Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Blind wordt bekritiseerd: 'Hij kiest vaak voor de makkelijke weg'

Laatste update:

Daley Blind maakte kort voor het sluiten van de transfermarkt de overstap van Ajax naar Manchester United en maakte tegen Queens Park Rangers zijn debuut voor de Engelse topclub. Blind kreeg na de 4-0 overwinning de nodige complimenten, maar een kleine twee maanden later is niet iedereen meer even lovend over het spel van de verdedigende middenvelder.

/

Gary Neville vindt dat Blind veel meer risico's moet gaan nemen. "Hij moet eens beginnen met meer vooruit te kijken en naar voren te spelen", stelt de analist, met een verleden bij United, in de Daily Mail. "Hij geeft veel te veel risicoloze passes en neemt vaak de makkelijke weg." Neville vindt de kritiek op Blinds landgenoot Robin van Persie dan ook niet helemaal terecht.

"Van Persie maakt nog altijd zijn slimme bewegingen, maar ik denk niet dat zijn teamgenoten dat net zo goed zien als Paul Scholes en Michael Carrick twee jaar geleden", vervolgt Neville. "Hij komt vanuit de rug van de centrale verdedigers, maar Blind durft de pass niet te geven. We hebben het hier over het hoogste kaliber spelers, die moeten passes van achteruit kunnen geven."

De kritiek op Daley Blind is terecht

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hier in Nederland kreeg hij vaak ook al kritiek om zijn spel.. Daley 'balletje breed' Blind.

Hij zit ook alleen maar bij United omdat Van Gaal daar aan het roer is. Anders had United echt niet aangeklopt.

Gelukkig is hij nog jong en kan hij zichzelf hier in verbeteren. Op het WK heeft hij wel laten zien dat hij het kan.

4 november 2014 om 14:08

Precies! Alleen sommige Ajacieden zagen dat niet. Nu horen ze het ook is van een ander. Blind is gewoon een beperkte voetballer.

4 november 2014 om 14:14

Ajacieden zagen het wel, maar in Nederland kon hij ermee door en was toch nog vaak een uitblinker in het team. In Engeland is dat gewoon veel moeilijker maar ik denk dat hij 1 seizoen nodig heeft om te wennen en dan zal het een stuk beter gaan. Ik heb er nog steeds vertrouwen in dat Blind het niveau aankan.

4 november 2014 om 14:16

Hij heeft in het verleden genoeg aangetoond dat hij wel vooruit kan spelen. De laatste wedstrijden die hij voor Ajax speelde op 6 was elke pass vooruit raak. Ik snap wel dat hij wat meer voor zekerheid kiest in deze nieuwe omgeving. Helemaal met zoveel aanvallend geweld voor je zou Blind eerder de rust moeten bewaren dan meer risico in zijn spel gaan leggen. Di Maria en Mata zouden ook die pass moeten kunnen geven.

Laatst zei Ferguson nog dat elk team een speler als Blind nodig heeft, eentje die de rust bewaard, eentje met weinig risico in zijn spel. Dat hoort ook bij de positie. De risico-pass vooruit is iets wat daarna pas komt.

4 november 2014 om 14:20

Achja wat in het begin een kwaliteit en reden tot ophemelen in Engeland was "hij houdt het spel simpel", dat wordt in bovengenoemde een vorm van kritiek als het 'slecht' blijft gaan met de club. Blind heeft die risicovolle pass overigens wel in de benen, dat heeft hij bij Nl, maar ook bij Ajax bewezen. Hij mag hem alleen misschien wel wat vaker gebruiken inderdaad. Ook al vraag ik me ook weer af of Blind als spelmaker voor de verdediging is gehaald. Blind moet misschien ook nog wat zekerder worden op zijn positie, maar ik ben ervan ovetuigd dat hij het zeker aan zou kunnen.

4 november 2014 om 14:25

"ajacieden zagen het wel". Als je ook maar 1 keer zei dat Blind balletje breed balletje terug gaf werd je meteen verweten dat je aan het haten was op Blind en dat het nu een keer op moest houden omdat hij op het WK 2 passes naar voren gaf.

4 november 2014 om 14:45

@newc22: We hebben het hier dan wel over commentaar van Gary Neville. Dat was nou ook niet bepaald een hoogvlieger. Die speelde ook alleen maar bij gebrek aan beter.

4 november 2014 om 14:58

Speelde bij gebrek aan beter?

Als je ruim 10 jaar basisspeler bent en met je club 8 titels en 2 CLs pakt, dan kan je hier niet echt over spreken.

Neville was gewoon een erg goede rechtsback

4 november 2014 om 14:59

Zalig deze damage control. Speelde van 1992 tot 2011 bij United en 85 interlands voor Engeland. Werd o.a. 8 keer kampioen en won de Champions League. Hij speelde bij gebrek aan beter. Doet het echt zoveel pijn?

4 november 2014 om 15:32

Scheelt ook wel he, of je opgejaagd wordt door een Yaya Toure, of dat je opgejaagd wordt door iemand als Kieftenbeld ofzo. Ik vind Blind inderdaad ook op een positie spelen, waar je zo min mogelijk risico moet nemen. Als hij de bal verliest, staat de aanvaller meteen oog in oog met de verdediging, die heel zwak is. Dus enigszins snap ik Blind wel

4 november 2014 om 17:04

@flor: Zelfkritiek is iets at ajacieden nu eenmaal vreemd is.
En terechte kritiek van mensen met meer voetbalverstand kunnen ze ook niet hebben. Ik geef blind nog hooguit een half jaar voor ze in Engeland ook door hebben dat hij niet beter kan.

4 november 2014 om 17:43

@zlatan
Bij gebrek aan beter?? haha lachwekkend
anyway.. Hij is sowieso beter dan alle analisten in Nederland. Misschien moet je eens monday night football gaan kijken. Hij heeft daar altijd hele scherpe analyses.

4 november 2014 om 17:49

Hahaha als er een groep supporters van een club is in Nederland met zelfkritiek dan zijn het Ajacieden wel hoor. Blind speelde bij Ajax en Oranje gewoon wel prima. Daarnaast voetballer van het jaar. Maar er zijn heel erg weinig supporters die denken dat Blind Manchester sterker maakt.

Maar ja daar lees je omheen want anders klopt je anti Ajax mening niet meer he?

4 november 2014 om 18:26

@flor1d43 je ben niet alleen.
Ik ben 10tale x voor Ajaxhater uitgescholden.
Niet op reageren.
Toch een tip voor Louis:
-wissel Blind voor Clasie en het tempo wordt zeker verhoogd,dan zijn de fansmeteen af om nog tot 600 te tellen.

4 november 2014 om 19:20

Als commentator is hij serieus gewoon prima, zijn analyses beargumenteert hij gewoon erg goed. Je hoeft het er niet mee eens te zijn maar je kunt niet zeggen dat hij er geen verstand van heeft omdat hij volgens jou een matige voetballer was. Wat hij overigens totaal niet was, wint rustig de treble en dan zeg je dat. Zegt genoeg over je voetbalverstand.

4 november 2014 om 19:21

Hahaaa in Engeland was hij nooit voetballer van het jaar geworden, dus hou op met dat opschepperig gedoe.. Blind is en blijft beperkt!!

4 november 2014 om 19:48

Ja zie mijn laatste zin: "maar er zijn heel erg weinig supporters die denken dat Blind Manchester sterker maakt"

5 november 2014 om 15:23

fl0r1d43

Inderdaad!! Ik kreeg ook gezeik als ik zei dat ik Blind niet goed vond spelen. Men wilde alleen maar die 2 assistjes herinnern

5 november 2014 om 17:38

@zapperboy: dat geldt voor mij ook en voor iedereen die net als wij objectief naar ajax kijken.

4 november 2014 om 14:14

Tikkie breed Blind!

Jules je hebt gelijk dat Blind daar speelt om van Gaal, waarom van Gaal hem meeneemt is een raadsel.. City met Yaya Real Madrid met Modric Barcelona met Rakitic Juventus met Pogba Chelsea met Matic, en dan komt United aanzetten met ''blind'' Nee, nee nee.

Blind mag van Gaal op zijn blote knieën bedanken dat hij het rode shirt van United mag dragen. Zijn top ligt bij Ajax.

Overigens moet je toch niet met Blind startten tegen topclubs? Hij liep alleen maar achter Yaya te rennen. En in balbezit was het weer op veiligspelen en daarna weer niks. Beter Carrick op het middenveld.

4 november 2014 om 14:21

tikkie breed ajax bedoel je, dit hebben de trainers jn zn hoofd gestampt dus is het moeilijk af te leren

4 november 2014 om 18:18

"" waarom van Gaal hem meeneemt is een raadsel..""
Raadsels zijn voor optelossen.
En de oplossing is heel simpel.
Papa Blind was toch de w-c papier aangever voor Van Gaal tijdens de W K.
Hij zal hem ook wel een"" papierke"" mee gegeven hebben naar United.

4 november 2014 om 14:14

met ruimte om zich heen prima speler, maar met de beperkte speelruimte en gevraagde balhandeling trekt hij het simpel weg gewoon niet. Hij is niet de beoogde spelverdeler van United, misschien een line laten zakken en samen laten spelen in het centrum met een breker als smalling/rojo

4 november 2014 om 14:15

Op die pass na was Blind ook niet goed hoor sorry, mensen staren zich weer eens blind op een momentje.

4 november 2014 om 14:16

@fron010

Maar met die pass heeft hij wel laten zien dat hij in staat is zo'n pass te geven. Nu moet het nog vaker gebeuren.

4 november 2014 om 15:13

3 assists en 1 goal voor een verdediger, maar nee alleen die pass was goed hahaha. Opvallend hoeveel Feyenoord fans hier weer vooraam staan om Blind af te kraken. Zelfs mensen die zeggen dat hij drama was tegen Man C.... Hij werd door BBC er nog uitgelicht dat hij goed speelde en de bal goed vast hield. Hij heeft maar 2 duels verloren tegen Yaya Toure en voor de rest won hij al zijn duels. Ja hij speelde redelijk veel terug deze wedstrijd maar iedere bal naar voren was bal verlies van Man U. Dan kan je beter temporiseren en de bal vasthouden. Maar volgens sommige moet Blind per wedstrijd 2 assists, een akka 3000 en 4goals maken voor dat hij Man U waardig is. Wat hier gezegd wordt is een verbeter puntje voor Blind niets meer dan dat, maar sommige leden hier doen alsof hij al helemaal afgeschreven wordt.

4 november 2014 om 15:33

Jammer man, ik ben ook voor United en het is om te janken dat ze zulke spelers aantrekken waarmee ze nooit kampioen worden. En tijdens het WK waren Janmaat en BMI ook niet veel maar dat hoor je me niet zeggen omdat ik een feyenoorder ben toch?

4 november 2014 om 17:06

@surreal: jammer dat je het gelijk weer op een clubdiscussie gooit.
Blind komt gewoon zwaar tekort voor het niveau van United dat ziet elke objectieve kijker.

5 november 2014 om 01:05

Fransen al was hij zwaar te kort gekomen had hij wel meer kritiek gehad dan dat hij te weinig vooruit speelt. Kom toch eens een keer met wat inhoudelijks in plaats van je niet onderbouwde zwakke stellingen telkens.

5 november 2014 om 17:41

@surreal: verdedigend komt hij te kort en opbouwend voegt hij niks toe.
Voor mij is dat toch echt zwaar tekort komen.

4 november 2014 om 15:15

Blind heeft het in zich om de bal achter de verdediging neer te leggen. Maar de andere reactie van Neville is ook interessant. " Van Persie heeft goede loopbewegingen maar de teamgenoten zien dat niet". Nou, dat vind ik ook als van Persie in NL speelt. Je ziet zijn loopbewegingen maar de bal komt niet aan.

4 november 2014 om 17:01

Eens over Blind.

Over Van Persie: als je bij MU en bij Oranje met hele goede spelers om je heen speelt, dan is het toch wonderlijk dat die bal maar niet bij je aankomt. Een echt goede spits past dan zijn loopacties zo aan dat hij die bal wel krijgt. Nu loopt Van Persie dus geniaal vrij te lopen terwijl hij die bal niet krijgt. Lekker efficiënt.

4 november 2014 om 17:07

hij mist een Clasie op het middenveld, die kan die ballen wel geven.
Met spelers als blind en de jong op het middenveld wordt het voor elke spits moeilijk en bij United loopt het ook nog niet op het middenveld.

4 november 2014 om 15:35

Wat 1 a 2 goede ballen geven op je spits geven kan doen.

4 november 2014 om 20:52

Dat die wat kan jaa balletje breed en mis 1 goeie assist in 10 wedstrijden

Helaas is dat het ajax spel wat er bij Blind in is blijven zitten. Altijd maar dat tikkie breed..

dat durfde hij op het wk wel. en gaf mooie passes. dus hij kan het zeker wel!

4 november 2014 om 14:13

Vergeet niet dat je als linksback over het algemeen meer ruimte dan als verdedigende middenvelder. Echter één pass op Van Persie wil niet zeggen dat elke pass zo goed is.

4 november 2014 om 14:14

Maar het geeft wel aan dat hij het kan.. En dat is wat ze zeggen, dat hij meer lef moet tonen. En dat beaam ik

4 november 2014 om 14:56

Hoezo geeft een diepe bal dat aan? Dat heeft niks te maken met snel opendraaien en de bal tussen de linies naar voren spelen over de grond en door bewegen etc etc.

Blind komt op alles, fysiek, handelingssnelheid, voetenwerk en technisch aan de bal, te kort voor top in de Pl.

Als je kijkt wat er bij andere ploegen rond loopt op de posities van Blind snap ik uberhaupt niet hoe je bij een Blind uitkomt om die te halen. Koeman heeft bijvoorbeeld letterlijk 2 spelers die op die positie echt veel beter en completer zijn als Blind

4 november 2014 om 17:15

Dat waren blinde ballen naar voren die geweldig werden afgemaakt door van Persie en Robben.
Van de zijkant is het ook niet verkeerd om af en toe de ballen op deze manier diep te geven met de kans dat ze 1 of 2 keer goed aankomen.
Zeker als je op de counter speelt zoals Nederland deed.
Maar waar hij nu speelt heb je meer balgevoel en klasse nodig om een goede pass naar voren te geven en dat mist blind.

4 november 2014 om 14:35

Daar stond hij op een andere positie. Blind heeft hetzelfde probleem als de Jong. Het zijn geen spelverdelers. Een Clasie is veel meer zo'n type. Ondanks dat Blind het goed heeft gedaan blijft het een beperkte voetballer.

Blind is een ideale voetballer als hij ook voetballende verdedigers achter hem heeft staan zoals bij Ajax. Hij vult dan zonder problemen de gaten achter hem op als de verdedigers doorschuiven en Blind hoeft dan ook de passes niet te geven.

Zeker bij een ploeg als Manchester United met verdedigers die alleen kunnen koppen en bij vrije trappen en corners mee naar voren gaan wordt er meer van hem verwacht. Dit zijn niet de beste kwaliteiten van Blind.

4 november 2014 om 15:05

Op het WK werd puur op de counter gespeeld, dan moet je de bal wel naar voren rammen en toevallig viel hij een keer goed en werd hij gehyped. Bij United kom je niet meer weg met die beperkte strategie en valt meteen op dat hij verder weinig in te brengen heeft.

5 november 2014 om 15:27

Op 't WK stond hij met 4 anderen in de verdediging.. Er was minder risico als hij een verkeerde pass zou geven.

Plus 2 ballen zeggen niet zo heel veel. Prachtig gegeven daat niet van. Maar je kan je niet altijd daaraan blijven vasthouden

Hehe ik begon me al af te vragen hoelang hij er weg mee zou komen. In de ruimtes voor de verdediging waarin die tegen met name de kleinere ploegen staat te voetballen zou je mij zelfs neer kunnen zetten. Deze man heeft een fantastische pass vooruit, maar dan moet ie m wel gebruiken.

Zo jammer dat hij deze passes idd te weinig geeft. En ik vraag me echt af waarom!! Deze jongen heeft zoveel techniek en gevoel in de benen, hij moet t makkelijk kunnen!

Hier kun je het moeilijk oneens mee zijn, maar ik denk dat Blind daar niet voor gehaald is. Hij is meer het slot op de deur. Geen Pirlo-achtige 6. Rooney en Mata zouden die passes moeten geven.

4 november 2014 om 14:07

Maar hij moet ook de passes tussen de linies door kunnen geven, niet alleen maar 2 meter breed en naar achter. Juist voor zijn positie is het van belang dat de passing vooruit goed en strak is waarmee je dus 1 of 2 spelers "uitspeelt", dan zet je gelijk je tegenstanders onder druk.

4 november 2014 om 14:14

Rooney en Mata kunnen pas die passes geven als ze de bal ontvangen van, ja inderaad, Blind. Blind moet een verbindingsstuk zijn tussen de verdediging en het middenveld en zorgen dat het tempo opgevoerd wordt. Door ballen terug of zijwaarts te spelen verhoog je niet het tempo.

4 november 2014 om 14:14

Het is United, geen Ajax daar moet je als speler gewoon dat beetje meer hebben iets wat Blind totaal niet heeft. Een carrick is een heerlijke onderschatte speler werkt hard en verdedigd prima en heeft strakke passes, dat is een man voor die plek geen Blind, gewoon weer een flut aankoop van Van Gaal.

4 november 2014 om 14:36

Hij heeft de fysiek niet voor het slot op de deur te zijn. Hij heeft nog enkele weken. Daarna zal het middenveld Carrick/herrera - Fellaini worden als hij niet verbeterd.

4 november 2014 om 19:13

Onder een normale coach misschien, maar ik zou enorm verbaasd zijn als Louis Blind gaat banken ter faveure van Carrick. Ook Fellaini speelt omdat het nu eventjes niet loopt maar ik ben er juist vrij zeker van dat Louis zodra het loopt gaat spelen met een middenveld Blind - Herrera.

Eindelijk zegt iemand het. Blind Moet zich verbeteren om verschil te maken. Als middevelder van Man United moet je verdedigend EN aanvallend kunnen voetballlen. Nu voetbalt hij "slechts" mee.

Om een splijtende pass te geven haal je Di Maria en niet Blind. Di Maria speelt echter matig de laatste weken. Verder kan je wel weglopen bij de tegenstander als spits maar dan moet je nog wel aanspeelbaar zijn.

Dat kan hij zich wel afvragen, maar Blind is één van de weinige spelers die het spel probeert te verleggen en vaak de bal naar iemand met hetzelfde kleur shirt weet te spelen.
Hij mag soms wel is wat meer risico nemen, maar met zo'n verdediging achter je snap ik wel dat hij vaker kiest voor balbezit dan voor een pass met een risico.
Daarnaast maakt Blind vaak slimme overtredingen zodat de tegenstander niet direct met een tegenaanval kan beginnen na balverlies van een teamgenoot van hem.

Ik denk op dit moment voor Manutd een zeer nuttige speler die voetballend de nodige rust brengt en ook zeker iets toevoegt.

Tja, hetzelfde manco als je ook in het Nederlands elftal zag. Wanneer Blind in de as van het veld speelt vertraagd hij het spel enorm, geeft bijna uitsluitend ballen breed en naar achteren. Niet toevallig natuurlijk dat Blind dit WK in één van de wedstrijden waarop hij op het middenveld speelde een record ballen had gegeven die niet naar voren gingen.
Waarom hij zo speelt weet ik eigenlijk niet, want soms zie je dat hij het inzicht wel heeft en op zich heeft hij een goede techniek en een prima pass. Hij moet alleen wat lef krijgen, iets waar Ajax middenvelders altijd bekend om hebben gestaan.

Blind komt kort voor United, werd zaterdag zwaar overlopen door Toure, dat terwijl di momenteel zwaar uit vorm is. Blind voegt werkelijk 0,0 toe aan United, behalve balletjes breed die mijn oma ook kan geven. Is ook nog is traag, en komt overal te laat. Blind is leuk voor FC Groningen, maar toch niet voor United waar hij in alles te kort komt.

Kan het niveau en tempo totaal niet aan. Speelt altijd op safe. Opbouwen ho maar. Altijd maar balletje terug of tikkie breed. Liever Herrera en Fellaini op het middenveld.

4 november 2014 om 14:21

Fellaini en Herrera, dan komt het helemaal goed haha, dan krijg je elke wedstrijd 3 goals om de oren en gaat Rooney vanzelf op DFM positie lopen

4 november 2014 om 14:29

Nee met Blind kom je zeker wel vooruit. Je kan niet altijd op safe spelen soms moet je wel risico's nemen. Met aanvallende kwaliteit van Herrera kom je verder dan met Blind die wekelijks in zijn broek schijt van de zenuwen en angst .

4 november 2014 om 14:52

Dat is dus de manier van denken, denk ik dan haha.

Ik zie liever een hangende Blind en een herrera met aanvallende kwaliteiten en wel die pass, of een hangende blind samen met Fellaini die schade kan doen in standaard situaties, body achterin en af en toe gevaarlijk mee opkomt.

Blind is gehaald om op het middeveld alles op te ruimen, ik heb tijdens de wedstrijd QPR- man utd goed opgelet op hem, het meeste wat hij doet is van links naar rechts gaan en ballen afpakken en naar voren spelen. Ik vind wel dat hij altijd het makkelijkste en logische kiest qua passing. Maar hij moet nog veel leren, jammer genoeg draait united nog niet maar als ze draaien denk ik wel dat blind een belangrijke schakel op het middeveld kan hebben. En de passes die hij bij ajax gaf, dat wilt hij proberen dat zag je gelijk in zijn spel maar er staan altijd 2/3 mensen tussen en hij heeft de tijd niet om rustig te gaan kijken wat hij gaat doen.

Blind kan ook gewoon niet Paul Scholes opvolgen dat is onmogelijk en ik zie liever een fitte Carrick duels uitvechten met Yaya Toure dan Blind. We missen wel echt een speler die de lijnen uitzet als een Pirlo, Cesc of Modric.

Ik vraag me af wie er verantwoordelijkheid gaat nemen voor de fouten die ieder jaar gemaakt zijn op de transfer markt sinds het vertrek van Fergie. United is namelijk gewoon een middelmatig elftal zelfs al is iedereen fit.

4 november 2014 om 16:13

Niet middelmatig, gewoon topzwaar. De verdediging en het centrale middenveld is gewoon niet wat je bij een club van het niveau United wil zien. Een Rojo en een Jones zijn leuk, maar als bankzitters.

Hij is denk ik gewoon te bang om een foute pass te geven, want er is niets mis met zijn passing vooruit. Daarnaast speelt hij al jaren zo. Bij Ajax kon het nog, maar @ united logischerwijs niet. En wie weet geeft Loui aan dat hij veilig moet spelen

ja daar begint het dan toch, hij is denkelijk toch voor de verdediging gehaald of heb ik het mis. Wat het kritiek op RVP vindt, ja ook hij is nu het pispaaltje, in engeland dan nog niet zo, omdat hij daar wel meer rendeert dan in oranje, in oranje vind ik de kritiek wat de meeste hebben dan ook terecht.

Blind daarin tegen, zit mog maar een paar maanden daar bij united en gun hem de tijd om meer in het spel te komen en de lef weer krijgt.

Ik zeg het al vanaf het begin, maar dan werd je gelijk aangevallen door iedereen dat het niet zo was en ik maar eens op de Engels zenders moest kijken, nee sorry ik ben geen schaap en dit zag je al gelijk het is United misschien wel de grootste club daar kan een Blind gewoon niet spelen, leuk bij Ajax waar die het al tegen Zwolle niet meer wist haha.

4 november 2014 om 14:21

Haha precies, na de eerste wedstrijd kreeg hij van alle buitenlandse media een 6 of 7, welliswaar heel veel passen die aankwamen, maar allemaal binnen 3 meter, je had toen alle (vooral ajacieden) fans moeten horen die zeiden dat hij de mond ging snoeren. Tegen city was hij ook om te janken.

4 november 2014 om 14:44

Hahaha ja hoor! Blind heeft zoveel positief commentaar ontvangen in Engeland en nu er voor het eerst wat kritiek is zijn alle haters er weer snel bij hoor. Kijk eens naar jezelf. "je had toen alle fans moeten horen", dat mag je misschien zeggen als Blind het hele seizoen ondermaats gaat presteren vanaf nu. Niet na de eerste keer kritiek waar een hoop lof aan vooraf ging.

4 november 2014 om 15:18

Haha, het is geen schande dat blind niet goed genoeg is voor een club als united. Maar dan ben je dus gelijk een hater? Denk eerder realistisch.

eerste keer kritiek waar een hoop lof aan vooraf ging, geef mij maar eens een bron van een grote buitenlandse media waar dat in staat. volgens mij praat je gewoon wat in de ruimte.

4 november 2014 om 15:32

Niks haters, wij zijn gewoon niet verblind door onze ajax bril en kijken objectief ipv "statistieken" verdraaien zodat blind goed lijkt.

4 november 2014 om 15:39

Hatertjes? Slak Blind die tegen de mindere ploegen zich staande houdt nou wat een wereldprestatie. De Premier league is overschat na de top, als die tegen Chelsea moet en City zie je hem dik door de mand vallen. Leuk en aardig maar van Gaal moest hem weer hebben terwijl zo'n jongen amper meer toevoegt dan wat ze eerst hadden.

4 november 2014 om 15:20

Dus mensen die het met je oneens zijn vallen je aan? Meeste reacties zijn vrij normaal hoor. Merk alleen tegenwoordig wel vaker dat mensen niet meer tegen een gezonde discussie kunnen en zich meteen 'aangevallen' voelen

Gelukkig zijn er mensen die het ook zien. Blind doet het allemaal veel te veilig en als je alleen maar de bal terug of opzij speelt dan is de kans groot dat je een passzuiverheid haalt van rond de 95%. Echter, het wordt wel heel makkelijk op die manier. Vraag me af of Carrick nog terug komt in het basisteam straks of dat Van Gaal doet aan vriendjespolitiek door Blind te blijven opstellen.

Op het WK bleek al dat Clasie op deze positie veel beter is, hij kijkt/draait wel altijd naar voren en durft een pass te geven. Ik denk dat Blind hier niets te verwijten valt, hij haalt zijn niveau maar heeft die laatste 10 op CVM nou eenmaal niet. Het is Van Gaal wel te verwijten dat hij Blind voor 17 miljoen haalt voor de positie van Cvm.

Blind bekritiseren vind ik te voorbarig en denk dat Neville het hier ook meer bedoeld als aanmerking op zijn spel een verbeteringspuntje.

Veel mensen verwachten van Blind, Fellaini en Herrera dus Scholes acties, maar dan heb je het over 1 van de beste middenvelders ooit. En het feit dat Blind er sinds de zomer is en dus nogal vroeg is om dit soort dingen te zeggen.

Hij heeft zich aangepast, speelt consistent, speelt naar behoren, doet wat hem gevraagd word en brengt rust op het middenveld. Dit in drie maanden tijd vind ik echt heel goed van Blind en hij zit zeker op de goede weg.

Gun hem dit seizoen nog om te ontwikkelen voordat je met dat 'balletje breed' gezeur komt. Man utd vaste basisplek vanaf de start van het seizoen en wij gaan zeuren over een balletje breed, ga toch weg.

Gewoon hele matige speler, die geluk heeft gehad dat Van Gaal het overnam bij United. Een redelijk wk vespeeld, maar ook niet dat je segt van wauw! Vond m nog niet echt bijzonder op het niveau van ajax, en dat zegt wel wat als je niet kunt opvallen in die Mickey Mouse competitie.

Dat is inderdaad waar. Ik vind Blind niet tekort schieten zoals sommigen hier beweren, verdedigend doet die prima zijn werk en in balbezit is hij echt wel belangrijk omdat de ploeg altijd in balbezit blijft bij hem, mede omdat hij dus altijd de makkelijkste oplossing kiest maar dat zorgt er ook voor dat de ploeg in balbezit altijd even op adem kan komen en het team kan opschuiven. Maar om echt bij de beste ter wereld te horen op zijn positie gaat die daar inderdaad nog aan moeten werken.

Het probleem met het huidige middenveld van United is dat ze geen duo hebben dat volledig complementair is, of Carrick en/of Fletcher moeten weer in topvorm geraken. In principe zou Herrera - Blind tegen mindere tegenstanders het beste middenveld moeten zijn omdat Blind verdedigend solide is en Herrera het tempo kan versnellen en de bal naar voren geven. Echter is het zwaktepunt van dit middenveld dat er dan niet genoeg fysieke aanwezigheid is op het middenveld om te overleven in de PL. Dus het duo Fellaini - Blind is dan echt wel een beter middenveld om niet overlopen te worden op die positie, alleen zijn die in balbezit dan weer zwakker. Bij het middenveld Fellaini - Herrera zijn ze dan weer te afhankelijk van de verdedigende taken van Fellaini, en Fellaini is gewoon geen goede nummer 6, daarvoor is anticipeert hij vaak te laat in bepaalde situaties. Eventueel kun je Herrera of Fellaini op de positie van Rooney zetten, maar een goede Rooney is te belangrijk om naast de basis te laten...

Blind zal zich hierin moeten verbeteren. Hij zal zich net zoals dat bij Ajax moeten blijven ontwikkelen.
Van Gaal kennende heeft hij daar vast over nagedacht en ziet het in Blind zitten. Als het team verder groeit zal het voor blind ook wat makkelijker worden. Zoals hij nu speelt is het niet goed genoeg.

Blind op het middenveld in Oranje, is al een mindere keuze dan Clasie.
Blind heeft het voordeel dat hij multifunctioneel is, anders zou het wel eens kunnen zijn, dat hij geen basis staat in het NL elftal.
Als bijv Willemse zich blijft ontwikkelen zou hij Blind wel eens van de linksback positie kunnen verdrijven op termijn.

Op de website van BBC waren ze juist loven over Blind in de Motd2 analyse... daar gaven ze aan dat Blind durfde om de bal vast te houden zodat er extra mensen aansloten toen ze met 10 man stonden... dus ja

(hier: http://www.bbc.com/sport/0/football/29873873)

4 november 2014 om 14:35

Het enige wat ze zeggen is dat Blind kalm speelde, dat kan iedereen wel als je geen gevaar in je spel brengt en alleen maar rustig te bal naar achter tikt of na de zijkant.

4 november 2014 om 14:35

Analyses bij Motd zijn altijd leuk om te zien, maar een kanttekening vindt ik altijd dat je overal wel een filmpje van kan maken. Je zou bijvoorbeeld ook een analyse kunnen maken hoe geweldig veel risico hij neemt in zijn passes door de enkele keren dat hij dit wel doet te pakken in een analyse.
Het is hopelijk wel zo dat de aanleiding voor het tonen is dat het opvalt dat hij dit zo goed doet. Ik heb deze analyse ook gezien maar had zelf meer het gevoel dat dit zo opvalt omdat de rest dit eigenlijk ontzettend slecht doet. ( wel een compliment voor de NL school uiteraard).

Dat is zeker aan aspect wat nog moet groeien bij Blind. Ik vindt wel dat dit bij Ajax al veel beter is geworden, je zag hem naar mijn zijn vertrouwen groeide daarin ook beter worden (ook wel logisch). Met name na het WK de eerste paar wedstrijden zag je hem echt met borst voorruit spelen en dit haalde het beste in hem naar boven. Ik denk dat verbetering er nog steeds wel inzit bij Blind ondanks vele denken van niet, of hij ook echt daadwerkelijk kan uitgroeien tot een bepalende speler voor Utd en Oranje is nog de vraag. Maar twijfel er niet over dat hij in een dienende rol al zeer nuttig kan zijn op hoog niveau.

Denk dat Blind samen met Strootman, Klaassen, Wijnaldum de komende jaren (zeker vanaf2016) het middenveld gaan bepalen.

5 november 2014 om 16:11

ik vind

Ik snap echt niet wat blind bij Manu doet, kan het spel niet maken, is slecht in duels en leidt ook soms nog eens balverlies.

Ik had strootman of een soort gelijke speler gehaald dan had je Fellaini als verdedigende middenvelder kunnen gebruiken, Strootman als controleur en misschien Di-Maria op 10? Rooney op links?

4 november 2014 om 14:38

Strootman was geblesseerd, Fellaini rendeert niet als controleur, hij begint nu eindelijk weer op te bloeien juist doordat hij een 6 achter zit heeft.

Blind doet het best redelijk bij United hoor, argument dat hij soms balverlies leidt is uiteraard erg sterk.. dat doet verder niemand tijdens het voetballen natuurlijk.

4 november 2014 om 14:52

Er zijn middenvelders die haast geen balverliezen in vergelijking met Blind leiden en vooral niet zovaak duels verliezen en opbouwend niets toevoegen. Blind is fysiek te zwak en doet veelte weinig met de bal.

Het enige pluspuntje van Blind is dat hij een bal breed geeft.. ALS je dat dat een pluspunt vindt. Top ploegen kopen geen blinds maar Pogba's, Strootmans, Lahms, Alaba's etc...

Ze konden beter Kheidra kopen van Real die bankt toch heel vaak.

Kilootje of tien erbij kan bij blind geen kwaad. Ik vond het vrij pijnlijk om te zien met welk gemak yaya toure hem telkens wist af te schermen

Gary Neville heeft er meer kijk op dan Louis van Gaal en Guus Hiddink tezamen. Louis heeft op het WK wel een 3e plaats bereikt, maar wie van de Nederlanders vond dit terecht?

Jan Mulder schreeuwt al maanden op zondagavond en in de pers dat het voetbal niet meer om aan te gluren is en ook ik ben dit voor 100% met hem eens.
Dailey Blind werkt zeer vertragend in het Ned. elftal en dit doet trouwens de gehele achterhoede. Balletje opzij, balletje terug, balletje naar de keeper en nog een keer naar de keeper en weer opzij, ........ enz., enz.
Men wordt er werkelijk doodziek van en wij blijven iedere wedstrijd maar op dezelfde wijze doorgaan. De belangrijkste exponent van dit uitermate negatieve spelen in de Ned. competitie is ..... Ajax. Waar is het werkelijk mooie voetbal van Ajax gebleven? En bij het Ned. elftal? Door op deze manier te blijven spelen, gaat het goede voetbal in Nederland volledig naar de verdoemenis, als dit al niet het geval is. Ik kijk tegenwoordig liever naar Vitesse, dan naar Ajax, PSV of Feyenoord.

4 november 2014 om 19:38

Hahahahah wat een grap. Je hele reactie is een grote grap.
Het is voor Gary Neville makkelijk praten, omdat hij altijd achteraf kletst en niet van tevoren weet hoe iemand het doet. Daarnaast kan Gary ook twee kanten op: passt Blind te weinig naar voren dan is dat de kritiek, passt Blind teveel naar voren, dan is dat de kritiek... Met andere woorden: ik kan er weinig mee. Gewoon een gevalletje: de beste stuurlui....
Hiddink (in veel mindere mate) en Van Gaal hebben zoveel meer kennis van zaken. Feit dat Gary beetje leuk kan kletsen doet daar niets aan af.
Misschien is het voetbal wel veranderd de laatste jaren en kan je niet meer mooi spelen: psv en Ajax hebben dit al 12 jaar laten zien, eerst was het Ajax dat 6 jaar droog stond en nu psv... Neen, het bewijs is wel geleverd. Mooi aanvallend voetbal kan alleen als je er de mensen voor hebt in je Hele team... dat is niet meer van deze tijd in de Eredivisie. Het is een nieuwe manier van spelen die veel effectiever is: de tijden van blind aanvallen zijn voorbij. Daarvoor kun je beter naar wedstrijden uit Azie gaan kijken waar ze nog zonder tactiek met een 5-0-5 opstelling spelen.
ps. Vitesse is ook zo een mooi voorbeeld van een aanvallend elftal dat zo enorm teleurstelt dat je haast in je armen wilt kerven met een vuursteen.

4 november 2014 om 23:15

Over een grote grap gesproken: Is het niet zo dat jij ook terugblikt? En doen wij dat in principe niet allemaal?

Hoe men het ook wendt of keert, ik vind -en ik ben duidelijk een van de velen- het voetbal in Nederland wordt steeds minder qua techniek en tactiek. Trieste zaak.

De eerste helft tegen city speelde hij 1 bal achteruit. De rest allemaal naar voren. De vergelijking met scholes is ook vreemd, want die stond niet verdedigend op het middenveld. Blind staat er met fellaini en rooney. Fellaini loopt voornamelijk achter de spits en rooney overal. Hij zou best meer risico kunnen nemen, maar een foute pass is direct dodelijk. Neville moet verder kijken dan zijn neus lang is in dit geval. In balbezit staat de eerst volgende united speler vaak minimaal 20 meter van hem vandaan. Zet er een verdedigende middenvelder naast en dan kan Blind meer risico nemen, die mogelijkheid moet hem wel gegeven worden.
Dit seizoen bij United speelt hij 2/3de van alle ballen vooruit met een gemiddeld succes percentage van 90. Hij speelt dus meer ballen vooruit dan Modric, James R, Iniesta, Messi en David Silva en evenveel als Fabregas bijvoorbeeld. En dat terwijl Blind de enige echt verdedigend ingestelde speler is van deze groep, dus de enige speler die moet waken voor controle. De enige speler die geen risico KAN nemen, omdat niemand verder het vuile werk kan opknappen als het fout gaat.

4 november 2014 om 14:59

Amen.

4 november 2014 om 18:37

10.000x onzin.
In de 67ste minuut heeft Blind zijn enige pass naar voren gestuurd (naar Fellaini).
Voor de rest al zijn ballen gingen breed of naar achter.

5 november 2014 om 09:10

Wat is volgens jou een pass naar voren? of wat is een pass breed. Een bal naar achteren begrijp ik wel, maar erg nieuwsgierig naar de definitie van breed en naar voren.

En daar is gewoon 19 miljoen voor betaald. Of hij zich hier nog in kan verbeteren weet ik niet maar dit is wel de speelstijl die Blind al jaren speelt. United heeft hem toch aangetrokken dus wie zijn probleem is dit?

Dit is toch onzin? Ik ben geen fan van Blind maar Neville heeft het over het versturen van passes naar Van Persie. In principe slaat hij dan toch een stap over? Blind moet de bal verbinden naar de creatievelingen zoals Di Maria, Mata, Rooney, Januzaj, dat is toch z'n taak? Ik ben geen fan van het type speler maar zoals United speelt is dat de rol die Blind het beste past en het beste zal uitvoeren.

Goh, ze zijn er achter hoor. Duurt altijd even langer in dat simpele Engeland waar ze al juichen als je een bal de tribunes op schiet. Ajax heeft echt de hoofdprijs gevangen voor deze matige speler.

Dit komt ook omdat blind technisch gezien gewoon niet zo heel goed is. Geweldige werklust geweldig inzicht maar technisch mwa.

Gewoon dikke onzin. Blind is haast de enige in zijn team die fatsoenlijk positiespel kan spelen. De rest bakt er niet veel van. Ik hoop dat van Gaal de rest wat positiespel kan bijbrengen. Blind maakt haast altijd de juiste keuze en als hij naar voren kan spelen dan dat hij dat ook met een goede strakke paas op de juiste been met de juiste snelheid op het juiste moment. Wat wil je nog meer van een 6 hebben?
De kritiek moet juist op Mata komen die nog geen potten weet te breken en haast niks goed doet. Ook Fellaini vind ik geen speler die als aanvallende middenvelder het verschil kan maken.
United zou eigenlijk Erikssen moeten halen die zich wat beter weet te positioneren dan Mata en ook veel meer creativiteit weet te brengen.

Di Maria is een speler die echt het verschil kan maken maar ik vind hem gewoon niet als spelmaker
goed genoeg voor de nummer 10 positie. Daar moet je voetballers hebben die het spelbeeld kunnen bepalen. Als ik heel eerlijk ben vind ik Blind juist 1 van de betere spelers op dit moment bij Manchester. Hij is 1 van de weinige spelers die ook weet wat hij aan het doen is. De rest is haast gewoon letterlijk aan het klooien op het veld. Rooney en van Persie doen maar wat, Maria eigenlijk ook, Mata speelt slecht, Fellaini weet niet veel van positiespel en die nieuwe back is ook nog niet goed en de verdediging lijkt ook nergens op. De enige die wat structuur in het spel brengt word bekritiseert. Dat komt gewoon omdat de mensen die roepen "blind balletje breed" er geen kijk op hebben. Hij zorgt er juist voor dat de spelers die het verschil kunnen maken beter gaan voetballen.

4 november 2014 om 15:18

Ja inderdaad, blind kan uitstekend positiespel spelen tegen Cambuur en Vvv. Maar op het hoogste niveau valt zijn inzicht behoorlijk tegen.

4 november 2014 om 15:23

Je hebt gewoon niet gelezen wat ik heb geschreven.

5 november 2014 om 09:31

Ik heb je stuk gelezen, maar het feit dat je begint met 'gewoon dikke onzin' laat weinig ruimte over voor weerwoord van anderen. Wat je zegt over aanklooien van spelers bij Utd ben ik met je eens. Maar goed, dat zie ik verder los van de discussie over Blind. Blind komt net kijken en alle spelers die jij opnoemt spelen al een stuk langer op het hoogste niveau. Het is daarom vreemd om dan alles op hun af te schuiven en vervolgens Blind te beschermen van de kritiek.

Wat ik wel vind en dat geef je indirect ook aan is dat indien Blind wordt vervangen door een Khedira of Schneiderlin er echt niet ineens beter gepresteerd gaat worden door United. Het probleem ligt gewoon achterin.

5 november 2014 om 14:29

Dit is een beter reactie
De spelers die ik opnoem gaan inderdaad al een tijdje langer mee op het hoogste niveau. Het neemt nog niet weg dat Maria origineel een buitenspeler is en Mata gewoon onder zijn kunnen presteert en al een tijdje uit vorm is.
Van Maria kun je eigenlijk niet goed positiespel verwachten omdat dat origineel een buitenspeler is en geen echte spelmaker. Van Mata verwacht ik zeker wel meer maar laat het vooralsnog niet zien.

Dan vind ik inderdaad dat ik het te kort aan positiespel mag afschuiven aan deze spelers die al geruime tijd in de top mee draaien.
Maar aan de andere kant moet ik zelf ook realistisch zijn en inzien dat de meeste spelers niet het positiespel van Ajax hebben mee gekregen die nu bij United spelen. Het zal nog een tijdje duren voordat Mata of Fellaine dat ook beheerst. Maar ik denk wel dat ik er vanuit mag gaan dat van Gaal Blind heeft gehaald voor zijn positiespel en het constant maken van de juiste keuzes op het veld. Wil je dan voetbal gaan spelen als Madrid dan komt Blind inderdaad te kort en kan je beter de Khedira's van deze wereld bij United neer zetten of Strootman ofzo met meer power en drive.

Speelt onder zijn niveau bij united hoor. Heb hem veel beter gezien.

Was het niet eerst Neville die Blind juist roemde om het feit dat hij altijd de juiste oplossing vond door eenvoudig te spelen? Gek hoe de voetballerij in amper 2 maanden tijd iets volledig anders kan zeggen en vinden...

Bovendien staat Blind er volgens mij niet om de ene steekpass na de andere te geven. Blind staat er om de controle te waarborgen. Gaten dichtlopen, ballen te onderscheppen én als het even mee zit de bal uit de drukte te halen via een slimme oplossing.

Dus om eerlijk te zijn begrijp het nu van dit verhaal niet zo...

Ik begrijp werkelijk de vergelijking met Scholes en Carrick niet.. Scholes speelde naast een verdedigende middenvelder, dus totaal andere rol. Carrick 2 jaar geleden vergeleken nu met Blind, moet Blind gemiddeld 2 keer zoveel acties defensieve acties uitvoeren dan Carrick.
Carrick stond voor Vidic en Ferdinand, Blind voor Smalling en Jones...

Carrick speelde gemiddeld minder ballen naar voren toe dan Carrick, alleen Carrick speelde vaker echt de diepe bal. Maar ik heb altijd geleerd dat je moet voetballen ipv de bal naar voren schieten. Dat lijkt me met een aanval waar Van Persie, Di Maria, Rooney en Januzaj lopen toch ook niet de beste optie. Van Persie krijgt zat ballen, maar staat vaker buitenspel dan niet. De afstand tussen Blind en Van Persie is minimaal 50 meter. Het is in mijn optiek totaal onrealistisch om Van Persie in bescherming te nemen door te zeggen dat Blind niet genoeg de lange bal hanteert. Daar staat hij niet voor op het veld, Hij zorgt voor de balans en hij moet de bal inleveren bij Rooney, Fellaini of de buitenspelers en doet dit gewoon goed.

Dit is gewoon standaardkritiek. Wanneer het met een cluppie verkeerd gaat, heeft zelfs de waterjongen schuld.

Tijdens de WK liet Blind wel degelijk zien dat hij kon voetballen op het hoogste niveau. Dus deze kritiek van de VZ leden hier slaat nergens op.

Blind moet naast dat hij moet wennen aan het tempo ook gewoon de krachthonk in( Blind kennende doet hij dit) en dan zul je zien dat hij er nog sterker uit zal komen. Wanneer er meer vertrouwen en routine in de ploeg komt gaat Blind echt wel meer ballen diep spelen, denk dat de trainers nu juist balbezit van hem verwachten en dit betekent automatisch minder risico.

Ik ben het eens dat Blind geen wereldtopper is maar hij kan makkelijk mee boven aan de subtop en bij een topploeg, maar dit man u mist gewoon een hele sterke cv en een middenvelder met diepgang (type Draxler of Strootman, hele verschillende types weet ik maar wel allebei een combi tussen kracht en techniek) dan krijgt Blind meer ruimte om te doen waar hij goed in is direct spel of twee keer raken.

als ze van gaal straks ontslaan kunnen ze zijn oprotpremie wegstrepen tegen het geld dat hij heeft weggesmeten met de aankoop van blind. Iemand die daar 17,5 miljoen voor betaalt is niet meer in orde.

v Gaal heeft ajax gewoon een cadeutje gedaan met die 19 miljoen, Blind is en bruikbare speler die voor de top veel te beperkt is, vandaar geen risico's KAN nemen. Balletje breed, soms een mooie voorzet, dat kan hij wel. Verder snelheid en techniek tekort.
Kritiek is gewoon goed gezien van deze meneer Neville.

3 assist 1 goal voor op een 6 positie, niet slecht... maar mensen gaan mee met de media he. speeltie goed speeltie fantastisch, speeltie slecht speeltie dramatisch.

Blind hoort niet in united te spelen hij is niet goed genoeg voor de top. Vergelijken met andere middenvelders in Engeland is hij echt niets.en die zal op de bank belanden hij heeft alle geluk dat van gaal trainer is anders had united hem nooit gekocht.

Ja logisch, deed ie in Nederland ook. Bij ajax kun je er dan nog meer door, maar in de premier league en zeker bij dit manchester united niet. Ben er van overtuigd dat die jongen er nog wel komt, hij is al vaker uit enorm diepe dalen geklommen: niet dat dit er zo eentje is, maar het geeft wel aan dat Blind (als hij de tijd krijgt, wat ik betwijfel) tot een prima voetballer kan uitgroeien. Misschien neit bij United, dat is afwachten

Als ze willen dat hij vooruit gaat spelen moet hij weer linksback gaan spelen, want bij nederlands elftal vd zomer speelde hij wel vooruit zie zijn fantastische pass op van persie tegen Spanje

Logisch.. die jongen is er net een paar maanden met een dramatische verdediging in zn rug. Natuurlijk gaat hij dan geen risico in zn spel leggen. Geef hem een paar maanden en koop in de winter een paar fatsoenlijke verdedigers en Blind gaat makkelijk mee kunnen met het niveau. Nu moet hij een beetje het spel bepalen met wereldsterren voor hem, dat is even wennen.

Engelse media he.. Vind dit persoonlijk maar een achterlijke reactie van Neville, maar ik neem hem sowieso niet zo serieus in zijn commentaar.

Ik ben zelf van mening dat het alleen maar goed is dat Blind dit nog niet zo veel doet. Man U heeft op het middenveld veel te veel aanvallende impulsen, die vaak blindelings naar voren rennen. Blind zorgt voor balans en heeft nou eenmaal minder in te brengen aanvallend gezien. Blind zelf weet dit ook wel en het lijkt mij logisch dat je je in je aanpassingsperiode wil laten zien in de dingen die je wel kan. Daarna is er altijd ruimte, leeftijd en potentie om verder te groeien, ook in de dingen waar je nog niet zo goed in bent.

Bovendien zijn er nou eenmaal erg weinig verdedigende middenvelders die ook aanvallend een team veel kan brengen.

4 november 2014 om 18:46

Wat voor meerwaarde heeft een voorzichtig opererende Blind nog?
Hij is aangekocht voor zijn voetballende oplossing naar voren, als hij dat niet doet en daarbij opgeteld zijn ontbrekende kwaliteiten, geen gif en duelkracht op de VM positie, dan is het alleen maar veldvulling.

Je zou verwachten dat een oud speler als Neville met zijn staat van dienst moet weten dat een speler bij een topclub instructies mee krijgt. Je kan Blind niet kwalijk nemen dat hij zijn opdrachten uitvoert.

Of het is een gebrek aan kwaliteit.

als de resultaten beter waren, hoorde je niemand klagen over risicoloze ballen en dergelijke.
overwinningen camoufleren de zwakheden van spelers, nu de resultaten minder zijn, komen ze ter sprake. dat was te verwachten..

Blind is niet goed genoeg voor Man Utd, dat zeg ik als supporter van die ploeg. Dat is geen schande en hij haalt het maximale eruit, maar ik denk dat die beter tot zijn recht komt in subtop-club van de PL.

4 november 2014 om 19:16

Helemaal gelijk

Heeft Man utd nog garantie op Blind,?

dan kunnen zij hem snel inruilen, die engelsen hadden teveel vertrouwen in v.gaal/blind , hadden beter een scout langs kunnen sturen om een paar wedstrijdjes te kijken. Hoe zou Cruyff Daley Blind beoordelen, in ieder geval geen enkele club gaat in nederland Blind inhuren of kopen en zeker geen enkele buitenlanse club! Ik ben bang dat dit einde voetbalcarriere wordt van Daley Blind.

Wat een onzin. Het loopt niet lekker bij United, dus dan is het logisch dat je niet al teveel risico's neemt. Als het hele team in een flow zit, zal ook Blind veel meer risico in zijn spel brengen.

geef hem de tijd, niet blind zomaar iets roepen..

Hij moet de bal eens een keer BLIND naar voren spelen hahahaha

Zij het tog ....hy kan dat totaal niet aan en gaat hem nooit lukke ook...over 2 jaar leuke spellertje voor southamton ofzo en dan mag nog blij wezen

Hij heeft absoluut niks maar dan ook niks te zoeken bij een topclub als Man Utd

Wat me opvalt is dat zn medespelers hem vaak overslaan en de bal niet naar hem passen

Een speler als Blind zal nooit alle mensen overtuigen, wat hij ook doet. We zijn natuurlijk gewend aan bepalende spelers op een andere manier, denk aan Van Persie, Robben, Sneijder, Vdv, Huntelaar, Kuijt. Totaal andere voetballers dan een waterdrager als Blind.

Ik vind het eigenlijk wel storend om al die negatievelingen hier te horen spuien. Dat een topic over Blind hier meer dan 100 reacties krijgt zegt genoeg. Er komt een kritische reactie richting Blind en iedereen springt erop. Ik vraag me werkelijk af waar het vandaan komt?

Kijken deze mensen wel vaker naar United? Hebben ze wel een idee wat Blind moet doen bij United en wat niet? Is het omdat hij van Ajax vandaan komt? Gunnen we het een Nederlander in het buitenland niet? Ik snap het gewoon niet.

Het is gewoon stuitend dat Nederlanders over een Nederlander bij United kritischer zijn dan daadwerkelijke Engelse fans van United. Blind heeft daarnaast zoveel lovende kritieken gehad, juist ook vanwege het simpel houden van het spel en zorgen dat de juiste kleur shirt aan de bal blijft.

Ik wil niet beweren dat Blind wereldklas is en denk ook niet dat hij dat wordt, maar momenteel is hij zeker goed genoeg voor United.

Afijn, ik hoop dat mensen zich meer zouden verdiepen in de rol van Blind en wat dat met zich meebreng in plaats van Blinde kritiek te spuien.

Ik kijk bijvoorbeeld ook sinds V gaal trainer is geworden naar Man U meer Nederlanders volgensmij.
Ik snap wat je bedoeld Heista , alleen ik vind dat je weinig weet van voetbal als je zegt dat blind op niveau is en een goede speler voor Man U.

Oke hij maakt weinig fouten aan de bal maar Ik erger me mateloos aan zijn spel elke bal word terug gespeeld of opzij ook in heel veel situaties waarbij hij met een steekpaas de spitsen diep kan sturen of bereiken speelt hij op safe. Hij zal toch een keer diepe passes moeten gaan geven en flink op zijn bek moeten gaan naar mijn mening om daaruit te groeien om zo misschien ooit echt zijn transferbedrag waarde ook daadwerkelijk te bereiken.

Al met al hij speelt niet slecht dat zeg ik niet hij speelt alleen zonder creativiteit en erg makkelijk dit vinden mensen gewoon jammer omdat we willen zien dat hij ook echt stappen gaat maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren