Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Bevoorrecht dat we getuige zijn van het gevecht tussen Messi en Ronaldo'

Laatste update:

Cristiano Ronaldo won aan het begin van dit jaar voor de tweede keer in zijn loopbaan de prijs voor beste speler van de wereld en hoopt de Ballon d'Or over een paar maanden opnieuw in de wacht te kunnen slepen. De aanvaller van Real Madrid lijkt goede papieren te hebben: hij won in het afgelopen seizoen de Champions League en is geweldig begonnen aan het nieuwe voetbaljaar.

/

Ronaldo staat na zes competitiewedstrijden (hij miste er een) al op dertien doelpunten en schreef daarmee geschiedenis: nog nooit eerder scoorde een speler van Real zo vaak in de eerste zeven speelronden van het seizoen. "Wat hij laat zien is ongelooflijk", zegt voormalig Real-directeur Jorge Valdano. "Ronaldo en Lionel Messi definiëren een tijdperk."

Volgens Valdano haalt Messi het beste in Ronaldo naar boven: "We zijn bevoorrecht, want we mogen getuige zijn van een van de mooiste individuele gevechten aller tijden in de voetballerij", meent de Argentijn. "Cristiano probeert zichzelf altijd te verbeteren en door zijn ambitie en professionele instelling wordt hij ook ieder jaar weer een stukje beter. Ik weet niet hoe belangrijk het WK zal zijn voor de Ballon d'Or, maar de prestaties van Ronaldo zijn geweldig."

Denk je dat Cristiano Ronaldo de Ballon d'Or opnieuw gaat winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Twee wereldspelers die elkaar beter maken, dat is toch fantastisch? Beide heren zijn geweldig, en iedere keer is het een genot om naar hen te mogen kijken. Hopelijk weten zij dit nog jaren vol te houden.

17 oktober 2014 om 15:30

Jou naam zegt alles een beetje gefrustreerd dat hij Ajax niks kan presteren in Europa???
Nog gefeliciteerd voor de gelijkspel thuis tegen Zwolle mooie prestatie was wel minder voor jullie dat jullie ballon winnaar kandidaat lasse schone er niet was

17 oktober 2014 om 12:54

Denk niet dat ze elkaar beter maken, Ronaldo verbetert zichzelf altijd, daar heeft hij Messi niet voor nodig.

17 oktober 2014 om 12:58

En Messi verbetert zichzelf niet? Hetzelfde geldt ook voor Messi hé.

17 oktober 2014 om 13:00

Ja, dat geldt uiteraard ook voor Messi

17 oktober 2014 om 13:01

Jij vindt dat Messi beter geworden is de laatste jaren?

17 oktober 2014 om 13:04

Messi verbetert zich niet zo duidelijk als Ronaldo. Messi is nog niet zo compleet als ronaldo

17 oktober 2014 om 13:04

Vind hem niet beter geworden, maar dat is het punt ook niet. Het gaat erom dat beide spelers zichzelf altijd willen verbeteren, daar hebben ze elkaar niet voor nodig. Ze zien elkaar ook niet als rivaal, dat doet de buitenwereld.

17 oktober 2014 om 13:08

@geert Vs

Door het sukkelen met blessures en andere privézaken die als obstakel fungeerde; minder dan voorheen.

Maar Messi is wel degelijk beter in zijn spel geworden.

Zijn nieuwe rol als ''nummer 10'' voert hij onwijs goed uit, hij loopt nu nog slimmer tussen de linies door, zijn passing accuracy is beter, hij vind zijn medespelers gemakkelijker. Kijk maar naar het aantal assist bijvoorbeeld, bovendien blijft hij gewoon scoren.

Zijn inzet is mede door zijn blessures achteruit gegaan, maar de rol die hij momenteel heeft; hoeft hij niet meer zoveel pressie te leveren. Vooral wanneer Suarez weer mag spelen, die man telt voor 2.

17 oktober 2014 om 13:12

Ik denk dat Messi gewoon heel veel plezier heeft gehad in voetballen, maar dat hij de laatste paar jaar alle aandacht en alle geruchten een beetje zat is geworden.

Ronaldo heeft daar minder last van, want hij put meer voldoening uit resultaten dan uit het proces.

17 oktober 2014 om 13:23

Messi hoeft ook niet zo compleet te zijn als Ronaldo. Daar heeft hij ook de lichaamsbouw niet voor. Ronaldo is gewoon vrij lang, en combineert dat met aangeleerde techniek en een geweldige sprongkracht. Al zal Messi die techniek ook leren en die sprongkracht krijgen, dan nog kan hij niet zo koppen als Cristiano, simpelweg omdat Lionel 10 centimeter kleiner is.

Messi bijvoorbeeld is weer een veel betere voetballer in de kleinere ruimte. Ronaldo is in de kleine ruimtes bij lange niet zo goed als hij.

Zo hebben beide spelers hun sterke punten, waar Ronaldo door hard werken steeds beter en beter wordt, en blijft worden, is Messi gewoon een rasvoetballer.

Edit: Bedoelt voor Red Devil Ajax

17 oktober 2014 om 13:31

@geertvs

Ja ook dat inderdaad. Al dat media gebeuren de laatste jaren heeft hem ook niet goed gedaan. plus die blessure die hij opliep in Paris, hij heeft daar erg lang mee gelopen.

17 oktober 2014 om 14:25

Ik zeg het zo'n 2 jaar nu, Messi heeft geen vormverlies maar niveauverlies. Toentertijd gaf ik het voordeel van de twijfel of het een fase is en ik twijfel nog, maar hij lijkt er moeilijk nog uit te gaan komen. Wat opviel en met de jaren steeds meer is het ontbreken aan net dat beetje finesse en snelheid wat hij had. Waar hij vroeger nog net zijn 4de mannetje uitkapte om vervolgens over de keeper te stiften, heeft hij nu vaker moeite met 2 man en soms zelfs een. Je kan dat wegwuiven en er blind voor zijn maar het is wel waar. Messi scoorde vroeger zo'n 15 x in een seizoen met een stift. Wat is de laatste stift die je zag van Messi? Het gaat om die kleine dingen die erg veranderd zijn. Hij zit lichamelijk, mentaal of beide, niet lekker in zijn vel.

17 oktober 2014 om 14:47

Mede door de blessures dus. Plus het feit dat ze tegenwoordig allemaal een bus parkeren wanneer ze tegen Barca spelen.

Je ziet nu al dat Messi iets meer vrijheid krijgt, doordat Neymar zo goed speelt en een klik met Messi heeft. Beide heren worden nu in de gaten gehouden, Messi profiteert hiervan; je ziet zijn geniale passing en assists. Lobjes, stiftjes en mooie steekpassen dwars door de verdediging heen.

Zijn niveau houdt hij wel degelijk vast, dat wordt des te duidelijker wanneer Suarez weer mee mag doen. Plotseling worden het 3 man die ze in de gaten moeten houden. Nog meer vrijheid voor Messi.

17 oktober 2014 om 15:31

Messi zal nooit zo compleet zijn als Ronaldo, bijvoorbeeld hij heeft de lengte niet voor om kopsterk te zijn

17 oktober 2014 om 15:33

Als mensen zeggen dat Ronaldo blessure had drm was zijn prestatie op wk slecht zeggen jullie barca fanboys dat dat bullshit is maar bij Messi komt het natuurlijk door privézaken LOL pff

17 oktober 2014 om 17:26

Ja, en Ronaldo heeft niet de techniek en inzicht om een compacte verdediging kapot te spelen.

Waarom gaat het in dit tijdperk alleen maar over goals? Zo zal een middenvelder nooit een Ballon d'or winnen

17 oktober 2014 om 12:38

Waarschijnlijk omdat het hele voetbal om goals maken draait. Geen goals=geen 3 punten. Eigenlijk zou er een ballon d'or moeten komen voor elke linie op het veld + keeper. Dus aanvaller, middenvelder, verdediger en keeper.

17 oktober 2014 om 12:40

Dat zou perfect zijn.

17 oktober 2014 om 12:41

Natuurlijk zijn goals scoren belangrijk. Maar voetbal is een ploegsport met 11. Noch Messi noch Ronaldo zouden zoveel scoren als ze bij pakweg Cercle Brugge of Excelsior zouden spelen. Niet dat ze er niet bovenuit zouden steken maar wereldklasse ploegmaats hebben, brengt je ook al een heel eind.

17 oktober 2014 om 12:50

Dan gaat elk jaar een ballon d'or naar Duitsland voor Neuer tot Courtois of De Gea hem voorbij zijn, en de overige ballon d'ors zullen enkel naar spanje gaan.

17 oktober 2014 om 12:55

Beste aanvaller:
Cristiano Ronaldo

Beste middenvelder:
David Silva

Beste verdediger:
Sergio Ramos

Beste keeper:
Manuel Neuer

Zo zou ik nu stemmen. En als Neuer 5 jaar lang de Ballon d'or wint dan is dat gewoon heel knap. Aan de top komen is knap, maar er blijven is nog knapper want je ligt onder een vergrootglas terwijl je zelf verzadigd kan worden qua honger naar prijzen.

17 oktober 2014 om 13:05

Ik vind silva niet de beste. Di maria en modric vindt ik betere middenvelders

17 oktober 2014 om 13:07

Niet eens met je verdediger, vond Ramos eerlijk gezegd matig afgelopen jaar, de aanvaller is een kwestie van smaak denk ik, en heb dit jaar eigenlijk nog geen Man City gezien, dus de mid weet ik niet, weet wel dat ik Yaya Toure afgelopen jaar fenomenaal vond.

17 oktober 2014 om 13:30

eigenlijk met geen 1 van bovenstaande eens..
ronaldo is misschien wel logisch omdat die geweldig presteert laatste maanden. maar het WK was het 1 groot drama en ik denk dat dat toch een groot aandeel heeft in de "gouden bal'

silva is verreweg niet de beste middenvelder.. modric/iniesta/rakitic vind ik op dit moment wel de sterren

ramos tja altijd een geweldige verdediger geweest maar niet dat hij dit jaar de top is, ik zal ook even zelf niet 1.2.3 een echte wereldverdediger kunnen opnemen.

neuer is al jaren geweldig, maar hoe courtois zich afgelopen jaar ontwikkelt heeft is geweldig, voor mij nu de nieuwe nummer 1.

17 oktober 2014 om 14:32

Voetbal draait om doelpunten maken. Logisch dat aanvallers het hoogst worden geplaatst. Wanneer men start met voetballen wilt iedereen een aanvaller zijn. Uiteindelijk blijven de beste over en krijgt de rest een positie tot aan keeper. Echte aanvallers zijn intuïtieve spelers. Vandaar dat ze wedstrijden voor je winnen. De rest van het team heeft in weze een ondankbare taak. Heel het spel is gebaseerd op meer scoren dan je tegenstander wat dus betekend dat iedereen over het algemeen puur een steunende factor is voor aanvallers. Zij zorgen dat aanvallers er minder hoeven te maken en dat ze op goede posities vrijgespeeld worden. Dat recht heeft een aanvaller dan wel weer verdient.

17 oktober 2014 om 14:35

De beste aanvaller was Ronaldo, beste middenvelder zou ik Modric of Yaya noemen en Modric kiezen, verdediger was Pepe, no doubt. Letterlijk alle steken die Real liet vallen ruimde hij op. Voor mij de beste speler van Real vorig seizoen, met Modric als 2. Keeper Courtois.

17 oktober 2014 om 14:42

Alsjeblieft niet. Een ballon d'or voor elke positie zou echt lomp zijn. Maakt het veel minder prestigieus om te winnen omdat er dan minder concurrentie is per prijs. Overigens zijn er genoeg middenvelders geweest die de Ballon d'or gewonnen hebben. Misschien zelfs meer dan spitsen. Ook in recente jaren nog denk aan Zidane, Nedved, Ronaldinho, Figo etc

17 oktober 2014 om 17:28

De wk telt veel mee? Nou in 2010 won messi ook en hij won géén CL. Wat ronaldo nu wel doet +topscorer van Cl (record), topscorer van Spanje én (gedeelde) topscorer van Europa. Dit betekent nu dat Ronaldo de Ballon D'Or zou moeten krijgen. Ik zie geen duitse speler die het beter heeft gedaan, hooguit Di maria of Robben komen in de buurt.

18 oktober 2014 om 09:58

@ Vioranje,

Ronaldo was niet fit op het WK. Bovendien zit hij bij Portugal niet bij het beste land ter wereld ofzo, het loopt daar al lange tijd niet lekker.

Silva zal voor velen nog steeds een relatief onbekende speler zijn. Maar ik kijk bijna al zijn wedstrijden en blijf me verbazen over de passes die hij geeft.
Modric is ook een geweldenaar, ik zou hem in mijn Wereldteam zetten. Maar hij moet het meer hebben van hard werken als je hem vergelijkt met Silva. Daarmee zeg ik dus niet dat Modric geen klasse speler is!
Rakitic verdient het volgens mij wel om een award te krijgen voor beste middenvelder van Spanje, hij stak er met kop en schouders bovenuit bij Sevilla terwijl hij ook ijzersterk speelde op het WK. Maar ik zie hem geen dingen doen waarbij mijn mond openvalt van verbazing.
Iniesta is al tijden uit vorm, toch blijft men hem op een voetstuk plaatsen vanwege zijn verleden.

Ramos is verdedigend gezien minder geweest dan Pepe vorig seizoen, maar in balbezit was hij fenomenaal. De crosspasses waar Alonso om bekend staat kan hij ook geven. Zijn inspeelpass is ook erg goed. Bovendien is hij bijna altijd gevaarlijk bij corners en kan hij ook een vrije trap er in schieten.

Courtois is een geweldige ballenstopper, maar als je kijkt naar hoe Neuer meevoetbalt dan loopt Courtois mijlen op hem achter.

17 oktober 2014 om 12:39

Om nog maar te zwijgen over verdedigers. Ze hadden die prijs beter zo gemaakt dat je hem maar 1 keer kan winnen in je carrière. Dan werden andere spelers die ook wereldklasse zijn maar geen doelpunten scoren, ook beloond. Xavi bvb of Lahm; ze zijn minstens zo belangrijk voor de grote successen van Barcelona/spanje en Bayern/duitsland dat ze ook wel eens mochten winnen.

17 oktober 2014 om 12:45

Omdat deze twee zulke ongelofelijke aantallen halen. Wat deze spelers laten zien is nog nooit vertoond. En het zijn regelmatig belangrijke goals, Messi in CL-finale tegen Man U en Ronaldo met z'n doelpunten tegen Zweden(deze schieten mij zo gauw naar binnen). En er zal ook wel tijd dat er weer middenvelder wint, maar dan is het als deze twee gestopt zijn en die middenvelder zo goed is als Zidane of Ronaldinho.

Maar eigenlijk is absurd dat de strijd constant tussen hun gaat, maar wat ze vertonen is ook wel absurd. We moeten blij zijn dat we beide mogen meemaken

17 oktober 2014 om 12:50

er moest toen opnieuw gestemd worden, omdat Ronaldo tegen zweden scoorde.
Messi lag voor, maar ineens mochten mensen toch nog even opnieuw stemmen na de wedstrijd: Protugal - Zweden.

het was duidelijk dat ronaldo die bal moest winnen.

17 oktober 2014 om 13:03

Jij werkt natuurlijk bij de fifa, en jij was natuurlijk ook de gene die de stemmen telde.

17 oktober 2014 om 13:39

@fisher_ajax

Dat was het eerste wat me te binnen schoot.twee andere voorbeelden
- Ronaldo's goal in de extra tijd van de Copa-finale, toen Mourinho deze voor het eerst won, de goal was op aangeven van Di Maria
-Ronaldo's goal in Camp Nou(1-2) toen Madrid 2/3 ronde voor het eind de competitie won. De goal was op aangeven van Ozil

Wat ik hiermee wil zeggen is dat beide spelers super veel scoren en belangrijke goals maken.

17 oktober 2014 om 18:41

Kom jij dan eens met een andere logische verklaring waarom er plotseling langer gestemd mocht worden? De enige logische in mijn ogen is dat Messi de meeste stemmen had gekregen tot aan de officiële stemming maar de viva het niet kon verkopen dat de prijs alsnog naar Messi zou gaan. Daarom is de verkiezing opnieuw geopend zodat Ronaldo toch nog kon winnen.

17 oktober 2014 om 13:03

Vind ik ook jammer, maar welke middenvelder zou jij de ballon d'or willen geven, er lopen in mijn ogen op dit moment niet van die geweldenaars als een Kaka of Ronaldinho (die misschien meer een aanvaller is) rond op het middenveld, en een Ronaldo en Messi zijn toch stukken beter dan de middenvelders van nu, of ben je dat niet met me eens?

17 oktober 2014 om 13:04

Omdat je in 'dit tijdperk' twee spelers hebt die buiten extreem veel scoren. Als de Europese topscorers er rond de 25 per seizoen in zouden leggen, zouden de overige spelers wel weer in aanmerking komen. Maar zolang je deze twee jongens rond hebt lopen die er 50-60 per seizoen in schieten, blijft het idd 'alleen maar over goals' gaan.

Ronaldo wint die Ballon d'or, maar toch zie ik Robben ook nog als een goede kanshebber... Heeft een fantastisch jaar achter de rug en leidde nederland naar de derde plek in Brazilië. Ronaldo won weliswaar de CL, maar heeft niets gepresteerd in het WK.

Ik vind dat Messi op zijn hoogtepunt beter is dan Ronaldo op zijn hoogtepunt. Messi heeft in mijn ogen net dat extraatje wat doorslaggevend is. 4 goals tegen Arsenal, solo goal in halve finale tegen Real Madrid, zijn geweldige wedstrijd tegen Man Utd in de CL-finale zijn allemaal voorbeelden van Messi's absolute superioriteit ten opzichte van de rest. Alleen Ronaldo's hattrick tegen Zweden vind ik net zo goed als Messi's beste wedstrijden.

17 oktober 2014 om 12:55

Messi is veel vaker beslissend geweest, ook tijdens de grotere wedstrijden. Messi is voetballer apart die veel meer kan dan Ronaldo. Ronaldo is een goede 2e. maar tipt nooit aan de genialiteit van messi. Het aantal assists dit seizoen zegt echt heel veel.
Messi kan meer dan alleen scoren, hij zet zijn medespelers alleen voor de goal. weet waar de ruimte ligt voor een steekpass bijvoorbeeld. Daarnaast blijft hij ook gewoon scoren.

17 oktober 2014 om 13:10

Hahaha het is juist omgedraaid, Ronaldo is veel completer dan Messi. Ronaldo is een beest, en het is dat i zoveel scoort dat je ineens belangrijk vind dat Messi een assist geeft. Als dat zo belangrijk wad. Dan zou Messi niet zo huilen dat i niet in de spits mag, zoals in de tijd van ibacadabra. Nee Ronaldo geeft alles links in de spits en rechts. En geeft assists en scoort koppend schietend alles, kwa procenten de meest scorende spits in Spanje, die niet 1 of 2 wedstrijden heeft gespeeld. En als i zo Door gaat word hij de gene met de meeste goals in Spanje en Cl

17 oktober 2014 om 18:46

Er is niemand met zo'n groot scoringsratio als Messi hoor. Kijk naar het aantal kansen en de daaruit voortkomende doelpunten dan is het percentage van Messi vele malen beter dan dat van Ronaldo. Beiden fantastische spelers maar je praat duidelijk een enorme hoop onzin door te stellen dat niemand betere cijfers heeft dan je portugeze vriend

Het zou mooi zijn als ronaldo de ballon d'or pakt. Dan staan deze grootmachten meer in evenwicht.

17 oktober 2014 om 12:56

Evenwicht in ballen zeker. Meer ook echt niet.
Qua voetbal... nooit! Messi hoort tussen legendes als Pele, Cruijff, Ronaldo9, Zidane etc. Cristiano een categorie onder.

17 oktober 2014 om 13:19

Cristiano Ronaldo verdiend zeker een plekje in het rijtje dat jij opnoemt. Hij is het levende bewijs dat hard werken en in jezelf investeren loont. Ook zo kun je een wereldvoetballer worden.

17 oktober 2014 om 16:08

Dat hoor ik wel vaker, maar hij hoort zeker bij dat rijtje, al dat gelul van dat hij alleen kan scoren meer niet, vind ik alleeb maar bullshit.

Sorry, maar dit noem je een gevecht? Keane vs Vieira was een gevecht, Nederland - Portugal was een gevecht (die in 2006 bedoel ik), maar dit is geen gevecht. Daar is dit veel te lief voor. Het is meer een wedstrijd dan een gevecht.

17 oktober 2014 om 12:56

Denk ook niet dat Messi of Ronaldo wat om elkaar geven, ze blijven zichzelf heus wel verbeteren, daar hebben ze de ander niet voor nodig. Denk ook niet dat ze elkaar als rivaal zien, dat maakt de buitenwereld ervan.

Ronaldo was afgelopen jaar gewoon beter. ik denk dat messi op dit moment niet meer beter wordt. ik denk zelfs dat hij al op zijn top zit.
Ronaldo wordt alleen maar beter.

17 oktober 2014 om 13:02

beter in meer goals maken. daar is alles mee gezegd.

17 oktober 2014 om 13:10

Meer scoren wilt niet zeggen beter.
Ronaldo is iemand die veel meer de goal zoekt dan Messi.
Ronaldo staat bij elke voorzet of diepte pass in de16m.
Dat heb je bij Messi niet, hij scoort ook veel, maar is ook veel meer bezig met het spel te maken, en aanvallen op te zetten.
Dus je kunt deze 2 spelers niet op basis van hun goals vergelijken.
Als je puur naar het voetbal kijkt is Messi gewoon de beste speler.
Messi doet veel meer dan alleen scoren, en Ronaldo is vooral iemand die scoort.
Ik vind Messi helemaal niet minder nu, er is geen enkele andere speler zoals Messi die goals maakt, assits geeft, dribbels maakt, en mee het spel verdeelt.
Ronaldo is meer het eindstation.

17 oktober 2014 om 13:47

dribbels wel dat is hazard
maar voor de rest in hazard niet beter dan messi ik vind de beste 3 ter wereld zo
1 ronaldo
2 robben
3 messi
maar dit is mijn mening

17 oktober 2014 om 13:56

Als je puur naar de goals kijkt zoals de meesten hier doen, dan komt Robben niet eens voor in de top5.
Als je naar het voetballend aspect kijkt, dan hoort Ronaldo niet in de top 5.
Daarom dat ik zeg je moet naar het totaal plaatje kijken, en bij mij is Messi de beste.

In mijn ogen staat Messi de laatste jaren een beetje stil in zijn ontwikkeling. Hij blijft een ontzettend hoog niveau halen, maar verbeterd zichzelf nauwelijks meer. In tegenstelling tot Ronaldo die zichzelf alsmaar blijft verbeteren. Ergens eind 2012 begin 2013 heeft Ronaldo Messis niveau van de jaren daarvoor benaderd en sindsdien is hij er genadeloos vandoor gegaan. Ronaldo presteert de laatste tijd gewoon veel beter en hij moet dan ook de Bal winnen in mijn ogen. Het zal wel lastig zijn omdat er nog veel jaloerse stemmers tussen zitten die liever voor de ideale schoonzoon gaan, puur omdat ze zelf niet de drive hebben die Ronaldo wel heeft.

17 oktober 2014 om 13:33

Dus omdat Ronaldo wat meer scoort is hij beter??
Messi scoort minder omdat hij minder met goals bezig is.
Of is Suarez ook beter dan Messi omdat hij vorig jaar meer goals heeft gescoort.
Messi draagt de hele aanval met zijn assits, dribbels, en goals.
Ronaldo is vooral het eindstation, en maakt zijn goals.
Messi doet veel meer dan alleen scoren, niet dat scoren slecht is, maar iemand die meer doet dan alleen scoren is gewoon beter.
Als je alleen naar de goals kijkt dan hadden Zidane en Rinaldinho nooit de gouden bal mogen winnen.

17 oktober 2014 om 14:01

Dat je voor zo'n subjectieve voorkeur een groen randje krijgt zegt genoeg over de voorkeur van de mods ook, jammer.

Het is eerder dat Messi's niveau omlaag gegaan is na zijn blessure dan andersom, anders was Ronaldo nu beter dan dat Messi ooit was en zelfs Madridista's weten dat dat niet waar is.

17 oktober 2014 om 14:44

Klopt. Het niveau wat Messi heeft gehaald die zal Ronaldo waarschijnlijk nooit halen. Dat Ronaldo dit jaar beter was mag ook duidelijk zijn. Dat is nou iets wat voor jullie moeilijk toe te geven is, Catalonia en Tipi. Ik begrijp het hoor. Het is ook moeilijk om toe te geven als fan dat hij waarschijnlijk het spel van 2-3 jaar terug niet meer gaat laten zien. Iedereen als hij eerlijk is weet dat de Messi van een paar jaar terug ongenaakbaar is. Je moet daarentegen eerlijk zijn dat hij dat nu wel is.

17 oktober 2014 om 14:47

Als ik aan 6 jaar terugdenk dan heeft Ronaldinho dingen laten zien die ik Messi waarschijnlijk nooit ga zien doen. Technisch en in passing is hij nog steeds de meerdere van Messi. Het zou onlogisch zijn dat ik daarop beslis dat Ronaldinho nog steeds beter is, want dat is hij niet.

17 oktober 2014 om 15:11

Het is meer omdat ik Ronaldo voetballend niet beter vind dus hem niet kan zien als de betere speler puur omdat hij meer scoort.
Ik vind hem wel een betere doelpuntenmaker dan Messi tegenwoordig.

Hahaha het is juist omgedraaid, Ronaldo is veel completer dan Messi. Ronaldo is een beest, en het is dat i zoveel scoort dat je ineens belangrijk vind dat Messi een assist geeft. Als dat zo belangrijk was. Dan zou Messi niet zo huilen dat i niet in de spits mag, zoals in de tijd van ibacadabra. Nee Ronaldo geeft alles links in de spits en rechts. En geeft assists en scoort koppend schietend alles, kwa procenten de meest scorende spits in Spanje, die niet 1 of 2 wedstrijden heeft gespeeld. En als i zo Door gaat word hij de gene met de meeste goals in Spanje en Cl

17 oktober 2014 om 13:18

Je vergeet één cruciaal punt. Ronaldo is al 30 en Messi 26. Dus all time topscoorder is Spanje zal hij nooit worden. 1. Omdat Messi dus pas 26 is. en 2. Omdat Messi dat nu al is. Hij kan wel de meest scorende speler in de CL worden.

17 oktober 2014 om 13:40

correctie: Ronaldo is 29 jaar, Messi is 27 jaar.

maar verder heb je gelijk, ronaldo zal nooit meest scorende speler in spanje worden.
hij is nog 1/2 jaar op zn top
messi is al op zijn top geweest, maar hij gaat dit weer terughalen, let maar op.

17 oktober 2014 om 14:12

Bedankt voor de correctie!

Ik geniet van Messi in zijn huidige rol als spelmaker. Hopelijk wordt hij beter en beter in deze rol, want hij kan dit als de beste.

Zo zou ik spelen als Suarez terug is:

Wel Busquets een stukje naar achter schuiven natuurlijk.

Ter Stegen
Alves
Macherano
Mathieu
Alba
Rakitic
Busquets
Iniesta
Messi
Suarez
Neymar
17 oktober 2014 om 15:53

Je bent op je 28ste pas echt op je top, dus Messi zal nog beter moeten worden als het goed is..

17 oktober 2014 om 16:24

met die opstelling ben ik het zo goed als eens!
4-1-2-1-2
busquets en messi zijn die " 1 "

alleen ik zou kiezen voor bravo op doel, meer ervaring in la liga en keept tot nu geweldig.. hopen dat vermaelen snel fit is en dan vermaelen - mathieu!

Ik vind het echt onzin dat mensen Ronaldo afrekenen op assists. Als je daadwerkelijk elke wedstrijd van Real Madrid bekijkt, dat zie je echt wel dat Ronaldo 1 à 2 assists op zijn naam kan schrijven. Het probleem is dat zijn 'geniale' pas verprutst wordt. Tuurlijk geeft Messi meer assists maar om Ronaldo te bestempelen dat hij dat niet kan, vind ik onzin.

17 oktober 2014 om 13:36

Tja een assist kun je geven door de bal breed te leggen of een voorzet te geven.
Messi woordt om zijn assits genoemd, omdat hij vaak een zieke steekpass geeft en een lob over de verdediging.
Hij geeft moeilijke assits op moeilijke momenten.
En daarom draagt hij zoveel bij.
Elk assist of goal is belangrijk, maar er is een verschil tussen zelfs drie man dribbelen en scoren, of gewoon de bal in tikken, en dat is hetzelfde met assits.
Messi zijn soel is gewoon beter, ronaldo is gewoon het eindstation op het veld

17 oktober 2014 om 14:52

Een zieke steekpass als assist is net zo belangrijk als de pass 'opzij'. Net als een intikker in de 90 min van een WK finale net zo belangrijk is als een volley. Wordt de volley mooier herrinert? Ja. Daarentegen had je het ook niet erg als iemand hem er in swaffelde. Je kan in redenatie geen sympathie meenemen. Daarbij geeft Ronaldo genoeg steekpasses. Zijn hakballen waarmee hij mensen een op een zet zijn legendarisch. Dan denk ik aan Socrates.

17 oktober 2014 om 15:06

Elk doelpunt is indd belangrijk maakt niet uit hoe je die maakt.
Toch is er een verschil, Inzaghi scoorde bv veel goals,
Maar iedereen vindt Ronaldo de braziliaan beter.
Hoe zou dat komen, ze scoorden beiden veel goals.

17 oktober 2014 om 15:48

Ik vind het te makkelijk om te zeggen dat die verprutst worden. Nu doe je net of de medespelers van Ronaldo er niks van kunnen? Kijk is wat er naast hem op het veld staat wat kan scoren:
Benzema Bale James Modric.

De enige die er een gevecht van maken zijn de media en de fans van deze twee grootheden. Zelf zijn ze alleen met zichzelf bezig. Je hoort ook niet iets van hun zelf jegens de ander in de media.

17 oktober 2014 om 14:39

Er is een hele lange lijst van Ronaldo met steken onder water tegen Messi. Andersom totaal niet, zie hoe hij Ronaldo feliciteerde met de gouden bal vorig jaar.

Naar mijn mening verdient Ronaldo hem dit jaar meer dan vorig jaar.
Als ik heel eerlijk ben vond ik dat Zlatan hem vorig jaar verdiende.
Ik ben benieuwd of Suarez volgend jaar aan de deur kan kloppen, ik acht hem er toe in staat.

ronaldo verdiend hem tot nu toe, maar vorig jaar verdiende hij hem onterect.. het stemmen was al klaar en messi stond bovenaan, toen kwam die geweldige wedstrijd; Zweden-Portugal waarin ronaldo geweldig was, hierna mocht iedereen weer stemmen.. beetje oneerlijk. was duidelijk dat ronaldo hem vorig jaar moest winnen, jammer anders messi zijn 5e op rij.
dit jaar hoop ik op robben, maar de strijd zal weer tussen messi en ronaldo gaan.

en wie die wint kan volgende week bepaald worden in EL Clasico, maakt messi een hattrick zal hij hem winnen en andersom ook..

Het zou het eerlijkst zijn dat Ronaldo zijn 3de Ballon D'or wint.
En inderdaad een paar jaar geleden was Messi beter maar nu is Ronaldo weer beter. Volgens mij zal Messi wel nog tussen 2015 en 2018 zijn eigen records nog kunnen verbreken en gaat Ronaldo zijn spectaculaire huidige vorm misschien nog een jaar of 3 kunnen vasthouden tot hij misschien 33 is. Dus ik voorspel dat de volgende 3 jaar gewoon het beste van beide te zien zal zijn. Messi moet alleen terug alles voor het voetbal doen en andere dingen die bijzaak zijn uit zijn hoofd zetten. Hopelijk kunnen ze iets nieuws creëren als Messi iets meer naar rechts zal spelen of achter Suarez.
Ik verwacht een 4-1-2-1-2 opstelling waarbij Jordi Alba of Dani Alves afwisselend vooraan spelen waardoor je een 3-1-3-2 of 3-1-2-1-3 of heel aanvallend zelfs 2-1-3-1-3 kan creëren. Waardoor ze met een mooie opstelling met momenten met 7 man kunnen aanvallen tegen een bus van 10 man.

Het is duidelijk dat Messi de beste speler is en het beste gespeeld heeft dit jaar. Er zijn drie fases in een aanval. De opzet, de assist en het doelpunt.

Met de opzet is Messi de absolute nummer 1. Als je naar lijstjes kijkt van ''key passes'' en ''chances created'' in de top 5 grootste competities dan komt niemand in de buurt van hem. Hij is dus de beste spelmaker. Ronaldo komt niet in die lijstjes voor.

Als je assists en doelpunten bij elkaar optelt is Messi ook de nummer 1. Dit aantal is wel ongeveer gelijk aan Ronaldo.

Messi is dus betrokken bij drie fases, Ronaldo maar bij twee.

Messi heeft meer taken van Xavi en Iniesta overgenomen met spelmaken. Die wonnen ook nooit de gouden bal. Hij is minder doelpunten gaan maken en meer spelmaker geworden. Mensen zullen altijd de afmaker de meeste credits geven maar op dit moment is Messi de beste en de meest complete voetballer.

17 oktober 2014 om 18:57

Maar zonder gercreerde kansen kan er niet gescoord worden dus is dat niet beiden even belangrijk? Of wil je zeggen dat Ronaldo alles in zijn eentje doet?

Ik denk dat messi hem wint, maar ik hoop ronaldo

Messi is 'nature' , Ronaldo is 'nurture'. Het zijn beide geweldige spelers. Geen discussie mogelijk!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren