Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kranten halen hard uit: ‘Oranje verdedigt als baby’s’

Laatste update:

De verrassende 2-0 zege van IJsland op het Nederlands elftal wordt door alle Nederlandse ochtendkranten omschreven als ‘een beschamende uitslag’. 'Afstotelijk Oranje gaat af in IJsland', kopt de Volkskrant. De Telegraaf spreekt over een 'historische nederlaag'. Ook het Algemeen Dagblad spaart bondscoach Guus Hiddink niet: ‘Crisis bij Oranje’.

/

“Inspiratieloos en kwetsbaar oogt de Achterhoeker, zowel in zijn presentatie als in zijn coaching, alsof het heilige vuur stilaan gedoofd is in zijn lijf en leden”, claimt de scribent. Oranje wordt evenmin ontzien in de berichtgeving van het Algemeen Dagblad. Hangende schouders, blikken van ergernis, wanhopige armgebaren en wankele benen' bij de spelers illustreerden volgens het dagblad de 'totale onmacht' van de ploeg van Hiddink.

De Volkskrant noemt de derde nederlaag van Hiddink in pas vier wedstrijden zelfs ‘een afgang’. “De tweede episode met Guus Hiddink als bondscoach dreigt uit te draaien op een faliekante mislukking. Wat een treurnis, wat een afstotelijk, machteloos spel.” Volgens het dagblad moet overal worden gezocht naar de oorzaak van de ellende. “Systeem, spelers, bondscoach”, somt het dagblad op. “Alles verdient een grondige beschouwing.”

“Noem het een blamage. Noem het een van de grootste afgangen voor het Nederlands voetbal in decennia, of noem het gewoon de nieuwe realiteit in een veranderende wereld”, concludeert de Volkskrant. “Het heeft niets te maken met twee centrale verdedigers, of drie, het recept van het WK. Het heeft te maken met verdedigen als baby's.” Trouw noemt het een blamage voor de ‘ontmaskerde nummer drie van het recente WK’. De Telegraaf vraagt zich in de sportkatern af: "Wat nu met Oranje, Guus?"

Guus Hiddink moet opstappen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoe goed was Ron Vläar dus tijdens het WK

14 oktober 2014 om 08:08

Klopt... maar een Bmi, De Vrij en ook Veltman hebben gewoon helemaal niets te zoeken op dit niveau... maar gelukkig voor velen hier is de Nederlandse competitie superieur aan de Schotse is daarom een basisplaats voor van Dijk ook niet gerechtvaardigd...ook al was van Dijk in zijn laatste seizoen bij Groningen al beter dan welk alternatief dan ook in Nederland.... blijven pitten snurkers.

14 oktober 2014 om 08:22

Het was gister niet alleen de vrij en BMI. Vd wiel is bij beide goals tot twee keer toe schuldig dat die bal niet weg wordt gewerkt omdat hij ingrijpt als een meisje.
Blind werd keer op keer overlopen en deed nog een duit in t zakje door uit te glijden op cruciale momenten.
Ja als je dan 4 van dit soort jongens op een rijtje hebt staan, met daarvoor een Sneijder die niks meer brengt dan wordt het tegen elke tegenstander een lastig verhaal

14 oktober 2014 om 08:22

Maar als van dijk dan zo goed is waarom selecteren twee, toch wel als topcoach aangemerkte, bondscoaches hem niet?

14 oktober 2014 om 08:32

Omdat iedereen zegt dat van Dijk goed is maar de laatste 2 jaar dat die bij Celtic zit hem waarschijnlijk 2x in actie hebben gezien. Ajax-Celtic en Celtic-Ajax..

Doe mij maar Vlaar en Douglas!

14 oktober 2014 om 08:41

Douglas wel eens zien spelen? en dan bedoel ik niet die wedstrijd tegen PSV paar weken terug..

14 oktober 2014 om 09:07

ach joh het ging al slecht zonder van der Wiel deze jongen speelt de sterren van de hemel bij PSG du som hem weer de schuld te geven is wel heel makkelijk. de Vrij en BMI moeten eruit. Vlaar en van Dijk erin 2 sterke verdedigers die hun duels winnen. blind / Pieters of Willems op links. Blind mag van mij ook tijdelijk op het middenveld speelt tenminste naar voren. denk dat 4-4-2 niet slecht zou zijn voor Oranje

14 oktober 2014 om 09:12

Yep, hij doet het geweldig daar. Is de man achterin bij Dynamo. Hij is zelfs beter dan die Samba die toch aardig kan verdedigen. Met Beton en Douglas komt er geen muisje doorheen. Veel beter dan die twee die er nu staan.

14 oktober 2014 om 10:03

Volgens mij wordt jij betaald door Van Dijk. Kap nou eens, ik heb je al 50 keer voorbij zien komen met je Van Dijk. Dan nog liever Douglas of Rekik. Donny van Bakel, die doet het goed in de Vietnamese competitie, laten we die oproepen. Er is veel mis momenteel, maar Van Dijk is niet de oplossing. Als hij zo goed is, speelt ie volgend jaar wel hoger en is hij zich daar bewijst komt Oranje vanzelf in beeld.

14 oktober 2014 om 10:15

Ja want jij heb Douglas wel elke week zien spelen de laatste tijd? Vond het bij Twente een aardige verdediger, niet meer dan dat.. En daarbij is het een "nederlander" omdat hij toevallig een paar jaar voor een Nederlandse club heeft gespeeld.. Nee, dan nog liever Jan Are van der Heijden, iemand met echt Nederlands Bloed..

En wat Van Dijk betreft, de laatste 2 jaar zie ik hem inderdaad niet veel meer spelen, maar ik lees wel dat de Schotten lyrisch over hem zijn, en de geruchten gaan dat de Engelse (sub)top achter hem aan zit.. Dan zal die het vast wel redelijk doen daar, toch? Plus, hij straalt echt duizend keer meer iets uit dan dat zielige koppie van de Vrij..

BMI nog even vervangen en Vlaar daar neerzetten als die fit is, en het is al een stuk beter, blind ook weghalen want functioneert niet meer op linksback, en tis al een stuk beter

14 oktober 2014 om 13:13

Wanneer heeft de vrij zich bewezen. BMI en de vrij kunnen verdedigen wanneer Ron Vlaar het vuile werk opknapt en wanneer ze met 5 man staan te verdedigen.

Als de vrij en BMI verdedigers zijn, dan heeft Nederland geen verdedigers!!!

14 oktober 2014 om 17:31

@ Martinus69,

Waarom haal je Veltman er bij? Die speelde niet dus kraak hem niet af. Hij hoort wel te spelen en dan zie je dat hij fysiek zijn mannetje staat.

14 oktober 2014 om 09:37

Wat zeurt iedereen nu? Oranje staat 3e dus op een kealificatieplaats. Ze hebben op het WK aangetoond dat ze nu een resultaat ploeg zijn en geen spektakel. Doel is heilig en als het met de minste moeite kan dan liever op die manier.


(Cynisme)

14 oktober 2014 om 14:19

Alleen de beste nr 3 van alle poules gaat rechtstreeks door. En ze zijn nu niet bepaald de beste nr 3....

14 oktober 2014 om 10:43

Hoe groot was de invloed van Van Gaal?

Ik ben best benieuwd naar Cruijf's mening nu.
Deze seniele? geniale man, haalde keihard uit naar van gaal. Over het defensenive 5--3-2 van oranje...
ben beniewwd nu we 4-3-3 spelen volgens de hollandse school of het wel goed is...
uiteindelijk draait het om het systemmt toch cryijff???
en niet om het rsultaat...
graag Cruijff aan het word over 4-3-3.............

14 oktober 2014 om 08:07

Wat zit je nou slap te zeuren? Dit heeft helemaal niks met 4-3-3 te maken.

14 oktober 2014 om 08:13

Dat denk ik van , iedereen zit dat de verdediging van Nederland een groot drama is . Dus gewoon weer naar de 532 dan komt alles goed .

14 oktober 2014 om 08:16

Criuijf vond resultaat niet belangrijk
nederland most 4-3-3 spelen en dominant

We speelden best dominant gister ( veel balbezit)
allen verloren we...

Nu dus benieuw naar Cruijff's mening

14 oktober 2014 om 08:20

Wat een gelul om cruijff hierbij te betrekken. Alsof hij laaiend enthousiast werd van Hiddink.

14 oktober 2014 om 08:25

Dominant op de middenlijn ja. Tot er druk gezet werd door IJsland. De Vrij, BMI, Lens allemaal Nederlands elftal onwaardige spelers. Guus krijgt het ook niet aan de praat. Dramatisch tempo, een pass over 10 meter is nog te moeilijk. Onbegrijpelijk dat van Dijk geen kans krijgt....

14 oktober 2014 om 09:22

Onzin Sterling. We moeten hopen op bevliegingen van Robben. Kom op man dit oranje is pure middelmaat. Kijk hoe men ging janken om kjh. Hij heeft niks, maar dan ook niks laten zien gisteren op balverlies na. Robben is onze enige topper. De rest is gewoon een ex topper of niet eens van oranje niveau. Wen er maar aan!

14 oktober 2014 om 09:46

Lens was tijdens de WK-kwalificatie een belangrijke speler. Hij kan het wel maar heeft niet meer de vorm van toen.

14 oktober 2014 om 10:00

Ik verwacht dat hij zal zeggen dat er een idee ontbreekt bij dit elftal. Geen balbezit om te scoren, maar om het balbezit is het.

14 oktober 2014 om 08:17

Frank de boer zou uiteraard zeggen "ze hebben wel de wedstrijd gedomineerd!" haha

kan we wat gaan zeggen over het systeem... moet zeggen op zich niets mis mee, met het 4-3-3 systeem alleen het wordt gewoon al jaren dramatisch uitgevoerd!!! altijd maar dat slappe getik, zonder dat er echte kansen worden gemaakt en dan countertje/corner tegenstander en hop achterstaan. en dan liepen er mensen te zeuren dat ze het 5-3-2 (reactie voetbal) systeem saai vonden!! nou hoe ze 4-3-3 spelen is 100000 keer zo saai!!! noujah of het nou 5-3-2 of 4-3-3 is, het is gewoon wat ze er meer doen, laat ik het zo zeggen. Denk dat het op het wk meer lag het het reactie voetbal, daarin is dit nederlands elftal gewoon beter, vlaar erbij die alles dichthoud achterin. en dan de snelheid van robben en andere spelers, die allemaal snel naar voren gaan en 9/10 keer heel gevaarlijk zijn met een goede kans of goal. Daar zit tenminste nog spanning in! en jaaa nu wordt het hem!

14 oktober 2014 om 09:30

Juist, dit heft alles met het system te maken. Cruijf's ongelijk wordt hiemee aangetoond. Van Marwjk snapte heel goed dat je twee defensieve middenvelders nodig hebt omdat Nederland niet kan verdedigen. En van Gaal snapte heel goed dat je dit ook met 5 verdedigers kunt oplossen. Beide coaches tonen hiermee aan veel en veel beter te zijn dan Cruijf en Hiddink, wat een waardeloze coaches! Maximaal 4 echte aanvallers en offensieve backs, meer kan gewoon niet. Hiddink zet de poppetjes neer, Hiddink heft dan ook zwaar gefaald en niemand anders.

Krul
vd Wiel
Vlaar
van Dijk
Pieters
de Jong
Sneijder
Blind
Robben
Persie
Huntelaar
14 oktober 2014 om 10:09

4-3-3 is het domste systeem dat er is. Leuk in de jaren 70, nu een lacherdje. Krijg je weer dat irritante eeuwige rondgetik zonder enig gevaar, terwijl de tegenstander in 2 passes voor de keeper staat. Nu vind ik dat je tegen landen als Tsjechie en Ijsland ook weer niet ultra-defensief moet spelen met 5-3-2....in ieder geval alles behalve 4-3-3...dat kan zijn 4-4-2, 4-2-3-1, 4-5-1...whatever.

14 oktober 2014 om 10:16

Cruijff was al geen voorstandet van Hiddink..... meen dat Cruijff al herhaaldelijk heeft gezegd, dat het tijd is voor de nieuwe generatie trainers om het stokje over te nemen. Dit heeft niets met het systeem te maken. Denk eerder dat het probleem zit in het feit dat Hiddink de tactische invulling voornamelijk aan de spelers overlaat. Dat kon in 1998 maar deze spelers zijn daar verre van rijp voor. Je ziet dat ze geen idee hebben wat te doen.....

14 oktober 2014 om 12:20

Dit heeft helemaal niets met systeem te maken, maar met bezieling.

Typisch Nederland weer. Altijd zwart/wit, geen grijs, geen nuances. Manisch-depressieve beoordeling in alles.

Als je wint, dan is het overdreven euforisch goed en is men blind voor wat er niet goed was.
Als je verliest, dan is het overdreven melancholisch slecht. En ook dan is men blind voor de dingen die wel goed zijn.

Gewoon eens aanvaarden dat Ijsland ook wél een goed team had, daar durven ze niet aan denken.

14 oktober 2014 om 08:10

Ten eerste is dat helemaal niet zo gek wat de kranten zeggen aangezien het pure marketing is, daarbij verlies je niet 3 van de 4 wedstrijden na een 3de plek op het wk. Dat komt echt niet omdat ijsland nou zo goed was.

14 oktober 2014 om 08:54

Flatsh,

Kijk dat bedoel ik nu.

Misschien hecht u te veel waarde aan die 3de plek op het Wk?

Er zijn voor te beginnen maar 5 wedstrijden nodig om een halve finale te halen. En ook met wat meeval kan je daar dus geraken. Is hier al tig keer gezegd.

En had Nederland meeval? Absoluut.

Als Robben niet op het juiste moment begon te schoonspringen of wanneer je een penaltyreeks niet wint, dan ben je vroeger thuis. Als je dan in de kleine finale tegen een murw geslagen Brazilië mag spelen - ze hadden net de pandoering van hun leven gekregen van Duitsland - en wanneer die zonder hun ster mocht aantreden, dan kan je daar al eens van winnen. Big deal hoor. Echt.

Ook het spel zélf was daar al niet goed. De problemen die je vandaag ziet, die waren daar ook al aanwezig, maar het resultaat verblindde alles: geen snelheid, geen creativiteit, stereotiepe aanval, opbouw van achteruit die niet goed was, te veel knullig uitgevoerde tiki-taka (statisch, te veel breed en terug leggen, ipv dominant naar voor te gaan), etc...

Relativeer nu toch eens die 3de plek. Die heeft Nederland niet behaald met oppermachtig dominant totaalvoetbal waarbij de tegenstanders aan mootjes werden gespeeld. Op de wedstrijd tegen Spanje na dan.

En dan kom je terug thuis en mag je uit spelen tegen niet onaardige tegenstanders: Tsjechië, Italië en Ijsland.

Kijk eens wie er bij Tsjechië speelt. Daar zitten echt een hoop leuke voetballers tussen. In doel staat bv. één van de beste keepers ter wereld.

Italië is altijd sterk, ook al gaan ze eens vroeg naar huis op een WK of EK. Kijk eens naar die selectie. Daar zit geen enkele vent tussen, die haalbaar is voor de Eredivisie. Dat zijn nog steeds allemaal halve en hele wereldsterren.

En Ijsland heeft toevallig tegenwoordig een sterk team. Die jongens speelden recent bij de jeugd en gooide internationaal zeer hoge ogen. Het is grotendeels die goede generatie die jullie gisteren op jullie bord kregen.

En ja, dan kan het echt wel gebeuren, dat je tegen sterke tegenstanders op verplaatsing verliest.

Nederland is niet zo goed als het WK liet uitschijnen en de tegenstanders die jullie recent hebben gehad zijn niet zo slecht als jullie zelf wel veronderstellen.

Maar tegelijk is Nederland niet zo slecht als wat jullie en de media er vandaag van maken.

Gewoon eens alles relativeren, wel goed analyseren wat er fout ging en hard werken om die fouten niet meer te maken.

Deze generatie van Nederland is niet zo goed, maar dat kan nog wel komen. De meeste zijn net naar betere competities vertrokken en sommige moeten dit nog doen. Geef die jongens een jaar of 2 a 3 en ze dartelen als veulens rond.

Hey, de Belgen schipperden in 2012 nog tussen de 20ste en 40ste plek op de Fifa ranking. Bijna alle spelers van de Rode Duivels zitten nu al minstens 2 jaar in een betere competitie en dat heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen.

Dat zal Nederland ook wel overkomen. Het kind met badwater zeker niet weggooien en aanvaarden dat er cycli in het voetbal zijn.

14 oktober 2014 om 09:16

http://www.youtube.com/watch?v=DMUwgSQZ-Nw

14 oktober 2014 om 09:40

i keep it real,

Hey bedankt, leuke video, ik heb hem helemaal uit gezien. Blijft toch een boeiende vent, der Louis.

Maar Guus en de bondscoaches van de andere teams werken vandaag de dag helemaal niet zo veel anders hoor. Uiteraard hebben ze allemaal hun visie en liggen de accenten hier en daar anders, maar allemaal omringen ze zich bv. met experts en specialisten.

14 oktober 2014 om 10:59

@iedereen komt

Wat mij betreft leg je precies de vinger op de zere plek in je analyse.
Ik ben het werkelijk helemaal eens met je verhaal.

Een vraag aan jou.
Gaat Hiddink dit op de rails krijgen denk je want persoonlijk lijkt me dit een uitermate geschikte klus voor Ronald Koeman en dan heeft de Knvb zichzelf toch wel behoorlijk in de vingers gesneden.

Wat denk jij?

14 oktober 2014 om 08:23

Ijsland op zich was niet zo heel goed. Ze lieten alleen zien waar de zwakte van dit oranje ligt. Zo durfden ze met drie man op Robben te spelen en wist Oranje hier niet van te profiteren via Lens, Sneijder, Huntelaar, Van Persie of Afellay. Schijnbaar zijn die andere spelers zo slecht in vorm of zo slecht op elkaar ingespeeld dat ze niet door een dergelijke muur kunnen breken. Dat naast de uitermate kinderachtige en soms zelfs wat luie verdediging brengt ons elke wedstrijd weer in de problemen.

14 oktober 2014 om 09:35

Richox,

Ze waren niet goed, maar wisten donders goed wat de zwakheden van Nederland waren en speelden er op in.

Nu, dan ben je dus goed.

14 oktober 2014 om 09:52

ze wisten idd goed waar de zwakheden lagen.
Ik denk niet dat je dan gelijk goed ben, maar je doet het wel goed. heel goed zelfs.

Maar met name door de manier waarop Ijsland speelde, vol passie en met een enorme inzet, hebben ze terecht gewonnen imo.
Daar kunnen onze oranje mannen wat van leren.

14 oktober 2014 om 10:00

Koenio81,

Die hebben echt wel een goed team. Geen wereldteam, maar gewoon zonder meer goed. Het is zo'n team dat thuis van quasi iedereen kan winnen.

Ze staan gewoon toevallig wat verder dan dit Nederland, maar ik ga er vanuit dat Nederland dat niveau wel kan oppikken en bijhalen. Geduld is een mooie deugd.

14 oktober 2014 om 08:24

Er heeft gewoon geen enkele Nederlander naar de vorige wedstrijden van Ijsland gekeken. Die waren echt wel goed. Bovendien misten ze maar net het WK, verloren in de play-offs van Kroatië na 0-0 en 2-0. Als je Ijsland dan opzelfde niveau verwacht als San Marino, krijg je dus dit.

14 oktober 2014 om 08:54

De meeste Nederlanders zijn met hun hoofd in de wolken gaan lopen. Door de 3e plaats op het WK denken ze dat ze iedereen aankunnen. Als Kazachstan de bus voor de goal zet zitten we te klagen dat het moeilijk voetballen is tegen dat soort rot landen. Nu schreeuwen ze dat wijzelf de bus maar weer neer moeten zetten, en dat tegen Ijsland en Tsjechië.
De tactiek van Oranje werk ook gewoon tegen oranje door voetbaldwergen..

14 oktober 2014 om 09:11

Tja, zo lust ik er nog een paar. Je zegt dat er eigenlijk niks aan de hand is. Dan heb je waarschijnlijk niet meegekregen dat de bewierookte voorhoedespelers van NL helemaal geen enkele kans hebben gecreëerd, dat de middenvelders (De Jong voorop) alleen maar breed en terug spelen, dat de coaches aan de zijlijn totaal niks uitstralen, dat de bondscoach na afloop het gewoon niet meer wist (hij weet echt de oplossing niet), brabbelde iets over "ja daar moeten ook even naar kijken". Stuitend, maar jij zegt; laat maar lopen, het komt vanzelf weer goed. Oei.

14 oktober 2014 om 09:38

Wim Drenthe,

Vanzelf komt het nooit goed. Maar je moet wel geduld hebben.

Waar denk je dat een goede speler nog beter kan worden? In de Eredivise, grotendeels tegens zwakke tegenstanders? Of in de PL, Bundesliga of PD waren ze quasi elke week wel tegen een club spelen die minstens even goed en dikwijls beter is dan de top van de Eredivisie?

14 oktober 2014 om 10:23

We praten elkaar allemaal na. De Eredivsie is een kwalitatief lagere competitie, dus de spelers hebben minder weerstand, dus ....... Volgens mij waren gisteren De Jong en Sneijder de zwakste schakels. Gelouterde spelers die voorop zouden moeten (en ook kunnen) gaan in de strijd. Niet gezien. Clasie voor De Jong zou al een verademing zijn geweest; Clasie is sneller en denkt veel meer vooruit en kan als geen ander de bal een linie verder spelen. We moeten eens af van dat doemdenken over de Eredivisie.

Daarnaast gaat het niet alleen om de namen, maar ook om de lethargische houding van de coaches. Ze hangen een beetje in het stoeltje ogenschijnlijk met het idee dat ze er ook niks aan kunnen doen. Hoe wil je je ploeg nou enthousiast laten spelen, als je er zelf zo bij zit. Dat gaat nooit werken.

14 oktober 2014 om 10:50

Wim Drenthe,

Ik heb niet de volledige wedstrijd gezien, wel een uitgebreide samenvatting, maar ik geloof u zo ook wel dat De Jong en Sneijder minder waren.

Maar dat kan ook gewoon toeval zijn. Bovendien speelt Sneijder ook niet in een écht betere competitie. En Nigel is best een goede speler, maar niet de drager van het elftal.

Ik heb nog niet veel volledige wedstrijden van Clasie gezien, de recentste was die tegen Standard. In die wedstrijd vond ik hem en M'poku de enige die af en toe wat klasse lieten zien. De rest, mja, triestig eh...

Maar laat zo'n Clasie nu eens 2 jaar rijpen in de PL of zo, dan heb je echt wel een veel en veel betere Clasie.

Dat zie ik met 'onze' jongens ook. Kompany, Courtois en de anderen waren hier in België of Nederland ook al best goed, zeker in vergelijking met het niveau van de rest van de competitie. Maar die gastjes zijn echt fenomenaal gegroeid in die paar jaar buitenland.

Als ik naar een wedstrijd in de PL, PD of Bundesliga kijk, zelfs ééntje tussen 2 middenmoters en schakel daarna over naar de Belgische of Nederlandse competitie, dan kijk ik precies naar voetbal van een andere planeet. En niet in de positieve zin. Bij ons gaat het allemaal zo traag, te veel passes komen niet aan, er wordt knullig verdedigd, fysiek zijn de heren een beetje moe na 60 minuten, etc etc

Allez, Mitrovic bij Anderlecht, dé topspits liet onlangs zijn torso zien. Ik ben 45 jaar en way beter afgetraind dan die zeer jonge professionele atleet. Dat kan gewoon niet. Maar da's wel 'ons' niveau.

En daar begint het mee. Als je dag-in, dag-uit samen traint met mindere spelers en week na week speelt tegen mindere spelers, dan is je progressieruimte ook niet zo groot.

In het buitenland moeten ze niet één tandje bijsteken, maar 2, om gewoon nog maar het niveau te kunnen volgen. En daar worden ze echt wel beter van dan ze ooit waren.

Onze competities zijn echt achteruit aan het boeren.

Je kan dat ook meer objectief bekijken: Nederland en België zijn aan het zakken op de Uefa Country Coëfficiënt listing, de afstand met de top is groter aan het worden en 'mindere' landen zijn ons aan het bijhalen. Die listing is best een goede barometer. Ze gaat over een periode van 5 jaar en omvat diverse clubs van een land.

14 oktober 2014 om 09:45

Iedereen komt
Dit is inderdaad typisch Nederlands. Wij hebben een harde topsport mentaliteit. Zilver is niet genoeg, alleen goud telt.

Dit zorgt er wel voor dat ons landje, in verhouding, het met veel sporten leuk doet.

14 oktober 2014 om 09:53

Kingb,

Zeker, maar dat kan ook fatalistisch werken. Als je onredelijke, onrealistische doelen en verwachtingen hebt, dan verkramp je en ga je net minder goed presteren dan mogelijk is.

In Vlaanderen gebruiken ze wel eens de spreuk:

Je kan van een boerenpaard geen koerspaard maken.

14 oktober 2014 om 10:30

De kranten komen iedere keer weer met overdreven stellingen. "noem het een van de grootste afgangen voor het Nederlands voetbal in decennia." Als het thuis tegen San Marino was, zou je dit kunnen stellen, maar uit tegen Ijsland is nou eenmaal geen spelletje dat je even wint. Ijsland heeft net zo goed een aantal spelers dat op niveau voetbalt. Nederland is gisteren gewoon afgetroefd door slim spel en wij hebben hun in de kaart gespeeld..

Dit is gewoon meer het niveau van het Nederlands elftal. Dat dacht iedereen voor het WK al, maar door uitblinkende robben en vlaar, en gouden wissels werd het een mooi Wk.

Maar nu zijn we weer terug van de roze wolk, terug op aarde!

14 oktober 2014 om 08:09

En door een ander spelend systeem uiteraard.

Nu spelen wij dominerend in 4-3-3. Bij balverlies moet je keihard schakelen om de bal terug te veroveren. Doe je dat niet, zoals gister, en heb je te maken met een ploeg die tot het bot gemotiveerd is wordt het moeilijk. Al helemaal als je goals tegen krijgt uit een penalty en Corner.

Het WK daarintegen, waren wij de ploeg die inzakten. Lieten we alle ploegen voetballen, we bouwden een muur en kwamen er keihard uit met Depay/robben en Van Persie. Elke speler steeg naar een top niveau.

Wij kunnen niet dominant spelen.. Bijna geen enkel land meer.

14 oktober 2014 om 10:36

mrjh

Wat een onzin dat dit ons niveau is... Die gasten van gisteravond spelen in de Noorse middenmoot en hier een daar wat uitschieters, die niet verder rijken dan Ajax of Sociedad.

Onze spelers zitten bij Bayern, Manchester, Schalke, Paris, Porto, Ajax en Psv... Sterker nog, ze spelen allemaal Europees voetbal.

Het probleem zit hem in de mentaliteit... zo wordt er tegenwoordig door de Knvb opgeleid, met die onzinnige opleidingsboekjes... en ondertussen worden Gert Jan Verbeek en Huub Stevens overal weggeschopt, omdat die verwende snotapen het niet meer aankunnen als ze wat meer moeten werken. Waarom kan Ajax tegen Paris wel voetballen en tegen Heracles niet? Puur instelling/mentaliteit.

Ik train zelf ook een junioren-elftal op een leuk niveau... en het gaat mij maar om 1 ding... winnen! Daar worden voetballers beter van... en niet of ze een positiespel tot in den treuren 11 tegen 11 goed kunnen uitvoeren.

Vanaf volgende interland moeten er een paar koppen gaan rollen.

Allereerst moet Robben de nieuwe captain worden.
Daarnast moet Rvp gewisseld worden. Naast Rvp moet ook die nietsnut van een Lens er uit gehaald worden.

Een keeperswissel zou ook niet verkeerd zijn, want die Cillessen kan "penalty" niet eens spellen..

Onze cultheld Indi mag er nu ook wel eens uit, maakt fout na fout na fout.

Als Hiddink nu niet in gaat grijpen, kunnen we m beter meteen de laan uitsturen, want zelfs als we het Ek halen, zullen we daar wel genadeloos afgemaakt worden.

Krul
vd Wiel
de Vrij
Vlaar
Blind
de Jong
Strootman
Robben
Sneijder
Afellay
Huntelaar
14 oktober 2014 om 08:31

We hebben in 2012 gezien hoe het kan lopen op een EK na een goed WK met Nederland, dus hopelijk is daarvan geleerd. Jammer dat Pieters geblesseerd is geraakt, tegen Kazachatan had ik hem linksback willen zien en van Dijk naast de Vrij. Lijkt me toch dat die twee het niet minder zullen doen dan Indi en Blind. Voor die laatste is gewoon geen plek in het team. Als linksback komt hij tekort en op het middenveld staat de Jong op zijn plek, hopelijk snel met Strootman hem.

14 oktober 2014 om 08:56

als je nou eens begint met niet zulke kansloze strafschoppen weg te geven.
Cilessen is de beste keeper die we hebben, alleen met strafschoppen is hij waardeloos.

Normaal gesproken zou nederland in deze poule maximaal 1 strafschop tegen krijgen.
Nou die tegen goal kun je dan wel hebben. Dat compenseert hij makkelijk met de rest.

14 oktober 2014 om 09:41

Cilessen is de keeper met het meeste potentie, ik vind krul van hetzelfde niveau op dit moment. Je kan het proberen.
Maar inderdaad, wat een enorme kansloze penalty weer van de vrij. Opzich mogen penaltys ook raak zijn, maar ik erger me (en blijkbaar niet alleen als ik hierboven lees) aan de houding van Cilessen, o weer een penalty, oke, dus een doelpunt tegen. Lijkt alsof hij hoopt dat de bal tegen hem aangeschoten gaat worden ipv dat hij de bal uit de goal slaat

14 oktober 2014 om 09:42

ik was nu eigenlijk blij dat hij niet al in een hoek lag terwijl de schutter nog met de aanloop moest beginnen.
Hij deed het nu in ieder geval anders dan normaal.
T leek idd nog nergens op, maar k kreeg bijna het idee dat hij tenminste wat probeerde

14 oktober 2014 om 10:08

Sneijder & Huntelaar, dat wordt smullen!
Mijn god, wat een dramatische opstelling.

Laten we allereerst beginnen met het volgende aspect: diepgang; hoe zie je dit voor je? Wat moet Huntelaar op zijn eilandje in godsnaam gaan doen, punniken?

Gaan we daarna verder kijken naar: Concentratie, wendbaarheid en snelheid achterin.
Doen we daarna ook nog enkele creatieve elementen.

14 oktober 2014 om 11:10

Dan kom eens met een goed alternatief want die opstelling is zo gek nog niet hoor.
Je moet alleen Robben en Affelay/ Depay omdraaien want er moeten voorzetten komen van de flanken. Als coach heb je het recht om te eisen dat er voorzetten komen van de zijkant en niet alleen maar gaan voor de individuele acties naar binnen.

Niveau was gewwon niet om aan te zien. De start was al een drama, de snelheid van de gemiddelde ffjes is nog hoger denk ik.. balverlies bij aaname, wat ik onbegrijpelijk vind. ALs prof moet je toch altijd een bal kunnen aannemen. En de methode van Hiddink is gewoon niks waard. Want als de spelers niet zelf inzien hoe ze de taktiek tijdens het spel moeten aanpassen moet je als coach toch even ingrijpen ipv als een natte krant op de bank blijven zitten.

We verdedigen inderdaad zwak, net als dat het middenveld slecht is en de aanval voorspelbaar. Ik zie maar een uitweg, Hiddink de zak geven en hopen dat van Marwijk het wilt overnemen.

Douglas, lalalala ! De man die we missen, snelheid, groot, goede inspeelpass. oftewel imponerend.

Het overkomt Guus helaas bij al zijn klussen de laatste jaren, hij heeft het niet meer ben ik bang.

14 oktober 2014 om 08:11

Defensief spelen met Guus, ja dat kan: Zuid Korea in 2001, Australië in 2005, Chelsea in 2009, Turkije in 2010 en nu dominant met Nederland? Voetbal is veranderd..

14 oktober 2014 om 10:42

Kinge

Hou maar op over Zuid-Korea... dat is het meest corrupte toernooi wat ooit heeft plaatsgevonden en dat zou per direct van de CV van Guus verwijderd moeten worden.

In de poule-fase kreeg Portugal 2x rood..

In de achtste Totti Rood voor een schwalbe wat een zuivere pingel was.. Tomassi werd buitenspel afgevlagd wat in geen 100 jaar op buitenspel leek. Alle overtredingen in die wedstrijd waren discussies waard.

Spanje maakte 2 zuivere goals... 1 van Morientes waarbij de bal niet over de achterlijn was, maar wel werd gevlagd. Penalty's en Korea ging door.

Op Youtube circuleert een video van 11 minuten !!! met alle bijzondere beslissingen.

14 oktober 2014 om 10:54

Dan heeft hij nog minder gepresteerd dan dat zijn CV voordoet. Wat moeten we met deze volgevereten kwibus?

Waarheid is dat Guus een hele mooie periode heeft gehad, maar dat het nu toch echt voorbij is. Misschien heeft hij de energie er niet meer voor, maar hij wekt niet de indruk echt sturing te geven aan deze groep. Dan gooit hij de basis die van gaal heeft gelegd nog eens overboord. En uiteindelijk lijkt het wel amateurvoetbal wat we spelen. Ballen de 16 in blijven pompen op hoop van zege. En altijd maar die simpele balletjes terug of breed. Het speltempo ligt ook Veels te laag.

EK 2016 in Frankrijk. Dichtbij, complete steden kunnen we Oranje maken. We hebben er nu al zo zin in, net als in Polen toen, Oostenrijk-Zwitserland daarvoor.. Totale gekte. Het WK in Brazilië was ons te ver, maar Frankrijk hebben we al grote plannen.. En denk dat er veel gaan volgen.. Grote optochten na de wedstrijden, liters bier en veel vreugde

Asjeblieft Nederland, gooi me vakantie niet in de prullenbak. En plaats je voor dit EK.

14 oktober 2014 om 08:11

Helemaal nu er 8landen meer mee mogen doen, maar ik moet het nog maar zien...

14 oktober 2014 om 08:18

Bij de eerste volgende thuiswedstrijd moet de Harde Kern van Feyenoord-Ajax-PSV-Den Haag - Eagles en Cambuur samenkomen. Zoals ze wel vaker samenspannen in Europese kampioenschappen

Zij moeten er voor zorgen dat er een 'turkse' sfeer ontstaat in de Arena (mits het daar is). Een hel moet er gecreëerd worden, ik wil geen klapvee-wave volk of dagjes mensen zien. Ik wil supporters zien die al minimaal 10 jaar ergens een seizoenkaart hebben. 75% van de tijd moet er gestaan en gezongen worden. Het liedje "Ho-land klap klap klap" wil ik niet horen.

De spelers moeten weten wat er op het spel staat! Een klote zomer van 2016 of een top zomer.

14 oktober 2014 om 11:14

Leuke gedachte gozer.
Die spelers zouden niet weten wat hun overkomt.

Kon dit maar.

Ongelofelijk..... al tijden presteren BMI en De Vrij op een niveau wat nergens op lijkt en nu worden ze pas wakker..... 18 maanden geleden had van Dijk al de vaste CV moeten zijn in het Nederlands elftal maar helaas kijken velen niet verder dan hun beperkte neus lang is in het Westen.... en maar volhouden blijven volhouden dat Celtic en de Schotse competitie voorstelt.....nee hier zitten we op niveau.... Lekker blijven slapen allemaal... welterusten

14 oktober 2014 om 10:44

"nee hier zitten we op niveau" ons centraal duo speelt in Portugal en Italië, verdedigend de beste competities uit europa. Ik heb je nu al meerdere keren zien zeggen dat het verschil tussen Nederland en Schotland niets voorstelt en dat daarom Van Dijk moet worden opgeroepen maar dat slaat dus daadwerkelijk he-le-maal nergens op.

Bovendien is Van Dijk gewoon matig, in de CL helemaal weg gespeeld op 1 goede wedstrijd vorig seizoen na. Maar hoe deed Celtic het dit jaar ook alweer?

Ook ligt Schotland ook in het Westen dus, kijk jij wel verder dan je "beperkte neus" lang is? De enige centrum verdediger die wij zouden kunnen oproepen die niet in het Westen speelt is Douglas. Die niet eens alles speelt...

Samengevat, Martinus jij zou Martinus niet zijn als je iets zou zeggen wat ergens op slaat. We weten allemaal dat je graag in je Groningen pyjama ligt te dromen van Van Dijk in Oranje maar dat zou de slechtste combi ooit zijn. Die jongen heeft nooit op een redelijk niveau gespeeld, kan totaal niet opbouwen en is eigenlijk alleen maar fysiek sterk en daar heb je niets aan in het Nederlands elftal want wij zullen nooit fysiek voetbal gaan spelen. Vlaar is fysiek sterk maar heeft daarnaast ook nog een uitstekend inzicht wat hij moet doen en waar hij moet staan, iets wat Van Dijk dan alweer mist.

14 oktober 2014 om 14:31

Martinus

Het is inmiddels wel duidelijk dat je een voorstander bent van van Dijk. Maar om nu de Vrij zo af te branden gaat nergens over. Die jongen speelde prima op het WK. Nu is het wat minder. Zou dit niet te maken hebben met zijn overgang naar italie?

Daarbij heb ik je zien verkondigen dat je Vlaar en van Dijk wil. Sorry, maar staan beide niet bekend om het voetballend vermogen en de goede (creatieve) inspeel pass. Dan kunnen de middenvelders wel een stijve nek verwachten.

ik zeg doel: ----------------- cillessen
verdediging: vd wiel - de vrij - vlaar - kongolo
middenveld: -------------- strootman
----------------------- clasie - toornstra - blind
aanval: ---------------- robben - depay

Evt een vd middenvelders vervangen door wijnaldum, robben en vlaar zijn de enige van de oude garde die nog mee kunnen. Sneijder, van der vaart en huntelaar vind ik niet oranje waardig in deze vorm en zie ze niet meer terugkomen. Voor de 4-3-3 Clasie eruit toornstra op rechts (of wijnaldum) en RVP er in, zie hem persoonlijk liever banken. Denk dat het tijd is voor een hele nieuwe lichting. niet druppel bij druppel spelers vervangen gewoon jonge jongens in het veld en laat ze maar teambuilden, zodat ze over 4 en 6 jaar er echt staan als een groep zie wat een goed op elkaar ingespeelde ploeg kan zoals ijsland. Ik zie toornstra nog enorm groeien samen met depay dan staat er weer een elftal met kwaliteit EN kunnen we de hollandse school toepassen.

De boer of koeman als coach zullen we natuurlijk ook niet minder van worden, hiddink is 3 keer niks heeft de motivatie en spirit van een aardappel, kwaliteit techniek tactiek is allemaal leuk maar passie is minstens zo belangrijk zie alle zuid amerikaanse subtop landen, vechten als beesten voor elkaar willen geen oefenwedstrijd verliezen

14 oktober 2014 om 08:10

Man hou toch op met die De Vrij.... zo'n matige CV heb ik jaren niet gezien op BMI na dan...

14 oktober 2014 om 08:25

Onder van Gaal werd hij verkozen tot beste centrale verdediger van het WK en vier maanden later zou hij er niks meer van kunnen?

14 oktober 2014 om 08:33

Idd. Die sukkels bij de FIFA hadden het helemaal mis toen ze hem 3 maanden geleden kozen als beste verdediger van het WK......

Hou toch op mensen met het op de man spelen. Verdedigen doe je met z'n allen

14 oktober 2014 om 08:41

Hij presteerde gister buiten de penalty zeker matig, de penalty was niet direct zijn fout want hij was vd wiel zijn fout aan het oplossen, als maar ik denk toch dat je de vrij onderschat hij is jong en maakt wel eens stomme foutjes maar zoals ik het nu zie is de vrij een 6,7 die nog makkelijk kan groeien naar een 8 en zal van dijk op een 7 blijven hangen. transfer naar Lazio zal zijn voetbal vast niet slechter van worden en het zijn geen zachte voetballers in de Serie A ik zeg laat de vrij en vlaar lekker het blok vormen werkte prima tijdens het WK als ze het er toen uit konden persen kan het nu weer

14 oktober 2014 om 08:16

Doel: cillessen
Verdediging: v/d wiel-vlaar-van dijk en blind.
Middeveld: sneijder- strootman-wijnaldum.
Aanval: robben-huntelaar en depay.

Denk dat de tegenstanders al heel wat anders er over gaan denken als je vlaar en van dijk neerzet ipv. Martins indy en de vrij.

14 oktober 2014 om 10:34

Ben het met jouw opstelling eens. Laat RvP maar eens plaatsnemen op de bank en beseffen dat het niveau omhoog moet. BMI en De Vrij lijken in het veld onzekere kindjes die voor het eerst een nieuwe klas inkomen lopen als onbekenden. Van Dijk heeft veel meer uitstraling en met Vlaar er naast kan dat een mooi koppeltje worden. Ik mis wel een Depay op linksbuiten i.p.v. de extreem overschatte Lens. Nu moet alles via Robben gebeuren en wanneer daar drie man op staan, heb je weinig aan hem. Helaas stond er gisteren niemand op die zijn taak overnam..

14 oktober 2014 om 08:44

dan Klaassen als je perse een ajacied wil hebben, alles is beter dan ouwe wesley met alle respect maar heeft na het wk 2010 nooit meer zijn niveau van toen gehaald. Je kan niet ontkennen dat Toornstra de bal kan neerleggen waar die wilt of het nou een vrije trap of een pass is.

14 oktober 2014 om 09:10

Toornstra was nota bene tweede keus van Feyenoord. Nu die een paar wedstrijden in de Kuip heeft gespeeld willen ze hem al in Oranje zien. Wat een waan ideeën.

14 oktober 2014 om 09:22

2e keus omdat ze bij feyenoord Immers geil zijn, je hoeft me niet te geloven maar verdiep je is in toornstra bij utrecht. je onderschat hem

14 oktober 2014 om 09:38

Ik heb het net ook al ergens geplaatst, Toornstra zou je goed kunnen gebruiken.

Een middenvelder met diepgang, en iemand die een perfecte steekbal heeft.
Dit zou samen met van Persie goed moeten kunnen werken, waar je nu ziet dat bv Sneijder liever terug draait.

En nogmaals is duidelijk geworden dat van Gaal er een betere kijk op heeft dan Guus en de hele KNVB.
Eigenwijs volhouden aan de Hollandse school, wetende dat dat achterhaald is.
Koeman zal ook wel in zijn vuistje lachen om de keuze voor Hiddink.
Dan straks Blind... ook een marionetten pop van de KNVB. Geen ruggengraat en achterbaks als wat...
Wordt lastig om de EK te halen en de volgende grote toernooien allerminst.
Tijd voor een frisse wind!!!!

14 oktober 2014 om 08:23

Mee eens, eerst Adri Koster aanstellen die het geweldig doet (not) en met Hiddink wist je ook al dat de franje daar al jaren vanaf was..van Oostveen mag zich ook wel eens beraden op zijn positie die is verantwoordelijk voor het aanstellen van deze twee miskleunen. Denk dat Ronald Koeman gister uit zijn panty scheurde van het lachen.. Wanbeleid Knvb

Die spits van ijsland Böðvarsson zou een aanwinst zijn voor de nederlandse competitie!!!!

14 oktober 2014 om 09:43

Maar die jongens willen niet eens meer naar Holland komen. Volgens mij speelt ie in Noorwegen en meestal maken die jongens nu de stap naar Engeland (veelal de Championship) meteen al.

Als Feyenoorder ben ik van gaal eeuwig dankbaar dat hij ervoor heeft gezorgd dat spelers voor miljoenen de deur uit zijn gegaan die nu zwaar door de mand vallen

Douglas, Van Dijk... Kom er maar in. We hebben echte mannen nodig!

14 oktober 2014 om 09:08

Ja vooral doen. Die kunnen het voetballend niet eens aan. Dijk speelt tegen het niveau Utrecht in zijn competitie. En Douglas weet ik niet maar. Die gaan het verschil niet halen. We gaan het niet redden het EK. En dat zal terecht wezen. We stellen niks voor en moeten eens verder kijken.

14 oktober 2014 om 13:15

We vergeten in NL te vaak dat we moeten verdedigen als verdediger. Alles is maar gebaseerd op meevoetballen, maar een tegenstander opvreten kunnen ze niet (behalve Vlaar).

Nu blijkt maar weer hoe goed van Gaal het gezien heeft en voor elkaar had. Zo gauw onze jochies met 4 man in de verdediging staan, blijkt dat ze het totaal niet aan kunnen. Ze geven veel teveel ruimte weg, gaan als meisjes de duels in en missen stuk voor stuk snelheid. Je hebt geen enkele verdediger die 1 op 1 kan spelen. Hopelijk is Vlaar snel terug en wordt Douglas eens opgeroepen!!!!

Verder werkt het ook niet mee dat het middenveld zich keer op keer laat overlopen.

14 oktober 2014 om 08:50

Man man wat is die de Vrij een clown zeg. Hoe kun je zo'n penalty weggeven om zo naar je tegenstander te gaan aan de achterlijn. En dat sommige hier zeggen dat hij is gekozen tot beste verdediger van het Wk heeft natuurlijk te maken dat Nederland met zo veel verdedigers speelde.

14 oktober 2014 om 09:01

Lekker gemakkelijk. Twee doelpunten tegen, dus we kunnen niet verdedigen. Dat het middelveld helemaal overlopen wordt, dat De Jong alleen maar terug of breed speelt, dat er geen enkele kans wordt gecreëerd door de "gelouterde wereldspitsen"; zien jullie dat wel?

14 oktober 2014 om 10:22

Je bouwt een elftal op van achteruit, dat is toch het belangrijkste. Als de achterhoede onzeker en niet goed genoeg is, wordt het lastig ballen. Daarnaast had ik al aangegeven dat het ook niet mee werkt dat het middenveld keer op keer overlopen wordt.

Voorin moet v. Persie er uit, zet hem maar op de plek van Sneijder, of op de bank. Daarnaast is Lens te dik en veel te matig, dan liever Promes en straks eventueel Depay. Robben moet alles alleen doen en krijg 3 dubbele dekking zo ongeveer.

14 oktober 2014 om 09:57

v Gaal speelde ook 433 tijdens de kwalificatie. Niks mis mee. Het probleem is dat de uitvoering onder Guus echt waardeloos is. Het positie spel is dramatisch. Daar kan en moet gewoon op getraind worden. Guus heeft het zwaar onderschat.

Die media moeten toch ook eens de conclusie trekken dat het qua Nederland opleidingenland helemaal niets meer is. Of ga eens op onderzoek uit om te zien hoe die jeugdteams spelen. Jeugdteams krijgen allemaal assistenten in de naam van een Ooijer of van Bommel die tegen die jongens zeggen dat er niets belangrijker is dan winnen. En natuurlijk, voetbal gaat vooral om winnen.

Maar zoals menig Nederlands jeugdteam voetbalt tegen een ietwat beter team is ronduit laf. Beetje counteren, beetje spel dwarsbomen en dan hopen op een bevlieging of een fout van een tegenstander. Hoe denk je dan die jongens te leren hoe ze moeten voetballen als ze wel de bal van de tegenstander krijgen en wel het initiatief moeten nemen? Teams worden te belangrijk gemaakt en de individuen worden weggeduwd in de hoek. Niemand kan meer een mannetje voorbij komen, want het is allemaal veel te veel risico en dat moet niet kunnen.

Vind het raar dat er alleen naar onze verdediging wordt gekeken. Na de 41e min geen doelpoging meer gehad.

Hier word maar weer eens duidelijk dat Bmi en De Vrij gewoon gepiekt hebben op het juiste moment.

Aardige verdedigers hoor, maar niet voor het niveau wat Oranje wil halen.
Bij Feyenoord zullen ze V geel wel dankbaar zijn dat hij hen voor veel te veel miljoenen heeft weten te verkopen.
V dewiel vond ik ook redelijk irritant met zijn hakjes en zijn passieve houding tijdens het verdedigen...kom op man......klap erop.

Nederland mist echt jongens als Strootman, Vlaar ,een type V. Dijk/ Douglas en zelfs Depay en Wijnaldum, want De jong( dramatisch en iets wat te dik vond ik) en de 2 eerder genoemde verdedigers mogen wat mij betreft gewoon thuis blijven voortaan.

Van mij mag Hiddink, Koster en diegene die beide heeft aangesteld en dat zal de heer Oostveen wel zijn eruit. Alle 3 hebben gigantisch gefaald.

Je kan wel meerdere redenen verzinnen dat het niet loopt:
-Een we zijn toch 3e geworden mentaliteit (met geluk/ zo goed was het nietl) Vooral de spelers met een buitenlandse transfer!
- Blunders (rode kaart italië, tjechie scoort een wereldgoal en blunder janmaat, penalty dom vd vrij)
- Ijsland is gewoon in vorm
- Spelers lukt het net niet (kopbal Robben is toch 100% kans)
- Geen eenheid in de selectie (v Persie is geen aanvoerder / Huntelaar stookt (al dan niet terecht))
Door zijn wereldgoal tegen Spanje, en verloop toernooi werd dat verbloemd op het wk, al kwam dat met de rel v Persie/hooijdonk al naar buiten.

- We missen 3/4 van de beste spelers: strootman/depay/vlaar/robben (tjechie)

Werk aan de Winkel Guus!!!!!!

Ik vind het interview met Hiddink na de wedstrijd echt een aanfluiting. Wat een warrig verhaal had hij, en hij kwam met de vreemdste verklaringen aanzetten, van spelers die het niet begrijpen tot de Nederlandse (jeugd)opleiding in het algemeen. Terwijl je het met een ploeg doet die in vrijwel dezelfde samenstelling een paar maanden eerder derde is geworden op een WK. Hij straalt ook weinig meer uit, al helemaal niet tijdens de wedstrijd. Passief en passieloos.

Het is natuurlijk al verkeerd gegaan in het begin. Hiddink die de prestaties van Oranje en van Gaal affakkelde met zijn "we gaan niet meer met de kont voor de goal hangen" en "we gaan weer domineren" en "winnenplus". Dat werkt door in de koppies.
Zo'n valse start zag je gisteren ook weer in het veld. BMI en de Vrij die de eerste 5 minuten alleen maar de bal risicoloos heen en weer schuiven en/of terug naar Cilissen. Er is geen bal vooruit gegaan! De Nederlandse ziekte.
Maar niet te wanhopen. Met Depay, Strootman en Vlaar zal 't een stuk beter gaan. Als Hiddink dan ook nog eens de spelers gaat selecteren en opstellen die in vorm zijn... En niet meer kiest voor zekerheidjes... Waarom de Jong tegen Kazachstan? Op die plek hadden we meer gehad aan een voetballende middenvelder. Waarom van Persie tegen Ijsland? Huntelaar was meer in vorm en kan beter opboksen fysiek sterke verdedigers. Ik hoop dat het experiment Blind op linksback nu ook definitief afgelopen is. Dan maar Pieters, van Aanholt of Willems. Moeten de NL-e clubs maar eens goede linkerverdedigers gaan opleiden.
Gezien ook de analyse van fysieke sterkte die Hiddink gisteren uitte (waarom dan Afellay opstellen Guus?) niet meer spelen met hem en Sneijder op 1 middenveld. Wordt vanzelf opgelost wanneer Strootman hopelijk weer mee kan doen en weer op niveau komt. Die kan en voetballen en heeft fysiek. En hopelijk komt Hiddink er na wat zelfonderzoek achter dat hij ook niet 100% gemotiveerd is en de aansluiting niet meer kan vinden bij de moderne (snel veranderende en nivellerende) voetbalwereld. Onverklaarbaar vooral dat de Knvb niet voor Koeman gekozen heeft. Net zo'n uithangbord als Hiddink. Een coach met internationale voetbalervaring zowel als spelers als coach, nog (zeer) hongerig en hij kan nog aansluiting vinden bij de huidige Beats-koptelefoon-generatie.
Echt gefaald heeft dus de Knvb, met zowel het aanstellen van Hiddink (leuk laatste klusje in zo'n makkelijke poule), Koster bij Jong Oranje en door nog niet het vertrouwen te geven aan Blind, die als Hiddink komende maand stopt ook in een rare positie komt. Is hij er dan ineens wel klaar voor?
En de Knvb moet dus gaan oordelen over haar eigen falen...

Je ziet nu het verschil tussen een toptrainer en een gewone trainer hij heeft niet voor niets de naam Guus geluk , v Gaal is gewoon de baas en straalt dat ook uit dat kan ik van Hiddink niet zeggen er is totaal geen discipline en dat mag je Hiddink erg kwalijk nemen die man is gewoon een aanfluiting je gooit in een paar maanden tijd je naam als Nederlands elftal te grabbel alleen door dat zootje in Zeist, die totaal geen visie hebben maar gewoon lekker op het pluche blijven zitten , het zelfde met jong Oranje Klaassen ,clasie , en Veldman mogen voor jong oranje uitkomen maar moesten op de bank of tribune zitten bij het a team wat een beleid zeg onvoorstelbaar , nu ga je misschien beide niet naar het EK tel uit je winst .

14 oktober 2014 om 10:11

Je kan wel eens geluk hebben als trainer. Zeker in een korte periode zoals op een EK of Wk.

Maar je kan niet het geluk van Guus hebben, door quasi overal resultaten te halen en dit zowel met landen als clubteams.

Guus is gewoon een ander mens, een andere trainer dan Louis, maar het is echt ook wel een toptrainer.

Je hebt geen militaristische strenge aanpak nodig om resultaten te halen. Er zijn gewoon meerdere wegen naar Rome. Er zijn trainers zat die een meer empathische aanpak hebben en ook zeer goede resultaten hebben behaald.

Guus moet ook anders werken als Louis. Guus moet geen mini-kopie van Louis gaan neerzetten. Dat kan hij niet, dat is hij niet. Hij moet vooral zichzelf blijven en zijn koers en visie bewaken en bevaren.

Zou een beetje straf zijn, dat men na 4 wedstrijden al de kop van Guus gaat eisen.

14 oktober 2014 om 11:57

Ik ben het niet met je eens en al helemaal niet met empathische aanpak want dan kom je er niet in de huidige wereld vroeger misschien maar nu zeker niet , Empathie tonen voor volgevreten vedettes die alles al hebben en bijna omvallen van de zakken met euro's daar werkt alleen maar discipline en een harde aanpak. dat v Gaal wordt gevraagd bij United en Hiddink wordt nergens genoemd zegt mij genoeg hoor. I rest my case

Hij heeft met PSV de CL gewonnen in 1988 en met Korea vierde geworden op het WK ,maar verder valt het wel mee hoor een toptrainer is hij zeker niet in mijn ogen .

14 oktober 2014 om 12:18

Ja en de CL winnen, dat doet u ook zomaar even.

Volgens wiki is dit ongeveer zijn palmares:

1986-1987 Landskampioenschap (PSV)
1987-1988 Europacup (PSV)
1987-1988 Landskampioenschap (psv)
1987-1988 KNVB beker (psv)
1988-1989 Landskampioenschap (psv)
1988-1989 KNVB beker (psv)
1989-1990 KNVB beker (psv)
1998 wereldbeker (real Madrid)
1998 wk 1998 4e (nederland)
2002 wk 2002 4e (Zuid-Korea)
2002-2003 Landskampioenschap (psv)
2004-2005 Landskampioenschap (psv)
2004-2005 KNVB beker (psv)
2004-2005 Rinus Michels Award
2005-2006 Landskampioenschap (PSV)
2005-2006 Rinus Michels Award
2009 fa Cup (chelsea)

Ja, het lijkt me echt wel een prutser.

Op zichzelf vond ik het verlies tegen Kazachstan nog niet eens zo erg, een lucky goal en dan tegen een handbalverdediging is ook niet makkelijk. Ook tegen Ijsland was er een persoonlijke fout voor nodig, waarna Ijsland natuurlijk erg makkelijk in het zadel geholpen werd.

Afgezien van collectief falen door de spelers, liet Hiddink zien geen groot tacticus te zijn. Waar Van Gaal met opmerkelijke wissels liet zien een waar strateeg te zijn, wist Hiddink zich gisteren echt geen raad.

BMI en De Jong konden niet beter dan de bal naar de backs spelen. Vooral De Jong - waar ik wel fan van ben wegens zijn verdedigende kwaliteiten - had geen idee wat hij met de bal moest doen. Hij liep ook steeds maar een beetje bij de spitsen. Robben stond een aantal keer klaar om de bal in de vrije ruimte achter de middenvelder te spelen, maar De Jong zag geen aanvallende optie. Ik was erg benieuwd hoe Clasie zich had gemanifesteerd op die positie.

Bij het zien van Lens, moest ik denken aan Babel. Een type speler waarbij ik heel vaak denk: net niet. Geen renacties als echte buitenspeler met een goede voorzet, geen effectieve acties binnendoor. Tja, eigenlijk gewoon helemaal niks. Geen mij dan maar Depay of Narsingh op rechts en Robben links.

Het lag voor de hand om in ieder geval meer voetballend vermogen in de as van het veld aan te brengen. Een speler die over zijn man heen durfde te lopen om hiermee een spontane man-meer te creëren. Dit was toch al snel zichtbaar.

Al met al heb ik geen vertrouwen in de tacticus Hiddink. Die reputatie had hij al niet en moest dit altijd compenseren door ervaren assistenten, maar zijn hand van wisselen en eerder ook al systeemwissel getuigen niet echt van visie.

Was ook een zwakke vertoning van het Nederlands team. Ze tikken het balletje aardig rond, met name op de eigen helft, maar tot echte gevaarlijke momenten komt het niet. Ijsland graaft zich in, Nederland weet geen openingen te vinden. Waar is het frivole voetbal? Waar is de frisheid? Hoe komt het dat het na een succesvol WK, het nu niet lukt?

14 oktober 2014 om 09:22

Ijsland en Tsjechië staan wel wat hoger op de ranglist als een Australië. Tegen de andere teams op het WK heeft Nederland zichzelf ingegraven. Tegenstanders als Spanje en Brazilië waren gewoon zeer matig, en als Brazilië geen thuisland was geweest waren ze geeneens 4e geworden.
Tegen een team uit de top 25 moet Nederland een 532 systeem hanteren. Met gesloten vizier ingraven. Een team tussen de 25 en 50 met een 442 systeem. 433 is voor Andorra.

Deze dagen als ik aan Hidding denk krijg ik meer en meer het gevoel dat hij 'n soort mercenary geworden is. Zijn diensten geven aan de hoogste bieder.

En alleen nu weten we dat ie het gewoon niet meet heeft.

Haal Frank De Boer maar.

Hey Hiddink zoek dit maar op youtube op: Kansen & Visie, door Louis Van Gaal.

"de verrassende 2-0 zege van Ijsland op het Nederlands elftal wordt door alle Nederlandse ochtendkranten omschreven als ‘een beschamende uitslag’."

Het ergste van alles is nog dat het eigenlijk helemaal geen verrassende uitslag was. Iedereen wist ergens van binnen wel dat we hier gingen verliezen. De motivatie is compleet verdwenen en een pass over 4 meter is op dit moment gewoon niet te doen. Als je dan tegen ploegen speelt die er voor 200% gaan dan ga je gewoon op je bek. Grote les voor Guus: Stel geen spelers op die niet in vorm zijn. Kijk niet naar status en wat spelers hebben bereikt in hun carriere maar hoe ze op dit moment spelen.

Een ding is gisteren wel gebleken. NL kan niet teren op echte mannen als CV en De Jong kan niet opbouwen.
Sinds het Wk2010 is er eigenlijk niet zoveel veranderd: het talent zit vooral in onze aanval en niet in onze verdediging. Waarom niet wederom overstappen op de 4-2-3-1?

Dit biedt de volgende voordelen:
- zowel Robben als Depay functioneren prima in dit systeem
- binnen Oranje heeft Van Persie het nog niet laten zien als diepe spits en vind ik meer een speler die het beste is op de rand van de 16, terwijl Huntelaar juist een echte afmaker is dicht tegen de keeper aan. In dit systeem kunnen Van Persie en Huntelaar samen spelen. Van Persie op 10 en als valse spits.
- Een centraal blok op het middenveld met De Jong en Strootman geeft je precies de balans die nodig is. De Jong als echt verdedigende man en Strootman als lopende speler die dus ook de positie van Van Persie kan innemen om mee druk naar voren te zetten
- Veel slechter dan De Vrij en BMI wordt het niet, terwijl spelers als Van Dijk in de PL moeiteloos overeind blijven. Geef Virgil een kans. Met Vlaar ernaast heb je een andere echte man staan.
- Op de backs heb ik hier Vd Wiel en Blind ingevuld, evt. kun je ook nog aan Pieters denken voor Blind als Blind de positie van De Jong overneemt.
-

Krul
Vd Wiel
Van Dijk
Vlaar
Blind
De Jong
Strootman
Robben
Van Persie
Depay
Huntelaar

In Brazilie had Nederland alle geluk aan hun zijde, als dat geluk weg valt, is het maar een middelmatig team. Met spelers als Blind,, Bmi, de Vrij, vd Wiel, Lens en Affelay heb je gewoon doorsnee voetballers van 3e rangs niveau. Dan ook nog Sneyder en van Persie op hun retour, en je weet dat er in het Nederlands elftal geen toekomst muziek in zit.
Hopelijk wordt die gladjakker van Blind geen hoofdcoach, dat zal helemaal een blamage zijn.

Ik werd vanmorgen gewoon chagrijnig wakker.

Heb het even laten bezinken en kom maar tot enkele conclusies.

Hiddink is iemand die perfect met gearriveerde spelers kan werken. Zorgt voor bepaalde hiërarchie en weet wat vedetten wel en iet willen. Helaas voor Hiddink en de Knvb bestaat het Nederlands elftal voornamelijk uit broekies die weliswaar enige ervaring hebben, maar de echte klappen van de zweep niet kennen en niet is staat zijn uit zichzelf alles te geven. Een over mijn lijk mentaliteit ontbreekt al jaren bij Nl.

Hiddink is naar mijn mening dan ook absoluut niet de juiste coach voor dit team. 6 jaar geleden had hij het waarschijnlijk perfect gedaan. Maar nu, wanneer er een kantelpunt is waarbij oude garde plaats moet maken voor jonkies, werkt zijn aanpak simpelweg niet.

Naast dit gegeven ben ik van mening dat er enkele spelers in het Nederlands elftal staan die gewoonweg niet goed genoeg zijn of op de verkeerde plek staan. Cillessen heeft geen uitstraling en is geen leider (naar mijn mening), BMI is niet goed genoeg, Blid is geen LB, de Jong is een perfecte verdedigende middenvelder, alleen hebben we op die plek een voetballende middenvelder nodig. Snijder werkt hard, loopt veel en strooit nog steeds met pasjes, maar staat of tussen de Cvers, of krijgt geen bal, Afellay heeft nog geen ritme, Lens staat aan de verkeerde flank en is naar mijn mening niet goed genoeg. Als laatste v Persie. Een geniale voetballer, maar zijn ego zit hem in de weg.

Als ik Bert van Oostveen was zou ik zoeken naar een bouwende trainer, die op z'n minst eens v Dijk probeert in een wedstrijd. Krul in de goal, Pieters LB, Blind of Ziyech op het middenveld, straks Strootman erbij, Depay erbij en kiezen voor Huntelaar in de punt. Eventueel v Persie daarachter.

Gisteren stond iedereen met het verkeerde been aan de buitenkant. Het was al druk in het centrum en toen trok elke buitenspeler ook nog naar binnen. Een F-je leert dat je da het veld breed moet houden en via de flank moet spelen, behalve Hiddink, die laat alles naar binnen draaien.


Nederland is aan het afzakken. Hoe kan oranje in godsnaam derde op een wk zijn geworden? Middelmatige spelers. Op Robben na is er geen speler bij die wekelijks geweldig speelt bij de grootste clubs van Europa. Iets waar oranje normaal wel altijd over beschikte. De grote vraag is of dit nog wel gaat gebeuren. In de nabije toekomst niet. Eerlijk is eerlijk er lopen nauwelijks nog jongens bij die in de top van de Europese topclubs niet zouden misstaan. Zo gek is dit verval nog niet. Het EK halen we wel (derde moet haalbaar zijn) maar dan houdt het verder ook op.

14 oktober 2014 om 10:23

Omdat verschillen tegenwoordig erg klein zijn. Met de juiste tacktiek en een beetje mazzel kan Nederland altijd nog ver komen op een toernooi. Met de foute tacktiek en een beetje pech kan het echter net zo makkelijk verliezen van Tsjechie en Ijsland. Ook vind ik het raar dat er zo kort na een wk al weer zo veel kwallificatie-wedstrijden worden gespeeld. Je ziet het overal...duitsland verliest van Polen, Spanje van Slowakije, Italie heeft alle moeite met Azeirbeidjan en Malta, Belgie speelt gelijk tegen Bosnie.

Het geluk wat Guus vroeger had is de laatste jaren omgekeerd in Ongeluk. Mislukte avonturen bij Rusland, Turkije en nu NL. Nederland doet zichzelf ook wel te kort....stomme bal tegen Tsjechie in de laatste minuut en gisteren had het bij rust 1-1 of 0-1 moeten staan i.p.v. 2-0.

Nederland heeft gewoon moeite met het spel maken. En de verdediging blijft zonder de 5-mans formatie zwak, zeker nu Ron Vlaar ontbreekt. Van Gaal heeft een geniale opstelling gemaakt waarbij je counteren tegen sterkere landen, maar tegen iets zwakkere landen (wat Tsjechie en Ijsland toch nog altijd zijn) zul je ook meer het spel moeten maken en dat kan Nederland (nog) niet. Krijg je weer dat rondgetik.

Hopelijk leren de verdedigers snel bij in de betere competities. Met Vlaar en Strootman erbij komt er ook weer meer kwaliteit en "over mijn lijk mentaliteit"....maar alle zeilen moeten nu bijgezet worden om uberhaupt te kwallificeren, want Turkije kan ook nog de geest krijgen en ook Turkije uit zal zeker niet gemakkelijk worden.

14 oktober 2014 om 10:33

Het moge nu onderhand wel duidelijk zijn dat een team ook absoluut niet uit wereldsterren hoeft te bestaan!

Ter verduidelijking: Ajax - Zwolle, Ijsland - Nederland etc.

Kijk naar Brazilië, Spanje, Engeland, Italië. Allemaal landen waar toch wel enkele grote namen spelen, maar faalden op het Wk.

Je hoeft geen grote namen of wereldsterren te hebben. Zet 11 spelers met de juiste techniek, de juiste instelling, de juiste tactiek en een gezonde portie strijdlust bij elkaar en je kunt van elk land winnen! Zet daar dan 1 of 2 spelers met exceptionele kwaliteiten tussen en je hebt een structureel goed team.

Bij Nederland ontbreekt het op dit moment aan de juiste tactiek, de juiste instelling en de werklust.

Kijk naar Duitsland. Die verliezen ook twee wedstrijden achter elkaar. Het kan verkeren!

We hebben gewoon pech dat de Strootman-generatie een slechte is. Ik noem het de Strootman-generatie omdat hij de enige goede voetballer van zijn leeftijdsgroep is. De oudere generatie was beter maar is nu op zijn retour, de jongere moet nog doorbreken. Dit zal nog wel enkele jaren duren.

Hoe nu verder?

Robben is onze beste speler, maar gisteren was hij ronduit slecht. Er lukte hem niets. Van Persie is een probleem: grote status en groot ego, maar op dit moment weinig doelpunten. Lens is een drama, hoort niet thuis in Oranje. Depay is een betere optie, maar wel onervaren en soms overschat. Huntelaar is een goede spits, maar zal niet renderen tussen de ego's en de egoïsten, hij krijgt geen voorzetten. Andere spitsen heben we (nog) niet.
Afellay leek een goede middenvelder en was beter dan Wijnaldum, maar heeft weinig rendement. De Jong is verdedigende middenvelder en doet dat goed, maar werd gisteren ten onrechte niet gewisseld: als je moet scoren moet je aanvallend wisselen. Sneijder is op zijn retour, maar had af en toe nog wel goede passjes. Hiddink had hem moeten laten staan, ondanks dat er ook wel wat op hem aan te merken was. Persoonlijk zou ik Blind graag op linkshalf willen zien spelen. Hij speelt bij Manu ook op het middenveld en verliest geleidelijk zijn backkwaliteiten. Mijn middenveld zou zijn: de Jong, Strootman en Blind.
Wie wordt dan onze linksback? Geen idee, misschien is Pieters de beste optie. Martins Indi kan echt niet, maar Vlaar komt terug. Ik zou toch ook nog wel eens Veltman voor de Vrij willen zien. Bij Ajax doet hij het toch heel goed en hij speelt Champions League. Hij hield Ibrahimovic uit de wedstrijd. Van der Wiel is beter dan Janmaat, maar verdedigt naïef. Van Rhijn zou ook een optie zijn.
Cillessen moet blijven, de beste keeper van Nederland.

Ik hou het vertrouwen in Guus Hiddink!

Op een of andere manier vind ik de 2-0 van Ijsland helemaal niet zo verrassend. Zij lijken in vorm, Nederland totaal niet (de 3-1 tegen Kazachstan was ook niet bepaald goed).

Jammer van de kop, alsof de verdediging de enige waren die slecht speelde.
Ik kon geen een speler betrappen op een fatsoenlijke wedstrijd.

Een elftal zonder ziel zie ik al 3 wedstrijden spelen. Naar mijn mening moeten er een paar flinke wijzigingen doorgevoerd worden, miss wel de bondscoach.....
Het EK niet halen mag gewoon niet gebeuren, hoeveel tijd krijgt Guusje nog?

Ik zou de verdediging finaal wijzigen. Vlaar en v Dijk in centrum. Urby linksback. En weer 4-2-3-1 gaan spelen. Dit is mijn opstelling. P.s. Cillessen eruit. Penaltys pakken is belangrijk bij NL en Krul is minstens zo goed.

--------Krul--------

--vd Wiel--van Dijk--Vlaar--Urby

-----Strootman--Blind-----

--Robben--------------Depay
-----------v Persie------------

-----------Huntelaar-----------

Van der Wiel, Bmi, Sneijder, De Jong, Cillessen, Lens en Van Persie eruit. Cillessen mag dan wel een betrouwbare keeper zijn maar hij pakt geen enkele penalty. Dan heb ik liever Krul of Vermeer op goal. Sneijder, De Jong en Van Persie lijken niet meer gemotiveerd te zijn, ze trekken de kar niet meer terwijl dat van hen wel wordt verwacht. Robben doet dit wel, voor mij is hij de nieuwe aanvoerder. V/d Wiel, BMI en Lens: behoeft geen uitleg. Doe maar gewoon 4-3-3 met linkspoot op links en rechtspoot op rechts. Dit is mijn Oranje-elftal voor de komende wedstrijden...

Krul
Janmaat
Vlaar
De Vrij
Blind
Clasie
Afellay
Strootman
Depay
Huntelaar
Robben

Sorry hoor, maar met dramaspelers zoals Lens, BMI, Van Persie, Afellay, ga je geen wedstrijden winnen. Wat een ellende.

Het enige wat Hiddink erin heeft gekregen is om de bal rond te passen. Tikkie rechts, rechts, rechts en tikkie links, links,links. En in een tempo dat ik met mijn dikke pens nog fluitend volhoud.

Wat een drama dit elftal. En wat een lamlendige bondscoach.

Guus ga lekker met pensioen zou ik zeggen

Nederland mist gewoon Strootman heel erg. Zoals die speelde vlak voor zijn blessure.
Scheelt een hoop druk op de verdediging.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren