Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer verklapt spits tegen FC Twente: ‘Ik geef hem nu vertrouwen’

Laatste update:

Kolbeinn Sigthórsson is zaterdag de spits van Ajax, dat het in Enschede opneemt tegen FC Twente. Er werd gedacht dat trainer Frank de Boer misschien wel zou kiezen voor Arek Milik, maar Sigthórsson behoudt het vertrouwen van de oefenmeester.

/

Milik maakte indruk bij de nationale ploeg van Polen, door te scoren tegen zowel Duitsland als Schotland. “Ondanks zijn doelpunten blijft hij met beide benen op de grond staan”, laat De Boer weten via de officiële kanalen. “Milik en Sigthórsson zijn in goede vorm. De verhoudingen liggen dicht bij elkaar, natuurlijk voelt Sigthórsson druk.”

“Ik geef nu vertrouwen aan Kolbeinn. Dat heeft hij tot nu toe nog niet beschaamd”, aldus De Boer, die een lastige wedstrijd verwacht tegen de titelconcurrent. “Ik vind dat FC Twente een selectie heeft om lang mee te doen om het kampioenschap”, klinkt het.

Het is terecht dat Kolbeinn Sigthórsson het vertrouwen krijgt

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
17 oktober 2014 om 14:03

Milik is gewoon niet zo goed. Als dat wel zo was had hij hem er allang uit gehaald.

17 oktober 2014 om 14:11

Dat denk ik dus ook. Bij Polen speelt er wel een van de beste spitsen naast hem, die houdt gelijk 3 man bezig waardoor er veel ruimte voor Milik ontstaan en dat vult hij leuk in. Maar bij Ajax speelt hij gewoon 4-3-3 en heeft hij twee verdedigers die hem aanpakken.

Sgi met Ijsland heeft niet z'n grote speler naast hem, die moet het daar ook van zijn harde werken hebben en daar lukt het wel beter dan bij Ajax.

Bovendien wat jij zegt Papin9. Als Milik zo veel beter was, had hij allang gespeeld. Kreeg in het begin de kans en heeft het duidelijk op dat moment niet gepakt. Het is dus aan hem om zo door te gaan en zijn kansen te blijven pakken, tot op het moment dat hij Sigi wel Moet vervangen. De situatie van Vermeer en Cillessen was misschien wel een beetje vergelijkbaar.

Sigi is toch belangrijk in het mee verdedigen en vergeet soms te scoren, maar bij Milik is het misschien andersom. Doelgerichter maar slechter met verdedigen, heb ik het idee, waardoor het moeilijk is om het spel van Ajax te spelen met druk zetten ect. Ik gok dat dat een van de grootste redenen is, dat Sigi de voorkeur krijgt.

Verder is Sigi een eigen speler waar aan verdient moet worden en Milik is maar een huurling, die blij moet zijn als hij de kans hier krijgt om te blijven.

17 oktober 2014 om 14:13

papin9.

Nouja Milik laat zien te kunnen scoren, tegen Heracles had hij aan 2 halve kansen genoeg om er 2 te maken. Daarna geen fatsoenlijke wedstrijd meer voor Ajax mogen spelen. En wat het meevoetballen betreft kan het haast nooit minder zijn dan Sigi. Is dus de keuze tussen een spits die zijn kansen wel lijkt af te maken en waarbij het de vraag is hoe goed hij meevoetbalt, en een spits die kansen moeizaam afmaakt en al heeft bewezen niet mee te kunnen voetballen.

Vooral Milik zelf moet er toch ook moedeloos van worden. Scoort nu in vrijwel elke wedstrijd die hij speelt en nog krijgt hij geen kans op een reeks wedstrijden.

@flasher93

Milik heeft in het begin welgeteld één JC duel mogen spelen (waarin hij niet goed was) en heeft daarna nooit een kans gehad om een reeks neer te zetten. Wedstrijd tegen Heracles was hij alweer beslissend. Sigthorsson prutst maar wat aan en krijgt wel de kans om een lange reeks neer te zetten. Nogal raar om te zeggen dus dat Milik zijn kans niet heeft gepakt, die pakt Sigthorsson in principe week in, week uit niet, maar mag wel blijven staan.

17 oktober 2014 om 14:16

Hij stelt hem op voor de verkoop en komt ook gewoon terug met vertrouwen uit Ijsland en tevens scoort hij vaak in belangrijke wedstrijden, heeft Milik nog niet gedaan, dus vrij logisch.

17 oktober 2014 om 14:27

Dat hij scoort vaak in belangrijke wedstrijden verhaal heb ik nou ook wel vaak genoeg gehoord. De echte belangrijke wedstrijden (cl) is hij bijna altijd totaal onzichtbaar.

17 oktober 2014 om 14:41

Maarja, wij zijn er niet elke training bij. Bergkamp traint met hun en als hij zegt dat Milik veel beter is, dan luistert Frank wel hoor

17 oktober 2014 om 15:05

Flasher93, ik ben het helemaal met je eens. Als die Milik zoveel beter was, dan speelde hij wel Frank wilt altijd winnen namelijk.

17 oktober 2014 om 15:09

Reservebank, daar ben Ik het mee eens. Van Rhijn en Blind had ik allang eruit gehaald, en kijk eventjes waar beide mannen nu staan. Frank weet wat hij doet.

17 oktober 2014 om 16:25

Denk dat FdB er ook wel wat meer zicht op heeft dan wij hier achter ons computertje. Werkt elke dag met beide heren en heeft meer voetbalkennis dan wie ook hier.

Toch begin ik me af te vragen of de beslissing om Sigthorsson weer op te stellen geheel geleid wordt door zijn prestaties. Zoals boven ook al genoemd zou Frank de eventuele verkoop van Sigthorsson in het achterhoofd kunnen hebben.
Het is natuurlijk ook erg makkelijk voor Frank om Sigthorsson na de winterstop de bank te laten warm houden wanneer hij niet begint te scoren. Het excuus dat Sigthorsson geen kans heeft gekregen blijft dan niet meer staan, en Sigthorsson zal geen enkele gegronde reden hebben om te gaan klagen dat hij geen basis meer speelt. Zo weet Frank, zonder voor al te veel gezeik binnen te groep te zorgen, een van de vedettes (ja, helaas is Sigthorsson dat bij Ajax) naar een plek op de bank te wijzen.

17 oktober 2014 om 16:35

is Milik eigenlijk gehuurd of gekocht? en is er een optie tot koop?

17 oktober 2014 om 16:48

El Hamdaoui zette hij er ook gewoon langs hoor. Die had hij ook kunnen opstellen als het hem alleen om de verkoop gaat. Frank stelt zijn beste spelers op. Althans in de ogen van de technische staf. Dat daar de meningen over kunnen verschillen is jammer voor degenen die geen baantje in de technische staf bij Ajax hebben. :-)

17 oktober 2014 om 16:54

gehuurd met optie tot koop en bij Zimling het zelfde geloof ik

17 oktober 2014 om 17:07

Ja maar je weet nu wel hoe Frank is. Het is of milik of sigi en niet allebei een beetje. Sigi speelt, dus zal hij zo als het er nu uitziet het hele seizoen basis spelen. Mocht siggy structureel falen (wat mij betreft is dat al aan de gang) dan gaat milik erin. Zelfde is gebeurd bij de keepers en zal naar mijn mening nu ook het geval zijn.

17 oktober 2014 om 18:14

Milik heeft ook nog geen enkele belangrijke wedstrijd mogen spelen... Hij kreeg de vorige keer zelfs niet even 30 min. om wat te laten zien.

17 oktober 2014 om 18:44

Wat een grote onzin.

Milik speelt niet omdat hij pas bij Ajax speelt, zou nogal triest zijn om hem meteen voor in de plaats van Sigi te zetten.

Bij gebrek aan beter op dit moment, staat Sigi er nu in, maar ik voorzie dat Milik zijn plaats snel zal in nemen.

De boer heeft blijkbaar nog heel veel vertrouwen in deze jongen, god mag weten waarom.

Bij de wedstrijden die ik heb gezien was Milik heel dreigend, en voetbalde hij goed mee. Ook heeft hij een betere techniek als Sigi, maar dat is niet zo heel moeilijk. Waar hij voornamelijk nu aan moet werken is aan zijn bal aanname.
Hij laat nog te vaak de bal van zijn voet stuiteren.

Ik blijf zeggen dat Sigi geen spits is die Ajax zoekt, ook al pakt hij de laatste tijd zijn goals mee.

18 oktober 2014 om 12:38

Cl wordt pas echt belangrijk als je daadwerkelijk een rol kunt gaan betekenen

18 oktober 2014 om 17:05

En wanneer heeft sigi zich dan bewezen??????? En sigi mag ook zeer blij zijn dat die voor ajax speelt want hij ziet daar voorin alleen maar te prutsen

18 oktober 2014 om 17:07

welke belangrijke wedstrijden vn dit seizoen als ik vragen mag?

17 oktober 2014 om 14:52

Hij moet milik erin zetten wt een paardenlul is dat zeg!!!

"Het vertrouwen nog niet beschaamd". Nou ik vind het anders behoorlijk beschamend hoe weinig hij scoort.

17 oktober 2014 om 15:14

Als ik soms zulke uitspraken lees van De Boer vraag ik me echt af wat hij allemaal ziet. Sommige spelers pakt hij wel individueel aan maar Sigthorsson krijgt er nooit van langs in de media.

En wat is het plan eigenlijk met Milik? Ajax huurt hem, heeft een optie tot koop maar gaat hem amper gebruiken? Dan weet je nu al dat het een nutteloze huur is geweest. Misschien is Ajax nog van plan om Sigthorsson deze winter te verkopen en laten ze hem daarom spelen maar dat werpt zijn vruchten niet af. Dat zien andere clubs ook wel.

17 oktober 2014 om 15:16

Ongelofelijk dat de Boer hem nog vertrouwen geeft. Deze Sigthorsun is al maanden een drama en scoort af en toe. Net op een moment dat je denkt dat deze man echt vervangen moet worden. Het wordt tijd dat Milik in de basis begint en 10 wedstrijden het vertrouwen krijgt want wat de Boer nu zegt is niet meer geloofwaardig. Het lijkt iig erop dat ze hem in de etalage moeten zetten zodat ze Sigi kunnen verkopen in de winterstop. Maar het is volgens mij zo dat de best scorende spits moet spelen en dat is voorlopig (qua statistieken) Milik.. Let wel, ik hoop dat Sigi (en dus Fdb) mijn ongelijk bewijst dit weekend maar ik vrees dat Milik er pas in komt als de schade al gedaan is...

Oke, ik ben er echt helemaal klaar mee. Hoe vaak moet Siggy nog falen..

17 oktober 2014 om 14:04

Ik ben er ook klaar mee, je gaat bijna hopen dat Ajax komende 3 wedstrijden slecht speelt, misschien haalt hij dan Sigi eruit, ik word er echt moedeloos van, je koop toch geen seizoen kaart om naar zo,n matige en beperkte spits te kijken..?

17 oktober 2014 om 15:40

Ik ben het inderdaad met je eens dat je geen seizoenskaart koop om naar Sigthorsson te gaan kijken. Ik denk alleen dat het probleem is dat er geen betere spits is. Milik scoort 2 keer voor Polen, maar dat doet niet af van het feit dat hij samen met Lewandowski speelt, die de hele verdediging bezig houdt en ook balvast is, waardoor het spel sneller naar voren wordt verplaatst. Ik vond bijvoorbeeld Milik tegen Heracles, ondanks die 2 goals, redelijk matig spelen. Vooral zijn balaannames zijn slecht. Dan kan je wel zeggen dat hij 2 keer scoorde, maar dit was mede te danken aan de enorme hoeveelheid ruimte die hij van Heracles kreeg. Milik heeft ruimte nodig en die krijgt hij niet tegen teams van een redelijk niveau als Ajax het spel zo langzaam naar voren verplaatst.

Ondanks dat ik ook niet content met het spel van Sigthorsson (en Ajax in het algemeen), zou ik niet moedeloos worden als Sigthorsson elke keer wordt opgesteld. Als de flanken in vorm zouden zijn geweest, zou je namelijk nog best veel rendement uit zijn spel kunnen halen. Ik ben eerlijk gezegd gewoon bang, dat we dit seizoen niks beters hebben (ik weet ook niet of Zivkovic de man is die het nu kan gaan maken) en daar komt denk ik de verontrusting bij veel supporters vandaan.

17 oktober 2014 om 14:07

Sightorsson gaat dit klaren boys - let maar op.
Hij weet hoe je om moet gaan met tukkers.

17 oktober 2014 om 14:56

Nope hij gaat in de broekzak bij Bengtsson en zal de hele wedstrijd onzichtbaar zijn zoals altijd. Ziyech gaat Ajax kapot spelen. Hij weet wel hoe hij met Amsterdammertjes om moet gaan.

Je moet de beste spits opstellen.
Hoelang moet sigi nog bewijzen dat hij dat niet is. Komop frank, sneller op actie overgaan, zo sloom altijd...

17 oktober 2014 om 14:02

Ja en dan uiteindelijk raakt het alternatief weer zwaar uit vorm. Zal niet de eerste keer zijn. Serero bijvoorbeeld speelde geweldig jaren geleden maar heeft nu pas een basisplaats en speelt niet meer zoals toen.

17 oktober 2014 om 14:03

Milik is beter? Op basis van 1 wedstrijd.. lol

17 oktober 2014 om 14:10

Serero is een fantastische voetballer en speelt elke wedstrijd goed.
Omdat hij af en toe een fout passje geeft of een bal naast schiet wordt hij meteen afgerekend voor de hele wedstrijd die hij heeft gespeeld.

Veel mensen zien niet hoeveel nuttig werk hij doet en hoeveel ballen hij onderschept.
Daarnaast is hij vaak degene die gelijk met zijn gezicht naar het doel draait en de aanval een start geeft.

17 oktober 2014 om 14:25

Serero is idd echt heel goed.
Werkt hard, ondanks zijn lichaam haalt hij het maximale er meestal uit. Hij is snel, heeft inzicht.

Je mist bij hem alleen een belangrijk aspect. Een goed schot, een scherpe lange steekpass.

17 oktober 2014 om 15:22

Jaman1, en assists steekbal en scorend vermogen. Die Serrero komt vreselijk tekort.

17 oktober 2014 om 15:25

Ja een goed schot kan je onder scorend vermogen rekenen, daarom scoort hij niet zoveel...

Vertrouwen niet beschaamd nee? Wat moet Sigi in godsnaam doen om zijn vertrouwen te beschamen? Hij mist al 1000% kansen, laat al ballen van zijn voet springen alsof hij die bal totaal niet wilt hebben. Ik denk de remedie gevonden te hebben: Laat Sigi een medespeler kapot schoppen of een eigendoelpunt maken, volgens mij is dat de enige manier.

Wat ben ik toch blij De Boer. Waar iedereen voor Milik kiest, gaat hij voor sigthorsson. Laat zich niet van de wijs brengen door de media en achterban, daar kunnen veel coaches van leren. Daarnaast moet ik zeggen dat ik sigthorsson prima vind spelen laatste dagen, laten we niet vergeten dat dit zijn eerste seizoen is waar hij er vanaf het begin bij is, Hij kreeg altijd met rotblessures te maken.

17 oktober 2014 om 14:00

idd iedereen praat hier elkaar na. milik oogt sneller maar dat is die zeker niet , daarnaast is sigtorson fysiek ook veel sterker. milik is dan wel weer technischer . is gewoon een afweging die de trainer maakt .

17 oktober 2014 om 14:27

Snelheid, technischer, fysieker. Het boeit geen moer. Je scoort doelpunten, of niet.
Je bent een goalgetter, of niet.

Daar word je als spits op afgerekent. Millik heeft een hoger redament, en mag niet eens invallen.

Ja laat iedereen elkaar maar '' napraten ''

Gekke vent

17 oktober 2014 om 14:44

volgens jou redenatie kunnen we dan net zo goed jack tuyp voorin zetten? die scoort ook vaak namelijk

17 oktober 2014 om 15:17

@apson

Met Sigthorsson (ook al scoort hij sommige wedstrijden een 7 of 8) is het vaak dramatisch en is het niet om aan te zien.

Het enige wat ik wil is dat Milik eens de kans krijgt, 3-4 wedstrijden op rij om te zien wat hij er van bakt. Als hij het niet goed doet of slechter dan Sigthorsson is dan weten we waar we aan toe zijn en houdt de discussie op. Maar dat gaat niet gebeuren.

Heel heel heel misschien voetbalt Ajax als team veel beter als Milik voorin staat, wie weet. Waarom probeert hij het niet?

17 oktober 2014 om 15:26

ja dat kan je proberen ja. daar heb je gelijk in. ik zie ook wel dat kolbein meevoetballend matig is, maar milik komt gwn fysiek tekort. maar proberen kan altijd inderdaad.

17 oktober 2014 om 15:26

Medellin, zoals iemand anders aangaf dat zit je met hetzelfde probleem als Psv vorig jaar. Dan zit je met twee spitsen zonder vertrouwen, en beide niet scoren een vreselijk risico. Iedereen waaronder ik schreeuwde, Blind moet eruit; kijk waar die nu speelt en wat ervan geworden is. Van Rhijn had ik ook allang eruit gehaald, en kijk wat voor sterke opmars hij mee bezig is. Frank weet hij doet, en is op iedere training. Hij krijgt gewoon te veel opdrachten, zijn eerste wedstrijden voor zijn blessure was iedere kans een goal.

'ik geef vertouwen aan sigtorsson, dat heeft hij tot nu toe niet beschaamd'

Over wat voor vertrouwen heeft de Boer het dan, want volgens mij laat sigtorsson week in en week uit zien dat hij het vertrouwen wel degelijk beschaamd.

Wat een teleurstelling Volgens mij heeft Sigthorsson het vertrouwen al meerdere keren beschaamd.

17 oktober 2014 om 15:11

Inkeajacied, Van Rhijn en Blind had ik allang eruit gehaald, en kijk eventjes waar beide mannen nu staan. Frank weet wat hij doet, die Milik is blijkbaar geen haar beter.

17 oktober 2014 om 15:18

Waar staat Van Rhijn dan in de tussentijd? In mijn optiek is hij amper beter geworden toen hij Van der Wiel verving toen hij geblesseerd raakte.

17 oktober 2014 om 15:28

Medellin, dan heb je de laatste weken niet gevolgd. Die jongen heeft zich duidelijk verbeterd, concentratie is omhoog, scherpte is omhoog heeft inzich zelf geïnvesteerd qua hoekschoppen en vrije trappen.

17 oktober 2014 om 15:34

@sulej

Tja, die hoekschoopen en vrije trappen. Leuk voor hem maar zoiets moet je toch van elke speler verwachten dat ze daar op oefenen na de training. El Ghazi traint ook op vrije trappen na de training en hij is nog maar 18 jaar. Van Rhijn is ondertussen al 23 en is pas deze zomer (?) echt beginnen oefenen.

17 oktober 2014 om 15:44

Sulejmanii

Heb je ook wel weer gelijk in. Echter hebben v. Rhijn en Blind er ongeveer een jaar over gedaan om (terug) te komen op het niveau dat de supporters wel graag zien. Sigthorsson zie ik nu al een jaar of 3 aanmodderen. Ik was eerst altijd positief gestemd over die man, maar wordt er de laatste tijd gewoon een beetje moedeloos van. Hij zou nu in topvorm zijn, maar ik zie het nog steeds niet.

Medellin.

V. Rhijn is gewoon goed bezig dit seizoen. Daar hebben die vrije trappen niks mee te maken. Veel scherper in verdedigend opzicht en ook aanvallend een stuk beter. Lijkt de omslag weer te hebben gemaakt en groeit terug naar zijn oude niveau.

17 oktober 2014 om 17:55

Medellin

Daar heb jij ook weer gelijk in, wat ik puur wilde aangeven is dat je bij bepaalde spelers ziet dat ze echt beter worden. Het duurt alleen soms wat langer, de ene heeft wat meer tijd nodig dan de andere. Net als in het echt leven...

17 oktober 2014 om 17:58

Inkeajacied

Klopt, bij mij begint het geduld ook op te raken. Alleen heb ik zoiets van, ik ben er al meerdere keren naast geweest. En ik heb gewoon verdomd veel vertrouwen in Frank en het technische hart, dat ze weten wat ze doen. En in een artikel van Ruud Geels wellicht heb je dat ook gelezen, geeft hij aan dat ajaxspitsen te veel opdrachten mee krijgen. En wat ik ook meeneem, is dat Sightorsson meer geblesseerd is geweest dan fit, en in zijn eerste periode schoot hij alles in het mandje. Maar de tijd begint idd echt te dringen voor Sightorsson...........................

'beide zijn in goede vorm'

Frank,
Alleen het verschil is dat Milik gewoon scoort en Siggy niks doet.

Het gaat om de poen. Sigthorsson moet nog verkocht worden.

17 oktober 2014 om 19:32

Dat kan wel zo zijn, maar door deze keuze is Ajax nu na 2 wedstrijden al uitgeschakeld voor overwintering in de CL. Ijspop kreeg in Cyprus verschillende 100% kansen die hij allemaal liet liggen vanwege gebrek aan techniek. Het heeft ze daar gewoon 2 punten gekost.

Frank de Boer is geloof ik de enige in Nederland die nog Sigthorsson op zou stellen. Ik vind hem echt een speler voor NAC ofzo. Wel te waarderen dat De Boer zn eigen weg blijft gaan maar ik zou toch maar wat graag Milik in de basis zien met Zivkovic op de bank.

“Ik geef nu vertrouwen aan Kolbeinn. Dat heeft hij tot nu toe nog niet beschaamd”

Wait, what? Week in, week uit zien we meneer prutsen, ballen van zijn voet laten afspringen en de kansen die hij krijgt mist die. Bovendien kiest hij bijna altijd verkeerd positie en is hij verschrikkelijk lui. Waarom niet gewn Milik Frank..

17 oktober 2014 om 14:07

Hij is niet lui, maar dat lijkt zo omdat hij altijd alles in 1 tempo doet. Zit totaal geen versnelling in.

Ik raak het vertrouwen echt een beetje kwijt in de keuzes van Frank, dan mag hij wel vier jaar achter elkaar kampioen zijn geworden, het niveau in de eredivisie is gewoon om te janken.

Ongeloofelijk hoe hij van die bizarre keuzes maakt, het voetbal is al tijden niet om aan te gluren en scoren dat gaat ook moeizaam de laatste weken, ben er echt een beetje klaar mee met deze man!

Ik snap er echt niks van. Hoe kan hij hem nou elke keer weer blijven opstellen?! Doet milik zijn best niet op de training ofzo?

Besef dat Ajax dit doet alleen om eventueel in de winterstop nog wat te vangen voor sightorsson

“Ik geef nu vertrouwen aan Kolbeinn. Dat heeft hij tot nu toe nog niet beschaamd”.

Heeft Frank naar wedstrijden zitten kijken in zijn AZ tijd of meent ie dit echt? Moet Frank kampioen worden door obstakels die Marc Overmars bedenkt? Wil Frank lekker koppig doen, omdat de rest van Nederland (ajacieden) om Milik schreeuwt? Het blijft toch verbazingwekkend hoeveel kansen Sigthorsson krijgt van zijn coach. Doe er toch iets mee Kolbeinn. Er zijn maar weinig spelers die zoveel vertrouwen krijgen als ze keer op keer falen. Het zal mij benieuwen..

17 oktober 2014 om 14:40

@arievink, Koppig..echt waar, denk je dat de boer gewoon koppig is?! Vanwege zijn koppigheid heeft Ajax 4x de landstitel veroverd.

Wat ben ik toch blij met De Boer. Waar iedereen voor Milik kiest, gaat hij voor sigthorsson. Laat zich niet van de wijs brengen door de media en achterban, daar kunnen veel coaches van leren. Daarnaast moet ik zeggen dat ik sigthorsson prima vind spelen laatste dagen, laten we niet vergeten dat dit zijn eerste seizoen is waar hij er vanaf het begin bij is, Hij kreeg altijd met rotblessures te maken.

17 oktober 2014 om 14:44

Ik stel een aantal vragen, Bon Sal. Ik zeg niet dat ik de Boer koppig vind.

Daarnaast vind ik het wel eens tijd worden voor Milik op de spitspositie. Het wil nog niet lukken met Sigthorsson - na al de kansen die hij van de staf heeft gekregen - dus zal een tot op het bot gemotiveerde Milik in de basis vast geen kwaad kunnen. Je mag het natuurlijk anders vinden, maar zo denk ik er over.

Frank heb je oogkleppen op. Geef zo'n Milik dat vertrouwen en hij scoort gewoon voor je. Dat heeft hij afgelopen weekend al bewezen bij Polen. Hoe moeilijk kan het zijn...

Ongelooflijk..die man bakt er geen ene reet van! Wegwezen met die IJslander!!

Go home Frank, you're drunk!

Toch niet raar? Sigi komt met vertrouwen uit ijsland, moet verkocht worden!!! Gewoon opstellen frank!! Straks gewoon paar miljoen opstrijken en dan Milik in de basis. Houd beide scherp.

Vertrouwen in siggi? op basis van wat? zijn goals? zijn eerste aanname? zijn techniek?
Het enige wat hij doet is hard werken, maar verder kom ik niet

Ik denk dat Frank gewoon bang is dat hij in een situatie komt dat Milik het straks ook niet goed doet en dat ze allebei kapot gemaakt zijn in hun vertrouwen. Als Milik het namelijk drie wedstrijden niet goed speelt zijn we in Nederland opportunistisch genoeg om te vinden dat Sigthorsson of Zivkovic dan maar moet spelen en dan heb je straks allemaal spitsen met een probleem. Zelfde zag je vorig jaar bij PSV toen Locadia en Matavz afgewisseld werden. Dan scoren ze allebei niet meer.

17 oktober 2014 om 14:15

Heel scherp opgemerkt, vertrouwen is echt cruciaal voor een spits.

17 oktober 2014 om 14:33

Zit een kern van waarheid in.

Aan de andere kant: het kan nu ook twee kanten opgaan met Milik. Of hij wordt nog gemotiveerder en wil nog meer zijn best doen, of hij komt op een breekpunt en wordt moedeloos, aangezien 'ie nou nog steeds geen kans krijgt.

17 oktober 2014 om 16:21

Dan kunnen ze toch gewoon allebei een helft spelen.
Als hun motivatie zo snel afbrokkelt dan kunnen ze beter in therapie gaan.
Anderzijds tast het juist het vertrouwen aan als je tot bloedens toe de kans krijgt terwijl je weet dat het al maanden lang niet lukt.
Wees dan zo eerlijk om een stapje terug te doen zodat je in de schaduw nog sterker terug kan komen.

17 oktober 2014 om 15:15

VitesseNL, helemaal mee eens. Kijk de Blind affaire, hij was allang gewisseld door ieder ander kijk waar hij nu staat.

17 oktober 2014 om 19:36

Ja, en ik ben als Ajax-supporter dolblij dat hij weg is. Al die ballen achteruit, je wordt er gewoon gek van.

18 oktober 2014 om 05:16

Nu gaat het lekker wil je zeggen? Het is duidelijk dat Blind gemist wordt.

Heel de staf ziet Milik dagelijks op de training en die zien het dus volgens de kenners hier helemaal verkeerd? Vertrouwen is het allerbelangrijkste voor een spits, aan Siggi om het vertrouwen terug te betalen met doelpunten.

17 oktober 2014 om 14:18

Hij komt tevens ook met vertrouwen terug uit Ijsland

17 oktober 2014 om 14:23

Milik komt ook wel met wat vertrouwen terug uit polen

17 oktober 2014 om 14:25

Vind het een lastig verhaal maar ik begrijp de Boer wel. Hij zegt nu eindelijk topfit te zijn dus laat het maar zien. Maken we in december de balans op, heeft hij 1,5 jaar de tijd gehad zich te laten zien.

17 oktober 2014 om 14:26

Vind je die echt zoveel beter?

17 oktober 2014 om 14:46

Geen idee. Dat is het hem nou juist, Milik heeft nog geen kans gehad om zijn kwaliteiten over een langere periode te tonen.

Wat ik wel weet is dat Milik in de enige serieuze wedstrijd die hij heeft gekregen (JC schaal deed niemand het goed, beker was geen tegenstander van niveau) 2 halve kansen tot 2 doelpunten promoveerde. Dat was voor mij een positieve eye-opener in die wedstrijd (heracles), want sigi heeft meestal toch wel een kans of 4 nodig om er één te maken. Of dat iets was van alleen die wedstrijd, of dat Milik daadwerkelijk een makkelijkere afmaker is dat kan ik niet beoordelen, omdat Milik zogezegd nog geen kans heeft gehad om een reeks neer te zetten.

17 oktober 2014 om 15:05

trainingen?? jongen het gaat om wedstrijden en de 3 punten.. altijd men met trainingen.. resultaten en doelpunten bewijs Milik in echte wedstrijden dan op trainingen.

17 oktober 2014 om 15:16

Uiteraard moet je vertrouwen houden in een spits, maar hij speelt nu hoeveel jaar bij Ajax? Hoeveel jaar heeft hij daarvan gepresteerd? Geblesseerd of niet, hoe lang heeft hij gepresteerd?
Als je ziet dat hij tegen nicosia o.a. die bal, binnen 5 min, gewoon 2 meter naast schiet.... Hij is in 'vorm' volgens de Boer en hemzelf, maar doelpunten maken, waarh ij toch echt voor is, doet hij niet. Ja, boe fucking hoe een hatrick....

Je geeft het zelf al aan: Heeft hij 1,5 jaar de tijd gehad zich te laten zien..... Daarvoor mocht hij ook komen opdraven van de Boer maar was hij veelal geblesseerd. Hoelang kan je die jongen een hand boven het hoofd houden denk ik dan? Wil de Boer niet dat Zijn aankoop niet afgaat ofz?
Want qua transfers is Ajax sinds de revolutie geen steek verder gekomen, noem een aankoop waar je blij van wordt?! Ik kom alleen met Moisander momenteel en dat is 6 transferperiodes lang he.....

17 oktober 2014 om 15:35

Deeveedee, dat vind ik dus ook! Met Blind zat ik er ook vreselijk naast, met Anita ook en kijk wat voor transfers beide heren gehad hebben. Ik heb vertrouwen in Frank, het is een vakman hoopte dat meer Ajacieden dat hadden.

Het vertrouwen van de Boer betaald zich vaak gewoon uit. Zo zagen wij het ook bij Blind, Ebicilio en Ozbiliz bijvoorbeeld. Laatst genoemde kregen vertrouwen en waaren uiteindelijk uitermate belangrijk in het kampioenschap. Eerst genoemde heeft ajax 18 mil opgeleverd.

Begin te twijfelen aan DB. Wat ziet hij wel wat iedereen niet ziet??

als Milik de nieuwe wereldtopper was geweest had Frank hem er toch allang ingezet? Zeker nu The Sig hapert. Dat Milik het leuk doet bij Polen is leuk en aardig maar dat zegt alsnog niet alles.

17 oktober 2014 om 15:31

Abe84, precies dat bedoel ik. Frank weet hij doet, als enige zat hij ook met Blind goed. Ik had hem allang gewisseld.

17 oktober 2014 om 17:04

@sulejmanii, volgens mij was Frank niet zo gecharmeerd van Blind en stond deze jongen erin omdat Boilesen geblesseerd was.

17 oktober 2014 om 18:02

Steef71

Dat is deels waar, maar als hij niet gecharmeerd was geweest van Blind. Had Frank Blind verkocht aan Groningen, die met een goed officieel bod zich meldde bij Ajax. En dan had hij hem niet zolang laten staan, en hij zag een middenvelder in Blind en terecht. Erger me dood aan hem op lbpositie bij Oranje, het is een pure middenvelder .

Nou, nu of nooit dan, wat mij betreft de aller-, allerlaatste kans.

Sorry hoor je mag wel 4x kampioen worden maar zolang je deze clown blijft opstellen en nog beweerd dat hij het vertrouwen niet beschaamd kan je de Boer niet serieus nemen! Deze man raak geen pepernoot voorin!

Mensen vergeten wel is dat voetbal een teamsport is. Kolbeinn speelt volgens FDB veel beter in teamverband dan Milik. Kolbeinn scoort er zeker niet op los maar door zijn spel creëert hij ruimtes en kansen voor zijn medespelers. Siggie is een slimmere voetballer dan Milik terwijl Milik misschien wel meer scorend vermogen heeft.
Kijk naar Barca zij spelen ook niet met een echte spits. Zij hebben weliswaar Messi die en slim en scorend vermogen heeft maar die staat vaak niet in de diepe spits. Ik ben ook erg benieuwd hoe Luis Suarez het gaat doen bij Barca. Ik verwacht dat hij wel de intelligentie heeft waar Barca en Ajax op zoek zijn gezien hun speltype.

Ach gut Frank toch. Is het nu echt zo moeilijk om deze illusie los te laten?
Kolbeinn is geen Ajax spits en wordt dat ook nooit. Hij loopt alleen maar in de weg.
Daarmee zeg ik overigens niet dat hij een slechte spits is. Alleen niet voor Ajax.

Toen met Anita begreep de boer er ook niks van vlg iedereen, even later was Anita de beste speler. Met Blind begreep de Boer het ook al niet, speelt nu bij Man Utd.
Laat Frank nou maar gewoon zijn werk doen.

De Boer demonstreert structureel een tactisch ezelsveulen te zijn en toont zichzelf met deze volgende stommiteit gladweg incapabel om Ajax naar een hoger niveau te tillen. Hoe lang mag hij nog blijven knoeien voordat de achterban in actie komt?

17 oktober 2014 om 15:16

Nog zeker een jaar of 5.

17 oktober 2014 om 15:33

Adelbert, wat een gebazel. Jij stond zeker ook voorop dat Blind gewisseld moet worden, kijk wat er van hem gekomen is. Frank is een vakman, die weet wat hij doet.

17 oktober 2014 om 16:27

Blind speelde een fase zo malheureus dat ik toenmaals met enige regelmaat vanuit schaamtegevoel van zender heb moeten wisselen. Dat hij goed terecht is gekomen is toch waarlijk een godswonder. Als jeugdtrainer verstaat De Boer zijn vak, hij weet als geen ander een ploeg te disciplineren. Helaas gaat dit disciplineren altijd gepaard met vergaande egalisatie van het individu. Het baat tevens niet dat De Boer een navelstaarder is die geen tegenspraak duldt. Het resultaat is dat vrijwel elke wedstrijd ongewoon eentonig is geworden, dikwijls zelfs boudweg vervelend. Dit rechtvaardigt de roep om een sterkere coach.

17 oktober 2014 om 17:18

Geen godswonder dus maar bewijs dat de Boer de potentie van een speler beter inschat dan jij. Tevens is t duidelijk dat hij Ajax weer volgens de eigen filosofie laat spelen met bovendien geweldige resultaten- elk jaar kampioen na zeven jaar zonder, en in de Cl het verslaan van ploegen die van tevoren als onverslaanbaar werden geacht door velen: milan, city, utd, barcelona.
Je roep om een "sterkere" coach is niet alleen misplaatst maar zelfs enigszins komisch in zijn onnozelheid.

17 oktober 2014 om 18:06

Adelbert

Hoezo een godswonder? Die jongen heeft iedereen incluis mijzelf een poepie laten ruiken, ik had hem ook allang verkocht aan een middenmoot ploeg.maar kijk wat van hem gekomen is, en dat geheel op eigen kracht ondanks karrevrachten aan terechte kritiek toendertijd.

Egalisatie lijkt me essentieel, ben jij er niet mee eens dan dat alle neuzen dezelfde richting op moeten staan? Ben het wel met je eens dat het spel eentonig en te traag is, maar dat komt aan een gebrek aan creativiteit. Is je roep om een andere coach serieus?

17 oktober 2014 om 19:22

Het gemis aan creativiteit is geenszins een consequentie van het enkel beschikken over statische spelers; creatieve spelers zijn er immers voldoende. Het is De Boer zelf die met zijn rigide spelopvatting het belang van deze creativiteit ondermijnt. Sinds De Boer de scepter zwaait is Ajax een kerkhof voor de creatieve speler gebleken. De Boer treft blaam voor het povere spel van Ajax, en hij alleen. De Boer heeft de bedenkelijke gave om elke speler met natuurlijke flair te reduceren tot een simpele werker. Het dorre Ajax onder De Boer is een directe weerspiegeling van diens behoudende, kortzichtige aard. Het moment is aangebroken waarop De Boer zijn armetierig tactisch vermogen niet langer mag wegmoffelen onder gewonnen prijzen.

17 oktober 2014 om 19:33

Vergeet niet dat alle kampioenselftallen onder De Boer uit toeval voortgekomen zijn. Het zijn in essentie blessures geweest die ervoor hebben gezorgd dat De Boer noodgedwongen van zijn beoogde elf moest afwijken. Dat deze elftallen vervolgens beter opereerden dan De Boer kon voorzien is andermaal een affirmatie van het punt dat ik tracht te maken.

Nog niet beschaamd?

FdBoer je moet wel geloofwaardig blijven want dit word nu lachwekkend

Teveel kansen gehad niks van waar gemaakt.. Conclusie: BANKEN

Het is niet eerlijk wat Frank de Boer doet.
Dit tast het vertrouwen aan van Milik die meer verdient dan hij nu krijgt.
Als beide niet voldoende presteren dan kan je nog altijd allebei evenveel speel minuten geven.
Er is een tussen weg
Maar nu wordt de 1 meer bevooroordeeld dan de andere
Bovendien vergroot je je kansen op succes als je op 2 paarden tegelijk kunt wedden.


Vertrouwen heeft hij tot nu toe niet beschaamt? de Boer is in het begin van het seizoen altijd zo koppig, dingen die het publiek al langere tijd zien wil de Boer maar niet onder ogen zien.

Ik weet zeker dat de Boer een afspraak heeft staan met Sigi van indien hij aanblijft, hij de eerste spits blijft van Ajax. Verder zie ik de logica van deze beslissing niet in. Sigthórsson blijft maar teleurstellen, terwijl Millik maar blijft scoren zoals een spits hoort te doen.

Echt irritant gewoon!

Echt onbegrijpelijk wat hier gebeurd. Deze spits scoord bijna nooit en daarnaast is hij erg matig aan de bal. Milik en Zivkovic vind ik allebei beter dan sigthorsson. Ook spelers als Kisnha of klaassen zullen het beter doen dan Sigthorsson. Ik vrees morgen een nederlaag tegen twente.

¨dat heeft hij tot nu toe nog nie beschaamd¨, whutttt??? Ik snap er echt geen drol meer van, wa is het toch met Frankie en en sigi, een bromance? De Boer houdt zijn andere grote aankopen, Duarte en vd Hoorn toch ook de hand niet zo boven het hoofd. Een spits heeft vertrouwen nodig ja, maar het houdt toch een keerje op, ik begrijp de logica achter de huur van Milik niet goed meer, er vanuit gaande dat Ziv in de 2e seizoenshelft ook z´n minuten in Ajax 1 zal maken...

Zonde Frank! Je hebt nog een aantal prima, misschien zelfs betere, spitsen. Die geef je geen kans. Een jongen als zivkovich heeft zich in de eredivisie al bewezen maar krijgt geen kansen.

Frank heeft heel veel vertrouwen bij mij maar krijgt nu toch wel kleine haarscheurtjes met deze koppigheid. Echt niet mee eens met deze keuze

Goed dat FdB de competitie spannend houd.....

Milik? Nee. Sigthorsson: Ja. Hoe dom kan zelfs een goede trainer zijn !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren