Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Chelsea klimt voor eerst in tijdperk Abramovich echt uit rode cijfers

Laatste update:

Chelsea heeft voor het eerst sinds de overname van Roman Abramovich een serieuze financiële winst geboekt. The Blues maken donderdagavond namelijk bekend dat zij in het voorbije boekjaar een recordomzet van ruim 404 miljoen euro hebben behaald.

/

De club uit Londen boekte vorig seizoen al een kleine winst van 1,8 miljoen, maar nu bedraagt de omzet een recordbedrag van bijna 405 miljoen en daarvan is ongeveer 25 miljoen pure winst. Die goede resultaten heeft Chelsea te danken aan het nieuwe royale televisiecontract in de Premier League en de uitgaande transfers van vorig seizoen. Men verkocht onder anderen David Luiz, Juan Mata en Kevin De Bruyne.

Chelsea lijkt dus voor het eerst sinds 2003 enigszins op eigen benen te staan. De Rus Abramovich pompte miljarden in de club en Chelsea overlegde jarenlang negatieve cijfers, maar dit jaar klimt men dus voor het eerst echt uit de rode cijfers. Zowel financieel als sportief gaat het Chelsea voor de wind: na elf speelronden staat het team van José Mourinho bovenaan in de Premier League.

Denk jij dat Chelsea kampioen wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha ja met de verkoop van een hele rits spelers kan ik dat ook....

Luiz 50
Lukaku 28
De bruyne 18
Mata 45

Toch wel ff 141 mil in pond wat je binnen harkt.

13 november 2014 om 18:44

klopt, die 25 miljoen winst is het deel van zijn prijs wat ze te veel hebben gekregen , nee zonder gein een goede prestatie van chelsea, ze worden steeds beter in het verkopen van spelers. Ook voor een bankzitter zoals lukaku 35 miljoen vangen, dan doe je het heel goed.

13 november 2014 om 18:53

Dat heeft niks te maken met dat Chelsea het al dan niet goed doet maar met het feit dat de markt kompleet verziekt is. Mede Dior Chelsea. Zonde. En zonder die uitgaande transfers hadden ze dik honderd miljoen Euro verlies gedraaid. Ik snap niet dat mensen dit soort gemaakte clubs als hun favoriet hebben... Vreselijk gewoon.

13 november 2014 om 18:53

Maar het is ook zorgwekkend dat er clubs zijn.
Die gewoon intrappen in die prijzen van bijvoorbeeld David Luiz en Mata.
Hebben die clubs geen scouting of een adviseur?
Die aangeeft dat er te veel geboden is door de club?

13 november 2014 om 19:04

Want arsenal en barcelona hebben altijd 100% goed gewerkt en zijn absoluut geen gemaakte topclubs? volgens mij heeft arsenal ook gewoon een russische eigenaar?

En ik ben blij dat niet iedereen hetzelfde erover denkt als jij. Dan zouden er een eliteclub van teams komen, die onderling de prijzen verdelen. Nee, dat zou het voetbal leuk maken

13 november 2014 om 19:08

Arsenal heeft geen Russische eigenaar...

Stan Kroenke is de gene die een meerderheid van het aandelen pakket van Arsenal in handen heeft (66.8%) en dat is een Amerikaan voor alle duidelijkheid. Usmanov, de Rus heeft 29.11 % van het aandelen pakket.

Bovendien is Usmanov geen sugardaddy die er honderden miljoenen in pompt, in tegenstelling tot Abramovich

13 november 2014 om 19:15

Sterker nog, die Kroenke en Usmanov trekken juist geld uit Arsenal in hun eigen zakken.

Verder goed nieuws dat Chelsea ook financieel weer lekker draait, werd tijd. Ze hebben voor sensationele prijzen verkocht maar het team is kwalitatief nóg sterker geworden. De PL kunnen ze eigenlijk al niet meer laten glippen naar mijn mening.

13 november 2014 om 19:15

Tuurlijk Achated, geef CFC maar de schuld van de op hol geslagen markt. Real is de boel begonnen met de 90 mil voor Ronaldo, en trokken daarna de lijn door met 60 mil voor Kaka (destijds ongekende bedragen) en recentelijk 100m voor Bale en 80 voor sorry, James Rodriguez? Wat heeft die nou laten zien dat ie 80 mil waard is, als je bij Chelsea nu Fabregas en Costa ziet beasten voor samen 70 mil? Tuurlijk mag Real dat want die hebben historie. Maar zodra Chelsea iets doet weten de haters niet hoe snel ze op hun vz account moeten gaan zitten.

13 november 2014 om 19:20

@ John Terry

Volgens mij mis jij zijn punt.

Het gaat niet alleen om historie, Real heeft zo veel geld te besteden omdat het al ddecennia aan de top staat. Chelsea heeft zijn weg naar de top gekocht en was zonder investeerders nog steeds niveau Everton of wat daar onder zijn geweest. Het gaat niet om wie wel of niet mag kopen, maar hoe je dat bewerkstelligt.

13 november 2014 om 19:46

Selassi 020 dat heb je goed gezegd. Het klopt precies wat je zegt. Ik als Chelsea moet je gelijk geven! Maar hoe Chelsea nu is met de ffp regels zijn ze wel beter en handelen ook beter.

13 november 2014 om 19:48

De markt is helemaal niet verziekt door Chelsea er werd dan wel veel ingekocht maar niet met belachelijke bedragen van boven de 60 miljoen.

13 november 2014 om 20:08

Jongens doe niet zo op je pik getrapt, het is gewoon een feit dat Chelsea voor de komst van Abramovich een beetje tegen de top aan hikte. Ze hebben zich omhoog gekocht, punt uit. Of wilden jullie met droge ogen beweren dat Chelsea zonder hem even succesvol was geweest? Laat me niet lachen...

In de tijd dat hij Chelsea als speeltje aanschafte begon de ellende zo'n beetje. Hij was een pionier. En nee, rustig maar, Chelsea heeft niet alleen de markt verziekt, er zijn nog een aantal clubs die er rustig aan mee doen. Aan de andere kant kun je een discussie voeren over de vraag of Chelsea de boel niet een kickstart heeft gegeven, maar daar gaat t nu niet om.

Real, Bayern, Barcelona, Milan, Inter, Man U, etcetera zijn de klassieke topclubs die al decennia lang de dienst uit maken. Lang voordat er sjeiks en oligarchen rondliepen die niet wisten waar ze met hun dollars heen moesten. Die clubs hebben een rijke historie en zijn alleen al op basis daarvan topclubs. Het zal wel een persoonlijk iets zijn en jullie mogen lekker juichen voor wie je wil, maar voor mij zullen dit soort clubs nooit volwaardige topclubs zijn. Het zijn lege verpakkingen. Ze storten in zodra de eigenaar de stekker eruit trekt. In mijn ogen is het vergelijkbaar met een 'unlimited-money-cheat' bij FM. Leuk hoor als je wil, maar niks voor mij.

13 november 2014 om 20:11

@Willian Borges; 5 X 30 miljoen is ook 150 miljoen. Hoeveel heeft Abramovich erin gepompt? Op 1 juli 2013 was het al twee miljard. Twee mil-jard. €2.000.000.000.

13 november 2014 om 21:20

Dacht dat we het hadden over de verziekte markt en niet hoeveel geld Abramovich in de club heeft gestoken. Dan heb je toch 5 spelers er zijn clubs die van dat geld 2 spelers halen. Ze zijn er in meegegaan omdat andere het hebben verziekt.

13 november 2014 om 21:33

Ben helemaal niet op m'n pik getrapt als jij een mening hebt mag ik daar toch zeker op reageren ?

13 november 2014 om 22:48

29,11% in handen van een Rus is in mijn woordenboek ook gewoon een Russische eigenaar hoor? Belachelijk dat je de ene eigenaar afdoet als sugardaddy wanneer hij zijn hart en vermogen in de club stop i.p.v. er winst op probeert te maken.

14 november 2014 om 02:37

@viswoestijn

Een Sugardaddy is letterlijk een ouwe kerel die een jong meisje dure cadeaus geeft in ruil voor een seksuele handeling maar ik doelde vooral op dat dure cadeaus geven. En 29,11 % geeft je medezeggenschap maar je bent geen eigenaar.

14 november 2014 om 03:56

Achates1,

Neen hoor die Rus bij Chelsea was geen pionier. Dat is iets van alle tijden.
Alleen weet u het niet of niet meer.

Zal je een voorbeeldje geven: KV Mechelen.

In 1982-1983 zaten die nog in 2de klasse, maar met het vele geld van de industrieel John Cordier werd dat later even een topclub.

Ze wonnen alles. Bekers, kampioenschappen tot zelfs een Europacup II (1-0, goaltje van Piet den Boer, tegen Ajax).

Cordier zijn bedrijf deed het op een bepaald moment minder goed en hij trok zich terug uit KV Mechelen, waarna de club relatief snel in elkaar stortte.

En ik kan nog wel wat voorbeelden geven van clubs die door een rijke suikeroom even top waren.

14 november 2014 om 11:32

Zonder de uitgaande transfers hadden we ook minder ingaande transfers.. dus waar jij die 100m weghaalt slaat nergens op. Dan kan je elke ploeg wel gaan afkraken wanneer ze het binnengekomen transfergeld weer uitgeven.

Dat mensen zoals jij het altijd maar nodig vinden om naar het negatieve te kijken snap ik dan weer niks van. In plaats van genieten van het spelletje maar zitten te zemelen.. Sportief gaat het Chelsea voor de wind, financieel gaat het ze voor de wind en enkele jeugdspelers kloppen aan de deur.

Bijna alle clubs in de BPL zijn ondertussen in handen van (buitenlandse) eigenaren. Dus jij snapt niet waarom Chelsea-fans blij zijn met een eigenaar die er geld instopt, i.p.v. een eigenaar die winst wil maken met zijn aandelen.. in mijn hoofd is dat weer absurd.

14 november 2014 om 11:37

Ik snap best dat je sportief en mooi voetbal en prijzen als seksuele handeling kan zien. Maar voor de rest zie ik de hele vergelijking niet hoor? Of je moet het ook zo zien dat andere eigenaren hun meisjes in de prostitutie laten werken om er meer geld voor terug te zien.

Al bij al is je vergelijking gewoon waardeloos, en heeft het verder niets met voetbal te maken.

14 november 2014 om 15:10

Ik zeg toch net dat ik doel op de dure cadeau´s? Wil je zeggen dat die er niet zijn bij Chelsea? Als je die vergelijking niet snapt dan weet ik het ook niet meer. Je bent gewoon op je teentjes getrapt .

13 november 2014 om 18:51

Toch goed gehandeld van ze, De Bruyne en Lukaku waren spelers die sowieso op een hoog niveau zouden spelen en in waarde zouden stijgen.

13 november 2014 om 18:52



134 miljoen voor 4 bankspelers die nauwelijks tot niet eens in de plannen van Mourinho voor kwamen... toch wel een prestatie op zich.

13 november 2014 om 19:19

Denk jij dat ze dat allemaal in een keer op de bankrekening gestort krijgen?

13 november 2014 om 21:11

Het geld dat is binnengekomen uit de verkoop van spelers is hier niet bij gerekend.

https://twitter.com/jakefcohen/status/532944795501...

vergeet Lukaku niet, 35 miljoen

Echt heel mooi voor chelsea, het gaat nu goed op sportief én financieel gebied.
Overigens hoop ik wel dat ze nog een verdediger gaan halen in de winter voor het geval Terry of Cahill geblesseerd raakt.

13 november 2014 om 18:54

Ze hebben zouma als backup, en als ze alle twee geblesseerd zijn kan je ivanovic cetraal, dave rechtsback en luis linksback

13 november 2014 om 18:59

Ik hoop het niet. We moeten Christensen de kans geven, dan hebben we nog Zouma en desnoods Ivanovic. Ik hoop wel dat Mikel en Salah worden verkocht, dan kan je nog wel iemand halen(niet al te duur) en een jeugd speler door schuiven naar het eerste.

Miljarden in de club gestoken?

13 november 2014 om 19:12

Jup, miljarden. In de eerste 10 jaar dat Chelsea zijn eigendom (gekocht voor 140 miljoen pond) was heeft ie alleen al minimaal 700 miljoen pond aan transfers uit eigen zak betaald en dan hebben we het alleen over spelers die bij het eerste aansloten. Er is ook voor heel veel geld aan spelers voor de jeugd gehaald (naar verluidt zou dit zo'n 400 miljoen pond bedragen). Verder zou hij ook nog honderden miljoenen aan salarissen uit eigen zak hebben betaald. Met 'uit eigen zak' bedoel ik eigenlijk dat ie de gaten in de financiën dichtte.

Het schijnt dat de CL winst in 2012 Abramovich zo'n 2,8 miljard pond heeft gekost. Dat is omgerekend zo'n 3,5 miljard euro.

Dit is goed nieuws. Nu moeten ze deze lijn door trekken en niet meer van die belachelijke bedragen uit geven. Het lijkt erop dat de FFP ook goeie kanten heeft!

Mooi om te zien dat City en Chelsea het steeds beter en beter doen. Ze hebben veel geld moeten uitgeven om een basis te leggen om te staan waar ze nu staan. Van een koopclub vind ik al een tijdje geen sprake meer.

Nu zitten ze bij de top van Europa zoals het de bedoeling was en moeten ze enkel ieder seizoen enkele aankopen doen en af toe een grote speler binnenhalen en dat doen Barca/bayern/real/.... ook allemaal. Bij City heb je al echt 3-4 jaar een vaste kern.

13 november 2014 om 19:34

City gaat financieel ook steeds beter. Gaat niet lang meer duren voordat City uit de rode cijfers komt.

14 november 2014 om 10:46

Bij City heb je al echt 3-4 jaar een vaste kern.

En nog steeds horen ze niet bij de top van Europa, hoe zou dat toch komen?

Mooi nieuws. Had dit ook al verwacht. Sinds de komst van Mourinho doet de club weer fantastische zaken op de transfermarkt. Mourinho wou Matic, Mourinho wou Fabregas en Mourinho wou Costa en deze spelers maken absoluut het verschil bij ons waar het vertrek van Luiz, Mata, de Bruyne en Lukaku ons niets zwakker heeft gemaakt. Het team is veel sterker geworden zonder dat de club het veel heeft gekost.

Chelsea draait zowel financieel als sportief geweldig. Grappig dat clubs als United en Barcelona nu juist met heel veel geld strooien. Een paar jaar geleden waren de rollen nog omgedraaid.

De club heeft zich prima gereed gemaakt voor de Ffp. Ook is Chelsea's selectie vrij jong en hoeft er de komende jaren weinif geïnvesteerd te worden in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Manchester City.

13 november 2014 om 19:35

Het is de bedoeling dat City veel jeugdspelers door laat groeien naar het eerste team. Niet dat ik dat zo snel zie gebeuren. Anders mogen ze heel veel gaan investeren als de harde kern 30+ is.

13 november 2014 om 19:51

Dat is wel zonde City heeft niet echt een jonge groep ze zitten allemaal in de beste fase van hun carrière ze zullen over drie jaar weer flink moeten verjongen.

13 november 2014 om 21:39

Vind ik ook! Zal heel erg wennen zijn als de harde kern eenmaal zal vertrekken of stoppen bij City. Zeker Silva, Aguero en Kompany zal ik gaan missen als ze weg gaan. Gelukkig doen de jeugdteam van City het heel erg goed. Maar met veel jeugdspelers in de basis zie ik City nooit als een kandidaat voor de titel. Er zal waarschijnlijk een andere oplossing komen. Ik ben erg benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.

13 november 2014 om 21:34

Op transfervlak doet Chelsea het inderdaad geweldig.

Dat United met bakken geld gooit heeft met het vertrek van Ferguson te maken : daar wordt een potje paniekvoetbal gespeeld dat het niet mooi meer is. Bij Barcelona heeft het dan weer te maken met het huidige waardeloze bestuur. De vroegere waarden worden daar de vuilbak ingekieperd en waar er vroeger eerst in de jeugd werd gekeken, koopt men nu zo een Suarez die en de jeugd blokkeert en het imago schaadt. Het zou onder Laporta niet waar geweest zijn.

En die voorbereiding op de FFP : Chelsea is het voorbeeld bij uitstek van financiele doping. Alleen : toen kon en mocht het nog. Het merk Chelsea was net op tijd (samen met de invoering van de Ffp) sterk genoeg geworden om het op eigen kracht te doen.

Prima voorbereid noem jij het. Geluk gehad kun je ook als omschrijving gebruiken. Had de FFP al van toepassing geweest pakweg 5 jaar vroeger, dan stond het merk Chelsea nog niet waar het nu staat en dan zouden de Blues zich niet kunnen voorbereid hebben.

13 november 2014 om 22:10

@jorisdr

Ben het eens met je eerste alinea.

Je tweede en derde alinea vind ik wat raar. Tuurlijk kun je niet in de toekomst kijken maar op het moment dat de FFP een serieus item werd heeft Chelsea zich er meteen op voorbereid waar lang niet alle clubs dat goed hebben gedaan.

Chelsea is bijvoorbeeld een handelshuis voor jonge talentvolle spelers. Chelsea haalt jongens voor relatief weinig geld op en als er ook maar een paar doorbreken dan verdient de club hier al veel geld mee.

Chelsea investeert sinds enkele jaren gewoon erg veel in potentie en dat is ook in de selectie te zien. In tegenstelling tot enkele jaren geleden worden er nu bijna alleen nog maar spelers gehaald die hun waarde behouden of alleen maar meer waard gaan worden.

Chelsea goed bezig de laatste jaren. Leuke club aan het worden met fanatieke aanhang naar uitwedstrijden! Ga zo door!

Dus wanneer Abramovich nu zich terug zou trekken kan Chelsea op eigen benen blijven staan?

Deze cijfers zijn voor Chelsea denk ik heel mooi met het oog op de FFP regels die toch steeds belangrijker gaan worden.

13 november 2014 om 19:26

Toen Abramovic de club overnam voor 60 miljoen pond, heeft hij ook per direct 80 miljoen pond schuld afbetaald die Chelsea al had.
Vervolgens heeft Abramovic nu ongeveer 2,5 miljard!!!!! ik herhaal, 2.5 miljard pond 'geïnvesteerd'.

Dus de laatste 10 jaar, toen ze al 80 miljoen pond schuld hadden, heeft Chelsea structureel verlies gedraaid, maar is dat bijgelegd door Abramovic.
Nu draaien ze voor het eerst winst, vooral dankzij het uitstekende transferbeleid van Chelsea, wat nu ook wel benoemd mag worden.

Dat betekent echter niet dat ze op eigen benen kunnen blijven staan, en als Abramovic al zijn geld terug zou halen (wat niet meer mogelijk is). Zou Chelsea gigantisch failliet zijn.

Ieder zijn eigen keuze, maar ik zou nooit en te nimmer van deze club kunnen houden. Ik kan echter wel het huidige transferbeleid respecteren, waar tegenwoordig menig club van kan leren!!
Maar op zo'n manier groot worden, en de markt op de kop gegooid te hebben met hun bedragen, daar kan ik geen fan van worden.

13 november 2014 om 20:14

Deze bedragen werden vóór Chelsea al uitgegeven door 'goed groot geworden teams', zelfs stukken hoger. Maar goed, het is nutteloos tot een akkoord te komen met mensen met andere 'waarden'.


Het is alleen een feit dat, kleine of grote club, je nooit groot kunt worden of blijven zonder dit soort bedragen te betalen.

13 november 2014 om 20:38

Inderdaad echter waren die bedragen toen al voor de top van de top als je kijkt om welke spelers het ging. Nu worden voor sommige spelers bedragen betaald die echt absurd zijn.

Goed om dit te lezen, maar het maakt niet goed dat er al die jaren zoveel geld in is gepompt. In mijn ogen moet een club door goed beleid, op tactisch, technisch, maar zeker ook financieel vlak, aan de top komen. Niet doordat iemand er lukraak geld in blijft pompen, omdat een club die veel geld heeft vanzelf boven water gaat komen. Helaas zien we dat tegenwoordig veel te veel. Daarom verdient in mijn ogen Dortmund meer respect voor het behalen van de CL-finale dan Chelsea voor het winnen daarvan.

13 november 2014 om 20:13

Ik snap niet dat je fan kunt zijn van Chelski tenzij je dat van jongs af aan bent. Sloten met louche geld, afbraakvoetbal en nu ook nog Mourinho aan het roer, de grootste kwal in de hele voetballerij. Iedereen mag de titel pakken in Engeland behalve Chelski ...

13 november 2014 om 20:41

City is in mijn ogen hetzelfde verhaal.

13 november 2014 om 21:09

Eens.

13 november 2014 om 22:56

Carefree, wherever we may be
We are the famous Cfc
And we don't care
Whoever you may be
Cause we are the famous Cfc.

Mooi dat chelsea nu eindelijk (winst) maakt. Hoop dat city hetzelfde bereikt uiteindelijk (ze hebben hier al een plan voor). Zodat die clubs ook gezond worden en het engels voetbal stimuleren met de jeugdcomplexen.

Het is dan ook de voornaamste reden waarom Chelsea nu een vurig voorstander is van de Financial Fairplay.

Zelf hebben ze een tiental jaren die regels straffeloos aan hun laars mogen lappen en nu de "brand" Chelsea sterk genoeg is om het op eigen kracht te doen ( al zal Abramovic weliswaar iets meer op de achtergrond zijn duitje nog wel in het zakje doen), de FFP toejuichen om nieuwe concurrentie te vermijden.

Eigenlijk ook de voornaamste tekortkoming van de FFP : het werkt het status quo in de hand want een club als pakweg Fiorentina kan alleen maar op de hoogte van Bayern, Real, Barcelona, Man United komen als het eerst zelf 5 tot 10 jaar aan de financiele doping mag.

Die tijd is er immers nodig om qua uitstraling en marktwaarde min of meer op dezelfde hoogte te komen van de huidige Europese grootmachten.

Chelsea heeft het nog ongestraft kunnen doen, nu gaat de deur dus op slot.

Enerzijds positief, anderzijds natuurlijk ook hypocriet omwille van dat status quo dat hierdoor gevestigd wordt.

Chelsea heeft het nu toch wel voor elkaar. Het sprintje dat gemaakt is met de miljoenen van Abramovich is voorbij en voortaan kan de club uitgaan van eigen kracht.

Ik heb me er ondertussen bij neergelegd dat het voetbal is veranderd. Daar is niks mis mee, het gebeurt eigenlijk constant natuurlijk. Voor Chelsea-, City- en bijvoorbeeld PSG fans is dat een positieve gebeurtenis, voor Arsenal is het vooralsnog jammer. Dit geld ook voor genoeg andere "traditionele topclubs". Het spelletje evolueert constant en dat is iets dat we maar meoten accepteren.

Chelsea, City en PSG laten zien wat er met geld te behalen valt en ik denk dat dit de nieuwe norm wordt. Zolang Arsenal mee verandert kan ik het hebben

13 november 2014 om 22:45

Mooie reactie. Wat je zegt over Abramovich en het sprintje klopt ook: Chelsea kan langzaam op eigen benen gaan staan met dit soort cijfers en dat is mooi. Er zijn dan wel mensen die zonder kennis van zaken roepen 'als hij de stekker eruit trekt, gaat de club failliet', maar dat blijkt dus gewoon onwaar, zeker als ze zo doorgaan. En waarom zou Abramovich de stekker eruit trekken? Hij is een liefhebber en is fan van de club. Er komt natuurlijk een moment dat hij stopt, maar ik ben ervan overtuigd dat de club dan zelf verder kan.

Erg goed nieuws voor Chelsea. Ik heb geen liefde of haat voor Chelsea maar ik vind ze dit jaar toch wel een heel leuk elftal hebben. Ik zie ze ook als kandidaat #1 voor de titel dit seizoen. Ik heb ook een opstelling gemaakt waarmee ze naar mijn mening wel eens mee kunnen experimenteren.

Courtois
Ivanovic
Cahill
Terry
Azpilicueta
Matic
Oscar
Fabrégas
Hazard
Schürr/Remy
Costa

Prachtig nieuws voor Chelsea, ze werken hier al jaren naartoe en het lijkt ze te gaan lukken ook!
De ambitie is altijd geweest om bij de Europese top te horen en dat kan alleen op een structurele wijze door een geweldige basis te hebben. Er komt veel meer bij kijken dan simpelweg een geweldige selectie te kopen zoals in de eerste jaren van Abramovich is gebeurd, zaken als jeugdopleiding, faciliteiten, sponsors, fan base zijn allemaal vereist. Na jaren successen te boeken, lijkt Chelsea hier daadwerkelijk naartoe te groeien, waardoor de basis ontstaat om jarenlang mee te vechten in de Europese top.

Als je bijvoorbeeld kijkt hoe de jeugd het nu doet, met spelers die er sinds hun 8e bij zitten en nu in de U18, U19, U21 fantastisch presteren, dan kan er daadwerkelijk van een geweldige prestatie gesproken worden. Zeker het feit dat deze jongens er al zaten voordat er geïnvesteerd werd, geeft aan dat Chelsea een lange weg heeft begaan en grote vorderingen in jeugdbegleiding heeft geboekt. Over 5 jaar zou het prima kunnen dat Ake, Christensen, Boga, Musonda, Rlc, Brown en Solanke in het eerste elftal zitten met allemaal een zeer lange periode van hun opleiding bij Chelsea. The future is Blue :D

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren