Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Modric: 'Wij zijn Real Madrid, je kunt ons niet met dat Barcelona vergelijken'

Laatste update:
/

Er staat nauwelijks nog maat op Real Madrid en in Spanje wordt al veelvuldig de vergelijking getrokken met het gouden Barcelona onder het bewind van Josep Guardiola. Luka Modric kan daar echter weinig mee. "Je kunt ons niet met dat Barcelona vergelijken", zei hij zaterdag na de 0-4 overwinning bij Granada.

De Kroaat wil zich louter en alleen concentreren op zijn eigen spel. "Wij zijn Madrid en we willen onze eigen stijl definiëren. We hoeven niet met andere ploegen vergeleken te worden. Alles loopt momenteel op rolletjes. We zijn niet tevreden met slechts één of twee doelpunten, maar willen alsmaar meer en meer", zei Modric, die ook alvast vooruitblikte op de Champions League-confrontatie met Liverpool van komende dinsdag.

"We willen wederom een prachtige wedstrijd spelen en het momentum intact houden", zei hij. "Hopelijk winnen we." Real won anderhalve week terug doodeenvoudig met 0-3 op Anfield en is daardoor al zo goed als zeker van een plek in de knock-outfase van het kampioenenbal. Komende week kunnen Carlo Ancelotti en zijn mannen het ticket voor de achtste finales definitief veiligstellen.

Welk elftal is beter?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik interpreteerde zijn uitspraak eerst iets anders...

2 november 2014 om 20:53

Ik ook dacht eerst dat Modric met een denigrerende uitspraak kwam over Barcelona

2 november 2014 om 21:09

Tsja, je moet je voorstellen dat Modric geen Nederlands spreekt. Dus 'dat barcalona' komt van een vertaler vandaan. Jammer, want zo ziet het er meteen uit als een denigerende sneer....

2 november 2014 om 21:28

Westend het is toch gewoon juist? Hij heeft het niet over het Barca van nu, maar van een paar jaar geleden. 'Dat Barcelona' dus. Die van een paar jaar geleden. Dus is het gewoon juist.

2 november 2014 om 22:05

Toen ik de titel las dacht ik dat het een dreiging is tegen Barca.

2 november 2014 om 21:17

Klopt wij zijn beter

2 november 2014 om 22:01

Ohja ???? Hahahah wat een geweldige grap!!! Op dat Barcelona was gewoon geen maat , je kon het onverslaanbaar noemen , dit real js idd geweldig , maar ook nog kwetsbaar en verslaanbaar .

2 november 2014 om 22:02

Nou dan gaat real dus 15 hoofdprijzen pakken in 4 jaar? Ik ben benieuwd.

3 november 2014 om 08:50

Je kunt het indd onverslaanbaar noemen... maarja dan moet je gauw weer in de realiteit terugkomen. Ze zijn vaak genoeg verslagen hoor jochie

2 november 2014 om 21:22

Deze poll zou vz pas moeten plaatsen na 4 jaar en 13 prijzen.

2 november 2014 om 22:10

De uitslag slaat nergens op. Het zou 0-100 moeten zijn, dat Barcelona was met lichtjaren voorsprong het beste wat ik ooit gezien heb.

2 november 2014 om 22:32

precies, geen enkel is beter dan het barcelona onder guardiola

2 november 2014 om 23:50

Zeg dat maar tegen Inter en Mourinho.

3 november 2014 om 07:46

Er zijn echt wel teams dat beter waren/zijn.
Bayern van nu
Milan van 1987 tot 1993
Arsenal in de tijd van Henry en Bergkamp

3 november 2014 om 10:45

gelukkig nog iig iemand met verstand van voetbal op vz.

3 november 2014 om 10:50

Maurootje, je kent er niets van.

2 november 2014 om 20:42

Komt niemand in de buurt 'vooralsnog' misschien. Maar wat de toekomst zal
brengen weet je niet. Deel wel met je eens dat Barcelona onder pep, angstaanjagende goed was poeh..

2 november 2014 om 21:19

Huidige real is beter dan guardiola's barca

2 november 2014 om 21:31

Nee

2 november 2014 om 22:03

Waar baseer je deze wijsheid op?

3 november 2014 om 10:57

Jouw naam zegt al weer voldoende. Dit Real mag eens proberen om alles te winnen wat er te winnen valt in een jaar. Dan zullen we nog eens discussiëren.

2 november 2014 om 20:43

Ze zijn nu dus voorbij, door het spel van Real

2 november 2014 om 20:44

Verre van.

2 november 2014 om 20:55

Het spel onder Guardiola was mooier maar het huidige team van Real is gewoon beter en scoort meer.

2 november 2014 om 21:28

Beter alleen omdat het volgens jou meer scoort?

2 november 2014 om 20:56

Dit spel van Real is al beter en het spel van Bayern onder Heynckes was het beste voetbal. Jij bent gewoon een Barça-fan/gloryhunter die alles wat met Barça te maken heeft blindelings het beste vindt.

2 november 2014 om 21:03

nou je kan veel zeggen, maar het spel onder guardiola is naar mijn inziens niet geëvenaard. barcelona heeft het voetbal een revolutie gegeven en heeft andere teams gedwongen 'de bus' te parkeren en uiteindelijk het voetbal naar een hoger niveau gebracht. zie teams als bayern en real die nu proberen dominant te zijn voor meerdere jaren. en vooralsnog gaat dat niet zo makkelijk. bayern 'zou' de eerste club worden die de cl 2 jaar achter elkaar zou winnen. dat ging niet zo makkelijk zoals gezien. het is jammer dat veel supporters die jarenlang zijn vernederd door barca ( waaronder 'mijn' valencia) niet de erkenning geven die peps barca verdient. barca heeft gewoon 4/5 jaar de voetbal gedomineerd. ik kan ook zeggen: jij bent gewoon een real gloryhunter die schijnbaar last heeft van zijn geheugen. kinderachtig om elke mening wat niet overeenkomt met de jouwe, zo te kleineren. grow up..

2 november 2014 om 21:06

Heb je het team van Guardiola wel zien spelen ??

2 november 2014 om 21:52

Heel goed gezegd. Het voetbal zit dankzij het Barcelona van Pep nu op een hoger algemeen niveau. Dat voetbal heeft de wereld zo gedomineerd dat men slimmer moest worden om het af te stoppen. De hoge druk die Guardiola introduceerde samen met het fantastische combinatiespel dat erbij kwam was gewoon revolutionair.

Wat je nu ziet is eigenlijk nog steeds een tegenbeweging op het spel van Pep. Reactief voetbal is nu dé manier van spelen. Ik voorspelde dit al een tijd geleden, geloof ik rond de tijd dat Barca de CL won. Ik zei toen tegen mijn vader dat Barca uiteindelijk afgestopt zal worden en er een waarschijnlijk een tegenbeweging zal komen tegen het proactieve combinatiespel. Of iets in die richting. Wel grappig dat ik gelijk had.

Het Real Madrid van nu is eigenlijk toon aangevend voor de rest van de wereld. Hun counters worden nu wereldwijd bewondert evenals hun veelal reactieve spel. Waarschijnlijk zullen de Madrilenen dan ook op eenzame hoogte komen voor een paar jaar, totdat er een antwoord gevonden is op hun spel. Dan zal het waarschijnlijk weer omslaan. Misschien verschuift de macht dan ineens naar Engeland Europees gezien omdat alle buitenlanders die daar naartoe zijn gegaan dan op elkaar zijn ingespeeld en ook hun spel een paar niveaus opschroeven. We zullen het zien.

2 november 2014 om 22:06

Het reactieve spel van Real Madrid? Onder Mourinho werd er zo gevoetbald, maar het Real Madrid dat zo bewonderd wordt, namelijk dat van Ancelotti, dicteert het spel.

Dat de counters nog steeds vlijmscherp zijn is een leuke bijkomstigheid.

2 november 2014 om 23:33

Dat wilde ik ook nog aan mijn reactie toevoegen, maar ik kon geen plaats vinden Real Madrid is dit seizoen een stuk meer initiatief gaan tonen dan ervoor en er wordt nu echt frivool voetbal gespeeld. Ancelotti weet eindelijk het galactico beleid van Perez op het veld uit te voeren zoals hij het graag wil zien. De beste spelers in een hecht team. Ik vind het fantastisch.

3 november 2014 om 00:19

Kan je van jou ook wel zeggen

3 november 2014 om 02:00

@sinaasappel7

Het Real van 2000 tot 2002 was veel beter dan het Barca van Pep en het Real van Carlo.
Waarschijnlijk hebben jullie hun niet zien spelen maar loop dan ook niet te verkondigen dat Barca het beste ooit was.
Het Real van Puskas en Di stefano was nog een team wat zeker beter was dan het Barca van Pep en Real van Carlo.
Alleen nu is het heden en is Real/bayern de twee beste, het zijn twee teams die de potentie hebben om het oude Real van 2000-2002 en van Puskas en Di stefano te evenaren of misschien zelfs te overtreffen maar tot nu toe heeft niemand dat gedaan.
Vele fans van Chelsea zijn het nog steeds niet vergeten dat Barca het jaar dat ze CL wonnen eigenlijk niet door hadden mogen gaan. Chelsea had minimaal twee penalties mogen krijgen en uiteindelijk zoveel jaren later heeft Chelsea alsnog gewonnen door de legend Dorgba.
Nee absoluut, het Barca van Pep komt in de buurt van het oude Real maar heeft dat niet evenaart.
Pep zit nu bij Bayern en ik denk dat het best mogelijk is dat het Bayern onder hem zelfs beter kan worden dan het Barca onder hem omdat hij veel meer mogelijkheden heeft kwa spelers en verschillende stijlen kan spelen want met barca alleen tiki-taka was.

3 november 2014 om 11:42

Ik heb het real van toen wel zien spelen, ik volg het spaanse voetbal lang genoeg. Daarbij hoor ik niemand , maar dan ook niemand, het real van 2000 noemen behalve jou. Ik ben geen barca fan, heb alleetn zwaar respect voor het beste voetbal dat zij speelden. 14 prijzen in 4 jaar of 16 in 5, dat is nooit voorgekomen. Wil een team vergeleken worden met dat barca moet het meer dan een of 2 jaar goed presteren. Dat is namelijk geen tijdperk.

2 november 2014 om 21:15

Bayern muchen zeker wel,vorig jaar miscchien maar dit jaar zeker.

2 november 2014 om 21:34

En dat is verledentijd.
We gaan door leven nu in 2014 en niet 2009.

Hopelijk speelt real madrid een goed en sterke pot thuis in het bernabue en word plaatsing vast gesteld. Real heeft een drukke maand december.

Dus het zal goed uitkomen, modric is fantastisch in vorm gewoon doortrekken dit en fit blijven het hele team.

2 november 2014 om 22:34

Dit Barcelona definieerde een tijdperk, zoals Ajax 71-73, AC Milan 88 - 90, Liverpool 76 - 83 en Benfica 60-63 dat deden.

Deze teams waren met afstand en zonder discussie de beste teams van het moment. Op het moment is het nog te betwijfelen of Madrid sterker is dan Bayern. Madrid hoort na 3 prijzen sinds 2012 echt nog niet in dit rijtje thuis. Misschien over 5 jaar. Misschien

2 november 2014 om 23:12

@ vesta

Gelukkig vergeet je het Real madrid saga er niet tussen te plaatsen van 1956 ,57, 58, 59, 60.

nog geen enkel team zien doen 5 jaar achter elkaarde europacup 1 winnen!! en nee je kan het niet verglijken met nu maar dat is met de rest van je teams ook die je daar opnoemt

2 november 2014 om 23:45

Die was ik inderdaad vergeten, en zij behoren dan ook absoluut tot een van de beste teams die we ooit zullen zien. Maar het Real van toen is het Real van nu niet

3 november 2014 om 08:56

Real was toen de beste en Real is vandaag de beste. Wat is het verschil dan?

Ik denk dat Chelsea of Bayern Munchen dit team nog wel halt kan toe roepen als een goede dag hebben maar voor de rest lijkt bijna elk team kansloos tegen dit Real. Ze spelen de laatste tijd echt fenomenaal. Wellicht dat ze dit jaar geschiedenis kunnen schrijven door als enige ploeg de Champions League 2 keer te winnen in 2 jaar.

2 november 2014 om 20:39

Chelsea kan niets tegen real madrid, maar bayern daar in tegen kan het madrid heel moeilijk maken

2 november 2014 om 20:57

Hoezo niet ? Het grote wapen van Real is de counter en Chelsea is niet een ploeg dat makkelijk weg gecounterd word.

2 november 2014 om 21:01

Nou chelsea zal moeten komen en dan is real weg

2 november 2014 om 21:32

Real zal met hun kwaliteit echt niet achter over leunen tegen Chelsea hoor

2 november 2014 om 21:39

Hoezo moet Chelsea komen? Chelsea is de underdog en kan juist achterover hangen.

2 november 2014 om 22:07

@willian

Helemaal mee eens. De ploegen die ik het meest vrees zijn ploegen die zelf kunnen counteren en goed kunnen verdedigen. Ik tref dan ook veel liever Bayern en Barca dan een Chelsea, Atletico of zelfs Dortmund.

2 november 2014 om 23:32

Dat doen ze tegen zo'n beetje iedere tegenstander. Het absolute wapen van real is de counter. Ondanks fantastisch spel is het spel van real toch gebaseerd op reactievoetbal. Ben er normaal gezien verre van gecharmeerd maar moet zeggen dat ik het van dit real goed kan pruimen omdat het zo verschrikkelijk goed wordt uitgevoerd.

3 november 2014 om 02:06

@Willian-Borges
Real en Bayern kunnen iets was Barca onder pep niet kon en dat is counteren en positie spel spelen, plus Real en Bayern kunnen ook op fysiek gaan spelen.
Chelsea komt niet eens bij het niveau van Real en Bayern in de buurt.

2 november 2014 om 20:43

Ik denk wel meerdere teams. Ze zijn sterk, maar niet onaantastbaar.

2 november 2014 om 20:57

Real is gewoon moeilijk te verslaan zelfs grote clubs denken voor dat de wedstrijd begint hier valt niks te halen denk maar aan liverpool die worden dinsdag helemaal weg gespeeld.

2 november 2014 om 21:07

Van alle grote clubs die je op kon noemen, en dan noem je Liverpool? Al jaren geen grote club meer..

3 november 2014 om 02:08

@xavihernandez_ volgens mij zijn jullie vorig weekend nog weg gespeeld.
Groot genoeg ?

2 november 2014 om 20:49

Atletico was anders al 2 (en een half) keer de sterkere dit seizoen. We zullen zien, ik verwacht dat ook Barca de betere vorm weer oppakt. Als Valencia en Sevilla kunnen meedoen zou dat nog leuker zijn.

2 november 2014 om 21:06

Dat was real ook vorig seizoen.. 5-0 gewonnen van atletico over 2 wedstrijden in de copa del rey en 4-1 in de cl finale

2 november 2014 om 21:10

Ja maar wel de C.L gepakt ten kosten van Atletico en in de Copa van ze gewonnen.

2 november 2014 om 21:20

Bayern?? Als je keek hoe kinderlijk eenvoudig real bayern aan de kant zette vorig jaar

We zullen zien hoeveel trofeeën RM binnen zal halen. Ik denk niet meer dan het gouden Barca

2 november 2014 om 20:43

Ik ben er bijna van overtuigd dat dat niet zal gebeuren. Hoewel Madrid op dit moment waanzinnig bezig is, is de hoeveelheid prijzen die Barca in die periode bij elkaar voetbalde zo goed als Utopia

2 november 2014 om 20:58

Maar kwam dat alleen vanwege het spel van Barça of dat er gewoon simpelweg weinig concurrentie was. Real was tot een jaar of twee geleden nog best zoekende en Mourinho was geen succes. Bayern was nog niet de machine die ze nu zijn. Het spel was natuurlijk erg dominant, maar dat was niet de enige factor.

2 november 2014 om 21:11

manchester united was toen de grote concurrent. united was ijzersterk en won elk jaar de premier league en kwam structureel ver in de champions league. haalden drie keer de cl finale in 4 jaar. en real was toen ook heel lastig hoor met mourinho. daarnaast had je nog teams als inter die toen nog goed waren. chelsea was in die tijd ook heel lastig. arsenal had toen nog fabregas en van persie. concurrentie was echt niet minder dan nu. sterker nog, ik denk dat het toen nog moeilijker was. nu heb je drie teams die er bovenuit steken.

2 november 2014 om 21:50

Nee, maar toen had je het United van Ferguson, het Inter van Mourinho, het Chelsea van Ancelotti en een sterker Arsenal. Daarnaast had je nog het Bayern van Van Gaal. De concurrentie is nu echt niet zwaarder dan toen.

Het Barcelona van Guardiola is ongekend. Ik snap niet dat mensen hier durven te beweren dat dit Real daar uberhaupt in de buurt komt. Ik heb nooit zo'n voetbalmachine mogen aanschouwen als dat Barcelona

2 november 2014 om 22:00

De heren boven mij hebben het antwoord gegeven en ik denk niet dat daar ook maar iets op af te dingen is.

2 november 2014 om 22:13

Hmm..ik vind dat de concurrentie wel degelijk zwaarder is geworden. Het Bayern van Van Gaal was natuurlijk lang niet zo goed als de jaren erna. Verder zijn er als absolute topclubs nog Dortmund en Atletico bijgekomen. Die kunnen op een goede dag van bijna iedereen winnen. Verder heb je natuurlijk PSG als nouveau riche erbij, en is City de vervanger van United.

Over je 2e alinea; ik snap ook niet dat mensen dat nu al durven te beweren, maar ik snap ook niet dat mensen het al uitsluiten. Laten we maar over 2 jaar een oordeel vellen, voor hetzelfde geldt wint dit Real 18 prijzen in de komende 3 jaar

2 november 2014 om 22:24

Dortmund en Atletico zijn toch geen absolute top? Want in dat geval kan ik ook nog het Liverpool van Torres, Xabi en Gerrard aandragen. En in dat geval was AC Milan in die tijd ook nog een topclub terwijl Olympique Lyon en Girondins Bordeaux "op een goede dag van iedereen konden winnen".

Ik geloof er niet in dat het allemaal zoveel sterker is geworden. Elke periode kent een beperkt aantal topclubs en daar zitten niet heel veel fluctuaties in. Het Dortmund van nu en dit Atletico zijn vergelijkbaar met met Milan en Liverpool van toen. We hebben nu Bayern, Chelsea, City, Psg, Barcelona en Real, maar toen hadden we Inter, United, Arsenal, Barcelona en Real. Het enige verschil is dat er nu niet een ploeg is die zo duidelijk domineert dat de andere ploegen slechts subtoppers lijken, maar dat de krachtsverhoudingen gelijk zijn. In die zin is de concurrentie voor Real misschien zwaarder in de zin dat ze nog niet zoveel beter zijn dan de rest als Barcelona dat was. Dat is relatief sterkere concurrentie. Ik geloof niet dat de concurrentie absoluut ook sterker was.

3 november 2014 om 00:42

Dat is bijna onmogelijk haha. Gezien je max 6 prijzen per seizoen kan winnen, nadat je in het eerste seizoen alles pakt..

Wat een geweldige voetballer is die Modric! Echt een genot om die man bezig te zien, wat een geweldenaar! Real met of zonder Modric, dat is een wereld van verschil. Deze man wordt zwaar onderschat.

2 november 2014 om 20:41

Zwaar onderschat, bullshit elke voetbal liefhebber weet hoe belangrijk en goed hij is

2 november 2014 om 21:15

Nou als je ziet dat hij niet tussen de 23 beste spelers zit(ballon d'or), kun je wel constateren dat hij wordt onderschat. Beter dan op zijn minst 18 spelers op die lijst.

Ik moet eerlijk toegeven real is op dreef! Fysiek en mentaal (teamspirit) zijn ze super dat gecombineerd met zulke spelers en je hebt een dodelijk team, niet te vergelijken met het oude barca maar wel net zo leuk om naar te kijken!

Lachwekkend dat dit Real Madrid überhaupt vergeleken wordt met misschien wel het beste elftal aller tijden. Het klopt: Real Madrid speelt ontzettend sterk dit seizoen, maar zo oppermachtig als het Barcelona van Guardiola zijn ze niet en zie ik ze ook niet worden.

2 november 2014 om 20:54

Ik zou niet te snel spreken. Tot zover martelt Real de tegenstanders met grote uitslagen. Als Real dit jaar ook alle prijzen weet te pakken, is de vergelijking met het gouden Barça terecht.

2 november 2014 om 21:01

Hoe lang is het geleden dat Real Madrid alle prijzen pakte? En op de hoeveelste plaats eindigde dit Real Madrid met grotendeels dezelfde kern vorig seizoen? Nou dan.

Ik kan echt genieten van het voetbal van spelers als Modric en Kroos, maar eerlijk gezegd gaat Real Madrid nog een keer op z'n bek als één van de middenvelders z'n defensieve taken minder gaat uitvoeren. Maar vooralsnog zijn ze de beste ploeg in Spanje en kan ik bij vlagen ook best genieten van hun spel. Al gun ik het Real Madrid vanzelfsprekend voor geen meter.

2 november 2014 om 21:04

Dat zei jij ook toen Barca tegen Real moest, toen zei je dat Barca wel de aanvallende middenvelders van Real wel effe ging overlopen. Iedereen weet hoe dat is gelopen. Dus voortaan kan je beter ene toontje lager zingen. Want Barca zou jet middenveld van Real wel overlopen.. Heb je daarna na de wedstrijd helemaal niet meer gehoord.

2 november 2014 om 21:20

Enrique heeft de wedstrijd ook op tactisch vlak verloren, in plaats van te profiteren van dat middenveld liep hij recht in het mes. En waarom ben ik verplicht om te reageren na de Clasico? Zoveel reageer ik toch niet meer de laatste tijd...

2 november 2014 om 21:21

Maar alsnog hadden we 2 prijzen wat had barca die hoger dan ons eindigde?? Nadaa

2 november 2014 om 21:28

We vergelijken niet met het huidige Barcelona, maar dat van Guardiola. Onzinnige vergelijking dus.

2 november 2014 om 21:34

Guaporta ik denk dat je te maken hebt met kleine kinderen die dat Barcelona niet eens hebben meegemaakt. Het merendeel op voetbalzone is 12 jaar. Kijk maar naar de uitslag van die poll. Iedereen die beide teams heeft gezien weet dat dit Real nog niet eens in de buurt komt van dat Barcelona.

2 november 2014 om 21:45

Ja dat komt omdat Real gewoon beter was, verder doen je smoesjes van dat Barca tactisch overklast was niet ter zaken.

2 november 2014 om 21:45

In het nieuwsartikel staat nergens geschreven guardiola een normale vergelijking dus...

2 november 2014 om 22:08

Jij bent duidelijk iemand die voetbal pas 3 jaar volgt

2 november 2014 om 22:15

Foutje, ik las niet goed en nee ik volg voetbal langer dan jou durf ik te wedden

2 november 2014 om 22:28

als je dat deed dan zou je het niet eens durven te zeggen dat real beter is dan barca's pep

3 november 2014 om 00:44

Cr7 je bent niet heel slim denk ik. Iemand die toegeeft dat ze tactisch overklast waren geeft dus juist toe dat de tesgenstander beter was. Hoe kun je dat zien als smoes?

3 november 2014 om 02:28

@guaporta wat onzinnig is dat jij en anderen durven te stellen dat Barca van Pep misschien het beste is wat echt niet zo is.
Real had het beste elftal ooit 2000-2002 en onder Puskas en DI stefano.
En Real is het ook het beste van het moment dus conclusie Real is de beste club ooit.
Nee even zonder grap het Barca van Pep was Beter dan het Real van nu maar niet van Real van vroeger.
Het Real van nu is wel het beste team op dit moment dus hebben zij en Bayern hebben zeker ook de mogelijkheid om Barca van toen te overtreffen. maar de concurrentie van nu is sterker geworden dan de concurrentie die Barca toen had en Real vroeger had dus elke tijd valt niet te vergelijken.
Er valt in principe dus niet eens te praten over het beste team ooit evenals de beste speler ooit.
Dat kan ook Cr7, Messi, Di stefano, Pele, Maradona of Cruijf zijn. Waarschijnlijk ook nog andere die ik vergeet of geen zin heb om ze allemaal te typen. Maar jij snapt wat ik bedoel.
Laten wij gewoon genieten van dit Real madrid in plaats van steeds gaan vergelijken wat totaal onnodig is.

3 november 2014 om 12:41

Mijn bewering dat het Barcelona van Guardiola misschien wel het beste elftal ooit is afkraken en komen met 'er valt in principe niet te praten over het beste elftal ooit', om vervolgens te beweren dat Real Madrid van 2000-2002 het beste elftal ooit was. Om nog maar niet te spreken over het feit dat dat elftal niet te vergelijken valt met wat Barça presteerde.

2 november 2014 om 20:55

Zullen we nog wel zien, jij hebt altijd vooraf grote praatjes maar dan val je altijd op je bek en krijg je de deksel op je neus, Joostvans

2 november 2014 om 20:59

Zelfkennis

2 november 2014 om 21:04

*het deksel

En nee, dit Real Madrid is verre van het niveau wat Barcelona liet zien onder Guardiola. Sterker nog: dit seizoen zijn ze nog nauwelijks getest, ik ben benieuwd wat er na de winterstop gaat gebeuren in Madrid.

2 november 2014 om 21:06

Real overstijgt juist het niveau van Barca van toen. Teams hadden geen antwoord op de saaie tiki taka en speelden wat naïef, daarom was het Barca van Pep zo goed. Inmiddels weten we dat dat saaie tiki taka achterhaald is.

2 november 2014 om 21:08

Nauwelijks getest?? Hebben al tegen barca en atletico gespeeld hoor of zie jij dat niet als een test

2 november 2014 om 21:18

Ja. Nauwelijks getest. Van een tactisch zwak Barcelona gewonnen en terecht verloren van Atletico. Ik kan niet wachten tot Real Madrid een keer moet aantreden tegen City, Bayern of Chelsea. Dan zullen we zien hoe ver ze zijn. Alles minder dan de grootste clubs deklasseren is minder dan het Barcelona van Guardiola.

2 november 2014 om 21:26

Hahah je hoeft niet t denken dat real bang is hoor voor dat matige city hahaha hun mogen al blij zijn als ze bij de achtste finales komen, hebben altijd hoge ambities maar maken die nooit waar. Maar real heeft vorig seizoen alle grote clubs al overklast wat wil je dan nog horen. Bayern over 2 wedstrijden met 5-0. Ja zwak barca zeker maarja dat is barca's eigen schuld
En is barca zogenaamd dan wel getest??

2 november 2014 om 21:27

Owh en met je chelsea word ik ook niet bang hoor real is dan alle engelse ploegen op dit moment

2 november 2014 om 21:30

Het Barcelona van Guardiola is absoluut getest: denk even aan 2-6 in Bernabeu, de 5-0 in eigen huis tegen Real Madrid. Het deklasseren van teams als Arsenal, Bayern, Manchester United. Nogmaals: we vergelijken Real met het Barcelona van Guardiola, niet het huidige Barcelona.

2 november 2014 om 21:32

En nee, Real Madrid is dit seizoen nog niet getest. De wedstrijd tegen Bayern was knap, maar daarbuiten wel verloren van Atletico en Barcelona onder andere. Dus ook niet van het niveau van hét Barcelona.

2 november 2014 om 21:39

Want Real Madrid heeft tegen alle Engelse ploegen gespeeld ? Real zou juist moeten zijn voor Chelsea dit Chelsea kan Atletico 2.0 worden het speelt als een collectief en ze kunnen leunen op individuele kwaliteiten van onder andere Hazard.

2 november 2014 om 21:40

Guaporta waarom kan je gewoon niet toegeven dat Real beter is en Barca overklaste. Barca mag haar handen dicht knijpen dat de uitslag niet veel groter werd.

2 november 2014 om 21:48

Ja maar barcelona verloor ook van real in de copa del rey en atletico verloor ook in de copa del rey en cl finale van real

2 november 2014 om 21:51

Real wint over 2 wedstrijden van chelsea, niet gemakkelijk maar real heeft gewoon meer kwaliteit. Voor de rest kan eigenlijk alleen chelsea real het moeilijk maken denk ik. De andere ploegen van engeland redden het niet tegen real

2 november 2014 om 21:53

@guaporta

Het deksel en de deksel zijn beiden goed.

@cr7_ en de rest

Hoe kan je in godsnaam denken dat dit Real beter is dan het Barcelona van Pep. Dat team was een moordmachine dat werkelijk elk team volledig aan banden legde, de lucht uit een team kneep en elke ploeg, hoe sterk ook, angst inboezemde. Er was geen team in die tijd die het op wilde nemen tegen het Barcelona van Messi, Xavi en Iniesta. Dit Real is sterk maar boezemt bij lange na niet de angst in en imponeert bij lange na niet zoveel als dat Barcelona.

2 november 2014 om 21:58

Willian-Borges. Sorry hoor, maar alle kwaliteiten die Chelsea bezit, beheerst Real Madrid 2x zo goed...vooral als het gaat om bijvoorbeeld een collectief zijn, en al helemaal als het gaat om individuele kwaliteiten. Dan is vergelijken niet eens een optie.

2 november 2014 om 22:07

Dat Real Madrid was geen test. Barcelona had het geluk te pieken in jaren waarin Altetico nog gewoon Pathetico was en Real een totaal zooitje. Al ben ik het met je eens dat dit Real (nog) niet van niveau pepbarcelona is slaat het argument dat Real dat niet is omdat ze derde werden of verloren van Altetico en Barcelona helemaal nergens op.

3 november 2014 om 09:10

Het deklasseren van teams als Arsenal? Je bedoeld toen van Persie rood kreeg? Ja dat was indd deklasseren... in dat geval, weet je laat ook maar zitten. Je bent niet de moeite waard hahaha

3 november 2014 om 12:42

Herinner je die ene wedstrijd waarin Messi vier keer scoorde niet meer? Nou dan.

2 november 2014 om 21:01

Hoezo niet, Real overtreft Barca in mooi spel vind ik...

2 november 2014 om 21:09

vind jij, schijnbaar genoeg anderen die een andere mening hebben. Waaronder ik. Het Barca van Pep kleineerde grote ploegen jarenlang. En dat is precies het verschil met het real van nu, jarenlang. Real is goed op dreef moet ik zeggen. Maar Barca dat 4-0 van Bayern won, 5-0 en 2-6 van Real, 3-1 tegen Manu in de finale van de CL waarin ze Manu compleet wegspeelden. Dat is toch wat anders dan een aantal jaar terug.

2 november 2014 om 21:21

Dat is je eigen (subjectieve) mening. Ik denk dat het merendeel van de voetballiefhebbers anders oordeelt.

3 november 2014 om 00:47

Wat een kinderachtige reactie. Reageer dan inhoudelijk ipv iemand dom proberen te beledigen. Geen niveau.

3 november 2014 om 00:49

Ken ik jou ergens van?

3 november 2014 om 11:44

Ik had het niet tegen jou maar over de persoon boven mij die op jou reageert.

3 november 2014 om 12:42

Ik had het ook tegen Thegunners1.

2 november 2014 om 21:47

Hey waar was jij de afgelopen weken? Verstoppertje aan het spelen na die terechte nederlagen

3 november 2014 om 12:43

Belangrijkere zaken aan m'n hoofd dan voetbalzone.

3 november 2014 om 00:24

Het beste elftal aller tijden was Real Madrid met Puskas, Gento en Distefano.
Volgens Fifa het betste club van de 20ste eeuw.

3 november 2014 om 12:44

Een elftal dat destijds mede door de politieke situatie nauwelijks concurrentie had.

Weer een moeilijk vieze titel. On: vond het voetbal onder pep toch nog leuker en in mijn ogen beter

Jullie zullen ook nooit in de buurt komen van dat Barca.. Jullie kunnen enkel dromen van dat niveau. Echter wil ik wel toevoegen dat dit Real zeer goed speelt. Een van de beste ploegen ter wereld.

2 november 2014 om 22:01

Over je laatste 2 zinnen, Jij, bent de koning der open deuren intrappen. Gegroet!
Over de 1e 2 zinnen, als Real Madrid de komende 4 jaar zo blijft domineren, dan wel ja. Ze zijn nu al duidelijk de nr 1 met Bayern, die nog werd afgeslacht vorig jaar...

Modric voegde er ook nog bij : Alonso is een fantastische voetballer maar met Kroos voel ik me nog beter en voelen wij elkaar meer.

Wat een geweldig duo, iedereen had verwacht dat Kroos te aanvallend zou zijn en dat we het niet zouden redden. En ook zou Di Maria zo gezegd gemist worden net als Ozil.. Hmm, Perez snoert toch elke jaar de monden toe.

2 november 2014 om 21:00

Aan het einde van het eerste Galactico tijdperk heeft hij niemand zijn mond gesnoerd.

2 november 2014 om 21:07

Perez is echt wel slim, hij weet wat hij doet. Elke jaar pakken zijn aankopen goed uit, worden wij sterker.

2 november 2014 om 22:06

Mwah, ik vind het alsnog dat zoveel aankopen een club lelijker maakt. Ik ben er geen fan van, maarja.

Qua resultaten was Peps Barca natuurlijk oppermachtig maar ik was nooit fan van dat eeuwig getik en ze beheersden ook maar een spelstijl en wanneer dat niet lukte hadden ze nooit een plan maar Qua prijzen winnen was dat team niet normaal meer.

2 november 2014 om 20:57

Precies, zij speelde 1 voetbal en dat was tiki-taka. Dit Real Madrid kan op verschillende manieren voetballen : met lange ballen spelen, tikken, op de counters.

2 november 2014 om 21:02

Daarom is dat Barca gewoon het beste team.tegenstanders wisten dat Barca enkel tiki taka kon spelen en nog werden ze altijd afgemaakt op een paar uitzonderingen na.barca tikte toen iedereen scheel.het was lachwekkend om te zien,maar tegelijkertijd fantastisch.

Barca 2008-2012 beste team dat ik ooit heb gezien.

2 november 2014 om 21:10

Haha en real countert nu iedereen scheel

2 november 2014 om 21:53

@rmboy10

Zullen we dat aan het einde van het seizoen even kijken?

2 november 2014 om 21:58

Isgoed we zullen zien. De counter van real blijft voorlopig een wapen

2 november 2014 om 21:09

Dat eeuwige getik viel reuze mee het was niet dezelfde speelstijl als nu onder Pep was het voetbal echt niet te evenaren ze schoten nooit zomaar weg er was altijd een voetballende oplossing en hij liet ze regelmatig ook gewoon counteren daarbij konden ze nog leunen op de individuele kwaliteiten van onder andere Messi en Iniesta.

3 november 2014 om 00:50

Klopt helemaal. in de eerste drie seizoenen van pep was het niet tiki taka, maar snel de bal veroveren en de aanval zoeken. Tiki taka begon pas nadat iedereen zich ging ingraven (terecht), omdar ze geen andere oplossing hadden.

Dat Barca was natuurlijk beter. Beetje objectief blijven iedereen (ben zelf Real supporter)

Dit real heeft meer mogelijkheden qua speelstijl als het barca van pep. Ook vind ik ze directer spelen een beetje zoals bayern het onder heykens deed

Ik zeg het spel van barca met guardiola was mooier maar real is gewoon gevaarlijk in de counter en heel effectief. Barca gaf meer een show met hun spel in die tijd maar real heeft meer rendement.

2 november 2014 om 21:21

Rendement? Barca enige team
Ooit dat in 1 seizoen alle
Mogelijke prijzen heeft weten te winnen.. Daarbij werden er historische uitslagen neergezet tegen topteams. Real en United zijn beide 2x helemaal de vernieling in gevoetbald.. Er was zelfs een periode van 2,5 jaar dat de clasico gedomineerd werd door Barcelona..

Hoe bedoel je geen rendement?

2 november 2014 om 21:32

Lees goed ik zeg niet dat ze geen rendement hadden, ik zeg dat real effectiever is en op dit moment meer scoort dan dat barca van toen.

En de hype is compleet. Hoe kun je dit elftal ook maar een beetje vergelijken met dat Barcelona? Die wonnen 6 prijzen in het eerste jaar. Werden drie keer achter elkaar kampioen. Dit Real is al jaren geen kampioen meer geworden. Daarnaast werd Real elke Clasico helemaal weggespeeld. Dit Real moest het hebben van persoonlijke fouten die Barcelona maakte waardoor Real won. Laten we eerlijk zijn, dit Real komt niet eens in de buurt.

2 november 2014 om 21:08

Volgens mij speelde Real barca helemaal zoek de laatste clasico. Domineerde Real gewoon. Met name Kroos en Modric waren machtig Barca middenveld voetballes aan het geven.

2 november 2014 om 21:25

Flauwekul. Real kwam weer in de wedstrijd door een makkelijk weggegeven penalty en een corner waar iedereen stond te snurken. Daarna konden ze counteren omdat Barcelona iedereen naar voren stuurde. Barcelona gaf het zelf makkelijk weg en dit geluk zul je niet altijd hebben Real zijnde. Dit keer viel zo een corner toevallig goed op het hoofd van Pepe, maar 9 van de 10 keer gebeurt dat niet en verlies je die wedstrijd gewoon. Dat heeft niks te maken met goed spel. Je kunt niet bouwen op penalty's en corners, daarom zie ik dit Real binnenkort wel het schip ingaan wanneer ze een sterke tegenstander tegenkomen.

3 november 2014 om 09:20

Zo te zien had jij een andere wedstrijd op.
Hoe kan je beweren dat Real heeft gewonnen door slap spel van Barca?
Tussen min 5 en min 30 wist Barca niet wat er gebeurde.
En dat Real na de 2-1 wat achterover gaat leunen wilt niet zeggen dat Barca de bovenhand had.
Je weet wat er gebeurd wanneer Real je laat komen? Ja, inderdaad een vlijmscherpe counter. Barca was nergens tijdens de wedstrijd. Je zag ook naar het einde toe dat ze het fysiek niet meer konden trekken, terwijl de spelers van Real nog lekker spurtjes trokken van 60 a 80 meter alsof de wedstrijd net bezig was. De uitslag had vele malen groter kunnen uitvallen. Wees de volgende keer wat objectief.

2 november 2014 om 21:14

Persoonlijke fouten?? Vriend real had makkelijk met 6-1 kunnen winnen als aanvallen beter werden uitgespeeld. Real was gewoon veel sterker. Persoonlijke fouten is wel een makkelijk smoesje

2 november 2014 om 21:31

Real was helemaal niet sterker. Barcelona was beter totdat Piqué een cadeautje weggaf en totdat een corner toevallig goed op het hoofd van Pepe viel. Dat zijn gewoon toevalstreffers die eens in de paar maanden voorvallen. Dat Real daarna de overhand had zegt helemaal niks want toen stuurde Barcelona iedereen naar voren waardoor Real vrij spel had. Barcelona had het betere van het spel totdat men onnodige fouten had gemaakt.

2 november 2014 om 21:34

Helemaal wel sterker, na de 0-1 had barca het moeilijk met nog een kopbal van benzema op de lat. Ach onzin wat je zegt zonder die penalty hadden we alsnog met 2-1 gewonnen en real bleef maar counteren. Of ga jij zeggen dat jullie sterker waren? Barca kon gewoon niks in de 2e helft en tja penalty is penalty had pique maar niet zo een domme sliding moeten maken.

2 november 2014 om 21:36

Toevallig? Pepe is gewoon sterk in de lucht hoor maar het was tegelijkertijd ook slecht gedekt en gekeept van bravo want hij kopte niet van heel dichtbij...

2 november 2014 om 23:50

Ben je de missers van Messi vergeten? Het had zo 0-3 kunnen staan als hij wat scherper was geweest.

2 november 2014 om 22:17

Een paar hele rare uitspraken.

3 keer kampioen geworden in jaren waarin er amper concurrentie was. Zeker knap hoor, maar dit zegt niets over hoe goed het voetbal daadwerkelijk is.

Ook speelt Barcelona real niet meer elke clasico weg. Vorig jaar 1 clasico waarin Barca beter was, 1 ging gelijk op maar besloot Undiano zijn stempel te drukken en de finale was Real beter. Afgelopen clasico domineerde Real volgens bijna elke objectieve commentator en de jaren daarvoor was het afwisselend, neem nou 2 overwinningen in 8 dagen tijd.

Nee jochie, je doet je naam eer aan.

2 november 2014 om 23:01

Haha geen concurrentie. Doe nou niet alsof dat Real van Mourinho niks voorstelde puur om Barcelona omlaag te praten, want jij weet ook dondersgoed dat dat Real structureel de halve finale van de CL haalde. Daarnaast speelde het Atletico-achtig vechtvoetbal tegen Barcelona. Daar win je niet zomaar van hoor. Daarnaast had je een beter Valencia met Villa en Silva. Je had Villareal met Senna. Nee zo zwak was het allemaal niet hoor.

Dit Real kon vorig jaar niet eens boven een zwak Barcelona eindigen en dan willen ze vergeleken worden met het Barca van Pep?

Ik bedoelde in de periode dat Barcelona oppermachtig was won het bijna altijd van Real. Nu is Real zogenaamd oppermachtig maar gaat het gelijk op in Clasico's.

Real madrid is een groter en succesvoller club dan barca, heeft meer landstitels en Cl's behaald dan Barca, dus moet altijd wel beetje lachten als iemand barca groter vind dan Real.

2 november 2014 om 21:09

Wat zeg je nou allemaal ? Het gaat er om wie beter is , niet wie groter is.

2 november 2014 om 21:16

Tuurlijk wel, real heeft 2x zo veel prijzen gewonnen dan barca terwijl de meeste vinden dat hun mooier spelen maarja real boekt meer resultaat en dat is wel te merken. Real heeft 10 landstitels meer dan barca

2 november 2014 om 21:17

Real is ook gewoon beter hoor, n messi is al 1.5 jaar geen messi meer. en dan zie toch wel hoeveel minder barca dan is. ook met hun verdediging

2 november 2014 om 21:24

Barca's spel onder Pep was mooier dan alle elftallen van Real bij elkaar in hun geschiedenis.

2 november 2014 om 21:25

Real is op dit moment beter , maar niet beter dan Peps elftal.

2 november 2014 om 21:26

Ze scharen zich elk jaar wel tot de beste teams van Europa en vechten tot het einde mee voor het kampioenschap dat een Barcelona uit vorm een doelpunt verwijderd was van het kampioenschap zegt toch wel iets over hun.

2 november 2014 om 21:52

Oke overdrijven kan ook...

2 november 2014 om 22:11

Real Madrid had net zo veel punten als Barcelona...
@ willian

3 november 2014 om 00:54

Real was onderling de mindere dus gewoon derde. Real is zelfs een keer kampioen geworden door dezelfde maatstaf... weetje vast niet want je bent zeker supporter sindsdat real 800 mil heeft uitgegeven.

3 november 2014 om 16:59

Nope al 10 jaar lang. En heb al ook ongeveer zo lang een hekel aan mensen die zomaar rare onzin verklaren als jij. Hoe zou jij moeten weten hoe lang ik Real support? Jij bent echt raar...

Moeilijk te vergelijken inderdaad, en veel te vroeg om die conclusie te trekken. Wat Barca in die drie jaar liet zien was gewoon abnormaal. Real is aan een prachtige reeks bezig, en het is nog maar afwachten of ze dit ook zo lang kunnen volhouden. Er is momenteel maar een ploeg die sterker is dan Real en dat is Bayern. En niet geheel toevallig het Bayern van Guardiola

2 november 2014 om 21:12

Bayern was al goed voor Pep er al was, dus onzin als je zegt dat Pep zijn verdienste is. Pep heeft Bayern doorgemaakt met het saaie langzame tiki taka voetbal,daarvoor speelde Bayern mooi direct voetbal met hoge tempo erin.

2 november 2014 om 21:21

Ik zeg nergens 'zijn verdienste', maar 'niet geheel toevallig' met een smile. Nou nou, langzame tiki taka. Bayern is nog steeds een machine, tegen Bremen en Roma 6-0 en 1-7. Als je geen wedstrijden van Bayern kijkt kan je het ook niet weten.

2 november 2014 om 21:37

Cr7_ Wanneer was het voor het laatst dat je een wedstrijd van Bayern zag? vorig jaar? Bayern tikt nu niet eindeloos rond meer. Ze zoeken meer kansen om de bal naar voren te krijgen. Na het verlies tegen Real Madrid is Bayern zeer sterk verbetert.

ON: Als de tijd er is en Real Madrid zo door blijft spelen. Kan het beter worden dan het spel van Barca onder Pep

2 november 2014 om 21:48

What? 4-0 gemist in munchen?

2 november 2014 om 21:49

Bayern stelt weinig voor. Bvb maakte hun al erg moeilijk. Real gaat hun oprollen.

2 november 2014 om 22:13

BvB maakte het ook moeilijk tegen Real Madrid... Remember? Niet zo opschepperig doen man, je haalt de reputatie of naam van Real Madrid supporters wel naar beneden met dit soort patserige opmerkingen...

Hij schrijft gewoon een nette post, en dan hoef je niet zo provocerend terug te schrijven...

2 november 2014 om 22:22

Klopt, eindelijk iemand die zegt hoe het in elkaar zit.

Heb het gevoel dat mensen echt een selectief geheugen hebben. Ze onthouden wat zij willen onthouden, en wat de rest zegt is onzin. Echt verschrikkelijk deze mensen.

3 november 2014 om 21:07

@ Cr_7

"pep heef Bayern doodgemaakt met het saaie lagzame tiki taka". Die van Roma gaan het graag horen...

2 november 2014 om 21:15

Bayern sterker dan real? Waarom werd het eind april 0-4 dan??

2 november 2014 om 21:22

Ik heb het over dit seizoen.

2 november 2014 om 21:42

Omdat Bayern alsmaar het spel probeerde te maken en zowel uit als thuis in het mes is gelopen. Dodelijk effectief van Real, dom van Bayern maar redelijk geflateerd als je het mij vraagt.

2 november 2014 om 21:54

Bayern heeft het makkelijker dan real gewoon, wie van duitsland kan hun nog aan? Real krijgt nog tegenstand van teams als barca atletico en valencia. Maar iedereen weet al dat bayern kampioen gaat worden

2 november 2014 om 22:21

Dat was 4 jaar geleden toch ook in La Liga? Toen speelde Barca drie keer op een rij kampioen, wie maakte het hen moeilijk? Real, maar zij waren echt niet zo sterk. Zo gaat het nu eenmaal in het voetbal.

Mensen vergeten wel heel snel dat het barcelona van guardiola ook wel veel mee heeft gehad.

Dan bedoel ik ook wedstrijden tegen Chelsea, Inter en Real Madrid.

El classico mocht toen nooit een fysieke wedstrijd worden omdat grotendeels van de selectie 1.70m was.

Een luchtduel werd snel met geel bestraft en een lichamelijk duel vaak gestopt.

Gele kaarten vragen is daar begonnen en het diven ook, veel andere grote teams waren het daar over eens.

De eerste 2 jaar van Guardiola waren top de laatste 2 niet.

2 november 2014 om 21:54

Maar het gaat over het voetbal en niet de wedstrijden die ze mee hadden gekregen ze domineerden gewoon in de wedstrijden die jij noemt

3 november 2014 om 00:47

Dus het seizoen 2009/2010 was beter dan 2010/2011? Bedankt, bij deze weet ik dat we jou nooit meer serieus hoeven te nemen. Je bent een grap serieus hahahah

3 november 2014 om 14:36

Het ging eigenlijk als volgt:

2008-2009 super
2009-2010 super met minpunten
2010-2011 het beste seizoen dat Barca ooit gespeeld heeft in haar bestaan
2011-2012 het kwam overal net wat tekort, maar ze deden het met trots

Aan zulke posts merk ik meteen welk vlees we hier op Vz in de kuip hebben. Wat zijn jullie hobby's? Darten, biljart? Doe dat in plaats van over voetbal praten, want het wordt elke week triestiger hier.

Haha, wat een vergelijking! Laten ze eerst maar 3 jaar op rij iedereen van de mat spelen gecombineerd met veel prijzen. Kom dan opnieuw vergelijken AUB!

Wat een erg misleidende titel

Madrid heeft het beste team van de wereld momenteel.

Te gek voor woorden natuurlijk dat er wordt gediscusieerd over deze vergelijking. Het Barca van Pep was 1 van de beste elftallen aller tijden. Laat Real nog maar 2 Cl's winnen en een aantal grote ploegen kleineren voordat we deze discussie gaan voeren. Het fundament is in ieder geval gelegd met de 'spanking' van Bayern vorig jaar en de gewonnen CL titel, maar er moet nog een hoop gebeuren. Het is verre van onmogelijk, zeker met het potentieel wat we hebben, maar laten we nog even afwachten

3 november 2014 om 00:27

quote
Laat Real nog maar 2 Cl's winnen en een aantal grote ploegen kleineren voordat we deze discussie gaan voeren.
unqoute

Real heeft al 10, dus andere clubs moeten eerst zorgen dat ze 8 winnen.

3 november 2014 om 08:30

Gordinho..

Het gaat om de vergelijking van de teams, niet van de clubs. Dat Real historisch gezien de grootste is (en voorlopig nog wel blijft), doet niks af van het feit dat Peps Barcelona een veel groter team was dan dit huidige Real. Maar wie weet wat er de komende jaren gaat gebeuren..

Naar mijn mening is Real Madrid beter dan het Barcelona onder Pep.

Hoe durf je te zeggen dat dit real beter is dan pep's barca schaam je...

Wat heeft real laten zien precies? 4 goeie wedstrijden achterelkaar goed spelen en meteen vergelijken het met beste team aller tijden, duidelijk te veel madridista's hier op vz

3 november 2014 om 00:29

Wat heeft Barcelona dan in 100 jaar gewonnen? Real 10 europa cubs en 31 landstitels.
Barca heeft nog steeds niet in hetzelfde selecte gezelschap als Liverpool, Bayern of Milaan.

Jeetje, die poll. 1700 mensen die real beter vinden dan het Barça van pep. Dan kun je echt beter naar korfbalzone.

Dat gezegd hebbende is Real Madrid op dit moment indrukwekkend, maar ben benieuwd hoe ze het tegen counterende teams als Atletico, Chelsea en Dortmund doen.

Ik vind het Real van Zidane,ronaldo,figo en Becks,redondo,raul en Hierro beter dan dit Real of Pep's Barca.

Hoe kunnen mensen stellen dat dit Real beter is dan het barça van pep. Laat ze eerst maar eens 3 titels en 2 Champions leagues winnen. Ongelooflijk hoe opportunistisch Nederlandse voetbalfans zijn. Win 2 wedstrijdjes op rij en je bent koning vd wereld, speel er vervolgens 1 gelijk en iedereen roept dat ze altijd al wisten dat je zwaar overschat bent. Win vervolgens weer en dan zijn de criticasters ineens haters die toch wel blijven haten..... verschrikkelijk

Dit Real is de laatste weken aan een steile opmars bezig. Ze spelen de pannen van het dak, scoren aan de lopende band en zijn een genot om naar te kijken. Maar ik krijg de indruk dat sommigen niet helemaal helder denken bij het zien van al die weelde. Hetzelfde team verloor twee maanden geleden nog van Real Sociedad en Atletico, en stond te klungelen tegen Ludogorets. Niet dat die wedstrijden waardemeters zijn, maar doe even normaal.
Vorig seizoen lag de weg open naar de titel, maar werd La Liga verspeeld in het eigen Bernabeu tegen Barça. De CL werd binnengehaald, maar op het veld van Dortmund kwam Real met de schrik vrij. Het is dat Mkhitarian een kortsluiting had, anders wil ik het nog wel eens zien. Atletico werd in de finale ook pas diep in de wedstrijd opzij gezet. Ik zeg niet dat de CL onverdiend gewonnen werd, zeker niet, maar ondanks een paar uitschieters naar boven was het toch vaak slagroom zonder suiker.

Nu draait de ploeg op volle toeren, maar het is nog maar afwachten hoe lang ze dit kunnen volhouden. Sowieso slaat de vergelijking met het Barça van Pep helemaal nergens op. Het tiqui-taca dat door die ploeg op de mat werd gelegd was oogstrelend en zorgde ervoor dat alle Europese toppers met de billen bloot gingen ... gedurende jaren. Dat is gewoon een vaststelling, geen provocatie.

Real heeft natuurlijk wel de potentie om nogmaals de CL binnen te halen, hoewel ik het ze voor geen meter gun. Maar die weg is nog lang ...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren