Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Veel Nederlanders volgen het voetbal en hebben een speciaal gevoel bij Ajax’

Laatste update:

Vrijdagmorgen maakte Ajax bekend dat kabelbedrijf Ziggo per 1 januari de hoofdsponsor van de club is, voor een periode van vierenhalf jaar. Tijdens de officiële perspresentatie werden over en weer lovende woorden gesproken tussen beide partijen. Ziggo zegt blij te zijn dat het in de voetsporen treedt van verzekeraar Aegon. Dat bedrijf zou na vorig seizoen stoppen met de samenwerking, maar bleef op verzoek van Ajax een half jaar langer.

/

Baptiest Coopmans, ceo van Ziggo, zegt dat zijn bedrijf blij is dat het een aansprekende club als Ajax in zee kan gaan. Men is enthousiast en trots en Coopmans spreekt van een unieke kans. “De kracht en verbinding van voetbal in de samenleving is nauwelijks te onderschatten. Veel Nederlanders volgen het voetbal en hebben een speciaal gevoel bij Ajax.”

“We willen ook daarom een dragende pilaar zijn voor de sport. Ajax is een voorbeeld voor een perfecte uitvoering, toewijding, professionaliteit en de top bereiken”, aldus Coopmans. Ziggo is de vierde hoofdsponsor in de geschiedenis van Ajax. Begin jaren tachtig waren de Amsterdammers een van de eersten die met een shirtsponsor op het tenue gingen spelen: het Japanse bedrijf TDK bleef tot 1991 aan. Daarna nam ABN AMRO het over tot 2008 en vervolgens koos Aegon voor de shirtsponsoring.

Denk jij dat Ziggo veel baat zal hebben bij de samenwerking met Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vraag me af hoeveel profijt Ziggo kan halen uit deze samenwerking. Ze zijn al vrij bekend in Nederland dus daar hoeven ze het niet voor te doen.

8 november 2014 om 00:14

Tsja dat geld voor alle grote bedrijven. Het is vreemd hoe sponsoring werkt, maar eigenlijk is het vvrij simpel. Bedrijven geven graag geld als je een goed verhaal hebt. Het laten zien dat je instaat dzulke dingen te doen geeft een positief aanzien en er wordt over je gesproken wat eigenlijk ieder bedrijf wel wil. Uitzondering is bijvoorbeeld Shell die nauwelijks publieke dingen sponsoren omdat de naam, dankzij media, een slechte associatie geeft zonder dat daar feiten aan ten grondslag liggen. Ziggo is zoals je zegt bekend, net als Ajax en het is het positieve gevoel dat belangrijk is, want verder is Ajax de enige die hier echt van profiteert.
Ow en bedrijven verdienen grof geld met een grote database aan gegevens. Die van Ziggo is zojuist aangevuld met 10-20duizend extra potentiele klanten ofzo...

8 november 2014 om 00:24

Ze zullen dit met name doen om die top of mind positie te versterken / behouden. Tuurlijk zijn ze al groot, maar dat betekent ook dat het makkelijker is om 8 miljoen per jaar op te hoesten dan voor een klein bedrijf. Zoals ze zelf zeiden, de sponsorplek komt niet vaak vrij, dus ze hebben de kans gepakt. Ik had zelf ook een andere club verwacht. Maar de gokmarkt komt pas later vrij en die chinezen hebben niet écht veel focus op NL.

8 november 2014 om 00:26

Datzelfde kun je bij vrij veel sponsors zeggen.

Neem bijvoorbeeld Gazprom. Waarom sponsoren ze voor absurd veel geld diverse clubs?
In veel van de landen waarin ze clubs sponsoren kunnen mensen geeneens direct iets afnemen van Gazprom.

In bv Duitsland neemt men gas en olie af van bedrijf X en dit bedrijf neemt het dan weer af van Gazprom. Dus de uiteindelijke persoon die het shirt van Schalke ziet heeft geen idee of de stookolie (word in Duitsland nog veel gebruikt) van Gazprom af komt of niet.

Bij Ziggo is het denk ik deels omdat UPC verdwijnt en Ziggo gaat heten. Dat dit dus deels is om de Ziggo naam bekend te maken bij de huidige UPC klanten.
het is natuurlijk nog steeds idioot, omdat de meeste huidige UPC of Ziggo klanten geen gelijkwaardig of beter alternatief hebben als het om TV of internet gaat.

Bij deze deal zal Ziggo ook de beschikking krijgen over een Skybox. Dat is lekker voor om zaken te doen met klanten. Maar een skybox huren was denk ik goedkoper geweest.

8 november 2014 om 00:50

Ik denk inderdaad ook dat ze het voor de skybox hebben gedaan. Huren zal idd iets goedkoper zijn dan 8 miljoen.

8 november 2014 om 01:10

Ik sluitt trouwens ook niet uit dat liberty global het ziggo merk wilt uitbreiden naar andere landen in hun netwerk.

8 november 2014 om 01:06

Realiseer je ook dat een bedrijf niet alleen sponsorgelden uitgeeft ok marktaandeel te vergroten.
Ziggo zou het ook kunnen doen om imago verbetering, of dat toekomstige werknemers zich graag associeren met Ziggo want hoofdsponsor Ajax. Vooral dat laatste is interessant voor ziggo omdat zeker op gebied van techniek het arbeidsaanbod klein is.
En dan zijn er nog tal van redenen te bedenken

8 november 2014 om 01:36

Googelt je bazelt maar wat! Volgens mij snap je zelf niet eens wat je zegt! er zijn nog altijd meer mensen anti ajax dan dat er pro ajax zijn! Dus het imago keldert hier door en de toekomstige werknemers zullen dit absolut niet in hun besluit mee laten wegen (ze zijn notabene al blij dat ze werk kunnen krijgen) de enige reden die ik me kan bedenken, is dat ze hun horizon buiten nederland willen vergroten!

8 november 2014 om 01:49

Sjordypsv ook jij bazelt maar wat en spreekt vanuit je onderbuik.
Waaruit blijkt dat er nog altijd meer mensen anti ajax dan dat er pro ajax zijn!
Dat jij dat bent wil nog niet zeggen dat de meerderheid dat ook is.
Speak for yourself

8 november 2014 om 05:51

@sjordypsv

Tuurlijk dat een topclub als ajax haters heeft. Zal je vanzelf merken als psv ooit stappen omhoog maakt van provincieclubje naar de top. Als dat ooit in de verre toekomst op een of andere miraculeuze wijze tot stand komt krijgt psv vast ook irritante haters die hun eigen onzekerheden projecteren op voetbalforas als coping mechanisme.

8 november 2014 om 06:50

Sjordy vergist zich. Duitse marktonderzoeker Sport+markt onderzoekt jaarlijks de voetbalbeleving in Nederland in opdracht van de Bvo's. Ajax kan op sympathie rekenen van een kleine 8 miljoen Nederlanders, dat is inderdaad een minderheid. Echter de hoeveelheid mensen die dermate bij voetbal betrokken zijn dat ze ook antipathie voor een club voelen ligt laag. Samengevat op hun enquete zou een overweldigende meerderheid de vraag 'kijkt u weleens een wedstrijd van Ajax?' Met JA beantwoorden en de vraag 'zou u overwegen van provider te wisselen als Ziggo Ajax zou gaan sponsoren?' met Neen.

Ziggo gaat hier indirect gewoon aan verdienen, dat is uiteraard ook het hele idee van sponsoring, niet te verwarren met liefdadigheid. Of geloof jij echt dat een bedrijf als Ziggo 8 á 10 miljoen per jaar reserveert omdat ze de sport zo'n warm hart toedragen? Nee het is gewoon onderdeel van hun marketingstrategie met als doel groei en meer winst.

Potentiële werknemers die Ziggo daadwerkelijk zouden afwijzen vanwege deze sponsoring zijn echt op één hand te tellen dar snap je toch zelf ook wel?

Lijkt mij vooral geestig als er een die hard Feyenoorder is die nu al in dienst is bij Ziggo, kan die zijn geen woorden maar daden kracht bijzetten en op zoek naar een nieuwe baan.

8 november 2014 om 08:51

He paddo dus jij pretendeert dat psv een armetierig provincie clubje is? We weten dat ajacieden een beperking hebben maar wat jij zegt geeft de bevestiging. Beter ga je je met je eigen club bemoeien ipv hoe het er bij psv aan toe gaat met jouw onzinnigheid.

8 november 2014 om 14:26

Sjordypsv, je vergist je in 1 ding...
Je heb niet alleen maar supporters en 'haters' je heb ook mensen wie het geen bal kan schelen, niks om voetbal geven of zelfs 2 clubs supporten.

Dus meer anti zou ik het als ik jou was niet noemen.

9 november 2014 om 05:41

ik pretendeer niets, psv is nou eenmaal een armetierig provincieclubje.mijn club gaat prima gappie.

En geen stress ik bemoei me zeker niet met psv, haha dat zou pas wat zijn, neen, ik bemoei me uitsluitend met topclubs.

8 november 2014 om 14:23

Op zich logisch, het Ziggo dome ligt naast er Arena, ze gaan samen met Upc, eigenaar van UPC is Liberty Global, een enorm bedrijf.
UPC en Ziggo gaan verder onder de naam Ziggo.
Het is dus een landelijk bedrijf, muv enkele plekken zoals Rotterdam(ziggo).

Misschien zijn er ook wel bepaalde ambities bij, je naam word Europees ook bekender.
Ik vind het wel een mooi logo voor op het shirt, niet van die overdreven dikke letters of logo's.

Als ik die titel zie ‘veel Nederlanders volgen het voetbal en hebben een speciaal gevoel bij Ajax’ dan denk ik aan 2 dingen.

Dan denk ik aan de supporters/liefhebbers die aan mooi voetbal en het verleden denken.
Maar dan denk ik ook aan de types waarbij het IQ direct naar nul daalt zodra ze aan Ajax denken.

Dan heb ik het niet alleen over de haters maar ook over sommige figuren die zich Ajax supporter noemen.

8 november 2014 om 00:38

En jij hoort bij de tweede categorie?

Ziggo als onderdeel van Liberty Global is enorm groot (upc, Virgin en aandeelhouder Itv). Dat bedrijf domineert de internetmarkt van de Benelux en Oost-Europa. Voor Ajax is dit een goede zet want Ajax zal ongetwijfeld in de spotlight gezet worden. Ik merkte het vandaag al (ik heb TV en internet via UPC Polska) en er was plots overal aandacht voor Ajax uit Amsterdam.

En alle mensen die werkelijk een speciaal gevoel bij welke club dan ook hebben, prikken dwars door dit soort gladde commerciële praatjes heen...

Het zal mij een zorg zijn wat hij vind en wat de rede is.
Als ze maar hun centjes overmaken naar ajax zodat mijn clubje weer verder kan bouwen.
Lelijk blijft het altijd met zo een sponsor op het shirt.
Maar ja je kan als club het geld goed gebruiken.

Als de naam van Ziggo zo blijft als het nu op de shirtjes staat, ben ik al blij genoeg. Niet zo groot aanwezig, and de naam valt ook reuze mee.

Ajax is de grootste club van Nederland met de meeste aanhang. Er zijn alleen een stuk meer mensen die niets met Ajax hebben dan wel. Ik ben geen Ajax supporter maar persoonlijk zal het me een worst zijn wie de sponsor is. Ik heb Ziggo en ik hou Ziggo treurig geneuzel allemaal.

Vimd reclame op shirts sowieso achterlijk. Net alsof ik als Ajax supporter nu ga over stappen van kpn naar ziggo.. net alsof ik mijn pensioen bij aegon ga regelen.. net of ik destijds van de rabobank naar abn over zou stappen.. thelpt geen fuck naar mijn mening. Zelfde met reclame op.die borden langs te kant..

8 november 2014 om 00:51

Jij hebt geen economie/management gehad op school denk ik? Zo moeilijk is het niet te bedenken dat wanneer sponsoring niet winstgevend is zon bedrijf dat echt niet gaat doen..

8 november 2014 om 01:07

Laat ik eerst zeggen dat ik je mening deel maar toch trappen een hoop mensen erin.
Bijvoorbeeld: Beyonce maakt reclame voor Pepsi,dan gaan al die fans een Pepsi kopen, want het is wel Beyonce die het drinkt dus dan moet het wel goed zijn.
Dat is ook bij mensen die Ajax een warm hart toedragen het geval, dus stappen Ajax supporters inderdaad over van Kpn naar Ziggo.raar fenomeen maar toch gebeurt het.

8 november 2014 om 04:54

Gaat veel verder dan dat hoor. Dan komen er reclame's van Ziggo met woorden als mede-supporters, voetbalfans, liefde voor het spel, etc, waardoor bepaalde delen van het menselijk brein geactiveerd worden en er een prettige associatie met Ziggo ontstaat en je eerder geneigd bent een dienst van ze af te nemen. Daar zit vooral de winst voor die bedrijven.

Al die reclame's en marketingcampagne's zijn gewoon totale mindfucks. Niets meer en niets minder..

8 november 2014 om 08:16

Corona,

Als jij een TV koopt en je hebt een keuze tussen bijvoorbeeld een Sony en een Sanora dan ga jij toch ook automatisch voor de Sony? En waarom? Juist, Sony heeft bekendheid waardoor jij automatisch gaat denken dat Sony een betere keus is.

8 november 2014 om 14:32

Je moet eens weten hoeveel werkgevers hun pensioen voor werknemers hebben ondergebracht bij Aegon....
Ik heb TV van Ziggo en een zakelijk internet + (ip) bellen van Kpn.
Vaak hebben sponsoren leuke acties voor hun gesponsorde instantie... waarbij je bijvoorbeeld moet denken aan voetballen, kaartjes, shirtjes etc.
Dat gaat zeker werken hoor, zo werkt de marketingwereld eenmaal.

Niet slim denk ik. Het blijft de meest gehaate club bij 'de rest'. Kijk voor de grap DWDD terug van vrijdag met vd sar. Doet die club geen goed.

8 november 2014 om 14:35

De meest gehate is 99 van de 100 keer ook de grootste.
Gelukkig is 98% van de voetbalsupporters niet zo kinderachtig en bekrompen om hun abonnement op te zeggen.
Zouden er weinig opels, Mercedes-Benz'en rondrijden, niemand meer coca-cola drinken(official partner Ajax & Arena)
Niemand meer bij KPN zitten(partner Ajax & Arena) weinig mensen meer bellen vanwege hun Huawei producten(telefoons, telefoonmasten etc)

Het is eigenlijk wel ironisch om te zien dat Ajax in het verleden met bijvoorbeeld de eerste shirt sponsor en Cruijf die voor het eerst een zaakwaarnemer nam en de waarde van de speler zelf inzag deels aan de basis heeft gestaan van de commercie waar ze nu zelf de dupe van zijn.

Ik heb in elk geval geen speciaal gevoel
Dat heb ik maar bij een club
RODAJC en bij heel veel andere Limburgers

Ajax heeft dit geweldig aangepakt. Iedereen heeft het over Ajax en de sponsor. Geweldige marketing dit.

8 november 2014 om 09:08

Ik zie de geweldige zet van Ajax niet zo. Voor Ziggo is dit inderdaad pure marketing, Ajax ontvangt gewoon de centjes die Ziggo ervoor over heeft.

Ik heb er trouwens misschien overheen gelezen, maar wiens iniatief is de samenwerking uiteindelijk geweest? Had de naam Ziggo nog niet eerder gehoord als het ging om het sponsoren van Ajax, de geruchten zaten meer bij de online wedkantoren en telecombedrijven.

8 november 2014 om 11:48

Kinsbergen

Ik denk dat de mensen die straks door de fusie van UPC en Ziggo op straat worden gezet ook een speciaal gevoel bij dit alles krijgen.

8 november 2014 om 12:57

Het is de bedoeling dat 1 op de 5 medewerkers van Ziggo en UPC op straat komt te staan. Tsja, de jaarlijkse sponsorafdracht aan Ajax moet ergens vandaan komen......

8 november 2014 om 14:37

Want dat heeft met Ajax te maken?
Die fusie zou er sowieso komen.

De enige waar ze eventueel boos op mogen zijn, zijn de aandeelhouders die dit hebben goedgekeurd(de fusie)

Offtopic dus.

Dhr coopmans praat voor jezelf AUB!!!!!

Wees toch eens blij en support juist dit soort bedrijven, ongeacht clubvoorkeur. Ik zie alle sponsoren van de Eredivisie juist als iets positiefs, ongeacht club. We hebben er gezamenlijk baat bij als voetballand, doet 1 van de clubs het goed in Europa dan gaat de rest er ook op vooruit.

Ik zal maar niet zeggen wat voor gevoel er bij mij naar boven komt als ik aan die club denk!

8 november 2014 om 02:45

Boeit het iemand wat jouw gevoel bij die club is??? Mij niet

8 november 2014 om 13:59

Ziggo heeft wel gelijk dat het een "speciaal" gevoel is

8 november 2014 om 15:55

Verwacht je applaus?
Nou hier je applaus dan!!!
Een koekje krijg je er niet bij.

8 november 2014 om 16:22

Applaus? Waar heb je het over?

Ajax loopt weer 3 dagen vooruit op psv en de rest van nederland.

In het zuiden begint het Tonproaten weer vanaf de elfde van de elfde maar in Amsterdam zijn ze er al weer mee begonnen.

Het wordt een moeilijke keuze dit jaar de winnaar te kiezen.
Gaat de winst naar :
A) de messias zelf "ajax loopt voorop ten opzichte van Barcelona"
B) Marc Spaarpotje : " Dit is de beste selectie sinds jaren"
C) De boer : "we waren beter dus verdienden we meer"
D) vd Sar ; "ajax heeft europa s beste jonge elftal"
of een nieuwkomer dit jaar met carnaval
E)een shirt sponsor: "nederland heeft een speciaal gevoel bij ajax"

Ik weet niet hoe jullie erover denken maar ik vind het spannend en een moeilijke keuze.

8 november 2014 om 06:16

Ik weet niet wtf tonproaten is, maar je doet nogal cynisch. Je overdrijft echter door uitspraken uit hun verband te trekken. Zo doelde Cruijff niet op het eerste elftal maar slechts op de status van de opleiding, ondersteunt door een knap uitresultaat van het vlaggenschip daarvan. Vrij concreet meetbaar, zeker over twee wedstrijden en dus lang niet zo'n gekke uitspraak. Net als die van de Boer, die in zijn emotie na een wedstrijd soms wat subjectief reageert, maar vaker dan andere coaches reeële dingen zegt.

VD Sar was simpelweg euforisch over het afronden van zijn eerste belangrijke taak in zijn nieuwe functie, ziet de toekomst bij zijn werkgever zonnig en spreekt ambitie uit, volledig in lijn met wat je van een directeur marketing mag verwachten. Of is dat alweer arrogant in de provincie? Wat betreft de uitspraken van de nieuwe sponsor: geen woord aan gelogen. Eredivisie laat jaarlijks de populariteit van voetbal onderzoeken om onderbouwd tv gelden over clubs te kunnen verdelen. Ruim 46% van ons 16 miljoen Nederlanders heeft sympathie voor Ajax, blijkt daaruit. Dat is hoe dan ook 'veel' dus Coopmans' uitspraken zijn feitelijk juist. Je denkt toch niet dat Ziggo zo'n 40 miljoen uittrekt voor een onderbuikgevoel? Die hebben heel goed laten uitzoeken wat Ajax hen kan opleveren.

Met de uitspraken van Overmars ben ik het niet eens, maar hij kan dat vinden en ik vind desalniettemin dat hij goed werk levert.

Waarom je psv in je reactie noemt is me een raadsel, zou dit weer het aloude calimero complex zijn?

8 november 2014 om 08:59

O nee hoor heeft niks met welke club dan ook te maken.

Tonproaten kan soms best leuk zijn en daar gooien ze er ook vaak een stel one liners uit die best grappig zijn.
Vandaar dat ik de vergelijking trok .
Niks meer niks minder.

Voel je vooral niet in je wiek geschoten .

Ach ja Fox is ook al Ajax ;-)

8 november 2014 om 09:41

Oh nice! Dit wist ik nog niet! Wij zijn dus groot aandeelhouder van Fox? Ik snap niet waarom ajax er dan niet voor zorgt dat de mindere clubs (alle clubs behalve ajax) niet meer uitgezonden worden.

Voor mij is Ziggo gek, in Amsterdam kunnen ze Ziggo überhaupt niet eens leveren?!
Verder neemt het glasvezelkabelnetwerk de komende jaren alleen maar toe.

Ajax mag zijn handjes vast knijpen, maar ik denk dat Ziggo over twee jaar er alles aan zal doen om onder dit contract uit te komen.

8 november 2014 om 09:37

UPC heeft onlangs Ziggo overgenomen en zal verder gaan onder de naam Ziggo. Waarschijnlijk omdat laatstgenoemde een minder negatieve beeldvorming heeft dan Upc. Overigens onbegrijpelijk dat de Nederlandse mededingingsautoriteit en de EU met deze overname hebben ingestemd.

8 november 2014 om 22:28

Beiden hebben een slechte reputatie, maar als een Amsterdammer bij zich bij Ziggo aan wil sluiten (upc weet ik niet) kregen ze vorig jaar in ieder geval doodleuk te horen dat het niet mogelijk was het te krijgen daar.

'veel Nederlanders hebben een speciaal gevoel bij Ajax'. Tsja, dat klopt als je het hebt over de jaren dat Ajax het uithangbord van Nederland was op internationaal voetbalgebied. Dan praat je pakweg over de jaren 70 t/m 90 van de vorige eeuw. Oftewel over de voltooid verleden tijd. Voor de gemiddelde voetballiefhebber is dat gevoel daarna snel weggeebt. Zeker sinds de Godenzonen niets meer in de melk te brokkelen hebben tegen de Europese top. En zelfs aan alle kanten worden voorbij gesneld door de Europese subtop. Uiteraard zullen doorgewinterde Ajax-aanhangers alleen maar oog en oor hebben voor ronkende berichten over hun club. En zullen b.v. Feyenoord- en PSV fans datzelfde en met evenveel recht hebben over hun geliefde club.

Sponsordeal is nu al een succes, zonder dat de activatie begonnen is. Links en rechts wordt Ziggo veelvuldig genoemd. Her en der weten mensen dat UPC is overgenomen door Ziggo. Zo nu en dan wordt verteld dat Ziggo internationaal opereert.

8 november 2014 om 09:59

Zou Ajax in het oranje spelen bij uitwedstrijden?

Dat speciale gevoel kan positief en negatief zijn, dat vergeten ze even. Ik snap het allemaal niet. De naamsbekendheid in Nederland is al 100%, buitenlandse belangen zijn er niet en het gaat ze niet opeens meer klanten inleveren. Dan vind ik het schandalig dat er zomaar 8 miljoen per jaar gedoneerd wordt, verlaag liever de prijzen. Eigenlijk zou de staat hier moeten ingrijpen in deze economische tijden.

8 november 2014 om 11:08

Ik denk dat je daarmee dus de potentie van het merk ziggo onderschat. Zoals bekend is Ziggo dus onlangs al overgenomen door Liberty global. Liberty global is in tal van Europese landen de grootste kabelaanbieder. In de meeste landen bieden ze hun diensten aan onder de merknaam Upc. En er zijn dus plannen om Ziggo en UPC samen te voegen en verder te gaan onder de naam Ziggo. Kortom, buitenlandse belangen gaan er in de nabije toekomst dus naar aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wel komen in landen als Tsjechië, Hongarije, Slowakije, Oostenrijk, Zwitserland et cetera.

Er was nog geen haar op mijn hoofd die er aan zat te denken om mijn Ziggo abonnement op te zeggen, maar dit soort aanmatigend gelul van zo'n Ziggo bobo zet mij toch aan het twijfelen. Wat een pedant marketing geleuter.

8 november 2014 om 16:02

Dan zegt het meer over jou als je je door een bobo van de wijs laat brengen.

8 november 2014 om 16:55

En wat zou dat dan over mij zeggen? Een bestuurder die voor mij gaat bepalen wat voor gevoel ik bij een bepaalde club moet hebben, dat vind ik een natnek.

8 november 2014 om 20:00

Ooh jaaaa????
Wanneer heeft hij dat voor jouw bepaald dan???
Waar blijkt dat uit???

Het is wel begrijpelijk dat zo'n sponsordeal veel emotie oproept bij andere supporters. Bij met name Feyenoord, maar ook PSV zijn ze gefrustreerd dat Ajax een veel hoger bedrag in totaal kan verkrijgen. De marktwaarde van Ajax is hoger, omdat het veel meer internationale allure heeft uit het verleden. Bovendien liggen er vele hoofdkantoren in Amsterdam, inclusief die van Philips. Dat maakt het vanuit praktische overwegingen ook makkelijker.

8 november 2014 om 13:34

Beetje rare gedachtegang. Omdat er veel internationale hoofdkantoren in Amsterdam zitten is Ajax aantrekkelijker? Dan zou Chrystal Palace ook meer sponsorgeld moeten krijgen dan Manchester United of Liverpool, want in Londen zitten veel meer hoofdkantoren dan in de andere steden.

8 november 2014 om 14:58

Die rare gedachtengang leverden Ajax wel een nieuwe sponsor op of denk jij dat het toeval is dat de Ziggo Dome zo dicht bij de arena staat?

8 november 2014 om 15:10

Ja ik denk dat dat toeval is. Je redenering klopt gewoon niet. Het aantal hoofdkantoren in een stad heeft totaal niks te maken met de waarde van het merk van een voetbalclub.

Voor de Ajax-fans is Ziggo een prima sponsor. Een deel van de uitstraling van de sponsor reflecteert namelijk op die van de club die ze sponsort. In dat opzicht had ik het niet zo fijn gevonden als we de maffiose vriendjes van Poetin op het shirt hadden gekregen (gazprom) of als mijn clubje mensen had proberen te verleiden tot het gokken op wedstrijden.

De Ziggo-dome staat naast de Arena. Betekent dit dat Ajax straks in de Ziggo-arena speelt?

Veel nederlanders krijgen een speciaal gevoel bij ajax, inderdaad ja.
Uiteenlopend van "zaligmakend" bij de ajax supporters tot "misselijk makend" bij de harde kernen van Feyenoord, Psv, Twente, Ado, Utrecht, AZ, Groningen, Cambuur, Heracles, Heerenveen, Excelsior, Vitesse, Nac, Pec, Dordrecht, Go ahead en Willem II en bij de 17 Jupiler League teams.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren