Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Ancelotti komt terug op uitspraak: 'Ik ben het met Blatter eens'

Laatste update:
/

De wereldvoetbalbond FIFA maakte dinsdag de 23 kanshebbers op de Ballon d’Or bekend. Over ruim twee maanden wordt bekend wie zich een jaar lang de beste voetballer ter wereld mag noemen. Cristiano Ronaldo is wederom de grote favoriet, maar Joseph Blatter vindt dat de individuele prijs dit keer naar een wereldkampioen moet gaan: Manuel Neuer.

Carlo Ancelotti maakte enkele weken geleden al duidelijk dat er maar één voetballer is die recht heeft op de Ballon d’Or: Ronaldo. “Ik ben verrast door zijn uitlatingen”, vertelde de oefenmeester van Real Madrid woensdag. “Maar wat kunnen we eraan doen. Het is onmogelijk om Blatter zijn mond dicht te laten houden. De Ballon d’Or is iets waar altijd maanden van tevoren over wordt gesproken. Maar dit jaar is er mijns inziens geen discussie mogelijk.”

“Ronaldo had vorig jaar concurrenten als Franck Ribéry en Lionel Messi. Dit jaar heeft hij belangrijke prijzen met Real Madrid gewonnen en veel doelpunten gemaakt. Hij zal de Ballon d’Or winnen, dat lijdt geen twijfel. De uitspraken van Blatter bevatten weinig logica.” Ronaldo won de Champions League en de Copa del Rey, maar stelde op het WK in Brazilië teleur met Portugal.

Update 29 oktober 00.20 uur - Ancelotti komt terug op uitspraak: 'Ik ben het met Blatter eens'
Joseph Blatter zou hebben geroepen dat niet Cristiano Ronaldo, maar Manuel Neuer de FIFA Ballon d'Or moet winnen. Carlo Ancelotti reageerde verbaasd, maar zag zich genoodzaakt zijn woorden woensdagavond terug te nemen. Volgens de trainer van Real Madrid was de voorzitter van de FIFA verkeerd geïnterpreteerd: "Blatter bedoelde dat Neuer de Gouden Bal op het WK had moeten winnen en dat ben ik dan met hem eens. Daarom moet ik een en ander herstellen. Al die prijzen worden ook vaak door elkaar gehaald", zei de Italiaan na afloop van het gewonnen bekerduel met Cornellà (1-4).

Cristiano Ronaldo wint de volgende Ballon d'Or

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Denk dat Blatter het gewoon probeert spannend te maken terwijl iedereen al weet dat Cristiano Ronaldo de prijs binnen gaat slepen..

29 oktober 2014 om 12:36

Ik denk dat je gelijk hebt, maar aan de andere kant acht ik Blatter niet in staat om erover na te denken. En dat Blatter een hekel heeft aan Ronaldo is natuurlijk ook bekend...

29 oktober 2014 om 14:24

Iemand met zijn functie moet geen uitlatingen doen over wie de Gouden Bal moet winnen.

30 oktober 2014 om 00:54

Als je op een WK, wat toch het ultieme podium is, het zo laat afweten als Ronaldo deed met Portugal, kan je met goed fatsoen niet de gouden bal krijgen. Dit ondanks een goed jaar bij je club. Om die reden is de 'nominatie' van Neuer niet eens zo verkeerd. Heeft op clubniveau dan een enkele keer een mindere wedstrijd gehad, maar pakte wel prijzen en op het toernooi dat het er echt om gaat, stond hij er ook! Mijn zegen heeft hij.

30 oktober 2014 om 07:07

Ronaldo was op het wk niet fit

30 oktober 2014 om 08:03

Maar alleen op het Wk afgaan is ook niet eerlijk want kijk naar het team van Duitsland en Portugal en dan zie je hoop ik ook wel enorm veel verschil in kwaliteit en dus moeilijker om als Ronaldo zijnde in je eentje de wereldtitel binnen te halen.

Blatter moet die onzin niet verkopen ze hebben zelf een rare speler van het Wk uitgekozen dus dan moet hij niet nu gaan zeuren dat een Ronaldo die titel niet moet winnen want we weten nu wel dat hij geen Ronaldo fan is.

Haha nu opeens Neuer, wat een grap. Neuer is goed, maar in bijvoorbeeld CL halve finale tegen Real Madrid liet hij toch wel behoorlijk slecht spel zien. Roekeloos uitkomen en denken dat hij kan meevoetballen. Ja, in de bundesliga werkt dat wel, maar op CL niveau tegen een topclub is het een ander verhaal.

Ach het zijn Blatter z'n worden maar. Ik denk dat de kapitein dit jaar de grootste kanshebber is.

29 oktober 2014 om 17:18

Ronaldo heeft hem net gewonnen dus dat de Ballon D'or hem niet gegund is, vind ik bizar. Het is een WK jaar, voor mij mag een wereldkampioen hem dus ook winnen.

29 oktober 2014 om 17:37

Hierro, je was al amper serieus te nemen na vandaag helemaal niet meer. Messi geen concurrent meer van Ronaldo. Lol

30 oktober 2014 om 06:46

Messi geen concurrent? Stop maar.

30 oktober 2014 om 07:35

Wie moet m winnen dan
.? Messi want messi was toch de beste op het wk... laat me niet lachen, als messi nu stond waar ronaldo staat was iedereen het er over eens. Nu moet het ineens een wk ganger zijn. Ik kan me een wk jaar herinneren waarin sneijder de champions leuge won de Italiaanse titel en wk finale haalde. En nog ging de prijs naar messi...

29 oktober 2014 om 12:52

Tegen Real Madrid was hij niet goed maar verder speelt hij goed en op constant hoog niveau. Ook Ronaldo heeft zo zijn mindere wedstrijden maar dat wordt dan opgevangen door de andere kwaliteitsspelers die de doelpunten dan maken. - Beste keeper WK 2014 en een belangrijk aandeel in de winst, Duitse prijzen en een constant hoog niveau halen lijken mij wel reden voor een nominatie en eventuele winst. - En denken goed te kunnen meevoetballen? Wat voor niveau halen Casillas en Courtois dan wel niet..

29 oktober 2014 om 12:59

WK vind ik niet heel bijzonder. Met 7-1 van Brazilië winnen is een prestatie van het hele team. Individuele prijzen op het WK zeggen niet zoveel, het is logisch dat de keeper van het winnende team is gekozen.

Casillas en Courtois proberen het gewoon niet, Neuer wel en dat is riskant.

En ja als keeper is Neuer de nummer 1 van de wereld, maar qua individuele prestaties vind ik dat andere spelers boven Neuer staan.

29 oktober 2014 om 13:23

Als we eerlijk zijn en gaan kijken naar vorm van spelers en hoe belangerijk ze zijn dan kom ik tot deze top 3

Arjen Robben
Cristiano Ronaldo
Angel Di Maria

Neuer speelt in de bundesliga waar bayern alleen heerser is. Zo belangrijk is hij niet.

Deze top 3 is gebasseerd op het hele jaar.

29 oktober 2014 om 13:28

Ik vind gewoon dat er een gouden bal moet komen voor een keeper en een veldspeler

29 oktober 2014 om 13:34

Je hebt voor elke positie een prijs. Ik denk vast wel dat Neuer keeper van het jaar zal worden. De Ballon d'Or is gewoon 1 prijs daarboven, dat moet je gewoon zo laten.

29 oktober 2014 om 13:46

Als andere keepers het doen is het riskant, bij Neuer is het een kwaliteit geworden. Andere topkeepers doen het niet, want ze kunnen het niet.
Als alle linies van Duitsland/bayern ver naar voren staan dan is het logisch dat de keep ook verder naar voren komt.

En de overwinningen op Frankrijk en Algerije zijn een teamprestatie maar grotendeels aan Neuer toe te schrijven.

En als je het aantal reddingen gaat optellen tegenover het aantal doelpunten van de winnaar van de Ballon d'or dan wint de keep hem sowieso. En ze doen dan beiden wat ze moeten doen.

29 oktober 2014 om 13:47

@ Jerrdrista Maar waarom staat Arjen Robben dan wel in je top 3 als de Bundesliga niks voorstelt?

@realww Dat is inderdaad zo. Maar ik vind het juist mooi als het een keer gewonnen wordt door iemand anders dan Messi/ronaldo/aanvaller.

29 oktober 2014 om 14:13

En uhhh Robben speelt uhhh, ook in de Buli. Je punt is duidelijk. Neuer is de beste doelman op dit moment en volgens mij is doelpunten voorkomen net zo belangrijk. En door dat goed te doen is de beste man wereldkampioen en buli kampioen geworden

29 oktober 2014 om 14:52

@NeuerNr1 hij bedoelt over kwaliteit van Neuer. Als ze Cillesen op doel hadden zouden ze nog boven aan staan. Robben was de beste vorige jaar. Fantastisch Seizoen en WK.

30 oktober 2014 om 07:38

Leuk dat jij dat vind maar als ze de beste zijn ze dat al is het de 1000ste x.

30 oktober 2014 om 07:38

Wie moet m winnen dan
.? Messi want messi was toch de beste op het wk... laat me niet lachen, als messi nu stond waar ronaldo staat was iedereen het er over eens. Nu moet het ineens een wk ganger zijn. Ik kan me een wk jaar herinneren waarin sneijder de champions leuge won de Italiaanse titel en wk finale haalde. En nog ging de prijs naar messi...

29 oktober 2014 om 14:44

Dus? Neuer verdient de Ballon dOr meer als Ronaldo. En als hij in de Champions league 2 keer niet goed was, dan is dat geen reden dat hij de Ballon dOr niet kan winnen. Alsof Ronaldo altijd zo goed en belangrijk was voor Real afgelopen seizen.

29 oktober 2014 om 14:45

Die comment was voor RmadridCF

Vroeger werd er nooit zo gelobbyd voor deze prijs. Als je hem kreeg was je vereert. Ribéry afgelopen jaar die maar bleef gaan, Ronaldo's supportteam die constant hem naar voren schuift, afgelopen jaren Messi's pr afdeling.
Het is een populariteitsverkiezing geworden. Dat Pogba, Gotze en nog een paar genomineerd zijn geeft dat al aan. Waar is Modric en Godin? En die elftallen ieder jaar slaan al helemaal nergens op.

Wordt een beetje moe van Carlo Ancelotti. Hij is constant bezig met Ronaldo op te hemelen. We weten allemaal dat CR7 een van de beste spelers ter wereld is (al dan niet de beste) maar Ancelotti blijft het maar herhalen...

29 oktober 2014 om 12:39

Ancelotti heeft dat nergens met die woorden gezegd.

29 oktober 2014 om 12:42

Als je het artikel leest heeft hij het in de laatste paragraaf wel degelijk over het feit dat er geen twijfel over mag bestaan

29 oktober 2014 om 12:49

En gelijk heeft die toch. Niemand komt in de buurt van Ronaldo in 2014.

29 oktober 2014 om 12:54

Ik ga het originele bericht niet opzoeken, maar weet zeker dat Ancelotti geen Nederlands heeft gesproken. Dus er is een vertaling gemaakt die vervolgens op VZ komt. In die stappen worden uitspraken vaak veranderd. (vaak zelfs onbewust)

29 oktober 2014 om 12:54

Ja, wie de Gouden Bal moet winnen, maar dat betekent niet dat hij ook zegt dat Ronaldo de beste ter wereld is.

29 oktober 2014 om 14:13

En wie moet de gouden bal winnen dan? Volgens mij is dat de beste speler, precies wat jij hierboven zegt dus.

29 oktober 2014 om 15:07

Hoeft niet per se. Messi won hem toch ook 4x?

29 oktober 2014 om 15:19

De Gouden bal winnaar is de beste speler van dat seizoen, dus wat je nu zegt klopt niet helemaal.

29 oktober 2014 om 15:49

Ahja, is dat zo? Was Cannavaro dan echt beter dan Zidane? En die 4 belachelijke prijzen voor Messi niet te vergeten. Nee, nee, de Gouden Bal drukt dat helemaal niet uit. Het pretendeert van wel, maar daarom wil het niet zeggen dat het zo is.

Om te beginnen bestaat er helemaal niet zoiets als een beste speler ter wereld. Er bestaat wel iets als de beste speler per positive op het veld. Maar een algemen beste speler? Nope, doesn't exist.

29 oktober 2014 om 12:54

En de rest van de wereld blijft maar praten over die Duitsers, dus wat is je punt? Je hebt kritiek op Ancelotti, terwijl anderen precies hetzelfde doen. Die Duitsers hebben een fantastische teamprestatie geleverd, net als ze dat bij Bayern deden. Ronaldo hoort hem te krijgen dit jaar en als hij hem niet krijgt bewijst het des te meer dat de gunfactor het belangrijkst is bij deze verkiezing.

29 oktober 2014 om 14:07

Moe worden van Ancelotti? Als er iemand nuchter en koel is, is het Ancelotti wel. Een man waarvan ik nooit iets verkeerds lees.

Zij stellen hem de vragen en hij geeft daar antwoord op, of denk je dat hij een persconferentie is gestart om hier over te praten?

30 oktober 2014 om 21:41

Echt he vind het ook je hoort het gewoon elke dag van hem , het begint echt vervelend te worden

Helaas lopen de deals met Messi en Ronaldo al enkele maanden anders had onze eigen Robben hem verdiend gekregen!

Als je hem aan een Duitser wil geven dan moet je
hem aan het hele elftal geven en niet alleen aan Neuer. Maar Waarom geven ze hem niet aan Messi, hij was toch de beste speler van het wk? Die Blatter moet je echt niet serieus nemen. Wat een logica heeft die gast.

Ach, ronaldo zal zijn 3e winnen.. Real wint weer de cl. Ronaldo breekt t record van raul en krijgt over 2 seizoenen zijn 4e. Afz

29 oktober 2014 om 13:42

Dat jij niet moe wordt van jezelf. Op het wk al stoer lopen praten over jou brazilie dat met 7-1 keihard op de bek ging. Nu alweer een grote mond dat de volgende cl ook op de naam van real komt. Steek je kop in het zand

29 oktober 2014 om 15:57

Klopt @ virrie , ik vind that blink182 het koers moet gaan houden...!! Gozer komt altijd met zijn "utophia" verhaaltjes en dan wilt ie nog gaan uithangen als een 'deskundigen' maar valt keer op keer op zijn smoel. ~~~~~klopt mescien wint ronaldo de gouden bal maar om op elke artikel te reageren en dan uithangen als een deskundigen gaat wel een beetje te ver éh...

Angelotti die hier prijzen opnoemt die Ronaldo heeft gewonnen.
En vorig jaar won Ronaldo geen enkele prijs en toen verdiene hij ook de goudenbal volgens Angelotti.
Kwal corig jaar in de media zeggen, dat Ronaldo de goudenbal moest krijgen en niemand anders.
En nu praat hij over de prijzen.
En het strafste is nog dat Messi werd verkozen als beste speler in Spanje, Ribery de beste van Duitsland en Europa, en Ronaldo kreeg de goudenbal..

29 oktober 2014 om 12:56

Wat Angelotti heeft gezegd is niet relevant in dit topic.

29 oktober 2014 om 13:01

Dan kun je het artikel wel verwijderen..

29 oktober 2014 om 13:38

Hoezo? Er wordt nergens gesproken over Angelotti noch komt die man aan het woord. Sterker nog, ik heb nog nooit van Angelotti gehoord.

29 oktober 2014 om 18:59

Ooh en in 2012 won Messi toch ook geen prijzen? Waarom kreeg hij dan de Gouden Bal

Ik denk ook dat het Neuer moet worden, die een enorm goed WK heeft gedraaid en ook een super seizoen bij Bayern heeft gekeept!

29 oktober 2014 om 17:06

Een keeper zal die prijs niet snel winnen denk ik. Ronaldo moet hem gewoon winnen klaar. Verruit de beste afgelopen seizoen.

Ik vind het ook gek dat een keeper de beste voetballer van de wereld kan worden. Als zij zo goed konden voetballen dan hadden zij wel een andere positie in een team gehad.

Het zijn gewoon specialisten die goed zijn in het tegenhouden van de bal met handen en voeten! Zij hebben ook niets voor niets een aparte training!

29 oktober 2014 om 14:06

Wat is dat nou weer voor een stomme redenering. Een keeper is onderdeel van het spel genaamd voetbal en net zo belangrijk als ieder ander in een team.

Jouw opmerking dat 'ze wel een andere positie in het veld hadden gehad als ze goed konden voetballen' is echt verschrikkelijk primitief.

29 oktober 2014 om 14:27

@sammerens

Ik heb nergens gezegd dat een keeper niet belangrijk is voor het team. Maar als er een prijs is voor de beste voetballer van de wereld dan denk ik niet aan een keeper.

Een keeper en een voetballer zijn twee verschillende functies. Het feit dat de 1 al zijn handen mag gebruiken maak het al een wereld van verschil. Dus kan en mag je een voetballer en een keeper niet met elkaar vergelijken! Of vind jij dat dat wel kan? Dan hoor ik graag waarom wel!

En als ik aan de beste voetballer denk. Dan denk ik aan een speler wat hij allemaal met de bal kan. En voor een keeper is dat echt een stuk minder belangrijk. Zij worden voornamelijk geacht het doel leeg te houden met welke lichaamsdeel dan ook.

En de beste voetballers zet je als trainer echt niet in het doel. Kijk naar de beste spelers in de historie van het voetbal. Dat zijn allemaal echte voetballers. Zoals Maradonna, Cruijff, Pele, Ronaldo, Messi, etc...

Als je als keeper uitstekend kan voetballen maar geen bal kan vangen dan heb je er helemaal niks aan!

De mensen gaan voornamelijk naar het stadion om dergelijke spelers te zien spelen en niet om de keeper. Maar er zullen vast uitzonderingen zijn die voornamelijk interesse hebben in het keeperswerk.

Ik zeg er niks mis mee dat keepers een specialistisch onderdeel is van het voetbal.

En jouw reactie op mijn reactie vind ik eerder primitief!!

29 oktober 2014 om 15:22

Jouw definitie van voetballer is dus in essentie verkeerd.

Een voetballer is iemand die de balsport voetbal beoefent. Daar horen keepers ook bij. Jij maakt van de Ballon d'or een prijs voor beste veldspeler, hetgeen niet waar is. Het is een prijs voor de speler die het best gepresteerd heeft op het voetbalveld over het afgelopen jaar.

'the Fifa Ballon d'or is an association football award given annually to the male player who is considered to have performed the best in the previous year.'

Aangezien een keeper een wezenlijk onderdeel van het spel is die een zeer grote invloed op het succes van een team kan hebben, vind ik het niet meer dan terecht dat ze net zo goed kans maken op de grootste prijs voor beste speler van het jaar.

De Ballon d'or is overigens slechts 1x gewonnen door een keeper, namelijk in 63 door Lev Yashin.

Je hele verhaal is denigrerend naar keepers toe. Je doet net alsof niemand vrijwillig keeper is geworden maar dat een trainer de slechtste speler maar weg probeert te moffelen. Wellicht is het voor jou ondenkbaar, maar er zijn dus mensen die het leuk vinden om op goal te staan en redding te brengen. Om die ene onmogelijke bal uit de kruising te tikken.

Ik weet niet hoe vaak jij een voetbalwedstrijd bezoekt, maar als een keeper een fantastische een schot uit zijn doel weet te houden dan klappen mensen net zo goed hoor. In jouw redenatie zijn alle spelers behalve aanvallende spelers minderwaardig. Immers gaat ook niemand naar het stadion om een verdediger een bal af te zien pakken. Aanvallende spelers springen vanzelfsprekend meer in het oog dan verdedigende spelers. Niet voor niets bestaat jouw hele lijstje uit aanvallende spelers. Echter betekent dat niet dat verdedigend ingestelde spelers onbelangrijk zijn of een beter seizoen kunnen hebben gedraaid dan in dit geval Ronaldo.

29 oktober 2014 om 16:31

@sammerens

Je hebt gelijk dat een keeper een onderdeel uitmaakt van het voetbal. Net zoals een trainer dat doet. En natuurlijk zijn er mensen die het keepen vrijwillig doen. En natuurlijk zijn er mensen die klappen bij het zien van een mooie redding.

Hoewel ik ervan overtuigd van ben dat de meeste toch komen om tot eindelijk doelpunten te zien. En graag hun team zien winnen en niemand iets heeft aan alleen 0-0. Dus mensen zich vooral richten op de spelers die een doelpunt kunnen maken of het goed voorbereiden. In ieder geval een verschil kunnen forceren. Waar een keeper voornamelijk is om tegen te houden.

Dat is ook het belangrijkste onderdeel van het spelletje voetbal en daarom zie je meestal de beste spelers van een team voorin lopen. Uitzonderingen daargelaten!

Maar dat neemt niet weg. Dat er een groot verschil is tussen een keeper en een veldspeler. Het feit dat de 1 zijn handen mag gebruiken maakt het in mijn ogen het totaal anders. Daarom zie ik niet hoe je een keeper en een veldspeler met elkaar kan vergelijken. En dat had ik toch graag van je gehoord.

Ook is het voor een keeper zich moeilijk te onderscheiden bij een goede ploeg dan juist bij een mindere team. Dus bijvoorbeeld de keeper van Ajax hoeft normaal gesproken minder reddingen te verrichten dan de keeper van Excelsior! Maar dat wil niet zeggen dat de betere keeper bij Excelsior speelt. Juist het tegenovergestelde is meestal het geval. Dus hoe meet je dat?

Ook zijn het vaak de doelpunten die herinnering blijven bij mensen en geen reddingen. Bijvoorbeeld in NL herinneren de meeste mensen het geweldige doelpunt van van Basten tijdens het EK '88. Maar niemand denkt terug aan de reddingen van Hans van Breukelen in dezelfde toernooi. Bijvoorbeeld de gestopte strafschop tegen Duitsland in hetzelfde toernooi is het enige wat ik zo kan bedenken. Maar een gestopte strafschop is niet bijzonder. Maar het doelpunt van Marco van Basten juist wel. En zo kan ik blijven doorgaan van voorbeelden.

Kortom hoe je het wendt of keert de meeste waardering is er door de meeste voetballiefhebbers toch echt voor de spelers die een verschil kunnen forceren en niet een verschil maken door het tegenhouden.

Dat is niet iets wat ik verzin maar durf zelfs te zeggen dat het een feit is. Ondanks dat ik het niet met harde cijfers kan beargumenteren.

Een keeper is echt een vak apart! Dat neemt niet weg dat ik geen respect heb voor keepers als Neuer. Maar de meeste komen toch echt eerder naar een stadion voor de Messi's, Ronaldo's, Robben's etc.

29 oktober 2014 om 17:02

Overigens kan je de waarderingsverschil ook terug zien op de transfermarkt. Kijk naar wat er gemiddeld voor een veldspeler wordt uitgegeven t.o.v. de keepers.

Dat zegt ook genoeg lijkt mij!

De geschatte transfer van Neuer naar Bayern was geloof ik 33 Miljoen in totaal. En op dit moment wordt hij geschat op 40 Miljoen. En heeft hij van alle keepers de hoogste transferwaarde! Dat is toch gek voor de beste keeper op dit moment van de wereld.

Dat ligt echt mijlenver als je dat vergelijkt met de duurste veldspelers. Zelfs voor David Luiz is er meer betaald.

Dus de eigen voetbalwereld hecht er zelf minder waarde aan. Daar kan ik ook niks aan doen!

29 oktober 2014 om 17:28

Je hoeft een keeper en een veldspeler helemaal niet te vergelijken. Dat is net zo onzinnig als een verdediger met een vleugelaanvaller te vergelijken. Iedere positie op het veld behoeft specifieke vaardigheden.

De prestatie van een verdediger op zijn specifieke gebied kan indrukwekkender zijn zijn dan die van een spits die er 25 in heeft gelegd, ondanks dat de 25 goals voor meer spektakel hebben gezorgd.

Je vergelijking aangaande de keeper van Ajax en Excelsior kan je ook precies omdraaien. Ronaldo speelt bij Real Madrid en kan nagenoeg constant aanvallen omdat zijn ploeg vele malen beter is dan het gros van de tegenstanders. Hoe meet je dan dat hij beter is dan Marnix Kolder, die met de Eagles niet in zo'n luxepositie speelt?

Hoewel doelpunten wellicht makkelijker onthouden worden zijn er zat andere zaken die net zo goed historisch zijn. De bal op de paal van Rensenbrink is toch stukken beroemder dan de goal van Nanninga in dezelfde wedstrijd. Recenter voorbeeld is de redding van Casillas toen Robben 1 op 1 door kwam in de WK finale. Hoewel de goal van Marco van Basten natuurlijk het meest legendarisch is zit je dus wel mis met betrekking tot de reddingen van van Breukelen. Zijn vingertje naar Belanov voordat hij zijn penalty pakte in de finale is ook legendarisch. Die penalty tegen Duitsland heeft van Breukelen helemaal niet gepakt. Daar laat jouw historische kennis je dus in de steek. Men onthoudt zeker wel meer dan alleen de goals.

Het is algemeen bekend dat aanvallers en doelpuntenmakers meer erkenning krijgen. Niemand die dat ook ontkent. Betekent echter niet dat spelers op andere posities geen recht hebben op de Ballon d'or als hun prestaties gedurende het seizoen indrukwekkender zijn geweest. Heel af en toe wordt dit gelukkig (sporadisch, maar toch) erkend en gaat de prijs naar een verdediger of middenvelder, zoals in het verleden naar Mattheus, Sammer en Cannavaro.

29 oktober 2014 om 18:25

@sammers

Het is mooi dat spelers Mattheus, Sammer en Canavaro ook die prijs hebben gewonnen. Maar geen van allen worden beschouwd als de beste ooit. In hun tijd liepen er ook betere voetballers rond. Kortom de prijs gaat niet altijd naar de beste voetballer. Maar lijkt het meer een waarderingsprijs met veel politieke achtergronden.

En Ronaldo is in vergelijking met Kolder natuurlijk veel beter. Hij kan uit het niets iets forceren voor een team. Waar een keeper afhankelijk is of de spelers voor hem een fouten maken zodat hij zich kan onderscheiden.

Meer doelpunten en assists zijn meetbaar! Maar meer reddingen betekent niet definitief dat de ander beter is. Dat is echt wel een groot verschil hoor!

Sterker nog! In de meeste gevallen zal een keeper van een topclub minder saves hebben dan een keeper van een degradatieclub.

En dat ik het met van Breukelen fout had zegt inderdaad genoeg. Deed het niet eens opzettelijk. De meeste mensen kunnen simpelweg gewoon zijn 'legendarische' reddingen niet herinneren.

En in Spanje zullen zij het doelpunt over een aantal jaar in de finale nog herinneren. Waar de redding van Cassilas bij de meeste zal worden vergeten of vervaagd. In ieder geval zullen de kleinkinderen eerder iets worden verteld over het doelpunt dan over de redding!

Maar goed nogmaals van mij mag Neuer die prijs winnen ook al is hij in mijn ogen absoluut niet de beste voetballer!

30 oktober 2014 om 04:40

@steven west

De redding van Casillas op Robben is bekender dan de goal van Iniesta.

Een keeper en verdediger scoren minder dan Ronaldo, ik vind niet dat een reden moet zijn om iemand deze prijs te geven. Neuer heeft meer reddingen verricht dan Ronaldo, ook niet zo moeilijk aangezien Ronaldo nooit op doel staat, maar dat is helaas geen vereiste. Tegenwoordig ben je een wereldvoetballer als je er meer inknalt dan een ander.

Leuk die 17 goals in de cl. Had helemaal geen inbreng in de finale en, vrijwel kansloos en onzichtbaar. Het was Ramos die de credits moet krijgen. Ronaldo scoorde ook vaak inbde kncokoutfase wanneerd wedstrijden al beslist waren. Bezorgde real de copa niet (bale) en de landstitel daar hoef ik het niet eens over te hebben. Altijd die huil cr7 pro campagnes.

29 oktober 2014 om 13:35

Ohja dan vergeet ik het wk nog ff erbij. Tegen duitsland snap ik het maar waar was hij tegen ghana en vs? Geen smoesjes over knieblessure want dat kon je ook over messi zeggen die daarintegen wel beslissend was. Ronaldo moet alleen de topscorerstitel krijgen and thats it.

29 oktober 2014 om 13:39

Wel zuur voor je dat hij die prijs toch weer zal krijgen.

29 oktober 2014 om 13:43

Hahah ja precies geen argumentatie dat dacht ik al. Kijk hoe messi die gouden ballen heeft gewonnen. Dat is voetbal wat nooit door een speler van jullie gespeeld gaat worden. Keep that in mind

29 oktober 2014 om 14:11

Als je nu nog durft te zeggen dat Messi de prijs verdiend dan heb je echt een bord voor je kop. Ronaldo is in alles momenteel oppermachtig tav Messi. Alleen in de competitie al het dubbele (!!!) gescoord.

29 oktober 2014 om 14:12

Het enige waar ik op in wil gaan is het feit dat je zegt dat Messi op het WK beslissend was voor Argentinië...? Messi was helemaal niet beslissend, in de poulefase maakte hij belangrijke doelpunten ja, maar wat jij zegt over Ronaldo gelde hetzelfde voor Messi, tegen Zwitserland, België, Nederland en in de finale tegen Duitsland heeft Messi geen potten kunnen breken. En was hij ver van beslissend voor Argenitinië. Ik snap dat je Messi-Bril heel lekker zit, maar het WK van Messi was zeker niet beslissend.

Ik ben geen fan van Ronaldo of Messi, en kan genieten van beide, maar het WK was echt niet best van Messi.

29 oktober 2014 om 15:40

Waar heb ik het over messi?

29 oktober 2014 om 15:42

Belangrijke goals maken is toch beslissend zijn ofniet? Makkelijk voor ronaldo tussen al de beste voetballers ter wereld doelpuntjes maken. Bij Portugal huilen met de pet op. Waar het Messi was die het niveau omhoog moest trekken. Higuain aguero ( geen enkele bal goed geraakt) di maria, van niemand kwam creativiteit af.

29 oktober 2014 om 15:43

Als Ronaldo hem niet verdiend is er maar 1 andere die hem dan verdiend en dat is Messi. De rest komt niet in de buurt.

29 oktober 2014 om 17:02

''geen smoesjes over knieblessure want dat kon je ook over messi zeggen die daarintegen wel beslissend was.''

Hier heb jij het wel degelijk over Messi? En Je kan zeggen dat Ronaldo makkelijk doelpuntjes maakt omdat hij met de beste spelers op de wereld speelt, maar volgens mij mag Messi ook niet klagen met een Neymar, Suarez en Iniesta om er maar een paar te noemen!

Er zit ook wel een verschil in medespelers als Higuain, Aguero en Di Maria of een Nani, Eder en een Miguel Veloso..
Di Maria die geen creativiteit bracht? Di Maria was een van de betere van heel Argenitinië het afgelopen WK.

Zowel Ronaldo als Messi waren het WK niet zoals verwacht, en konden beide vele malen beter.

29 oktober 2014 om 14:10

En was Ronaldo niet zo goed in de duels voor de finale, had Real de finale niet eens gehaald...

Vanwaar de haat?

29 oktober 2014 om 15:43

Vind je een finale plaats zo bijzonder dan? Dankzij ronaldo hadden ze die finale toch niet gewonnen? Hoe beslissend was die man eigenlijk?

29 oktober 2014 om 17:56

Waar heb jij het in godsnaam over?

Ik zeg dat zonder Ronaldo zijn inbreng, Real de finale niet eens had gehaald. Wat betekent dat hij ontzettend belangrijk was in de wedstrijden Voor de finale.

Ik weet dat alle CR7-fanboys willen dat Ronaldo de gouden bal wint, maar daar ben ik het niet mee eens. Het WK moet een grote rol spelen in het toekennen van deze prijs, en feit is dat Ronaldo een dra-ma-tisch WK gespeeld heeft. De Gouden Bal moet gaan naar een speler die voor zijn club EN op het WK top heeft gepresteerd, dus bijv. Neuer, Lahm. Kroos of Robben. CR7 is een icoon, maar voetbal is meer dan goals maken.

30 oktober 2014 om 07:23

Je wilt de verkiezing van beste voetballer van het jaar laten aankomen op een toernooi van vier weken? Volgens mij duurt een jaar wel wat langer..

30 oktober 2014 om 11:24

Het WK is meer dan 'een toernooi', het is het hoogste podium in het voetbal. Als je dan niet thuisgeeft, verdien je imo de gouden bal niet.

Gewoon de feiten gebruiken en je bent klaar voor de Ballon d'or.

Most goals+assists in 2014:

Messi 64
Ronaldo 60
Benzema 45
Alexis 42
Bale 39
Muller 35

29 oktober 2014 om 14:17

Ja dat is echt eerlijk ten opzichte van keepers, verdedigers of middenvelders ja.

Een aanvaller moet echt niet alleen afgerekend worden op doelpunten + assists want elk team speelt anders en daar is een speler wel afhankelijk van. Om even een voorbeeld te noemen.. Barca en Real madrid spelen super aanvallend voetbal en maken doordat de competitie minder sterk is dan bijv in engeland meer doelpunten. Als je ze zo gaat beoordelen is het sowieso niet eerlijk.

29 oktober 2014 om 14:40

Messi en Ronaldo spelen in dezelfde situatie dus die onderlinge verhouding is duidelijk. Een aanvaller als Robben valt dus wel af want die heeft dus echt de helft minder inbreng dan de nummer 1 qua doelpunten terwijl ook hij aanvaller is.

De vraag is dus alleen of je een middenvelder, verdediger of keeper de credits geeft voor een hoofdprijs zoals de WK of CL. Dan moet je spelers er tussen gaan zetten. Dat kunnen spelers van Duitsland en Real Madrid zijn.

De onderlinge verhoudingen tussen de spelers op dit lijstje kan niet anders zijn zoals het nu staat aangezien die dus wel min of meer in dezelfde situatie zitten als aanvaller.

29 oktober 2014 om 15:05

Je kan ook de hoofdtaak nemen van Messi en Ronaldo. Dat is scoren. We weten allebei wie het meest scoort. Assists maken is niet de hoofdtaak van een aanvaller. Dat is scoren. Ook is het voor Messi makkelijker om assists te geven, aangezien hij dus bij Barca speelt, en die speeltijd maakt het samen met messi's rol een stuk makkelijker om assists te geven... Lekker objectief van jou om meteen een onderdeel kiest waarin Messi beter is. Je gaat ook wel opvallend alleen af op statistieken. Ik zie je ook altijd hier je Messi is impossible website spammen. Je lijkt eerder een van die scorebordkijkers, aangezien je met alleen statistieken komt. Messi speelt met alle volle respecg bijna heel het seizoen onzichtbaar. Zou je weten als je niet alleen van statistieken uitging. Ronaldo speelde natuurlijk ook niet perfect, maar ik vond hem toch beter.

29 oktober 2014 om 15:32

De hoofdzaak van Messi is niet scoren. Anders zou hij wel in de spits staan, en daar staat hij niet. Dan hadden ze Suarez niet gekocht maar een aangever. En dat hij grote delen onzichtbaar was is onzin. Dat is jouw perceptie de feiten tonen aan dat hij de meeste wedstrijden speelt en voor de meeste goals zorgt.

Voetbal is geen kunst. Het gaat niet om hoe het eruit ziet. Het gaat erom wat je toevoegt. 3man passeren en hem dan panklaar neerleggen zodat iemand anders hem erin tikt heeft net zoveel waarde als de intikker zelf. Het is dus duidelijk dat de assist heel veel toevoegt. Messi brengt gewoon meer. Feit.

29 oktober 2014 om 15:47

Omggggg. Hoofdtaak is scoren wat bazel je nou? het gaat er toch om hoeveel rendement je haalt uit je spel. Voetbal is een teamsport en als je scoort en anderen ook bediend en laat scoren dan doe je het toch beter. Jou kijk op voetbal is niks

Dacht dat voetbal en teamsport was.....
Het lijkt erop dat het egoisme van spelers belangrijker is geworden.
Wat R8naldo betreft: speelde goed bij Real, maar een dramatisch zwak WK. Dat kan dus niet.
Mijn voorstel: afschaffen die persoonsverheerlijking.

29 oktober 2014 om 14:52

Speelde messi dan wel een fantastisch wk in 2010?

29 oktober 2014 om 15:22

Volgens mij speelde Messi ook geen goed WK in 2014

29 oktober 2014 om 15:51

Iscodisco. Jij praat echt bullshit. Nu is ronaldos hoofdtaak ineens goals maken. En vaak genoeg hoor ik rondgaan dat het bizar is voor een winger om zoveel te scoren. Je zegt het zelf ronaldo maakt veel goals maar is hij daarom de beste ter wereld of moet hij daarom ballon dor winnen? Naast goals maken doet hij niks. Daarom is Messi de betere voetballer.

29 oktober 2014 om 16:46

Naast goals maken doet Ronaldo niks? Dus hij staat alleen maar wat bij de goal rond te hangen, en als hij dan even de bal krijgt, tikt hij hem erin. Voor de rest van de wedstrijd blijft hij doodleuk bij het doel staan, en de bal erintikken. Ik wil weten wie er hier bullshit praat?

Ik snap heel je bericht niet, wat bedoel je nou? Ronaldos taak is scoren. Dat heb ik gezegt. Ik zeg niet 'ineens' dat dat zo is, dat is gewoon zo. Heb nooit iets anders gezegd. Jij bent echt werkelijk waar heel vaag... Wat heeft dit trouwens met mijn bericht te maken?

30 oktober 2014 om 11:21

De prijs voor meest scorende speler is toch De Gouden Schoen? Dus dat is geen reden om Ronaldo die prijs te geven. Teminste, dat zou niet de belangrijkste reden moeten zijn!

29 oktober 2014 om 16:13

Helemaal mee eens.
Daarnaast slaat het totaal nergens op om een keeper te vergelijken met een speler.

Het zou me niks verbazen als het weer messi wordt. Op het WK ook uitgeroepen tot speler van het toernooi terwijl ik hem niet echt opvallend vond spelen.

Ik hoop dat Robben ook in de top drie komt te staan.

29 oktober 2014 om 17:21

Klopt. Maar zowel Messi als Ronaldo hebben die prijs al meerdere keren gewonnen, wat voor waarde heeft het als ze die nu nog eens winnen. We weten ondertussen allemaal dat ze fenomenaal zijn.

Ze zouden eigenlijk al die individuele prijzen moeten afschaffen. Anders moeten ze maar gaan tennissen ofzo.

29 oktober 2014 om 17:20

Je hebt eigenlijk wel een punt. Uiteindelijk kan je Ronaldo gewoon niet vergelijken met een verdediger/middenvelder als Lahm of een keeper.

Hou op met jullie neuer en messi.
Jullie weten allemaal stiekem dat ronaldo momenteel de beste speler is.
Hij gaat de ballon dor zonder twijfel winnen klaar.

30 oktober 2014 om 00:24

Dat is ook een feit dat Ronaldo de beste speler van de wereld. Ballon Dor 3 komt er weer aan....

Ik vind dit oneerlijk tegenover Neuer alsof hij 60 doelpunten ff erin kan knallen. Er moet een aparte gouden bal komen voor verdedigers en keepers.

30 oktober 2014 om 01:06

Dan krijg je alsnog de discussie betreft aanvallende vleugelverdedigers en centrale verdedigers die achter blijven. Veel scorende centerbacks en uitstekende stoppers. spelers die op het middenveld en verdediging spelen, zoals bijvoorbeeld Martinez.
Criteria is gewoon nauwelijks te doen, dus het zal altijd wel een populariteitsprijs blijven.

30 oktober 2014 om 15:51

Dat is hem juis bij de Balon d'or voor verdedigers en keepers gaat het erom wie zijn verdedigende taken goed doet. Een aanvallende vleugelverdediger zal toch moeten verdedigen.

30 oktober 2014 om 17:28

Dat zou dan weer oneerlijk zijn, misschien krijgt de ene back de opdracht om vooral aanvallend zijn steentje bij te dragen. Dat hij dan verdedigend wat minder is maakt hem dus gelijk kansloos op de prijs naar jouw criteria.

Ergens hoop ik dat Robben hem wint een keer een ander en mooie prijs in zijn voetbalcarrière ...

Die afgesneden paardenkop die Ancelotti gisterenavond in zijn bed vond, was blijkbaar efficiënt.

Iedereen zwicht voor de praktijken van de fifafia.

Hoe is er nog enige waarde te hechten aan deze prijs?
De reden voor het ontvangen van deze prijs wordt elk jaar anders -.-
Eerst omdat hij meer doelpunten heeft ( kunnen dus alleen maar aanvallers zijn ). Vervolgens omdat zijn goals zo belangrijk waren ( kunnen dus alleen maar aanvallers zijn ). Vervolgens moet je wel een aantal prijzen hebben gewonnen. Vervolgens moet je wereld kampioen zijn geworden?

Ja joh wat de eis moet zijn is steeds anders. Net het WK hahah. Daar kan ik mij nog in vinden dat je het WK gewonnen moet hebben hoe belachelijk het ook is. Beste man daar was toch verre weg Kroos. Toch ging de prijs naar iemand anders en kwam Kroos niet eens in aanmerking lol.

Hmm volgend jaar zal het wel een Fransman moeten zijn of een Zwitser....

ok dan moet dit hele artikel herschreven worden.... want blijkbaar gaat het dus niet over de gouden bal die er aan zit te komen.

Ik lees met verbazing dat er mensen nog lobbyen voor Messi! Dat het een geweldige speler is,mag als feit worden gezien. Maar deze prijs baseert zich toch op het afgelopen voetbaljaar? Als je dan reeel bent,kun je toch niet ontkennen dat Messi echt niet de beste speler was? Dan moet je voor de meest constant presterende speler kijken en dat is Neuer of Ronaldo. Dan kijkende naar het WK geef ik aan Neuer de voorkeur,omdat ik hem dit seizoen echt heerlijk vond keepen!

Je kan echter geen aanvaller en doelman op dezelfde punten veroordelen. Daarom vind ik dat Dirk Kuyt als enige de gouden bal verdient. Hij kan namelijk op elke positie uit de voeten!

30 oktober 2014 om 11:12

een goed punt, blijkbaar was om Messi op het WK uit te roepen tot beste speler niet zo moeilijk voor de fifa in plaatst van een speler uit Duitsland.

30 oktober 2014 om 11:15

En ik snap nog altijd niet waarom ze dat hebben gedaan. Ze zijn zelf ook nooit met een goede reden gekomen overigens...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren