Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van der Vaart mikt op terugkeer: 'Van mij zijn ze nog niet af'

Laatste update:
/

Hij is inmiddels 31 jaar, maar voor Rafael van der Vaart bestaat er geen twijfel over dat hij nog van waarde kan zijn voor het Nederlands elftal. De spelmaker, die op weg terug is na een vervelende kuitblessure, stelt in NUsport dat bondscoach Guus Hiddink bijna niet om hem heen kan. "Mijn gevoel is dat als ik zo in vorm blijf zoals nu en ik een langere periode fit ben, dat ik er dan gewoon bij zit."

Daar blijft het echter niet bij, zo stelt de 109-voudig international stellig. "Als ik goed ben, kan een trainer niet om mij heen", zegt Van der Vaart. "Dan hoef ik niet te vragen hoe het zit. De vorige kwalificatiereeks ben ik ook belangrijk geweest. Zelfs als hij zou zeggen: "jij zit even op het tweede plan", dan zou ik er een uitdaging in zien om zijn ongelijk te bewijzen. Van mij zijn ze nog niet af."

Van der Vaart maakte sinds het WK geen deel meer uit van Oranje. De vedette van Hamburger SV behoorde nog wel tot de voorselectie voor het toernooi in Brazilië, maar moest op het laatste moment afhaken met een kuitblessure. Hij was daarna weer snel fit, maar kreeg bij de start van het nieuwe seizoen wederom te maken met hetzelfde euvel. Onlangs, in het duel met Borussia Dortmund (0-1 winst), zat hij voor het eerst weer op de bank.

Rafael van der Vaart kan van waarde zijn voor dit Oranje

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ga lekker tegen degradatie vechten en shoppen met je golddigger daar heb je je handen vol aan, wat is deze gozer afgegleden zeg, paar jaar terug nog zeker een waarde maar nu nee helaas.

16 oktober 2014 om 08:53

Inderdaad echt opmerklijk hoe iemand in 2-3 jaar zo kan afzakken. Bij Spurs was hij destijds de beste met Modric..

16 oktober 2014 om 10:45

Bij spurs was hij helemaal niet de beste. Had een heel goed begin daar in de eerste maanden maar zakte daarna ver terug.

16 oktober 2014 om 12:45

@ Papin9

Wat?

11 goals en 16 assists in één seizoen is toch wel héel erg netjes voor een CAM in de BPL hoor.. Weet niet waar jij op baseert dat dat zo ver teruggezakt was

16 oktober 2014 om 13:18

Inderdaad hij was echt goed dat seizoen. Dat hij nu zo dramatisch is betekent niet dat hij niet ooit wereldtop is geweest..

16 oktober 2014 om 23:21

Hij was op gegeven moment zo slecht dat de Spurs supporters met hem wegliepen....
En nog steeds roepen ze dat een type, een persoonlijkheid als hem echt gemist word.

16 oktober 2014 om 09:02

Alsof de overige middenvelders zo denderend zijn.
Ik ben in ieder geval totaal niet verbaasd dat hij nog hoop voor zichzelf ziet.
Slechter dan nu kan haast niet.

16 oktober 2014 om 09:38

vind het ook wel tof dat hij dit durft te zeggen, want met wijnaldum, de guzman, strootman, n. de jong, clasie, van ginkel, sneijder, en affelay is het laatste wat we nodig hebben een middenvelder die de kracht en energie niet heeft om mee te verdedigen...

edit: al helemaal in het huidige team dat juist een verdedigings probleem heeft..

16 oktober 2014 om 12:09

Wijnaldum uit vorm, de guzman wissel,strootman geblesseerd.van ginkel wissel, n de jong verdedigend, clasie verdedigend, sneijder minimaal even slecht en afellay is ook niet fantastisch. Maakt dus gewoon kans. Ik zou spelers die in vorm zijn en fit zijn uitkiezen (de van gaal methode dus) en niet op namen selecteren. Helaas doet hiddink dat juist wel.

Maak je geen ilussies raf. Je was altijd dat nuchtere leuke jochie, maar je hebt gekozen voor de glamourwereld met veel geld. Je blijft een glamourtypje die altijd maar in het nieuws zal zijn met privezaken. Voetbalzaken niet. Alleen je eigen uitspraken, aangezien je alleen maar geblesseerd bent. Was altijd fan van hem, maar je tijd is over Raf. Hou de eer aan jezelf en stop er gewoon mee.

16 oktober 2014 om 09:59

Precies! Je kan in Amsterdam een baas zijn van een team en champions League spelen, maar Raf kiest voor geld en degredatievoetbal in Duitsland. Kies nog maar een leuke auto uit ofzo...

16 oktober 2014 om 11:11

inderdaad en dat terwijl meneer VD vaart nog moest huilen bij zijn afscheid omdat ajax zijn grote liefde was. ga toch weg man..

16 oktober 2014 om 12:14

Echt he! Ik snap het ook niet. Je bent al loaded en met 1 miljoen per jaar kan je ook nog wel overleven lijkt mij. Wat een geldwolven! Triest eigenlijk.

16 oktober 2014 om 19:19

Zouden jullie hem dan überhaupt nog terugwillen? Aan Klaassen heb je toch veel meer dan aan van der Vaart lijkt mij.

16 oktober 2014 om 23:25

Mwa zou ze opzich beide wel willen zien hoor.
Hier in de Eredivisie hoeft hij echt niet zoveel te rennen als daar hoor.
Het is hier minder fysiek, en met zijn passing kan hij meerdere personen in stelling brengen.

Nee het is niet meer de jongen die de goldenboy award won voor beste europese talent, maar met zijn ervaring kan hij nog gewoon nuttig zijn.
Ook in de CL krijg je de ruimte om te voetballen dus zoveel hoeft hij niet te rennen.

Maar om eerlijk te zijn, ik heb ook zo mijn twijfels.

Op basis van wat? Het laatste wat dit Nederlands elftal nodig heeft is nog een middenvelder die niet mee verdedigd.........

Sowieso, we zitten op het middenveld al ''krap genoeg'' als Strootman weer terug komt. Van der vaart is geen enkele toevoeging en ik was ook blij dat hij niet mee kon naar het wk door zijn blessure.

Je hebt niets aan iemand die in de kelder van Duitsland speelt, na een uur volledig opgebrand is, alleen maar in het nieuws komt door prive zaken en tijdens het EK in 2012 alleen maar dwars heeft gelegen. Nooit meer oproepen.

16 oktober 2014 om 10:15

Bron? Volgens mij waren het Afellay en Huntelaar namelijk.

16 oktober 2014 om 12:54

Die bron ben ik zelf want ik heb dat EK gevolgd. Huntelaar en Van der Vaart waren boos omdat ze op de bank zaten en toen ze mochten spelen waren ze de zwaksten op het veld.

16 oktober 2014 om 14:55

Nee hoor. Dat waren Willems en RvP. Kjh mocht meestal nog even invallen als de wds al verloren was. Zoals eigenlijk nu nog steeds zo is. VdV idem. Ik weet dat je een hekel hebt aan alles wat met Ajax te maken hebt Loggie maar niet overdrijven.

16 oktober 2014 om 17:19

Lul niet zo stom. Willems en Van Persie waren toen basisspeler in alle wedstrijden. De naam Afellay hoor ik hier voor het eerst. Mijn afkeer voor Ajax komt vooral door figuren als jij. Krampachtig je (oud-)spelers verdedigen terwijl iedereen weer hoe het zit. Martins Indi en Lens waren maandag dramatisch, nu tevreden?

16 oktober 2014 om 19:20

Haha jij lult hier stom hoor, het waren Afellay en Huntelaar dit roept iedereen. Als je zogenaamd het voor het eerst hoort dan volg je voetbal niet veel.

16 oktober 2014 om 23:28

Ach laat hem, met hem kan je zelden een fatsoenlijke discussie voeren als het onderwerp Ajax is.
Deze Az'er koesterd een wrok zo lijkt het.

Over andere onderwerpen kan je trouwens wel gewoon met hem praten, maar het is opvallend.

Er werd geen of nauwelijks een woord gerept over VDV tijdens het Ek.

17 oktober 2014 om 06:18

Omdat ze basisspelers waren wil niet zeggen dat ze goed waren. Wie lult hier nou stom?Als het NL elftal speelt moet je niet naar de afkomst van de spelers kijken en dat deed jij wel door KHh en VdV de slechtste te noemen. En laat je je kinderachtige afkeer weer blijken. En als jij je weer eens zo laat kennen kun je reakties verwachten . Mij maakt het niet uit wie er voor NL scoort eerlijk gezegd

17 oktober 2014 om 08:47

Waar zeg ik dat ze goed waren? Afellay, Willems, Heitinga, Van Persie, ze waren toen allemaal dramatisch. Het ging om de stoorzenders in de groep en daar zat Van der Vaart gewoon bij, Ajacied of niet. Tegen Portugal mocht hij eindelijk meedoen en toen wilde hij namelijk zijn gelijk halen achteraf. Terwijl hij net zo slecht was als de rest.

Ik ben altijd degene met 'haat' richting Ajax als ik iets roep over de club of een speler. Maar draai het eens om. Jullie kunnen geen enkele kritiek verdragen als om jullie cluppie gaat of een speler die er zelfs 15 jaar geleden heeft gespeeld. Ajax is vaak goed vertegenwoordigd in Oranje (vroeger tenminste) en hier op VZ gaat bijna elk topic over die club. Logisch dus dat er snel reacties komen maar ik ga niet mee in die hosanna. Ik kijk naar de feiten.

Zlefde geldt voor sneijder. De flair gretigheid en de liefde op het veld is jammer genoeg ver gezakt afgelopen jaren. Deze jongens horen op de top van hun kunnen te spelen kijk robben. Maar helaas mag het niet baten.

Ik ben benieuwd. Van der Vaart in vorm is denk ik onze beste nummer 10 omdat Van Persie dan gelijk een stuk beter speelt.

16 oktober 2014 om 09:26

Ik hoef die twee beide niet meer te zien.

16 oktober 2014 om 09:31

En wie zou jij dan op de bank zetten? Na Van Persie en Huntelaar zit er een enorm gat. Volgens mij komen Dost, L. De Jong, Locadia en Castaignos daarna pas.

16 oktober 2014 om 11:27

Dat klopt helaas. Maar als we die veteranen blijven oproepen staat er nooit eens een keer iemand op bij Oranje.

Als ik goed ben kan een trainer niet om mij heen?
Belachelojke uitspraak en erg denigrerend richting anderen die beschikbaar zijn op zijn positie. Ook al haalt hij nu zijn topniveau wat zijn lichaam toelaat, dan zie ik alsnog meer in spelers als Strootman en Fer voor de basis en spelers als Clasie, Klaassen en andere jonge gasten met het oog op de toekomst.

Ga jij je maar lekker bezig houden met je golddiggertje, Rafael.

Opa van der Vaart is niet meer nodig. Totaal niet op te bouwen met zijn blessures en mochten we het EK halen, dan is hij ook al weer 33. Het is tijd voor de "nieuwe" generatie. Wie dit precies moeten zijn weet ik zelf ook nog niet, maar VdV heeft geen toekomst.

helemaal met Rafael eens, deze speler waS Samen MET VAN Persie de belangrijkste speler in de kwalificatie en die voelen elkaar ook heel goed aan. hij is pas 31 en als hij fit is hoort hij nog steeds bij de top 4 van het ned elftal en het verschil met al die andere alibi voetballers op het middenveld (tikkie breed tikkie terug) is dat hij altijd vooruit speelt, en risico in zij spel durft te liggen, want daar komen we toch ook voor naar het stadion, (en niet zoal die andere zogenaamde toppers ,zie sneijder, die 80 keer aan de bal komen en er 79 keer zogenaamd iets goed meedoen, tikkie breed tikkie terug, daar word je toch schijtziek van ook als coach Sneijder werd trouwens volledig terecht gewisseld in de rust ) en Rafael is bovendien een teamspeler pur sang, die nooit geen problemen veroorzaakt en zich kan wegzijferen voor het elftal, ook al sp[eelt hij in de kelder van de bundesliga dat is nog altijd 10 keer beter dat bij de nr 7 (zie feijenoord) van onze dramatische competitie., ik hoop dat hij volgende maand weer geselecteerd word en dan gaat hij het ook laten zien, let maar op mijn woorden stelletje azijnzeikers

Uh nee dankje. Heb toch echt liever fris en nieuw talent. Dan weer een overschatte oude voetballer die niks kan belopen.

Over Vdv, ik heb ook mijn twijfels of hij het niveau dat Nederland moet nastreven nog aankan. Echter in tegenstelling tot velen die hier reageren blijf ik mijn uitspraken wel baseren op respect en objectiviteit. Het is en blijft toch een speler die meer dan 100 interlands heeft gespeeld en overal gewaardeerd was vanwege zijn voetbalkwaliteiten. Ik vind het niet terecht dat mensen hier beginnen over zijn privéleven. Zo jammer dat mensen zo snel vergeten wat zo'n speler betekent heeft voor zijn land en clubs. Schandalig zelfs!

Hopelijk kan hij zijn woorden waarmaken, maar heb zeer mijn twijfels.

16 oktober 2014 om 12:22

Precies. Van der Vaart heeft zich altijd vol ingezet voor Nederland en ook toen hij nog met Sylvie had, speelde hij vaak geweldig. Nooit gezeik als hij weer eens wissel stond ondanks zijn staat van dienst en genoot altijd erg van hem bij Nederland. Want Vd Vaart had op de een of andere manier wel altijd een klik met de mensen die hij zou moeten bedienen, zoals Huntelaar en Van Persie. Iets wat ik bij Sneijder bijvoorbeeld mis.

Wat ik overigens totaal niet snap is dat je met zo'n carriere plezier haalt uit het spelen tegen degradatie en met geluk middenmoot in Duitsland. Dan zou ik, als ik toch al binnen ben, lekker bij Ajax voor de titel spelen en CL. Of bijvoorbeeld in Turkije bij een grote club. Maar dat had hij eigenlijk 2 jaar geleden moeten doen.

vd Vaart on Oranje? Haha nee dankje, net als Sneijder van mij thuis mag blijven en vpersie ook. Tijd voor de volgende jongens want deze mannen hebben hun kansen gehad, hebben het goed gedaan (de 1 beter als de ander, eigenlijk alleen Sneijder echt goed) Een plekje in de selectie voor ervaring mag absoluut maar deze mannen zie ik niet met genoegen op de bank zitten..

En even serieus van vd Vaart kan ik mij alleen maar interviews herinneren, huwelijksproblemen, blessures, waar het toch een voetballer is!? Laatste keer dat hij positief belicht werd door zijn voetbal prestaties is zo lang geleden.. Want tussen zijn doorlopende blessures door kreeg hij ook veel kritiek..

16 oktober 2014 om 10:19

Wie zou je dan selecteren ipv Van der Vaart, Sneijder en Van Persie?

16 oktober 2014 om 13:40

vdvaart en Sneijder kan je er 1 van de bank zetten, en zeg niet dat ze alledrie niet meer geselecteerd moeten worden maar basis zeker niet meer. Als spits kan je sowieso langer mee, maar vpersie werkt gewoon niet, Huntelaar is beter voor Oranje. Tot het volgende toernooi moet je een nieuw middenveld creëren daarom was Koeman een goede bondscoach geweest. Wie er wel moeten staan kan ik moeilijk zeggen maar opties genoeg, van Fer tot Klaassen en Strootman moet nog terugkomen.. Sowieso zo snel als Affelay daar weer staat onder Hiddink haha verdienen zoveel anderen een kans uberhaupt leuk dat hij scoort tegen freakin Kazachstan maar Clasie heeft de laatste jaren meer en beter gevoetbald! Emanuelson bijvoorbeeld is gewoon een voorbeeldprof die qua niveau erbij hoort, Anita idem dito..

Van der Vaart kent ongetwijfeld de term doorselecteren. Maar het is natuurlijk ontzettend moeilijk om objectief te zijn als die term op jezelf van toepassing kan zijn. Volgens mij zijn Fer, Strootman, Clasie en Van Ginkel, Van der Vaart voorbijgestreefd. Het staat hem natuurlijk wel te prijzen, dat hij de ambitie nog heeft. Dat dan weer wel.

Ik vind het eigenlijk triest om te zien hoe bepaalde jongens er al voor staan op hun 31 jaar. Je hebt veel spelers die gewoon nog door blijven gaan op een redelijk (hoog) niveau tot minstens 33 of 34 jaar. Bij Van der Vaart was het al op zijn 30ste al gedaan. Je kunt vroeg pieken maar dan nog heb je zat spelers die vroeg pieken en wel door gaan.

Voor de rest voegt hij weinig toe. Ik ga huilen als ik een middenveld zie bestaande uit Van der Vaart en Sneijder. Die jongens kunnen voor geen meter meer lopen.

Sneijder gaat ook drama zijn denk ik over 2-3 jaar. Heitinga is 30 stelt ook al 2 jaar niks meer voor. Demy De Zeeuw eveneens. Van Persie is 31 en erg hard afgezakt vergeleken met 2 seizoenen terug.

Hij heeft helemaal gelijk, als hij fit en in vorm is dan hoort hij gewoon bij de selectie. Nadeel van Raf is dat hij redelijk vaak geblesseerd is. Ik hoop dat ie nog 2 jaar kan vlammen en ons naar t EK helpen.

Als hij fit en in vorm is, is hij zeker een goede voetballer. Probleem is dat hij al heel lang niet meer fit en in vorm is en de reden daarvoor zal hem zelf ook wel duidelijk zijn.
Als het in je hoofd niet lekker zit, gaat zich dat wreken op je lichaam. Dat hij nu van de ene in de andere blessure loopt heeft alles te maken met de randzaken die er al geruime tijd in zijn leven spelen.

Zou zo mooi zijn als hij nog een jaartje of twee drie alles op het voetbal zou gooien en er nog drie goede jaren uit perst. Kan hij daarna altijd nog de wereld van de glitter en glamour in.

Ik betwijfel of hij zijn oude niveau nog kan halen, maar als hij dat wekelijks bij HSV zou laten zien dan hoort hij in ieder geval bij de selectie.
De jonge jongens laten nog helemaal niet zien dat de generatie Van der Vaart, Sneijder, van Persie en Robben vervangen kan worden.
Ik ben bang dat Nederland in een magere periode komt want ik zie nog geen jongere gasten die het niveau Real Madrid, Inter, Bayern Munchen en zelfs Tottenham aankunnen
Dan blijven we steken op Strootman en misschien straks Depay
Ik denk dat van Gaal het goed heeft gezien door de verdediging te versterken, met zo'n verdediging kun je niet dominant voetballen en zeker niet achterin 1 op 1 spelen, daar heb je gewoon niet de klasse voor in huis
En voorin alsjeblieft met zijn allen hopen dat Robben nog een paar jaar fit en gretig blijft, en van Persie weer eens iets van zijn oude glans terugkrijgt, al heeft hij dat in het Nederlands elftal nauwelijks laten zien
Misschien toch eens met Huntelaar in de spits proberen en van Persie erachter, want voetballen kan hij zeker

Hahaha ik hoor al die ajacieden nog zeggen dat er zoveel spelers terug zouden komen. Van der sar, heitinga, v d vaart, sneijder, vertongen, huntelaar....ze zouden allemaal terugkomen wanneer ze nog goed zijn....waar zijn ze dan?. Nou ligt dat echt niet aan het feit dat ajax niet de mooiste club van Nederland is, maar het ligt aan onze eredivisie (en het salaris). Mochten ze terugkomen dan zijn ze minimaal 33 of 34. Heb je dus vrij weinig aan.

16 oktober 2014 om 15:33

Van der Sar is al terug. VdV voegt niets toe. Sneijder kan nog en zou mooi zijn. Heitinga is niet goed genoeg en Vertonghen kan ook nog.

Ik vind vd Vaart helaas te traag geworden. Was toch altijd een zeer bruikbare nummer 10 met een goed schot in de benen.

Puur kijkend naar zijn kwaliteiten kan hij met zijn spel inzicht nog wat betekenen qua steekpass en spel voortzettingen. Maar de laatste jaren is hij ook een man van glas en speelt nou niet bij de wereld top en kijkend naar de jeugd en opkomende middenvelders zou ik mijn tijd daarin investeren en kunnen de jongere jongens van meer waarde zijn voor nu en in de toekomst.

Nee.. dat wordt niks meer met van der Vaart. Voor Oranje zijn er betere opties en ook bij Ajax zal hij niet nosig zijn. Ik zie dan veel liever Heitinga, Sneijder, N.deJong of Pienaar terugkeren.

16 oktober 2014 om 13:42

Haha Pienaar dat zou een mooie zijn zeg, speelt ie überhaupt nog bij Everton?

18 oktober 2014 om 18:53

Volgens mij wel. Zag hem paar weken terug nog op Fox sports

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren