Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Dordrecht stuurt brief naar KNVB: ‘Zijn optreden was schandalig’

Laatste update:

Scheidsrechter Jeroen Manschot leidde zondagmiddag het duel tussen FC Dordrecht en FC Utrecht (1-3) en zei na afloop dat hij met ‘een goed gevoel’ naar huis zou gaan. Dordrecht baalde echter stevig van het optreden van de 31-jarige arbiter uit Houten.

/

De Schapenkoppen vonden dat hen een strafschop werd onthouden en dat er voorafgaand aan de tweede goal van Utrecht een overtreding was gemaakt op Joris van Overeem. “Bij die goal zei de vierde man dat hij een duw had geconstateerd, maar daar doet de scheidsrechter vervolgens niets mee. Het optreden van Manschot was schandalig”, zegt trainer Ernie Brandts tegen Voetbal International.

Dordrecht heeft besloten om een brief naar de KNVB te sturen: “Een kleine club in de Eredivisie wordt nu eenmaal eerder benadeeld”, vervolgt Brandts. “De trainer van FC Utrecht en de speler zelf geven aan dat er sprake is van hands, maar de scheidsrechter blijft glashard ontkennen. Ongelofelijk.”

Begrijp jij FC Dordrecht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je kan wel heel leuk een brief gaan sturen, maar daar gaat het echt niet beter van worden, gespeeld is gespeeld. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Dit is janken om niets.

20 oktober 2014 om 20:14

Nee maar dit leek natuurlijk helemaal nergens op. Dordrecht werd echt 3 punten door de neus geboord door die 2 beslissingen.

20 oktober 2014 om 20:55

Heb je een glazen bol dan? Dat je weet hoe deze wedstrijd anders zou zijn afgelopen. En heb je gezien dat boymans vlak voor tijd ook een penalty had moeten hebben?

Dordrecht heeft geen fatsoenlijke kans gehad. En van overeem gaat er zelf half in tegen markiet die twee koppen groter is en drie keer zo breed. Dan neem je zelf een risico en is het niet per definitie een overtreding.

20 oktober 2014 om 21:10

3 punten door de neus geboord is ook overdreven dordrecht speelde geen goede wedstrijd en de eerste gele kaart was zwaar overdreven het was wel een strafschop

21 oktober 2014 om 15:07

De scheidsrechter floot vrij goed vond ik, dat viel me in de eerste helft zo op omdat het nog een vrij jonge scheidsrechter is.

Die strafschop... ja dat was een strafschop maar je moet de hele situatie bekijken:
Letschert krijgt onterecht geel, vervolgens werkt diezelfde Letschert de vrije trap verkeerd weg (met zijn arm). Als die onterechte vrije trap niet was gegeven had het penalty moment zich nooit voorgedaan.

Ik snap wel dat Dordrecht zich genaaid voelt maar om een brief te sturen of te zeggen dat er 3 punten door de neus geboord zijn gaat echt veel te ver.

21 oktober 2014 om 17:24

Die verdediger van utrecht had er dan met rood af gemoeten. Dan zou dordrecht gelijk komen, en zouden ze de meeste kans op een overwinning hebben gehad.

21 oktober 2014 om 20:34

Ken je de reputatie van ruiter op het gebied van penaltys? Ik zou erg voorzichtig zijn met de gedachte dat dordrecht direct op 1-1 komt.

21 oktober 2014 om 23:09

Vandaar die tienplus ! Voor woordencorrectie moet je leraar worden ik type zoals ik dat wil ! Dordt was beter

22 oktober 2014 om 15:13

Dream on en op weg naar de JL. Geen kans gehad, nogmaals, geen enkele. De goal was slecht verdedigen. Ook in de slotfase waren het simpele ballen voor de keeper.

20 oktober 2014 om 20:37

heeft ook geen effect, gaat om het principe. Het mag best gezegd worden hoe waardeloos deze scheidsrechter was. echt schandalig!

20 oktober 2014 om 22:51

Gezegd zeker, maar om te zeggen dat ze een brief schrijven ? Verspilde tijd.

Blegh wat een calimero-gedrag. Dordrecht is gister absoluut benadeeld , maar tis wel erg sneu om hier direct een brief over te gaan schrijven.... Zou wat zijn als elke ploeg dit zou doen zodra de scheids een kerr een wedstrijd tegen zit

20 oktober 2014 om 20:09

Gezien de huidige omstandigheden bij Dordrecht, is het meer dan terecht dat Dordrecht een brief naar de Knvb stuurt.. Dordrecht is een degradatiekandidaat. En die gestolen drie punten kunnen op de laatste speelronde keihard meewegen... Als jij dat nou eens afweegt in je oordeel...

Een foutje zonder gevolgen van de arbiter is niet erg.. Maar bijna alle doelpunten van Utrecht waren onterecht.

Ook had Utrecht een rode kaart moeten krijgen, en Dordt een 100 procent penalty.

20 oktober 2014 om 20:58

Dus omdat Dordrecht een degradatiekandidaat is, mogen zij wel klagen? En als de andere 17 teams punten verliezen, dan maakt dat niet uit? Wat een onzin zeg dat alle goals van Utrecht onterecht waren. De kaart van Letschert was onterecht, maar daar hoor je ze niet over. Was zelfs geen eens een vrije trap want er was geen contact. Zonder die kaart zou er geen rood zijn geweest? Dan was er geens een moment voor de goal geweest, want de vrije trap had zelfs nooit gegeven mogen worden aan Dordrecht.

21 oktober 2014 om 14:13

Gaat meer om het feit dat scheidsrechter na de wedstrijd na het terug zien nog steeds bij zn beslissingen blijft....en dus de spelregels kennelijk niet beheerst....Dordrecht speelde niet best maar als ze gewoon een penalty hadden gekregen en die loser van een letscher ( weer) een rode kaart dan had Dordrecht waarschijnlijk gewoon punten gepakt.....als je al de laagste begroting hebt is het natuurlijk wel heel vervelend als je de dupe word van incompetente scheidsrechter

“De trainer van FC Utrecht en de speler zelf geven aan dat er sprake is van hands, maar de trainer blijft glashard ontkennen. Ongelofelijk.”

Huh, de trainer erkent en ontkent tegelijk? Of lees ik dat nou verkeerd?

Verder zal het weinig zin hebben, de wedstrijd is gewoon gespeeld en gewonnen. Helaas voor Dordt, maar niks aan te doen.

20 oktober 2014 om 20:07

Trainer is volgens mij arbiter. Laten we voor nu maar gewoon autocorrectie de schuld geven.

20 oktober 2014 om 20:10

Dan wordt het tijd voor een upgrade naar een nieuwe versie Word of zoiets :P Hoe wil je van Aribter, Trainer maken?

Maar zoals jij het zegt zal het wel kloppen, maakt het ook wat duidelijker

Edit: Bedoel andersom natuurlijk

20 oktober 2014 om 20:13

Nee, het is dat Brandts, trainer van Fc Utrecht, het hands vindt, maar de trainer, van Dordrecht, het glashard ontkent. Pfoee we zijn eruit.

Kan iemand mij uitleggen waarom een scheidsrechter uit Houten een wedstrijd van Utrecht mag fluiten en een scheidsrechter uit Oldenzaal geen wedstrijd van Twente mag fluiten? En een scheids uit Dordt geen Feyenoord?
Denk dat Manschot toch wel een mogelijk onbewuste voorkeur voor Utrecht heeft gehad. Werkelijk in lange tijd niet zo'n slecht scheidsrechtersoptreden gezien

20 oktober 2014 om 20:09

Volgens mij is het Kuipers' eigen keuze om niet voor Twente te fluiten.

20 oktober 2014 om 20:13

Omdat die desbetreffende scheids uit Dordt ook heel erg in het voordeel van Feyenoord(met die onterechte 2e gele kaart van ADO in de 1e speelronde) floot misschien?

Wat deze scheidsrechter betreft was die inderdaad heel erg pro-Utrecht had ik het idee, want dat laatste doelpunt was ook geen vrije trap waard en dat optreden van hem bij FOX verraadt dat deze scheidsrechter er helemaal niets van kan.

20 oktober 2014 om 21:00

En de kaart van Letschert was geen eens een vrije trap, want er was geen contact Dus kon er ook geen gezeur zijn over een penalty, want het had nooit een vrije trap mogen zijn? Maar daar hoor je ze niet over, gek is dat...

. “De trainer van FC Utrecht en de speler zelf geven aan dat er sprake is van hands, maar de trainer blijft glashard ontkennen. Ongelofelijk.”

Welke trainer blijft nou glashard ontkennen ?

Verder denk ik dat het weinig tot geen zin heeft een brief te schrijven.
Gaat toch niks mee gebeuren.

20 oktober 2014 om 20:06

Trainer is volgens mij arbiter. Laten we voor nu maar gewoon autocorrectie de schuld geven.

20 oktober 2014 om 20:22

Oké laten we niet flauw doen en idd de autocorrectie de schuld geven

20 oktober 2014 om 20:09

De 2e keer trainer in die zin zal wel scheidsrechter moeten wezen...

Hands was het idd, maar fouten van de scheids komen bijna elke wedstrijd wel voor dus met die brief zal weinig gedaan worden.

Moest Willem II dan ook een brief sturen toen Swinkels rood en een penalty tegen kreeg tegen zowel VVV als Groningen, wat ook nog eens resulteerde in 2 dikke nederlagen. Huilen om te huilen dit

Leuk toneelspel alleen heb je er niks an. Gewoon naar jezelf kijken en je spelers erop aanspreken. Hun zijn er uiteindelijk verantwoordelijk voor. En als je het toch beter weet: wordt scheidsrechter!

Wat vreselijk kinderachtig, een brief sturen. Het hele jaar lang klagen clubs, trainers en spelers over scheidsrechters. Laat ze dan met elkaar maar eens een statement maken en oproepen tot video-arbitrage in plaats van het sturen van een brief.

Ik snap niet waar de Knvb dit soort clowneske scheidsrechters vandaan haalt. Twee doelpunten kwamen tot stand door scheidsrechterlijke dwalingen en dan mist hij ook nog eens duidelijke handsbal die zelfs een blinde had kunnen zien. Ik weet niet of het helpt, maar ik vind het goed van Dordrecht dat ze dit niet links laten liggen.

Frank de Boer geeft Veltman aan de scheidsrechter te bespelen. Laat merken als je het niet eens bent met z'n beslissingen. Volgens Frank kan dit succes hebben.
Waarom zou Brandts dan niet van zich laten horen?

Goede aktie Dordt. Het moet maar eens bezegd: de kleinere clubs worden structureel benadeeld. Dat is meestal onbewust gedrag van de arbiter. Speelt een Dordt of Roda of Rkc tegen een subtopper, worden ze benadeeld, speelt de subtopper tegen een Ajax of Psv, wordt de subtopper benadeeld, speelt een Ajax of Psv tegen Barca of RM worden de Ned clubs benadeeld.
Het valt nu alleen meer op door de vele camera's. Maar altijd al geweest.
Daarom: video refs in betaald voetbal. Uiteraard houden de vrootste clubs en de Fifa dat tegen...

20 oktober 2014 om 20:28

kwartier,

Dat is dus niet waar. Dat is al eens wetenschappelijk onderzocht.

Kleine of grote club, dat doet er niet zo toe. Wel hebben clubs met een groot stadion en veel supporters een licht voordeel.

Je kan dat niet verhelpen. Pakweg 50.000 man in een stadion beïnvloeden de scheidsrechter nu eenmaal meer dan 5000 man.

20 oktober 2014 om 22:43

Klopt, alleen zijn het over het algemeen de grote clubs die een groot stadion hebben. Als je dat dus meeneemt, zou je kunnen zeggen dat hij gelijk heeft dat grote clubs over het algemeen voorgetrokken worden.

Alleen gaat dat niet op in dit geval, want Dordrecht was de thuisspelende club en dus niet een uitspelende club op bezoek bij Ajax of Feyenoord.

21 oktober 2014 om 01:32

Ik ken dat onderzoek. Kwam ook uit dat een Feyenoord al jarenlang de meest bevoordeelde c, ub is, bijv qua penalties. Thuis dan he.
Op 1 incident kun je uiteraard geen wetenschap bedrijven. En een kuipers of Guzebuyuk lsten zich niet beinvloeden, de rest min of meer wel helaas

21 oktober 2014 om 06:18

Superghost,

Dat is inderdaad wel zo. Maar niet altijd. Er zijn ook subtoppers en zelfs middenmotors met een relatief groot stadion. En er zijn toppers met een kleine arena.

Je moet dat voordeel ook niet overdrijven, het is eerder een licht voordeel. Als ik het me goed herinner ging het over onduidelijke fases, die de scheidsrechter niet goed gezien heeft. In zo'n geval laat hij zich wel eens leiden door het gejoel.

En hoe meer gejoel, hoe meer beïnvloeding. Je kan wel zeggen "dat mag niet", maar dan vraag je hun ook om geen mens meer te zijn. Dat gaat dus niet.

Maar het is dus niet zo dat de topclubs voordelen krijgen omdat ze topclubs zijn.

Het zou al helpen als trainers eens een kleine basis cognitieve psychologie zouden meester maken.

Dan zouden ze begrijpen dat zelfs wanneer je er op staat te kijken, dat je af en toe niet ziet wat er heeft plaats gevonden en dat je af en toe dingen ziet die nooit gebeurd zijn.

Het zou voor begrip zorgen jegens de scheidsrechters.

Laat anders zo'n trainer eens een wedstrijd fluiten, bij de jeugd of zo. En confronteer hem daarna met de bijna 100 situaties die hij verkeerd beoordeeld heeft. Wetende dat een gemiddelde geoefende scheidsrechter nog geen 1/10de van die foutjes maakt.

20 oktober 2014 om 20:57

hij krijgt er dik voor betaald en niet om te falen!

20 oktober 2014 om 21:02

Die trainer en spelers nog meer en falen ook wel eens.

20 oktober 2014 om 22:46

Want een hoog salaris is garantie dat de menselijkheid van een mens wordt uitgeschakeld? Het maken van fouten is namelijk menselijk en daar helpt een hoog salaris echt niet tegen.

Sterker nog: in sommige beroepsgroepen (denk bijv. aan managers) is juist aangetoond dat een hoog salaris juist de kans op fouten vergroot, omdat er minder financiële risico's zijn als er een fout gemaakt wordt (vanwege het hogere salaris heb je meer vet op je botten als je ontslagen wordt + er moet een hogere ontslagvergoeding betaald worden bij ontslag, waardoor zulke mensen minder snel ontslagen worden).

Overigens ook raar dat een scheidsrechter uit Houten een wedstrijd van Utrecht mag leiden. Ik zeg niet dat hij partijdig is maar ik dacht dat scheidsrechters geen wedstrijd van een club uit hun eigen woonplaats mochten leiden en Houten ligt bijna tegen Utrecht aan.

20 oktober 2014 om 22:13

@fransen, inderdaad komt dat wat vreemd over. Enerzijds bestaat een groot deel van de inwoners van Houten uit mensen die de laatste 25 jaar Utrecht verruild hebben voor het wat landelijker Houten. En anderzijds verdienen veel Houtenaren hun brood in de stad Utrecht. Overigens weiger ik te geloven dat Jeroen Manschot afgelopen zondag de club uit de Domstad bewust heeft bevoordeeld. Maar naast de kreet 'bewust' heb je ook nog zoiets als 'onbewust'....... Feit was, is en blijft dat Manschot gisterenmiddag opzichtig flaterde in Dordrecht. Het zou hem sieren dat volmondig toe te geven.

Ik had veel respect en bewondering voor Dordrecht, maar sinds Brandts er zit vertonen ze echt enorm calimero-gedrag. Elke club heeft wel eens dat de scheids tegen zit. Het moment van de vermeende handsbal had geen eens een vrije trap mogen zijn, want er was geen contact. Maar daar hoor je ze niet over? Brandts kan goed blaten over dat ze het meest aanvallende spel van de Eredivisie spelen, maar je schiet er niks mee op. En als elke club een brief gaat schrijven als ze het niet eens zijn met de scheids, dan zijn dat wel 4 clubs per weekend ofzo. Het arbitrale niveau is erg laag in Nederland helaas.

Dat een scheidsrechter en zijn grensrechters fouten maken, is een gegeven. Daar zijn het mensen voor. En zolang de mensheid bestaat zullen er fouten worden gemaakt. Maar dat Jeroen Manschot zelfs na het zien van de televisiebeelden glashard blijft ontkennen dat het hands was van Timo Letschert getuigt van een gebrek aan realiteitszin. Bijna wekelijks kom je wel een scheidsrechter tegen die na het zien van vertraagde beelden schuldbewust toegeeft dat hij een onjuiste beslissing nam. Dus meneer Manschot, wees een vent en geef gewoon toe dat jij of je assistent er finaal naast zaten. Onder het motto: Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa. Het zou je sieren.

@caeser
Het zit je dwars he? 3x hetzelfde roepen en niemand die erop reageert .
Ik zal reageren erop. bij die overtreding kreeg de verdediger geel. Hij accepteerde deze meteen zonder groot protest. hij weet wel het beste als het een overtreding was.. zijn reaktie zegt dan genoeg

on top.
als iedere club nu een brief gaat sturen naar de Knvb worden ze daar misschien wel wakker.

20 oktober 2014 om 21:26

Haha wat een graadmeter uberhaupt zeg, in hoeverre een speler protesteert op een beslissing. Maar ik zou als ik jou was nog even langs de opticien gaan, want hij reageerde wel degelijk verontwaardigd en verbaasd.

Verder zit het me niet dwars hoor, lekker 3 punten mee naar huis genomen gisteren Kan niet beter!

Ik snap het wel. Het gaat dan waarschijnlijk niet eens zo zeer dat ze nog punten willen scoren voor deze wedstrijd. Maar het kan wel de ogen van de Knvb openen, wanneer ze zien dat iedereen het over dingen eens is, maar de scheidsrechter nog steeds (zelfs na het zien van beelden) bij zijn standpunt blijft. Dan moet de Knvb toch maar eens gaan kijken of de scheidsrechter de regels wel helemaal begrijpt en of ie wel goed genoeg is. Voorlopig dus maar even niet indelen op wedstrijden.

Allemaal bla bla hier ! We zijn gewoon genaait .. Dordt speelde een prima wedstrijd zit er elke wedstrijd . Tegen Az en Vitesse waren we kansloos maar Utrecht heeft gewonnen door de scheids , heel de wedstrijd floot hij tege dordt , ook de spelers van Utrecht waren aventoe verbaasd ..

21 oktober 2014 om 11:36

Een prima wedstrijd en kreeg nul kansen. FC utrecht heeft gewonnen omdat het beter was, zelfs toen het inzakte. De grootste bla bla komt bij jou vandaan (en genaaid is met een d).

Ik vond die voorzitter eerst nog een goede vent maar nu begint hij me de keel uit te hangen. manman eh eerst dat geblaat met nivellering bij de VI met dordt en nu en brief sturen. Aandachtsgeil mannetje

En dan komt die scheidsrechter nog uit Houten ook dichterbij Utrecht kan bijna niet dramatische amateuristische zeer onbekende scheidsrechter.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren