Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Oranje rekent met zesklapper af met negatieve serie

Laatste update:

Het Nederlands elftal heeft zijn tweede overwinning in de EK-kwalificatiereeks geboekt. In eigen huis werd Letland zondagavond in alle eenvoud verslagen (6-0) en bij rust stond er al een 3-0 stand op het scorebord. Oranje staat nu na vier speelronden op zes punten in Groep A en dat zijn er drie minder dan de koplopers Tsjechië en IJsland. Die landen komen later op de avond echter nog in actie.

/

Nederland wilde een einde maken aan zijn negatieve serie, maar vooral het vege lijf van bondscoach Guus Hiddink redden. De Achterhoeker liet zijn toekomst afhangen van het resultaat van zondag en de oranjehemden begonnen in ieder geval zeer verdienstelijk. Ibrahim Afellay had immers al binnen twee minuten kunnen scoren met een schot tegen de paal, maar Robin van Persie, die samen met Klaas-Jan Huntelaar in de punt van de aanval stond, was na zes minuten wel trefzeker; de aanvaller kopte raak na een gerichte voorzet van Arjen Robben. Het thuisland speelde steevast op de vijandelijke helft en was in het eerste kwart tweemaal dicht bij de 2-0.

Robben mikte in het zijnet en doelman Aleksandrs Kolinko, die er op het EK van 2004 ook al bij was met Letland, bokste een pegel van Afellay uit zijn doel. De bezoekers hadden behoudens een kopballetje van Valerijs Sabala weinig te vertellen in de Amsterdam ArenA, het stadion waar Oranje nog nooit een kwalificatiewedstrijd verloor. Oranje bleef druk houden op de vijandelijke defensie en creerde ook enkele kansen, alvorens Robben er na 35 minuten 2-0 van maakte; hij dribbelde naar binnen en haalde met zijn vertrouwde linker doeltreffend uit. Even later was Robben dicht bij de 3-0, maar ditmaal stuitte hij op Kolinko.

/

Het duel werd in de eerste helft nog wel definitief op slot gegooid, want niet Robben, maar Huntelaar verzorgde de 3-0. Hij kwam bij de eerste paal voor zijn bewaker en prikte op aangeven van Afellay binnen. Een smet op de uitstekende helft was dat Daley Blind moest afhaken vanwege een blessure. Ook in de tweede helft was Nederland veelvuldig in balbezit en het wachten was op een vierde doelpunt. Bijna viel die in het doel van Jasper Cillessen, maar Arturs Zjuzins mikte in kansrijke positie voorlangs. Na een uur raakten Hiddink en consorten voor de tweede keer de paal: Robben mikte bij een vrije trap iets te hoog.

Oranje speelde na rust zeker niet zo dwingend als voor de verplichte onderbreking, maar er werd nog wel tweemaal gescoord. Jeffrey Bruma, die met Stefan de Vrij in het hart van de verdediging stond, mikte raak bij een hoekschop, nadat PSV-collega Memphis Depay eerder nog een goede mogelijkheid om zeep had geholpen. Even later verzorgde aanjager Robben met een droge knal de 5-0 en het slotakkoord was aan Huntelaar. Na de nederlagen tegen Italië, Tsjechië, IJsland en Mexico en slechts één zege - tegen Kazachstan - wist Oranje dus weer eens te winnen. Men sluit het interlandjaar 2014 dan ook af met een stuk minder chagrijn.

'Oranje moet in de volgende interland met dezelfde opstelling spelen'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Letland vond ik het nog best leuk doen. Linksback Antons Kurakins viel mij het meest op, deed lekker zijn best en toonde veel strijd. Een opmerkelijke kans die de Letten hadden in de eerste helft: Robben deed een achteloos hakje terwijl Van der Wiel al naar voren meeliep en Aleksejs Visnakovs profiteerde daar volop van, hij kapte Bruma uit en schoot hard op goal. Maar goed de Letse coach Marian Pahars kon ik sowieso niet begrijpen: de twee beste spelers die Letland heeft Artjoms Rutnevs (hsv) en de Letse man van glas Aleksandrs Cauna (cska Moskou) zet hij op de bank terwijl de coach wel twee werkloze voetballers selecteerde voor de eerste elf(!). Nederland deed wat het moest doen, Robben stak erboven uit. Dat Jeffrey Bruma in de basis stond achja, Guus kiest voor wat afwisseling en leuk voor het zelfvertrouwen van Jeffrey dat hij scoorde. De media van Nederland hoeven geen overuren te maken op het werk: er is geen crisis. Nederland gaat het Europees Kampioenschap in Frankrijk gewoon meemaken. Overigens nog een leuk onschuldig feitje: in de selectie van Letland is Vitalijs Maksimenko opgenomen en deze verdediger speelt op dit moment voor Vvv-Venlo.

16 november 2014 om 19:51

Lekker een voorgetypt stukje om perse als eerste te zijn? Lekker bezig zijn we weer :D

Ontopic
Waar zijn nu alle mensen die guus naar huus riepen? Zoals ik al eerder zei, zodra het beter gaat, doen al die haters gewoon weer mee in de polonaise... Om zich weer te laten zien als het slecht gaat. Je had diegene eens Robben moeten zien aanmoedigen bij de 5-0, terwijl je hem eerst afschreeuwden...

Vond het een leuke pot vandaag, goed voor het zelfvertrouwen ook.

16 november 2014 om 19:52

Volgens mij weet jij niet wat hypocriet betekent.

16 november 2014 om 19:56

Guus moet naar huus, dat verandert niet na een 6-0 overwinning tegen met alle respect Letland, waar niemand meer dan max. 1 speler kent.

16 november 2014 om 19:57

Iscodisco

Thuis niks te zeggen ofzo? Ik ben ookal vanaf de 85e minuut begonnen met het typen van mijn verslag, omdat ik het leuk vind om te discussieren met andere leden. En die kans is gewoon groter hoe hoger je reactie staat, en volgens mij moet jij nog eventjes de definitie van hypocriet opzoeken.

16 november 2014 om 19:57

Ach, dat doe ik soms ook wel eens. Als je een verhaal wil typen in een topic waar veel op wordt gereageerd leest niemand dat. Als je bovenaan staat reageren er een stuk meer op.

16 november 2014 om 19:58

@juventerin

Ik bedoelde, dat je die mensen die dat riepen opeens niet meer zag/opeens heel lovend waren.

16 november 2014 om 19:58

Hier ben ik. Hij mag nog steeds naar huis. Dat Oranje tegen amateurs wint, doet daar niks aan af.

16 november 2014 om 19:59

Hij zegt nergens dat er iets fout aan is, dus ik vind het niet hypocriet. Sterker nog, lekker bezig zijn WE weer. Oftewel: Iscodisco geeft aan dat hij en Ivanovicfc lekker bezig zijn door per se bovenaan te willen staan. Hypocriet is dat absoluut niet.

16 november 2014 om 20:02

Guus mag alsnog naar huus, hebben we niks aan deze man zijn tijd is geweest word niks met hem naar t EK gaan

16 november 2014 om 20:08

Ja, Guus moet nog steeds naar huus: Ik bedoel dus: We moeten een nieuwe coach, deze man heeft het nu eenmaal niet in zich zitten. Hij kan geen invloed uitoefenen en wordt niet serieus meer genomen.

16 november 2014 om 20:11

Iscodisco. Jij wil anders per se met je reactie als tweede staan in het topic om je punt te maken met je on-topic gedeelte. Dat is pas hypocriet

16 november 2014 om 20:23

Ik ben verbaasd dat vdvaart (account) niet als eerst heeft gereageerd haha

16 november 2014 om 20:50

Wat is je alternatief? Blind? Haha

16 november 2014 om 21:04

@inkeajacied

Ik weet niet waar je reactie op slaat? Ik reageer alleen op iemand, wat is daar hypocriet aan? Als ik dat Ontopic er niet bij had gedaan, was mijn reactie verwijdert omdat er dan volgens VZ een ''offtopic post '' wordt geplaatst...

16 november 2014 om 21:06

@winwin @nabbejh

Ik vind toch dat we het nog even met hem aan moeten zien. Er is lichtelijke verbetering in het spel, ookal was het pas tegen Letland. Ik vind dat we hem tot het eind van de kwalificatie moeten houden. Als hij alsnog ver eerste wordt, en het spel stukken beter is, mag hij van mij blijven.

16 november 2014 om 21:15

Iscodisco

Sorry maar 6-0 tegen Letland is als 9-0 Ajax tegen Jos..

Kom op man, dit zijn geen serieuze wedstrijden, tegen de topploegen gaan ze keihard onderuit!
Guus heeft zijn beste tijd gehad, hij bakt er niks van.. kan geen team vormen!
Tijd voor een andere coach, geloof dan blind het overneemt tog? We zullen het beleven, ook dat domme interview na de wedstrijd slaat natuurlijk nergens op zogenaamd mysterieus willen zijn..

16 november 2014 om 21:36

Iscodisco. In je on-topic reactie komt anders niks terug van wat daarboven gezegd is. Je stuk gaat totaal ergens anders over dan degene die boven je gereageerd heeft. Daaruit maak ik op dat je graag bovenaan wilde staan met je on-topic statement.

16 november 2014 om 21:36

Kan iemand me vertellen hoe clasie speelde?

16 november 2014 om 21:54

Nu zo doorgaan en niet meer verliezen.

16 november 2014 om 22:12

Natuurlijk waren we niet lovend. Het resultaat was 4 keer verliezen uit 5 wedstrijden. Nu is dat dan 4 keer verliezen uit 6 wedstrijden en 2 gewonnen wat natuurlijk een verbeterd resultaat is. Maar zeker niet top
We staan nu derde en die andere moeten nog spelen.
Dus kunnen we nog tweede worden dat ten eerste.
Ten tweede hele lekkere overwinning op Letland gefeliciteerd.
Eindelijk weer eens een goede wedstrijd dus dat is mooi.
Maar denk je dat je met dit zelfde elftal ook tegen teams als Duitsland of Frankrijk wint? Ten eerste laten die teams er geen 6 doelpunten in vliegen zoals Letland.
Ten tweede ik heb nog twee 100 kansen gezien van de Letten die ze niet maakten omdat ze weinig kwaliteit hebben. Maar top landen maken die kansen wel. Dus het is nog niet gezegd dat het lek nu boven is of dat de verdediging niet nog steeds cruciale fouten maakt. Ik heb ze weer gezien deze wedstrijd. Dus ik ben nog lang niet overtuigd.

16 november 2014 om 22:24

Ja, het woord hypocriet is werkelijk niet te gebruiken op deze hele pagina. Nergens

16 november 2014 om 22:28

Prima. In de 2e helft kreeg hij meer ruimte, omdat de Letten wat meer gingen aanvallen (wat niet altijd lukte), en daar profiteerde Clasie goed van. Af en toe nog slordig, maar dat zijn er wel meer.

16 november 2014 om 23:39

Goed in ieder geval beter dan Blind de afgelopen keren, meer felheid en ballen naar voren.

16 november 2014 om 19:51

Letland best leuk doen ? Nee dat zag je echt verkeerd. Of had je je stukje tekst al "klaarligge" ?

16 november 2014 om 19:53

Goed gespeeld door het Nederlands elftal. Dit betekent natuurlijk nog niet dat alles weer op de rails is. Hopelijk zal het vanaf nu weer wat beter gaan. Deze voorhoede bevalt me trouwens erg goed.

16 november 2014 om 21:47

Ze speelde wel beter, en dat heeft niets met de tegenstander te maken...
Laatst wonnen we met minder van een slechtere tegenstander namelijk.

Er zat meer pit in, snap nog steeds niet waarom de speler normaal gesproken er niet meteen vol voor gaan.
Vroeg drukzetten, tempo er op, sneller passen etc.
Dat is het enige wat Oranje nodig heeft.
Dan speel je tegenstanders zoals Ijsland ook zo kapot.

We moeten thuis nog tegen Ijsland en de Tsjechen...dus dat komt wel goed heb ik zo het idee.

Letland was 3x niks, dat dan weer wel... dus wat meneer hierbovenaan allemaal zegt mag joost weten, ik was van 0,0 van hun spelers onder de indruk.
Zouden hier in Nederland geen eens basis staan bij een club als AZ, Utrecht, etc.

16 november 2014 om 19:53

Ik heb letland eigenlijk nauwelijks gezien, ook verdienste van oranje, telkens opjagen ver op de helft van de tegenstander. Erg blij met deze overwinning, vond het ook niet zo erg dat blind eruit ging, wat een gifkikkertje is die clasie, geweldig, en ook bal naar voren ipv breed.

16 november 2014 om 19:58

Clasie speelde een totaal onzichtbare wedstrijd. Wat mij betreft mag die hype ook wel een keer over zijn.

16 november 2014 om 20:02

Volgens mij heb jij last van Navelpluis

16 november 2014 om 20:04

Heb je niet gekeken ofzo? Speelde juist goed onopvallend. Alles in 1x doorpassen. Blind kan alleen maar balletje breed. Clasie en Sneijder heerstten op het middenveld

16 november 2014 om 20:06

@navelpluis
Assist, verdeelde het spel en er kwam niet veel langs. Zijn passing was veelal gericht op de flanken. Was verder weinig om je in te onderscheiden voor een controlerende middenvelder. Kon niemand de diepte insturen, omdat de hele voorhoede al diep stond. Hij won zelfs een kopduel tegen iemand van 1.90 meter.

16 november 2014 om 20:13

Feye88. Als Blind geen bal naar voren speelt is het Blind tikkie breed, maar als Clasie niks naar voren speelt dan komt het omdat alles al diep staat. Ja zo lust ik er nog wel een paar.

16 november 2014 om 20:21

Je moet even lezen. Hij speelde geen diepe ballen, dat betekent niet dat hij de ballen niet naar voren speelde! Blind speelt ze breed en Clasie naar voren.

16 november 2014 om 21:30

@inkeajacied
Blind speelt vaak de bal naar de andere middenvelder of de verdediging. Clasie zocht veelvuldig de ruimte aan de flanken en speelde vaak de spits in. Maar een bal de diepte in kan niet als je voorhoede in de 16 meter van de tegenstander staat. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?

16 november 2014 om 21:30

@inkeajacied
Blind speelt vaak de bal naar de andere middenvelder of de verdediging. Clasie zocht veelvuldig de ruimte aan de flanken en speelde vaak de spits in. Maar een bal de diepte in kan niet als je voorhoede in de 16 meter van de tegenstander staat. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?

16 november 2014 om 21:39

Feye88, san90. Vindt dat wel meevallen. Zie Blind ook vaak genoeg de bal op de zijkant leggen. Zeg overigens niet dat Clasie slecht speelde, die speelde inderdaad goed, vrij stabiel. Vind alleen dat er altijd overdreven negatief wordt gedaan over Blind.

16 november 2014 om 21:44

@inke

Dat ben ik met je eens tot op een bepaalde hoogte. Blind heeft een fantastische pass in huis, maar zet deze te weinig in. Daar snap ik echt helemaal niks van. Hij kan met wat meer lef het spel heerlijk verdelen, maar kiest vaak voor de veilige optie.
Daarnaast vind ik vooral zijn verdedigende werk matig. In één op één duels, als de tegenstander aan de bal is, is hij vaak wat slapjes. Meestal lost hij dat op door zich heel goed te positioneren, maar als dat niet goed gaat is er meteen gevaar.

DIt klinkt heel kritisch, maar als hij deze punten oplost wordt hij wel meteen heel goed (man U waardig)

16 november 2014 om 22:22

Feye88. Heb het gevoel dat het vooral met vertrouwen te maken heeft. Bij united en Nl lijkt het inderdaad wel alsof hij het soms nog niet durft vanaf het middenveld (vanaf linksback liet hij het op het wk wel zien). Bij Ajax begon hij, vooral laatste periode, inderdaad met heerlijke passjes te strooien. Daarbij is zijn duelkracht misschien inderdaad nog wat minder, wat hij dan wel weer vaak goed oplost met het goede positioneren en inzicht. Nog iets meer durf en het wordt helemaal een bruikbare speler inderdaad. Clasie maakt overigens ook grote stappen.

Ik heb veel kritiek gehad op Van Persie, maar ik moet zeggen dat ik echt genoten heb van hem. Niet alleen van zijn goede spel, maar ook van zijn hernieuwde positiviteit in interviews en op het veld dat hij uitstraalde. Volgens mij klapte hij zelfs voor Huntelaar zijn goal, erg jammer dat de regie van Nos dat moment dan niet goed laat zien aan het volk. Dat zou zeker verdiend zijn na alle ophef, en dat laat ook weer zien dat sensatie liever uitgezonden wordt. Wat een onzin zeg dat Van Persie en Huntelaar niet samen zouden kunnen spelen, de samenwerking tussen die twee vond ik uitstekend verlopen.

Ik ben erg blij met de winst van Oranje vanavond, ookal betekend dat (waarschijnlijk) het aanblijven van Guus Hiddink. Hoop toch echt dat hij zijn ontslag indient bij de Knvb, bepaalde keuzes zijn onnavolgbaar of laat hij zijn Psv hart teveel regeren. Belachelijk en laf natuurlijk om je lot te verbinden aan Letland, een tegenstander waarvan Oranje 9 van de 10 keer van zou winnen. Willems heeft vanavond niet slecht gespeeld, maar daar hoort mijn inziens Pieters te staan. Doet het uitstekend bij Stoke City, is verdedigend erg goed alleen aanvallend wat minder. Rekik en Bruma vind ik ook nog niet klaar voor Oranje, evenmin als Veltman dat is op dit moment. Dat geleuter met die Afellay is mij ook een raadsel, niks laten zien in Europa zowel bij Barca als Schalke 04 niet. Erg overschatte voetballer die zichzelf wel geweldig vind, maar die in net zo een slechte competitie speelt als de eredivisie. Waarom in vredesnaam word Depay dan geslachtofferd, na een verdomd slechte wedstrijd? Nota bene ons grootste talent op zijn positie, die wat mij betreft altijd zou moeten starten zeker ipv Afellay. Het selecteren van Luuk de Jong is helemaal lachwekkend, die houten klaas vind ik niet eens goed genoeg voor Psv maar dat terzijde. Blijft jammer dat veel supporters/coaches clubsentimenten laten regeren. In Oranje gaat het erom dat de beste spelers worden opgesteld van ons land, dat men als een front achter Oranje staat. En dat men de club brillen even in de vrieze rworden gezet, en plaats maken voor Oranje brillen.

Clasie mag wat mij betreft in de plaats van Blind spelen in Oranje, die risicoloze breedtepasses van Blind beginnen me behoorlijk te vervelen. Zowel bij Oranje als Manchester United, zal Blind veel meer risico en variatie in zijn spel moeten leggen. Wil hij een streepje voor blijven houden op Clasie, die zich goed manifisteert bij Feyenoord en ook op de deur klopt. Het was ook merkbaar dat vanaf het moment dat Clasie speelde, er veel meer beweging en snelheid zichtbaar was in het spel.

Tot slot is het jammer dat die penalties niet gegeven zijn, overigens was de Vrij weer erg degelijk en betrouwbaar net als bij Lazio. Goed ook om te zien dat Cillissen weer zijn vorm terug lijkt te hebben, en zich onderscheidde met enkele prima reddingen. Heerlijke invalbeurt van Wijnaldum! En Robben wat moet je daarvan zeggen, dat is echt onze eigen Messi/ronaldo wat een fenomeen..

16 november 2014 om 19:53

Wat is dan precies het PSV-gehalte? Dat hij Bruma en Rekik opriep? Allicht maar welk alternatief heb je. Van Dijk speelt nogal labiel dit seizoen, Douglas is voetballend even sterk als Enoh. Bruma speelde vandaag waarschijnlijk vanwege zijn snelheid: je weet dat Letland er alleen uitkomt in de omschakeling en dan is het gewoon handig als je wat snelheid achterin hebt staan. Voetballend vermogen is niet nodig want de balcirculatie vindt toch plaats op de helft van de tegenstander. Dat hij Luuk de Jong oproept? Speelt prima dit seizoen bij PSV en we hebben nou eenmaal geen Nederlands alternatief. Dost speelt nooit, Van Wolfswinkel komt op alle vlakken tekort en over Castaignos hoeven we niet eens te praten

En welke prima reddingen van Cillessen precies. Waren nogal routine saves die hij moest verrichten hoor, die had Remko Pasveer ook nog wel gehouden.

Sowieso makkelijk roepen dat Guus weg moet, maar wie moet dan terug? Hiddink is niet de ultieme coach voor dit Oranje maar ik vind het niet terecht dat hij nu ineens weg moet.

16 november 2014 om 20:07

Jordinhoo

Ik had heel graag gezien dat Douglas en/of Van Dijk een kans gekregen hadden vandaag, dan kon de achterhoede discussie voor eens en altijd de doofpot in. Niemand ziet Douglas en Van Dijk iedere week spelen, maar ik had graag gezien waar hun stonden. Als je toch al ziet die twee wel beheersen wat gevraagd wordt in de internationale top, lengte kracht en fysiek.

Ik zeg nergens dat Cillissen wereldreddingen heeft verricht, maar hij oogde een stuk zekerder en dat deed mij veel deugd.

Ik vind dat Guus het gewoon niet meer heeft, en ik zeg niet dat hij het ineens weg moet. Maar al vanaf die merkwaardige beslissingen, Koeman had ik graag gezien maar dat gaat niet meer gebeuren onder Van Oostveen.

16 november 2014 om 20:16

@sulejmanii, Van Dijk is door zowel Van Gaal als Hiddink niet opgeroepen, zou hhet niet kunnen zijn dat Van Dijk gewoon niet op het gewenste niveau zit?

16 november 2014 om 20:17

Jordinhoo. L. De Jong werd opgeroepen op het moment dat Nigel de Jong afviel. Op het moment van de eerste selectie waren er met Huntelaar en v. Persie dus twee officiele spitsen, waarom hem dan wel ineens oproepen als er een middenvelder afvalt?

16 november 2014 om 20:20

Bootsjungen

Nou ik ben nooit meegegaan in die Van Dijk hype, maar zoals ik aangaf in mijn stuk. Juist om duidelijkheid te scheppen, want die achterhoede discussie speelt al maanden. Had ik graag gezien dat die heren een kans hadden gehad, in onze achterhoede.

16 november 2014 om 20:49

Van Dijk tegen letland laten spelen kan je niet echt een kans geven noemen...hij moet getest worden. Dat gebeurt niet tegen Letland.

16 november 2014 om 22:29

Zoals al wordt aangegeven worden Van Dijk en Douglas in een dergelijke wedstrijd niet getest. Daarnaast is Van Dijk dit seizoen nogal een labiele verdediger, die zeker in het begin veel foutjes maakte. Juist tegen Letland moet je in elk geval niet slippertjes maken want dan geef je onnodig kansen weg. Voor Douglas geldt dat hij aan de bal te zwak is om in dit soort wedstrijden van waarde te zijn. Juist tegen Ijsland zijn jongens als Douglas en Van Dijk met hun fysiek handig en kan je ze testen, vandaag had geen nut gehad.

Zoals ik ook al zei, Bruma is voornamelijk opgesteld vanwege zijn snelheid. Die Rudnevs is een duivelse spits, snel en zeker in zijn tijd bij Lech heel dodelijk. Dan moet je gewoon met een speler spelen die niet constant er uit wordt gelopen en dus Bruma.

En Guus heeft het niet meer? Wat heeft hij niet meer? Zijn opstellingen zijn toch prima, wat had er anders gemoeten. Hij deconstrueert dat waardeloze 532 systeem dat goed was om op de korte termijn resultaten mee te halen maar waar Oranje op de lange termijn niks aan heeft. Hij heeft de ballen om terug te schakelen naar 433 met alle defensieve risico's van dien. Dat het dan niet zo lekker begint, oke. Dit Oranje heeft ook niet zo'n lekkere selectie en als je ene topspits en captain dan ook nog eens in slechte vorm steekt, dan wordt het wel heel lastig om er nog iets uit te halen. Vergeet niet dat het onder Louis ook slecht ging in de voorbereiding op het WK en de wedstrijd tegen Spanje de ploeg vleugels gaf waarna het wat beter ging draaien. Er valt niet heel veel eer te behalen met dit Oranje.

Maar oke, Guus heeft het niet meer. Stel nou dat hij op straat staat, wie moet hem dan opvolgen. Als je zegt dat je hoop dat hij weggaat mag je ook een beter alternatief in huis hebben. Dus ik ben benieuwd.

16 november 2014 om 23:59

Jordinhoo

Het lijkt me wel duidelijk dat Letland totaal geen graadmeter is, dat ben ik helemaal eens met jou en Psv-Ado. Maar Bruma is ook voor de leeuwen gegooid, en zowel Van Dijk als Douglas vind ik niks minder dan Bruma. Puur om een idee te krijgen dus, en als ik het begrijp volg jij Douglas en Van Dijk wekelijks?

Dat 5-3-2 systeem gelijk veranderen, jij mag het deconstrueren noemen. Ik noem het aanpassen aan de spelers die je hebt, ik ben niet zo romanticus die nog gelooft in de Hollande school. Wij hebben helaas geen Hummels en Jaap Stam, dus wat betreft weer ontlopen de huidige verdedigers elkaar niet veel. Blijf hierdoor wel echt op verschillende gedachtes hinken, zoals veel Nederlanders denk ik wat de iedeale achterhoede is. Van Gaal heeft zich gewoon gelijk gerealiseerd dat onze achterhoede te kwestebaar is, en ik vind het kwalijk dat Hiddink daar niet adequaat op gereageerd heeft.

Nou Jordinhoo, mijn alternatief zou Advocaad zijn. Recent opgestapt, van dezelfde generatie als Hiddink maar wel nog aanwezig en vol pit als je begrijpt wat ik bedoel.

17 november 2014 om 00:11

Advocaat is recentelijk overal geflopt. Servië, België, Rusland, ging allemaal niet lekker. Is wel de laatste die ik voor de groep wil zien, dan nog liever een Ron Jans die in elk geval een goede teamgeest creëert en dicht bij deze groep staat.

Van Gaal heeft zich gerealiseerd dat de achterhoede zwak is, en daar alleen de aanpassing 532 doorgevoerd omdat presteren op de korte termijn mogelijk was. Jij hebt ook gezien dat Oranje in het 532 systeem geen een team kan domineren, het speelt enorm reactief. Dat is geen vruchtbare strategie: het kan een aantal keer goed gaan, maar uiteindelijk druist het in tegen de natuur van alle spelers van oranje om in reactie te spelen. Dat zag je ook tegen Costa Rica, tegen Australië, tegen Chili en tegen Argentinië. Oranje was aanvallend zwak en machteloos. Zeker als je kwaliteiten voorin liggen (met Depay, Van Persie, Huntelaar en Robben) moet je daar optimaal gebruik van gaan maken.

Het 532 systeem impliceert twee dingen:
1) Je vervangt een kwalitatief goede speler (een aanvaller) door een kwalitatief zwakke speler (een verdediger)
2) Je legt speltechnisch gezien de focus op ons zwakke gedeelte (de defensie) en ontneemt Oranje juist de kans de kwaliteiten die het heeft (aanvallend) te ontplooien.

We hebben inderdaad geen Hummels en Jaap Stam. Reden te meer om te zorgen dat onze defensie dus niet (!) onder druk komt te staan en reden te meer om te zorgen dat wij (!) de bal hebben. Lukt je niet met 532. Oranje had na de groepsfase buiten twee zwakke landen om (ik geloof Honduras en nog één) het minste balbezit. De enige reden dat Oranje doorging was omdat Robben in bloedvorm was, maar het 532 systeem zorgde ervoor dat Oranje moeite had met Australië, Costa Rica en geen kans kon creëren tegen Argentinië terwijl we op balbezit werden gedomineerd door een counterploeg als Chili. Nou ik ben ook geen romanticus en ik romantiseer dit WK dus ook niet in tegenstelling tot wat jij doet. Het was pover en geen basis om op verder te bouwen.

Je hebt gelijk dat Oranje defensief goed stond dit WK. Maar je hebt ook gezien dat het tegen een land als Costa Rica of Argentinië dat ook vanuit de organisatie speelt niets oplevert. Als je dan in een poule zit met landen die alleen maar vanuit de organisatie spelen, durf ik je nu wel te vertellen dat reactief spel niets oplevert. Een paar povere 0-0 en 0-1 wedstrijden. Jij mag dan wel niet geloven in de Hollandse School, en dat ben ik met je eens. Maar reactief voetbal is ook niet de oplossing.

En nogmaals, Bruma is niet beter dan Van Dijk en Douglas, dat zeg ik ook niet. Maar voor de derde maal, hij is wel ongelooflijk snel (i.t.t. Van Dijk, die traag start) en spreekt in elk geval Nederlands (i.t.t. Douglas) wat de communicatie ten goede komt. Tegen Letland heb je geen slopers nodig, je hebt gewoon iemand nodig die zich niet voorbij laat lopen. Voor de derde maal, daarom speelt Bruma.

En nee ik volg Douglas niet wekelijks, maar ik heb aan het begin van het seizoen wel redelijk wat Celtic meegepakt. Ik had teveel vrije tijd en ik was wel benieuwd naar wat Van Dijk precies in zijn mars heeft. Het valt behoorlijk tegen kan ik je vertellen. Hij is niet slechter dan Bruma, maar in deze wedstrijd wel minder geschikt om redenen die ik nu al driemaal heb genoemd.

17 november 2014 om 02:09

@suljemani. Rekik en Bruma zijn alleen maar opgeroepen en spelen door blessures.

Daarnaast speelt Nederland in eigen land en is het dus makkelijker om deze spelers als backup vanuit Eindhoven naar Amsterdam te laten reizen in plaats van een Douglas die uit Rusland moet overkomen of een van Dijk uit Schotland. Dat zou eigelijk niet uit moeten maken als het om interlands gaat maar ten eerste zijn het slechts backups en ten 2e zit er maar bar weinig verschil tussen deze spelers.

Als Douglas en van Dijk werkelijk zo goed waren dan waren zijn echt wel opgeroepen. Zowel van Gaal als Hiddink ziet het niet in deze spelers zitten, en dat zal vast wel een reden hebben.

16 november 2014 om 20:00

Blind mag idd banken voor Clasie.
Cillessen heeft alleen wat simpele ballen hoeven vangen, dus hoe je er bij komt dat hij zich met prima redding heeft weten te onderscheiden is me een raadsel.

Leuk dat Bruma wist te scoren.

16 november 2014 om 20:21

Sammerens

Heb het wellicht wat verkeerd verwoord, ik bedoelde niet dat Cillissen wereldreddingen verricht heeft. Maar hij maakte op mij een prima, en vooral zekere indruk. Dat is wel anders geweest de laatste weken, en die goal voor Bruma was idd wel leuk voor hem.

16 november 2014 om 21:03

Dat Rekik, Veltman, Afellay etc erbij zitten is zeker vreemd.

Clasie kan Blind zijn rol overnemen. Strootman zou dat eventueel ook kunnen als hij zijn oude vorm weet te herpakken?

En met alle respect. Maar het zou juist een schande zijn als Cillessen die reddingen niet zou doen tegen een tegenstander als Letland.. Als hij geen zekere indruk tegen een tegenstander als Letland zou hebben dan zou 't een schande zijn.

Dat Hiddink 't niet meer geweldig doet zoals vroeger klopt. Maar de kwaliteit in de selectie is ook niet bepaald geweldig, vooral achterin. LVG speelde daarom ook met 5 verdedigers. Tactisch een geweldenaar!! En met heel wat geluk werden we 3e. Ik zou eerlijk gezegd niet weten wie er Bondscoach ipv Hiddink zou moeten zijn die ook nog eens beschikbaar is. Blind lijkt me ook totaal geen vooruitgang...

17 november 2014 om 00:04

Diemenaar

Strootman zou denk ik de meest ideale man zijn, maar de grote vraag en vooral hoop is dat hij op zijn oude niveau terug zal keren.

Blind lijkt mij ook helemaal niks, maar wat denk jij van Advocaat? Pas geleden is hij opgestapt, weliswaar van dezelfde generatie maar nog ambiteus en vol pit.

17 november 2014 om 02:05

Hah!! Nu je het zegt.. Advocaat zou best wel een goede keuze kunnen zijn. Ik kan in ieder geval niet op een betere naam komen

16 november 2014 om 21:19

@sulejmanii iets met een pot en een ketel en verwijten dat 'ie zwart ziet? Erg makkelijk om dat PSV-sentiment gezever er weer bij te pakken. Afellay speelde een prima pot. Ook Willems en Bruma oogden solide. Daarnaast is Erik Pieters ook een oud-PSVer. Ook een beetje makkelijk scoren met Blind en een tikkie breed. Clasie heeft zich ten opzichte van Blind niet overdreven beter neergezet vandaag en ik zeg dit als Feyenoord-fan. Tenslotte heeft Cillessen alleen maar een paar simpele balletjes hoeven vangen, dus weet niet waar jij die "onderscheidende redding" vandaan haalt?

16 november 2014 om 22:51

Vinkel

Misschien moet je een leesbril aanschaffen, wat heeft er mee te maken dat Pieters een oud psv-er is? Ik geef aan dat hij zich onderscheidt in een serieuze competitie, en bovendien is hij verdedigend veel sterker dan Willems wat ik belangrijk vind. Affelay vond ik helemaal geen goede pot spelen, en de juiste keuzes maken. Maar dat mag jij uiteraard wel vinden hoor, we verschillen dus van mening. Heb je Willems tegen Mexico ggezien? Dat vind ik een serieuze tegenstander, niet die van van vandaag als je het niet erg vind. Ik adviseer je om het stukje van Blind en Clasie nog een keer te lezen, en vooral de tweede gedeelte. Volgens mij heb je me stuk niet goed gelezen of goed begrepen, en wat betreft Cillissen lees even mijn reactie op Sammerens.

17 november 2014 om 02:14

Pieters onderscheidt zich in een serieuze competitie?

Ik weet niet welke competitie dat is maar ik kijk wekelijks premierleague en Pieters speeld degelijk maar verre vanonderscheidend.

Het is maar net wat voor een type verdediger je zoekt en welke speelstijl je wilt hanteren.

Pieters en Willems zijn een wereld van verschil. Pieters is verdedigend beter dan Willems maar aanvallend matig. Willems is aanvallend de beste verdediger van het Nederlandselftal maar is verdedigend weer minder.

Bijde zijn een optie, maar Willems zit veel meer rek in.

De psvers speelde goed en vielen goed in

16 november 2014 om 19:52

Depay heeft anders bijna niets laten zien. Willems speelde goed!

16 november 2014 om 19:56

Depay liep zo door hun verdediging, moet zeker nog zijn vorm vinden. maar zeker niet slecht.

16 november 2014 om 20:01

willems speelde beter dan tegen mexico ja, maar af en toe pppphhhh, depay had in feite in de basis moeten staan, hij brengt meer gevaar mee, wilt altijd naar voren. Niets tegen affelay maar die is niet meer wie die was.

16 november 2014 om 20:06

Depay was erg matig, heb het idee dat hij denk dat hij echt heel goed is,komt door de media dat ze Depay groot zijn gaan maken.

16 november 2014 om 20:51

Depay was 10x beter dan Affelay. Dat die niet eerder vervangen werd is mij een raadsel...

16 november 2014 om 22:45

Ach, het is ook Letland hé laten we niet overdrijven. Tegen Mexico vond ik hem zeer slecht spelen.

16 november 2014 om 19:53

Voor Bruma fijn dat hij gescoord heeft, Wijnaldum viel voor mijn gevoel goed in. Maar Depay daarintegen..

16 november 2014 om 19:54

Memphis had er alleen wel 2 mogen inleggen

16 november 2014 om 19:54

Depay niet, vond Memphis erg matig en slordig. Heeft weinig kunnen brengen.
Wijnaldum wel uitstekend ingevallen.

16 november 2014 om 20:22

Vooral Willems was een hele verbetering, maar dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat hij nu weer alleen hoefde aan te vallen.

16 november 2014 om 20:23

Bruma in de eerste helft heel simpel voorbij gelopen en verder niet veel hoeven doen. Wel leuk dat hij scoorde. Willems speelde leuk aanvallend, maar wie houd hem tegen? En Depay viel waardeloos in!

16 november 2014 om 21:22

Depay was echt de slechtste man op het veld aan Nederlandse kant en Willems was ook bijzonder matig. Vond het dus nogal tegenvallen met de psv-ers.
Bruma was stabiel (op dat ene moment waar hij simpel uitgekapt werd na).

16 november 2014 om 23:04

willems bijzonder matig, noem dan de momenten op waar hij matig was? depay slechtste van het veld? (20 min, onmogelijk te beoordelen) hij maakt 2 goeie acties en 3 scoormogelijkheden gehad, nou als de slechste man ze er volgende keer 2 in 20 minuten wel maakt en even slecht speelt vind ik het best

Mooi om te zien hoe Jeffrey Bruma de kritici de mond heeft gesnoerd, speelde een degelijke wedstrijd en ook leuk om te zien hoe hij ook nog een doelpuntje meepakt.
Ook maakte Memphis weer een heerlijke actie, hij speelde gewoon met die 4 verdedigers!

16 november 2014 om 19:56

Hij deed het goed maar we gaan toch geen verdedigers beoordelen tegen Letland...

16 november 2014 om 20:51

Laten we dan ook niet gaan roepen dat van dijk vandaag een kans had moeten krijgen....

16 november 2014 om 19:59

Bruma speelt een goede wedstrijd tegen Letland en snoert op die manier de kritici... Juist.
En niet vergeten dat Depay ook (weer) te veel balverlies had behalve 1 leuke actie.

16 november 2014 om 20:07

Wat maken die 1/2 balverliezen uit? Hij creeert twee enorme kansen en staat op de goede plek bij de assist van Robben maar moest de bal meer naar rechts drukken. Beter dan dat risicoloze tikkieterugjes.

16 november 2014 om 22:25

Nou, die 3 balverliezen maken niet uit tegen Letland, maar wel straks tegen Frankrijk oid. Bovendien verloor die de bal ook bijzonder knullig en vergat die vervolgens om zijn fouten te corrigeren.

16 november 2014 om 22:37

Dat vond ik juist niet. Zelfs een Let liet hij er weer zo doorheen lopen.
Scoren dat doen de aanvallers wel daar staat hij er niet voor.

16 november 2014 om 20:14

Deed het uitstekend. Maar vergeet niet dat hij 95% van de tijd geen directe tegenstander had. De dingen die hij moest doen, deed hij goed. Dat klopt.

16 november 2014 om 20:26

De mond gesnoerd? Hij heeft niks te doen gehad! En een moment dat hij moest duelleren werd hij simpel voorbij gespeeld door iemand die het niveau van de Jupilair league heeft!

16 november 2014 om 20:49

Er hebben maar twee Nederlanders goed gespeeld: Robben en Van Persie, de rest gewoon tot matig. Bruma en de Vrij speelden matig ook volgens Van Hanegem en ten Cate op Sport1. Geen communicatiie in de verdediging.

17 november 2014 om 00:16

Huntelaar en van de Wiel speelden ook goed. En ook Depay en Clasie en speelden best verdienstelijk. Ze waren niet allemaal matig. Maar Bruma en Willems vond ik verdedigend onvoldoende. Natuurlijk kregen ze nu geen zak te doen.
Toch stond er twee keer een Let alleen voor het doel. Werden ze kinderlijk uitgespeeld.
Nee de verdediging is nog steeds niet op orde voor tegen een sterkere ploeg.
Verder aanvallend natuurlijk prima! Robben Huntelaar en ook van Persie op de tien waren vandaag prima.

Mooi dat Nederland een ruime 6-0 boekt tegen Letland. Nederland speelde redelijk vandaag en Robben was zoals vaker de beste man in het veld, ook Huntelaar was goed aanspeelbaar en speelde goed. De Vrij was wat mij betreft de slechtste man op het veld maar verdiend ook een voldoende.

16 november 2014 om 19:54

Vond Van Persie toch beter , met name in de eerste helft was Robben nogal eens slordig in zijn spel. Verder viel Clasie goed in , een duidelijke verbetering tegen over Blind. Huntelaar speeld ook prima en de wissel werking met Van Persie liep met momenten uistekend.

16 november 2014 om 20:41

van Persie speelde zeker goed.
Een mooi doelpunt en 2 assists maar ook Huntelaar deed het goed en de rest van de spitsen die we hebben zijn toch een klasse minder.

16 november 2014 om 20:44

Van Persie beter???

Dat Robben met zijn stijl af en toe slordig is.. dat weegt niet af tegen de dreiging die hij veroorzaakt.
RvP is vaak gewoon 1 vd 11..... maar zelden onderscheidend.

16 november 2014 om 21:12

Het gaat toch niet alleen om dreiging? Als je vandaag een goed zou hebben opgelet dan had je kunnen zien hoe Van Persie het spel verdeelde , aansloot en terug zakte, het spel open maakte door middel van goede passes en aannames. Hij was continue betrokken in het spel , waar Robben meer bezig was met individuele acties.

16 november 2014 om 21:24

Met twee doelpunten en een assist ....

Komt bij .. we speelden tegen de Letten. Van Persie speelde goed hoor maar niet heel bijzonder. Deze pot was niet echt een graadmeter of zoiets .. meer een om het zelfvertrouwen weer een beetje terug te krijgen.

16 november 2014 om 21:46

kunnen wel concluderen dat v. Persie als hangende spits in ieder geval een stuk beter is dan als diepe spits. Huntelaar en v. Persie samen, iets wat al veel eerder bedacht ( en door 15 miljoen bondscoaches al bedacht was) had kunnen worden.

16 november 2014 om 22:19

Als diepe spits heeft Van Persie het de laatste jaren ook prima gedaan.

In de Wk 2014 kwalificatie maakte hij in 9 wedstrijden 11 doelpunten,

Ter vergelijking met andere top aanvallers,

Ronaldo scoorde in 10 wedstrijden 8 doelpunten
Benzema scoorde in 9 wedstrijden 2 doelpunten
Ibrahimovich scoorde in 11 wedstrijden 8 doelpunten

En op de Wk eindronde maakte Van Persie in 6 wedstrijden 4 doelpunten
Ronaldo scoorde in 3 wedstrijden 1 doelpunt
Bezema scoorde in 5 wedstrijden 3 doelpunten



16 november 2014 om 22:25

Fcdc. Ik heb het niet over zijn statistieken, maar over zijn spel. Op het Wk vond ik hem bijv. op Spanje na, waardeloos spelen. Maar volgens mij heb ik wel vaker deze discussie met jou gehad. Ik ben gewoon al langer voorstander van een tandem Huntelaar - v. Persie.

16 november 2014 om 22:33

Klopt en ik ook hoor want Huntelaar is een prima spits, en Van Persie heeft veel voetballende kwaliteiten om daar achter of rond te spelen. Wel is het zaak om je middenveld daar op af te stemmen. En ik ben benieuwd hoe ze dat gaan invullen zeker tegen tegenstanders die van hoger niveau zijn.

16 november 2014 om 22:44

Fcdc. Denk dat Sneijder (was er altijd fan van, maar heeft het toch wat minder) geslachtofferd moet worden en dan met Strootman en de Jong (clasie/Blind in wedstrijden tegen mindere ploegen) gespeeld moet worden. Sterk blok, met een loper en een pure cvm in wedstrijden tegen sterkere tegenstanders. V. Persie zijn voetballende kwaliteiten komen als valse spits inderdaad een stuk beter tot uiting.

16 november 2014 om 23:10

Dat denk ik dus ook Inkeajacied, Sneijder heeft het heel moeilijk, ook op het afgelopen Wk vond ik hem op een paar piek momenten na tot de minder behoren. Ik denk zeker dat Strootman , De Jong, Clasie en Wijnaldum de aangewezen spelers moeten worden voor het middenveld. Blind vind ik toch nog niet echt overtuigend daar spelen en zolang de links back positie onder bezet blijft zal hij daar misschien beter kunnen spelen, want hij is wel dudielijk beter dan Willems

16 november 2014 om 20:39

De Vrij de slechtste man op het veld?????????????????
Hij speelde onopvallend maar dat is voor een verdediger geen slecht teken.
Natuurlijk werd hij ook niet getest maar de slechtste man op het veld was hij zeker niet.
Van der Wiel en Willems deden veel te weinig met de ruimte die ze hadden en Depay viel slecht in.
Clasie voor blind bleek wel een enorme verbetering al werd ook Clasie niet echt getest door een heel matig Letland.
Ik hoop wel dat Clasie voorlopig in de basis blijft staan.

Nou, leuke wedstrijd. Tegenstander stelde geen fluit voor. Partnership Huntelaar-Van Persie was aardig, leek redelijk complementair en Van Persie speelde sterk op zijn positie. Opstelling mag volgende keer wel weer wat mij betreft.

Wel twee aanpassingen graag. Sneijder eruit: speelde weer zwak. Stomme afstandsschoten, zwakke spelhervattingen en een aantal lange passes die om te janken waren. Een leuke pass op Van Persie is te pover tegen deze tegenstander. Kan vervangen worden door Depay (dan gaat Affelay naar het middenveld) of door Wijnaldum of Klaassen ofzo. Ook graag Bruma vervangen door Vlaar of Bmi. Leuke pot verder

16 november 2014 om 20:08

Sneijder gaat vervangen worden door Strootman waarschijnlijk. Die is tot die tijd ook weer volledig hersteld.

16 november 2014 om 20:42

Strootman en Clasie zou een heel goed duo op het middenveld zijn.

16 november 2014 om 22:15

En nigel de jong?

17 november 2014 om 17:43

Nigel de Jong was een geweldige spelers en heel belangrijk voor Oranje.
Maar ik vind hem niet meer zo goed als 2 jaar terug of 4 jaar terug.
Toch zou hem zeker meenemen en tegen de toplanden kan hij nog heel nuttig zijn tijdens een toernooi.

16 november 2014 om 22:14

Ik vond Sneijder juist wel redelijk spelen vandaag. Hij speelde echt bijna elke bal vooruit en had een aantal goede passen, dat er dan af en toe een mis gaat kan gebeuren. Zijn spelhervattingen waren inderdaad wel slecht. Ik hoop dat als Strootman terug is ze gaan spelen met Strootman - Sneijder - de Jong. Zo heb je 2 vechters die de verdediging goed kunnen ondersteunen en daarvoor nog de creativiteit van Sneijder.

16 november 2014 om 22:31

Zelfs Blind speelde bijna al zijn passes vooruit. Het is niet lastig om tegen zo'n ploeg vooruit te spelen aangezien ze je laten komen tot zo'n 25 meter van de goal. Het is juist belangrijk wat je daarna doet, je moet op de een of andere manier door zo'n verdediging heen zien te komen en dat gaat met Sneijder niet lukken. Kan je beter met de flair van Affelay of die diepgang van Wijnaldum en Klaassen gaan spelen. Sneijder is te statisch om in een dynamisch oranje van structurele waarde te zijn. Past ook beter bij een counterploeg waar zijn afstandsschoten en dieptepasses veel meer op prijs worden gesteld. Het is niet voor niets dat hij juist de lievelingsspeler van Mourinho is, zegt iets over het type spel waar Sneijder bij past

17 november 2014 om 05:22

Letland is vaak een reuzendoder en laat er weinig door over het algemeen, deze stand is de hoogste die ze meegemaakt hebben na de afscheiding van de Sovjetunie, dus gewoon heel erg netjes.

Lekkere wedstrijd, Weer nederland waardig maar het was maar Letland dus we moeten nu niet blij gaan doen!

Heel slim gedaan van guus. Door zijn uitspraak is de druk op hem er voorlopig aff...

Robben de sterkste van vanavond, samen met Willems

16 november 2014 om 19:58

Ik vond Robben vandaag vervelende trekjes hebben!
Eerst tegen zo'n ballenjongen te keer gaan, alsof je in de 90e min op 0-1 staat....

Verder tegen Affelay te keer gaan omdat hij hem die bal niet aanspeelde, terwijl meneer zelf nooit afspeelt...

Maar goed, Robben is wel DE speler van Nederland daarin geef ik je wel gelijk.

16 november 2014 om 20:00

Ik begrijp je punt, maar hij heeft deze avond veel goede acties laten zien.

16 november 2014 om 20:04

Zeker, maar dat ego gedoe blijft erin zitten, had een paar keer moeten afgeven, maar vindt wel dat hij de echte aanvoerder moet zijn

Clasie heel goed opgevallen!

16 november 2014 om 19:59

Liep gelijk beter met hem er in.

16 november 2014 om 20:04

Sneijder was nummer 8 he, niet Clasie. Misschien tijd voor een HD-tv. Dan haal je Clasie en Sneijder niet meer door elkaar. Clasie was onzichtbaar namelijk.

16 november 2014 om 20:08

Gek dat jij de enige bent die Clasie niet goed vond spelen. Vanaf het moment dat Clasie erin kwam werd het spel ook beter. Met name de loopacties, passjes en het druk zetten van Clasie zorgde voor het snelle spel dat Nederland kon hanteren. Vrijwel alles ging via Clasie omdat hij zichzelf altijd vrij loopt.

16 november 2014 om 21:32

Of jij schaft er 1 aan, misschien komt het omdat ik als Feyenoordfan meer op hem let.. maar ik ben blijkbaar niet de enige. Sneijder speelde ook goed trouwens.

16 november 2014 om 20:05

Ik vond het wel meevallen allemaal. Is wel een stuk beter in de passing dan Blind.

16 november 2014 om 20:24

Vond ik ook, op dat slippertje tegen het einde van de wedstrijd na niets fout zien doen.

16 november 2014 om 20:27

Ik vond clasie ook goed spelen! Goede assist ook weer. Alleen navelpluis is het met niemand eens zie ik.

Bam!! The Hunter! Dat is pas een echte spits.

Prima wedstrijd gezien. Letland is niet goed natuurlijk, maar 6-0 verliezen ze vrijwel nooit.

Ik hoop dat Clasie voortaan een basisplaats krijgt. Het is leuk dat Blind voor United speelt, maar Clasie doet het naar mijn mening beduidend beter bij Oranje.

Al die kritiek op Sneijder snap ik niet zo, je ziet aan alles dat hij gewoon extra kwaliteit bezit. Hij speelt ballen hard in en heeft gewoon een veel betere balbehandeling dan de meeste anderen. Door het risico in zijn spel vliegen er wel eens wat ballen uit, maar is dat nou zo erg?

Van Persie en Huntelaar speelde beide prima en het hoogte punt was toch wel dat Van Persie de bal nu wel breed legde op Klaas-Jan. Helaas werd dat geen goal.

Robben motm zoals gewoonlijk.

16 november 2014 om 20:22

Migi84

Die actie had inderdaad een goal verdiend van Van Persie, het deed me echt deugd hoe beide mannen zich gemanifesteerd hebben vanavond.

16 november 2014 om 20:47

Robben was dreigend maar had ook veel balverlies en een goede keeper had beide goals van hem wel moeten hebben.
De keeper van Letland was echt heel matig, zoals heel Letland erg matig was dus je kan niet zo veel conclusies trekken over deze wedstrijd.

Wat een fenomeen die Robben, hij deed echt alles goed

16 november 2014 om 20:01

Behalve dat hakje dan.

17 november 2014 om 05:23

Die twee voelen elkaar niet al te best aan, ben benieuwd hoe dat is met Van Rhijn.

Gewoon een heel goede uitslag 6-0.
Iedereen speelde wel aardig al waren Bruma en Affelay in eerste helft niet goed.

Kijken wat die andere 2 landen vandaag nog doen. Hopen op een gelijkspel.

Maar ik word wel moe van iedereen die zegt dat we niet te blij moeten zijn en zo.
Ik ben juist wel blij , want ik heb eindelijk weer eens genoten van Oranje.

Wat een verschrikkelijke commentator pff. Voor de rest een leuke pot gezien van NL wat ze ook nodig hadden. Ook complimenten voor Clasie ! Veel beter dan die blind

16 november 2014 om 20:01

Zeg dat wel. Noem het gewoon een vrije trap ipv dat Friekik van hem.

Heerlijke wedstrijd, eindelijk weer eens een doelpuntenfestijn! KJH & RVP werkte gewoon goed, volgende keer zo houden. Clasie deed het ook heel erg goed, samen met Wijnaldum. Robben zoals altijd gewoon top.

Ik hoop echt dat Blind geen blessure er aan heeft gehouden want we kunnen hem niet missen bij United. En oh ja..wat ik nog even wil zeggen. Het is zo triest wanneer een speler 1 of 2 wedstrijden bij NL elftal slecht speelt, dat mensen gelijk zeggen dat hij overrated is. Depay heeft misschien niet goed gespeeld tegen Mexico & Letland, maar om hem matig te noemen? Bij PSV doet hij het nog steeds gewoon goed, pakt zijn doelpuntjes en assists mee. Komt wel goed met hem.

17 november 2014 om 02:15

Tjah dat blijf je hebben he. Blind geeft ff 2 assistjes op 't WK en hij was gelijk een topspeler... Nu kan ie er weinig van bij Man Utd omdat hij te safe speelt. Balletje breed, naar achter etc. Wel opmerkelijk dat men dat nu pas ziet.

Wat was dit een bagger wedstrijd.
Letland is toch een lachertje. Doelman van letland was de beste van het veld.

16 november 2014 om 20:21

Grootste nederlaag ooit voor Letland, zo slecht dus niet he

Bruma, Robben, Huntelaar ... 5 goals van (ex)PSV-ers...

16 november 2014 om 20:03

Haha, beetje vergezocht, maar inderdaad.

16 november 2014 om 20:06

moeten we nu de clubs erbij halen, het nederlans elftal heeft gescoord

16 november 2014 om 20:28

Bruma, Van Persie... 2 goals van ex-Feyenoorders..
Van Persie(2x), Clasie... 3 assists van (ex)feyenoorders..

Wie doet Ajax ff, kunnen we de clubdiscussie ook weer sluiten.

16 november 2014 om 21:12

wie heeft het hier over ajax dan

Geweldige overwinning. Goed verzorgd voetbal gezien en ik vraag me af waarom we dit niet vaker konden neerzetten. Ik vermoed dat het Nederlands elftal meer een motivatieprobleem heeft dan een kwaliteitsprobleem. In ieder geval goede leuke wedstrijd gezien. We moeten nu alleen niet de polonaise gaan lopen en heel blij gaan doen want het tij is niet om. Je kan beter 5x winnen met 1-0 dan 1x met 6-0 en zo vaak verliezen. Ik hoop in in ieder geval dat dit de voorbode voor iets moois is.

Verder goede dingen gezien. Willems die na zijn "debuut" niet door het ijs zakte. Bruma die, mede door zijn fysiek, een goede pot speelde. Afellay is onwijs veel bekritiseerd maar speelde degelijk, hield het aanvalstempo erin en speelde absoluut niet slecht. Sneijder verdeelde het spel goed en Huntelaar kan prima samenspelen met van Persie. De tegenstander zat vandaag mee maar het is hopen dat het goeds word doorgetrokken naar de komende interlands. Met Strootman erbij!

Robben weer gevaarlijk, maar vond zeker ook van Persie echt heel goed spelen. Goal, 2 assists maar ook goede passes, en verdedigde wanneer nodig bovendien mee. Kan heel goed achter een diepe spits spelen, heeft dat in het verleden bij Arsenal ook wel gedaan

Affelay vond ik wel weer tegenvallen. Had wel een assist en wat pech met dat schot op de paal, maar grossierde in voorzetten en schoten die hij tegen zijn tegenstander schoot, en liep zich vaak gewoon vast

Blind speelde matig. Clasie was een goede vervanger, maar er veranderde weinig. Zie je toch maar dat De Jong nog een paar klassen beter is. Ook tegen 'kleine' landen.

16 november 2014 om 20:08

goh, daar gaan we dus weer, blind heeft niet al te lang kunnen spelen en deed het niet slecht en classie speelde goed ja.

16 november 2014 om 21:26

Blind geeft amper gespeeld man.

Ik heb weer echt genoten van Robben.
Al ging niet alles goed, wat een inzet heeft hij.

Nou, het werd tijd dat Oranje weer eens haar sportieve plicht deed, al is het maar tegen Letland, zulke zeges heb je nodig voor het zelfvertrouwen. Nu hopen voor Nederland dat Tsjechië-IJsland straks een gelijkspelletje word, dan kan het weer alle kanten op in deze poule.

Dit duel zegt me he-le-maal niets. Man man, wat was dat Letland slecht.

Dit had Oranje nodig, maar laten we a.u.b niet de polonaise gaan inzetten. Ik vind dat van Persie vandaag echt een pluim mag krijgen. In mijn mening stond hij precies waar hij het beste uit de voeten kan komen. Huntelaar is een echte afmaker en de captain kan gewoon rond de Schalke spits spelen. Wanneer er dan voorzetten van de zij kant komen dan zie je ook meteen Huntelaar's klasse.

Ondanks de 6-0 laat ik wel wat punten neerzetten die er in maart ook zullen zijn:
1) De verdediging. Leuk dat Bruma scoort, maar over vier maanden zijn er nieuwe kansen voor andere spelers. In principe geldt dat ook voor de rest van de verdediging.
2) De vleugels. Vanavond was het feest, maar ik zou eens spelers willen zien die eerst aan een voorzet denken. Robben kan ook eens wat minuten op links spelen. Wanneer men altijd naar binnentrekt creëer je (on)bewust een probleem. Juist tegen defensieve ploegen mag men het ook eens breed houden. Robben moet dan ook eens beseffen dat een winnende assist net zo goed kan zijn als een doelpunt voor de Bayern man...
3) De druk zal in maart weer vol op aanwezig zijn. Turkije is geen Letland...

Al met al hadden we deze overwinning nodig en dat het 6-0 is geworden is nog een extraatje voor de spelers en de fans, maar over vier maanden moeten we weer zo spelen en moet de verdediging ook aanwezig zijn. Iedereen kan weer vrolijk terug naar z'n club...

16 november 2014 om 20:13

Ja, verander iets wat goed is aan een speler/tactiek...

Laten we bij Real Madrid ook eens vleugspelers testen die eerst aan een voorzet denken ipv scoren. Laten we ze dan ook gelijk alleen maar tikkia takka spelen...

Zeuren om het zeuren.....

16 november 2014 om 20:34

Wat 'goed' is werkte alleen vandaag tegen Letland hoor. Tegen o.a ijsland ging het ook zo goed? Robben is een fantastische speler, maar hij kan makkelijk ook minuten maken op links. Als beide vleugelspelers af en toe van kant wisselen maak je het misschien ook de tegenstander moeilijker...snap je reactie niet echt.

16 november 2014 om 21:13

Wat ik bedoel is waarom zou je je gevaarlijkste wapen gaan veranderen?
Robben moet een vrije rol hebben op rechts en zelf de keuzes maken. Zijn keuze is naar 9 van de 10 keer naar binnen gaan, maar dat juist zijn kwaliteit. Je gaat een Ronaldo ook niet aan de zijlijn laten plakken om voorzetten te geven aan Benzema.

Je gaat een Messi ook niet als Targetman laten fungeren, omdat dat de klassieke rol is van de spits...
Een Robben op links haal je niet het maximale uit je beste speler.;;.

Een goed Nederlands Elfal gezien dat Letland bijna de gehele tijd de wil oplegde. Mooie doelpunten en mooi dat Bruma half Nederland stil heeft gekregen.

Gefeliciteerd.

Zo slecht gespeeld, men is in Nederland volledig de draad kwijt.

Goede overwinning van Oranje, zelfs als men de zwakte van Letland in consideratie neemt. Ook van slechte tegenstanders wint Oranje namelijk niet zo heel erg vaak meer met grote cijfers de laatste tijd.

Van Persie vandaag de beste speler van Oranje. Met zijn techniek en voetballende kwaliteiten moet Hiddink hem gewoon op die 10/schaduwspits positie laten staan. Daar kan hij nog steeds z'n goals meepakken, maar vooral het elftal beter laten spelen.

Robben met zijn snelheid weer zeer gevaarlijk en twee goede goals, maar ook vaak egoïstisch en loopt zich daarbij, zoals zo vaak, veelvuldig vast. Het is natuurlijk wel zo dat wanneer zo'n dribbel eindelijk een keer wel lukt en er een goal uitkomt dat het gelijk youtube waardig is.

De verdediging was wel weer enigszins wankel en van der Wiel moet echt meer zelf voor de voorzet gaan in plaats van elke keer weer een balletje op Robben geven of naar achteren spelen. Willems moet minder vaak de actie zoeken en ook vaker een voorzet afgeven. Hij (en van der Wiel) kan (kunnen) natuurlijk fantastisch voetballen, maar als je ook al Affelay en Robben hebt die de actie zoeken, dan moeten de backs gewoon voorzetten geven.

Gefeliciteerd jongens, geweldig gedaan, genieten gewoon en nu RVP en De Hunt gewoon samen zetten, je ziet dat dat wel werkt

Je ziet wel dat een Van Persie veel beter tot zijn recht komt als hij niet als pure spits speelt. Was nu altijd aanspeelbaar en laat dan gewoon zien over een zeer behoorlijke techniek en inzicht te beschikken. Hopelijk gaat Guus(of wie dan ook) hiermee door, want het is echt een meerwaarde als je zo iemand veel meer in het spel krijgt. Huntelaar is dan een ideale speler om de twee verdedigers ook bezig te houden.

Sneijder vond ik weer matig. Slordig in passing, bedroevende schoten. Clasie vond ik erg goed spelen, altijd naar voren, mooie assist. Bruma kan echt niet. Leuk dat hij een goal maakt, maar hoe hij zich soms te kijk laat zetten, dat moet niet kunnen. Genoeg verdedigers in Nederland die dat beter hadden gedaan.

Benieuwd hoe Hiddink nu verder wil gaan met deze ploeg. Ik zie de noodzaak niet zo van het opstellen van een Sneijder en/of Afellay; beiden in je team kan sowieso niet. Hij zal ook moeten opletten dat het niet te veel weer de Robbenshow gaat worden. Fantastische vorm, maar ooit zal hij een mindere dag hebben. Ik vraag me af wie dan een Van Persie gaat bereiken.

16 november 2014 om 20:17

Van Persie laat zich regelmatig terug zakken naar het middenveld en is daar vrij makkelijk aanspeelbaar. Dit deed hij als spits ook , maar nu komt het beter tot zijn recht omdat Huntelaar als diepste spits staat. Affelay speelde vrij redelijk maar Sneijder vond ik echt weer ontzettend matig. Affelay , Clasie , De Jong , Wijnaldum en Strootman zijn volgens mij de beste opties voor het middenveld. Blind kan beter op de back gaan spelen want Willems is er nog niet klaar voor , en Blind zelf red het ook niet op het middenveld.

16 november 2014 om 21:02

haha, Van Persie een 'zeer behoorlijke techniek'.. Ik weet dat je een compliment maakt, maar die man is technisch fenomenaal, een van de aller besten in de wereld. Dat hij (totaal) geen snelheid heeft zoals Robben maakt dat hij niet zo dreigend is en even langs 3 man rent. En ook wat betreft inzicht, jarenlang een van de top assist gevers in de premier league, alleen de laatste 2 jaar wat (behoorlijk) minder.

Voor de rest ben ik het met je eens dat Sneijder weer matig was, vraag me toch af hoe dat nou kan met die schoten van hem en ook veel van zijn passes zijn bedroevend.

Trouwens even tussendoor, ik snap niet dat Van Persie geen vrije trappen meer neemt, ook niet bij Man Utd. Hij is een specialist, maar daar neemt Di Maria de vrije trappen, vaak zeer matig ook. Hoe komt dat?

Bruma liet zich veel te makkelijk voorbij lopen inderdaad. Ongelofelijk dat die jongen een paar jaar geleden nog in de Bundesliga aan het werk is geweest, je zou denken dat hij zich daar toch wel zou hebben ontwikkelt. Twee seizoenen behoorlijk wat gespeeld dacht ik. Veel talent daar niet van, maar dan ineens een paar missers.

Affelay vond ik best goed spelen trouwens, maar is eigenlijk meer een CAM dan een buitenspeler..

Nederland viel me erg mee en Letland viel me tegen. Dit vond ik nou een leuke wedstrijd om naar te kijken. De tegenstander 90 minuten lang onder druk, veel kansen en veel doelpunten. Ik moet wel zeggen dat Letland me tegen viel, omdat ze geen enkele druk naar voren hadden, zelfs niet na de 1-0. Misschien moeten we ook gewoon concluderen dat Nederland vandaag erg goed speelde.

Ibi, Robben, Bruma Clasie vond ik erg sterk spelen. Depay viel dramatisch in. Het ziet er zo ongecontroleerd uit zijn actie,s. Ik vind hem voetballend eigenlijk zeer matig.

16 november 2014 om 20:17

Depay had gewoon paar goede acties, Affelay gaf steeds paasjes terug... dat kan iedereen.

16 november 2014 om 20:24

Ibi speelde een goede wedstrijd, was dreigend.gaf ook ballen voor hoor, een daarvan scoorde Huntelaar..

16 november 2014 om 20:31

Affelay speelde aardig, maar verloor ook vaak de bal waarvoor jij nu Depay zit af te kraaken

Weg met sneijder!!! die heeft echt niets goeds gedaan vandaag! drama vrijetrappen weer, denkt dat hij geweldig is en van ruim 30 meter die bal even even inschopt.... uiteraard weer de 2de ring in
Hoopt dat strootman voor volgende keer zijn, niveau weer heeft gehaald, kan die ipv. sneijder

voor de rest leuke wedstrijd, eindelijk weer eens een goede overwinning met vele doelpunten!

ja guus gaat naar huis maar pas als nederland doorgaat naar het ek.

Eindelijk een goede wedstrijd gezien van Nl!
Cilissen 6,5 Amper gezien vandaag maar die doeltrap sloeg nergens op.
Willems 6 Wederom de slechtste aan NL kant. Verdedigend komt hij tekort en aanvallend niets gebracht.
De Vrij 6,5 Gewoon een degelijke wedstrijd maar die gele kaart was dom.
Bruma 7 Eerste helft heel matig maar 2e helft goed herpakt met doelpunt als beloning.
Wiel 7 Verdedigend kwetsbaar en voorzetten waren niet geweldig maar toch aardig gespeeld.
Blind 7 Speelde tot zijn blessure een behoorlijke wedstrijd.
Sneijder 6,5 Speelde ook redelijke wedstrijd, is goed in het versnellen van het spel maar had wat slordige momenten.
Clasie 8 Speelde op wat foutjes na een hele sterke wedstrijd. Brengt veel voetbal en is beloond met een goed assist. Die heeft zijn basisplaat wel verdient nu.
Affelay 6,5 Veel dreiging maar vooral ook veel balverlies. Voert zijn acties te ver door.
Depay 6,5 Niet heel lang gespeeld maar ook aardig wat dreiging. Had wel moeten scoren.
Huntelaar 7 Speelde zeer matig met veel balverlies maar scoort wel 2x en heeft een goede drive.
Robben 8,5 Speelde fantastisch maar blijft soms te egoistisch.
Persie 9 Absoluut Motm. Doelpunt, 2 assists en ook goed ruimte gemaakt bij de goal an Kjh. Verder veel bij het spel betrokken.

Hiddink 4- Hoe zuur kun je op de bank zitten. Gaf geen kick bij ieder doelpunt wat gescoord werd. Wat een chagerijn,

16 november 2014 om 20:23

Sneijder een 6 te veel foute passes en Huntelaar een 7,5 maakt wel 2 doelpunten en was continue aan het knokken tegen die cv's.

16 november 2014 om 20:34

Heb er een 6,5 van gemaakt voor Sneijder. Huntelaar blijft een 7, die heeft teveel ballen ingeleverd vandaag.

16 november 2014 om 20:57

Sneijder een 7..
Clasie een 7..
Huntelaar 7,5
van Persie 7,5..
Robben 8,5

Hiddink moet er alsnog uit ... we hebben het wel over een wedstrijd tegen Letland.
De (niet) wissels tegen Mexico zeggen mij genoeg...

Toch nog een paar keer dat verdedigers van Nederland 1 of 2 stapjes achteruit doen en daardoor bijna een tegenstander in het zadel helpen. Het mag af en toe wel geconcentreerder en feller.

Clasie vond ik lekker fel invallen. Een duidelijke verbetering ten opzichte van Blind. Affelay en Depay vind ik allebei te slap. Depay moet zo snel mogelijk naar het buitenland om uitgedaagd te worden tijdens wedstrijden.

16 november 2014 om 20:29

Inderdaad... daarom hoop ik dat Depay in de winter al weg gaat. Hij zit nu duidelijk in een dip, na zijn 6 weken blessure.

Wellicht niet heel relevant, maar waarom speelde Sneijder met nummer 8?

16 november 2014 om 21:15

Omdat Van Persie met 10 speelde ... In een systeem met 2 spitsen zijn het van oudsher meestal de aanvallers die rugnummers 9 en 10 dragen.

Niet teveel waarde aan hechten. Letland stelde geen moer voor. Fijn dat Nederland er 6 in knalt maar om nu gelijk de polonaise te gaan lopen..... Misschien is het goed voor het zelf vertrouwen want het is en blijft een leuke uitslag. In maart te gen Turkije maar weer verder kijken en hopelijk blijft Sneijder dan achter in Turkije want die voegt echt niets meer toe. Clasie vond ik goed invallen, paar goede onderscheppingen en een mooie pass op Huntelaar. Robben was weer ouderwets op dreef en bleef continu dreigend en scoorde ook nog 2x. Al met al scoorde Nederland een ruime voldoende maar wel tegen een tegenstander die er niets van bakte.

Zonder Veltman en van Rhijn win je elke wedstrijd.

De beste opstelling als iedereen in vorm en fit is.

Bank:
Vermeer (krul)
Janmaat (V Rhijn)
Kongolo (rekik/bruma/veltman/vanbeek/vandijk)
Pieters (willems)
Blind
De Jong (fer)
Sneijder (guzman)
Klaassen (toornstra)
Affelay (EL Gazy, Lens)
Wijnaldum (ginkel)
Promes (boetius)

Cilissen
Vrij
Vlaar
BMI
VD Wiiel
Clasie
Strootman
Depay
Persie
Robben
Huntelaar
16 november 2014 om 20:51

Ik zou alleen Vermeer in plaats van Cillessen zetten.

16 november 2014 om 21:43

Wat een armzalige elftal zou dat zijn zeg; memphis - huntelaar - robben/strootman - rvp - sneijder/willems - bmi - de vrij - vdw/cilessen

16 november 2014 om 23:21

Je noemt het een armzallig elktal en veranderd vervolgens maar 2 spelers?
En dan ook nog Willems voor Vlaar en Sneijder voor Clasie.

Huntelaar is de enige echte spits die we hebben! Dat is wel duidelijk

Toevallig iemand opgevallen dat zeven van deze jongens als basisklanten speelden op het dramatisch verlopen Euro 2012?

Op basis van deze wedstrijd zou ik Blind posteren op linksback en Clasie als controlerende middenvelder. Het verdedigende centrum blijft me zorgen baren: met name Bruma oogde defensief onzeker Statistisch gezien is combinatie Persie- Huntelaar een succesvolle (26 wedstrijden, 28 goals waarvan 15 voor Huntelaar en 13 voor Persie) en dat werd deze wedstrijd weer onderstreept.
Robben is een goudhaantje terwijl Sneijder een meer werkende en steeds minder fraaie middenvelder aan het worden is (leeftijd?). Maar in maart kan alles weer anders zijn.

16 november 2014 om 21:40

Het centrum klopt ook gewoon niet. Bruma is gewoon niet goed genoeg en de Vrij is echt rechtsbenig, daarom moest hij telkens onderscheppen (en maakte hij die domme overtreding). Als hij dat niet deed konden ze zo wegdraaien over zijn verkeerde been.

Alle respect voor Nederland, maar dit was natuurlijk niks he dit was te verwachten. Amateur voetbal tegen Nederland, ik had ook 6-0 geschat. Als dit zo gespeeld wordt tegen Turkije bijvoorbeeld, dan zou ik al denken hmm, Nederland word sterker en speelt beter maar nee hoor tegen dit team? Achja het is wel fijn voor de bondscoach en de trainer.

Prima uitslag, maar tegen deze tegenstander ook niet anders verwacht...

Hiddink had gewoon alsnog moeten opstappen, tegen een betere tegenstander zie ik het direct weer fout gaan. Willems en Cillessen nooit meer opstellen graag, want die kunnen er werkelijk geen bal van. De rest een voldoende, maar uiteraard zijn er nog wel een paar Oranje onwaardig. De overwinning is er gelukkig, dus op naar Maart.

In Maart is hopelijk Strootman er weer bij. En dan hebben een aantal verdedigers weer meer grote wedstrijden op hun koppel.

Verdediging blijft nog even een zorgenkindje.

Ik heb als Nederlander een mooie wedstrijd gezien.
Vanaf minuut 1 heb ik een gretig elftal gezien wat probeerde aan te vallen,combineren en die door het vuur gaan voor elkaar en toen wist ik wel hoe de wedstrijd ging verlopen. Een snelle 1-0 door Van Persie, die we heel erg nodig hadden. Dat versterkt het zelfvertrouwen voor een in slecht verkerende vorm Nederlands Elftal. Al na 5 minuten was het raak. Daarna was Nederland niet slecht, maar ook zeker niet goed maar had ook wel duidelijk de controle over de wedstrijd. Uiteindelijk scoorde Robben de 2-0 en was het bij rust helemaal beslist na de 3-0 van Huntelaar.

Na rust was Nederland minder goed dan in de eerste 45 minuten maar opnieuw hadden wij de controle. Ik viel wel bijna een aantal keer in slaap. Uit een corner maakt Bruma na 75 minuten de 4-0 en begon Nederland echt weer te voetballen wat resulteerde in een 5-0 en 6-0 van respectievelijk Robben en Huntelaar.

Ik ben tevreden over deze cruciale wedstrijd. Door de 3 punten en de manier waarop we speelden en de uitslag geeft mij toch weer wat vertrouwen om het EK in Frankrijk te halen in 2016.

Letland was wel echt dramatisch slecht. Telkens wanneer ze de bal hadden leverden ze meteen weer in en wanneer ze een keer op Cillessen afkwamen verprutsen ze elke keer overtuigend hun aanval.

Maar toch. Nu afwachten wat de uitslag gaat worden tussen Tsjechië en Ijsland. Nederlanders roepen hier op een gelijkspel maar dat is juist in ons nadeel.

Want met een gelijkspel betekent dat we weliswaar op beide teams punten instromen, maar het verschil tussen Nederland en de top 2 is dan nog wel 4 punten.

Met een overwinning van Tsjechië of Ijsland betekent dat we op de verliezer van die partij 3 punten achter komen in plaats van 6. En met nog thuiswedstrijden tegen deze landen en Turkije kunnen we op minimaal gelijke hoogte komen. Anders ben je afhankelijk van de andere wedstrijden.

Maar het is en blijft wel een feit dat we in de kwalificatie reeks nog 3 thuiswedstrijden gaan spelen tegen landen met kwaliteit en dat wordt dus allesbehalve makkelijk. Misschien wel de moeilijkste daarvan is Turkije heb ik het vermoeden.

Verder spelen we nog uitwedstrijden tegen de Turken, Kazachen en Letten en Turkije uit is ook moeilijk.
Maar om nog in de top 2 te gaan eindigen in deze matige groep moeten we de resterende 6 wedstrijden winnen en hopen op puntenverlies van de grote concurrenten.

Goede overwinning. Met Van Persie om Huntelaar heen spelend is Nederland zo veel beter.
Speciaal compliment voor Bruma. Er werd lacherig gedaan door sommige mensen over zijn aanwezigheid bij Oranje en ook in de basis, maar hij speelde gewoon goed zoals dat ook al een tijdje bij PSV het geval is.

Zonde dat deze wedstrijd tegen Letland was, want deze overwinning heeft geen waarde aangezien Nederland altijd in staat moet zijn om met 5+ goals verschil te winnen van Letland. Wat mij het meeste opviel deze wedstrijd was dat Sneijder een linie terug speelde. Daardoor had hij het spel voor zich ipv dat hij op de 10 positie met de rug naar de goal speelde. Sneijder op die positie was een verademing. Hij handelde snel en dacht altijd vooruit. Verder leuk voor Klaas-Jan dat hij 2 keer het net vond.

Leuke wedstrijd, Robben is echt wereld klasse. Ongekend hoe goed hij is, een van de beste ter wereld. Verder speelde Huntelaarnheel sterk, echt een killer van een spits. Van Perskie , Sneijder en Clasie ook goed. Heb me wel geïrriteerd aan Afellay, die was erg slecht. Constant zwakke voorzetten en onnodig vaak trucjes doen, irritante speler. Depay breng meer creativiteit en verrassing. Al met al fijn dat de jongens de onrust van de laatste weken van zich af hebben gespeeld. Ook al is het maar Letland, die is wel fijn om dan een hele ruime overwinning te boeken.

6-0 geworden dus? Ben halverwege in slaap gevallen toen ik wist dat Guus safe was. Die lui van Letland speelden nog slechter dan de lokale amateurs hier. Het Nederlands dameselftal had hier nog gewonnen. De ster speler van Letland had maar liefst 1 minuut gespeeld in de CL? Op naar de EK-titel!

17 november 2014 om 00:28

Dit is maar Letland he. We moeten ons nog steeds kwalificeren.
We staan nu derde achter Tsjechië en Ijsland.

Ik denk dat het bij Oranje wel eens tijd word voor het duo Huntelaar/v. Persie en dan met Robben vanaf rechts en dan de Jong en Strootman als slopers het middenveld!

Bij de doelpunten vanavond zag je dat de wisselwerking uitstekend verliep, ik mag hopen dat Hiddink die 2 samen laat spelen want dan heb je natuurlijk wel een dodelijk spitsenduo!!

Goede wedstrijd, uiteraard wel tegen een heel matige tegenstander. Eindelijk een keer Van Persie en Huntelaar samen, dat roep ik al jaren. Huntelaar heeft een neusje voor de goal en Van Persie is veel gevaarlijker omdat hij "in de voorzetten kan lopen" en bovendien niet in zijn eentje constant tegen 2 man op hoeft te boksen. Er zal wel een extra controleur op het middenveld bijmoeten, want de Letten hadden enkele keren de kans om te counteren maar door hun gebrekkige techniek deden ze daar niks mee. Affelay of Sneijder zal dan moeten sneuvelen....wijnaldum of de jong er in...clasie speelde ook wel sterk.

Laat Nederland eens winnen van Tjechie en Ijsland (turkije lijkt me op dit moment geen serieuze tegenstander) dan neem ik Guus weer serieus.

Dit zal ze wel terug wat zelfvertrouwen geven. John Troost heeft al laten weten op Twitter dat hij de credits opstrijkt:

"door ons persoonlijk contact was de geestelijke kracht geactiveerd. Zo werkt het. Vandaar dat ik wist 6-0 en goals Hunter en Rvp."

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren