Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Wil Bayern München soms bij Kerst al kampioen zijn?'

Laatste update:

Bayern München neemt het zaterdag op tegen Borussia Dortmund en hoewel het verschil tussen beide ploegen op de ranglijst enorm is, is het treffen toch bijzonder beladen. Dat heeft alles te maken met Marco Reus: Bayern haalde Mario Götze en Robert Lewandowski al weg bij BVB en zou nu ook overwegen om Reus aan te trekken. Daar is men in Dortmund niet blij mee.

/

Karl-Heinz Rummenigge, directeur bij Bayern, maakte in augustus bekend dat Reus door een clausule in zijn contract in de zomer voor 25 miljoen euro kan vertrekken. In Dortmund vraagt men zich af waarom Rummenigge het nodig vond om dit naar buiten te brengen. Het stoort Borussia dat bestuursleden van Bayern praten over de sterspelers van de club en voor aanvang van het treffen in de Allianz Arena laat de directie van Borussia de ontmoeting met het bestuur van Bayern schieten.

Voor het duel om de Duitse Supercup ontliepen de bestuursleden van beide clubs elkaar ook al. "We gaan naar München om een wedstrijd te spelen, niet om koffie te drinken!", maakt technisch directeur Michael Zorc van Borussia duidelijk. Hij probeert Reus nog te verleiden om een nieuw contract te tekenen, maar het ziet er niet naar uit dat dit gaat lukken.

Uli Hoeness, de voormalig voorzitter van Bayern, vraagt zich af of zijn geliefde club wel werk moet maken van de komst van Reus. "Hier moet goed over nagedacht worden", zei Hoeness, die momenteel in de gevangenis zit, volgens BILD. "Wil Bayern al bij de Kerst kampioen zijn?" Bayern is momenteel de koploper van de Bundesliga, met 21 punten; Borussia heeft pas 7 punten en staat vijftiende.

Bayern München moet Marco Reus kopen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niet zo gek dat Reus waarschijnlijk niet gaat bijtekenen. Die kan naar iedere topclub waar hij heen wil als hij voor 25 miljoen op te halen is.
Wellicht dat men in Munchen al vooruit denkt met in het achterhoofd dat Robben en Ribery allebei de 30 zijn gepasseerd. Die kunnen wellicht nog 2 a 3 jaar op topniveau mee, maar dan zal het beste er wel vanaf zijn. En een klassespeler als Reus is normaal niet voor dat geld te koop, als deze al te koop is..

30 oktober 2014 om 11:19

Ik denk Robben 1 en Ribery max 3 jaar dan zijn ze over de top!

30 oktober 2014 om 11:25

Ribery is 2 jaar ouder dan Robben en kan 2 jaar langer mee? Wow.

30 oktober 2014 om 11:29

Ok, dat heb je goed onderbouwd ook. Waarom Robben nog maximaal 1 jaar?

Ontopic: Ik heb voor beide clubs wel een zwak, al komt het door de supporters (borussia), de knappe financiële situatie (bayern) of het mooie voetbal (allebei), maar ik zou het zeker niet netjes zijn van Bayern om Reus ook nog op te halen, zwakke wijze van handelen richting je grootste concurrent. Ik hoop dan ook echt dat een andere topclub, bij voorkeur dan een Engelse, Reus ophaalt. Het liefst zou ik willen dat hij bijtekent, maar dat zie ik niet gebeuren

30 oktober 2014 om 11:37

Robben is in de vorm van zijn leven en Ribery heeft afgelopen jaar echt vaak last gehad van blessures en andere kwaaltjes;

Robben gaat nog minstens 2-3 jaar verder op dit niveau. Ribery waarschijnlijk 1 à 2.

30 oktober 2014 om 12:59

Ribery is eigenlijk al gewoon klaar hoor, die moeten ze gewoon zo snel mogelijk vervangen. Robben gaat idd nog een aantal jaren meer. Dat is vooral te hopen voor het natiobale elftal, want zoals guusje al zei: Nederland = Robben.

30 oktober 2014 om 13:06

Idd ribery is al over de top wordt niet meer beter dus kun je beter nu reus halen ga je er nog dik op vooruit ook

30 oktober 2014 om 13:29

Ermantoruglo. Daar maak je toch wel een enorme mispeer. Robben is de laatste jaren alleen maar beter en beter geworden. Heeft tegenwoordig daarbij minder last van pijntjes en blessures. Ribery is al een tijd lang aan het afzakken en krijgt alleen maar meer last van pijntjes en blessure. En dan zou Ribery ineens langer meegaan op topniveau dan Robben? Vrij vreemde constatering. Daarbij vind ik dat Robben het laatste anderhalfjaar een niveau haalt dat Ribery zijn hele carriere nooit heeft gehaald.

30 oktober 2014 om 22:52

Iemand die in de gevangenis een straf uitzit kan beter niet te veel zeggen vind ik.

30 oktober 2014 om 15:25

Sommige mods...

barcelona moet hem halen, Want hij is super goed

Hier heb je je onderbouwing

Heb echt geen sympathie meer voor bayern. Koop lekker spelers uit engeland spanje frankrijk en Italië maar niet van je concurrenten bayern.

30 oktober 2014 om 11:22

Is ook een manier om kampioen te worden, gewoon alleen maar de beste spelers uit je eigen land kopen...

Toch jammer dat het team dat Klopp op heeft gebouwd, zo snel alweer uit elkaar is gevallen. Maar dat maakt de prestatie van Borussia alleen maar beter, finale CL halen een aantal jaar geleden terwijl de club nog daarvoor sterven na dood was.

Bayern mag dan wel financieel gezond zijn, maar die verleiden spelers eerst zodat ze niet meer willen verlengen bij hun oude club. Daarna komt Bayern die ze voor een 'prikkie' ophaalt en 1-2 jaar daarna weer leuk doorverkoopt.

30 oktober 2014 om 11:48

Beetje onzinnig om spelers uit een ander land te halen als je transfervrije dan wel 'goedkope' spelers kan aantrekken die zich meer dan bewezen hebben in de competitie waar je in speelt.

Ik ben het er overigens mee eens dat het zeker niet leuk en bevorderlijk voor de competitie is als Bayern 1 voor de 1 de toppers van Borussia weg haalt hoor, maar uit sportief en zakelijk oogpunt is het natuurlijk begrijpelijk.

30 oktober 2014 om 13:00

Wat als Reus naar het buitenland gaat en Bayern een andere topspeler haalt? Dan is het reultaat toch hetzelfde? Bayern een topspeler erbij, Dortmund er een kwijt. Wat boeit het dan als Bayern Reus koopt?

Bundesliga was leuk aan het worden, nu is te voorspelbaar. Bayern kampioen, verassende nummers 2 en 3 vaak, maar wel op 15+ punten achterstand. CL is dan alleen nog maar moeilijker.

In nl spreken we van een mickey mouse competitie; duitsland en spanje zijn ook op weg dit predikaat te verdienen. Je weet nl 100% zeker dar real of barca en munchen kampioen worden.

30 oktober 2014 om 11:23

Vergelijk Duitsland dan met Schotland en Celtic

30 oktober 2014 om 14:27

Haha. Zit wat in. Nee, niveau van die andere clubs is natuurlijk nog steeds erg hoog!

30 oktober 2014 om 11:24

Daarom is Atletico ook de regerend kampioen in Spanje

Maar even zonder gekheid: uiteindelijk schieten die clubs zichzelf in de voet. Het vroege kampioenschap van Bayern afgelopen seizoen heeft ze de CL gekost, daarvan ben ik overtuigd. De spanning gaat er toch af en probeer maar eens 1 op de 4 wedstrijden top te zijn als de andere 3 wedstrijden nergens om gaan. Eens kijken hoe dat dit jaar gaat.

Dortmund heeft trouwens in de zomer een aantal deals met megasponsoren gesloten, die ze bijna dezelfde mogelijkheden geven dan in München. Maar het lijkt er toch op dat te lang gewacht is met doorselecteren in de spelersgroep. Bovendien vond ik het terughalen van Kagawa en Sahin al niet erg handig. Klopp moet nu laten zien uit welk hout hij gesneden is en deze ploeg terugbrengen naar een top-4 klassering. Dat zal nog moeilijk zat worden...

30 oktober 2014 om 11:29

Ja in Spanje is het net zoals in Nederland af en toe wordt er een ander team kampioen. hier is het afgelopen 20 jaar 17x PSV en Ajax geweest en 1x Feyenoord, AZ en Twente.

30 oktober 2014 om 11:39

@Morgan,

Nederland is geen mickey mouse competitie, omdat Ajax al vier keer achter elkaar kampioen is geworden. Maar eerder omdat het niveau in Nederland gewoon bedroevend laag is. In landen zoals Spanje ligt de kwaliteit van de overige ploegen gewoon vele malen hoger.

30 oktober 2014 om 12:50

Verschil is nog wel dat het in Nederland vaak nog wel spannend is. Vaak zijn het 4 ploegen die vrij lang meedoen om het kampioenschap. In Spanje zijn dat over het algemeen slechts 2 ploegen. Vorig jaar was dan ook een uitzondering op de regel.

30 oktober 2014 om 14:23

Dat ben ik idd helemaal met je eens. Een sevilla speelt feyenoord helemaal weg maar heeft 0,0 kans om kampioen te worden.

30 oktober 2014 om 18:39

Als clubs in Nederland net zo'n financieel wanbeleid mochten voeren zoals het in Spanje gebruikelijk is, zou de eredivisie hoger aangeschreven staan.

30 oktober 2014 om 11:58

Ik weet niet waarom jij denkt dat Nederland de Mickey Mouse competitie wprdt genoemd, maar volgens mij is dat om het belabberde niveau. Met het niveau van Duitsland en Spanje is niks mis mee. De topclubs zijn de beste van de wereld, beter dan de engelse topclubs en daaronder heb je genoeg clubs met een eigen identiteit en goed voetbal. In Nederland is het iedereen aanvallen op goed geluk.

30 oktober 2014 om 12:09

Atletico is net kampioen geworden. Beetje een domme uitspraak

30 oktober 2014 om 14:25

Uitzonderingen zijn er gelukkig altijd. T zal dit jaar vast wel weer 1 van de 2 worden

30 oktober 2014 om 14:34

Dacht jij vorig seizoen ook gewoon. Gelukkig doen de Spaanse clubs(subtop) het dan wel goed in Europa in tegenstelling tot de Duitse

Bah Bah, mede hierdoor ben ik mijn sympathie voor Bayern volledig verloren. Koopclub bij uitstek, doen zich voor als het braafste kind van de klas maar ik vind dit gewoon misselijkmakend. De Bundesliga is voor de komende 3 seizoenen van tevoren al beslist. Zonde.

Enige waar ik absoluut wel sympathie voor heb is dat het allemaal eigen geld is, dat is wel even wat anders dan 90% van de andere topclubs. Chapeau.

30 oktober 2014 om 11:42

Beginnen met Bah Bah/misselijkmakend en eindigen met Chapeau. Haha. Koopclub bij uitstek, dat vind ik wel meevallen. Clubs als City, PSG en Chelsea zijn toch nog een stapje hoger. Ãœberhaupt weet ik niet wat hier misselijkmakend aan is, moet je dan ook echt kokhalzen enzo of is het bij wijze van spreken?

Ik snap oprecht niet waarom je Bayern nu niet meer sympathiek zou vinden. Bij voetbal heb je nu eenmaal een transfermarkt en daarmee de mogelijkheid spelers op te kopen. Dortmund wist daarbij dat ze met zo'n afkoopsom Reus vroeg of laat kwijt zouden raken. Maar goed, hij is nog niet weg.

30 oktober 2014 om 11:48

Ja wat moeten ze dan doen? Ze hebben hun vermogen helemaal zelf oogebouwd..ze kunnen er toch ook niks aan doen dat de concurrentie achter blijft? Moeten ze reus voor 25 miljoen soms laten schieten zodat ze beetje concurrentie hebben? Waarom geven ze niet gelijk gotze gratis terug? Is wat beter voor de competitie..kom op zeg. Je ziet ajax toch ook niet een deel van hun 100 miljoen even aan fey of twente geven zodat de competitie beter word. Moeten de clubs maar zelf voor zorgen.

30 oktober 2014 om 12:00

De hele term koopclub is uit zijn verband getrokken.

Voor mij betekent die term toch vooral dat een club alles probeert binnen te halen wat los en vast zit en zoveel topspelers binnen haalt dat de helft op de bank moet plaatsnemen omdat je er maar 11 op kan stellen. Voorbeeld is Manchester City dat op een gegeven moment Aguero, Balotelli, Tevez en Dzeko in de selectie had zitten en dan Adebayor nog uit hadden geleend.

Om in de absolute top mee te doen moet je gewoon spelers aantrekken. Geen enkele club ter wereld kan dat met alleen zelf opgeleide spelers. In essentie is iedere club een koopclub. Ik denk dat menigeen zich verkijkt op hoeveel spelersmutaties een gemiddelde Eredivisieclub heeft per seizoen.

Zolang een club gerichte aankopen doet om het team te versterken dan kan je toch lastig stellen dat ze verkeerd bezig zijn.

30 oktober 2014 om 12:21

Bayern doet het met een combinatie van jeugd en aankopen. Dat doet elke topclub ter wereld. Het enige verschil is dat Bayern het met veel meer eigen jeugd doet dan de meeste andere topclubs.
Ze moeten zich echt schamen zeg.

Een van de beste spelers in de wereld voor zo'n prijs, dat moeten ze proberen.

Neuer
Lahm
Dante
Boateng
Alaba
Schweinsteig
Alonso
Robben
Gotze
Reus
Lewandowski

Bayern perfectioniseert haar team. Ribery en Robben zijn aardig op leeftijd en Reus zou hun twee gemakkelijk kunnen vervangen.

In Dortmunds opzicht is het uiteraard frustrerend. Maar zo gaat het eenmaal in de voetballerij.

25 miljoen? Dat is maar een koopje voor een geweldenaar als Reus...

Ach, je moet ook niet van Dortmund naar Bayern willen gaan. Voor jongens als Götze en Reus is vanuit de top van Engeland en Spanje ook meer als voldoende interesse, waarom zou je dan een stap opzij doen??

30 oktober 2014 om 13:10

Volgens mij weet jij niet wat een stap opzij is. Bayern is veel beter dan welke Engelse club dan ook.

30 oktober 2014 om 14:07

Ik bedoel dat je van een Duitse topclub naar een Duitse topclub gaat en dat blijft toch echt een stap opzij.. En ja, Engelse clubs doen het eens stukje minder de afgelopen jaren Europees gezien, maar het is een fantastische competitie. Waarom in Duitsland blijven hangen?? En als je het doet, waarom niet de uitdaging aangaan om dat met Dortmund te worden??

31 oktober 2014 om 09:32

Ok dat is een punt. Maar de afgelopen tien jaar is de stap van de Duitse (sub)top naar Bayern zo veel vaker gezet dan de stap van de Duitse (sub)top naar Engeland. Dat betekent denk ik dat de spelers daar helemaal geen zin hebben in de Premier League. In Nederland staat de EPL er misschien beter op dan de BL, in Duitsland zijn ze er kennelijk helemaal niet in geïnteresseerd. De Bundesliga is natuurlijk ook een prachtige competitie.

Vorig seizoen was een ander team kampioen van Spanje!

Bayern wordt purr kampioen op basis van het leegkopen van concurrentie wat een prestatie hoor

Reus is niet nodig bij Bayern, puur verspilling van geld, wel zie ik hem goed passen bij Arsenal, Atletico. maar graag zie ik hem bij Milan maar dat gaat nie gebeuren, El sharaawy speelt al op zn plek.

30 oktober 2014 om 11:47

Waarom zou Reus in vredesnaam naar Milan willen?? Arsenal zou hem kunnen gebruiken maar die hebben toch echt wel andere prioriteiten in de vorm van grotere behoeftes op versterkingen op andere posities.

Reus gaat denk ik alleen weg als hij naar een club kan waar die serieus kans kan maken op het winnen van de CL. BM is wel de meest voor de hand liggend.

30 oktober 2014 om 12:39

ik zeg toch dat IK het graag wil, ik zeg niks over Reus zelf...
en buiten dat er zijn slechtere clubs om voor te spelen en een hoop minder mooie clubs..

Ik begrijp dat het voor niet bundesliga volgers zorgwekkend overkomt. Echter, zie ik het toch genuanceerder. Ja, bayern handelt niet goed in deze. Sterker, het is schandalig, en een steekspel der bestuurders. Op termijn verwacht ik wel grote concurrentie van leverkusen, dortmund en schalke. Deze clubs zijn met goed beleid een team aan het bouwen. Mönchengladbach en Hoffenheim zijn ook geen walk-overs. Wolfsburg kan ook behoorlijk wat, gezien de solide financiele positie.

30 oktober 2014 om 11:46

Dat doet er niet zo zeer toe. Het is hetzelfde als Ajax de afgelopen 3 jaar achtereenvolgens Strootman, Mertens en Depay opgehaald had bij Psv, om het maar even met Nederland te vergelijken. Dat is gewoon niet chique.

30 oktober 2014 om 11:54

Geloof me, als die spelers een afkoopsom hadden van 4 miljoen had ajax het echt wel gedaan, moeten de spelers dat zelf ook willen natuurlijk, maar een 4/5 miljoen voor ajax is zoals deze 25 miljoen voor bayern. Lastig om te laten schieten, en aangezien dortmund zelf die afkoopsom in het contract heeft gezet, is het bayerns goed recht om hem te halen. Het zou zelfs dom zijn om het niet te doen als je kijkt naar de leeftijd en blessures van ribery

30 oktober 2014 om 11:59

Ja, precies. Ik praat het niet goed, maar denk wel dat elke club zo zou handelen

30 oktober 2014 om 12:06

Tja, op termijn, dat is zeggen dat Tottenham op termijn ook kan concurreren om de titel. Alleen Dortmund komt redelijk dicht in de buurt bij een topclub qua begroting, maar ook zij zijn niet in staat haar sterren te behouden.

De rest van die clubs zijn keiharde subtop, die clubs ontbreekt het aan kapitaal en/of naam om topspelers aan te trekken en vast te houden. Of denk je echt dat een Draxler blijft?

Het zal de komende tien jaar simpelweg niet spannend worden.

30 oktober 2014 om 12:26

Wolfsburg kan qua kapitaal gemakkelijk mee met bayern. Volkswagen pompt er geld in waar nodig. Zodra schalke weer schulden vrij is, hebben zij ook gewoon de middelen om spelers als Draxler te behouden. Die draaien namelijk ook een omzet van over de 200 miljoen, met rek naar boven.

30 oktober 2014 om 14:08

Het gaat ook om statuur. Op den duur zoek je een club op die wel die hoofdprijzen kan binnenslepen.

30 oktober 2014 om 12:13

Het blijft de Bayern competitie en Leverkusen en Schalke krijgen geregeld slaag in Europa.

25 miljoen euro is niks voor deze man, een geweldenaar! Maar voor de voetbalwereld is het natuurlijk tof als ie naar een andere club dan Bayern München verkast, als Manchester United fan zie ik hem graag komen, vooral voor dat schijntje haha!

Bayern verpest echt de competitie.. snap ook niet dat gotze en lewa naar bayern gingen...

30 oktober 2014 om 12:12

Omdat ze voor het beste team willen spelen.

30 oktober 2014 om 17:11

Uhm, volgens mij werd Dortmund kampioen toen gotze, reus en lewa nog bij Dortmund speelde. Ze willen meer verdienen.. maar waarom bij ' de concurrent'?

het kampioenschap zal voor Bayern een leuk cadeautje zijn maar ik weet niet of het handig is als ze hiervoor Reus moeten aanschaffen. Reus is natuurlijk een redelijke speler maar om hem nou ook te kopen is ook weer een beetje overdreven. Met de kwaliteit die Bayern al op het veld heeft staan en op de bank heeft zitten kunnen ze beter het wat ze voor Reus willen uitgeven doneren aan het AIDS-fonds of een ander goed doel zoals ze eerder al hebben gedaan.

Bayern pakt het gewoon goed aan. Ze hebben bergen eigen geld. Een van de beste, zo niet de beste selecties van de wereld. Dat ze dan met hun eigen geld spelers kopen is dan ook logisch. In de top telt alleen de winst en de volgende prijs.

Dat mensen het romantiseren en er een hekel aan hebben dat iemand domineert, topspelers koopt en liever zien dat selecties uit 11 zelfopgeleide speler bestaan is hun eigen fout. Zelfs bij de amateurs bestaat dat niet meer. Dan kan je beter stoppen met het volgen van voetbal.

En dan de Dortmund klagers. Zij verwijten Bayern wat zij in de jaren 90 zelf deden. Wat een onzin.

Geld maakt voetbal kapot!

Real, Barca en Bayern kunnen zich alles permitteren. (mede door belachelijke regels van de fifa)

De Champions League is niks meer dan een voorronde tot de halve finale. Sterker nog, de wissel elftallen van deze clubs zouden ook de kwart finale halen.

Ronaldo en Messi zijn 's werelds beste omdat ze met 's werelds op 2 na 3 na 4 na etc. beste voetballers samen spelen die de ballen tegen andere clubs net zo makkelijk neerleggen als dat Ronaldo en Messi ze afmaken.

Als je 18 jaar bent of jonger weet je niet beter... Maar iedereen die de jaren 90 en verder terug (wat ik dan weer niet heb) heeft meegemaakt weet wat ik bedoel. Het was gewoon altijd spannend... vanaf de poulefase af aan... In Italie had je Parma, Inter, Milan, Lazio, Juve... Dortmund, een heel jong Ajax en Marseille wonnen de Champions League... en de absolute uitblinkers hadden het niet zo makkelijk als dat Ronaldo en Messi het nu hadden. Ronaldo (brazilie) was beter dan Ronaldo7 en Messi, en Zidane en Litmanen in Ajax jaren waren zeker weten beter dan Modric, Xavi en Iniesta nu!

30 oktober 2014 om 12:35

Daarom is er de afgelopen jaren altijd een andere champions league winnaar geweest, nog nooit heeft iemand de titel geprolongeerd. En wat te bedenken van atletico en borussia had jij verwacht dat zij de finale zouden halen?
Het is gewoon onzin wat jij zegt. Er zijn altijd favorieten geweest.

30 oktober 2014 om 13:18

Onzin wat ik zeg... ??

Even de finalisten met daar achter de halve finalisten op een rijtje! Het verklaart je ongelijk... Tuurlijk zullen er uitzonderingen zijn zoals Dortmund en Atletico. Maar ik neem je niets kwalijk want je komt uit 1997 zie ik aan je profiel!

2011 Barca - Manchester... Real - Schalke
2012 Chelsea - Bayern... Barca - Real
2013 Bayern - Dortmund... Barca - Real
2014 Real - Atletico... Barca - Bayern

4x Real bij laatste 4
4x Barca bij laatste 4
3x Bayern bij laatste 4
1x Schalke, Manchester, Chelsea, Dortmund en Atletico

9 x Spanje, 5x Duitsland, 2x Engeland


1996 Juventus - Ajax ... Nantes - Panathinaikos
1997 Dortmund - Juventus ... Manchester - Ajax
1998 Real - Juventus... Monaco - Dortmund
1999 Manchester - Bayern ... Juventus - Dynamo Kiev

4x Juventus
2x Dortmund
2x Ajax
2x Manchester Utd
1x Bayern, Dynamo, Nantes, Monaco, Panathinaikos, Real

4x Italie, 3x Duitsland, 2x Nederland, 2x Engeland, 2x Frankrijk, 1x Griekenland, 1x Oekraine en 1x Spanje

Zonder Reus en Lewa werden ze ook kampioen. Neemt niet weg dat ik denk dat BM 'gewoon' van Reus af moet blijven. Het is één van mijn favoriete spelers, maar het is gewoon geen stijl om je grootste concurrent leeg te kopen. Gotze was begrijpelijk en is een marktconforme prijs voor betaald (37 miljoen voor een 20 jarige). Lewa was al twijfelachtig (die had zelf voor een andere club moeten kiezen) en Reus moet gewoon naar Engeland/spanje om de gemoederen een beetje in toom te houden.

30 oktober 2014 om 14:12

Alleen om de gemoederen in toom te houden zou je een koopje als reus laten gaan?
Reus is buitencategorie! Juist op een positie waar Ribery op dit moment speelt en die juist minder wordt. Ik zou het wel weten als ik Bayern was want het is gewoon zakelijk gezien een goede stap.

Bayern heeft niet besloten dat er maar 25 miljoen betaald hoeft te worden dus dan kan je bayern ook niks kwalijk nemen als ze gewoon de "vraagprijs" van dortmund op tafel leggen.

30 oktober 2014 om 16:27

Het is zakelijk gezien inderdaad een topdeal, maar als je het zakelijk wil bekijken heb je met Shaqiri of Gotze de opvolgers al in huis en is hij overbodig. Sportief gezien lever je met Reus wel de minste kwaliteit in als Ribery eindelijk vertrekt. Ik heb er een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant krijg je zo de hele Bundesliga tegen je, aan de andere kant was dat altijd al zo en heb je zo een speler van buitencategorie voor een koopje. Er verandert wat dat betreft weinig voor de publieke opinie van Bayern. Als je het zo bekijkt zou het dom zijn als ze het niet proberen (duitser, toptalent, jong, lage prijs, na vertrekt van Ribery beste opvulling van 'zwakke' plek).

Als ze hem kopen dan komt er bij mij in ieder geval wel een Bayern shirtje met Reus achterop in huis. Na Robben is hij mijn favoriete speler in de Bundesliga.

Man man, wat een elftal hebben die gasten zeg...

Reus er nog bij en de bank van Bayern zou ook met 2 vingers in de neus kampioen worden. Dit is toch even van een ander niveau als Barcelona en Madrid.

Ik word altijd een beetje moe van dat gezeur dat Bayern alles weg koopt. Feit is dat je Bayern toch vlot 2 tot 3 keer zoveel kunt verdienen als bij Borussia. Verder was Lewandowski transfervrij en hij koos toch voor Bayern , terwijl waarschijnlijk naar genoeg andere clubs kon. Ik zou als ik Reus was ook gewoon naar Bayern gaan. Het leefklimaat in zuid Duitsland is veel beter als bijvoorbeeld in Madrid waar het de helft van het jaar bloed en bloed heet is. Als je bij Bayern voetbalt kun je in Berechtesgaden of Kleinwalsertal gaan wonen veel mooier kun je bijna niet wonen.

Als deze man toch naar Arsenal zou komen.... Reus-Walcott-Sanchez

Als Walcott weer fit is misschien weer uitproberen als spits. En anders Welbeck daar.

Kans dat hij komt is misschien wel 1% maar dromen mag altijd.

30 oktober 2014 om 14:07

Ik vind persoonlijk de overstap van Dortmund naar Arsenal geen echte vooruitgang. Sterker nog als ik voetballer was en ik kon kiezen tussen die twee clubs zou ik alleen twijfelen over arsenal omdat die competitie leuker is en omdat zij waarschijnlijk een hoger salaris betalen. Qua club, spel en spelers vind ik Dortmund op dit moment gewoon beter.

30 oktober 2014 om 15:26

Het onderlinge duel in de Champions League zei genoeg denk ik...

Dat was één veegpartij en Arsenal mocht blij zijn dat het bij 2-0 bleef.. Wanneer het 5-0 was geworden had niemand die die wedstrijd gezien heeft raar opgekeken.

Voor de BL is dit waarschijnlijk geen goede zaak, omdat Bayern ten koste van een concurrent sterker wordt. Aan de andere kant is het voor Duitsland wel mooi dat de beste (duitse) spelers ook actief blijven in Duitsland.
Kan Bayern dit maken? Tuurlijk, de afkoopsom hebben zij niet bepaald, dat heeft Dortmund zelf gedaan. Iedere club is dus vrij om Reus een contract aan te bieden, mits ze 25 Miljoen betalen aan Dortmund. Ik zie Reus in ieder geval liever bij Bayern dan bij Real Madrid, Barca, Chelsea, City enz.

Zouden ze denk ik niet erg vinden. Maar als duitste vooruit zal gaan met alleen heerschappij van Bayern betwijfel ik. Maar denk nniet dat bayern dat erg zou vinden.

Naar Madrid zou ik ook niet gaan als ik hem was. Het liefst zie ik hem bijtekenen bij Dortmund. Ik denk niet dat geld een probleem moet zijn in Dortmund. Oke hij kan misschien drie keer zoveel verdienen bij Bayern maar waarom maakt Dortmund geen uitzondering voor hem en bieden ze hem een topsalaris aan. Maar waarschijnlijk wil hij iets anders proberen wat ik uiteindelijk wel begrijp maar ik zou het toch teleurstellend vinden als hij dan toch naar Bayern zou gaan. Hij zou bij Dortmund een legende kunnen worden.

Bayern streven de laatste 20 jaar is om de beste Duitse voetballers in hun elftal te hebben, en dat gaat ze lukken ook. Ik heb veel meer problemen met de PL die elke enigszins goede voetballer naar Engeland halen , stoort mij veel meer. En ik zie Reus wel

30 oktober 2014 om 14:10

Nog niet klaar, sorry. Ik zie Reus veel liever in de Buli voetballen als ik het buitenland. Bayern kan trouwens niet anders wil het met de Europese top meekomen. En je kunt het Bayern niet kwalijk nemen dat ze het financieel beter doen dan hun contact


Wat een reacties allemaal... en 52% bij die poll stemt oneens, wat een stel idioten.

Het gaat over Reus een absolute wereldspeler die op te halen is voor 25mil... Dat is voor de absolute topclubs wisselgeld voor een speler van dat kaliber.

Elke topclub die niet eens een poging zou wagen zou gewoon dom zijn...

En dan dat gehuil over hoe misselijk Bayern wel niet bezig is. En iedereen in de "care" modus voor Dortmund. Maar als de eigen club waar men fan van is een Reus zou halen zou men een gat in de lucht springen... Dan zou men niet zeggen van "oooohhh, Dortmund en de Budesliga zijn nu verzwakt".

Als topclub zijde denk je eerst aan jezelf en dan misschien de rest van de competitie.

30 oktober 2014 om 14:04

Helemaal mee eens. Dortmund zet overigens zelf die clausules in de contracten dat ze voor een bepaald bedrag te halen zijn. Dan moeten ze achteraf niet zeuren dat dat bedrag betaald wordt.

30 oktober 2014 om 18:43

Ja, helemaal waar..

Het zou toch belachelijk zijn van Bayern om niet te proberen en ergens anders een vergelijkbare speler voor misschien wel het 3 dubbele van de afkoopsom van Reus te halen.

Mensen maken zich ook zo druk alsof Bayern hier de macht heeft. Het is nog steeds aan Reus zelf. Die clausule wil zeggen dat je het met de speler zelf kan regelen zonder da zijn huidige club zich daarmee kan betrekken. En zoals jij ook al zegt, zijn huidige club heeft hem die clausule gegeven.

En Bayern heeft er ook maar "via via" te horen gekregen dat die clausule 25mil bedraagt. Maar als ze bij Dortmund denken dat niemand daar achter zou komen... dan ben je toch ook dom.

Die shit komt sowieso ooit een keer naar buiten. Reus heeft bij deze ook het laatste woord. Als hij niet naar Bayern wil dan kunnen ze niks.

Ik heb veel respect voor Dortmund en Reus vind ik echt een geweldige speler maar ik vind dat je Bayern weinig kwalijk kan nemen. Dortmund zet zelf die clausules erin en dan kunnen daar consequenties aan zitten.

Duitsers verhuizen vaak niet naar het buitenland om daar te voetballen dus wilt men zich verbeteren bij Dortmund dan blijft er eigenlijk niets anders over dan Bayern. Ik ben wel van mening dat gotze beter bij dortmund had kunnen blijven voor zijn eigen ontwikkeling.

Ik ben benieuwd waar Reus heen wilt gaan want toen die van gladbach werd verkocht had bayern ook al interesse maar toen heeft die bewust voor Dortmund gekozen. Clubs waar die basis zou kunnen staan is Manchester United en City. Bij chelsea speelt hazard al op links dus dat is kapitaalvernietiging om een van de 2 niet op hun favoriete positie te zetten. Real Madrid vind ik het allerbeste bij Reus zijn spel passen. Echter speelt daar natuurlijk Cristiano Ronaldo waardoor dat eigenlijk kansloos is.

Die Duitse competitie stelt echt niks meer voor door de overmacht van Bayern. Zit totaal geen spanning meer in. Inderdaad is het kampioenschap al rond de jaarwisseling beslist. Het welbekende spreekwoord over de duitsers is nu veranderd in: Een voetbalwedstrijd duurt 90 minuten en Bayern wint!! Onze competitie mag dan veel minder van kwaliteit zijn, hij is stukken spannender en daarom leuker om naar te kijken.

Hopelijk verlengt hij bij Dortmund. Bij clubs als Real en Barcelona heeft hij niet gelijk een basisplaats denk ik en ik gun de Dortmund fans niet weer een speler die naar Bayern gaat. Of hij moet vertrekken naar de PL waar hij bij elke topclub gewoon een basisplaats zal krijgen.

30 oktober 2014 om 15:29

hij wilt ook niet naar Barca of Real

30 oktober 2014 om 15:56

Ben jij op de hoogte waar die wel naar toe wilt?

30 oktober 2014 om 16:01

Rusland, England of frankrijk

bayern moet kappen met het wegkopen bij Bvb, schandalig gewoon. Lewandowski en Gotze.. hoe durven ze nog in het Westfalenstadion te komen.. spelers van bayern willen niet naar dortmund omdat dat te 'gevoelig' ligt, maar andersom wel!

30 oktober 2014 om 15:54

Dat doet Dortmund toch echt zelf?! zij zetten clausules in contracten dat spelers weg mogen voor een bepaald bedrag. Dan niet achteraf lopen zeuren als dat bedrag netjes wordt betaald. Lewandowski wilde niet naar het buitenland want die had keus genoeg. Als je zo'n speler gratis kan binnenhalen dan moet je dat altijd proberen. Hetzelfde geld nu ook voor Reus. Dat is een speler van buitencategorie en die heb ik altijd bepalender gevonden dan gotze. Als je reus voor dat bedrag kan ophalen is het gewoon wanbeleid als je het niet probeert als club zijnde. De situatie met gotze vond ik viezer omdat deze onverwachts was en naar buiten werd gebracht net voor een belangrijk duel. Toch ben ik van mening dat als je een bedrag in een contract zet voor hoeveel deze speler weg mag, je achteraf niet mag zeuren als dit bedrag (wat je zelf hebt vastgesteld) wordt betaald.

30 oktober 2014 om 16:00

ja dat klopt ook, is ook dom

30 oktober 2014 om 17:42

Ze willen natuurlijk ook niet naar Dortmund omdat het een stap omlaag is.

31 oktober 2014 om 01:39

is de zelfde competitie, en spelen altijd mee in de champions league, is alleen financieel gezien

bayern moet kappen met het wegkopen bij Bvb, schandalig gewoon. Lewandowski en Gotze.. hoe durven ze nog in het Westfalenstadion te komen.. spelers van bayern willen niet naar dortmund omdat dat te 'gevoelig' ligt, maar andersom wel!

31 oktober 2014 om 12:03

Spelers van bayern willen niet naar Dortmund omdat bayern op dit moment een veel beter team heeft.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren