Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Raar dat Overmars een bonus heeft gekregen voor behaalde doelen'

Laatste update:

Marc Overmars heeft bij Ajax een basisloon van naar verluidt 270.000 euro, maar vorige week werd duidelijk dat de directeur voetbalzaken ook nog een vette bonus incasseert. De sportbestuurder krijgt 381.397 euro extra uitgekeerd, waarmee hij wordt beloond voor zijn werk. Velen vragen zich echter af of Overmars deze bonus wel heeft verdiend.

/

Ajax wil graag aanhaken bij de Europese (sub)top, maar de selectie werd in de afgelopen transferperiode niet versterkt maar verzwakt. "Ik vind het raar dat Overmars een bonus heeft gekregen voor behaalde doelen, terwijl een doel van Ajax is om Europees aansluiting te vinden", zei Arno Vermeulen zondagavond bij Studio Voetbal. "En sinds Overmars is aangesteld vind ik dat er nog helemaal geen voorruitgang te zien is."

Jan Mulder was aan tafel vooral negatief over het spel van de landskampioen. "Ik geniet meer van PEC Zwolle en SC Cambuur dan van Ajax. Dat is al bijna jarenlang zo. Dat is toch te gek voor woorden?" Ajax speelt dinsdag in de Champions League tegen Barcelona en gaat in Spanje op jacht naar de eerste Europese overwinning van dit seizoen.

Het is vreemd dat Marc Overmars zo'n grote bonus heeft gekregen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Overmars heeft zichzelf verrijkt met een vette bonus door krampachtig op de centen te blijven zitten. In plaats dat hij geld investeert in de noodzakelijke versterking van de selectie, spekt hij zijn eigen bankrekening..

20 oktober 2014 om 07:16

Je slaat wartaal uit kerel, Overmars heeft een relatief laag salaris en werkt dus aan de hand van een bonus systeem, hij krijgt minder salaris dan zelfs de Tech Directeur van AZ om je een indicatie te geven. Overmars krijgt een bonus op het moment dat hij zijn doelstelling haalt en dat heeft hij gedaan dus vertel mij nu eens wat het probleem is ????

20 oktober 2014 om 07:21

Dit doet ie overigens niet express. Jij doet net of hij het met opzet doet. Deze man wilt net als andere toppers halen. Maar je gaat je toekomstige opgebouwde centen niet verpatsen. Omdat mensen of bepaalde fans dat willen zien. Ajax heeft genoeg kwaliteiten voorin. Stuk voor stuk grote potentiële talenten. Alleen het moet er gewoon uitkomen. Ajax heeft ook gewoon last van positie wisseling. Nu spelen we weer met een andere nummer 6. En dat geldt ook voor de linksback. Ajax moet gewoon wennen en de vorm zoeken. En het is wel gebleken met dit voetbal in Nederland. Dat geld uitgeven niet de juiste oplossingen is. Zie een Zwolle presteert geweldig. Wat geven hun nou uit? De kijker en daar buiten die willen het liefst dat Ajax miljoenen uitgeeft. Maar dat zal haaks tegen het beleid aanwezen.

20 oktober 2014 om 09:15

Je kan ook doof zijn voor de kritiek en gewoon denken dat alles goed loopt. Die zogenaamde talenten blijken keer op keer net niet het niveau te hebben. En het vertoonde spel is dramatisch. En dan blijven roepen dat je de afgelopen 4 jaar kampioen bent geworden. Daar is De Boer voor verantwoordelijk en in vele mindere mate Overmars. Kririek is in mijn ogen meer dan terecht.

20 oktober 2014 om 15:45

Maar de spelers die haalbaar zijn, blijken het ook keer op keer net niet te zijn. Dus alsnog is het beter om dat geld niet uit te geven.

20 oktober 2014 om 18:17

Hè Vermeulen , kijk eerst maar bij jou clubje wat die bazen daar verdienen.

20 oktober 2014 om 07:24

Als je iets van bonussen begrijpt, zou je beseffen dat je totale onzin uitkraamt. Hij heeft geen extra geld beschikbaar voor zichzelf omdat hij minder heeft uitgegeven aan spelers, hij heeft die bonus gekregen vanwege behaalde doelen. Verder is dit stukje naar aanleiding van de kritiek van Arno Vermeulen, de grootste Ajax-hater op de Nederlandse televisie (wat verder prima is hoor, zolang je maar weet dat hij zeer subjectief is in deze). De beste man vindt het raar dat Overmars een bonus krijgt voor behaalde doelen....Wanneer zou je dan in godsnaam een bonus moeten krijgen? Als je heel het jaar achter je bureautje aan je pik hebt zitten trekken? Zijn argument over Europa is totale kul, want dat zijn doelen op de lange termijn. Overmars heeft een bonus gekregen voor o.a. het kampioenschap, het behalen van de bekerfinale en waarschijnlijk interne doelen die niet publiek zijn gemaakt (kosten/baten balans e.d.). Vermeulen laat zichzelf weer eens kennen. Overigens vind ik de bonus ook vrij hoog hoor, maar zijn basissalaris is vele malen lager dan zijn collega's bij andere Nederlandse clubs die allen een kleinere begroting hebben.

20 oktober 2014 om 08:29

Salaris vele malen lager dan andere Nederlandse clubs?

Munsterman van Fc Twente doet het zelfs al 11 jaar lang gratis

20 oktober 2014 om 08:30

@dapperrstryder: de grootste idioot is inderdaad Arno Vermeulen. Die man snapt er helemaal niks maar zit wel als een of andere professor zijn verhaal te verkondigen. Overmars doet het uitstekend met 4 behaalde kampioenschappen op rij. Meer meetbare doelen kan je niet stellen. Kwalificatie voor de CL en het kampioenschap lijken met prima doelstelling op basis waarvan een bonus is gerechtvaardigd. Wat had Overmars dan moeten doen? 10 miljoen tekengeld aan Eto'o overhandigen afgelopen zomer?

20 oktober 2014 om 08:55

Serieus je neemt Munsterman als voorbeeld? De man die vanwege vermeend belangenvertrengeling z'n functie van de week heeft neergelegd?

Maar ja t salaris van Overmars is helemaal niet exorbitant. Marcel Brands krijgt naar verluidt rond de 1 miljoen per jaar.

En over de bonus: het is mede dankzij overmars dat Ajax een van de rijkste clubs is. Als hij nu ook een bestemming voor dat geld gaat vinden dan verdient hij wat mij betreft weer een bonus.

Ik geef Arno Vermeulen wel gelijk qua het niet behalen van de Europese subtop. We zijn nu 3,5 en jaar verder 4 kampioenschappen verder, maar europees is er bar weinig gepresteerd. Na de fluwelen revolutie werd geroepen dat het een jaar of 5 zou duren, dan moeten er m.i. wel reuzenstappen gemaakt worden. Want zoals het er nu voorstaat is de europese subtop nog heel ver weg.

20 oktober 2014 om 09:15

Vindt het juist een voorbeeld dat door andere clubs gevolgd zou moeten worden. Dan zaten veel clubs ruimer in de centen!!!!

En Arno Vermeulen.....pfff. Zelden op een verstandige opmerking te betrappen als het om voetbal gaat. Die moet gewoon iets smeuïgs vertellen. Of het waar is doet er niet toe bij hem!

20 oktober 2014 om 10:51

@azalkmaar2,
Overmars zit er maar 2,5 jaar dus weet niet hoe jij op 4 jaar kampioen maken komt. Daarbij met zo'n begroting moet dat toch haalbaar zijn.
@gmva
Door Overmars is Ajax niet de rijkste club van Nederland dat heeft meer te maken met CL voetbal. Zonder dat was Ajax nu ook zo'n beetje failliet geweest. Daar heeft Overmars niks mee te maken. Als je 4 jaar op rij 20 miljoen mag bijschrijven voor er iets voor te doen is het lekker.

20 oktober 2014 om 14:17

P107 , man man wat ben jij naief! Als je echt denkt dat Munsterman al 11 jaar, gratis werkt bij Fc Twente.

22 oktober 2014 om 19:27

Geen salaris. natuurlijk een onkostenvergoeding als hij ergens naar toe moet.

20 oktober 2014 om 07:42

Gaan we weer.
Wie moet hij dan halen sinds blind weg ging?
Daarbij heeft hij toch echt al zivkovic binnen gehaald en viergever en voor de rest was er echt niet veel versterking nodig.

On:ben het wel eens met mulder trouwens.
ajax is voorspelbaar en saai voetbal aan het worden.
Schøne is geen winger en brengt geen verassing of actie.
Ik zie liever echte buitenspelers zoals kishna en el ghazi.

20 oktober 2014 om 09:36

Maar dan wel met een goede spits.. nu laat hij Sigi staan om hem in de winterstop alsnog te kunnen verkopen.

Daarbij had Ajax al lang kunnen inspringen op een mogelijk vertrek van Blind door Mokotjo te halen bij Pec.

Ik ben van mening dat Ajax altijd de beste spelers van de eredivisie moet halen, een Mokotjo en Siyech had Ajax relatief goedkoop kunnen halen en had je nu een beter middenveld gehad als nu met Sereno en Zimling.

Al was Blind gebleven.... concurentie maakt je selectie alleen maar sterker...

20 oktober 2014 om 14:19

Helemaal mee eens, helaas niet gebeurd en niet mogelijk meer.

20 oktober 2014 om 09:01

Man jij denkt dat dit overmars zijn enige inkomstenbron is of wat?
Er valt voor die miljonair amper wat te spekken. Hij verdiend al jaren goed.
Hij heeft Ajax financieel weer gezond gemaakt en dat ging niet ten koste van sportieve prestaties, sterker nog we werden kampioen en zijn dat nog steeds! Tsja als je dan niet snapt waarom hij een vette bonus verdiend ligt dat aan jezelf. Die Arno is ook zo een simpele ziel. Hij praat alsof alleen overmars een bonus heeft ontvangen en de boer niet.... Als frank een lager salaris had, dan kreeg ook hij een hogere bonus. Overmars loopt juist het meeste risico. Zonder kampioenschap is de bonus nog lager dan zijn salaris. Het aantrekken van simpele voetballers zal dan juist meer risico voor hem moeten beteken, omdat de kans op een eventueel kampioenschap kleiner wordt. Tenminste als ik de vz leden hiero moet geloven wuahaha....

Deels mee eens. Tegelijkertijd is het marktconform omdat hij een laag basissalaris heeft. Andere doelen zoals doorstroom jeugdspelers, kampioenschap en daarmee champions league en spelers voor de juiste prijs verkopen zijn wel gehaald. Nu nog het team versterken en Europees beter presteren.

20 oktober 2014 om 07:19

Klopt helemaal wat je zegt, je kunt ook zeker kritiek op hem hebben dat hij en ook Frank wat meer mogen investeren in betere spelers dan bijv Duarte en Van den Hoorn maar dit heeft weer niks te maken met een bonus die hij gekregen heeft.

20 oktober 2014 om 07:31

Doorstroom jeugdspelers, de laatste jaren stroomt er eigenlijk alleen maar middelmaat door die uiteindelijk niet goed genoeg blijkt voor het eerste van Ajax, als je dat al een bonusvoorwaarde is dan is het makkelijk verdienen.

Brands zit hier sowieso boven en volgens mij komt van Geel ook aan dit bedrag dus het bedrag is niet het punt maar de manier waarop dit is opgebouwd vind ik een beetje dubieus.

20 oktober 2014 om 08:19

Brands en van Geel zitten beide nog boven Overmars met bonus. Wat is middelmaat, zeiden we dat ook niet over Blind??? Moeten eens ophouden met die kritiek. Zelfde als Jan Mulder!! Teams geven Ajax verrekte weinig ruimte, waardoor je dat balletje continu van links naar rechts blijft tikken. Hetzelfde geld voor het NL elftal. Dat gebral van Jan Mulder moet je sowieso niet meer serieus nemen, die loopt al 2 decennia achter. Hij presteerde zelfs bij Canvas tijdens het wk commentaar te geven, terwijl die buiten stond te roken.

Dat Overmars dat verdiend is volkomen terecht, we moeten eens ophouden met dat gezeur op Overmars. Een club na de top brengen duurt gewoon jaren. Jeugd opleiding opzetten kost gemiddeld 8 jaar, bij Ajax hebben ze nog 4 jaar, voordat er echt veel rendement kun je pas de komende jaren verwachten. Geld uitgeven is makkelijk, maar ga je nu geld uitgeven, waar je 4 jaar voor geknokt hebt??? Ze kunnen beter het salaris plafond verhogen dan aankopen doen, waar je geen zekerheid over hebt!!!

20 oktober 2014 om 10:18

V-Watcher

Ik kan begrijpen dat sommige onwetende mensen op kijken van een relatief hoge bonus. Maar toch niet een persoon als Arno Vermeulen, die goed geïnformeerd zou moeten zijn? Die neemt dit standpunt puur in omdat hij een wrok koestert tegen Ajax. Zelfs inclusief bonus verdient Overmars niet meer dan vergelijkbare functies bij kleinere clubs. Ondanks dat Overmars niet minder (lees: in veel gevallen heel veel beter) presteert dan concurrenten bij Psv, AZ, Vitesse en Feyenoord mag hij niet net zo veel verdienen? Moet eigenlijk niet gekker worden. In feite doet Overmars het zelfs verschrikkelijk netjes door op voorhand een veel lager salaris te accepteren en pas op vergelijkbaar niveau te komen met Brands en van Geel nadat Ajax meerdere keren kampioen is geworden en er een zeer positieve transferbalans is.
Dat Overmars door gefrustreerde mensen als Vermeulen nu veroordeeld wordt is puur populistisch gedrag. Gedrag dat, gezien de poll en de vele reacties, goed scoort bij mensen die niet het vermogen hebben naar de feiten te kijken.

Kritiek op de geringe sportieve vooruitgang en magere kwaliteit van de selectie is terecht. Onzin zoals Vermeuelen uitkraamt is lachwekkend.

20 oktober 2014 om 12:38

Brands zit volgens mij zelfs rond de miljoen als ik me niet vergis, dit is wel inclusief bonussen want zijn standaard salaris is al zeker 6 ton, dacht zelfs dat die ook ergens opgewaardeerd is.

Wat jij doet is juist alles recht lullen wat krom is, iedereen ziet dat het spel niet om aan te gluren is, er is enorm veel onvrede onder supporters in het stadion over het spel.
Ajax kreeg nooit veel ruimte van teams en de laatste jaren willen veel meer teams gewoon lekker voetballen en is er juist meer ruimte als pakweg 10 jaar terug maar het spel is gewoon achteruit gegaan.

Ajax heeft de afgelopen jaren altijd spelers gehad die wat bijzonders hadden, nu zit er niemand tussen, de enige die volgens kenners uit de jeugd kan doorgroeien tot een echt fenomeen is Nouri.
Kishna is ook een goeie voetballer maar die vind vooral zichzelf al heel goed, als hij dat ook kan koppelen aan een enorme werklust zie ik hem ook ver komen maar ik zie vooral laksheid te vaak.

20 oktober 2014 om 12:53

Volgens mij lees je wat anders dan ik schrijf.

"kritiek op de geringe sportieve vooruitgang en magere kwaliteit van de selectie is terecht. Onzin zoals Vermeuelen uitkraamt is lachwekkend. "

Zoals ik zeg is kritiek zoals Mulder heeft volkomen terecht. Dat heeft echter helemaal niets te maken met de hoogte en manier waarop Overmars zijn geld krijgt bij Ajax. De hoogte is zelfs minder dan marktconform en de manier waarop het tot stand komt uitermate netjes. Elke werkgever zou willen dat hij op zo'n manier zijn werknemers mocht betalen. Maximaal hetzelfde of minder betalen dan je concurrenten en ook pas wanneer je werknemers jouw gestelde doelen halen.

Kortom, heb kritiek waar je kritiek op moet hebben en blijf een beetje objectief kijken. Maar kom niet zoals Vermeulen met domme uitspraken puur uit rancune.

We leven in een soort bonussencultuur. En de meesten zijn nog onterecht ook. Overmars heeft Ajax mede financieel gezond gemaakt, daarvoor hulde. Maar de supporters hadden graag gezien, dat er meer kwaliteit op het veld had gestaan. Met ene versterkte selectie wordt je normaal gesproken nog gemakkelijker kampioen en blijf je voor altijd in de CL zitten.

Nu heeft Ajax het tegen elke tegenstander lastig. Niemand kijkt meer op tegen Ajax. Elke club denkt minimaal een punt uit de Arena weg te slepen. En dat is toch wel anders in vergelijking met vroeger.

En wat dat betreft, moet ik Jan Mulder steeds meer gelijk geven. Dit is niet het spel des Ajax. Het is sloom en slaapverwekkend. De hand van Cruijff zien we hier absoluut niet in !!

20 oktober 2014 om 07:23

Overmars doet wel meer dan dat. Hij haalt ook veel jeugdig talent op. En je moet niet vergeten dat Overmars het niet alleen voor het zeggen heeft. Er zit ook een directie achter en die bepaald wat er per seizoen uit mag gegeven worden.

Ajax heeft Milik gehuurd. Toch een fantastische zet.

20 oktober 2014 om 07:34

Waarop baseer je dat het huren van Milik een fantastische zet is, op basis van zijn wedstrijd tegen Watergraafsmeer of het doelpunt tegen Duitsland voor Polen?

Hij heeft gewoon nog heel weinig laten zien, potentie is er wel maar er moet ook progressie worden geboekt en dat begint met het uit de basis spelen van Sigthorsson.

20 oktober 2014 om 08:16

Dan moet je daarvoor ook wel de kans krijgen van de coach. De wedstrijden die ik hem heb zien spelen was hij in ieder geval veel actiever dan die Kolbeinn. Want je kan vertrouwen blijven houden in je eerste spits, maar geloof me als hij niet scoort houd het eens op.

20 oktober 2014 om 08:22

Staat er alleen in om hem in de spotlights te zetten. Milik word gewoon vaste spits.

20 oktober 2014 om 12:42

Die kansen moet je afdwingen bij Ajax, die krijg je niet.

Als Milik hard werkt op de trainingen en scherpte toont dan speelt die gewoon, blijkbaar raakt de Boer niet overtuigd genoeg van zijn werklust om hem te belonen daarvoor.

Stel dat zijn taak is om :
1) elke jaar een winst 20 miljoen euro ( Ik noem maar wat)
Dan is het begrijpenlijk waarom hij geen cent bested aan spelers.

Tuurlijk betere spelers = verder in CL = meer geld, maar ook meer risico...

maar makkelijkste weg is = kampioen worden = geen geld besteden = hoge winst.

Daarom moet zijn contract eingelijk openbaar gesteld worden zodat we weten of er een Eigen belang bij is om zo min mogelijk spelers te kopen.

20 oktober 2014 om 07:28

Spoor jij wel? Je snapt er geen reet van. Met je contract openbaar stellen ga toch weg. Hij verdient gewoon zijn bonus. Ik weet niet wat jij wilt zien. Maar heb dit liever dan dat er onnodige miljoenen worden verspild. Paar keer geen CL halen en het voetbal ziet er anders uit.

20 oktober 2014 om 07:57

Zo rustig aan gozer ik weet dat het maandag is. hij wil gewoon weten wat die bonussen zijn en je kan me zeggen wat je wil maar we zijn niet door overmars kampioen geworden we zijn door hem na elke kampioenschap zwakker geworden basis 11 levert kwaliteit in het enigste waar ik overmars een compliment wil geven is dat onze bank breder is geworden

20 oktober 2014 om 08:11

Inderdaad en zelfs met zijn bonus erbij verdiend hij nog minder dan zijn collega bij psv

20 oktober 2014 om 08:24

Ze investeren in de jeugd, waardoor je later sterk word. Er worden niet voor niets talenten aangekocht! Die kun je nog kneden, grote aankopen, kun je niet meer kneden en heb je minder zekerheid.

Hij heeft de doelstellingen grotendeels gehaald, op het Europese doel na. Dus een bonus is wel op zijn plaats. Het is in ieder geval niet zo dat hij risico's moet nemen met het geld want dat kost hem dan weer een deel van zijn bonus als het financiele resultaat minder is.

20 oktober 2014 om 17:57

Helaas is niets in zijn bonus opgenomen over de vele miskoopjes of zinloze huurlingen. De meeste hiervan slagen namelijk niet.
Ajax gaat er jaar in jaar uit "netto" op achteruit en we hebben geluk bij het zwakker worden van de concurrentie.
Als je van de 17 tegenstanders in de competitie tegen 14 clubs 2 of meer punten verspeeld en alle miskoopjes in acht neemt, zou Overmars zich moeten schamen en de bonus teruggeven

Wat een gezeik, zijn voorgangers / concullega's verdienen net zoveel zonder bonus. En Ajax is gezond, jeugd stroom door, 4x kampioen. Ja ik wil ook beter voetbal zien of betere spelers, maar Ajax zal ook resultaat moeten halen, spelen als Pec en 4e worden is geen optie vrees ik

20 oktober 2014 om 07:25

Iedereen doet net of Overmars giga veel verdient. Maar Marcel Brands' verdient 3,5 keer meer als hem. Ajax en Overmars zitten op elkaars lijn. Ik heb dit veel liever dan dat er allemaal onnodige dik betaalde spelers worden gehaald.

20 oktober 2014 om 10:25

Lichtelijk overdreven lijkt me dat. Volgens veel bronnen zou Brands een salaris hebben tussen de 6,5 en 7,5 ton. Blijft je punt natuurlijk wel overeind. Overmars komt pas op een totaal dat vergelijkbaar is met het vaste salaris van Brands. Alleen moet Overmars hier meerdere vooraf gestelde doelstellingen voor bereiken en hoeft Brands daar helemaal niets voor te doen.

Kritiek zoals Jan Mulder heeft op het spel is volkomen terecht. De kritiek van Arno Vermeulen is rancuneus en dom.

20 oktober 2014 om 14:25

Polop, waarom heeft die rare Vermeulen rancune jegens Ajax?

Helemaal niet raar. Dit zal van tevoren wel besproken zijn. Volgens mij verdient Brands die 6 ton al als basissalaris. Kijk, dat is veel teveel.

Vermeulen is een beetje rancuneus heb ik het idee. Hij bleef er maar over doorzaniken. Als dit nou de afspraken zijn tussen Ajax en Overmars is er toch geen probleem?

Overmars is dacht ik 3 maal kampioen geworden.
Dus ja ik begrijp het wel azijnzeiker vermeulen.
Ga jij maar schreeuwen bij een goal van rodriguez.
Wat een rare vent is dat zeg.
Ik snap trouwens niet dat hij salaris krijgt voor zijn werk.
En het zijn nog belastingcenten ook.

Arno Vermeulen, hahaha.
Wat een minkukel is dat zeg. Hij werd letterlijk uitgelachen door Mulder en van Marwijk gisterenavond, gewoon genant.
Wanneer gaat die idioot van televisie?

20 oktober 2014 om 08:30

Mag die Jan Mulder ook meenemen. Loopt ook al jaren achter de feiten aan. Die is nog gewend, dat clubs als Pec, Cambuur, Willem2 allemaal semiprofs waren. Die clubs stellen zich steeds beter in tegen Ajax. Mensen lopen Frank de Boer aan te vallen, maar een half jaar geleden was hij een held. Je moet niet vergeten, dat elke club in NL super gemotiveerd is tegen Ajax en dat ze allemaal kunnen in stellen tegen het spel van Ajax, het zelfde geld trouwens over het NL elftal.

20 oktober 2014 om 10:26

Hoho. Jan Mulder heeft gewoon gelijk. Gezien de gigantische verschillen in mogelijkheden moet Ajax wel degelijk een veel beter elftal op de been kunnen brengen tov Zwolle.

20 oktober 2014 om 10:43

Ja, maar dat moet het NL elftal ook tegen Kazachstan en Ijsland. Er zijn geen kleintjes meer, aangezien ze allemaal semiprof zijn. De niveau verschillen zullen alleen maar kleiner worden. Kleinere clubs als Zwolle als Willem 2 hebben ook gewoon de materialen om beter in te spelen op teams. Ajax is de te kloppen ploeg en natuurlijk heeft Jan daarin gelijk, maar Jan vergeet dat er tegen Ajax vaak 9 man staan te verdedigen en 1 spits is die probeert te jagen en te counteren. Dat is het verschil!!! Jan die denkt, dat je er zo even tussen door tikt!!!

20 oktober 2014 om 10:57

Ik vind het eerlijk gezegd grote lariekoek. Het verschil in mogelijkheden tussen Ajax en Zwolle enerzijds en pakweg een Chelsea of Barcelona en Ajax anderzijds is minimaal net ze groot. Als Ajax het onderspit delft tegen deze grootmachten ligt het aan het gigantische verschil in financiële mogelijkheden en als Ajax niet weet te winnen of laat staan beter voetbalt dan Zwolle ligt het weer ergens anders aan. Grote onzin. Natuurlijk kan het gebeuren dat je het lastig hebt tegen Zwolle en zelfs dat je een keer verliest. Maar als een club die nog geen schim van jouw financiële mogelijkheden heeft beter positiespel op de mat ligt moet je je toch een keer achter je oren krabben.

Dat domme gezwets van Vermeulen is niet serieus te nemen. Jan Mulder heeft echter wel gelijk. Ajax moet in Nederland verder afstand kunnen nemen van de overige ploegen en absoluut beter spel laten zien. Overigens twijfel ik er niet aan dat dit met de ingezette weg op termijn ook gaat gebeuren.

20 oktober 2014 om 11:40

Ajax legde tegen Barcelona ook gewoon 1,5 uur een prima wedstrijd op de mat, verschil is x5, dus tis gewoon onzin. De teams stellen zich beter op elkaar in, omdat alles professioneler is. In geen enkele tak van betaalde sport is het minste budget kansloos. Kijk naar Atletico dat gewoon kampioen word. Een Dortmund, wat de finale haalt van de Cl!!! Geld zegt veel, maar lang niet alles.

20 oktober 2014 om 12:04

@palop,
In theorie heb je gelijk mbt het afstand nemen in de Nederlandse competitie. Aan de andere kant, welke spelers kan Ajax kopen die hun team direct sterker maken? Dat zijn niet zo gek veel spelers, dat zijn er een paar... de rest moet het momentum ook meezitten met jeugdspelers die doorstromen... Je ziet dat door een goede tactiek en visie je een heel eind kunt komen...

20 oktober 2014 om 12:58

Ajax steekt in de jeugdopleiding alleen al meer dan de gehele begroting van sommige eredivisieclubs. Van mij hoeft Ajax echt niet alles te gaan kopen. Integendeel zelfs. Ik denk dat de huidige koers de enige is voor echt succes op de lange termijn.

@ reservebankje
Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Probeer je nu met een uitzondering je punt te maken? 8/10 keer is Ajax kansloos wanneer het speelt tegen Barcelona, City, Madrid, Dortmund, etc terwijl het verschil in budget met hen procentueel kleiner is dan het verschil in budget met Zwolle.

20 oktober 2014 om 14:13

Ik probeer met uitzonderingen geen punt te maken, ik wil zeggen, dat je het hedendaagse voetbal niet kunt vergelijken met 10 jaar geleden. Dat bijna alle clubs zo zijn ontwikkeld, dat ze Ajax gewoon kunnen bestrijden. 10 20 jaar geleden win je met gemak van Nac Heracles noem maar op, tegenwoordig win je 2-1 3-1, dat is het verschil. Tegenstanders groeien ook kwa materiaal, tactieken etc.... dat tikkie takkie voetbal steeds moeilijker word. Positioneel staan teams steeds beter, omdat ze tegenwoordig de hele dagen de tijd hebben, vroeger moesten ze werken, dus minder tijd voor voetbal. Elektronica om wedstrijden te analyseren hebben ze tegenwoordig ook bij een FC Oss. Dus voor kleinere clubs is het makkelijker om teams te bestrijden. Het is nu aan Frank de Boer om er iets voor te bedenken. Budget speelt daar steeds minder een rol in.

20 oktober 2014 om 15:02

Aparte benadering. Volgens mij speelt verschil in budget namelijk een steeds grotere rol. Wereldwijd zie je toch echt de ontwikkeling dat de clubs met de grootste budgetten over het algemeen veruit het meest succesvol zijn.

Maakt ook niet veel uit. Als we terug kijken naar de kern van onze discussie kom je op dezelfde conclusie uit. Als Zwolle, dat een veel en veel kleiner budget heeft dan Ajax, qua positiespel eigenlijk niet voor Ajax onderdoet heb je het mijn inziens niet goed voor elkaar. Dat jij dat grotendeels weg wil vegen, omdat kleinere clubs veel beter georganiseerd zijn vind ik veel en veel te makkelijk. Het is juist iets wat ernstig zorgen zou moeten baren. Het gaat hier namelijk niet om een incident, maar om iets structureels. Ploegen als Vitesse, Zwolle hebben al jaren een positiespel wat niet minder is dan dat van Ajax.

20 oktober 2014 om 15:10

Oke, dus een PSG Barcelona Man U Man City etc... hebben het allemaal niet voor elkaar? Om maar wat namen te noemen

Met is raar dat Arno Vermeulen en Jan Mulder in Studio Sport zijn meningen mogen geven. Wat een dom gezeur van deze mannen. Dan luister ik nog liever naar VI, daar overdrijven ze maar zo zijn ze erg duidelijk.

Ach, een bonus is best op z'n plaats als iemand z'n werk goed doet. Ik verbaas me vooral over de hoogte van zo'n bonus.
als ik "bonus" hoor denk ik aan een extraatje en niet aan meer dan een verdubbeling van je jaarsalaris.

Wat andere directeuren in nl verdienen is natuurlijk totaal irrelevant. We zijn toch geen kleuters meer die geen beter argument kunnen bedenken als "maar iedereen op school krijgt 5 euro zakgeld papa!"

20 oktober 2014 om 10:35

Je beseft hopelijk wel dat je opmerking verschrikkelijk dom is? Natuurlijk is het juist heel relevant wat andere directeuren verdienen! Daaraan kan je afmeten of iets marktconform is of niet. Overmars verdient inclusief bonus niet meer dan vergelijkbare functies. Hoe dat salaris dan tot stand komt is minder relevant. Sterker nog, ik denk dat elke club in Nederland direct hetzelfde systeem zou willen hanteren als ze zouden kunnen. Maximaal dezelfde uitgave met heel veel minder risico. Fantastisch voor elke werkgever.

Ik weet overigens niet wat voor beroep jij uitoefent, maar ik weet toch wel heel zeker dat ook jij een salaris wil wat gebruikelijk is voor zo'n baan in jouw branche. Of vind jij het ook prima om met de helft van jouw collega genoegen te nemen op voorhand en pas het restant te krijgen als je baas vindt dat je goed gepresteerd hebt?

23 oktober 2014 om 00:39

Jij gebruikt marktconform in deze discussie als eerlijkheids graadmeter terwijl ik helemaal niet oordeel over de hoogte van z'n basis salaris.
Hoe kun je het salaris van 2/3 andere directeuren in nederland nou marktconform noemen. Misschien hebben zij wel een pre-crisis contract, andere verantwoordelijkheden, voorwaarden of worden ze ruimschoots over-/onderbetaald vergeleken met de huidige gang van zaken.

Daarom vind ik dat irrelevant in deze situatie. Je hoort te verdienen wat je waard bent en niet wat al je collega's gemiddeld waard zijn, en dat is in sommige takken wat makkelijker te meten.

En als je dat "verschrikkelijk dom" vindt hoop ik niet voor je dat je graag veel geld verdiend, goed bent in je werk en bij een succesvol bedrijf werkt, met een marktconform salaris.

Arno Vermeulen... Sinds die man bij hoog en laag bleef beweren dat Cruijff aan het kortste eind zou trekken en ten Have correct handelde, neem ik deze man niet meer serieus.

En dan noemt hij ook nog eens een punt wat geen betrekking heeft op de beoordeling voor wel/geen bonus.... zucht

20 oktober 2014 om 10:14

Inderdaad, deze man heeft zichzelf volkomen belachelijk gemaakt in de soap rond Ten Have. Ik zal niet licht vergeten hoe hij met deze clown in de studio zat en hem aanmoedigde om zoveel mogelijk onzin te vertellen.
Dan komt het nu natuurlijk ook heel goed uit om maar niet te melden wat al die brokkenpiloten die Ajax de afgelopen jaren hebben bestuurd, aan salarissen hebben gekregen en aan oprotpremies.

Tja, onze grote vriend Arno Vermeulen die zijn antipathie tegen Ajax maar moeilijk onder stoelen of banken kan steken. Overmars verdiend een zeer laag basissalaris en heeft een doelstellingen behaald voor deze bonus. Verdiend nog steeds minder dan een aantal, collega's bij andere clubs, voorgangers en banksitters die Ajax geen steek verder hebben geholpen (luque)

Arno Vermeulen zit inderdaad alleen bij studio voetbal aan tafel omdat hij hoofd sport is bij de Nos, maar hij heeft natuurlijk wel gelijk dat Ajax Europees gezien helemaal niets vooruit is gekomen. Ze halen de tweede ronde niet in de champions league en ze vliegen er in de Europa league keer op keer uit tegen zeer middelmatige teams. Wat dat betreft worden de doelstellingen natuurlijk niet behaald. Verder is het voetbal inderdaad ook niet goed.
Dat alles wil niet zeggen dat er geen bonus mag worden uitgekeerd, andere doelstellingen zijn wel gehaald. Als Ajax er qua voetbal en Europese resultaten ook nog op vooruit zou zijn gegaan dan zou de bonus waarschijnlijk ook nog wat hoger geweest.

20 oktober 2014 om 12:11

@romario35,
Zelfs als het grappig bedoeld was is je reactie niet leuk.... Je slaat de plank zover mis dat ik me afvraag of je de intentie had deze uberhaupt te raken? Weet je obv een bonus wordt toegekend?

20 oktober 2014 om 14:02

Leg mij maar eens uit wat er niet klopt dan. Het was toch duidelijk één van de doelstellingen om Europees aansluiting te vinden en je maakt mij niet wijs dat die doelstelling behaald is.
Andere doelstellingen daarentegen zijn wel behaald.

20 oktober 2014 om 14:23

@romario35,

Volgens mij mis je het punt. Ik ben hier niet om jou te onderwijzen;-)
Over het algemeen worden in dergelijke contracten een set aan doelstellingen neergelegd. Daarin heb je een onderscheid tussen korte termijn doelstellingen en lange termijn doelstellingen. Die jij nu noemt is er een voor de lange termijn en zal er onderdeel van uitmaken. Het is waarschijnlijker dat dit gekoppeld is aan doorstroom, verkoop etc etc.. Daarnaast heeft Overmars een positieve bijdrage geleverd aan Ajax weer gezond krijgen...

Daarnaast is het niet reëel om 2e ronde cl te eisen, daarin zit nog een verschil tussen ambitie en een must.

Wat een gelul. Het overmars bashen is gewoon een frustratie gedrag van een stelletje ongeduldige kinderen. Ajax heeft een aantal jaren geleden een nieuw beleid ingezet, en helaas verwacht iedereen dat we vier jaar later een wereldelftal hebben. Terwijl het in het beleid erom draait om eigen jeugd op te leiden, dat zijn Niet de talenten die je binnenhaalt op 15 jarige leeftijd. Dus voordat we het over de resultaten van het nieuwe beleid kunnen hebben moeten we minstens nog vijf jaar verder zijn.
Ajax is de afgelopen vier jaar kampieon geweest! Dat is nog nooit gebeurd.....

Dit jaar heeft Ajax forser dan voorgaande jaren op kwaliteit ingeboet en omdat de vervangers niet direct de sterren van de hemel spelen moeten we maar paniekaankopen voor grote bedragen doen. We zien dat dat vrijwel nooit werkt en daarnaast, wie zou Ajax dan moeten kopen? Die er meteen staat? Daar heeft niemand een antwoord op.
Daarnaast heeft Ajax drie van de afgelopen vier kampioenschappen behaald met een inhaal race na de winterstop. Dus nog even geduld voordat we daarover oordelen.
Het is overigens vrij nornaal dat je na vier kampioenschappen als team weer eens moet bouwen omdat er een aantal sterkhouders zijn vertrokken en/ of geblesseerd.

De bonus voor Overmars is gebasseerd op afspraken over te behalen doelen, die hij ook behaald heeft.
Dus gewoon verdiend. Iedereen is zo blij met hoe Ajax er financieel voor staat maar als Ajax zou reageren op alle sentimenten van de fans, inclusief mijzelf, zouden ze binnen no time weer voor een financiele afgrond staan. Fans duidelijk van het korte termijn denken.

20 oktober 2014 om 12:21

Helemaal waar. Ik zou alleen het Max salaris verhogen, zodat je jeugdige talenten net een jaar extra kunt behouden. Nu 1 miljoen volgend seizoen max 1,25 miljoen. Er zullen dan maar een paar spelers aan die grens komen. Dat Blind de Jong op 24 jarige en ouder zijn vertrokken moeten ze bij Ajax als voorbeeld nemen. 1 Jaar langer kun je naar Newcastle of Man U, ipv Qpr.

Oh ja en Arno Vermeulen is natuurlijk 1 van de grootste heimelijke Ajax bashers die er is. Naast het feit dat ik hem een onuitstaanbare betweter, een non-personality en een grote narcist vind die niet in studio voetbal zit vawege zijn voetbalverstand maar puur vanwege zijn positie binnen het publieke bestel.
Beetje jammer dat VZ hem hier een platform geeft.

Ik vind Studio Voetbal in kwaliteit al heel veel minder dan vroeger, maar met Vermeulen erbij is het helemaal verschrikkelijk.
Heerlijk hoe iedereen over hem heen viel tijdens zijn domme relaas over de bonussen.
Dacht even dat ie ging janken bijna.

Belachelijke bonus natuurlijk. 4 Ton voor het kampioen worden. Sorry maar als Ajax met de grootste begroting van Nederland geen kampioen word is er toch wat mis.
Daarbij koopt hij merendeels mislukte aankopen zoals, Duarte, van der Hoorn, Bojan, Die andere Spanjaard en Sigthorson.
Dus als je het mij vraagt schandalige beloning. Vergelijken met andere is altijd makkelijk.

20 oktober 2014 om 12:12

@jouses,

Volgens mij stond er nergens; Wat zou Jouses hiervan vinden ;-)
Wat vind je dan van het feit dat zijn collega's in eindhoven, rotterdam en alkmaar nog veel meer verdienen?

20 oktober 2014 om 12:57

Nitwit, bojan en " die andere Spanjaard" Cuenca waren niet gekocht slechts gehuurd...hahaha

Daarom heeft hij natuurlijk louter prullaria gekocht natuurlijk.
Hij wilde zijn eigen (belachelijk) vette bonus niet in gevaar brengen.

Een bonus van 4 ton voor behaalde doelstellingen.....
Welke doelstellingen zijn er onder hem behaald dan?

20 oktober 2014 om 12:30

Alsof vier ton zoveel geld is voor overmars. Zowel in zijn voetbal als in zijn zakelijke carriere is Marc financieel behoorlijk succesvol geweest.
En dat mensen dan nog durven vragen welke doelstellingen behaald zijn?
Dan ben je echt een nitwit en heb je van zakendoen helemaal geen kaas gegeten.
Het eigen vermogen is het grootste van alle clubs? We zijn vier keer op rij kampioen geweest?
Ajax heeft zijn eigen ponem terug....alleen omdat men ervoor kiest om niet meteen een speler van 20 miljoen te halen, die overigens toch niet in nederland willen voetballen, heeft hij het volgens velen hier niet goed gedaan. Wat een hersenloze napraters allemaal weer...

20 oktober 2014 om 12:36

Dus omdat hij aardig kon voetballen en later in een nog crisis loze tijd aardig zaken gedaan heeft verdient hij nu op zijn al riante salaris een 200 bonus erbovenop?
Rare redenering .

De sportieve doelstelling was overduidelijk aanhaken bij de europese top .
Sterker nog er werd niet uitgesloten dat ze op termijn de cl nog wel kunnen winnen.

20 oktober 2014 om 13:02

Van alle managers bij topclubs heeft overmars juist een goede deal in het belang van Ajax gesloten. Bij niet presteren zou hij alleen zijn basis salaris krijgen.
Daarnaast heb ik boven al een gedeelte van de doelen benoemd. Dat was niet alleen het europees aanhaken maar als financiele man kun je ook niet verantwoordelijk zijn voor hoe de spelers het in het veld doen. Is ook duidelijk niet zijn taak als financieel directeur.

20 oktober 2014 om 13:11

Wat is een riant salaris ? zijn collega's in Alkmaar, Arnhem, Enschede, Eindhoven en Rotterdam verdienen een hoger startsalaris. Voor een TD verdiend Overmars bijzonder weinig, als wij net zoals PSV jaarlijks naast de schaal en CL zouden grijpen bleef er bijzonder weinig over van die bonussen.

De sportieve doelstelling is om aansluiting te zoeken bij de Europese top. Maar tegelijk moet er ruimte voor de jeugd komen en moet er financieel gezond beleid gevoerd worden. Dat is gewoon niet allemaal verenigbaar op korte termijn, ik geloof ook niet dat er is geroepen dat Ajax dit seizoen aansluiting bij de Europese top moet vinden. Een belangrijk vereiste wil Ajax zicht op aansluiting behouden is het jaarlijks spelen van CL, dat behaald Ajax wel keurig en ze doen het in de CL helemaal niet gek de afgelopen seizoenen.

Iedereen staart zich blind op de woorden ''aansluiting bij de Europese top''. Het belangrijkste is dat Ajax sinds de fluwelen revolutie 4x op rij kampioen is geworden, financieel gezond is en Europees betere resultaten neerzet als voorheen. Maar helaas zoeken sommige in de lange termijn doelstellingen een manier om het Ajax beleid onderuit te halen op de korte termijn. Gelukkig gaat het beleid door en werkt Ajax toe naar een mooie toekomst.

Ach, Arno Vermeulen dat blijft een nare man. Als je niet ziet wat voor belangrijke stappen de club de laatste jaren heeft kunnen maken dan snap je er weinig van. En als het over Ajax gaat is Vermeulen standaard kortzichtig en niet goed geïnformeerd. Wanneer zou Overmars volgens hem dan wel recht hebben op zijn bonussen? Denkt hij echt dat je binnen een paar jaar even aanhaakt bij de Europese subtop? De eredivisie wordt alleen maar minder en minder, goede spelers willen al lang niet meer komen of zijn simpelweg te duur. Nee, Overmars doet het uitstekend en houdt vast aan waar hij in gelooft. Het halen van jong talent dat Ajax als een ideale tussenstap ziet. Ze spelen herkenbaar voetbal en er is volledige duidelijkheid binnen de organisatie. Nu is het zaak om door te gaan en niet in paniek te raken als de stijgende lijn even uit lijkt te vlakken.

Ik vind t vreemd dat arno vermeulen nog steeds op tv komt! Wat een pannekoek is dat dan!

Salaris + bonus is bij elkaar markconform, doe arno jankt alleem maar om te kunnen janken, terwijl die alleem maar open deuren in schopt!

Ik vind het niet erg Dat Mark een Bonus krijgt , Maar de hoogte vind ik schandalig 650000 bruto!!! Ajax is aan Bonussen voor de top 3 miljoen kwijt . Ik vind dit erg veel geld als je je hand op de knip houd voor transfers ??? Het Aankoopbeleid is gewoon schandalig slecht in de laatste 4 jaar hebbben ze in een transferperiode niet eens 3 miljoen uitgegeven volgens mij . Ik had liever gehad dat ze deze centen in een ajaxwaardigespeler hadden geinvesteerd inplaats van hunzelf . En dat gelul dat niemand naar Nederland wilt komen klopt ook geen reet van wat doet bijv guardado bij psv dan ??? Het zijn gewoon slappe excuses om hun eigen slechte aankopen te maskeren .

20 oktober 2014 om 18:19

Jongen, je zwetst een hoop maar je geeft geen enkel argument...

Lijkt me logisch toch van die bonus: Ajax is al jaren geen echte voetbalclub meer, maar meer een bedrijf.
Eerlijk is eerlijk: doet het voor een bedrijf heel erg goed, veel winst.

Dat ze schijt hebben aan sportieve successen moet iedereen eigenlijk wel inmiddels begrijpen.
Tja, nationaal succesvol, maar dat komt meer door de zwakte van de rest. Is ook niet erg moeilijk om in deze mickey mouse competitie niet succesvol te zijn. Ajax zou het zelfs in de finse competitie (met alle respect) de top 3 niet eens halen

Het geld wat ie voor de club niet heeft uitgegeven, steekt ie nu in eigen zak. Bijna bij wijze van.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren