Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Cruijff verbaasd over Ajax-talent: 'Waar is zijn zaakwaarnemer mee bezig?'

Laatste update:

Stefano Denswil staat nog tot de zomer onder contract bij Ajax en loopt dus in principe over iets meer dan een half jaar gratis de deur uit. De club benaderde de jonge verdediger echter al om te praten over een verlenging, maar dat kwam er niet van. Johan Cruijff noemt dat onbegrijpelijk. "Waar is zijn zaakwaarnemer mee bezig?", vraagt hij zich af in Voetbal International.

/

"Als Denswil gewoon zijn contract had verlengd, had Ajax Nick Viergever niet hoeven kopen", stelt de clubicoon. "Nu moet hij maar afwachten hoe het verdergaat met zijn carrière. Terwijl Ajax het beste met hem voor heeft." Op dit moment werkt de 21-jarige stopper zijn wedstrijden vooral af bij Jong Ajax en blijft het wachten op een nieuwe kans van hoofdcoach Frank de Boer.

Denswil is de laatste weken wel weer wat prominenter in beeld: tijdens de uitwedstrijd bij FC Twente zat hij op de bank, waarna hij thuis tegen Go Ahead Eagles zijn eerste minuten van het seizoen mocht maken. Afgelopen zaterdag tegen FC Dordrecht moest hij weer genoegen nemen met een reserveplek.

Gaat Stefano Denswil in de toekomst een basisplek veroveren?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik begrijp je niet Cruijff. Denswil wilt minuten maken in het eerste van Ajax, dat gebeurt op het moment dus niet. Niet meer dan logisch als Denswil zijn contract niet wilt verlengen als hij niet meer aan spelen toe zal komen.

Natuurlijk kan hij geen plek eisen binnen Ajax, dat kan niemand. Maar die jongen moet wel wedstrijden spelen om beter te worden, en dan niet de wedstrijden in Jong Ajax.

5 november 2014 om 12:05

Als hij had getekend voor jaar of 4 hadden die minuten vanzelf gekomen. Nu gaat ie waarschijnlijk gratis naar een europese subtopper om daar wegens gebrek aan ervaring ook niet te spelen, dan volgenen wat uitleenbeurtjes en dan is ie 25 en mag ie blij zijn dat een club als Utrecht of Az het nog aandurft

5 november 2014 om 12:09

Of hij gaat straks transfervrij naar een directe concurrent. PSV, Feyenoord en Vitesse wil je ook niet versterken.

5 november 2014 om 12:16

Denk niet dat hij naar Feyenoord gaat hoor, wij hebben Kongolo daar al, die het prima doet. Dus ook daar zou hij bankie zitten.

Maar misschien naar PSV idd, wanneer Rekik weggaat.

5 november 2014 om 12:21

Waar hebben we het over? Moisander en Ajax hebben aangegeven dat een overstap in de winter de voorkeur heeft. Op dat moment is het Denswil of Viergever en aangezien Viergever zowel als linksback en CVM minuten kan en heeft gemaakt zal Denswil ook zeker kansen krijgen. Nou grijp je kans, zo extreem goed is Viergever ook niet dat Denswil hem er niet uit kan spelen.

5 november 2014 om 12:55

IK snap best dat je die gok als jonge speler niet neemt, voor hetzelfde geldt speel je alsnog een jaar in de beloften en wordt je vervolgens twee jaar verhuurd omdat Ajax gewoon nieuwe spelers voor de basis koopt. Denswil voelt gewoon dat zijn kansen bij Ajax niet heel erg groot zijn en wil de mogelijkheden om te verkassen open houden. Zo werkt het nu eenmaal, snap best dat niet iedere begin twintiger blind tekent als Ajax een voorstel doet. Spelritme en ontwikkeling is op dit moment belangrijk voor Denswil en niet in de JL.
Overigens is Denswil op dit moment nog niet echt een topper dus de vraag is sowieso of hij het vereiste niveau wel gaat halen.

5 november 2014 om 12:05

Hey Fr12jules,

Cruijff geeft in dit artikel aan dat als Denswil eerder verlengd had er geen concurrent gehaald was. Of dat waar is is natuurlijk afwachten...maar in elk geval draait hij oorzaak gevolg om van wat jij noemt.

5 november 2014 om 14:22

Dan is de vraag wat was er eerder? Geen speeltijd in het eerste of de aangeboden verlenging. Ik vermoed het eerste en dat Cruijff een verkeerd gevolg bij een andere oorzaak zoekt.

5 november 2014 om 17:56

Dat denk ik ook.
Als hij vorig jaar meer speeltijd had gehad zou hij eerder geneigd zijn om bij te tekenen.

5 november 2014 om 12:10

Lees nou nog eens het stuk goed door.... dan snap je het misschien beter. Cruijff zegt juist dat als hdenswil had getekend ze niet Viergever hadden gehaald. Die keuze heeft hij dus zelf gehad. Ajax kan niet wachten op een speler totdat hij het tijd vindt om te tekenen..

5 november 2014 om 17:58

Dat zegt Cruijff nu maar ik betwijfel dat en degene waar jij op reageert ook.
Als ze hem zo goed vonden had hij de afgelopen jaren ook wel meer kansen gekregen.

5 november 2014 om 12:14

Gebeurd natuurlijk wel vaker dat een jonge speler die er nog niet helemaal klaar voor is moet wachten op zijn kans. Hij heeft wel enorm veel potentie , maar is nog lang niet constant. Wat begrijp je niet van Cruyff ? Zolang deze jongen niet bijtekent , zal Ajax hem niet in de etalage zetten door hem heel veel speelminuten te gunnen. Tekent hij wel bij gaan ze met hem aan de slag en zal dat uiteindelijk wel gebeuren. Maar de zaakwaarnemer maakt hem zeer waarschijnlijk gek met allemaal clubs die hem willen hebben, dus de kans is groot dat hij met slechts 22 wedstrijden op het hoogste niveau als een nobody bij een matige buitenlandse club aan de slag gaat.

5 november 2014 om 12:39

Moisander is alleen wel bezig aan zijn laatste seizoen bij Ajax, bij Ajax of bij een andere club. Oftewel, die gaat banken volgend jaar mocht hij blijven. Het zou eeuwig zonde om zo'n groot talent niet de kans te geven. En dat kan Denswil ook wel weten, is ook al meerdere keren naar buiten gekomen dat hij de vervanger is van Moisander.

Maar je moet zorgen dat Denswil wordt behouden voor Ajax, want hij is echt een groot talent.

5 november 2014 om 12:42

dacht toch echt te lezen, dat wanneer hij de gesprekken had gehad en had bijgetekent, dat viergever niet gekocht zou zijn geworden, dus als hij wel die gesprekken aangegaan was, zou hij gespeeld hebben en nu laten ze viergever niet op de bank zitten, voor het bedrag dat hij is gehaald geworden. Dus ligt het toch net wat anders dan wat jij zegt.

Wel de statement wat je geeft, daar heb je gelijk in, ieder speler zou weg willen als hij niet zou spelen of speeltijd krijgt. Fr12jules

5 november 2014 om 13:14

Viergever zou sowieso gekocht worden, want men ging er vanuit dat Moisander weg zou gaan! Dus wat Cruijff hier zegt klopt volgens mij niet. En daar komt ook bij dat Denswil voor de komst van Viergever al minder aan bod kwam, dan begrijp ik wel dat hij twijfelt.

Heeft Ajax Viergever gekocht puur omdat Denswil zijn contract nog niet heeft verlengd? Serieus? Dat is wel triest hoor

5 november 2014 om 12:06

Hele rare uitspraak natuurlijk, alsof Cruijff Denswil persoonlijk verantwoordelijk acht voor de koop van Viergever. Het komt er op neer dat Viergever dus zwaar overbodig is in Cruijff's opinion. Leuk voor Nick ook om zo'n uitspraak terug te lezen. Vraag me in ieder geval af in hoeverre deze zin letterlijk geciteerd is.

5 november 2014 om 12:08

Waarom is dat triest? Anders zouden beide lcv's de deur uit gaan en heb je helemaal geen back-up. Dit is ook meteen een signaal naar andere talentjes waar het naar hun bol is gestegen. Of je tekent bij, of je rot op en er komt een ander in je plaats.

5 november 2014 om 12:11

@ Tpp010

Deels wel ja, Viergever is gehaald omdat Moisander van de zomer al weg wilde, maar ook omdat Ajax Denswil nog niet klaar achtte om Moisander op te volgen. Naar ik begrepen heb heeft hij ook een lange tijd de kantjes ervan afgelopen.

5 november 2014 om 13:16

@afca
Ja ok maar hij noemt alleen denswil als reden en niet moisander. Dat Denswil de kantjes er vanaf loopt kan ik niks over zeggen aangezien ik Ajax niet op dat niveau volg.

5 november 2014 om 12:11

Waarom is dat triest? Als zowel Denswil en Moisander een aflopend contract hebben dan moet Ajax daar toch gewoon een vervanger voor in huis hebben? Raar dat je zoiets triest vind.

5 november 2014 om 12:21

In die zin is het triest dat hij Denswil verantwoordelijk houdt voor het aantrekken van Viergever. Maar de verantwoordelijkheid moet te allen tijde natuurlijk bij Ajax liggen

5 november 2014 om 13:41

Dat is onzin want Denswil laat Ajax in onzekerheid door zijn contract niet te verlengen. Ajax is verstandig om een jaar overlap te hebben mocht Denswil weggaan. Dat heet professioneel. Anders moet aankomende zomer ineens iemand worden aangekocht die er ook in één keer zou moeten staan.

5 november 2014 om 18:01

Dat een speler die geen speeltijd krijgt zijn contract niet wil verlengen lijkt me logisch. en dan is het heel zwak om achteraf te zeggen dat hij meer speeltijd gehad zou hebben als hij wel had bijgetekend.
Als ik Denswill was zou ik na deze aantijgingen zeker niet meer bijtekenen.

5 november 2014 om 12:34

@ Tpp010

Juist ja, als Denswil een aflopend contract heeft van nog 1 jaar. En ook Moisander heeft nog een contract van 1 jaar maar die is aan het zoeken naar een nieuwe club. Dan ga je zoeken naar een eventuele vervanging. Tenslotte loop je het risico om binnen 1 jaar je twee Lcv's te zien vertrekken.

Wanneer Denswil zijn contract verlengd had, dan had hij dit jaar 2e LCV geweest achter Moisander en steeds meer aan spelen toegekomen. Aan het einde van dit seizoen (misshcien eerder) vertrekt Moisander en had Denswil 1ste keuze geworden. Nu had Ajax geen zekerheid over de toekomst met Denswil. En dus gaan ze de transfermarkt op.

Dus ja, indirect heeft Denswil zelf voor zijn eigen concurrentie gezorgd.

5 november 2014 om 13:34

@D-Bergkamp

Cruijff geeft toch duidelijk aan dat als Denswil zijn contract had verlengd, Viergever niet aangetrokken hoefde te worden? Dus Moisander heeft hier weinig mee te maken lijkt me.
kan natuurlijk verkeerd geciteerd zijn.

5 november 2014 om 15:12

Als er met moisander niet nog een tweede verdediger zou aflopen had Ajax minder noodzaak gehad. Lees jij wel wat Dennis schrijft?

5 november 2014 om 16:06

Ja das lees ik zeker. Ik heb ook het stuk van Cruijff gelezen en die rept met geen woord over Moisander. Dan is het prima dat d-bergkamp e.e.a. toelicht maar het gaat hier om de uitspraak van Cruijff en niet d-bergkamp.

Volgens mij heeft Ajax een eenzijdige optie om zijn contract met een jaar te verlengen, dus ik verwacht niet dat hij gratis de deur zal uitlopen.

5 november 2014 om 18:03

Als dat zo is slaan de opmerkingen van Cruijff al helemaal nergens op.

Ja, daar heeft Cruijff gelijk in.
Ajax bouwt een team voor de toekomst, als er onzekerheden zijn, dan hebben ze een alternatief.
Indekken doen ze dus.
Deze jongen moet gewoon geduld hebben.
Hij vangt waarschijnlijk al 1.5-2 ton per jaar en is nog jong, al enige ervaring en die krijg je meer bij Ajax als je je positief opstelt, dat geldt dus ook voor een zaakwaarnemer.

Ajax heeft een éénzijdige optie om het contract van Denswil te verlengen met 1 jaar. Dat ie transfervrij de deur uitloopt in juli 2015 is dus niet waar en Viergever is ook gekocht als vervanger van Moisander en back-up van die slappe Boilesen. Viergever zou dus moeten concurreren met Denswil, maar zover is het nog niet gekomen.

5 november 2014 om 12:28

Dan slaat het al helemaal nergena op wat Cruijffje weer allemaal loopt te verkondigen. Dan had hij dus nog een tweejarig contract had, had je hem laten spelen en Viergever dua niet gekocht. Dan was hij misschien wel bereid geweest te verlengen, aangezien hij ook daadwerkelijk speelt.

Ik begrijp hem wel, hij wil spelen en dat gaat niet bij Ajax, als hij volgend jaar vertrekt naar de subtop van Nederland speelt hij wel wekelijks misschien zelfs Europees en een mooi salaris. Op 21 jarige leeftijd moet je echt al elke week bij de selectie zitten en zicht hebben op speelminuten.

5 november 2014 om 12:13

@ Justbecause

Denswil heeft er een hele tijd de kantjes ervan afgelopen, vandaar dat Ajax hem nog niet klaar achtte om Moisander op te vangen die afgelopen zomer al weg wilde. Een speler die de kantjes er vanaf loopt kun je gewoon niet in het eerste gebruiken, vandaar dat Ajax bij Viergever uit kwam.

5 november 2014 om 12:21

Ja als hij de kantjes eraf loopt en daarom zijn kans niet krijgt begrijp ik het, maar dan zou Cruijf ook moeten zeggen dat hij Denswil niet berijpt en het niet betrekken op zijn zaakwaarnemer. Zo hebben wij Achabar, een geweldig talent en geprezen door Platine tijdens het EK een aantal jaar terug, toch zien we hem niet spelen, ook in de Duitsland speelde hij weinig, het verwijt was altijd dat zijn instelling en professionaliteit niet goed zou zijn.

Man als ik het talent en die kansen had als deze gasten zou ik daar alles aan doen om te slagen.

6 november 2014 om 11:35

@ Justbecause

Ik snap je punt maar zijn zaakwaarnemer speelt hier wel degelijk in rol in, die loopt al vanaf het begin te dreigen met een vertrek van de speler. Verder eiste hij ook meer salaris.terwijl Ajax tegen hen meerdere keren hebben aangegeven dat Ajax het echt in hem ziet zitten maar dat hij buiten het veld meer moet leven voor zijn sport en dat hij het gewoon moet verdienen net zoals andere spelers.

Wat jouw laatste alinea betreft; daar heb je gelijk in. Ik zou precies hetzelfde doen wat jij zegt. Soms vraag ik mij weleens af of die jongens wel beseffen hoe bevoorrecht ze zijn ? Ze beschouwen al dat geld en luxe artikelen als iets vanzelfsprekends, iets wat gewoon niet vanzelfsprekend is voor jongens van hun leeftijd.

Bij sommigen (zowel oud als jong) denk ik serieus dat ze hun "talent" alleen echt laten spreken wanneer er een (nieuw) contract te verdienen is. Zodra het contract binnen is ze zich meteen weer richten op andere zaken, en op de club zich minimaal inspannen om te doen voorkomen dat ze echt bezig zijn met hun ontwikkeling, maar ze het gewoon zien als een manier om snel en makkelijk geld te verdienen. Als je ziet hoeveel spelers letterlijk slapend rijk worden en daarvoor alleen een beetje trainen is dat toch bizar ? Goed, nu is dat deels de clubs ook wel kwalijk te nemen omdat ze het zelf toestaan.

5 november 2014 om 12:15

Het is geven en nemen, Ajax is terecht huiveriger als we moeten investeren in een speler die we misschien wel kwijtraken, hij moet ook richting Ajax tonen dat hij van waarde wil zijn voor de club. Denswil heeft juist veel perspectief met het vertrek van Moisander in het vooruitzicht.

Overigens kan Ajax nog eenzijdig het contract met een jaar verlengen, maar Ajax wil hem natuurlijk langer binden. Als hij tekent weet ik zeker dat hij meer minuten gaat maken in Ajax 1. Denswil zit ondanks dat meestal gewoon bij de selectie.

5 november 2014 om 12:22

Je heb gelijk inderdaad als zijn inzet niet voldoende is, overigens zou ik als Ajax zijnde zijn contract niet verlengen, wat heb je aan iemand die zich niet volledig kan inzetten, spelen voor je club is graag of niet.

5 november 2014 om 12:59

Klopt, ik weet dan ook niet wat het exacte struikelblok is. Ik hoop in ieder geval dat hij verlengd want ik zie hem graag in de basis, sterke en goede verdediger met ook een beetje snelheid en voetballend vermogen.

Ik denk juist dat het andersom ging, ze hebben Viergever eerst gehaald en daarom wou hij zijn contract niet verlengen.

5 november 2014 om 13:45

Ik denk inderdaad dat jij het beter weet dan J Cruijff. Weet je wat het is, een jaar geleden had het al opgelost kunnen zijn (december 2013):

Stefano Denswil beleeft dit seizoen zijn definitieve doorbraak in het eerste elftal van Ajax, en dat is bij de clubleiding niet onopgemerkt gebleven. Volgens De Telegraaf heeft Marc Overmars maandag een eerste gesprek gevoerd met Denswils zaakwaarnemer Winny Haatrecht over een contractverlenging. “We zijn zeer tevreden over de ontwikkeling van Stefano en willen hem daarvoor belonen”, luidde het commentaar van de directeur voetbalzaken.

Later, na het kampioenschap in 2014:
Stefano Denswil werd vorig seizoen voor het eerst kampioen met Ajax. Zijn tweede schaal voelt beter. "ik heb nu veel meer gespeeld en iets extra’s kunnen geven aan het team. Hier zit meer van mezelf in," zegt de Ajacied die zijn contract nog steeds niet verlengd heeft.

Naast alle feestvreugde keek Denswil desgevraagd ook even naar de toekomst. Naar zijn contractsituatie, bijvoorbeeld. De verdediger ligt vast tot 2015 en kan bijtekenen tot 2018. "het duurt inderdaad een beetje lang," erkent hij.

"we zijn er nog steeds mee bezig. Natuurlijk wil ik graag verlengen en bij Ajax blijven. Ik speel hier al dertien jaar. Maar we moeten even zien wat we gaan doen," blijft hij mysterieus. Meer wilde de Ajacied er niet over kwijt.

Met andere woorden, die Winny Haatrecht laat lekker op zich wachten en daar heeft Ajax geen boodschap aan. Dan moet je wel Viergever halen.

5 november 2014 om 15:10

Ajax sinds December 2013 niets meer laten horen nadat er een vraag was gesteld hoe zit het met speeltijd.

Stefano wou verlengen als hij minuten kon maken , ook als Moisander zou verlengen zou hij bijtekenen .

Hij kon bij andere clubs (verhuur)om speeltijd te krijgen dit mocht niet van Ajax!!

Half 2014 nog steeds geen antwoord van Overmars en is wel 4gever erbij gekomen!

Het verschil is en was Boilesen,fisher,klaassen,anderssen en Veltman kwamen in het eerste en kregen vertrouwen bleven staan in de basis ook al gaat het soms iets minder dan verleng je ook alla minuut je contract want je weet je krijgt toch wel speeltijd bij Stefano is dat niet het geval kijk maar (2 keer beker amateurs en 1x competitie)

Stefano krijgt nooit dat vertrouwen zelfs als Moisander toegaf op Tv dat hij half fit was of minder is zoals nu staat Moisander in de basis.bij Stefano was vorig seizoen erin/eruit dat kon toen kwam net kijken , maar nu een jaar verder moet je minuten maken kan het niet bij Ajax dan ergens anders verhuur dat willen ze dus niet bij Ajax dan begrijp ik dat hij niet wil verlengen voordat ze zeggen wat ze met hem van plan zijn ze hadden gewoon verwacht dat Moisander verkocht zou worden in de zomer en dat gaat in de winter weer zo en wat als hij weer niet verkocht wordt!

En dan nu zeggen dat het Stefano zijn schuld is dat ze 4gever hebben gekocht
Voor 2 miljoen ga toch weg.

Dan kan je ook zeggen dat ze eerst geen vertrouwen hadden in Veltman ondanks dat hij basis stond nu wel en daarom van de Hoorn hadden gekocht voor 4 miljoen praat J.c. hierover nee natuurlijk niet!

In zijn verhaal in telegraaf

Ik hoor de heer J.c. Niet over zijn fout dat Timothy Fosu Mensah weg is omdat hij hem bij 16 jaar geen contract wilde geven van 1500 per maand waar door hij nog bij Ajax zou zijn geweest. Je geeft wel 2 miljoen aan 4gever uit terwijl er meerdere opties zijn en niet 18000€ om je talent binnen boord te houden voor Ajax als ik talenten kan binnen houden om ze op 16 jaar een contract te geven en bij Ajax onder contract te krijgen en niet te wachten tot 17 jaar (want ze moeten het verdienen) zou ik de talenten op 16 altijd vastleggen voor die 18000€ op jaar basis!

Ik heb J.C echt hoog zitten maar af en toe is hij gewoon de weg kwijt en kan je echt niet met hem praten!! Niet alles wat J.c. Zegt is goed Frank ziet 4gever als nummer 6 en J.c. Als 4 wie verteld nu de waarheid 1 ding is zeker ze zitten niet op 1 lijn J.c. En Frank!

Overmars had ook in December 2013 antwoord kunnen geven over verhuur/speeltijd datis heel normaal!

vond denswil vorig jaar juist erg solide bij jong ajax wat ik er van gezien heb, vind dat moisander juist nonchelant speelt

5 november 2014 om 12:17

@ roelientje7

Wat ik juist begreep is dat men bij Ajax vond dat hij de kantjes ervan afliep en daarom Ajax hem nog niet klaar achtte om Moisander op te vangen. Dus ging Ajax op zoek naar een versterking. Overigens oogt Moisander dit seizoen pas wat nonchalant, vorig seizoen draaide hij juist een redelijk/goed seizoen en was er volgens mij geen sprake van enige nonchalant gedrag bij Moisander.

5 november 2014 om 12:29

En nu laten ze Moisander wel staan.... Dat is op zijn minst apart !

Probeer dan Viergever uit als Lcv, dat is zijn natuurlijke positie.
Of geen dan een hernieuwde kans aan Denswill.
Alles onder het motto 'de sterkste speelt' toch ?

5 november 2014 om 13:30

Waarschijnlijk bepaalt een toekomstige transfer de speeltijd.

Moisander wil binnenkort vertrekken bij Ajax, Ajax wil nog geld voor hem krijgen: Moisander krijgt speeltijd.
Sigthorsson krijgt ook speeltijd, iedereen met gezonde ogen kan zien dat Milik beter presteert. Maar Sigthorsson moet binnenkort ook geld opleveren, dus krijgt hij de voorkeur.

6 november 2014 om 11:40

@ Nufc_u2

Ik ben het helemaal met jou eens, ook ik snap niet altijd veel van de keuzes van de Boer. Aan de ene kant is het mooi dat spelers niet te snel afschrijft; alhoewel hij sommigen spelers amper op zijn krediet hoeven te rekenen. Wat dat betreft is de Boer regelmatig inconsequent, alleen ken ik eigenlijk geen enkele trainer die wel consequent is.

6 november 2014 om 11:44

@ Pparzyszek

Daar heb je een punt,zeker als het gaat om Sigthorson, Als dat echt waar is dan is dit natuurlijk een heel kwalijke zaak. Want door dit soort spelers maar te laten aan prutsen kan het zowel sportief als financieel een duur geintje worden. En zeker omdat ik niet verwacht dat je voor beide spelers nog veel zult vangen. Die paar miljoen lijkt het mij niet waard om een eventueel nieuw kampioenschap en daarmee Champions League (geld) op het spel te zetten. Eigenlijk heeft Sigthorson ons dit seizoen alweer sportief en geld gekost op Cyrpus,

Nou volgens mij ligt het iets anders. Viergever is gehaald als vervanger van Moisander waarvan werd verwacht dat hij zou vetrekken afgelopen zomer. Hierdoor blijft de kans op een basisplaats uit voor Denswil. Volgens mij heeft hij letterlijk gezegd dat hij wil verlengen als er toekomst perspectieven voor hem zijn. Als die er niet zijn of als Ajax deze niet uitspreekt dan zal hij in de zomer naar een club gaan waar hij wel een basisplaats kan afdwingen.

Vorig seizoen, dus voordat Viergever bij ajax speelde, had denswil ook geen basisplaats, Logisch dat hij op dat moment zijn nog anderhalf jaar lopende contract niet heeft willen verlengen.

Hopelijk pakt Vitesse dit buitenkansje in de zomer, Jan Arie, Guram en Arnold stellen niet veel voor, Denswil is ook nog een beetje snel waarmee hij spelers in de diepte kan pakken.

5 november 2014 om 12:41

Denk niet dat Ajax open staat voor een transfer van Denswil naar Viitesse in de zomer, ze hebben nog een eenzijdige optie om het contract van Denswil een jaar te verlengen. Na alles wat er met Van Ginkel is gebeurd zie ik dit niet gebeuren.

5 november 2014 om 13:02

Helaas kan Ajax nog een optie lichten, waardoor hij na dit seizoen ook nog een jaar vast ligt.

5 november 2014 om 13:32

Als die optie er is, dan is het verhaal van Cruijff ook onzin!

5 november 2014 om 13:48

En waarom is het dan ineens onzin?
Ze willen graag bepaalde spelers voor langere tijd vast leggen.
Van Rhijn, Veltman, klaassen en daar hoort Denswil ook bij.

5 november 2014 om 15:06

Dat is het ook.

frank de boer zei wel dat denswil hoogst waarschijnlijk vervanger wordt van moisander als die weggaat.
Ik vind viergever een onnodige aankoop. boilesen en riedewald kunnen ook op die positie staan en hebben in de jeugd ook op CV gespeeld.

Als Cruijff echt wilt weten waar de zaakwaarnemer van Denswil mee bezig is dan moet ie maar zelf contact met hem opnemen. Cruijff kent namelijk de zaakwaarnemer persoonlijk ook, Winston ' Winnie' Haatrecht,oud ajacied. Bij ajax hebben ze ook zijn telefoonnummer dus het contact is zo gelegd.

Cruyff snapt zijn zaakwaarnemer niet. Hij had beter kunnen zeggen dat hij De Boer niet begrijpt. Waarom de slappe Moisander opstellen, als je zo'n groot eigen talent kan gebruiken.

Ik dacht dat Denswill nog een optie voor 1 jaar in zijn contract had zitten. Klopt dat Ajax-fans ??

Ik zie Denswill graag naar Arnhem komen ter vervanging van Van der Heijden !

5 november 2014 om 12:39

@ Nufc_u2

De geruchten gaan inderdaad rond dat er een optie in het contract zit. Alleen is dit niet duidelijk terug te vinden dus nogal lastig om te be-amen of te ontkennen. Maar een aantal bekende die dicht bij de club staan beweren hetzelfde. Dus persoonlijk ga ik er vanuit dat het wel zo is.

En Moisander heeft ondertussen moeten laten zien dat hij niet onbetwist is. Denswil heeft recentelijk 2 volledige wedstrijden gespeeld in de laatste 3 weken. Oftewel Moisander is ook niet zeker meer tenzij hij beter gaat spelen.

Desondanks is het besluit om Denswil niet op te stellen heel logisch. Hij loopt op trainingen vaak "de kantjes ervan af". Ook vorig jaar bij Jong Ajax was hij een geweldige CB, alleen nooit 110% geconcentreerd. Probeerde alles op 80% uit te voeren. En dat ging hem wonderbaarlijk aardig goed af, maar het is natuurlijk niet wat je wilt zien als coach.

Denswil is zelf verantwoordelijk voor zijn basis plaats. Wanneer hij elke training 100% geeft en scherp blijft speelt hij dit jaar nog gewoon 15 wedstrijden in Ajax 1. En dan is hij met ingang van komend seizoen gewoon de eerste keuze. Maar blijft hij op85% rond lopen zal dit niet gaan gebeuren.

5 november 2014 om 13:13

Dank voor je reactie !

Zit de minpuntjes niet in zijn jeugdigheid. Vaak gaan een jonge leeftijd samen met enige nonchalance.

Ik vind Denswill wel een interessante speler met veel potentie. Een speler zonder grote mond en die onverstoord zijn taken vervuld. Daarom mijn wens om hem naar Arnhem te laten verhuizen !

5 november 2014 om 13:28

Als je de contractverlenging van Denswil in januari 2012 erbij zoekt (officiele Ajax site), dan staat het er duidelijk dat er een eenzijdige optie is.

Zo'n jongen wil gewoon gebruik maken van zijn transfervrije status, zoals wel meer spelers doen. Welkom in de moderne voetbalwereld zou ik zeggen.

5 november 2014 om 12:56

En wat gaat hij met die transfervrije status doen?
Naar een club die jonge spelers kansen biedt om zich door te ontwikkelen, het beste uit de individu te halen, zowel op nationaal als op internationaal niveau, in plaats van de zoveelste naam op de salarispost te zijn?
Ja dan zou ik zeker weg gaan bij Ajax.

5 november 2014 om 12:58

Ook logisch toch, als je naar Denswil zijn ontwikkeling kijkt is het misschien ook het beste dat hij zich doorontwikkelt bij een sterke subtopper. Die potjes in de JL wordt zo´n gast niet beter van. Ajax heeft ook ambities dus ik vraag me ook af of hij wel het vereiste niveau heeft om op dit moment kwaliteitsspeler in de basis te zijn.

5 november 2014 om 13:02

@ abe

Hij zal sowieso tijd nodig hebben, net zoals Vertonghen, Vermaelen, Chivu en Alderweireld tijd nodig hadden om sleutelspelers te worden. Toch zie ik wel de potentie, zeker meer dan Moisander, voor wie het af en toe allemaal te snel lijkt te gaan.

Ik denk dat er nu sprake is van een Mexican stand-off.
Ajax wil dat Denswil verlengd, zodat ze weten dat hij de toekomst is en dan komen de minuten.
Denswil wil dat Ajax minuten geeft, zodat hij weet dat hij de toekomst is en dan komt de verlenging.

Van betrouwbare bronnen heb ik begrepen dat hij transfervrij aan het eind van het seizoen wil vertrekken en dat zijn zaakwaarnemer al een mondeling akkoord heeft met een andere club,en dat denswil dit doet omdat Frank zo met hem is omgegaan.en laten we even serieus zijn dat viergever voor denswil speelt is wel een schande dus begrijp het wel dat hij weg wil.

5 november 2014 om 12:57

Viergever speelt niet 'voor' Denswil. Denswil zou meer spelen als Moisander verkocht zou zijn, maar die ging dus niet. Viergever speelt tot nu toe vooral op het middenveld en linksback, dus die vlieger gaat niet echt op.

5 november 2014 om 13:38

Was Viergever niet gehaald om het vertrek van Moisander op te vangen? Moisander, waarvan verwacht werd dat hij afgelopen zomer zou vertrekken? In dat geval speelt Viergever wel 'voor' Denswil.

5 november 2014 om 13:50

Viergever was gehaald als extra optie/selectie aan te sterken, en dan in eerste instantie op de linksback en centraal links. Niet per se als vervanger van Moisander, omdat ze daar Denswil al voor hadden. Na Viergever binnen was zei de Boer al gauw dat ook verdedigend mid in aanmerking kwam voor Viergever, waardoor hij eerder een manusje van alles is dan een gerichte opvolger van Moisander. Bovendien speelt Moisander, in dit geval het grootste probleem voor doorstroming, nog gewoon op z'n eigen plek waardoor Denswil sowieso niet aan de bak komt. Ben zelf wel fan van Stefano Plop Plop Denswil, dus hoop zeker dat hij blijft. Dan komen de kansen vanzelf, geloof ik echt.

5 november 2014 om 13:01

Helaas voor de zaakwaarnemer kan Ajax gewoon de optie in zijn contract lichten. Wat zijnjouw betrouwbare bronnen? Ik geloof er niks van!

Een beetje soortgelijk verhaal als met Bakkali bij Psv.
Denswil wilt (haha) minuten maken voor Ajax 1, maar ziet Moisander de voorkeur krijgen. Daar bovenop heeft Ajax afgelopen zomer ook nog eens Viergever gehaald om het eventueel vertrek van Moisander op te vangen.
Het is dus begrijpelijk dat Denswil niet het vertrouwen voelt. Aan de andere kant is het aan Denswil om zo goed te spelen dat De Boer niet om hem heen kan.

5 november 2014 om 13:43

Bakkali is een ander verhaal. Bakkali heeft niet laten zien dat hij beter is dan de concurrentie op zijn positie (linkbuiten) dan de huidige bezetting.

Wanneer ik kijk naar de prestaties van Denswil. Dan maakte hij (zoals veel jonge spelers) vooral fouten door gebrek aan concentratie. Kijkende naar de huidige prestaties van Moisander, vindt ik dat Denswil een kans moet verdienen.

Verder houdt Denswil Ajax niet aan het lijntje, wat Bakkali bij PSV wel heeft gedaan.

5 november 2014 om 13:57

"de club benaderde de jonge verdediger echter al om te praten over een verlenging, maar dat kwam er niet van."
Hoe wil je dit dan noemen?
Verder lees ik hier ook verhalen dat hij de kantjes ervan af loopt op de trainingen en niet gemotiveerd genoeg is. Net zoals met Bakkali het geval is.
De enige die Denswil een basisplaats kan geven is Denswil zelf, door goed zijn best te doen en te laten zien dat hij in de basis hoort. Een goede trainer (waarvan ik denk dat De Boer dat is) kijkt nog eerst altijd naar de kwaliteit en daarna pas naar de waarde van een voetballer.

5 november 2014 om 15:35

Bakkali heeft gezegd te willen blijven bij Psv, maar ondertekent geen contract. Denswil geeft aan te twijfelen om een nieuw contract te onderteken, zie daar het verschil. Om financiële redenen niet geselecteerd worden is een anders dan op sportief vlak. Denswil is niet minder dan een Moisander in zijn huidige vorm. Memphis is wel beter dan Bakkali.

Daarnaast is het beleid bij Ajax er wel op gericht om spelers met een aflopend contract buiten de basis te houden.
Verder wordt Sigthorsson boven Milik verkozen. Dit is niet op kwaliteit gebaseerd. Ieder mens met gezonde ogen kan zien dat Milik beter functioneert. De reden dat Sigthorsson in de basis staat is hoogstwaarschijnlijk dat hij zich op deze manier nog ergens in de kijker kan spelen, zodat Ajax nog wat geld voor hem kan vangen. Bij Moisander is dat hetzelfde verhaal. Moisander heeft geen solide indruk gemaakt dit seizoen.

5 november 2014 om 16:13

Jij kan het zo zien, ik kan het anders zien, maar uiteindelijk lijkt me dat De Boer en zijn team het beste zien welke Ajax spelers beter zijn en dus spelen. Nogmaals, ik kan me niet voorstellen dat De Boer financiële redenen de voorkeur geeft bij het bepalen van zijn basiselftal. Ajax staat over de 100 miljoen in de plus.

Overigens kan Bakkali natuurlijk ook op rechts spelen, zoals begin vorig seizoen. Daar kan hij concurreren met Narsingh en Jozefzoon waarvan de laatste sowieso niet beter is dan Bakkali. Echter heeft Bakkali het zichzelf ondertussen helemaal onmogelijk gemaakt. Iets waar Denswil ook hard mee bezig blijkt te zijn door niet bij te tekenen en de kantjes ervan af te lopen op de trainingen.

Cruijff vergeet natuurlijk te vermelden dat de zaakwaarnemer van Denswil ook wat garanties van AJAX wil.
Gaat Denswil wel spelen.maar AJAX geeft ook geen duidelijkheid daar over.ja als moisander weggaat komt hij in aanmerking maar ze hebben ook nig viergever die op die positie kan en AJAX heeft ook nog vanden hoorn.
Dus of Denswil gaat spelen. dat is niet duidelijk.
Cruijff moet wel de juiste feiten geven en niet wat hem uitkomt.
Als hij straks transfer vrij is volgt hij toch ook gewoon Vermeer.

Een jaar geleden had het al opgelost kunnen zijn (december 2013):

Stefano Denswil beleeft dit seizoen zijn definitieve doorbraak in het eerste elftal van Ajax, en dat is bij de clubleiding niet onopgemerkt gebleven. Volgens De Telegraaf heeft Marc Overmars maandag een eerste gesprek gevoerd met Denswils zaakwaarnemer Winny Haatrecht over een contractverlenging. “We zijn zeer tevreden over de ontwikkeling van Stefano en willen hem daarvoor belonen”, luidde het commentaar van de directeur voetbalzaken.

Later, na het kampioenschap in 2014:
Stefano Denswil werd vorig seizoen voor het eerst kampioen met Ajax. Zijn tweede schaal voelt beter. "ik heb nu veel meer gespeeld en iets extra’s kunnen geven aan het team. Hier zit meer van mezelf in," zegt de Ajacied die zijn contract nog steeds niet verlengd heeft.

Naast alle feestvreugde keek Denswil desgevraagd ook even naar de toekomst. Naar zijn contractsituatie, bijvoorbeeld. De verdediger ligt vast tot 2015 en kan bijtekenen tot 2018. "het duurt inderdaad een beetje lang," erkent hij.

"we zijn er nog steeds mee bezig. Natuurlijk wil ik graag verlengen en bij Ajax blijven. Ik speel hier al dertien jaar. Maar we moeten even zien wat we gaan doen," blijft hij mysterieus. Meer wilde de Ajacied er niet over kwijt.

Met andere woorden, die Winny Haatrecht laat lekker op zich wachten en daar heeft Ajax geen boodschap aan. Dan moet je wel Viergever halen.

5 november 2014 om 13:53

Dat somt het wel goed op ja. Geen idee waar Haatrecht mee bezig is. Ik denk namelijk niet dat Denswil zich bij een andere club beter zou ontwikkelen.

Logisch, hij speelt niet dus wil hij kijken of hij ergens wel kan spelen bij n club die m aanstaat. Ajax is niet heilig Cruijff

Ajax moet gewoon duidelijk zijn tegen Denswil wat hun plannen zijn en vertrouwen in hem uitspreken. het is een uitstekende speler die het vorig jaar in de CL ook goed heeft gedaan. Moisander mag stuntelen maar blijft toch staan die gast zit met zijn kop al in het buitenland. Verbaast me niks dat Denswil zijn poot stijf houdt.

Waardeloze zaakwaarnemer, die Denswil moet een schop onder zijn hol hebben en moet in de spiegel kijken, als hij beter is speelt hij gewoon. Zelfs nu Moisander niet eens top is kiest Frank voor hem, dan heb je toch iets verkeerd gedaan. Maar ja, na paar wedstrijden denken dat het wel aan komt waaien en de kantjes er af lopen werkt nou eenmaal niet.

Tja, wat wil je met Haatrecht als zaakwaarnemer...

Winnie ziet Denswil het liefst z'n contract uitdienen zodat ze kunnen cashen...
Ajax moet helemaal geen zaken doen met ratten zoals Haatrecht, Raiola.

Talenten in de jeugd gewoon de keuze geven: of een andere zaakwaarnemer, of opzouten....

Dit gaat zichzelf wel oplossen lijkt me. Moisander vertrekt in de winterstop, Denswil krijgt de gewenste minuutje en tekent een contract.

Haatrecht is volgens mij ook de zaakwaarnemer van Vermeer niet? Met een goedkope afkoop som kon ie weg. Via de achterdeur naar Feyenoord. Eigenlijk best doordacht. Misschien probeert hij het met denswil ook. Heeft hij al contact met een goede club waar ook in Europa? Ff goed cashen? Gratis de deur uit! Hij zet daarmee Ajax onder druk. Contract loopt af. Moisander heeft zelf te kennen gegeven weg te gaan ( of onder druk van Ajax om zo nog wat te verdienen) zodat denswil na de winterstop meer speeltijd krijgt en Ajax kan onderhandelen met hem en z'n zaakwaarnemer die ook hoog( bewust) in kan zetten. Het is een groot spel over veel geld maar hopen dat denswil zelf ook verstandig wikt en weegt wat het beste voor hem zal zijn. Blijft ie bij Ajax en wordt basisspeler speel je mee voor het kampioenschap misschien CL en misschien in de kijker voor Nederlands elftal ijk naar veltman bv. Ben benieuwd hoe dit spel zal aflopen. Ik hoop dat ie blijft. In de jeugd zeer goed heeft al wedstrijden in het eerste gespeeld niet slecht gedaan voor iemand die net komt kijken.

Als je contract afgelopen is, kun je toch gewoon weggaan?? Dat is helemaal aan de speler zelf. Als Ajax het in hem ziet zitten, bieden ze hem een nieuw contract aan dat recht doet aan de positie van de speler. Dan is het aan de speler om er al dan niet op in te gaan.

In dat hele verhaal komt Cruijf toch niet voor?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren