Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Afgekraakte tiener countert: ‘Ik vond mezelf niet zo dramatisch’

Laatste update:

Manchester United betaalde voorafgaand aan het seizoen circa 38 miljoen euro voor Luke Shaw. De van Southampton overgenomen verdediger werd daarmee de duurste tiener aller tijden. Veel indruk maakt de negentienjarige linksback nog niet en maandagavond was het ook niet veel wat hij liet zien tegen West Bromwich Albion (2-2).

/

De Engelse media halen een dag later hard uit naar Shaw, die een werkelijk waardeloze eerste helft speelde. “Een eerste helft van niets”, schrijft de Daily Mirror bijvoorbeeld. De krant noemt het eerste bedrijf van Manchester United sowieso ‘waardeloos’, maar het optreden van Shaw wordt als ‘werkelijk verschrikkelijk’ bestempeld.

Shaw plaatste nul tackles, ruimde nul keer de bal op en wist de bal geen enkele keer te onderscheppen. Hij verspeelde negen keer de bal aan een tegenstander, terwijl hij de bal geen enkele keer van een tegenstander afpakte. “En dat voor 38 miljoen euro”, schampert het nieuwsblad.

Update 14.50 uur - Afgekraakte tiener countert: ‘Ik vond mezelf niet zo dramatisch’
Manchester United-talent Luke Shaw maakte maandag een zeer matige indruk in het duel met West Bromwich Albion. De tiener werd afgebrand in de Engelse media en hij weet dat het beter moet. “De fans hebben de echte Shaw nog niet gezien, ik weet dat ik niet op mijn best speel. Ik doe er alles aan om gewend te raken aan het niveau. Bij zo’n grote club is het nooit makkelijk voor een jonge speler. Ik vond mezelf niet zo dramatisch, maar ik weet dat het beter kan”, klinkt het in gesprek met The Guardian.

Gaat Luke Shaw het nog waarmaken bij Manchester United?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vond hem wel meevallen gister, hij had meer goede voorzetten dan Rafael en tegen het einde van de wedstrijd zorgde hij voor veel gevaar.

21 oktober 2014 om 13:20

En als die voorzetten 9x net niet goed zijn verspeelt ie volgens statistieken 9x de bal.
Los van dit is het bedrag natuurlijk van de zotte wat ervoor betaald is.

21 oktober 2014 om 13:22

Klopt, maar als de eerste helft van het hele team dramatisch is.
Dan vind ik dat je niet van een 19- jarige mag verwachten dat hij dan de beste van de slechtste is en hem dan fileren in de pers.
De 2de helft zorgde hij van alle verdedigers opbouwend voor het meeste gevaar, maar het heeft allemaal te maken met het bedrag wat er voor hem betaald is.

21 oktober 2014 om 13:48

Ik denk dat zijn transfersom ook een bron is van de negativiteit. Het schept namelijk onrealistisch hoge verwachtingen. Zijn prestaties worden afgewogen tegen die verwachtingen. Had hij bijvoorbeeld 7 miljoen gekost had hij nooit zoveel kritiek gehad.

Het is natuurlijk maar een talent. Het moet er dus nog uitkomen.

21 oktober 2014 om 14:57

Voor 38 miljoen wil je toch eigenlijk geen talent meer kopen maar gewoon gevestigde kwaliteiten? Helemaal met verdedigers die vaak pas op latere leeftijd een stabiele factor worden. Er zijn altijd uitzonderen, maar De Gea vind ik bijvoorbeeld nog te jong (de uitzondering is dan ook direct Courtouis). Ook een Hazard en Neymar zullen hun aankoopbedrag vroeg of laat wel waar maken, maar daar staan ook jongens als Robinho tegenover. Voor een tiener, verdediger en Engelsman is het veel te veel geld (hoeveel Engelse wereldtoppers zijn nou daadwerkelijk 40 miljoen waard?).

21 oktober 2014 om 15:12

Goede linksbacks zijn zeldzaam en blijkbaar vind het scoutingapparaat van Manutd Luke Shaw dit bedrag waard.

21 oktober 2014 om 14:47

Rafaël pakt wel 100 meer ballen af, en die kom heel vaak tegen...
Daarnaast was Rafaël net zo gevaarlijk in het laatste kwartier

Lekker kortzichtig. Geef die jongen wat tijd, komt heus wel goed.

21 oktober 2014 om 13:22

Als er 38 miljoen voor je wordt betaald mag je toch wel verwachten dat hij er meteen staat.

21 oktober 2014 om 13:32

Hij kiest niet voor het bedrag waar hij voor wordt gekocht. Is het dan zijn schuld dat men meer verwacht? Lijkt mij niet.

21 oktober 2014 om 13:34

Omdat clubs doordraaien met hun bedragen moet zo'n jongen van 19 er meteen staan? Vind ik persoonlijk maar kortzichtig. Shaw heeft tijd nodig, zoals veel heel veel jonge spelers, dat United bijna 40 miljoen voor hem betaald heeft veranderd daar niks aan.

21 oktober 2014 om 13:34

Hoezo? Zn club vraagt het, Shaw kan er zelf niets aan doen!

21 oktober 2014 om 13:35

Ja, want Shaw heeft aangegeven dit bedrag waard te zijn? Waar ik op dit moment schijtziek van word, sorry dat ik het op jou afreageer, is dat mensen denken dat het bedrag opeens ook verplichtingen met zich meebrengt. Wat kan Shaw eraan doen? Het blijft een goede voetballer, maar het is nogal een verschil als je van Southampton wordt gehaald en je moet opeens bij United presteren.

21 oktober 2014 om 13:36

@jdw17

Grote onzin natuurlijk. Manchester United kiest ervoor om zoveel geld voor zo'n jongen neer te leggen. (slim gedaan Southampton) en niet Shaw zelf. Hij hoeft er dan dus ook niet perse direct te staan om conform dat bedrag te presteren.
Natuurlijk is 5 keer teveel geld betaald voor die jongen maar dat staat hier verder buiten.

21 oktober 2014 om 13:51

natuurlijk is dit een absurd bedrag voor zo'n jonge speler, maar normaal gesproken geeft de hoogte van het transferbedrag wel een indicatie van de voetbalprestaties van een speler. dus je mag wel meer verwachten van een veelbelovend talent als luke shaw (die overigens afgelopen seizoen uitstekend heeft gepresteerd), dan wat hij in de voorgaande wedstrijden op de mat heeft gelegd. desalniettemin is de speler overgewaardeerd waardoor het verwachtingspatroon te hoog is.

21 oktober 2014 om 14:52

Ik wilde erop reageren, maar mijn mening is hetzelfde als het gros dat hierop al heeft gereageerd.

En laten we wel zijn, die jongen heeft nog maar 3 wedstrijden ofzo gespeeld na zijn blessure. Is niet topfit, komt in een team met een moeizaam draaiende verdediging.
Laten we het even op z'n beloop gaan.

Als hij de komende 10 jaar geweldig speelt en de vaste lb is van Engeland kijkt men ook weer heel anders naar zijn aankoopbedrag, iets waar hij dus zelf niks aan kan doen qua transfersom.

Het is natuurlijk ook belachelijk dat je na een goed seizoen zo'n bedrag neerlegt voor zo jong iemand.

Tja, Engelse jeugd. Als ze een cornervlag voorbij kunnen lopen zonder te struikelen, dan zijn ze al minimaal 30 miljoen waard.

21 oktober 2014 om 13:18

20? Zeg maar eerder rond de 10 miljoen! Die bedragen gaan echt nergens meer over.

21 oktober 2014 om 13:19

De Engelse media zijn gewoon, in eerste instantie, vreselijk opportunistisch waar het 'eigen' jeugd aan gaat. Totdat ze een keer slecht spelen en dan worden ze weer met de grond gelijk gemaakt.

Shaw is gewoon een matige back, ik denk dat je aan Willems nog meer hebt. Blind moet uitkijken dat hij straks niet de plek van Shaw moet innemen als die definitief uit de gratie raakt.

En waar baseer jij op dat hij 20 miljoen waard zou zijn ipv 30? Je bent spelerstaxateur van beroep?

21 oktober 2014 om 13:33

En wie hebben hem verkozen tot beste back? Juist ja, zie mijn betoog hierboven.

21 oktober 2014 om 13:51

Shaw is een geweldige back. Niet voor niets verkozen tot beste back, ook al is hij Engels. Baines is ook Engels dusja.

Natuurlijk is het een enorm bedrag geweest, maar daar kan hij ook niks aan doen. Los daarvan is het gewoon een enorm talent en hij komt er echt wel. Heeft er een tijd uit gelegen en speelt pas net weer. Oh, en hij is pas 19!
Desondanks vind ik wel dat hij veel te vroeg is gegaan. Zo jong en dan denken dat je direct naar een topclub moet gaan. Southampton draaide zeer goed en er was veel talent, blijf dan nog even daar.

21 oktober 2014 om 13:28

En mensen hier op vz ook maar beweren dat het aankoopbedrag van Shaw meer te rechtvaardigen was dan het bedrag voor Blind

21 oktober 2014 om 13:32

Ik vond beide bedragen te hoog. Je ziet dat Blind echter het spel (ook door zijn positie) meer naar zich toe trekt. Daardoor lijkt het heel wat.

Helaas ligt de handelingssnelheid van Blind nog te laag voor een topclub, waardoor hij het hele niveau van Manchester United naar beneden trekt. Daar verandert een goal niet zo veel aan. Ik vind hem ook nog niet echt uitblinken in creativiteit.

Maar goed, ik zie meer potentie in Blind dan in Shaw. Zoals gezegd ben ik alleen bang dat Blind nog wel eens op de back-positie terecht zal kunnen komen als Shaw zo doorgaat.

21 oktober 2014 om 14:08

@ Hoppa!

Kom op, net alsof de creativiteit van Blind moet komen als je Herrera, Di Maria, Mata en Rooney hebt voor je middenveld. Dat is niet een punt waar hij moet uitblinken, hij moet gewoon het spel verdelen en proberen te onderscheppen, van zijn positie wordt weinig creativiteit gevraagd en daar is ook niks mis mee.

21 oktober 2014 om 14:08

Mwa.. vond Blind gister toch één van de beteren, zo niet de beste. Vraag me alleen af wat sommigen van hem verwachten. Zoals jij ook zegt, je vindt hem niet uitblinken in creativiteit, maar de positie waar Blind staat is over het algemeen niet een positie waar de creatieve spelers staan. Het kan wel (pirlo bijv.), maar dan is de Cvm de spelmaker, zo moet Blind die positie niet invullen naar mijn mening.

Voor de rest is het een aardige balafpakker met een goede pass die vrijwel nooit balverlies leidt, hij kan misschien alleen nog wat meer risico in zijn passing leggen.

Hij is nog jong, geef hem de tijd.
Je kan hem niet na een slechte wedstrijd gelijk afschrijven.
Hij verkeerd nu niet in de goede vorm van vorig seizoen maar ik heb er vertrouwen in dat het goedkomt.

21 oktober 2014 om 13:18

Normaal moet je hem de tijd geven idd maar niet als hij 38 mil kost.

Het is belachelijk wat Engelse clubs uitgeven voor talenten van eigen bodem en voor een schijntje talenten stelen in het buitenland.

21 oktober 2014 om 13:22

wat moet hij eraan doen dat ze 38 miljoen voor hem betalen. Iedere speler moet de tijd krijgen ook al kost je 150 miljoen.

21 oktober 2014 om 17:45

Dat is leuk in droom land maar zo werkt het gewoon niet.
Als je voor veel geld gehaald word dan word er gelijk veel van je verwacht.

IK Denk dat deze jongen er wel komt! Heeft alleen even ze tijd nodig mensen vergeten ook nog eens dat deze jongen pas 19 is.

Goh, wat verrassend. Die jongen had beter bij Southampton kunnen blijven. Engelse talenten worden zo gehyped. Beter had hij nog drie jaar in de luwte kunnen blijven spelen in de subtop van de PL en dan die stap gemaakt.

21 oktober 2014 om 13:25

Wat moet zo'n jongen bij Tottenham. Southampton is prima. Een club die bekend staat als eentje die kansen geeft aan jonge spelers. Shaw kent de club, komt dacht ik ook uit die streek vandaan. Had daar gewoon moeten blijven, meegroeien met die club. Als hij nog een jaar of drie was gebleven had hij 150 PL in de benen, misschien ook een keer Europees gespeeld, eventueel een beker gewonnen, had zich kunnen opwerken tot vaste back bij het Engelse NT en had als Eem volwassen kerel binnen gekomen bij United. Nu ia hij een beeld te dure aankoop en zal de Engelse media er alles aan doen om hem de grond in te boren.

21 oktober 2014 om 13:29

Basenparen? Een DNA fanaat XD?

En dat voor de beste LB van de PL volgens sommigen hier. Blijkt maar weer dat een puike prestatie bij een subtopper (of eigenlijk club uit het rechterrijtje) niet betekent dat je het overal goed zult doen. Slechte keuze geweest om meteen zo'n stap te maken, terwijl hij beter even in de luwte had kunnen groeien.

21 oktober 2014 om 13:22

Dave?

21 oktober 2014 om 13:23

Azpilicueta

21 oktober 2014 om 13:30

Speler van het jaar bij Chelsea hoeft niet gelijk LB van het seizoen te zijn doordat jullie Chelsea fan zijn

Ik vond Baines de beste, maar Shaw is nogal logisch omdat hij Engels is en in Engeland speelt.

21 oktober 2014 om 13:31

Hmm toevallig, een chelsea fan die vindt dat Cesar de beste lb moest zijn. Nee, Shaw was een uitblinker bij Southampton en ik vond zelfs Flanagan nog beter dan Dave. De moderne lb kan meer dan alleen achterover hangen en ballen lang gooien met een counter.

21 oktober 2014 om 13:35

En ik maar denken dat Baines ook Engels is en in Engeland speelt.....
Overigens mag het duidelijk zijn dat Shaw, Baines en Azpilicueta de beste linksbacks van de competitie zijn, waarbij de verschillen tussen die 3 heel dicht bij elkaar liggen.

21 oktober 2014 om 13:47

Dat vind ik dus niet, jouw Dave is 10x beter dan Felipe Luis, snap sowieso niet waarom hij naar Chelsea is gegaan. Deed het vorig jaar erg goed bij Atletico Madrid maar nu zit die alleen maar op de bank bij Chelsea en Azpilicueta gaat hij niet uit de basis werken.

21 oktober 2014 om 13:50

Waarom heet Azpilicueta ineens Dave?

21 oktober 2014 om 14:12

Okay... luie mensen zeg daar...
ik vind het ook helemaal geen Dave... Cecar is toch niet zo lastig..

21 oktober 2014 om 15:01

Baines is ook engels en speelt ook in Engeland haha

22 oktober 2014 om 12:15

Lekker flauw hoor. Shaw in vergelijking met Azpilicueta doelde ik op dat Shaw Engels is en dus het voordeel heeft plus gezien als the next big thing.

Baines is ook Engels inderdaad, maar in mijn reactie ging mijn voorkeur en de mening over Shaw en Azpilicueta een beetje door elkaar heen.

Bedankt voor alle heads up van mensen die het niet konden laten om beter te weten

21 oktober 2014 om 13:18

Bellerin zie ik uitgroeien tot een grote speler, puur omdat hij zich mooi in alle rust kan ontwikkelen onder Wenger.

21 oktober 2014 om 13:21

Moet wel bij gezegd worden dat Bellerin het voordeel heeft dat er 1-2 spelers voor hem in de pikorde staan. Was Evra gebleven had Shaw ook rustig gebracht kunnen worden. Maar goed, als je zoveel gekost hebt, mag er wat van je verwacht worden. Helemaal omdat je de PL al kent, krijg je geen extra tijd.

21 oktober 2014 om 13:46

Puur omdat je voor Arsenal bent vermoed ik

21 oktober 2014 om 13:28

Club uit het rechter rijtje? Deze club zie ik net zulke sprongen maken als Tottenham dat deed, dus ik praat er niet zo laagdunkend over.

Shaw was de beste linksback omdat een Baines geblesseerd was en dat was hij voor mij ook verdient. Nee, Shaw beoordelen na 2 wedstrijden van zo'n jongeling met zo'n prijskaartje bij een grote club vind ik veelste vroeg en onterecht.

De ene keer vind men dat rustig gebracht worden goed is en de andere keer vind men dat de plek er moet zijn voor zo'n speler om minuten te maken. Ik ben voorstander van dat tweede, want je moet als jonge een reële kans zien voor een basisplek en die was er bij Man utd en dat gebeurt niet vaak.

21 oktober 2014 om 13:35

Baines, begrijp ik ook niet waarom die altijd genoemd wordt in een rijtje met beste backs. Hoeveel assists heeft hij geleverd in de laatste twee seizoenen? Hoeveel doelpunten zijn er via zijn flank gevallen? Echt, die wordt overgewaardeerd in mijn ogen.

Southampton is normaal gesproken gewoon rechter rijtje. Ik gun ze een betere plek, want ik heb wel een zwak gekregen voor die club.

Ik ben ook voorstander van minuten maken, ervaring opdoen etc etc maar rustig brengen is goed bij een topclub en minuten maken is goed bij een subtopper.

Hoewel het bedrag belachelijk is gaat de media wel heel ver. Deze jongen is een groot talent en komt er wel. Kortzichtiger dan dit kan men niet reageren.

21 oktober 2014 om 13:19

De grap is dat hij er direct hoort te staan, althans dit valt af te lezen aan het bedrag dat voor hem is neergelegd.

21 oktober 2014 om 13:30

Hij had eigenlijk een Evra voor zich moeten hebben, maar goed, je betaalt ook geen 38 miljoen voor een tweede back. In ieder geval zie ik het op termijn wel goedkomen, en dan heeft niemand het er meer over. De markt is sowieso idioot.

21 oktober 2014 om 13:34

Dat is dan dus jouw mening en interpretatie. Voor mijn beleving is er mede zoveel betaald omdat die jongen qua leeftijd nog 10-15 jaar mee kan.
Het bedrag is sowieso al 2x zo hoog als het Engelse spelers betreft.

Er zijn meer dan voldoende spelers die aardig wat hebben gekost en even nodig hadden om zich aan te passen. Denken dat zo'n jongen na problemen met zijn fitheid meteen de pannen van de dak speelt is onrealistisch.

21 oktober 2014 om 14:14

@ Arsenaladdict

Sorry maar je snapt toch ook wel dat de club betaalt en dat de speler zelf niet bepaalt wat hij moet kosten. En zelfs Manu zal ook wel snappen dat je niet meteen dezelfde potjes op de mat legt bij een topclub als bij middenmoter. De hoge prijs wil niet automatisch zeggen dat ze verwachten dat hij er staat, maar misschien wel dat ze er nog lang mee vooruit kunnen.

Tja, de Daily Mirror. Die zijn uit op sensatie, en hun artikels zijn er ook naar. Geen enkele krant is zo verschrikkelijk als de Engelse.

Ach er waren gister zoveel slecht. Maar omdat Shaw zo duur was ligt de druk op hem gewoon hoger, wat niet eerlijk is imo. Spelers als Januzaj en Shaw speelden gister slecht maar dat betekent niet dat dat ze dan gelijk afgeschreven moeten worden. De vorige wedstrijden waar Shaw speelde, was hij juist goed bezig. Nu maakt die wel verdedigend wat fouten maar hij is pas 19... Je kan nu niet verwachten dat hij elke wedstrijd goed speelt. Zelfde geldt ook voor Januzaj.

En hieruit blijkt weer dat een bedrag van 38m, ongeacht hoe groot het talent is, voor een tiener van den zotte is. Het mentale aspect wordt nagenoeg altijd over het hoofd gezien, dit i.c.m. met het bedrag en zijn nieuwe omgeving maakt het voor zo'n onvolwassen knulletje haast onmogelijk om aan de hoge verwachtingen te voldoen.

Een Zaha is ook goed bezig zijn carriëre om zeep te helpen. Beschikt over het nodige talent, maar is simpelweg nog lang niet in staat om zomaar op een constant niveau mee te draaien bij een club als United, net als 90% van zijn leeftijdsgenoten.

21 oktober 2014 om 13:31

Jullie zijn enorm kortzichtif hier op VZ, Shaw heeft nog geen 4 wedstrijden achter elkaar gespeeld, dan is hij al niet goed genoeg. Enorm bedroevend. Het kan vaak genieg ook goed uitpakken net zoals bij Rooney/Ferdinand en nu de Gea bijvoorbeeld.

21 oktober 2014 om 13:47

Dat zeg ik niet, ik zeg dat hij mentaal nog niet klaar is om direct als 1e back te fungeren.
Het zal vast wel goed komen, maar het was mooier geweest wanneer Evra nog een jaartje langer had kunnen blijven.

Dat bedrag blijft krankzinnig, dat betaal je voor een gevestigde topper.

21 oktober 2014 om 14:25

Als voorhoede speler is het altijd anders, daar kan je het met hard werken eigenlijk nooit verkeerd doen. Daarnaast stond hij met Giggs, Ronaldo, Nistelrooy en Scholes om zich heen. Shaw staat achterin met een matige achterhoede naast hem en een voorhoede die niet onwijs mee verdedigd.

De Gea was in het begin ook helemaal niet goed. Dat is pas vanaf de 2de helft van vorig seizoen ging dat een beetje lopen en zelfs toen was er nog heel erg veel twijfel over hem.

Ferdinand pas niet echt in dit voorbeeld, die was al 24 toen hij kwam en had bijna 200 wedstrijden achter zijn naam staan. Hij kwam gewoon al "ervaren" binnen.

Aan de andere kant, je moet zo'n jongen tijd geven, daar ben ik het volledig met je eens. Maar voor 38 miljoen en bij een club als United, krijg je die tijd niet. Daarom breken er bij de grote europese ploegen zo weinig jeugdspelers door, omdat ze daar gewoon geen tijd voor hebben. Druk zal er voor hem altijd zijn en dat is ook zijn keuze. Hij had ook zelf kunnen kiezen om nog een jaar bij Southamton te blijven.

21 oktober 2014 om 14:16

@ Arsenaladdict

Vertel dan eens wat een bedrag van 38mln te maken heeft met het feit dat hij nu een paar wedstrijden niet presteert?

21 oktober 2014 om 14:44

Het feit dat 38m gepaard gaat met een basisspeler, dat weer gepaard gaat met presteren en al heel gauw op een constant niveau.

21 oktober 2014 om 15:02

Ok. En dat bedrag is verder helemaal niet gepaard met het feit dat hij al twee seizoenen heeft bewezen op PL niveau mee te kunnen en nog zeker 15 jaar mee kan?

Nee...dat bedrag was gepaard met een zekerheid dat hij na z'n blessure binnen 4 wedstrijden de sterren vd hemel zou spelen en nu hij dat niet heeft gedaan is het een bewezen geldverspilling.

Ongeacht wat hij dit seizoen of de komende 15 nog gaat doen.

Hou toch op met je onzin

21 oktober 2014 om 15:26

Dat stel ik niet, ik stel dat 38m voor een tiener te gek voor woorden is. Juist dit soort prestaties hoort bij zijn leeftijd, terwijl het bedrag dat voor hem betaald is samengaat met een gevestigde topper.

We hebben het hier over een bedroevende wedstrijd van zijn kant, geen gevalletje: 'hij zou de sterren van de hemel moeten spelen'

Bij United krijg je echt niet geweldig lang de tijd hoor en dat is voor zo'n jong knulletje die zich weliswaar heeft bewezen in de subtop, maar in de top allerminst, gewoon een hele zware last.

Op de lange termijn kan het altijd een geweldige investering blijken, natuurlijk, maar we leven nu in het heden en dan kan je niets anders stellen dan dat er veelte veel betaald is voor hem.

De Baines van een paar jaar terug had je daar voor kunnen halen.

21 oktober 2014 om 16:58

@ Arsenaladdict

Maar je maakt een fout in je redenatie, omdat jij er steeds vanuit gaat dat dat bedrag van 38 mln per definitie voor een basisspeler, een gevestigde topper is. Dat kan wel jouw aanname of mening zijn, maar Manu zal vast haar eigen redenen hebben om zo'n bedrag op tafel te leggen en jij kan niet in de keuken van Manu kijken en hun beleid mbt deze speler inzien. 38 Mln is veel, maar het is slechts jouw mening dat dit hoort bij een gevestigde topper of uberhaupt basisspeler, dat is geen feit en dus kun je er ook geen hele redenatie aan ophangen. Verder spreek je jezelf ook nog tegen, want een investering bekijk je per definitie over een langere tijd, dat is de essentie van investeren in iets. Je kunt dus makkelijk iets anders stellen dan dat er teveel is betaald voor Shaw, namelijk dat hij het zeker nog moet waarmaken en nog niet het beoogde niveau heeft, maar dat hij nog jong is en dat dit zeker geen verloren investering is.

Oh en we hebben het inderdaad over 1 bedroevende wedstrijd, en dan ga jij meteen stellen dat hij het geld niet waard is? Beetje op opportunistisch lijkt me.

tja Engeland met hun overschatte competitie en overschatte Engelse spelers.. ze betalen daar atijd 8 keer zo veel dan normaal gesproken!! Chelsea, City, Man Utd, Spurs. Liverpool etc.. ga es een keer een lijst bekijken hoeveel ze hebben betaald voor spelers die vaak mislukte om een basis plaats te veroveren. man man man.. als daar 25% minder geld binnenkomt dan is die competitie niet beter dan Frankrijk of Italië

21 oktober 2014 om 14:15

Jij hebt sowieso wel wat moeite met spellen. Als je talenten koopt puur om ze later te verkopen ben je toch ook zwak bezig als je een figuur als Abramovic rond hebt lopen. Nee ze kopen alles op, op de hoop dat een van die talenten toch een beetje goed kan voetballen. Niks meer dan puur met geld gooien omdat je weet dat sommige clubs alsnog dom genoeg zijn meer te betalen.

Chelsea is een kerkhof voor veel spelers, puur door het krankzinnige koopgedrag dat daar heerst. Ze kopen zoveel jeugdspeler maar er breekt nooit en te nimmer een door, want kansen krijg je nou eenmaal niet op Stamford Bridge.

Het is simpelweg ernstig hoeveel geld Chelsea heeft besteed aan spelers die bijna tot nooit spelen. De laatste tijd alleen al had je Demba Ba, Lukaku, Marin, Torres, Moses, De Bruyne.

Noem hem de volgende keer gewoon Sheva, de meeste mensen zullen dan wel weten wie je bedoeld.

21 oktober 2014 om 23:07

@ilovebleus

je bedoeld die ene speler van AC Milan die Gouden Bal heeft gewonnen .. oh wacht Gouden Ball dat kennen ze niet bij Chelsea

maar ze kennen wel

Kezman
Crespo
Shevchenko
Torres
Robben

een van de grootste mislukte koop clubs in de geschiedenis van voetbal tot nu toe

Sjonge jonge. Dat sommige mensen een nu pas 19-jarige linksback na 2 wedstrijden al gaan afschrijven. Ongelooflijk. Je ziet aan alles dat dit een groot talent is.
Als deze jongen de tijd krijgt en straks helemaal topfit is, dan zullen velen nog versteld staan. Sommigen roepen maar wat, maar hebben nog maar 2 wedstrijden van hem gezien, want vorig jaar keken ze geen Southampton.

21 oktober 2014 om 13:37

En diezelfde mensen staan ook vooraan wanneer hij over 4 maanden wel een goede aankoop blijkt te zijn en goed blijkt te kunnen voetballen. Dat type mens valt onder de noemer "opportunist". Zijn er iets te veel van naar mijn smaak..

Een jongen van 19 die van de subtop de overstap maakt naar de absolute top die zijn weg nog moet vinden. God zeg waar hebben we het over..

Ik vraag me af of hij ooit zijn prijskaart ooit waard zou zijn. Dat hij talent heeft staat vast, maar het was vorig seizoen al duidelijk dat hij geen topsport mentaliteit heeft.

21 oktober 2014 om 14:23

Het koste de club veel moeite om Shaw op gewicht te houden, Shaw houdt van uitgaan en fast food.

21 oktober 2014 om 15:27

Sinds Shaw bij United is en van Gaal hem heeft laten weten dat hij niet fit genoeg is, heeft Shaw echt hard gewerkt om fit te worden. En dat heeft van gaal ook gezegd, Shaw is daarin een voorbeeld voor andere spelers.

Vele hier wijzen al gauw naar het prijskaartje (wat ook begrijpelijk is) maar men moet ook beseffen dat Shaw nog steeds onder de 20 zit qua leeftijd en voornamelijk een investering is voor de toekomst. Gaat helemaal goed komen met die gast, zit tenminste bij éen van de twee top clubs naast Arsenal die jonge spelers de tijd en de ruimte geven om te ontwikkelen en Louis zal het wel goed komen iets wat bij Chelsea of City nooit mogelijk geweest zou zijn. Kortom, te voorbarig al deze gedoe om iemand die nota bene net terug is van een blessure en sowieso tijd nodig heeft om z'n vorm terug te vinden in een team die zelf in een proces van verbouwing zit.

Hij heeft nog veel tijd ze moeten geen kritiek hebben op hem bekijk de opstelling van n mij in de toekomst van de premier league ultimate team

de gea
Chambers
Jones
Rojo
Shaw
oscar
dier
Bentaleb
chamberlain
lukaku
salah
21 oktober 2014 om 14:32

Over hoeveel jaar is dit het geval ongeveer? Want ik mis toch een aantal spelers die gewoon beter zijn dan wat hier staat..

Zo'n jonge speler voor zoveel geld kopen kan ook zowat geen succes worden, tenzij het een uitzonderlijk talent is maar dat heb ik eigenlijk nooit in Shaw gezien.

Ik vind 19 jaar ook wel erg jong voor een verdedigende basisspeler van Man. United, als die dat al is. Vooral in de defensie zie ik graag ervaren krachten die vertrouwen wekken. Die heb je meestal vanaf 25 jaar oud.
De laatste jaren van Ferguson was het team op z'n retour, maar Ferdinand en Vidic hadden toch wel iets intimiderend waardoor ze veel konden verbloemen.

21 oktober 2014 om 14:07

En je hebt ook door dat Ferdinand zo goed werd omdat hij op zijn 20ste "gewoon" bij Leeds (wat des tijds gewoon top niveau was) werd opgesteld..

Leeftijd zegt zo weinig.. Je kan ook stellen dat Man U de persoon die vorig seizoen tot beste linksback van de PL heeft opgesteld en dat hij even tijd nodig heeft om aan te passen..

21 oktober 2014 om 14:38

Ferdinand heeft alleen op zijn 20ste geen minuut voor Leeds gespeeld, toen speelde hij namelijk bij West Ham. Ferdinand had 125+ wedstrijden gespeeld voordat hij naar Leeds ging.

21 oktober 2014 om 14:59

Als ik mij goed herinner was hij 22 toen hij naar Leeds ging. Als ik Givati moet geloven is een verdediger op zijn 25ste pas goed. Terwijl Ferdinand op zijn 22ste al top was bij Leeds. En hij werd ook top omdat hij bij een topclub opgesteld werd op zijn 22ste.

Omdat die jongen nu 19 is wil niet zeggen dat hij er daarom niks van kan en niet bij Man U in de basis kan staan. Ashley Cole stond ook bij zijn 20ste in de basis van Arsenal.

21 oktober 2014 om 15:25

Ik zeg verder ook niet dat ik het verder niet met je eens ben hoor. Alleen dat Ferdinand een heleboel meer ervaring in zijn benen had bij een club in de PL dan Shaw heeft. Ferdinand ging van middenmoot PL naar plek 4 a 5 in de PL naar de titelfavoriet van de Pl.

Dat is een stuk meer trapsgewijs dan bij een club die het verassend leuk doet maar er totaal geen verwachting is verder, naar een club in nood die honderden miljoenen uitgeeft om weer mee te gaan doen in de top.

De situaties zijn anders en dus niet te vergelijken, maar de situatie hoe deze nu is, maar het voor Shaw heel erg moeilijk.

De situatie Cole was toch ook totaal verschillend, Shaw speelt met Jones, Rojo en Rafael met daarvoor Herrera en Blind.
Cole speelde met Vieira, Keown, Adams, Parlour en Ljungberg.
Dat was een topteam bovenin, dit is een totaal uit balans elftal in de hoek waar de klappen vallen.

Het is voor Shaw kansloos om aan de verwachtingen te voldoen op dit moment, en daar moet hij gewoon doorheen. Hij komt er ook vast wel, dat geloof ik best. Maar op dit moment moet hij even door de zure appel heen..

21 oktober 2014 om 15:36

Mijn complimenten.. Goed onderbouwde reactie..

Wellicht had Shaw voor een meer geleidelijke weg omhoog kunnen kiezen.. Aan de andere kant begrijp ik Man U ook wel. Er zijn veel financieel krachtige clubs in de PL. Dat zorgt er voor dat clubs nog eerder en slagvaardiger moeten zijn om de concurrentie voor te zijn.

Ik ben het met je eens dat de verwachtingen wellicht op dit moment te hoog zijn. Ik vind het sowieso flauw om uit een zoekend elftal één speler te halen en daar alle kritiek op te botvieren. Dit is gewoon een jonge jongen die tijd en ruimte nodig heeft. Dit opportunistische gebrabbel van de kranten voegt helemaal niks toe. Het zal eerder schadelijk zijn voor de ontwikkeling van zo'n jongen dan dat het helpt..

Het zou niet de eerste spelers zijn bij United die een grote toekomst wordt toegeschreven, maar op 25 jarige leeftijd nog steeds talent wordt genoemd. Er lopen een paar jongens achterin die dat hebben. Ze zijn er net eindelijk van eentje verlost op het middenveld, Rafael komt in mijn ogen nog steeds op alle fronten te kort en ze broertje is allang de deur uit, die kleine middenvelder is net verhuurd / verkocht. Voor verdedigers is het gewoon lastig aarden bij united.

Ik vond hem gisteren helemaal niet zo slecht, de Engelse media heeft het gewoon om hem gemikt. Ik vond Herrera, Mata en Januzaj veel slechter spelen. Mata is een nummer 10 centraal op het middenveld of op de vleugels presteert hij niet.

@admins van VZ: Waarom is de titel van dit bericht al 7 keer verandert? Is het zo moeilijk om in 1x een goede titel te verzinnen?

On topic: Shaw is een goeie LB hoor, speelde weliswaar niet sterk gister maar zo slecht was ie nou ook weer niet. Bovendien deed West Brom het goed op de linkerflank en die Shaw kreeg daar geen hulp.

Trouwens, op Shaw komt veel meer kritiek te staan dan op Chambers bijvoorbeeld. Chambers heeft tot nu toe ook veel fouten gemaakt bij Arsenal maar omdat hij ''maar'' 20 miljoen kostte, praten de media niet zoveel over hem. Voordat Shaw een wedstrijd bij United in de PL had gespeeld, zeikte iedereen hem al af.

21 oktober 2014 om 14:23

Ik vind Shaw eigenlijk beter presteren zelfs dan Chambers, waarmee ik die laatste nu niet wil afbreken want die is ook nog zeer jong, maar nu je het zegt vind ik het inderdaad lachwekkend dat Shaw zoveel meer kritiek krijgt dan Chambers.

Wat roken ze bij Manu dat ze voor deze tiener 38 mil hebben neergelegd terwijl hij maar 1 seizoen goed heeft gepresteerd. Had dan Danilo of J. Rodriguez gehaald voor nog niet eens 20 mil.

Hij is natuurlijk nog maar een tiener voor iets. Hij zal nog wel groeiproblemen kennen maar normaal gezien zal Shaw een topper worden op zijn positie en zal deze investering zich op de lange termijn meer dan terugbetalen. Natuurlijk neem je altijd een risico als je veel geld uitgeeft, maar deze investering vond ik echt wel een goede van Man Utd.

Te bizar voor woorden dat mensen hem al afschrijven op basis van een paar potjes, terwijl hij pas 19 is. Noem eens een speler van onder de twintig die een transfer maakte naar een topclub en daar meteen stond en meteen de sterren van de hemel speelde? Bovendien zeggen veel mensen ja maar 38 mln moet je er staan of dat is veel te veel; Manu betaalt die prijs, waarschijnlijk omdat het gewoon een groot talent is en vorig jaar een uitstekend seizoen heeft gedraaid, zij weten ook wel dat hij misschien niet meteen een topniveau haalt, maar nogmaals hij is pas 19. Waar hebben we het over, als hij gewoon blijft groeien heb je voor 10 jaar een vaste linksback, dan is 38 mln niet veel geld en hij kan er zelf al helemaal niks aan doen dat er zoveel voor hem betaald wordt.

21 oktober 2014 om 14:53

Rooney en Ronaldo deden het toch niet onaardig in hun eerste seizoen.

Maar ben het volledig met je eens hoor, afschrijven is echt kansloos in dit verhaal.
Maar dat je druk op een speler legt en dus dit soort verhalen in de hand werkt, is wel logisch met 38 miljoen. Dus kritisch zijn op iemand van 38 miljoen lijkt me niet heel vreemd. Iemand afschrijven van 19 is kansloos.

21 oktober 2014 om 17:05

@ Jdg84

Inderdaad maar dan hebben we het over uitzonderingen. En gezien recente bedragen die voor middelmatige spelers worden betaald, zijn de prijzen voor Ronaldo en Rooney niet te vergelijken met dit bedrag denk ik. En inderdaad kritisch zijn op iemand die 38 mln heeft gekost mag zeker, maar waarom zou je daar kritischer op zijn dan leeftijdsgenoten die ook voor de basis zijn gehaald voor een lager bedrag? Alleen omdat Manu het in haar hoofd haalt dat te betalen?

21 oktober 2014 om 15:20

" Noem eens een speler van onder de twintig die een transfer maakte naar een topclub en daar meteen stond en meteen de sterren van de hemel speelde? "

Thibaut Courtois

21 oktober 2014 om 16:55

@iedereen komt,

Natuurlijk, Courtois stond er al. Maar je moet wel meenemen dat Atletico de eerste twee seizoen dat Courtois er speelde een beduidend minder niveau haalde dan het afgelopen seizoen, waarin het kampioen werd. Ook scheelt het dat Courtois een keeper is.

In het geval van Shaw. Shaw is een linksback, dus een verdediger. Op verdedigers staat veel meer druk, en al helemaal op linksbacks omdat er niet snel een capabele vervanger te krijgen is, aangezien linksbacks nogal schaars zijn. Bovendien speelt zijn belachelijk hoge prijskaartje ook een rol. En het is Engelse media, die leggen na een mindere wedstrijd veel druk op zo'n speler.

Gelukkig is Shaw nuchter. Die weet dat hij beter kan en dat hij beter gaat worden.

Edit: Extra argument: De druk op het team van Manchester United is hoger omdat het een traditionele topclub is. Het budget is hoog, er is een topcoach aangesteld, er is voor 200 miljoen gespendeerd aan versterkingen etc etc. Dan verwacht men dat iedere speler er meteen staat.

De Engelse media in een notendop. Shaw is 19, komt net terug van een blessure en speelt net zijn eerste wedstrijden bij zijn nieuwe club. Vervolgens speelt hij een wedstrijd wat minder en gelijk wordt hij met de grond gelijk gemaakt door dezelfde media die hem vorig seizoen bejubelden. En zich dan nog afvragen waarom het Engelse Nationale team de laatste jaren er zo weinig van bakt.

Gisteren groot deel van de wedstrijd gezien...hoe kunnen mensen nou zeggen dat hij goed speelde? omdat hij gescoord heeft?
Alle ballen breed of achteruit (max 5 meter), en toen ze achter kwamen had hij veel korter op de 16 moeten spelen voor de afvallende bal.
en in de opbouw vaker de back moeten overslaan en direct de buitenspeler een moeten speler, maar dan moet de bal ipv 5 meter wel 10 meter gespeeld worden en dat doet hij dus niet.

1x sloot hij goed aan en toen rondde hij perfect af dat moet gezegd worden.
verder veroverd hij geen ballen, zie je hem niet sprinten of gaten dicht lopen en in de opbouw 0 risico.
je zult nooit een briljante bal van hem zien, nou voor een centrale middenvelder van United mag je wel iets meer verwachten vind ik.

verder was Shaw idd erg matig net als die hele defensie....
van Persie was ook niet best op 1 of 2 acties na.

Het blijkt maar weer dat elke vorm van realiteitszin ver te zoeken is bij ons Engelse vrienden. 38 miljoen voor Luke Shaw is en blijft belachelijk. Inmiddels bestaat het Engels nationale team enkel uit de duurste waterdragers ter wereld.

ik dacht dat dit artikel over januzaj ging die vond ik pas echt slecht spelen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren