Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Nederlander moet defensieve zorgen van Arsenal wegnemen’

Laatste update:

Het heeft er alle schijn van dat Arsenal in januari een poging gaat wagen voor Virgil van Dijk. Manager Arsène Wenger heeft het momenteel niet breed wat betreft de verdedigers: Laurent Kosciely en Mathieu Debuchy zijn geblesseerd, Calum Chambers is geschorst. Mogelijk speelt Arsenal zaterdag tegen Hull City met linksback Nacho Monreal als centrumverdediger. Wenger heeft al verklapt dat hij in januari de transfermarkt opgaat en volgens diverse Engelse media is Van Dijk de man die hij wil hebben.

/

Wenger heeft het in het recente verleden ook al geprobeerd bij Celtic, dat destijds nog niet wilde meewerken aan een vertrek van de 23-jarige mandekker. De verwachting is dat de Schotse topclub in januari, mits er minimaal tien miljoen euro op tafel komt, minder moeilijk gaat doen.

Volgens ESPN is Ron Vlaar nu ook in beeld bij Arsenal. De verdediger van Aston Villa wordt al geruime tijd in verband gebracht met Manchester United, maar Wenger zou de WK-uitblinker nu ook volgen. Hoewel de 29-jarige Vlaar in het bezit is van een aflopende verbintenis, vraagt Aston Villa circa vijftien miljoen euro.

Welke speler past beter bij Arsenal?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Of het een versterking is moet nog blijken, maar ik heb er wel vertrouwen in. Jong, sterk, en ook voetballend heer behoorlijk.
Ik vind 15 miljoen voor een 29 jarige Vlaar wel een beetje overdreven trouwens.

17 oktober 2014 om 09:11

Met een aflopend contract ook nog hahaha. Dus een halfjaar later is hij 15 miljoen goedkoper..

17 oktober 2014 om 09:18

Precies, beetje te opportunistisch. Maar het is meer wat een gek ervoor geeft natuurlijk. Vlaar kan prima nog 3-4 jaar mee, maar dan is het goede er wel af denk ik.

Denk dat Arsenal beter Vlaar kan halen, ik hou bij Van Dijk toch sterke twijfels. Waarom laten alle bondscoaches hem links liggen? En als ze hem oproepen, waarom is hij dan de eerste die op de tribune mag plaatsnemen? Dat was ook al bij Jong Oranje zomer 2013 zo. Ik weet dat Van Dijk hier mateloos populair was, maar ik hou toch sterke twijfels. Waarom haalde Ajax vd Hoorn en niet Van Dijk, die was zelfs nog wat goedkoper.

17 oktober 2014 om 19:44

Want VDH heeft zo idioot veel laten zien bij Ajax.. Beetje vreemd dat men in Schotland en Engeland lovend is over Van Dijk terwijl NL twijfels heeft over zijn kwaliteiten..

En zodra een dergelijke transfer beklonken is mag van Dijk ineens wel in de basis bij Nederland zeker.

17 oktober 2014 om 12:12

Nee hoor, helemaal niet. WEL als hij zich minimaal een half jaar goed staande blijkt te houden in de PL. Bovendien, hij zat al bij de voorselectie de vorige keer...dat is al heel wat voor een voetballer die in Schotland speelt, daar weer Michael Hidgon topscorer wordt.

17 oktober 2014 om 12:40

Ik denk dat 2 of 3 goede wedstrijden wel genoeg is in de PL voor Oranje. zie je ook bij veel eredivsie spelers.

17 oktober 2014 om 13:22

Hij zit al bij de selectie, mocht hij bij arsenal komen, zal dat goed zijn voor hem. Ik denk dat hij wel meer dan 2 wedstrijden zich zal moeten bewijzen om De Vrij of Vlaar uit de basis te spelen....ach, laten we afwachten...ik verwacht eerlijk gezegd niet dat Arsenal hem koopt.

17 oktober 2014 om 19:41

Precies daar heb je helemaal gelijk in! Veltman speelt ff een halfjaartje in het eerste elftal bij Ajax en hij wordt gelijk opgeroepen voor het NL elftal.

Let op... binnen 2 maanden na een transfer zit hij in het Nederlands elftal... dan kan het ineens wel! Vind het persoonlijk een geweldige verdediger.

Van Dijk zou zo maar eens een hele goede gok kunnen zijn maar Vlaar heeft zich al bewezen tegenover de beste spitsen ter wereld. Wat kies je dan. Ik zou voor jong talent gaan.

17 oktober 2014 om 12:26

Wat een onzin zeg.

17 oktober 2014 om 14:48

Waarom is dat onzin? Licht het eens toe, kom eens met iets vernieuwends.

17 oktober 2014 om 19:43

Het is totaal geen onzin hoor. Blind speelde ook een stuk beter in 5-3-2. Nu speelt hij dramatisch op LB terwijl er qua namen niet veel is verandert in de voorgaande opstellingen. De Vrij speelde ook niet goed, terwijl hij dat wel deed op het WK met een 5 mans verdediging.

deze titel heeft iets tegenstrijdigs. Een Nederlander en defensieve zorgen wegnemen.
Overigens heeft Vlaar zijn finest moment gehad, hij deed alles toevallig goed op het WK. Maar dat maakt hem nu niet de wereldtopper die Arsenal nodig heeft. Hij is en blijft een speler van de categorie daaronder.

17 oktober 2014 om 10:40

Toevallig alles goed...
Yeah, right.

17 oktober 2014 om 11:23

Dat is overdreven, hij heeft het erg goed gedaan in de opstelling van Louis. Alleen spelen wij niet in zo'n opstelling en spelen we ander voetbal dan Utd. Ik zie liever Van Dijk komen, jonger, sneller etc. Enige dat Vlaar meer heeft is ervaring in de PL maar de Schotse is vergelijkbaar.

Ik denk dat van Dijk beter bij Arsenaal past. Alleen puur om snelheid.
Want Mertesacker en Vlaar zou ik wel heel link vinden achterin.
Als je tegen een ploeg speelt met een beetje een bewegelijke spits speelt heb je het al best moeilijk achterin.

Zullen beide niet meteen in de ideale elf staan maar qua breedte zijn extra verdedigers gewoon nodig

Dat is dan 5 maanden te laat maar haal hem maar, aardige back up met nog een fractie potentie op de top te halen, lijkt me het risico waard.

17 oktober 2014 om 11:31

Ja, zo kinderlijk naïef om nu ineens zaken recht te willen zetten. Iedere mafkees kon zien dat de spoeling achterin veelte dun was, dit was vorig jaar ook het geval trouwens, en nu ineens moet er ineens wat gebeuren, natuurlijk.

Zo wordt je geen kampioen. De juiste ambitie ontbreekt er dan simpelweg.

17 oktober 2014 om 12:24

Lijkt me dan ook sterk dat er opeens een echte versterking komt in de winter. Ik zie iemand als Van Dijk graag komen, maar dan in de zomer, als extra aankoop. Zeg maar zoals Chambers deze zomer. Wenger is altijd al reluctant om in de winter te kopen, dus ik verwacht totaal geen vuurwerk deze winter.

Ik zie een hoop mensen het vertrouwen al opzeggen, daar hoor ik (nog) niet bij. Dit jaar mag het allemaal nog, maar als er komende zomer niet gericht en op hoog niveau versterkt wordt is mijn geduld ook op. Wenger heeft heel veel krediet verdiend door het goede werk van de afgelopen 10 jaar, dat is bij mij niet na 1-2 seizoenen verdwenen en ik gun het hem enorm om met deze club weer successen te beleven, maar als dan nog niet blijkt dat de magere jaren over zijn, is het klaar.

17 oktober 2014 om 12:32

En hoezo mag het allemaal dit jaar nog? Juist niet, juist deze zomer had het moeten gebeuren en werd duidelijk dat Wenger niet datgene wil en kan brengen dat gewenst is.

Het is voor mijn part nu al klaar, tenzij, tenzij hij ècht in de winter met Khedira, Carvalho + een CB komt aankakken.

Maar hoe realistisch is dat? Wenger wil de contracten van Arteta en Flamini verlengen.. nuff said.

17 oktober 2014 om 13:11

Puur en alleen omdat Wenger nog krediet heeft bij mij, niet meer. Ik zeg ook niet dat ik anderen niet begrijp omdat ze het vertrouwen al opzeggen. Ik denk alleen wel dat ik zijn prestatie mbt het stadion e.d. beter op waarde schat dan de meesten. Hij heeft zelf gekozen voor dit project, had ook na een paar jaar naar Real kunnen gaan toen bleek dat het een hels karwei was, maar is gebleven en is altijd trouw geweest aan het project. Ik heb daar respect en bewondering voor. Daarom heeft hij voor mij een jaar langer krediet dan de meesten, zo blijkt.

Zoals hij zelf ooit zei: Op een gegeven moment moest ik kiezen tussen Vieira en Cesc, aangezien ze niet samen konden spelen. Beiden waren goed samen met Gilberto, dus moest ik kiezen. Ik koos ervoor om Vieira te laten gaan omdat ik in Cesc de toekomst zag, het heeft goed uitgepakt. De interviewer voegde eraan toe dat hetzelfde op dit moment met Wilshere aan de hand is... Haal je voor veel geld een speler die er meteen staat of hou je vertrouwen in je eigen talent. Ik vind zulke dingen bewonderenswaardig en uitzonderlijk in de huidige voetbalcultuur. Ook meteen het mooie aan Wenger, maar misschien ook zijn downfall. Misschien is het achterhaald en ouderwets, maar ik geloof daar ook in.

17 oktober 2014 om 13:24

Nee, dat denk ik niet. Ik heb hem genoeg tijd gegeven, maar sinds vorig jaar kon er gewoon geld uitgegeven worden, maar dit gebeurde niet.

Het gaat er niet om dat je vertrouwen houdt of een bepaald beleid voert.. het gaat erom dat je bepaalde zaken niet meer juist ziet.

Er loopt geen kwalitatief hoogwaardige dmf in onze jeugd, voor die positie moet sinds Gilberto al een speler komen. Wenger vertikt dat. Het is geen incident dat we nu al jaren falen in de toppers. Hij leert er niet van, iedere keer gebeurd het weer.

Welbeck is ook gehaald, puur uit toeval. Wanner Falcao niet naar United was gekomen, was er simpelweg niet gekomen.wie houdt hij voor de gek? Heeft hij vorig jaar met zijn ogen dicht gekeken? Nee, het is de barmhartige vader die het beste voort heeft met zijn kinderen.

De man is er echt van overtuigt dat de huidige selectie de titel kan winnen..

De balans is zoek, tactisch is het te beperkt en zijn te naïeve kijk op het spelletje doet ons de das om.

Wanneer hij de balans gewoon op orde had gehad, was er niets aan de hand geweest, maar deze ontbreekt al een hele lange tijd, dus blijkbaar ziet hij het niet (meer).

Voor mij was afgelopen zomer de test, en ik ging er echt vanuit dat hij ons naar de absolute top kon brengen, maar nu? Nee, het vertrouwen is heel hard gedaald en alleen een januari-window kan daar verandering brengen.

Maar goed, waar heb ik het over, Wenger blijft toch wel. In de zomer zal hij wel weer wat halen waardoor het weer hosanna is.. zucht.

17 oktober 2014 om 14:47

Ik snap je frustratie, heb er ook alle begrip voor. Het klopt dat Wenger een soort barmhartige vader is die zijn kinderen niet durft te straffen en maar kansen blijft geven. Ik heb alleen nog wat langer geduld dan jij, zo blijkt. Maar wat ik al zeg, als we volgend seizoen weer beginnen met een groep waar iedereen op- of aanmerkingen op kan hebben, dan houdt het wat mij betreft ook op. Let wel, ik vind dit seizoen nog niet verloren. Het is alleen volkomen k.u.t. dat we weer zoveel blessures hebben van bepalende spelers. Laat die spelers eens een jaar fit blijven en helemaal op elkaar ingespeeld raken, ik weet zeker dat we dan serieuze kandidaat zijn, dus in die zin geef ik Wenger gelijk, ondanks de disbalans.

17 oktober 2014 om 15:44

Volkomen kut? Het is gewoon van den zotte dat we het seizoen zijn begonnen zonder dmf en met een tekort aan een verdediger..

Dat is acceptabel wanneer het geld er niet is, maar niet in deze situatie. Enough = enough.

Zelfs als iedereen fit is gaan we niet winnen tegen de City's Chelsea's en Bayern's van deze wereld, dan speel je namelijk nog altijd met Arteta.

Enige manier is dat Diaby fit raakt, blijft en op dmf gaat spelen, maar ik geloof niet dat je hem meerekent?

Serieus, deze zomer had het moeten gebeuren, deze zomer heeft hij aangetoond dat hij ambitie tekort komt. Hij kan het fixen, maar dat had in eerste instantie helemaal niet moeten gebeuren.

17 oktober 2014 om 17:28

Ik ben het eens met Arsenaladdict in dit geval. Einstein kon in één mooi woord samenvatten wat Wenger momenteel doet: insanity (doing things over and over again and expecting different results). Welbeck was ook een reactieaankoop, geen proactieve. Welbeck was niet wat we in eerste instantie nodig hadden, maar toevallig was hij beschikbaar en ging Wenger ervoor. Hij heeft gewoon geluk gehad dat hij er vroeg bij was die dag, want hij had hele andere prioriteiten dan transfers (scheidsrechtertje spelen in Italië vond hij belangrijker dan een speler halen).

Leuk en aardig dat Van Dijk groot en sterk is maar zijn positionering is echt enorm slecht. Ik heb hem gezien in de CL en hij werd gewoon scheel getikt door iedereen.

17 oktober 2014 om 11:23

Precies iets dat Per hem kan leren, die is daar de meester in.

17 oktober 2014 om 14:00

Goed, de zoveelste hier maargoed dat kan maar noem me maar is voorbeelden en zal ik het is ff nakijken. Benieuwd of jij mij precies voorbeelden kan noemen, ik denk dat jij de 20e persoon bent hier die iets roept maar niemand heeft tot nu toe mij voorbeelden kunnen noemen want of ze hadden geen toegang tot beelden of wisten het niet meer alles precies maar het was toch zo.

Trouwens iemand die positioneel slecht staat en toch zulke idiote statistieken bij elkaar sprokkeld in de CL en Uefa cup,... nou dat moet wat worden zeg als iemand hem leert positie te kiezen. Vergelijking, Pepe met de hoogste clearance gemiddelde zat op 7.6 per wedstrijd vorig seizoen in de CL, van Dijk op 5.7 vorig jaar in de CL en zit momenteel op een gemiddelde van 'maar' 9 per wedstrijd in de Uefa cup.

Dus ben benieuwd waar je mee te voorschijn komt.

17 oktober 2014 om 14:16

Kijk alleen al naar de 6-1 tegen Barca. Bij de 1e goal van Barca loopt die niet goed mee met de nummer 24 van Barca. Bij de 2e goal doet die amper moeite Neymar te tackelen. Bij de derde goal loopt die niet mee met Xavi. Bij de 5-0 ziet die niet eens dat er iemand van Barca compleet vrijstaat voor het doel. Oke dat kan, maar hij staat verder ook lucht te dekken want hij gaat ook niet bij de nummer 7 van Barca staan. En bij de 6-0 stapt die niet eens in, Tello kan gewoon vrij schieten.

En dit zijn voorbeelden die ook te maken hebben met andere dingen dan positionering.

17 oktober 2014 om 14:44

Hij werd scheel getikt door een team dat een meester is in positiespel. Je voorbeelden komen dus blijkbaar allemaal uit één wedstrijd, niet echt eerlijk.

17 oktober 2014 om 15:12

Oh nice, voorbeelden.

De 1-0,: complete onzin wat je daar zegt. hij loopt gewoon mee in een zone want hij heeft Pique in zijn rug en ziet later Sergi opduiken voor zich De pass naarr Sergi word afgeblokt door een teamgenoot en hij staat uiteindelijk perfect op de lijn naar Pique en kan ingrijpen wanner de bal toch bij Sergi zou komen.

Hij kan het letterlijk niet veel beter doen in die situatie, nouja hij had iets verder kunnen krijpen mischien maar dat is echt mierenneuken en heb je een kans op goal nummer 6 scenario.

De 2-0: Doet amper moeite om Neymar te tackelen? Hij staat op dat moment niet eens op Neymar. Sorry alweer complete onzin, zoveel lijkt Van Dijk ook weer niet op Ambrose.

De 3-0: kan je hem verwijten dat hij niet verder doorloopt op Alexis om de pass te blokkeren, dat had ik graag gezien op dat moment maar kan je hem verwijten dat hij dat niet durfd op dat moment? Dat doen heel veel niet namenlijk tegen Barca.
En niet meelopen met Xavi die uit zijn rug vetrekt, tja dat zou Matthews moeten opvangen maar Samaras laat totaal zijn man lopen. Je kan voor de lol nog meelopen als Van Dijk zijnde maar je bent al geklopt, het het is 4 tegen 2,, kansloos dus.

Maar benieuwd wat jij verwacht wat een verdediger zou moeten doen op het moment dat Alexis de bal daar krijgt. B

De 5-0: geen idee wat je verwacht van hem daar in die situatie. Hij staat in eerste instantie op Perdo en Alexis komt uit zijn rug kan die dus nooit zien. Als Ambrose zich daar niet als een kleuter laat uitspelen gebeurd er niks.nogmaals geen idee wat hij daar aan zou moeten doen. Hij staat gewoon in de zone zoals het hoort op dat moment.want als de bal naar Perdo gaat van Neymar kan hij gewoon uitstappen.

De 6-0: zelfde verhaal als bij de 2-0 eigenlijk, hij pakt Neymar op, waar Ambrose lucht staat te dekken, en de bal gaat naar Tello die niet opgepakt word door iemand anders, Hij moet een keuze maken want staat 2 op 1, of Neymar laten lopen die vrij komt of doorlopen op Tello. Hij twijfeld, tja wil je dat hem gaan verwijten? Nogmaals geen idee wat jij verwacht van verdedigers in zulke situaties die net komen kijken.

En inderdaad bijna alles waar jij enigsinds een punt hebt gaat het over een keuze maken en heeft niks met positie te maken. Maargoed vond het leuk dat je met een paar voorbeelden kwam, de enigste tot nu toe hier maar kijk er nog is naar en vraag je dan is af wat hij wel had moeten doen om wat jij zegt niet te laten gebeuren zonder mensen vrij te laten of lijnen open te laten.

Iedereen maakt fouten in een wedstrijd maar je moet wel kijken hoe groot de fout is.

17 oktober 2014 om 15:48

Jammer dat je een beetje naïef begint te worden, 75draytonpark. We zijn in zowat ieder topper de underdog, dat is onacceptabel.

En ja, mensen met verstand van zaken weten allemaal waar dat aan ligt, terwijl Wenger al een hele tijd zijn zin en gelijk probeert te halen.

17 oktober 2014 om 20:05

Niet naïef, ik zie ook wel waar de pijnpunten liggen. Zelfs die dokus Mourinho heeft het haarfijn uitgelegd. Ik ben alleen wat milder naar Wenger toe.

Weer we zogenaamd top speler die het nog nergens heeft laten zien als je verdediger ben in Schotland en je speelt voor celtic dan heb je alleen maar de bal, potentie heeft hij wel maar dat hebben martins indi en de vrij ook maar nu ze een niveau hoger spelen gaat dat niet zo makkelijk als mensen dachten te gaan

17 oktober 2014 om 14:59

Wie noemt hem een topspeler? Alleen jij hoor...

Ga voor de grap eens twee of drie samenvattingen kijken van Celtic in de competitie, kom je er achter dat je weer aardige onzin neerzet hier. Van Dijk doet het beter dan Indi en De Vrij op datzelfde niveau...

Dan zou ik voor Virgil van Dijk gaan.

Die is 6(?) jaar jonger dan Ron Vlaar en hij kan nog veel leren. er zit enorm veel rek in deze jongen. Hij is fysiek berensterk, alleen positioneel kan hij nog veel leren. Maar dat komt vanzelf wel goed. Per Mertesacker is hier een kei in, dus daar kan hij het van leren.

Potentie en mag het van mij wel gaan bewijzen bij Arsenal. Dan weten we gelijk waar we aan toe zijn en zijn de welles nietus discussies van Schotland en Celtic zo de wereld uit

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren