Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Marokkaanse voetbalbond benadert Ziyech: 'Ik twijfel totaal niet'

Laatste update:

Jong Oranje speelt aankomende donderdag een oefenwedstrijd tegen de leeftijdsgenoten van Duitsland en Hakim Ziyech zal in dit duel niet in actie komen. De middenvelder van FC Twente werd niet opgenomen in de selectie van Remy Reijnierse en de vraag is of Ziyech nu ooit nog in het shirt van Nederland zal spelen. De Marokkaanse voetbalbond trekt namelijk aan zijn mouw.

/

Voor de camera van FOX Sports liet de technicus weten dat er contact is geweest met de Marokkaanse bond. Hij kreeg echter nog geen uitnodiging voor het Marokkaanse elftal. "Zolang ik niet hoef te kiezen tussen Nederland en Marokko, maak ik die keuze nog niet", zei Ziyech. "Ik twijfel totaal niet, maar dat wil niet zeggen dat ik al weet voor welk land ik ga kiezen. Zodra het moet, maak ik die keuze. Maar het is nog niet zover."

Ziyech zat de laatste maanden niet altijd bij de selectie van Jong Oranje en dat zit de dribbelaar toch niet helemaal lekker. "De ene keer nodigen ze me wel uit en de andere keer opeens niet. Ik ben wel teleurgesteld als ik er niet bij zit, maar ik kan er niet zoveel aan doen", aldus Ziyech.

Denk je dat Hakim Ziyech in het Nederlands elftal kan komen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ga lekker voor Marokko spelen Hakim, probeer Anwar dan ook over te halen en met jullie zullen de andere ook volgen. Wat een geweldige selectie zou Marokko kunnen hebben als dit soort jongens voor Marokko zouden kiezen.

Niet dat de selectie op dit moment niet misselijk is, zitten zeer goede spelers tussen.

9 november 2014 om 20:29

Marokko heeft al jaren goede technische spelers maar er zit geen lijn in het beleid en geen discipline en samenhorigheid in het team.

9 november 2014 om 20:31

Wel een leuk aanvalslinie met o.a Amrabat,Ziyech,El Ghazi

9 november 2014 om 20:40

maar op een WK bijvoorbeeld kom je er niet ver mee ( op dit moment)

10 november 2014 om 03:24

Assaidi speelt toch ook voor Marokko? Of heb ik het verkeerd met Assaidi Amrabat en El Ghazi heb je een goede aanval, Ziyeh achter de spitsen zou mooi wezen.

10 november 2014 om 13:54

Marokko heeft officieel laten weten Ebola Cup niet te gaan organiseren, dat kan er voor zorgen dat ze een jarenlange schorsing zullen krijgen (uitsluitel Africa cup en WK) en dan krijg je weer dat spelers niet voor Marokko zullen kiezen. Wie wilt er voor een land spelen dat geen wedstrijden mag spelen.

9 november 2014 om 20:40

Lekker dankbaar.. die mannen hebben alles wat ze op het veld nu kunnen, te danken aan Nederland. Hun opleiding, spelopvatting en techniek, hebben ze te danken aan een nederlandse club. Waren ze in marokko blijven wonen, dan waren ze niet zo goed geworden.

9 november 2014 om 20:52

@snapik

hij heeft het 100% aan zichzelf te danken, als zyech iets minder talent had hadden de clubs hem zo bij de grofvuil gezet. Zo hard is het voetbal tegenwoordig. Heel veel voetballertjes met veel talent en veel doorzettingsvermogen halen het net niet en worden zonder pijn en moeite zo weggezet.

9 november 2014 om 21:16

Haha. Domme opmerking van snapik.
Hoezo alles aan Nederland te danken? Hij voetbalt toch zelf zo goed en de Nederlandse topclubs willen ze. Je gaat toch ook niet tegen Arias zeggen waarom ga je niet voor Nederland voetballen.
Slaat nergens op jou opmerking.
En vooral de laatste zin. Je bent vast zo'n PVV stumpertje.

9 november 2014 om 21:29

VVD alert!

9 november 2014 om 21:31

Hij voetbalt zelf inderdaad geweldig. Maar, was hij ook zo goed geworden zonder de Nederlandse opleidingsinstituten? Had hij ij Marokko eenzelfde garantie gehad op deze toekomst? Het voorbeeld van Arias vind ik bizar dom, gezien het feit dat hij zijn voetbalopleiding elders heeft genoten, en, hij geen Nederlands paspoort heeft. En nee, mijn politieke voorkeur ligt bij de D66, de partij die staat voor gelijke kansen.

9 november 2014 om 22:07

Wat maakt het uit joh? Gaat ons toch helemaal niks aan?

9 november 2014 om 22:14

Dus als jij in japan bent geboren ga je dan ook voor japan kiezen boven Nederland jullie praten makkelijk dat iedereen voor Nederland speelt ik hoop ooit dat er een grote Nederlandse talent voor een andere kiest en dan kijken of jullie gaan zeggen ja hij is gwn nederlander

9 november 2014 om 22:50

Gast.. Leer Nederlands praten en schrijven!
Met je vergelijkingen die kant noch wal raken en onduidelijk gezwets.

Persoonlijk vind ik het niet netjes als hij voor Marokko zou kiezen omdat hij zijn voetbalopleiding in Nederland genoten heeft en voor de jeugd elftallen uit gekomen is.

Komt ook bij dat Marokko niet echt een sterk elftal heeft en al jaren niet meer actief is geweest op het hoogste niveau! (Lees WK)
Mochten ze door het afzeggen van de organisatie van de Afrika cup een schorsing krijgen dan zal Marokko helemaal geen toekomst meer hebben!
Het is jammer dat deze discussie gevoerd moet blijven worden en dat deze discussie eigenlijk alleen maar gevoerd word over de Marokkaanse voetballers. Surinamers, Antillianen kiezen al jaren voor het Nederlands elftal! Zelfs de meeste Duitse Turken kiezen voor een interland carriere voor Duitsland. Jammer dat dit niet zo vanzelfsprekend is voor onze Marokkaanse medelanders!

9 november 2014 om 22:52

Dus omdat hij ooit als een amateur speler die contributie betaalde moet hij voor Nederland spelen? Dat een BVO brood in hem ziet en aan hem verdient, heeft niks met Nederland te maken. Jeugd spelers van Chelsea en Vitesse moeten zeker voor Rusland spelen en die van M.u. voor Amerika. Den Haag wordt Chinees, enz.

9 november 2014 om 23:36

Deze jongen is in Dronten geboren. Dronten is een plaats in Nederland.
Hij is opgeleid in Nederland, verdient zijn brood in Nederland en heeft bij de Nederlandse jeugd elftallen gespeeld!

Dus wanneer meneer volwassen is komt hij uit voor Marokko.. Omdat zijn ouders hier ooit geboren zijn en economische migranten waren.
Deze jongen is een Nederlander dus waarom zou hij überhaupt de keuze hebben om voor Marokko uit te kunnen komen!

9 november 2014 om 23:46

Komt bij.. Nadat ik je reactie nog eens terug las: Waar heb jij het over? Dat waar de eigenaar van de club vandaan komt invloed moet hebben op het nationale elftal waar de spelers voor uit kunnen komen?
Geen idee hoe je daar bij komt of in welk opzicht ik het hier over gehad heb!

10 november 2014 om 00:01

Die keuze heeft hij nu eenmaal. Waar hij als jeugd spelertje heeft gespeeld doet er niet toe. Zijn talent is niet Nederlands. Wie waren zijn trainers. Misschien wel een Marokkaan.
Het trainingscomplex van Vitesse.is door een Rus betaald en daar lopen ook buitenlandse trainers op de Russische loonlijst.. Dus wat heeft Nederland aan deze opleiding gedaan?
Brama heeft zijn voetbal opleiding en carrier aan Twente te danken maar loopt gratis de deur uit om bij Zwolle tegen Twente te spelen. Zijn goed recht.
Mag de zoon van de Chinees op de hoek een restaurant in China beginnen terwijl hij in Nederland is geboren en op school heeft gezeten?

10 november 2014 om 02:23

Ze hebben het er aan te danken, maar natuurlijk niet uit liefdadigheid van de clubs. Ze zijn Nederland helemaal niets verschuldigd. Lekker voor Marokko kiezen als je gevoel dat zegt!

10 november 2014 om 06:58

Zijn talent is niet Nederlands? De opleiding van Vitesse is Russisch en heeft Nederland niets aan gedaan. Hoe lang is een chinees?
Laten we verder discussiëren wanneer jij de basisschool afgemaakt hebt en je mij uit kan leggen wat je bedoeld met deze zinloze voorbeelden!

10 november 2014 om 08:07

Omdat ik de basis school in Nederland heb gehad moet ik in Nederland werken, moet ik daar belasting betalen, daar vakantie vieren, heb ik geen morele vrije keus? Aan mijn hoela. Dat bepaal ik zelf wel.
Een Nederlands talent in Engeland bij een BVO opgeleid moet weigeren om voor oranje te spelen want Nederland heeft niks voor hem gedaan. Dat vind jij.
Dat jij je de wet wilt laten voorschrijven door mensen die jou willen gebruiken is jou zaak, ik trap daar niet in.

10 november 2014 om 10:50

Aha.. Dus jij vind dat iedereen de vrije keuze moet hebben om uit te kunnen komen voor welk nationaal elftal dan ook! Dat ik (ondanks dat ik niets met dit land heb) ook voor amerika uit moet kunnen komen gewoon omdat mij dat leuk lijkt.
Dat het nationale elftal van een land los staat van de nationaliteit die je bezit.
Zou een mooie gewaarwording zijn in die droomwereld van jou dat iedereen voor elk land uit kan komen!

10 november 2014 om 14:14

JA. Mogen de fan's van Twente niet uit Duitsland komen? Het is een paar kilometer. Wat heb ik met lands grenzen, helemaal niks. Ik ben wie ik ben en idioten zo als jij plakt er een sticker op .
Hij heeft 2 paspoorten en ik wil er wel 100..
Laat die jongen zelf kiezen als aardbewoner. Het is geen misdadiger.tokkie.

10 november 2014 om 20:35

Ik vind het jammer, andere landen profiteren al jaren van marokkaanse talenten, zie afellay nu Belarabbi van Duits elftal, fellaini , rami, chadli, kaboul, konko, bahoui, el younoussi van noorwegen, el abdellaoui noorwegen, el haddadi spanje , mag Marokko dan nooit geluk hebben met een goede speler. Als alle Marokkanen voor Marokko kozen had Marokko zeker een kwart finale ploeg minimaal.

9 november 2014 om 20:41

Bij Nederland heb je garantie voor betere spelers, dus een beter team. Je zou alleen voor Marroko moeten uitkomen als je het niveau van het NL elftal niet kan halen. Je hart kan natuurlijk ook gewoon bij Marroko liggen, dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt. Maar in sportief opzicht moet je gewoon voor het NL elftal kiezen.

9 november 2014 om 21:06

Nou daar zal ik niet zo zeker van zijn over dat 'sportieve'
Het Nederlandse voetbal krijgt de komende jaren met een lichting te maken die misschien wel heel goed kan voetballen maar wel mentaal en fysiek zwaar tekort gaat komen.
Na het komende EK, waarvan het nu al billenknijpen is of 'we' het gaan halen, gaat dit zich aandienen.
Ik ben bang dat dit probleem zeker vijf/zes jaar of misschien wel langer gaat aanhouden.

9 november 2014 om 21:19

Nou dat het nu wat minder loopt zegt niet zoveel. Nederland is gewoon veel professioneler.

9 november 2014 om 22:05

@decorner

Dat hoor ik al jaren. Komt allemaal goed joh. En als het niet goed komt heb je meer tijd voor vrouwen/vriendin/vrouw.

9 november 2014 om 21:12

Wat ik net las, is het Marokkaans elftal qua namen echt goed, kan iemand me meer vertellen over het spel ben echt benieuwd, ik zie toch aardige namen staan zoals : Benatia , Belhanda , Baradda, Amrabat, Bousoufa en Dirar die speelt ook Champions league toch ? En veel talenten en subtoppers , netals Servië spelen jullie helaas geen WK, we doen zeker niet onder voor landen als Nederland, Mexico , Costa Rica of Griekenland..

9 november 2014 om 22:54

Inderdaad. En rkc ligt op eem hoger niveau dan Real Madrid...

9 november 2014 om 21:19

Het was te denken dat die aasgieren van een marokkaanse bond weer spelers komen jatten. Nederland pomt geld in opleidingen en marokko wil weer de vruchten komen plukken.

Zou toch zonde zijn.

1) omdat je hem dan midden in het seizoen om de twee jaar kwijt bent voor de Afrika Cup (moet daar ook niet iets aan gedaan worden trouwens...)
2) het is een ontzettend groot talent, dat zeker het niveau van het Nederlands Elftal kan halen. Als Klaassen opgeroepen wordt, dan misstaat Ziyech zeker niet.

9 november 2014 om 20:34

Tjah, het is januari of in de zomer. En in de zomer ergens in Congo of Nigeria spelen...heeeelllll no

9 november 2014 om 20:40

Europeanen en Aziaten speelde ook een WK in Zuid-Afrika dus dan moeten de Afrikanen wel in de zomer op hun eigen continent wel wedstrijden kunnen spelen!

9 november 2014 om 20:45

Lente: 1 september t/m 30 november
Zomer: 1 december t/m 28 februari
Herfst: 1 maart t/m 31 mei
Winter: 1 juni t/m 31 augustus

Zuidelijk halfrond vriend .

9 november 2014 om 20:59

Hahahaha! Je hebt het over de Zuidelijke helft van Afrika, de Noordelijke helft heeft gewoon dezelfde seizoenen als ons hier in Nederland...

9 november 2014 om 20:34

Nee daar moet en kan niets aan gedaan worden! Je gaat toch niet hartje zomer een toernooi in midden-Afrika spelen? Hetzelfde nu met dat gezeik om het WK in Qatar, het is gewoon onmogelijk.

9 november 2014 om 20:45

Haha analyse is de naam, had je dan niet even kunnen analyseren dat Afrika op het zuidelijk halfrond ligt?

Dat betekend dus dat in onze zomer, het daar winter is.

Lente: 1 september t/m 30 november
Zomer: 1 december t/m 28 februari
Herfst: 1 maart t/m 31 mei
Winter: 1 juni t/m 31 augustus

Dan zouden ze dus in de winter spelen. In veel gebieden van Afrika is het inderdaad in de winter alsnog verdomd heet. Maar speel dan gewoon niet de te hete uurtjes, vooral in de avond etc. Ik vind het nogal makkelijk om te zeggen dat het niet kan. Het WK was toch ook in Zuid-Afrika, in onze zomer!

Overigens vind ik dat de Wk's in Qatar en Rusland geboycot moeten worden, maar goed wie ben ik dan. Cruyff heeft het WK in Argentinië nog geboycot omdat er een dictatuur zat, dan verwacht ik hem zeker in Qatar en Rusland niet te zien!

9 november 2014 om 20:51

De evenaar loopt dwars door Afrika heen. (O.a. door Congo) de helft van de landen ligt dus op het noordelijk halfrond.

9 november 2014 om 20:57

Dat realiseer ik mij, maar ik probeer een scenario te bedenken waarop het wel degelijk mogelijk is om in onze zomer, in Afrika die Afrika Cup te houden. Ik vind het voor clubs nogal genaaid dat zij hun spelers tijdens het seizoen zo lang kwijt zijn..

9 november 2014 om 20:57

@therock11, dat je nog de moeite neemt om te reageren op de domste reactie van de dag... Mijn god, aardrijkskunde was zeker niet Csvajax zijn beste vak op school...

Edit: Ja leuk dat je een scenario probeert te bedenken, maar dat neemt niet weg dat je reactie hierboven gewoon te dom voor woorden is.

9 november 2014 om 20:59

"cvsajax

In veel gebieden van africa. Volgens mij zitten toch echt veruit de meeste landen in afrika in het noordelijk halfrond. Buiten dat is het niet belangrijk hoeveel landen, maar voor welke landen er in het noordelijk halfrond zitten.

Om ff een opsomming te maken van landen op het noordelijk halfrond:

Marokko
Algerije
Tunesie
Egypte
Ivoorkust
Kameroen
Nigeria
Ghana

Dat zijn zowat alle sterke landen, alleen zuid-afrika mist en die is lang niet zo goed als het geweest was.

Verder vind ik het onzin wat je zegt over rusland en Qatar. Er is net zo veel mis met die landen als veel westerse landen. Je moet niet met een wk meedoen als je alleen wil spelen in bevriende landen.

Kom maar in nederland voor marokko ben je te goed. Maar als je niet wordt opgenonen in het elftal is hetwel je eigen fout want dan miet hje kennelijk beter spelen

9 november 2014 om 20:35

Hoezo voor Marokko te goed? Leg eens uit...

9 november 2014 om 20:42

Omdat daar geen goede spelers rond lopen en hij zich niet gaat ontwikkelen. Hoe slechter je spelers om je heen hoe meer je naar hun niveau gaat trekken

9 november 2014 om 20:46

memphisje zegt hier niks verkeerds.

Uit het verleden kunnen we herleiden dat Marokkaanse jongens, of ze nou uit Nederland, Frankrijk of Belgie komen, vooral pas voor Marokko kiezen als ze niet in aanmerking komen voor hun geboorteland/land van opleiding. Dus zullen er een aantal van zichzelf best vinden dat ze te goed zijn voor de Afcon en liever een EK en WK willen spelen.

Ziyech zegt dat hij niet twijfelt dus zal hij voor Oranje kiezen als hij wordt geselecteerd.

9 november 2014 om 20:54

Ik ben geen Marokkaan dus ik weet niet precies hoe Nederlandse Marokkanen over Marokko denken maar mij lijkt het logisch om voor het Nederlandse elftal te kiezen als je het niveau aankan. Als je net niet het niveau aankan zou ik voor Marokko kiezen. Ik denk dat hij daarmee bedoeld dat Ziyech het niveau van Nederland wel aan zou kunnen en dus voor Nederland zou moeten kiezen.

9 november 2014 om 20:56

Sinds wanneer moet een speler zich bij de nationale selectie ontwikkelen? Dat doe je namelijk bij je club en als je dat daar goed genoeg gedaan hebt, dan kom je in aanmerking voor een uitnodiging voor je land, niet andersom...

9 november 2014 om 21:05

"scrumpti0uz

Dat is niet waar en zijn veel spelers geweest die op het moment dat ze voor Marokko kozen ook in aanmerking kwamen van hun andere land.

Recent voorbeeld is Labyad, die misschien nu niet in aanmerking zou komen voor Nederland, maar toe hij de keuze had gemaakt was hij een groot talent die in jong Nederland speelde. Een andere voorbeel die het uiteindelijk wel waar heeft gemaakt is mehdi Benatia, die nu voor bayern speelt.

Zo zijn er veel meer voorbeelden.

9 november 2014 om 21:09

Vaak zitten europese marokkaanen op de bank bij marokko ( behalve echte toppers ) omdat het volk liever spelers ziet die echt door marokko zelf zijn opgeleid,spelers als Chamack,assaidi taarabt ( heeft ruzie met trainer ) spelen vaak niet.En het probleem bij Marokko is communicatie want de een spreekt Frans de andere Nederlands en de een weer Arabisch.

9 november 2014 om 21:14

Vind jij marokko op dit moment een goed voetballand?

9 november 2014 om 21:41

Chyno jij geeft nu 2 voorbeelden. Kom dan gelijk ook met die anderen dan want in het geval van Nederland en Belgie hebben er vrij veel namelijk gewoon voor hun geboorteland gekozen.

Labyad kwam niet in aanmerking voor het grote Oranje en zat bij onder 19 er maar sporadisch bij (speelde maar 2 wedstrijden). Hij had dus nog geen keuze hoeven te maken want hij werd nog niet opgeroepen voor het grote Oranje. Het gedoe bij PSV zal waarschijnlijk ook mee hebben gespeeld.

Zelfde geldt eigenlijk voor Benatia. Kwam ook niet in aanmerking voor het grote Frankrijk en is een beetje een laatbloeier gebleken. Speelde ligue 2 en ging daarna transfervrij naar Udinese op 23 jarige leeftijd. Pas toen speelde hij zich later in de kijker met als uitschieter dat ene seizoen bij Roma waardoor hij een transfer afdwong naar Bayern.

9 november 2014 om 21:58

Dat is NL op dit moment ook niet bepaald

10 november 2014 om 07:51

Nee,maar er zit wel genoeg kwaliteit in maar ze moeten er een goed team van maken want de spelers heb je ervoor.

Heeft die Koster met zijn incompetentie goed voor mekaar gekregen. Zonde als deze jongen voor Marokko kiest.

9 november 2014 om 20:54

Er was niks mis met zijn selectiebeleid. Ziyech wordt nu bij de nieuwe coach namelijk ook niet opgeroepen aks je het artikel hebt gelezen en deze keer zit er zelfs geen enkele Twente speler bij. Wat dat betreft is die Reijnierse raarder bezig als je de selectie bekijkt. Er kwamen nu juist plekken vrij omdat van Ginkel, Castaignos etc. te oud zijn, maar in plaats van Ziyech kiest hij voor nog jongere spelers.

9 november 2014 om 21:11

Dat is omdat als de kwalificatie begint Ziyech te oud is. Dat werd vanochtend nog vertelt bij de tafel van Kees

9 november 2014 om 21:14

Edit. Dat geldt voor alle 4 de Twente spelers die altijd werden opgeroepen

Verstandig.. Dan creëert hij geen gaat bij een afgewezen land en kan niemand niks verwachten..

Toch als al die jongens voor Marokko zouden kiezen, dat er ook een aardig elftal gemaakt kan worden.

9 november 2014 om 20:40

Als in de jaren '90 alle Suri-Nederlanders voor Suriname hadden gekozen, waren zij Wereldkampioen geworden..

Je ziet toch dat jongeren die in Europa geboren zijn, vooral deze generatie, toch veel meer van de Europese cultuur meekrijgen. Grotere talenten kiezen ook veel sneller voor Europese landen, dan het 'tweede vaderland'. En terecht overigens. Je hebt er je hele jeugd en opleiding genoten.

Slim om dit zo te zeggen. Je laat zien dat je vol achter je keuze staat maar je zegt nog niks voor 100%, je hebt dus nog niks beloofd aan beide landen niet. Hoop dat hij wel voor nl kiest, kan over een paar jaar zeker van waarde zijn. Wel zonde dan voor marrokko.

9 november 2014 om 20:53

achter welke keuze?
hij zegt dat hij de keuze nog niet gemaakt heeft.
sowieso een rare en tegenstrijdige uitspraak van hem.
Hij twijfelt niet maar hij heeft de keuze ook nog niet gemaakt.

Hij kiest dus voor Oranje. Anders had hij nu wel voor Marokko gespeeld als die hem vragen.

hahahah voor Marroko of Nederland hmm das te moeilijk. Wil je een WK en EK spelen of niet?

9 november 2014 om 20:44

Of wil je net als die Turkse jongen die destijds bij Heerenveen speelde 1 interland en nooit meer opgeroepen worden😉
Als Zyech een wereld speler zou worden dan koos die blind voor Nederland, maar wie zegt dat hij überhaupt een EK of WK gaat spelen? Hij is niet eens verzekerd van jong oranje

De vraag is of die genoeg talent heeft. Momenteel is het technisch goed, maar dat is niet genoeg voor het Nederlands elftal. Zijn concurrent Klaassen die jonger is bezit veel meer wapens. Als je veel talent hebt kies je voor Nederland, maar anders moet je voor Marokko kiezen. Bij Ziyech twijfel ik eerlijk gezegd een het kan nog alle kanten op.

9 november 2014 om 22:06

Hoe kom je er bij dat klaassen jonger is?
Klaassen is 2 maanden ouder!
Type klaassen heb je er zat van ziyech is een zeldzame speler waar je er ook een van moet hebben in de selectie,maar ja klaassen heeft cruijf achter zich!

10 november 2014 om 11:42

Dat is inderdaad mijn fout. Ik vind Ziyech teveel een pleintjes voetballer. Internationaal gelden er andere wetten. Klaassen is fysiek sterker, beter in de duels, speelt veel slimmer en heeft een hoog rendement en kan goed positie kiezen. Ziyech heeft alleen een betere trap en verfijndere techniek. Dat is niet genoeg

Hij is een stuk beter dan klaassen.
Vooral technisch is hij veel beter.

9 november 2014 om 21:07

Totaal niet vergelijkbare spelers vriend.je zegt Ziyech beter dan Klaassen ? Waarop baseer je dat dan ? In mijn ogen is Klaassen veel dynamischer, agressiever en heeft veel meer een winnaarsmentaliteit daarentegen kan ik je begrijpen als je zegt dat Ziyech technischer is. Maar nogmaals qua (invulling van) positie zijn het totaal verschillende spelers.

9 november 2014 om 21:11

Ze spelen wel op dezelfde positie en dan zie ik op die positie liever een technische speler als Zyech dan een loper als Klaassen.

9 november 2014 om 22:12

Als ik dit lees had het wel een feynoorder zijn,mouwen opstropen en dom achter de bal aan lopen ziyech oogt veel inteligenter,puntgaaf linker been,inzicht,overzicht

10 november 2014 om 11:52

Ziyech is een type Maher, assaidi. Leuk om naar te kijken maar daar win je de oorlog niet mee. De moderne middenvelder is sterk, heeft inzicht, verdedigd mee, loopvermogen, goede techniek en is agressief in de duels en kan goed passen dus types schweinsteiger, pogba etc. Nu wil ik Klaassen nog niet vergelijken met deze toppers maar hij is wel een hele complete speler en is daardoor dan ook van een ander niveau dan Ziyech.

9 november 2014 om 21:09

Totaal niet te vergelijken, nouja een beetje. Maar Ziyech is meer een creatieve speler terwijl Klaassen een moderne box to box middenvelder is. Ziyech is zoals gezegd creatief, goed schot. Klaassen heeft veel loopvermogen, uitstekende functionele techniek (twee benig, aannames en passing), uitstekend zonder bal (zie loopactie 1-2 vandaag), ook prima afwerkingskills daarnaast staat hij zijn mannetje in de duels.

Klaassen moet je vergelijken met van Ginkel, Siem de Jong, Propper, Duarte, Wijnaldum en de Guzman, deze 7 lijken op elkaar qua type. Daarvan moet je er altijd een op je middenveld zetten.

Ziyech moet je meer met Sneijder en Maher bv. vergelijken.

9 november 2014 om 21:16

Dat klopt wel maar ze spelen bij hun club wel op dezelfde positie dus dan ga je spelers toch vergelijken.
Bij Feyenoord zou ik ook liever een technischer speler zoals Toornstra of Karsdorp op 10 zien maar veel trainers kiezen tegenwoordig voor lopers en werkers op die plaats.

9 november 2014 om 23:30

Veel ploegen hebben een AM als loper en een creatieve speler, lopen kan overigens ook creatief zijn, maar is vaak niet de man die de bal geeft. Kijk maar naar de in mijn ogen favorieten in NL dit jaar; Ajax, Klaassen; Feyenoord; Immers; Psv, Wijnaldum; Twente, Ebecilio (iets verdedigender).

Feyenoord is een beetje een vreemde in deze, ze hebben Vilhena wel maar zetten hun creatieve speler aan de buitenkant, maar die kan uiteraard van positie wisselen. Ajax heeft dat met Schone bv. ook. Ik zou zeggen dat het middenveld van Feyenoord een wat meer 'vecht' middenveld is, veel mensen die sterk zijn in de duels maar geen baltovenaars tenzij naast Toornstra ook Vilhena speelt.

Middenveld van Twente vind ik zeer uitgebalanceerd maar ook verdedigender omdat Ebecilio niet zo goed achter de spits is, Ziyech speelt meer echt op 10.

Middenveld van PSV is erg goed, veel opties ook op de bank, alhoewel ik nog twijfels heb over Maher.

Zo slecht is Marokko ook weer niet okee laatste jaren waren niet zo goed wat we hebben laten zien. Maar Marokko heeft wel degelijke genoeg kwaliteit om een WK te halen hoor met spelers als El Kaddouri ( Torino ) Taarabt ( QPR ) Barrada ( Marseille ) Assaidi ( Stoke City ) Lazaar ( Palermo ) Benatia ( Bayern Munchen ) Bounou ( Atletico Madrid ) Dirar ( Monaco ) Da Costa ( Sivasspor ) Amrabat ( Malaga ) El Ahmadi ( Feyenoord ) Obbadi ( Hellas Verona ) El Kaoutari ( Montpellier ) Feddal ( Palermo ) Labyad ( Vitesse ) Belhanda ( Dynamo Kiev ). Dan heb je nog opkomende talenten zoals een Regattin ( Toulouse ) Jaadi ( Udinese ) El Ouraichi ( Fc Barcelona ) El Bouazzati ( Dotrmund ) Moufi ( Olympique Lyon ) Achabar ( Guingamp ) Sakhi ( Chaterouax ) Ayoub wil trouwens ook voor Marokko spelen heeft hij zelf gezegd in een intervieuw. Alleen spitsen is wel een probleem we hebben geen tospits Chamakh El Arabi en El Hamdaoui ben ik niet gecharmeerd van.

We hebben genog spelers die Ziyech kunnen vervangen al zie ik Ziyech graag voor Marokko spelen net als El Ghazi en Ayoub. Elke grote talent is welkom bij Marokko hoe meer concurrentie hoe beter voor Marokko.

9 november 2014 om 21:00

Zozo, dat zijn niet de minste spelers,
Ik wist niet dat Belhanda voor Marokko speelde, is wel een aardig elftal, veel top/subtoppers, doet me denken aan ons Servisch elftal, jammer dat beide geen WK spelen maar als jongens als El Haddadi enzevoort voor Marokko zouden kiezen en nu Ziyech had Marokko wel een dodelijk elftal..

Ik volgde laatst een wedstrijd van Dynamo kiev en daar was een jongen Belhanda ? Is dat die van Montpellier, die jongen kan echt goed voetballen zeg en voor de Marokkaanse elftal volgers speelt Belhanda voor Marokko ? Zoja zie ik Ziyech geen kans maken tegen hem haha..

9 november 2014 om 21:01

Ja, ja en ja...

9 november 2014 om 21:10

jah dat is belhanda hij moet snel weg uit de ukrainse competie en naar een topcompetitie.
maar je hebt gelijk ziyech maakt geen kans tegen belhanda en dan heb je ook nog barrada en boussoufa op die positie en dan heb je nog nspelers als taarabt en el kaddouri die graag op die positie spelen dus ik denk dat ziyech evenveel kans maakt bij het nederlandselftal of marokko, als sneider afhaakt dan zal er op 10 een concurrentie strijd onstaan tussen affelay, maher ziyech, wijnaldum en klaassen

@ jaydijk dat klopt zeker dan hadden we nu een hele mooie ploeg met jongens als Kaboul ( Tottenham Hotspur ) Rami ( Ac Milan ) El Haddadi ( Fc Barcelona ) Bellarabi ( Bayer Leverkussen ) Fellaini ( Manchester United ) Abdelloua ( Hannover 96 ) Affelay ( Olympiakos ) en Bouhlarouz in zijn beste tijd had je een goed elftal gehad.

@ Afcacfc zo zie ik het in ieder geval of je kiest gelijk voor Marokko of wegwezen maar Marokko als tweede keus zien mag je van mijn part wegblijven. Dat je twijfelt begrijp ik nog wel die gasten zijn hier opgegroeid dus snap wel dat ze twijfelen. Marokko is geen opvanghuis voor spelers die Marokko als tweede keus zien tenzij het echt om een enorm talent gaat.

Nou , qua selectie wat ik nu lees zou Marokko niet onder doen voor bijvoorbeeld Griekenland, Japan, Costa Rica en vind ze qua namen wat je me verteld zeker wel beter dan Mexico. Zou eigenlijk wel een onderling duel tussen het servisch en het Marokkaans elftal willen zien vind ze echt gelijkwaardig allebei zoveel goede spelers maar geen team helaas, ben benieuwd wie die zou winnen. Veel mensen zeggen dat je voor het sportieve voor Nl moet kiezen maar vind Servië en Marokko zeker niet onder doen voor NL elftal qua namen zelfs beter. Zonder Robben had Nl een zwak team dat zag je tegen Tsjechie.

Ziyech heeft ook weinig kans op dit moment heeft Marokko hem niet nodig in de toekomst kan hij wel wat betekenen voor ons. Ik vergeet trouwens nog Mbark Boussoufa Ziyech moet concurren met jongens als El Kaddouri die een basisplek heeft bij Torino in de Serie A en het daar erg goed in Italie. Barrada die nu bij Marseille speelt is deze zomer terugkeerd naar Europa. Boussoufa die het erg goed doet in Rusland bij zijn club Lokomotiv Moskou ze staan ook heel hoog mede door hem. Belhanda die een basisplek heeft bij Dynamo Kiev en het daar ook niet slecht doet. Taarabt speelt jammer genoeg niet veel bij QPR net als Assaidi maar dat zijn wel degelijk spelers met kwaliteiten. Taarabt deed het trouwens vorig jaar erg goed bij Ac Milan en heeft nu helaas problemen met de coach van Qpr. Assaidi zelfde verhaal deed het vorig jaar erg goed bij Stoke City ze wouden hem overnemen ook. Alleen Assaidi voelde zich te groot voor Stoke City op het laatste moment werd hij alsnog verhuurd aan Stoke City. Klaarblijkelijk nemen ze hem dat kwalijk hij komt nu niet veel tot spelen daar.

9 november 2014 om 21:49

El Kaddouri is inderdaad een klasse speler, doet het zeer goed bij Toro. Ook Lazaar ( Palermo ) is een geweldige vleugelverdediger, die ook nog eens jong is. Geweldig talent!

@ Serbiafootball zou ik wel leuk vinden jah oefenen tegen Servie is toch zo een land als Marokko. Beiden landen hebben goede spelers maar haalde de laatste jaren geen WK helaas.

Als ik eerlijk moet zijn vind ik wat je net zegt Amrabat Belhanda Dirar Baradda El Kaddourii, taarabt, boussoufa, amrabat beter dan clasie klaassen afellay wijnaldum en sneijder haha sorry nl elftal maar qua namen schat ik die hoger in boussoufa is toch wel zeker 2 klasses beter dan Fer haha..

Die Benatia is echt een lekkere speler op Ultimate Team, zag hem laatst in de CL tegen AS Roma amper fouten, ik schat hem al hoger in dan Martins Indi en De vrij bijmekaar.

9 november 2014 om 22:10

Een basisspeler van Bayern beter dan Indi en De Vrij. Je meent het, ooit gedacht aan een baan als scout?
Ik vind Ronaldo ook veel beter dan Schaken.

'Ik twijfel niet, maar dat wil niet zeggen dat ik al weet voor welk land ik ga kiezen'. Dus hij twijfelt wel..
Ot: zou een aardige speler kunnen zijn voor Oranje.

10 november 2014 om 03:31

Hij twijfelt niet over zijn voorkeur maar heeft nog geen verzoek gekregen. Dus als hij moet kiezen omdat een van de landen hem oproept en de ander niet, kiest hij waarschijnlijk voor dat land wat hem wel wil hebben. Dat hoeft niet zijn voorkeur keuze te zijn maar als international sta je meer in de picture.

Da Costa is ook een goede centrumverdediger die speelde nog voor Jong Portugal zat bij clubs als Psv Fiorentinna West Ham United Nacional etc. Hij speel nu bij Sivasspor maar hij vormt echt een gruwelijke goed duo met Benatia. Verder hebben we natuurlijk ook nog Feddal die bij Palermo speelt ook een hele goede CV. El Kaoutari die al jaren speelt bij Montpellier is nog jong pas 23 maakte ook deel van het kampioensteam destijds. El Bouazzati die is pas 17 speelt bij Borussia Dortmund is ook een hele grote talent. Qua centrumverdedigers zitten we voorlopig wel goed Benatia doet het inderdaad ook goed bij Bayern Munchen. Lazaar is onze vaste linksback die speelt wekelijks bij Palermo achter hem hebben we Bergdich. Bergdich kan je vergeljken met Willems speelt bij Real Vallodid aanvallend erg sterk verdedigend is hij wat minder. We hebben sowieso betere verdedigers dan Nederland Middenveld en Aanval van Nederland zijn wel beter dan die van ons. Wij hebben geen Van Persie Robben Depay Strootman of Sneijder al vind ik die ook niet meer wat hij is geweest.

Goh, dat hij niet geselecteerd wordt, voor jong Oranje, hij is een van de beste voetballers op de Nederlandse velden. Had hem heel graag bij Ajax gezien.

Bij twijfel nooit doen

Mooi, hoe minder van dit soort spelers bij Marokko hoe beter. Ik hoef Ziyech namelijk niet zo graag bij Marokko te zien. Deze jongen is fysiek zo zwak en dun, zie je het al voor je om met deze jongen naar landen als Ghana, Ivoorkust of een Gambia te gaan spelen. Haha die lachen zich kapot. Hij is best wel welkom hoor daar niet van, maar het is graag of niet.

Daarnaast hebben we genoeg keus op zijn positie met jongens als Boussoufa, Belhanda en Barrada.

Ik word een beetje moe van die 'nederlanders' (niet verkeerd bedoelt)
Die hier komen zeggen dat alleen maar spelers kiezen voor Marokko omdat ze toch geen kans maken bij hun Europese land.

Als je er geen kennis over hebt, kom dan hier alsjeblieft niet raaskalken. Er zijn zeker spelers die dat doen, dat zal ik ook niet ontkennen. Laat dat ook nou net vaak de 'marokkaanse Nederlanders zijn'.

Maar om te zeggen dat het voor iedere Marokkaan geld, nou sorry maar dan praat je zonder enige vorm van kennis.

Boussoufa werd gebeld door Van Basten en weigert. Marco van Basten wou zelfs naar Anderlecht komen om te kijken, maar Boussoufa zei tegen hem: 'dat die de moeite kon besparen'.'

Carcela, Labyad, Kaddouri, Belhanda, Chamakh die Marokko allemaal verkozen boven hun Europese land.

En in de jeugd heb je nu ook al Bouazzati (dortmund), Jaadi (udinese), Achaoui (luik), Sakhi (chateroux), Amrabat (FC Utrecht), Khadraoui (leverkusen), Moufi (lyon)

9 november 2014 om 23:34

Ik snap je punt, ik heb het nou juist omgekeerd betreffende het NL elftal. Ik denk dat we de media niet zo moeten geloven, Ziyech wil het op de vlakte houden maar dat is niet zo makkelijk als je voetballer bent. Laat hem gewoon kiezen voor wat hij denkt dat het beste is en ik zou zeggen kies voor het land waar hij het meeste voor voelt.

Ik denk dat er in de ajax jeugd ook nog wel wat jongens met Marokkaanse roots zitten, ben eigenlijk wel benieuwd welke, ik heb werkelijk geen flauw idee. Abdelhak Nouri? El Idrissi? El Mahmoudi? Nouri is in ieder geval een hele goede voetballer.

10 november 2014 om 02:56

Er lopen inderdaad best veel Marokkaanse talenten rond bij Ajax:
Abdelhak Nouri, Adham el Idrissi, Aschraf el Mahdioui, Zakaria el Azzouzi, Daoud Bousbiba en Abdelmalek el Hassnaoui.. De eerste 4 spelen in de A1 en de andere 2 spelen bij Jong Ajax en dan heb je natuurlijk ook nog el Ghazi bij het eerste van Ajax.
Er spelen ook steeds meer en meer Marokkanen in de eredivisie en in de jupiler league.. Het is wel mooi dat er steeds meer en meer talenten beginnen door te breken.. Jammer genoeg lopen ze bij de Marokkaanse bond wel te slapen, want ik had allang een waslijst van spelers kunnen opsturen die opgeroepen hadden mogen worden voor jeugdelftallen.. Maar dat geldt niet alleen voor Nederland.. Dat geldt ook voor België, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië. Toen Pim Verbeek de leiding had over de jeugdploegen van Marokko ging het echt goed.. Maar sinds ie weg is is het een en al drama.
Ziyech, Ayoub, Tannane en Aktaou bijv. hadden allang opgeroepen kunnen worden voor het olympisch elftal.

Als hij wordt opgeroepen mag hij volgens Platini niet weigeren. Dus wie roept hem als eerste op?

Haha bij Marokko spelen goeie spelers maar kunnen niet tippen aan Ivoorkust, Nigeria Algerije etc. Wk zullen ze niet snel spelen

9 november 2014 om 23:48

Marokko kan van iedereen winnen en van iedereen verliezen.. De laatste 2 wedstrijden tegen Ivoorkust werden een gelijkspel. De laatste wedstrijd tegen Algerije kregen ze broekie. En de laatste wedstrijd tegen Nigeria werd met 1-0 gewonnen ( als je lokale elftallen niet meetelt ). Dus ik weet niet waar jij deze nonsense op baseert. En ik zie Marokko wel weer WK's spelen in de toekomst. Er lopen grote Marokkaanse talenten rond bij AC Milan, Barcelona, Ajax, Real Madrid, Borussia Dortmund, Bayern Leverkusen, Olympique Lyon etc etc. Er lopen zoveel getalenteerde Marokkaanse talenten rond in Europa.. Met name in Nederland, Frankrijk, Italië, Spanje, België en Duitsland.. Dat als de helft voor Marokko kiest ze al een mooie toekomst voor zich hebben. Daarnaast zijn er ook nog de talenten uit eigen competitie. We zullen zien

Kiezen voor Marokko = verknallen van de kans op succes.

Wederom wordt er gediscussieerd om het discussieren.... Wetten zijn er nou eenmaal niet voor niets. Er is helemaal geen sprake van misbruik. Ik vind het te ver gaan om het hier nu te hebben over de Nederlandse grondwet met de daarin genoemde wetten en plichten. Gelukkig wonen wij op een plek waarin ieder mens het voorrecht heeft om zijn eigen keuzes te maken. Dit is een sportgerelateerd artikel, en voor zover ik weet willen clubs investeren in voetbaltalent, om daar uiteindelijk sportief en financieel beter van te worden. Veel clubs halen jeugdige talenten uit het buitenland om ze op te leiden. . Daarnaast zijn er ook voor voetballers niet voor niets reglementen. Zolang een speler als Ziyech zich aan de wet houdt, wie zijn wij dan om daar over te oordelen?
Dat neemt niet weg dat ook ik het liefst alle goede voetballers met een Nederlands ID in het Oranje zie voetballen, maar ik ga mij hierin niet laten leiden door onderbuikgevoelens, haat of afgunst.
Zolang er regels zijn dient men zich daar aan te houden, en we kunnen daar geen onderscheid in maken omdat wij iets liever hebben. Als dit werkelijk een issue is dat breed wordt gedragen moeten we ons richten op de Knvb, Uefa en Fifa. Zij zijn verantwoordelijk voor de regels.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren