Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bayern-talent mikt op vertrek: ‘Ik denk dat de tijd is aangebroken’

Laatste update:
/

Voor Pierre-Emile Höjbjerg staat inmiddels vast dat hij zo snel mogelijk moet vertrekken bij Bayern München. In september ventileerde de middenvelder al zijn onvrede over de komst van Xabi Alonso naar München. Nu, twee maanden later, weet de Deen zeker dat zijn toekomst helaas niet in de Allianz Arena ligt.

“Ik denk dat voor mij de tijd aangebroken is om een andere kant op te gaan. Ik heb hier alles geleerd, Bayern is de beste leerschool die er maar is, maar ik voel me nu klaar om een grotere sprong te zetten”, aldus Höjbjerg in gesprek met Kicker. Zijn contract in München loopt nog tot medio 2016, dus geïnteresseerde clubs zullen met een afkoopsom op de proppen moeten komen.

Höjbjerg debuteerde in april 2013 onder Jupp Heynckes in het eerste elftal, met een invalbeurt. Vorig seizoen stelde Josep Guardiola hem twee keer op in de basis en gebruikte hij de middenvelder vijfmaal als invaller. Dit seizoen heeft Höjbjerg iets meer mogen spelen, maar het is hem niet genoeg. De negentienjarige Deen, vijfvoudig A-international, wil graag aan spelen toekomen en zich doorontwikkelen.

Denk jij dat de belangstelling voor Pierre-Emil Höjbjerg groot zal zijn?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
17 november 2014 om 14:05

Ja! Want het is een Skandinavier!

17 november 2014 om 14:09

Ja, want het is een van de grootste talenten van de Deense ploeg. Deze jongen is echt een groot talent en ik zou hem graag zien komen.

17 november 2014 om 14:16

Deze jongen zie ik niet komen,is al te goed voor de eredivisie. Deze talenten zijn onhaalbaar geworden voor de nl competitie helaas. Misschien is het wat voor Schalke?

17 november 2014 om 14:16

Wat wil je dan gaan doen met Klaassen en Schone? Verder heb ik hem nooit in actie gezien, dus ik kan niet oordelen of hij Ajax wel versterkt. Kan iemand me wat meer over hem vertellen?

17 november 2014 om 14:20

Volgens mij is het een middenvelder, een controleur zelfs....

never mind, je hebt je reactie reeds aangepast zie ik

17 november 2014 om 14:21

Ja klopt, ik las er overheen. Ik dacht dat hij een aanvaller was, Bayern heeft ook een jonge aanvaller daar rondlopen die vrijwel nooit speelt.

17 november 2014 om 14:22

Volgens mij is hij een middenvelder. Anders zou hij niet ontevreden zijn met de komst van Xabi Alonso. Zou hem wel bij Ajax willen zien. Liever dan Andersen.

17 november 2014 om 14:25

@ Nikes

Ondanks dat deze jongen nooit gaat komen, daarvoor heeft hij al een veel te hoog salaris. Is het wel een jongen die heel goed bij Ajax zou kunnen passen. HIj is namelijk een Cvm. Daarom was hij ook zo boos toen Alonso kwam.

Vorig jaar werd Martinez terug geschoven en kwam Lahm op de Cvm. Nu heeft Guardiola eindelijk gezien dat Lahm gewoon een back is en haalt hij Alonso op. Die jongen ziet concurrent na concurrent binnen komen.

Hij zou samen met Riedewald en Bazoer het CVM probleem van Ajax de komende 5 jaar op kunnen lossen.

17 november 2014 om 14:26

LFC-Elvis

Dat Andersen een nog groter talent was in het verleden en ook relatief jong is vergeet je natuurlijk voor het gemak. Andersen heeft toen bewust clubs als Arsenal en Barcelona afgeslagen en het voorbeeld van Eriksen gevolgd op aanraden van de bondscoach.

17 november 2014 om 14:27

Andersen is net lekker op gang aan het komen, laat die maar vooral staan!

17 november 2014 om 14:30

Bedankt voor de informatie Bergkamp, zo'n situatie is altijd vervelend voor jonge getalenteerde voetballers. Het valt me op dat Guardiola nu met een hele andere filosofie werkt, namelijk dat hij geen jonge jongens te kans meer geeft. Ik weet niet wie daar de transfers regelt maar Gotze, Lewandowski en Alonso waren wel hele erge onnodige aankopen. Hoeveel zou deze speler verdienen? Ajax zou toch best een uitzondering kunnen maken, kapitaal hebben ze wel. En als je echt wil overwinteren moet je kwaliteit halen.

17 november 2014 om 14:36

D-Bergkamp: Andersen was vroeger niet een nog groter talent. Hij was 1 jaar ouder en daarom dus een andere leeftijdscategorie. Bovendien ging hij op een lagere leeftijd naar een grotere club, waardoor hij dus later doorbrak.(ik heb het nu over Aalborg vs Bayern, gezien de doorbraak bij Bayern tov Ajax onbeslist is in mijn ogen).

17 november 2014 om 14:48

@ Deentje

Andersen werd alleen verkozen tot talent van het jaar in Denemarken. Dus je kan toch wel stellen dat hij toendertijd boven Hojberg verkozen werd. Desondanks was de potentie van beiden allang duidelijk. Het is alleen zonde dat Andersen (heel erg) lang nodig had om zichzelf aan te passen bij Ajax. Het zelf vertrouwen dat Eriksen, Fisscher en Boilesen hadden en hebben had hij niet. Die jongen was bij Ajax in zijn eerste jaar dood ongelukkig en wilde zelfs weer terug. Heeft zich toendertijd nooit op zijn gemak gevoeld.

De grootste omslag voor Lucas Andersen is geweest; Cristian Poulsen.
Poulsen was als een vader figuur voor hem en nam hem overal mee naar toe. Poulsen hielp hem overal bij en zorgde voor de omslag bij Andersen die bij Jong Ajax opeens weer fenomenaal begon te voetballen.

Dat Lucas Andersen nu een basis plaats heeft bij Ajax en weer tegen het Deense elftal aan zit komt door 3 personen, Lucas Andersen, Frank de Boer en Cristian Poulsen.

17 november 2014 om 14:55

@ Nikes

Guardiola was bij Barcelona ook al niet echt van het laten debuteren van jonge spelers. Het leek altijd zo omdat er veel jeugd spelers in stonden. Maar de meeste jeugd spelers hadden hun debuut al gemaakt voor Guardiola. Denk bijvoorbeeld maar aan Messi die onder Rijkaard al mocht debuteren. Guardiola was bij Barcelona ook al een big spender qua transfers.

Lewandowski, Alonso en Gotze waren an sich misschien gene logische transfers. Maar als je Lewandowski transfervrij op kan halen moet je dat altijd doen. Gotze kostte slechts 30 miljoen wat een koopje was. EN Alonso transfervrij? Die is gewoon een top 10 speler op zijn positie. Ik snap de keuze heel erg goed.

En een uitzondering maken. Ajax heeft kapitaal genoeg om die uitzondering te kunnen maken. Maar dat is gelukkig niet meer de manier waar op Ajax werkt. Even hypothetisch gedacht, Ajax haalt die jongen binnen met 1,2 miljoen. Een 19 jarig talent, totaal nog niets bewezen maar omdat hij bij Bayern vandaan komt moet hij dat verdienen.

Op basis van wat zou zo een jongen meer moeten verdienen als bijvoorbeeld Davy Klaassen, Schöne, Ghazi, Cillessen, Rhijn etc? ALs je zo een jongen binnen haalt en hem top verdiener maakt ontstaat er onvrede bij andere spelers. Deze gaan allemaal aan kloppen voor een hoger salaris.

Ajax houd het salaris stelsel in stand en daarmee het groepsprocess in stand. Wanneer ze uitzonderingen maken moet een speler dat ook echt verdiend hebben. Zoals 2 voudig CL winnaar Eto'o bijvoorbeeld.

Dat is ook precies de reden waarom Ajax geen spelers als Sinkgraven of Ziyech koopt om zo maar wat te roepen. Die jongens hebben net zoveel of zelfs minder bewezen dan de huidige jongens. Maar zullen gegarandeerd een hoger salaris eisen. En dat gaat gegarandeerd tot frictie leiden in de groep.

17 november 2014 om 16:17

@D-Bergkamp: Door wie en wanneer werd Lucas Andersen dan verkozen tot talent van het jaar? Ik zie op de site van DBU nergens Lucas Andersen bijstaan, niet bij U-21, U-19 of U17. Terwijl ik Hojbjerg er wel tussen zie staan(U-17 2011) en hij volgens de Deense kranten de grootste kanshebber is om die prijs voor 2014 in ontvangst te nemen.

En zoals ik al zei, Andersen is nog altijd 1 jaar ouder dan Hojbjerg dus had Hojbjerg de prijs(indien Andersen hem had gewonnen) alsnog een jaar later in ontvangst kunnen nemen. Daarnaast heeft Eriksen de prijs bijvoorbeeld nooit in ontvangst mogen nemen, maar maakt dat hem een minder talent dan bijvoorbeeld Zimling(2006), Michael Lumb(2008) of Anders Randrup(2009)?

Als je vervolgens kijkt naar de prijs die wordt uitgedeeld door de Vakbond van Deense speler, dan heeft Hojbjerg afgelopen jaar de prijs in ontvangst mogen nemen. Deze prijs heeft Eriksen in 2010 en 2011 gewonnen.

Ik ben nog op zoek, maar kan de prijs van Lucas Andersen nergens vinden. Andersen is en was een groot talent, maar in Denemarken is Hojbjerg eigenlijk altijd gezien als een groter talent.

Edit:
Bronnen:
http://www.dbu.dk/landshold/ungdomslandshold_herre...
http://www.spillerforeningen. dk/viewpage.jsp?id=278

17 november 2014 om 14:27

Deze jongen kan al hogerop dan Ajax, die zal dus wel naar een subtopper in Duitsland of Engeland gaan. Hij is bij Denemarken de afgelopen tijd een van de belangrijkste spelers en doet het daar eigenlijk beter dan Eriksen, dus helaas te goed voor de eredivisie.

17 november 2014 om 14:33

Groot gelijk. Ajax heeft laten zien een fijne club te zijn voor Scandinaviërs en in het bijzonder Denen. Als Bayern verstandig is lenen ze deze jongen één à twee jaar uit aan Ajax of desnoods een middenmoter/subtopper in eigen land, zoals Hoffenheim. Hetzelfde werd gedaan met Lahm en Kroos en dat heeft goed uitgepakt. Het is wel duidelijk namelijk dat deze jongen genoeg potentie heeft, waardoor hij het over 1,5 jaar moeiteloos van Xabi Alonso zal kunnen overnemen.

17 november 2014 om 14:56

Die jongen is gewoon onhaalbaar hoor. Die zit echt niet te wachten op de Eredivisie. Zou mooi zijn als Dortmund hem overneemt haha

17 november 2014 om 18:13

Of gewoon lekker naar Dortmund als een soort revenge

Best jammer, door op de middenveld zo veel aankopen te doen, worden sommige spelers echt genekt,ik zie ook geen spelers meer uit de eigen jeugd komen bij Bayern als er elk transferperiode spelers worden gekocht om elke positie twee maal op te vullen.

17 november 2014 om 14:09

Een Sebastian Rode was bijvoorbeeld onnodig. Rode loopt Hojbjerg in de weg nu.

17 november 2014 om 14:24

Wellicht onnodig, maar wel slim. Rode is een klasbak en door hem te contracteren, hebben ze ervoor gezorgd dat de concurrentie zich niet kon versterken.

17 november 2014 om 14:27

Ja hij loopt hojberg in de weg ja maar rode is verder wel een handige speler als reserve een echte werker is rode

17 november 2014 om 14:44

Ja, daar is Bayern het beste in, de concurrentie verzwakken. Met zo een selectie hoef je echt niet je concurrentie kapot te kopen.

Een Deen die 19 jaar is, iets voor Ajax?

17 november 2014 om 14:19

Ze zouden in ieder geval de mogelijkheid moeten onderzoeken al denk ik dat hij misschien ook wel a la Pogba naar een Juventus kan.

Denemarken - Ajax - controlerende middenvelder (al vind ik Serero momenteel wel echt geweldig spelen)

1+1=2 ??

17 november 2014 om 14:09

Helemaal mee eens over Serero, wat speelt die man goed zeg. Maar Hojbjerg gaat heus niet naar Ajax helaas. Ik zie hem naar een leuke club in de premier league gaan. Swansea bijvoorbeeld. Heeft wel een handje van dit soort gasten halen.

17 november 2014 om 14:12

Lijkt me niet, als je vaste wisselspeler bent bij Bayern kan je vast wel naar een andere (mooiere) competitie met een net zo goede garantie op speeltijd als bij Ajax.

Tja Bayern, was te verwachten dat je geen basisplaats krijgt. Hebben veel te goede spelers op elke positie daarvoor.

Hij zit bij Soren Lerby die behartigt ook de zaken van Fischer en Klaassen dus als Ajax hem wilt hebben weten ze in ieder geval met welke zaakwaarnemer ze moeten zijn.

Van wat ik gezien heb is hij zeker niet slecht. Voor veel grote clubs die net onder de echte topclubs zitten een goede aankoop heb ik het idee.

Kan ik wel begrijpen van deze speler, heeft in mijn ogen zeker veel potentie.

Als Bayern ook veel potentie in deze speler ziet en vertrouwen in hem heeft dan zal Bayern aansturen op een constructie zoals bij Lahm en Kroos destijds. Zou in ieder geval wel verstandig zijn.

Denk niet dat deze te betalen is voor Ajax, zullen wel meer clubs achter aanzitten. Begreep dat Hannover al verregaande interesse heeft om hem in de winterstop over te nemen.

Haal hem op Dortmund haha! Dit is een speler die goed genoeg is voor de subtop in de beste competies. Dan praat ik dus over de Bundesliga, BPL, Serie A en de La Liga. Voor diegene die roepen dat Ajax hem moet halen. Ik mag aannemen dat Holjberg op een hoger niveau mikt, met alle respect.

Ik denk dat Schalke 04 iets voor hem is. Is jong talent en bij Schalke zal hij gewoon uitstekend ontwikkelen.

Acht de kans klein dat hij naar Ajax gaat. Misschien voor een eventuele verhuur, maar is het dan.

17 november 2014 om 21:46

Die club is te hoog voor hem (schalke) denk eerder dat die naar een Hannover of Augsburg gaat.

Als we de informatie op kicker.de moeten geloven dan hebben de volgende clubs interesse:
FC Augsburg, Hannover 96 en Bor. Monchengldbach.

Hij is pas 19 geworden en moet wel begrijpen dat de spelers die voor hem staan toch echt van wereldklasse zijn. Desondanks krijgt bij alsnog zijn minuten en zelfs meer dan in de voorafgaande jaren. Daar zou hij blij mee moeten zijn in plaats van te zeuren.

Maar goed, mocht hij weg gaan dan zal het denk ik een verhuur en/of verkoop met optie om hem terug te halen worden. Ik denk dat Bayern hem ook aan het begin van dit seizoen al had kunnen/willen verhuren maar, dat ze door die blessures toch anders hebben besloten. Zoals ik al zei, beste optie zou een verhuur zijn. Ergens waar hij wekelijks in actie komt en dan kijken wat het daadwerkelijk wordt.

17 november 2014 om 19:51

Ik mag hopen dat Bayern zo slim is om hem inderdaad te verhuren. Misschien voor anderhalf jaar zoals ze ook met Kroos hebben gedaan. Ik vind hem één van de grootste talenten uit de Buli. Op dit moment is hij natuurlijk minder dan spelers als Alonso, Schweini en eventueel Javi, maar hij heeft zeker het talent om in de basiself van Bayern te geraken.

Hij gaat naar Ajax.
Ajax betaald 10 tot 15 miljoen voor een talent en geeft hem dan ook meteen 2 miljoen salaris per jaar?

Deze speler is al te duur voor de Nederlandse competitie. Hij zal waarschijnlijk verhuurd worden aan Hannover of Augsburg vanaf deze winter. Dat zou nog wel een optie kunnen zijn voor Nederlandse clubs.
Als hij dan (net zoals Kroos bij Leverkusen) 1 tot 2 jaar zich vast in de basis heeft gespeeld bij deze club zal hij wel weer terug worden gehaald als Alonso weg gaat.

Arsenal moet deze jongen halen.

Deze speler is al veel te goed voor de Eredivisie, hou maar op met je Ajax.

Ik zeg arsenal.
Deze winter halen ,2de helft van het seizoen laten wennen aan premier league en in vorm komen hem zijn positie toewijzen en kneden tot wat je van hem verwacht.omdat arsenal toch niet mee zal doen om de prijzen en volgend jaar heeft arsenal hun cvm te pakken!!!

Als ik coach was wist ik het nu wel jonge speler en wenger is goed met jonge spelers!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren