Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Luis Enrique maakt zich niet druk: 'Zit weinig verschil tussen beide teams'

Laatste update:
/

Luis Enrique toonde zich na de 3-1 in het Santiago Bernabéu een waardig verliezer. De coach van Barcelona zag zijn ploeg vroeg in de wedstrijd op voorsprong komen, die het echter niet wist vast te houden. Real Madrid kwam nog voor de pauze langszij dankzij een benutte strafschop van Cristiano Ronaldo en liep na rust weg. "Er zit weinig verschil tussen beide teams", concludeerde Luis Enrique desondanks.

"Deze nederlaag zegt dat zij net zo goed zijn als wij, of, zoals vandaag, iets beter", begon de oefenmeester. "We beginnen goed, maar incasseerden een tegengoal en gaven vervolgens veel kansen weg. Daarvoor hadden we al op 0-2 kunnen komen, maar dat lieten we na. Ik denk niet dat we op zijn. We creëerden gewoon geen kansen meer en zij wel. Uiteindelijk vind ik dat Real de wedstrijd verdiend heeft gewonnen."

Dat de thuisploeg op gelijke hoogte kwam uit een strafschop die werd gegeven na een ongelukkige handsbal van Gerard Piqué, zei Luis Enrique niet zoveel. "Tja, wie maakt er nou nooit een fout? Het was duidelijk te zien en een terechte beslissing van de scheidsrechter. Maar dat heeft niks te maken met ervaring, het kan iedereen overkomen." Ten slotte verklaarde de coach ook nog het opstellen van Luis Suárez, die maandenlang niet speelde vanwege een schorsing. "Daar heb ik geen spijt van. Hij deed het goed, beter dan ik had verwacht."

Wie is volgens jou sterker?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tsja, Benzema had ook 2x kunnen scoren voor die kans van Messi. Dit is voetbal.

Verder een sportieve reactie van Luis Henrique. Ik snap niet waarom sommige Cule's zeuren. Deze scheids was by far de beste scheids die een clasico heeft gefloten, de afgelopen 5 a 6 seizoenen.

25 oktober 2014 om 20:57

Precies, scheids floot heel goed, ook al moest hij nog fluiten voor een penalty op Benzema van Pique.

25 oktober 2014 om 21:07

Goeie scheids maar real heeft geen geel gekregen barca kreeg makkelijk kaarten en natrapen ronaldo

25 oktober 2014 om 21:11

Real heeft geel gekregen hoor.

25 oktober 2014 om 21:21

Ja op het einde toen het er niet meer toe deed. Carvajal en Modric hadden al veel eerder geel moeten krijgen. En toen Ramos, Suarez neerhaalde werd ook niet gefloten. En dat kon/moest daar absoluut.
Ik heb in een ander topic al aangegeven dat de scheids niet de reden is voor de nederlaag, voordat iedereen dit als een excuus zit daarvoor, maar dat hij nou zo goed floot kan ook niet worden gezegd. Een paar kaarten voor Barca waren te makkelijk gegeven waar Real op momenten mocht doorgaan waar gefloten had moeten worden.

25 oktober 2014 om 21:25

Suarez maakte een schwalbe, Ramos deed helemaal niks.

26 oktober 2014 om 10:33

Nudel2

Kan jij me uitleggen welke kaarten er makkelijk zijn gegeven aan Barca.

Messi maakte kort op elkaar 2 overtredingen waarvan de 2e haalde hij een counter mogelijkheid eruit.

Iniesta ook overtreding op het middenveld waar er 2 barca spelers achter de bal zijn en een counter eruit word gehaald met een tackle.

Pique voor hands (geloof ik).

Neymar voor een elleboog (soort wraak aktie).

Busquets kon zelfs 2e geel krijgen maar scheids spaart hem en gaf de voordeel regel. Mocht die er niet zijn had hij zijn 2e geel gekregen omdat hij ook op het randje stond.

25 oktober 2014 om 20:58

Ja, omdat hij in jullie voordeel heeft gefluit ja. Overigens heeft Real Madrid verdient gewonnen hoor!
Messi kreeg onterecht geel, en Real mocht ook wel wat kaarten ontvangen hoor.

25 oktober 2014 om 21:01

Messi had bij die overtreding daar voor al geel moeten krijgen maar toen werd hij gespaard, logisch dus dat als hij enkele seconden later weer een overtreding maakt dat hij geel krijgt.

25 oktober 2014 om 21:10

Gele kaart van Messi was geheel terecht. 2 overtredingen binnen 1 minuut? waarbij de eerste al geel had moeten zijn.

25 oktober 2014 om 21:00

Inderdaad eerlijke scheidsrechter. Zijn enige foutje was het niet trekken van een gele kaart voor modric maar verder was elke beslissing terecht.

25 oktober 2014 om 21:19

Natrappen is rood maar Ronaldo komt weg met geel.

Barcelona had na een half uur 7 fouten gemaakt en had daarvoor 4 keer geel gekregen. Dan ben je wel heel erg streng.

Het valt trouwens op dat alleen maar Realfans vonden dat de man een puike wedstrijd floot.

25 oktober 2014 om 21:24

HIj had een puike wedstrijd gefloten. Afz een anti-Barca fan....

25 oktober 2014 om 21:25

Nee, niet alleen Real fans. Maar jullie zoeken alleen maar naar excuses ipv het voetbal te analyseren.
Hebben jullie niet genoeg wedstrijden gewonnen dankzij onterechte rode kaarten?

Het is ook nooit goed met jullie. Als je zo weggespeeld wordt zoals in de 2e helft, dan moet je het gewoon accepteren en niet naar excuses zoeken.

25 oktober 2014 om 21:39

Real verdiende de zege, absoluut maar kom op 4 gele kaarten met 7 overtredingen, dan ligt de lat wel heel erg laag en Ronaldo trapt na, dat is simpelweg rood.

Maar daar gaan jullie dan weer niet op in.

Ik heb hieronder een uitgebreidere reactie : de nederlaag komt vooral door de fysieke kracht van Real gekoppeld aan techniek. Barca heeft alleen maar techniek en heden ten dage red je het niet meer met alleen maar techniek.

26 oktober 2014 om 01:42

Joris waarom vraag je je niet af waarom Ronaldo daar zat na te trappen? Waarom keek je eventjes niet beter en zag je hoe Alves inkwam met gestrekt been? Dat zie je dan weer niet he? Ik reken Ronaldo's gedrag bij het natrappen niet goed, maar jullie ''barcafans'' hebben altijd wel wat te klagen zoals altijd. Het is ook toevallig hoe weinig ''barcafans'' er nu te vinden zijn in topics, maar we weten allemaal dat zo'n 70% gloryhunters zijn daar.

26 oktober 2014 om 01:59

Bij die gele kaart locht alves ook gewoo geel krijgen, daar zat lichtelijke braziliaanse frustratie in.
En ronaldo koet zo niet reageren (al snap ik het wel)

26 oktober 2014 om 02:21

Neymar gaf in de eerste helft een gerichte elleboog. De scheids zag dit van dichtbij en gaf hem geel. Laten we even vooropstellen dat Real zeker 3 x een penalty had kunnen krijgen en vooral Real gewoon veel beter was.

26 oktober 2014 om 02:08

Als je dit wegspelen noemt... makkelijk na de 3-1 om dan de bal rond te tikken. Waarom gebeurde dat niet ervoor dan? Toen wachtte real zijn kans af en loerde gewoon op de counter. Triest als je dit wegspelen noemt. Dan ben je gewoon weinig voetbal gewend van je ploeg

26 oktober 2014 om 03:02

Jullie?

26 oktober 2014 om 03:02

Jullie?

26 oktober 2014 om 03:03

Hierro: zonder jou een verademing op Vz

26 oktober 2014 om 17:38

Weg gespeeld. This is MADRID ...

Klopt, het enige verschil is 3-1

Sorry hoor, maar met alle respect. Als Bale erbij was en Ronaldo niet zo zenuwachtig was dan won Real Madrid met een monster score. Barcelona was nergens, net zoals de balans bij Real in de 1e helft. Maar na de doelpunt van Ronaldo liep alles net een trein bij Real Madrid.

Messi die het geweldig zou doen volgens Guaporta omdat hij geen Alonso meer als tegenstander had die hem opving? Nou waar was hij? Messi kreeg alle ruimte en had geen vaste tegenstander op hem.

25 oktober 2014 om 21:08

3 tegenstander had hij kroos modric dan pepe of ramos

25 oktober 2014 om 21:12

ja hoor wat een onzin real had hier 4/5 doelpunten meer kunnen maken maar de meeste kansen waren er toen barca al 3-1 achter stond.daarvoor had barca 2x de paal mee maar real heeft ook geluk gehad dat messi niet de 2-0 maakte. want dan was het een andere wetstrijd. suarez had ook een paar keer een net niet moment. messi was niet op zn best klopt, maar ronaldo ook niet. Real was pas echt beter na de voorsprong daarvoor walsde de wetstrijd alle kanten op. Real heeft geluk dat matthieu zo drama was want barca heeft echt wel scorings situaties gecreerd. bijv die pass van xavi op matthieu maar t was elke x net niet.

25 oktober 2014 om 22:03

Barca had op dat moment net zoveel geluk met Benzema die 2x de lat raakt.

25 oktober 2014 om 21:14

Precies. Guaporta zei dat het middenveld door de mand zou vallen. Jammer genoeg 3-1.
on: barca was zoals altijd weer erg gevaarlijk. Halamadrid

25 oktober 2014 om 22:16

Ik was er een van ja, maar mijn ongelijk is aangetoond. Al kwam dat ook doordat Isco eigenlijk ook speelde als middenvelder. Maar gefeliciteerd, zeer sterk real gezien. Alleen Ronaldo was zeer matig.

Barca was sterk begonnen. Ik had veel vertrouwen na de vroege goal van Neymar. Maar dan die domme hands van Pique...
Wat ik ook nog dom vind is dat Luis Enrique bij een corner gaat wisselen. Stel dat xavi die corner nam was die counter misschien niet eens geweest. Maar we staan nog 1e en t seizoen is nog lang!

25 oktober 2014 om 21:03

Je praat onzin. Er zijn pas 2 grote wedstrijden gespeeld. Uit verliezen bij PSG en bij Real Madrid is geen schande hoor. Verder doet Luis Enrique het uitstekend. Kan hij er wat aan doen dat messi een 500 % kans mist en dat Iniesta bij de 3e doelpunt zo in de fout gaat??

25 oktober 2014 om 23:30

Tja, Real verloor daarintegen van uit vorm Sociedad en van een sterk minder Atletico.

26 oktober 2014 om 10:46

Hierro, wat ben jij een naar ventje zeg. Heeft Barcelona je jeugd afgepakt? Zit het daarom zo diep?

On; Real terecht gewonnen. Ramos maakt hands in de 16e, ronaldo zuiver natrappen. Neymar verdiende rood.
Volgende keer gewoon alves - mascherano - mathieu - alba/adriano

Visca Barca !

Beetje kop in het zand dit, beginnen met Suarez en Matthieu was een fout, onze verdediging is duidelijk zwakker, mentaal brak men na de 2-1 en Real verdiende de zege gewoon. Pique zou ik zelf naar Manchester rijden, die jongen kan er gewoon niks van sinds hij met Shakira gaat en elke classico verkloot hij weer wat.
Er is een hoop werk voor Luis Enrique alleen met deze instelling en deze verdediging wordt het lastig om de juiste veranderingen aan te brengen en bv de cl te winnen.
La liga winnen kan natuurlijk nog steeds, het is een marathon, maar er moet nog veel gebeuren.

25 oktober 2014 om 21:05

Wauw man, letterlijk weken lang kwam jij aan met dat Barcelona niet zou verliezen in de Classico's en op zijn gemak kampioen zou worden, omdat Barcelona sterker is dan vorig seizoen, jij kwam dat letterlijk in je elke Barcelona post verkondigen maar nu is het opeens een hele boel te veranderen?

Messi moet je verkopen naar City of Bayern, Suarez mag je sturen naar een Arabische competitie en Mattiheu en Pique moet je maar ergens stallen. Neymar is een fantastische voetballer, hij moet meer aan de bal komen hij was fantastisch wanneer hij aan de bal kwam, maar hij moet niet op links spelen maar gewoon in de spits.

Trouwens de eerste test was Psg, maar toen kwamen jullie aan met dat het Ter Stegen was, de tweede was Ajax, en nu is het Bravo die bij de eerste test er gelijk 3 binnen krijgt.

25 oktober 2014 om 21:10

Ik ben een beetje verandert van gedachten na Psg, maar ik had wel gehoopt dat we zouden gaan winnen ja, niks mis mee toch?

Ik zei overigens ook dit nog gisteren:

Waar ik me zorgen om maak is ons kneuzenduo op rechts uit verdedigend perspectief, trage Pique en Alves die zijn verdedigende taken negeert om voorzetten te kunnen geven.
Op een Ronaldo in bloedvorm is dat onheilspellend, ik ga er dan ook vanuit dat Bravo zij eerste doelpunten incasseert. morgen, alleen hopen dat wij er meer maken

Dit duel bewijst dat er meer werk te doen is dan vooraf geanticipeerd, is niet erg maar dan moet je het wel doen.
Het gebrek aan een fatsoenlijke defensieve rb breekt ons ook op omdat Alves dan moet starten en daarom begon Matthieu als compensatie terwijl andersom beter zou zijn geweest als we een degelijke back hadden gehad.

25 oktober 2014 om 21:11

Je zegt dat barca spelers slecht waren real was goed maar ronaldo je zei dat die ons ging afmakken maar hij was zoals messi ontzichtbaar is het niet raar als je 16 scoort en dat 9 penalty

26 oktober 2014 om 09:51

Hij was wel wat beter dan Messl he. Hij was nog betrokken bij de goal van Benzema en was af en toe nog dreigend.

Messi was daarentegen compleet onzichtbaar.

25 oktober 2014 om 21:13

Beginnen met Suarez vond ik een uitstekende zet.. Maar beginnen met Matthieu was wel heel dom achteraf ja. Hij kan totaal niet combineren (met Neymar). De linkerkant was echt het probleem bij Barcelona.

25 oktober 2014 om 21:19

2e helft in laten vallen was misschien beter.

Matthieu of had beter centraal kunnen starten met Mascherano en dan Alba linksback

25 oktober 2014 om 21:24

Jullie zijn raar man, ik kan de archief binnen en daar gingen jullie Alba uitkakken en smeekte jullie om Mattiheu als LB een soort van nieuwe Abidal. En nu is het weer niet goed?

Alba zou elke keer te laat komen, wees blij James had nog mandekking zonder Mattiheu zou James elke keer vrij staan.

26 oktober 2014 om 02:27

Het is zoeken naar een reden om niet te hoeven zeggen dat Barcelona op het moment gewoon wat minder is. Komt vanzelf. Het beste wat je niet kan doen is alles wegdoen. Bij Real is het grootste deel van de basis er ook al sinds zo'n 2007. Met genoeg geduld komt het wel.

Martino was beter, bij hem zag je dat ie wat probeerde wat nog niet helemaal lukten Bij Enrique is het gewoon hopen op je betere spelers om het verschil te maken. Barca gaat dit seizoen vroeg uit de CL en afhaken in de titelstrijd met deze man.

Ze staan nog eerste dus hij hoeft zich inderdaad niet druk te maken. Eerste 8 comp. wedstrijden 0 doelpunten tegen en een hoop voor dus slecht gaat het niet, maar indien ze ook zo tegen Atletico spelen zullen ze daar geen punt aan over houden en ik verwacht dan ook dat dat het weekend zal zijn dat Real de leiding pakt.

25 oktober 2014 om 21:08

Verwacht ik ook. Dit barca was vandaag gewoon zwakker en ze zijn te veel afhankelijk van enkele spelers die erbovenuit steken

Enrique zijn opstelling deugde niet. Matthieu is geen linksachter, Alba is dat wel.

Xavi, Iniesta en Busquets is een nostalgie-middenveld, maar vooral Xavi krijgt het steeds moeilijker dichtgelopen.

En niet dat Suarez schuld heeft aan de nederlaag (helemaal niet) maar iemand die 4 maanden geen deftige wedstrijd gespeeld heeft, daar moet je ook geen wereldwonderen van verwachten.

Ach, Barcelona blijft ziende blind. Het lukt op de tiki-taka manier of het lukt niet. Eens snel omschakelen, nooit en het eens over een andere boeg gooien met wat fysiek geweld is simpelweg onmogelijk omdat de grootste bij wijze van spreken 1m50 is.

Barcelona is 1-dimensionaal, simpel as that.

Bayern, Real, Chelsea : die hebben een goeie mix : techniek en fysiek. Bij Barca is er alleen maar techniek. De fysieke présence is alvast ondermaats in vergelijking met de drie eerder genoemde clubs.

Ik verwacht trouwens dat de CL-finale tussen 2 van deze 3 clubs zal gaan.

Barca wordt fysiek verpletterd door deze 3 als het er echt om gaat.

25 oktober 2014 om 21:23

Altijd een nieuwe coach aanstellen maar toch blijven houden aan dat tiki taka gedoe. Suarez halen was ook dom, en het is misschien tijd om Reus te halen of een echte rechtsvoor. Messi gewoon placeren op het middenveld met een type Pogba naast zich. Een beetje power voetbal mag bij Barcelona.

25 oktober 2014 om 21:32

Qua voetbal vind ik Suarez wel een goede koop, alleen is er zijn prijskaartje en zijn reputatie.

Maar met Suarez heb je wel al een ander type, kan je al eens iets anders.

En inderdaad, een type Pogba daar heeft Barca nood aan.

An sich is die tiki-taka niet verkeerd maar als je echt alleen maar dat kunt, dan heb je in toppers een probleem want de concurrentie heeft ondertussen wel door hoe ze het moeten neutraliseren.

25 oktober 2014 om 21:48

Ik vind, dat jullie Busquets moeten banken, want deze jongen rendeert alleen maar in dat tiki taka voetbal. Spelen met een echte CDM zoals Makelele is verleden tijd.

26 oktober 2014 om 10:30

@michielvc

Geen speld tussen te krijgen. Deze analyse maakte ik na het debacle tegen Bayern 1.5 seizoen geleden. Het voetbal is geëvolueerd en Barca is nog blijven hangen. Hoewel ik dacht dat men met de aankoop van Suarez en Raketic al wel meer begon te begrijpen waar het hedendaags om draait, blijven ze toch teren op Iniesta en Xavi. Tiki-taka is dood en begraven die ene nacht. De 3 voorbeelden die jij noemt beschikken inderdaad over de gewenste kwaliteiten in het moderne voetbal. Naar mijn mening draait het om techniek, fysiek en snelheid, en dat in alle linies. Barca mist fysiek over het hele veld en mist snelheid op het middenveld en achterin.

Natuurlijk zit er weinig verschil tussen Real en Barca, 2 wereldteams met wereldsterren maar ik vind toch dat Real volwassener en mentaal sterker oogt. Kijk naar Pepe bijvoorbeeld, hij verbaast mij ieder keer hoe beter is hij geworden en al die fratsen achterwege heeft gelaten. Bij Barca zijn ze nog aan het zoeken heb ik het gevoel en tegelijk zitten er spelers bij waar ik me bij afvraag of ze Barca waardig zijn zoals Pique bijvoorbeeld.

Fantastisch al die wijze adviezen van de madrileense fans aan de kant van Barca. Opvallend dat de madrid fans het beter "weten" dan de Barca fans over wat barca al wel of niet moet doen. Barca heeft vandaag terecht verloren door 2 individuele fouten en een dood spel moment. De termen overklast en barca helemaal weggespeeld zijn wat mij betreft een lachertje. Enrique heeft gelijk ..weinig verschil in niveau. Madrid vandaag terecht de winnaar. Gefeliciteerd! Op naar de andere 29 wedstrijden. Visca El Barca!!! No mather what!!!!

25 oktober 2014 om 22:07

Na minuut 60 was Barcelona helemaal kapot en kwamen ze er niet meer doorheen. Team van Real leek op een team van duracell konijnen tot de laatste minuut maar blijven rennen in de tegenaanval. (en dat met een dag minder rust)

25 oktober 2014 om 23:33

Zoals al door de commentator gezegd, die dag minder rust is bullshit.

26 oktober 2014 om 02:30

Het is bullshit omdat Real conditioneel zo sterk is dat het dus niet uitmaakte.

Real heeft verdiend gewonnen maar op sommige momenten vond ik toch de scheids wat voordeliger fluiten voor madrid. Zoals bij het neertrekken van suarez door ramos.

25 oktober 2014 om 22:52

Suarez zal moeten bewijzen dat ie zich kan gedragen. Tot die tijd, zal hij zeker internationaal veel worden tegen gefloten. Zoals bijv. n van Bommel die ook om t geringste in NL kaarten kreeg vanwege zijn overtredingen op het wk.

25 oktober 2014 om 23:35

En Ramos gedraagy zich wel wil je zeggen? Met zijn 18 rode kaarten.

26 oktober 2014 om 07:10

Ramos en vooral Pepe hebben reputatie ook tegen en krijgen ook sneller een kaart. Suarez heeft het voetbal echter zwaarder in diskrediet gebracht en is door Barca daarvoor beloont. De bobo's zullen daar niet blij mee zijn en Suarez zal echt moeten bewijzen dat ie normaal kan doen en tot die tijd zal ie veel tegengefloten worden. Helaas werkt het zo.

Enrique hoeft zich ook geen zorgen te maken na deze nederlaag hij doet het heel goed.

Luis, weinig verschil? Objectief gezien werden wij overklast. Was toch wel duidelijk met name 2e helft. Geniet er maar van real boys. Zo speelden wij ooit ook

Zo te zien zat Luis Enrique naar een andere wedstrijd te zien dan de meeste onder ons.
Hoe kan je zeggen dat Real even goed was als Barca?
Kan me de laatste 10 jaar niet meer herinneren dat Real Barca zo overklaste.
Als ze zo blijven spelen en nog wat beter worden mogen de grootmachten in de CL hun borst goed natmaken, want zie niemand dit Real verslagen.
Wat ik ook leuk vond aan deze wedstrijd is dat het er eigenlijk heel sportief aantoe ging.
Was wat anders onder Mourinho.

Wat heeft Suarez goed gedaan eigelijk? Hij heeft iig niet gebeten bedoelt hij dat?

Ondanks zijn onmiskenbare talent als coach was ik nooit een grote fan van de persoon Guardiola. Een beetje te schijnheilig naar mijn smaak. Maar deze Enrique... man wat een grote meneer. Laat Barca weer mooi voetballen én met 100% overgave (wat ze de afgelopen 2 jaar wel eens miste) maar is ook een sterke persoonlijkheid. Hij zegt steeds precies wat ie denkt, probeert het niet mooi te brengen uit angst om onrespectvol over te komen, maar hij is ook steeds objectief en realistisch.

en Ancelotti, aan hem hebben we als Real fans zoveel te danken. Dankzij hem is el Classico weer geweldig om naar te kijken. Hoop dat ie nog heel lang aan het roer blijft staan in Madrid.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren