Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Hanegem: ‘Je gaat al gauw een jongen als Dirk Kuyt missen bij Oranje’

Laatste update:

Het Nederlands elftal won vrijdagavond van Kazachstan (3-1), maar zal maandag beter moeten voetballen om IJsland te verslaan. Volgens Willem van Hanegem is het vooral nodig dat het elftal van bondscoach Guus Hiddink als een team gaat optreden in plaats van als een stel individuen.

/

“Veel van die jongens zijn erg met zichzelf bezig en minder met het team”, schrijft Van Hanegem in zijn column in het Algemeen Dagblad. “Te veel jongens zijn heel overtuigd van zichzelf. Ze vinden dat ze zeer goed zijn en dulden weinig tot geen correcties of coaching.” Dat terwijl iedereen bij Oranje zijn best zal moeten doen om een goed resultaat te boeken op IJsland, benadrukt de Kromme.

“Ik zag dat terug in het incident rond Robin van Persie en Klaas-Jan Huntelaar in de wedstrijd tegen Kazachstan. Te zeikerig voor woorden”, vindt Van Hanegem, die al met weemoed terugdenkt aan de routinier die een punt achter zijn interlandcarrière heeft gezet. “Je gaat al gauw een jongen als Dirk Kuyt missen. Nu zie ik vooral wrevel en heel weinig vrolijks”, laat de voormalig topvoetballer weten.

Ben je het met Willem van Hanegem eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van voetballen tegen zo een muur word je ook niet vrolijk Willem, zeker niet als je dan ook nog eens uit de enige corner op 0-1 komt te staan. Dan sluipt er weleens wat frustratie in. Gek hé?

13 oktober 2014 om 08:46

Heeft iemand dan ook Willem ooit positief gezien de laatste tijd? Of het is wel wat met feyenoord, of met het nederlands elftal.

ON: Nederland maakt er teveel een drama van. Van Persie is gewoon een spits en als spits wordt je afgerekend op goals dus dat is ook zijn doel om goals te maken. Misschien was Huntelaar kansrijker geweest maar je moet niet verwachten van een goalgetter om dat meteen te zien.

13 oktober 2014 om 09:12

Wanneer Willem het zegt is het plotseling fout terwijl wij het z'n allen dezelfde mening hebben! Werd jij dan wel blij van Huntelaar en van Persie?

13 oktober 2014 om 09:30

juist, Willem verwoord eigenlijk precies hetzelfde als vele van ons, dus hier heeft hij wel gelijk in.

Wat kuijt betreft Willem... Nog even met weemoed terugdenken dan en weer verder.

13 oktober 2014 om 09:55

nee, vooral niet van Rvp. WvH heeft gelijk. Maar durft ook RvP niet bij naam te noemen

13 oktober 2014 om 09:58

Het feit dat Van Persie besluit om voor eigen kans te gaan, ook al stond Huntelaar er beter voor, is inderdaad nog enigszins te begrijpen. Hij moet als hij Huntelaar gezien heeft natuurlijk afleggen, maar spitsen gaan nou eenmaal wel eens voor eigen succes.

Mij gaat het dan ook meer om zijn reactie. Hij had natuurlijk ook gewoon zijn hand kunnen opsteken. Zo van "sorry, had hem moeten spelen". Maar daar is meneer Van Persie blijkbaar te groot voor. Alles moet om hem draaien, anders gaat hij irritant gedrag vertonen met die nare maniertjes en gebaartjes van hem.

13 oktober 2014 om 10:11

Uhh ... niet bij naam noemen? "ik zag dat terug in het incident rond Robin van Persie en Klaas-Jan Huntelaar in de wedstrijd tegen Kazachstan. Te zeikerig voor woorden”. Lijkt me toch vrij duidelijk.

Ik ben bang dat de verjongingsslag die Van Gaal heeft gemaakt door Hiddink deels teniet wordt gedaan. Als ik dat gekibbel zag tussen Van Persie en Huntelaar moet ik meteen weer terugdenken aan 2012 (behalve dan vd Wiel, die speelde twee jaar terug als een dweil en is nu juist goed). Ik weet niet of we nog wel met Sneijder moeten spelen, ik vind het een geweldige speler, en de beste middenvelder van de afgelopen tien jaar, maar ik zie hem weinig bijzonders meer doen in Oranje. Het is toch gek, deze zomer hadden we bijkans het beste team ooit, ondanks dat de spelers lang niet allemaal in grote competities speelden. Nu zitten we weer te kijken naar een groepje dat niet voor elkaar kan werken? Hoe kan dit zo snel zijn omgeslagen? Is het echt alleen aan Hiddink te wijten? Ik wil niet wijzen naar het grote aantal Psv'ers, maar ik moet zowel bij het grote als jong Oranje aan het PSV van vorig seizoen denken als ik die spelers onderling zie.

13 oktober 2014 om 08:49

Je wil er niet op wijzen, maar je insinueert er toch wel naar haha. Wat een onzin, vrijdag stonden er nota bene nul PSV'ers in het veld.

13 oktober 2014 om 09:01

Het gaat me helemaal niet om de Psv'ers, het gaat om de sfeer die er rond dit team hangt tegenwoordig en dat die doet denken aan die sfeer die er bij PSV hing vorig seizoen.

Krijg ook het gevoel dat het weer richting het niveau van ek 2012 gaat.
Van Persie heeft zijn vriendje Affelay weer terug waar die samen Arabisch mee kan praten.
Huntelaar is gefrustreerd want hij krijgt geen kans ondanks dat van Persie niet presteert.
Sneijder is gewoon passé en kan hier niet mee omgaan.
Robben is te goed voor dit team en denkt wat een prutsers hier.
Zo hebben alle vedette's wel wat.

13 oktober 2014 om 09:17

Wat een dikke onzin spreek jij hier uit!
Van Persie is idd goed bevriend met afellay wat is hier mis mee? Als je als persoon een hele goede klik hebt met iemand dan moet je die gene ook opzoeken. Je kan mensen niet dwingen om met anderen plezier te maken!

Huntelaar moet zijn plaats kennen! Van Persie is de betere voetballer en omdat Nederland niet met vleugels speelt die de spits kunnen bedienen heb je niks aan Huntelaar!

13 oktober 2014 om 09:42

@san90: Het is inderdaad weer zoeken naar negatieve dingen. Verder ben ik het volledig met je eens. Huntelaar heeft in die wedstrijden dat hij in de basis stond zelden tot nooit naar behoren gepresteerd. Als invaller daarentegen doet hij het gewoon heel erg goed.

13 oktober 2014 om 11:44

@ San90

Leuk dat van Persie de betere voetballer is maar wanneer maakt hij eens structureel het verschil zoals Robben dat doet bij Oranje ? Hij pikt zijn doelpuntjes mee, alleen als het erop aankomt tijdens een tournooi moeten we van Robben hebben omdat van Persie op die momenten zelden thuis geeft. Wanneer kent van Persie eens zijn plaats ?

In de zin dat hij als aanvoerder en 1 van de absolute sterspelers een grotere inbreng moet hebben, gisteren was iemand op voetbalzone heel diep in de statistieken gedoken van beide spelers. Daar kwam uit naar voren dat van Persie niet veel meer scoort dan Huntelaar, dus die arrogante houding van hem dat hij de "de man is" is compleet misplaatst. Wat dat betreft kan ik mij heel goed voorstellen dat Huntelaar zich af en toen groen en geel ergert.

13 oktober 2014 om 12:57

@ mallepietje

Dat is absoluut niet waar wat je zegt, Huntelaar heeft in kwalificatiewedstrijden waar van Persie geblesseerd was, wat best vaak is geweest, bijna elke keer gescoord, dus weet niet waar je je info vandaan haalt?

Spelplezier moet altijd de basis zijn.

Dan worden ballen ook gemakkelijker aan elkaar gegund, is er meer bereidheid en acceptatie.

Maar ben bang dat voor een aantal spelers van Oranje, deze fase al voorbij is !

13 oktober 2014 om 10:38

Sorry maar vind dit toch wat te makkelijk gedacht.. spelplezier moet de basis zijn bij amateurs of de D1 (bij wijze van spreken), maar op zo'n niveau waar zoveel geld en prestige op spel staat, is niet het belangrijkste dat spelers plezier hebben in hun spel, maar dat spelers goed als team kunnen spelen en presteren, daarbij speelt spelplezier en goed met elkaar kunnen opschieten wel een rol; dat helpt mee, maar moet lijkt mij toch echt niet de basis zijn.

Als W van Hanegem al niks meer mag zeggen,wie moet het dan doen?
De mening van bijvoorbeeld mn buurman neem ik minder serieus.
Ik houd wel van een beetje pittige kritiek,zeker als die van (oud)topsporters komt.

Ik snap de hele ophef van de media rond dat 'incident' tussen RVP en Huntelaar niet. Nu van Hanegem ook weer, het is toch juist uitzonderlijk dat iedereen binnen een nationaal elftal goed met elkaar kan opschieten en ook nog een klik in het veld heeft met elkaar. Je wordt opgeroepen voor het nationale team omdat je goed speelt, niet omdat je zo'n fijne vent bent die het goed met iedereen kan vinden. Natuurlijk speelt het wel mee bij selectie, in die zin dat iemand die absoluut niet goed in de groep ligt en moeilijk in de omgang is misschien minder snel wordt opgeroepen, maar uiteindelijk ga je ervan uit dat de 25 beste spelers geselecteerd worden en niet de 25 beste vrienden. Omdat het dan ook maar gewoon 'collega's' zijn, kan het zijn dat karakters botsen en dat je conflicten krijgt, daar is niets raars aan. Om het nou zo op te blazen en dat als reden aan te wijzen dat het slecht gaat, lijkt mij overdreven.

Er zijn volgens mij inderdaad te weinig waterdragers bij oranje en achterin is het te gewoon licht.

Qua werk ethiek is er bijna geen betere speler als Kuyt, alleen dezelfde werk ethiek heeft ook vaak genoeg in het nadeel van Oranje gewerkt. Doordat hij overal en nergens te vinden was liep hij vaak ook medespelers in de weg in wedstrijden waar het erop of eronder was. Voor mijn gevoel miste hij ook teveel kansen in wedstrijden waar het erop en er onder was wanneer Oranje ver door drong in een tournooi.

Hij naief kun je zijn om een speler als vd Wiel of Afellay weer op te nemen in de selectie. Van Persie? Tja, we hebben het hier over Huntelaar.. maar ook een Sneijder kan niet aarden met van Persie. Aan wie zal het toch liggen? Bekijk eens een interview met van Persie. Kijk vervolgens eens naar een interview met Huntelaar of Sneijder. Dat zegt voldoende over het karakter. Neem Afelly erbij en we zijn weer op het ek van 2012, samen met vd Wiel. Seedorf is één van Nederlands beste spelers allertijden, maar niet voor Oranje. Afellay en vd Wiel idem (niet geschikt voor Oranje). Kijken of vd Wiel is veranderd zoals hij zelf zegt. Neem Willems, ook zo een figuur die je er niet bij wil hebben. Spelers als Kuyt worden dan notabene afgezaagd terwijl die gasten het team dragen.

13 oktober 2014 om 12:54

Je baseert je hele verhaal op geruchten uit de media, dat sommige jongens niet lekker in de groep liggen. Misschien ligt de een wat beter in de groep dan een ander, maar het is overdreven om te zeggen dat je die jongens er niet bij wilt hebben. Want wat doen die jongens nou echt verkeerd? Wat heeft afellay nou fout gedaan? En van Persie komt misschien niet over als een heel vriendelijk nuchter persoon, maar wil toch niet zeggen dat hij niet goed in de groep ligt? En Willems baseer je misschien op Johan Derksen die die jongen elke keer zit af te zeiken terwijl hij niet kijkt hoe Willems zich nu gedraagt. Kom op, je doet je naam geen eer aan als je alles wat in de media gezegd wordt over dat het moeilijke jongens zijn zomaar gelooft en daar je mening op baseert.

Klaassen, De Jong en straks Strootman zijn spelers met eenzelfde mentaliteit als Kuyt. Zichzelf wegcijferen voor het team en de absolute wil om te winnen. Samen met Fer zijn dat ook box-to-box-spelers. Eigenlijk staat alleen het grote ego van Van Persie een goed team in de weg. Dat is jammer, want het is een weergaloze voetballer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren