Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Het mes moet er in, er moeten keiharde maatregelen komen bij Oranje’

Laatste update:

Het Nederland elftal ging maandag kansloos onderuit tegen IJsland en de 2-0 nederlaag in Reykjavik houdt de gemoederen nog altijd bezig. Velen vragen zich af of bondscoach Guus Hiddink de juiste man is voor de klus, maar er worden ondertussen ook vraagtekens gesteld bij de spelers van Oranje.

/

Oud-aanvaller Johnny Rep, die 42 interlands speelde en in zowel 1974 als 1978 als tweede eindigde op het WK, vindt dat er gerust gesproken mag worden van een afgang en een drama. “Tegen een tegenstander die amper aan de bal is gekomen. Terwijl Nederland steeds maar, en in een veel te langzaam tempo, de bal plichtmatig bleef rondspelen”, vertelt Rep aan De Telegraaf.

Volgens de voormalig vleugelspits van onder meer Ajax, Saint-Étienne en Feyenoord is het EK ‘verder weg dan ooit’, nu Oranje na drie wedstrijden al een achterstand van zes punten heeft op IJsland en Tsjechië. “Je mag je ook afvragen of Hiddink deze ploeg nog kan motiveren. Het mes moet er in. Er moeten keiharde maatregelen komen. Gewoon een paar spelers niet meer uitnodigen”, bepleit Rep.

Ben je het met Johnny Rep eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lens, Affelay, van Persie. de vrij, BMI lekker wissel zetten.

Ik blijf erbij dat tegen zulke tegenstanders Sneijder op 6 moet spelen en de lijnen uit moet zetten de Jong is overbodig en kan dit absoluut niet.

Krul
vd Wiel
van Dijk
Douglas
Blind
Sneijder
Clasie
Guzman
Robben
Huntelaar
Depay
15 oktober 2014 om 10:00

Je weet dat de 6 een controlerende rol heeft?

15 oktober 2014 om 10:05

Sorry dit zou mijn opstelling voor de volgende keer zijn, thuis tegen Letland en Turkije.
Maar tegen kazachstan en Ijsland de Jong erin zetten is toch een grap, en uiteraard snap ik dat in deze opstelling clasie op 6 staat deze brengt ook 10x meer voetbal.

15 oktober 2014 om 10:16

Ijsland is sterker dan Letland en Turkije. Dus die redenatie klopt niet

15 oktober 2014 om 11:47

Hoezo zou je in godsnaam Sneijder laten staan? Die voegt sinds het WK 2010 al niks meer toe en bewijst elke wedstrijd keer op keer dat het niveau niet meer aan kan.

15 oktober 2014 om 14:48

Ben je het doelpunt tegen Mexico al vergeten?

15 oktober 2014 om 10:02

En Vlaar en Strootman dan?

15 oktober 2014 om 10:03

Beide geblesseerd

15 oktober 2014 om 10:05

@ Mattijs,

Je zet Depay er ook in, die is ook geblesseerd..

15 oktober 2014 om 10:08

Daarvan weet ik dat hij de volgende keer erbij is, nog twee/drie weken speelt hij weer en dus op tijd wedstrijd fit voor 15 november.

15 oktober 2014 om 10:16

Ook Vlaar zal binnen enkele weken weer gaan spelen, althans, dat is de verwachting. Die zou eventueel ook weer beschikbaar kunnen zijn.

Strootman heeft weer met het team getraind, maar wat daar de verwachting is weet ik niet.

15 oktober 2014 om 10:31

Laat Strootman eerst maar eens tot de winterstop in Roma spelen. Eens kijken of hij wel op niveau terug komt. Al hoop ik natuurlijk van wel. Maar hem nu belasten met extra interlands waar veel druk op staat zou het domste zijn wat je nu kan doen.

Mijn opstelling:

Cillessen
vd Wiel
Vlaar
van Dijk
Blind
Clasie
de Guzman
Robben
van Persie
Depay
Huntelaar
15 oktober 2014 om 10:02

Als je ziet hoe blind het bij utd doet, mag Blind mooi de lijnen uitzetten. Sneijder moet ook gewoon bedankt worden.

15 oktober 2014 om 10:06

Ik zou ook idd beginnen met Sneijder eruit te halen, deze man brengt weinig extra's.

Het wordt tijd dat we weer met middenvelders gaan spelen die diepgang hebben, zoals van der Vaart altijd speelde. Hierdoor wordt het voor de spits ook wat makkelijker voetballen.

15 oktober 2014 om 10:05

Keeper matig, linksback matig en hele middenveld matig. Daarnaast zou ik Robben en Depay samen met elkaar wisselen, zodat Hunterlaar de kansen kan krijgen.

Zo moet Nederland spelen, en ik zou alsnog met Cillessen keepen. Hij stopt weliswaar geen penalty's, maar die tijd komt nog wel, anders lijkt het op een vloek:

Vlaar is ook een keus,maar ik zou Van Dijk en Douglas zien...

Cillessen
Van der Wiel
Van Dijk
Douglas
Pieters
Pröpper
Strootman
Affelay
Robben/depay
Huntelaar
Depay/Robben
15 oktober 2014 om 10:14

Jajaja van Dijk. Vind je het niet een beetje raar dat hij bij zowel Hiddink en van Gaal, en dat zijn toch niet de minste trainers, geen kans heeft gekregen. Douglas wil ik wel eens zien spelen.

15 oktober 2014 om 10:25

Virgil van Dijk had al lang bij de selectie van Oranje moeten zitten. Van Dijk is een inspirerende persoonlijkheid en trekt ook ten aanval als er in het strafschopgebied van de tegenstander wat te halen valt. Spelers als Jeremain Lens en Bruno Martins Indi horen, wat mij betreft, op dit niveau absoluut niet (meer) thuis. Dus voortaan lekker thuis laten.

15 oktober 2014 om 10:37

Wat je nu zegt over Van Dijk kan je ook toepassen op Douglas.

15 oktober 2014 om 10:54

Ik had Affelay lekker thuis gelaten. De beste man heb je alleen maar narigheid van. Is er weer bij en we hebben hetzelfde verhaal als euro2012.

15 oktober 2014 om 11:36

Mijn op stelling als iedereen fit is, reserves:
Krul, Vermeer, Janmaat, de Vrij/ Van Dijk, Rekik, van Aanholt, Van Ginkel, N. de Jong, Narsingh, Wijnaldum/s. de Jong/ Klaassen, Bas Dost/ L. de Jong, Promes.
Ook kijk ik dan naar het gevoel dat ik heb bij hun karakter, nuchtere jongens die er echt voor willen gaan.

Robben Aanvoerder, lijkt me duidelijk.

Affelay eruit en Van Persie accepteert geen plek op de bank, wordt dan een rotte appel (mocht hij dat al niet zijn). Ik heb het gevoel dat zij samen voor een vervelende sfeer zorgen. Vrijdag zag ik ze ook weer lekker samen het veld aflopen (vals lachje erbij van Affelay) en praten met hun hand voor de mond. Krijg daar een naar gevoel bij.

Cillissen
Van der Wiel
Vlaar
Douglas
Buttner
Strootman
Blind
Robben
Sneijder
Depay
Huntelaar
15 oktober 2014 om 15:36

Met twee keepers op goal komt het wel goed ja.

15 oktober 2014 om 10:14

Als De Jong overbodig is en Sneijder de lijnen moet uitzetten.. wat doen Clasie en De Guzman dan op het veld....

15 oktober 2014 om 11:01

Cillissen vind ik persoonlijk beter dan Krul, v Dijk en Douglas is een grap.
v Dijk komt tekort en Douglas is een zelfde type als v Dijk. Zelf zou ik dan altijd de Vrij erin zetten voor het meevoetballende vermogen.
Je middenveld en aanval is nog te volgen, maar achterin gaat dit hem nooit worden.

15 oktober 2014 om 11:11

De Vrij eruit slaat nergens op. Speelt prima en durft tenminste nog vooruit te voetballen. Was niet voor niets de beste verdediger van het WK. Veltman, Lens, Van Persie sowieso eruit. BMI voorlopig ook even uit de wind houden. Sneijder is wat mij betreft ook krediet aan het verliezen. Hij mag dan fit zijn, zijn toegevoegde waarde is niet groot genoeg op dit moment.

15 oktober 2014 om 12:13

Wat denken jullie hier van? Zo kunnen we ook weer echt met voorzetten en een echte spits spelen, dat is gewoon het meest effectief.

Cillessen
Van der Wiel
De Vrij
van Dijk
Blind
Sneijder
de Jong (c)
Strootman
Affelay
Huntelaar
Robben
15 oktober 2014 om 13:41

Vooral lens, slechtste man van nl.. Alle ballen die die kreeg leverde hij in bij IJsland... En als die met uitzondering een bal bij een medespeler kreeg was het achteruit! Ik had hem in de1ste helft al gewisseld... Je zag na de wissel lens dat er gelijk meer goed ging (minder balverlies) vanaf links en dat er meer dreiging was

Dit soort geneuzel helpt echt niet. Noem dan namen, dat stimuleert tenminste nog. Maar een collectief kun je Oranje al jaren niet meer noemen.

Rep, geef dan ook eens namen prijs, die volgens jou er niet meer bij moeten zijn.

15 oktober 2014 om 10:05

Sneyder, de Jong, Rvp , Afellay

15 oktober 2014 om 10:23

sneijder, nee,
Rvp, ja
de jong, nee
affelay, nee, maar dan moet die wel gewoon gaan presteren wanneer men de ballen heeft om RVP de laan uit te sturen.

Het probleem is de verdediging. Als vlaar terug komt gewoon naast de vrij. Indi linksback, vdw rechtsback strootman en blind met van Persie op tien voorin depay, huntelaar en ribben

15 oktober 2014 om 10:25

Met alle respect naar BMI maar Pieters is een betere linksback.

15 oktober 2014 om 12:26

Het probleem ligt inderdaad vooral daar, Vlaar is nodig achterin om daar de leidersrol op zich te nemen. Iets wat nu mist achterin. De Vrij heeft dat niet in zich, maar speelt met een leider naast zich beter. BMI mag van mij thuisblijven. Maakt te veel fouten achterin en is te wisselvallig.
Wie dan linksback moet?
Is moeilijk, ik weet het niveau van Pieters op het moment niet, Buttner, Emanuelson.
Op rechts gaat mijn voorkeur uit naar Vdw.
Andere verdedigers is lastig. Van Dijk doet het leuk bij Celtic, maar ik vind die competitie nu ook niet echte graadmeter.
Veltman doet het leuk, maar moet nog wat ervaring opdoen.

Voorin zou ik, zoals al door meer voorgesteld, een linksbeen op links en vice versa.
Ik zou RVP en Sneijder thuis laten. Sneijder haalt zijn topniveau niet meer en RVP heeft het op een of andere manier in een oranjeshirt altijd heel moeilijk en dat is dan terug te zien in zijn spel en z´n houding/reacties.

Ik zou wel een motivator meenemen zoals Rijkaard, Davids en Kuijt dat waren. Dan denk ik aan een Strootman (mits hij zn oude vorm weer terugkrijgt) of een Ndjong (in zijn oude vorm)

Ik begrijp dat er lichte paniek is, maar, er is ook wel veel stemmingsmakerij. Iedereen valt over elkaar heen, om als eerste een oordeel te vellen over Hiddink en consorten. Schrijnend om te zien dat oranje niet gesupport wordt, maar aangevallen.

Indi, mag er toch niet in staan jongens? Hoeveel fouten maakt hij per wedstrijd? Te veel! Misschien is Pieters een betere back, Blind is meer een middenvelder, dat zie je aan zijn voetbal style.

Ronald Koeman aanstellen als bondscoach. Afstappen van dat aanvallende voetbalsysteem.

Opstelling 1
Krul
vd wiel-vlaar-de Vrij/dijk-Pieters
Depay-Strootman-Blind-Affelay
---------Robben-Huntelaar-------

Opstelling 2
Krul
vd wiel-vlaar-de vrij/v Dijk--Pieters
de Jong/Wijnaldum-Strootman-blind-Depay
----------Robben----Huntelaar---------

Krul
vd Wiel
Vlaar
de Vrij/dijk
Pieters
dJong/Wijna
Strootman
Blind
Depay
Robben
Huntelaar
15 oktober 2014 om 10:20

Koeman gaat dat echt niet doen. Daar heeft de KNVB wel voor gezorgd.

15 oktober 2014 om 10:33

Nee, daar hebben ze echt een kans laten liggen.

15 oktober 2014 om 10:38

Dan vergeet je natuurlijk wel Lexie Immers in je opstelling als Koeman coach is ;-)

15 oktober 2014 om 10:40

Koeman zit goed bij Southampton.

Geen aanvallend voetbal? Er zijn ook nog mensen die naar het Nederlands Elftal willen kijken voor hun lol hoor. Bovendien is de Hollandse school onze troefkaart.

Eigenlijk wil jij een grijze muis worden die gaat zitten tegenhouden...

15 oktober 2014 om 10:47

Oneens voorbeeld: Chelsea FC. Echte cupfighters. Ijsland verslaat met hetzelfde systeem met beperkte spelers de vedettes van Oranje. Wat ik ermee wil zeggen is dat aanvallen niet altijd de juiste oplossing is..

15 oktober 2014 om 11:51

Chelsea is niet om aan te zien. Dat moet je niet willen.

We kunnen best aanvallend voetbal spelen én winnen. Maar dan moeten we een rechtspoot op rechts (narsingh) en een linkspoot op links (robben).

Centraal achterin geen slapjanussen De Vrij en Indi, maar Veltman of Douglas en Vlaar.

15 oktober 2014 om 14:39

Ja Douglas die heethoofd, die wil je achterin hebben.
Ik heb liever dat we die beker eens omhoog mogen houden en niet leuk voetballen dan 2e of 3e te worden.

15 oktober 2014 om 15:59

Geen slapjanussen en dan kom jij met Veltman...... niet serieus te nemen

15 oktober 2014 om 17:47

@ cheeseonion,

Douglas speelt heel volwassen bij Dynamo Moskou volgens mij. Bij Twente liet hij dat heethoofdengedrag ook al achter zich.

@ zuid3,

Beter kijken.

15 oktober 2014 om 11:02

En jij denkt dat Koemand dat gaat doen? Koeman doet het prima met Southampton, hij staat momenteel zelfs 3e (al moeten ze nog tegen de grote ploegen spelen).

Een jaar geleden wilde Koemand wel. Maar nee, toen moest Hiddink aangesteld worden en daarna werd gelijk de glijer Blind aangesteld. Als de Knvb nu naar Koemand toekomt dan lacht hij ze keihard uit.

Zo zou ik spelen. Cillessen is een bang onzeker konijntje in de goal, met Krul staat er tenminste een echte vent. De Vrij kan gewoon goed opbouwen en twee houthakkers achteraan (met van dijk) lijkt me een beetje te veel van het goede. Blind is verdedigend zwak, maar completer dan pieters. Sneijder is een hele goeie en blijft dat ook, maar vernieuwing is nooit weg. Wel heel belangrijk voor in de kleedkamer lijkt me, mag gerust weer reserveaanvoerder zijn! Het enige waar ik bang voor ben zo is dat Huntelaar te weinig aanvoer zal krijgen met die naar binnen komende flankspelers. In dat geval zouden die twee nog van positie kunnen wisselen. wissels: cillessen, zoet, janmaat, van dijk, martins indi, pieters, sneijder, promes, fer, wijnaldum, clasie, lens, luuk de jong (ik zou t anders ook niet weten, castaignos misschien) en narsingh.

Krul
vd Wiel
De Vrij
Vlaar
Blind
Nigel
Afellay
Strootman
Robben
Huntelaar
Depay
15 oktober 2014 om 10:22

Affelay doet verdedigend helemaal niks en is vooral met zichzelf bezig...

Depay zal verdedigend weinig werk doen.. Is vaak ook een speler die alleen gaat..

Robben voetbalt ook voor zichzelf en doet verdedigend ook niet altijd alles..

Met deze opstelling krijg je Huntelaar die op een eiland staat en geen bal krijgt... De verdedigend ingestelde spelers die alles mogen oplossen en gigantisch kwetsbaar gaan zijn in de omschakeling.

15 oktober 2014 om 10:33

goodoldfredje, cillissen een bang onzeker konijntje, jongen kom nu, hij is behalve dat wel. Rustig aan de bal en heeft ballen, dat de tegengoals vallen is meestal niet zijn schuld, daar moet je de wedstrijden dan maar terug kijken en penalty, ja dat weten allemaal dat dat zijn sterkste punt (nog) niet is.

15 oktober 2014 om 11:53

Chadli inderdaad, hahahaha!

Het wordt wel oppassen nu. Het EK niet halen zou ook op lange termijn grote gevolgen hebben. Betekent dat je geen groepshoofd meer bent tijdens loting voor volgend wk....hierdoor kun je iedere keer een zware tegenstander treffen en bij het wk plaatst alleen het groepshoofd zich. Zo kun je in een spiraal komen waar Belgie ook jaren in heeft gezeten.

Ik denk niet dat er heel veel spelers zijn die het niveau heel erg opkrikken t.o.v. de huidige spelers. Vlaar en Strootman zullen de defensieve zwakte verminderen als ze weer fit zijn, Depay er bij is ook lekker. Tegen wat mindere tegenstanders zou ik toch een wat creatievere "6" neerzetten dan N. de Jong. Bijvoorbeeld Clasie. BMI eruit en Depay op de plek van Lens....maar heel veel meer kun je niet veranderen.

15 oktober 2014 om 11:54

Mag ik meer uitleg over dat groepshoofd gedeelte? Want NL kwalificeerde zich ook zonder moeite voor het EK van 2012 en toch kwamen ze met Spanje in de poule afgelopen WK. Waarom als ze nu niet zouden kwalificeren voor het aankomende EK zouden ze dan nu opeens geen groepshoofd zijn? Beetje vaag allemaal.

15 oktober 2014 om 12:44

Met groepshoofd bedoel ik groepshoofd voor de wk-kwallificatie, niet het wk zelf. Nederland is al jaren groepshoofd, waardoor het in alle kwallificatie-toernooien in een makkelijke poule zit. Veel verliezen, geen EK, dat betekent enorm dalen op de FIFA-ranking. Hoe de regels precies zijn weet ik ook niet, meer volgens mij zijn gewoon de bovenste 8 Europese landen op de Fifa-ranking groepshoofd in de kwallificatiereeksen...hoor je daar niet bij, dan kom je dus automatisch bij een land als Duitsland, Spanje, Italie, Frankrijk in de poule....en er gaat er maar 1 door.

15 oktober 2014 om 17:10

Ah zo, ja ik snap het. Ja idd, Nederland heeft de afgelopen 10-12 jaar (dat ik me kan herrinneren) altijd een makkelijke kwalificatie gehad.

Het is sowieso raar dat je een coach neemt die zijn tijd gehad heeft. Fysiek moeite heeft om op het veld te staan (door zijn knie) en daarnaast iemand zet die weinig gepresteerd heeft (blind).

Na dit WK had Hiddink beter moeten door selecteren en het beste elftal moeten gaan maken en niet de elf beste spelers opstellen.. Als ik allemaal aanvallers zie die verdedigend niks doe en ik zie nare gebaartjes naar elkaar en vooral veel mensen die voor zichzelf spelen.. Dan kom ik tot de conclusie dat je niet het beste team opgesteld hebt....

Ik heb tot nu toe weinig visie gezien...

15 oktober 2014 om 10:23

Ik vind het sowieso raar dat het Hiddink is geworden. Te oud, fysiek kan het niet meer aan en de laatste jaren heeft hij eigenlijk telkens gefaald. Blind als assistent die met iedereen meeloopt en Nistelrooy die nog geen ervaring heeft.

15 oktober 2014 om 10:35

Ben ik met je eens... Eigenlijk heeft de Knvb gedaan wat Hiddink nu ook doet.. Naar de "grote namen" kijken en niet kijken wat het team nodig heeft om optimaal te presteren..

Knvb had gewoon gelijk Koeman moeten aanstellen.. Zo simpel is het.. Zijn ze nu mooi te laat mee.. Nu zitten wij opgescheept met een coach die zijn tijd fysiek en qua werkwijze gehad heeft.. Met assistenten die niks toevoegen... Met een elftal wat als los zand aan elkaar vast hangt.. Ik heb Ijsland-Nederland niet gekeken omdat ik al die nare nare nare nare nare maniertjes en ego's in het veld tegen Kazachstan bloed irritant vond.. Ik betrapte mijzelf er op dat ik in een staat van sarcasme en desinteresse kwam door naar het Nederlands elftal te kijken.. Had ik geen zin meer in..

15 oktober 2014 om 11:04

Daarbij komt nog kijken dat die Blind zeker nu de bondscoach wordt als Hiddink opstapt. Want Frank de Boer gaat ook niet midden in het seizoen die taak op zich nemen.

De Knvb heeft het lekker voor mekaar. Ze hadden Koeman moeten nemen, maar daar is het nu te laat.

Ik zou niet zoveel veranderen, alleen wat verjongen en van der wiel eruit halen. Totaal geen winnaar en zwaar overschat (dat bleek afgelopen maandag wel weer). Stoorzender Huntelaar zou ik buiten de selectie laten met zijn nare respectloze trekjes. Mooi team toch!! (als iedereen fit is)

Cilissen
Janmaat
de vrij
Vlaar
Blind
Klaasen
Clasie
Strootman
Robben
van persie
Depay
15 oktober 2014 om 10:51

Helemaal mee eens Henkedebol alleen ook De Vrij eruit halen. BMI ook slecht kan er ook uit. Vlaar en van Dijk achterin echte bikkels waar de aanvallers van de tegenpartij bang van worden.

Je hoeft volgens mij geen spelers te vervangen. Alleen de coach.

Krul
vd Wiel
Vlaar
de Vrij
Blind
Strootman
N. de Jong
Sneijder
v. Persie
Robben
Huntelaar

Begin maar eens bij de subtoppers spelers te selecteren voor de kwalificatie. Daar tref je nl genoeg talent dat zich het snot voor de ogen loopt voor een resultaat.

De groep die er nu staat, daarin zit het fout. Van Gaal had dat onder controle maar onder Hiddink gaat het blijkbaar helemaal los!

Nogmaals, landen als Turkije en Letland zijn geen top. Pas jongens als Sinkgraven in en ga de strijd aan. En laat aub Van Persie thuis want die is zelden op een goede pot in het Nederlands Elftal te betrappen.

Er moet bij Nederland een frisse wind komen met spelers als Sneijder de jong van persiie lens de vrij Martin indi allemaal niet meer de wil om eens de mouwen op te stropen en er vol voor te gaan,het is toch niet om aan te zien wat het centrale duo liet zien in de twee afgelopen interlands.waarom geen van dijk of douglas echte verdedigers achterin .sneider is al helemaal over de top en van persie is de grootste egotripper die er bij oranje rondloopt
. Lens is de grootste aanfluitting ,waar die zijn uitnodiging vandaan heeft gehaald weet ik niet. Maar die komt mijn schoonvader nog niet voorbij de jong loopt alleen maar achteruit en brengt niks extra .dus conclusie is gewoon jonge spelers erbij en opnieuw beginnen en Luc castangios in de spits die wil tenminste nog wel en kan nog voetballen ook.

Misschien Steve Mclaren eens vragen. Met zijn visie, goede verdediging, de nul houden en met 1 doelpunt maken per wedstrijd en deze zo winnen maken we nog een goede kans.

Coach weg zou een goede optie zijn, maar ook het hele team mag op de schop, dit lijkt mij een gebalanceerd elftal:

Krul (persoonlijke voorkeur)
Vd wiel vrij vlaar pieters
Clasie strootman
Guzman?
Robben huntelaar depay

Wissels: Cillessen Janmaat v Dijk Fer Wijnaldum/Blind Afellay/ Promes en Van Persie

Sneijder presteert niet meer naar verwachtingen
Zelfde geldt voor van Persie maar die kan nog wat forceren
Bmi is niet in vorm en in deze vorm is die niet goed genoeg
De jong is alleen nodig bij sterke tegenstanders, tegen kleine tegenstanders missen we een middenvelder omdat hij een 3e cv is
Lens: is bij lange na niet op het niveau dat we nastreven

Het mes moet er inderdaad in.. En niet zo'n klein beetje ook!

Hiddink out en een coach halen die voor de Nederlandse talenten kiest met een paar ervaren spelers erbij!

Ik zou kiezen voor de volgende 11:

Cillissen/Vermeer
van der Wiel
Vlaar
Blind
van Aanholt
Wijnaldum/Klaassen
de Jong/Clasie
Strootman
Robben
Huntelaar
Depay

Ik kies geen van Persie omdat het op mij overkomt alsof hij er niet mee kan dealen dat Robben DE man van Oranje.

Geen de Vrij en Indi omdat ik van hun geen hoge pet op heb.

Geen Sneijder, het is tijd voor een nieuwe dynamische speler.

Geen de Guzman, concurrent van Strootman. Vind Strootman en Robben de enige 2 spelers die altijd moeten spelen.

Met zo'n wankele verdediging als die van Oranje heb je denk ik weinig keus en moet je gewoonweg beginnen met de boel achterin dicht te timmeren. Dat had Van Gaal voorafgaand aan het WK goed ingeschat. Ik zou daarom gewoon weer teruggrijpen naar het 5-3-2 systeem (of 3-5-2, hoe je het maar wil zien). Als er iets goed moet staan, is het wel je verdediging.

En het moment is nu inderdaad ook wel aangebroken om het mes in de selectie/opstelling te zetten. Grotere namen als Van Persie en Sneijder mogen wat mij betreft ook wel een keer wijken. Het krediet wat vooral Van Persie al vier jaar lang krijgt, is wat mij betreft nu wel op. De wedstrijden waarin hij uitblonk in Oranje zijn op één hand te tellen.

Ook de verdediging mag in mijn optiek rigoureus onder handen genomen worden. Met name het centrum De Vrij/bmi is gruwelijk door het ijs gezakt en dat niet voor het eerst. Ook ben ik geen fan van Blind als back. Die hoort gewoon thuis op het middenveld.

Ik zou het graag zo zien:

Krul
Van Dijk
Vlaar
De Jong
Van der Wiel
Blind
Strootman
Van Aanholt
Afellay
Robben (c.)
Hunter/Depay

Is het niet wat om verbeek te doen als bondscoach.
Die heeft geen ontzag voor voetballers die allemaal al dikke miljonairs zijn.

Als Hiddink weg gaat wie moet je dan er neer zetten toch niet de meelopper Blind pffffff hoop toch niet ,
En waarom Verbeek is niet proberen ,en anders De Boer dat is het beste .

Je kan er wel een mes inzetten maar dan moet je eerst weten waar en ook met wat voor idee je verder gaat. We hebben in NL een vrij smalle basis van spelers die zich kan meten op niveau. Je kan de hele of halve verdediging vervangen maar er staat gewoon niet veel beter voor in de plaats, zelfde op het middenveld en in de aanval.

Na het WK zie je alle grote landen een soort post-toernooi syndroom hebben waar de motivatie lager ligt. Dit valt bijna niet uit te sluiten en je kan dan dus twee dingen doen.

1 Gemotiveerde mindere spelers opstellen en hopen dat zij het redden
2 Met minder gemotiveerde topspelers spelen

Hiddink gokte op 2 en verliest, wat bij 1 misschien hetzelfde was geweest. Een coach heeft wel een uitwerking op een groep en Hiddink heeft zelf waarschijnlijk niet genoeg motivatie om dat tegen te gaan en is volgens mij de enige waar het mes in zou moeten.

Of we van Persie nou een l ul vinden, een ongemotiveerde egoistische kloo tzak of wat dan ook, hij is wel een van Nl's beste voetballers die je altijd kan gebruiken. Zelfde voor Sneijder, Robben en de Jong.

Vroeger had NL vaak hetzelfde probleem en werden kwalifikatierondes ternauwernood doorstaan. Ik vind de situatie wel slecht maar nog niet een drama gezien de omstandigheden. Tsjechie en Ijsland hebben een goede teamspirit maar verder niet echt een hoog niveau. Nu ze bovenaan staan zullen ze meer gemotiveerde teams tegenover zich krijgen die de boel dichthouden en dan wil ik nog wel eens zien wat ze preseteren met de spelers die ze hebben.

Vraag is ook, wie moet Hiddink vervangen en wat brengt die verandering teweeg. Spelers kunnen niet onder hem trainen dus heeft deze alleen een paar dagen motivationele invloed. Ik zie Verbeek of zelfs Frank de Boer dat niet zo een twee drie veranderen. Alle serieuse veranderingen zijn een proces en hebben dus niet een directe invloed.

15 oktober 2014 om 13:12

Ik denk dat 4-3-3 niet meer kan in deze tijd, tenzij je exceptionele goede buitenspelers hebt. Maar die zijn er in nederland niet. 4-3-3 is makkelijk te verdedigen. De spelers staan al op hun positie i.p.v.v dat ze er komen. Ik zou 4-5-1 spelen vlaar en de vrij van den wiel en pieters middenveld depay de jong strootman wijnaldum robben en voorin luc de jong misschien niet de beste spts, maar kan wel een bal bij zch houden,goed koppen en schet er soms nog weleens eentje in.

15 oktober 2014 om 15:08

Weet niet of het met de tijd te maken heeft maar met de spelers zeker en waarschijnlijk was het slimmer geweest van Hiddink eerst met ''louis systeem'' door te gaan alvorens terug te gaan naar 433 of op een ander systeem over te stappen. Het is duidelijk dat NL de spelers niet meer heeft voor 433 wat ook niet gek is gezien het niveau eredivisie en het aantal spelers in het buitenlad dat al andere systemen gewend zijn.

Ik zou gewoon weer 4-2-3-1 gaan spelen. Krul erin die houd penaltys tegen. 2 beste nederlandse centrale verdedigers erin. Urby erbij nog meest betrouwbare en beste linksback die we hebben. Strootman en Blind controlerend. En v Persie achter huntelaar met depay en Robben op de vleugels

Krul
vd Wiel
v Dijk
Vlaar
Urby
Strootman
Blind
Robben
v Persie
Depay
Huntelaar

Nederland heeft gewoon moeite om het spel te maken. Dat was tijdens het WK ook al zo, zie de wedstrijd tegen Costa Rica. Metsel je de verdediging dicht dan ben je een moeilijk te verslaan, want je hebt voorin mensen (nou ja, Robben in ieder geval), die altijd kansen creeeren.

Tegen Tsjechie en Ijsland kun je echter moeilijk met een 5-mans verdediging spelen want dan creeeer je niks omdat die ook niet heel aanvallend spelen.

De grote fout is dat we toch weer terug te lijken vallen op dat achterlijke 4-3-3 systeem. Dat leidt weer ouderwets tot van die wedstrijden dat Nederland de bal eindeloos rondspeelt, de tegenstander zich rotlacht en zelf in 2 passes voor onze keeper staat omdat 3 middenvelders het moeten opnemen tegen 5 of 6 van de tegenstander. . Laten we nu eens en voor altijd 4-3-3 vergeten...er nooit meer op terugkomen, begraven heel diep onder de grond. Het is een debiel systeem en bovendien hebben we er de verdedigers niet voor.

4-3-3 dus sowieso niet, 5-3-2 te verdedigend tegen zwakkere landen. Blijft eigenlijk het susyeem over dat ook het beste bij Oranje past en met veel succes gespeeld werd onder Van Marwijk: 4-2-3-1. 4 verdedigers, Strootman en De Jong / Clasie / Blind (afhankelijk van de tegenstander, als je het spel moet maken, moet je daar niet De Jong neerzetten), Depay en Robben op de flanken en RVP of Huntelaar in de spits.

15 oktober 2014 om 13:14

Ja dat is ongeveer mijn opsteling. Maar je kan v Persie ook eventueel achter Huntelaar zetten. En anders Affelay. Op linksback zou ik Emanuelson neerzetten. En misschien zelfs Buttner?

15 oktober 2014 om 13:19

Ja, dat zou kunnen, dan zou je bv RvP als middelste van die 3 zetten...is wellicht wel wat te aanvallend, Sneijder doet toch ook nog best veel verdedigend werk. Buttner als linksback zie ik ook wel zitten ja...meer power en snelheid.

15 oktober 2014 om 13:27

Ja misschien wel. Maar deze opstelling is sws tegen mindere tegenstanders. Tegen sterkere landen kun je eventueel Blind linksback zetten en de Jong naast Strootman.

15 oktober 2014 om 19:25

Helemaal met je eens pprins. De Vrij kan prima samen met Vlaar. V.d Wiel op rechts. Op links zou ik het even niet weten. Blind is daarvoor te traag. BMI te onzeker en Kongolo, wat ik een topper vind is meer een centrale verdediger. Wellicht Pieters. Voor de verdediging spelen met Strootman en Clasie. Dat brengt dynamiek, gif en veel meer voetbal dan Blind/de Jong. Op de flanken met Robben en Depay. Huntelaar in de spits en v.Persie erachter. Ook zie ik in Toornstra of Klaassen in de toekomst een plek verdienen op 10. O ja, Krul op doel. Net zo goed als Cillissen behalve als je een strafschop tegen krijgt, en dat komt nog wel eens voor.

ander systeem mensen. 4-3-3 is achterhaald. is zo makkelijk te verdedigen. de spelers staan al op hun positie. Ik zeg 4-5-1 met veel creativiteit en lopende mensen vanaf het middenveld. vlaar de vrij van den wiel pieters middenveld depay de jong strootman wijnaldum en robben. Voorin luc de jong die kan een bal vasthouden,kan goed kaatsen en koppen en scoort nog weleens en werkt erg hard.

15 oktober 2014 om 13:24

4-3-3 is lachwekkend. Jaren 70. Inderdaad extreem makkelijk te verdedigen. Dat eeuwige rondgetik. Intriest. Lens was makkelijk door 1 back te verdedigen (die daarnaast ook nog volop mee op kon komen), dus hadden de Ijslanders alle mogelijkheden voor een 3-dubbele dekking op Robben, alle ballen gaan toch eerst naar de zijkanten.

4-5-1 is mooi, 4-2-3-1 vind ik nog mooier, komt bijna op hetzelfde neer. Dan kun je je aanvallen beter varieren...de ene keer door het centrum, bal vasthouden en geven op inkomende middenvelders...de andere keer weer over de zijkanten. Bovendien ben je dan defensief veel minder kwetsbaar, omdat bij 4-3-3 je middenveld compleet wordt overlopen.

15 oktober 2014 om 13:30

Helemaal mee eens. Als wij allemaal inzien dat 4-2-3-1 het beste systeem is voor Nederland waarom zien de coaches dat niet dan?

15 oktober 2014 om 13:48

Van Gaal wel (nog iets verdedigender zelfs). Van Marwijk ook. Michels ook. Mannen met eigen mening en visie. Die dan ook resultaten haalden, alle goede resultaten van de laatste 30 jaar zijn gehaald in opstellingen met minimaal 4 middenvelders.

Ik denk dat Hiddink dacht dit wel ff te doen, en de stokoude journalisten en influentials als Derksen, Mulder, Cruijff te pleasen door hun geliefde 4-3-3 te gaan spelen...met alle gevolgen van dien.

15 oktober 2014 om 15:16

Ja ach, dat gaat om de taken die je meegeeft want 451 is ook 433 in principe. in 95-96 speelde van Gaal ook al 343 in de aanval wat in de verdediging 451 werd, maar waar het toch 433 werd genoemd. Een systeem op papier is dat niet op het veld. Het aanbod spelers en hun kwaliteiten moeten de invulling laten bepalen.

Krul
vd Wiel
Vlaar
Indi
Buttner
Affelay
de Jong
Strootman
Robben
van Persie
Huntelaar
15 oktober 2014 om 15:29

Klopt, in principe zouden spelers moeten aanvoelen wat en hoe de wedstrijd vereist, en maakt het eigenlijk niet uit met wat voor systeem je speelt. Maar juist daarin schiet de (al bij al toch nog vrij jonge) selectie tekort. Hoe dan ook gaat het er om dat je middenveld zo staat dat en de verdediging ontlast wordt en er nog wel aanvoer is naar de aanval. Je spelsysteem is slechts een handvat. Ik vind je opstelling mooi, zou alleen wel De Vrij nemen ipv Bmi.

Wat ik niet begrijp is waarom van Persie eigenlijk als spits wordt gezien. Bij Arsenal toentertijd is hij tot spits gepromoveerd na het vertrek van Henry. Dit werd door Wenger gedaan omdat van Persie op dat moment gewoon veruit zijn beste aanvaller was. Niet voor niets heeft van Persie zijn beste wedstrijd voor Nederland in een 3-5-2 gespeeld. Van Gaal ziet dit dus goed want ook nu bij United komt van Persie vaker op de rechterflank uit door de komst van Falcao en het opstellen van Rooney.

Cillissen
vd Wiel
De Vrij
Vlaar
Blind
De Jong
Klaassen
Strootman
Van Persie
Huntelaar
Robben
15 oktober 2014 om 15:30

Van Persie is wel een paar keer op rechts gezet....toen ging meneer de boel sabboteren. Vind hem ook niet een spits pur sang...zou hem achter de spits zetten.

dit zou ik eens proberen

Krul
Van Rijn
Douclas
Vlaar
Butner
Strootman
Blind
Affelay
Van Persie
Hunterlaar
Robben

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren