Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Wenger: ‘Ja, het gat is gigantisch, maar verloren is het nog niet’

Laatste update:

Arsenal werd tien keer kampioen van Engeland, maar de laatste keer dat dat gebeurde was in het seizoen 2003/04. Sindsdien gingen drie van de tien landstitels naar Chelsea, vijf naar Manchester United en twee naar Manchester City. Ook dit seizoen tekent zich alweer een scenario af, waarbij Arsenal totaal geen rol gaat spelen in de top drie. Arsène Wenger vindt het echter nog te vroeg om al mee te gaan in die gedachte.

/

Het jaar na de laatste landstitel werden the Gunners tweede en daarna zes keer vierde en driemaal derde. Voor dit seizoen ziet Wenger regerend kampioen Manchester City weer als sterkste in het gehele deelnemersveld. “Zij zijn wat completer, wat aanvallender ook. Chelsea is verdedigend weer sterker, maar het is heel moeilijk te zeggen wie van die twee voorop ligt”, aldus de ervaren trainer van Arsenal.

Zelf heeft hij zich ten doel gesteld Arsenal voorbij de twee titelfavorieten te loodsen, al lijkt dat al onmogelijk. Chelsea staat ongeslagen bovenaan met negentien punten, Manchester City volgt met veertien en Arsenal heeft er pas tien. “Ja, het gat is gigantisch. Negen punten na zeven wedstrijden”, weet Wenger. “Daar ben ik het helemaal mee eens, maar verloren is het nog niet”, verzekert de coach.

“Ik heb de wedstrijd tegen Chelsea nog eens teruggekeken en daarin waren wij schuldig aan het niet benutten van de eerste mogelijkheden. Bovendien waren we schuldig aan een verdedigingsfout. Maar verder zat er weinig verschil tussen Arsenal en Chelsea. Als wij iets uit die grote wedstrijden willen halen, zullen we vooral naar onszelf moeten kijken.”

Op welke plek eindigt Arsenal dit seizoen, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Arsenal eindigt gewoon weer op de 4e plaats.

16 oktober 2014 om 10:54

Dus zn spelers komem gewoon tekort voor dit soort wedstrijden.

16 oktober 2014 om 10:54

Backs moeten beter, en een goede cvm. Het centrale duo is goed samen, nu nog een hele verdedigingslinie die eenheid heeft

16 oktober 2014 om 14:28

Hahaha zelfs dat zou een hele goede prestatie zijn! Met Chelsea, ManC, ManU en Liverpool als grootste concurrenten eindig je niet 'gewoon' op nummer 4. Dit is mijn prognose voor volgend jaar. 1Chelsea 2ManC 3ManU 4Liverpool 5Arsenal. Over de 4e en 5e kan er nog het een en ander veranderen, want ook Liverpook is hopeloos uit vorm.

Arsenal is toch 13 keer kampioen geworden van Engeland

16 oktober 2014 om 10:52

Inderdaad, 13 en geen 10 keer.

16 oktober 2014 om 11:25

Ja beetje raar 10x first division en 3x Premiership, misschien zit daar de fout.

Wenger mag blij zijn als Arsenal in de top 4 eindigt. Chelsea wordt waarschijnlik kampioen, City zou kunnen maar die zijn minder stabiel.
Arsenal,united en Liverpool strijden voor plek 3/4.

16 oktober 2014 om 10:56

Tottenham gaat ook strijden voor plek 4. Ik vind ze een aangename selectie hebben dit jaar en al hoewel ze inconsistent zijn kunnen ze meespelen om de bovenste regionen. De vraag is wel of Lewy zijn manager nu wel langer dan een seizoen kan behouden. United moet nog alle toppers spelen en daaruit kun je concluderen waar ze zijn als team en liverpool, die hebben de plank misgeslagen met balotelli.

16 oktober 2014 om 11:06

Niet omdat ik een Arsenal fan bent ofzo, maar tottenhan heeft toch een slechte selectie.
Ze spelen ook niet goed en als je naar de selectie kijk, schrik ik een beetje hoe levy zijn 100mil heeft uitgegeven. Geen top4 in mijn ogen, maar maybe verrassen ze me (hoop het natuurlijk niet)

16 oktober 2014 om 11:41

Nee wij doen niet mee of ze moeten Bony halen of een spits die er 15 inschiet. Laat iedereen blij zijn dat ik geen TD ben, stel je de Mighty Spurs eens voor met een spits die scoort Coys

16 oktober 2014 om 13:03

Misschien strijden ze wel voor plek 4, maar die gaan ze zeer waarschijnlijk niet halen. Ik denk dat het Chelsea, City, United/arsenal, Arsenal/united, Liverpool wordt. Daarna komen Tottenham en Everton pas aan de beurt.

16 oktober 2014 om 10:56

Haha,

Ik had je post nog niet gezien, maar ik zeg vrijwel hetzelfde..

De selectie van Arsenal schiet gewoon te kort op bepaalde posities.
Chelsea gaat inderdaad vrijwel zeker kampioen worden, moeten vreemde dingen gebeuren wanneer dat niet zo is.

Dit is nou het verschil met topclub en subclub. Welbeck mis een grote kans en aguaro die maakt hem.

16 oktober 2014 om 11:16

Klopt, maar aan de andere kant is de rechtsbuiten van Arsenal (ook al speelt hij vaak op links) dan weer beter. (sanchez vs Navas)

16 oktober 2014 om 11:29

Dat is dan ook één van de enige posities waar Arsenal sterker is dan City.

16 oktober 2014 om 11:33

Ik vind Gibbs ook beter dan Clichy. Clichy is een renpaardje. Zabaleta is daarentegen wel een geweldenaar en ik vind hem daarom sinds Lahm een middenvelder is, de beste rechtsback ter wereld. Tegenwoordig moet elke back zo wat een halve aanvaller zijn en snel zijn. Een snelle back is tegenwoordig een snelle back. Zabaleta is echter één van de weinige backs die zowel verdedigend als aanvallend ontzettend sterk is.

16 oktober 2014 om 12:20

Zabaleta is goed, maar wel heel erg kwetsbaar tegen snelle behendige spelers zoals Hazard. In de 5 premier league wedstrijden waarin hij tegen Hazard heeft gestaan pakte hij al 1x rood en 3x geel

16 oktober 2014 om 12:39

Daarom speelt ie iedere week.

Tsja Wenger, jij bent tog echt de enige die er wat aan kan doen..

Misschinen een CVM halen en een Cv???

in plaats van je interesse te tonen in draxler?? ( word hier op VZ veelal gescherven)

Succes weer dit jaar..

16 oktober 2014 om 10:54

Virgil van Dijk word ook vaak genoemd, maar wat daar van waar is weet ik niet.

16 oktober 2014 om 10:58

Zou het mooi vinden wanneer men Khedira haalt. Blijft toch een stabiele speler.
Misschien heeft Ozil dat ook nodig, een van zijn oude maatjes terug..

Qua CV acht ik van Dijk te licht voor een club als Arsenal, maar hij wordt inderdaad vaak genoemd

16 oktober 2014 om 11:17

Met alle respect, maar als twee bondscoaches meer zien in Joël Veltman en vooral Karim Rekik moet je daar ook niet al te vrolijk van worden. Niet dat Van Dijk slecht is, maar voor Arsenal... Nee.

16 oktober 2014 om 11:35

Maar kan Arsenal die risico wel nemen? Khedira is toch wel blessuregevoelig en dat kan Arsenal er niet bij hebben

16 oktober 2014 om 10:59

En jij noemt jezelf een Gooner?

Aan een CV hebben we niks. Koncielny en Mertesacker doen het gewoon goed. Een CVM hebben we zeker nodig, Arteta en flamini hebben we troep in huis.

Maar als een Sanchez en Ozil het niet lukt om tegen de topploegen iets te doen, dan vind ik het dat het ligt aan de speler zelf. Hun zijn gekocht om te vlammen in de grote wedstrijden.
Dan kunnen we ook een CVM halen, maar beng bang dat hij ook minder gaat spelen. We hebben zoals gewoonlijk een blessureplaag.

16 oktober 2014 om 11:05

Nee want volgens jullie 'gooners' zijn Koscielny en Mertesacker het beste duo van de Bpl. Laat me niet lachen. Koscielny is goed maar laat vaak veel vrije ruimte achter hem open en vind ik hem niet bepaald uitstekende tackles geven op aanvallers, snap ook niet hoe je hem kunt vergelijken met Kompany. Mertesacker is gewoon simpelweg een synoniem voor een slak. Kopkracht heeft hij en dat is belangrijk tegen fysieke spitsen zoals Crouch en Adebayor maar tegen Aguero of Diego Costa wordt hij gewoon vernederd. Dus ja, een CV zou wel fijn zijn. Vind Chambers overigens goed genoeg om daar ervaring bij op te doen, al moet hij wel oppassen met overtredingen en gele kaarten aangezien het aantal nu al op 4 staat. Een CVM weten we dat nodig is bij Arsenal, maar wat voor een rol moet hij hebben? Moet hij het spel verdelen en breed houden zoals Ramsey goed kan of moet hij verdedigend meespelen en ballen afgeven aan opkomende backs/ vleugelspelers?

16 oktober 2014 om 11:08

Ja ik noem zeker een Gooner ja..

Je ziet toch dat onze defensie het gewoon zwaar heeft tegen de top ploegen??

en het zal ze inderdaad een stuk helpen als ze een goede CVM hebben.

En een betere CV in plaats van misschien Metresacker zou ik ook niet erg vinden, vooral voor de top wedstrijden die wij toch weer verliezen doordat we er simpel uit worden uit gecounterd.

16 oktober 2014 om 11:15

Of koscielny en merte de beste verdedigers zijn van de Bpl: Nee. weet niet van welke Arsenal fans jij dat heb gehoord. Mertesacker staat altijd op de juiste plek. Wanneer is Mertesacker dan vernederd hahaa, laat jij me niet lachen met deze onzin. Omdat een verdediger langzaam is dan is hij bijvoorbaat slecht in jouw ogen (leef je in Fifa). Dat de verdedigers veel ruimte achter hun hebben, komt puur door het spel van Arsenal. Spelen niet met zn 5en ala chelsea achterin. Zag je ook bij de Barca verdedigers.

Een CVM moet verdedigend meespelen een stofzuiger.

16 oktober 2014 om 11:17

Wij hebben het zwaar in de topwedstrijden omdat we dom aanvallen. Daardoor worden we gecounterd en dan hebben onze verdedigers veel ruimte achter zich.
Dat zou elke verdediger overkomen. Kijk maar NL Spanje. Wat robben deed met Ramos enzo.

16 oktober 2014 om 11:19

Sowieso is er nog een extra cv nodig. Nu heeft Arsenal in principe alleen Koscielny, Mertesacker en Chambers, waar laatstgenoemde ook nog eens de tweede keus is op de rechtsback. Nu is Debuchy geblesseerd en Chambers geschorst en het wordt al puzzelen voor Wenger. Als er echt een keer ongelukkige samenloop is van omstandigheden, dan heeft Arsenal niet eens één cv.

16 oktober 2014 om 11:51

Zitterd leg ons aub niet de woorden in de mond.

Gooners verdedigen Kos-Merte omdat er hier op vz negatief over merte wordt gesproken op basis van zijn snelheid en lompheid. Zal wel iets Nederlands zijn.

Statistieken wijzen erop dat ons duo toch wel bij de beste hoort.

16 oktober 2014 om 13:26

2-0 zit er nog diep in bij sommigen. Ik heb Chelsea 1x de bus zien parkeren dit seizoen en dat was tegen City en dat heeft ze toch niet veel opgeleverd. Als mensen willen janken om een bus, ga dan kijken naar Kazachstan en Ijsland.

Ik zou m'n geld zetten op een 4e plek voor Arsenal, dat worden ze vrijwel elke keer haha.

On: Tuurlijk is het al verloren Wenger, dat was het al voordat het seizoen begon. Chelsea is dit jaar te goed en ook City is beter dan Arsenal. De strijd om plek 3 en 4 zal denk ik gaan tussen United, Arsenal en Liverpool. Wanneer Arsenal wederom 4e eindigt begint het toch op een soort vloek te lijken haha

Als het doel was om dit seizoen om de titel te strijden, dan was dat in principe al verloren op het moment dat de transferwindow dicht ging.

We zijn in de grote wedstrijden iets volwassener geworden lijkt het (een punt gestolen - dat dan wel weer - bij Everton, waar het vorig jaar 3-0 werd en 'slechts' 0-2 verloren bij Chelsea). Daar staat tegenover dat we vorig seizoen makkelijker wonnen van de kleintjes. Maar misschien is dat wel een te vroege conclusie na zeven wedstrijden.

In ieder geval lijkt het dit seizoen weer hetzelfde verhaaltje te worden. Strijd om de derde plaats en zo ver mogelijk proberen te komen in de toernooien.

Ik mis toch wel de mentale kwaliteit bij Arsenal. Zie geen echte leiders, gasten die de boel op sleeptouw nemen. Ze missen types als Vieira, Petit, Adams van vroeger.
Zolang dat niet ingevuld wordt zie ik Arsenal simpelweg geen kampioen worden.

16 oktober 2014 om 11:01

Tegenwoordig bestaan dat soort voetballers amper. Een type viera een stam, ze lijken uitgestorven. Tegenwoordig als je zo hard bent, dan ben je gelijk een gek.(zie de jong, pepe)

16 oktober 2014 om 11:23

Ben ik niet helemaal met je eens. Toure, Vidal, De Rossi om er een paar te noemen uit de wereldtop. Ik denk dat er ook een verschil is in hoe dat soort gasten spelen t.o.v. een De Jong of Pepe. De Jong vind ik overigens nog meevallen de laatste jaren.
Maar er zijn wel van dit soort spelers te vinden, ook voor Arsenal. Kwestie van goed scouten.

Vind dat het tijdperk Wenger tot z'n eind begint te komen, vorig seizoen hadden ze een stijgende lijn te pakken mede door Ozil en de opmars van Ramsey etc, dit seizoen hebben ze zich versterkt met Sanchez dus zou je zeggen dat de lijn doorgezet zou kunnen en eigenlijk moeten worden, en toch dwalen ze weer af, het is al jaren net niet. Hoeveel ik ook respect voor Wenger heb, met dit elftal moet je gewoon in de top van de premier league spelen en dat lijkt dit seizoen weer niet te lukken. Wordt tijd voor een frisse wind.

Ik denk dat Arsenal nu weer een sterke reeks gaat neerzetten tegen de zwakkere tegenstanders. En als Chelsea en City in die tijd een paar punten verliezen dan ziet het er allemaal anders uit. Denk wel dat de winterse transfermarkt bepalend gaat zijn voor Wenger en Arsenal. Als hij dan een sterke verdedigend middenvelder en een centrale verdediger haalt is het team in principe compleet en kunnen ze nog best eens doorstoten naar de top 2 of zelfs de titel. Maar ik heb geen vertrouwen dat Wenger de juiste spelers gaat halen. Denk dat hij het niet eens in zijn hoofd heeft om spelers te halen. Arteta is een favorietje van hem.

Arsene we moeten minimaal een verdediger halen in januari. Zeker nu Koscielny geblesseerd is. Onduidelijk hoelang. Chambers geschorst voor zaterdag...
Als dat maar goed gaat met Monreal naast Mertesacker...
Heb toch liever dat Hayden zaterdag begint.

16 oktober 2014 om 12:18

Wenger kennende geeft hij Hayden geen kans en speelt hij liever met Monreal centraal. Dat gaat mis.

Wenger heeft het zelf verpest door geen defensieve middenvelder en eventueel centrale verdediger aan te schaffen. Tel al die blessures erbij op en je komt tot de conclusie dat de vierde plek zelfs moeilijk gaat worden. Zeker als Wenger Özil als linksbuiten blijft posteren, als de Duitser weer fit is. Dan heb je eindelijk breedte in het elftal en gebruik je ze niet. Ik denk dat het na dit seizoen tijd is voor een frisse wind. Wenger is een absolute legende, maar het kan zo niet langer. Time for Roberto Martinez!

“Ik heb de wedstrijd tegen Chelsea nog eens teruggekeken en daarin waren wij schuldig aan het niet benutten van de eerste mogelijkheden. Bovendien waren we schuldig aan een verdedigingsfout. Maar verder zat er weinig verschil tussen Arsenal en Chelsea"..

Tsja, Wenger. Dat is het verschil tussen winnen en verliezen op dit niveau... Als je dat nou nog niet weet.

Idd weinig verschil tussen chelsea en arsenal. Enige verschil voor chelsea staat een winnaar te coachen, en bij arsenal een loser.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren