Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Barcelona lijkt klaar voor duels met Ajax en Real Madrid

Laatste update:

Barcelona heeft zaterdagavond geen punten laten liggen in het thuisduel met Eibar. De krachtmeting tussen de titelkandidaat en de promovendus werd door de buitenwereld gezien als een formaliteit voor de ploeg van Luis Enrique, maar de bezoekers hielden in het Camp Nou toch een uur stand: 3-0. De doelpunten kwamen op naam van Xavi, Neymar en Lionel Messi. De Catalanen, die in de eerstvolgende duels aantreden tegen Ajax en Real Madrid, hebben al acht opeenvolgende competitieduels geen enkel doelpunt tegengekregen.

/

Barcelona had in de eerste helft meer balbezit en enkele kansen om op 1-0 te komen, maar het spel van het team van Luis Enrique was verre van briljant. De bezoekers hadden er op hun beurt geen moeite mee om vrijwel alleen maar tegen te houden. De beste kansen in het eerst bedrijf waren zelfs voor Eibar. Enkele minuten voor rust werkte Ander Capa de bal niet achter Claudio Bravo maar in het zijnet. Twee minuten later kreeg Saúl Berjon het leer oog in oog met de keeper niet tegen de touwen en zodoende ontsnapte Barcelona aan een achterstand.

Bij de ploeg van Luis Enrique kwam het meeste gevaar van Messi, die na twintig minuten spelen op Xabier Irureta stuitte. De sterspeler van Barcelona zocht voortdurend naar een doelpunt, maar zag zijn medespelers niet over het hoofd. Neymar en Xavi verzilverden het voorbereidende werk van Messi echter niet. Na de onderbreking zette de thuisploeg meer druk op de defensie van Eibar, maar men opteerde steeds meer voor hoge ballen richting het zestienmetergebied van Irureta. Na een klein uur spelen viel echter de bevrijdende 1-0 en was Barcelona los.

Xavi gaf de bal aan Messi en liep diagonaal door de defensie van Eibar. De spelmaker kreeg de bal terug van de Argentijn en rondde beheerst over Irureta af. De bezoekers gaven niet op, maar konden niet voorkomen dat Barcelona het duel in drie minuten tijd op slot gooide. Na een pass van Daniel Alves maakte Neymar zijn achtste doelpunt van het seizoen en drie minuten later verscheen de naam van Messi op het scorebord. Na een één-twee met Neymar schoot de sterspeler competitiedoelpunt nummer 250 tegen de touwen: 3-0. De Argentijn zit nog maar één doelpunt onder de topscorer aller tijden van de Primera División, wijlen Telmo Zarra (251). Het was in de slotfase aan Irureta te danken dat Messi niet nog minimaal een doelpunt maakte.

Wordt Barcelona landskampioen van Spanje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een talent die Messi. Een doelpunt en een assist! ik ken hem niet maar heb gehoord dat hij er al 250 in heeft liggen in de spaanse competitie. Geweldig!

18 oktober 2014 om 22:01

Ja die gaat echt doorbreken bij Barca.die gaat er komen.dat heb ik nu al gezien

18 oktober 2014 om 22:10

Hij kan zeker uitgroeien tot een van de beste spelers ter wereld!

18 oktober 2014 om 22:17

Nou dat gaat wel wat ver hoor, denk niet dat hij verder zal komen dan wat bekers, landstitels, ballon d'ors, topscorerslijstjes en andere persoonlijke prijzen.
Ik zie ook niet zo snel een club die hem van Barca koopt

18 oktober 2014 om 22:29

Geef hem eerst nog tijd.. 12 jaar is te jong.. Als hij 27 is kunnen we hem beter beoordelen!

18 oktober 2014 om 22:49

Ik ken hem ook nog niet, laten we niet te hard van stapel lopen 1 zwaluw maakt nog geen zomer die krijgt zijn terugslag nog wel. Mark my words!

18 oktober 2014 om 23:54

Wat een humor zeg

19 oktober 2014 om 00:17

Hahaha ik lig er anders wel van plat

19 oktober 2014 om 00:29

Ik vind het best grappig eigenlijk, ook de andere reacties die volgen. Stel dat een Real Madridfan (ik ha er even vanuit dat je voor Real bent gezien je afbeelding) zoiets had gepost onder een Real topic, zou je het dan grappig vinden? Dat is iets wat de hedendaagse mens zich vaker af zouden moeten vragen: zou ik dat wel leuk vinden? Zo ja, dan kun je altijd nog je reactie aanpassen. Zo nee, dan laten we het hierbij.

19 oktober 2014 om 00:54

Ik ben een real fan en heb echt haat voor barca maar vind dit wel grappig

19 oktober 2014 om 21:51

deze speler is al de laatste 6 jaar de beste speler van deze planeet als je het niet wist

Messi wordt topscorer van La Liga in Bernabeu :D

18 oktober 2014 om 22:02

Ik denk gedeeld. Het zou knap zijn als hij twee doelpunten kan maken!

18 oktober 2014 om 22:07

De vorige keer maakte hij er 3, dus wie weet!

18 oktober 2014 om 22:29

Penals zijn ook doelpunten ( makkelijker dan andere maar toch) verder stijgt die vaak tegen Madrid erboven uit, zie t dus wel gebeuren dat die er 2 maakt

18 oktober 2014 om 22:54

Dat mag je niet zeggen over Messi, alleen Ronaldo krijgt kritiek als hij penalty's scoort en wordt penaldo genoemd, Als Messi penalty scoort is hij de beste voetballer aller tijden

18 oktober 2014 om 22:58

Ronaldo krijgt kritiek als hij duikelt, voor de rest is de kritiek gericht op de scheidsrechters en de lfp, niet Real of Ronaldo.

19 oktober 2014 om 00:30

Ik zie helaas vaker kritiek dan dat hij duikelt, want zo vaak doet hij dat niet.

19 oktober 2014 om 03:08

Ik wil niet stoken ofso maar Messi is een fenomeen en kan denk ik best het record pakken in Bernabeu. Overigens gaf hij die perfecte steekbal op neymar, ongelofelijk. Ramos en Neymar kwamen in duel en het werd een penalty. Daarmee bedoel ik te zeggen dat Messi zelf die aanval heeft opgezet. Kijk maar na. Ik verwacht een 3-2 overwinning voor Real. Maar messi kan er wel paar maken. Weet iemand of Suarez basis zal staan?

Ik denk niet dat Barça zich klaar moet maken voor een duel met Ajax.

18 oktober 2014 om 22:18

Nou, Ajax is echt wel een gevaarlijke tegenstander, Barcelona C zou er zomaar gelijk tegen kunnen spelen

18 oktober 2014 om 22:25

Oh mijn fout, helemaal vergeten dat ze Sigthorsson, Klaassen en Serero hebben en zeker niet vergeten Veltman achterin, best wel zielig voor Barça, speel je tegen Eibar een geweldig duel om daarna op je bek te gaan tegen het sterrenelftal van Ajax.

18 oktober 2014 om 22:46

net zoals psg ibra zou ajax kapot maken en dat is niet gebeurd, nu hebben ze al geen kans meer tegen barca c, zal me benieuwen

hahah dat word een vernedering woensdag,ik zeg 9-0.

Kom maar op. Ik zeg 4-0 voor real nee trouwens 4/1 goal van messi hebben jullie nog beetje eer van die goal van Messi

18 oktober 2014 om 22:05

Ja droom maar lekker verder

18 oktober 2014 om 22:08

Whaha Barca gaat keihare winnen

18 oktober 2014 om 22:08

Keihard*

18 oktober 2014 om 22:09

Barca en real wel allebei in topvorm. Word een geweldige wedstrijd.

19 oktober 2014 om 02:06

Ik zie jammer genoeg real madrid door de mand vallen

Mijn eerlijke mening ( Real fan )

19 oktober 2014 om 02:21

Daar ben ik ook bang voor

19 oktober 2014 om 03:11

Jullie hebben gelijk. Ik weet niet wat het is.. maar Real speelt altijd zo matig tegen Barca, valt dat jullie niet op? Als we gewoon spelen zoals altijd zouden we barca gewoon koudmaken.. maar we lijken soms wel bang. Helemaal niet nodig. Vervolg hiervan is een onnodige(!) matig real.

19 oktober 2014 om 07:01

Goh, zou het wellicht kunnen komen omdat betere ploegen een ploeg meer onder druk kan zetten? Of dat het meer energie kost dan matige ploegjes en dat ze daarom meer temporiseren, waardoor het matig lijkt? Of dat fouten eerder afgestraft worden?

Kdenk wel dat ze kampioen worden als ze zo doorgaan en met suarez zal het alleen beter gaan moet ik toegeven jammer genoeg

19 oktober 2014 om 03:12

Barca kan punten verspelen, krijgen Sociedad en Atletico nog uit en thuis. Krachtploegen, als wij spelen zoals (bijna) altijd winnen we gewoon van die andere ploegen

Barca speelde wel goed, maar kon weinig goede kansen creeren omdat Eibar defensief speelde. Pedro was echt waardeloos. Alves was weer niet goed.

Mascherano, Messi en Neymar waren wel heel goed. Ik zou graag zien dat Mascherano tegen Real begint op het middenveld. Aangezien Alves toch weinig toevoegt en niet meer veel verdedigt zou ik hem weglaten. Spelen in een 3-2-3-2 (zie opstelling)

Het zou trouwens heel goed zijn om de counters af te stoppen.

Bravo
Pique
Mathieu
Alba
Rakitic
Busquets
Mascherano
Iniesta
Messi
Suarez
Neymar
18 oktober 2014 om 22:04

Busquets dan? Die moet altijd spelen

18 oktober 2014 om 22:06

Die zit er ook bij, zie opstelling. Ik wil dat Alves eruit gehaald wordt.

18 oktober 2014 om 22:07

Wat een waardeloze opstelling. Je gaat Raketic rechts in de zone zetten en Ronaldo zeeën van ruimte geven voor hem?? Dan vraag je nog eens extra om moeilijkheden. Er liggen juist heel veel mogelijkheden aan de rechter kant en ondanks dat Alves niet zijn beste wedstrijd speelde is je opstelling gewoon echt een utopie!!! Ik ben benieuwd wie er in het centrum komt te staan en wie er op het middenveld komt te spelen volgende week. Ik zou toch een zijkant opofferen (pedro eruit en Iniesta links in de zone laten spelen. met een versterkt middenveld Xavi Busquets Raketic al viel Raketic me wel heel erg tegen tegen Psg). Ben benieuwd. Maar die opstelling die jij geeft is gewoon vragen om moeilijkheden.

18 oktober 2014 om 22:15

Alves doet verdedigend toch niet zo veel meer. Dat kun je al een tijdje zien. Zoals deze wedstrijd, in plaats van Pique te helpen stapt hij gewoon rustig.

Rakitic moet gewoon spelen zoals altijd en dus daarbij helpen aan de rechterkant. verder moeten Busquets en Mascherano voorkomen dat er een counter plaatsvind.

19 oktober 2014 om 03:15

Ronaldo heeft het altijd moeilijk tegen Alves ik hoop dat Ancelotti hem in de spits zet en Benzema eruit. Weetje wat nu echt jammer is? Het gemis van Di Maria. Hierdoor komen er veel minder openingen want hij brak altijd door de defensie van barca juist!

19 oktober 2014 om 06:13

Klop Alves deed het vaak wel redelijk goed tegen Ronaldo, maar de laatste tijd zie ik hem steeds minder verdedigen.

Di Maria is natuurlijk een topspeler die het de verdediging van Barca altijd wel op een of andere manier in problemen brengt. Maar Real heeft altijd topspelers dus moet Barca altijd geconcentreerd blijven.

Dit Barcelona gaat een pak slaag krijgen in Bernabeu denk ik. Real is wel sterker op dit moment. We zagen de kwetsbaarheid van de verdediging al in Madrigal en bij Malaga. En het werd al helemaal duidelijk in Parijs.

18 oktober 2014 om 22:04

real madrid heeft pakslaag gekregen van real sociadad man. 9 tegendoelpunten voor real en 0 voor barca. Lijkt erop dat barca meer kans maakt dan om te winnen he. Real madrid is ook de favoriete ploeg van messi om tegen te scoren hahah. Barca wint

18 oktober 2014 om 22:06

Zegt niets die tegendoelpunten. Villareal had er 3 kunnen maken. Kreeg grote kansen maar maakte ze niet, zelfde gold voor Malaga. Dat kreeg ook de beste kansen. Snap dus niet wat je praat.

18 oktober 2014 om 22:07

En daarbij is Sociedad baskerland. Ik weet niet of je dat weet? Maar die ploegen geven altijd extra tegen Real. Waar Real het dan vaak moet afleggen fysiek. Tegen Barca zal dat niet het geval zijn.

18 oktober 2014 om 22:11

Hoe kunnen tegendoelpunten nou niks zeggen, er wordt gezegd dat de primera division geen tegenstand bied en dat daarom Barca 0 tegengoals heeft. Moet je nagaan hoe dramatisch die verdediging van Real is als die al 9! tegen hebben gekregen.

Je kan toch niet serieus beweren dat de verdediging van Real beter bezig is dan die van Barca.

18 oktober 2014 om 22:13

Houd je smoel toch, Villareal had tegen Barça welgeteld één kans verder bakten ze er werkelijk niets van.

18 oktober 2014 om 22:14

Sociedad en Bilbao knallen er tegen Barca ook altijd vol op en winnen best vaak, Real heeft het juist relatief makkelijk met Sociedad en volgens mij ook met Bilbao.

18 oktober 2014 om 22:14

Omdat Villareal de 100 % kansen er niet in schoot en hetzelfde deed Malaga. Dat gebeurd normaal gesproken wel. Dat zijn de enige 2 wedstrijden tot nu toe waarvan ik echt van denk, hmm lastig. De rest waren allemaal makkelijke wedstrijden. Straks de classico en iets daarop uit Valencia. Maak je maar op voor wat nederlagen.

En het was vrij duidelijk bij de 1e echte klasse tegenstander. 3 goals tegen in Parijs.

18 oktober 2014 om 22:14

Kijk maar even de samenvatting terug vriend. Wel meerdere kansen.

18 oktober 2014 om 22:15

Ben je serieus? Zegt niets?? Het zegt erg veel hoe wankelend een verdediging is. En kijk dan wat voor onzin je praat man. Villareal had er 3 kunnen maken. Had Had als als. Als Sociadad alle kansen tegen real had benut dan was het 7-2 in plaats van 4-2. Zeer domme reactie van je.

18 oktober 2014 om 22:15

Nee dan weet je niks van La Liga. Osasuna, Sociedad, Bilbao geven 10 x meer tegen Real dan tegen Barca. Dit komt omdat de haat groter is tegen Real dan tegen Barca. Daarom heeft Real het altijd moeilijk in die uitwedstrijden.

18 oktober 2014 om 22:16

Gewoon matige verdediging klaar. We gaan het binnenkort wel zien uit bij Real en in Mestalla.

18 oktober 2014 om 22:17

Je zegt het zelf Barça verliest tegen een klasse tegenstander, en als je de wedstrijd niet eens volgt maar gewoon een samenvatting kijkt kan ik je al helemaal niet meer serieus nemen.

18 oktober 2014 om 22:19

Ik kijk meer wedstrijden dan jij vriend. Dat is 1 ding wat zeker is. Zeker op Spaans voetbal gebied.

18 oktober 2014 om 22:21

Wat loop jij nu te zeggen? Dus tegen Barça geven ze volgens jou 10% maar bij Real 100%, klopt letterlijk niets van, ze willen tegen elke tegenstander zo veel mogelijk punten pakken. Denk je dat ze echt niet alles gaan geven tegen Barça omdat ze niet echt een haat dragen jegens Barça?

18 oktober 2014 om 22:24

Ze geven tegen Real veel meer, ploegen als Bilbao, Sociedad en Osasuna ( nu segunda). Daar in tegen geeft Espanyol weer veel meer tegen Barca.

18 oktober 2014 om 22:41

Kijk de cijfers er anders eens op na:

laatste 8 wedstrijden in Bilbao voor Real:
6x real
1x gelijk
1x Bilbao

Laatste 5 in Sociedad voor Real:
4x Real
1x gelijk

Laatste 8 wedstrijden in Bilbao voor Barca
3x Barca
4x gelijk
1x Bilbao

Laatste 5 in Sociedad voor Barcelona
3x Sociedad
2x gelijk

Als je zovaak en zoveel kijkt als jij beweert dan moet je beter opletten.
Dan zie je dat hoewel de passie misschien groot is tegen Real ze er tegen Barca ook vol op klappen, bovenstaande feiten bevestigen dat.

18 oktober 2014 om 22:52

Real Sociedad - Real Madrid 4 - 2
Real Sociedad - Real Madrid 0 - 4
Real Sociedad - Real Madrid 3 - 3
Real Sociedad - Real Madrid 0 - 1
Real Sociedad - Real Madrid 1 - 2
Real Sociedad - Real Madrid 1 - 2
Real Sociedad - Real Madrid 2 - 2

Athletic Bilbao - Real Madrid 1 : 1
Athletic Bilbao - Real Madrid 0 : 3
Athletic Bilbao - Real Madrid 0 : 3
Athletic Bilbao - Real Madrid 0 : 3
Athletic Bilbao - Real Madrid 1 : 0

Dit waren de uitslagen. Ik heb ze allemaal gezien, en alle wedstrijden waren erg lastig voor Real en deed bijvoorbeeld de 0-3 echt niet vermoeden dat het gemakkelijk was. De clubs geven nou eenmaal meer tegen Real dan tegen Barca. maar waarschijnlijk heb je geen van deze wedstrijden gezien. Kan me nog een wedstrijd herinneren van een aantal jaar geleden dat Bilbao dik achterstond maar toch de mauwen opstroopte en iedereen onderuit trapte van Real. Dat doen ze tegen Barca nooit. De haat bij deze clubs en die in Pamplona zijn veel groter tegen Real dan tegen Barca.

18 oktober 2014 om 22:58

Hij heeft het over de laatste 8 in Bilbao je kopieert en plakt er 5. Catalonia heeft je zwaar geownd. Hij heeft laten zijn dat de laatste wedstrijden Bilbao en Sociadad veel beter hun best deden tegen barca dan tegen real.

18 oktober 2014 om 23:00

Waarom zouden we over de laatste 8 oordelen? Dan kan je ook wel over de laatste 10 doen. Dan heb je er weer een overwinning van Bilbao bijzetten. Man wat heb jij een dramatisch niveau zeg.

18 oktober 2014 om 23:03

Nou doe dan eens de laatste 10 en laat zien dat Sociadad en Bilbao beter hun best deden tegen real dan tegen Barca. Want dat is nou eenmaal je punt toch?

18 oktober 2014 om 22:11

Heb je een nachtmerrie opgelopen? Ik zie je constant denigrerend schrijven over Barça, maar wie staat er al bij al op plaats 1?

Tegen Parijs lag het vooral aan de keeper, maar dat jij de wedstrijd niet volgt en je mening baseert op een teletekstverslag tja daar kan ik weinig aan doen, sowieso hoef je je niet te schamen als een PSG tegen je scoort, een Real Sociedad daarentegen is véél zwakker.

18 oktober 2014 om 22:18

Valencia komt wel weer dichterbij morgen waarschijnlijk Volgende week staan ze allemaal dichter bij elkaar na een overwinning van Real.

De verdediging was erg matig hoor in Parijs. Die goal van Verratti is gewoon heel slecht verdedigd. Hoe kan je zn kleine man nou laten koppen. Zelfde geldt voor de goal van Matuidi. Totaal geen rugdekking daar achterin. Dus ik denk dat jij niet hebt gekeken vriend. Ik kijk alle liga wedstrijden bijna, zelfs als almeria tegen granada speelt. Weet dus meer over het spaanse voetbal dan jij.

18 oktober 2014 om 22:38

Hoe gaat Valencia morgen op 1 staan dan? Ze staan 5 punten achter op Barcelona. Ik zou het heel knap vinden als ze in 1 wedstrijd, 5 punten behalen.

18 oktober 2014 om 22:53

Wie zegt dat?

19 oktober 2014 om 00:19

Je denkt alleen dat je veel weet maar dat is niet zo.
Je kijkt dan misschien wel meer voetbal maar dat zegt niet dat je er verstand van hebt . Jij bekijkt dingen maar van 1 kant en dat maakt je voetbal verstand heel beperkt eigenlijk.
Je maakt zoveel belachelijke opmerkingen dat het gewoon lachwekkend is.
Ten eerste noem je dat real verslagen word door sociedad omdat ze altijd iets extra's brengen tegen real. Nou ga ze dat maar vragen .dan lachen ze je keihard uit. Die willen net zoals elke andere ploeg elke wedstrijd winnen. Al is het real of barca dat maakt ze geen moer uit. Dat soort dingen leeft meer bij het volk/supporters en publiek.
Daarna durft je ook nog te suggereren dat alle clubs meer geven tegen real dan tegen barca. Weer zo'n belachelijke mening waar je een feit van wilt maken.
Ik denk dat alle clubs en spelers het speciaal vinden om van beide te winnen.
En als je dan toch 1 club kiest waar clubs iets extra's tegen brengen dan is het barca wel. Bijna elke tegenstander van barca past zich aan en doet aan smerig anti/countervoetbal.
Maar dat heb je vast niet opgemerkt met je beperkte manier van dingen zien.
Als mensen al alleen kijken naar je reacties die je plaatst dan zijn dat vrijwel altijd anti barca reacties.
Blijf maar vooral denken dat je alles weet joh en dat je oh zo neutraal en objectief bent. Maar je reacties/comments/posts zeggen wel genoeg.
Je hebt maar een beperkt voetbalverstand.

Ontopic: Vond barca niet slecht beginnen maar daarna wisten ze het echt niet meer toen eibar met 11 man in z'n eigen 16 stond. Het moest echt weer van messi en neymar komen vandaag en die hebben ons ook de punten bezorgd. Achterin stond het goed maar op de cruciale momenten gaf barca weer enorme kansen weg. Ik hoop dat de versterkingen en de andere verderdigers beter in vorm zijn en scherper zijn.verdediging. Zoniet dan heb je eigenlijk nog steeds een zwakke verdediging die elke counter ploeg pijn kan doen.
Het was ook lastig om tegen zo'n counter en anti voetbal ploeg zoals eibar maar het is maar eibar. Wat als real dit gaat doen? Wat als chelsea dit gaat doen? Dan zie ik ze er al helemaal niet langskomen.
De cl en classico word nog wat. Barca heeft heel wat te bewijzen.
Ondanks dat ze eerste staan denk ik toch dat we nog lang niet op het niveau zitten waar je met deze spelersgroep eigenlijk moet zitten.
Het is te hopen dat als suarez mag spelen en over een jaar iedereen is ingespeeld dat we dan eindelijk weer een team hebben die elke tegenstander elke keer gewoon kapot speelt.
Er is gelukkig weer hoop met neymar en suarez en de andere versterkingen die goed hun best doen maar barca is er nog niet!
Maar dit gaat iig de goede kant op.

19 oktober 2014 om 00:54

Er is er hier maar 1 die vanuit 1 oogpunt kijkt en dat ben jij met je Barca. De ploegen uit Baskenland zullen altijd meer geven tegen Real dan tegen Barca. Als je dat niet eens weer snap ik niet waarom je de Liga volgt. Het publiek heeft de haat tegen Real en vele spelers ook. Jij zegt niet bij de spelers. Nou volgens mij voetballen er bij Bilbao toch elf basken. Haha. Jij weet niks van het Spaanse voetbal dus. En die clubs winnen liever van Real dan van Barca geloof mij maar. En Espanyol wint liever van Barca dan van Real. Zo is het nou eenmaal met bepaalde clubs. Ik begrijp misschien wel waarom je dat niet weet omdat je toch alleen maar naar Barca kijkt. Al dan niet via livescore of wat dan ook.

18 oktober 2014 om 22:27

Hou jij je maar bezig met Sevilla draak.

18 oktober 2014 om 22:57

aangegeven.

18 oktober 2014 om 23:55

Dat je zelfs hier word uitgelachen door real fans is serieus lachwekkend hahah zegt al genoeg

19 oktober 2014 om 00:56

Heb je het tegen mij of tegen Arbeloa?

19 oktober 2014 om 11:59

Volgens mij ben jij de gene die word uitgelachen dus ja tegn jou.

18 oktober 2014 om 22:41

@sevillafcdaak

De vorm van de dag gaat de doorslag geven. Deze wedstrijd staat op zich zichzelf, zowel Barcelona als Madrid heeft aangetoond dat het ondanks een wat mindere vorm de partij weet om te zetten in de winst.

19 oktober 2014 om 00:38

Beste Sevillano,
Voor iemand die beweerd dat hij meer Spaans voetbal kijkt dan menigeen hier op VZ mag je wel iets doen aan je algemene kennis.
Het is geen Baskerland, maar Baskenland. Of Euskadi, als je het helemaal goed wilt benoemen.
En El classico is gewoon El clasico.
Als je de laatste jaren kijkt naar de uitslagen van Real tegen Baskische ploegen en deze vergelijkt met de uitslagen tussen Real en de Andalusische clubs dan heeft Real het moeilijker met clubs uit zuid Spanje. Ik geef je wel gelijk dat Basken en Catalanen (niet Espanyol, want dat is een satellietclub van Real) altijd vol voor gaan tegen Real.

19 oktober 2014 om 00:58

Die uitslagen zeggen niet zoveel. Veel nipte overwinningen waarbij Real tot het uiterste moest gaan. Die wedstrijden moet je hebben gezien. Baskenland, 1 spel foutje en je koppelt het meteen aan dingen. Zou eens op letten of jij 1 foutje maakt binnenkort man man man.

19 oktober 2014 om 01:25

Maak je niet druk. Ik verbeter je alleen. Je tikt telkens Baskerland maar dat zal je nu waarschijnlijk niet meer doen.
Ook ik beschouw mijzelf als een kenner van Spaans voetbal en ook maak fouten. Daar leren we alleenaar van.

19 oktober 2014 om 10:45

Weet je wel hoe zielig jij bent Sevilla fan?

Het is niet zo dat Baskische en Andalusische clubs meer inzet tonen tegen Real Madrid dan tegen Barcelona.

Heeft dat niet gewoon met het speltype van de clubs tegen over elkaar te maken?

Barcelona heeft gemiddeld 65%, zo niet hoger balbezit en het komt puur door de matige verdediging dat Barcelona veel goals tegen kreeg voorgaande seizoenen. Met Pique die te langzaam is en Mascherano te vaak verkeerd gepositioneerd stond/staat.

Barcelona heeft controle over alle wedstrijden.

Tegen Real heb je altijd meer kans. Tegenstanders zetten zelfs druk in Bernabeu omdat ze voelen dat ze kans hebben tegen Real Madrid. Real heeft in topwedstrijden niet zo veel balbezit dat ze dan de wedstrijd kunnen controleren. Zit niet in het aart van het beestje. Tegenstanders met kwaliteit zetten dan druk tegen Real waaruit Real niet vaak onderuit kan komen. De reden dat Real Madrid dan vaak scoort is omdat de tegenstanders domweg de bal inlevert, en dan ben je kansloos tegen Real Madrid.

Barcelona is toch licht favoriet in Bernabeu, mits iedereen zijn topvorm haalt met Bartra en Mathieu achterin en Rakitic en Mascherano en Xavi op het middenveld, dan kan dit een serieuze afslachting worden met Barcelona die de wedstrijd controleert, verdedigend dan sterk staat. En Xavi in topvorm die de bal kan afleggen op Messi, Neymar, Suarez en Alves, dan gaat Barcelona vermoedelijk winnen.

Maar Real Madrid is extreem goed in de omschakeling en als we niet of nauwelijks de bal inleveren, dan gaat Barcelona winnen.

8 wedstrijden 0 tegendoelpunten. Dit is de beste verdediging van spanje zonder twijfel. Maar wat was Messi toch weer een baas zeg, al het gevaar kwam van hem. Hij s de beste aller tijden. ballon dor nummer 5 komt eraan. Volgende week tegen real record verbreken en wedstrijd stilleggen. hahaha

18 oktober 2014 om 22:06

Wat een scorebord analyse man, eibar was in de eerste helft gewoon 2x een op een met de keeper, pique speelde waardeloos.

18 oktober 2014 om 22:11

meer alves pique moest 2 mans werk doen normaal doet Rakitic dat voor Alves maar vandaag speelde Xavi

18 oktober 2014 om 22:24

Dat klopt ja, maar dat weet je met Alves, nog steeds was Pique niet erg overtuigend, opbouwend ging Barca ook een keer de mist in, wat voor jullie toch wel noemenswaardig is. Ik denk overigens wel dat Barca de Clasico wint, het middenveld van Real bezit geen controleur of een breker, tenzij Illarramendi speelt maar dat is toch niet zo. Als Barca ruimte krijgt heb je gewoon een ongelofelijk groot probleem.

18 oktober 2014 om 22:18

vilareal 0 gehoude en malaga 0 gehouden. Real madrid in de competitie alleen al 9 doelpunten tegen. Hou toch op man. Real sociadad??

18 oktober 2014 om 22:20

Villareal genoeg kansen. Malaga zelfde, kwam Barca heel goed weg. Real Sociedad uit kan je gewoon verliezen als Real zijnde netzoals Bilbao uit of Osasuna uit die nu uit de Liga zijn.

18 oktober 2014 om 22:37

Ik kan jou gebrek aan intelligentie echt niet geloven. Je spreekt jezelf zo tegen. Als Real wel gewoon kan verliezen van Sociadad waarom kan Barca dan geen kansen weggeven aan Villareal of Malaga. Zo vorschut zet je jezelf.

18 oktober 2014 om 22:42

Waar zeg ik dat ze geen kansen kunnen of mogen weggeven? Ik zeg dat ze goed wegkwamen uit bij die ploegen. Lees eens beter

18 oktober 2014 om 22:53

En dus dan komen we nu terug op het beginpunt dat Barca dus de beste verdediging heeft van Spanje. Dat was het hele punt en jij kwam dus ineens met slappe argumenten over Villareal en Malaga en ik met jullie 9 tegendoelpunten en onze 0 tegendoelpunten. En je zegt dat ze goed wegkwamen bij die ploegen, in ieder wedstrijd komt een ploeg goed weg om meer tegendoelpunten te krijgen. Net zoals real sociadad met 6-2 had kunnen winnen.

18 oktober 2014 om 22:55

Waarom spreek je over jullie? Ik ben geen Real fan. Ik ben La Liga kenner. En Barca heeft gewoon een matige verdediging. Zullen we straks wel zien in Bernabeu en even later in Mestalla.

18 oktober 2014 om 23:01

Je bent dan of stiekem een real fan of een zware barca hater. Leg dan uit waarom Barca een matige verdediging heeft en welke clubs in La Liga op dit moment een betere verdediging hebben en graag ook waarom. Haha dit zal grappig worden.

18 oktober 2014 om 23:07

Ik ben Sevilla fan, voor altijd. Niks Real. Niks Barca. Mijn haat is alleen tegen Barca wel groter dan tegen Real aangezien Barca 10 x vaker de scheidsrechter mee heeft dan alle andere clubs. In ieder geval de laatste wedstrijden tegen ons wel steeds.

Barcelona heeft gewoon een matige verdediging. Alves wordt al ouder en is gewoon niet snel genoeg en niet wendbaar genoeg. Aanvallend is die prima. Alba is wel oké maar niet meer dan dat. Stapt vaak als een dwaas in. Azp had naar Barca moeten gaan i.p.v Alba. Veel beter die jongen. Al ging hij er vandaag ook als een dwaas in, maar hij is beter dan Alba op beide flanken trouwens kan die ook nog eens spelen. Pique is gewoon een dramatische verdediger. Zonder Puyol is die niks meer. 1 tegen 1 situatie is die gewoon zo slecht, barca onwaardig. Mathieu is een leuke breedte versterking zelfde geldt voor Vermaelen. Er staat geen 1 topper achterin. Bravo is gewoon een degelijke doelman, goed genoeg voor Barca. Dit Barca gaat daarom nog wel vee tegengoals krijgen. Ze hebben pas 2 redelijke wedstrijden gehad in La Liga met Villareal en Malaga uit. Daar was de zwakte meteen zichtbaar. Villareal kreeg een aantal goede kansen die er bij een volgende club wel in gaan, zelfde gold voor Malaga dat verdiende om te winnen op die doordeweekse avond.

Met Real en Valencia uit binnenkort voor de boeg verwacht ik wel veel tegengoals. Bilbao, Sevilla, Atleti etc. moet Barcelona allemaal nog naar toe dus de zware wedstrijden krijgen ze nog wel en daar krijgen ze zeker de goals tegen. Tegen de enige top tegenstander van een nog hoger niveau dan Villareal of Malaga kregen ze er meteen 3 tegen,. Dat lag niet helemaal aan de doelman maar ook aan de verdediging, vooral de goal van Matuidi.

Wil je nu even je mondje dichthouden en je hier even een tijdje niet meer vertonen? Doe maar eerst even ervaring op over La Liga.

18 oktober 2014 om 23:27

Dat je Pique dramatisch noemt bewijst weer dat je geen La Liga kenner bent want hij doet het op dit moment prima. Maar je hebt het belangrijkste deel van mijn vraag niet beantwoord. Welke club in Spanje heeft dan de beste verdediging en waarom. Kom op je kan het met al die zogenaamde La Liga kennis!! hahha

19 oktober 2014 om 00:03

Typisch barh weer... Iemand zegt dat iets van Barcelona niet perfect is ( in dit geval de verdediging) en diegene is meteen een hater! Echt grappig dat jij dan anderen kinderachtig kunt noemen, terwijl je zelf de grootstw famboy bent, en als eerst met je vingertje naar iemand anders wijsr. Je reageert bijna niet inhoudelijk op het berocht van sevilladraak, alleen praat je er heel de tijd omheen. ..

19 oktober 2014 om 00:16

ow nee he de ergste procovateur gareth.bale is er weer. Je weet weer niet waar het over gaat. We hebben het over de verdediging van Barca en dat die de beste is van Spanje. Wat is daar fanboy achtig aan. Als ik aan hem vraag welke verdediging dan beter is dan durft hij mij geen antwoord te geven. Eerst lezen voordat je zomaar dingen gaat roepen. Dat doe je wel vaker niet net zoals je wedstrijden niet kijkt en dan reacties plaatst alsof je het wel hebt gezien. Haha net zoals vorige keer toen je tijdens live meepraten zei dat je de 1e helft had gemist en vervolgens doet alsof je de hele wedstrijd hebt gezien. Die was wel erg he als je eerlijk bent.

19 oktober 2014 om 00:58

Barh jij bent de grootste provocateur hier op vz samen met Hierro

19 oktober 2014 om 01:02

Pique doet het nu tegen de mindere tegenstanders uit La Liga leuk. De afgelopen 2 seizoenen was die dramatisch. Sowieso is die 1 tegen 1 dramatisch. Iedereen weet dat. Als je dat niet weet vraag ik me af of je wel eens een wedstrijd van Barca kijkt. Atleti heeft de beste verdediging van de hele Liga. Het centrum zou in de basis staan bij Barca evenals misschien wel Juanfran. Daarnaast ben ik meer onder de indruk van Ramos en Pepe die verdedigend beter zijn dan wat er bij barca staat. Ondanks ze nu meer tegentreffers hebben tot nu ttoe. Maar tegentreffers komen niet altijd alleen door de verdedigers. Dit is mijn mening.

19 oktober 2014 om 04:36

Ik geniet echt van al jullie reacties. Sevilladraakje, bagger en nog wat. Vooral op zo'n zaterdagavond zie je pas goed wat voor onzin er op vz geschreven wordt. Het is echt te kansloos voor woorden en kinderen van 10 vinden het nog kinderachtig. Maar ga zo door, ik vermaak me wel😂

18 oktober 2014 om 22:08

Hahahahaha en real heeft de beste aanval we hebben tegen Psg gezien hoe Barca was. En real verloor in het begin van het seizoen bij real is mog even inkomen en daarna draaien ze pas. Real gaat domineren Modric Kroos James Benzema en dan hebben we ook nog Ronaldo en Bale. Owja Isco hebben we ook nog.

18 oktober 2014 om 22:16

En dat is dus het probleem van Real. Modric Kroos en James tegelijkerdtijd is te aanvallend. Wie gaat er verdedigend werk doen dan? Ik zeg niet wie dr gaat winnen want ze zijn beide in vorm. Hopen op een mooie clasico dan.

18 oktober 2014 om 22:26

Daar heb je inderdaad gelijk in. Ze hebben geen waardige vervanger voor Alonso. Die missen ze zo erg bij Real.

18 oktober 2014 om 22:32

Nou Modric en kroos en zelfs Bale en James verdedigen.

18 oktober 2014 om 22:42

Toch missen ze Xabi.

19 oktober 2014 om 03:34

@Gareth.Bale hou alsjeblieft je mond man. Ik was opeens een "trol" omdat ik Messi beter vind dan Ronaldo. Ga nou niet heilig spelen of kom met excuses

Waarom duurde het net als bij real vandaag zo lang voor dat het artikel geplaatst werd???
On: Jammer, maar waarschijnlijk wel terecht gezien de reacties bij het meepraten en de logica.
Sierd de vos heeft me weer flink laten kotsen. Het slakkenslijm liep uit z'n mondhoeken met als hoogtepunt dat hij het bijzonder vond dat messi in staat is records te breken maar daarnaast ook nog corners neemt!!!
......

18 oktober 2014 om 22:09

Inderdaad siert de vos is een verschrikkelijke commentator, hij is nooit objectief en zit alleen maar messi, barca en atletico de hemel in te prijzen. Zelfs in de europa league is hij voor de ploeg die van het iberisch schiereiland afkomstig is. Weet misschien veel van la liga, maar weet verder niks van voetbal af. Een wedstrijd gaat om het voetbal, niet om de commentator. Ik erger me dood aan siert

18 oktober 2014 om 22:15

Behoorlijke calimero reactie, dat hij Ronaldo's gemiddelde tov Messi's onterecht ophemelt is dan natuurlijk wel weer goed?

18 oktober 2014 om 22:19

Het is niet onterecht, dat is het verschil.
En heb geen idee wat dat calimero gedoe is btw.
Je kan het wel gaan ontkennen maar je weet heel goed waar ik het over heb. Ook niet-realfans zien het hier op VZ. Met ontkennen zet je jezelf voor joker.

18 oktober 2014 om 22:24

Tuurlijk is het onterecht als hij Cristiano's gemiddelde vergelijkt met dat van Messi's hele loopbaan, het is veel eerlijker als je zijn gemiddelde pakt van sinds Ronaldo bij Real zit, dat is dezelfde periode,anders moet je ook Ronaldo's hele loopbaan erbij pakken.
Maarja dan is het verschil niet significant en valt er weinig op te hemelen.

18 oktober 2014 om 22:30

Ik ben geen real fan Catalonia, maar het valt gewoon ongelofelijk op dat Siert de Vos zelden of nooit onpartijdig is, zelfs niet in de Europa League. Ik vind het ergerlijk dat een commentator zichzelf steeds zo in het middelpunt van een wedstrijd plaatst met zijn favoriete team of speler. Een commentator moet in mijn ogen een wedstrijd becommentariëren en analyseren, en niet je eigen mening opdringen, wat dat is wat Siert de Vos doet, als je voor Barca of Atletico bent kan je je misschien enigszins in zijn mening vinden. Maar als je objectief bent of real-fan wordt je er gek van.

Ik wil nog eens benadrukken dat ik geen favoriet team heb in Spanje, en ik vind Messi een geweldige speler, die ook bij mijn favoriete spelers staat.

18 oktober 2014 om 22:40

Ik vatte verkeerd op wat je bedoelde. Dacht dat je het over een relevant/actueel gemiddelde had, maar het is weer tijd voor geschiedenisles zie ik.
Jammer dat je zoiets duidelijks ontkent, want als iets niet over barca gaat ben ik het best vaak met je eens.

18 oktober 2014 om 22:46

Ik vind Sierd ook meer tegen Real dan Barca eerlijk gezegd, alleen niet zo extreem als hoe jij afschildert. Als hij zo gooooooooooool ging bij een Barca goal en dan goal Ronaldo.... dan was het extreem duidelijk bv.

Je merkt dat Sierd een overduidelijke voorkeur heeft voor Atletico en voor de rest vooral fan van de hele Messi vs Ronaldo discussie.
ook gaat hij overdreven los bij mooie doelpunten, soms te maar extreme clubvoorkeur valt me nooit echt op, hij heeft het 99% van de tijd toch over restaurants, chicks, roddels en andere randzaken.

18 oktober 2014 om 22:49

@ tpqr,

Ik vind Sierd wel chill op momenten, in een duel als Osasuna vs Barca/real waar je het soms na 20 minuten gespeeld is vind ik zijn verhalen en enthousiasme wel fijn, 100x liever Sierd dan Theo Rijtsma.

Nou moet hij in grote duels wel indimmen natuurlijk, bij een c finale of classico zit ik er echt niet op te wachten.meestal compenseren ze hem dan ook met de Mos of Kieft.
Maar Sierd is volgens mij sowieso een hate him or love him type.
Hou je een poll met populairste en meest irritante commentator dan eindigt hij bij beiden bovenaan.

18 oktober 2014 om 22:49

Dat laatste wat je noemt is trouwens ook niet zo leuk meer. In het begin was het wel lachen en ik heb ook genoten van hem in VI oranje, maar nu mag hij wel een keer met een normaal wedstrijdverslag komen vind ik.

18 oktober 2014 om 23:09

Een wedstrijd tussen Osasuna en Real is nooit gespeeld. Zelfs niet bij een 0-5 stand.

18 oktober 2014 om 23:23

Jaa Osasuna is eigenlijk niet het beste voorbeeld inderdaad maar je snapt mijn punt mbt Sierd

18 oktober 2014 om 23:24

Haha Catalonia ik respecteer altijd jou mening maar dat doet sierd juist. Je moet is horen als Messi scoort: Goaaaaaaaaaaaaaaaaa goaaaaaaaaaaaal Messi. En bij Ronaldo: goaaaal Ronaldo hij doet het weer. Als Messi scoort hoor je sierd altijd schreeuwen.

18 oktober 2014 om 23:24

In de classico vind ik juist Sierd geschikt met zijn Ratatata en koekoek.
Maakt de wedstrijd spannend en zijn Gooooaaaal is awesome doordat komt meer hype en soms moet ik lachen als hij over random dingen praat zoals Selena Williams haar reet of Arda Turan's vriendin is gewoon chill.

Zeer goede overwinning Messi had er weer 3 of 4 kunnen maken. Maar volgens mij is het voorbestemd om in Madrid het record van La Liga te gaan verbreken. Ik hoop dat het hem lukt. Al maak ik me wel zorgen over de snelheid van Real voorin en dat hun heel makkelijk scoren, en Barcelona veel ruimte weggeeft ik verwacht eigenlijk een zelfde wedstrijd als tegen Psg.. Real op de counter tegen Barcelona (al zullen ze in het begin vast en zeker druk geven op de verdediging van Barcelona die ondanks 0 tegen goals kwetsbaar is).

dani alves 7,2??? grap een van de slechte van het veld. 2de helft was duidelijk beter dan de 1ste bravo neymar iniesta messi masch alba xavi hebben de 2de helft allemaal goed gespeeld. roberto was matig pique toch op belangrijke momenten te onzeker. Al vind ik hem wel echt een goede verdediger.

Even een vraagje voor de sport1 kijkers. Heb sinds kort sport1 en die Sjierd de Vos moet helemaal bij een doelpunt van Barca schreeuwen alsof het een wereld doelpunt is in de CL finale. Doet hij dat gewoon altijd of alleen bij Barca, want dat geschreeuw is erg vervelend.

btw goede overwinning gezien van barca 1e helft was wat magertjes maar 2de helft was goed. En nog steeds de null, al zal daar volgende week wel verandering in komen denk ik. Meest scorende team tegen team met 0 tegendoelpunten. Ik kijk er al naar uit.

18 oktober 2014 om 22:09

Wen er maar aan. Sterker nog niet alleen sierd maar alle verslaggevers bij sport1 gaan spontaan debiel doen wanneer barcelona al een gewone steekball geeft.
Ik hoop daarnaast niet voor je dat je realfan bent, want ik ben dat wel en je zult snel genoeg merken dat sport1 real alles misgunt wat er te misgunnen valt.

18 oktober 2014 om 22:10

Hij doet voor alsof die voor Atleti is, maar heel de redactie bij Sport 1 is Barca. Vaak zitten daar ook Ten Cate, Ronald de Boer etc, dat is allemaal Barca volk. Alleen De Mos is meer richting Madrid kant. Wel hebben ze overigens allemaal sympathie voor Atleti. Maar als Messi 3 keer scoort praten ze er 1 uur over en als Ronaldo dat doet of een Mandzukic of een Bacca/paco dan praten ze er 5 minuten over.

18 oktober 2014 om 22:14

Sport1 is sowieso een beetje pro barca. Emiel heeft bijvoorbeeld een hekel aan alles wat met real te maken heeft. Daarnaast is Sierd een grote Atletico fan.

18 oktober 2014 om 22:21

Ja maar Sierd is ook voor Barca. Niet alleen voor Atleti

19 oktober 2014 om 04:49

Als je voor atleti bent, ben je tegen real Madrid. Vandaar zijn voorkeur voor barca als het gaat om de rivaliteit tussen barca en real Madrid.

Wat keepte Irureta een geweldige een geweldige wedstrijd. Door hem had Messi in de eerste helft een hattrick gemaakt. Verder een goede wedstrijd, alleen moet dat afronden echt veel beter. 26 schoten op doel en maar 3 goals is erg mager. Vooral met deze aanval. Het hadden er makkelijk 7/8 kunnen zijn. Waarvan Messi er makkelijk 4 had kunnen maken. Al had Eibar ook 2 100% kansen. Eentje heel goed gekeept door Bravo en de ander met veel geluk (of pech) naast gewerkt.

Maar goed, het belangrijkste zijn de 3 punten en nog steeds geen tegendoelpunt in La Liga en Neymar en Messi, wat een heerlijk duo zeg. En Messi nog 2 goals en dan is hij topscorer aller tijden in La Liga. Wat zou het heerlijk zijn als dat tegen Real in het Bernabeu gebeurt!

Kom maar naar madrid cr7 gaat pessi leren. ik denk 6-0 4x ronaldo 2x bele.

18 oktober 2014 om 22:08

Je kan niet eens goed spellen man, zegt genoeg over je mening, 6-0 kan nooit

18 oktober 2014 om 22:11

Ja, want er is een verband tussen iemand's mening en taalkunde..zegt vooral veel over jou denk ik.

Volgend weekend wordt de competitie al beslist. Barca gaat winnen in Madrid.

18 oktober 2014 om 22:08

Volgend weekend schuift alles weer bij elkaar. Sevilla, Real, Valencia, Barca.

Heerlijke wedstrijd en het blijkt dat Ze kunnen wisselen met mascerano
en busquets kunnen wisselen masce krijgt van mij een lichte voordeel

Verdiende overwinning van Barca, al vond ik de 1ste helft niet zo goed.
Met de inbreng van Iniesta veranderde de wedstrijd en ging Barca beter spelen.
Ben benieuwd naar volgende week, het wordt een moeilijke wedstrijd, want Real is ook sterk bezig.
Toch heb ik vertrouwen, Messi zal een grote plaag zijn voor Real, hij is niet van de bal te zetten, en zal meters maken met de bal aan de voet, en zo de organisatie van Real ontregelen.
Neymar ook heel sterk bezig, kan al niet wachten tot volgend weekend.

ik hoop dat Barca met deze opstelling start tegen Real.

Bravo
Alves
Pique
Mathieu
Alba
Busquets
Mascherano
Iniesta
Messi
Suarez
Neymar
18 oktober 2014 om 22:27

Denk jij dat serieus? Ramos Pepe zijn geen verdedigers als Sevilla Levante die zijn allemaal bang voor Messi die laten ze zich gewoon passeren door Messi. Ik zet mij geld in oo Real daar ben ik zeker van.

Kroos James Modric we gaan eindelijk domineren op het middenveld.

18 oktober 2014 om 22:32

Messi laat Ramos alle hoeken van het veld zien, elke Clasico weer.

18 oktober 2014 om 22:40

Elke clasico ja ben je de laatste clasico vergeten ?

18 oktober 2014 om 22:47

In de comp werd het toch 3-4

18 oktober 2014 om 22:47

Grapjas, weet je wel hoeveel doelpunten Messi tegen Madrid heeft gescoord? 21!

Weet je dat Ramos in nagenoeg ELK van die wedstrijden mee heeft gedaan?

Graag wat meer respect voor de speler die de topscoorder van de Classico is, met 3 doelpunten meer dan de grote Di Stefano.

En wie gaat het La Liga record in Bernabeu evenaren? Is dat niet Messi?

Je bent vrij om je geld in te zetten op Real, maar gebruik wel een kloppende beargumentatie a.u.b.

18 oktober 2014 om 22:48

Ach, ben jij al die andere Clasico's vergeten? Of wil je ze nog terug zien?

18 oktober 2014 om 22:50

@tipi09, hij bedoeld de laatste Clasico dus de Copa finale toen werd het 2-1 voor Real.

18 oktober 2014 om 23:09

Er zijn genoeg clasico' s dat Ramos Messi gewoon had. Andersom natuurlijk ook. Maar ik denk gewoon dat Ramos en Pepe Messi tegen kan houden. Anders speelt Varane gewoon.

19 oktober 2014 om 01:33

Ga maar lekker je 2 centrale verdedigers op Messi zetten. Dan hebben we nog Suarez en Neymar die gevaarlijk zijn voor het doel en een Rakitic met een verwoestend schot.

Nou de eerste 8 wedstrijden zonder Suarez, 7 gewonnen 1 gelijk en geen tegendoelpunten.
Op het eerste oog goed toch maak ik me om een paar dingen zorgen, voornamelijk het klungelig weg geven van de bal op momenten lange ballen die goed vallen door concentratieverlies en dode spelmomenten. Aanvallend de trage omschakeling, afhankelijkheid van ingevingen en scheve voorzetten van Alves.

Die 0 gaan we niet houden tegen Real, ik hoop dat we er meer scoren, als we al winnen zou dat helemaal ideaal zijn dan zet je Real op 7 punten.

18 oktober 2014 om 22:22

Reken binnenkort maar op tegendoelpunten. Tegen Villareal en Malaga kwam Barca heel goed weg. Tegen PSG zagen we meteen de niet sterke verdediging. Zaterdag en iets daarop in Mestalla verwacht ik veel tegengoals.

18 oktober 2014 om 22:25

Ik ook maar niet veel, verwacht nog steeds dat Barca 'gewoon' kampioen wordt.

18 oktober 2014 om 22:27

Weet ik zo nog niet. Valencia en Sevilla haken straks wel af na een tijdje. Maar bij Real maak ik me zorgen om dat ze geen vervanger hebben voor Alonso. Die missen ze zo erg. Dat was vooral al zichtbaar uit bij Sociedad

Heerlijke wedstrijd en het blijkt dat Ze kunnen wisselen met mascerano
en busquets kunnen wisselen masce krijgt van mij een lichte voordeel

Misschien zijn ze klaar voor Real Madrid maar van het grote 'ons aller Ajax' gaan ze echt niet winnen hoor!

Een goede wedstrijd, waarin er aan beide kanten kansen zijn gemist. Uiteindelijk heeft Barça verdiend gewonnen. Is Messi dichterbij het record en heeft Bravo het record verbeterd.

Ben benieuwd welk middenveld et beter zal doen: Kroos, Modric en James of Rakitic, Iniesta en Busquets? Heb zo'n gevoel dat die van Real het beter zullen doen vooral doordat kroos en modric ontzettend goed spelen. Wat denken julie?

bravo
alves
mascherano
mathieu
alba
rakitic
buequets
iniesta
messi
suarez
neymar

En bij Madrid dit. Al hoewel je Isco in deze vorm er ook zeker in kunt zetten voor James en Varane voor Pepe of Ramos.

cassilas
carvajal
pepe
ramos
marcelo
modric
kroos
bale
james
ronaldo
benzema
18 oktober 2014 om 22:41

James is ook heerlijk in vorm.
1 goal 1 assist vandaag.

Off topic: Best grappig dat bij het vorige topic over real madrid 70% heeft gestemd op ''ja'' ze worden kampioen en bij dit barca topic ook heel vreemd

18 oktober 2014 om 22:51

stelletje schapen stemt gewoon op alles op ja, elke poll zie je dat de vraagstelling een bevestigend antwoord krijgt.

Barca heeft beste verdediging en real de beste aanval

Real Madrid zal winnen van dit Barcelona, al zeker als we met Ronaldo en Chica beginnen in de aanval.

Chicharito heeft fantastiche looplijnen en kan Barcelona daarmee enorm pijn doen, net als Ronaldo. Kroos, Modric en James kunnen ze bedienen.

Casillas©
Carvajal
Pepe
Ramos
Marcelo
James
Modric
Kroos
Bale
Chica
Ronaldo

Helaas is Ajax nog niet klaar voor Barcelona vrees ik. Hopelijk weet Ajax dinsdag boven zichzelf uit te stijgen maar ik durf er mijn hoop niet op te zetten. Eindelijk weer champions league wedstrijden in ieder geval

Die eerste goal was zo mooi. Zo simpel gespeeld, zo slim gezien. Schitterende bal van Messi, die zie je Xavi alleen geven.

Verder was dit een onnodig moeizame overwinning. Stel dat die Bask die bal achter het net had gelegd toen hij Bravo voorbij speelde, dan hadden we een andere wedstrijd gekregen. Veel eerder de wedstrijd op slot moeten gooien om de tegenstander geen idee te geven dat er wat te halen valt. Nu werden ze in leven gelaten en kwamen ze er uit op bepaalde momenten. Gewoon niet nodig, vooral niet tegen zo'n klein team. Je maakt het jezelf onnodig moeilijk op deze manier.

Man of the Match: Messi

18 oktober 2014 om 22:52

Dat zijn we wel gewend van Barça. Ze maken het zichzelf elke keer weer onnodig moeilijk. Het probleem zit 'm vooral bij het kansen afmaken dat gaat nogal vaak fout.

18 oktober 2014 om 23:02

In Suarez we trust

19 oktober 2014 om 00:15

Inderdaad, met Suarez moet het wel goedkomen.

Voor barca is de wedstrijd tegen ajax an other day at the office meer niet.
De kraker erna interesseerd ze veel meer.

Aardige overwinning, het leek een hele vervelende wedstrijd te worden nadat Eibar twee reuze kansen kreeg. Godzijdank presteerde die speler het om voor een leeg doel naast te schieten. Bizar was dat.

Eigenlijk kort nadat de niets toevoegende Sergi Roberto werd gewisseld zette Barcelona de wedstrijd op slot. Iniesta viel heerlijk in, speelde eindelijk weer een goede pot en maestro Xavi was helemaal fantastisch. Ik twijfel serieus of hij niet moet spelen tegen Real Madrid. Het kan verstandig zijn voor de balans, Real Madrid heeft namelijk totaal geen balans met hun aanvallende middenveld en Xavi speelt dit jaar echt briljant.

Leo was echt op dreef, had wel 3, 4 of zelfs 5 doelpunten kunnen scoren. Man o man, wat een pass ook op Xavi. Goeiedag zeg.. En Neymar, die jongen is zo goed. Hij is echt uitgegroeid tot de speler die ik jaren geleden in hem zag. Hopelijk vlamt hij volgende week in de Clasico. Barcelona is klaar ervoor, laat dat Madrid maar komen! Eerst Ajax, ik hoop op een galavoorstelling.

Vond eerste helft Barcelona niet zo geweldig spelen en ze gaven zomaar 2 mooie kansen weg aan Eibar, maar die hebben geen kwaliteit voorin om je even te straffen. 2-0 voor rust achter komen tegen Real bijvoorbeeld krijg je niet zomaar recht gezet. Hopelijk gaan ze dat tegen Real niet zomaar kansen weggeven, want die zijn in bloedvorm momenteel en het kan zomaar een vernedering worden voor Barcelona waardoor Real maar 1 punt achter komt te staan. Anders zou het prachtig zijn om 7 punten verschil te hebben met de gevaarlijkste tegenstander van La Liga. Ben persoonlijk een Barcelona fan, maar ik vind Real veel gevaarlijker, vooral in de omschakeling als ze beginnen te counteren wordt je zo afgestraft.

Neymar deed het weer redelijk goed, ben blij dat hij ook rust kreeg tweede helft na zijn mooie goal en assist.

Lekker dat Barça met 4 punten voorsprong naar Madrid kan afreizen en Messi daar een heel belangrijk record kan neerzetten. Real blijft na volgend weekend dus 2de of 3de en Barça kan al uitlopen tot 7 punten als Messi er 2 maakt en Neymar er ook 1 inlegt is de kans groot dat ze winnen maar ik gok op een 2-2 of 3-1 voor Real. Tenzij Messi op zijn beste niveau speelt maakt Barça zeker 2 of 3 doelpunten en wordt het weer een spektakel match zoals de laatste keer in Madrid.

In ieder geval zullen ze niet te veel moeten proberen om hun backs als vleugelaanvallers te gebruiken want met de snelheid van Ronaldo en Bale zullen Dani Alves en Jordi Alba afzien, hopelijk ziet Enrique dit in en zullen ze dus niet veel naar voor mogen gaan anders denk ik dat Ronaldo er ook weer 2 zou kunnen maken. Topscoorder tegen een nog onklopbare keeper Bravo.

Tegen Ajax moet dit de opstelling zijn en tegen Real dit

C.Bravo
Alves
Piqué
Mathieu
Alba
Xavi
Sergio
Iniesta
Suarez
Messi
Neymar jr

Ik hoop dat messi het record gaat halen tegen real. Man o man wat is hij een legende

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren