Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer voorbeeld voor Schreuder: ‘Je wordt niet zomaar vier keer kampioen’

Laatste update:

Zaterdagavond wordt in Enschede de wedstrijd tussen FC Twente en Ajax gespeeld. Voor trainer Alfred Schreuder is het een ontmoeting met zijn voorbeeld Frank de Boer. Schreuder laat aan de NOS weten bijzonder onder de indruk te zijn van zijn collega. “Je wordt niet zomaar vier keer kampioen met Ajax”, klinkt het.

/

“De eerste twee keer waren al knap, maar de derde en vierde keer nog veel knapper. Dat tekent, denk ik, trainer De Boer en de mens hoe hij is.” Volgens Schreuder is De Boer een voorbeeld voor veel andere trainers.

“Daar kunnen wij alleen maar van leren”, gaat Schreuder verder. “Ik denk dat hij een type is dat heel exact weet hoe hij wil spelen. Hij gaat recht op zijn doel af en iedereen moet mee. En zijn team is heel gedisciplineerd. Je probeert van alle trainers wat te leren en ik kijk ook zeker naar hem. Ik wil ook zo worden en dat moet iedere trainer in zich hebben.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoewel ik denk dat iedereen in Nederland wel respect kan opbrengen voor de prestaties van De Boer, moet ik zeggen dat ik het mooi vind dat Schreuder op een dergelijke manier respect kan tonen voor de tegenstander. (Al worden dergelijke dingen natuurlijk altijd breed uitgemeten wanneer zulke teams elkaar tegenkomen in de eredivisie)

18 oktober 2014 om 15:56

Eens, Overmars valt meer te verwijten dan De Boer, maar Frank heeft toch de status en het gewicht om zijn oud-ploeggenoot terecht te wijzen en de spelers te halen die hij denkt nodig te hebben?

Maar ik heb De Boer nog nooit - letterlijk nog nooit - met een vedette om zien gaan. Ja, El Hamdaoui en we weten hoe dat afliep. Frank's Ajax is een tactisch gedisciplineerd spelende, maar totaal genivelleerde ploeg. Niemand spring eruit, pure middelmaat als Serrero en Mosander geldt als nuttig en de spelers die zouden moeten uitblinken - Andersen, Sigi, Fischer - kwijnen zienderogen weg.

In het moderne voetbal is juist de omgang met vedettes essentieel - zie voetbalfluisteraar Mourinho, die zelf nooit een bal heeft aangeraakt. Nee, Frank is nog lang geen toptrainer, en sterker, hij is niet eens op weg om het te worden.

18 oktober 2014 om 16:13

@splijtpass

Zo heb ik het nog niet eerder bekeken en heb ik er ook weinig tegen in te brengen. Nu je het zo zegt! Kan ik niet anders dan beamen dat de Boer zijn team inderdaad zeer gedisciplineerd speelt en er weinig ruimte is voor de creatieve spelers om is een keer iets geks te doen.

Dat is inderdaad funest voor de creatieve spelers. Er zou inderdaad wat minder discipline in het spel mogen van mij.

18 oktober 2014 om 16:43

Splijtpass, nu al te diep in het glaasje gekeken? Heb je het gebrek aan kwaliteit wel gezien, ieder jaar verliest de Boer zijn beste spelers. Absoluut de beste trainer van nl, daarna Jans.

18 oktober 2014 om 15:17

En de eerste hater met onzinnig commentaar is alweer gespot

18 oktober 2014 om 15:23

De eerste onbenul zonder argument maar met prefab scheldwoorden als 'hater' is ook gespot. En mag nu zsm wegwezen.

18 oktober 2014 om 15:18

De begroting heeft de afgelopen jaren amper een rol gespeeld aangezien ze nauwelijks geld hebben uitgegeven. Zo heeft psv bv spelers kunnen kopen die buiten het bereik van Ajax lagen.
Die laatste zin zal ik maar niet eens op in gaan.

18 oktober 2014 om 15:25

Geen speler ligt buiten het bereik van Ajax, dat is een keuze. Dat de begroting geen rol heeft gespeeld is natuurlijk onzin, ook het loongebouw bij Ajax is het hoogste van de Eredivisie.

En op het zelfverklaarde criterium, succes in Europa, faalt de club, en Frank in het bijzonder, jaar na jaar na jaar.

Op die laatste zin niet ingaan, noem je dat een argument fanboy?

18 oktober 2014 om 15:27

Begroting heeft niets met spelers kopen te maken. Maar is het een goed salaris geven zodat spelers een jaar langer blijven. Of een bod van 7 miljoen kunnen weigeren.

18 oktober 2014 om 15:29

Het zit diep hea?

18 oktober 2014 om 15:36

Ja, het zit diep ja. Bijna veertig jaar Ajacied, ruim twintig jaar een seizoenskaart - mag het?

18 oktober 2014 om 15:58

Ik ga niet op die laatste zin in omdat je er geen enkel argument bij geeft. De meest overschatte is ook op geen enkele manier meetbaar. Dus heeft voor mij geen zin om op in te gaan.

Hoogste salarishuis zegt ook niet zo veel. De best betaalde spelers is niet hetzelfde als de beste spelers aangezien ik al 4 seizoenen hoor dat Ajax een matige selectie heeft en die van Psv, twente en zelfs Feyenoord hoger werden aangeschreven.

18 oktober 2014 om 16:32

@tubes

Als je naar de individuele kwaliteiten kijkt dan schat ik die van PSV in het geheel ook hoger in. Maar dat wil niet zeggen dat zij dan ook direct de betere team hebben.

Frank heeft een systeem gevonden dat zorgt dat het nationaal kampioen kan worden. Alleen internationaal komt het team zoveel individuele kwaliteiten tekort dat zijn systeem niet altijd werkt.

Ook zie je wanneer er andere trainers zijn die een antwoord hebben op zijn speelsysteem dat Ajax dan ook volledig door de mand valt. Waar de afgelopen bekerfinale dat het allerduidelijkst liet blijken. Ik kan mij niet herinneren wanneer Ajax zo kansloos was tegen maar een 'kleintje'.

Hij zou inderdaad wat meer ruimte kunnen geven aan de creatieve spelers. Dat is ook lastiger om het tactisch aan te pakken voor een tegenstander.

18 oktober 2014 om 16:47

@steven West

Zo slecht werkt het systeem internationaal ook niet hoor, ik heb Ajax de afgelopen jaren toch echt zien winnen van Manchester United, Manchester City, AC Milan en Barcelona (om maar eens een paar mooie wedstrijden te noemen). Ook dit jaar weer een knap gelijkspel tegen Psg.

Ieder team heeft gedurende periodes in de geschiedenis angstgegners, dat is altijd zo geweest en zal ook zo blijven. Ajax heeft nu moeite met PEC Zwolle, een tegenstander die Ajax nu schijnbaar slecht ligt. Voorheen had Ajax het extreem moeilijk met FC Utrecht, we hebben jaren lang structureel punten gemorst tegen SC Heerenveen en PSV heeft een X aantal jaar de wedstrijd in de Amsterdam Arena als de 18de thuiswedstrijd aangemerkt.

In plaats van ons blind te staren op wedstrijden waar we door de ondergrens zijn gezakt kunnen we ook naar het gemiddelde kijken. Het is niet eerlijk om winst tegen Barcelona zoals vorig jaar als maatstaf te nemen voor het Ajax van Frank de Boer, maar tegelijk geld hetzelfde om het bekerfiasco tegen PEC als maatstaf te nemen. Je hebt altijd uitschieters, maar het gemiddelde wat De Boer presteert bij Ajax is gewoon knap.

18 oktober 2014 om 17:05

@adzevedo

Internationaal heb je wel gefaald als je een aantal jaar niet 1 keer een ronde verder komt. En dat was toch wel een doelstelling van de revolutie! Om te trachten aansluiting te zoeken met de Europese top. En dat je incidenteel wel eens een keer wint is niet voldoende. Er zijn maar weinig teams die alles winnen of alles verliezen in een competitie.

En dat Ajax een keer verliest van een kleintje is echt niet erg. Maar de manier waarop was echt ontluisterend. De trainer Jans bleek een antwoord te hebben op het speltype van de Boer net zoals bijvoorbeeld de ex trainer van Red Bull Salzburg dat had. Dat is echt geen toeval!

Als je naar de afgelopen wedstrijd kijkt tegen Feyenoord dan speelde zij net zo. Ajax had weliswaar wel gewonnen maar had feitelijk gewoon moeten verliezen. En zo zullen meer teams straks zo tegen Ajax strijden. Ajax heeft het heel duidelijk moeilijk wanneer het constant onder druk wordt gezet.

Wanneer je voldoende kwaliteit in je team hebt dan kan je onder die druk vandaan. En het is echt gebleken dat Ajax daar niet toe in staat is.

Ik ben een fan van de Boer en vind hem een geweldige trainer. Maar dit zal hij zelf toch ook wel geconstateerd hebben.

18 oktober 2014 om 17:53

@steven West

De voornaamste reden dat ik voorstander was van de revolutie was dat enkel bij de poging om de Europese top te bestormen we al verder zouden komen dan het falende beleid van de jaren ervoor. Of we daadwerkelijk zover zouden komen was al een stuk minder relevant, aangezien we de jaren voor de revolutie op nationaal niveau zelfs voorbij gestreefd werden, terwijl we een financieel beleid voerde wat de club financieel naar de afgrond aan het leiden was.

Gelukkig heeft Ajax op nationaal gebied de zaken gestabiliseerd en in voortgang gebracht. Want 4 kampioenschappen op een rij tegenover 2 kampioenschappen in 12 daarvoor, beschouw ik toch als verbetering. Tegelijk heeft Ajax zijn financiën hervormt, wat ook sportieve gevolgen heeft gehad. Sterspelers werden telkens verkocht en de hand werd op de knip gehouden. En dan toch het presteren om Europees meer te laten zien dan de jaren ervoor, enkele malen zelfs dichtbij de 2de ronde van de CL.

Iedere tactiek die je hanteert kent zijn zwakheden, maar De Boer heeft het antwoord al. De enige vraag is of de spelers zijn antwoord kunnen uitvoeren, dat is ieder jaar lastiger omdat de kwaliteit van Ajax er door de transferpolitiek toch telkens op achteruit gaat. De transferpolitiek is begrijpelijk en tegelijk ook goed voor de talentvolle lichting, maar is op korte termijn altijd een achteruitgang. Zoals je zelf al terecht zegt, met voldoende kwaliteit voetbal je normaal gesproken onder die druk vandaan. De vraag is dus hoe Ajax zich in de loop van dit seizoen gaat doorontwikkelen.

De revolutie heeft zijn oorspronkelijke doel niet bereikt, maar we zijn al een stuk verder als voorheen in mijn optiek. Maar eigenlijk was het meest cruciale punt uit de revolutie ook meer een evolutie : namelijk de jeugdopleiding. Pas sinds 2012 is er vrij baan om de jeugdopleiding te hervormen. Resultaten hiervan kun je pas over enkele jaren gaan zien. Ik heb geduld, hopelijk het merendeel van mijn mede supporters ook, zodat we niet gaan luisteren naar de waan van de dag en supporters die drastische beslissingen willen nemen op basis van emoties.

18 oktober 2014 om 19:30

@adzevedo

Ik ben het eens dat iedere tactiek zijn zwakheden kent. En daarom moet een team kunnen schakelen wanneer een tactiek niet werkt. Dus het is de vraag of dat aan de trainer ligt of aan gebrek aan kwaliteit binnen het elftal. Ikzelf denk aan het laatste.

Ook geef je aan geduld te hebben qua jeugdopleiding. Immers het zou nog niet in werking zijn. Maar er komt toch een keer een tijd aan dat er een balans gemaakt moet worden om te kijken wat het heeft opgeleverd. Een aantal jaar geleden kregen wij al te horen geduld te hebben. Maar hoelang moet die 'hervorming' dan daadwerkelijk duren? Is het een 10 jarenplan ofzo? Wat voor 'veranderingen' nemen dan zoveel tijd in beslag? Het vroeg opkopen van talent deed men immers al. Denk aan Vertonghen, Eriksen, Aldeirwereld etc..

Waar je eerder aangeeft dat de jeugdopleiding nog niet mag afgerekend worden in sinds de revolutie. Beweer je wel dat de kampioenschappen dankzij de revolutie hebben plaats gevonden.

Dat vind ik toch gek. Aangezien in mijn ogen de Boer de belangrijkste factor was voor de kampioenschappen. En die is toch echt aangesteld door het oude bestuur. En het materiaal wat hij tot zijn beschikking had was ook dankzij het oude bestuur aanwezig. En dus kan ik alleen maar concluderen dat de eerste paar kampioenschappen niets met het 'nieuwe' beleid te doen heeft.

Sterker nog ik vind dat sinds het 'nieuwe' beleid in werking is dat het team individueel slechter geworden is. Dat is in mijn ogen een verontrustende ontwikkeling.

Wel is Ajax sinds het 'nieuwe' beleid financieel beter geworden.

Kortom in mijn ogen zijn er nog genoeg zaken te verbeteren.

18 oktober 2014 om 16:38

Begrotingen zeggen helemaal niks, en dan ook helemaal niks over de kwaliteit van de spelersgroep. Een begroting is niks meer als een prognose van verwachte inkomsten en uitgaven.

Als je wilt weten waar de kracht ligt, dan kijk je naar de sportieve prestaties die Ajax heeft geleverd, de selectie die het heeft gehad, het beleid wat Ajax heeft gevoerd en wat voor een middelen concurrenten hadden. Op basis daarvan kun je toch concluderen dat Ajax een geweldige prestatie heeft geleverd de afgelopen jaren.

Frank de Boer is met afstand het beste wat Ajax is overkomen de afgelopen jaren, en ik hoop dat hij de komende jaren onze trainer blijft net zoals 99 procent van alle Ajax supporters.

18 oktober 2014 om 17:03

Welnee. Een begroting zegt iets over het loongebouw, dus de (potentiële) kwaliteit van de spelersgroep as is, en de mogelijkheden voor inkomende transfers. In het hedendaagse voetbal wordt de club met de grootste begroting vrijwel altijd kampioen. Dat geldt - met uitzonderingen die de regel bevestigen - van Zwitserland en Portugal tot Spanje, Engeland en Duitsland.

Ongelooflijk toch, de naïviteit van supporters op financieel gebied. Sportieve prestaties in een competitie als de Nederlandse zeggen niet zo veel, en bijna niets wanneer die prestaties worden geleverd door de club met de grootste begroting.

18 oktober 2014 om 17:05

En overigens, die '99% van de supporters' zijn (gelukkig) niet de mensen met wie ik tweewekelijks op de tribune zit, en wekelijks bij De Toekomst. Het gemor wordt steeds luider. Gelukkig, zou ik zeggen. Alleen de jonkies zijn tevreden, want die gaat het er alleen om leeftijdsgenoten van elders de loef af te kunnen steken.

18 oktober 2014 om 17:39

Precies de figuren als jij heeft Ajax niets aan. Altijd mekkeren nooit tevreden. Je komt met een leuk verhaal en allerlei aannames en beticht anderen van onzin verkopen en zsm wegwezen. 40 jaar Ajacied ben ik ook maar sta volledig achter het beleid van nu. Je vergeet 1 ding en dat is dat sinds het Bosmanarrest het NL voetbal absoluut niet meer kan concurreren met de grote voetballanden. De kwaliteitspelers die Ajax voortbrengt kunnen niet behouden worden. Elk jaar de beste spelers verkopen en toch 4 jaar kampioen worden. Is toch wel een prestatie? Ongeacht wat de concurrentie doet. In de tijd van LvG stelde de concurrentie in Nl ook geen reet voor.
En de prestaties van Ajax zijn aan FdB te danken. Die weet elk jaar weer een team te maken dat kampioen wordt. Op zijn manier en voorwaarden. Wie niet mee wil valt af. Prima toch?
En jij wilt MeH toch geen vedette noemen? Het is toch niet zo dat de Boer Ajax aan deze gast moest aanpassen?
Ik zou ook best leuker en aantrekkelijker voetbal willen zien maar ben er van overtuigd dat dat ook gaat gebeuren in de komende tijd.
Ajax is nu gezond en de jeugd staat te trappelen.
Dat heb ik liever dan het hap/snapbeleid van 1998-2010.

18 oktober 2014 om 17:44

Figuren als ik steunen de club al jaren door dik en dun. Alleen nu dun ineens dik wordt, nu gaan we klagen ja. Het meest kritische publiek van Nederland was ooit een eretitel.

Verder ga ik niet eens in op je post. Te vijandig, te arelaxed, teveel onzin die teveel woorden kost om te weerleggen, en die jij uiteindelijk toch niet zou begrijpen.

Wees nou maar blij met je kampioenschappen, en laat mij lekker ontevreden zijn over de prestaties in Europees - dat wil zeggen, objectief - opzicht.

18 oktober 2014 om 18:44

Het salarishuis en de mogelijkheden voor transfers zijn niks anders dan specificaties van de begroting. Een club die geen geld heeft voor transfers kan zomaar een begroting van 120 miljoen hebben. De totale omvang van een begroting is niks zeggend, maar specifieke onderdelen wel.

Als je zegt : Ajax moet kampioen worden omdat het salarishuis het grootste is van Nederland en het de meeste ruimte heeft voor transfers klopt het het. Enige kanttekeningen zijn er wel te maken, aangezien Ajax veel meer jeugdcontracten geeft en meer contractspelers onder zijn hoede heeft. Je verdient bij Ajax waarschijnlijk nog altijd het beste, maar het verschil met de concurrentie is sterk afgenomen. Daarnaast heeft Ajax door zijn financiële situatie ervoor gekozen om beperkt gebruik te maken van de mogelijkheden op het gebied van inkomende transfers. Een verstandige keuze, omdat het beleid van 1998 - 2010 ons bezig was kapot te maken. We hebben bijna de schade gecompenseerd die sinds de beurgsgang is aangericht.

Ik gun ieder zijn beleving en zijn mening over Ajax, dus ook jij. Ook ik zit tweewekelijks op de tribune (of liever gezegd, ik sta) maar daar is de kritiek niet overeenkomstig wat hier regelmatig op VZ wordt gestrooid. Het gemor dat Ajax meer zou moeten doen om de selectie op kwalitatief pijl te houden ken ik wel, maar dat is van andere omvang en andere aard als wat ik hier lees. Wie de financiële situatie echter juist interpreteert begrijpt waarom we momenteel dit beleid voeren.

En waar de Jonkies snel tevreden zijn (omdat de Europese successen iets van videobanden en dvd's zijn ) is mijn mening dat de oude garde teveel vergelijkt met het verleden en te snel kritisch is. Inderdaad beschouw ik de term ''meest kritische publiek van Nederland'' niet als een eervolle vermelding, 90 minuten lang je club ondersteunen ongeacht de stand op het scorebord : dat is je club ondersteunen in mijn optiek en daar hebben de spelers ook meer aan dan supporters die tegen hen gekeerd zijn.

18 oktober 2014 om 20:11

Prima ieder zijn eigen mening. Beetje minder arrogant zou ook wel kunnen maar goed meestal komt arrogantie voort uit hooghartigheid en dommigheid. Gelukkig zijn niet alle Ajacieden gelijk. Ik als Ajacied zou niet graag met jou vergeleken willen worden

18 oktober 2014 om 17:53

Zelden iemand onder het mom van ik weet het zoveel stompzinnigs horen zeggen.

Michels overschat?

Werd met Ajax voor het eerst EC1 winnaar om dat kunstje met Barcelona te herhalen dat toen al jaren droog stond, tevens de enige trainer uit de historie die met het Nederlands elftal een werkelijke prijs heeft gewonnen.

Frank de Boer overschat?

Haalde de rotte appel feilloos uit de selectie en hield ondanks de revolutie het hoofd koel te houden en de selectie uit de wind, resulterende in een uniek reeks van 4 landskampioenschappen.

Je doet net alsof je Ajacied bent , maar je trollt er lustig op los. Ik geloof er dan ook niets van.

18 oktober 2014 om 17:59

Michels won geen EC1 met Barca, ouwe kenner dat je d'r bent.

Cruijff wel natuurlijk, dezelfde speler die hem al z'n successen bezorgde. Net als Van Basten dat deed, vijftien jaar na dato. Van Basten die hij niet mocht en in wie hij geen vertrouwen had en pas opstelde toen hij niet meer anders kon, tegen Engeland in '88.

Als coach was hij ondermaats, zowel tactisch als qua people management - anders had hij nooit zo'n vijandschap jegens Cruijff ontwikkeld. Juist toen hij het echt voor het zeggen had, na 1989, toen is hij door de mand gevallen als een kleingeestige man die alleen op eigen succes uit was, en niemand anders wat gunde.

Imaar hey, wtf do you know right?

18 oktober 2014 om 18:03

Overigens had en heb ik veel bewondering voor de manier waarop Frank indertijd dat conflict in de top heeft gemanaged, met eerbehoud voor zichzelf en loyaliteit naar beide partijen.

Dat is alleen niet erg relevant in de beoordeling van De Boer als coach. Wat relevant is, zijn de door hemzelf en de club opgelegde criteria, d.w.z. meedoen in de Europese (sub)top en het ontwikkelen van talenten.

Daar hebben Frank en de club weergaloos gefaald. En toch blijven ze zichzelf en elkaar schouderklopjes en bonussen uitdelen, met steun van naïeve sukkelsupporters als jij.

18 oktober 2014 om 20:16

Met zijn komst naar Barcelona werd hij wel kampioen en dat bedoelde ik met dat Barca al jaren droog stond.
De coach die als enige een hoofdprijs won met het Nederlands elftal zo betitelen zegt alles over jouw objectiviteit , daar doet het feit dat het een nare man was niets aan af.

Persoonlijk vond ik het eeste kampioenschap van de Boer het knapst. Twente speelde geweldig en had een geweldig team. De andere 3 jaar waren ze gewoon de kampioen van de armoede.

Psv presteerde heel slecht met een slechte selectie
Twente koos een paar keer achter elkaar de verkeerde trainer (adriaanse, Mcclarren, Jansen, Schreuder)
Feyenoord was nog vollop bezig de schuld weg te werken
En in Vitesse werd toch niet zoveel geld gepompt als verwacht

18 oktober 2014 om 17:09

Als al die trainers verkeerd zijn, zou het dan wel aan de trainers liggen? Ontopic: mooie respectvolle woorden, ik denk eigenlijk dat ik zelf het vierde kampioenschap het knapste vond van De Boer. Ajax had een matige selectie en verloor weer een paar belangrijke spelers, terwijl Feyenoord alle spelers wist te behouden (die hadden echt kampioen moeten worden eigenlijk). Het begon heel slecht maar De Boer wist er een degelijk en moeilijk te verslaan team van. Daarom vind ik het qua trainerschap het beste kampioenschap ook al was Ajax niet overdonderd sterk, dat was (en eigenlijk is) onmogelijk met die selectie.

Ik vind Ajax echt geen slechte selectie heeft, volgens mij is alleen de selectie van PSV gelijkwaardig. Ten opzichte van 10 jaar geleden is het wel minder natuurlijk. De hele eredivisie is minder. Als de grootste talenten al op hun 21e of 22e jaar naar een grotere competitie willen vertrekken, dan hou je dat niet tegen. Of je blijft met ontevreden spelers zitten.

En wat betreft overwinteren in de CL, dat is een paar keer net niet gelukt. Dat is jammer, maar niet onoverkomelijk. Je kunt moeilijk met een CL-selectie in de Eredivisie spelen, dat is niet te betalen. Tenzij de begroting fors hoger wordt.

Al met al heeft de Boer goed gepresteerd. Vd Wiel, Vertonghen, Alderweireld, Eriksen, Anita, de Jong en Blind hebben zich onder de Boer goed ontwikkeld en mooie transfers verdiend. Vier kampioenschappen behaald zonder grote aankopen en veel debutanten met potentie. Prima.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren