Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Hiddink neemt geen risico en roept zevende PSV’er op

Laatste update:

Het lijkt erop dat Ron Vlaar niet mee kan doen in de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Letland van komende zondag. Hoewel er nog geen duidelijkheid is over de ernst van de blessure van de verdediger van Aston Villa, heeft bondscoach Guus Hiddink in de persoon van Karim Rekik alvast een nieuwe centrumverdediger bij de selectie gehaald.

/

Vlaar, die de eerste vier interlands na het WK in Brazilië al miste, viel halverwege de eerste helft van de oefeninterland tegen Mexico (2-3) uit met een kuitblessure. “Het ziet er niet goed uit. Ik denk dat hij er zondag niet bij is", vertelde Hiddink na afloop. Vlaar werd ter controle naar het ziekenhuis gebracht en wordt donderdag nog eens goed onderzocht. Naar verwachting kan hij tegen Letland niet meedoen.

Rekik maakt deel uit van de selectie van Jong Oranje voor het oefenduel met Jong Duitsland, donderdagavond. Vrijdagochtend sluit hij aan bij de spelersgroep van het Nederlands elftal. PSV is daardoor met liefst zeven spelers vertegenwoordigd in de Oranje-selectie; Memphis Depay, Georginio Wijnaldum, Jetro Willems, Luciano Narsingh, Jeffrey Bruma, Luuk De Jong en Rekik.

De uitverkiezing van Karim Rekik is terecht

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Anders roept hij Cocu vast op als nieuwe bondscoach

13 november 2014 om 13:10

Met Faber als assistent en Brands als perschef

13 november 2014 om 13:36

Ik weet niet of jullie allemaal de scouting van de KNVB in de gaten houdt, maar denken jullie serieus dat hij al die spelers zelf keurt en oproept? Er zijn 6 adviseurs die hem daarbij helpen en die kwamen tot de conclusie dat dit de beste spelers zijn die we kunnen oproepen en naast dat, niet zeiken over PSV; staan niet voor niets 1e en vorig jaar bestond de verdediging bijna louter uit Feyenoorders die niet eens 1e stonden: niet mauwen dus.

Ook ik als PSV-supporter moet bekennen dat het wel pure armoede is als je Bruma en Rekik op gaat roepen zeg.

13 november 2014 om 13:50

Kan je beter het super duo Kongolo en Van Beek oproepen

13 november 2014 om 14:11

Enig sarcasme is altijd leuk. Als Veltman basis staat in het Nederlands elftal dan is het meer dan normaal dat Rekik bij het Nederlands elftal gehaald wordt toch?

13 november 2014 om 15:43

En Rekik is ook nog eens beter dan Veltman.

Rekik wel en van dijk niet...haha is van dijk dan zo slecht op de trainingen??

13 november 2014 om 12:59

Ja, hij is veels te traag in zijn handelingssnelheid

13 november 2014 om 13:02

Maar hij kan wel verdedigen en dat is iets wat de rest nu juist niet kan.

13 november 2014 om 13:14

Ja alsof oranje nu behoefte heeft aan handelings snelheid... Er moet gewoon een man staan die kan verdedigen...!!

13 november 2014 om 13:20

Precies van dijk is een verdediger die sterk is en elk duel aan gaat niet zo iemand als ron vlaar alleen is van dijk sterker aan de bal

13 november 2014 om 13:47

En Vlaar is wel snel en lichtvoetig? Haha hou op hoor.

13 november 2014 om 14:00

Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben, ik zeg alleen wat de trainer constateert op de trainingen.

13 november 2014 om 17:58

Linkje naar een artikel waarin de trainer dat zegt...?
Ik heb nog wat gelezen wat Guus zegt over van Dijk....

13 november 2014 om 13:15

Het is zeker triest. Maar we zitten al jaren heel triest in onze verdedigers. Dat van Gaal en Hiddink beide Douglas en van Dijk niet oproepen en zelfs deze mannen verkiezen boven hun, zegt natuurlijk alles over die spelers....maar blijkbaar denkt 60% hier meer verstand van voetbal te hebben dan van Gaal en Hiddink...

13 november 2014 om 13:24

Van Gaal heeft duidelijk gezegd dat van dijk een verdediger voor de toekomst is een verdediger breekt niet altijd op jonge leeftijd door kijk maar naar jaap stam en Hiddink is zijn inzicht kwijt en dat mag hij op zo'n leeftijd en ja als het verdedigend zo slecht is mag iemand zeggen dat ie het beter weet

13 november 2014 om 13:31

Je kan zeggen dat het slecht is, maar niemand hier zou het beter doen dan Hiddink. Hij is voor de toekomst, we zijn 6 maanden verder, dat zie ik niet echt als de toekomst in combinatie met de uitspraak van van Gaal. Hij zal eerst naar een betere competitie moeten gaan en beter moeten worden....is nu nog niets beter dan 6 maanden terug!

13 november 2014 om 14:20

Maar slechter zou ook niemand het doen dat kan namelijk niet

13 november 2014 om 13:37

Waarschijnlijk wel. De Schotse competitie kun je natuurlijk niet serieus nemen. Ze hebben hem 1 keer van dichtbij bekeken tijdens een stage, en waarschijnlijk enorm geschrokken van zijn niveau.

aan de ene kant absurd maar aan de andere kant moet het wel met rekik kunnen en je gaat niet van dijk nu nog oproepen om hem op de bank te laten zitten. We spelen slechts tegen letland en Rekik is opgeroepen voor de bank dus laten we hier niet teveel ophef over maken..

13 november 2014 om 13:27

Ik denk dat Nederland zich het op dit moment niet kan veoorloven om te zeggen dat we "slechts" tegen Letland spelen

Dit gaat echt te ver, laat ie gewoon weer adviseur in Eindhoven worden joh. Ik hoop gewoon dat oranje onderuit gaat zaterdag.

13 november 2014 om 13:03

Ze spelen pas zondag tegen Letland. Maar je hebt gelijk. Dit is gewoon onzinnig, van de 7 Psv'ers verdienden er maximaal 3 een plekje (wijnaldum, Depay, Willems) alhoewel die laatste gisteren met afstand de slechtste man was van het veld.

13 november 2014 om 13:10

Die drie die je opnoemt verdienen het ook zeker. Maar Van Dijk, Kongolo, zelfs Van Beek vind ik op dit moment beter dan Bruma.

13 november 2014 om 13:25

Ik vond van rhijn en met name veltman echt wel slechter dan willems hoor hahaha, 1e goal vanaf de middenlijn kan een back het duel binnendoor verliezen(buitendoor moet uitgesloten zijn) en dan staan er een paar als apen te verdedigen druk op de bal joh dat is verdedigen, 2e goal foute pass van willems maar oh jeej een fout aan de zijkant van het middenlijn laten we nu maar een tegendoelpunt incasseren? Het is lekker makkelijk om de jongste van het stel de schuld te geven maar hij forceerde daarentegen wel goede voorzetten en kon zn fout herstellen als het vizier voorin een beetje op scherp was. Die 3e goal gewoon levensgeote fout van De Vrij. Iedereen stapt maar de fridge ho maar laat ik 2 spitsen van mexico de buitenspelval laten ontlopen.

13 november 2014 om 14:16

Het feit dat zowel de bondscoach en Robben Jetro noemen zegt toch echt meer dan genoeg.
Die gaf niet alleen een foute pass, die dekte ook slecht en was verdedigend drama.
Maar ja je hebt wel gelijk, het is zeer makkelijk om Jetro de schuld te geven. Onterecht als je het mij vraagt. Veltman was minstens net zo slecht en van de Vrij mogen we toch echt wat meer verwachten.
Daarnaast is het niet Jetro zijn schuld dat de bondscoach hem laat spelen op dit niveau.
Vs Letland daarentegen is het weer anders. Dat niveau moet onze verdediging toch echt wel aankunnen.

13 november 2014 om 13:09

Ok, ze spelen zondag, maakt me verder ook niet uit. Ik ga toch niet kijken naar dit drama-team. Het zal wel aan mij liggen, maar wedstrijden van NL boeien me allang niet meer.

13 november 2014 om 13:26

Hoop ik ook als ze zondag maar winnen

Guus is echt dement aan het worden. Roep toch gewoon Van Dijk op als je een fatsoenlijke centrale verdediger zoekt. Sowieso lijkt Guus wel een beetje teveel met een PSV-bril op te bondscoachen. Luuk de Jong, Karim Rekik en Jeffrey Bruma bij lange na niet Oranje-waardig

Edit: En wat te denken van onze voormalig Braziliaanse vriend Douglas? Doet het niet slecht daar in Rusland en is een betere verdediger dan Rekik

13 november 2014 om 13:02

Hoe harder iedereen roept om van dijk..hoe harder hij neer zal gaan

13 november 2014 om 13:08

Ik wil echt niet beweren dat Van Dijk een wereldtopper is, maar hij houdt zich prima staande bij Celtic, zowel in de competitie als in de CL tegen grote tegenstanders. Lijkt mij dat zo iemand toch meer recht op een kans heeft dan Jeffrey Bruma of Karim Rekik.

13 november 2014 om 13:06

Ik wed dat je Van Dijk en Douglas totaal niet in de gaten hebt gehouden dit seizoen. Maar je kunt wel zien dat ze het allebei goed doen dat vind ik erg knap. Die berichtgeving die we op Vz zien over Van Dijk is wel positief maar hij speelt in een competitie die serieus nog twee klasses lager is dan de Eredivisie. Douglas kwam de afgelopen tijd juist negatief in het nieuws.

Begint toch wel een beetje op de herdgang te lijken. Ik snap niet waarom hij van beek of kongolo niet probeerd! Rekik staat toch in een verdediging die vaak wordt gepasseerd.

13 november 2014 om 13:00

*leest* 'die vaak wordt gepasseerd'.
*kijkt naar stand*.. op Feyenoord na de minst gepasseerde verdediging.

13 november 2014 om 13:05

Tja dan moet je hem in het eerste deel wel gelijk geven, v beek en kongolo doen het dus beter... Maargoed van Dijk is voor mij Nogsteeds de beste optie.

13 november 2014 om 13:22

Kongolo had rust nodig volgens feyenoord en is dus niet opgeroepen voor Jong-Oranje, dan word je ook niet ineens opgeroepen voor het "grote" oranje.

Kijk, ik snap dat je Willems en Depay oproept. Honderd procent. Ik snap dan ook nog dat je Bruma, Luuk de Jong en Wijnaldum (ondanks z'n blessure) oproept. Snap ik ook best, Guus, dat geeft nog niets bloot over je liefde voor m'n cluppie Psv. Maar dat je dan ook nog Rekik en Narsingh gaat oproepen, slaat gewoonweg nergens op. Deze twee zijn de slechtste Psv'ers van het seizoen tot nu toe. Oké.

13 november 2014 om 13:03

Moet je toch eens vaker PSV kijken. Vind Rekik een stuk beter als Bruma. En uit Narsingh komt een stuk meer dreiging dan een Promes die me gister flink aan het lachen heeft gemaakt.

13 november 2014 om 13:05

Haha die Promes gisteren. Die voorzetten leken nog het meest op Manolev/ Van Rhijn in hun slechte periode. Voorzetten die te slecht voor woorden zijn m.a.w. Daarbij mislukten idd al zijn acties en schiet hij een kans Huizenhoog over vanaf 5 meter. Ja dat was zeker leedvermaak

13 november 2014 om 13:31

Was je nog niet opgevallen dat jaap stam op de tribune zat dat is een goeie kopper

Hiddink begint nu langzamerhand zichzelf echt belachelijk te maken.

Begrijp mij niet verkeerd, de man heeft een geweldige staat van dienst, veel respect voor deze grote meneer. Maar Ron Vlaar vervangen voor Rekik, en onderhand Psv'er nummer 7 binnen halen, daar waar er echt veel en veel betere Cv's rondlopen (lees een Van Dijk).

Het klinkt hard, maar stiekem hoop ik dat Nederland gewoon onderuit gaat tegen Letland, Hiddink eruit, en een frisse wind door de selectie. Mensen kunnen veel zeggen over van Gaal, maar die wist toch een stuk beter met zijn spelersmateriaal om te gaan dan deze man...

13 november 2014 om 14:00

Punt is dat men direct moord en brand schreeuwt omdat Rekik bij PSV speelt en niet even verder denkt.

Rekik is ten eerste gewoon nog steeds jong verdedigend talent. 19 jaar en speelt bij PSV dat dit seizoen pas 9 tegendoelpunten heeft. Als je dat afzet tegen de 14 die Ajax er tegen heeft met internationals Cillessen, van Rhijn en Veldman dan kan je ook weer niet stellen dat hij zo schrikbarend veel slechter is toch?

Nu is dat verder nog niet zo heel boeiend. Het zal hem er vooral in zitten dat Rekik al bij Jong Oranje loopt en dus in een mum van tijd paraat staat. Hij zal voor niets anders dan absolute noodsituaties zijn opgeroepen en waarschijnlijk op de tribune zitten. Met van Dijk moet je maar zien hoe snel hij zich bij de selectie kan voegen. Moet je hem dan in allerijl in proberen in te vliegen zodat hij even 2x mee kan trainen en vervolgens op de tribune kan gaan zitten?

Als je dat in ogenschouw neemt dan is Rekik gewoon een vrij logische keuze.

Haha dit is echt lachwekkend, leuk zondag PSV - Letland. Ff zonder gekheid, dat hij nu nog steeds geen oersterke verdediger als van Dijk meeneemt maar weer zo'n slapjanus zegt weer erg veel over Hiddink

Van Dijk krijgt 0 kans, vindt het raar. Mooi voor Rekik en voor PSV dat wel. Geeft een lading zelfvertrouwen hoop ik zo.

Dit wordt gewoon lachwekkend. Hij heeft ook echt totaal geen voorkeur voor Psv'ers. Je hebt Douglas en/of Van Dijk nodig. No nonsense verdedigers. Zet er een goed voetballende (opbouwende) Speler naast en je hebt een goed centraal duo om die Letten erop te leggen.

moet idd zeker van dijk oproepen voordien al echt niet normaal meer guus!!!
hoe zit het trouwens met heitinga wil die nog voor nl spelen of wil hij niet meer opgeroepen worden?

13 november 2014 om 13:07

Heb pas nog een topic langs zien komen dat Heitinga nog wel open staat voor Oranje, doet het volgens mij ook niet slecht in Duitsland. Dus ook dat is in mijn ogen een betere optie dan Bruma, Rekik, Veltman..

13 november 2014 om 13:58

ja daarom hij speelt wekelijks bij herta in de basis in de bundesliga tege heel sterke teams heeft ook tonnen ervaring en speelde steeds goed bij het nederlands elftal kan de jonge jongens in de verdediging bijsturen dit zou wel de goede oplossing zijn. ik vindt het zeer vreemd dat deze door vele over het hoofd wordt gezien !!!

Ik vind Rekik erg talentvol en zie er wel wat in voor de toekomst, hij is immers nog steeds maar 19 maar dit slaat natuurlijk nergens op maargoed Guus is al een tijdje het padje kwijt.

Ik zou zelfs nog eerder Heitinga oproepen op dit moment, speelt teminste elke week in de Bundesliga en heeft ervaring.

Heeft Hiddink toevallig een verleden bij PSV? Haha zonder gekheid blij dat we na dit weekend van die ouwe gek af zijn.

Zet gewoon van Dijk op de plek van Vlaar, en Veltman of de Vrij als opbouwer er naast. En ja ik heb van Dijk lang afgehouden, omdat schotland gewoon Cletic is aangevuld met JL niveau teams, dus daar kan ik ook nog uitblinken bij wijze van. Maar als er spelers geblesseerd zijn mag je hem wel de kans geven

Weer een Psv'er, no offence, maar Van Dijk is in mijn ogen een betere vervanger dan Rekik, Voor de Nederlandse competitie een degelijke speler die Rekik, maar voor Oranje moet je een ander niveau nastreven. Kun je (nu) nog beter Bruno Martins Indi erin zetten. Maar Rekik is nog jong en hoop wel dat hij er komt.

13 november 2014 om 13:06

Het is maar tegen Letland dat is Jupiler Leaque niveau..

13 november 2014 om 13:06

BMI had zich toch afgemeld omdat hij ziek was?

13 november 2014 om 13:16

Weet niet of BMI ziek is, was dit weekend in het buitenland dus ik heb niet heel veel meegekregen van Oranje. Maar helaas wordt Van Dijk weer vergeten.

Lekker doorgaan met dit selectiebeleid Guus en je bent zaterdagavond werkloos.

13 november 2014 om 13:02

Edit zaterdag=zondag

Ik zal wel met een Feyenoord bril kijken, maar in NL staat het duo Kongolo en van Beek prima. Bruma en Rekik zijn leuke voetballers, maar in mijn ogen echt een stuk minder (zeker verdedigend). van Dijk heb ik na zijn vertrek niet meer gezien, maar snap niet waarom hij geen kans krijgt. Laten we maar gewoon zondag verliezen, en verder gaan met een trainer die wel de juiste dingen doet.

13 november 2014 om 13:07

Ze zijn vooral een stuk minder met ruimte achter zich. Dat ga je zondag sowieso krijgen, want Letland gaat zich ingraven als gekken en gokken op de snelle uitbraak.

13 november 2014 om 13:12

Nou, ik heb geen Feyenoord bril, tegendeel zelfs, maar het centrale duo van Feyenoord zie ik liever dan dat van psv. Waarschijnlijk heeft de bondscoach een gekleurde bril? En Wijnaldum zit in spelersraad? Zal die mee beslissen? Fer is ziek, ga er maar vanuit dat Maher word opgeroepen!

13 november 2014 om 13:12

Die doen het nu aardig, maar krijgen nog wel een inzakking. Is niet erg want zijn beiden nog jong, maar Kongolo en van Beek vind ik nu nog niet van niveau Oranje. Moeten eerst maar nog een paar jaar in Jong Oranje rijpen voordat ze toe zijn aan het grote Oranje. Ben vooral gecharmeerd van van Beek. Kongolo moet ik nog zien of hij het niveau gaat halen, want in mijn ogen een zeer overhypte voetballer. Zeker tijdens het afgelopen WK.

Met deze vier jongens die je hierboven noemt ga je geen wedstrijden winnen, ja misschien tegen San Marino of Andorra, maar is nu nog middelmaat. Wel is er genoeg potentie en zal over een paar jaar blijken of ze het gewenste niveau aan kunnen.

13 november 2014 om 13:33

Het gaat er toch ook om wie je nu oproept en niet wie er in de toekomst een inzakking krijgt? Dan kan je de halve selectie wel thuis laten!

13 november 2014 om 13:54

Kongolo vind je gehyped? Die jongen ging als rookie mee naar een WK, speelde daar amper en jij beoordeelt hem al meteen op basis van een aantal minuten. Kongolo wordt Nederlands beste verdediger de komende 10 jaar. Die jongen heeft alles al; atletisch, snel, lang, sterk in de duels, maakt geen domme overtredingen en toont ballen. Van Beek en Kongolo zou het nieuwe centrale duo moeten worden, Want Veltman en Bruma zijn om te grienen, in Rekik heb ik nog wel enig vertrouwen.

13 november 2014 om 13:56

Stel ik het zo: Ik vind dat ze nu alle 4 tekortkomen voor het Nederlands elftal. Ik geef dit ook aan met andere woorden hierboven. Dat het op dit moment het niveau van hun nog niet voldoende is, ook al zitten sommige van deze 4 in een flow.

13 november 2014 om 14:08

Vind hem inderdaad gehypet en nee ik heb hem niet beoordeeld op basis van een paar minuten. Ik zei dat ik hem tijdens het WK hem teveel gehypet werd. Maar zo gaat dat tegenwoordig in Nederland. Je speelt een paar goede wedstrijden en je bent direct de best van Nederland. Bakkali, v.d. Hoorn zijn hier ook voorbeelden van.

Nu hype je hem ook dat hij de komende 10 jaar de beste verdediger is. Dat kun je niet zeggen, Stel dat hij over twee weken zijn kruisbanden afscheurt en nooit meer op dit niveau komt.

13 november 2014 om 16:18

Kongolo is al sinds de jeugd de beste verdediger van zijn generatie. Ik hoor al verhalen over hem van toen hij nog 15, 16 jaar was. Toen werd al gezegd: Kongolo wordt een hele grote. Het is niet dat hij uit de lucht komt vallen. Zeer complete verdediger. Je weet wel, zo eentje die daadwerkelijk kan verdedigen en niet alleen door zich goed te positioneren aanvallen kan onderscheppen, zoals bijvoorbeeld Veltman. Hij is dan ook weer niet zo lomp en onhandig als Bruma. Gewoon een heel groot verdedigend talent.

13 november 2014 om 16:30

Veltman en Bruma zijn momenteel verder als Kongolo. Dit komt omdat ze simpelweg meer ervaring hebben in Europa (chapions league en Uefa), Maar zal het alleen maar omarmen als hij een grote wordt zoals Stam destijds. Alleen vind momenteel Sven van Beek beter presteren dan Kongolo. Kwa potentie zie ik het gaan tussen Kongolo en Veltman.

Prestaties uit het verleden geven geen garantie in de toekomst. Ik ben een Groningen fan en daar was Henk Bos 1 van de grootste talenten van de afgelopen jaren. Is er tot vandaag ook niet echt uit gekomen, mede door blessure weliswaar, maar dat is pech.

je kijkt natuurlijk met een Feyenoordbril, net zoals ik met een Groningenbril kijkt, naar je eigen spelers. Ik vind dat ik dus neutraler naar spelers van Feyenoord kan kijken en dat is andersom ook. Maar ik vind Kongolo zeker het laatste jaar overhypt. Doet het momenteel goed, maar laat eerst maar als talent zien dat je het niveau vast kan houden. Dan kan je pas in mijn ogen zeggen dat iemand goed is.

Dat hij veel Psv'ers oproept is wel duidelijk, maar Rekik meenemen is toch niet zo raar? Dat hij in eerste instantie er niet bij zat vond ik raarder...

13 november 2014 om 13:15

Het is vooral de optelsom heb ik het idee. Dat er al 6 bijzitten, waar je over 3 zeker vraagtekens kan zetten. Ik zou eerder Ipv Bruma, Douglas of Van Dijk hebben geselecteerd. Het lijkt maar niet tot de trainers door te dringen dat je een verdediger nodig hebt die een echte mannetjesputter is is. Veltman is een voetballende verdediger en daar wordt niemand bang van. Maar goed, Hiddink zal het beter weten

13 november 2014 om 13:22

Maar is dat wel nodig tegen Letland? Lijkt me dat je meer hebt aan een voetballende CV tegen dit soort landen, aangezien die zich toch wel terugtrekken. En Bruma zie ik wel weer een rode kaart pakken omdat hij denkt aan de handrem te moeten trekken bij een uitbraak van Letland..

Van Dijk en Douglas zie ik eigenlijk niet spelen, dus daar wil ik ook niet over oordelen. Geen idee hoe die het doen en of ze het verdienen om opgeroepen te worden.

Wat een dom gezwam hier zeg. Gaat iedereen Van Dijk met Rekik vergelijken. gaat nergens over. Van Dijk is ook 3 keer zo goed als een Veltman. die bakt er werkelijk helemaal niks van.

de redder loopt in rotterdam, terrence kongolo kan LB en CB en is consistent in vorm niet zo wisselvallig als willems en veltman

13 november 2014 om 13:18

ja zelfs een kongolo is beter dan rekik op dit moment

Rekik heeft geluk dat Kongolo geblesseerd is maar van Dijk beter,

Het calimero gedrag waar psv supporters eerst van beschuldigd werden is duidelijk overgeslagen naar andere supporters. Als ik al dagen hier lees dat al die opgeroepen spelers zo slecht zijn vraag ik mij toch af hoe het kan dat PSV #1 staat.

13 november 2014 om 13:16

PSV staat inderdaad eerste en spelen wel redelijk voetbal, maar dat betekent niet dat ze 7 spelers in net NL-elftal hoeven te hebben. Als PEC op 1 stond na 11 wedstrijden hebben ze er ook geen 7 in het NL-elftal staan. Het ligt er allemaal iets te dik bovenop als je zulke spelers gaat selecteren, ik hoop ook stiekem dat we zondag verliezen.

13 november 2014 om 13:57

Lekkere redenatie knul, een club met een landenteam vergelijken. Depay en Wijnaldum zijn het enige wat Oranje-waardig is.

Je kunt het lachwekkend noemen, maar het is gewoon pure armoede. Hij wil graag een linker centrale verdediger er bij hebben, wat ik begrijp.

Wie je achterin ook neerzet, het blijft wankel. Ik begrijp nog altijd niet waarom Hiddink niet aan het systeem met 5 verdedigers heeft vastgehouden.

13 november 2014 om 13:16

Strootman komt terug en dan kunnen we weer veilig 433 spelen. We zijn bijna meer afhankelijk van Strootman dan van Robben. Maar let maar op, met strootman verliezen we geen wedstrijd meer, dan is de balans compleet terug

13 november 2014 om 13:28

Nog De Jong ernaast en de verdediging lijkt ineens weer stabiel idd, wie daar dan ook staan.

Je had altijd eventueel nog Heitinga-Van Dijk en Douglas achter de hand. Je kan wel zien waar Guus zijn hart ligt en dat is bij Psv. Deze matige verdediger voegt m.i. totaal niets toe, We zijn hier mooi klaar mee.

13 november 2014 om 23:44

Vroeger stond er ook altijd zo n Bouma in die er niets van kon. Dus het is wel vaker gebeurd.

Van Dijk en Douglas Ftw!

Gezeur over Van Dijk, maar als twee coaches met een redelijke staat van dienst die met het gewerkt hebben het beide niet in hem zien zitten, dan is dat toch geloofwaardiger dan de geilheid van Rene?

13 november 2014 om 13:42

Dit argument vind ik vaker voorbij komen maar vind ik erg onzinnig. Je kunt ook beargumenteren dat als zóveel mensen het in van Dijk zien zitten, hij genoemd wordt bij verschillende Premier League clubs, en verschillende (ex)coaches en analisten zeggen dat hij een kans moet krijgen, het misschien gewoon raar is dat hij niet eens wordt opgeroepen. Bondscoaches nemen wel vaker onbegrijpelijke beslissingen, dat betekent niet dat het dan maar juist zal zijn.

Van Dijk heeft ook al vaker bij de selectie gezeten, en toch krijgt hij geen kans. Elk onbenul dat een bal kan koppen wordt tegenwoordig opgesteld in de verdediging bij Oranje, maar van Dijk zou te slecht zijn? Wat een onzin. Spelers van Psv/ajax/feyenoord spelen echt niet op een veel hoger niveau of tegen veel betere tegenstanders dan van Dijk doet met Celtic (allemaal 3x niks namelijk). Maar je ziet gewoon wel dat hij het juiste postuur heeft van een echte verdediger, waardoor het toch logisch zou zijn om hem op te roepen als vervanger voor Ron Vlaar in plaats van Rekik.

Edit: om hier nog aan toe te voegen, Frank de Boer heeft zojuist in een interview desgevraagd gesproken over van Dijk en hem geprezen, gezegd dat hij bij elke club in Europa kan slagen en misschien wel moet wachten op Arsenal of Man. Utd. Die heeft er zeker geen kijk op dan?

13 november 2014 om 14:08

Tja, voor beide kanten valt wat te zeggen. In zo'n noodgevalletje als dit begrijp ik dat Rekik de logische keuze is. Hij is jong en zit 1 deurtje verder met jong Oranje. Zondag zit hij waarschijnlijk op de tribune.

Moet hij dan op donderdagmiddag van Dijk proberen op te trommelen in de hoop dat hij op tijd is om even mee te trainen en daarna op de tribune te gaan zitten?

Je laatste argument vind ik wel een beetje zwak. De Boer roept dat van Dijk overal in Europa kan slagen en dat hij wist dat hij het zo goed zou gaan doen. Hoeveel waarde heeft dat aangezien hij koos voor de duurdere van der Hoorn? Beetje mosterd na de maaltijd en makkelijk scoren.

Ik ben het overigens met je eens dat van Dijk een goede kans verdient, maar die moet komen middels een normale oproep en niet als noodverband omdat Vlaar wegvalt en een nieuwe 3de reserve nodig is.

13 november 2014 om 15:11

Dat laatste was maar om aan te geven dat de meningen van twee bondscoaches niet de mening vertegenwoordigt van "de echte kenners," omdat er ook gerespecteerde vakmensen zijn zoals de Boer die het wel zien zitten in van Dijk. Ik ben het dus vooral niet eens dat omdat Hiddink en van Gaal het niet in hem zien zitten, dat betekent dat hij gewoon niet goed genoeg is.

Op zich eens met je punt dat van Dijk eigenlijk niet als vervanger opgeroepen zou moeten worden, al is hij wel meer een type Vlaar (vlaar 189cm rechtspoot, van Dijk 193cm rechtspoot, Rekik 186cm linkspoot). Ik snap ook gewoon niet dat van Dijk niet de kans krijgt, zeker in zo'n oefenwedstrijd tegen Mexico had dat prima mogelijk geweest. De roep om deze speler is groot en Hiddink staat onder druk, dus hij had hem ook probleemloos uit kunnen proberen in dit geval (aangezien iedereen van Dijk wilde zien kon hij niet echt door de media worden afgebrand als van Dijk zou falen).

Het stoort me gewoon dat zoveel matige verdedigers een kans krijgt en we van Dijk nog 0 keer aan het werk hebben mogen zien.

14 november 2014 om 16:34

René, die boeit mij niet zoveel, die zit de helft van de tijd te zeuren. Maar Van Dijk en Douglas hebben gewoon kwaliteiten die de anderen niet hebben, namelijk lengte, en uitstraling, en gewoon weg met die bal, tevens kunnen ze ook nog redelijk mee voetballen plus je hebt extra lengte met hoekschoppen. Maar goed, laten we lekker doorgaan met Veltman,rekik,bruma,vrij, Indi en dat soort jongens, werkt tot dusver zeer goed als er met 2 in het midden word gespeeld.

Denk dat Hiddink toch een PSV bril op heeft. Van dijk is een prima centrale verdediger. Fysiek en kopsterk. Vele malen beter en verder dan rekik die zelf bij jong oranje niet presteert .

waarom geen douglas? ik had verwacht dat hiddink met zijn rusland verleden wel wat aandacht aan die jongen zou geven... speelt gewoon altijd een voldoende (op 1 of 2 wedstrijde na).
is precies een verdediger die nederland nodig heeft

zelfde geldt voor van dijk, maar ik heb die niet zo vaak zien spelen in de competitie.

13 november 2014 om 13:49

Douglas s een domme kracht en doet het dramatisch in Rusland.

13 november 2014 om 14:56

Douglas alle prijzen gewonnen in NL. Speler vd maand in rusland geweest. Altijd basis bij dymamo als hij fit .
Met dynamo 2 klasses beter dan psv.

Karim Rekik is een groote talent, alleen komt een nederland elftal wellicht nog te vroeg voor hem. Het beleid van Psv,wat paar jaar geleden is ingezet, werpt nu al zijn vruchten af. Het beleid van PSV is namelijk de beste nederlandse spelers uit de eredivisie te hebben aangevuld met de beste nederlandse talenten. Psv heeft dit jaar dikwijls met 11 nederlanders in de basis gestart. De eredivisie is een kweekvijfer voor het Nederlandse elftal, dan is het meer dan logische als je met de beste nederlandse talenten in je basiselftal heb (11 bijvoorbeeld of 9) dat er een aantal zullen worden opgeroepen in het nederlandse elftal.

PSV is niet alleen hofleverancier van het groote Oranje maar ook regelmatig van de jeugdelftalen. Goed beleid dus. Als je bijvoorbeeld 8 denen in je basiselftalf heb staan dan is het logisch dat deze niet geselecteerd worden voor een nederlands elftal, Het beleid van PSV werpt zijn vruchten af en is de juiste.

13 november 2014 om 13:28

En waarom verliezen ze dan alles juist omdat de jeugd van psv geen enkele ervaring op hoog niveau (CL) hebben. Kan in de competitie nog wel maar internationaal niet

13 november 2014 om 23:46

Heeft die Rekik dan veel internationale ervaring? Want dat scheen een criteria punt te zijn.

13 november 2014 om 14:00

Je maakt er nu toch geen psv-dingetje van, toch................? Het gaat hier om Oranje.
On topic: Hiddink kan oproepen wie hij wil, maar als hij ze zonder idee het veld instuurt gaat het niks worden. Rekik is overigens de zevende of achtste in de lijn van centrale verdedigers en dat is wel zo'n beetje zijn plek.

13 november 2014 om 14:28

Het maakt niet uit wie de laatste linie bewaakt.

Ik als Ajacied in Hart en Nieren (beleid technisch valt er nog een hoop te verbeteren) ben ik van mening dat het niet uitmaakt.

Veldman= Ervaring in de CL tegen PSG deed hij het goed, kan denk ik slecht met Oranje druk omgaan.
van Beek= heeft net zijn pamper afgedaan in de Eredivisie, en dus lekker laten groeien bij Jong
Kongolo= Jong maar heeft ruimere ervaring als Beek en dus voor mij een kanshebber.
Bruma= droeftoeter eerste klas niet NL waardig.
Rekik= huurling van M City, leuk doet aardig mee, echter waarschijnlijk te ligt.
van Dijk= Zeg geef die jongen ook een kans

Ach wie je ook opstelt, zolang je maar bij PSV voetbalt zit je geramd.

13 november 2014 om 15:48

@ Gvdraak 2

Mijn POV over je beoordelingen. BTW ik ben voor NAC dus kan het objectief beoordelen.

Veldman: Maakt te veel fouten, door zijn uitstraling vergeet je deze vaak. Maar zijn fouten zijn cruciaal. Heeft niets te zoeken in nederlands elftalf. Een veltmannertje komt vaker voor in de wedstrijd. Hij is fystiek te klein en slap. Dat heeft de Vrij ook maar die kan het compeseren met zijn inzicht en voetballende kwaliteiten.
Van Beek: Laat hem maar eerst een jaar constant presteren voordat hij in aanmerking kan komen voor oranje.
Kongolo: Moet ook fysiek nog stappen makken maar heeft potentie
Bruma. Speler qua lichaam en uitstraling de meeste potentie. Sterk en voetballende kwaliteiten. Helaas door VI kapot gemaakt.
Rekik: Potentie: Is maar 19 jaar nog! Heeft niets te zoeken nog in nederlandse elftal als CV. Een CV hoor ervaren te zijn en lichaamelijk volgroeid te zijn (als hij 24 is dan is hij wel basisspeler)
Van dijk: Kan niet oordelen, uitstraling en fysiek goed. Voor de rest te weining van hem gezien

13 november 2014 om 16:59

Ook veldman is te jong, toch zie ik redelijk vaak dat hij ook goede dingen laat zien, en momenteel is hij beter dan onze enige echte aanvoerder (not) Moisander.

Het is gewoon moeilijk, mede door de slechte resultaten van het Nl11tal.

Misschien is hij te licht Veldman en moeten we ter afwisseling een ander een kans geven. Blijft een moeilijke beslissing.

De enige die ik van Ajax momenteel een Kans in het NL geef is Klaassen

Hiddink is gek geworden. Beleid en debiel worden niet voor niets met dezelfde letters geschreven. Alsjeblieft hiddink in naam van het nederlandse voetbal pak je biezen en ga met pensioen!

Misschien wilde Guus naast alle rechtbenige centrale verdedigers wel gewoon toch een linkspoot.. is niet zo'n hele rare gedachte. Gister liepen de vrij en veltman ook redelijk in de weg omdat ze natuurlijk alles over hun rechter verdedigen.

Hiddink heeft zeker een PSV bril op en dat laat hij overduidelijk merken. Met een aantal geselecteerde spelers ben ik het wel eens ( Depay, Wijnaldum ),maar Willems, Narsigh en Bruma vond ik al op zijn minst zeer twijfelachtige keuzes .echter Rekik dat spant de kroon want die is echt slecht pfffff

Guus doet er alles aan om te verliezen zodat hij met pensioen kan alleen snapt hij niet dat gewoon opstappen sneller en minder pijnlijk is die sentimentele oude heer

13 november 2014 om 14:17

Dan krijgt hij geen zakje mee

Guus ga toch naar huus, zondag verlies je ook nog. Niemand heeft een klick met guus en dat zie je in de wedstrijden, hij straalt ook niks uit zit als een lamlul op de bank. Hij wilt zelf zo graag weg dat hij nu rekik op gaat roepen. Met alle respect maar je zag dat de psv spelers op wijnaldum na hopeloos falen in oranje, depay heeft zijn momenten en vind ik een ideale nummer 12 om in te brengen om iets te forceren maar basis nee nog lang niet.

13 november 2014 om 13:36

Depay verdient het gewoon, hij is effe uit vorm maja dat komt wel terug.

Wel Rekik maar geen van Dijk?

Guus hou de eer lekker aan jezelf en stap op..

13 november 2014 om 23:50

Het lijkt wel of hij er zelf niet meer in geloofd en nu alleen nog maar zijn vriendjes opstelt.

Nou tot dit bericht twijfelde ik nog, maar dit is geen afspiegeling meer van de Nederlandse clubs. Er zijn ook nog andere voetballers buiten Psv.

Lachwekkend. En maar geen Kongolo die ook dit jaar superstabiel is.

13 november 2014 om 13:31

Kongolo krijgt rust, zou er normaal gesproken natuurlijk eerder bijzitten dan Rekik (en wellicht voortaan ook eerder dan Veltman).

13 november 2014 om 13:43

Kongolo en van Beek zijn allebei licht geblesseerd anders zaten die allang bij deze selectie denk ik.

Het wordt tijd dat Thijs Sleegers de vaste Oranjewatcher wordt voor VI, misschien dat de berichtgeving dan wat positiever wordt

Ja logisch een rechtspoot vervangen voor een linkspoot. Krijg toch sterk de indruk dat Hiddink er geen zin meer in heb. Wat mankeert er aan Janmaat ?

13 november 2014 om 13:34

Janmaat voetbalt niet in Eindhoven

Het is ook nooit goed he

Van Gaal riep 'teveel' Ajacieden op.. Hiddink roept 'teveel' Psv'ers op.... Er is altijd wel iets om op te k***en..

13 november 2014 om 13:36

Van gaal riep meer feyenoorders dan Ajacieden op.. hmmm kom dan wel met feiten voor je online begint te schelden.

13 november 2014 om 15:22

uh wat... 'online begint te schelden' he? misschien even woordenboekje erbij pakken en de betekenis van dat door VZ geblokte stukje opzoeken pikkebaas...

btw: Van Gaal selecteerde in aanloop naar het WK steeds meer Feyenoorders ja, maar begon met Vermeer/cillessen, Van Rhijn, Blind, Veltman en kreeg toen een stortbak aan kritiek over zich heen omdat hij teveel een Ajax-bril op had.

13 november 2014 om 15:40

Die **** komen door een ongepast word te gebruiken. Als ik kloten zeg zie je het ook nog? Van gaal heeft van dag 1 veel Feyenoorders opgeroepen. Dus ja schelden op internet heeft geen zin. Je weet Nederlanders staan bekend dat ze zeer critisch zijn en hier hebben ze zeker gelijk in want het is niet om aan te zien, willems bijv die zwaar en ook zwaar door de mand viel, liep af en toe op t veld van ik ben de man kijk mij, ik ergerde me dood aan zijn houding op het veld. Maakte telkens de foute keuzes. Krul op doel nooit en nooit meer op doel, het was telkens hard billenknijpen met die man op doel, in het stadion zie je het anders dan op tv. Na de blessure van Vlaar zou je denken dat er wel wat ervaring bij kwam. En welke idioot zet Veltman links centraal? Die man is zo stijf rechts als maar kan.

Sven van Beek met Kongolo samen neerzetten. Verdediging waterdicht.

13 november 2014 om 14:47

Op eredivisieniveau wel ja..

Die hiddink is echt een psver.
Waarom neemt hij zoveel psvers mee ..
waar zijn de ajacieden dan?

Ik bedoel:

-Boilesen had erin gemoeten ipv willems
-moisander ipv Bruma en rekik
-Milik of signthorson ipv luuk de jng
-schone ipv wijnaldum..
een kisna of el ghazi is veel beter dan depay en/of depay ( proest)...

en nee, rekik is niet goed genoeg, ze hadden bankzitter mike van der hoorn moeten oproepen ipv basisspeler bij de koploper van neder met de minst gepasseerde verdediging ....rekik

Ik voel me als ajacied echt niet meer verbonden met oranje.. bah Al die Nederlanders die in oranje spelen....

sterker nog, oranje Nike lijkt te veel op het rode shirt van PSV ( ook Nike)

Ze moeten in Adidas spelen met rood en wit....

13 november 2014 om 14:43

Zo een El Ghazi zal eerlijk gezegd niet hebben misstaan in plaats van Narsingh.

13 november 2014 om 14:58

neh, doet te veel cr7 na 1 x blazen en hij valt, zie ik nog liever een quincy menig, nog veel te jong maar goed.

Lijkt me ook de meest logische keuze, ondanks dat hij toevallig ook voor PSV speelt. Van Beek / Kongolo doen het ook wel goed, maar die zijn nog iets onervarener. Kom a.u.b. niet met Van Dijk....je kunt toch absoluut geen conclusies verbinden aan wedstrijden tegen Patrick Thristtle, Dundee, Kilmarnock en Motherwell....een ploeg die he-le-maal van het veld wordt geveegd door Legia Warschau.

Uiteindelijk hebben we het hier over de 4e backup voor een centrale verdediger, laten we ons er ook niet te druk over maken.

13 november 2014 om 13:49

Inderdaad, laten we vooral niet te moeilijk doen.

Persoonlijk zie ik ook liever Rekik dan Van Dijk, precies om de redenen die jij noemt. + Rekik is voor zijn leeftijd al echt ver in zijn ontwikkeling, ik denk dat hij nog een grote carriere tegemoet gaat.

Het maakt me geen drol uit bij welke club een speler voetbalt, het moment dat hij de Oranje (of nu witte) leeuw op zijn borst draagt, sta ik er volledig achter iig.

Eerst een rechtspoot (. Bruma) voor een linkspoot (. Martins Indi) en nu een linkspoot (. Rekik) voor een rechtspoot (. Vlaar). Klinkt allemaal erg logisch.

Misschien kijk ik door een Feyenoord bril, maar toch:
Wel Veltman, wel Bruma, wel Rekik; terwijl volgens de stand in de eredivisie toch echt het centrum van Feyenoord het meest waterdicht is, zeker de laatste weken.

Dus waar is Kongolo of Van Beek? Of waar is heel misschien zelfs wel Nelom?

13 november 2014 om 13:50

Bruma, Veltman en Rekik hebben allen al meer ervaring (ook europees) dan Kongolo en Van Beek. Die jongens komen er ook echt nog wel, maar laat ze voorlopig nog maar bij Jong Oranje meespelen.

En laten we vooral niet vergeten dat Feyenoord NU nog weinig tegengoals heeft, maar het seizoen duurt nog lang en daarnaast heeft Feyenoord nog enkele moeilijke wedstrijden tot de winterstop.

13 november 2014 om 13:59

Volgens mij heeft Kongolo toch echt bij het WK gezeten. Dan wel niet veel gespeeld, hij heeft er wel ervaring uit gehaald. Hij is aanzienlijk beter dan Rekik.

13 november 2014 om 14:51

Klopt, Kongolo heeft ook nog minuten gemaakt toch?

Maar ik vind niet dat een half seizoen in de basis bij Feyenoord, zonder Europees voetbal, opweegt tegen de ervaring van twee seizoenen in de basis bij PSV mét Europees voetbal.

Je stelt dat hij aanzienlijk beter is dan Rekik, op basis waarvan dan? En op welke positie? Je verkondigt je mening als feit.

Ik vind Rekik beter op de CV positie, omdat hij net die hardheid in het spel legt. Het oproepen van Kongolo was echter wel praktischer geweest, omdat hij ook nog op de linkerkant uit de voeten kan.

Rekik kan ik nog wel inkomen aangezien hij een LCV zoekt en er op kongolo (die rust nodig heeft) na geen fatsoenlijke nederlandse Lcv's zijn (weet niet zeker of Douglas links of rechts is). Maar het oproepen van iq-loze bruma boven een van Dijk en Douglas is lachwekkend. Daarnaast heb je met Pieters een LB in de premier league laat Willems eerst maar is een half seizoen op niveau spelen!
En dan nog Narsing, totaal geen idee waarom die is opgeroepen, er zijn voetballers in de eredivisie die 10x beter in vorm zijn en veel beter inzetbaar tegen het counterende Letland. Wat heb je aan narsing als die alleen hard kan rennen terwijl Letland op de eigen 16 speelt?? Roep dan een meevoetballende Toornstra op of een actiemakende EL Ghazi.

Gewoon lachwekkend

Hiddink is dat ook niet meer serieus te nemen alleen Depay en Wijnaldum is terecht , maar psver is het dus ja lekker veel psver in zin laaste interland als bondscoach

Mensen roepen wel Van Dijk of Douglas, maar ik weet zeker dat die mensen in de meeste gevallen amper wedstrijden zien van de 2 spelers. Bij twijfel vind ik dat je voor een Eredivisiespeler moet kiezen, want dat doet de eredivisie ten goede en stimuleert spelers langer te blijven. Ik kan niet zeggen wie wel of niet moet spelen op die positie. Nu zit Guus Hiddink in een fase dat hij niets goed kan doen in de ogen van velen, dus reageren mensen maar kwaad op elke beslissing die hij neemt. Zondag moet hij in ieder geval winnen, anders is het einde echt zoek.

13 november 2014 om 14:49

Jelle SC Hee,

Ik begrijp je punt. Het komt inderdaad de Eredivisie ten goede. Maar, de wedstrijd tegen Letland is van levensbelang voor kwalificatie voor het EK. Dan zou men even niet moeten denken aan de ontwikkeling van de eigen competitie. Men zou juist aan het belang van het EK moeten denken.

Met dit elftal ga je winnen, schop onder hun hol en winnen!! btw had Hiddink tegen Mexico niet Virgil van Dijk kunnen testen?? manmanmanman

*mijn voorkeur gaat uit naar Cillessen (goed Wk gekeept) en bij Ajax ook in bloedvorm.
*wijnaldum is in bloedvorm bij Psv
*klaassen is in bloedvorm bij Ajax
*clasie is in bloedvorm bij Feyenoord en vind ik beter op de positie dan wat Blind nu doet bij Man Unit. Blind Lb
*sneijder is ook redelijk in vorm (beetje ervaring in het team)
*robben is in bloedvorm bij bayrn
*blind is in bloedvorm maar bij het nl-elftal is die beter van toepassing op de LB-posititie
* v Dijk is in bloedvorm bij Celtic had je kunnen testen tegen Mexico (waardige tegenstander)
*de Vrij is in bloedvorm en speelt in een van de betere competities met Virgil naast hem kan het een goed koppel worden.
van Rhijn speelt ook een van ze betere seizoenen bij Ajax.
v Persie,huntelaar,depay,promes maakt mij geen bal uit kunnen allemaal een doelpunt scoren.

Tenslotte zijn Clasie,klaassen,blind,wijnaldum,blind,v Dijk,de Vrij,v Rhijn,cillessen,depay,promes allemaal spelers die nog een tijd meekunnen.

Het is dat Strootman,vlaar,vd Wiel,de Jong nu niet fit zijn anders moeten hun sowieso basis staan..


----------------Cillessen----------------
v Rhijn----de Vrij-----v Dijk-----Blind
Wijnaldum--Klaassen---Clasie--Sneijder
----------Robben---v Persie-----------

Cillessen
van Rhijn
de Vrij
v Dijk
Blind
Wijnaldum
Klaassen
Clasie
Sneijder
Robben
v Persie

Ontsla die vent man. Hoe incapabel kan je zien? Hoe kan je nou met Bruma komen, die veel fouten maken en dan ook nog eens met Rekik? Niet meer geloofwaardig deze beste man.

Leuk en aardig allemaal hoor.. Maar zolang Hiddink een middenveld opstelt met en Affelay en Sneijder en voorin Depay en Robben opstelt maakt het geen donder uit wie je selecteert.. Dan wordt elke verdediging gepasseerd.. We hebben op dit moment niet de juiste verdedigers om te spelen met een team waarin je een aanval en middenveld hebt waarin bijna niemand mee verdedigd.. Dan geef je te veel ruimte weg en worden je kwetsbare verdedigers nog kwetsbaarder....

Leuk voor op de bank gezellig met zijn vrienden.
Wordt een probleem achterin bij Oranje.
Zou Kongolo hebben opgeroepen en hem LCV hebben gezet.

Van Gaal zag tenminste dat ze stand hielden met 5 verdedigers ipv met 4.
Dus wil NL wat gaan presteren met de middelmaat verdediging dan moeten ze beginnen met meer defensief ingestelde middenvelders. Denk aan Clasie bijv.

Alleen zo kan Sneijder worden ontzien, denk je dat Pirlo alle gaten nog dichtloopt?
Voorin Robben en Rvp of Huntelaar, als je ze samen wilt gaat dat ten koste van Sneijder.
Depay als wissel.

Ook kan je van Rhijn nog op Rcv zetten met back up van van der Wiel.
Of je moet kiezen voor Bruma de Vrij Rekik.

Laat Hiddink alsjeblieft loempia's verkopen in Seoul, dit slaat echt nergens op. Depay en Wijnaldum zijn het enige wat bij PSV in Oranje hoort. Rekik moet de kans ook krijgen, maar Willems en Bruma? Promes snap ik ook totaal niet, evenals Luuk de Jong. Guus moet lekker stoppen en thuis sudoku's oplossen. Blind boven Clasie verkiezen? Roep dan ook meteen Ake, Van Beek, Kongolo en Van Dijk op. Allemaal verdedigers met veel potentie. Ik heb dit nooit gezegd maar ik hoop dat Oranje verliest of gelijkspeelt zondag, het is een zooitje met Guus, en hij weet het zelf ook niet meer.

als iedereen fit is zou ik deze opstelling gebruiken guus als je zondag overleeft lees mijn opstelling dan ff alvast bedankt!
je hebt ervaring nodig is gewoon heel belangrijk daarom heitinga terughalen om de jonge jongens bij te sturen en blind gewoon linksachter voor stabiliteit.
huntelaar enkele wedstrijden op rij in de spits vertrouwen geven.

Vermeer
vdwiel
vlaar
heitinga
blind
wijnaldum
strootman
de jong
robben
huntelaar
depay
13 november 2014 om 14:14

Ook ik ben van mening dat Heitinga oproepen een goede keus kan zijn, maar jij geeft eerst de reden dat die de jonge spelers bij moet sturen en komt vervolgens met een opstelling met allemaal ervaren spelers, waarin een Heitinga weinig bij zal hoeven sturen!

Nu een Vlaar geblesseerd is zou ik wel een Heitinga willen zien om in plaats van Ron de andere CV (De Vrij denk ik) bij te sturen en eventueel Willems of van Rhijn als die nog is spelen..

Had tegen Letland graag deze opstelling gezien.. Nu in plaats van Heitinga een middelmaat verdediger uit NL. En dan maakt het mij niet uit of het een Veltman, een Rekik of een Bruma is.

Cillessen
vd Wiel
Heitinga
de Vrij
Willems
Wijnaldum
Blind
Robben
van Persie
Depay
Huntelaar
13 november 2014 om 14:19

klopt royajax maar ik bedoel zelfs al op training je moet ze echt langzaam brengen het is nog veel te vroeg voor willems en veltman die moet je nog enkele jaren tijd geven en wel kijken of ze echt goed genoeg worden voor de basis.

jou basis vindt ik op deze moment zeker ok alleen willems na gisteren was echt schandalig slecht zou ik toch echt blind linksachter zetten ook al is het een slechte tegenstander hij verdient het echt niet om zondag in de basis te staan en dan toch sneijder maar op het middenveld.

13 november 2014 om 14:28

Ik ben het met je eens dat Willems gister belabberd speelde, toch denk ik dat het nu de beste optie is nu zowel de Jong als Strootman er nog niet bij zijn.

Met Sneijder erbij staan er 5 spelers in die niet mee verdedigen, lijkt me iets te veel van het goede bij de toch al matige verdediging.. Daarom denk ik dat er altijd een Nigel de Jong of Daley Blind moet staan om verdedigend op het middenveld te spelen, met daar langs een spelmaker als Wijnaldum, en als Strootman terug is Strootman! Die aanvallend hen steen bijdragen maar hun verdedigende taken ook uit voeren..

Wanneer Sneijder speelt, moet je van Persie of Huntelaar in de spits zetten en de ander van deze 2 op de bank.

13 november 2014 om 14:53

Als je voor de 4231 variant gaat zal ik voor deze opstelling gaan
(ik doel dan op volgende wedstrijd.)

---------------Cillessen-------------
van Rhijn----de Vrij---v Dijk------Blind
----------Wijnaldum---Clasie----------
---Robben----Klaassen---Promes
----------------v Persie---------------

Cillessen
van Rhijn
de Vrij
v Dijk
Blind
Wijnaldum
Clasie
Robben
Klaassen
Promes
V Persie
13 november 2014 om 15:00

Dat zou inderdaad een optie zijn als je Willems niet laat spelen, het is dan denk ik of Willems of Clasie bank.

Enige wat ik niet begrijp is Promes
Depay speelde gister niks klaar, maar die Promes die trapt in 20 minuutjes 3 voorzetten over de achterlijn.. Depay kan denk ik meer klaar spelen!

Verder wordt het de volgende wedstrijd lastig met Klaassen (geblesseerd) en v Dijk (niet opgeroepen) te spelen Maar dat geld uiteraard ook voor Heitinga..

13 november 2014 om 14:46

Als je Heitinga zag voetballen bij Fulham dan ben je wel heel diep gezonken om hem nu weer van stal te halen.

Veltman en De Vrij gaan gewoon starten.

13 november 2014 om 23:54

@ jarre
Eindelijke een opstelling die wat Kracht uitstraalt!

Waarom niet meteen Zoet ook en op de Goal, zijn we meteen van hem af.
Niets tegen PSV hoor doen leuk mee dit jaar en ik gun het Cocu, maar valt erg op.
Valt me mee dat hij ze niet heeft laten naturaliseren toen hij bij de russen zat.

Wat een Vent

Hoofdschuldige blijft Knvb, die had voor verjonging moeten gaan.

Stel eens een keer echte kerels als Douglas en Van Dijk op. Waarom zijn Nederlandse coaches daar zo angstig en koppig in. Ik wordt er langzaam ziek van. Met goede verdedigers had Nederland zonder grap 2x WK kunnen winnen!

Van dijk ... Kijken hoeveel ophef deze naam nu weer krijgt.

Komt Guus Geluk net als onze Bertje van Oostveen soms niet graag in de Kuip? Daar staat ene Kongolo centraal achterin aardig te ballen en zat afgelopen WK geloof ik ook bij de selectie van het NL-elftal.

13 november 2014 om 14:51

En is niet beschikbaar dus kan niet opgeroepen worden.

Lachwekkend en zielig. Wat ben ik blij wanneer Hiddink weg is bij Oranje. Rekik en Bruma zijn een heel matig en kwetsbaar centraal duo en worden opgeroepen puur omdat ze bij PSV spelen. Van Beek en Kongolo zijn samen twee keer zo beter.

Douglas !
Ongelofelijk dat Douglas geen kans krijgt. Speelt een niveau hoger dan de rest, nadat hij ook al als sterkhouder van twente elke nationale prijs die te winnen valt gewonnen had in NL. Daarnaast veel ervaring, ook Europees.

Van Dijk, Douglas, Vlaar en Kongolo horen nu de 4 centrale verdedigers te zijn die opgeroepen moeten worden. Pieters en Blind voor de linksback posities. Van der Wiel en van Rhijn voor rechtsback. Janmaat is te traag. Strootman, Fer, Clasie, N de Jong voor de 2 controlerende posities op het middenveld. Sneijder en Klaassen voor de schaduwspits positie. Robben, Depay, Narsingh, El Ghazi voor de vleugelspitsen en Huntelaar en van Persie voor de diepe spits. Cillissen, Vermeer en Krul zijn de beste 3 keepers.

13 november 2014 om 14:53

Janmaat is te traag, maar de veel tragere blind kan wel op linksback?

13 november 2014 om 15:27

Ja maar op links heb je niet zo heel veel alternatieven vind ik.

13 november 2014 om 15:38

Als van Rhijn goed genoeg is op rechts dan kan je op links toch ook met een van Aanholt of Buttner spelen. Van Aanholt doet het prima in de PL. Van Buttner krijg ik weinig mee, maar als hij goed presteert dan is het best een optie.

Lekker handig om Rekik op te ropen. Speelt al het hele seizoen bijzonder matig. Onbegrijpelijk dat hij opgeroepen wordt. Waarom geen Van Dijk. Desnoods Mathijsssen, Heitinga, Gouweleeuw, Kongolo, maar geen Rekik.

13 november 2014 om 15:14

Ja want Heitinga, Gouweleeuw en Mathijssen zijn allen stuk beter dan Rekik. Kongolo is licht geblesseerd...en van Dijk ga ik het niet eens over hebben.

13 november 2014 om 15:31

Rekik bakt er al weken, zo niet maanden helemaal niks van.

13 november 2014 om 16:18

Je bent zeer goed in overdrijven!

Nou nog even Brenet en Zoet ipv de geblesseerde Van Rhijn en Vermeer en de verdediing kan Letland aan.

Ik vind Rekik goed bezig. Ik hoop dat Hiddink hier mee komt: Vermeer, van rhijn, de vrij, rekik, blind; robben, wijnaldum, clasie, sneijder; van persie, huntelaar

sorry misschien een stomme vraag.. maar waarom is BMI niet opgeroepen? is hij gebleseerd?

Voor de rest.. Rekik opgeroepen.. hhmmm.. dan had ik liever van Beek opgeroepen, vind hem namelijk veel verder in z'n ontwikkeling en kwa potentie.

13 november 2014 om 15:10

BMI is grieperig.

We gaan toch geen Rekik oproepen terwijl we bij Ajax de duurste Nederlandse verdediger van de Nederlandse velden hebben rondlopen? Dan heb je er als bondscoach echt niks van begrepen!

Het is helemaal niet zo moeilijk in mijn ogen. Roep een balveroverende middenvelder op (anita, normaal de Jong), zet er een diepgaande naast(wijnaldum/klaassen) en Sneijder erbij(later Strootman) en problem solved. Zet twee sterke voetballende verdedigers in het centrum(van Dijk met Kongolo) van der Wiel en Pieters op de flanken en ze kunnen het voorin uitzoeken. Heb het idee dat Guus maar wat doet, Blind en van Nistelrooy, twee lulletje rozenwaters, als assistent helpt dan ook nog eens niet mee. Zou Rijkaard met Ten Cate wel eens willen zien.

13 november 2014 om 23:58

Hoe heeft die Anita zich eigenlijk ontwikkeld. Ik heb hem maar heel even gezien toen hij nog erg jong was. Ik vond hem best talentvol.

14 november 2014 om 12:37

Zit nu op de bank bij Newcastle. Zit periodes op de bank en dan weer periodes voetbalt hij in de basis. Maar ging mij meer om het type speler, en er zijn er in NL nou eenmaal weinig. Een Clasie is ook geen balveroveraar. Al met al vreemd dat Anita geen 1x is geselecteerd onder twee verschillende bondscoaches terwijl er op die positie toch niet veel voorhanden is.

Ik zeg Paddy Mcnair Naturaliseren

Zoet
aria
Bruma
Rekik
Willems
Schaars
Wijnaldum
Hendrix
Narsigh
de Jong
Depay

Kunnen we het niet met Kuijt proberen in het centrum, die kan op alle posities spelen en heeft ervaring en inzet?

13 november 2014 om 23:59

Met Ruud Krol zou het misschien kunnen.

De hele selectie is lachwekkend. Affelay is de basis. Hij heeft 3 jaar lang niet gespeeld en speelt gewoon dramatisch. Er wordt wel steeds gezegd dat Van Dijk bij een mindere club speelt maar dat doet Verhaegh ook. Hiddink had op z'n minst Van Dijk kunnen testen. Dan hadden we allemaal kunnen oordelen. Van Dijk is altijd beter dan Rekik, Bruma en Veltman. Dat Promes erbij zit snap ik ook niet. Dramatische voetballer.
Het Nederlands elftal gaat het nog moeilijk krijgen de komende jaren. Iedereen vindt zichzelf zo goed. Laat het dan ook zien!!!

Die hoopt natuurlijk dat hij ontslagen wordt zodat hij nog een som geld meekrijgt.

Hiddink is weer echt een PSV man zo te zien. Overduidelijk dat hij PSV spelers voortrekt. Ik heb gisteren Jetro Willems van dichtbij gezien. Man man man bij fc bal op het dak zou hij ook niet misstaan.

13 november 2014 om 16:02

Inderdaad, alleen Wijnaldum en Depay hebben van de PSV spelers iets te zoeken bij Oranje. Kijk alleen al naar de linksback. Van Aanholt en Büttner zijn overduidelijk beter dan Willems. Ook Congolo zou er nog kunnen spelen.

Ik zal Hiddink alvast een handje helpen met de opstelling al weet die zich te plaatsen voor het EK.
4-2-3-1

------------Cillessen-------------
vd Wiel---Vlaar---v Dijk-----Blind
-------Strootman---Clasie---------
--Robben---Klaassen---Depay--
-------------v Persie------------

Bank: Vermeer, Krul
Bank verdediging: Van Rhijn, de Vrij, Bmi,willems, Daryl Janmaat
Bank middenveld: Wijnaldum,sneijder,de Jong,guzman,affelay,fer
Bank aanval: Promes,huntelaar,lens, Siem de Jong

Cillessen
vd Wiel
Vlaar
v Dijk
Blind
Strootman
Clasie
Robben
Klaassen
Depay
v Persie

geen wonder dat de resultaten uitblijven. met allemaal psvers is het ook lastig om op topniveau te presteren.
Hiddink laat zich wel kennen hoor met al zijn psvers

13 november 2014 om 17:33

@gloryunited al die psvers zitten zowat op de bank. willems werd gewoon getest en is denk ik gezakt en depay is gewoon de beste optie op links

Het hele probleem van dit Nederland ligt achterin. Velen roepen om het vertrek van Hiddink, maar elke andere coach die ons traditionele 433-systeem wil spelen zou problemen achterin krijgen. Van Gaal speelde niet voor niks 532 op het WK. Enige oplossing naar mijn mening is goede verdedigende middenvelder(s) achterin te zetten. Een blok op het middenveld Strootman-Blind en achterin Vlaar-de Jong stel ik voor indien iedereen fit is. Van der Wiel is de logische rechtsback. Linksback kunnen we over discussiëren. Ik zou voor van Dijk gaan. Dan straat de verdediging kracht uit en bovendien hebben de backs voetballende kwaliteiten. In het midden staan 2 harde "ausputzers".

Het is duidelijk dat Hiddink aanstuurt op een vroegtijdig vertrek bij Oranje. Eerst de uitspraak dat hij opstapt als er niet gewonnen wordt van Letland en nu het oproepen van het verdedigingsduo van Psv. Het continu negeren van Virgil van Dijk als krachtige, grote CV die ook opbouwend sterker is geworden de laatste tijd bij Celtic is een voorteken van de bondscoach om snel afscheid te nemen van een functie die hem zwaarder lijkt te vallen dan vooraf ingeschat. Hij heeft de zaag geleverd voor zijn eigen stoelpoten en lijkt nu zelf nog wel een handje te willen helpen ook.

13 november 2014 om 16:22

Ik ben het met je eens dat van Dijk al opgeroepen had moeten worden hoor, maar dat constante roepen op die jongen hier op voetbalzone komt me aardig de keel uit. Hij is minder slecht dan Rekik en Bruma, maar ook van Dijk vind ik alles behalve een geweldenaar. Ik heb de meeste wedstrijden van Celtic gezien tegen de andere ploegen in de top 5 van Schotland en daar doet van Dijk het niet bijzonder verheffend. Hij wordt hier duidelijk groter gemaakt dan hij is.

13 november 2014 om 16:30

Ook in de CL vorig seizoen speelde Van Dijk alles behalve goed. Overdreven gedoe allemaal. Hij komt op de trainingen gewoon tekort anders had hij er wel bijgezeten.

13 november 2014 om 16:46

Ik volg Celtic ook het hele seizoen al en ik zie hem veel minder fouten maken (verdedigend) dan de nu opgeroepenen en hem opbouwend beter werk doen. Ik beschrijf hem niet als de beste verdediger van de wereld, maar zie hem in de huidige selectie wel als een van de beste CV van Oranje.

Guusje heeft een hekel aan Feyenoord dat is wel duidelijk. Op het WK speelde we regelmatig met 8 of 9 (ex-) Feyenoorders en werden we derde. Nu spelen we met maximaal 1 (ex-) Feyenoorder maar lopen we gewoon het EK mis. Lekker die PSV-ers blijven selecteren Guus. Of lekker gaan spelen met Veltman, Van Rhijn, Blind en Huntelaar. Ik zou haast denken dat je express probeert te verliezen zodat je lekker met pensioen kan.

13 november 2014 om 16:28

De enige Oud-Feyenoorders die wel geselecteerd worden zijn de Feyenoorders die overgelopen zijn naar PSV (Rekik, Bruma en Wijnaldum). Walchelijke vent die Guus. Helaas wordt het er met Blind ook niet beter op. Dan spelen we over een paar weken met Denswil en EL Gazastrook in de basis.

13 november 2014 om 16:43

Ja want de vrij was gisteren echt goed, janmaat was op het wk al voorbij gestreeft door Kuijt en dit seizoen heeft EL Ghazi meer laten zien dan Narsingh (niet dat ik daarmee wil zeggen dat EL Ghazi geselecteerd moet worden). blind speelde op WK ook gewoon basis dus hij zal vast wel iets kunnen

13 november 2014 om 16:48

Om nou te zeggen dat El Ghazi een plaats verdient.
Hij doet mij te veel denken aan CR7 1 x blazen en hij kijkt hopeloos verliefd naar de scheidsrechter of hij een vrij trap mag.

13 november 2014 om 16:57

Echt grappig bn jij

13 november 2014 om 16:38

@pedro

Het is makkelijk om te zeggen dat we het met dezelfde (ex)feyenoorders nu ook zo goed doen.
Volgens mij was het namelijk die Ex Feyenoorder die ons het gelijkspel tegen Tsjechië verspeelde.

Om nou Veltman, Blind van Rhijn en Huntelaar de schuld te geven van het verlies, waarom omdat het (ex) Ajax is? Volgens mij heeft Feyenoord mede dankzij Vermeer 1 van de minst gepasseerde defensies en komt dit niet alleen op het CV van van Beek en Kongolo.

Ik ben een Ajaxcied, maar vind dat het Nl11tal met de best mogelijke opstelling moet spelen en dan komt de beste defensie gewoon momenteel niet van de huidige top 3 van de Eredivisie.

Daarnaast moet er ook wel een Chemie bestaan tussen de Linie en dat is momenteel zoek in het hele elftal

13 november 2014 om 16:52

Juist die chemie was er op het WK wel maar die heeft Guus nu overboord gegooid. Wil het verlies niet alleen op die 4 Ajacieden afschuiven want de PSV-ers zijn net zo slecht. Maar aan ons kan het niet liggen op die ene fout van Janmaat na. Maar als die idioot Guus iedereen die 1 fout maakt uit de selectie zou verwijderen zou er geen elftal meer over zijn. Pff en dan ook niet eens aangeven waarom hij na 3 jaar vaste waarde ineens onterecht afvalt. Gewoon misplaatste arrogantie van Guus.

Triest heel triest, ga lekker met pensioen, en genieten van je miljoenen

Wat een commotie om niks. Dat er 7 spelers geselecteerd zijn zegt natuurlijk niet heel veel, alleen Memphis en Wijnaldum volstaan. De rest is geselecteerd om even laten proeven aan het grote werk. Al zal Willems in deze lijn sneller dan verwacht een vaste plaats verkrijgen.

Of we nog niet genoeg van die PSV ere hebben de een heeft nog meer kapsones als de ander Willems wat een aanfluiting de pay helemaal een ramp narsing goeie hardloper en dan nu relkik die helemaal niet kan verdedigen en dan kan ik nog wel even doorgaan meneer Hiddink waarom selecteer je niet heel PSV ,dan is net of je weer thuis bent in Eindhoven .hoopt echt dat we zondag van je verlost zijn ga lekker ergens in de zon van je oude dag genieten maar stop met trainer zijn jouw tijd is allang achterhaald

Zal die bril die hij op heeft gesponsord zijn door Psv? Wat een aanfluiting is deze man zeg. Als hij een WC bril opzet ziet hij het nog niet deze arme man heeft een bunker voor zijn hoofd. Ben zelfs bang voor Letland want het vertrouwen van de spelers in een goede afloop en in Guus worden alleen maar minder en minder. Voor ons zou het goed zijn als hij vertrekt maar voor de kwalificatie een ramp.

ja ik ben voor psv maar ik denk dat een pion nog beter zijn werk doet.

Alsjeblieft Guus, ROT ZO Snel Mogelijk Op!!!
Je slaat volledig door met je hoge psv gehalte! En als ze er nou nog wat van kunnen, dan hoor je me niet.
Even serieus, wat doen Willems, Veltman, Bruma, Rekik, Promes en L. de Jong in godsnaam bij dit elftal. Diegene die speelden bewezen gister weer dat ze er geen pepernoot van kunnen op dat niveau, die anderen kunnen er ook helemaal niks van. Waarom probeer je in zo'n wedstrijd dan niet jongens als van Dijk en Douglas? Dan zie je gelijk of ze door de mand vallen. Sorry hoor maar van mij mag voor het eerst Nederland verliezen, zodat we zo snel mogelijk van Guus af zijn. Kan hij weer lekker in z'n Russische centjes zwemmen.

De gehele filosofie erachter is gewoon fout.
Met Willems en van Rhijn heb je twee backs die heel matig verdedigen. Aanvallend kunnen ze goed meekomen maar op dit niveau is het van belang dat je met 4 echte verdedigers speelt anders lopen je aanvallende backs alleen maar achter de tegenstander aan. Blind zou ik linksback zetten. Hij is de enige die verdedigend nog redelijk sterk is misschien komt hij wat snelheid te kort maar dat is te overzien. Op de rechtsback is Janmaat in mijn ogen onbetwist.
Het middenveld zou ik op de schop gooien. Sneijder die alles zelf wil proberen te doen heeft gewoon te weinig rendement die geweldige actie die hij eens in de 5 wedstrijden laat zien is niet voldoende. Ik zou Klaassen daar wel eens willen zien. Wijnaldum vind ik het goed doen in Oranje dus zou ik laten staan. Strootman of Clasie kunnen dan de plek van Blind invullen welke naar de LB positie was gegaan. Robben welke individueel misschien de beste speler is zou ik ook uit de basis houden. Puur omdat Robben eigenlijk onze spits uitschakelt. Robben word veel gezocht en Robben komt ook vrijwel altijd naar binnen waardoor er niet meer te voetballen is in de 16 van de tegenstander een Sneijder hielp daar vaak ook niet aan mee omdat hij zich ook vaak in de 16 meld dan. Daarnaast mocht Robben er voor kiezen eens buiten langs te gaan dan probeert hij in ieder geval om er langs de achterlijn langs te komen wat vaak niet lukt de pass die dan volgt is dan inmiddels veel te laat.

Over van der Wiel en van Dijk word wel steeds gezegd dat ze bij zo'n goede club spelen maar hun tegenstanders daarin tegen is van een lager niveau dus de reden dat ze bij een goede club spelen is dan ook onzin. Juist de spelers die bij een lager team spelen, spelen vaak tegen de betere tegenstanders dus wanneer deze spelers laten zien hun mannetje te staan, kan je concluderen dat hun in feite een betere prestatie is leveren.

Zolang Hiddink Veltman en Cillisen niet in de basis zet maakt het mij niet uit want die 2 komen gewoon zwaar tekort voor Oranje.

13 november 2014 om 18:11

Veltman Ja Cillisen vind ik niet echt gegrond, daar ik ook niet weet wie wel, vermeer presteert beter dan hem maar heeft ook een betere heeft ook en betere verdediging.

Krul uitgesloten

Psv is dit seizoen wel (een van) de club(s) met de minste tegendoelpunten....

dit lijkt mij wel een aardige selectie voor komende wedstrijden indien iedereen fit is. omdat vlaar geblessseerd is zou ik direct van dijk oproepen en verder ook emanuelson erbij heeft laatste jaren ook geen kans meer gekregen en misschien klinkt het gek maar glenn loovens vind ik ook een goede centrale verdediger speelt in de championship in engeland, heitinga zou ook nog kunnen is altijd nog beter dan dat zooitje van psv (bruma en rekik).

Krul
Van der Wiel
Van Dijk
Vlaar
Emanuelson
De Jong
Strootman
Robben
Sneijder
Depay
Van Persie

Pff Hiddink Rekik oproepen en V.dijk (wederom) links laten liggen?? Pff Guus Guus guus waar ben je mee bezig.

dit is het beste zo ongeveer wat je kan maken voor tegen letland

KRUL
VAN RHIJN
BRUMA
DE VRIJ
WILLEMS
CLASIE
SNEIJDER
WIJNALDUM
ROBBEN C
HUNTELAAR
DEPAY

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren