Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Hanegem: 'Die verbetenheid verraadt de honger naar een landstitel'

Laatste update:

De 'traditionele top drie' is terug in de Eredivisie, alleen in een iets andere volgorde, en Willem van Hanegem is daar blij mee. De voormalig middenvelder denkt dat er niet veel nieuwe, onverwachte dingen gaan gebeuren in de Nederlandse competitie en vindt het leuk dat het erop lijkt dat PSV, Ajax en Feyenoord dit seizoen om het kampioenschap gaan strijden.

/

Van Hanegem zet daar wel een kanttekening bij: "Als ze, Feyenoord, Ajax en PSV, elkaar maar blijven uitdagen", schrijft hij in zijn column in het Algemeen Dagblad. "Daar heb ik mijn hoop op gevestigd, dat we elkaar in een hard gevecht testen en dus beter maken. In dat verband zie ik momenteel PSV de meeste vooruitgang boeken."

"De verbetenheid zaterdag, tegen ADO met tien tegen elf, verraadt de honger naar een landstitel", meent Van Hanegem. "Ik hoop dat ik me daar niet in vergis. Een sterk en gemotiveerd PSV maakt de competitie harder en dat is wat we nodig hebben." PSV staat momenteel bovenaan, met 27 punten; Ajax heeft er 23, Feyenoord 20.

Wie wordt er kampioen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Inderdaad. De traditionele top 3 in ere hersteld. Niks geen nivellering. Denk dat PSV inderdaad kampioen wordt. Je merkt aan alles dat de landstitel de heilige graal is in Rotterdam en in steeds sterkere mate na tijden van droogte ook bij Psv. Hopelijk kunnen zij Ajax onttronen.

3 november 2014 om 11:19

Nou..we hebben er jaren op gewacht...maar PSV Ajax en Feyenoord staan weer eens 123 en er is geen sprake van nivellering meer....wel eens van het woord momentopname gehoord

3 november 2014 om 13:02

Vorig jaar was het dan 1,2,4, maar de twee jaar daarvoor waren Psv, Ajax en Feyenoord ook de ploegen die de top 3 vormde hoor. Is geen momentopname, maar iets dat al langer gaande is.

5 november 2014 om 12:51

@stadjer50. Mijn mening is niet alleen gebaseerd op de ranglijst. De drie ploegen zitten gewoon goed in elkaar dit seizoen. Vooral PSV heeft stappen gemaakt. Feyenoord en Ajax stonden al in de top 3 en zullen dat dit jaar ook staan. Daarnaast hebben de belangrijkste belagers, Twente en AZ kwaliteit ingeleverd of draaien niet bepaald lekker. Ik durf daarvoor mijn hand wel in het vuur te steken.

3 november 2014 om 11:21

Denk dat psv gewoon weer in zijn vertrouwde patroon zal vallen en de tweede competitie helft na de winterstop dus matig zal presteren en het daardoor weg zal geven.

3 november 2014 om 11:29

Net als vorig seizoen? Oh wacht...

3 november 2014 om 11:50

Je bent in de war met Twente. Die zijn de laatste jaren goed in het weggeven de 2e helft van de competitie. Psv werd vorig seizoen steeds sterker maar town waren ze al te laat.

3 november 2014 om 12:13

Dan moet het nu andersom zijn, want de eerste seizoenshelft is tot nu toe slecht.

3 november 2014 om 12:55

Waarom blijft iedereen daar toch aan refereren? Dit was 2/3 jaar geleden het geval maar nu staat er een totaal ander elftal dat vorig jaar juist veel beter was in de tweede seizoenshelft dan in de eerste.

Ahh het is weer maandagochten! Tijd voor de wekelijkse preek van Van Hanegem wat Voetbalzone lekker knipt en plakt uit het AD

3 november 2014 om 11:42

Deze keer zegt meneer ook nog eens wat zinnigs in tegenstelling tot normaal.

3 november 2014 om 13:46

Ga lekker janken ofzo! Hij zegt hier helemaal niks verkeerds en toch een negatieve reactie? Ga ergens anders je nutteloze opmerking verkondigen!

PSV speelt veel constanter en heeft nu ook een duidelijke lijn. Je kunt ook zien dat Cocu als coach is gegroeid. Het is fijn dat ze deze man meer krediet en tijd hebben gegeven. Toch moet ik het toch eerst zien, want na de winterstop lijkt het altijd een ander verhaal te worden met Psv. Ajax draait altijd sterk na de winter dus het wordt nog spannend. Feyenoord gaat het niet worden denk ik, omdat ze een absolute goalgetter missen en belangrijke spelers zijn niet op hun best. Toch is het beter voor het nederlandse voetbal wanneer de traditionele clubs goed spelen.

Ben benieuwd eind november als Feyenoord op bezoek gaat bij Psv, kijken waar de ploeg echt staat.

En ook volgende week zondag uit naar Vitesse, wil je toch je titel aspiraties enig kracht bijzetten moet je zeker zondag in Arnhem winnen anders is het gat naar PSV straks 10 punten en bij een verlies in Eindhoven gewoon 13 punten, dan lijkt het me onrealistisch om te zeggen dat ze mee doen.

Hoop voor de competitie ook dat een 4de ploeg zich nog aansluit en dat Ajax beter gaat voetballen, dit zal alle ploegen scherper krijgen, beter voor het voetbal, de ontwikkeling van de spelers en de toeschouwers.

Waar ik vooral benieuwd naar ben is PSV buitenshuis, 2x verloren en dat was buiten Eindhoven, nu komen er 2 uitwedstrijden aan, in Almelo op dat vreselijke kunstgras en altijd moeilijke Groningen ben benieuwd hoe de ploeg dat pakt.

3 november 2014 om 11:52

Als fan van Feyenoord ben ik altijd banger tegen de "kleinere" dan de grotere. Feyenoord weet meestal in toppers goed te voetballen de laatste jaren. Daarbij is Vitesse op dit moment niet in goede doen en schat ik Feyenoord wel hoger in als ik terugkijk hoe Feyenoord tegen ajax en twente speelde ga ik deze wedstrijd wel met vertrouwen tegemoed.

3 november 2014 om 13:59

Maar er loopt voorin toch wel kwaliteit rond bij Vitesse met die Dauda, Traore en Olilynyk.

Goed middenveld met Vejinovic, Propper en Leerdam alleen achterin enorm kwetsbaar met een zwak centraal duo, twee redelijke backs en een keeper die met het jaar minder word.

Voorin bij Feyenoord vind ik het nog steeds heel matig, de spits positie is gewoon slecht ingevuld, linksbuiten staat iedere week een ander en daar moet je ook maar zien hoe de vorm van de dag is.
Ik denk dat dit een bloedeloze 0-0 gaat worden juist omdat beide ploegen elkaar niet veel ontlopen en scoren ook niet uitzonderlijk makkelijk.

Ben ik nou gek? Om het kampioenschap strijden?

Feyenoord heeft de helft van hun wedstrijden niet weten te winnen, maar toch wordt er stiekem over een kampioenschap nagedacht??

Een geen nivellering? De top drie heeft samen na 11 speelronden al 29 punten laten liggen! Hoe noem je dat dan?

3 november 2014 om 11:32

Ik zat ook even op teletekst te kijken en dacht "na 11 wedstrijden al 13 verliespunten voor Feyenoord, dat is wel erg veel eigenlijk". Ik sluit met dus voorlopig aan bij de woorden van Clasie. Gewoon van wedstrijd naar wedstrijd leven.

3 november 2014 om 11:55

@jerome010 vorig jaar stond Feyenoord naar zoveel wedstrijden met ongeveer net zoveel verliespunten. Uiteindelijk toch nog tweede geworden. In de eredivisie is het de laatste jaren normaal dat de toppers veel punten laten liggen.

3 november 2014 om 12:19

Klopt, de "topclubs" in de eredivisie waren allemaal extreem wisselvallig (ergerlijk vond ik het zelf). Toch denk ik dat daar dit seizoen wat verandering in gaat komen. PSV meldt zich nu nog nadrukkelijker als titelkandidaad en dat zorgt voor extra scherpte bij Feyenoord en Ajax. Die weten dat ze geen punten meer mogen morsen tegen de kleintjes als ze in het spoor willen blijven van Psv. Je ziet dat die echt weinig punten laten liggen dit seizoen.

3 november 2014 om 12:57

Dan komt natuurlijk ook omdat PSV vorig jaar dramatisch begon, PSV heeft nu al net zoveel punten als vorig jaar in de winterstop.

3 november 2014 om 13:02

PSV was enorm wisselvallig. Ze begonnen juist uitstekend maar zakten al vrij snel weer in, toen hadden ze een opleving en zetten ze een mooie reeks neer, om vervolgens toch weer te gaan kwakkelen. Feyenoord was ook heel wisselvallig en Ajax pakte met minimale inspanning de titel.

3 november 2014 om 13:05

PSV was vorig jaar in de tweede seizoenshelft wel degelijk veel beter. In de eerste seizoenshelft hadden ze een serie met 8 wedstrijden zonder overwinning in de tweede seizoenshelft een serie van 8 overwinningen. Als de voor de winterstop net zoveel punten als na de winterstop hadden gepakt waren kampioen geweest. Dus die wisselvalligheid is wel degelijk veel minder geworden hoor.

3 november 2014 om 11:47

@fachten:

Dat wordt ( vooral door anderen) gedacht omdat ze de laatste 5 competitiewedstrijden op rij hebben gewonnen, met slechts 1 goal tegen daarin, goed positiespel en bovendien nauwelijks kansen weggeven. Het staat, kortom, als een huis en dat is een zeer goed teken.

De komende uitwedstrijden tegen Vitesse en PSV gaan een hoop zeggen, denk ik. Als ze daarin net als in de afgelopen 4 uitwedstrijden (!) geen goals tegen krijgen en wellicht weten te winnen, kan er een hoop gebeuren. In dat soort wedstrijden weet je het natuurlijk niet, maar ik zie Feyenoord daar niet zomaar verliezen eigenlijk.

Wat jij doet: alleen kijken naar het feit dat ze de helft van de wedstrijden niet gewonnen hebben, is wel wat kortzichtig denk ik, na de competitiestart die Feyenoord had. Sinds het beoogde team elke week speelt gaat het heel anders dan bij het begin van de competitie.

Dat maakt ze zeker niet zomaar even titelkandidaat, maar er kan nog van alles gebeuren op deze manier.

3 november 2014 om 12:06

Ja, ik snap dat de uitspraken daarvandaan komen. Maar dat maakt het nog niet plausibel. Jij noemt mijn redenatie kortzichtig?

Als je kijkt tegen wie ze gespeeld hebben de laatste competitiewedstrijden, dan is het eigenlijk niet meer dan logisch dat ze die gewonnen hebben: Gae, Groningen, Heracles, Zwolle en Cambuur. Dat zijn al met al ploegen waar Feyenoord altijd van moet winnen!

Het is dus maar wat je kortzichtig noemt.

3 november 2014 om 12:30

"dat zijn al met al ploegen waar Feyenoord altijd van moet winnen! "

Dat zijn Utrecht, Heerenveen en Willem II ook, maar met een heel ander team werd daar ook niet van gewonnen.

Nu is het spel anders, staat alles veel degelijker, is er een hele andere sfeer en is eigenlijk alles anders.

Dus om het puntverlies erbij te pakken dat ontstaan was in een hele andere periode, met een heel ander team en daarop de toekomst te gaan baseren, dat noem ik inderdaad kortzichtig. Nog steeds dus.

De door jou genoemde ( en wat mij betreft lichtelijk overdreven) "jubelsfeer" is er overigens niet zozeer omdat er wordt gewonnen, maar vooral door de manier waarop er wordt gespeeld. Niet alleen na gewonnen wedstrijden, maar ook na tegen Twente niks te hebben weggegeven en Ajax volledig van de mat gespeeld te hebben, wat in beide gevallen helaas niét tot overwinningen leidde.

3 november 2014 om 13:06

Dachten,Zwolle daar wint ajax al 3 wedstrijden niet meer van en Cambuur uit is gewoon voor iedereen lastig. In nl wint niemand zomaar ff. Of leef je nog in het verleden? We zullen het zien hoe het volgende week allemaal loopt maar ajax zal ook niet zomaar ff in Leeuwarden winnen. En Feyenoord niet ff van Vitesse. Ook PSV moet ik nog zien of ze ff over Heracles heen lopen. Als t allemaal zo eenvoudig zou zijn zouden een hoop mensen vaker een toto winnen.

3 november 2014 om 13:27

Ik weet dat Zwolle het alleraardigst doet en dat Cambuur een lastige tegenstander is op kunstgras. Maar je bent potverdomme toch Feyenoord?! Dan mogen deze clubs nooit een al te groot obstakel vormen.

Dat het dit wel doet ligt geheel aan de topclubs. Niet aan Zwolle of Cambuur.

Dat Ajax twee keer van FC Zwolle verliest is een schande. Heel knap van Zwolle, maar evengoed een schande van Ajax.

@michiel Tussendoor verloor Feyenoord overigens nog even van HNK Rijeka, dus zo goed staat het nu ook weer niet.

3 november 2014 om 14:24

Klopt. Maar geen enkel team won "tussendoor" even alle wedstijden.

Bovendien is Feyenoord duidelijk nog niet gewend aan Europese wedstrijden en speelden ze met twee spelers die anders niet zouden spelen.

We gaan het zien. Vooralsnog is het 5 op een rij.

3 november 2014 om 12:06

@Fachten


Jij denkt dat een andere club dan PSV, Ajax of Feyenoord de titel pakt?
Twente presteert niet goed, Vitesse ook niet. Met alle respect maar PEC en Cambuur reken ik niet mee. Een van de top 3 pakt gewoon de titel!

En het niveau is de laatste jaren in de Eredivisie gewoon minder, de spelers die hier bovenuit steken zijn talenten van net 20 jaar. De tijd dat een speler in zijn beste jaren bij Nederland speelt is voorbij, en anders zullen het geen hoogvliegers zijn.

3 november 2014 om 12:10

Waar zeg ik dat een club buiten de top 3 de titel pakt?

Nergens. Ik zeg alleen dat Feyenoord mijn inziens niet tot de kanshebbers behoord. Zie mijn post hierboven. Iedereen is in jubelstemming omdat Feyenoord van Cambuur, Gae, Zwolle en Heracles heeft gewonnen! Nou nou. Chapeau!

Het gaat tussen PSV en Ajax.

Het niveau in Nederland is inderdaad schrikbarend laag. Winkel hierboven zei dat nivellering niet bestaat. Hierop gaf ik aan dat 29 punten verspelen na 11 wedstrijden door de top 3 wel degelijk aangeeft dat nivellering bezig is.

3 november 2014 om 12:26

Fachten

Tuurlijk is er sprake van nivellering in de eredivisie.
Dat blijkt gewoon ook uit het feit dat de "kleinere" clubs gewoon kunnen winnen van de zogenaamde top 3 wat vroeger ondenkbaar was.

3 november 2014 om 13:07

Fachte

Niet zo negatief want het valt reuze mee als je ziet dat onze sterren van vorig seizoen nu ook sterren zijn in de PL, Pelle en Tadic. Dus dat beteken dat het allemaal wel mee valt, Alle kenners roepen al jaren op voorhand dat onze competitie tussen ajax en PSV gaan.
Komend weekend moet ajax naar Cambuur. Ik weet zeker dat ajax het daar heel moeilijk gaat krijgen. Puntverlies ligt gewoon op de loer als je uit tegen Cambuur moet spelen. Hetzelfde geldt voor Vitesse uit voor Feyenoord. Maar op de een of andere manier is de ere divisie juist daarom een feest.

3 november 2014 om 13:31

Ja, ook zo populistisch. Pelle en Tadic hebben het uitstekend gedaan tegen de onderste ploegen uit Engeland. kijk over 120 wedstrijden nog maar eens waar ze staan.

Wanneer ze dan nog steeds uitstekend spelen heb je 100% gelijk. Maar dat betwijfel ik.

Willem.. vergeet niet dat ajax altijd een hele goede 2e seizoenshelft speelt! Dat is al meerdere jaren zo gebleken dus het zou me echt niks verbazen als ajax aan het einde van de rit gewoon weer op de 1e plaats eindigt.

Ik moet wel zeggen dat PSV echt de beste spelers heeft met guardado, depay en wijnaldum en dan nog spelers als de jong en narsingh en willems die goed functioneren de laatste tijd. Feijenoord reken ik nog niet tot kanshebber ookal zou ik het ze wel gunnen om het met de drie teams uit te vechten.

Ik hoop op een spannende strijd en dat de beste mag winnen.

De overwinning van psv was bijzonder knap .
Vorig jaar hadden ze met hiljemark en schaars 20 meter verder ingezakt en de deksel op de neus gekregen.
Sterker nog dan hadden ze niet eens met tien man op voorsprong gekomen.

Wat dat betreft heeft willem gelijk.
Maar de weg naar de titel is een lange en er kan nog zo veel gebeuren (voor iedere kandidaat)

Ontlopen doen ze elkaar niet veel , het is de vraag wie houd gedurende het seizoen zijn selectie zo fit mogelijk.

Ik heb de wedstrijd gezien en sorry hoor, iedereen, incl. Heralces had gewonnen van Ado die wedstrijd. Zoals Henk Fraser al aangaf, het was amateuristisch wat Ado liet zien. Psv laat elk jaar veel punten liggen door deze houding zich aan te meten. Ik vind het best, al zij naast hun schoenen gaan lopen heb ik er goede hoop op dat ze punten laten liggen door domme fouten die de laatste 4 jaar onafgebroken gebeuren. Ajax heeft maar 4 punten achterstand en begint nu beter te draaien, het 2de seizoenshelft is voor Ajax.

3 november 2014 om 11:49

"ajax begint nu beter te draaien"

serieus, ja? Waar is dat aan te merken?

3 november 2014 om 12:02

Dat lees ik ook vaker. En ook in vraag me af waar dat beter draaien dan uit zou blijken. Als ik me niet vergis heeft Ajax de afgelopen drie wedstrijden tegen GA Eagles, Urk en Dordrecht gespeeld. Urk zou wel even opgerold worden, wat niet gebeurde en Tegen Dordrecht werden pas doelpunten gemaakt toen die ploeg nog maar met 10 man speelde. Daarnaast stelt het niveau van deze tegenstanders nou niet zo heel erg veel voor. Bij Ajax schijnt men daar anders over te denken.

3 november 2014 om 13:59

Aan kleine dingen, het spel begint gewoon vorm te krijgen. Als je dat niet kan zien, ongeacht de tegenstander, dan wordt het ook moeilijk om uitleggen. Als ik zie dat de vrije man sneller wordt gevonden, een Riedewald die blijkbaar de juiste man op de cvm is, Klaassen die weer de diepte in gaat en gevonden wordt, zelfs Kolbein had in bepaalde doelpunten zijn aandeel. Dan kan je toch wel stellen dat het beter begint te draaien.

En Jdw17. ik heb anders niks gezegd van de wedstrijd tegen Utrecht, die is terecht gewonnen. Maar Ado was anders wel 5 x zo slecht als Utrecht, dat ook al niet best was tegen Psv. Dus ook tegen Ado is er terecht gewonnen, maar wel op conto van amateurisme van Ado ditmaal. Daar hoef je toch geen genie voor te zijn om dat eerlijk toe te geven?

3 november 2014 om 14:57

Nee als PSV wint dan ligt het aan de tegenstander en als ajax wint dan komt het door de opgaande lijn in de vorm... Ja ja...

Volgens mij heeft ajax afgelopen zaterdag (wederom) een qua voetbal dramatische pot gespeeld en pas toen FC Dordrecht met 10 man kwam te staan prikten ze er nog een paar doelpuntjes bij tegen de nummer laatst (!) van de Eredivisie.

PSV heeft afgelopen zaterdag op karakter gewonnen en als jij stelt dat ADO niet goed speelde dan mag dat misschien zo zijn maar om te winnen moet je wel eerst scoren en vervolgens die voorsprong wel zien te verdedigen met tien tegen elf. Dat geef ik eerlijk toe.

3 november 2014 om 13:00

Toch opvallend dat het telkens aan de tegenstander ligt als PSV wint. Vorige was Utrecht nog een dramatische ploeg en daarom won Psv. Maar dit weekend wint Utrecht wel gewoon van Vitesse.
Als ADO tegen Heracles hadden gespeeld waren ze veel aanvallender gaan spelen, tegen PSV durfde ze dat niet omdat ze bang waren voor de counter. PSV verdiend gewoon credits voor de overwinning.

Wat een voorbarig artikel. De ploegen liggen nog zo dicht bij elkaar dat daar eigenlijk nog maar weinig over te zeggen is, in mijn ogen lijken alleen PSV en Ajax zich op dit moment te melden voor de titel.

Hoezo twijfelen mensen eraan of de klassieke top drie in ere hersteld is? Volgens mij zijn Ajax, Feyenoord en PSV al drie jaar op rij als top drie geëindigd. En iedereen doet net alsof de klassieke top drie in de jaren 90' en begin jaren '0 nooit verloren van kleinere clubs of nooit slechte perioden doormaakten. Maar dat is echt onzin. Ik vind dat hele gedoe over nivellering maar een beetje overdreven persoonlijk. Natuurlijk, er is een periode geweest dat Twente en AZ ineens kampioen werden. Maar achteraf blijkt nu dat die geweldig boven hun stand hebben geleefd destijds en nu keihard op de blaren moeten zitten. Beetje wat Atletico nu in Spanje heeft. Ja ze doen het geweldig, maar ze hebben bijna een even grote schuld als Real Madrid en Barcelona, maar met een veel kleinere begroting. Die leven ook compleet boven hun stand op het moment en die gaan daarvoor gegarandeerd ook op de blaren zitten als de zeepbel uiteen spat.

Dat is toch geen verassing? Natuurlijk komt de traditionele top 3 weer boven drijven. Clubs als Twente en AZ kunnen heel moeilijk jarenlang structureel meedraaien in de top. Het zijn subtoppers geworden die moeten zien te voorkomen dat ze verder afzakken. Waar Vitesse staat weet ik niet. Ze hebben wel goede spelers, maar er is moeilijk een team van te maken.
Verder zal de competitie pas na de winterstop beslist worden. Dan is de periode van de schorsingen en de blessures aangebroken, wanneer je ziet wie echt de sterkste selectie heeft.
De selecties van Ajax, Feijenoord en PSV ontlopen elkaar niet zo veel, alleen Depay lijkt er boven uit te steken. Voor de rest heeft PSV geen betere spelers dan Feijenoord en Ajax.

Eindelijk, zoals het hoort, Ajax,feynoord en PSV de titelkanidaten, niemand anders. fctwente, az (zouden) de subtop moeten zijn

3 november 2014 om 13:20

Ik citeer De Jonge "wij moeten eens ophouden met het ophemelen van Ajax, Psv, Feyenoord.Wij moeten ze aanpakken.En zo denk ik er ook over Ajax speelt niet goed, en Feyenoord ook niet, Psv heeft voor mij de sterkste indruk gemaakt.Geen 1 van deze 3 is onverslaanbaar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren