Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Sinkgraven: ‘De situatie waarin Zivkovic zit: ik weet niet of ik dat zou kunnen’

Laatste update:

Daley Sinkgraven maakt dit seizoen naam bij sc Heerenveen. Nadat Hakim Ziyech vertrok naar FC Twente kwam er een plek vrij op het middenveld bij de Friezen en Sinkgraven vult die plaats naar behoren in. Hij is al gelinkt aan grotere clubs: Ajax, PSV en Manchester United en misschien speelt de zoon van oud-prof Harry Sinkgraven binnen een jaar in de top, al is het nog de vraag waar dan.

/

Ajax was in de zomer erg geïnteresseerd, maar Sinkgraven zegt in ELF Voetbal dat de clubs het niet met elkaar eens konden worden. Wel ziet hij het voor zich dat hij sc Heerenveen uiteindelijk achter zich laat voor een grotere club: zoals Ziyech het aanpakt, bijvoorbeeld. Sinkgraven zegt te dromen van het Nederlands elftal en van Barcelona, maar dan wel stapsgewijs en niet te snel.

Sowieso moet de club die hem wil ophalen in het Abe Lenstra Stadion, met een goed verhaal komen. “De situatie waarin Richairo Zivkovic nu bij Ajax zit; ik kan er niet over oordelen en voor hem is het wellicht de beste route, maar ik weet niet of ik dat zou kunnen. Als ik hogerop ga, wil ik wel voelen dat ik een serieuze kans maak op het veroveren van een basisplaats in het eerste elftal”, zegt Sinkgraven eerlijk in het magazine.

Denk jij dat Daley Sinkgraven in de basiself zou staan bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
28 oktober 2014 om 11:12

Dan zou ik hem lekker in Heerenveen laten, haha. Ik vind Sinkgraven een typische Ajax speler en zou niet inzien waarom Ajax hem moet laten wennen aan hun speelstijl in Jong Ajax. Op dit moment heeft Ajax te weinig 'Ajax-spelers'. Behalve Cillessen en Klaassen mis ik dit seizoen iets.. Ik kan mijn vinger er niet opleggen, maar ik heb niet het idee dat er dit jaar iemand echt uit gaat blinken behalve Jasper en Davy. Hoewel ik verwacht dat Davy volgend jaar pas echt gaat knallen.

28 oktober 2014 om 11:22

El Ghazi is ook een typische Ajax speler; een leuke actie, goede voorzet en bravoure. Veltman idem dito.

28 oktober 2014 om 11:27

Veltman? Meen je dat nou? Ik irriteer me al anderhalf jaar aan die gast. Kijk je alleen studio sport ofzo? Die jongen komt fysiek te kort en in de opbouw is ie gewoon zeer zwak. Alle balletjes graan breed en als ie naar voren paast is t 90% balverlies. Denswil daarin tegen, die speelde afgelopen zaterdag 70% van de ballen vooruit, zoals t ook moet gaan. Veel verklaren me miss voor gek maar ik zie liever vd hoorn. Die wint zowat ieder kopduel. Over de grond kan t beter, maar laat m 10 wedstrijden staan en t werpt zn vruchten af.

28 oktober 2014 om 11:42

Wat mij het meest irriteert aan veltman is dat hij de bal elke keer 4,5 keer moet aanraken voor hij hem afspeelt.

28 oktober 2014 om 11:43

@demoos

Dat pretendeer ik al langer, je hoeft geen twee opbouwers achterin t centrum te hebben en dan ook nog twee opkomende backs. Je moet een opbouwer en een sloper hebben. Eentje die meedogenloos kan zijn voor je team. De enige die daar momenteel voor in aanmerking komt is vd Hoorn gezien zijn bouw en kracht. In de Jupiler League heeft hij alles op zijn hoofd zitten door zijn perfecte timing en inzicht waar hij moet gaan staan. Nu weet ik dat je linker en rechter centrale verdedigers hebt maar ik kan me moeilijk voorstellen dat je tegen Eem Go Ahead Eagels het verschil gaat merken als je bijvoorbeeld twee linker centrale verdedigers zou opstellen..

28 oktober 2014 om 11:48

Ja jij hebt er verstand van man. Omdat jij je irriteert is het maar zo. De deskundige bij ajax hebben allemaal ongelijk en frank de boer die 4 kampioenschappen heeft binnen gehaald heeft ook ongelijk.

28 oktober 2014 om 11:50

@regerence

Geloof me maar dat Milik dit seizoen gaat knallen en dat hij dat met veel bravoure zal doen. frank kan Sigthorsson niet eeuwig laten staan wanneer Milik steeds scoort wanneer hij speelt. Verder komt Fisher terug van een nare blessure. Verwacht dat hij gretig zal zijn wanneer hij weer speelt. Ga ook zeker kijken als hij zijn eerste minuten in Jong Ajax gaat spelen. Riedewald is een leuke voetballer met een goede techniek. Hoop ook dat ze hem op de verdedigende plaats op het middenveld gaan posteren. Hij kan ook nog aanvallen en is een jongen van de club.

In ieder geval. Slechter dan de eerste fee van het seizoen kan het qua spel niet worden bij Ajax.

28 oktober 2014 om 11:59

@demoos89

Ik denk dat jij dan alleen teletekst kijkt. Veltman wint bijna al zijn duels dat is feit gebaseerd op statistieken. Bovendien passt hij ook zeer zuiver en hij kiest vaak als een van de weinigen om wel vooruit te spelen. Daarom duurt het vaak ook wat langer omdat hij wacht op de mogelijkheid om een middenvelder in te spelen.

28 oktober 2014 om 12:15

Ajax heeft nooit van die sterke centrale verdedigers gehad. Het zijn altijd opbouwers die goed kunnen indribbelen en als extra man op het middenveld balbezit kunnen spelen

28 oktober 2014 om 12:37

Misschien wordt het dan weer eens tijd dat er een beul a la Vertonghen achterin komt te staan in plaats van die poeslieve jochies. Dat duurt natuurlijk even maar ik denk dat van der Hoorn het in zich heeft

28 oktober 2014 om 12:39

Bedankt voor je reactie Toni9. Hoef ik me niet meer druk te maken. Liep me al weer op te fokken vanwege de domheid en onjuiste weergave van feiten die tentoongespreid wordt. Veltman wen zwakke opbouwer? En dan liever van der Hoorn zien. En wanneer Mike een fout zeker om Tete gaan schreeuwen. Wat een gasten..

28 oktober 2014 om 12:52

Jaap Stam? Sloper en een opbouwer werkt nog steeds het beste in de verdediging.

28 oktober 2014 om 13:03

Veltman heeft de algelopen wedstrijd tegen Gae, voor het eerst dit seizoen geen kapitale fout gemaakt. Ben benieuwd of hij bij een middenmotor waar ze de bal minder hebben ook in de basis zou staan, want hij is fysiek echt zwak. Erger me groen en geel aan dat soort spelers, maarja we hebben blijkbaar niet beter.

28 oktober 2014 om 13:59

@san90

Jan Vertonghen en Alderweireld vergeten ? Een goede verdediger hoeft niet sterk te zijn qua postuur maar qua slimheid in zijn hoofd. Beste voorbeeld is Pique, beer van een vent maar zou nog het duel met Piatti verliezen... Meestal zijn grote verdedigers van die lompe spelers dus nee geef mij maar liever een Veltman of een Moisander.

28 oktober 2014 om 17:23

Gelijk heb je Veltman is vaak juist de speler die van achteruit indribbelt om zo gevaar te creëren op de as van het veld.

Erg verstandig, dat van zivkovic vind ik gewoon erg zonde. heeft al een jaar op eredivisie niveau gespeeld, niet bij de minste club, en moet nu in de jupiler league spelen.

28 oktober 2014 om 11:07

Maar dat is een bewuste keuze die hij zelf heeft gemaakt. Ajax heeft hem heel duidelijk laten weten wat ze met hem van plan waren. Hij zal vanaf volgend jaar wel gewoon bij de selectie zitten en ik verwacht dan ook dat hij zich snel in de basis gaat spelen. Ik vind het juist een knappe keuze, hij investeert in zichzelf en kiest voor de geleidelijke weg.

28 oktober 2014 om 11:14

Heb jij bij dat gesprek gezeten dan. Ik denk dat zo'n jongen echt wel iets meer verwachte dan dit. Dat zelfde geldt ook voor Bilal bij Feyenoord overigens. Ik denk ook dat het een tikkie BS is. Die gasten hadden echt wel verwacht iets meer voor de club te kunnen doen dan de tribune zitjes warm houden.

28 oktober 2014 om 11:22

Is Zivkovic akkoord gegaan met het spelen bij Jong Ajax in de eerste divisie? In plaats van nog een jaar basis eredivisie bij bv Groningen? Of bedoel je iets anders?

28 oktober 2014 om 11:29

Wellicht dat hij verwacht had dat het wel anders zou gaan uit zien maar ik denk niet dat ze hem hebben verteld dat hij eerste spits bij ajax zou gaan worden. Er zal gegarandeerd over deze opzet gesproken zijn. Hij is nog jong heeft een langdurig contract bij de beste club van Nederland mogen tekenen en zal daar gaan uitgroeien tot een belangrijke speler. Natuurlijk baalt hij nu dat hij de in de JL moet spelen en de eredivisie maar vooral CL aan zijn neus voorbij ziet gaan maar ik denk echt wel dat hij heel goed wist waar hij aan begon toen hij zijn contract bij Ajax tekende

28 oktober 2014 om 11:32

Volgens mij is de boer daar toch heel duidelijk in geweest tegen de media dat dit ging gebeuren.
Dus ik neem aan dat dat ook tegen zivkovic is gezegd.
Minuten maken in jong ajax leert hij meer van dan 15 minuten ajax 1.

28 oktober 2014 om 11:40

het is al zo lang bekend dat Zivkovic dit zelf wist. Hij zou in jong ajax beginnen om aan het ajax systeem te wennen en later de stap te maken naar het eerste

28 oktober 2014 om 12:00

En daar gaat het nu juist om. Het is dom van de Boer om Zivkovic in de JL te laten spelen. Zelfs nog dommer als je dat van tevoren bedenkt. Ajax haalt dus een speler met veel talent en die stoppen ze meteen in de JL.

28 oktober 2014 om 12:49

Ach schei toch uit met die goedpraterij. Deze joingen had echt wel meer verwacht dat dit hoor. Zeker omdat bij ajax de spitspositie ook al een poosje niet helemaal lekker ingevuld wordt. Kijk als deze jongen een onbetwiste nr 1 spits voor zich had gehad dan zou hij zich daar bij neer kunnen leggen. Maar nu niet denk ik. Die positie wordt bij ajax niet helemaal lekker ingevuld en dan zal hij best teleurgesteld zijn dat hij het ook niet een half uurtje had mogen proberen.
o werkt dat nu eenmaal. Datzelfde geldt voor Bilal.

28 oktober 2014 om 13:22

Ja hij had zelf meer verwacht, en heeft met de verwachting toegezegd mbt de plannen. Achteraf zeuren heeft dus gewoon geen zin en hij snapt zelf ook dat Ajax een ander verhaal is, tuurlijk is hij teleurgesteld en had hij verwacht/gehoopt gewoon bij het eerste te zitten, maja met Sigi en Milik heeft dat gewoon geen haast! Mensen spelen teveel fifa en fm.

28 oktober 2014 om 14:32

Wat weet jij nou er van wat hij verwacht heeft?
Hij speelt er nog geen eens 6 maanden.

28 oktober 2014 om 11:09

Ik snap die stap van Zivkovic ook niet als dit het gevolg is. Het Ajax systeem maakt de ploeg juist zo transparant voor de tegenstander. Een spits met een eigen manier van voetballen is wat Ajax nodig heeft. We moeten af van dat vaste systeem als we ooit ergens in Europa willen komen. Laat Zivkovic gewoon spelen in het eerste. Daarom begrijp ik van Sinkgraven heel goed. Liever Twente dan weer strijden om van de jeugd door te brekwn in het eerste.

28 oktober 2014 om 11:18

Inderdaad, het "Ajax-systeem" lijkt vooralsnog spitsen alleen nog maar goaltjesdood te maken...

28 oktober 2014 om 11:47

Het vermoord alle creativiteit, terwijl Ajax wel bekend om staat.

28 oktober 2014 om 13:01

Het gaat hier niet om het Ajax-systeem maar om het Frank de Boer systeem, een groot verschil!

28 oktober 2014 om 17:16

Jij was er zeker ook een die riep dat Cillissen zijn hele carrière had vergooid toen hij het eerste jaar op de bank zat. Kijk waar die jongen nu staat. Ajax is terecht voorzichtig met Zivkovic, hij komt als de tijd daar rijp voor is. Ik verwacht hem na de winterstop als invaller. Dan terug naar jong Ajax om volgend jaar de eerste spits te worden.

28 oktober 2014 om 11:20

Zivkovic heeft ook een beetje de pech dat sigi toch is gebleven... bij ajax ging men er volgens mij vanuit dat die zou vertrekken... als dat was gebeurt had zivkovic elke week bij de wedstrijdselectie gezeten...

28 oktober 2014 om 11:29

En daarbij ook een beetje de pech dat Milik kwam?
Volgens mij wordt je niet blij als je al 2 spitsen voor je moet dulden... (waarvan 1 matig)

28 oktober 2014 om 11:34

Een club als Ajax speelt ook in de CL dus kan het niet op 1 spits van 17 jaar gooien. Maar dat weet je zelf ook wel. Zivovic die komt vanzelf wel.

28 oktober 2014 om 11:43

Erg domme keus van Zivkovic mijns inziens dan. Als hij het daadwerkelijk zo had geweten, dan had hij gewoon een extra jaar in Groningen moeten blijven. Hij vreet zich compleet op daar in de JL, en heeft geen enkel zich op het eerste met de twee spitsen die bij Frank de voorkeur genieten.

28 oktober 2014 om 12:04

Grote onzin. Geheel in de lijn van Ajax is Zivkovic de toekomst. Zowel sportief als financieel. Die gaat absoluut eerste spits zijn. Maar pas wel wanneer hij daar klaar voor is.
Bij Groning was Zivkovic ook nog niet zeker van een basisplaats. Van zo'n positie naar direct een basisplaats bij Ajax is onhaalbaar. Dat is vrijwel direct bij zijn komst gemeld. Het traject wat hij nu volgt is gewoon volgens plan. Ajax heeft de luxe dat het jonge talenten rustig kan brengen en ze in jong Ajax op een goed niveau minuten te laten maken. Helaas voelen fans van andere clubs zich nog al eens genoodzaakt te melden dat deze luxe heel erg fout is.

28 oktober 2014 om 12:50

Volkomen gelijk Ansjo, bovendien ontwikkelt Zivkovic zich geweldig in Jong Ajax.

Heeft vijf doelpunten in acht wedstrijden en heeft het prima naar zijn zin.

Op de korte termijn gaan we een geweldig draaiend elftal krijgen, waar Zivkovic zeker zijn steentje aan gaat bijdragen.

Met de tekst van Sinkgraven kan ik weinig, gewoon een kwestie van afspraken maken en zich aanpassen aan het Ajax systeem.
De één heeft een seizoen nodig om zich aan te passen, de ander een paar maanden.

Hoelang de aanpassing duurt zegt niets over de kwaliteiten van de speler, maar is gewoon een gewenning aan het Ajax systeem.

Zie Sinkgraven graag komen.

28 oktober 2014 om 12:57

In lijn van Ajax ja..
Maar daarom kan deze keuze van Zivkovic wel raar/dom zijn. Ajax had hem m.i. gewoon een jaartje bij Groningen moeten onderbrengen om daar verder te komen.

28 oktober 2014 om 13:58

Het getuigt toch wel van een ongekende arrogantie als je denkt dat zo'n jongen zich beter ontwikkelt in de Jupiler League bij jong Ajax dan in de eredivisie bij Groningen. Moet je je voorstellen dat PSV Robben toendertijd maar een jaartje in de A1 hadden laten spelen.
Ik denk dat Ajax hiermee vooral zichzelf heeft. Als iemand in vorm is -wat hij vorig jaar was- dan moet je iemand juist blijven uitdagen om zich te laten ontwikkelen, en iemand niet terugzetten.

28 oktober 2014 om 14:59

En dan het driedubbele betalen zeker? haha gelukkig hebben wij Marc Netto in plaats van Jansen Joenite...

Lijkt me ook vrij sterk dat Groningen zin heeft om een speler te gaan klaar stomen voor Ajax als al bekend is dat hij weggaat.

Rico wordt klaargestoomd voor het eerste. Leert nu de ajax stijl kennen en kan, wanneer ons technisch hart hem daar klaar voor acht, de pannen van het dak gaan spelen in het 1e.

28 oktober 2014 om 11:44

Van Zivkovic is het zeker zonde, ook jammer voor hem en menig Ajax supporter dat Sigi niet vertrokken is. Had hem graag zien afwisselen met Milik.

28 oktober 2014 om 12:02

Zivko is jonger en had geen basisplek bij Groningen. Basis bij Jong Ajax was voor voor hem maar een klein stap terug.

28 oktober 2014 om 12:13

Geen basisplek? Hij was gewoon de nummer 1 spits, niet aan het begin van het seizoen maar wel duidelijk aan het einde van het seizoen met 16 basisplaatsen.

Van belangrijke speler bij Groningen naar spelen in de JL is gewoon een grote stap terug en een domme ook nog.

28 oktober 2014 om 12:59

Pas maar op hoor Freshzone, want dit soort kritiek wordt niet gewaardeerd hier, haha

28 oktober 2014 om 12:08

Zivkovic was 17 toen hij kwam dus logisch dat jeniet meteen in het diepe gegooid gaat worden. Die jongen wordt rustig gebracht en gaat echt nog wel in et eerste minuten maken. Vergeet niet dat je zo'n jongen beter kan brengen in een goed draaiend elftal dan om hem nu te brengen dan krijgt hij ook meteen alle kritiek over zich. Ik vind Ajax juist slim handelen met zivkovic. Maar Sinkgraven zie ik nog wel direct kans maken omdat hij gewoon beter dan andersen en serero is.

28 oktober 2014 om 12:48

Denk dat Zivkovic wel begreep dat hij geen basis speler ging worden...
Maar dat hij tweede spits zou worden en rustig gebracht worden. Zijn wedstrijden bij jong Ajax spelen en geregeld een keer invallen bij het eerste...
Maar nu dus al zijn wedstrijden in de JL mag afwerken op een dramatisch niveau, en nu als 3e spits mag acteren. En leert misschien het "Ajax spelletje", maar wel op een dramatisch niveau.....

Volgens mij maak je juist bij Ajax een eerlijke kans op een basisplaats. Maar ik zou inderdaad niet te snel weg gaan bij Heerenveen. Je zit daar voorlopig meer dan goed.

28 oktober 2014 om 11:58

Ik denk dat dat klopt als je goed genoeg bent. Ik vrees alleen dat in een aantal recente gevallen, Ajax spelers heeft gekocht/aangetrokken die gewoon niet geschikt zijn voor het systeem van Ajax, of niet goed genoeg. Denk daarbij aan v/d Hoorn (niet goed genoeg) en Zivkovic (op dit moment niet geschikt voor het systeem). Ook Sighthorsson, zimling en Duarte zijn daar voorbeelden van. En dat geldt ook voor een handvol jonge talenten uit het buitenland. Het feit dat iedere speler direct wordt bestempeld als 'de nieuwe ....' helpt daarin ook niet mee.

Men gaat er bij Ajax nogal snel vanuit dat de geweldige trainers daar iedereen iets bij kunnen brengen, ook als dat niet in de vaste speelstijl van een speler zit. In de praktijk blijkt dat vanaf een bepaalde leeftijd gewoon heel lastig.

Bij Zivkovic kan dat best nog komen, maar ik vermoed toch echt dat zowel club als speler hadden verwacht dat hij dit jaar meer minuten in Ajax 1 zou maken.

Punt is dat Ajax prat gaat op hun eigen jeugdopleiding en dat is natuurlijk terecht een Amsterdamse trots. Echter, ze willen die jeugdopleiding aanvullen met aangekochte spelers en daar gaat het 9 van de 10 keer fout, omdat de aangekochte spelers te weinig toevoegen aan het eigen talent. Per saldo wordt de selectie daardoor elk jaar minder.

En ja, ook bij PSV falen aankopen geregeld, maar procentueel voegen die wel vaker iets toe (ook door het gebrek aan eigen jeugd de laatste decennia).

Terecht. Zivkovic vergooid nu een jaar van zijn carriere. Nu zijn er op het middenveld echter wel meer plaatsen beschikbaar natuurlijk bij Ajax.

28 oktober 2014 om 11:14

Dat hoeft niet helemaal waar te zijn. Stel Zivkovic was bij Groningen gebleven en had daar een paar jaar in het eerste gespeeld om daar te rijpen alvorens hij naar Ajax was gekomen? Dan was hij door Ajax gehaald als topaankoop die er meteen zou moeten staan in het eerste. Maar we weten allemaal dat spelers die van provincieclubs komen vaak moeite hebben met de stap naar Amsterdam en dan wegzakken. Dát is pas zonde. In plaats daarvan laten ze Zivkovic nu wennen in de luwte, zodat wanneer hij die stap maakt hij ook meteen meekan op het hoogste niveau. Die jongen komt er wel.

28 oktober 2014 om 11:15

Integendeel zelfs, dit is een zeer belangrijk en goed leerjaar voor zivkovic. Hij moet wennen aan de ajax speelstijl en krijgt daar alle rust en tijd voor. Daarnaast is dit eenjaar waar hij op mentaal veel leert. Ook is het voetbal veel fysieker wat voor zoon jonge speler alleen maar goed is om van te leren. Als hij dit jaar door komt, toont hij aan dat hij er ook mentaal en fysiek klaar voor is om een nieuwe stap te maken. Dat hij een verloren jaar heeft vind ik totale onzin.

28 oktober 2014 om 11:24

Dat denk ik niet, Zivkovic moet zich nog opwerken, als het te snel gaat kun je ook veel vergooien. Hij komt nu niet als topaankoop binnen en dat legt veel minder druk op hem.

28 oktober 2014 om 12:53

Zivkovic is enkel en alleen gehaald vanwege de centen. Was hij een jaar gebleven bij Groningen en had hij die stijgende lijn door gezet was hij aan het einde Vh seizoen een stuk verder geweest.
Maar dan was hij ook een stuk duurder geworden en dat willen ze niet betalen bij Ajax... Dus maken ze er maar een mooi verhaal van over wennen aan het spelletje en al die bullshit. Tuurlijk komt hij nu nog wel te kort voor het eerste, en moet hij dingen leren hoe ze bij Ajax spelen... Maar bij Groningen had hij zich een stuk beter kunnen ontwikkelen op een respectabel niveau....

Volkomen logische reactie van deze jonge jongen. De gedachte dat je een halfjaar of langer niet eens bij de selectie zit weegt wellicht zwaarder dan het feit dat je naar een topclub gaat. Maar wellicht heeft aja niet dezelfde route voor hem in gedachten, aangezien hij al 19 jaar is en wat meer wedstrijden in de benen heeft aan het einde van dit seizoen.

De kwaliteit bij Ajax (hele eredivisie) gaat telkens meer naar beneden. Zelfs 'talenten' worden gestald bij Jong Ajax op een belabber niveau.

Ajax wil eerst hun huidige spelers verkopen en dan de nieuwe in passen. Niks wordt meer weggegooid, je moet het zien als met eten. Wanneer je wat over hebt doe je het in de vriezer, of je slaat vast wat extra in. Dat is Zikovic ook die is nu die ingevroren maaltijd, die extra gekocht is.

Sinkgraven kan naast hem gaan zitten in een bakje in de vriezer. OF zullen ze hem wel direct de kans geven?

28 oktober 2014 om 12:35

Ik snap de gedachte wel maar bij Feyenoord hebben we intussen ook al 3 potentiele nr 10.
Dus hoe goed ik hem ook vind niet doen zou ik zeggen. Met Immers, Vilhena en Toornstra hebben wij die plek al goed bezet.

Als je als 18-jarige een basisplaats eist dan kom je bij Ajax van een koude kermis thuis. Zivkovic gaat vanavond debuteren en zal na de winterstop vast bij het eerste komen. Ik snap ook dat het niet leuk is, maar soms moet je één stap terug zetten om er vervolgens twee vooruit te doen.

Ga gewoon een gesprek aan met Ajax en de Boer dan hoor je zelf hoe de zaken ervoor staan. Een basisplaats kan niemand gegarandeerd worden. Zivkovic die gaat nog wel spelen hoor voor de winterstop. Zit tegen Urk ook al op de bank. Die vergooit echt niet een heel jaar. Hij speelt gewoon elke week bij Jong Ajax en die komt vanzelf wel. Net 18 geworden ook.

Ik denk dat Ajax Zimling, Serero, Duarte en Schone of wegdoen of kwijtraken dus volgend seizoen liggen er echt wel kansen voor Sinkgraven bij Ajax. Maar ja het is zijn eigen keus.

Ik zou alleen nooit en te nimmer vanuit een club als Heerenveen direct de stap maken naar een Engelse topclub. Dat is een recept voor falen. Ook al wordt je nu gekocht door Manu en 2 jaar uitgeleend aan Heerenveen dan kom je daarna nog steeds van Heerenveen.

Als ik hem was zou ik gewoon deze winter of volgende zomer de overstap maken naar Ajax of Psv. Daar leer je toch de wetten van topvoetbal kennen en als je daar excelleert dan komt de stap naar het buitenland vanzelf.

28 oktober 2014 om 12:16

Sinkgraven gaat zeker direct kans maken op een basisplek. Of hij die kans pakt zal aan hem liggen.
De situatie met Zivkovic is ook niet gelijk. Zivkovic was nog niet verzekerd van een basisplek bij Groningen en is heel duidelijk gehaald door Ajax met het oog op de langere termijn. Het zou een utopie zijn om te denken dat een joch die nog geen vaste plek bij Groningen in de spits heeft dit wel zou gaan krijgen bij Ajax. Hoe het nu gaat met Zivkovic is niet verwonderlijk en geheel volgens plan. Ajax heeft de luxe dat het 2 redelijke spitsen heeft en daardoor Zivkovic in alle rust kan klaar stomen.
Sinkgraven is al verder. Die is vaste basisspeler en bovendien ook al één van de betere spelers van Heerenveen. Als hij deze lijn doorzet is die eind van het seizoen de absolute uitblinker daar. De stap van uitblinker bij Heerenveen naar basisspeler van Ajax is veel kleiner dan de stap die Zivkovic heeft gezet.

Ik zie hem overigens heel graag komen. Hij kan zowel op de 6 als 8 uit de voeten en heeft in potentie veel, zo niet alles wat nodig is om de eredivisie flink te ontstijgen. Lijkt mij een ideale aankoop voor Ajax die bovendien geheel in de lijn van Cruijff past. Van mij mogen ze in de winter al proberen de deal te sluiten met Heerenveen zodat hij vanaf de zomer bij Ajax zit.

28 oktober 2014 om 17:09

Leuk allemaal wat je zegt maar Zivkovic had wel degelijk een basisplek bij Groningen. Eerste seizoenshelft niet maar de tweede dus wel....

Sinkgraven heeft op deze leeftijd al de kwaliteiten om in de basis bij ajax te spelen hij is beter dan serero en beter dan andersen

Stell je voor over een jaar of twee een middenveld met riedewald, Klaasen en sinkgraven, el ghazi, zivkovic en kishna voorin. Team vol talenten (al moet kishna hard aan de bak)

28 oktober 2014 om 11:37

Dan staat er misschien Cerny, Muric of Menig als hij het niet waarmaakt

28 oktober 2014 om 12:12

Is Fischer al afgeschreven?

28 oktober 2014 om 12:37

Klopt, die is er ook nog. Maar bedoelde dat er nog genoeg talent aan zit te komen voor de vleugels

Ik hoef Sinkgraven niet bij Ajax, zo'n moet je eerder halen als je hem al wilt halen, nu wordt hij te duur en gaat hij rare eisen stellen waar ajax misschien niet aan kan voldoen, hij zal moeten presteren en beter moeten zijn dan de anderen als hij een basisplaats wilt.

Ajax moet voor Nouri en van de Beek uit de opleiding gaan en Sinkgraven lekker links laten liggen, onze talenten in de opleiding zijn nog beter.

28 oktober 2014 om 13:58

Jullie talenten in opleiding? Net zo als El Ghazi en vooral Kishna? DIe hangen van wisselvalligheid aan elkaar. Is ook logisch gezien de leeftijd, maar Sinkgraven bewijst zich nu voor het 2e seizoen op een hoog niveau. Kan je wel lekker gaan zitten wachten op de Nouri tjes en de Van De Beekjes, maar die jochies gaan Ajax pas op termijn beter maken. Sinkgraven zou Ajax nu al beter maken.

Vandaar dat ik de opmerking van Sinkgraven wel snap. Hij hoeft niet naar Ajax en ziet bij Heerenveen veel meer mogelijkheden zich te ontwikkelen. En Zivkovic had zich echt een ander seizoen voorgesteld. Die had beter bij Groningen aan de Europa League kunnen snuffelen en daar de echte targetman kunnen worden.
Wennen aan het Ajax-systeem is ook de grootste kolder. Dit systeem kent elk klein kind dat ooit gevoetbald heeft en is niet zo ingewikkeld hoor. Het systeem maakt spitsen scoringsdood, dat dan weer wel. Hopelijk houdt Milik vast aan zijn eigen intuïtie en gaat hij veel goals maken. Zivkovic was hetzelfde type geweest als Milik overigens...

30 oktober 2014 om 15:27

Nee beter. Er zitten veel grotere talenten dan Kishna en El-ghazi in de opleiding alhoewel deze jongens ook al van een aardig niveau zijn. Nouri en van de Beek spelen in de a1 en zijn 17, kortom je hoeft er niet lang op te wachten, wat goed is komt snel.

Sinkgraven speelt met alle respect bij Heerenveen en heeft nog niks laten zien in de absolute top in van de eredivisie. Hij zou niet de eerste zijn die geweldig is bij de subtop en faalt bij de absolute top, neem Sulejmani.

Sinkgraven is duur en geen garantie, eigen opgeleide talenten zijn ook geen garantie maar wel een stuk beter en hebben geen aanpassingperiode nodig ten aanzien van het systeem dat ajax speelt.

Groningen speelt geen EL, allang uitgeschakeld op kansloze wijze. Hij traint nu met Bergkamp en Bosman om een beter spits te worden. Het systeem is overal anders, als je dat niet weet dan hecht ik weinig waarde aan jouw mening.

30 oktober 2014 om 15:41

Dat is het mooie van een mening, die mag van iedereen anders zijn. Hoef jij ook geen waarde aan te hechten, zolang ik dat zelf maar doe.
Aan een systeem wennen vind ik de grootste onzin die er is. Wennen aan je medespelers is veel belangrijker. Het systeem is niet overal anders hoor. Dat kan niet. Zoveel systemen zijn er niet. Daarbij wordt de 433 Hollandse school bij de Ajax jeugd beter uitgevoerd dan in het eerste, waar van aanvallend voetbal over de vleugels geen sprake meer van is (verandert nu wel langzaam).

Groningen heeft overigens dus Europa League gespeeld. Voorronde weliswaar.

Zivkovic zit qua techniek wel op een compleet ander niveau. Ik denk dat ze er bij ajax ook wel een beetje van geschrokken zijn.

28 oktober 2014 om 13:08

Wat een onzin. Daarbij scoort hij er aardig op los bij Jong Ajax, waar hij gezien zijn leeftijd ook nog best past. Zickovic wordt rustig gebracht. Hijzelf, de staff en ook supporters hebben het geduld wel.

De snelle conclusies die worden getokken door sommigen over Zivkovic vind ik nogal ondoordacht. Vanavond is de kans groot dat hij gaat debuteren, met een maand debuteert hij eens in de eredivisie. Wie weet mag hij een wedstrijd op de bank zitten bij de CL. Na de winter mag hij wat vaker op komen draven en komende zomer krijgt hij de kans zich definitief in de selectie te voetballen.

Volgens mij een prachtige manier om een jonge jongen langzaamaan bij Ajax te laten wennen en aan het grote werk te laten ruiken. Als je niet voldoende geduld hebt om elke stap te zetten dan kun je lelijk op je bek gaan. Ik zeg niet dat Sinkgraven dat gaat gebeuren maar ook hij zal geduld moeten hebben.

Ik kan hem wel begrijpen hoor.
Hij speelt nu 2 jaar in heerenveen als basisspeler dan wil je niet in een keer jupiler leagus spelen.
Zivkovic is anders die is echt net 18.
Maar daar zijn ook afspraken mee gemaakt dat dit ging gebeuren.
Maar hij komt er wel zivkovic let maar op.

Typische Ajax-speler?? De strontvlekke van de Nederlandse beschaving!

28 oktober 2014 om 16:09

in je eigen broekje zeker, haha.

Misschien een idee om nog tot de zomer van 2016 bij Heerenveen te blijven. Elke wedstrijd beslissend zijn voor je club en misschien komend seizoen als aanvoerder. Wellicht ook komend seizoen EL spelen. Wanneer hij dan bij een nieuwe club terecht komt met zo'n 80+ wedstrijden ervaring komt je toch wat beter binnen. Terwijl hij dan nog pas 21 is.

ajax moet daarvan afstappen, laten wennen in jong ajax , ze moeten spelers laten wennen in ajax1 veel beter , zivkovic moet ook gewoon ajax1 inplaats van sigi , die raakt nog geen pepernoot, milik zit toch ook bij ajax1 , is ook nieuw en jong waarom zou hij het wel redde en zivkovic niet.

Hij was afgelopen zondat zo verschrikkelijk slecht. Hij gaf uiteindelijk wel een wereld assist. Als je dit echter bij een top 3 club laat zien, zit je vervolgens een paar weken op de bank. Omdat Heerenveen momenteel niet al te ruim in de spelers zit en hij een groot talent is, mag hij blijven staan. Dat is uiteraad prima voor zijn ontwikkeling, maar het geeft al aan dat hij er bij Heerenveen nog lang niet is. Hij mag dromen van een stap hogerop, maar het is vooralsnog helemaal niet realistisch. Als hij gaat, dan zal hij op de bank belanden. Hij is momenteel ook nog niet zover als Ziyech, die heeft het nu ook al lastig om bij Twente beslissend te zijn.

28 oktober 2014 om 12:15

Ziyech was vorig seizoen ook echt zo goed niet als iedereen hier maar beweert. Sinkgraven is momenteel verder dan Ziyech een jaar geleden. Ziyech was vooral met zichzelf bezig, had per wedstrijd een paar leuke acties maar bracht verder weinig in in de wedstrijd. Daarbij was hij fysiek niet sterk genoeg om de wedstrijden uit te spelen en werd bijna altijd voor tijd gewisseld.
Sinkgraven is meer een teamplayer, laat de rest beter voetballen en leest het spel beter. Daarom is hij ook beter voor het team dan Ziyech. Daarbij knokt hij veel meer, waar Ziyech het af liet weten wanneer het niet wou lukken.
Dat beide jongens het af en toe ook moeilijk hebben is logisch, gezien hun jonge leeftijd en geringe ervaring.
Maar dat Sinkgraven beter nog even kan blijven ben ik met je eens, hij moet eerst nog meer beslissend worden voor Heerenveen en meer wedstrijden in de benen hebben voor hij vertrekt.

Beter kom je naar PSV toe. Als maher zo door gaat kan hij weleens verkocht gaan worden voor een zal geld. Ik verwacht uperhaupt een leegloop in Eindhoven. Willems depay arias wijnaldum.
Verhaegh sinkgraven aantrekken.

Zoet
Verhaegh Bruma Leemans heesakkers
Vloet sinkgraven Hendrix
Narsing jong bergwijn

28 oktober 2014 om 12:23

......,,,,,, misschien zijn ze op dus gebruik die van mij maar even.

Dat is de reden waarom veel spelers niet meer naar Ajax willen komen, maar voor bv Twente kiezen.
Jammer, zie Sinkgraven graag samen met Zivkovic als nieuwe mannen bij Ajax.

28 oktober 2014 om 12:07

Ik denk dat Ajax vaak niet wil, ze willen de subtop niet sponsoren en met name van de eigen opleiding gebruik maken. Twente doet dat ook maar in veel mindere mate dan Ajax dat op dit moment doet, er staat op Marsman na geen jeugdspeler in de basis daar, allemaal aankopen.

28 oktober 2014 om 13:36

Niet elke club heeft de luxe van een goede jeugdopleiding. Alhoewel de Twente jeugd toch zeer regelmatig (goeie) spelers aflevert die dan vaak niet het 1e van Twente halen omdat het niveauverschil te groot is maar wel bij andere eredivisionisten/buitenland onderdak vinden: Promes, Ola John, Arnautovic, Chery, Boerrigter,türüç, Gouriye, Pelupessy, Leugers, Hölscher en zoals je ziet bereikten ook een paar wel het eerste die nog voor een mooi bedrag naar het buitenland gingen. Twente heeft bij lange na niet de jeugdopleiding die Ajax en Feyenoord hebben maar dat zeggen ze zelf ook. Echter leveren ze wel veel spelers af die bij andere clubs prima mee kunnen en af en toe zelfs spelers die het eerste van Twente wel halen: Brama, Marsman, El Ahmadi, Ola John, Promes, Arnautovic. Echter ligt het niveau van opleiden niet zo hoog dat ze structureel elk jaar minimaal een speler aan het eerste afleveren, dat maakt het verschil tussen een goede jeugdopleiding en een top jeugdopleiding (ajax, Feyenoord en de laatste jaren ook wel PSV en jawel Utrecht). Dat is de reden dat er bijna geen spelers uit de eigen jeugd in het eerste staan en er wel spelers gekocht moeten worden.

Petje af als je dit helemaal gelezen hebt en ik hoop dat ik je er niet mee verveeld heb.

Zhivkovic is gewoon de Ajax spits van de toekomst. Ik vind het als Ajax supporter ook onbegrijpelijk dat hij in Ajax 2 moet spelen, hij heeft bij Groningen eind vorig jaar al aangetoond niet veel minder te zijn als Sightorsson, hij moet op zijn minst 2e spits zijn bij Ajax. Maarja, Ajax heeft Milik ook nog gehaald. Een slecht signaal naar jongens als Sinkgraven, die net zoals Zhivkovic al behoorlijk wat eredivisie ervaring hebben. Dit zijn nou juist de jongens waar Ajax zich onder andere op wil richten, dus een erg slecht.

Hoewel ik het echt zonde vind dat Zhivkovic niet in de eredivisie speelt, is hij de enige persoon die je hierop kan aanspreken. Ajax zal echt wel de sportieve plannen/doelstellingen met hem hebben besproken. Ik kan me niet voorstellen dat Ajax "liegt" in deze.
Hij heeft deze route geaccepteerd omdat hij gewoon veel meer geld pakt dan bij FC Groningen.
Ik verwacht niet dat hij nog serieus aanspraak gaat maken op een basisplaats bij Ajax 1.

28 oktober 2014 om 13:12

Heeft niet meteen met geld te maken dit. Ajax vind dat Zhivkovic tegelijk moet wennen aan het systeem van Ajax en veel minuten moet maken. Volgens Ajax gaat dit niet samen in Ajax 1. Hiernaast heb je Jong Ajax in de jupiler league. Omdat de bankspelers van het eerste geen minuten mogen maken in Jong Ajax maken jongens als van der Hoorn, Milik en Duarte bijna geen minuten meer, wat natuurlijk erg slecht is voor de ontwikkeling van die jongens. Vroeger toen Jong Ajax nog in beloftecompetitie voetbalde, konden ze wel bij Jong Ajax spelen. Na de winterstop gaat Zhivkovic naar verwachting naar Ajax 1, gaat daar ook zeker doorbreken, gewoon de meest getalenteerde spits.

28 oktober 2014 om 14:06

Het Ajax verhaal, doe sportief een stapje terug (spelen in jong Ajax en geen eredivisie) om daarna twee stappen vooruit te maken , spelen in Ajax 1, doet men alleen als er financieel iets tegenover de tijdelijke sportieve achteruitgang staat.
Dat betekent niet dat Ajax een exorbitant salaris betaalt. Maar 2 tot 3 x het salaris van FC Groningen is zeer aannemelijk. Vergeet niet dat wat Ajax normaal is voor veel clubs way too much is.
Ik veroordeel het niet, van beide kanten kan ik het prima begrijpen maar als toeschouwer vind ik het jammer dat talentvolle spelers zo een traject kiezen. Laten we hopen dat Sinkgraven dat niet doet.

In het verleden hoefde Ajax maar te roepen en de spelers voelde zich vereerd om naar deze club te komen. Maar dat is voltooid verleden tijd. Er zijn er tegenwoordig meer die niet komen, dan wel. En ik begrijp het wel. Nu is het niet iedere speler gegeven om direct in de hoofdmacht te spelen, maar tegenwoordig mogen ze opdraven in de JL. Zhivkovic ook, wat zonde. En dan laten we voor de poen (hij moet echt verkocht worden in januari) die Sighthorsson staan en haal je Milik. Dan komt zo'n jonen op plan 3 of zelfs plan 4. Want De boer zet volgens mij dan nog liever, uit een soort van eigengereidheid, Schone in de spits. Ajax roemt zijn talenten, dat is misschien ook wel terecht, maar de weg die ze nu inslaan lijkt mij onjuist. Talenten staan stil, worden niet beter. En dat ligt niet alleen aan de talenten. Talenten hebben ook vertrouwen nodig en moeten niet na een matige 1e helft alweer worden afgeschreven. Dan roept die De Boer wel dat het geen ,,maatregel'' is, maar daar geloof ik helemaal niet in. Die Sinkgraven heeft zoveel talent dat hij probleemloos op het middenveld kan spelen. Jawel, direct. Ga mij niet vertellen dat die Zimling of Serero beter zijn. Maar goed, ze hebben waarschijnlijk alweer een beter talent in Nouri en moeten nog tig scoutingsrapporten maken voordat ze toeslaan bij Heerenveen. Inmiddels zit deze jongen dan gewoon een stapje hoger bij Twente, PSV of zelfs een Engelse topclub. Ik denk dat er een ,,nieuwe'' frisse wind moet komen bij Ajax en dat De Boer , aangezien ik steeds meer een gefrustreerde De Boer zie en met name hoor. Prachtig gepresteerd, maar het wordt nu tijd, ook voor hemzelf, om verder te kijken. En dan maar kijken naar een trainer die wel geduld heeft.... en dan moet je niet met Jaap Stam aankomen.....

28 oktober 2014 om 13:27

Zo een lap tekst, zoveel onzin.. Al zegt de Boer wat jij maakt toch je eigen aannames haha, en kijk dit zijn gewoon standaard praatjes als Ajax in de zomer was gekomen had hij al in Amsterdam gezeten dus.. En het verhaal Zivkovic, 17 jarige jongen die net 'basis' werd bij Groningen moet even spits worden bij Ajax die CL speelt en Sigi en Milik in de selectie.. Mensen die denken dat Zivko het beter zou doen moeten echt nog een keer nadenken in dit Ajax zou je hem er geen dienst mee bewezen juist.

28 oktober 2014 om 16:17

Nu is kritiek op Ajax al snel onzin, klaarblijkelijk ook weer bij jouw. Maar wat is nu precies je kritiek op mijn schrijven? Natuurlijk mag jij er anders over denken, maar als je iets betiteld als onzin, dan moet je niet zo'n onsamenhangend stukje lopen te bleren. Je zegt inderdaad 1 ding goed, in DIT Ajax, klopt helemaal, want daar red dus klaarblijkelijk geen enkel talent het. Bewijzen genoeg toch. Klaasen is de enige die zijn status van talent is ontstegen. En de rest is teruggezakt tot doodnormale eredivisiespeler, nog niet eens top! Kijk je uberhaupt wel eens goed? Clubblind noemen ze dat.

28 oktober 2014 om 17:42

Gap wat jij doet is bleren zonder iets te zeggen.. En over Kishna is gewoon beetje apart, die jongen heeft meer als een jaar gemist door zijn knie hij was niet 100% fit . Goede talenten genoeg die de eredivisie gaan ontstijgen, Klaassen de enige kom op.. En het gaat toch om dit Ajax? Hij kan niet in een ander Ajax voetballen dus itt Zivko had Sinkgraven in dit Ajax veel meer kans gemaakt.. En ja het kan beter maar jij onderschat de talenten denk ik, in het verloop van het seizoen zal dat duidelijk worden en dan komt het echte werk van het 'th' nog eraan want ze zijn nog geen 3 jaar bezig.. Vier titels hoe anderen er ook over denken is niet niks met veel of weinig punten Ajax stond bovenaan en in die reeksen is goed voetbal laten zien alleen te weinig.

29 oktober 2014 om 11:22

Ik denk juist dat ik de talenten van Ajax goed inschat. Het zijn omhooggeschreven talenten. 1 goed wedstrijdje en ze worden bewierrookt. Nee beste Moonwalker... Zelfs jij hebt teveel tekst nodig wat helemaal niets zegt. Maar goed, je mag er zo over denken, maar hoe je er nu precies over denkt, ik begrijp het niet. Ligt aan mij waarschijnlijk!

29 oktober 2014 om 11:48

Ligt echt aan jou ja, discussiëren is niet je ding blijkbaar.. Je kan niet meer on point reageren beetje jammer en het 'grappige' gebruik van mijn nickname is echt zwak en zegt mij genoeg Ieder zijn mening maar ik denk dat weinig mensen met verstand van zaken het met jouw eens zouden zijn

28 oktober 2014 om 18:15

Zoals hierboven geschreven is, "zo een lap tekst, zoveel onzin..".

Laten we eens bekijken wat jij ongeveer zegt:

-Ajax faalt in dat Zivkovic bij Jong Ajax wordt gestald en dat hij derde keus is achte Milik en Sigthorsson.
-Sinkgraven zou in de basis staan op het middenveld, vergeleken met Serero en Zimling.

1 Ajax heeft Zivkovic bij het tweede gezet zodat hij in de luwte kan wennen aan het Ajax systeem. Zivkovic ging daarmee akkoord. Met alleen Sigthorsson ervoor is er te weinig diepte in de selectie. Milik was gehaald als concurrentie voor hem, niet voor Zivkovic, want die komt toch pas volgend jaar bij de selectie.

2 Sinkgraven zou de positie van linkshalf bestrijken bij Ajax. Aangezien Andersen eraan kwam en Duarte niet verkocht was en Serero toen der tijd daar ook nog speelde, was er geen ruimte voor hem. Nu Serero naar VM is geschoven zou er ruimte voor hem kunnen komen als Duarte wordt verkocht. Dan mag hij concurreren met Andersen. Zimling is niet eens een concurrent voor hem mocht hij gekomen zijn.

29 oktober 2014 om 11:34

1. De ontwikkeling wordt nu gestagneerd omdat Ajax geld moet en wil ontvangen voor een afgeschreven spits Sighttorson. Niet om zijn kwaliteit, maar voor de poen.
Als je Milik dan haalt als 2e keus, dus waarschijnlijk nog een niveautje lager dan Sighttorson, dan is dat helemaal triest. En nogmaals, je komt bij de selectie als je ,,goed genoeg bent''. Dat geldt ook voor Zivkovic, alleen kiest Ajax hier weer voor poen terwijl je als je in een hoger tempo hogerop wil, je soms gewoon spelers moet afschrijven.

2. Duarte moet eerst verkocht worden? Waarom koop je hem dan, is niet eens een eigen opleiding. Zimling is Ajax-onwaardig, misschien geen concurrent, maar zegt genoeg over de scouting. Net als die gast van Utrecht. Je hebt klaarblijkelijk geen enkel inzicht in ,,het talent'' Sinkgraven. Hoeft ook niet, die gaat toch niet komen, en dat is denk ik een slimme beslissing van Sinkgraven. Sinkgraven concurreren met Andersen? Of Fisher? Of ...,,hoeveel van die gasten op links lopen er nog in de B-keuze bij Ajax''....

Maar goed, we zullen zien! Ik zie graag weer een Ajax die niet met de mond maar met de voeten kunnen bluffen. Dat is ver te zoeken. Door extern wat ,,betere'' talenten aan te schaffen dan al die middelmaat-talenten zou dat met de financiele middelen moeten lukken. Maar helaas, we besteden dat dan aan allerlei ,,externe middelmaat'' en de daadwerkelijke talenten gaan naar een andere club. Dat was jaren geleden ondenkbaar, maar klaarblijkelijk heeft de fluwelen revolutie niet de pet op met wat er op het veld staat, maar wat er op de bankrekening komt of blijft. Hierover kun je nog eindeloos discussieren, maar resultaten (en dan nu niet weer roepen dat je vele malen kampioen van de armoede bent geworden) laat zien dat de afstand naar de sub-top in Europa alleen maar groter wordt. Was dat de bedoeling? Nee dus.

29 oktober 2014 om 17:09

Duarte is inderdaad de slechtste aankoop van Overmars ooit. Ik snap ook niet waarom hij gehaald is, maar hij is er nou eenmaal en moet verkocht worden wil Ajax een nieuwe creatieve middenvelder halen. Ik denk dat ervan af zal hangen hoe Andersen en Duarte over de rest van het seizoen gaan presteren.

Zimling was een noodaankoop en Van der Hoorn was om Alderweireld op te volgen.

De middelmaat die we hebben gekocht is om de ondergrens te verhogen. Als de ondergrens van je selectie sub top materiaal is, krijg je meer stabiele prestaties dan wanneer je een sterke basis hebt, maar geen bank (zie PSV laatste jaren). Met een hogere ondergrens moeten jeugdspelers ook beter worden om in het eerste te komen.

Een goed verhaal en een flinke zak geld...

Tja 2 totaal verschillende verhalen, waar Zivkovic aan het einde van vorig seizoen 'basis' speler werd, en pas 17 jaar was..

zivkovic staat gewoon een jaar bijna stil, had beter nog een jaar in groningen kunnen blijven, ben blij dat de heerenveen speler daar wel voor kiest.

word nog een grote vraag of zivkovic het daar gaat redden, want zo geweldig als hier word geroepen ontwikkeld hij zich dus niet,

het enige wat hij tot nu toe heeft aangeleerd zijn nare trekjes waardoor hij gelijk een rode kaart en langdurige schorsing heeft opgelopen.

hoop voor hem dat het nog wat gaat worden en anders maar gewoon uitzien naaar een andere club, want zijn keuze was verkeerd en dat zal ook nog blijken

Ik verwacht nirt dat als Ajax hem
Zou kopen dat ze hem dan zouden laten wennen in Jong Ajax. Hij beheerst het Ajax spel en is ook al 2 jaar ouder dan Zivkovic. Gewoon in de winterstop halen samen met Vejinovic.

Dit neigt al bijna naar een afwijzing. Hij wil dus een basisplek lijkt het en zowel Ajax als PSV gaan hem die niet meteen geven.

Hij heeft hier zeker een punt, maar ik denk dat hij vanwege zijn positie niet per se in Jong Ajax hoeft te rijpen. De spitspositie bij Ajax is dusdanig complex dat een voorbereidingsperiode in Jong Ajax nodig is voor mensen buiten de opleiding, maar voor een aanvallende middenvelder hoeft dat denk ik niet, hooguit een paar wedstrijden.

Het verleden heeft daarentegen wel uitgewezen dat een stap van de subtop naar de top vaak te groot was, dus Ajax heeft zijn goed recht om zulke spelers eerst in Jong Ajax te testen. Dat moet Sinkgraven wel begrijpen. Je komt niet zomaar in de basis bij een topclub.

Als Wijnaldum na dit seizoen voor de hoofdprijs weg gaat verwacht ik dat hij bij Psv zeker een kans van slagen heeft.

Zivkovic wist waaraan hij begin toen hij tekende. Ajax heeft een trainingsprogramma opgesteld waarmee ze hem verwachten te kunnen ontwikkelen tot volwaardige spits voor Ajax 1. Daarbij behoort het aanleren van het spelletje dat Ajax speelt. Echter werken ze aan alle skills die hij nodig heeft om te kunnen accelereren. Denk aan het reactievermogen, duelkracht, uithoudingsvermogen, passen, afwerken ect.. Dit gebeurt ongetwijfeld bij elke club maar doordat hij nu nog in jong Ajax voetbalt heeft hij veel meer tijd en rust om in zichzelf te kunnen investeren. Dit is ongetwijfeld nodig om Zivkovic een goede start in Ajax 1 te kunnen geven.

Sinkgraven kan denk ik meteen als stand-in fungeren. Echter heeft hij nog zwakke punten genoeg en zal ook aan hem een trainingsprogramma worden aangeboden waarmee ze verwachten hem naar de absolute top te kunnen brengen. Bij Ajax zal hij dicht tegen de basis aan zitten, echter zal hij ook geduld moeten hebben.

30 oktober 2014 om 15:29

Waarom hem halen als je Nouri, van de Beek, Bay en Esmorfidis in de opleiding hebt. Ook melvin Vissers speelt nog in jong ajax. Plus de positie van AM is al goed bezet met Duarte, Serero, Andersen en Klaassen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren