Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: 'Barcelona-talent tekent vrijdag contract in Eindhoven'

Laatste update:

PSV krijgt de beschikking over Bobby Adekanye. Voetbal International claimt dat Barcelona momenteel bezig is met het papierwerk, waarna de vijftienjarige linksbuiten in ieder geval het seizoen op huurbasis zal afmaken in Eindhoven. De verwachting is dat Adekanye binnen nu en twee weken gaat beginnen op De Herdgang, het trainingscomplex van PSV.

/

De Nederlandse aanvaller zit al vanaf zijn twaalfde bij Barcelona, maar mag vanwege de sanctie van de FIFA geen wedstrijden spelen voor die club. Eerder op de dinsdag werd al bekend dat Ajax en PSV interesse zouden hebben, maar dat de Amsterdammers Adekanye alleen wilden kopen. Barcelona wil het talent echter niet definitief kwijtraken en verhuurt de linksbuiten nu aan PSV.

Adekanye zal in eerste instantie in het team van Onder-16 spelen, maar als dat goed gaat wordt hij doorgeschoven naar Onder-17. Het is nog niet precies duidelijk tot wanneer de aanvaller bij PSV zal blijven: Barcelona mag deze winter en volgend jaar zomer niemand vastleggen, ook geen jeugdspelers, maar doet er alles aan om die straf terug te draaien. Wanneer dat lukt, keert Adekanye in de zomer terug naar Barcelona.

Update 18 november 18.52 uur - 'Barcelona-talent tekent vrijdag contract in Eindhoven'
Voetbal International meldde begin november dat de overgang van Bobby Adekanye naar PSV snel afgerond zou worden, maar de aanvaller van Barcelona is nog altijd geen PSV'er. Mogelijk komt daar snel verandering in: de vader van Adekanye wordt geciteerd door het Nigeriaanse SL10.ng en zegt dat zijn zoon deze week in Eindhoven start. "Hij zal op vrijdag een contract ondertekenen en voor de Onder 16 en Onder 17 teams gaan uitkomen", aldus Adekanye senior.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sluw van Psv, stiekem hopen ze dat de onze Bobby volgend zomer ook niet naar Barcelona kan gaan en z'n ouders en hij op een gegeven moment er aan denken om toch een profcontract bij PSV te tekenen. Groot talent trouwens!

4 november 2014 om 18:16

Dan tekent hij gewoon bij Ajax waar hij in 1e instantie ook vandaan kwam en waar zijn broertje ook zit.

Voordat hij met PSV meetrainde meldde hij zich al bij Ajax, maar zoals bekend gaat Ajax echt niet meewerken aan een huur van een jeugdspeler die ze zelf kwijt waren geraakt aan Barca. Er was even sprake ervan dat hij samen met Xavi Simons (zijn vader is jeugdtrainer bij Ajax) zou overkomen, maar kennelijk wil Barca deze 2 hele grote talenten alsnog niet kwijt.

Wat PSV hiermee wil bereiken is niet om hem vast te leggen, maar hem later op zijn 18e of 19e weer te huren, maar dan voor het 1e.

4 november 2014 om 20:12

Kunnen we samen iets beginnen met die glazen bol van je?? Kunnen geld verdienen zo...

4 november 2014 om 20:54

Hij is alleen maar naar PSV omdat Ajax hem wilt vastleggen en PSV wilt hem huren. Die jongen wilt gewoon spelen.

18 november 2014 om 22:26

Dat toont dus aan dat PSV hem meer wilt dan Ajax, dus waarom is PSV bij voorbaat al kansloos? Omdat hij bij Ajax vandaan komt? Dat zal dus niet.

18 november 2014 om 19:24

Heb hem haast nooit zien spelen maar kan je ook bij Nederland U16 of Barcelona zien dat ie echt zoveel beter is dan zijn leeftijdsgenoten uit Nederland? Of wordt hij extra opgehemeld omdat hij bij Barcelona speelt?

Ik heb zo n vermoeden dat dit psv nog geld oplevert ook.
Maar ja waar hebben we het over ?? 15 jaar.
Misschien krijgt het ventje wel de lol er weer in en vind zijn familie het wel fijn om weer terug in Nederland te zijn.
Er kan nog veel gebeuren voordat hij het stadium bereikt heeft dat hij een basisspeler is in de hoofdmacht van welke club dan ook.

4 november 2014 om 18:25

Geld opleveren? PSV wil in aanmerking komen om meer spelers in de toekomst te huren en dat kost juist geld. Vooral als je beseft welke salarissen ze daar gewend zijn.

Bobby wou terug bij Ajax, maar ze wouden hem alleen overnemen. Pas daarna kwam PSV ter sprake. PSV wil net zoals Ajax een band met Barca, maar ik vermoed dat Barca enkel en alleen PSV gebruikt om Bobby en dat ze Ajax zullen prefereren voor het verhuren van spelers in Nederland.

Een grote Ajax delegatie was afgereisd met de selectie en A1 naar Barcelona om te praten over elkaars jeugdopleiding en de banden zijn weer closer sinds het vertrek van Rosell.

4 november 2014 om 18:28

Jij was vast bij die besprekingen dat kan niet anders .

4 november 2014 om 18:47

@scrumpti0uz Hahahaha kun je ook echt blij mee zijn met de spelers die Ajax mag huren van Barca... Bojan voor 2 miljoen, Cuenca voor ruim 500.000 voor slechts een half jaar. Goede band heeft Ajax met Barca zeg! Kost ze alleen klauwen vol geld waar ze niks voor terug krijgen.

4 november 2014 om 19:11

Wel grappig hoe jij alles nu al weet. Verder geeft PSV altijd een goede vand gehad net barca. Waar ajax alleen maar probeert een band te krijgen wat ze dus niet lukt. Want barca stalt daar alleen zn mindere spelers en maak er nog winst op ook.

4 november 2014 om 19:14

@simonpsvfan

Ajax heeft een uitstekende band met Barca, sterker nog ze hebben een natuurlijke want ze spelen zo'n beetje met dezelfde gedachte. Bartra noemt ajax niet voor niets de grote broer, qua historie en spel. Johan Cruijff maar ook Frank en Marc hebben allemaal een verleden bij Barca.

4 november 2014 om 20:04

PSV een band met Barca? Hahaha en het is nog niet eens 1 april.

Ff serieus. Psv heeft 0,0 band met Barca.

4 november 2014 om 20:13

PSV en Barca gaan waarschijnlijk een soort van overeenkomst aan dat talenten naar Eindhoven komen om daar te spelen.
Wel eerst verdiepen in iets voor je iets roept

4 november 2014 om 20:38

Want dat bleek ook zo'n succes (ajax). Ajax krijgt al de afdankertjes van Barca, wat denk je dan van psv die amper een band heeft met Barcelona

4 november 2014 om 20:39

@psv-ado: ajacieden kunnen niets positiefs over een andere Nederlandse club zeggen dat weet je ondertussen toch ook wel.

4 november 2014 om 20:40

blijkbaar is de band tussen ajax en Barcelona toch niet zo goed als de amsterdammertjes hier denken.

4 november 2014 om 20:55

Anders zorgt Cruijff daar wel voor haha

4 november 2014 om 22:11

Fransen

Ik heb even wat posts van je teruggekeken, maar mij valt op de jij ook bijzonder weinig positiefs over Ajacieden en Ajax kan vermelden. Anderen (ajacieden) alleen maar verwijten dat deze wegens een afkeur tegen een club niks positiefs kunnen zeggen en ondertussen keer op keer maar laten blijken dat je zelf alleen maar met blinde haat op alle artikelen van één specifieke club kan reageren. En ondertussen je blijkbaar ook nog erg druk maken om die club, aangezien je wel heel vaak op artikelen van die ene specifieke club reageert. Dat heeft iets van hypocrisie weg

On: Goede beslissing voor alle partijen. Een 15-jarige jongen huren heeft wat mij betreft niet veel zin, aangezien je nooit wat aan die jongen gaat hebben bij het eerste en hij eigen talent in de jeugd alleen maar in de weg staat. Barcelona krijgt voor elkaar dat een talent weer wedstrijdritme kan gaan opdoen. En Psv zal hier misschien een betere band krijgen met Barca waarbij er in de toekomst eventueel wél een bruikbare huur kan worden besproken.

5 november 2014 om 14:20

Inkeajacied Amen!

18 november 2014 om 20:30

@m_baloteilli
Precies, eindelijk mensen die het ook zien

18 november 2014 om 21:00

Heb je hem ook weer hoor, altijd iedereen over 1 kam scheren en aankomen met dooddoeners als arrogantie blabla.
Het is een godswonder dat jij nog niet gebannen ben.

18 november 2014 om 21:49

Mee eens, Forza Fransen.

Slim gehandeld. Lekker maken voor een langer verblijf met een goede
kans om door te breken in Eindhoven. Ben sowieso benieuwd naar hoe een eventuele samenwerking tussen Barca en PSV zal lopen.

4 november 2014 om 17:55

Ongelofelijk dom gehandeld, en amateuristisch van Psv. Als je al jeugdspelers gaat huren dan is het einde zoek. Adekanye zal nooit in het eerste van PSV spelen dus waarom zou je in godsnaam die jongen in je opleiding opnemen voor een half jaar? Je eigen talenten worden alleen maar in de weg gezeten.
Daarnaast is het onzinnig om als PSV zijnde een samenwerking aan te gaan met Barcelona als je weet dat je grootste concurrent ook samenwerkt met Barcelona. Dan schiet je namelijk ook helemaal niks op met het uitwisselen van kennis.

4 november 2014 om 18:04

Psv doet dit niet voor de lol, er zal waarschijnlijk een kans(je) zijn dat ze hem kunnen houden/er geld aan verdienen.

4 november 2014 om 18:07

Dat ze hem kunnen houden is uitgesloten, dan had Bobby zelf voor Ajax gekozen namelijk. Het is mogelijk dat je er geld aan verdient, maar dat zou niet leidend mogen zijn in de jeugdopleiding, daar moet je spelers klaarstomen voor het eerste van Psv, niet voor het eerste van Barcelona.

4 november 2014 om 18:13

Hoezo zou ie voor Ajax hebben gekozen? Ik denk wel dat het dom is om een speler te huren voor in je jeugdopleiding maar ik denk dat PSV zich dat ook wel heeft bedacht. Dus er zal wel iets van een deal zijn gesloten. Dat kan toch niet anders lijkt me

4 november 2014 om 18:20

Net zoals Maher toentertijd zeker

4 november 2014 om 18:26

Er zullen nog wel meer clubs met Barcelona samenwerken. daarnaast zie ik niet in wat zo'n samenwerking voor voordelen op zou leveren gezien Bojan en Cuenca.

4 november 2014 om 18:31

Volgens mij ziet Merijn de bui al hangen haha

4 november 2014 om 18:40

Als dit de kans vergroot om spelers van de A-kern van Barca te halen is dit een slimme zet.

4 november 2014 om 18:44

Maher gaf aan dat Ajax nooit concreet interesse had. Narsingh zei dat Ajax pas belde toen hij al een akkoord had met PSV dus die 2 hadden nooit een keuze hoefden te maken.

Ajax wou Maher niet maar van Ginkel en had ook een voor Eredivisie begrippen hoge bod gedaan.

4 november 2014 om 19:23

Ik denk dat dat niet zal gebeuren. Kijk maar naar Bojan en Cuenca. Je blokkeert je eigen jeugd zo alleen maar.

4 november 2014 om 19:35

Omdat zijn broertje in de opleiding van Ajax speelt, hij zelf bij Ajax heeft gevoetbald en hij voor Ajax is. Lijken me voldoende redenen om voor Ajax te kiezen. En dan laat ik nog buiten beschouwing dat Ajax-talenten vaker de kans krijgen om door te breken dan die van PSV

4 november 2014 om 20:15

Ik ken zoveel spelers die voor een andere club zijn als waar ze spelen. PSV doet dit echt niet zomaar voor een half jaartje. Zo dom zijn ze niet. Zit veel meer achter waarschijnlijk

4 november 2014 om 20:18

Dat valt de laatste jaren echt wel mee hoor. Laatste 3 jaar zijn er bij PSV 16 eigen jeugdspelers gedebuteerd in het eerste van Psv. Dit is toch een hoog gehalte. Dus wat je zegt vind ik niet echt waar.

4 november 2014 om 20:38

kans is gewoon precies hetzelfde haha, als je goed genoeg bent speel je in het 1e

4 november 2014 om 20:43

amsterdammers denken dat iedereen voor ajax kiest.
Helaas voor hun zitten ze er helemaal naast.
Op zich goed gehandeld want als hij eenmaal bij een ploeg speelt bevalt het misschien zo goed dat hij wel wil blijven.

4 november 2014 om 23:36

Lees de column van Art Langeler en de motieven van het huren en dan is het toch niet zo dom van Psv. Ze hebben hem dan ook niet gehaald voor het eerste of doorverkoop.

18 november 2014 om 20:31

@memphis7

Ajax hoefde Maher gewoon niet

18 november 2014 om 21:03

Omdat hij bij Ajax vandaan komt, vader trainer is bij de club.
Leuke kwaliteitsimpuls voor de jeugd, maar voor het 1e zal je er toch weinig aan hebben lijkt mij.

18 november 2014 om 21:07

Fransen geilt op likes, liked eerst altijd zichzelf.
Man je hebt een slakkenspoor achter je aan slijmbal.
Wedden dat hij voor Ajax had gekozen als Barca hem wilde ''verkopen''!
Die gast is ajacied in hart en nieren, pa werkt ook bij de club.

Fransie toch, stop toch met je ontiegelijke hinderlijke calimero gedrag, toe maar report mijn bericht maar...zien de mods misschien een keer na herhaardelijk klagen hoe vreselijk zielig jij bent, het enige wat jij kan zeggen is arrogant dit arrogant dat, jij bent arrogant want je denkt te kunnen oordelen over andere zonder ook maar iemand te kennen van die groep, keyboard warrior optima forma.
In het echte leven ben je een onvolwassen jochie die continue gepest word.

18 november 2014 om 21:47

@matejakezman 9

Volgens mij zit daar de kern. Het gaat niet om deze puber, het gaat erom dat je Barcelona nu helpt, en dat je hoopt/verwacht daar later wat voor terug te krijgen. Als er zoiets achter zit, is het een goeie deal voor PSV.

Wat een gezeur verder weer zeg, hierboven. PSV'ers en Ajacieden die elkaar vliegen zitten af te vangen over welke club een sterkere band heeft met Barcelona. Volgens mij is het simpel: Ajax heeft aantoonbaar een sterkere band met Barcelona, maar is daar nog helemaal niets mee opgeschoten. Behalve een hoop veren in de poepert. En wat koop je daar voor?

15 jarige huren om vervolgens in de onder-16 selectie te stoppen klinkt als je reinste geldverspilling. Geen wonder dat Ajax alleen interesse toonde om hem te kopen, hem huren klinkt als weggegooid geld. Hij wil uiteindelijk toch terug naar Barça mark my words.

4 november 2014 om 17:49

Je weet toch helemaal niet of er uberhaupt geld mee gemoeid is.

Het is de shit van Barca die psv tijdelijk op lost , daar gaan ze in eindhoven echt geen geld aan uit geven al wordt het naar buiten gebracht uit als " huurovereenkomst" .

4 november 2014 om 17:54

Maar dan mag je me nog steeds uitleggen wat PSV hier mee opschiet? Je suggereert dat PSV misschien een opleidingsvergoeding hiervoor krijgt?

Waarom zou Barça hun speler niet zelf willen opleiden?

Wellicht doet PSV het dan om de relatie met Barça te verbeteren..

4 november 2014 om 18:15

Gezien de columns van Art Langeler lijkt het erop dat er een "tekort" aan jeugdspelers is. Dit komt doordat de halve A-jeugd bij Jong PSV zit, hierdoor moet een groep van de B-jeugd door naar de A etc etc. Uiteindelijk heb je daaronder steeds kleinere teams en wordt de belasting te groot (mede door internationale toernooien en interlands). Als ze dit kunnen opvangen met enkele grote talenten van een topclub, waaraan de andere spelertjes zich misschien kunnen en willen spiegelen én het kost geen geld.. Geen slecht alternatief denk ik dan

4 november 2014 om 18:22

@ destroyerk

Dan is het inderdaad helemaal geen slecht idee. Sowieso trekken jonge spelers zich vaak op aan andere sterkhouders, dus een groot talent hebben in de eigen gelederen, zeker als de eigen grote talenten bij Jong-PSV spelen is geen slecht idee.

Dat hij gehaald zou zijn omdat ze stiekem hopen dat Barça hem niet terug kan roepen lijkt me sterk.

4 november 2014 om 18:30

Misschien krijgen ze inderdaad wel een soort opleidingsvergoeding of hoe ze het ook noemen willen.

Barca wil de speler ook wel zelf opleiden maar zoals je de laatste tijd hebt kunnen lezen en ook weer in dit topic mogen ze dat niet.

4 november 2014 om 18:45

relatie met barca verbeteren is een van de redenen, daarnaast zullen ze bij een eventuele doorerkoop (ooit) recht hebben op een opleidingsvergoeding van een paar procent. komt hij terug naar nederland of zal hij rond zijn 18-19e nog een keert verhuurd moeten worden staat psv vooraan in de rij. en als hij echt zo'n groot talent is kan hij de spelers die nu in o16-o17 zitten beter maken, het enige nadeel is dat je daar nu niet zelf een speler op kan stellen, maar als je toch geen fatsoenlijk talent voor die positie in die leeftijdsklasse hebt maakt dat niet zo veel uit.

Zeer groot talent. Zijn jongere broertje speelt momenteel ook in een jeugdteam van Ajax.

Kunnen ze hem ook eens selecteren voor de Oranje jeugdploegen. Of speelde hij daar al?

4 november 2014 om 18:50

Ik denk dat Bobby voor Spanje wil uitkomen..

Psv schiet hier niks mee op, alleen dat ze een wit voetje halen bij Barca. Die jongen had zelf ook slim moeten zijn en gewoon weer op permanente basis in Nederland gaan voetballen veel meer kans op een doorbraak en hij is dichter bij zijn familie.

4 november 2014 om 22:19

Een wit voetje halen bij 1 van de beste clubs ter wereld ... Daar schiet PSV niks mee op?

Waarom zo'n jongen huren? Alleen omdat ie anders niet naar Ajax overstapt? Dat idee heb ik namelijk wel. Hij gaat nu andere spelers in de weg lopen en het is toch al duidelijk dat ie terugkeert naar Barcelona (is het niet in de zomer, dan is het de winter erop).

4 november 2014 om 18:09

Ajax heeft geen interesse in een huurconstructie. Ajax wil hem alleen terug als hij definitief blijft, maar dat zit er dus niet in. Nu leid je alleen maar op voor Barcelona. Dat heeft geen enkele zin en het belemmert je eigen talenten.

4 november 2014 om 18:22

Breaking News daar zal heel PSV niet aan gedacht hebben denk ik, gewoon voor d leut opleiden vor andere ploegen zeker, sowieso heeft PSV profijt

4 november 2014 om 18:34

Ik bedoel ook niet dat Ajax hem wil huren, maar je weet dat zijn contact dat in februari (als ie 16 wordt) in zou gaan niet in kan gaan. Die jongen speelt nu dus op een jeugdcontract en zou dus voor een prikkie overgenomen kunnen worden. Als niemand hem had willen huren (en ie dus tot de winterstop van 2015/16 niet kon voetballen), was het in mijn ogen realistisch geweest als ie voor Ajax had gekozen als ze hem een contract aan hadden geboden. Bij PSV had ie waarschijnlijk nooit een contract getekend en dus proberen ze hem geloof ik bij Ajax weg te houden door hem te huren. Maar dat is de insteek die ik achter deze transfer zie, het kan natuurlijk anders zijn.

4 november 2014 om 19:11

Inderdaad, goede beslissing van ajax, ik wil dat we geen energie steken in talenten die niet voor ajax willen spelen en bovendien van een andere club zijn. Als ik mij in de linksbuiten van PSV van dezelfde leeftijdcategorie plaats zou ik mij flink genaaid voelen.

Ik heb liever dat we Cerny en Muric aantrekken daar hebben we ook nog wat aan.

Volgens mij zijn velen van hier bij de besprekingen geweest. PSV zal er echt wel beter van worden, anders gaan ze hem echt niet huren. wat een kortzichtige reacties allemaal.

4 november 2014 om 18:45

Zoals die verdediger uit Monaco waar iedereen de naam van is vergeten (ik in ieder geval wel)?

4 november 2014 om 19:02

Dat jij zijn naam vergeten bent zegt meer over jouw dan over de verdediger zelf.

Mijn onderbuik gevoel zegt dat PSV hier beter van gaat worden. Zowel in financieel als in sportief opzicht.

Dit zal ongetwijfeld een rol spelen in het samenwerkingsverband tussen PSV en Barcelona. Dan hebben we binnenkort een mega talent op De Herdgang rondlopen, en dan spelers van de A selectie of Barcelona B in het eerste. Win win situatie.

4 november 2014 om 18:48

Spelers huren kost geld, vaak ook nog een gedeelte van de salariskosten of helemaal boven de huursom. Volgens mij denken sommigen hier dat je geld toekrijgt als je een speler huurt.

4 november 2014 om 18:52

Scrumpti0uz,

Ik weet dat spelers huren geld kost, normaal gesproken dan. We weten hier het fijne niet van. PSV werkt aan een samenwerkingsverband met Barcelona. Wellicht dat er een constructie is ontwikkeld waarin PSV tijdelijk de beschikking krijgt over Adekenye.

Je loopt op dit topic van alles te verkondigen en je doet alsof je het fijne weet van wat er precies gebeurd is tussen PSV en Barca. Maar wacht nou maar gewoon even af tot we meer weten. PSV en/of Barca zal vast snel met een officieel bericht naar buiten komen.

4 november 2014 om 19:06

Mega talent, mwoah zo zou ik het niet willen noemen. Leuk talent maar meer ook niet. De Ajax jeugd liet de jeugd van Barca alle hoeken van het veld zien totdat ajax met 10 man kwam te staan, met meer dan de helft eerste jaars A jeugd. De jeugd van PSV wordt nu geblokkeerd, ik zou mijn bedenken er bij hebben als jeugdspeler van PSV zeker als je minuten gaat missen.

Ajax heeft al een samenwerkingsverband, als barca dat nu met PSV aangaat moeten we connectie maar wat laten afkoelen vind ik, Ajax geeft barca vaak een kijkje in de keuken en we hebben er nog nauwelijks van geprofiteerd. Krkic en Cuenca lieten niks zien en leveren ook niks op.

dit is echt ontzettend dom van psv. nu blokkeer je je eigen jeugd en die jongen is straks weer weg. hij heeft al aangegeven dat hij het liefst gewoon bij barca wou blijven. en mensen zeggen hier dat psv zo'n goede band heeft met barca, maar wat een ... barca lacht zich rot om het niveau van zowel ajax als psv en gebruikt onze clubs gewoon.

Ik snap totaal niet wat Psv hiermee moet. We zijn toch geen filantropische instelling geworden? Dit ventje komt door wanbeleid bij Barcelona waar ze een forse straf voor hebben gekregen in Spanje niet meer aan bod en nu komt hij een paar wedstrijdjes bij Psv voetballen. Er is geen enkele kans dat hij uiteindelijk bij Psv blijft. Ondertussen zit hij eigen talent in de weg. Elke minuut die hij speelt is verspilde moeite. Psv moet wat dit betreft een voorbeeld nemen aan Ajax. Deze Adekanye wou het liefst terugkeren naar Ajax maar die wilden hem alleen definitief terughalen. Daar wouden zowel Barcelona als Adekanye zelf niet aan meewerken en dus sluit Ajax de deur. Een logische reden. Ik hoor vaak de reden dat hij het niveau omhoog kan trekken en dat hij daarom interessant is.. We hebben het over spelers van vijftien en we doen alsof Messi himself een paar weken bij Psv komt spelen. Psv heeft de laatste jaren laten zien over voldoende talent te beschikken en die stroom is nog lang niet gestopt.

Tot slot hoor ik de reden dat Psv de banden met Barcelona wil aanhalen. Welke banden? Ik kan mij niet herinneren dat Psv ooit een samenwerking met Barcelona heeft gehad. Ajax heeft een onofficiele samenwerking met Barca en heeft er ook niks aan. Die mogen bij de gratie des gods spelers als Cuenca en Krkic huren en ik geloof niet dat ze daar beter van zijn geworden. En Psv gaat ook geen talenten van Barca halen. Maargoed we zullen zien hoe dit uitpakt. Misschien kijk ik er wel geheel verkeerd naar.

18 november 2014 om 22:47

Ik ben het helemaal met eens Joene.

Maar ik ben wel van mening dat je één essentieel punt vergeet. Namelijk dat PSV een tekort heeft aan jeugdspelers, vooral in D en de C elftallen. Dit gaf Art Langeler laatst aan in een van zijn columns.

De reden hiervoor is dat PSV de welbekende nieuwe weg is ingeslagen met de jeugd. Dus er werd jeugd overgeheveld van Jong PSV naar de A-selectie. Jong PSV haalt dus weer spelers vanuit de A1. De A1 vanuit de A2 en de B1, etc. etc. Zo kom je dus in de D en C - elftallen spelers te kort.

Adekanye mag momenteel niet spelen voor Barcelona. Hierdoor stagneert de ontwikkeling van deze jongen natuurlijk enorm. PSV komt spelers te kort, Adekanye kan tijdelijk bij PSV terecht, dit klonkt toch als een win - win situatie?

PSV zal heus wel voordelen hebben bij het "huren" van deze speler.
Veel mensen hier met aannames op basis van vermoedens (en haat?), maar niemand weet het fije ervan.

4 november 2014 om 20:46

het zijn weer alleen ajacieden die commentaar hebben dus er zal inderdaad weer haat en afgunst achter zitten.

4 november 2014 om 21:28

Kijk even naar de reactie hierboven van joenepsv anders. Lijkt mij toch een PSV fan aan zijn naam te zien, nog een realistische ook.

Gelukkig hebben wij Cerny nog.

Waarom huurt PSV een speler voor de B1?

18 november 2014 om 22:43

Art Langer (hoofd jeugdopleiding bij Psv, ex trainer van Pec), heeft onlangs in een van zijn wekelijkse columns aangegeven dat PSV een te kort heeft aan jeugdspelers. PSV is een nieuwe weg in geslagen door de jeugd meer te laten doorstromen.

Je kunt het het beste zo zien, simpel gezegd:

PSV 1 haalt spelers vanuit Jong Psv. Jong PSV haalt ze uit de A1, de A1 uit de A2/b1 etc. etc. etc. Zo kom je dus bij de jongere gastjes spelers te kort.

Bovendien helpt PSV nu Barca en Bobby uit de shit omdat hij daar niet mag spelen. Hier halen alle partijen voordeel uit.

Vervelend dat PSV een jeugdspeler van Ajax afpakt. Ik dacht dat dat niet mocht.

18 november 2014 om 21:11

Ex-ajacied, dus in principe kan het gewoon

Ik snap hier weinig van. Wat is het voordeel voor Psv? Of huren ze hem voor 5 jaar, dat hij klaargestoomd word voor het eerste? Je kan mij niet wijsmaken dat een 15jarige Depay uit de basis gaat spelen.

Ik zie hier veel mensen afvragen waarom PSV dit doet.

- Het belemmert de eigen jeugd
- Het gaat geld kosten
- Doen ze het alleen om een wit voetje bij Barca te halen?

Ik weet er niet het fijne van. Maar in een column van Art Langeler ; "de visie van Art " geeft Art aan dan er tekort is in de jeugd. Alle spelers schuiven door en uiteindelijk kom je aan een tekort.

Dan zijn er verschillende opties voor Psv. Nu is er gekozen om een jeugdtalent van Barcelona te huren.
Waarom is dit slim; ten eerste jeugdspelers van PSV O-16 kunnen veel leren van zo'n jongen omdat ik verwacht dat hij een (iets?) hoger niveau gewend is.
Daarnaast vul je zo al wat tekort op. Natuurlijk niet helemaal maar alle beetjes helpen.
Vervolgens is het natuurljik nooit verkeerd om bij een topclub een speler te huren. Wie weet wat je er in de toekomst aan kan hebben? Eerder verhuur, misschien optie tot koop? wie weet.
En ten slotte weet ik niet hoe het qua financiën geregeld is in deze 'huurovereenkomst'. Dus daar zou ook nog een voordeel voor PSV kunnen zitten.

Ach...lees hier alleen maar hoop suggestief gezwam vol aannames. Dit is gewoon een van de meest kansloze transfers ooit.

Ik snap helemaal niets van deze actie van Psv. Je hebt er totaal geen voordeel aan. Ja, je jeugdteams gaan misschien een tikkeltje meer wedstrijden winnen. Feit blijft dat: 1) een eigen jeugdspeler de dupe is van dit soort praktijken, 2). Spelers raken ingespeeld op die jongen, beginnen hem te begrijpen in zijn spel en weg is ie. Moet je weer op zoek naar een nieuw alternatief, als degene die de gewenste kwaliteit hebben nog wel bij de club zitten na deze move. 3) Je leidt gratis(?) op voor een ander team. Hoezo zou je dat willen? 4). Je geeft een bizar beeld af naar hoe je met je jeugd omgaat. Zelden vertoond dit.

Je jeugdspelers de dupe laten maken voor wat; een fijne band met Barcelona? Of zijn er nog andere verklaringen hiervoor? Misschien even gaan praten met Ajax over hoe geweldig die band is met Barcelona. Het is de moeite niet waard om er nog maar aan te beginnen. Blijf jezelf, ga voor je eigen jeugd.

18 november 2014 om 22:13

Hij tekent bij psv en jij weet voor hoelang? Wel eens aan de mogelijkheid gedacht dat hij opgeleid wordt door psv en de stap naar het eerste maakt en daarna voor een vaste prijs gekocht kan worden door Barca?
Ik noem maar iets hoor. En gezien Psv in Brands iemand heeft die zich zeer handelsbekwaam opstelt, zijn er vele mogelijke constructies.
Psv en constructies levert psv over het algemeen geld op.

Slechte zet voor PSV komt deze jongen voor 1/2 jaar en dan gaat hij rustig terug naar Barcelona.

Een 15 jarige speler dat een contract tekent.

Vreemde beslissing van Psv. Volkomen debiel zelfs.

18 november 2014 om 20:24

Niets debiels aan. Hij wordt gehuurd om het niveau van de andere spelers omhoog te krijgen. Zoals eerder vermeld komen de jeugdteams goede spelers tekort door de snelle doorstroming naar oudere elftallen.

18 november 2014 om 20:32

Klinkt onlogisch, dacht juist dat het bedoeling van opleiden om je huidige spelers beter te maken.

18 november 2014 om 20:47

Klopt maar zoals je weet is Psv pas sinds kort bezig met serieus opleiden. De teams zijn nog niet goed gevuld. Eens, het klinkt onlogisch als je het zo leest. Maar in het clubblad legt art langeler uit wat hij allemaal van plan is. Dat maakt het een stuk duidelijker!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren