Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Castaignos: ‘Ik denk dat hij in de zestien de beste spits van Nederland is’

Laatste update:

Luc Castaignos kijkt graag naar Klaas-Jan Huntelaar. Volgens de aanvaller van FC Twente en Jong Oranje is de aanvalsleider van Schalke 04 een van de beste aanvallers in Europa. Zelf beschouwt Castaignos zich nog als een spits in opleiding.

/

“Ik denk dat Huntelaar in 'de zestien' de beste spits van Nederland is. En in Europa een van de besten”, claimt Castaignos in gesprek met de Volkskrant. De aanvaller ziet bij Huntelaar de honger naar doelpunten, op een extreme manier. “Als ik naar hem kijk, zie ik een man die leeft voor die goal alleen. Hij heeft die houding.”

Castaignos, 22 jaar, denkt dat hij dat zelf minder heeft. "Aan mij kan je niet afzien hoe scherp ik ben, denk ik. Maar ik loer altijd, dat zie je misschien wel. Ik sta altijd klaar om die ene fout af te straffen.” De ex-speler van Feyenoord en Internazionale was vorig seizoen goed voor veertien goals in de Eredivisie. In deze voetbaljaargang staat de teller al op vijf treffers.

Klaas-Jan Huntelaar is de beste spits van Nederland

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een conclusie van Castaignos. Dat hadden we nog niet door met zn allen...

17 oktober 2014 om 10:05

Sowieso. Ik denk zelfs dat F.nordkvelle beter is in afronden dan Castaignos. Kennen jullie Nordkvelle niet? Oh, serieus?

Ik ook niet.

17 oktober 2014 om 10:08

Rare reactie....

17 oktober 2014 om 10:39

Ik geef je groot gelijk

17 oktober 2014 om 11:21

Nordkvelle is een verdedigende mddenvelder.....

17 oktober 2014 om 11:34

V persie is gewoon een betere spits. In oranje komt hun op de een of andere manier niet tot zijn recht en moet huntelaar gewoon.spelen. Nu is het ook wel overdreven en lijkt het alsof hij de.schuld van alles krijgt.

17 oktober 2014 om 11:50

Papin9.

Ik vind van persie geen betere spits. Van persie maakt over het algemeen alleen maar mooie voetballende doelpunten. Nummer 10 doelpunten. Huntelaar vind ik de beste spits die Nederland nu heeft. Van persie is geen spits omdat hij een te goede voetballer daarvoor is. IJsland - Nederland, lens komt door op links dribbelt de 16 in geeft goed laag voor.. op dat moment ziet van persie pas dat de bal daar gaat komen. Te laat dus. Dit kan ik me toevallig herinneren, daaruit bleek dat van persie geen spits is. Eerder een gemaakte spits. Huntelaar zou er staan en de bal lelijk intikken zoals een spits hoort te doen. Het lijkt nu net alsof ik van persie af loop te kraken. Integendeel. Super voetballer, maar afgezien van Zlatan zijn echte spitsen geen supervoetballers.

17 oktober 2014 om 14:04

Het ergste nog aan jou voorbeeld is dat v Persie de hoek moest in rennen, om ruimte te maken voor een schot. Iets wat Huntelaar wel zou doen en verdedigers mee zou trekken voor ruimte, dat maakt het verschil tussen van Persie en huntelaar.

17 oktober 2014 om 15:47

Precies! Huntelaar doet dat gewoon zonder erbij na te denken. Zulke kleine dingen maakt voor mij Huntelaar een betere spits. Qua betere voetballer kunnen we lang en breed lullen : van persie. Maar het gaat over de betere spits. Castaignos vind ik ondanks zijn trekjes een leuke spits. Vergeet niet dat die jongen pas 22 is!

17 oktober 2014 om 15:57

Dat was iets wat je maandagavond heel goed kon zien en vorige week vrijdag eveneens. Door de sleur bewegingen van Huntelaar, kwam er meer ruimte, terwijl v Persie alleen maar aan de penalty stip gekleefd zat. V Persie prima spits voor 2 spitsen systeem, Huntelaar beheerst beide.

17 oktober 2014 om 10:08

Het zal Castaignos vast gevraagd zijn. Ik denk niet dat hij hier zelf mee komt. Een nasleep van het verloren EK kwalificatieduel met Ijsland.

Castaignos heeft een hele negatieve uitsraling en af en toe een pedante houding. Maar het zou mij niet verbazen als deze jongen nog eens een grote gaat worden.... Als je in je slechte seizoenen al 14,15 goals maakt, wat gebeurd er als ie een lekker seizoen heeft. En hij heeft ook een manier van spelen die overal wel iets kan opleveren. Doet mij heel erg denken aan das Phantom Roy Makaay. Zoals ie zelf zegt loert ie op gaatjes in de verdediging waar hij in kan springen. Na Twente via een subtopper in Europa zou hij best weleens ver kunnen komen. Want we weten allemaal; je hoeft geen aardige jongen te zijn om een topper te worden....

17 oktober 2014 om 10:29

Goede reactie. Het is maar afwachten wanneer Luc nu echt gaat vlammen.

Ik hoop echt dat hij dit seizoen topscorer wordt en iedereen in Nederland de mond snoert.
Hij redt het echt wel, maar hij moet goals gaan maken, want hij mist echt nog te veel kansen.

17 oktober 2014 om 10:48

Ik deel idd de conclusie dat hij topscoorder wordt.
Zit een goede kop op, spitsenmentaliteit zoals hij zelf al aangaf.

17 oktober 2014 om 11:26

hij kan nog steeds een goede worden. Zou goed zijn als hij nu een stap kan maken naar een topclub waar hij ook echt goed gecoacht wordt door een ex-topspits, of dat hij naast een hele goede komt te voetballen en daarvan leert.

Hij zou best een goede voor Schalke zijn en zo veel van KJ kunnen leren. Of als hij naar Ajax gaat en hij coaching van Bergkamp krijgt dat zou zo maar de volgende ontwikkeling kunnen zijn en zo als spits een extra noodzakelijke stap kunnen zijn. ALs hij bij Twente blijft verwacht ik die ontwikkeling niet en gaat hij straks Brama achterna (al doet PEC het natuurlijk fantastisch maar Brama is ook te lang bij Twente gebleven en maakt nu een horizontale stap in plaats van een sprong naar het buitenland om te cashen). Qua salaris gaat hij bij PEC ook nog eens achteruit. Qua sfeer er op vooruit want die zuurpruim van een over het paard getilde Schreuder kun je niet vergelijken met Jans

17 oktober 2014 om 11:47

@xajacfa

a) dit topic gaat niet over Brama, die overigens een stap omlaag maakt en niet horizontaal, kijk maar naar het huge verschil in budget van Twente en Pec
b) Castaignos kan een grote worden, maar is ab-so-luut geen spits voor Ajax. Veel meer een counterspits a la Makaay dan iemand voor de kleine ruimte.

17 oktober 2014 om 14:07

Brama te lang bij Twente???? Misschien zijn blessure vergeten??? En tevens moeten we blij zijn, dat een Brama zolang bij Twente heeft gespeeld.

OT: Luc gaat zeker ver komen, mensen altijd met die kritiek, maar vergeten zijn leeftijd.

17 oktober 2014 om 11:40

IK denk niet dat hij een topspits wordt misschien wel topscoorder in Nederland. In Nederland bij FC Twente krijgt hij 6 kansen en maakt er 1 of 2 in een wedstrijd. In buitenland krijgt hij maar 1 of 2 kansen in een wedstrijd die hij beide mist, na tee of drie wedstijden beland hij dan op de bank.

17 oktober 2014 om 11:51

@cojw:

makaay scoorde in nederland ook niet veel. En Castaignos heeft de scherpte, hij ziet de kansen,dat is het belangrijkst, hij moet alleen de rust vinden om ze af te maken. Dat kan groeien de komende jaren...

17 oktober 2014 om 13:02

Onzin Makaay speelde bij Vitesse 109 wedstrijden en 42 goals.
Doelpunten maken zit in je en kun je niet echt leren.

17 oktober 2014 om 14:45

Als je naar de statistieken van Castaignos kijkt zie je dat die nagenoeg gelijkwaardig zijn. Dus als we het toch over onzin hebben.

120 wedstrijden 48 doelpunten

17 oktober 2014 om 16:03

Toen was Nederland Europees gezien veel sterker. Dat is geen onzin.

Normaal mag ik hem niet, maar dit is dan wel weer een normaal en enigzins bescheiden interview.

Dat weet ik wel zeker, Luc..... :-)

Gewoon een vraagje naar aanleiding van de reacties hier; Waarom is iedereen zo negatief over Castaignos??

Hij schoot als 18 jarige 15 ballen binnen bij Feyenoord in een seizoen dat ze met 10-0 van psv verloren en verder een verschrikkelijk slecht seizoen speelde. En op het moment van zijn transfer zag de toekomst er voor Feyenoord nou ook niet bepaald lekker uit.

Psv kocht matavz, Twente had Luuk de Jong, Az had Altidore en Sigthorsson... en naar Ajax gaan was geen optie... Voor zijn ontwikkeling was het buitenland de beste optie (jij en ik hadden in zijn schoenen exact hetzelfde gedaan)... Die keuze is ongelukkig gebleken. En hij wordt door volk en vaderland uitgekotst terwijl hij eigenlijk nooit dingen doet waar mensen zich aan hoeven te ergeren. (lees; van Hooijdonk, Koevermans, Kezman, elleboogjes... Suarez, Guidetti schwalbes) Daarnaast maakt Castaignos altijd wel 15-20 goals...

Of zie ik dingen echt totaal over het hoofd?

17 oktober 2014 om 10:56

Jup... het missen van vele 100% kansen!

Echter moet je kunnen inzien dat hij ontzettend veel van die 100% kansen weet te creeren, wat ook gewoon een zeer goede kwaliteit is. Zoals hij al zelf aangeeft is hij ontzettend scherp. Helaas nog niet voor het doel (zoals hij jaloers is op Huntelaar), maar in het creeren, diepte opzoeken en vrij lopen. Hij is ontzettend doortastend in het voetbalspel, maar helaas iets minder voor het doel (en daar wordt hij uiteraard op afgerekend)

17 oktober 2014 om 11:58

Alsof Sigthorsson, De Jong etc. geen 100% kansen missen..?
Alleen bij Ajax en PSV lopen nog 5 andere spelers die regelmatig scoren! Ajax: Schøne, Klaassen, El Ghazi, Kishna, Serrero en eerst nog Siem de Jong. PSV: Depay, Wijnaldum, Narsingh, Jozefzoon. Feyenoord: Boetius, Manu, Clasie, Vilhena, Immers. En bij Twente: Mokhtar, Ziyech. (Diepe spitsen niet genoemd)

Gelijk zie je ook waarom Ajax kampioen is geworden!
En daarbij als je minder kansen krijgt als spits kan je er ook minder missen!

17 oktober 2014 om 12:06

Tuurlijk missen zij die ook, maar procentueel niet zoveel als Castaignos.

Je lijstje wil ik verder niet al te serieus nemen als je aangeeft dat Serrero, Kishna, Narsingh, Jozefzoon etc regelmatig scoren. Als je die regelmatig vind scoren dan kunnen we bij Twente zelfs Bengtsson er nog bij zetten, haha.

17 oktober 2014 om 12:13

Jansen Joenite

Is dat een reden om hem in een negatief daglicht te zetten? Zoals hier gedaan wordt... Hij werkt hard, creeert kansen en mist kansen... Waar werkt worden fouten gemaakt. Hij werkt keihard en maakt dus ook meer fouten...

Daarnaast zal hij die kansen niet expres missen. Een schwalbe of elleboogstoot is wel met voorbedachte raden, maar Robben, Suarez, Kezman, van Hooijdonk blijven staan/stonden binnen een week weer buiten schot. Ongeacht het kwaliteit verschil van Suarez en Castaignos... maar de verhouding van bijten tot een kans missen gaat wel heel ver lijkt me? Want laten we eerlijk zijn... Suarez vinden we 3 maanden later gewoon weer allemaal een held.

17 oktober 2014 om 12:22

Nee, voor mij is dat als Twentenaar zeker geen reden om hem in een kwaad daglicht te zetten, want ik zie hoe hij zich inzet en hoe ontzettend sterk hij is in zijn loopacties. Ik ben dan ook blij dat hij voor ons speelt.

Velen praten echter Derksen na over zijn "maniertjes". Oftwel: dingen die niets met voetbal te maken hebben. Die mensen hebben nogal moeite om die 2 dingen van elkaar te scheiden.

Sinds van Beukering (volgens Mario Been) gestopt is inderdaad Luc

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren