Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Falende Turken blijven onderaan staan na gelijkspel tegen Letland

Laatste update:

De Turkse nationale ploeg hoopt zich voor het eerst sinds 2008 te plaatsen voor het EK, maar zal daar nog alle registers voor moeten opentrekken. De eerste twee wedstrijden werden immers verloren en maandag kwamen De Maansterren in Riga niet verder dan een 1-1 gelijkspel tegen Letland. Turkije staat nu samen met Kazachstan met slechts één punt onderdaan in Groep A.

/

Letland en Turkije gingen met een doelpuntloze stand rusten en dat mocht Umut Bulut zich persoonlijk aanrekenen. De spits van Galatasaray schoot na acht minuten van dichtbij naast en liet later nog twee honderdprocentkansen liggen. Arda Turan was ook dicht bij de 0-1, maar hij schoot van buiten het strafschopgebied hard naast. In de eerste helft viel Oguzhan Özyakup geblesseerd uit; hij moest zich laten vervangen door Bilal Kisa. Diezelfde Bilal, een 31-jarige middenvelder van Akhisar, maakte kort na rust het verschil.

Hij haalde met zijn linker verwoestend uit en tekende daarmee voor de 0-1 in het Skonto Stadions. Turkije kon echter niet lang van die voorsprong genieten, want Ozan Tufan veroorzaakte na 53 minuten een strafschop en die werd binnengeschoten door de Letse aanvaller Valerijs Sabala. Het lukte Turkije niet meer om er een tweede doelpunt uit te persen, al was Arda met een kopbal nog wel dicht bij. Letland eindigde het duel door een rode kaart voor Gints Freimanis nog met tien man.

Wie eindigt hoger in Groep A?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Over en uit. maar was te verwachten. Turkije speelt ondermaats, al aantal jaren nu. Jammer.

13 oktober 2014 om 22:48

Er zit ook gewoon niet veel meer in dit elftal. Mogelijk zorgt dit resultaat voor hervormingen in het nationale elftal. Het komende EK zullen ze in ieder geval niet mee gaan maken, maar ze kunnen zich nu wellicht richten op de langere termijn.

13 oktober 2014 om 22:54

hahaha Turkije en langere termijn, na elke mislukte kwalificatie denken wij nu gaan ze echt richten op de langere termijn. Maar nu jaren later nog steeds niets op aan te merken.

13 oktober 2014 om 23:32

Er zit juist veel meer in dit elftal, maar met Terim wordt het niks..

Hij krijgt het altijd voor elkaar om vreemde beslissingen te nemen.

70% balbezit, zoveel 100% kansen. Ik schaam me voor dit elftal. Geen passie, geen plan. Beetje als kip zonder kop naar voren rennen.. Ja dan verlies je idd 3-0 van Ijsland. Dit gaat niet meer goedkomen. Spelers als Hamit en Selcuk moeten opdonderen en er moet een heel nieuw Turkije komen.

Wat moeten we nog zeggen ? Wat zijn dat voor wissels dat Terim doorvoert... Hele turkse elftal mag worden veranderd.. Wat een vertoning wauw. Lijkt wel alsof Terim express wilt verliezen zodat ze hem ontslaan.

Dit is een goed resultaat voor de toekomst van de Turkse voetbal (en dat meen ik). Er moet zo snel mogelijk verandering in komen, de TFF (turkse voetbalbond) moet weg! Door deze gasten zie ik de toekomst somber in.

Ben blij dat Letland een punt heeft weten te pakken en gefeliciteerd Turkije, we hebben i.i.g een punt weten te pakken!

13 oktober 2014 om 22:52

Denk je echt dat er iets gaat veranderen of dat de bond opzout? En zelfs als de bond opstapt, wie moet er dan komen? En wat gaat diegene er dan aan veranderen?

We hebben in het verleden verloren van Azerbeidzjan, we hebben gelijkgespeeld tegen Malta, 1 eindtoernooi in 12 jaar, er is helemaal niks veranderd. Iedere keer dezelfde verhaaltjes over verjonging en een andere weg inslaan, er is niks van gekomen. Nu gaat er ook helemaal niks veranderen, dat kan ik je verzekeren.

Keihard op je bek gaan zou normaliter de aanzet moeten zijn tot veranderingen, kijk naar de Duitsers die na het debacle van 2000 drastische veranderingen hebben doorgevoerd. Maar wij zijn al zo vaak op onze bek gegaan en nog steeds is alles hetzelfde.

14 oktober 2014 om 00:14

Die buitenlandse spelers regeling werkt voor geen meter. Het gaat steeds slechter met Turkse team. Topclubs moeten bepaalde percentage van hun omzet investeren in jeugd van topclubs. Tactisch gaan we steeds slechter aan toe. Turkse talenten moeten zo snel mogelijk weg van Turkije. Ervaring opbouwen in Eredivisie waar de druk veel minder is.

Ik denk dat aankomende 5 jaar zeker geen verandering in komt.

13 oktober 2014 om 22:53

ja dat zeggen we al 5 jaar..het is niet de voetbal maar de mentaliteid en dat ontbreekt bij Turkse voetballers. Turkse voetbal gaat achter uit..dit gebeurd bij elke land bv Duitsland ook heel lang slecht gepresteerd maar na 4/5 jaar zijn ze weer op top vorm. maar bij turkije duurt dit wel erg lang vandaar dit frustratie .

Hoezo falende Turken? We hebben een punt gepakt tegen een directe concurrent! De titel had moeten zijn: 'ambitieuze Turken stunten in Riga met verdiende punt.'

14 oktober 2014 om 01:55

Hahah nice

Als je al tegen Letland niet kan winnen, sorry hoor maar dan hoor je niet op het EK. Turkse voetbal is OVERLEDEN!!!!!!!

13 oktober 2014 om 23:23

Nu pas? Turkije is al jaren lang drama, dit zie ik absoluut niet als toppunt. Het toppunt was het aanstellen van Demirören als voorzitter van de voetbalbond nadat hij Besiktas bijna naar de afgrond hielp.

Ik wacht nog steeds op het moment dat er mensen aan de macht komen die verstand hebben van voetbal. Mensen die toekomstgericht te werk gaan en investeren in de jeugd. 9 van de 10 Turkse voetballers spelen als kippen zonder kop, dit heeft allemaal met jeugdopleidingen te maken.

Toch een puntje. Je kan zeggen wat je wil, maar we zijn van die nul af. Ik zie wel vooruitgang. En met een beetje geluk kunnen we de drie punten wel pakken tegen Letland in Turkije.

Het begon allemaal zo hoopvol binne 15 min kon het 0-3 staan... Maar daar uiteindelijk draait er iets door en oogt het allemaal weer dramatisch.. Ijsland 9 Tsjechie 9... Nederland red zich nog heus wel.. Maar einde oefening voor Turkije.. We kunnen het Turkse voetbal nu definitief condoleren...

Het enige positieve zal zijn dat Demiroren zeer waarschijnlijk niet herkozen gaat worden als het zo doorgaat. Het hele Turkse voetbal moet gewoon helemaal op de schop, sinds 2002 heb ik Turkije geen 1x mooi voetbal meer zien spelen.

13 oktober 2014 om 22:53

Nou dan lag je zeker een zomerslaap te houden tijdens het ek van 2008.

13 oktober 2014 om 22:58

In 2008 speelden we bar slecht hoor. Het was vooral die vechtlust wat ons vooruit hielp. En een groot dosis geluk.

13 oktober 2014 om 23:00

Het voetbal was toen niet om aan te zien. Daarentegen was het wel spannend steeds.

13 oktober 2014 om 23:08

Maar door vechtlust kan je ook mooi voetbal spelen.

14 oktober 2014 om 00:28

jij hebt zeker de halve finsle tegen duitsland gemist?

14 oktober 2014 om 02:20

Het Turkse elftal heeft nog nooit mooi voetbal gespeeld hoor, ook in 2002 niet, ook in 2008 niet. Maar dat hoeft ook niet. Landen als Griekenland en Zwitserland spelen ook geen mooi voetbal, maar ze zijn aanwezig op ieder eindtoernooi.

14 oktober 2014 om 14:54

Ook al gaat Demirören weg, hij heeft net als Aziz overal wel een handje.

Jullie moeten zowieso nu niet beginnen met Turks voetball is slecht ofzo. Jullie doen netalsof dat het EK super hoog niveau is. Ik wed als fener of galatasaray nu tegen nationaal team van nederland zal gaan spelen dat ze allebij met 3-0 overwinning afsluiten

13 oktober 2014 om 23:04

Natuurlijk. Maak jij je nou maar druk over die bende in Turkije dan maken wij ons wel druk over oranje.
Turkije heeft 5x zoveel inwoners als Nederland en ze hebben nog nooit iets gepresteerd

13 oktober 2014 om 23:20

Kijk dat Turkije niet kan winnen van een elftal vierde klasse amateurs betekent nog niet dat je de demagoog hoeft uit te hangen.

Nederland heeft zes keer zoveel gelicenseerde voetballers als Turkije, dus dat gezever over het aantal inwoners maakt geen moer uit. India heeft ook meer dan een miljard inwoners, dus dat zegt niks.

Gewoon drama vertoningen van zowel Oranje als Turkije!

14 oktober 2014 om 00:13

@semsi
Haha alsof je een licensie moet hebben om te voetballen, wat een onzin zeg. En vergelijken met India is bespottelijk want in India leeft voetbal totaal niet en is cricket volkssport nummer 1, 2 en 3. In Turkije is voetbal dat en daar wonen 80 miljoen mensen en alsnog presteren ze nooit iets. Ik twijfel er overigens niet over dat in de verre toekomst Turkije een stuk beter zal worden maar momenteel is de gehele georganiseerde voetbal daar nog 1 groot drama.

14 oktober 2014 om 00:37

Tristan

Als Turk geef ik je helemaal gelijk, helaas zijn we redelijk goed bij het basketbal. En daar wordt geen aandacht aan besteed. Je hebt bijna bij elke zender een Turkse voetbalprogramma, terwijl mensen er geen bal van snappen.
Het is gewoon een grote zooi in de Turkse voetbalbond alleen is het een heel lang verhaal, om dat allemaal hier te typen.

14 oktober 2014 om 00:42

Dat is dan weer raar he, Turkije doet het wel uitstekend bij basketbal voor mannen en vrouwen, terwijl ik nooit iemand fanatiek hoor wezen over basketbal zolang er geen WK of EK is, maar in een land waar iedereen leeft voor voetbal kunnen we geen potten breken.

14 oktober 2014 om 01:01

@Tristan

Je begrijpt er ook de ballen van. Denk je dat je met een beetje ballen op straat de basis legt voor een profcarriere? Of ben jij iemand die denkt dat je het met alleen talent redt? Als je jeugdopleiding niet deugd kun je er ook niet de vruchten van plukken, zeker niet als de vijver waaruit je moet vissen kleiner is (dan bijv NL) Is dat zo moeilijk om te bevatten?

14 oktober 2014 om 01:03

Inderdaad! Snap mijn eigen landgenoten ook niet helemaal...

13 oktober 2014 om 23:16

Kom op man. Als je het voetbal van Turkije niet als slecht beschouwt heb je echt duidelijk wat in ogen zitten. Turkije is gewoon bar slecht.

Hoewel Turkije niet in goede doen was moesten ze hier toch winnen. Ze domineerden maar weten niet te winnen. Ze verdienen ook geen ek, als je hier niet kan winnen. Jammer want voor me gevoel zat er in deze selectie wel potentie met jonge talenten. Maar niet te spreken over het Tore/calhanoglu verhaal. Terim mag weer oprotten, want hij verpest het nu ook weer twee keer achterelkaar.

Verrassend dit. Turkije houdt Letland op een punt. Jammer dat Nederland ook niet kon stunten.

Terim wees een vent en rot op man kwakzalver

13 oktober 2014 om 23:08

Nou nou nou.. Tot de wedstrijd tegen Nederland was hij grootste Turk aller tijden, volksheld numero uno.. En nu moet hij oprotten?
Ik geef toe dat Fatih Terim een waardeloze coach is, maar daarentegen is hij wel de beste Turkse coach ooit. Terim moet gewoon blijven. Alleen moet Haluk Ulusoy weer terugkomen. Dan kunnen we ons voorbereiden op het WK in Rusland.

13 oktober 2014 om 23:27

Ulusoy de fervent Galatasaray supporter? Nee bedankt.

13 oktober 2014 om 23:29

Oh en ik heb Terim trouwens altijd wel een grappig figuur maar een tactisch onbenul gevonden.

14 oktober 2014 om 00:10

Haha Haluk Ulusoy hoe durf je? Hoe oud ben je kerel? Ulusoy was ook niet neutraal ofzo. Dan heb ik nog liever Hakan Sukur als voorzitter.:

14 oktober 2014 om 02:22

Wat gaat Ulusoy doen dan? In zijn tijd had Turkije een prachtige lichting waar GS en het Turkse elftal van profiteerden.

14 oktober 2014 om 08:52

m

14 oktober 2014 om 08:54

Terim hele TFF moet op de schop

14 oktober 2014 om 00:08

En daarna dan? Prima stuur Terim weg, wat wil je dat er daarna gaat gebeuren? Snappen jullie serieus niet dat het helemaal niks met Terim te maken heeft. Wat kan hij doen? Hij moet wel Umut in de spits zetten, omdat wij gewoon geen betere hebben. Hij moet wel ene Volkan B laten keepen, omdat er op dit moment niet een ander is die veel beter is. Tolga gefaald, Onur nog erger, Mert ook vaak genoeg slecht onder doel. En onze Volkan hoef ik niet eens op te noemen.

Nah, Terim de schuld geven slaat nergens op. Er moet een hele revolutie starten in het Turkse voetbal en voetbalbond. Zo gaan wij nergens komen, 75 miljoen inwoners verdomme en wij hebben niemand anders dan Arda die het aankan en ook durft. Kom niet met die slappe namen als: Olcay, Burak, Gokhan en weet ik veel wie nog allemaal. Hiervoor hadden we Avci, Hiddink, Yanal die waren ook niet veel beter. Je kunt misschien Gunes proberen, maar denk niet dat hij trek heeft om met de TFF samen te werken en kun je het hem verwijten??

14 oktober 2014 om 00:11

Umut zeg ik niks over, maar de dramatisch vormloze Inan en Altintop die net na een jaar thuis zitten net terug is? Kom op zeg.

14 oktober 2014 om 00:16

Ja daar heb je gelijk in, maar vergeet niet Selcuk heeft vandaag terecht niet meegedaan en Hamit maar 20 minuten. Het is inderdaad belachelijk dat zij erbij zijn, maar nogmaals wij hebben geen (veel) betere dus hij moet ze wel roepen. Hamit speelde vandaag als rm toch? Wie kan daar allemaal als Turkse speler? Mehmet Topuz? Gokdeniz? Gokhan Tore? Wat doet hij nog bij het nationale elftal? Olcan? Zwaar overschat trouwens. Ik kom echt niet meer op kwalitatief goede rm in Turkije??

14 oktober 2014 om 10:55

True, maar zet dan desnoods Gokhan of Veysel rechtsbuiten en Tarik Camdal rechtsback? Het is Terims werk om creatief te zijn. Dat het met dit team niets zou worden was tegen Ijsland al duidelijk. Nu creëerden we eindelijk kansen, maar als je niet kan winnen van dit elftal waarbij de beste speler in Cyprus speelt, moet je je diep schamen en gewoon harde maatregelen nemen.

Ik heb gewoon mijn verwachtingen bijgesteld voor Turkije. Zolang de clubs in Turkije niet willen investeren in de jeugd is Turkije gedoemd om te mislukken. Van mij part mag de tff de buitenlands limiet verkleinen naar max 4. Zo dwing je clubs te investeren in jeugd.

14 oktober 2014 om 00:11

Nee zo dwing je de clubs om halvegare voetballers nog neer te betalen..

14 oktober 2014 om 00:17

Dan krijg je nog meer Tarik Camdal, Alper, Bekir, Sabri, Yasin Oztekin net als wat Baris10 zegt.

Dat mensen nog durven te kliken op Turkije..... Hoop dat Nederland Turkije 10-0 geeft, zodat die keizer opdonderd. Krijg gewoon tranen in mijn ogen van dit wanvertoning. Hakan calhanoglu en ömer toprak niet gelijk geven over de situatie over dıe ene turk met gunno verteld veel over de coach dıe nıks snapt over belangrijke keuzes.

Zo. Turkije gaat definitief niet naar het EK. Jammer, maar dit komt ervan als je zo een belachelijke voetbalbond hebt en als voorzitter een corrupte gozer.

Individueel is elk speler goed maar als team zijn we net een amateur club van de 2e klasse

13 oktober 2014 om 23:55

Hey hey! Ik speel 2e klasse maar wij zouden gewoon winnen in Letland

14 oktober 2014 om 00:12

Bullcrap, individueel zijn ze ook heel slecht behalve Arda.

Nederland en Turkije in gevecht voor de 3e plaats. Kan nog best spannend worden! Letland en Kazachstan worden gewoon 5e en 6e.

Maar vraag me hardop af of Nederland nog wel Tsjechie en Ijsland in kan halen. Sowieso zullen ze boven de 20 punten uit moeten komen.

13 oktober 2014 om 23:03

Nee, Turkije, Kazachstan en Letland zijn in gevecht voor de 5de plaats..

13 oktober 2014 om 23:04

En wie vechten er dan om de vierde plek? :S

13 oktober 2014 om 23:04

Maak je maar geen zorgen, als wij zo doorgaan komt er geen gevecht. Ookal zou Nederland ook met hetzelfde lijn doorgaan...

13 oktober 2014 om 23:10

Nederland heeft het vaak zat moeilijk met Turkije. En verder hebben ze best een aantal goede spelers er tussen lopen die ineens het verschil kunnen maken. Nee ik ben er zeker niet gerust op.

Verder komen Tsjechie en Ijsland gewoon over als hele stabiele ploegen en dat is kennelijk al genoeg.

13 oktober 2014 om 23:25

Ik snap met het huidige voetbal dat je er niet gerust op bent, wat zeker terecht is. Wij hebben kwalitatief ook een zeer degelijke elftal, maar we zijn zo slecht als team. Totaal geen positiespel en creativiteit. Dit is al jarenlang zo. Nederland zal zich wel herstellen en plaatsen, maar turkije zie ik absoluut geen hoop meer jammer genoeg....

13 oktober 2014 om 23:30

Vergeet niet dat wij nu een bondscoach hebben die het bij jullie ook al verpest heeft he

13 oktober 2014 om 23:47

Tsjechie valt mee als ploeg. Ijsland is de betere ploeg van de twee. De Tsjechische verdediging was tegen Turkije in de 1e helft een gatenkaas, een beetje spits had er minimaal drie ingeschoten. Alleen pakten ze het tactisch in de 2e helft beter op door vooruit te verdedigen en te pressen, lieten de bal ook beter gaan en haalden maximaal rendement uit de enkele kansen die ze hadden.

Nederland is qua voetbal al sinds 2010 voetballend in verval de individuele kwaliteiten konden het lange tijd verdoezelen, maar het houdt een keer op. Top drie zal uiteindelijk gewoon wel lukken, maar het verval is wel zorgwekkend.

14 oktober 2014 om 00:00

Gelijk heb je, maar het zal niet eerlijk zijn van mij als ik alle schuld aan hem gaf. 2de worden in een groep met Duitsland en België was geen schande natuurlijk. Alleen de manier van spelers selecteren en de afgang ten Kroatië was best pijnlijk. Maar als we eerlijk zijn hebben we de laatste jaren met 3 verschillende coaches gehad, maar alle 3 hebben "gefaald". Misschien moeten we meer naar ons materiaal kijken dan de coaches.

Maar ik geef je ook gelijk hoor, want Hiddink is ten opzichte van van Gaal is wel een stap achteruit is gebleken (op paar stapjes).

Bekijk het aan de positieve kant, jij kan nog laatste tijd positief kijken naar de "valencia" versie van het spaanse elftal. Ik neem aan dat je die ook wel steunt haha.

Diep schamen moeten ze zich tegen over 80 mil mensen kunne niet van 2 meter man inspelen
Allemaal drama gewoon 1 voor 1

Jammer dat we al klaar zijn zonder ook maar te beginnen. Op voorhand waren Tsjechië en Ijsland onze concurrenten voor de 2e plek. Helaas staan beide ploegen met 9 punten voor. Dit halen we niet meer in.
Ik zie Nederland nog wel eerste worden in de poule. Ik ben er van overtuigd dat we Ijsland en Tsjechië ook op het EK zullen zien.

Echt zonde dit.

Dit is dus wat ze bedoelen met Atmayana atarlar. Als je als ervaren spits binnen de 16 tweemaal op de keeper gaat schieten moet je echt achter je oren gaan krabben. Turkije speelde vooral in de eerste helft blij vlagen zeer goed, doordat ze te gehaast gaan voetballen komen er fouten. Letland kon nog geen pepernoot raken ze moeten het van een individuele fout hebben( sinds wanneer maak je een sliding binnen de 16 vooral op deze manier) zonde.

Dit was de druppel ... Het Turkse voetbal is naar de afgrond afgezakt. Maar bondsvoorzitter Demiroren ziet de realiteit nog steeds niet onder ogen. Advies aan hem: donder aub op zodat er (hopelijk) een voetbalkenner komt die investeert in de jeugd. Zucht.

Turkije is een categorie Pot 4 land (van de 5 potten bij lotingen).
Niet meer niet minder, en eerlijk gezegd altijd al zo geweest.

We hebben een gouden lichting gehad rond de jaren 2000-2008 en zijn weer terug bij af.
Met altijd wel 1 of 2 goede spelers, zoals Arda nu. Maar daar blijft het bij.

We moeten realistisch zijn: hervormingen, verjongen andere bondscoach; allemaal bullshit.
We zullen altijd helaas zo blijven

Ik weet niet hoe ik me gevoelens moet uiten of op wie ik ze moet afreageren... op de tff? Op terim? We hebben met hiddink gefaald, met avci gefaald en nu met terim weer? Ze mogen echt wel een keer een grote schoonmaak houden, want dit is zo niet aan te zien. Maar ohja ben het vergeten, ze hebben niemand anders dan deze klunzen! Tff moet gewoon aftreden en terim moet inzien dat hij andere spelers moet gaan selecteren ipv selcuk die er niks van bakt of zo kan ik er wel meerdere spelers gaan noemen... conclusie: deze spelers moeten per direct stoppen met voetbal en kunnen beter beginnen met een andere sport zoals hockey ofzo...

In twee wedstrijden 21 schoten op doel gelost, 2 doelpunten. 16 schoten op doel geïncasseerd, 6 doelpunten. Oplossing: We moeten leren schieten.

13 oktober 2014 om 23:50

Ik vind het echt schandalig hoor, uit een land van 70 miljoen mensen komt er geen eens 1 goede spits uit...

14 oktober 2014 om 00:20

Tegenwoordig met de Syriërs en alle anderen erbij is het wel een stuk of 75 miljoen...

14 oktober 2014 om 11:01

Plus alle gurbetci's rustig 80 miljoen

Turkije is echt de weg volledig kwijt..

Ze hebben nog steeda niet door dat een wedstrijd 90 minuten duurt.. Ook al loopt het niet, altijd de basisdingen blijven doen.. Wij raken meteen na een tegenslag in paniek.

Terim passeert opeens Tolga voor Volkan Babacan, en zet nog steeds Topal centraal achterin terwijl je Ersan hebt.. Hiernaast laat hij die loser van een Gonul nog steeds spelen..

Terim snapt er gewoon bar weinig van.. Zet een jongen van 19 die net 5 wedstrijden heeft gespeeld bij Bursa in de basis en die gaat kinderlijk in de fout bij de penalty.

Je creeert zoveel kansen maar de overtuiging is er totaal niet.. Nooit had ik het gevoel dat iemand de bal er eens even in ging knallen, tot Bilal het deed met een zondagsschot..

Terim kan zelfs niet meer motiveren, en dan blijft er dus bar weinig over..

Met hem als bondcoach gaat het niks worden, hopelijk schoppen ze hem snel weg.

Zet gewoon alle talenten er in en vervang die losers als Gonul, Topal etc die de verpersoonlijking zijn geworden van het altijd falende Turkije..

Ik wil voortaan Tarik,Ozzy,Töre,Semih,Ozan Tufan,Calhanoglu,Toprak,Ersan, Köybasi, Pektemek,Salih Ucan,Adem Buyuk, Nuri Sahin,Yunus Malli,Mevkut Erdinc etc zien in milli takim..

Niet meer die falende overbetaalde prutsers..

14 oktober 2014 om 00:03

Heb jij Ersan gezien tegen Ijsland? Wat een overschatte prutser is dat zeg. En Ozan was nog een van de beteren vandaag en de vorige wedstrijd, vergeleken met die klunzen die de rest van het elftal voor moeten stellen. Juist daar gaan wij in de fout. Zo een jongen afrekenen op een foutje. Maar dan vind je het wel raar dat hij Tolga er uit haalt na zijn drama prestatie tegen Tsjechië? Die shit gebeurt nou eenmaal. Je hebt het over 'losers' Topal en Gonul terwijl Olcay en Tore meer fout deden dan goed. Kom op zeg.

14 oktober 2014 om 02:33

Tore ok, maar wat deed Olcay fout dan?

14 oktober 2014 om 10:58

Ersan was tegen Ijsland helemaal niet zo slecht maar moest opeens in een 3 mans verdediging spelen op links. Heb je gezien hoe slecht Toprak die wedstrijd was, is hij ook overschat? Dat lag gewoon aan die lompe opstelling van Terim.. Daarna gaat meneer Terim Ersan er uit laten en opeens Topal daar zetten.. Ersan is al een hele tijd in goede vorm bij Besiktas.. Zoveel goede verdedigers hebben we niet en dan doet meneer Terim dit..

Topal en Gonul zijn losers omdat ze er al 3 kwalificatierondes niks van bakken, het is genoeg geweest.. Vooral die Gonul, asjeblieft zeg, die kan ik echt niet meer zien..

Tore en Olcay en zo waren niet goed maar komen net kijken in milli takim, die verdienen net als die andere talenten een kans.. Weg met die oude garde..

Maar ik vind het absurd dat je een speler die bij Bursa nog maar een paar wedstrijden heeft gespeeld een basisplaats geeft bij Turkije.. Ook al deed hij het niet verkeerd aan de bal, tegen Tjechie was hij positioneel niet goed en liet vaak een gat voor de verdediging en vandaag een catastrofale fout door zijn onervarenheid.. Niet zijn schuld maar die van Terim..

Terim haalt gewoon alles door elkaar, passeert opeens Tolga voor Volkan Babacan.. Wat heeft Tolga verkeerd gedaan tegen Tjechie? Hij schoot een uittrap niet goed uit, maar is het zijn fout dat Caner zo makkelijk een mannetje uit zijn rug laat lopen? Of dat die tjech zo makkelijk en vrij in de 16 kan binnenschieten?

Terim is altijd al raar met van dit soort vage beslissingen, maar maakt het nu wel heel bont.. Met hem wil ik zelfs niet naar het EK. Als het niet draait ligt het aan alles behalve aan hem, maar als ze per ongeluk een keer eindtournooi halen is hij een legend.

Nou op het EK 2008 maakte hij ook tactische blunders die hij steeds in de helft recht zette.. Maar toen kon hij nog motiveren maar ook dat lijkt nu uitgewerkt..

14 oktober 2014 om 00:03

Ik ben het met je eens Bjkkartal!

Jij vond het raar dat ik vandaag niet ging kijken. Had vorige week al spijt dat ik had gekeken.
De reden dat ik niet meer kijk is wat jij net noemde. Altijd zie je weer spelers die er totaal niet mogen staan in het nationaal elftal. Inderdaad met name Gonul, Emre, Volkan, Topal. Caner geef ik nog een twijfel omdat hij eigenlijk wel goed kan voetballen maar die niet zijn verstand altijd gebruikt. Al dat soort vreemde politieke spelletjes bij Turkije zal je nooit ver komen. Als het bij de Turkse voetbal bond al niet goed zit dan verwacht je ook niets. Iemand zei laten we concentreren op de volgende toernooi? Ik denk dat we misschien verderuit kunnen kijken naar het jaar 2040 ofzo. Schandalig !!!

14 oktober 2014 om 00:09

En jij moet al helemaal je gekleurde bril afzetten en je diep en diep schamen.

14 oktober 2014 om 00:12

Hoezo dat FB ?

14 oktober 2014 om 00:49

Omdat je wel heel duidelijk namen opnoemt van Fenerbahce. Volkan is naar mijn mening toch wel nog net de eerste keuze voor het doel, ondanks zijn karakter, maar van alle keepers die we hebben kan je nog wel het meest op he bouwen. Gokhan Gonul en Caner zijn prima spelers waarvoor ik niet gauw alternatieven zie. Mehmet Topal speelt ook prima, Emre is een twijfelgevalletje omdat die net iets te opgefokt raakt en waarschijnlijk een te slechte band heeft met spelers van Galatasaray in het bijzonder dat het de chemie op het veld gaat aantasten (en Volkan heeft dat ook in mindere mate).

Neuh, laten we Gokhan Tore maar naar huis sturen, samen met Hamit en Selcuk Inan en Emre, die is nog wel nuttig maar niet altijd betrouwbaar en begint ook op leeftijd te raken.

14 oktober 2014 om 11:03

Het gaat niet om spelers van Fb broer.. Vandaag speekden Gonul en Topal maar ik bedoel ook Selcuk, Hamit, Emre,volkan Demirel etc..

Dat is geen speler van Besiktas noem komt gewoon omdat onze turkse spelers nog jong zijn en potentie hebben.. Net als Semih Kaya van Gs en jullie ex-speler Salih en huidige speler Alper..

Niet meer die zelfde spelers die al 3 kwalificatierondes verneukt hebben..

Weg ermee

14 oktober 2014 om 11:09

Je hebt gelijk Altano maar ook al heb ik er geen vertrouwen toch moet ik altijd kijken, het blijft milli takim..

14 oktober 2014 om 00:31

Pff ik was het helemaal met je eens totdat je begon over talenten? Tarik Camdali erin waarom dan broer? Wat heeft hij gedaan dat hij erin moet komen i.p.v. Gokhan die ik ook niet goed vond spelen. Tarik leuk seizoen bij Eskisehirspor net als Alper en daar bleef het ook bij. Gokhan Tore was vandaag slechtste man samen met Umut niks lukte bij Tore. Vertraagde het spel door steeds de bal bij zich te houden en Gokhan Gonul kon niet met hem de rechterflank aan. Snap dat je voor Besiktas bent, maar Tore hoort zeker niet in de basis en zeker niet na die geval met Hakan en Omer Toprak.

Ik ga direct door met deze twee heren, denk je dat deze twee nog samen willen spelen met Tore? Als iemand zoiets bij een Turk uit Turkije had geflikt! Dan barstte de hel los, omdat deze jongens 'gurbetci' (duitse Turk) zijn hebben ze schijt aan ze en wordt Tore verdedigd in mijn ogen. Zijn actie is verdomme niet eens bekritiseerd door iemand van de Tff!

Onder andere dankzij Ozan vandaag 3 punten weggegeven en ook Ismail hoort zeker niet bij het Turkse elftal als we wat willen bereiken. Nuri Sahin volg ik al sinds zijn eerste wedstrijd tegen Duitsland, in mijn ogen de meeste overschatte Turkse voetballer. Heeft nooit iets extra's erbij gebracht aan het team.

En dan wilt men nog jongens als Emre Can en Yunus Malli in het Turkse elftal! Gaat niet gebeuren net als dat Turkije op deze manier een eindtoernooi gaat halen...

14 oktober 2014 om 11:06

Ik geef liever Tarik een kans dan zo een uitgebluste Gonul.. Nooit wat geweest en zal ook nooit meer wat worden..

Tore was niet goed maar je kan niet ontkennen dat hij een groot talent is, de beste vleugelspeler die we hebben.. Dat pistoolincident is sneu maar ik snap niet dat Terim een jaar niks heeft gedaan om dat op te lossen en uit te praten..

14 oktober 2014 om 02:40

Who the f is Adem Buyuk man. Scoort een paar doelpunten in de competitie en is gelijk de man. Dan kunnen we nog beter Semih Senturk oproepen. Als het nou een talentje was zou ik nog zeggen ok, maar die gozer is al 27. En Terim brengt hem er in als redder in nood. Een land waar Adem Buyuk het veld inkomt, terwijl het 1-1 staat, verdient deze afgang.

14 oktober 2014 om 11:08

Hahaha ik zweer het ik dacht dat hij jong was mijn fout.. Vind het geen verkeerde speler verder..

Een punt in Letland is niet slecht. Thuis moet je gewoon alles winnen. Daar laten ze het liggen

Tja elk landje kan nu vaak 11 voetballers opstellen die het elke tegenstander moeilijk kan maken. Kijk naar Ijsland. Verzameling fitte Vikingen die er gewoon voor gaan en niet verzaken en alleen maar bezig zijn met de wedstrijd.

Het probleem van Turkije : ze hebben laatste jaren alleen maar slechte bondcoaches Guus Hiddink, Abdullah Avci, Fatih Terim.. Terim en Hiddink zijn grote namen maar ze worden zwaar overschat.
Tactisch vrij beperkte coach die grossiert in het nemen van slechte beslissingen.
Hij komt iedere keer terug.. Dit is zijn 3de periode .het moet een keer afgelopen zijn.. Dit is echt ongekend. Laat hem aub met pensioen gaan dit kan niet zo langer. Naar mijn weten begon zijn eerste termijn 1993,1996!!! Hij geeft aan mindere goden teveel vertrouwen.. Man die gasten verdienen miljoenen ze zijn allemaal miljonairs ze spelen niet voor hun land maar voor hun eigen!!!

Je moet van oudere spelers allemaal afscheid maken.. Elftal bouwen rond Arda Turan en Nuri Sahin de beste spelers van Turkije. Hakan Calhanoglu in de spits met Mevlut Erdinc. En dan alleen maar dienende spelers!!.. Kwaliteit is er niet. Maar toch wel genoeg kwaliteit om minimaal 2e te kunnen worden kom op hey.. We zitten in een poule met Ijsland, Tsjechie Letland en Kaza. Geen hoogvliegers!!! En oranje is Arjen Robben!! Als wij zon speler hadden stonden we nu eerste!!!

Maar goed.. eerst even Fatih terim ontslaan dan ben je een grote stap verder en Ertugrul Saglam aantrekken

14 oktober 2014 om 02:31

Ja nuri is op papier een van onze beste spelers, maar hij heeft nog nooit wat gepresteerd bij het nationale elftal.

14 oktober 2014 om 10:59

Echt letterlijk nooit. Kan me geen goede wedstrijd van hem herinneren. Behalve dat hij in zijn eerste oefeninterland scoorde tegen Duitsland.

14 oktober 2014 om 11:13

Komt dat door hem of door de chaos waarin hij telkens moet spelen.. Krijgt ook nooit een lange tijd het vertrouwen, en dat heeft hij wel nodig.. Kijk hoe hij bij Dortmund op het allerhoogste niveau tegen de beste clubs ter wereld presteert..

Dan heb je meteen je antwoord..

Met wegsturen van fatih terim komen we nergens wie moet hem vervangen? We hebben gewoon een waardeloze voorhoede als umut 1 van zijn kansen had benut zouden we hier nu iets anders gaan praten waarom speelt hij met umut? Is er nu echt geen andere optie? Ik weet het niet zeker maar is umut geen wissel bij galatasaray? tot nu toe is dit de slechtste kwalificatie reeks van turkije die ik ooit heb meegemaakt en het ergste is we hebbem geen passie en strijd meer in ons. Dit verdienen wij als supporters niet dat onze voetballers spelen zonder emotie en wilskracht. Gaan de eerste twee direct door en de derde speelt play off worden wij wel weer laatste!

We hebben als Oranje zijnde nog mazzel dat de Turken het nog slechter doen dan wij. Anders was de 3e plaats misschien ook nog wel te hoog gegrepen geweest.

Ik heb genoten van Bilal. Wat kan die jonge toch goed voetballen zeg, heeft werkelijk een geweldige pass. Hij oogt zo rustig en heeft een fantastische overzicht. Jammer dat hij wat oud is. Hij zorgde 'op z'n minst' voor positiespel. Bilo aka. Pirlo

14 oktober 2014 om 10:58

Ik had hem zo graag bij Fener gezien ipv Selcuk Sahin he.. Bilal is een baas

Oei, Turkijke heeft het nog steeds lastig met de kwalificaties.
Al zijn ze tegen dit Oranje niet kansloos, al hadden ze dit wel moeten winnen natuurlijk.
Heb er niks van gezien dus kan er ook niet over oordelen.

Letland en Turkije gaan wel beide boven Oranje eindigen als dit zo doorgaat...

14 oktober 2014 om 10:26

Dat wordt nog een beste strijd! geen van beide lijkt beter te willen doen dan de ander en dan zullen de onderlinge treffen natuurlijk wel heel veel bepalen is zien wie er meer lusten kracht voor heeft om lager te eindigen..

De Turkse spelers zijn natuurlijk al lekker gewend om elke zomer lekker vrij te zijn en misschien dat de verhalen van Wesley en Dirk nu eindelijk succes hebben in het oranje kamp van joh lekker zomertje vrij pffttt.. hoeft niet elke keer zo'n stom eind toernooi mee te doen.

Ulan amina koduklarim serefsiz it oglular lan sizin aminizi sikmem lazim bole takim olmaz ki abicim ya hayret serefsizler gelsin bokumu yalasinlar
vertaling: He verdorie weer een potje verloren

14 oktober 2014 om 13:25

Verloren? Turkije pakt het eerste punt in de kwalificatie!

maakt niet uit in 2024 kunnen we naar ek als turkije het ek krijgt

Turkije is als land sowieso aan het verpauperen. Het land is 1 grote chaos net als het eerste elftal van Turkije. Turkije is niet meer het Turkije van iedereen maar Turkije bestaat tegenwoordig uit 3/4 partijen. Akp,mhp/chp, en de koerden. Niet geheel toevallig zijn dit de Turkse politieke partijen. Alles draait in Turkije om politiek tegenwoordig, Je bent geen turk meer je bent een Akp'er of een Chp'er. Deze verdeling is ook te zien in het voetbal , binnen clubs(supportersverenigingen etc) en binnen het eerste elftal. Turkije zal niet gaan presteren zolang het land 1 grote chaos is en de politieke partijen belangrijker zijn dan het turk zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren