Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Pellè en Tadic verrichten wonderen in Engeland: ‘Ze zijn fenomenaal’

Laatste update:

Voorafgaand aan het seizoen in Engeland rekende men erop dat Southampton een lastig jaar tegemoet zou gaan. De club nam immers afscheid van succestrainer Mauricio Pochettino en als klap op de vuurpijl vertrokken tal van topspelers uit het St Mary’s. De nieuwe manager Ronald Koeman heeft de zaken echter uitstekend op orde en met name Graziano Pellè en Dusan Tadic maken indruk.

/

De van Feyenoord overgenomen Pellè scoort aan de lopende band, terwijl de van FC Twente overgenomen Tadic de ene na de andere assist levert. “Als je het hebt over teamspirit, dan moet je naar Southampton kijken”, zegt oud-international Ray Parlour. “Ze hebben afgelopen zomer flink wat topspelers verkocht, maar kijk eens wie ze hebben gehaald. Pellè en Tadic zijn fenomenaal geweest”, vindt de man die furore maakte bij Arsenal.

“Er komen nogal wat lastige wedstrijden voor ze aan, dus ik ben benieuwd wat ze daarin gaan doen. Maar ik verwacht ze zeker in de top zes”, zo meldt De Telegraaf.

Eindigt Southampton in de top zes?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Denk dat ik eredivisie al jaren op een te laag niveau inschat.. Spelers die vanuit hier naar het buitenland gingen doen het in algemeen redelijk tot goed. (met paar uitzonderingen buiten gelaten)

30 oktober 2014 om 13:29

Van de spelers die de afgelopen jaren zijn vertrokken kan je een leuk elftal maken!:

Stekelenburg
Van der Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Blind
Tiote
Eriksen
Strootman
Suarez
Pelle
Tadic
30 oktober 2014 om 13:32

Komop zeg, er zijn zeker wel betere opties. Wat dacht je van Maxwell en Ibrahimovic in plaats van Blind en Pelle? Vermaelen in plaats van Alderweireld? Vorm in plaats van Stekelenburg? Sneijder in plaats van Eriksen?

30 oktober 2014 om 13:40

Meer zo iets :P

Oeps, vergeet Vlaar voor Vermaelen ;P

Vorm
van der Wiel
Vermaelen
Vertonghen
Maxwell
Blind
Strootman
Eriksen
Sneijder
Ibrahimovic
Suarez
30 oktober 2014 om 13:40

Ja hij heeft het toch over de afgelopen jaren? Ik ben het wel eens met het overtokken 'niveauverschil'. Omdat teams onderling sterker zijn betekent het niet dat individuele spelers minder zijn.

30 oktober 2014 om 13:41

Op basis van wat zou Vermaelen er in moeten? Volgens mij speelt die al een paar jaar niet meer. En hoever wil jij trouwens teruggaan? De spelers die Demtahh op heeft gesteld zijn op zijn langst geleden in 2010 vertrokken

30 oktober 2014 om 13:56

Inderdaad, als je toch zo lang terug gaat, waarom dan niet deze opstelling?

Wel mooi dat Pelle en Tadic het goed doen, alleen maar reclame voor de eredivisie.

Vd Sar
Melchiot
Stam
De Boer
Braafheid
Seedorf
Engelaar
Davids
Armenteros
Van Basten
Overmars
30 oktober 2014 om 16:42

Hoe kan ik jou nog serieus nemen, elk pelle topic vroeger reageerde jij pessimistisch dat hij het nooit Zou redden in engeland. Hoevaak heeft pelle ondertussen al je mondje gesnoerd? Het is gewoon een baas wij feyenoorders wisten het al snel toen hij bij ons speelde maar de rest wou het niet inzien en vond dat we overdreven over zijn kwaliteiten. Ik zou Zeggen kijk eerst de live wedstrijden voordat je met je oordeel komt.

30 oktober 2014 om 19:48

Ik had niet verwacht dat hij het zou redden, maar ik heb al talloze keren aangegeven dat ik er naast zat.

Maar goed, jij hebt dus altijd gelijk? Dus jij wist van te voren al dat Nederland 3e ging worden op het WK? Nou, met dat talent moet je wat gaan doen, kun je goud geld mee verdienen. Zelfs een Derksen zit er vaak genoeg naast, kijk maar als hij de toto invult of zijn voorspelling voor het afgelopen WK.

30 oktober 2014 om 23:07

als je dat allemaal mag kiezen dan zou ik het nog anders doen.

vd Sar
Reiziger
Stam
Rijkaard
F de Boer
Vanenburg
Wim Jonk
Davids
Robben
van Basten
Overmars
31 oktober 2014 om 01:46

Dat Cruijff er niet in staat of Frans de Munck, de zwarte panter.

30 oktober 2014 om 13:30

Inderdaad, we zijn volgens mij iets te negatief over de eredivisie, maar dat is denk ik vooral dankzij de financiële mogelijkheden, voetballers die naar de PL gaan doen het toch goed over het algemeen.

Pellè Tadic Vlaar Blind Bony Vertonghen Eriksen Chadli zijn allemaal belangrijk voor hun club..

En wie had verder nog verwacht dat een Bacuna of Emnes minuten zou gaan maken bij een mooie PL club?

30 oktober 2014 om 13:37

Tiote als stofzuiger, Blind kan evt ook links, etc.. Opvallend veel linkspoten, of ligt dat aan mij?

Vorm/Krul
Van der Wiel
Vlaar
Vertonghen
Eriksen
Tioté
Blind
Tadic
Suarez
Pelle
Bony
30 oktober 2014 om 13:41

Alternatiefje:

Stekelenburg
Janmaat
Alderweireld
Martins Indi
Pieters
De Jong
Strootman
Anita
Dzoedzelzak
Lens
Mertens
30 oktober 2014 om 15:36

Bacuna en Emnes spelen dit jaar in de PL niet veel. Bacuna vorig jaar, daarentegen, wel. Emnes is wisselspeler en speelde in de League Cup. Verder komt er bij dat spelers als Bony, Verthongen, Vermaelen, Alderwereld, Pelle en Tadic ook allemaal een gouden/zilveren/bronzen schoen hebben gewonnen. Het waren wel de belangrijkste spelers van de club. De Ajax verdedigers waren o zo belangrijk in de seizoenen. Spelers als Depay, Clasie en Schone zouden het nu kunnen, maar een Immers, Maher en Ghazi niet. Alleen de echte toppers komen door.

30 oktober 2014 om 13:30

Ik denk juist dat degene die het redden in de top/subtop in het buitenland de uitzonderingen zijn. Alles onder de subtop hobbelt vaak leuk mee, maar kunnen echt niet hogerop. Is absoluut geen schande trouwens hoor.

30 oktober 2014 om 13:34

Ik denk dat de Premier League al jaren overrated wordt!
De eredivisie is gewoon minder sterk dan 10-15 jaar geleden, omdat spelers op nog jongere leeftijd worden weggetrokken. Ook gaan er steeds meer middelmatige spelers ook al weg zodra ze een half seizoen goed spelen (denk aan Pieters, Anita enz). Daardoor is het niveau echt wel gekelderd en dat zie je aan de europese prestaties.
Waar ik me echter meer aan stoor is de opgeblazen status van de Engelse Premier League. Door henzelf maar ook door allerlei fanboys hier op VZ die helemaal gek zijn van 1 of andere buitenlandse club?! DE PL is ontzettend rijk door TV gelden en buitenlandse eigenaren. Maar de supporters raken steeds meer vervreemd. En het mooie of spectaculaire voetbal is vooledig gebaseerd op een paar buitenlandse sterren. Verder wordt elke engelse speler zwaar overhyped. Kijk naaar treurige Luke Shaw waar 39 miljoen voor wordt betaald. Of jonkieraheem Sterling waarover men doet alsof het de nieuwe Messi is. Terwijl we in Ueropa allemaal zien dat ze nog steeds zware moeite hebben met Italiaanse clubs en over het algemeen worden kapotgemaakt door Duitsers en Spanjaarden. Om over hun nationale elftal maar niet te praten......

30 oktober 2014 om 13:44

Ik ben al vanaf kinds fan van Engels voetbal en Manchester United. Dat is toch niet alleen vanwege de stijl en het niveau van het voetbal maar vooral vanwege de schitterende ambiance in het Engelse voetbal.

Je zegt dat het spectaculaire voetbal vooral is gebaseerd op buitenlandse sterren. Als je realistisch bent dan is het in de Eredivisie niet veel anders. Volgens mij zijn de voornaamste namen die de afgelopen jaren vanuit de Eredivisie zijn vertrokken toch voornamelijk ook buitenlandse spelers. Ibrahimovic, Suarez, Pele, Tadic, Eriksen, Bony, Vertonghen, Vermaelen, Mertens, Toivonen, etc.

Tja, voor Shaw werd 'teveel' betaald. Hem treurig noemen is wat mij betreft een beetje overdreven. Als je voor je 19de verjaardag al bent verkozen tot beste LB dan is dat gewoon knap. Tegen Chelsea speelde hij ook goed, maar dat allemaal terzijde.
Waar geld is zijn dingen nu eenmaal duurder. Voor het bedrag dat wij betalen voor een kar vol boodschappen kan je in andere landen een maand als een vorst leven. Zo werkt dat ook een beetje in de Premier League. Als jij iets wil hebben wat ik bezit en ik weet dat jij 1000 euro te besteden heb dan vraag ik ook wat meer dan als dat ik weet dat je slechts 100 euro hebt..

30 oktober 2014 om 13:47

Ik denk niet dat de hele Premier League overrated is. Alleen de clubs onder de top 5 zijn wel overrated. De grote clubs worden sterker en sterker (hetzelfde geld voor alle grote topclubs). In Engeland spelen gewoon de meeste echt grote clubs, die in de toekomst ook groot zullen blijven. Liverpool, Manchester United, Manchester City, Chelsea, Arsenal. Misschien dat er wel een keer een kleine schommeling zal zijn in de top 5 maar dat verwacht ik niet op korte termijn. Feit blijft wel dat deze clubs veel fans hebben en de laatste jaren een selectie hebben die ver zouden moeten komen in de CL. Als je kijkt naar de prestaties vallen die van de Premier League een beetje tegen maar structureel blijft het de competitie met de meest sterke clubs.

Ik ben het overigens helemaal met je eens over je tweede alinea!

30 oktober 2014 om 13:54

Clark, de supporters van sommige clubs vervreemden en andere niet. De traditionele topclubs ( Arsenal, Everton, Liverpool, United (ja, Everton ook, dat is de nummer 4 qua titels in Engeland)) hebben een redelijke Britse kern (brits, niet Engels, ik reken Schotten, Welshmen, Ieren en Noord-Ieren ook mee).

En het ligt eraan waar je het mee vergelijkt. De nummer 7 tot 20 zijn wel sterker dan de nummers 7 tot 20 in Spanje. In Duitsland ligt dat anders, maar omdat je daar minder clubs hebt worden de tv-gelden over minder clubs verdeeld. Want als die inkomsten naar populariteit verdeeld zouden worden dan zouden United, Arsenal en Chelsea samen ongeveer driekwart krijgen en dan word het net zoals in Spanje.

30 oktober 2014 om 15:40

Je hebt een heel selectief rijtje : Robben,huntelaar, sneijder,nigel de jong, van der vaart,strootman, emanuelson, Siem de jong, Van der Wiel, Van Bommel, Lens, Blind, Anita etc

30 oktober 2014 om 13:47

Ik denk niet dat de kwaliteit van een competite de juiste manier is om te schatten of een speler het haalt of niet". Het hangt naar mijn mening deels af van de competitie, maar nog meer als het gaat om speelstijl. Zo weinig spelers "halen" het immers. Kijk naar Fernando Torres. Die jongen gaat in dezelfde competitie van Liverpool naar Chelsea en raakt opeens niks meer. Liverpool speelde immers anders. Een ploeg van achteruit naar een dominerende ploeg waar de ruimtes kleiner zijn: was nooit zijn kracht. Van Shevchenko zei iedereen ook: "die haalt het wel." Dus niet. Zelfde als Torres. Hoewel Milan sterk was Pelle komt in een team terecht met een coach die weet hoe hij hem moet gebruiken. Tadic komt in een competitie terecht waar hij de ruimte en de tijd krijgt om een assist te leveren. Als Tadic naar Spanje gegaan zou zijn denk ik niet dat hij het gehaald zou hebben vanwege zijn techniek. Voldoende voor Engelse ploegen, onvoldoende voor Spaanse ploegen. Heeft niks te maken dus met de sterkte van de competitie, maar alles met de speelstijl. Ik vind persoonlijk bijvoorbeeld ook dat op de top 3 na de Italiaanse competitie het aflegt tegen de Nederlandse als het gaat om kwaliteit en dat de Engelse competitie niet zo sterk is als we denken. De Duitse en de Spaanse competitie lopen ver voor, maar dat was het dan ook wel. De Franse en Protugeze competitie is wel weer vergelijkbaar met ons niveau, maar over de Belgen moeten we ophouden. Anderlecht heeft wat geld en beleid, maar de rest is echt 3x niks. Ze hebben geluk dat het allemaal baggervelden zijn daar want dan zouden ze echt nergens hun voordeel uit kunnen halen.

30 oktober 2014 om 14:03

Tadic blinkt uit in techniek en dan zeg je dat hij niet mee zou kunnen in Spanje? uh?
In de PL krijg je de minste tijd en ruimte van alle competities met fysiek spel en veel duels.

Oftewel geen idee hoe je hier bij komt

30 oktober 2014 om 14:30

Allemaal heel duidelijk uit te leggen. Tadic is technisch van bovengemiddeld niveau in Engeland. Daar blinkt hij dan in uit. In Spanje zijn ze juist allemaal (bijna) even technisch in de basis, zijn de verdedigers juist ingesteld op dergelijke spelers en zou hij daarom juist daar niet uitblinken. In de PL kan een technische speler zichzelf meer ruimte verschaffen en vrije trappen meekrijgen juist vanwege zijn techniek omdat het daar allemaal houthakkers zijn die alleen snelle (walcott) dan wel grote (crouch, Lambert) spelers gewend zijn.

30 oktober 2014 om 16:59

Dan onderschat jij de Serie A enorm.. ik denk dat alleen Ajax en PSV meezonden kunnen doen in de middenmoot in de Serie A. Een Pec,az,heerenveen,twente vecht gewoon tegen degradatie.. als je ziet dat een Cagliari een Ibarbo en Sau (spitsen van min 20 miljoen per stuk) voorin heeft lopen en een pak hem beet Sassuolo een Zaza, Berardi, Sansone kan opstellen dan is de kwaliteiten verdeling toch echt in het voordeel van de Italiaanse clubs. Een Genoa heeft een grotere begroting dan welke Nederlandse club dan ook. Naast de top 3 hebben ook teams als Inter,acmilan,fiorentina,lazio,udinese meer kwaliteit dan de Nederlandse top. Of is Schone even goed als Borja Valero,montolivo, Zimling even goed als Aquilani? Krishna en El Ghazi evenwaardig aan Bernardesci, Cuadrado? en Sightorson,zivkovic,fisher en Millik even goed als Illicic, Rossi, Babacar en Mario Gomez?

30 oktober 2014 om 23:13

De broertjes Koeman zijn leuk bezig!

30 oktober 2014 om 23:39

Chadli is ook goed bezig daar in engeland en dan moet je nadenke hij speelde nig jupiler league paar jaar terug lol

31 oktober 2014 om 00:12

Omdat de premier league hoger wordt ingeschat dan het is.

31 oktober 2014 om 11:37

De clubs uit de eredivisie zujn niets international, de spelers kunnen zich wel bij een internationale ploeg aanpassen , dat is iets heel anders. Volgend seizoen speelt iedereen voorrondes , zegt genoeg overde teams in de eredivisie

southampton wordt na mij mening kampioen

30 oktober 2014 om 13:29

Jij bent alvast aan het oefenen voor de standup comedy avond van aanstaande vrijdag?

30 oktober 2014 om 13:29

Blijven dromen jongen

30 oktober 2014 om 13:29

Meen je die. Dan mag je nog wel eens goed gaan kijken in de premier league. Chelsea staat nu al veel punten voor en worden kampioen

30 oktober 2014 om 13:29

Dus jou mening wordt eerst kampioen en daarna southampton?

30 oktober 2014 om 13:51

Haha, scherp!

30 oktober 2014 om 15:02

Hahaha +1..

OnTopic: zou zomaar kunnen, de grootste concurrentie op dit moment is Chelsea..want wat city nu laqt zien is gewoon om te huilen..en Southampton laat prachtig voetbal en strijdlust zien

31 oktober 2014 om 00:15

Het is helemaal niet scherp. Het was pas scherp als er stond 'na mijN mening'

31 oktober 2014 om 15:11

grappig volwassen jongen zeer volwassen

dat kon iedereen van te voren toch voorspellen dat technisch begaafde spelers uit onze eredivisie , uitblinkers zouden worden in het foutenfestijn van de premier league waar teams onder de top -7 nog niet eens 4 keer naar elkaar kunnen passen...... koeman zij het laats al op de NOS , toen ik bij southampton kwam en ik zag hun positie spel , sprongen de tranen in mijn ogen ( en niet positief )

30 oktober 2014 om 13:31

Nee. Pelle die overal behalve bij Feyenoord geflopt is, had jij daar iets van verwacht? Ik niet. Tadic misschien wel, maar Pelle echt niet. En Soton presteert boven verwachting, en gaat het ook niet volhouden. Top 6 is misschien mogelijk, maar top 4 niet. Arsenal, Chelsea, City, United en Liverpool schat ik hoger in. Everton en Spurs normaal gezien ook.

30 oktober 2014 om 13:39

Stravven. Top 6 is voor southampton natuurlijk wel volhouden he. Qua budget en spelersmateriaal zouden ze daar op voorhand namelijk helemaal niet moeten staan. Kan je toch zien wat een bepaalde speelstijl kan doen in een ander land. Ben er ook van overtuigd dat Louis weer flink gaat heersen als hij het helemaal op de rails heeft (zit er alweer aan te komen).

30 oktober 2014 om 13:45

Inke, dat ligt aan 1 speler. Als Schneiderlin word verkocht of geblesseerd raakt stort Soton in. Schneiderlin is zo enorm belangrijk, gewoon met afstand de beste speler daar op het veld. En houd er rekening mee dat ze tot nu toe 2 topclubs (liverpool en Spurs) gehad hebben en die twee wedstrijden allebei verloren. Na speelronde 19 kun je pas echt iets zeggen, dan moeten ze namelijk pas tegen Chelsea. Arsenal heeft 5 punten minder, maar wel al 4 topclubs gehad. City heeft 2 punten minder, maar die moeten in de eerste seizoenshelft enkel nog tegen Everton en United van de topclubs (ja, ik reken Everton voor het gemak even mee).

30 oktober 2014 om 13:47

Voordeel van Pelle was natuurlijk wel dat hij fysiek enorm sterk is. Ik zou Pelle op voorhand vanwege het fysieke spel in de PL bijvoorbeeld veel meer kans van slagen hebben gegeven dan bijvoorbeeld het relatieve lichtgewicht Finnbogason.

In dat opzicht is het niet geheel verwonderlijk dat Pelle zich relatief snel goed aan lijkt te passen.

Maar wat is onze competitie toch een kl*te competitie! Het niveau is belabberd. Pelle werd ook niks meer nadat hij wegging bij Feyenoord.

Die chronische zelfonderschatting doet ons al jaren meer kwaad dan goed. Nederlandse clubs staan tegenwoordig te bibberen tegen Barca en Rijeka(!!!) omdat Gijp en Snor zeggen dat de competitie zo slecht is geworden.

Als we een keer goed presteren, is het de tegenstander die geen belangen meer had, of een complete offday had.

De Oekraiense, Turkse en Russische competitie zijn echt niet allemaal beter omdat ze wat meer geld ofzo hebben. Wij zijn de competitie met de beste opleidingen ter wereld. Maar tegen Barcelona staat wel iedereen in zn broek te poepen. We hebben geen kwaliteits- maar een mentaliteitsprobleem.

30 oktober 2014 om 13:30

wat heb je beter veel geld of banken in Engeland

31 oktober 2014 om 00:05

Wat een raaskal. Krijg je daar een groen randje voor?

30 oktober 2014 om 13:37

We zijn ook gewoon flut hier in Nederland. Blind, Pelle en Tadic waren echt verreweg de beste 3 spelers in Nederland en gaan met alles respect naar Soton. Ja doen het geweldig inderdaad, maar gingen niet naar de absolute top.

Bony was verreweg de beste speler hier en ging maar naar een Swansea.

Maar het zijn DE uitblinkers en niet heel het team is van dat niveau. En tegen Barca weg gespeeld worden is niet mentaliteit dat is puur en alleen kwaliteit. Kijk eens naar de wedstrijd Barca - Real, wat een snelheid en kwaliteit. Daar kan een Ajax - Feyenoord hie rnooit tegenop.

We leveren zeker goeie spelers af. Maar dat zijn er veel minder dan vroeger.

30 oktober 2014 om 13:40

Eerlijk, dat is overal als ik eerlijk ben. 10 jaar geleden had je Bergkamp, Henry, Vieira, Zidane, Ronaldinho en ga zo maar door. Nu? Nu vind ik het maar wat tegenvallen om eerlijk te zijn.

30 oktober 2014 om 13:43

We zijn echt niet zo flut. De blunders die worden gemaakt in onze competitie, worden net zo goed gemaakt in andere competities. Dit jaar heb je ook weer uitblinkers. Elk jaar gaan de beste spelers weg, maar die komen ook weer terug.

Depay, Clasie, Klaassen, Castaignos, Kongolo, Hendrix, Cilissen, Vermeer, Toornstra, Ziyech, Wijnaldum, Corona etc. zijn allemaal spelers die de rollen van Pelle Tadic en Blind moeiteloos overnemen. Elk jaar komen er gewoon weer goede spelers bij.

Toen Ajax eenmaal zelfvertrouwen had vorig seizoen speelden ze meer Barcelona dan Barcelona. en waren ze beter dan City. Daarna verliezen ze met 3-0 van Red Bull. Zo zie je maar dat de verschillen tussen teams veel minder groot zijn dan je denkt.

30 oktober 2014 om 13:48

Dat komt denk ik omdat de topclubs niet in Nederland durven kopen. Nu zien ze ook dat Pelle, Bont, Blind, Tadic, Vlaar het niveau wel aankunnen. In de toekomst zullen ze misschien dan eerder spelers vanuit Nederland kopen. En omdat ze dat dan doen, gaat bij iedereen de knop om en denken we weer dat de eredivisie een goede competitie is. Terwijl het niveau niet veel verschilt van nu.

30 oktober 2014 om 13:49

Reactie op eerlijk 010

30 oktober 2014 om 13:52

Dat zijn een ander soort spelers, meer finesse en techniek. Nu gaat het voor mijn gevoel meer om snelheid en fysieke kracht. Spelers als Pogba, Vidal en Yaya Touré, dat zijn moderne middenvelders met veel loopvermogen en die worden gewaardeerd. Ronaldo is eigenlijk het perfecte voorbeeld hiervan. Messi heeft meer verfijndheid (begrijp me niet verkeerd, ik ben Ronaldo-fan) maar wordt qua fans toch overvleugeld nu. Internationaal doen clubs als Dortmund, Chelsea en Real het goed vanwege hun snelle, efficiënte spel.

Het spel wordt steeds sneller gespeeld (minder tijd aan de bal) en er wordt op een andere manier getraind. Zo zie ik het in ieder geval.

edit: Ik reageerde op Stravven.

30 oktober 2014 om 14:21

@Eerlijk010 in Engeland kijken ze er anders wel van op dat Bony nog maar bij Swansea speelt. Kijk MOTD van afgelopen weekend maar eens terug. En wie zegt dat Tadic uiteindelijk niet bij een Arsenal of Chelsea terecht komt? Iedereen in Engeland is gek van 'm.

30 oktober 2014 om 14:46

Mensen:

Kijk Ajax 6/7 jaar geleden.

In 1 team toen vd Vaart, Heitinga, Zlatan, Maxel, Chivu Snijeder en dna nog wel een paar! Waren zelfs toen al erg goed gewoon stuk voor stuk en gingen direct naar Real, Inter en Juventus en dat soort teams.

Nu nu gaan ze naar Soton, Spurs en Swansea. Niet meer direct naar de top. En nu nu zijn dat misschien 3 spelers uit heel de competitie.

Volgend jaar zie ik Depay, Clasie en Cilessen een stap maken. En dan zie ik alleen Depay naar de echte top de stap maken. Die andere 2 eerst naar de subtop.

We zijn gewoon afgezakt en leveren nog steeds ieder jaar wel 1 speler af naar de top. Dit was vroeger gewoon veel hoger. Ons niveau is gewoon laag!

Ajax in de Cl is geen schande dat je verliest. Maar Feyenoord en PSV in EL bereiken toch ook niks? Ajax vorig jaar tegen Red Bull ook weg geveegt.

Is puur kwaliteit.

30 oktober 2014 om 16:03

Dat ajax in de cl niks kan doen begrijp ik wel, maar vernederd worden door red bull is echt om je dood te schamen hoor zo goed zijn die helemaal niet.

30 oktober 2014 om 13:45

jij slaat de spijker op zijn kop. De laatste jaren word er alleen maar lacherig gedaan over de Nederlandse competitie en zelfs het Nederlands elftal word kansloos geacht bij een loting met landen die sterk zijn. Feit is dat de spelers die weg gaan als ze er klaar voor zijn allemaal mee kunnen, zo niet uitblinken in een grote Europese competitie. En het meeste erge is dat ze voor een zakcentje worden verkocht. Ze liggen helemaal dubbel in Engeland. Het word tijd dat het Nederlandse voetbal weer ergens voor gaat staan!

30 oktober 2014 om 15:00

Dus omdat Pelle en Tadic goed presteren is de Eredivisie van goed niveau.
Echt, die reacties hier tart alle logica. Ook zwakke competities kunnen topspelers hebben, maar dat zegt helemaal niks over de competitie.

southampton is een dream team

Toch is het niet altijd zo, want Ruiz ging van Twente naar Fulham maar heeft daar weinig kunnen laten zien. Chadli laat het dit seizoen wel wat meer zien. Maar voor Twente als club is het fijn dat er ook eens 1tje meteen het niveau aankan in een andere betere competitie dan de Nederlandse

30 oktober 2014 om 13:34

Maar wel weer op het wk dus denk dat die naar spanje moet of iets in die richting want voetballen kan die wel zag je op het wk en bij twente

30 oktober 2014 om 13:49

Het probleem van Ruiz was dat hij naar Fulham ging. Een ploeg die voetballend niet heel veel kan en kon. Ruiz is een creatieve en aanvallend ingestelde middenvelder. Bij een club als Fulham kom je dan ook niet tot wasdom omdat je niet kunt laten zien waar je goed in bent omdat je continue op je eigen helft speel. Had je Tadic bij laten we zeggen Sunderland neer gezet dan hij had nu ook moeilijk. Spelers die van Twente, Feyenoord, PSV of Ajax komen zijn gewend om 9 van de 10 keer de aanvallende ploeg te zijn, dan is het ook moeilijk aarden als je bij een ploeg komt te voetballen waar je het tegenovergestelde ervaart. Kijk naar van Aanholt. Bij Vitesse een aanvallende back die opviel door zijn rushes en aanvallende kwaliteiten. Bij Sunderland verdedigd hij alleen maar en daar moet de jongen duidelijk aan wennen, die heeft het nu dus moeilijk.

Zo verrassend is het nou allemaal niet. Wanneer je een goede Nederlandse trainer neerzet bij een team met enige potentie, dan is de kans groot dat door de tactische voorsprong dat team goed zal renderen. Nederlandse trainers zijn vaak tactisch veel beter dan hun PL-collega's. En daarnaast zijn Tadic en Pelle gewoon echt prima spelers voor de PL.

30 oktober 2014 om 13:35

Inderdaad tactisch stelt de BPL maar weinig voor. Daar kan een goede coach als Mourinho van profiteren. Bijna iedere coach die in het verleden een goed Serie A team heeft gecoacht zal indruk maken met het spel in de Premier League

denk dat wij als toeschouwers ook een beetje realistisch moeten zijn.
welke top tegenstander heeft southampton daadwerkelijk gehad?
daarnaast welke activiteiten buiten de pl en bekers heeft southampton?

zoals in het artikel al is vermeld, komen reeks toppers aan. als southampton daar goed uit de verf kom dan pas kunnen wij concluderen wat het voor team is..

30 oktober 2014 om 13:43

Het maakt in de PL niet uit toch wie de tegenstander is. Het is toch de sterkste ter wereld. Dan zijn niet alleen de top 3 goed of toch?

30 oktober 2014 om 14:04

Ik heb dit iets later gepost, maar misschien was je wel benieuwd naar het programma.

Nu hebben ze wat "geluk" met de komende 3 wedstrijden. Hull City is de lastigste die kan zeker verloren worden, maar daarna komen Aston Villa en Leicester. Gezien de voorgaande resultaten moeten ze die zeker kunnen winnen en kunnen ze in de flow blijven.

Maar daarna komt het, en hierom gaan ze geen top 6 halen denk ik. Binnen 41 dagen komen ze tegen Man City(thuis), Arsenal(uit), Man Utd(thuis), Burnley(uit) en Sheffield(uit,beker) (2x weer wat makkelijker), Everton(thuis), Crystal Palace(uit, altijd lastig), Chelsea(thuis), Arsenal(thuis) en Man Utd(thuis). Gemiddeld een wedstrijd per 4 dagen waarvan 7 topclubs in 10 wedstrijden waarvan 9 voor de competite.

Benieuwd of Southampton met de druk om kan gaan. Aan het begin van het seizoen verwachtte niemand iets van Southampton en worden ze de hemel ingeprezen. Tegenstanders gaan zich aanpassen op hun, ook benieuwd of Koeman dat tactisch aankan

30 oktober 2014 om 13:39

Het ligt aan 1 speler. Als Schneiderlin wegvalt stort Soton in. Want echt, die loopt op 6 plekken tegelijk lijkt het wel. Met afstand de beste speler van Soton.

30 oktober 2014 om 13:44

Als Soton dankzij alleen Schneiderlin 2e staat stelt de BPL wel heel weinig voor

30 oktober 2014 om 13:49

Dat zeg ik niet. Ik zeg dat Schneiderlin met een paar kilometer afstand de beste speler is. En trouwens, had vorig jaar Suarez weggehaald bij Liverpool en kijk wat er dan gebeurt. Of kijk naar Arsenal, met de kerst eerste met een voorsprong, Ramsey raakt geblesseerd en ze worden 4e. Kijk naar Spurs, dat enkel door Bale 5e werd.

En haal Ronaldo weg bij Real en Real is een stuk minder. Haal Messi weg bij Barcelona en idem dito. Het enige team waar dit niet echt voor geldt is Bayern, omdat die geen speler hebben die er echt met kop en schouders bovenuit steekt.

30 oktober 2014 om 13:59

Jouw vergelijking slaat echt als een verlostang op een maagd.

Schneiderlin is de belangrijkste speler, zowel aanvallend als verdedigend. Wanyama is een heel ander type speler, fysiek sterker, voetballend minder. Jay Rodriguez is een LW of ST, wat heeft die met een CM te maken? En Wanyama speelt meestal al naast Schneiderlin.

En ik sta trouwens niet op mijzelf over Schneiderlin, als ze het daar bij de BBC over eens zijn zal ik wel gek zijn?

Beter voorbeeld: Matic is de belangrijkste speler van Chelsea. Waarom? Niet omdat hij de beste is. Wel omdat je zonder hem gewoon heel veel kwaliteit mist.
Toure is de belangrijkste speler van City. (of in ieder geval afgelopen seizoen). Gewoon omdat ze hem niet kunnen vervangen.

Als Tadic geblesseerd raakt heb je nog Long, Mane en Jay. Als Pelle er niet is kun je daar ook Long en Jay zetten, veel verschil merk je niet. Maar Schneiderlin of Wanyama is een wereld van verschil.

30 oktober 2014 om 14:45

Maar omdat iemand minder opvalt is hij minder goed? Want dat is complete onzin. Dan is Balotelli ook beter dan pakweg Thiago Silva, en dat is ook weer niet waar. Schneiderlin is gewoon de belangrijkste speler met afstand, en mede door hem heeft Soton maar 5 goals tegen gekregen. Want het is niet door het scoren maar juist door het feit dat ze amper goals tegen krijgen dat ze zo hoog staan.

Ik vind het echt leuk om te zien hoe goed pelle, tadic en koeman het daar doen. Dit had natuurlijk niemand verwacht en hier kunnen we met zn allen gewoon heel trots op zijn.

Nouja als Tadic met briljante passjes spelers alleen voor de keeper blijft zetten en Pelle de ene na de andere bal erin rost gaan ze echt ver komen. Vallen die 2 weg hebben ze wel een probleem.

Op het middenvelld en achterin hebben ze enigsinds spelers om het een en ander op te vangen (al word ik niet vrolijk van bijvoorbeeld Gardos) maar als je Wanyama op de bank kan houden af en toe zit dat wel aardig.

Wat een optimistisch gelul weer. Southampton heeft tot nu toe alleen twee topclubs tegen ze gehad. Hierin werd ondanks het slechte doen van Spurs en Liverpool gewoon verloren. Nu hebben ze wat geluk met de komende 3 wedstrijden. Hull City is de lastigste die kan zeker verloren worden, maar daarna komen Aston Villa en Leicester. Gezien de voorgaande resultaten moeten ze die zeker kunnen winnen en kunnen ze in de flow blijven.

Maar daarna komt het, en hierom gaan ze geen top 6 halen denk ik. Binnen 41 dagen komen ze tegen Man City(thuis), Arsenal(uit), Man Utd(thuis), Burnley(uit) en Sheffield(uit,beker) (2x weer wat makkelijker), Everton(thuis), Crystal Palace(uit, altijd lastig), Chelsea(thuis), Arsenal(thuis) en Man Utd(thuis). Gemiddeld een wedstrijd per 4 dagen waarvan 7 topclubs in 10 wedstrijden waarvan 9 voor de competite.

Halen ze minimaal 15 punten van de 27, dan kun je gaan spreken van een top 6 plek. Maar hoe graag ik het Koeman en Pelle gun, ze mogen blij zijn als ze niet te ver terug zijn gezakt naar plek 10 bijvoorbeeld. Want het programma daarna is wel weer gunstig, en kun je misschien weer richting die top 6 gaan. Plek 8 of 7 zou gewoon een uitstekende prestatie zijn, maar ik denk dat de top 7 bepaald gaat worden door Arsenal, Chelsea, Everton, Liverpool, Man City, Man Utd en Tottenham. Met een beetje geluk kunnen ze Everton of Tottenham nog onder zich houden, dat zou een weergaloos eindresultaat zijn.

Overigens moet ik wel zeggen dat de lof misschien iets te veel uitgaat naar de aanval. Want waarom het vooral goed gaat is vanwege de goede verdediging, slechts 5 tegendoelpunten.

Southampton doet het natuurlijk op dit moment buitengewoon goed. Echter moeten ze volgens mij nog tegen de meeste top clubs spelen. Tadic had ik qua voetballend vermogen wel verwacht dat hij het niveau aan kon. Pelle daarentegen verbaas ik me wel over. Hij blijft ze makkelijk in het net leggen.

Die Schneiderlin wil nu zeker wel blijven... Southampton doet het fantastisch en dat vind ik heerlijk om te zien met Koeman, Tadic en Pelle. Gun het ze van harte.

Om eerlijk te zijn was ik één van die pessimisten die dacht dat Pelle zou floppen in Engeland. Ben blij dat hij mij de mond gesnoerd heeft. Lijkt zich prima op zijn plek te voelen en ik denk dat Koeman toch een grote bijdrage in zijn prestaties heeft. Bij Feyenoord heeft Pelle zich al gemanifesteerd als goalgetter en in Engeland gaat hij vrolijk verder.
Over Tadic was ik altijd al optimistisch, Gezien zijn spel en techniek is hij een perfecte speler voor de PL. Sterk aan de bal, gebruikt zijn lichaam altijd goed en heeft daarnaast altijd oog voor medespelers. Geweldige voetballer en mooi om te zien dat ook hij zich goed gemanifesteerd heeft in de Pl.
Enfin, het seizoen is nog lang...kan nog van alles gebeuren.

De Nederlandse eredivisie is gewoon matig maar zet de goede spelers bij elkaar in 1 team van de afgelope jaren en je doet redelijk mee in de CL
Cillessen
V de Wiel de vrij vertongen Willems
De jong blind clasie
Depay suarez Tadic zou best wat vergeten zijn, maar zijn maar s een paar namen

Van zowel Tadic als Pelle was ik overtuigd dat ze het gingen maken in Engeland.
Maar als je mij een paar jaar geleden had verteld dat ik dat zou gaan denken over Graziano Pelle (de man van zes doelpunten per seizoen bij Az), dan had ik je niet geloofd.

Pelle is altijd een geweldige voetballer geweest, maar pas bij Feyenoord viel het kwartje opeens echt en ontwikkelde hij de echte winnaarsmentaliteit en de bijbehorende durf.
Ik weet nog steeds niet waarom het opeens ging lopen bij hem, maar toen zag ik wel dat hij overal zou kunnen slagen als hij die mentaliteit en passie vast zou blijven houden.

Fysiek sterk, technisch sterk. Dan ben je al een eind op de goede weg in Engeland.
Maar Pelle voegt daar ook nog een dosis pure genialiteit aan toe. Net zoals Suarez en Ibrahimovic doet hij soms dingen waar veel andere spitsen niet eens aan durven te denken.
Klasse.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren