Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Stam zou goede opvolger voor De Boer kunnen zijn'

Laatste update:

De dag dat Frank de Boer afscheid neemt van Ajax lijkt steeds dichterbij te komen. De coach werd al vier jaar op rij kampioen van Nederland en gaf na het behalen van de laatste landstitel aan dat hij klaar was voor de stap naar het buitenland. Er werd even geflirt met Tottenham Hotspur, maar de Londenaren kozen uiteindelijk voor een samenwerking met Mauricio Pochettino.

/

De Boer bleef dus bij Ajax, maar het lijkt een kwestie van tijd voordat hij naar het buitenland vertrekt. Mocht het zover komen, dan hoeft Ajax volgens Johan Cruijff niet ver te zoeken naar een opvolger. "Jaap Stam zou een goede opvolger van Frank kunnen zijn", zegt Cruijff in Voetbal International. "Wim Jonk zou ik ook een goede optie vinden. En misschien staan er nog wel andere kandidaten op. Maar voorlopig zit Frank nog bij Ajax en dat is een goede zaak."

Cruijff weet dat er een moment zal komen dat De Boer naar het buitenland zal vertrekken: "Omdat hij dat verdient. Niet alleen vanwege de vier kampioenschappen die hij nu al heeft behaald, maar in zijn hele houding is Frank een voorbeeld", vindt de legendarische nummer veertien. De Boer neemt het woensdagavond met zijn Ajax op tegen Barcelona.

Denk je dat Jaap Stam een goede hoofdtrainer voor Ajax zou kunnen zijn?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
5 november 2014 om 13:52

ik dacht te menen dat Stam helemaal geen ambitie heeft als hoofdtrainer?

5 november 2014 om 14:15

Stam heeft juist veel ambitie om hoofdtrainer te worden. Je verwart hem denk ik met Bergkamp

5 november 2014 om 17:22

Stam was ook weggegaan als defensie trainer omdat hij ergens meer ervaring wilde doen als coach.

Toen is hij een jaartje assistent van PEC geworden, en is hij terug bij Ajax geroepen onder het mom van 'derde' assistent. Nou heeft hij zich dit jaar opgewerkt tot coach van jong Ajax, het zou inderdaad een logische stap zijn om Stam het te laten proberen. Past ook binnen de filosofie van Ajax.

5 november 2014 om 23:43

War slaat jouw reactie op? Je geeft geen onderbouwing en het wekt enkel irritaties op bij mensen.

On: Ik zou het wel leuk vinden als Stam hoofdtrainer wordt, hij heeft ontzettend veel uitstraling en de weg die hij heeft doorlopen past bij de Ajax filosofie.
Hoop dat hij wel kleine aspecten aan het spel gaat veranderen.

Lijkt mij al lang en breed geregeld. Heel blij dat Ajax Stam het trainerschap van jong Ajax op tijd kon aanbieden, anders was hij naar Milaan verkast. Lijkt mij hoe dan ook prioriteit om een trainer uit eigen gelederen te vinden, Stam lijkt me een goeie maar toch het liefst nog zo lang mogelijk de Boer.

5 november 2014 om 13:36

Mij lijkt het geen goede want:
- communicatief niet bijster sterk, beetje kortaf in de media
- goede ex voetballer maar niet geroemd om zn tactisch inzicht
- totaal geen ajacied, vind m zelfs meer Psver
- geen goede trackrecord als trainer, doet het ook niet uitgesprkken goed bij jong ofzo
- niet de uitstraling die je als ajax trainer moet hebben (beetje boer vs amsterdamse flair)
Vooraf weet niemand het natuurlijk, maar op basis van bovenstaande dingen heb ik er geen goed gevoel bij.

5 november 2014 om 13:41

Welke beginnend trainer heeft al die punten wel dan? Stam zal ook net als De boer in begin zich een beetje moeten ontwikkelen, hij zal ook niet alles gelijk goed kunnen doen, Stam is gewoon geen man van veel woorden maar meer daden.

5 november 2014 om 13:41

Je hoeft naar buiten toch niet goed te communiceren?! De spelers onder Stam zijn maar wat blij met hem en dat vind ik belangrijker, bovendien heeft hij juist wel uitstraling! Hij straalt gezag uit. En ook heeft hij zelf aangegeven dat hij altijd fan van Ajax is geweest daarom koos hij toentertijd ook voor Ajax.

5 november 2014 om 13:46

@ carribean: Frank de boer was zn hele spelerscarriere al communicatief sterk, was erg succesvol met Ajax jeugd, dacht altijd al veel na over tactiek en was rechterhand van Louis in 95 elftal. Had en heeft echt die Ajax flair en probeert die ook over te brengen op zn elftal, zelfs tegen Barca. Frank de Boer is natuurlijk Ajacied in hart en nieren en heeft hierdoor altijd veel m,eer krediet.
En jouw laatste zin geeft mij alleem maar meer aan dat Jaap Stam misschien wel zelfs beter bij Feyenoord past als bij Ajax.......

@ lunny: als jij denkt dat communiceren met de media niet 1 vaan de belangrijkste taken van de hedendaagse trainer/coach is? Dan leef je echt in een andere wereld....

5 november 2014 om 13:55

Ik vind hem juist wel een hele goed uitstraling hebben, no nonsense, hard uit ziende man, cool om langs de zijlijn te zien, vooral als hij boos zou worden .

maar vooral ook omdat hij eerlijk en oprecht is, juist drrm denk ik dat hij (voor de spelers) goed zou zijn om trainer te zijn

5 november 2014 om 14:02

Ik zou eerst nog een andere trainer het n jaar of twee laten doen, zodat Stam ook andere trainers van dichtbij meemaakt dan De boer. Een meer ervaren coach die Stam nog wat kan bijbrengen (die man is minder getalenteerd dan De Boer, dat zien we allemaal). Jammer dat Ajax al heel veel ervaren trainers die hiervoor geknipt zouden zijn heeft versleten, bovendien zijn er al veel gestopt. Een type Ten Cate, Adriaanse zou perfect geweest zijn.

5 november 2014 om 14:15

Geen goede trackrecord als trainer? Hij is nog nooit hoofdtrainer geweest bij een club. Assistent of interim bij Zwolle en sinds dit seizoen trainer bij jong Ajax. Kan je dus niet echt meetellen in je *beoordeling*

Ik vind hem persoonlijk sterker naar de media dan dat Cocu is. Wat is dan het probleem? Stam heeft gewoon zijn verhaal klaar. Je kan niet zeggen dat hij verbaal niet sterk is. Kortaf hoeft echt geen slechte eigenschap te zijn.

5 november 2014 om 14:17

Ahum... Louis van Gaal, Mourinho, Ferguson...? Om maar een paar grote namen te noemen die niet bepaald goed met de media communiceren.

5 november 2014 om 14:30

Misschien is het voor de selectie wel goed dat een type stam voor de groep komt te staan. Heb nu een beetje het gevoel dat ajax vooral met jongens ipv mannen speelt en type stam lijkt me een goed type om van deze jongens mannen te maken.
Daarnaast denk ik dat stam zeker wel verstand heeft van tactieken aangezien hij in de PL en de serie A heeft gewerkt (2 verschillende typen competities) en daarmee heeft hij de nodige ervaring opgedaan lijkt mij.

5 november 2014 om 14:54

- Sinds wanneer is direct en kortaf in de media communicatief zwak? De Boer is dit soms ook, maar je ziet vooral dat een echte vakman is met kennis van het spelletje, Stam heeft dit ook.
- Waar is dit op gebaseerd?
- Oke, ben ik het met je eens, hij moet wel minimaal een jaar of 5-7 blijven zitten als hij het stokje overneemt. Alleen dan kunnen we aan een succesvolle organisatie en club bouwen.
- Had Frank ook niet, onzin.
-Hij heeft een enorme uitstraling.

5 november 2014 om 15:13

Hij doet het niet goed bij jong Ajax?

Ik vind dat hij het zeer goed doet als je ziet dat het resultaat niet als belangrijk gezien word bij Jong Ajax en vooral als je ziet dat hij niet continu met dezelfde groep kan werken.

5 november 2014 om 15:33

Prima, dan leef ik maar in een andere wereld. Mij kan het niks schelen of hij wel of niet veel zegt in de media. Als hij op het veld maar presteert. Liever een Mourinho en van Gaal, dan een praatjesmaker.

5 november 2014 om 14:08

En heel eerlijk jongens, ondanks dat Stam vanaf einde van zijn carriere zn liefde aan Ajax meeermalen verklaard heeft.... Ik vind m gewoon niet echt een ajacied, niet vanwege zn overijsselse boeren uitstraling, niet vanwege zn speelstijl, niet vanwege zn te succesvolle PSV verleden......
Dan denk ik: er moeten toch ook wel echte ajacieden zijn die dezelfde kwaliteiten als Stam hebben?

Meteen doen zou ik zeggen, F de boer heeft het geweldig gedaan vind ik maar ik denk dat zo,n jaap stam het beter kan doen maar dan moet marc netto wel een beetje meewerken en belangrijke spelers binnen de boot houden dan overwinteren we tenminste eens een keertje in de CL.

Veel Ajacieden respecteren F.de boer en vinden hem geweldig maar laatste tijd begin hij toch wel met zijn keuzes in de basisopstelling wat irritatie bij mij op te wekken, het lijkt echt alsof hij bepaalde dingen wilt bewijzen, ik begrijp dat ze Sigi in de etalage willen zetten maar het sportieve gaat toch voor geld en in etalage zetten van Sigi? Its al about the money lijkt het wel.

Frank mag van mij echt weg na dit seizoen, zolang er maar anders gevoetbald* wordt. Met meer lef en passie in plaats van saai en traag rond tikken waardoor je tegenstander zich perfect kan organiseren. Als dit Ajax nu eens 10 keer sneller zou spelen in de eredivisie zou 90 van de teams het er moeilijk mee hebben.

Ik ben nog altijd benieuwd welke club hem wilt want er zijn niet veel beschikbare clubs en Frank heeft wel wat eisen. Schalke/dortmund (als Klopp weg wilt)/liverpool (als ze het slecht blijven doen, Rodgers weg moet, kans is klein) en voor de rest is er weinig mogelijk in Engeland en in Spanje al helemaal niet.

5 november 2014 om 13:37

Je weet nooit wat er door het jaar heen gaat gebeuren hè.

Er zullen nog genoeg trainers worden ontslagen hier en daar.

5 november 2014 om 13:37

Dit heeft niks met Frank te maken, het heeft gewoon met het filosofie van Ajax zelf te maken, Stam zal waarschijnlijk ook op dezelfde manier gaan spelen maar dan zal hij meer nadruk leggen op andere dingen dan bijvoorbeeld een frank doet, het traag rond spelen ligt aan de spelers zelf omdat ze niet het kwaliteit hebben zoals bij een Barcelona om 10x sneller rond te spelen.

5 november 2014 om 13:38

Onzin, de spelers van Ajax zijn gewoon niet goed genoeg. De Boer wil ook graag het spel sneller hebben, maar dan moet je het materiaal er wel voor hebben.
Er komen altijd wel clubs vrij en dat een Koeman het goed doet in Engeland, daar houden ze ook rekening mee. De Boer heeft nog meer laten zien in de eredivisie en staat vast wel ergens op een lijstje.

5 november 2014 om 13:51

@jelle

Noem eens een club dan? Elk seizoen worden er trainers ontslagen maar bij de clubs waar De Boer graag naartoe zou willen zitten allemaal toptrainers of jonge veelbelovende trainers die het goed doen en er nog maar net zitten en dus niet ontslagen zullen worden.

Naar Italië gaat De Boer niet. Frankrijk eveneens.

Chelsea: Mourinho - gaat niet weg te hoog gegrepen voor De Boer
Southampton: Koeman - Blijft nog minstens 1-2 jaar tot hij zelf een stap hoger kan maken
Manchester City: Pellegrini - zit er nog maar net, kampioen geworden, duurt nog even voordat hij vertrekt of City moet het dramatisch doen.
Arsenal: Wenger blijft gewoon weer.
Liverpool: Rodgers blijft of hij moet het ongelooflijk slecht doen. Ik ga er van uit dat het bestuur vertrouwen in hem heeft.
Tottenham: Pochettino zit er nog maar net.
Everton: Martínez zit er nog maar net.
United: Van Gaal zit er nog maar net.

Real/barcelona/atletico: Ancelotti/enrique/simeone gaan niet weg.
Valencia: doen het weer goed, eindigen waarschijnlijk in de top 5 en spelen Europees, coach gaat niet weg.

Bayern Munchen: Hebben Pep te hoog gegrepen voor de Boer.
Dortmund: Enkel als Klopp weg wilt en dan moet er een andere topclub zijn waar Klopp naartoe kan.
Leverkussen/wolfsburg: lijkt me ook niet mogelijk
Schalke: Best mogelijk.

Ik gok op Schalke. Liverpool/arsenal/city als het bestuur geen vertrouwen meer heeft in de coach.

5 november 2014 om 14:59

Hoezo te hoog gegrepen? Hij heeft het nog niet eens geprobeerd. Malle

5 november 2014 om 15:34

Hoop nog steeds op Frank Rijkaard

5 november 2014 om 15:38

@god

Je snapt dat sommige clubs voor echte gevestigde namen à la Pep, Mourinho, Ancelotti gaan. Bij dat clubje hoort De Boer (nog) niet.

5 november 2014 om 15:54

@ Medelin

Ik ben het met je eens ,dat de clubs die jij nu noemt, niet snel De Boer zullen aantrekken. Over namen van clubs heb ik ook niet nagedacht. Maar dit heeft niets met De Boer te maken, alleen met de beschikbaarheid van een baan. Er kan in een korte tijd veel veranderen. Ik meende dat je zei dat niemand op De Boer zat te wachten en dat las ik als: Hij is een prutser. Ik denk echter dat De Boer wel een goede naam heeft opgebouwd in het buitenland en dat er binnenkort wel ergens bij een goede club een plaatsje vrij komt.

5 november 2014 om 13:44

Maar een Liverpool en Schalke lijken in mijn ogen bijna kansloos voor de titel en ik denk dat De Boer wel prijzen wilt pakken.

5 november 2014 om 14:05

Inderdaad. Het aantal clubs dat in staat is om prijzen te pakken zowel nationaal als internationaal is door de sterk gepolariseerde financiële verhoudingen zeer beperkt geworden. Vraag me echt af wat nu überhaupt een betere club voor De Boer zou zijn. Misschien een Arsenal.

Wat de boer heeft gepresteerd is best knap ik hoop niet dat er te hoge verwachtingen komen als stam hoofdtrainer wordt. Maar wie weet heeft stam talent voor het trainersvak

Stam is een fantastische vent met ongetwijfeld heel veel voetbal kennis. De vraag is altijd of hij ook een goeie coach zal zijn. Dit moeten we gewoon afwachten, maar ik zie hem graag komen.

Meteen doen. Zie je het al voor je, die persconferenties met Jaap Stam?

Het schijnt dat alleen ex verdedigers een goede coach maken , of keeper. Zij staan met de neus naar de bal en het spel.

5 november 2014 om 13:51

Daar zal Guardiola het niet mee eens zijn.

5 november 2014 om 14:26

Van Basten wel.
En dan was Guardiola ook een verdedigende middenvelder..
Maradona is ook niet de coach met betere spelers, maar Ron Jans wel met mindere.en ook Rinus Michels met betere.
Hiddink, van Marwijk of van Gaal zijn ook geen aanvallers.

5 november 2014 om 15:06

Emery, Ancelotti, Simeone, Luis Enrique, Benitez waren allemaal middenvelders, dus om nou te zeggen dat alleen ex verdedigers of keepers een goede coach maken...

Daarnaast, Sir Alex Ferguson was Spits.

5 november 2014 om 15:20

Van Gaal was zeker geen verdediger, zelfs wel eens in de spits gevoetbald.

6 november 2014 om 00:56

En Foppe de haan?
Low was ook een aanvaller.
Ik bedoel dat Nederland niet veel succesvolle coaches heeft gehad die aanvaller waren.

6 november 2014 om 08:31

Ja, maar je zei toch echt alleen ex verdedigers en keepers. En over alleen Nederlanders heb je ook nog gesproken, je had het over het algemeen.

5 november 2014 om 15:39

Cocu was een aanvallende middenvelder in zijn prime.

Op basis waarvan is Stam een goede kandidaat? De Boer is een goede trainer, maar was wel gok van clubleidingg. Zo'n gok kan toch niet elke keer goed uitpakken. Stam heeft nog weinig bewezen.

Ik zeg laat Jaap lekker bij jong coachen, wij Ajax hebben eens een coach nodig met ervaring!
Als ik zie hoe een Ron Jans en een Peter Bosz hun clubs laten voetballen neig ik veel eerder ernaar om 1 van hun aan te trekken, in plaats van een coach die geen ervaring heeft. Dit heeft ook impact op je champions league duels! laten we eerst een zorgen dat we onze CL deelname niet kwijtraken als Nederland zijnde. Stam zijn tijd komt nog wel.

5 november 2014 om 14:28

Precies, ik heb na de Boer ook het liefst Ron Jans. Laat met Pec heel goed voetbal zien en alles ziet er soepel uit. Als hij dat ook bij Ajax kan toepassen, zie ik het rooskleurig in. Dan zien we eindelijk weer eens sprankelend voetbal van Ajax.

5 november 2014 om 14:39

Hoezo ervaring ? Frank de Boer had ook geen ervaring dus dat argument is zegt dus niets .

Misschien is Jonk wat te blasé voor het hoofdtrainerschap en is hij bij de ontwikkeling van jeugd beter op zijn plek, maar zelden een speler gezien met zo'n goed spelinzicht. Beetje vergelijkbaar met Guardiola, hoewel ik Jonk als speler in aanvallend opzicht nog creatiever vond.

Ze krijgen in ieder geval een goede trainer.. omdat ze verwacht hadden dat de boer in de zomer al weg zou gaan.

Zat zelf een beetje aan Ron Jans te denken. Dan weet je in ieder geval wat je in huis haalt (heeft al enige ervaring als hoofdtrainer).

Ik vind Jaap nog niet klaar voor Ajax 1, het afbrandrisico is veel te groot. Daarnaast heb ik mijn twijfels of Jaap een echte ajax trainer is, hij is een nuchter, no nonsens type, past eigenlijk niet bij Ajax. Laat hem maar lekker beginnen bij PEC als vervanger van Ron Jans, want die vertrekt denk ik aan het eind van het seizoen.

Ik zat aan Seedorf te denken, jongen die ik heel veel op De Boer vind lijken qua mentaliteit, inzicht en communicatie.

Wim Jonk zou van mij mogen als hij het elftal net zo kan laten spelen als hij de A1 gisteren liet spelen.

Eeuwig zonde dat Trustfull weg is gegaan bij Ajax. Dat was een echte Ajax coach terwijl het Jong Ajax van Stam vaak belabberd speelt

Het zal er een keer van komen maar ik hoop dat hij zo lang mogelijk blijft, maar je moet Stam ook wat perspectief bieden. Ik hoop dat ajax nog wat oud spelers naar de club kan halen, dan denk ik aan; Jari Litmanen als techniektrainer en Aron Winter zie ik ook een goede toekomstige coach in, ik zie hem al regelmatig op de tribune zitten, misschien kan hij het stokje van Stam overnemen en zich ook voegen bij de groep Cruijff. En misschien wel Michel Kreek/ Fred Grim of Reiziger die het ook al heel goed doet bij de Sparta opleiding.

De groep oud voetballers is helaas wat afgenomen de laatste jaren; Trustfull, Kreek, Grim, Ronald de Boer zijn bijvoorbeeld vertrokken. Die moeten ook vervangen worden lijkt mij. Misschien dat Van Basten en John van het Schip eens koffie kunnen drinken met Johan en misschien wil hij zich graag in een andere rol binnen de club zien. Spitsentrainer of jeugdtrainer, zou geweldig zijn als zon grote oud speler terugkomt.

En directe vervanging van buitenaf als hoofdcoach kunnen er maar drie zijn; Seedorf, Michael Laudrup of Rijkaard.

Was er in het officiële interview nog iets te vinden over Waarom Cruyff Stam zo geschikt vind?

Tuurlijk. Waarom zou je moeilijk doen als het makkelijk kan? Logisch toch?

Ik denk wel dat stam een goede trainer kan zijn, alleen weet ik niet of hij van aard een diepe denker is en een goede filosofie heeft over het 4-3-3 systeem.

Ik denk zelfs dat het al vastligt dat Stam hoofdtrainer wordt na de Boer. De Boer was ook eerst trainer van de A1. Groot voordeel hiervan is dat de hoofdtrainer een goed inzicht heeft in de kwaliteiten van de jeugdopleiding. Ik denk persoonlijk dat Stam anders ook al lang richting Milaan was gegaan indien die hier geen kans op hoofdtrainer zou krijgen.

Ik denk dat Frank de Boer bij een grote buitenlandse club uit kan groeien tot de volgende echt grote Nederlandse trainer, van het kaliber Van Gaal, Hiddink en Cruijff. Wat hij de afgelopen jaren bij Ajax heeft laten zien is in elk geval indrukwekkend. Of Stam zijn ideale opvolger is weet ik niet. Ik vind hem qua uitstraling toch meer een type assistent-trainer. Voor Wim Jonk geldt eigenlijk hetzelfde. Misschien Seedorf?

Stam en Litmanen lijken me goede opties. Helaas is Jari volgens mij niet bezig met een opleiding tot trainer en las ik ergens dat Stam niet optijd zijn diploma zal behalen.

Waar de Boer meer een tacticus is, zie ik in Stam een hele goede motivator a la Fatih Terim of Diego Simeone.

Ik ben 100% voorstander voor Stam als hoofdtrainer.

Ik denk ook dat we veel attractiever spel krijgen onder Stam, omdat hij mij niet iemand lijkt die de bal vaak van speler naar speler heen en waar, van voor naar achter ziet gaan.
Wel zullen we dan vaker tegen een verlies aanlopen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren