Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Luis Enrique: ‘Messi was gewoon fit en nee, ik ben niet down’

Laatste update:

Dinsdag gaf Barcelona-hoofdtrainer Luis Enrique een persconferentie om tekst en uitleg te geven over meerdere onderwerpen. De coach werd daarbij nog van verschillende kanten gevraagd naar El Clásico van zaterdag, die met 3-1 verloren ging, en naar de individuele situatie van meerdere spelers. Zo kwamen Lionel Messi, Luis Suárez en Thomas Vermaelen aan bod in de dagen na het verlies tegen rivaal Real Madrid.

/

Luis Enrique vond het niet nodig te lang achterom te blijven kijken naar zaterdag. “In de Clásico waren we niet zo goed als de tegenstander, dus is het logisch dat je dan verliest”, sprak hij richting het aanwezige journaille. Met de beschuldigende vinger wijzen naar spelers wilde hij pertinent niet. Zo deed Luis Enrique het bericht van El Confidencial en Sport over Messi af als onzin. Die media claimden dat de Argentijnse superster met een injectie speelde voor zijn pijnlijke enkel.

“Messi was gewoon fit om die wedstrijd te spelen”, aldus de trainer. “En Luis Suárez? Die deed het heel, heel goed. We moeten nu nog werken aan zijn positionering. Ik neem de volledige verantwoordelijkheid op me voor hetgeen er gebeurde in het Santiago Bernabéu. Nee, ik ben niet down. Ik ben erg gemotiveerd”, gaf de coach van de Catalanen in korte bewoordingen aan tijdens de persconferentie.

Gevraagd naar de situatie van Vermaelen reageerde hij wat geagiteerd. De Belgische verdediger kwam in de zomer naar Camp Nou, maar is door hamstringklachten nog altijd niet in actie gekomen. “Ik weet niet wat je op wilt schrijven of waar je naar zoekt, hoor. Maar Thomas speelt al bijna een jaar niet en zit nog in zijn herstelperiode. Hij werkt speciale oefeningen af, maar zijn herstel verloopt niet zo voorspoedig als gepland.”

Heeft Luis Enrique fouten gemaakt in zijn opstelling voor El Clásico?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo alle complotten kunnen dus de prullenbak in, van het slecht spelen van Messi tegen Real.... Messi speelde in die wedstrijd matig voor zijn doen. Ballen zomaar inleveren ook simpele ballen leverde hij in. actie,s die niet lukte. Iets forceren lukt niet. Hij zorgde voor geen gevaar in die wedstrijd. Vond Messi heel pover spelen.

28 oktober 2014 om 16:37

@krass

Je kan ook niet elke wedstrijd 2 goals maken of 2 assists geven. Hij speelde voor zijn doen niet best tegen Madrid. Normaal weet hij juist in dit soort wedstrijden indruk te maken!

29 oktober 2014 om 00:46

Nee vorig jaar was hij ook niks in de clasico's. Maar dat werd bedekt door 2 penalty's.

29 oktober 2014 om 01:46

4 goals alle 4 bij betrokken? Assist op Iniesta en een hatrick. Wanneer Messi met penalties scoort is het ook niet goed, maar als Ronaldo het doet is het tenminste wel een goal?

29 oktober 2014 om 10:12

RealM-cfc-roda

Hij gaf de assist op Iniesta, hij scoorde zelf een goal(geen penal) Hij gaf een magistrale bal op Neymar dat vervvolgens een penalty was, die benutte hij. Daarna nog een penalty voor een sandwich overtreding op Iniesta, deze benutte hij ook. Dat hij nergens was is dus totale onzin..

Goed van Luis Enrique. Niet zoeken naar excuses, gewoon toegeven en volgende keer beter proberen.

Vermaelen kan je dus mooi vergeten. Hoe dom kun je zijn om hem te halen, hij geraakt maar niet fit. Speelde 1 simpele wedstrijd tegen de 19-jarigen en voila. Kun je nagaan wat er gebeurt als je hem nu opstelt tegen Atletico.

Bartra, Pique en Mathieu en dit voor 2 seizoenen lang.
Daarnaast Alves die weg gaat komen zij met een Braziliaanse speler en Alba die waardeloos speelt.

Ja onze verdediging is perfect, althans vooral in het begin.

28 oktober 2014 om 16:07

Gewoon marscherano cv zetten mathieu en bartra kunnen niveau gewoon (nog) niet aan

28 oktober 2014 om 16:28

mascherano cv? in de topwedstrijden maakt hij altijd een beslissende fout, zo bleek zaterdag maar weer.

28 oktober 2014 om 17:38

Tja, maakt Mascherano niet die fout doen Pique of Bartra het wel... Daar ligt het niet aan. Er moeten achterin versterkingen komen.

28 oktober 2014 om 21:10

Wat zeg jij nou?? Pique was een drama en mascherano pikte elke bal die laag kwam op, en hij had gewoon alba op links moeten doen en mathieu naar het centrum samen met mascherano

28 oktober 2014 om 16:08

Alba doet het heel goed dit seizoen. Net als Mathieu en Bartra en ook Mascherano als hij CV staat.

28 oktober 2014 om 16:14

Daarom dat ik Macherano erbuiten laat. Hij speel goed, waar je hem ook zet.

Sergio en Alba zijn de problemen en vooral Sergio die tijdens de counters steken laat.

28 oktober 2014 om 20:18

Sergio was gewoon verre van fit.

29 oktober 2014 om 12:31

Pcwolf dank je wel pfffffffffff wordt helemaal gek van Pique ,sergio en Pedro. Ik kan er gewoon niet bij dat deze jongens nog bij Barca spelen de rek is er uit. en niet omdat het slechte voetballers zijn maar ze passen gewoon niet meer bij barca en zou beter zijn als ze elders hun succes gaan beproeven. Ook Alves mag van mij vertrekken. Ik zou graag willen dat Macherano op het middenveld speelt op de plek van Sergio en indien mogelijk 3 nieuwe verdedigers komen maar helaas moeten we het gewoon nog doen met deze uitgebluste profs. Het tijdperk is over en barca had jaren geleden opnieuw moeten beginnen en mensen als Yaya niet moeten laten vertrekken. En ja goeie verdedigers kosten veel geld want als je 90 en 80 miljoen kan uitgeven voor spitsen kan je ook gewoon 50 miljoen betalen voor een verdediger. Ter stegen is een miskoop geweest had wat meer moeite gedaan en had chec gekocht. Mangala Benatia hummels Chilini kan zo nog ff doorgaan. Het enige wat Barca kan redden is Laporta terug bij de club en Cruijff aan zijn zijde

Idd geen excessen , barca staat altijd nog boven aan en 1 punt meer dan real , en real moet nog naar camp nou komen dan zijn Suarez , neymar , Messi aan elkaar gewend , heb volle vertrouwen in dat barca einde van de rit kampioen word

Het verlies in de clasico lag maar aan 1 ding: Real Madrid was gewoon de betere zaterdag. Barca begon wel goe en het positiespel was bij vlagen goed. Maar teveel spelers speelde onder de maat.

Mathieu op linksback was een drama. Jordi Alba had veel meer kunnen brengen in de combinatie en aanvallend. Daar heeft Luis Enrique gewoon een grote blunder mee gemaakt. Mascherano speelt 95% van de wedstrijden beest, maar altijd tegen Real Madrid maakt hij domme/cruciale fouten. En heel vaak heeft dit met zijn positionering te maken. Vorig jaar in die 3-4 ook al en zaterdag hetzelfde liedje.

Dat Rakitic niet in de basis begon snapte ik ook niet. Die heeft veel meer loopvermogen dan Xavi en zou verdedigend veel meer op kunnen knappen. Busquets kwam net van een blessure en speelde ook niet echt goed. Ik had Mascherano, Rakitic en Iniesta laten starten. Suarez had ik ook niet laten starten, dan maar Munir/Pedro of Sandro.

Maar goed, achteraf praten is altijd makkelijk. Je hebt niet van de minste tegenstander verloren en je staat nog bovenaan. Daarbij denk ik dat de clasico in Camp Nou beslissender zou kunnen zijn omdat we dan al verder in het seizoen zitten.

Was wel de leukste clasico sinds 2008/2009. Dat was de laatste keer dat een clasico sportief was zonder randzaken. En het voetbal was aan beide kanten goed, met name aan de kant van Real waar ik Modric en Marcelo de absolute uitblinkers vond.

28 oktober 2014 om 16:11

Macherano was juist de beste aan de kant van Barca.

Het was juist dat Pique met assist's strooide naar Real.

28 oktober 2014 om 16:25

Mag jij vinden..
Mascherano maakte een cruciale fout waardoor de wedstrijd meteen afgelopen was. Hij is gewoon een DMF en geen verdediger. Tegen de echte topclubs zal dit altijd pijnlijk duidelijk worden.

28 oktober 2014 om 16:39

@ pcwolf

Macherano de beste? Wat vond je van die fout met Iniesta dan? Waarom rent hij er als een kip zonder kop op af.. dat was nergens voor nodig. Pique had nog best wel een paar goede verdedigende acties. Alleen de penal was oliedom..

28 oktober 2014 om 16:49

Hierro

Bijna alles klopt.. Behalve dat ik heb gezegd dat Barcelona met gemak zou winnen. Ik heb niet eens gezegd dat ze zouden winnen laat staan met gemak..

Ik was inderdaad bang dat de balans weg zou zijn, maar Modric en Kroos bewijzen mij mijn ongelijk. Het is het meest complete duo ter wereld op het middenveld. Ik ben mans genoeg om fouten toe te geven, iets waarvan ik weet dat jij dit nooit zult doen. En btw, met Di Maria erbij hadden jullie nog sterker geweest dan met James daar sta ik nog steeds achter..

Verder is er niet veel veranderd. Real en Barca zijn imo gelijkwaardige teams en het zal erom spannen wie kampioen van Spanje zal worden. In de CL zie ik ze samen met Chelsea en Bayern als 1 van de grote favorieten.

28 oktober 2014 om 17:18

Camp nou, juist Iniesta dus, had de bal dan maar buiten moeten trappen en niet in de richting van Macherano. Waarom niet?

Omdat toen Ronaldo(?) In behoorlijke snelheid was en passen achterin dus risicos meebracht.

28 oktober 2014 om 18:12

@pcwolf

Mijn punt was dat Iniesta of de bal buiten had moeten laten gaan of naar marscherano passen. Echter kwam marcherano als een kip zonder kop op iniesta af in plaats van gewoon op zijn plek te blijven staan. Dat was dus niet nodig. Uiteindelijk gaf Iniesta de pass, maar marcherano verliet zijn positie zonder reden..

28 oktober 2014 om 19:21

De reden dat barca en real niet meer gelijkwaardig zijn is de verdediging misschien wel en de middenvelders. Als barcelona continue aanvalt zie je het niet en heb je weinig tegen doelpunten, maar tegen topteams merk je het. Die 80 miljoen aan suarez had besteed moeten worden aan verdedigers imo. Maar ik vind het niet erg, integendeel haha.

28 oktober 2014 om 17:18

Inderdaad opvallend sportieve clasico, alleen dat natrappen van cristiano ronaldo was een minpuntje maar dat resulteerde bijzonder genoeg niet in een ruzie.

Haha die Catalaanse kranten maar uitvluchten zoeken om het verlies van hun favoriete clubie te verkroppen. lol! Real was gewoon 3 keer zo goed. Deal with it!

28 oktober 2014 om 16:09

Het was niet eens een Catalaanse krant die het verhaal van de injectie verzon. En Spaanse media moet je sowieso met een korreltje zout nemen. Vooral als het om voetbal gaat.

28 oktober 2014 om 16:28

3x? Hmm apart dat cruciale fouten dan de doorslag geven. Als ze 3x zo goed waren had de score wel veel hoger mogen uitvallen. Nee Real Madrid en Barcelona zijn gelijkwaardige teams. Zaterdag was Real wel de betere van de 2 en daarom hebben ze ook terecht met 3-1 gewonnen.

Het was niet zoals die 2-6 of 5-0, waarin het ene team superieur is aan de ander. Iets wat jij wel insinueert met 3x zo goed..

Btw, nog gefeliciteerd met die overwinning

28 oktober 2014 om 16:43

Xaviola, jij weet even goed als wij dat Madrid in de tweede helft het naliet om een enorme vernedering te veroorzaken voor Barcelona. Als er iets scherper om was gegaan met de mogelijkheden zat een dergelijke score er zeker in.

Of we drie keer zo goed waren interesseert me niet echt, we waren beter en hebben verdiend gewonnen.

28 oktober 2014 om 16:53

Isco,

Als als als..
Als Messi die 0-2 maakt is het over. Daarnaast geef ik ook aan dat Real verdiend heeft gewonnen en dat ze de betere ploeg waren. Dus ik begrijp je reactie niet echt.. Het is ook nooit goed voor jullie he? 1 ding blijkt wel: wij zijn veel betere verliezers als jullie en daar kunnen jullie nog iets van leren

28 oktober 2014 om 21:28

Hoeveel is 3x1?

Mooi, dat onzin bericht van dat populistische nieuwsstation is dus niet waar.


Enrique is echt een geweldige trainer. Recht door zee, draait niet om de dingen heen en is gewoon eerlijk.

Hij heeft wel 1 fout gemaakt, niet Messi of Suarez maar Mathieu op LB zetten

28 oktober 2014 om 16:11

Juist.
Dat was ook een opmerkelijk fout.

28 oktober 2014 om 17:16

Hij stond op LB

29 oktober 2014 om 13:29

Inderdaad, sorry ik heb het aangepast nu. Bedankt!

@krass: Alle complotten mogen inderdaad de prullenbak in en zoals velen weten is Barca ook geen club die over complotten spreekt of gelooft. Messi was zaterdag zeker in mindere doen tov vorig jaar en de jaren ervoor waarin hij vrijwel altijd de show stal en beslissens was. Wat steeds opvallender wordt is dat zijn directe concurrent Ronaldo weer in een grote wedstrijd vrijwel afwezig was. Real Madrid draaide erg goed als team en je zou denken van daar zal hij van (willen) profiteren. Het was zelfs zo dat als hij iets zorgvuldiger was in zijn passing de uitlsag veel hoger was geweest in het voordeel van Madrid.
Uiteraard mocht hij ook deze wedstrijd weer aanleggen van 11 meter maar dat zijn we inmiddels gewend en met name dit seizoen. Hij heeft volgens mij al meer penalty's deze competitie gemaakt dan de helft van alle teams in La Liga bij elkaar.

Taak aan Barca om deze wedstrijd eens goed te analyseren om daar vanuit conclusies te trekken. In mijn ogen is het 'not done' om Xavi is z'n wedstrijd op te stellen want die laat al meerdere clasico's zijn directe tegenstander maar lopen en laat zo zijn ploegmaat Alves constant in de steek doordat hij tegenover 2 man komt te staan.

Luis Enrique zegt in de persco dat je voor medische zaken bij de medische staf moet zijn en dat spelers zelf beslissen of ze een spuit nemen. Voor hem was hij fit. Hij zegt dus helemaal niet dat Messi geen spuit had gekregen. Vandaag is trouwens de tweede dag dat Messi niet getrained heeft.

Respect voor deze trainer. Ik vind dat hij het geweldig doet zover op een foutje na en dat was Mathieu op rechtsback tegen Real opstellen. Voor de rest zoekt hij niet naar excuses en probeert hij gewoon zijn werk te doen. Ook Real verliest wedstrijden en zo had je vorige seizoen dat Barcelona twee keer won tegen Real en nu heb je Real die zijn beste beentjes op de veld zet. Ik ben al lang blij als ze meer voetballen dan vechten tijdens El Clasico's!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren