Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kritische broers dik tevreden: ‘Het was zoals wij PSV graag zien’

Laatste update:

René en Willy van de Kerkhof geven iedere maandag hun mening over de prestatie van PSV in het achterliggende weekend. Hun club staat al een paar weken bovenaan, maar toch bleven de broers kritisch. Zaterdag zagen zij de Eindhovenaren echter eindelijk spelen zoals het hoort, zeggen de twee tegen Omroep Brabant.

/

PSV versloeg in eigen huis AZ met 3-0: Adam Maher maakte twee doelpunten en Luciano Narsingh scoorde eenmaal. “Het was een heerlijke wedstrijd om te zien, vooral de eerste helft. Met een uitblinkende Maher en Jetro Willems. Het was zoals wij PSV graag zien voetballen”, merkt Willy dik tevreden op bij de regionale omroep.

Zijn broer sluit zich helemaal aan bij de lovende woorden van Willy. Hij vindt dat linksback Willems, die twee assists in huis had tegen AZ, een dijk van een wedstrijd speelde voor PSV. “Zijn beste wedstrijd ooit, denk ik, maar ook andere spelers waren goed. De tweede helft was wat minder, maar als je altijd met 3-0 voor staat met de rust dan mag je ook een wat mindere tweede helft spelen.”

Denk jij dat PSV als koploper de winterstop in zal gaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het spel van PSV van afgelopen zaterdag wordt met de dag beter. Willems gaat weer de Europese top halen, Maher is weer helemaal terug en PSV gaat weer kampioen worden dit seizoen. Een wedstrijd of twee geleden, na Heerenveen uit, kon PSV er nog helemaal niks van. Zo opportunistisch zijn we dus allemaal (zeker de van de kerkhofjes).

De waarheid zal ergens in het midden liggen denk ik. PSV speelde inderdaad goed zaterdag en ik zou dat niveau ook graag zien in uitwedstrijden zoals komende week tegen Utrecht. Als PSV bewijst dat het ook in die (uit)wedstrijden veel punten kan halen dan zie ik ze inderdaad wel kampioen worden.

20 oktober 2014 om 12:35

Ik zie PSV kampioen worden als spelers fit blijven en geen langdurige blessures oplopen. Vorig seizoen raakte Narsingh en Wijnaldum geblesseerd en dat was denk ik de reden waarom ze geen kampioen zijn geworden.

20 oktober 2014 om 12:41

Gisteren speelden ze ook zonder Wijnaldum, Depay, Hiljemark, Schaars en Bruma. Verschil is vooral dat ze het nu beter op kunnen vangen.

20 oktober 2014 om 12:49

Depay en wijaldum worden wel gemist. Vooral jozefzoon kan het niveau niet bijbenen..bruma en hiljemark mis je eigenlijk helemaal niet en ik vond die vervanger voor bruma.. rustiger overkomen dan bruma

20 oktober 2014 om 12:51

Veel valt of staat bij de vorm van Depay. Nu opereert PSV als een collectief maar Depay is dusdanig dominant op het veld en is een dusdanig goede speler, dat ongelooflijk veel bij PSV via Depay gaat. Depay is ook niet de speler die zich echt ondergeschikt maakt aan het team, zal altijd veel schoten blijven lossen en altijd de acties blijven maken. Ook daar schuilt voor PSV nog een groot risico in: wat nou als het minder gaat?. Verder blijft het centrum Bruma-Rekik wat labiel, al gaat het dit seizoen vooralsnog goed.

20 oktober 2014 om 13:31

Als een blessure van Narsingh wordt aangehaald als reden waarom we vorig jaar geen kampioen zijn geworden, dan haak ik af hoor. Die gast heeft sinds zijn komst bij PSV nog geen wedstrijd goed gespeeld. Kan alleen maar counteren vanwege zijn snelheid, maar verder beheerst hij eigenlijk niks.

Eerst Utrecht-uit maar eens kijken. Dat is elk jaar, voor elke 'topploeg' weer een lastige horde. PSV is gewoon wisselvallig, al vond ik het spel van Willems, Guardado en Hendrix toch wel echt lichtpuntjes.

Ook Arias heeft zijn vorm van eind vorig seizoen weer bijna te pakken. Zoet krijgt het achterin steeds beter weggezet en Isimat is een degelijke vervanger (en misschien wel opvolger....) voor Bruma.

20 oktober 2014 om 15:22

Ik vind Narsingh een goede speler en ik gaf aan 'narsingh EN Wijnaldum'

20 oktober 2014 om 15:38

Het zit ook niet zo erg tegen als vorig jaar toen ging bijna alles mis. Neem nou zo'n dribbel van Maher...... Hij gaat iets van 6 man voorbij en niemand doet daar iets tegen..

20 oktober 2014 om 22:27

Je kon zien dat PSV beter was dan Az, maar ik moet eerlijk zeggen Az begon de eerste 20 min sterker, en daarna zakte ze een beetje weg in de wedstrijd waardoor het 3-0 voor PSV werd.

Het is inderdaad genieten van dit Psv, gisteren genoot ik vooral van Guardado; wat een geweldige speler! Daar mag Brands toch wel een complimentje voor krijgen.
Ook Maher en Willems doen het goed, bij hun is goed te zien dat ze wat gedaan hebben met de kritiek die ze kregen.
Ik hoop overigens wel dat Hendrix gewoon in de basis blijft staan, die had Gudelj gisteren in de pocket!

20 oktober 2014 om 12:41

Ik ben het helemaal met je eens bootsjungen (behalve dat jij de wedstrijd gisteren hebt gezien), ik zat in het stadion en Guardado speelde weergaloos, draait iedere keer de goeie kant op prachtige passing. Ik snap totaal niet dat in alle terugblikken andere spelers naar voren worden geschoven als motm. Iedereen scandeerde ook vooral Guardado's naam en werd alleen gewisseld omdat ie net terug kwam van een blessure (evenals de Jong).

20 oktober 2014 om 12:59

Klopt, Guardado lijkt in elk duel een stapje verder te denken dan de tegenstander en kiest daarom altijd de goede optie. Vond hem de beste speler op het veld, het is te hopen dat PSV hem langer dan 1 jaar kan behouden. Pareltje voor de Nederlandse velden!

20 oktober 2014 om 13:31

Genieten vind ik wat overdreven. Tot de 1-0 was AZ nog de bovenliggende ploeg. PSV speelde puur vanuit de omschakeling en dat vind ik vrij laf als ik eerlijk ben. En dat zeg ik niet omdat we toevallig verloren hebben. Wij hebben gewoon verschrikkelijk slecht gespeeld, dat kan ik alleen mijn eigen club verwijten.

PSV zie ik echter wel kampioen worden, puur omdat er heel veel individuele kwaliteit is, en dan deden Wijnaldum en Depay nog niet eens mee. Respect heb ik er echter niet voor. Ik zie liever Ajax kampioen worden dan dat bij elkaar gekochte zootje.

20 oktober 2014 om 13:59

Bij elkaar gekocht zooitje? Serieus? Wat is ajax dan met al die denen. Of az waarvde halve selectie scandinavisch is?

20 oktober 2014 om 14:25

tja elke wedstrijd is de tegenstander van psv in de eerste kwartier 20 min de bovenliggende partij voor hun gevoel, maar de realiteit is dat psv elke keer weer ze een lesje geven om toe te slaan op de momenten dat het fout gaat in de opbouw, tja wrm niet als je de kwaliteit hebt om binnen 3/4 mij aan de andere kant van het veld kan staan wrm niet is ook gwn kwaliteiy

20 oktober 2014 om 15:39

En hoeveel spelers van AZ stonden zaterdag in de basis die gekocht zijn? 8. En dat is voor AZ begrippen nog weinig want noem maar eens 5 spelers die het de afgelopen jaar gemaakt hebben bij AZ die uit eigen jeugd komen en niet bij elkaar gekocht zijn.

20 oktober 2014 om 17:05

Het elftal AZ heeft relatief weinig gekost. Het elftal van PSV is aardig duur in vergelijking met dat van Twente, Ajax en Feyenoord. Bij Twente spelen ook niet veel jeugdspelers, maar daar is met meer visie en beleid ingekocht. Wat PSV doet is gewoon gearriveerde spelers of al reeds doorgebroken talenten voor veel gele halen. Wijnaldum, Narsingh, De Jong en Maher zijn daar al voorbeelden van. Jongens als Schaars en Guardado zijn verder ook duur in de salarissfeer. Dat is wat ik bedoel met een bij elkaar gekocht zootje. Dat is succes kopen, zonder dat er echt een visie of beleid achter zit. En ondertussen wel financieel langs het randje van het toelaatbare gaan. Daar kan ik weinig respect voor opbrengen. Dat is een heel verschil met Ajax.

20 oktober 2014 om 17:06

@Memphis7: Deels is het kwaliteit, alleen vind ik het vrij armoedig voor zo'n dure selectie.

20 oktober 2014 om 17:22

Tja, Real, Bayern en Chelsea doen het ook. Sommige topclubs hebben liever een andere werkwijze dan anderen. Gelukkig maar, anders was voetbal een ontieglijk saaie sport geweest met dat tikie terug voetbal.

20 oktober 2014 om 17:55

Volgens mij maakt PSV al jaren winst met spelers aankopen en voor veel meer geld weer verkopen.

Het jaar dat AZ kampioen werd was ook een bij elkaar gekocht team en deze spelers waren toen ook niet de goedkoopste. Of te wel was het succes ook gekocht.

Daarnaast heeft PSV de laatste jaren niet veel meer spelers gekocht dan Ajax alleen heeft PSV meer betaald voor deze spelers omdat deze ook waarschijnlijk een hogere verkoop som hebben wanneer ze weer doorverkocht gaan worden.

Daarnaast denk ik dat je als AZ supporter het niet moet hebben over de financiële gezondheid van andere clubs aangezien AZ met een tekort van 3,5 miljoen zit en daardoor verplicht spelers moet verkopen.

Of te wel je moet wel reëel blijven.

Het spel was eindelijk wat beter, er zat lijn in. Genoten van Willems, Maher, de Jong en vooral Guardado, heerlijke speler.

Echter, dit soort wedstrijden winnen we elk jaar. Het gaat juist om aankomende wedstrijd, uit in Utrecht. Wanneer PSV dat soort wedstrijden winnend af gaat sluiten, dan ga je stappen zetten. Vooralsnog worden deze wedstrijden gewoon weer verloren (heerenveen, Pec). Met Depay terug aankomend weekend zal PSV weer sterker zijn.

Ik ben zeer benieuwd hoe Cocu het gaat inpassen op het middenveld. Ik vond Maher-Guardado-Hendrix goed in balans. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen wanneer Gini weer beschikbaar is.

20 oktober 2014 om 13:20

Won PSV vorig jaar niet met 1-5 in Utrecht?

20 oktober 2014 om 13:30

Jazeker, de 'ommekeer' was dat.

Echter verspeelde we er de 2 jaren ervoor punten. Blijft een lastige uitwedstrijd, die nu gewoon gewonnen moet worden.

20 oktober 2014 om 13:53

Helemaal mee eens. De uitwedstrijden tegen Groningen, Heracles en Utrecht zeggen veel meer dan thuiswedstrijden.

PEC en Heerenveen uit waren gewoon beide slechte wedstrijden die veel meer zeggen over het elftal dan thuiswedstrijden tegen Excelsior en AZ met alle respect. Tegen die ploegen had ik nooit het idee dat we die wel eens zouden verliezen, maar de komende uitwedstrijden kunnen makkelijk verloren gaan, ook tegen Heracles.

20 oktober 2014 om 14:03

Precies, wanneer je die wedstrijden gaat winnen, dan heb je pas profijt van het feit dat je thuis vrijwel alles wint. Dan kun je reeksen gaan neerzetten.

Deze 2 heren neem ik niet serieus, zoals ik ook de Kromme niet serieus neem. Als er iemand geen recht heeft om te oordelen over het spel van Psv, ben ik het wel als Ajax supporter maar toch doe k het. Het spel van PSV is niet om aan te zien, maar o wat zijn ze effectief in de omschakeling. Er is weinig mis met dat soort spel maar voor je supporters is het niet altijd even fijn om te zien. Toch zie je duidelijk verbeteringen maar er lopen nog altijd spelers met Philips op hun borst die het PSV shirt niet waard zijn. Qua resultaat is PSV de beste van Nederland, maar qua spel absoluut (nog) niet.

20 oktober 2014 om 12:43

Gisteren was het spel ook best prima hoor. Het was echt niet alleen op de omschakeling gericht, ze hebben ook echt nog heel veel kansen gehad om verder uit te lopen. En bovendien heeft AZ in heel de wedstrijd eigenlijk geen enkele uitgespeelde kans gehad.

20 oktober 2014 om 12:49

Idd, erg effectief in de omschakeling. Maar daar kan je ook kampioen mee worden.

Daarom begreep ik ook niet waarom wij(az) teveel de aanval gingen zoeken. Het is al weken bekend dat Psv zo speelt. Erg naïef, als je het dan ook niet afmaakt.

20 oktober 2014 om 13:53

@ruud_az als je achter komt tegen dit PSV heb je geen keuze. Dan wordt je gedwongen de messen in te lopen. Want je moet wel voorbij de minst gepasseerde verdediging van Nederland (samen met Feyenoord). Er wordt wel gedaan alsof het labiel is en zwak. Maar de cijfers liegen niet. Vanaf het moment dat AZ achter kwam was deze zaterdag de wedstrijd eigenlijk gespeeld.

20 oktober 2014 om 13:00

Het is altijd regen of zonneschijn bij die 2, en je kunt ze echt niet serieus meer nemen. Word er af en toe ook moe van....
Maar PSV presenteert zich wel steeds beter, het is te hopen dat zij zich nu niet weer gaan overschatten, eerst maar eens een keer kampioen worden..

20 oktober 2014 om 13:37

Jij bent net als de meeste mensen tegenwoordig die vinden dat je eerst goed moet voetballen en daarna pas winnen. Als je mooi voetbalt en geen punten pakt, dan wordt je toch geen kampioen? Psv heeft gekeken en geoordeelt dat het het beste kan winnen door voornamelijk te spelen op de omschakeling. Nu winnen zo wedstrijden, de punten zijn het belangrijkste. Het spel wordt steeds beter, dus zijn we als supporters gewoon tevreden. Bovendien kan countervoetbal ook heel mooi zijn, kijk real madrid. En daarnaast kan psv ook aardig pressie spelen als ze willen, maar in de omschakeling zijn ze gewoon beresterk...

20 oktober 2014 om 13:37

Mwa, juist tegen AZ speelde PSV niet echt op de omschakeling. Tot de 1-0 was AZ gewoon wel de bovenliggende partij en scoorde PSV uit een counter. Daarna heeft PSV gewoon het spel gemaakt omdat AZ het initiatief niet vol kon houden.

Ik vond het een goede wedstrijd, waarbij eigenlijk niemand door de mand viel. Ik weet dan ook niet wie van de Psv'ers jij het shirt niet waard vond in deze wedstrijd?

Verder neem ik de Kerkhofjes ook niet serieus. Nooit op een onderbouwde mening te betrappen, altijd maar in de waan van de dag lullen. Beetje dorpsgekken.

20 oktober 2014 om 14:02

gezien jouw naam vermoed ik dat je Cruijff wel zinnige dingen vind zeggen?
De Van de Kerkhofjes, Van Hanegem en Cruijff zijn behalve voetbalgek ook clubsupporter en daar is niets mis mee.
En er wordt ze gevraagd om hun mening en die geven ze. Als het slecht is dan zijn ze kritisch en na die goede partij van gisteren zijn ze positief.
Da's toch logisch?

20 oktober 2014 om 15:39

Tja, dat is typisch Ajax-supporter. De clubiconen van een andere club praten onzin, maar hun eigen verlosser spreekt louter de waarheid.

Al moet ik wel zeggen dat ik me schaam dat de broertjes Kerkhof worden bestempeld als clubiconen van Psv.

Ze praten net zo'n onzin als van Hanegem. Cruijff schat ik dan net iets hoger in, maar die kan ook beter gewoon gaan wildbreien ofzo.

20 oktober 2014 om 15:50

Waarom neem je deze 2 heren en de Kromme niet serieus. Deze 3 heren zijn samen goed vooer 160 wedstrijden in Oranje. Naar mijn idee komt dit omdat ze geen Ajax verleden hebben maar ik kan er langs zitten.

20 oktober 2014 om 20:07

Gelukkig nemen deze twee heren zichzelf ook niet al te serieus, maar zien ze zichzelf vooral als supporters. Iets waar de heren analytici uit Rotterdam en Amsterdam nog wat van kunnen leren.
PSV voetbalt thuis erg sterk en ook het spel is redelijk tot goed in eigen huis. Uit is het minder. Dat moet verbeteren. Al kan er uit tegen Zwolle en Heerenveen altijd punten verloren worden, het spel kan en moet beter.

Ik hoop gewoon dat PSV geleerd heeft van de afgelopen seizoenen en vooral van afgelopen seizoen. Ze moeten scherp blijven tot de laatste wedstrijd van het seizoen alleen dan worden ze kampioen...

Het is iedere keer hetzelfde liedje. Psv speelt 2 slechte wedstrijden en CL voetbal is uitgesloten. Vervolgens winnen ze 2 potjes op rij en ze zijn weer titelkandidaat nummer een. Zo gaat het al jaren en zo zal het ook wel blijven gaan. Ze zijn vooralsnog niet constant genoeg gebleken om dit niveau het hele seizoen vast te kunnen houden. De gebroeders Kerkhof zullen dit seizoen dus nog wel een keer of 6 van standpunt wisselen... Prima goede vulling voor de site.

Zaterdag stonden er 2 middenvelders in bloedvorm. Hendrix en guardado.
Natuurlijk worden die niet genoemd omdat ze niet bij de goals betrokken waren maar in mijn ogen de 2 besten van het veld.

Sterker nog deze guardado is veruit de beste speler in de nederlandse competitie.
Het is voor psv te hopen dat hij fit blijft.

Zaterdag waren ze op elke positie veruit de betere van az.
Benieuwd of ze deze lijn kunnen doortrekken.

20 oktober 2014 om 13:39

Guardado in deze rol is inderdaad één van de beste spelers in de eredivisie. En Hendrix zorgt er voor dat andere spelers kunnen stralen. Willems, maar ook Guardado, kunnen hun aanvallende impulsen laten zien omdat Hendrix alles dichtloopt.

Hendrix gaat, als hij zo doorgaat, echt de opvolger van van Bommel worden. Wat mij betreft was hij de echte man van de wedstrijd. Met Hiljemark of Schaars op die positie hadden Guardado en Willems ook een hele andere wedstrijd moeten spelen.

20 oktober 2014 om 14:13

Inderdaad hoppa.
Gisteren noemde ik hendrix toevallig ook al een v bommel in wording.
Hopelijk kan hij deze progressie voortzetten want zaterdag speelde hij foutloos.

20 oktober 2014 om 15:18

Ik telde één slechte pass.

20 oktober 2014 om 15:34

klopt vooruit dan een 9,5 voor jorrit

PSV is altijd al kampioen thuiswedstrijden winnen geweest, deze uitslag verbaast mij dan ook niks. De club zal vcoral beter in uitwedstijden moeten gaan presteren wil het eindelijk de titel pakken..

psv moet in de uitwedstrijden met dezelfde instelling gaan spelen.
moet wel zeggen dat ze iets stabieler ogen dan vorig jaar.
er zijn 2 wedstrijden geweest waarin ik psv echt goed vond spelen.
dat zijn in de beker tegen utrecht en gisteren.wat me dan opvalt is dat ze allebei de wedstrijden zonder depay en wijnaldum speelden.en die tegen utrecht zonder guardado,de jong,willems,arias.

Ah! Ik zat net te wachten op de wekelijkse update van de broeders opendeurenintrappen.

Ach hou toch op met je tevreden als je met Counter voetbal kampioen wilt worden met alle respect in de Eredivisie vind ik het best triest vooral als je kijkt hoeveel PSV geïnvesteerd heeft en het materiaal bekijkt.

20 oktober 2014 om 14:21

En dat zegt iemand die als nickname de uitvinder van het counterspelletje zelf gekozen heeft......

Ach weet je ieder zijn meug.

Er zijn mensen die liever zien dat de bal rond gaat in de ploeg van cv naar back naar cv naar back middenvelder cv back cv back middenvelder cv back keepper cv back middenvelder cv back keeper want dan kunnen ze na 90 minuten zeggen dat ze meer balbezit hadden dus ook meer verdienden te winnen.........

Vooralsnog de meeste punten , de meeste goals gemaakt en de minste tegen, tja inderdaad :hou toch op

20 oktober 2014 om 18:05

"hebt hij het uitgevonden"
"mij reactie"
"nuniet"
"pisvee"
en dat alles in 2 hele zinnen........

en je noemt mij een clown??
Clowns zijn om te lachen meestal dus wat dat betreft voldoe je zelf beter aan dat profiel.

Zondag moet je gewoon winnen van Utrecht, ook al zal het niet makkelijk worden toch ga ik ervan uit dat we 3 punten mee naar huis nemen.

Aankomende drie uitduels wil ik eerst wel eens zien voordat we over het kampioenschap beginnen. Utrecht, Heracles en Groningen. Win je die drie dan acht ik de kans wel groot aangezien er dan wel duidelijk iets is verbetert in de kwaliteit qua uitduels winnen. Win je al niet bij Utrecht? Dan zie ik het somber in, dan lijkt er weinig te zijn verandert tov vorig seizoen. Het is nog even afwachten dus.

Lekker counteren daar word je tevreden van !! PSV speelt best laf.... Het levert ze punten op maar zoet zal
Ze niet altijd redden.....

20 oktober 2014 om 15:51

Volgens mij deed jou club vorig jaar op het einde niet veel anders dan counteren met een 5-3-2 systeem.

20 oktober 2014 om 15:56

Vooral uit thuis werd er 4-3-3 gespeeld en Feyenoord speelde vorig seizoen heel erg op de aanval. Ik vind dat PSV beter kan en counteren thuis is heel zwak...... nu levert het resultaat op maar het gaat een keer fout.

20 oktober 2014 om 19:56

Het is wel knap wat PSV doet. Countervoetbal spelen en toch 60% balbezit overhouden. Sommige mensen moeten echt eens het verschil leren tussen countervoetbal en vlug kunnen omschakelen. Voorkomt een hoop domme uitspraken.

20 oktober 2014 om 20:50

Het is maar waar je te vreden mee bent.. ik als Feyenoorder gun PSV meer het kampioenschap dan Ajax maar ze kunnen er zoveel meer uit halen.... en dat gaan ze nog voelen dit seizoen.

20 oktober 2014 om 21:05

PSV had thuis tegen AZ, meer balbezit dan Feyenoord tegen Heracles. Dat moet een mens toch aan het denken zetten, alvorens over countervoetbal in eigen huis te beginnen.

Willems hoort als LM tespelen

PSV heeft het programma tot dusverre erg mee. 3 moeilijke uitwedstrijden gehad, waarvan er 2 verloren werden tegen subtoppers. Staat een prima zege bij Ajax tegenover.

Op zijn beurt is Ajax al bij Twente, Feyenoord, Groningen, AZ en NAC geweest.

Vergelijken vind ik dan ook nog erg vroeg.

Willems vond ik vorig jaar tegen Ajax nog een stuk beter. Hij scoorde tien ook tweemaal d8 ik.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren