Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Het aantal opzeggingen bij Ziggo valt in werkelijkheid wel mee’

Laatste update:

Vrijdagochtend werd bekend dat Ziggo vanaf 1 januari hoofdsponsor is van Ajax. De kabelmaatschappij ontving direct tal van reacties van supporters van andere clubs, die hun abonnement op wilden zeggen. Volgens sportmarketingdeskundige Frank van den Wall Bake zal het in werkelijkheid meevallen met de opzeggingen.

Volgens Van den Wall Bake is het logisch dat mensen emotioneel reageren op zo’n bericht. “Dat is de kracht van de sport”, laat hij optekenen in het Algemeen Dagblad. “Maar weinig mensen zullen het ook gaan doen: om een beetje in Feyenoord-termen te blijven zijn het vaak geen daden, maar woorden.” Toen Aegon hoofdsponsor werd van Ajax, zegden twee mensen hun polis op. “Opel en Philips worden ook gewoon door iedereen gebruikt”, doelt hij op de sponsoren van Feyenoord en PSV.

Ajax krijgt acht en maximaal tien miljoen euro per jaar van Ziggo. Dat is minder dan het ontving van Aegon (tien tot twaalf miljoen per jaar), maar Ziggo betaalt alleen geld om op de shirts van Ajax en Jong Ajax te staan. De complete jeugdopleiding kan dus verkocht worden aan een andere sponsor. Volgens Van den Wall Bake kan Ajax op die manier op hetzelfde bedrag als voorheen komen. “De Ajax-jeugdopleiding staat als heel positief bekend. Bedrijven die goodwill willen kweken, kunnen dat op die manier doen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja logisch.
Op social media is het nogal makkelijk om grote praatjes te hebben.
Genoeg 'slimme' reacties gelezen van mensen die willen overstappen naar Upc, of KPN wat tevens mediapartner is van Ajax.

Ben blij met de nieuwe sponsor. Leuk bedrag, veranderd weinig aan het shirt.

7 november 2014 om 17:09

Er zijn misschien 100 die het roepen. Daarvan hebben 75 daadwerkelijk Ziggo, en daarvan zullen misschien 10 opzeggen. Valt allemaal reuze mee.

7 november 2014 om 17:23

10 is nog overdreven zelfs. Het zijn ook vooral kinders die dergelijke teksten twitteren. Grote mond over het afschaffen van Ziggo, maar 's avonds gewoon netjes van moeders stoofpotje eten met het gezin. Nee, 9 van de 10 mensen die roepen dat ze Ziggo opzeggen, heeft in werkelijkheid niet eens wat te zeggen in huis omtrent dergelijke zaken.

7 november 2014 om 18:52

Zielige mensen.

7 november 2014 om 22:31

Dat snap ik allemaal wel, maar is het wel handig van iemand die zojuist voor 8 miljoen euro reclame heeft verkocht om te verkondigen dat de invloed van die reclame allemaal reuze meevalt?

7 november 2014 om 17:18

Vooral logisch dat ze dit sowieso zeggen ook al valt het niet mee. Deze woorden hebben dus geen enkele waarde, ongeacht het aantal opzeggingen zullen ze zeggen dat het allemaal wel meevalt. Niemand gaat negatief nieuws aan de hoge boom hangen.

7 november 2014 om 18:04

Van de wall bake heeft niks met ziggo te maken, en is een neutrale sportmarketingdeskundige. Dit heeft dus niks te maken met iets niet 'aan de grote klok hangen'.

7 november 2014 om 20:59

Betekent alleen dat je nog minder waarde moet hechten aan zijn woorden. Een buitenstaander die gaat vertellen dat het wel meevalt zonder daadwerkelijke cijfers te hebben. Aan gevoelens kan je geen conclusie ophangen natuurlijk.

7 november 2014 om 17:25

Upc en ziggo zijn samen gegaan dus ook dat werkt al nietmeer

7 november 2014 om 17:50

Bovendien is er per regio maar 1 kabelaanbieder, dus van ziggo naar upc of casema kan helemaal niet. :-)) Maar kpn, tele 2 enz weer wel.

7 november 2014 om 19:39

Vandaar dat ze dus zo 'slim' zijn. Lastig dat lezen..

7 november 2014 om 19:35

UPC en ziggo zijn gefuseerd.

Dacht ik al. Het werd gewoon weer groot uitgebeeld in de media. Met abn zal wel hetzelfde zijn gebeurd toen zij sponser werden van ajax.

7 november 2014 om 17:09

Je hebt gezien wie het zegt he? Is toch geen toeval dat al die telefoondiensten plat liggen maar nee he het aantal opzeggingen zijn er maar 100..

7 november 2014 om 17:15

Dus... Jij bent er ook zo 1 die zijn abonnement op gaat zeggen?
God man, wat leef ik in een onnozel land.

on.
Mooi dat Ajax een (goede) sponsor heeft gevonden, voor de jeugd verwacht ik ook een mooie sponsor!

7 november 2014 om 17:55

Rink laat iedereen aub in eigen waarde man.. Ga ff de slimme kerel lopen uithangen, als hij wil opzeggen moet hij dat ZELF weten..

7 november 2014 om 18:08

Iedereen mag het helemaal zelf weten, maar als je je door zulke dingen in het leven laat leiden dan heb je inderdaad nogal een kinderachtig leven. Net zoals dat 010, 020 gedoe van sommigen, wordt volwassen joh, kom nou.

7 november 2014 om 18:12

Hohoho ik zeg niks op prima dienst ziggo niet oordelen als ik iets zeg.. ik geef alleen aan dat het geen toeval kan zijn

7 november 2014 om 18:13

Wordt ook niet gezegd dat hij niet mag opzeggen, maar mag dat wel onnozel vinden. Laat die mening ook in zijn waarde dan!! Ik vind het ook onnozel, uiteindelijk blijft het voetbal.

7 november 2014 om 18:28

Onnozel en zielig emotioneel geleuter, denk na waar het over gaat en het stelt geen ene moer voor. De meeste dubiele reacties zijn inderdaad van een stelletje hersenloze, die ik graag in hun waarde laat. Jeetje waar gaat dit over, grow up.

7 november 2014 om 18:49

Ik vind zulke reacties niet gek hoor. Denk even mee. Jij betaald geld voor de diensten van Ziggo, Ziggo betaald Ajax (van jou centen) 8-10 miljoen euro. Indirect gaat jou geld dus naar de club waar je een zieke hekel aan hebt. Dus als ze leuk een speler weten te presteren, denk jij bij jezelf: goh, hier heb ik ook aan bijgedragen. Ook al is het minimaal. Tenminste, dit verhaaltje gaat voor mij op.

7 november 2014 om 19:16

Hij heeft niet gezegd dat hij opzegde toch?Hij heeft namelijk wel gelijk.

7 november 2014 om 19:40

Hahaha jongens wat een heisa ik heb nooit gezegd dat ik het op ga zeggen ik zeg namelijk helemaal niks op ben zeer tevreden met Ziggo!!!!!!

Ik zeg alleen dat de directeur hier hypocriet bezig is.. Hij zegt dat het mee valt maar waarom zijn de telefooncentrales dan plat en zeggen medewerkers het zelf? Dat kan geen toeval zijn. Hij probeert de boel te sussen wat totaal ongeloofwaardig is.

7 november 2014 om 19:47

Gast, het is een onafhankelijk marketing deskundige die niks met Ziggo te maken heeft. Voor elke ramenlikker die om deze reden opzegt zijn er weer 2 fans die bestellen als het huidige contract afgelopen is. Als je echt denkt dat dit Ziggo netto klanten gaat kosten, ben je echt nog simpeler dan de zielen die opzeggen.

Dat suffe geleuter van mensen altijd, 010, 020... grow up. Alsof je van elke product in je huis, of waar je gebruikt van maakt, checked op de herkomst om te voorkomen dat je niet een Amsterdams of Rotterdams gerelateerd product hebt.
Als Ajax en Feyenoord bij toeval dezelfde shirt-fabrikant zouden hebben, bijv. Adidas, zou je dan niet meer een shirt kopen omdat je dan indirect een bedrijf financiert dat voor je concurrent shirts maakt?

Pfff... "ik ga internet opzeggen want jullie naam staat op het shirt van Ajax" ... kleuters.

7 november 2014 om 17:09

Bij sommige clubs is dat wel zo, Celtic en Rangers hadden jaren bewust dezelfde sponsoren, gewoon omdat fans van de andere club ze anders niet zouden kopen.

En er hingen volgens mij TV-schermen van Philips in de Arena, nuff said.

7 november 2014 om 18:16

@stravven... slechte vergelijking, de rivaliteit tussen Celtic en Rangers is niet voetbalgerelateerd, maar heeft met katholieken vs protestanten te maken.

7 november 2014 om 18:22

Volgens mij is Philips ook een van de partners ban de arena.

7 november 2014 om 17:11

Ajax en Feyenoord spelen nu al allebei in adidas shirts hoor .

7 november 2014 om 17:13

Daarom dus Jdw17, denk niet dat de shirtverkoop achteruit is gegaan omdat de concurrent zelfde merk erop heeft.

7 november 2014 om 17:18

Denk het ook niet. Heb trouwens ook nog niet iets gehoord over een bierboycot van Feyenoorders omdat er Amstel wordt geschonken in de Kuip. Blijkbaar is dat '020' bier zo slecht nog niet.

7 november 2014 om 17:28

Je weet dat de Amstelfabrieken al meer dan 25 jaar in Zoeterwoude en den Bosch staan

7 november 2014 om 17:35

Doen tot niks af aan het feit dat het van oorsprong Amsterdams is en onderdeel is van een ander oer Amsterdams biermerk: Heineken. Ik geloof ook zelfs dat Feyenoord overstapt of is misschien zelfs als is naar Heineken.

Het hoofdkantoor van Philips staat ook in Amsterdam, maar dat maakt het toch niet opeens een Amsterdams bedrijf.

7 november 2014 om 17:50

Nou ik heb het ook gedaan , overgestapt naar tele 2 , ben ik nu een kleuter , heb er recht op toch!

7 november 2014 om 18:19

Ja heb je alle recht toe, net als andere mensen alle recht hebben op de mening dat het overstappen van provider omwille van een voetbalclub triest is. Ik vind dat namelijk ook. Ik vind het kinderlijk gedrag, alle recht om dat te vinden.

Je bent ook wel heel erg zielig als je je hierdoor laat leiden. Dat is net zo triest als wat stofwolk hierboven mij zegt: het gebruik van netnummers. Noem de club gewoon bij de naam joh.

7 november 2014 om 17:35

die mensen die netnummers gebruiken zijn wel ideale callcenter medewerkers met hun numeriek geheugen.

Agja, kinderachtige en onderontwikkelde mensen heb je altijd. Waarschijnlijk zijn ze bij Ziggo nu gelijk van een stel wanbetalers af. En die stoere jongens kunnen nu een 2 x zo duur abonnement bij KPN aanvragen. Iedereen blij.

7 november 2014 om 18:08

De mensen die hebben opgezegd zijn onderontwikkelde wanbetalers? Ik weet niet wat ik een dommere reactie vind... Het opzeggen van je abonnement of deze opmerking.

7 november 2014 om 18:57

Dan ga ik toch voor het opzeggen van het abonnement.

7 november 2014 om 20:09

"kinderachtige en onderontwikkelde mensen"
"stoere jongens"
Nogal aparte benamingen voor mensen die zo hun eigen redenen hebben om over te stappen op een andere provider..

Las dat er serieus supportersgroepen van Feyenoord zijn die fans oproepen om hun abonnement op te zeggen. Wat een droeftoeters.

7 november 2014 om 17:20

Die zullen wel gecompenseerd worden door die-hard Ajaxfans die naar Ziggo overstappen

7 november 2014 om 17:45

In Amsterdam kun je geen Ziggo ontvangen gelood ik, dus dat zal tegenvallen denk ik haha.

Ook wel een leuk feitje is dat het Ziggo gebouw in Eindhoven aan de PSV-laan zit, pal naast het Philips Stadion.

7 november 2014 om 18:52

Ja en het hoofdkantoor van Philips zit in Amsterdam.

7 november 2014 om 19:08

Ja en PSV staat voor Philips Sport Vereeniging. Je snapt toch ook wel dat Philips en Ziggo totaal niet te vergelijken zijn, Philips is sowieso niet met een andere sponsor te vergelijken.

7 november 2014 om 19:18

Ja ik en mijn maten . Heb je er wat trgen , we hebben er alle recht op, iedereen zet ook 2 euro in de pot en nu hebben we iets van 800 euro en we gan daar morgen wat lekkers mee doen. Dat noem je je club suporten

7 november 2014 om 19:40

Ik begrijp je opmerking niet over het inleggen van geld waardoor je nu iets leuks kunt gaan doen met je maten. Hoe support je daar je club mee? Kun je dat toelichten. Wellicht lees ik het gewoon verkeerd.

Kunnen we niet alle mensen die vanwege deze zaak hun abo bij Ziggo opzeggen op een eiland dumpen?
Het zou het gemiddelde IQ van Nederland denk ik wel een paar punten laten stijgen.

7 november 2014 om 17:17

Haha inderdaad. Van de andere kant zijn zij zelf degene die er toch het meeste last van hebben denk ik.

Je beperkt jezelf toch aardig als je alleen in Opel kunt rijden, geen Philips producten mag hebben en geen abonnement bij Ziggo kunt hebben. Het feit dat er Amsterdams bier geschonken wordt in het stadion schijnt trouwens geen probleem te zijn, in kan me zo voorstellen dat zulke deze figuren de grootste Amstel consumenten van het stadion zijn.

7 november 2014 om 17:20

Sinds wanneer is Amstel een cocaïne merk dan?

opzeggen om je club zou ik niet doen maar kan me best voorstellen dan mensen niet willen meebetalen nadat ziggo recent de prijzen heeft verhoogd niet extra willen betalen om het hoofdsponsor schap van ziggo te financieren

7 november 2014 om 17:23

denk dat iedereen wel slim genoeg is om te beseffen dat de prijsverhoging toch niet met de sponsoring van Ajax te maken heeft.

7 november 2014 om 17:55

Hmm nee maar zij hebben sponsoring/exposure in Nederland helemaal niet nodig, want ze hebben al een monopolie positie in grote delen van Nederland. En als je iets internationaals wil kan je goedkoper terecht als in het voetbal en veel exposure krijg je ook niet via een Nederlandse club in het buitenland.

Vind het een opmerkelijke keuze van Ziggo en dan ziet dit er niet echt lekker uit natuurlijk als je prijsverhogingen doorvoert.

7 november 2014 om 19:19

Monopolie valt tegenwoordig wel mee he. Je kan namelijk ook overstappen naar kpn vodafone en ga zo maar door. Verder komt steeds meer glasvezel in de grond. In mijn dorp is net glasvezel aangelegd en er stappen toch zo'n 30% over van de kabel (upc) naar een andere provider,

Ziggo plukt nu al de vruchten van deze deal. There's no such thing as bad publicity.

Sturen de Feyenoorders Vermeer ook retour?

7 november 2014 om 17:27

Voor de pop- en filmsterren in de wereld misschien niet, voor bedrijven zeker wel.

7 november 2014 om 17:35

Ik denk dat de beleidsbepalers blij zijn vandaag. De daadwerkelijk opzeggingen zullen minimaal zijn. Meestal zit je een jaar vast aan en abonnement. Na een paar dagen/weken zijn de emoties weg en blijft men gewoon men hun abonnement. Terwijl de naamsbekendheid van Ziggo vandaag alleen al een flinke boost heeft gekregen. Laat we eerlijk zij, hoe "negatief" is dit nieuws eigenlijk?

7 november 2014 om 17:39

Maar de mensen die nog een provider moeten gaan kiezen, de instappers, laten dit echter wel meewegen de komende jaren.

7 november 2014 om 21:02

Dit nieuws is inderdaad niet bepaald negatief, maar bedrijven zijn over het algemeen wel als de dood voor negatieve publiciteit.

Die naamsbekendheid was er natuurlijk al in Nederland, lijkt me sterk dat er veel mensen zijn die nu wel weten wat ziggo etc is aan de hand van dit gezeur. Iedereen kijkt tv en zit op internet. Dus wat dat betreft maakt het weinig uit gok ik.

Ziggo krijgt echt te maken met een krimpende markt. In de regio Twente verliezen ze door een actie van Cogas zo'n 80.000 klanten. Heeft weliswaar niets met deze sponsoractie te maken, maar is wel een teken aan de wand.

Weet niet wat ik erger vind. Mensen die hierdoor zouden willen overstappen. Of de mensen die roepen dat deze mensen achterlijk zijn. Als deze mensen willen overstappen, is dat toch hun goed recht. Niemand van jullie heeft er verder last van.

Het aantal dat overstapt zal weliswaar erg laag zijn, maar de mensen die hierdoor instappen bij een andere provider zal natuurlijk wel hoger liggen. Zeg nou zelf, als je moet gaan kiezen, dan hebben anderen nu toch een streepje voor bij de rest van Nederland. Daar zal meer schade van komen denk ik.

7 november 2014 om 17:51

Het is hun goed recht, maar de reden dat ze opstappen is gewoon kansloos en superselectief. Want waarschijnlijk sponsoren ze indirect, via een andere manier, ook weleens een rivaliserende club.

7 november 2014 om 17:56

Als ik moet kiezen laat ik mij leiden door kwaliteit/prijs verhouding en niet wie ze sponsoren.

Mijn collega zat vanochtend nochtans een kwartier in de wacht omdat ze de hoeveelheid oproepen niet aankonden

7 november 2014 om 18:17

Haha dat is een bekend probleem. Dat staat hier los van. Een half jaar terug was dit ook al zo.

Ach... paar geleden gilde de ajax supporters nog harder omdat de nieuwe kentekenplaten uitkwamen. De letter combinatie PSV dreigde. Het gejank van toendertijd was ook ongehoord en beschamend zelfs. Stelletje calimero's.

7 november 2014 om 18:29

inderdaad even zielig als dit gedoe, dus spiegel je hier maar niet aan.

Laten we dan ook geen opels kopen en geen philips spullen,en ga zo maar door...echt zo kinderachtig allemaal.

Heb al jaren Upc( wat binnenkort wordt gefuseerd met ziggo) en onder de naam Ziggo verder gaat. Ma mensen kom op he? Als je tevreden bent met je provider ga je dit toch niet veranderen omdat het een sponsor wordt vd club waar je niks mee hebt? Ik ben pro Heerenveen fan, heb niks met Ajax en ben tevreden met mijn provider, ik blijf dus! Niet alleen je ondwronderbuik gevoelens laten meespelen ...

Volgens mij heeft dit niets met IQ te maken, maar meer met hoe diep je supportersgevoel gaat. Ondanks dat dat wellicht vaker dieper gaat bij minder opgeleiden, vind ik het kortzichtig om te roepen dat dit zielig is, kleutergedrag is etc. Ik ken genoeg mensen HBO opgeleid, superbanen tot aan directeuren aan toe die er precies zo over denken wanneer het arnhem nijmegen betreft. Ik waardeer de passie die deze mensen voor hun club hebben. in het landen waar men sowieso wat meer temperament heeft dan in Nederland, bijvoorbeeld Spanje, zou dit niet eens een discussie zijn. Maar in dit calvinistische landje moeten we er allemaal weer wat van vinden en het belachelijk maken. Dat mag uiteraard, net zo goed als ik mag vinden dat ik het wel mooi vind!

Wie weet wie de Hiswa te Amsterdam sponsort? Opel! Amsterdams event...
Kinderachtig geleuter...

Ik wil alle Feyenood supporters die lid zijn van Ziggo bedanken voor hun inbreng in Ajax iedere maand. Ik zal hierdoor in een Opel blijven rijden. Bij deze wil ik maar weer duidelijk maken dat we blij moeten zijn dat we samen het voetbal op een betaalbaar niveau kunnen houden.

Zodra Ziggo zijn prijzen verhoogt, zal iedereen die Ziggo heeft lekker k***en op Ajax. Bijna monopolisten zoals Ziggo/upc zouden niet op deze opzichtige wijze zich aan een bepaalde club moeten verbinden. Dom ook dat Ajax dit doet.

So f*king what!! Moet alle niet feyenoorders hun opel verkopen of alle niet psv'ers al hun philips producten de deur uit gooien? Zoek een hobby ofzo ipv dit gezever.

Ik snap het probleem niet helemaal.. Als mensen over willen stappen omdat Ziggo nu de hoofdsponsor is van ajax moeten ze dat toch lekker zelf weten?

Ik zie termen als "kanslozen" en "zielepoten" voorbij komen, puur en alleen omdat mensen beslissingen maken gebaseerd op sentimenten die (blijkbaar) voor hun belangrijker zijn dan een goede prijs/kwaliteit verhouding..

Vandaag de beslissing genomen om Ziggo Alles in 1 en Ziggo Mobiel op te zeggen, maar alleen omdat de kwaliteit en klantenservice slecht zijn. Van alles beloven, maar niet nakomen.

Mensen stappen sowieso wel over want Ziggo heeft geen glasvezel en concurrenten kunnen dus meer bieden voor hetzelfde of zelfs minder geld. Daarnaast staat de klantenservice van Ziggo niet hoog aangeschreven en hebben ze ook nog eens vaak storingen.

''om een beetje in Feyenoord-termen te blijven zijn het vaak geen daden, maar woorden.”

Bedoeld of onbedoeld, deze opmerking zal hem wellicht ook weinig sympathie vanuit Rotterdam opleveren.
Vanuit supporters-oogpunt is het natuurlijk een beetje kinderachtig om meteen over te stappen van provider alleen voor dit. Vanmiddag zag ik echter ook reacties van mensen die kwaad waren over het feit dat er nu wel miljoenen worden uitgegeven aan de sponsoring van Ajax, maar er niets word geïnvesteerd aan glasvezelverbindingen op plaatsen waar dat nodig is. Tel daarbij op dat de service van Ziggo ook niet bepaald bekend staat als je van het en dat is het logisch dat sommige mensen hier erg kwaad over zijn.

Ziggo had wel beter kunnen nadenken... je krijgt van die kleuters die het natuurlijk gaan opzegen, kan een domme keus zijn dit

Wat een zielige mensen zijn er toch in Nederland. Ziggo opzeggen omdat zij Ajax als sponsor gaan steunen? Ik geloof er geen barst van. Ik ben absoluut geen PSV-aanhanger, maar ik ben wel een Philips-fanaat. En dat blijf ik.

Overigens ben ik ook al vele jaren Ziggo-fan en dit zal ik blijven omdat zij een prima produkt hebben en weten wat service verlenen betekent !

Alsof als bijvoorbeeld Apple de nieuwe sponsor van Feyenoord wordt ajacieden massaal hun iPhones gaan inleveren.

8 november 2014 om 09:46

Je hoeft nu niks weg te gwooien he. Gewoon even overstappen, bespaart ook nog geld voor het zelfde product.

Het sponsorcontract met Aegon was een soort verkapte overheidssteun. Aegon betaalde veel te veel aan ajax en moest mbv staatssteun overeind blijven.
Ziggo betaalt dan wel 20 - 30 % minder , maar ik snap dat veel mensen het nog te veel geld vinden en ipv mee te betalen liever naar een goedkopere aanbieder gaan en ook nog eens mee profiteren van de nieuwe klanten acties.

9 november 2014 om 02:34

Jij bent dol op staatssteun, De deal met Aegon werd in 2008 gemaakt, toen had Aegon nog geen overheidssteun.

En Aegon is netjes getoetst, die betaalde niet teveel.
Later in 2008 begon de crisis pas.
De overheidssteun werd ook pas later aangeboden.
Daarnaast heeft Aegon altijd netjes alles afbetaald + rente.

Staatsie, ik weet na al die jaren al dat jij een grote haat jegens Ajax heb, dat is te merken aan je doping fabeltjes, ...jaja zelfs nu zou Ajax nog doping gebruiken volgens jouw.
En ook vandaag de dag probeer je nog negatieve dingen te verzinnen mbt Ajax.

Lekker via je mobieltje reageren omdat je eigenlijk een ban heb.
Goed hoor!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren