Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Waarom breiden we de Champions League niet uit?’

Laatste update:

In navolging van AC Milan zegt ook Internazionale wel wat te voelen voor een andere opzet van de Champions League. In de Europese clubcompetitie vallen miljoenen euro’s te verdienen, de supporters zijn er gek op en het toernooi heeft veel aanzien. Wie niet meedoet, is een seizoen lang ‘niet goed zichtbaar’ in Europa en loopt flink wat geld mis. Inter-baas Erick Thohir stelt voor de Champions League met wat extra teams uit te breiden.

/

Vanaf het seizoen 1992/93 veranderde de Europa Cup I officieel in de Champions League en met ingang van het seizoen 1995/96 namen er zestien clubs deel aan de groepsfase. In het seizoen 1997/98 steeg het aantal deelnemende clubs in de groepsfase naar 24 en met ingang van het seizoen 1999/2000 werden dat er 32. De laatste vijftien jaar is er niets meer veranderd aan de opzet en Thohir zou graag zien dat de UEFA daar weer over gaat nadenken.

“Italië, Engeland, Frankrijk en Spanje zijn de grootste landen in de sport”, zegt de Indonesiër tegen La Gazzetta dello Sport. “Het is voor de clubs uit die vier landen heel belangrijk om in de Champions League te spelen: het maakt ze nog zichtbaarder. Tegelijkertijd moeten we andere landen als Oekraïne en Azerbeidzjan respecteren, die ook dolgraag mee willen strijden in Europa. De Europa League breidt het aantal deelnemers al uit.”

“Waarom kunnen we de Champions League ook niet supersizen?”, vraagt Thohir zich hardop af. “Fans wereldwijd willen de grootste clubs graag zien deelnemen aan de Champions League, dus ik zie niet in waarom we niet aan uitbreiding zouden kunnen doen.” Eerder zei zijn ‘collega’ Umberto Gandini van AC Milan ook dat hij voor uitbreiding is: er zouden volgens hem wildcards verdeeld moeten worden over extra deelnemers. Zowel Inter als Milan heeft het de laatste seizoenen moeilijk in de Champions League. Samen wonnen ze wel tien keer de prestigieuze competitie.

Een goed plan van Erick Thohir?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha, vier landen noemen en de Duitsers vergeten.

16 oktober 2014 om 15:36



Een belachelijk idee! Als dit mocht gebeuren kunnen ze ook gelijk de naam veranderen (iets wat nu al mag wat mij betreft). De CL heeft nu al weinig meer met de "champions" te maken, en als er nog verder uitgebreid word is het helemaal een farce!

16 oktober 2014 om 15:53

Ja hier ben ik het helemaal mee eens het is gewoon lachwekkend dat zijn ploeg niet tot de cl komt, de Cl maar groter moet worden zodat ze er wel bij kunnen zijn. Ik hoop alleen dat als dit wel door gaat dat ze de europa league oprollen want dat heeft dan echt geen aanzien meer als sommige ploegen die daar door gaan en "grote teams zijn" ook al meegenomen worden in het cl geweld is dat ook nutteloos (of ja dan kan er misschien wel een nederlands club winnen)

16 oktober 2014 om 16:04

Magicmike, helemaal eens..
De Champions League is nu al een gedrocht van een geldmachine, ik heb echt heimwee naar de Europacup 1, 2 & de Uefacup.
Een kampioenentoernooi, één voor de bekerwinnaars, en een soort van Europaleague..
Een finale zoals het afgelopen seizoen (spaanse aangelegenheid), wie zit daar nou op te wachten?

16 oktober 2014 om 16:37

ja ook azerbeidzjan vond ik bizar in dat rijtje. Zeg dan nog Rusland(?). Zelfs Cyprus was nog beter op zijn plek geweest

16 oktober 2014 om 16:51

De championsleague moet je niet krijgen maar afdwingen

16 oktober 2014 om 17:41

Ja ik denk dat dit ook het idee is.
HIj weet dat hij absurd veel geld in de ploeg moet pompen om zich te kwalificeren voor de CL dus wil hij maar dat er meer Italiaanse ploegen mee mogen doen aan de CL zodat hij er minder geld in hoeft te pompen om mee te doen aan de Cl.

16 oktober 2014 om 18:18

Sterker nog, soms heb je gewoon 3 clubs of zelfs 4 clubs van hetzelfde land in de halve finale zitten. Dat vind ik al helemaal geen reet aan, kun je net zo goed de Spaanse of Engelse competitie kijken, daar heb je die wedstrijden vaak genoeg. Nee, het is Europees voetbal. Clubs uit verschillende landen tegen elkaar strijdend, en dan niet 6 clubs ineens gaan toelaten omdat zo'n gekke banaan (ik twijfel of dit racistisch is, ik weet niet wie dit zei maar als sommigen banaan te racistisch vinden kies dan een ander willekeurig stuk fruit) dat zegt omdat zijn clubje buiten de boot valt omdat ze gewoon dramatisch zijn. Als het aan mij ligt wordt het juist beperkt, 1 of hooguit 2 clubs per land en dan de kampioenen van die landen meteen laten plaatsen zoals een Celtic.

16 oktober 2014 om 20:09

@dd28:
Ik vind het zelf niet aanstootgevend, doch anderen zouden zich gediscrimineerd (niet racistisch, de mens is wetenschappelijk aangetoond als een en hetzelfde ras) kunnen voelen, Om dit te voorkomen zou ik een fruit kiezen dat niet in het land van herkomst van de bewuste persoon gekweekt wordt. Gekke druif ofso?

OT: Onzin natuurlijk, dan moeten die clubs maar beter presteren en hun zaken financieel beter in orde hebben. Op deze manier kunnen kleinere clubs het dalijk helemaal niet meer bijbenen. Dan hebben landen als Nederland 1 club in de CL en Engeland 6 terwijl die competitie al veel vermogender is.

16 oktober 2014 om 15:36

Inderdaad. Door zo'n uitspraak twijfel ik gelijk aan zijn kennis. Uitbreiding kan inderdaad goed zijn voor het toernooi. Maar het moet wel speciaal blijven om erin te spelen natuurlijk.

16 oktober 2014 om 15:41

Zodeju! Een wildcard voor de Champions League, kijken hoeveel geld de Uefa daar weer mee in de zak kan gaan steken. Geweldig idee voor clubs die dan gewoon een ticketje voor de Champions League kunnen kopen terwijl ze het hele jaar niet hebben gepresteerd.

Omgekeerde wereld

16 oktober 2014 om 16:19

Je krijgt al een wildcard wanneer je de Champions League wint

16 oktober 2014 om 17:32

@VisWoestijn: een paar jaar terug kreeg de winnaar geen wildcard. In het jaar dat Liverpool won, werden ze vijfde in de competitie. Daardoor plaatsten ze zich niet voor de CL. Uiteindelijk heeft de walese club TNS aangeboden om een tweeluik te spelen, de winnaar zou hun plek in de eerste (!) voorronde krijgen. Liverpool won het tweeluik en speelde daarna vier kwalificatieronden en plaatsten zich toch voor de CL.

16 oktober 2014 om 17:44

Het is al erg genoeg dat er van sommige landen de nr 3 en 4 mogen doen.
Stel je voor dat de nummers 5 en 6 ook mee mogen doen.

Heb je een CL vol met Engelse, Duitse, Spaanse en Italiaanse clubs.
Dat heb je nu al en dat is al erg genoeg.

16 oktober 2014 om 19:22

Dan hebben ze dat dus veranderd aangezien Chelsea als ik het me niet vergis wel direct geplaatst werd. Maar op een bepaalde manier hoort de CL winnaar ook mee te doen aan de opvolgende CL.

16 oktober 2014 om 22:52

@VisWoestijn: ze hebben het inderdaad naar aanleiding van de situatie met Liverpool veranderd.

16 oktober 2014 om 15:40

Die man wilt gewoon meer poen in zijn eigen boezem steken, hij heeft niks met Inter Milan. Die man wilt meer clubs zodat hij meer geld kan strijken, maar wil men dit wel willen: Real Madrid - elfsborg.. nee toch?

Daarnaast vergeet hij dat de spelers al jaren veel wedstrijden spelen in zowel competitie, Europees, nationaal ect. mogen ze nog eens rust hebben???.. het word met de dag erger, het gaat tegenwoordig om 1 ding: geld.

16 oktober 2014 om 15:51

Heeft het ooit niet om geld - macht - gedraaid?

16 oktober 2014 om 16:01

Toen de kicksen nog zwart waren in plaats van roze.

16 oktober 2014 om 17:25

Toen Faas Wilkes uit het Nederlands elftal werd verbannen omdat hij voor geld speelde

16 oktober 2014 om 17:51

Ik zie liever Real Madrid - Elfsborg in de Champions league dan Real Madrid - Athletic Bilbao, of Chelsea - Arsenal. Tuurlijk, als je alleen kampioenen (+ de winnaar van het vorige seizoen) deel laat nemen blijven er weinig favorieten meer over (kampioenen van Spanje, Engeland, Duitsland en Italie zullen de topfavorieten zijn, Portugal, Frankrijk en Rusland leveren de outsiders), maar ik denk dat het zeker voor de kleinere landen een stuk leuker word. Zien ze in Moldavie bijvoorbeeld ook eens Real Madrid langskomen, of Bayern Munchen in Slovenie. Maar die nrs 2 t/m 4 mogen echt oprotten van mij, geen kampioen, geen champions league.

16 oktober 2014 om 21:48

Ik ben het er zeker mee eens dat heb niet moet worden uitgebreid, het mag van mij zelfs lager worden qua deelnemers. Maar wanneer athletico kampioen wordt van Spanje en Man City bijvoorbeeld van Engeland vind ik het wel een gemis zonder clubs als United, Real, Barca, Chelsea etc. Puur kampioenen is wel leuk maar er kunnen wel hele matige jaren komen dan. Het is wel leuk om iets meer topclubs te zien spelen en zo ook meer topwedstrijden. En ja natuurlijk het liefst uit verschillende landen.

16 oktober 2014 om 15:46

Het zijn sowieso grappenmakers. Kunnen niet meer bij de top van Italie komen, halen geen Cl tickets en ineens moet de Cl uitgebreid worden. Nota bene ook nog met wildcards voor de nieuwe deelnemers. M.a.w. Inter en Ac milan vinden ook dat ze Cl horen te spelen op het moment dat ze er geen recht op hebben. Uitbreiding van de Cl prima, maar dan wel met extra kampioenen uit de kleinere landen en niet met de nummers 4, 5, 6 uit landen als italie, spanje, engeland, duitsland.

16 oktober 2014 om 15:48

Ach de wereld kampioen en de laatste vier Champions League finales met Duitse clubs (met als uitzondering Bayern München _ Borsussia Dortmund)
Kan gebeuren

16 oktober 2014 om 15:54

Hij zegt daarom ook in de sport. Ik volg andere sporten niet zo erg maar volgens mij zijn Duitsers over het algemeen niet succesvol.

16 oktober 2014 om 16:12

Dan volg je de andere sporten inderdaad niet heel erg. Er zijn verscheidene sporten waarin de Duitsers uitblinken. Hockey, Roeien, verscheidene wintersporten. Het is niet voor niks dat de Duitsers in de afgelopen medaillespiegels van de Olympische spelen in de winter het vierde Europese land waren (achter Rusland, Noorwegen en Nederland) en tijdens de zomerspelen derde (achter wederom Rusland en Groot-Brittannië). Als je het over alle sporten trekt zou dus bijvoorbeeld ook Rusland meer plekken moeten krijgen. Kromme redenering.

16 oktober 2014 om 17:57

Waarom breiden we hem wel uit?

16 oktober 2014 om 18:15

Niet mee eens, er doen juist geen clubs uit oa oekraine mee (alleen shaktar omdat die het niveau aankan) je moet juist de sterkste teams meelaten doen en naar mijn mening is de nummer 4 van Engeland beter dan de nummer 2 van Oekraine Azerbadjan etc.

17 oktober 2014 om 00:01

@leonbarca

Dat gelul om grote clubs vind ik zo een onzin.

Op die manier blijven de grote clubs groot en kleine clubs klein.

Hoe moet een kleine club dan ooit groot worden?

En als je zo doorgaat krijg je over een aantal jaar nog maar 4 clubs die al het geld en prijzen wint.

Dan kan niemand meer met ze concurreren.

16 oktober 2014 om 18:38

Typisch Italiaans, als ze volgens de huidige regels niet meer mee kunnen doen dan veranderen we de regels gewoon zodat ze weer wel mee kunnen doen. Het Italiaanse voetbal begin het van 4 a 5 landen te verliezen waardoor het aantal deelnemers in de Cl ook minder wordt, dit jaar maar met 2 clubs actief waar het vroeger standaard 4 clubs had. Komt ook nog bij dat de clubs uit Milaan in eigen land achterop raken. Niet zo vreemd dat zowel Inter als AC hier voor pleiten.

Inter komt er zeker niet meer in en dat terwijl de top 4 in de Serie A naar de CL gaat. 32 clubs is prima want de CL is de top clubs uit Europa en dus niet andere clubjes. Ze mogen de EL wel verder uitbreiden maar de CL zeker niet. Als je naar de CL kijkt wil je alleen de top clubs zien, meer niet.

16 oktober 2014 om 15:38

De top 3, Duitsland heeft Italië ingehaald. Nummer 1, 2, 3 op de ranglijst mogen er 4 sturen = Spanje, Engeland, Duitsland, nummer 4, 5, 6 mogen er 3 sturen = Italië, Portugal, Frankrijk.

16 oktober 2014 om 15:49

Portugal is de huidige nummer 4, niet Italie.

16 oktober 2014 om 15:53

Dank voor de toevoeging, dat is dan vrij recent gebeurd. Geen wonder dat toevalligerwijs 2 Italiaanse voorzitters dit willen aangezien ze anders nooit meer in de Champions League actief zijn.

16 oktober 2014 om 16:00

Nope, Italië is Portugal weer voorbij. Italië heeft nu 66.938 punten en Portugal heeft 62.299 punten.

Wat mij betreft gaan we terug naar een CL die alleen uit kampioenen bestaat. Maak dan liever een opzet met 1 team per land verdeeld over een Europacup 1,2,3,4,5 en 6.

16 oktober 2014 om 15:39

Idd, de CL zoals ie vroeger was. Alleen maar de kampioenen.
Vroeger kreeg je tenminste 3/4 finales te zien.
De CL Finale
De Uefa Finale
De europacup 3
De finale voor bekerwinnnaars. Of was dat de europa cup 3.

Dat waren nog eens tijden

16 oktober 2014 om 15:45

Europacup 3 was de uefa cup
Bekerwinnaar was 2

16 oktober 2014 om 15:42

Zou de kwaliteit wel drastisch omlaag gooien.

16 oktober 2014 om 15:53

Maar het is veel leuker. Knock out. Geen gestuurde lotingen. Je mikt ze alle 32 in een schaal en loten maar. Nu kan je als grote club bijna niet meer uitgeschakeld worden voor de kwartfinale. Saaiheid troef.

16 oktober 2014 om 17:20

@ Elastiek

Alle 32. Dan bedoel je toch niet de 32 landskampioenen mag ik hopen. Ik ben eerder een voorstander van een geleide loting. Ook al moet ik toegeven dat de Champions League mij voor februari relatief weinig boeit. Maar zelfs met een geleide loting heb je altijd wel enkele krakers er tussen zitten. Tevens heb je op het einde écht de beste ploegen die overblijven en allemaal topaffiches. Nu zeg je misschien gooi ze maar in één pot. Maar als Barcelona, Chelsea, Bayern en City er al in november uit liggen en ploegen als Bate of Anderlecht er door een héél gunstige loting er nog bij zitten ga je te horen krijgen dat ze topclubs willen zien.

16 oktober 2014 om 21:34

Ja landskampioenen. Geen andere ploegen. Als het zulke topploegen zijn dan komen ze zelf wel verder. Vroeger ging je echt zitten voor een topper. Nu zijn ze zo normaal dat het niets speciaals meer is. En vaak is het voetbal ook niet te pruimen. De overkill aan voetbal gaat zn ondergang zijn. We moeten terug naar vroeger.

16 oktober 2014 om 21:48

Daar geef ik je wel gelijk in. Je ziet misschien wat te veel toppers. Hoe gek het ook klinkt. Net zoals die interlands die nu elk op een andere dag worden gespeeld. Of competitiewedstrijden op maandag, zelfs in weken met CL voetbal. Tegenwoordig is er geen dag meer waar er geen voetbal meer is.

16 oktober 2014 om 17:39

Neeeman. Dan heb je dus bijvoorbeeld Real, Chelsea, Dortmund, Arsenal en al dat soort teams niet eens in de hoogste competitie zitten. Mooi zo houden. En dan is het nog erg genoeg dat Napoli moet strijden tegen Atletic en Ludogorets tegen een Steaua Boekarest. Gekke 'geplaatste teams' regel.

beter presteren in de competitie en kwalificatie afdwingen net als ieder ander.
Simpel zat

Van mij part blijft de CL zo of zelfs dat er minder teams aan mee mogen doen. Denk dan aan 2 of 3 clubs per land. Alleen dat er veel meer geld vrij komt voor de Europa League zodat iedereen dat ook serieus neemt.

Zo blijft het CL niveau hoog en wordt het niveau van de EL hoger omdat de topclubs dan vanwege de financiën meer hun best gaan doen ipv B opstellingen etc.

Gewoon de kampioen van elk land Punt

16 oktober 2014 om 15:58

helemaal mee eens. als je toch wilt uitbreiden begin dan eerst een om er voor te zorgen dat iedere kampioen is geplaatst voor de cl en dan pas aanvullen met nummers 2 dan lijkt meer op een " champions" league dan nu

16 oktober 2014 om 16:06

Persoonlijk zie ik liever Chelsea-Real of Barca-Dortmund dan een Aalsborg-Shaktar, maar wie ben ik...

16 oktober 2014 om 18:28

Of erger nog: Skonto Riga - Linfield... Of nog erger: de kampioen van gibraltar tegen die van san marino...

Ja, want dat is zo'n groot succes in de Europa league, een groot aantal deelnemers.

Ik vind het juist de charme van de Champions League, de exclusiviteit ervan. Daarnaast zou het prijzengeld ook erg dalen wanneer er meerdere deelnemers zijn.

Het klinkt een beetje als een roep van hem omdat Inter zich niet meer op eigen kracht kan plaatsen.. Dan maar zo.

16 oktober 2014 om 15:42

Ik zou de CL niet zo exclucief willen noemen met de mogelijkheid voor de grote landen om met vier ploegen uit komen daar waar een land als Nederland mag hopen op twee maar het vaak moet doen met één.
De groten worden alleen maar groter en de kleintjes moeten vooral zwijgen van Uefa.

16 oktober 2014 om 15:46

Klopt. Ik vind de Champions league mooi door de exclusiviteit, als het gaat om het aantal deelnemers.

De verdeling van die deelnemers per land, daar ben ik het net als jou niet mee eens.

Zal een ruimer deelnemersveld niet ten koste gaan van het nivea? En als ze maar niet met Wildcards gaan werken, dat werkt (nog meer) corruptie en steekpenningen in de hand! Maar als Nederland hierdoor extra startbewijzen krijgt is dat natuurlijk wel weer positief.

1: Hij is Duitsland vergeten.
2: De CL heeft ook iets van zijn prestige doordat het een beetje exclusief is. Als er 64 teams meedoen gaat er zeker iets vanaf. Ik vind dat het moet blijven zoals het is.

16 oktober 2014 om 15:39

Bovendien worden de inkomsten dan ook lager. En het hoeven er niet meteen 64 te zijn he, je kan er ook 8 bij doen en dat dan de 10 groepswinnaars en de 6 beste nummers twee doorgaan. De overige 4 nummers twee gaan dan naar de EL net zoals alle nummers 3.

Ik denk niet dat een uitbreiding nodig is. Een herstructurering wel, want er zitten zaken in die niet kloppen, ik vind het bijvoorbeeld belachelijk hoe veel plaatsen sommige landen krijgen als je ze vergelijkt met andere. Frankrijk kan bijvoorbeeld 3 teams in de CL hebben net zoals Portugal en Italia, waarvan alleen Italia er ook echt 3 verdient, die andere twee zouden een plek minder moeten krijgen.

16 oktober 2014 om 15:44

Juist die twee landen hebben het zelf volledig afgedwongen, waarom zou dat niet kloppen? Portugal presteert Europees toch gewoon goed?

16 oktober 2014 om 16:10

@gnabry#

Uit Portugal presteren alleen Porto en Benfica goed.
Dus twee zou mooi zijn . De nummer 3 in Portugal heeft meestal weinig te bieden
zoals vorig jaar pacos ferreira (of hoe die club ook mag heten).
Portugal heeft geluk dat Porto 3e werd anders hadden ze er nooit 3 ploegen in gekregen.

16 oktober 2014 om 16:18

Eens hoor, die derde club voegt niks toe. Echter, om dat te voorkomen, zul je dus de structuur in die zin moeten veranderen, dat de competitie kleiner wordt. Immers, als je Portugal minder plaatsen toekent, ondanks de goede prestaties, werkt dat in het hele systeem natuurlijk door.

16 oktober 2014 om 16:00

Dus jij zou het herstructureren op basis van grote namen uit het verleden? Of waarom verdient Italië wel drie plekken en Portugal en Frankrijk niet? Lijkt mij wel een goed idee om voor alle landen minder teams te sturen. Waarom speelt de nummer 4 van een land in de Champions League?

16 oktober 2014 om 16:03

Italie heeft maar 1 punt meer dan Portugal inderdaad dus weet niet hoe hij dit kan zeggen...

Thorir heeft gelijk, zeker Azerbaijan is een land dat niemand mag vergeten.

Hoe meer deelnemen hoe meer geld het kost en hoe minder prijzengeld de clubs krijgen beetje onlogisch maar goed dat is mijn mening. en dan is het ook minder bijzonder op d'n duur als je Champions League voetbal speelt gezien er meer clubs in kunnen komen.

De naam Champions League slaat al jaren nergens meer op. Het was ooit een kampioenenbal waarbij de landskampioenen meededen. Tegenwoordig kunnen zelfs ploegen uit Engeland die 4e zijn geworden meedoen. Prima maar geef het beestje dan een andere naam.

Deze meneer met veel geld oppert nu dit idee omdat het gewoon slecht gaat met Inter, ze spelen momenteel geen rol van betekenis dus probeert hij het maar op deze manier.

Verder vind ik de Europa League ook een aanfluiting, weinig publiek, vage ploegen uit het Oosten van Europa waarvan je niet eens wist dat ze bestonden etc...

16 oktober 2014 om 15:45

Helemaal mee eens! De Champions League moet terug naar waar het voor staat. Het kampioenenbal! Nu kunnen teams die 3e of 4e worden in de grote competities meedoen aan het toernooi.

Sinds de nieuwe opzet van de Europa League moet ik wel zeggen dat het na de groepsfase leuker is om naar te kijken. Veel meer aansprekende teams en vollere stadions!

16 oktober 2014 om 15:51

Even realistisch: Waar kijk je liever naar? Real - Ludogorets of Arsenal - Dortmund?

16 oktober 2014 om 16:11

@ stravven
Het is geen of of, maar en en. Real tegen Ludogorets wordt in het kampioenenbal gespeeld en Arsenal - Dortmund wordt in het andere toernooi gespeeld. Het gebeurt alleen in twee verschillende toernooien, waar het nu in één toernooi plaatsvindt.

Breid de CL verder uit en je komt erachter dat het niveau alleen maar treuriger gaat worden.
Steeds vaker druipen toeschouwers en tv kijkers teleurgesteld af na de wedstrijden omdat het niveau niet om aan te gluren was.
Stadions zijn lang niet allemaal meer uitverkocht mede door het gereken van ploegen die daardoor verschrikkelijke wedstrijden op de mat neerleggen.
Opvallend is ook dat vooral de uitspraken over uitbreiding gedaan worden door voorzitters/eigenaren van clubs die al een paar jaar naast de pot pissen omdat er sportief niks ingezeten heeft of door wanbeleid afgegleden is......

Ja, laten we bij de grote landen (vergeet hij Duitsland mee) nog maar een paar teams extra geven in de CL. Zodat ze niet (net als NL teams) een play off hoeven te spelen. O laten we gelijk die kleine landen afschaffen (maar we respecteren ze wel hoor, u gaat door naar de El)...

Denk dat ze in moeten gaan zien dat de Italiaanse competitie niet meer is wat het ooit was. In de jaren 90 was het de competitie. Jaren van stilzitten, corruptie en de ontwikkelingen in ander landen hebben het Italiaanse voetbal teruggeworpen.

Sinds 2000 lopen de bezoekersaantallen ook dramatisch terug. De Italianen kunnen beter eerst aandacht aan hun eigen competitie besteden, misschien dat de CL dan weer een keer terug komt voor Inter en AC.

Dus de poules nog groter maken? Dan lijkt het haast een competitie en geen toernooi meer van een paar wedstrijdjes.
Spelers spelen al genoeg wedstrijden. Je kunt moeilijk de toplanden nog meer tickets gaan geven, want het is al zo oneerlijk verdeeld.
Een kampioen van Slowakije bijvoorbeeld is veel slechter dan Inter of AC Milan, maar werd wel kampioen dus heeft eigenlijk nog meer recht. Die kans kreeg Slovan Bratislava ook. Maar eigenlijk horen alle kampioenen in de poule fase en niet kampioenen in de voorrondes.

uitbreiding hoeft niet, maar ik zou wel de Europacup 2 terugwillen.

16 oktober 2014 om 15:49

Dat wordt aardig ingewikkeld, als je de structuur van de Champions League niet omgooit.

Wel opvallend dat de clubs die hier het hardst om schreeuwen de laatste jaren structureel buiten de top 4 vallen van hun nationale competitie en daardoor geen CL spelen.

Een Real Madrid, Barcelona, Arsenal of een Bayern Munchen zou dit namelijk niet roepen. Dus meneer Thohir, als jij nou eens zorgt dat Inter gewoon binnen de top 4 van Italie eindigt hoe je ook geen toernooi te verkrachten door het uit te breiden !!!!!!

Hij is fijn. Flapdrol. Kom, we breiden de CL uit, zodat mijn team in ieder geval elk jaar gegarandeerd miljoenen kan ophalen door alleen al mee te doen.

Landen 1 t/m 10 - 2 afgevaardigden in groepsfase.
Landen 11 t/m 15 - 1 afgevaardigde in groepsfase.
Landen 16-29 - 1 afgevaardigde in play-offs waaruit 7 winnaars komen die in de groepsfase mogen uitkomen.

Zo zou ik het doen. Zo hou je het voor iedereen eerlijk en komen er ook niet zulke grote krachtsverschillen tussen de grote landen en de kleinere landen. Daarnaast maak je de Europa League veel en veel aantrekkelijker..

Een beetje meer out of the box denken. De CL uitbreiden hoeft niet voor mij. Integendeel.

Schaf de EL af en maak een Europa League 1, 2 en eventueel 3.

Telkens 20 ploegen per league. Elke ploeg speelt een wedstrijd uit en thuis. 38 wedstrijden per league.

Ja, veel wedstrijden, neen geen probleem. De kernen bestaan overal uit 30 a 40 spelers en je moet niet altijd je beste spelers opstellen.

Héél drastisch, maar gewaagd, zou je die clubs misschien uit de nationale divisies kunnen halen en ze dus enkel Europa League 1, 2 of 3 laten spelen.

De nationale competities worden dan gewoon een regionaal gebeuren.

Een beetje zoals in USA dus. Daar worden die regionale wedstrijden van hun sporten ook nog zeer druk bijgewoond. Het hoeft dus niet het failliet te betekenen van het nationale voetbal.

Laat ons eerlijk zijn, we zien zowel nationaal als internationaal een voetbal op 2 snelheden.

Je hebt de topclubs in eigen land, die nagenoeg jaar na jaar kampioen worden. Zelden is daar een verrassing bij.

Maar de topclubs in de kleinere landen kunnen internationaal dan weer niet mee met clubs uit de PL, BL of Pd.

Zonder de top af en je krijgt een internationale topcompetitie en op landelijk vlak een competitie met meer spankracht.

In die Europa League 1, 2, 3 moet je dan ook onderling kunnen promoveren en degraderen.

Misschien moet in zo'n Europa League 3 de laatste 10 terug laten degraderen naar het nationale niveau, zodat alle clubs voor nieuwe toevoer kunnen zorgen.

16 oktober 2014 om 15:55

Als je dat zo gaat doen spelen de Engelse club 76 wedstrijden per jaar enkel voor competitie en Europees. Dan komen daar nog de twee bekertoernooien bij, en dan nog interlands, dan komen ze over de 100 wedstrijden per jaar, dat kan een lichaam gewoon niet af.

De topclubs zijn wel bezig geweest over zo'n competitie, maar dat is gewoon niet haalbaar. Dan zou ik het wel gewoon in poules opdelen. En geen 4 van 20 maar 5 van 16. Evenveel deelnemers. En dan eventueel tussen die 5 nog een competitie. Maar dan word het allemaal wel heel erg veel.

Een andere optie is natuurlijk de halve competitie. komt niet helemaal uit qua uit en thuis, maar toch.

16 oktober 2014 om 15:57

In USA werken ze in het American Football, baseball en basketbal ook aardig wat wedstrijden af hoor.

Je kan dat gemakkelijk counteren door indien nodig de kern te verbreden.

Maar normaal met 30 a 40 man, wat de meeste al hebben, krijg je dit wel afgewerkt hoor.

16 oktober 2014 om 16:03

Geen enkele club heeft een kern van 30 a 40 man.

16 oktober 2014 om 16:10

Qua sporten natuurlijk totaal niet te vergelijken. American Football ligt vaker stil dan dat er gespeeld wordt(al lijkt dat ondertussen bij voetbal ook al wel eens zo), baseball spreekt voor zich, basketball kleiner veld, time-outs, doorwisselen, geen contactsport, kortere speelduur en dan vergeet ik vast nog wel wat zaken.

Er moet wel wat meer veranderd worden, wil je in het voetbal zoveel wedstrijden gaan spelen.

16 oktober 2014 om 16:10

Alleen al Chelsea kan 2 of 3 elftallen opstellen met spelers die ze nu verhuren.

Daarnaast hebben ze nog een A-kern van 25 spelers en een Chelsea B waar ook wel een man of 25 zal rondlopen.

En neen, dat is geen uitzondering.

Zelfs mijn eigen kleine nietige AA Gent heeft een A-kern van meer dan 30 spelers.

16 oktober 2014 om 16:15

lfc11,

In het American Football zit je weer met veel geblesseerden, die hebben sowieso een zeer ruime kern.

Basket is enorm intensief, het gaat veel sneller dan voetbal. Die mannen zijn na de wedstrijd dood. Toch spelen die 2 a 3 wedstrijden per week.

Maar ook hier weer is de oplossing een ruime kern.

En zoals ik al zei: je kan de topclubs ook gewoon uit de nationale competitie halen. Daar keren ze alleen naar terug wanneer ze zouden degraderen uit de Europa League 3.

16 oktober 2014 om 16:24

En waar moet de financiering van die brede kern vandaan komen? Alleen al aan salaris zijn clubs voor 30-40 waardige spelers een fortuin kwijt, zie ze überhaupt maar te vinden. Komt er een nog groter gat tussen de top en wat er dan kilometers achter komt. Er moet dan echt een heleboel zaken veranderen, wil je dat zo'n opzet gaat werken. Het is gewoonweg niet realistisch en verder ook niet nodig.

Europa valt ook totaal niet te vergelijken met de USA qua sport en vooral qua sportbeleving.

Basketbal is inderdaad een intensieve sport en het tempo ligt zeker hoger. Een wedstrijd uit de NBA verveelt zelden wat mij betreft(mits de sport je interesseert). Overigens spelen die 4 x 12 minuten, rust tussen de kwarten en ook nog rustmomenten bij de time-outs in plaats van 2 x 45 minuten met een kwartiertje rust en natuurlijk is het wisselsysteem totaal anders dan bij voetbal.

16 oktober 2014 om 16:38

lfc11,

Maar ze hebben die kernen al. Die kern moet ook niet bestaan uit 40 Ronaldo's.

USA is zeker anders als Europa, maar neemt niet weg dat we vroeg of laat iets meer hun richting zullen opdraaien.

Eigenlijk wilden de Europese topclubs vroeger al zo'n competitie. Maar de Uefa zat met schrik dat ze zich zouden afscheuren en is toen pas met de Champions League op de proppen gekomen.

Er is dus een onderstroom bij de clubs die wel pro is.

Ik zie het op termijn ook gewoon gebeuren. De grote clubs volgen de weg van het grote geld. Als ze het idee hebben dat ze met zo'n echte Europa League competitie meer geld kunnen beuren, dan doen ze dat gewoon.

Al dan niet met afscheuring uit de nationale competitie. Die afscheuring, dat zal niet elke club willen. Maar er zitten steeds meer zakenlui bij die topclubs die op zich weinig om het voetbal geven. Dat is gewoon voor hen een product om geld mee te verdienen.

Als dat soort lui een kritische massa bereiken en ze scheuren zich daadwerkelijk af, dan heb je als meer traditionele topclub met een hart en ziel voor voetbal misschien wel geen keuze.

16 oktober 2014 om 16:47

Financieel is dit niet aantrekkelijk voor de Engelse clubs. TV-geld in de CL is 30 miljoen max, in de PL is dat 100 miljoen. Dus de Engelse teams gaan hier geen moeite voor doen. En nee, de CL gaat niet meer tv-geld opleveren dan de PL, want dat is gewoon bizar. Pas als je kan garanderen dat United, Arsenal en Chelsea er altijd inzitten kom je een beetje in de buurt.

16 oktober 2014 om 16:56

stravven,

Ik maak me meer dan sterk dat zo'n Europa League 1 en zelfs 2 meer geld opbrengt dan de Champions League, zelfs meer dan de Pl.

U krijgt dan plots een competitie waar héél de wereld naar kijkt.

Naar een CL wedstrijd van de topclubs kijken vandaag ook meer mensen dan naar een topper in de PL. Wie kijkt er vandaag buiten Engeland naar een Chelsea - Manchester United? De voetbalnerds zoals u en ik. Maar de modale neutrale fan niet. Doorgaans zit die wedstrijd achter een decoder en mag je bij betalen en dat wil die niet.

Maar naar Barcelona - Chelsea kijkt bij wijze van spreken half Europa.

Het zou alleen nog een pak erger worden.

16 oktober 2014 om 17:31

@iedereen Komt...
Je zegt dus eigenlijk: Clubs moeten zoveel mensen contracteren dat ze 2 selecties kunnen opstellen en ze in 2 verschillende competities kunnen uitkomen. Beetje wat Ajax Twente en PSV nu doen.... en hoeveel mensen zitten er te kijken naar het Ajax dat tegen Telstar etc speelt? Juist dat is in geen verhouding tot de hoeveelheid toeschouwers die Ajax1 trekt. Met andere woorden: je voorstel is alleen maar leuk voor de "die hard" sportfan, maar de neutrale toeschouwer zal hier niets aan vinden.
Daarnaast is het mijns inziens een enorme misvatting om te als doel te hebben meer geld binnen te harken... Daar gaat de hele charme mee verloren.
Daarnaast is het juist leuk om af en toe tegen een topper te spelen en niet ieder jaar tegen Barca en Real te moeten... Daarbij komt ook nog eens dat niet iedere wedstrijd uitgezonden kan worden omdat ze tegelijkertijd moeten spelen (of iig in het weekend... nou die spelen zo ongeveer op dezelfde tijden en dus verlies je inkomsten... Niet zo een heel goed doordacht plan als je het mij vraagt.
Dan nog even terugkomend op de vergelijking met Amerikaanse sporten: dat is heel iets anders dan Voetbal... niet voor niets kunnen honkballers een buikje hebben... zijn er zoveel rustmomenten in het basketbal etc. Voetbal is veel intensiever en een grotere selectie lost zoals je in het begin van mn stukje kunt lezen helemaal niet dit probleem op.
Spelers en trainers hebben rust nodig. Voetbal is geen geldmachine.

16 oktober 2014 om 17:32

@iedereen komt: waarom denk je dat het wk niet ieder jaar gegeven wordt? Omdat men er niet op zit te wachten.

17 oktober 2014 om 00:34

Rvandoor,

Je kan dan wel vinden dat het zijn charmes verliest door het grote geld, ik vind dat ook, maar dat is nu al. Je kan die evolutie gewoon niet terug draaien.

Het probleem met het uitzenden lossen we nu toch ook op door de wedstrijden te verdelen over vrijdag, zaterdag, zondag en soms zelfs maandag?

Ach er zijn ook topvoetballers met een buikje. Bestudeer die van Mitrovic maar eens bij Anderlecht en hij is niet de enige.

Er hoeven ook niet meer wedstrijden, of toch niet veel meer, gespeeld te worden als nu. U kan ook een Ajax uit de nationale competitie halen.

17 oktober 2014 om 00:37

Denk je? Ik vermoed dat geen enkel voetbalbeest daar tegen zou zijn.

Ze doen het niet, omdat het organisatorisch wellicht lastig te behappen is. Stadions moeten gebouwd worden, infrastructuur moet aangepast worden en je hebt een marketingperiode nodig om heel het zootje verkocht te krijgen.

Dat krijg je gewoon niet klaar jaar na jaar.

Zegt de beste man ook omdat Inter zich niet plaatst voor de CL. Laat maar zo staan, zal minder interessant worden anders.

Het idee is zo slecht nog niet, de redenen waarom wel.
Hij wil de grootste clubs/competities nog meer voordelen geven dan ze nu al hebben, dat is te bizar voor woorden, en spugen op andere landen.

Waarom heet het Champions League? Omdat de nummers 2,3 en 4 ook mee mogen doen dan? Er is toch maar 1 kampioen...... Ik ben eerder voor terug naar alleen de kampioenen en helemaal geen meerdere teams per land. Alleen dan moet de EL wel veel interessanter worden

16 oktober 2014 om 16:05

Als alleen de kampioenen in de CL spelen, krijg je (op basis van vorig seizoen) dus Chelsea, Arsenal, Liverpool, Barcelona, Real Madrid, Dortmund etc in de Europa League....

Kortom, wordt de CL minder interessant, komen er minder mensen, is er minder te verdienen en zit je op termijn met hetzelfde probleem: de één is interessanter dan de ander.

Gewoon 1 toernooi

EL afschaffen en de beste 10 teams van elk land. Poulefase afschaffen en alleen nog maar een knock-out systeem.

ronde 1 Alle nummers 10 stromen in
ronde 2 alle winnaars ronde 1 + alle instromers nr 9
ronde 3 alle winnaars ronde 2 + alle instromers nr 8
ronde 4 alle winnaars ronde 3 + alle instromers nr 7
ronde 5 alle winnaars ronde 4 + alle instromers nr 6
ronde 6 alle winnaars ronde 5 + alle instromers nr 5
ronde 7 alle winnaars ronde 6 + alle instromers nr 4
ronde 8 alle winnaars ronde 7 + alle instromers nr 3
ronde 9 alle winnaars ronde 8 + alle instromers nr 2
ronde 10 alle winnaars ronde 9 + alle instromers nr 1
ronde 11 alle winnaars ronde 10
ronde 12 alle winnaars ronde11
ronde 13 alle winnaars ronde 12
ronde 14 alle winnaars ronde13

etc etc etc

Totaal doen er dan 540 teams mee.

16 oktober 2014 om 16:03

Ben ik ook al jaren voor... Ik zou overigens niet pleiten voro 10 deelnemers uit elk land, maar dat dus laten bepalen op basis van de coefficientenliist.

Nummers 1 tot 4 - 10 deelnemers
5 - 8 - 8 deelnemers
8 - 12 6 deelnemers
etc. etc.

16 oktober 2014 om 16:14

Leuk dat je met me meedenkt! Dat zou natuurlijk ook prima kunnen!

16 oktober 2014 om 16:06

Wat zijn de beste 10 teams van Gibraltar (onlangs toevoegd als 54e lid van de Uefa)?

Wil je alle nationale competities dan ook maar gelijk afschaffen? Hoe wil je dit gaan uitvoeren haha qua wedstrijdaantallen

16 oktober 2014 om 16:13

Daar heb je me te pakken. Gibraltar heeft er maar 8 .
1 College Europa FC
2 Lynx FC
3 St Joseph's Frac
4 Lincoln FC
5 Manchester 62 FC
6 FC Britannia
7 Lions Gibraltar FC
8 Glacis United FC

Qua speeldagen verschilt dat niet veel hoor.. heb de groepsfase afgeschaft en de voorrondes dat is qua speeldagen ongeveer 8 rondes. En met kerst extra veel wedstrijden zou ook mooi zijn! Ook voor commerciële doelen!

16 oktober 2014 om 16:49

Kan niet in Engeland. In Engeland word er al met de kerst gespeeld, en geloof me, daar gaan we niet vanaf stappen. Boxing day, heerlijk gewoon!

16 oktober 2014 om 17:54

Boxing day is inderdaad prachtig, als de Eredivisie hier plat ligt kan je nog lekker Pl kijken.. voor mij hoeven ze dat zeker niet af te schaffen.

16 oktober 2014 om 17:42

Maar dan heb je heel veel wedstrijden, hoe ga je dat inplannen met ook nog landencompetities, bekertoernooien, internationale speelrondes?

Natuurlijk breid maar lekker uit, we spelen toch nog niet genoeg wedstrijden. haha 32 is prima, de huidige opzet zorgt ervoor dat het een mooi toernooi is met sterke ploegen. Die wildcard slaat al helemaal nergens op...gewoon presteren en je ticket afdwingen zoals Roma dat nu ook weer voor elkaar heeft gekregen.

DFB de grootste sportbond ter wereld vergeten !! Ga je met cricket bezighouden kerel

16 oktober 2014 om 16:05

CL Opzet is prima zo ,zou eigenlijk nog ietsjes minder mogen. Weet niet hoe het met Inter gesteld is , maar dit riekt naar Inter-belang

De Champions League en Europa League moeten op de schop. Het kan echt niet zo verder.

Ik zeg:
- 24 teams in de Champions League, alleen 24 kampioenen, het resultaat, de beste (champions dus) spelen tegen elkaar.
- De overige nr 2,3,4 spelen in de Europa League. Zo wordt die ook spannender en leuker om naar te kijken. Er spelen nu teams in waar ik nog nooit van heb gehoord. Dan kan je wel zeggen ja ze verdienen het, maar het is saai en de wedstrijden zijn niet boeiend. Pas vanaf de kwartfinales worden er een beetje leuke wedstrijden gespeeld, en ook dan is het niet echt spannend.

Europa League afschaffen. CL uitbreiden en omtoveren naar toernooi met louter knock-outronden.

Dan is de kans op verrassingen des te groter en dus ook interessanter om te kijken.

Speeldagen dinsdag - woensdag - donderdag.

In totaal 312 teams toelaten (in totaal 80 teams meer dan er nu over beide toernooien mee doen). Op basis van eindpositie in de competitie bepalen wanneer je instroomt.

Hoe meer ploegen eraan deelnemen, hoe sneller de kwaliteit daalt. Er zou wel iets gedaan kunnen worden aan het selectieproces. Een doorsnee kijker ziet liever Tottenham dan een Ludogrets in de CL zou ik denken

16 oktober 2014 om 16:10

Als ludogrets het verdiend heeft spelen hun.
Er doen al te veel engelse clubs mee.

''waarom neem je niet een hapje Lijst''

16 oktober 2014 om 16:37

wat bedoel je daarmee?

16 oktober 2014 om 18:47

Niet op reageren joh.

Erick Thohir ziet voor het gemak de Duitsers even over het hoofd,die het de laatste jaren veel beter gedaan hebben dan de Italianen, maar dit terzijde.
Het is eigenlijk heel simpel, de Champions League zoals de naam al zegt zou alleen moeten bestaan uit de kampioenen uit de deelnemende landen punt.
De bekerwinnaars apart toernooi,en voor mij part de nrs 2 tm 5 in een derde toernooi, de winnaars van deze toernooien zou je eventueel in het volgende jaar aan de Champions League kunnen laten deelnemen als bonus.
Dus in principe terug zoals het in de jaren 70/80 was.

Haha lachwekkend dit. Nu AC Milan en Inter aan het vervallen zijn en zichzelf niet meer rechtstreeks weten te plaatsen, gaan ze het hebben over uitbreiden. Ik hoorde beide clubs niet toen ze zelf met de cup in hun handen stonden. Lachwekkend vertoon van zelfbehoud dit.

Bedoelt hij nou dat Engeland dan bijvoorbeeld 6 teams mee zou laten doen? Nee, dan is de spanning eraf in de BPL. Verliezen maakt een overwinning zo mooi

Geld geld geld en nog eens geld!!
"wie niet meedoet, is een seizoen lang ‘niet goed zichtbaar’ in Europa en loopt flink wat geld mis", is alleen maar in eigen belang want hij loopt geld mis. De Serie A is echt wel goed zichtbaar, dus Inter ook wat een slap gelul.
De Champions (kampioenen) League (competitie) is allang niet meer enkel en alleen voor de kampioenen! En dan wil deze dwaas er nog meer teams bij? Waarom schaffen we de Europa League ook maar niet meteen af en voegen we die 2 gewoon niet samen joh?
Nee joh wat maakt het ook uit, de spelers klagen over het aantal wedstrijden dat ze op jaar basis moeten spelen. Nee joh dan gaan we ervoor zorgen dat ze er nog meer moeten spelen en zo heel het jaar door voetballen, goed voor de gezondheid van de spelers en de kwaliteit van het spelletje.
Ga gewoon eens goed beleid voeren en er zo voor zorgen dat jou speeltje weer in de CL komt, al die rijke lui die maar denken dat het allemaal zo 1,2,3 kan.

Het idee is misschien niet eens zo slecht, maar als je hier aan begint vind ik juist niet dat je de grote voetballanden moet helpen. Die hebben al genoeg europese plaatsen beschikbaar. Geef dan de wat kleinere competities als de Nederlandse-, Belgische- en Scandinavische competities een extra plek voor Europees voetbal. Dat zorgt er wellicht voor dat op ten duur die competities een stukje sterker worden en het Europese voetbal nog wat competitiever word.

Daarnaast is het mij wel duidelijk dat hij dit puur uit eigen belang cq club belang (inter) zegt. Inter heeft het de laatste jaren moeilijk om zich te kwalificeren voor de Champions League, dus wil deze meneer graag dat er meer deelnemers komen en het eenvoudiger wordt voor Inter om zich te kwalificeren. Hij kan het wel mooi hebben over Oekraïne en Azerbeidzjan, maar in werkelijkheid maakt hem naar mijn mening helemaal niets uit of er nou clubs uit die landen meedoen of niet.

Dus eigenlijk zegt hij... "het lijkt mij wel wat als de grootste namen in Europa, waaronder mijn club, als ze niks presteren en niet in de CL komen alsnog in de CL kunnen komen. Ik geef het de naam wildcard. "

Dit is echt preken voor je eigen parochie.

neeeeeee, het moet een eer blijven en je moet er hard voor werken. Ik hoeve cht niet te denken aan nog meer van die rrare verre clubs, die eigenlijk al in de 3e voorronde zijn uitgeschakeld .

CL alleen voor de kampioenen en de rest de EL in. Dan een herverdeling van de absurde scheefgroei in prijzengeld tussen deze twee competities.

hahaha eigenlijk is het gewoon zo bij milan en inter "oooh jaartje (of paar jaren) geen cl.... puur omdat hun club niet genoeg is, dan moeten de regels maar veranderen, wantjah een cl is zo niet het zelfde en mensen willen perse mijn club zien"

wat een gezeur zeg, ik bedoel ik als fan van psv, wil ze ook wel graag in de cl zien... maarjah op dit moment gewoon niet goed genoeg, dus dat is balen, er aan werken en volgend jaar opnieuw proberen en niet om de regels gaan lopen zeuren zeg!

ik vind eerder dat er minder dan meer clubs moeten meedoen!

Alleen de kampioenen in de CL, net als vanaf 1995.

Rest europa leaque, deze wordt vanzelf aantrekkelijker met al die topploegen erbij.
Vroeger was de Uefa cup een echte prijs en lag het niveau net zo hoog als de CL.
Enige matige cup was die van bekerwinnaars, maar die is gelukkig al afgeschaft.

16 oktober 2014 om 16:39

Ja ik verlang ook terug naar die opzet.

juist 'downsizen' graag, terug naar het oude model

Groot gelijk, gewoon meteen uitbreiden naar 128 clubs. De top 4 van Nederland plaatst zich dan rechtstreeks, 5-8 heeft voorronde en de EL breiden we natuurlijk ook uit zodat de hele eredivisie Europees voetbal heeft. Zo heeft elk club aan het seizoen feest want voor bijna elke club is Europees voetbal een soort van prijs.

Wat is een Champions League wanneer de meeste clubs geen Champion zijn?
Wil je het goed doen en het geld beter verdelen over de landen, dan hou je de competitie zoals hij bedoelt is: met alleen de landskampioenen.

Of je maakt de Europa League weer een fatsoenlijke competitie met dito prijzengelden. Maak er geen lelijk eendje van maar een volwaardig toernooi met aanzien. Heb je dit gezeik ook niet. Ik zou juist de CL downsizen en de EL upgraden.

Ik begrijp niet helemaal waarom die dit zegt Hij moet er maar gewoon voor gaan zorgen dat inter in de top 3 eindigt inplaats van een CL ticket versieren op deze manier.

64 clubs met de champions league laten meedoen zou ik zeggen, en geen plaatsing meer bij de loting. Europa league afschaffen. Dat is het meest eerlijke systeem.

Het systeem zit nu zo in elkaar dat de grotere clubs worden beschermd en door de aankomende regels wordt dit alleen nog maar verdere doorgevoerd. De rijken worden rijker en de armen worden armer.

16 oktober 2014 om 17:29

Ik zou er dan ook voor pleiten om de totale tv inkomsten bij aanvang gelijk te verdelen onder de 64 clubs. Dit zorgt voor een betere nivellering qua inkomsten, en laten we wel wezen, geld moet niet de drijfveer zijn om zo hoog mogelijk te eindigen, het moet toch om die cup met de grote oren gaan. Hierdoor kunnen 32 clubs die normaal enkele tonnen verdienen in de EL ook mee-eten uit de CL ruif.

Waarom laten we elke club uit de hoogste divisies uit heel Europa niet toe, dan kunnen de clubs uit de onderste divisies de dag na de CL Finale al beginnen met de voorrondes voor het volgende seizoen Cl.....

On: Deze man moet gelijk voor de rest van zijn leven verboden worden nog iets in een microfoon te zeggen, het voetbal gaat kapot door de overvolle voetbalagenda, er moeten juist minder wedstrijden gespeeld worden!

Dat zou dus betekenen dat er zowel bij de champions, en europaleague het niveau zal dalen. Waardoor zeker de europaleague een veredelde intertototcup word. Daar zit toch niemand op te wachten?

16 oktober 2014 om 17:06

Hij wil gwn zelf cl spelen

De CL uitbreiden moet absoluut niet gebeuren. Wel ben ik een voorstander om de opzet te veranderen.

Max. 2 clubs per land (kampioen en bekerwinnaar). Wanneer je de bekerwinnaar ook toelaat, zullen de bekertoernooien in de landen zelf ook hoger gewaardeerd worden dan nu. De CL wordt dan echt een toernooi voor kampioenen.
Zijn kampioen en bekerwinnaar gelijk, dan zal een play-off tussen nr. 2 van de competitie en verliezend finalist moeten bepalen wie het tweede ticket krijgt.

Naast de CL moeten ze de EL handhaven (en de naam weer veranderen naar Uefa Cup). Hier kunnen de resterende clubs (max. 4 per land) aan mee doen.

Doordat je het aantal deelnemers per land voor de CL beperkt, zullen grotere clubs mee doen in de EL en het toernooi in aanzien en waarde omhoog gaan. Uiteraard zal het prijzengeld van beide toernooien aangepast moeten worden. CL omlaag. EL omhoog.

Uitbreiden? Terug brengen naar 8 clubs zoals vroeger toen het toernooi nog charme had. Deze gladjanus is natuurlijk bang dat inter al die centjes gaat missen,

Ja joh... dit gaat nergens meer over... EK groter maken, Champions League groter maken, Afrika Cup groter maken het WK groter maken... straks ben je meer bezig met toernooien dan de competitie.

Als je een jaar niet is je club een jaar lang niet goed zichtbaar? Dan moet je er maar voor zorgen dat je club goed presteert in de competitie. Deze kerel weet gewoon dat het voor Inter zeer lastig is om CL te halen en wil blijkbaar liever op deze manier in de CL komen dan door goede prestaties van zijn club.

Ik vind de CL prima zoals die nu is. De sterkste teams doen mee, er zijn niet teveel deelnemers en de belasting voor de spelers is ook niet al te groot. Alleen de poulefase vind ik nooit echt zo interessant, maarja, je kunt niet iedereen tevreden houden.

Omdat het dan een saaie boel wordt misschien, geen goed idee.

Als je in de CL wil spelen zal je bij de bovenste clubs moeten eindigen. Wat verwacht je nou als Milan of Inter, dat je 6e of 8e kan eindigen en dan alsnog CL gaat spelen? Nee dus.

Ja tuurlijk. Nog meer van die nietszeggende wedstrijden met halfgevulde tribunes.....

Het uitbreiden is opzich niet eens zo'n slecht plan, teams als Everton, Ac Milan, Psv, Inter, Valencia, Sevila en Olympique, traditionele Champions League-club, kunnen dan steevast mee blijven doen. Wel vind ik dat je dan moet afstappen van de poulefase. Knock-out fase, meteen vanaf het begin! Dat zou geweldig zijn! Geen wedstrijden meer waar teams B-teams gaan opstellen.

64 teams, dus alle europese topclubs, subtoppers en middenmotors doen mee.
Uit en Thuiswedstrijden.
En er bestaat een kans dat een ploeg puur op basis van een gunstige loting ver kan komen: zeer leuk.

Ik vrees alleen wel dat er nu wel heel veel teams meedoen. Teams die eigenlijk helemaal niet in de champions league thuishoren. Maar aan de andere kant, zij kunnen zich echt laten zien, en als ze inderdaad niet goed zijn, worden ze meteen eruitgekegeld door de grotere clubs.

Zou wel mooi zijn als we elk jaar een extra deelnemer kunnen sturen, nu is er een aardige monopoly van de toplanden die hun alleen maar beter maakt en de rest slecht houdt. Ik vind het een goed idee, zo krijgen mindere landen wat meer te maken met weerstand wat die competities beter maakt.

Deze Indonesiër is niet goed wijs. Wellicht kan hij zich beter gaan bemoeien met cricketcompetities in zijn eigen land (of welke rare sport was daar zo populair?). Daarnaast vergeet hij de Duitsers te noemen, is Portugal Italie op de coefficientenranglijst bijna voorbijgestreefd en doet hij dit voorstel waarschijnlijk alleen maar omdat hij de Italiaanse clubs ziet afglijden en bang is CL plaatsen te verliezen.

Een uitbreiding van de Champions League zie ik niet zitten. Er nemen nu al te veel teams deel die er weinig te zoeken hebben (waaronder misschien ook wel de Nederlandse clubs). Wel hoop ik al jaren op een soort Europese Super competitie waarin de beste 20/24 clubs van Europa een echte competitie afwerken. Hiervoor zullen de teams echter uit hun nationale competitie moeten stappen wat ik niet snel zie gebeuren. Een tweede mogelijkheid is het inkrimpen van de nationale competities (naar bijv. 16 teams) en daarnaast een Europese competitie op te zetten (2 divisies van bijvoorbeeld 14 teams). Hierdoor kunnen de grote clubs een competitie afwerken in hun eigen land en daarnaast een competitie afwerken tegen de beste clubs van Europa. Zijn er meer mensen die een Europese topcompetitie wel zien zitten?

Ik denk trouwens niet dat teams nou meer gaan verdienen. De Champions League-pot wordt alleen over meer teams verdeeld.

het blijft de league voor de grote clubs.

wat je ziet bij de kleinere competities, wanneer die goed presteren worden ze aan het begin van het seizoen vaak leeg gekocht door grote clubs.
de restanten van zo'n team komen dan uit in de CL, met als gevolg dat er weinig verrassingen plaats vinden.

kleine clubs zijn niet '100%' kansloos, maar de kans dat in dit tijdperk nog een club met een laag budget de finale speelt is heel klein. [ sterker nog, door de kwart finale heen komt ]

Heel, heel lang geleden, toen ik nog een klein ventje was, bestond er een voetbaltoernooi. Dat was een heel leuk toernooi, ik zal je uitleggen waarom ik dat vond.

Alleen de landskampioenen van elk land van Europa mochten meedoen. Als je de nummer 4 van Engeland was, dan mocht je lekker opzouten met je troep. Het toernooi was alleen voor echte kampioenen, geen nepperds.

Er bestond geen poule-systeem. Je had daardoor dus ook nooit oersaaie poulewedstrijden waarin clubs B-elftallen hadden opgesteld omdat de ene ploeg al was uitgeschakeld of de andere toch al door was. Of net zo erg: als beide clubs genoeg hadden aan een gelijkspelletje. NEEN! Het was louter en alleen keihard knock out-fase vanaf de eerste ronde. En dat is zoveel leuker en spectaculairder. Kijk alleen al naar de ontknoping van Ludogorets-Boekarest eerder dit seizoen.

Loten was vroegur ook heel makkelijk. Je had immers maar 1 club per land en geen kut-poultjes waarbij je rekening moet houden dat de nummer 4 van Spanje niet in poule A, C en F kon komen, omdat daar al andere Spaanse clubs in zaten. Of dat de nummer 3 van Duitsland die in pot 4 zat alleen maar in poule D of G kon komen, tenzij natuurlijk de nummer 2 van Duitsland van pot 3 in poule B terecht zou komen, omdat daar de nummer 2 van Italië in zat, omdat die op haar beurt weer niet in poule H kon komen vanwege blablablabla AAAAAAAARGHHHH!!!

Om niet te spreken van het leed wat de gemiddelde echtgenote is aangedaan. 8 maanden lang zo ongeveer elke dinsdag en woensdag voetbal op TV waarvan manlief geen minuut mist.

En ik zal ook best wel een ouderwetse, nostalgische knorrepot zijn, maar ik vond de opzet vroeger beter. En het is best jammer als je bedenkt dat het nu eigenlijk enkel en alleen maar om dat kutgeld draait.

RIP Europacup 1, in mijn ogen was jij de beste.

16 oktober 2014 om 18:27

Is hetzelfde als met de EK en WK, belachelijk. Ik vind ook het feit dat sommige landen meer teams mogen toewijzen enorm vervelend. Het niveau van ploegen kan nogal veranderen met jaar, een klein land dat alleen zijn nr1 er heenstuurd die dan een slecht jaar heeft gaat veel mislopen, terwijl in Engeland bijvoorbeeld Chelsea nu lekker draait en die mogen nu ook meedoen, terwijl City er weer de eerste ronde uitligt.

Kon het wel begrijpen dat er twee teams afgevaardigd werden, maar vindt het oneerlijk dat sommige landen veel meer teams kunnen afvaardigen, zo wordt het gat nooit gedicht.

16 oktober 2014 om 18:42

Idd. Het is te lachwekkend voor woorden dat je straks op een EK naar Bulgarije-Hongarije zit te kijken.

De enige reden dat hij wilt dat er wordt uitgebreid is omdat hij weet dat anders Inter zich nooit weet te plaatsen haha. Slim gezien, dat wel..

De enige reden dat hij wilt dat er wordt uitgebreid is omdat hij weet dat anders Inter zich nooit weet te plaatsen haha. Slim gezien, dat wel..

Ik ben voorstander van een Europese competitie bestaande uit 2x 16 clubs waarvan de 4 beste clubs uit iedere poule een nacompetitie zullen gaan spelen.

Ja laten we de nummers 1 tm 6 van de grote competities in de cl spelen, kunnen de overige clubs samen gaan knikkeren of zo

Het is de championsleague. De nummers 2, 3 en 4 horen hier niet eens thuis. Dus hoor je deze eigenlijk in te korten

Ik acht duitsland tien x sterker dan italie

Het heeft toch ook te maken met geld allemaal. Meer teams uit mindere mindere landen gaatn hun meer kosten. Want niemand kijkt er bijna naar. Vind 32 wel het max.

En trouwens toen ajax de cl won deden maar 16 teams mee. Dit crasht. Mijn bubble wel even vind dat toch net even minder knap haha

Die spleetoog is gek joh, lekker zo laten! Met alle respect je wilt toch niet de kampioen van een bijv gibraltar zien spelen

Ik kijk alleen clubcompetities voor de rest is dat champions league niks meer aan. Je bent kampioen van een land en zit in pot 3 of 4. En dan zit de nr 4 van een topland in pot 1 die geen kampioen geworden is de afgelopen 10 jaar.

Ik vind het een hele goeie idee, zo kunnen er wel 7 teams in Engeland in de champions league meedraaien terwijl er maar 4 meedoen.

Hahaha..

Alles en iedereen behalve Duitsland op sommen........ wat een gek.

Opvallend dat men nu opeens met z'n ideeen komt.. Als ze goed genoeg waren en zich zelf wisten te plaatsen dan had deze gast niet zo'n "visie"..

Natuurlijk zitten de miljoenen in de CL maar een plek voor de CL moet jij je als club verdienen. Waarom zouden clubs als Inter en AC Milan nu een plek moeten krijgen?

Ze bakken er niets van in de eigen competitie en in de CL zouden ze ook weer dik vernederd worden. Kunnen ze de Serie A gelijk weer lekker op de kaart zetten.

Zoals ik al zei, ga eerst maar eens in je eigen land presteren. Als je zo'n "grootheid" bent moet je toch in staat zijn om op eigen kracht de CL te halen.

De CL moet idd veranderen, maar niet uitgebreid worden. Er moeten veel meer kampioenen meedoen en minder 3e en 4e teams uit bepaalde landen!!

Tsja je red het niet meer om je ervoor te kwalificeren en dan moet het opeens anders zodat jij er ook bij kan komen. Beetje raar en met alle respect waarom nog groter maken? Dan kan de nummer 5 en 6 van Engeland, Spanje en Duitsland ook meedoen?

Ik zou het juist voor de toplanden minder willen zien dat je gewoon max 2 teams de CL in mag sturen. En dan de inkomsten verminderen en dat bij de EL doen zodat je die ook weer kwa teams wat verminderd waardoor die competitie ook veel sterker wordt en je daar meer geld kan verdienen dan nu.

Ik denk dat je dan 2 hele leuke Europese competities krijgt met de absolute top in de CL en de subtop in de EL. En misschien dat je dan een 3de tournooi kan starten voor de nog wat kleinere clubs en daar ook goede verdiensten aan koppelt om zo de 'kleinere' clubs ook een bron van extra inkomsten te laten genereren en te kijken of die kunnen doorstromen naar een hoger niveau om het Europese niveau goed te houden.

Stel dat deze landen deze aantallen teams afvaardigen:

Engeland: 6
Spanje: 6
Duitsland: 5
Frankrijk: 5
Italië: 5
Rusland: 4
Nederland: 3
Portugal: 3
Oekraïne: 3
Turkije: 3
Griekenland: 2
Roemenië: 2
Tsjechië: 2
België: 1
Oostenrijk: 1
Schotland: 1
Noorwegen: 1
Zweden: 1
Denemarken: 1
Polen: 1
Wit-Rusland: 1
Bulgarije: 1
Hongarije: 1
Slowakije: 1
Servië: 1
Kroatië: 1
Cyprus: 1
Israël :1

Dan doen er 64 teams mee. Verdeel die over 16 poules van 4 en laat de eerste 2 doorgaan naar de volgende groepsfase. Het vervolg is gelijk aan het huidige toernooi.

Om het speelschema minder druk te maken schrap je verplichte oefeninterlands, maak je competities kleiner naar 16 teams en laat je topteams later instromen in bekertoernooien.

16 oktober 2014 om 21:12

Zo zou ik het ook wel willen.
Eerst inderdaad een play-offs Groepsronde en dan verdien je ook al lekker goed CL geld.
En dan kan je altijd nog een soort EL hebben en dat dan de nr 3 van die groepen gelijk naar een soort knock out systeem gaan. en voor de nr 4 is het gelijk exit.

Al gaan die poules wel moeilijk worden ingedeeld als er geen clubs uit dezelfde landen bij elkaar in mogen.

16 oktober 2014 om 23:47

Er zijn altijd minder dan 8 clubs uit één land, dus moet dat voor 16 poules en daarna 8 poules niet uitmaken. Achtste finales zijn ook 8 wedstrijden dus kan je daar 6 Engelse of Spaanse clubs ook prima over verdelen.

17 oktober 2014 om 08:22

Maar dan heb je dus wel elke jaar veel kans dat je er veel poules zijn met Engelse en Spaanse bij elkaar en Engels en Duitse clubs, want je weet meestal al welke 32 clubs uiteindelijk overblijven.

17 oktober 2014 om 12:01

Ja, dat klopt. Maar dat vind ik persoonlijk geen probleem. Het is niet alsof er al zoveel Spaans - Engelse clashes zijn.

Deze lotingen zou ik wel eens willen zien:

Real Madrid - Chelsea
Mourinho tegen zijn oude club.

Liverpool - FC Barcelona
Gaat Liverpool thuis hun eigen sprankelende spel spelen en wat zet Barca daar tegen over?

Valencia - Arsenal
Ben benieuwd of het technisch hoogstaande Valencia laat zien waar toe ze in staat zijn tegen Arsenal, die zelf ook graag de bal hebben.

Sevilla - Manchester City
Als team speelt Sevilla georganiseerd, maar ook sierlijk. Het aanvallende Man City zal voor de winst gaan, maar dan moeten ze een hoog niveau halen om daarin te slagen.

Tottenham - Atheltic Bilbao
Twee teams die allebei willen voetballen, maakt niet veel uit wie er thuis speelt. Lijkt me een aantrekkelijke, open wedstrijd.

Manchester United - Atletico Madrid
Zeldzaam affiche. Ben benieuwd of Van Gaal zijn zwakke defensie afgestraft zal worden door de counter van Atletico. Of zal Falcao tegen zijn oude club scoren?

18 oktober 2014 om 00:03

Zijn mooie wedstrijden.

17 oktober 2014 om 13:18

geweldig geert dit zou ik graag willen zien.. lijkt me een geweldig toernooi.
en een goed idee stel het voor aan the uefa.
mail de uefa zij zijn minder maffia dan de Fifa.

17 oktober 2014 om 18:01

Oké komt in orde.

Sowieso gaat de Uefa ook over de Champions League. De Fifa gaat over het WK.

Ach ja joh, gewoon 300 clubs in de Champions League stallen, hatsaa, tik 'm aan ouwe!

Sja, van mij hoeft dat niet. Er zijn nu al CL-avonden zonder een enkel aansprekend affiche. Als de nummer zes van Kazachstan dan ook nog tegen de nummer 4 van Albanie gaat spelen onder de CL-hymne, zet ik de TV helemaal niet meer aan.

Het heet toch niet voor niets Champions League?

17 oktober 2014 om 12:59

nummer 6 en nummer 4 is een beetje overdreven maar als het van beide de nummer 1 zijn waarom ook niet. Dat kan een erg interessante wedstrijd worden omdat wij de clubs niet volgen.

ik zou graag zien dat clubs uit diverse landen echt moeten knokken voor een plek in de CL. We leven in een europese unie en daarin moet elk land gelijk zijn, behoudens de drie echte toplanden qua voetbal en dat zijn engeland, duitsland en spanje op dit moment. Ieder land in Europa mag zijn kampioen afvaardigen voor de CL en de drie toplanden ook de nummer twee. Het mag niet meer zo zijn dat de nummer vier van engeland bijna CL speelt. Daar moet om geknokt worden en dat geeft een club dan ook minder zekerheid dat ze kunnen deelnemen zodat ze ook niet op zeker hun transferuitgaven kunnen terugverdienen met de deelname aan de Cl. Laat het een competitie worden om je te kunnen plaatsen ipv dat club bij voorbaat al weten dat ze deelnemen. Dan zijn ze ook minder geneigd om topspelers aan te trekken die de bank warm houden zodat deze spelers elders hun kunsten kunnen laten zien. Nu kopen rijke clubs spelers zodat ze elders geen concurrentie kunnen hebben van andere clubs. Maak het eerlijker voor clubs die hun financien op orde hebben en minder kans hebben op sportief succes

Laten we de nationale competities gewoon op heffen en er een grote kampioenenliga van maken joh.

champions league begint inderdaad erg klein te worden. en het is ongeveer elk jaar hetzelfde ze mogen het als het aan mij ligt best het dubbele maken.
Maar dan wel met alleen maar kampioenen. Eventueel de beste nummer 2 a 3 van elke competitie.
De man uit indonesie heeft gelijk. Als je een jaar geen champions league speelt scheelt dat veel in geld.
En ik krijk graag naar wedstrijden en het maakt mij niets uit waar ze vandaan komen als het maar champions league is.

Terug naar 1 kampioen per land en uitbreiden naar de rest van de wereld. Wil de kampioenen van Argentinie, Brazilie of Amerika ook wel eens zien in een knockout tegen Europese clubs. Geef je ook meteen het clubvoetbal wereldwijd een beter publiek.

Reisafstand is wel een dingetje (al is Rusland ook een behoorlijk stukje fietsen). Geef je de spelers het weekend na een CL vrij, niks aan de hand.

17 oktober 2014 om 22:57

de beste 3 van de copa libradores mee laten doen met de champions league + de beste 3 aziatische champions league kampioenen mee laten doen met de champions league dat zou ik weleens willen zien de reisadstand ach dat kan wel opgelost worden toch.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren