Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax faalt in passing: ‘Je kunt toch wel een bal afspelen over vijf meter?’

Laatste update:

Ajax won zaterdag bij FC Twente (1-1) niet een punt, maar verloor er juist twee. Dat was de conclusie van Frank de Boer na een mindere eerste helft en een beter tweede bedrijf in De Grolsch Veste. Er ging heel wat mis in de passing bij Ajax in de eerste 45 minuten en daar kwam ook de 1-0 uit voort. “Ik vond ons heel onzuiver”, erkende De Boer in gesprek met de NOS.

“Een simpele pass over vijf meter moet bij Kishna aankomen”, gaf De Boer aan. “Dat gebeurt niet, en de linksback maakt net de overlap. Heel slordig. Het is net als kunstgras, als het glad is moet je alles zo zuiver in de voeten spelen. Hij moét in de voeten.” Davy Klaassen had geen verklaring voor het matige optreden in de eerste helft. “Het had ook anders kunnen aflopen”, doelde de middenvelder op het resultaat in Enschede.

“Er ging heel veel fout en het is moeilijk te zeggen waarom. Ik denk niet dat het iets met interlandvoetbal te maken heeft. Je kunt toch wel een bal afspelen over vijf meter?”, vroeg Klaassen zich openlijk af. Na de gelijkmaker van Kolbeinn Sigthórsson had de middenvelder het idee dat Ajax met drie punten zou vertrekken. “Maar de wedstrijd bloedde tien minuten voor tijd eigenlijk een beetje dood. Toch geeft de tweede helft zeker vertrouwen voor de wedstrijd tegen Barcelona. We moeten top zijn om daar iets te kunnen halen.”

Niklas Moisander was tevreden over de puntendeling. “We hadden problemen doordat Twente druk zette, maar we wisten ook dat het een heel zware manier van spelen is”, reageerde de Finse verdediger na afloop. “Vaak kan een tegenstander dat niet volhouden, daardoor wisten we dat er meer ruimte zou komen in de tweede helft. We kregen nog een paar halve kansen om te winnen, maar we moeten tevreden zijn met een gelijkspel. Want de eerste helft was slecht.”

Ajax verdiende drie punten

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Moisander, men moet niet tevreden zijn met een gelijk spel, blij dat er niet verloren is ja, maar dit was geen wedstrijd die we zijn gewend tussen twente en ajax. Normaal is het een zeer open en mooie strijd tussen hen, nu niet.

19 oktober 2014 om 18:06

Ik had eigenlijk een 1-1 wel verwacht. Dat is eigenlijk best veel vaak de uitslag als we bij twente spelen. Denk dat beide ploegen niet mogen klagen.

21 oktober 2014 om 18:14

mee we mogen zeker niet klagen en ben ook wel blij dat we gelijk hebben gespeeld, maar het uitspreken van een speler kan verkeerd uitgelegd worden.

Als het spel al te traag is, gaat de passing ook te langzaam. En dan krijg je heel slordig spel.

Verder blijft het behelpen met een middenvelder als rechtsbuiten, een centrale verdediger als linksback en een heel licht middenveld. En verder breekt het je op dat je een aanvoerder achterin hebt lopen die niet coacht en een zwakke schakel is !

Echt sonde allemaal, dit is niet het spel wat we van Ajax verwachten. Tegen elke tegenstander hebben we het simpelweg moeilijk !

19 oktober 2014 om 09:59

Ik ben het met je eens dat Schone op rechtsbuiten armoedig blijft. Geweldige voetballer, maar geen versnelling en geen diepgang, zoals Kishna op llinks en El Ghazi later op rechts.

Verder merk je nu pas hoe 'goed' Boilesen is op linksback, hij heeft iig schwung naar voren en snelheid.

Vwb het middenveld ben ik het niet helemaal met je eens. Klaassen vind ik al wekenlang goed spelen, soms uitstekend. Verder roep ik al heel lang dat Serero CVM moet staan. Hij doet me namelijk als voetballer erg aan Anita denken en die vulde dat altijd prima in. Hij heeft mij gsteren niet teleurgesteld, mn 2e helft. Andersen blijft wel een onzekere factor, cker als hij onder druk wordt gezet zoals gisteren.

19 oktober 2014 om 10:10

Haha omdat een cv op linksback staat wil nog niet zeggen dat Boilesen een goede back is. Dat is je eigen conclusie. Hij heeft idd aanvallend goede acties maar vind hem verdedigend vaak onder de maat.

19 oktober 2014 om 10:18

Ik miste Boilesen niet zo, hij is een vooral goede opkomende back met (te) veel drang naar voren, maar verdedigend laat hij heel wat steekjes vallen, waardoor Moisander vaak in de problemen wordt gebracht. Moisander mist kwaliteit en de pure snelheid om die gaten dicht te lopen. Ik zie liever een linksback met iets meer verdedigende kwaliteiten met Moisander als linker centrale verdediger. Het is verdedigend allemaal net niet en te onzeker met die twee op links.

19 oktober 2014 om 10:47

Ik zeg niet dat Boilesen een goede back is (ik ben er wel van overtuigd dat hij dat kan worden, let wel, hij heeft nog maar -bijna- 1 vol seizoen kunnen spelen), maar ik zie hem daar liever dan Viergever.

19 oktober 2014 om 11:09

Serero moet er sowieso uit en daarom ben ik er niet rouwig om als hij geblesseerd is. Als je bij Ajax speelt moet je in ieder geval een pass kunnen geven door de lucht en een klein beetje scorend vermogen hebben. Serero kan echt alleen maar rennen en een bal afpakken. Hij heeft gewoon niet de kracht om de bal van de grond te krijgen. Ik heb Serero nooit goed genoeg gevonden, mede door zijn fysiek.

19 oktober 2014 om 11:12

Schone is anders stukken beter dan El Ghazi op rechts, omdat hij het spel simpeler houdt en dat baat mij zorgen, omdat Schone indd geen versnelling en diepgang heeft op rechts. Schone speelde tegenover Schilder, misschien wel 1 van de zwakkere linksbacks in de competitie. Man zo een zwakke schakel moet je gewoon als Ajax vleugel kunnen uitschakelen. Deed Schone vanwege zijn gebrek aan snelheid en loopvermogen 0 keer.

Die El Ghazi vind ik op dit moment gewoon een jong Ajax speler.. Hij is bij lange na niet klaar voor Ajax 1. Geldt ook voor Kishna overigens en Andersen. Laatstgenoemde in mindere maten.
Ajax moet gewoon investeren in een echte snelle vleugel waarvan je wekelijks goed spel mag verwachten. Niet weer zo een jong broekkie zoals Muric bijvoorbeeld. Hij zal het denk ik echt niet zoveel beter doen dan El ghazi.
Wie die vleugel zal moeten zijn is een taak voor de scouting.
Misschien Kishna of El Ghazi verhuren aan een andere ED club tijdens de winterstop, zodat ze minuten blijven maken op het aller hoogte niveau.

19 oktober 2014 om 11:17

@boesz.

Man heb je enig idee hoeveel arbeid Serero verricht op het middenveld?
Fysiek is hij juist verder dan de rest. Hoe anders pakt hij die ballen af?
Daarnaast draait hij 9 vd 10 keer goed weg bij zijn directe tegenstander. Ook loopt hij altijd slim vrij. Hij is bijvoorbeeld zoveel verder qua positiespel dan de overige middenvelders. Serero is typisch zo een: you never know what you have until it's gone voetballer.
Als hij meedoet krijgt hij te weinig krediet en als hij geblesseerd is zie je hoe bagger Ajax is zonder hem.
Zijn passing over langere afstanden is indd dramatisch. Dat moet beter en zijn scorend vermogen is om te huilen, maar als die jongen dat ook beheerste speelde hij echt niet in de ED bij Ajax, maar dan @ een topcompetitie.

19 oktober 2014 om 12:32

@boesz, hij heeft idd geen scorend vermogen, maar Anita en Blind evenin en die spelen nu allebei met succes in de Premier League. We moeten het idee dat Serero een aanvallende middenvelder is, opgeven en hem als CVM gebruiken. Daar is hij zeer bruikbaar. Hij heeft een ongelooflijk loopvermogen, pakt ballen af, verstoort de opbouw van de tegenstander en is aanspeelbaar met een man in zijn rug. Nee, hij heeft ook geen wereldpass, maar iedere bal die hij krijgt moet hij gewoon inleveren bij betere voetballers zoals Klaassen en Schone, dat gaat hem prima af hoor. Net als Anita, die leverde alles in bij Eriksen. Daarmee werden we kampioen en Anta belandde in de PL.

19 oktober 2014 om 14:55

Eens, Serero kunnen we als bijtertje voorlopig wel gebruiken als Cvm. Hij is de beste balafpakker, die we hebben en ook wel een bijtertje.

Alleen Andersen vind ik onwaardig om op te stellen. Hij is de koning van de training, maar in wedstrijden sneeuwt hij altijd onder. Ik zou Schöne als linkshalf maar eens uitproberen op die positie. En anders verdient Duarte eens een kans op speeltijd. Ook hij is klein, maar heeft wel duelkracht en denkt ook graag aanvallend.

helemaal objectief kan ik niet zijn. Heb alleen de eerste helft gezien. Natuurlijk, je kunt een keertje een complete off-day hebben als team. Maar ja, het lijkt er bij Ajax eerder op, dat ze dat juist steeds vaker hebben in een wedstrijd. Dan zakken ze delen van de wedstrijd finaal door de ondergrens. Vervolgens nét niet een aansluitingstreffer, op gelijke hoogte te komen of zelfs te winnen. Ik, ben, gezien het niveau dat Ajax, gezien de regelmaat waarmee zij die ondergrens weten te halen.. dan ook niet optimistisch gestemd over de komende CL-wedstrijden.

19 oktober 2014 om 07:51

dat is het nu juist, daar kunnen ze weer de sterren van de hemel afspelen, al hoe wel, tegen barca, ja dat weet ik nu nog niet, met nu nemar erbij.

19 oktober 2014 om 13:05

Toevallig alleen de eerste helft gezien. Dat is natuurlijk wel gemakkelijk.

Ajax had de tweede helft gewoon eenvoudig moeten winnen. bal op de lat, bal op de paal. Maar als die Ijslander basis blijft staan dan win je dit soort wedstrijden nooit.

Nou Davy, als passes over 5 meter niet aankomen, dan heeft dat met concentratie te maken. Elke \wedstrijd begint Ajax ongeconcentreerd. Dat moeten de coach en de ervaren spelers zich aanrekenen.

19 oktober 2014 om 10:33

Klaassen was al één van de weinigen, die zuiver was in zijn passing. Hij kan geen geen verklaring geven waarom het bij anderen niet lukte. Is niet zo raar, hij kan niet in hun hoofden kijken.
Het hoeft ook niet zozeer met een concentratieprobleem te maken te hebben, het kan bijvoorbeeld de druk om niet te verliezen zijn, waardoor er fouten worden gemaakt. Je kunt het ook moeilijk de ervaren spelers aanrekenen, behalve Schöne zijn die er niet.

19 oktober 2014 om 11:06

Moisander, Viergever en Zimling zijn toch ook ervaren hoor.

19 oktober 2014 om 11:16

Viergever is bij Ajax nog te onervaren om de kar te trekken als nieuweling en Zimling zat bijna de hele wedstrijd op de bank.

Nou Nou Nou Ajax had toch absoluut geen recht op de 3 punten.. Een gelijkspel is op basis van de hele wedstrijd wel redelijk terecht. Maar Ajax mocht van geluk spreken dat ze bij rust niet met 2-0 achter stonden.

19 oktober 2014 om 10:10

Had ook de andere kant op kunnen vallen, want net paal en lat heeft ook Twente weinig reden tot klagen. 1-1 dus volledig terecht.

19 oktober 2014 om 10:14

precies, twente had het in de 1e helft moeten afmaken, dan had ajax in de 2e helft niks meer in te brengen gehad en had het uit kunnen lopen naar een monsterscore.
Frank de Boer heeft nog weinig laten zien dit seizoen met zijn team. Het maakt nauwelijks indruk en is kwalitatief bedroevend. En Klaassen lijkt de nieuwe manolev, wat een drama gast.

19 oktober 2014 om 10:48

@ Bean77
Als als... Ajax is vrijwel altijd sterker in de tweede helft dan in de eerste helft. Of het 2-0 was geweest of niet. Je weet nooit hoe het zou lopen. Twente heeft de 2-0 niet gemaakt en dat is gebeurt, vervolgens heeft Ajax de tweede helft gedomineerd, meer dan Twente in de eerste helft, en zeer terecht de 1-1 gemaakt.

Daarnaast is Klaassen juist één van de sterkste spelers bij Ajax. Een constante factor op het middenveld die techniek en loopvermogen combineert.

19 oktober 2014 om 10:55

Ik snap ook niet waarom De Boer zei dat hij Ajax algemeen gezien beter vond dan Twente.

Je kunt 2 helften naast elkaar leggen en ze vergelijken maar eentje wordt nog altijd als eerste gespeeld. Je kunt niet gokken dat je de tweede helft beter gaat spelen of zijn dan je tegenstander.

Ajax was de 1ste helft helemaal nergens en kon zo kapot gespeeld worden. Als Twente dan 2 of 3-0 had gemaakt dan kon je al inpakken.

19 oktober 2014 om 11:11

@bean77

Dat is het leuke voetbal hé? Twente was zeker de eerste 35 minuten beter en verspeelde alle energie om zo snel mogelijk afstand te nemen, maar de spelers waren niet bij machte om dit door te drukken. Je kunt dit ook omschrijven als het missen van kwaliteit als je je scoringskansen niet weet te benutten. Het is een risico om zo te beginnen en je tactiek mislukt, het vreet energie.

Daarna en zeker in de tweede helft was Ajax de betere en had Ajax kunnen uitlopen op Twente. Tot tien minuten voor tijd had Twente niets in te brengen en Ajax vaker kunnen scoren. Twente verdiende de overwinning op basis van de eerste helft, Ajax op basis van de tweede. Maar het recht om te winnen hadden ze geen van tweeën.

Dat Twente had kunnen uitlopen naar een monsterscore is sowieso overdreven, daar zet Ajax teveel kwaliteit voor tegenover en was Twente waarschijnlijk meer naar achteren gaan leunen als het 2-0 zou zijn geweest na een energie vretende eerste helft.

Wat je zegt over Klaassen is nonsens, hij was één van Ajax beste spelers, hij verplaatste het spel van rechts naar links, was zuiver in de passing, liep constant te sleuren en had met een hele goede loopactie, eindigend met het schot de op de paal , de wedstrijd kunnen beslissen.
Hem vergelijken met Manolev slaat sowieso nergens op, zijn totaal verschillende spelers, ook kwalitatief.

19 oktober 2014 om 11:11

Ze hebben weinig laten zien en het is tranentrekkend slecht maar juist Klaassen is de enige die nog wel wat laat zien. Gister ook weer met zijn diepgang en loopvermogen.

19 oktober 2014 om 11:19

Klaassen overklaste in zijn 1tje het o zo geprezen Twente middenveld. Mokotjo heb ik niet gezien evenals die Ziyech.
Dankzij Klaassen zijn goed spel kwam Ajax terug in de wedstrijd.

21 oktober 2014 om 01:27

Klaasen de nieuwe manolev, speelt al weken prima en dan haal je juist hem er uit?
Niet serieus te nemen deze jongen.

Ja en als als als als Ajax de 2e helft alle kansen had afgemaakt was het 1-4.
Sinds wanneer gebruiken we alleen het team dat de 1e helft beter was als ''eigenlijke de terechte winnaar'' ?
Ga toch weg man.

19 oktober 2014 om 10:59

@ ricking08

Vier jaar ??? Dit zagen we ook al jaren voorafgaand aan de Cruijff revolutie.

- Het middenveld bestaat bijna altijd uit iele mannetjes die vaak ook (te) klein van stuk zijn, en zoende vaak (simpel) overlopen worden

- Slordig balverlies, het beroerd nemen van standaard situaties en te vaak niet in staat zijn om een fatsoenlijk (steek)pass te geven; omdat de heren de grootste moeite hebben om hun concentratie vast te houden.

- Over het (niet) verdedigen zal ik het maar niet meer over hebben.

Ik word moe van al die kenners, Ajax is slecht, Psv is goed, Twente is goed, feyenoord is goed, Vitesse is goed ondertussen kijken we naar de stand en wie moet dinsdag CL spelen en na vorige keer Feyenoord uit erna nu Twente uit ervoor om het even allemaal nog makkelijker te maken voor de jongens.. Hou toch op! In november komt Ajax weer in vorm het is precies als de jaren hiervoor!

Dit seizoen worden de kwalitatieve tekortkomingen volledig afgestrafd. Het wordt inmiddels wel duidelijk dat ajax met deze koers nooit de top zal halen. Ik ben het er mee eens dat de jeugdopleiding centraal staat, maar jeugdige talenten moeten aangevuld worden met goede spelers van buitenaf, en niet met ajaxonwaardige spelers die ajax nooit een niveau hoger zullen brengen. Moisander, Viergever, Zimling, Duarte, Sana,sigthorsson en Hoesen zijn daar voorbeelden van.

19 oktober 2014 om 10:14

Dit seizoen? Heb je de vorige seizoenen alleen de tweede seizoenshelft gezien? Dit overkomt Ajax ieder seizoen, na de winterstop gaat dit team pas draaien en dan maken ze echt nog wel een opmars.

19 oktober 2014 om 10:16

Er worden ook gewoon spelers gekocht ter overbrugging heb ik het idee. En of dat nou goed is geen idee. Je weet namelijk dat je Bazoer, Muric/el Ghazi, Nouri etc hebt en je wilt ook weer geen spelers kopen die hun ontwikkeling dit en komend seizoen in de weg zitten. Het is een gok maar financieel gezien een klein risisco, sportief gezien een groter risico.

Wat doen ze toch weer moeilijk bij Ajax. Een gelijkspel behalen in Enschede is voor iedere Nederlandse club een topprestatie waar je heel tevreden mee moet zijn. Dat geldt ook voor Ajax.

19 oktober 2014 om 10:22

Maar ik vindt dat we terecht ontevreden mogen zijn over de slechte passing in de eerste helft. Dat heeft niets te maken met welke tegenstander je waar treft.

Wat was vooral Serero weer verschrikkelijk slecht. Man man man Frank de Boer hoelang wordt die nietsnut nog opgesteld?
Helemaal in de rol die hij gisteren had, bakt hij er totaal weer niets van. Kijk alleen al naar de goal van Twente hoe Serero weer als een pupil staat te niets nutten. Verder de keren dat hij bal verlies leidt en z'n 0 rendement. Druk zetten heeft hij ook nog nooit van gehoord. Ziyech speelde gisteren gelukkig niet geweldig, maar was continu vrij aanspeelbaar en kon doen wat hij wilde.
Zegt ook genoeg over Zimling dat die gisteren daar ook niet speelde

19 oktober 2014 om 10:52

@ hansje1969

Precies dit soort lamlendigheid zien we al jaren, zelfs voor de Cruijff revolutie. Een van de doelen was om juist dit te verbeteren maar Ajax is maar sporadisch in staat om echt goed te spelen, wanneer de jongens er dan echt zin in hebben is het vaak ook nog maar voor 1 helft. Ajax is door de jaren heen zo vaak op hun bek gegaan door het ontbreken van een paar fysieke spelers maar toch blijft men zich nog steeds voornamelijk richtingen op iele (te kleine) mannetjes.

Word de Boer nu eindelijk eens wakker, die beroerde "passing" zien we al een paar jaar, net zoals al die andere typische "ajax kwaaltjes" maar enige serieuze vooruitgang is nauwelijks tot niet te bespeuren. Goed, op de training gaat het altijd lekker en word er continue een hoog niveau gehaald.

19 oktober 2014 om 11:26

ik heb nog geen persconferentie gezien, maar we hebben ook vast weer grotendeels gedomineerd. Ook zo'n vreselijke dooddoener elke keer. En we hebben een goeie ploeg, dat hoor ik hem ook steeds zeggen. Maar man en paard noemen doet hij helaas nooit. Dus of hij nu wakker is.....
Maar vind het ongelofelijk knap dat hij met zo'n matig team vorig jaar kampioen is geworden. Dit jaar weer een stapje terug gezet....zou heel knap zijn als het weer lukt, maar dit moet eens ophouden zou je zeggen

19 oktober 2014 om 17:42

@ hansje1969

Zelf heb ik die ook nog niet gezien, maar zoiets zal hij ongetwijfeld wel gezegd zijn. Die uitspraken van Ajax zijn helemaal te achterlijk voor woorden, alleen wat ik nog het ergste vind is dat het merendeel van onze mede supporters het nog pikken ook. We worden gewoon zoals vanouds bij voorgaande besturen gewoon weer in de maling genomen, bijvoorbeeld Overmars met zijn uitspraak dat hij:

Een topspits kon krijgen afgelopen zomer waarbij hij achterover zou kunnen leunen, als dat echt het geval was, waarom zitten wij dan nog steeds met de door Ajax afgeschreven Ijslander opgescheept ? Ajax zou toch uitzonderingen maken als het om spelers zou gaan die echt wat toevoegen ? Aan zijn woorden af te lezen ging het om zo´n speler, maar hij gaat liever met middelmaat verder. Wat nog het meest idiote van dit alles is dat hij ook nog eens regelmatig van de daken schreeuwt dat "topspelers" niet naar Nederland komen maar hij kon wel een "topspits" krijgen.

Het zal helaas niet gebeuren maar Overmars kan beter de functie van Slop (coronel aanhanger) overnemen, want de functie van "directeur voetbalzaken" is hij totaal ongeschikt voor. Hij is er nog niet eens 1 keer in geslaagd om te voldoen aan de vraag van de Boer om het aantrekken van kwaliteit, het lukt hem zelfs niet eens om de tweede en derde keus te halen, het word vak doodstil totdat hij opeens met een "z" keus op de proppen komt (als hij al met iets komt). Het ergste vind ik nog dat hij de onvrede onder scouts alleen maar verergert heeft; met als gevolg dat er binnen drieënhalf/ vier jaar voor de tweede keer een scout ontslag heeft genomen omdat Ajax nog steeds niet luistert naar haar scouten en Overmars alles te duur vind wat ze scouten.

Terwijl al die geweldige buitenkansjes van hem bij elkaar ook al in totaal een slordige twintig miljoen hebben gekost, goedkoop is dus zeker duurkoop. Onderdeel van het nieuwe beleid was ook dat Ajax haar scouting weer serieus zou nemen, nee ik heb het echt helemaal gehad met Overmars als "directeur voetbalzaken" in mijn ogen de hoofdschuldige is aan die amateuristische vertoningen die we zowat wekelijks krijgen voorgeschoteld.

20 oktober 2014 om 18:19

Tja en voor al dat geklungel krijgt Netto ook nogeens een flinke bonus. Maar wat ik ook niet begrijp is inderdaad dat de meeeste Ajacieden het hier op VZ het ook nog voor hem opnemen en ik voor negatief word versleten als je wat van Overmars' beleid vindt.
Nou ja t blijft doormodderen op deze manier helaas.

21 oktober 2014 om 01:35

Hansje, kan niets anders dan delen in je onvrede.
Overmars heeft nog helemaal niks gepresteerd.

Kampioenschappen zijn behaald met veelal spelers die er al voor hun benoeming waren.
En is dat niet het geval, dan was het De Boer wel die er alles uitperste.
Nu kan dat gewoon niet, we komen kwaliteit te kort op de LB, Middenveld en Spitsen positie.

We hadden beter van die 20 miljoen aan nietsnutten, 15 miljoen aan 2 topspelers kunnen halen, houd je 5 miljoen over en heb je 2 kwaliteitsimpulsen.

En die onzin van Overmars dat dure spelers hier niet naartoe willen is onzin, hij probeert het namelijk geen eens.

Mensen betalen gemiddeld 350 euro voor een seizoenskaart bij Ajax, dan mag je toch wel wat verwachten, ja liefde voor mijn club zal ik altijd houden.
Maar passanten die bewust dingen verprutsen kan ik niet blind gaan aanbidden.

21 oktober 2014 om 20:20

@ndisdenaam
Ja je was het niet altijd met me eens:-)
Maar ik zat zelf ook al te denken, wat zou de gemiddelde seizoen kaart kosten. 350 kan best wel eens kloppen. Ben kwijt wat de verhoging dit jaar was. Maar die gaat denk ik netto in de zak van Overmars.
ik denk vooral dat we op het middenveld te kort komen. LB links back of buiten? Ik vind vooral Boilesen zeer zwak. Ik heb al menig keer gezegd dat hij dit jaar definitief door de mand gaat vallen.
Serero vind ik heel droefgeestig. Vooral als verdedigende middenvelder zoals afgelopen zaterdag. Kennelijk heeft Frank de Boer ook niet al te veel vertrouwen in Zimling, anders snap ik niet waarom hij daar niet speelde.
De kwestie Milik en Sigthorsson blijft ook een apart verhaal. Nou ja, als we de titel maar halen. Geen CL kost ook veel geld. Maar ja, wordt nog moeilijker dan vorig jaar. PSV is wat dat aan gaat dik favoriet.

Ik heb me als Ajaxfan ontzettend lopen ergeren aan het spel in de eerste helft, en dan met name aan de verdediging. Zodra de bal bij Viergever kwam, die duidelijk tekort komt als linksback, draaide hij alweer terug om hem weer terug te geven aan Moisander. Moisander op zijn beurt speelde een ontzettend zwakke wedstrijd, waarin zelfs de simpelste dingetjes niet lukten. Hierdoor werd de bal vaak slordig verspeeld, en kwamen de aanvallers nauwelijks in het spel voor. Dat dat weer wordt afgeschoven naar Sigthorsson is onterecht, die heeft gewoon geen enkele bruikbare bal gehad. Het is bij Ajax veel te veel opbouwen totdat je erbij neer valt, en als je tegen een ploeg als Twente speelt kun je wel vergeten dat dat goed afloopt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren