Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Wie 28 is en nog voor Ajax speelt, is niet goed genoeg voor de Europese top’

Laatste update:

In het verleden vertrokken de goede spelers van Nederlandse topclubs pas laat, na hun 25ste, naar het buitenland. Tegenwoordig trekken goede voetballers op steeds jongere leeftijd naar buitenlandse topclubs. Het maakt het voor een club als Ajax steeds moeilijk om zich te onderscheiden in Europa.

/

“Frank de Boer en ik verlieten de club toen we 28 waren, maar nu zie je spelers vertrekken op een leeftijd van 22, 23, 24”, laat Edwin van der Sar, directeur marketing, optekenen in The Independent. “Dat accepteren we nu. Als je 27 of 28 jaar oud bent en nog steeds voor Ajax speelt, ben je waarschijnlijk niet goed genoeg voor de Europese top.”

Van der Sar weet dat spelers graag naar die top willen. “We moeten ervoor zorgen dat we meer dan drie, vier of vijf betere spelers hebben voor het eerste elftal. We willen het beste jonge team in Europa hebben."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zal oa Moisander leuk vinden om te horen...

18 oktober 2014 om 14:14

Die zijn waarschijnlijk zelf ook wel zo realistisch om te weten dat ze niet naar Real, Barca, chelsea of Bayern gaan

18 oktober 2014 om 18:00

Schöne moest nog bijtekenen toch? Denk dat hij na deze uitspraak maar is naar een Europese topper moet!

18 oktober 2014 om 14:18

Die heeft op basis wat hij op dit moment laat zien ook absoluut niets te zoeken bij de Europese (sub)top.hij laat veel te veel steekjes vallen en is niet dominant.

18 oktober 2014 om 14:37

Alsof Mousander daar nog op zou rekenen om bij de wereldtop te voetballen. Dan nog zeg nooit nooit, maar realistisch gezien zal Ajax zijn top zijn en dat weet ie wel volgens mij. Maar dat wil dan niet zeggen dat Schone, Moisander en Zimling niet goed genoeg zijn voor Ajax. Je hoort hem alleen zeggen dat als spelers de wereldtop willen halen dat ze niet meer kunnen wachten tot hun 28, maar op maximaal hun 24e de stap moeten zetten omhoog. Omdat Ajax, Feyenoord en PSV gewoon niet meer bij de wereldtop en subtop horen. Deze clubs zijn op het moment niet meer dan middenmoters. Clubs waar je van moet winnen maar dat niet altijd even gemakkelijk gaat omdat deze clubs zeker kwaliteiten hebben maar niet zoals Real Madrid of Liverpool

beschouwt schone als compliment denk ik.

18 oktober 2014 om 14:22

Als hij het niet al wist, werd het tóch tijd dan iemand het hem vertelde. Maar Schöne lijkt me een slimme jongen.

Daar kun je ook je voordeel mee doen. Als zulke spelers voor de Nederlandse competitie een behoorlijke kwaliteit hebben kun je ze langer vastleggen en zo een basisteam houden, waarbinnen jonge talenten kunnen groeien.
Maar spelers van die leeftijd gaan vaak voor het geld naar B-competities.

Is dit een sneer naar Moisander, Schone of Zimling?

18 oktober 2014 om 14:19

Ik denk dat ze ook geen van drie de illusie hebben dat ze bij Barca, Real, Man utd of Bayern terecht komen. Alleen een middenmoter in de BPL zal wel meer betalen aan salaris dus soms zullen ze toch gaan

18 oktober 2014 om 14:24

Nope. Eerder om aan te geven bij zulke spelers dat je op die leeftijd misschien beter een belangrijke speler bij Ajax kan blijven dan onverhoopt ergens anders een poging doen nog bij de top te belanden (wat waarschijnlijk niet meer gaat lukken).

Destijds was Ajax ook simpelweg de top van Europa. Logisch dat je dan langer blijft

Lekker handige opmerking. Alle voetballers doen aan zelfoverschatting. Moisander en schone vinden dit vast niet leuk om te horen.

18 oktober 2014 om 15:30

Zal best dat ze dit niet leuk vinden, maar Edwin is wel realistisch en daar moet je als speler tegen kunnen. Je kunt ook zeggen, ik haal hier me motivatie uit om het tegendeel te bewijzen.

Het was beter toen ze langer bleven, een Litmanen was nu al vertrokken na dat seizoen met 26 goals ipv op zijn 28e.

Als je als keeper zijnde op 28 jarige leeftijd pas weg zou gaan valt het toch wel mee?

Natuurlijk moet je ambitie hebben om altijd hoger te voetballen maar als je 35 bent je en stopt en je hebt bij Ajax gespeeld kan je toch terugkijken op een mooie carriere lijkt me

Het beste jonge team in Europa, wat een aanmatigende grootspraak weer. Er zit welgeteld niet een supertalent in de selectie, bij Jong Ajax en daaronder. Zelfs Psv (depay) Twente (ziyech) en Feyenoord (manu) beschikken over grotere talenten dan handelshuis Ajax

Honderd miljoen heeft die club sinds de 'Cruijff-revolutie' op een niet-renderende spaarrekening staan. Geen talent hebben ze gekocht afgelopen jaren. Maher (die komt er wel, let maar op), Ziyech (grootste talent op het middenveld), Van Ginkel (een paar miljoen erbij en Vitesse had niet anders gekund dan hem laten gaan) etc. etc. Het voetbal verslechtert met het jaar, talenten worden niet beter en vedettes kan Frank sowieso niet managen,.

Ajacieden, vooral die met een seizoenskaart, worden voor de gek gehouden, en de hele Eredivisie lijdt onder de cententellerij en kruideniersmentaliteit bij Ajax. Wat een ongelooflijke teleurstelling is mijn club, ihb die 'revolutie'. En dan toch zo hoog van de toren blazen. En miljoenenbonussen uitkeren.

Maar het ergste is nog wel alle vergoelijking van de fans. Met hun vier kampioenschappen. Ik kan niet wachten tot de boel bij mijn club echt instort, want dat is de enige manier om de tent te redden, en deze arrogante, overbetaalde, zelfoverschattende ex-voetballers weg te krijgen.

18 oktober 2014 om 15:25

Ah kijk, een man zonder visie.

Met die mannen die jij noemt kom je Europees ook nergens. Daar is een nieuwe manier van werken voor nodig, een fundamentele verandering. Als je eenmaal dat fundament hebt liggen, stort er dus niets in. Dus jij kan heel lang wachten

18 oktober 2014 om 15:30

Dat is gewoon niet waar. Met een tactisch goed gepositioneerde, voorbereide en fitte ploeg kan je ook nu nog Europees ver komen. Zie bijv. Basel

Net zo min waar als dat eeuwig herhaalde onzinpraatje dat Nederlandse clubs nooit meer Europees kunnen concurreren, Dat hoorde ik begin jaren negentig ook overal. Maar enfin hoe weten jullie groentjes dat.

Als er perspectief is, als er een plan is met de juiste spelers, dan wacht ik graag heel lang. Dat heb ik in het verleden ook met veel succes gedaan

18 oktober 2014 om 15:37

Ajax is pas net bezig met de huidige aanpak, en Basel staat maar een klein beetje voor op Ajax op de Europese lijst. Die zijn zo ingehaald.

18 oktober 2014 om 15:28

Zo, jij bent goed bezig. Is de beker leeg? Hoop frustratie hier. Vind het ook behoorlijk jammer dat je Ajax de schuld geeft van het lage niveau in de Eredivisie.
Durf je ook nog te zeggen 'mijn club'.

18 oktober 2014 om 15:34

Ja het is mijn club, en dat is het al bijna veertig jaar. En wie ben jij?

Ajax heeft een groot aandeel in de teloorgang van de Eredivisie. Die 100 miljoen op de bank, die hadden ze normaal immers voor zeker 60-70 terug gepompt in de Eredivisie. Door de centenneukerij daar verschraalt onze hele competitie, geen idee hoe je dat kunt ontkennen.

En ja, ik ben gefrustreerd, want ik ga al zeker twee jaar niet meer met plezier naar Zuidoost. Kampioenschappen, zeker van deze Eredivisie, die interesseren met niet zoveel. En die zouden ook geen criteria zijn voor de Revolutie.

18 oktober 2014 om 15:41

Ajax is de oorzaak van de achteruitgang van de Eredivisie omdat Ajax geen geld meer uitgeeft bij de kleinere clubs in de Eredivisie. Prima standpunt.

Ik ben het er niet mee eens. Volgens mij gaat het beter dan ooit met de kleine clubs in de Eredivisie!

En als er clubs nadeel ondervinden van dat Ajax geen geld bij ze uitgeeft is er misschien iets mis met hun verdienmodel.

Overigens, die 100m op de bank, daar hoor ik vaker over. Maar als je het nieuws hier op de website in de gaten houdt, zou je weten dat Ajax nauwelijks zwarte cijfers schrijft. Dan moet je gewoon niet teveel gaan betalen aan door de media overhypete spelers zoals die die jij in een eerdere reactie noemde.

18 oktober 2014 om 15:48

Ja, het gaat beter dan ooit - omdat hun beste spelers niet meer worden weggekocht. Het beleid bij Ajax is niet 'de' oorzaak, maar 'heeft een groot aandeel in'. Duidelijk?

Er was niets mis met het verdienmodel. Ajax kocht van de kleinere clubs, en werd na verloop zelf ook leeggekocht. Dat was de grote geldpompmachine die de Eredivisie op niveau hield.

Onbegrijpelijk dat zulke gezond verstand argumenten maar niet doordringen, niet hier, maar ook niet bij analisten en professionals. Liever speelt men het slachtoffer van de buitenlandse oligarchenclubs. Maar de vicieuze cirkel begint hier, en in het bijzonder bij die oppottende, krentenwegende, financieel onbenullige maar volop bonusuitkerende club die ik de mijne moet noemen.

18 oktober 2014 om 15:58

Hun beste spelers worden niet meer weggekocht. Dan gaat het niveau toch juist omhoog? Je conclusie sluit niet aan bij je argumentatie...

Jouw grote geldpompmachine zat vol met clubs aan de financiële afgrond.

Ik kan eigenlijk, ook als ik je toon negeer, geen argumenten ontdekken in je bovenstaande stuk.

18 oktober 2014 om 16:06

Hun beste spelers worden niet meer weggekocht door de topclubs, dus die blijven. Ja, dan gaat het niveau van de kleinere clubs omhoog, en dat van de grotere omlaag. Dat noemen we nivellering en dat zeg ik toch?

En ook de CL-miljoenen specifiek voor de Eredivise staan niets te doen op de niet-renderende spaarrekening van de NV Ajax. Gaan niet terug de competitie in, die dus verschraalt. Hoe moeilijk is dat nou? Het is verdorie geen raketchirurgie.

18 oktober 2014 om 16:25

We zijn het in ieder geval eens dat het niveau van de kleinere clubs hoger is dan eerst, want ze behouden hun betere spelers nu.

En jij vind dat het niveau van Ajax lager is, omdat ze niet meer de betere spelers van andere clubs kopen. Ik ben van mening dat het niveau van Ajax niet lager is, omdat ze meer kampioenschappen binnen slepen dan eerst.

Misschien vind jij dat dat aan de concurrentie ligt. De concurrentie is te zwak om het Ajax moeilijk te maken. Dit duidt inderdaad op nivellering. Maar zou de concurrentie dan niet meer spelers van de kleinere clubs moeten kopen? Daar kan ik inkomen. Zou de concurrentie van Ajax meer betere spelers kopen, gaat het niveau weer omhoog.

Mijn standpunt is dus: De concurrentie van Ajax is de oorzaak van de achteruitgang van de Eredivisie. De miljoenen van Ajax hebben daar in mijn ogen niets mee te maken.

18 oktober 2014 om 19:11

Glory snapt het. En erbij gezegd moet worden, dat het voor de kleine clubs natuurlijk interessanter is dat ze beter kunnen concurreren, waardoor de clubs net daarboven ook slimmer moeten gaan handelen om weer een hoger niveau te halen. Uiteindelijk zal dit ook de clubs daarboven treffen, die weer moeten verbeteren en dat gaat door tot aan Ajax en dan zal Ajax moeten gaan handelen om überhaupt in de CL te komen. Want Splijtpass vindt het kampioenschap misschien niet interessant, maar ik vraag me af wat ie dan wel interessant vindt, want zonder kampioenschap speel je ook geen CL is wel gebleken.

Om dan te zeggen dat de grootste talenten die hij noemt dan ook echt zulke grote talenten zijn, dat durf ik te betwijfelen. Manu kan goed voetballen, maar is toch niet het type speler dat we over 10 jaar het NL-elftal zien trekken? Hetzelfde geldt voor Ziyech. Van Ginkel heeft dat misschien in zich en dat had Ajax goed gezien. Er werd een stuk meer geboden door Ajax dan door Chelsea, maar als de verkopende club niet aan een (in hun ogen) concurrent wil verkopen, dan kan Ajax er niets mee.

De spelers waar je het over hebt, die Ajax had moeten kopen, dat zijn trouwens ook geen spelers die zich al hebben bewezen op hoger niveau. Dan is het logisch dat je betaalt naar wat ze bewezen hebben, dan dat je betaalt naar wat ze misschien gaan bereiken. Jongere jongens zijn wat dat betreft ook een veel betere investering, want die kun je tactisch en mentaal nog een hele hoop aanleren, zodat ze precies in je systeem passen.

18 oktober 2014 om 16:05

De enige reden dat Ajax op dit moment veel geld bezit, is de jarenlange deelname aan de CL. Alleen dat platform levert nog wat op. Als je het moet doen met de eredivisie en een beetje EL kun je vrijwel niets meer.
Het is niet realistisch om er vanuit te gaan dat je elk jaar CL speelt, zeker gezien het feit dat je kampioen moet worden om dit toernooi te bereiken want de kwalificatie die een tweede plek met zich meebrengt is een mission impossible. In dat opzicht is het dus niet onverstandig om je uitgaven in overeenstemming te brengen met de inkomsten zonder CL. Daar is Ajax met alle zuinigheid die jij noemt tot op heden nog niet in geslaagd.
Tot een aantal jaar geleden werd de club bestuurd door mensen die er in slaagden bijna vijfenzeventig miljoen te laten verdwijnen zonder dat daar veel aansprekende resultaten tegenover stonden. Met dit volk aan het stuur had Ajax ondertussen in hetzelfde schuitje kunnen zitten als Feyenoord een aantal jaar geleden, of PSV dat voor de rand van de afgrond moest worden weggesleurd. In plaats daarvan is er een financiële buffer die de garantie biedt dat Ajax nog vele jaren op niveau kan meedoen, in ieder geval in Nederland en hopelijk ook in Europa. Ook als het eens een aantal jaren met de inkomsten tegen zit. Vergeet niet dat nog niet zo lang geleden met dezelfde ambities een recordverlies werd geleden van meer dan twintig miljoen. Vergeet ook niet dat Ajax voor haar inkomsten altijd stevig leunt op de inkomsten uit spelersverkopen, een erg grillige inkomstenbron.
Tot slot: met het uitgeven van tientallen miljoenen word je niet automatisch kampioen, vraag maar na in Eindhoven. Met honderd miljoen koop je nog niet eens een team dat goed genoeg is om de EL te winnen. De kracht van Ajax is altijd de opleiding geweest en daar zal het in de toekomst ook van moeten komen. Het huidige beleid is gericht op continuïteit, een aspect dat veel supporters worst zal wezen. Tot het moment dat je met je spandoek in het gemeentehuis staat om de burgemeester te vragen jouw club uit de stront te trekken.

18 oktober 2014 om 16:31

Ook die 'financiële buffer' hoort op het veld te staan. Een gedegen scoutingapparaat en uitgestrekt netwerk in de voetbalwereld - wat we toch van Ajax mogen verwachten - zouden ervoor moeten zorgen dat die tientallen miljoenen beter renderen dan de 2% min inflatie die ze nu krijgen.

Een buffer voor tegenvallers zou hoogstens twintig miljoen hoeven bevatten. En natuurlijk wordt je met het kopen van spelers niet automatisch kampioen, dat beweert niemand. Maar het kampioenschap in Nederland betekent gewoon niet zoveel meer. Het criterium was en is Europees doorstoten, en nogmaals, daarop faalt Ajax jaar na jaar na jaar.

Om zich vervolgens toch weer achter die armetierige (90 punten) kampioenschappen te verschuilen. Daarbij aangemoedigd door de fans, ooit de meest veeleisende van het land. Het is voor deze Ajacied om dol van te worden.

18 oktober 2014 om 16:33

Goede reactie. Wel een beetje moeilijk te lezen, misschien volgende keer eens tussendoor op enter drukken.

Een punt is ook dat de mensen die dus eerder in het bestuurd van Ajax zaten hogere bonussen kregen dan men nu krijgt. Over de bonussen kun je dus nooit ontevreden zijn. Ze zijn nu ook nog eens gebaseerd op succesfactoren, een systeem waar Cruyff al jaren op aandrong.

Goed punt dat je maakt over continuïteit. En zoals je schrijft, zoveel financiële ruimte heeft Ajax niet eens als je ziet dat er amper zwarte cijfers worden geschreven.

Ik zie de CL playoffs alleen niet als mission impossible voor ons. Laatste keer kwamen we daar ook nog door heen, en dat met de moeilijkst mogelijke loting. Ook nu zouden we volgens mij nog in de beschermde pot zitten.

18 oktober 2014 om 16:30

Dat ik de dag nog mag meemaken dat ik hier op VZ een Ajacied tegenkom die verder kijkt dan de vier landstitels op rij. Geef deze man 200 punten en ban hem nooit. Bedreigde "diersoorten" moeten beschermd worden!
Je verwoord helemaal goed wat er mis is met het huidige beleid van Ajax. De selectie wordt alleen maar zwakker en daarmee ook het voetbal. De bankrekening is het enige wat er de laatste jaren in Amsterdam op vooruit is gegaan.

18 oktober 2014 om 17:58

Je denkt toch niet werkelijk dat deze man een Ajacied is?
Iemand die op elk Ajax onderwerp zo negatief reageert is gewoon aan het trollen en moet met zijn "ik ben Ajacied" bewering zijn stelling aannemelijk maken.

18 oktober 2014 om 18:27

Volgens mij moet jij de historie en reputatie van ons publiek er eens op naslaan. Een Ajacied is per definitie kritisch, omdat hij de hoogste standaarden hanteert.

Maar serieus, ga jij mij, omdat ik niet hiep-hiep-hoera blij ben met dit zielloze Ajax even vertellen dat ik geen Ajacied ben?

Provinciale snotneus. Ik zit op 419-420. Kom me gerust eens opzoeken, hoor je meteen dat ik niet de enige ben.

18 oktober 2014 om 18:49

Misschien iets aan je begrijpend lezen doen? Hij spreekt namelijk de ambitie uit dat ze het beste jonge team willen zijn, hij zegt niet dat we dat zijn. Met ambitie uitspreken is weinig mis. Manu en Ziyech die nog niks hebben laten zien als grotere talenten bestempelen, laat mij niet lachen.

Klaassen, Fischer, El-ghazi, Kishna hebben dezelfde potentie als Depay qua niveau. Van Rhijn, Veltman kunnen zich ook nog prima ontwikkelen richting de top. En onze A1 is erg talentvol met bv. Nouri, Dekker, Cerny en van de Beek.

Ajax heeft wel talenten gehaald, zoals Cerny, Karlsson, Leyder, Bazoer, Fischer, El-ghazi en Bay voor in de opleiding. Ajax haalt ze eerder en goedkoper, met al voordeel dat deze jongens al het systeem leren en de club kennen voor ze kunnen debuteren. Zivkovic is bv. ook een prima aankoop.

18 oktober 2014 om 19:00

Dat systeem leren is wel goed omdat je veel duidelijkheid krijgt en vastigheden maar wat heb je aan een geniaal talent als je alle creativiteit eruit haalt bij zo een speler door hem te veel taken geeft. Ik vind het jammer dat sommige spelers niet volledig tot wasdom komen door het systeem.

Hij is hier gewoon heel realistisch, elke speler met talent om een topclub te halen is allang op vroege leeftijd weg. Als je op je 28ste nog in de eredivisie speelt ga je zeker de top niet halen.

20 jaar geleden was Ajax nog de Europese top. Bosman arrest maakte veel kapot voor de Nederlandse clubs.

18 oktober 2014 om 15:36

Ja, zoals de afschaffing van de slavernij ook wel het één en ander heeft kapot gemaakt voor anderen, toch?

Het is niet het Bosman-arrest die de clubs kapot heeft gemaakt, het was het inhumane gedrag van de clubs dat bepalend was.

Het Bosman-arrest was maar een gevolg. Het was een recht waar spelers al veel langer recht op hadden, alleen was er nog geen precedent.

18 oktober 2014 om 16:37

Klopt. Dat arrest is niet voor niets tot stand gekomen.

Tijden veranderen. Ajax zat bij de top in die jaren, waarom zou je dan vertrekken als er maar een paar clubs hogerop waren. Nu is het zo, als je een talent bent van 18 - 21, dan ga je naar het buitenland op de bank of je wordt verhuurd.
Over de huidige 'oudjes' van Ajax, Schone en Moisander onder andere, die zullen niet naar clubs als Bayern, Real Madrid, Barca of de Engelse top halen. Maar ik denk wel dat ze zullen slagen in de suptop van de topcompetities of ietsjes lager. Zelf had ik al gehoopt dat Moisander verkocht zou worden. Wil graag dat Denswil de definitieve stap maakt.

Dit is hard, maar zeker waar. We moeten niet doen alsof dit probleem alleen bij Ajax is: Als je op die leeftijd überhaupt in Nederland speelt, ben je waarschijnlijk niet goed genoeg voor de Europese top. De laatste die op die leeftijd naar het buitenland vertrok en geslaagd is bij de absolute wereldtop in Mark van Bommel. Dat is bijna 10! jaar geleden. De rest zijn of eerder vertrokken (kijk naar Sneijder, Suarez), of zijn niet geslaagd (kijk naar Affelay). Hopelijk wordt dat weer rechtgetrokken, maar ik vrees van niet.

En Ajax zal met die jonge spelers nooit aanhaken bij de Europese top! Daar is de eredivisie kwalitatief veel te slecht voor. Jonge spelers kunnen makkelijker doorbreken hier maar de vervolg ontwikkeling gebeurd pas als ze een stapje hogerop gaan. Is het nieuwe beleid van Ajax om spelers klaar te stomen maar helaas niet meer met sprankelende Europese resultaten. Het verloop is veel te groot en met het opvangen en opstellen van nieuwe jonge spelers begin je weer van voor af aan! Daarom valt Ajax elke keer in herhaling en speelt het kwakkelend op Europees niveau! Leuk voor de cijfers en het geld maar met een dosis en gezonde mix van jong en oud presteer je beter dan alleen maar jong talent die nul ervaring hebben maar bevliegingen hebben en leergierig zijn! Schone was vorig jaar de belangrijkste man bij Ajax? Poulsen bracht stabiliteit bij Ajax vorig jaar! van Moisander willen ze ook af omdat hij qua prijs minder oplevert. Ajax is leuk voor jonge spelers om te spelen maar allang niet meer die ploeg die furfore maakte in Europa is een springplank voor talenten puur gericht op winstbelang! Ajax is een bedrijf geworden zonder enige sportieve haalbare ambitie op Europees voetbal gebied? en als Frank de Boer weggaat dan ben ik benieuwd wie deze lijn kan voortzetten?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren