Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Suárez: 'De slechte dingen horen nu tot het verleden'

Laatste update:

Hij moest er even op wachten, maar Luis Suárez mag zaterdag dan eindelijk zijn officiële debuut voor Barcelona maken. De aanvaller heeft een schorsing van vier maanden uitgezeten, nadat hij Giorgio Chiellini op het WK in de schouder had gebeten, en zal in el Clásico minuten maken tegen Real Madrid. Suárez heeft er vertrouwen in dat hij nu niemand meer zal bijten.

/

Chiellini was al het derde slachtoffer van de Uruguayaan, die eerder zijn tanden in Otman Bakkal en Branislav Ivanovic zette. Suárez heeft na zijn laatste bijtincident professionele hulp gezocht. "Ik ben ervan overtuigd dat ik, met de hulp van de juiste mensen, de juiste weg ben ingeslagen", zegt Suárez in The Guardian. "Ik denk dat alle slechte dingen die ik heb meegemaakt nu tot het verleden behoren."

En dat terwijl het bijten volgens Suárez een nauwelijks te voorkomen reflex is: "Ja, het is als een impuls. Eentje waarvan je je pas daarna bewust bent", claimt de aanvaller. "Iedereen heeft zijn eigen manier van zelfverdediging. In mijn geval kwam de druk en de spanning er op die manier uit, andere spelers reageren door iemands been te breken of door andermans gezicht te verbouwen. Ik begrijp waarom bijten wordt gezien als iets ergs, maar het ligt nu achter me."

Denk je dat Luis Suárez nooit meer iemand zal bijten?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eerst zien, dan geloven

"Ik denk dat alle slechte dingen die ik heb meegemaakt nu tot het verleden behoren."

Hij speelt weer het slachtoffer, dat moet zijn, "Ik denk dat alle slechte dingen die ik gedaan heb nu tot het verleden behoren."

24 oktober 2014 om 18:24

Die hele campagnes bij Liverpool hebben hem doen geloven dat hij het slachtoffer is van het feit dat hij mensen bijt en een racist is.

Ik snap niet dat niet iedere Liverpoolfan zich dood schaamt voor de manier waarop de club zich opstelde bij het Suarez-Evra incident. Het is volkomen bewezen dat hij zich racistisch heeft uitgelaten, en heel die club steunt hem erin. Ik mag het op deze site helaas niet zeggen, maar het is geen toeval dat dat soort dingen uit die hoek van Engeland komt.

24 oktober 2014 om 18:44

Het lijkt me dus volkomen bewezen dat dat niet zo is. Hij zei namelijk 'negro'. Als je weet wat negro in Uruguay en andere Zuid-Amerikaanse landen voor betekenis heeft, dan weet je ook dat het helemaal niets met racisme te maken heeft en eigenlijk juist een positief iets is.

24 oktober 2014 om 19:27

Als je weet dat "negro" bij veel donker getinte mensen het verkeerde keelgat inschiet dan moet je het maar voor je houden want denk je nou echt dat suarez niet wist dat hij iemand beledigde met negro?

24 oktober 2014 om 19:42

Uhm, als jij iets snel wil zeggen, dan doe je dat meestal ook in eigen taal. Oftewel:
However, in Spanish-speaking countries such as Argentina, Chile, and Uruguay where there are few people of African origin and appearance, negro (negra for females) is commonly used to refer to partners, close friends[17] or people in general independent of skin color. In Venezuela the word negro is similarly used, despite its large African descent population.

24 oktober 2014 om 19:48

Negrito, niet negro

24 oktober 2014 om 19:50

Dat maakt niet uit, want negrito is het verkleinwoord en zou iets betekenen in de trant van 'kleine vriend' of 'vriendje'.

24 oktober 2014 om 20:11

Hahaha, nog steeds bitter?
Liverpool deed wat iedereen zou doen.

24 oktober 2014 om 20:19

Er zijn twee mogelijke conclusies mbt de "negro" zaak:

1) suarez heeft Evra racistisch bejegend

2) suarez is zo dom dat hij niet wist dat je in Engeland geen negro moet zeggen tegen een donkere speler

Dus hoe dan ook heeft Suarez een slechte indruk achtergelaten. Gebaseerd op alle onsportieve fratsen die Suarez heeft uit gehaald in zijn carrière, acht ik de kans dat conclusie nummer 1 meer plausibel dan 2.

24 oktober 2014 om 20:25

In spanje zie ij regelmatig wasmiddeltjes staan met de naam Negro, dus het lijkt me sterk...

24 oktober 2014 om 23:29

Volgens google betekent "negro" zwart in het spaans, dus dat zal wel wasmiddel voor zwarte kleding zijn...

25 oktober 2014 om 03:57

Hahahahh

25 oktober 2014 om 13:08

@ Hierro-

Waarop baseer je imago redden ?
Liverpool heeft gewoon lekker lopen cashen. dat is denk ik de enige reden.

24 oktober 2014 om 18:26

Inderdaad, viel me ook al op toen ik net The Guardian las. Die gast heeft echt niet door dat hij zelf de halve gare is.
Ben dat geleuter van hem in de pers nu ook wel zat, mag van mij wel een media-verbod krijgen tot einde seizoen. Janken, slachtoffertje spelen, morgen gaat hij het gras kussen en omarmen.
Goeie voetballer maar droevig persoon.

24 oktober 2014 om 18:31

Zijn gepraat stoort mij niet, integendeel, hij bewijst hier enkel mee wat we al langer van hem wisten, dat Suarez totaal geen zelfreflectie kent. Ik zou hem echter met een muilkorf laten spelen, een hond die bijt krijgt dat ook. Probleem opgelost haha.

En ja, goeie voetballer is hij zeker. Vind hem qua loopstijl en manier van bewegen wel wat van Del Piero weghebben, puur qua lichamelijke houding dan. Vond hem bij Groningen al een speciale speler.

24 oktober 2014 om 18:38

Ik bedoel het in die zin, het overvloedige media offensief.
Begint een beetje sneu te worden en hij doet zichzelf er geen goed mee. Vraag me dan ook af wie zijn media trainers zijn.

Hij had gewoon 1 statement moeten maken, schuld bekennen, gezichtsverlies accepteren en er verder nooit meer over praten tijdens je actieve loopbaan.
Het blijft toch een zwarte bladzijde in zowel zijn voetbal geschiedenis als die van Uruguay.

24 oktober 2014 om 18:41

Ja dat sowieso, het is fout wat hij gedaan heeft maar hij doet zichzelf en zijn bijna geheel verklote reputatie sowieso geen goed. Dat laatste ben ik persoonlijk helemaal met je eens.

24 oktober 2014 om 18:47

Stofwolk, je moet begrijpen dat Suarez nu ook wel regelmatig gezocht wordt door diezelfde media. Ze stellen hem vragen en hij beantwoordt ze.

24 oktober 2014 om 18:49

Nijogeth

dat begrijp ik zelf ook wel. Maar ze hadden er ook voor kunnen kiezen om het niet steeds weer op te rakelen, vanuit kamp Suarez. Hij bewijst zichzelf er geen dienst mee.

24 oktober 2014 om 18:50

Nijogeth

Dan moet hij zich van een antwoord onthouden, niemand verplicht hem deze domme antwoorden te blijven geven.

24 oktober 2014 om 19:25

Stofwolk en Alexdelpiero10, jullie hebben gelijk, maar aan de andere kant kan het onthouden van antwoorden ook weer voeding geven aan geruchten. Men (voornamelijk de media en de personen die er blind achteraan lopen) gaat er toch altijd weer iets achter zoeken. En je weet wat ze zeggen over de media, hou ze te vriend, want ze kunnen je compleet kapot maken met totale nonsens.

24 oktober 2014 om 18:39

Pfff.. Alle Suarez-haters zijn zo lame.. Dat bijt incident stelde niets voor. Is toch een stuk minder erg dan iemand anders blesseren of iets dergelijks... Erg krom om hem zo af te zeiken. Mensen zouden slimmer moeten zijn ;-)

Zie dat de onderbuikgevoelens hier weer de boventoon voeren..

Erg jammer

24 oktober 2014 om 18:47

Dat jij het niets vond voorstellen is jouw mening, net als anderen ook hun eigen mening mogen hebben.
Heeft niks met "mensen zouden slimmer moeten zijn" te maken.

24 oktober 2014 om 18:48

Recoba88

Ik haat Suarez helemaal niet? Suarez is echter iemand met racistische neigingen, neigingen die boven komen bij frustratie, zelfde geld voor zijn bijten. Hij is iemand die hervalt in zijn wangedrag, weinig voetballers daarentegen breken in hun carrière drie keer iemand zijn been. En in dat geval dienen ook beenbrekers die hervallen zwaarder bestraft te worden. Suarez zijn pech is dat datgene dat hij doet niks aan de verbeelding toelaat, een been breken is vaker voor discussie vatbaar, expres of niet, per ongeluk of niet.

24 oktober 2014 om 19:30

Alexdelpiero10, hier ga je compleet de fout in. Je kunt 3x bijten niet vergelijken met 3x iemand zijn been breken. Je moet dat namelijk vergelijken met 3x een poging tot. En laat er dan nog een hoop spelers over zijn, die in het verleden meermaals een onnodige, extreem gewelddadige overtreding hebben gemaakt. Of ga je me vertellen, dat wanneer er geen fysieke schade was (zoals bij Chiellini, waar alleen een afdruk in de nek stond), dat de beet ook niet telt? Want dan valt het allemaal wel mee wat Suarez heeft gedaan.

Ik snap heus wel dat het niet thuishoort op het veld, maar alleen al op het WK heb ik minimaal 5 overtredingen gezien, waarvan ik zeg dat ze allemaal een heel stuk zwaarder zijn dan de actie van Suarez. Vergeet niet dat ie eigenlijk hapt en niet daadwerkelijk bijt, waardoor er vrijwel geen enkel risico is voor de tegenstander. Het hoort niet, maar het moet wel in perspectief geplaatst worden.

24 oktober 2014 om 19:56

Nijogeth

Ja oke, daar heb je gelijk in.

25 oktober 2014 om 04:27

@alexdelpierro

haha 1x iemands been breken vind ik wel genoeg.

Tuurlijk zal het niet altijd express zijn,, maar er zijn er zoveel die meerdere malen met t volle gewicht op iemands knie inhakken.. Ook als er dan geen been breekt vind ik dat niet kunnen.

Dat bijten zo wordt veroordeeld vind ik zwaar overdreven. Dat levert toch geen verdere schade op, of wel? Gewoon uit t veld sturen en na een paar weekjes er weer in niet teveel gedoe.

Of suarez een racist is? Geloof ik niets van. Hij heeft zelf vele donkere vrienden,, die zouden dat nooit pikken.

Vind het eerder een beetje gevaarlijk worden als degene die zijn frustratie iets anders uit dan de rest aan de schandpaal wordt gebonden.

Geloof er niks van zij hij de laatste keer toen hij dat bij Liverpool deed ook dus dit zijn denk ik praatjes maar ik zie hem nog wel een paar keer bijten want dat kun je hem denk ik niet afleren

Ben benieuwd voor hoelang deze belofte staande houdt..

De tijd zal het leren. Ik vind dat hij zich er heel (te) gemakkelijk vanaf praat.

That's what you said last time....

4e x ofzo dat hij dit zegt

Zou hij zichzelf eigenlijk geloven? Hij geeft het zelf al aan, het is iets waar hij niets aan kan doen. Een impuls, het is intuïtie bij hem. Het is de aard van het beestje en dat is er niet uit te krijgen. Wie houdt hij dus voor de gek door te zeggen dat dit wel zo is?

24 oktober 2014 om 21:20

Inderdaad. Ik geloof hem gewoon niet meer. Toen hij dit deed bij bakkal vond ik het al schandalig, maar toen dacht ik ach het zal wel een incident zijn. De keren erna bewijst gewoon dat het in hem zit en je dat er ook niet uit zal krijgen. Althans, niet zomaar. Hierdoor heb ik ook mijn sympathie een beetje verloren mbt barca.

Dat zei hij de vorige keer ook jaja..... hij gaat pepe bijten

24 oktober 2014 om 18:32

Pepe geeft hem gelijk een koppertje!

24 oktober 2014 om 18:27

Die legendes lieten in elk geval hun tanden niet spreken. Suarez is knettergek, dat is wat anders dan agressief of arrogant zijn.

24 oktober 2014 om 18:30

Niet hun tanden nee, wel hun hoofd en voeten (op de verkeerde manier welteverstaan)

24 oktober 2014 om 18:39

Houden van mensenvlees is Kanibalisme, dat is toch a different biscuit.

24 oktober 2014 om 18:42

Dan heb je denk ik gemist wat Maradona ooit tijdens een wedstrijd heeft gedaan. Dit heeft ook aardig lopen trappen. Daarnaast is de actie van Ronaldo tegen Godin van laatst ook een hele rare actie. Dat het raarder is, is wat anders.

24 oktober 2014 om 18:51

Alexdelpiero10, a different cook is de juiste Van Gaal-term, en verder kloppen de voorbeelden wel allemaal en past dat ook in het straatje wat Suarez zelf al opnoemt: sommige bijten en anderen breken benen of verbouwen iemand zijn gezicht, maar hun frustratie ventileren zullen ze.

24 oktober 2014 om 19:07

HAHAHAHAHAJHAJA different biscuit

24 oktober 2014 om 19:16

Nijogeth

Biscuit is de parodie erop, en leuker

25 oktober 2014 om 01:10

Beide kloppen. bekijk deze video maar.

Leuke foto.. Zal jaren later nog vast gebruikt worden.. Helaas een belangrijk moment tujd3ns het afgelopen wk..

Komt wel goed met Suarez

Ja dat heeft hij nu al drie keer gezegd. Ik geloof er niks meer van. Er zit gewoon een steekje los bij Suarez. Ondanks dat is het wel een geweldige voetballer natuurlijk.

Suarez zondag; "ik denk dat alle slechte dingen die ik heb meegemaakt tot het verleden behoren"

Dit heeft hij wel vaker gezegd in het verleden, toch blijft hij maar spelers bijten .. Hij weigert hulp te zoeken.... Het feit blijft wel dat hij kannibalisme heeft, en ziek is...

24 oktober 2014 om 18:59

Oh wacht, hij heeft wel hulp gezocht, dat geeft ie ook aan in dit artikel, dat je waarschijnlijk niet hebt gelezen. Verder weet je niet eens wat kannibalisme is, dus zou ik dat als ik jou was gaan opzoeken.

24 oktober 2014 om 19:02

Mensen vlees, hij vind mensen vlees smakelijk dat maakt hem gevaarlijk. Dat je zo iemand nog verdedigd man man... Kan ik met mijn hoofd niet bij. Echt hulp van een inrichting heeft hij niet echt gezond, hij heeft zich niet echt laten behandelen, maar schijn hulp gezocht.

24 oktober 2014 om 19:17

Waar wordt er gezegd dat hij mensenvlees smakelijk vind? Het is een moment van woede denk je dat hij dan honger heeft. Wat suarez heeft gedaan is niet erger dan wat die gek pepe heeft gedaan. Spelers schoppen als ze op de grond liggen. Dan heb je nog meer hulp nodig dan suarez. Maar jij vindt natuurlijk niets mis met pepe als ik je logo zie.

24 oktober 2014 om 19:20

Oh, dus jij kent de psycholoog of psychologen die hem behandeld hebben? En verder weet jij natuurlijk ook dat Suarez het lekker vind smaken (beetje vreemd want hij heeft het nog nooit geproefd). En goh, je kan de link leggen tussen kannibalisme en mensenvlees, je wordt al warmer. Nu nog even googlen en je weet wat kannibalisme daadwerkelijk is en dat happen daar niet bij hoort. Ook zeg je dat ik hem verdedig, maar daar zie ik niets van terug, aangezien ik gewoon alleen feiten op tafel leg. Verder zou volgens jouw redenatie Pepe dan 100% zeker aan de psychische storing 'periodieke explosieve stoornis' leiden, aangezien ie soms gewoon de meest vreemde dingen uithaalt, waarbij hij buitensporig gewelddadig gedrag vertoont. Maarja, ik heb een beetje het gevoel dat je zelf niet eens weet waar je over praat.

24 oktober 2014 om 19:32

Bijten in mensenvlees, is een kannibaal trekjes. Suarez heeft zich vaker in menselijk vlees vergrepen, dat is kannibalisme.

24 oktober 2014 om 19:39

Fout, maar het bewijst mijn laatste zin van mijn vorige reactie. Je weet helaas niet waar je over praat. Kannibalisme is het eten van mensenvlees, niet je tanden er in zetten. Suarez heeft van geen enkele van zijn slachtoffers een stuk afgebeten en daarna opgegeten en voldoet dus niet aan de eisen voor kannibalisme.

Verder is algemeen bekend dat je hersenen mensenvlees nooit aangeven als lekker (tenminste als je weet dat het mensenvlees is), maar dat dat door sommige mensen wel zo ervaren wordt (wanneer ze bijvoorbeeld al lang met het verlangen zitten om mensenvlees te proeven, zullen je hersenen dit verlangen beantwoorden met positieve signalen en niet zo zeer het eten van het vlees).

24 oktober 2014 om 19:45

Ja hij beet toch de vlees uit Chellini ... Nou dan.

24 oktober 2014 om 19:49

Wel? Ik zag namelijk alleen tandafdrukken staan en dat is waarschijnlijk van de botsing tussen de 2 en die zullen waarschijnlijk binnen 5 minuten weg zijn geweest. Maarja, jij zal waarschijnlijk een vertekend beeld van de situatie hebben, net als dat je niet het verschil tussen 'het vlees' en 'de vlees' weet.

24 oktober 2014 om 19:53

Krass hou maar beter op voordat je nog meer voor schut wordt gezet.

24 oktober 2014 om 20:06

Noem je iemand bijten een botsing, schaam je diep. Dat je je held zo verdedigd oke, maar dat je zijn problemen ontkent is echt absurd...

24 oktober 2014 om 20:32

Ik zeg alleen dat de afdrukken er waren van het moment dat tanden en huid elkaar raken, niet van iets anders. En ja, dat is een botsing. Opzettelijk of onopzettelijk maakt dan helemaal niet uit.

24 oktober 2014 om 22:26

Nijogeth je maakt jezelf totaal belachelijk, leg mij ff uit hoe je onopzettelijk je tanden in iemands schouder kan zetten? Gebeurt mij namelijk nooit

25 oktober 2014 om 01:52

Misschien is iemand proberen te bijten wel een gewoonte in Uruguay om heel veel waardering te tonen voor iemand . Net als het woord "negro" een positieve connotatie heeft in Uruguay.

25 oktober 2014 om 13:52

Er zijn zoveel momenten dat je onopzettelijk met je tanden in iemand terecht kan komen, bij ongelukkige botsingen bijvoorbeeld. Verder zeg ik helemaal nergens dat Suarez het onopzettelijk deed, want dat lijkt me vrij duidelijk dat het niet zo is. Ik zeg alleen dat een botsing voor kan komen en dat daar de afdrukken van komen, niet van verder doorbijten of iets dergelijks.

25 oktober 2014 om 16:20

Natuurlijk is het theoretisch gezien mogelijk om bij een ongelukkige botsing je tanden in iemands lijf te drukken. Dit is alleen niet het geval bij Suarez, want dit waren geen botsingen. Een botsing impliceert imo een ongeluk. Suarez hapt bewust.

En Suarez is ook geen kannibaal, want dat is iemand die daadwerkelijk mensenvlees eet. Het kan misschien wel worden gezien als poging tot kannibalisme ofso.

Goed dat hij hulp heeft gezocht. Deze incidenten zullen altijd een smet op zijn loopbaan zijn en tegenstanders zullen hem blijven uitlokken.

deze grap hebben we gehoord. laat hem zich maar eerst eens bewijzen en aan het eind van zijn carriere kunnen we beoordelen of hij zich vanaf nu fatsoenlijk heeft gedragen. maar ik heb er een hard hoofd in hij heeft al eerder bewezen een recidivist te zijn.

Horen tot het verleden, en de toekomst. Het is duidelijk Suarez.

Dus als ik een winkel overval en half jaar erna ga solliciteren bij een bedrijf en ze vragen aan me waarom ik dat deed, dan geef ik ook zo een antwoord 'dat hoort bij het verleden'.. Nadenken voordat je iets doet

Hopelijk meent hij het nu serieus want vorige keer was het ook ik zal het nooit meer doen etc. Toch beet hij weer.

Dat zei die ook na het bijten van Ivanovic. Eerst zien en dan geloven.

Zei hij dit de vorige keer ook niet?

Hoeveel keer gaat hij dit nog roepen?
Ik denk niet dat er nog iemand iets van geloofd.
Ik hoop natuurlijk voor hem dat het echt tot het verleden hoort.

24 oktober 2014 om 19:32

Om heel letterlijk te zijn heeft ie gelijk. Het behoort tot het verleden. Nu kunnen we niets anders concluderen dan dat. En doet ie het morgen tegen Real weer, dan ligt dat zondag ook al weer in het verleden.

24 oktober 2014 om 19:35

Behoort tot het verleden om daarna te gaan bijten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren