor je het had aangepast. Dus jah, gewoon eerst nadenken voordat je iets neertypt, niet zo slimmerd

Als Trinidad en Tobago het WK in 2006 kon halen, waarom zou Suriname dat ook niet kunnen?

Zou t geweldig vinden. Gewoon jongens die dicht tegen ned elftal aanzitten of bij de betere eredivisie clubs zitten. Je kunt veel namen noemen en heb ze al gelezen. Die doen zeker als team niet onder voor landen als Honduras of Jamaica. En die kunnen t ook.
Dat je geen kans maakt op t winnen van een WK is niet gek. Logisch. Maar Er staan is al een prestatie en zal jonge spelers meer en meer motiveren. Structuur zal ook verbeteren.
Ik zou super blij en trots zijn als t lukt om 'nederlandse' Surinamers te laten spelen voor Suriname.

Op een wk met wissels:

Aanval: Rosheuvel, Ondaan, Misidjan, Babel.
Middenveld: Sno, Donald, Drenthe.
Verdediging: Denswil, van Dijk, Burnet
Keeper: Vorm, Waterman.

( Emnes, Biseswar, Emanuelson, Jozefzoon, Haps, Koenders, Marengo, L. Piqué, G. Wijnaldum, Ebicilio, Boëtius, Menig, M. Schet, Hiwat, Malone en nog een hoop!!)

Vermeer
Ligeon
Lachman
Donk
Nelom
Alberg
Wijnaldum
Leerdam
Promes
Lens
Elia
21 november 2014 om 14:30

En er zijn er nog wel meer, maar met deze spelers moet je wel wat clubs in midden en noord Amerika kunnen verslaan. Alleen Kappelhof is hal f Ghanees en geen suri

21 november 2014 om 14:43

Klopt er zijn er nog meer en ik ben het met je eens dat je met dit Surinaams elftal gewoon achter de VS en Mexico moet kunnen eindigen in de kwalificatiepoule. Zelfs boven Costa Rica. Maar ja.. Als Jamaica hetzelfde zou doen dan hadden ze Sturridge/sterling/smalling/cole enzo.. Dus meerdere caribische landen hebben een redelijk team dan! Ook Franse caribische eilanden!

Heb Kappelhof verwijderd, bedankt voor je correctie!

21 november 2014 om 15:09

Oh Vorm, Wijnaldum en Babel hebben zeker nooit voor Nederland gespeeld waardoor ze maar voor Suriname kunnen uitkomen, of wat?

21 november 2014 om 15:19

Ik zeg als dat nog zou kunnen. Gewoon t beste Surinaamse elftal nu!

bedoel landen ipv clubs natuurlijk

Ik zou het alleen maar leuk vinden om Suriname op een wk te zien of in ieder geval het te zien proberen zo als ze wel vaker hebben geprobeerd meestal stranden ze tegen landen als el Salvador Costa rica de Antillen hebben ze al vaker van verloren Suriname zit in de concacaf en daar zitten best pittige landen tussen .

En het probleem is niet alleen een kwestie van dubbele nationaliteit maar ook gewoon een geld kwestie het is niet de eerste keer dat Suriname zijn spelers niet kan betalen ..en ja dan kan men wel zeggen discipline ontbreekt bij bepaalde spelers ..maar als jij niet betaald word dan zal je dus andere dingen moeten doen behalve voetballen zo zie je dus ook dat veel spelers van het nationaal elftal gewoon werken en dus ook minder trainen als gevolg ..

Nu zegt de svb de bal licht bij de politiek hun moeten de wet veranderen wat ze vergeten te melden is dat ze zelf jaren lang alle hulp hebben afgeslagen Seedorf had jaren terug al een aantal miljoen willen steken in het Surinaams voetbal en met namen de opleidingen en dat soort zaken dat wou de SVB niets van weten ze wilden alleen zijn geld maar niet zijn voetbal kennis ik bedoel wtf ?

Mensen maak je nou maar niet druk om mensen zoals Serbiafootball. Ik denk dat hij bang is dat als onze jongens de opmerkingen zoals die op de foto van Fer naar hun hoofd geslingerd blijven krijgen ze massaal voor Suriname gaan kiezen.
Ik hoop voor zijn kinderen (als hij die heeft of ooit mag krijgen) dat hij hun dromen niet op deze manier benadert.
Wij hebben een droom, en het begint altijd met dromen, daarna, denken, durven en doen.
We zij goed weg, en als we het nou halen of niet, we hebben dat tenminste geprobeerd. Dat is meer dan een heleboel mensen doen.

De spelers van hindoestaans en javaans afkomst , zijn er niet veel geweest in Nederland , het zou goed zijn als spelers met deze roots direct voor Suriname kozen te gaan spelen in de toekomst , Suriname moet de wet aan passen voor spelers met ten minste 1 ouder uit dat land , Suriname moet gaan werven en mensen aan het voetballen krijgen , zou een geweldig elftal van kunnen komen vermoed ik , die grote Creoolse spelers die allemaal voor Nederland hebben gespeeld ,zulke talenten heb je daar zeker ook, , het is daar heet en ligt op hoogte net als Brazilie , alle eisen zijn daar om het tot een sterk voetballand te maken , ook al is de populatie niet zo groot , ze kunnen het , is al bewezen door de spelers die hier zijn doorgebroken.

Was er niet eerder, begin deze eeuw een soortgelijk plan? Met een elftal vol Surinaamse eredivisiespelers zou je nog best een eind kunnen komen hoor, ik bedoel Trinidad en Tobago stond in 2006 nog op het WK, dat is echt geen wonderteam, Honduras dat er dit WK bij was ook niet. Mexicoe, de VS gaan in principe altijd naar het WK, maar als Costa Rica of Honduras (normaal gesproken de nummers 3 en 4) een wat mindere reeks hebben is er toch wat mogelijk. Vergeet niet dat je als nummer 4 van deze zone de playoffs in mag en dan landen als Nieuw-Zeeland, Oezbekistan of Bahrein kunt treffen, ook niet echt onneembare hordes. Er zitten ewel wat haken en ogen aan, maar ik word zeker blij van het idee Suriname op het WK te zien =)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren