Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Men zegt ‘de Serie A zuigt’, maar het is ’s werelds beste voetbal’

Laatste update:

De gemiddelde voetbalvolger zal de Serie A niet snel noemen als zijn favoriete competitie. Het Italiaans voetbal moet het qua spektakel en grote namen in de regel afleggen tegen de Premier League en Primera División en sommigen zijn van mening dat ook de Bundesliga en Ligue 1 nog aantrekkelijkere competities zijn dan de Serie A. Juventus-trainer Massimiliano Allegri vindt dat echter grote onzin, zegt hij woensdag resoluut.

/

Voor de interlandonderbreking stond de kraker Juventus-AS Roma op het programma: de regerend kampioen won met 3-2 en over dat duel werd volop nagepraat. De twee strafschoppen voor Juventus, de rol van scheidsrechter Gianluca Rocchi en het geweeklaag van alle Romeinen domineerde dagenlang het nieuws. Allegri vindt het jammer dat op die manier het spektakel dat te zien was, naar de achtergrond verdreven wordt.

“Alle discussies in de dagen na het duel beschadigden het Italiaans voetbal. Er werd alleen maar gepraat over wat er niet goed gegaan zou zijn, niet over de wedstrijd zelf. Technisch gezien was het namelijk goed, intens, schitterend om te zien. Maar daarover geen woord. In Italië wordt vooral de nadruk gelegd op de dingen die niet goed zijn”, treurt Allegri. Hij wil graag dat de Serie A meer complimenten krijgt.

/

“Iedereen zegt Italiaans voetbal zuigt, maar niemand doet er verder iets aan. En waarom niet? Omdat het gewoon ’s werelds beste voetbal is”, zegt Allegri zelfverzekerd tegen Corriere della Sera. “Iedereen zegt dat de Italiaanse scheidsrechters de allerergsten zijn, maar vervolgens fluit een Italiaan de WK-finale. Het Italiaanse nationale team krijgt dubieuze strafschoppen tegen en je hoort niemand meer. Daar wordt niks mee gedaan.”

Allegri werkte eerder bij Cagliari en AC Milan en maakte die laatste club landskampioen. Nu hij in Turijn werkt, zijn de schellen echter van zijn ogen gevallen. “Of Juventus aartsvijand nummer één is onder de mensen? Er zijn in Italië vijftig miljoen voetbalfans. Twaalf miljoen zijn er voor Juventus, de rest is voor Milan, Internazionale, Roma enzovoort. Iedereen is tegen Juve, dat realiseer ik me nu pas.”

Heeft Massimiliano Allegri gelijk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zullrn we met zn allen even lachen...?

15 oktober 2014 om 12:03

Als jij kan aangeven waarover en waarom we moeten lachen, kan ik ja of nee zeggen..
Wellicht vind jij iets van wat hierboven staat, maar wat dat dan is blijft voor mij onduidelijk.

15 oktober 2014 om 12:26

Voor jou zal ik het nog eens uitleggen. Al jaren bewijst de CL dat Italie ver achterloopt op Duitsland, Spanje en Engeland. Het is lachwekkend dat deze man dit durft te zeggen.

15 oktober 2014 om 12:32

Omdat de serie A drie keer niks is... Qua ervaring van de wedstrijd, sfeer, gevoel van competitie is de BPL vele malen beter.. Qua voetbal dus tactische benadering en hoe ze spelen is de primera division en in mindere mate de BPL veel beter.. Serie A is alleen leuk als Juventus tegen As Roma speelt en zelfs dan vaak niet! De clubs in de serie A spelen saai voetbal, de stadions zitten half leeg en o wee als er een donkere speler het veld op komt.. De serie A is niet meer wat het geweest is en zal het ook waarschijnlijk niet worden..

15 oktober 2014 om 13:00

En de bpl is verruit de sterkste competitie zegt men, waarom zien we dan niet elk jaar cl winnaars uit Engeland? Cl is geen graadmeter

15 oktober 2014 om 13:04

Ik ben een groot fan van de Premier League, maar qua tactisch steekspel is de Serie A meester. Alles draait om tactiek. Puur voetbal op resultaat en niet op vermaak van het publiek zoals in de Premier League

15 oktober 2014 om 13:04

Als jij dit zei 4 jaar geleden zei over de Serie A, verklaarde iedereen jou voor gek...

15 oktober 2014 om 13:13

@PSV-ADO,

4 jaar geleden had Inter nog de CL gewonnen en toen was Serie A weer het beste competitie van de wereld. Meningen veranderen weer snel. Zodra Porto een CL wint wordt de Premiera Liga weer het sterkste competitie. Dus over wat je zei over Italie moet je niet echt verschrikkelijk lopen te overdrijven.

15 oktober 2014 om 13:13

Niveau van serie A is al zeker 5 jaar drie keer niks.. Dat vind ik in spanje ook t geval ( los van Atleti, Barca, Real, Sevilla, Valencia ) dat de primera division nog red maar de kleinere ploegen 3 x niks.. Dit percentage met bagger voetbal ligt in italie nog hoger... Bijv in Engeland als ik naar een Hull city - Leicester kijk kijk ik naar tamelijk goed voetbal..dit vind ik in de bundesliga ook het geval.. Het is niet meer wat het is, As Roma is een goede opsteker voor het italiaans voetbal maar voor derest..

Allegri is echt niet serieus te nemen met dit soort uitspraken. Waar zijn de Italiaanse teams op het internationale podium dan, zeg maar het podium waar zij kunnen tonen dat zij inderdaad het beste voetbal van de wereld spelen?

Nog nooit zoveel onzin in één interview gelezen. Al gebiedt de eerlijkheid wel te zeggen dat het Italiaanse voetbal de inhaalslag op de overige landen goed doortrekt.

15 oktober 2014 om 11:52

Waar slaat jou reactie op. Natuurlijk is de serie A spannend dat betekent niet dat het perse ver moet komen in cl. Er strijden altijd wel 3 of 4 teams voor de titel en nu de opmars van Fiorentina en Roma erbij komen zal het gewoon nog spannender worden. Ikzelf geniet van de serie A vooral van Juventus en Roma.

15 oktober 2014 om 11:55

De Nederlandse Eredivisie is ook erg spannend maar het voetbal is vergeleken met andere landen erg slecht. Qua niveau vind ik de Engelse en Spaanse competitie het beste maar qua spanning Eredivisie en Serie A al volg ik Italiaans voetbal niet zo.

15 oktober 2014 om 12:05

Mijn reactie slaat erop dat Italiaanse club het al jaren laten afweten op het internationale podium, met het 'beste voetbal van de wereld'.

Ik zeg vervolgens ook nog eens dat het Italiaanse voetbal een inhaalslag maakt en zodoende steeds interessanter wordt om weer te volgen. Vervolgens kraak je mijn reactie om exact hetzelfde te zeggen.

Koekwaus...

15 oktober 2014 om 12:22

Spanning is nu niet bepaald een graadmeter voor de kwaliteit van een competetie. Afgelopen seizoen was bij ons de kampioen ook pas de laatste ronde bekend. Maar ik speel op zondag 4e klasse.

15 oktober 2014 om 12:24

volgens mij zegt Allegri dat het het beste voetbal van de wereld is. En dan hoor je gewoon de CL te winnen want dat is voor de beste clubs uit Europa

15 oktober 2014 om 12:25

Oppassen hoor. je krijgt waarshijnlijk ban nu. Ik kreeg week ban omdat ik pleuriskop zei terwijl ik nog nooit waarschuwing heb gehad

Wat een lariekoek zeg, ongekend. Leg dan uit waarom er zo weinig Italiaanse clubs nog meedoen in het miljoenenbal, waarom er meer spelers op retour of uit gratie die kant opkomen. Ook de wedstrijden die ik zie (als ik te porren ben na zoveel slechte wedstrijden) zijn gewoon niet goed. Amateurisme, zelfs bij de grotere clubs zoals Roma zie ik dingen waarvan ik me bedenkingen heb. Juventus is zeer goed, maar kan alsnog niet zijn stempel drukken in Europa, zegt ook wel wat.

Dat Juventus zo wordt gehaat in Italië, is wel een feit jammergenoeg. Toch een mooie club hoor. Zonder dat er een hele grote puinhoop is geweest door rare spelers, slechte directie, noem maar op.

15 oktober 2014 om 11:32

De succesvolste club van het land is naar mijn idee ook (altijd) de meest gehate. Zie bijv Manchester United, Ajax, Bayern Munchen en dus Juventus.

15 oktober 2014 om 11:36

Ik denk niet dat United de meest gehate club is. Eerder Chelsea.

15 oktober 2014 om 11:54

Haha nou denk toch in Engeland United hoor. Zij zijn de meest succesvolste club in Engeland en al die reacties die ik lees van andere clubfans wanneer United verliest...elke club heeft zo zijn "haters" maar bij United is het toch wel het meest denk ik

15 oktober 2014 om 12:04

Je moet niet ´denken´ -- het is een bekend gegeven dat Man U the most hated club in the UK is maar dus ook de club met de meeste aanhangers.

15 oktober 2014 om 12:05

Vergeet real madrid niet!

15 oktober 2014 om 12:16

Haha ja. Real is de meeste gehate cluh van de wereld. De beste worden altijd gehaat. Hoge bomen vangen veel wind.

15 oktober 2014 om 11:39

Iedereen heeft het over Juventus in de CL, maar wat heeft Manchester City de kampioen van Engeland bereikt in de CL? Maar ja daar zie je niemand wat over zeggen.

15 oktober 2014 om 12:05

Spot on!
Maar idd, daar hoor je niemand over.. ´immers is de Brit. Prem Leag. de beste competitie´ aldus velen hier..

15 oktober 2014 om 12:09

Manchester City ben ik alsnog niet over te spreken. Zoveel geld op het veld, maar qua prijzen valt het vies tegen. Vooral in Europa is het ongekend slecht. Maar het topic gaat over Italiaans voetbal, dus ja, dan hoor je daar niks over. Feit is wel, dat Italiaanse clubs en ook Engelse clubs niet goed presteren in Europa, misschien omdat de eigen competitie ook helemaal niet zo sterk is.

15 oktober 2014 om 12:29

Dus dit argument maakt de Serie A de beste competitie ter wereld. Omdat de Engelse kampioen niet ver komt.

Chelsea kwam afgelopen jaar wel ver, verder dan de Italiaanse clubs die alleen Juve nog hadden in de EL

16 oktober 2014 om 09:52

competitie is een geheel van clubs. gaat wmb dan om kwaliteit spanning en beleving. In Italie is er best veel beleving maar in de competitie weinig spanning en de stadions op een enkel stadion na, lelijk en vaak maar halfvol. Clubs met grote naam en faam maar hebben het moeilijk in europa en in eigen land (inter en Milan) Veel traditie maar helaas voor Italie dreigen ze toch de boot te missen. Stadions in Engeland en Duitsland zitten altijd vol. Spanje heeft de beste spelers van de wereld en in Frankrijk zit geld.

als je de statistieken van de laatste jaren erbij neemt kan je zien dat van alle topploegen in Italie, Juventus de minst aantal strafschoppen heeft meegekregen de laatste jaren dus zwijg daar maar over.
ja er word ook bevoordeeld, maar bij Juventus word altijd alles zo uitvergroot !
Ze zijn gewoon superieur de laatste jaren in Italie, Punt Basta.

15 oktober 2014 om 11:32

En waarom zijn ze superieur? Door de fouten in hun voordeel. Nu sta je voor Roma door de cadeaus die je in de onderlinge duel kreeg.

15 oktober 2014 om 11:45

Haha, nog gaan zeggen dat Juve niet geholpen wordt door de scheids. Tik voor de lol even 'classifica senza errori arbitrale' in, wie krijgt er dan steeds meer punten vanwege de arbitrage? Juist, dus beter hou je gewoon stil.

15 oktober 2014 om 12:29

Ja alsof dat altijd te vertrouwen is. Elke sportliefhebber heeft zijn eigen kijk op beslissingen. En dat we een beetje geholpen zijn door de scheids kunnen we ook niks aan doen. Het gebeurd niet elke wedstrijd.

16 oktober 2014 om 09:54

Laten we voorop stellen dat ik niets tegen Juve. Ga regelmatig kijken maar als er 1 club door de jaren heen de arbitrage heeft meegehad is het Juventus wel. Daarom zou ik de Juventini aanraden om maar niet teveel over de arbitrage te klagen

vroeger ja maar nu zeker niet als je ziet hoe Ac Milan totaal niet meer mee komt met de top van Europa is dat gewoon schandalig ook Inter laat niks meer van zich zien in europa. Juventus is de enige wie wat laat zien

Oké, deze man neem ik echt niet serieus.. iedereen heeft zijn eigen mening over goed voetbal, laten we het daar op houden.

De Bundesliga is voor mij de sterkste competitie. Italië is nummer vier. Alleen Juventus kan met de wereldtop concurreren. Roma is goed op weg maar de rest is niet zo goed.

15 oktober 2014 om 12:47

De Duitse competitie stelt niks voor buiten Bayern en recent Dortmund. De top in Italië is veel ruimer. Als de Milanese clubs opnieuw groter worden dan heb je een van de meeste topclubs in 1 competitie.

Nee. Engeland, Spanje en Duitsland hebben gewoon een betere competitie dan Italia. Er zijn in Italia maar een paar wedstrijden de moeite waard om te kijken, in de andere competities zijn er veel meer leuke wedstrijden. En de fans in Italia halen het ook niet bij die in andere landen.

15 oktober 2014 om 11:41

Duitsland sterker als competitie? Competitie waarin Bayern alles wint? En de enige andere topclub Dortmund is? Ook hoop ik niet dat je het over Inter hebt als het gaat om fans. We spelen al jaren slecht maar verkopen toch de meeste seizoenskaarten.

15 oktober 2014 om 11:47

Volgens mij heb je in Italia de meeste problemen met de supporters van de 4 grote landen, kan aan mij liggen? En ja, ik schat Dortmund hoger in dan Juventus, en Schalke, Leverkusen en Wolfsburg doen niet onder voor Napoli.

15 oktober 2014 om 12:45

De Duitste competitie sterker. Bedoel je de Bayerncompetitie? Buiten Dortmund en Bayern worden Duitse clubs meermaals met hun voetjes op de grond gezet door de grote ploegen.

16 oktober 2014 om 10:22

In Italie wordt toch ook alleen Juve kampioen? En Inter mag dan wel de meeste seizoenkaarten verkopen maar dat zal ook niet lang meer duren. Het voetbal is niet om aan te gluren

Wat heeft hij gedronken?

Italiaans voetbal is erg fysiek en zakelijk, misschien wat lafjes, maar voor bepaalde spelers zit je graag voor de buis te kijken

Toch vreemd dat Italië dan al jaren lang geen enkele rol van betekenis meer speelt in Europese competities.

Allegri, ontzettende clown.

Of het beste voetbal in Italië op de mat wordt gelegd valt te betwisten, maar in mijn beleving (nadruk op "mijn" ) zeker wel het mooiste. Het heeft altijd voor mij iets legendarisch gehad

Overigens ben ik het verder wel met Allegri in die zin eens dat de nadruk bij Italiaans voetbal op het negatieve valt. Wordt er een mooie wedstrijd gespeeld en niemand in het buitenland rept erover, spelen topclubs toevallig eens 0-0 en iedereen staat paraat om de hele Serie A zwart te maken. Gelukkig beschik ik niet over zulke selectieve waarneming.

Scheidsrechters in Italië zijn overigens dramatisch, twee of drie uitzonderingen daargelaten.

Hij heeft wel een punt. Was een mindere periode maar Italiaanse voetbal is op de weg terug geloof mij. Dit seizoen al gaan er weer italiaanse teams meedoen om de prijzen in Europa. En ook de toppers vinden de weg naar de Serie A weer terug.

Juventus heeft hier een absolute voortrekkersrol in. Wijst de andere teams de weg.

Tja Allegri moet dit soort dingen niet gaan zeggen, dat roept alleen maar weer onnodige haatreacties op jegens de Serie A. En al die domme ondoordachte reacties van onbenullen die nooit een wedstrijd kijken daar ben ik eigenlijk wel een keer klaar mee. Nu krijg je weer de hele tijd gebekvecht tussen twee kampen en dat is gewoon jammer. Maar de laatste tijd lijkt het er in elk Serie A gerelateerd topic er zo aan toe te gaan. Het is gewoon niet leuk meer. Ik als trouwe Serie a kijker geniet elke week weer volop van al het spektakel dat er gewoon is in de Serie A en elke andere trouwe volger kan dat beamen. Dan is het gewoon klote als er dan steeds van die onwetende provocateurtjes door heen fietsen. Natuurlijk is dit dom van Allegri om te zeggen en hiermee vraag je erom. Maar in 1 ding heeft hij gelijk. De Serie A verdient veel meer waardering en er mag positiever over gepraat worden. Er wordt altijd zo overdreven negatief en neerbuigend over gedaan. Meestal door de mensen die nooit een wedstrijd uit de Serie A kijken. Zelfs VZ werkt er vaak aan mee met subjectieve berichtgeving.

Allemaal beeldvorming van jaren terug toen er idd verdedigender werg gespeeld Dat is echt al lang niet meer zo. Teams als Juve Roma en Napoli spelen aanvallend en aantrekkelijk voetbal.

15 oktober 2014 om 11:58

Precies, jij snapt het. De tijden van het catenaccio zijn allang voorbij. Er wordt leuk en aanvallend gespeeld en Italiaanse coaches, vooral de jongere, gaan uit van aanvallend spel, zoals Conte, Montella, Prandelli, etc.

Het beste voetbal is te betwijfelen, maar zeker wel het mooiste imo. En dan bedoel ik niet zozeer qua voetbal, maar ook alles eromheen. In Italië is tenminste alles nog echt en puur, niet die vergane sfeer in Engeland waar ze monddood zijn en er alleen toeristen op de tribune zitten, of Spanje waar je meer naar een theatervoorstelling aan het kijken bent. En mensen hier hebben blijkbaar vaak van nature haat richting Italiaans voetbal (jaloezie?), ach het boeit me vrij weinig. De echte kenners weten wel wat de mooiste competitie is, niet zoals die fanboys van grote clubs in Engeland of Spanje. De Serie A zit overigens gewoon in de lift, wordt steeds beter. Mooier voetbal, zoals bij Fiorentina, Roma of Juventus. Clubs krijgen nieuwe stadions, financien nemen toe, meer jeugd krijgt de kans, er zullen ook weer grotere namen gaan komen. Ik zie de toekomst positief tegemoet. Over een paar jaar doet de Serie A weer volop mee, net zoals vroeger.

Juve en roma spelen leuk en goed voetbal, en dit seizoen fiorentina ook wel. Maar de rest is drama. Spanje, engeland en duitsland ligt het niveau een stuk hoger

Zowel over predicaten als 'beste' en 'mooiste' is het lastig uitspraken doen. Die twee definiëren is al bijna ondoenlijk, maar als je dan toch uitspraken wil doen dan misschien op grond van het volgende. Over de objectieve kwaliteit van de competitie kan men spreken als je de prestaties daarvan afzet tegen anderen onder gelijke omstandigheden. Dat zijn dus de internationale clubtoernooien.
De aestetische kwaliteit van de competitie kun je beoordelen op grond van kijkcijfers, stadionbezetting, en fanbase (nationaal en internationaal) en niet op basis van gescoorde doelpunten of gelijke spelen enz..

De Serie A was in de jaren '90 op alle fronten top, maar vandaag de dag scoort ze ten opzichte van La Liga , de BPL en de Buli gewoon minder. Dit zegt overigens niets over de beleving, maar daarover zijn helemaal geen uitspraken te doen.

Overigens lijkt er (maar dat moet een kenner bevestigen) een nivellering plaats te hebben in de top van de competitie (juve uitgezonderd) hetgeen de attractiviteit zal bevorderen.

Vergane glorie. Juventus is de enige club die weer wat voor stelt. De rest speelt in verouderde en lege stadions.

En er spelen amper grote sterren, terwijl 20 jaar geleden bijna iedereen naar Italie wilde.

De politieke situatie helpt ook niet echt. Want heel de wereld lacht ze uit als ze weer eens op Berlusconi stemmen. Erger nog, het gaat heel slecht met italie. Dat heeft ook zijn uitwerking op het voetbal.

Dat land is in de 90s blijven hangen.

Iedereen is tegen Juve omdat het een corrupte ploeg is die altijd aan het langste zijl trekt bij discutabele beslissingen.

Sinds dat schandaal een paar jaar geleden wordt er alleen maar gezeken over de Serie A. Wat ze natuurlijk aan zichzelf te danken hebben.

De premier league is waarschijnlijk de beste competitie maar als de rijke eigenaars hun handjes terugtrekken vallen ze als kaartenhuisjes in elkaar.

15 oktober 2014 om 13:27

Ja, nu zeg je precies wat er met de Serie A gebeurd is.

Overigens valt dat allemaal reuzen mee, alleen City zou in elkaar donderen.

Er is eigenlijk maar 1 woord wat een goede reactie zou zijn op dit verhaal: calimero-gedrag.

Niet de beste. Maar wel erg vermakelijk. Voor mij op de derde plaats.

Wat mij het meeste stoort aan het Italiaanse voetbal, dat kun je misschien wel als "zuigen" omschrijven.
Het kaarten aannaaien, de commedia del arte,... Het zijn geen loze begrippen.

Ik heb die topper Juve-Roma gezien en wat me vooral opviel : het spel ligt al maar stil ; en bij bijna iedere scheidsrechterlijke beslissing het typisch Italiaanse handgebaartje. Ongeveer elke beslissing wordt aangevochten.

Italie was de absolute norm in het internationale voetbal eind jaren 80, begin jaren 90. Lichtjaren vooruit op het Engelse, Spaanse en Duitse voetbal. Dat men zich in de Laars maar eens afvraagt hoe het komt dat 20 jaren later de toestand het omgekeerde is van toen.

Het zuigen is 1 van de redenen, andere zijn de verouderde stadions en het hooliganisme. Italie heeft een bepaalde trein gemist.

16 oktober 2014 om 00:20

Ach dat zuigen is iets wat overal gebeurd in Zuid Europa . Kijk is een wedstrijd Barca - Real . Daar gebeurd ook niks anders. En ja Italie is te laar begonnen met het bouwen van nieuwe stadions en de omkoopschandalen hielpen ool niet maar het belamgrijkste is tch wel gewoon geld. Als teams als Milan en Inter een sjeik hebben zitten.ze toch ook zo weer bij de Europese tops. Deze clubs hebbem zo'n grote status dat die echt wel veel topspelers kunnen aantrekken .

Tja, na de Premier League kijk ik toch het liefste naar de Serie A.

Juventus is toch gewoon een prachtige club, wat zit Allegri hier nu weer te zeggen. Natuurlijk zijn er mensen die een hekel hebben aan de club, die zullen dan weer een voorkeur hebben voor andere topclubs. Dat was bij Milan toch niet anders, als je weet dat je grootste rivaal toen in hetzelfde stadion speelde.

Het Italiaans voetbal heeft gewoon veel schade opgelopen met al die omkoopschandalen. Juve moest het meest boeten, Milan begon een seizoensstart met -9. Als dat in Engeland of Spanje gebeurt, zouden die competities ook een imagoschade oplopen. Zo zit het nu eenmaal in elkaar.

Heel persoonlijk gezien vind ik dit niet echt een topcompetitie. Ja, Juventus en AS Roma zijn nu echt top, ook al verloor Roma in Turijn. Maar daaronder is het niet echt goed tot dusver. AC Milan staat iets van 5e, niet slecht voor hun begrippen als je kijkt naar de situatie van hoe het geweest is, en Internazionale heeft echt de toekomst, maar die zijn er voorlopig nog niet.

Fiorentina en Lazio verspelen ook veel te veel punten om echt top te zijn, en nu is Sampdoria 3e. Toch geen wonderploeg. Ik gun het ze van harte, oprecht, maar het is geen topploeg. Ook lijkt Napoli een beetje in verval, ook al is het een mooie en sterke ploeg.

Ik vind de Serie A wel aantrekkelijker als ik eerlijk ben dan de Engelse Premier League.
Echt legendarische clubs spelen in de Serie A,

AC Milan, Juventus, Internazionale, AS Roma, SS Lazio, Fiorentina, Udinese, Napoli en zelfs clubs als Hellas Verona, Palermo, Sampdoria, Genoa, Torino, Parma en Chievo zijn mooie clubs en grote clubs in Italië.

Het is sfeerloos in de stadions, en ze zijn oud, maar ik vind stadions als San Siro, Olimpico, Fiorentia Stadion prachtig.

Haha. Het is uitgerekend een Italiaan die zo'n statement maakt. Italiaans voetbal interesseert mij vrij weinig. Het is ook een persoonlijke mening. En ook een zeer nationalistische van Allegri. Italie is naar mijn mening de vierde sterkste.

15 oktober 2014 om 19:18

Whahahahahahahahaa

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren