Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vraagtekens bij aanvoerdersband Van Persie: ‘Louis zweeg gewoon’

Laatste update:

Na de EK-kwalificatiewedstrijd tussen Nederland en Kazachstan (3-1) ging het vooral over het akkefietje tussen Robin van Persie en Klaas-Jan Huntelaar. De aanvallers hebben het incident volgens Guus Hiddink inmiddels besproken. “Ze beseften zelf ook wel dat die gebaartjes en emoties te veel waren”, verzekerde de bondscoach op een persconferentie.

/

Jan Mulder en Co Adriaanse nemen Van Persie enigszins in bescherming. “Hij ging wel iets te ver, dat hij de aanvoerder zo voor schut zette”, zo oordeelde de oud-aanvaller zondagavond bij Studio Voetbal. Mulder kreeg bijval van Adriaanse. “Huntelaar heeft niet voor niets nummer 19 op zijn shirt staan. Met zijn kwaliteiten heeft Van Persie al het recht om de bal op doel te schieten”, zo oordeelde de technisch adviseur van FC Utrecht in het televisieprogramma.

Adriaanse toonde zich echter wel kritisch richting Van Persie inzake de aanvoerdersband. Hij vindt Arjen Robben meer een echter leider, zeker op het gebied van natuurlijk leiderschap. “Zeker op dit moment, in zijn ontwikkeling als mens. Dat hebben we vooral op het WK gezien in noodsituaties. Dat Robben het woord nam en Louis van Gaal gewoon zweeg. In noodsituaties blijkt vaak dat andere mensen grotere leiderschapskwaliteiten hebben dan de gekozen of gestemde aanvoerder.”

Vind jij Robin van Persie een goede captain voor Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo, dit gaat nog wel even duren. En dan is VI nog niet eens aan de beurt geweest..

13 oktober 2014 om 08:28

Ja die van Persie gaat er genadeloos aan bij Johan Derksen, dat kan je voorspellen. Is de laatste tijd al vaker negatief geweest over Persie.

Onn:

13 oktober 2014 om 11:47

Wat een onzin he? Spijkers op laag water zoeken is het. Huntelaar wilde de bal gewoon hebben en riep er wat van. Van Persie reageerde en dat was het eigenlijk. Dit gebeurt wel 10x in een wedstrijd.

13 oktober 2014 om 23:35

Huntelaar is een smeerlap die het gezag van de aanvoerder, Van Persie, te pas en te onpas probeert te ondermijnen.

Van Persie is gewoon een aanvoerder van niks, als aanvoerder hoor je te verbinden en te leiden en als 'topspits' en aanvoerder van het Nederlands elftal hoor je de reactie van Huntelaar gewoon te begrijpen. Die wilt zich ontiegelijk graag bewijzen en had al het recht om te klagen doordat Van Persie die bal niet maakte. Egoïsme op verkeerde momenten kan goed zijn, maar dan moet het wel werken.

Overigens had ik na dit akkefietje en de rest van de wedstrijd de band meteen afgepakt, iemand met een voorbeeldfunctie voor het hele elftal dient dit soort dingen niet te doen en het is niet de eerste keer dat Van Persie vervelend doet. Zo haalde Adriaanse (als ik me het goed herinner) ook het moment aan dat Van Persie enorm op Van Hooijdonk af zat te geven. Gewoon walgelijk.

13 oktober 2014 om 02:01

Ik denk dat de mensen die dagelijks met hem werken, de medespelers en technische staf, beter kunnen beoordelen of hij een "aanvoerder van niks" is. Hij zal niet voor niets aanvoerder zijn gemaakt en ook zo lang zijn gebleven. Hij zit nu in een moeilijke periode en hij heeft blijkbaar niet de persoonlijkheid om zijn houding in het Nederlands elftal daar buiten te laten en dat geeft inderdaad een slechte indruk naar de buitenwereld. Wij weten echter niet wat er binnenskamers en op trainingen afspeelt en hoeveel hij daar voor het team betekent.

13 oktober 2014 om 14:09

@ Die-ene

"hij zal niet voor niets aanvoerder zijn gemaakt en ook zo lang zijn gebleven"

Dat zegt in principe niet zoveel, dat ook zijn omdat niemand binnen de selectie het lef heeft om tegen zo'n beslissing van de bondscoach in te gaan. Nu is dit geen voetbal voorbeeld maar een hoop politici en ambtenaren blijven ook jaren lang op hun post zitten terwijl ze lang niet allemaal goed werk leveren. Wat dat betreft ben ik het ook met Adriaanse eens als je kijkt naar de interactie van de spelers met Robben is hij een veel geschiktere kandidaat dan van Persie. Bij Robben is of komt het spontaan over terwijl dit vanaf het begin af aan alles behalve het geval was bij van Persie.

13 oktober 2014 om 20:02

Ik ben het met je eens dat het normaal gesproken niet zo veel zegt maar de reden dat ik het toch noem is hoe van Gaal met zijn andere aanvoerders is omgegaan. Sneijder was zijn eerste aanvoerder bij het Nederlands elftal maar toen die niet beviel twijfelde van Gaal geen moment om de band af te pakken. Van Persie heeft het onder van Gaal lang volgehouden dus zou hij wel tevreden over hem zijn geweest.

13 oktober 2014 om 08:31

Er zijn wel meer aanvoerders waarvan je niet verwacht dat zij leiderschap hebben. Snap jij dat Suarez een aanvoerder is geweest?

13 oktober 2014 om 11:16

@vitessenl

Aanvoerdersband afpakken omdat een speler een bal niet afgeeft en vervolgens een keer reageert op een andere speler die maar door blijft zeiken en demonstratief gebaren? Veel gekker moet het niet worden. Wat een klinkklare onzin verkoop jij hier. Alsof Van Persie Huntelaar op zijn muil heeft geslagen. Voorbeeldfunctie, zegt ie. Wie maken we dan vervolgens captain? Robben? Die Robben die Altijd voor zijn eigen kans gaat? Die afgelopen weekend nog 'fuck off, man!' schreeuwde tegen een grens? Want dat is natuurlijk wel conform de 'voorbeeldfunctie'.

Je mag Van Persie een lul vinden, of zelfs een slechte voetballer, en al zeker een slechte aanvoerder. Maar ga nou niet doen alsof dit 'incident' objectief bezien een voldoende aanleiding zou zijn om hem zijn aanvoerdersband af te pakken.

Huntelaar mag best teleurgesteld zijn, maar hoeft niet vier, vijf keer ostentatief een medespeler, nota bene zijn aanvoerder, tot de orde te roepen. Dat hoort namelijk ook niet. En dat allerlei figuren daarin nu meteen hun kans schoon zien om van RvP af te komen, zegt meer over die figuren dan over dit incident of over Rvp.

13 oktober 2014 om 12:04

Ja vind je het gek dat hij boos wordt op van Hooijdonk?
Die kraakt van Persie al af vanaf het eerste moment dat hij de voetbalschoenen aan de wilgen hing. Ze hebben al ongeveer 10 jaar een stille ruzie.

Huntelaar heeft Van Persie helemaal niet voor schut gezet. Het is eerder andersom. Bewust een uitgestoken hand (felicitaties) van Huntelaar negeren na het doelpunt van Van Persie en Huntelaar niet feliciteren na diens goal. Erg kinderachtig. Je zou als aanvoerder blij moeten zijn met het doelpunt.
Van Persie kan gewoon niet tegen kritiek. Valt sowieso op dat spelers bij Oranje vaak voor eigen succes gaan i.p.v. de ploeggenoot die er beter voor staat de bal te gunnen. Sneijder, Robben en Van Persie hebben hier een handje van. Ze hebben uiteraard wel de kwaliteiten om vanuit een moeilijke hoek te scoren. Met name Robben kan vaak een doorbraak forceren. Dus dat Van Persie zelf schiet is op zich niet zo erg. De reactie (zowel in eerste als in tweede instantie) van Van Persie is wél verwerpelijk.

13 oktober 2014 om 07:36

Heb jij een topspits ooit zo een gebaar zien maken als Huntelaar deed? Zo opzichtig een andere aanvaller tot de orde roepen? Losgelaten van het feit dat RvP gewoon aanvoerder en basisspeler is, en dus hoger in de rangorde staat.
Dit was gewoon walgelijk misplaatste arrogantie van Huntelaar. Dat zie ik Zlatan, Suarez, Lewandowski of falcao niet doen. Respectloos.

13 oktober 2014 om 07:46

hahah als Huntelaar dat bij Zlatan had gedaan, had hij sowieso een bitchslap gekregen :P

13 oktober 2014 om 08:53

Ja. Ik heb topspitsen heel, heel vaak dat soort gebaren zien maken. Cristiano Ronaldo wel eens gezien als hij een bal niet krijgt terwijl hij beter voor de goal staat? Van Nistelrooy, die was dan nog wel een stukje erger. Ik heb trouwens Zlatan ook wel eens helemaal mental zien gaan omdat hij een bal niet kreeg.

Van Persie kan er zelf trouwens ook wat van hoor, die heb ik ook regelmatig zo zien doen tegen o.a. Robben in Oranje.

Zoals Huntelaar zelf al zei, iedereen wil in zo'n situatie de bal hebben. Zeker spitsen. En dan word je wel eens boos als de ander de aanval vervolgens niet afmaakt.

Maar dat alles gezegd hebbende, vind ik toch dat van Persie het volste recht had om die bal zelf op goal te schieten. Zo makkelijk was het niet om die bal voor te geven en bij Huntelaar te krijgen.

13 oktober 2014 om 09:08

Dat zie je zlatan niet doen? Wedstrijden gemist zeker.

13 oktober 2014 om 09:23

@ Hoppa!

Ronaldo doet dat nooit. Hij zal hooguit een keer uit wanhoop wijzen naar zijn voeten en weglopen. Hij maakt nooit zo een misplaatst gebaar naar zijn ogen om te laten zien dat zijn teamgenoot beter moet kijken. En dat keer op keer.

Van Persie heeft nooit zoiets gedaan tegen Robben, dat is onzin. Er zit een degelijk verschil tussen naar je voeten wijzen dat je vrij stond of wat Huntelaar deed: irritant en arrogant naar je oog wijzen alsof je aanvoerder en topscorer blind is. Walgelijk.

13 oktober 2014 om 09:24

@ Rxvwijk

Laat mij maar een moment zien waar Zlatan dat heeft gedaan.
Zlatan had zelfs een applausje over voor Lucas in de wedstrijd tegen Ajax waar Lucas 100% had moeten afgeven op Zlatan.

13 oktober 2014 om 09:50

Voetbal is een team spoort je moet oog hebben voor je medespelers. Nederland gaat het niet meer ver kunnen schoppen als iedereen egoïstisch is. On: juist als Aanvoeder moet je beter reageren . 1 THE hunter moet niet zo door drammen. 2 van persie kon sorry zeggen voor het niet geven van de bal of niet zien van hunter

13 oktober 2014 om 09:51

*Teamsport

13 oktober 2014 om 11:08

Wauw Woel jij gaat Huntelaar nu bekritiseren omdat hij Van Persie tot de orde riep?

Normaal gesproken zijn wel blij dat spelers met elkaar communiceren, coachen en oppeppen. Huntelaar bedoelt dit constructief zodat in de toekomst dergelijke situaties tot een doelpunt leiden.

Jij hebt liever dat ieder voor zich speelt en ze de mondjes dicht houden?

13 oktober 2014 om 11:13

@geert Vs

Nee, ik bekritiseer Huntelaar voor de manier waarop hij dat deed. Een keer rustig aangeven dat hij vrij stond was voldoende geweest. De manier waarop Huntelaar dit deed was puur voor het publiek, om aan te geven dat hij oh zo begaan is met het Nederlands elftal en om heel populistisch het volk mee te krijgen dat Van Persie egoistisch is. Dat is hem nog gelukt ook.

Je kan prima coachen, communiceren en oppeppen, maar dit was gewoon de neus wrijven in een misser. Huntelaar, Robben, Sneijder en Lens hadden vanuit die positie van Van Persie allemaal zelf geschoten op doel hoor, maak je daar maar geen illusies over. De pech was dat Van Persie hem deze keer niet erin schoot en dat normaal gesproken wel had gedaan. Dan is het nog belachelijker dat Huntelaar zo de misser inpepert.

13 oktober 2014 om 12:10

Hoe kan je dat nou zien als constructief. Hunter schreeuwt gewoon naar van Persie alsof hij 0,0 respect voor hem heeft.
En van Persie had nog niet eens gekeken of er iemand vrijstond, omdat hij gefocust was op de goal.

13 oktober 2014 om 13:21

Huntelaar zocht contact met Van Persie, die negeerde hem zoals gewoonlijk eerst. Na 3x reageerde hij pas, met die vervelende gebaartjes.

Jij wilt eigenlijk dat Huntelaar naar Van Persie toe liep en zei: "meneer Van Persie, ik stond volgens mij vrij voor open doel."

13 oktober 2014 om 13:51

Waarom moet je meteen zo overdrijven in je reactie, er is een enorm verschil tussen hoe Huntelaar reageerde en jouw voorbeeld (onderdanig reageren). Huntelaar had ook op een iets rustigere manier kunnen reageren, maar sowieso dit soort dingetjes gebeuren altijd wel, dat hier zo'n gigantisch probleem van wordt gemaakt slaat echt nergens op.
Ze waren allebei gewoon geirriteerd, omdat Nederland met 1-0 achter stond tegen een veel en veel zwakker Kazachstan.

13 oktober 2014 om 15:24

Het klopt gewoon niet wat je zegt. Huntelaar schreeuwde niet naar Van Persie alsof hij 0,0 respect voor hem had. Hij moest met stemverheffing spreken omdat je in een voetbalstadion bent, in korte en duidelijke bewoordingen of gebaren aangezien je door moet met de wedstrijd.

Bovendien had Huntelaar gewoon gelijk: die bal moest afgelegd worden op hem. Als Van Persie daar teveel moeite mee zou hebben dan kan hij maar beter niet meer opgeroepen worden want dan is hij niet goed genoeg.

14 oktober 2014 om 03:03

Ja, dit heb ik wel vaker gezien in dergelijke situaties. Dat gebeurt in het heetst van de strijd. Ik verwijt Van Persie niet eens dat hij die bal niet gaf. Ook dat kan gebeuren en misschien had Van Persie hem niet gezien of kon hij simpelweg de bal niet goed voorgeven. (op TV lijkt het vaak eenvoudiger dan het in de praktijk is)

Het gaat om zijn reactie op Huntelaar. En in tweede instantie het negeren van de felicitaties na zijn benutte penalty (wow, wat een prestatie) en het niet juichen na de goal van Huntelaar. Erg kinderachtig. Dat rangordeverhaal is natuurlijk bullshit. In het veld ben je allemaal gelijk. Een speler van 18 mag best een vedette van 33 tot de orde roepen of coachen wanneer die verzaakt of vergeet een bal af te geven.

Bij misplaatste arrogantie denk ik eerder aan de opmerking van Van Persie na afloop :
Ik vond dat ik het recht had om vanuit die positie te schieten en : we willen allemaal graag scoren. Alsof het uitmaakt wie er scoort. Uit deze uitspraken blijkt wel dat het teambelang bij hem kennelijk niet voorop staat. Maar die slappe Van Marwijk en Hiddink houden hem de hand boven het hoofd en praten alles recht wat krom is.

14 oktober 2014 om 03:07

Je mag best kritisch op elkaar zijn en elkaar de waarheid zeggen. Ook in het veld. Als je daar niet mee om kunt gaan en rancuneus blijft tot einde wedstrijd, ben je in mijn ogen niet professioneel genoeg. Je moet in het teambelang blijven denken.

Applaudisseren voor iemand wanneer die een ploeggenoot in scoringspositie negeert en zelf schiet komt op mij een beetje goeroe-achtig over.

13 oktober 2014 om 08:32

En de reactie van Huntelaar na zijn goal vind jij wel goed? Huntelaar is net zo fout bezig.

13 oktober 2014 om 18:21

@83: Zelfs ajacieden als Jan Mulder en Adriaanse vonden het gedrag van Huntelaar irritanter dan dat van Robin.
Het negeren van huntelaar na de 3-1 heb ik gister pas gezien en was inderdaad niet verstandig van Robin. Maar niet alle spelers hoeven vrienden te zijn en ik zou ook geen felicitatie willen hebben van een matennaaier als huntelaar..
Over het aanvoerderschap was Adriaanse wat meer op de vlakte dan er hier van gemaakt is.
Hij zei wel dat Robben meer natuurlijk leiderschap heeft maar dat het geen probleem is als de aanvoerder niet ook de natuurlijke leider van het team is. Aanvoerderschap is sowieso maar een symbool waar niet te veel belang aan moet worden gehecht en het gebeurt zo vaak dat de aanvoerder niet de leider van het team is in het veld.

Huntelaar heeft Van Persie gewoon voor schut gezet met zijn misplaatste reactie. Huntelaar krijgt last van zijn ego wanneer hij de tweede viool moet spelen en reageert zijn frustraties af op een medespeler.

13 oktober 2014 om 07:38

Nee. Een keer roepen dat hij hem had kunnen afgeven was voldoende geweest. Daar 5-6 gebaartjes bij maken en door blijven zeiken was puur voor het publiek. Gatver.

13 oktober 2014 om 18:23

Inderdaad een verschrikkelijk arrogant ventje die huntelaar met zijn misplaatste ego.
In 2012 was hij al de rotte plek en nu weer.

Heb RvP nooit zon gebaar richting zn oog zien maken als huntelaar naar een andere speler..zelfs Messi doet dat niet naar zn medespelers

13 oktober 2014 om 10:42

Er spelen meerdere factoren mee

Voor schut zetten...? Ik vind t wel meevallen. Huntelaar was terecht boos en liet dat blijken, maar dit plaatsen onder 'voor schut zetten' is olie op t vuur gooien...

Dat RvP Huntelaar niet feliciteert met de gelijkmaker en zijn felicitatie niet in ontvangst wou nemen na de pingel, daar hoor je de mannen bij Studio Voetbal dan niet over...

13 oktober 2014 om 07:40

Voor schut zetten ja. Weet je hoe vaak Benzema in een positie staat dat Ronaldo hem af kan geven en toch een onsuccesvol schot lost?
Stel je voor dat Benzema ook maar een keer zulke gebaren maakt naar Ronaldo, ik kan je garanderen dat hij op zoek mag naar een nieuwe club.

13 oktober 2014 om 10:50

verschil is wel dat van persie geen ronaldo is. en alle mensen die zeggen van persie is top scorer kijk ff over hoeveel wedstrijden hij dat heeft bereikt, huntelaar heeft er veel meer in liggen als je kijkt naar wedstrijd verhouding. van persie denkt dat hij nog goed genoeg is maar na zijn eerste jaar bij man u heeft hij verdomd weinig laten zien en toch heb je altijd mensen die hem op blijven hemelen.

13 oktober 2014 om 11:18

@ deves

Dat boeit niet over hoeveel wedstrijden dat is geweest. Hij speelde eerst ook als buitenspeler, dus die statistieken zijn niet eens interessant.
Huntelaar heeft nooit gescoord tegen een topland, neem je dat ook mee in je statistieken? Huntelaar komt vaak vers het veld in tegen vermoeide verdedigers, neem je dat ook mee in je statistieken?

Mensen hemelen Van Persie op omdat hij een geweldenaar is in vorm. Zijn laatste seizoenen bij Arsenal en ook zijn eerste jaar bij Manchester United waren fenomenaal. Hij zit ook pas in zijn derde jaar bij Manchester United, waar hij vorig seizoen veel geblesseerd was, dus waar je hem op afrekent begrijp ik niet zo goed.

Hoeveel topseizoenen heeft Huntelaar gehad dan? Oh ja, eentje. Verder mislukt bij Real en Milan en nu vertoevende bij een matige club uit Duitsland. Zo indrukwekkend is zijn carriere nou ook weer niet hoor.

13 oktober 2014 om 18:23

Lekker belangrijk om de vergelijking met Benzema en Ronaldo te maken... Het gaat hier niet om die 2. Alsof Ronaldo trouwens niet door zn medespelers ergens op gewezen mag worden, wat n onzin zeg... En al was dat zo, dan komt Van Persie er niet eens bij in de buurt en hoeft hij niet door zijn voetbalcollega's ontzien te worden...

Dit soort discussies komen wekelijks voor op de voetbalvelden, dus dan zouden er wel heel veel mensen voor schut gezet worden... Als dit al zo voor schut zetten is, dan is Van Persie er mee begonnen door Huntelaar te negeren en voor zn eigen kans te gaan door uit n moeilijke hoek te schieten ipv af te leggen... Overigens is het nu Van Persie, bij elke andere speler die op deze manier voor eigen kans gaat, zou n medespeler boos moeten worden.

13 oktober 2014 om 18:25

vorig jaar is hij veel geblesseerd geweest maar de paar wedstrijden die hij speelde was hij vaak wel beslissend.

13 oktober 2014 om 18:28

blues: Schalke zou in Nederland wel met de top meedraaien maar internationaal is het geen top. En het is niet voor niks dat huntelaar gefaald heeft bij real Madrid en Ac Milan.
Al ligt het volgens hem natuurlijk nooit aan hemzelf.
Maar dat gebrek aan zelfreflectie en een teveel aan arrogantie is waarschijnlijk juist 1 van de hoofdredenen dat hij bij de absolute top altijd zal falen en een rotte appel zal blijven.

13 oktober 2014 om 18:31

Zoals gister bij studio voetbal heel treffend werd gezegd: Huntelaar heeft niet voor niks rugnummer 19.
Probleem van huntelaar is dat hij een veel te groot ego heeft en zijn arrogante houding wordt door de meeste spelers ook niet op prijs gesteld.

13 oktober 2014 om 22:48

@iloveblues

Hier? Waar hier? Nederland? Ja nogal logisch als je door de tvgelden een budget hebt van 198 miljoen euro :'.
Je moet een club beoordelen op wat ze voorstellen in de competitie. Daar zijn ze gewoon een subtopper, mijlen onder Bayern en ook ver onder Dortmund.

Als je een club die eens derde wordt in de Bundesliga niet matig vindt, dan vraag ik me af wat jouw definitie van matig is.

13 oktober 2014 om 07:58

He RutgerTijmen, RvP is aanvoerder en topscorer aller tijden van Oranje. Wat Huntelaar deed was zeer respectloos naar deze grote speler, als hij dit bij Zlatan had gedaan was Huntelaar er direct weer uitgehaald. Wat een opgehemel van een redelijke spits als Huntelaar hier, alleen omdat hij ooit voor ajax heeft gespeeld. Hij moet zijn plaats kennen en die is op de bank

Situaties zoals met Huntelaar en van Persie komen zo vaak voor in het voetbal, daar is niets mis mee. Maar Nederlands vertellen graag hoe iemand zich hóórt te gedragen. En dus lullen we alweer 2 dagen over iets onbenulligs.

Huntelaar is een arrogante kwal. Was ook volgens vele bronnen degene die de sfeer verpestte op het Ek2012.
Helaas krijgt Van Persie de meeste kritiek over zich en wordt Huntelaar door het Nederlandse publiek in bescherming genomen. Heel vreemd.
Dat Van Persie arrogant wordt genoemd, vind ik trouwens ook nergens op slaan. Van Persie heeft gewoon nog steeds die straatvoetballer in zich. Die gif en die trotsheid, dat zijn gewoon typische kenmerken van een pleintjesheld. Dat is geen arrogantie.
Huntelaar is gewoon een gefrustreerd mannetje, die diep van binnen weet dat Van Persie een paar klasses beter is. En dat onvermogen gaat hij dan compenseren met arrogant en provocerend haantjesgedrag.

13 oktober 2014 om 08:02

Je slaat de spijker op de kop, maar alle ajacieden hier zijn zo gefrustreerd dat ze dat niet willen zien

13 oktober 2014 om 08:54

Grappig dat je er ajacieden bij moet betrekken. Heeft totaal niets met dit onderwerp te maken en het zegt meer over jou zelf dat je er over begint. Van Persie en Huntelaar zijn allebei fout in mijn ogen. Al vind ik het wel jammer dat van Persie daarna geeneens meer een handje wilt geven. Als aanvoerder moet je je daar juist overheen kunnen zetten.

13 oktober 2014 om 08:55

Haha waarom zouden ajacieden gefrustreerd zijn? Al weer 4 jaar de beste van het land

13 oktober 2014 om 14:40

Ja,. dat hebben we gezien in de beker en JC schaal, wat een geweldig team

13 oktober 2014 om 14:46

@ellocoafca Ik zal het anders stellen: als Huntelaar niet voor ajax had gespeeld, maar voor bijv Twente, was dit niet zo'n big issue geweest. Dus het heeft alles met dit onderwerp te maken. Het is ook niet toevallig dat het vooral ajax aanhangers zijn die zo fel op deze discussie reageren.

13 oktober 2014 om 08:31

Met die kritiek op Van Persie valt het best wel mee. Het zijn hoofdzakelijk steeds de zelfde ook hier op voetbalzone die Van Persie lopen te bashen. Kom je in het stadion dan word Van Persie door vele bejubelt.

13 oktober 2014 om 18:41

@fcdc: Het zijn inderdaad steeds dezelfde maar het zijn er ook best veel.
En zuid3 heeft wel gelijk dat het vooral ajacieden zijn die altijd al een hekel aan Robin hebben gehad.
Bij een wedstrijd jong-ajax tegen jong- Feyenoord is hij zelfs door die malloten van vak410 aangevallen. Zo diep zit de haat bij veel ajacieden en toen was hij nog niet eens international.

13 oktober 2014 om 19:07

Ik ook de geschiedenis en het is jammer dat sommige hun clubvoorkeur zo laten uiten!

14 oktober 2014 om 03:19

Ik ben Ajax-supporter en een grote fan van de voetballer Van Persie. Hij is een van de grootste talenten die we ooit hebben gehad. Maar als persoon moet hij nog een hoop leren. (als is hij al stukken volwassener dan vroeger)

Hij heeft zich in deze kwestie gewoon erg kinderachtig gedragen naar mijn mening. Dat hij het wijzen van Huntelaar irritant vond is tot daaraan toe, maar het opzichtig negeren van diens felicitaties na zijn benutte penalty, alsmede het niet feliciteren van Huntelaar na diens goal laten zien dat het teambelang bij Robin niet altijd voorop staat en dat hij zijn eigen strijd voorop stelt. Ook zijn reactie op (terechte) kritiek van Van Hooijdonk was zielig. Hij liet zich zo wel erg kennen.

14 oktober 2014 om 03:23

Die aanval op Van Persie destijds was belachelijk en ik kan je absoluut garanderen dat 99 % van de Ajacieden zich schaamt voor het gedrag van de ''supporters'' die Van Persie destijds hebben mishandeld. Laf gedrag was dat.

Van Persie wordt als voetballer wel gewaardeerd hoor. (ook in Amsterdam) Helaas heb je bij iedere supportersgroep wel een paar hersenloze imbecielen.
Bij Feyenoord en ADO Den Haag zit het stadion er vol mee.

Ik weet zeker dat een Richard Witschge om maar een voorbeeld te noemen in Rotterdam ook niet veilig over straat kan. Terwijl dit wel zou moeten kunnen. Mensen laten zich veel te veel opfokken en kunnen het voetbal niet relativeren.

13 oktober 2014 om 08:57

Huntelaar is helemaal geen arrogante jongen, dat slaat echt nergens op. Hij is wel enorm gefrustreerd omdat hij vindt dat van Persie veel te onomstreden is in de spits bij Oranje. En ik vind dat hij daar wel een punt heeft. Waarmee ik niet wil zeggen dat Huntelaar basis moet staan, maar iets meer kritiek op van Persie en hem het gevoel geven dat hij concurrentie heeft zou wel goed zijn.

Ook is het aanvoerderschap van van Persie natuurlijk belachelijk. Totaal geen leider, dan zou de Jong, Robben of zelfs Sneijder een veel logischer keus zijn.

13 oktober 2014 om 09:30

Van Persie krijgt meer dan genoeg kritiek door het volk en de (opportunistische) media. De bondscoaches moeten gewoon het volle vertrouwen aan hem geven omdat hij de nummer een spits is. Ze zullen toch met zijn allen niet volledig gestoord zijn dat ze Van Persie boven Huntelaar verkiezen? Iedereen kan zien dat Van Persie beter is, maar dat sluit niet uit dat Huntelaar ook iets kan toevoegen als hij zijn plek maar kent.

Het aanvoerderschap kunnen we totaal niet over oordelen. Heb jij in de media gelezen dat ook maar een speler het aanvoerderschap in twijfel trekt? Zelfs 'anonieme' berichten hierover zijn nooit in de media verschenen. Dat betekent dat hij wel degelijk als goede aanvoerder wordt gezien binnen het team waar hij zich profileert op een wijze die we niet te zien krijgen.

13 oktober 2014 om 10:46

Dit is bullshit, als je id media gaat klagen over je aanvoerder wordt je misschien nooit meer opgeroepen

13 oktober 2014 om 11:21

@ Spencergunner

Heb je wel gezien wat ik heb geschreven? Ik zei namelijk 'anoniem'. Een speler kan altijd anoniem lekken naar de pers wat ook vaak genoeg gebeurt. Dit is nog nooit gebeurd aangaande het aanvoerderschap van Van Persie, dus dat zegt wel genoeg.

13 oktober 2014 om 11:23

Ook dat zegt geen drol natuurlijk.

13 oktober 2014 om 18:36

@hoppa: Bij Heerenveen was huntelaar nog geen arrogante jongen.
Dat heeft hij bij zijn volgende club echter ruimschoots goed gemaakt (of eigenlijk slecht gemaakt).
Als hij zich niet schikken kan in een rol als reserve zou hij op moeten stappen in plaats van met een verwaande en verontwaardigde blik rond te lopen.

Belachelijke redenatie van de heren analytici. Van Persie had die bal gewoon moeten afgeven. We stonden met 0-1 achter tegen een dwerglandje met nog zo'n 20 minuten te gaan. Dan moet je die bal afspelen. Wat als dit de WK Finale was? Of een halve finale? Hadden we dan ook gezegd dat Van Persie het recht had om zelf te schieten?

Niemand staat boven het teambelang. Klaar! Het was zwaar terecht dat Huntelaar gefokt was en dat meneertje Van Persie daar zo op reageert is tekenend voor zijn persoontje. Hij duldt al jaren geen kritiek. Hij kan daar gewoon niet mee omgaan. Neem nou zijn gedrag jegens Van Hooijdonk.

13 oktober 2014 om 09:00

Die bal was bijna niet bij Huntelaar te krijgen. Ik snap de frustratie van Huntelaar wel, omdat hij op dat moment het overzicht niet volledig had om te zien dat er helemaal geen vrije lijn was vanuit van Persie om die bal bij hem te krijgen.

De keuze van van Persie was gewoon de juiste, al schoot hij hem wel heel beroerd in. Die bal voorgeven was vrijwel onmogelijk, ook voor van Persie. Deels omdat Huntelaar zelf gewoon niet de juiste looplijn had.

13 oktober 2014 om 09:31

Heb je het moment alweer terug gezien? Die bal afleggen op Huntelaar zou weinig kans van slagen hebben hoor. Er liep gewoon nog een verdediger tussen die die bal sowieso eerder had geraakt dan Huntelaar.

13 oktober 2014 om 09:56

Onzin... Die bal had hij direct af kunnen spelen mits hij die bal hard opzij speelt. Van Persie kan dat dus echt wel. Gewoon egoisme. Misschien frustratie, omdat hij zelf ook inziet dat hij niet zo goed speelt in Oranje.

13 oktober 2014 om 18:43

Jows: dus omdat je vrij staat mag je je belachelijk misdragen?
Huntelaar mag best wat zeggen mar hij moet niet door blijven zeiken.

Ik denk dat de kritiek vooral gevolg is van de teleurstelling in van Persie. Ten eerste hoe hij acteert als aanvoerder en ten tweede hoe hij presteert op eindrondes.

Als aanvoerder heeft hij toch een aantal steken laten vallen. De reacties die van Persie geeft als de media kritisch is zijn altijd een beetje ongemakkelijk, zoals met van Hooijdonk. Ook het negeren van de pers/media na een wedstrijd kan gewoon niet als aanvoerder. Hij pakt ook vrij vaak domme gele kaarten voor een spits, en nu weer dit akkefietje met Huntelaar. Het zijn allemaal dingen die bij elkaar opgeteld misschien wel bewijzen dat Oranje beter af is met een andere aanvoerder, die wat meer middenin de groep staat. De grootste vedette is nu eenmaal niet per se de beste aanvoerder.

Wat betreft zijn presteren op eindrondes zijn de volgende statistieken te overleggen:

Wk2006 4 wed - 1 goal
Ek2008 4 wed - 2 goal
Wk2010 7 wed - 1 goal
Ek2012 3 wed - 1 goal
Wk2014 6 wed - 4 goal (waarvan 1 penalty)
Totaal: 24 wed - 9 goal

Statistisch gezien heeft hij dus vorig WK zijn beste toernooi gespeeld, terwijl hij toen in de ogen van velen toch teleur heeft gesteld. Ook de andere toernooien heeft hij echt wel goede wedstrijden gespeeld, maar op het "moment supreme" was het altijd net niet. In 2006 en 2008 had hij wel van Nistelrooy nog voor zich in de spits.

Ik ben zelf altijd een voorstander geweest van van Persie in de spits, omdat het een fantastische voetballer is. Laatste tijd ontbreekt zijn vorm echter wat en dat komt zijn houding niet ten goede. Daarom begrijp ik de roep om KJH wel. Tegen een land als Kazachstan kun je ook nog gemakkelijk met beide starten.

13 oktober 2014 om 09:22

Ook op het ek 2012 maakte Huntelaar meer minuten in de spits als Van Persie.

13 oktober 2014 om 10:17

Nee hoor, van Persie heeft 3x 90 minuten gespeeld. Huntelaar 19 minuten, 45 minuten, en 90 minuten.

13 oktober 2014 om 11:04

Ik heb het over de spits positie, van Persie speelde tegen Denemarken 76 min en tegen Duitsland 45 minuten als vaste spits. Daarna speelde hij voornamelijk vanaf links en tegen Portugal achter de spits. Huntelaar maakte daar als spits de meeste minuten.

Huntelaar heeft ook wel gelijk en gaf het toch wel normaal aan? Maar als je de goals van van Persie kent weet je dat hij ze zo vaak vanuit die hoek erin knalt, dus zo ego is het zeker niet hoor. En het is Kazachstan kom op ze reageerden op elkaar alsof het een Finale was, ja het zijn topsporters blabla maar toch.

Die slappe bondscoach moet die overgewaardeerde Van Persie en Huntelaar bij zich roepen en zeggen: Verder geen gezeik, presteren, doelpunten maken, anders flikker je allebei maar op.
De mentaliteit van nederlandse voetballers is nul, komma, nul. Allemaal slappe hap. Dat heeft met de verwennerige nederlandse maatschappij te maken. De komende 20, 30 jaar zullen geen prestaties meer worden geleverd.

13 oktober 2014 om 09:48

Zowel Van Persie als Huntelaar gaven direct aan dat het weinig voorstelde , alleen de media vergroot het weer uit.

13 oktober 2014 om 09:58

Uhm. Sinds wanneer is de mentaliteit van Nederlandse voetballers dan zo ver gedaald? Want ik vind de laatste 2 Wk's toch dat er prima gepresteerd is, 2e en 3e lijkt me geen kattepis voor een klein landje als Nederland.

Is dat iets van de laatste maanden dan, dat er ineens zo'n dip in mentaliteit is gekomen en dat we een verwennerige maatschappij hebben hier?

Ik denk ook dat we de komende tijd geen wereldkampioen gaan worden, maar ja, dat zijn we ook nog nooit geweest dus zo gek is die voorspelling niet. We zitten, internationaal gezien en qua prestaties, gewoon in één van de beste periodes ooit qua Oranje.

Dat dat niet met flitsend spel gebeurt is een tweede, maar zo flitsend was het in de jaren 70 ook niet altijd.

Ook hiervoor geldt; 2 kijven, 2 schuld. Beide spelers zijn hiermee niet goed omgegaan.

Om het te bagatelliseren dat het voortkwam ui het heetst van de strijd, klopt gewoon niet. Beide spelers liggen elkaar niet. Dat kan, dat heb je in elk team. Maar als profs moet je hiermee om kunnen gaan.

Verder vind ik Van Persie allesbehalve de ideale aanvoerder van Oranje. Robben en De Jong zijn veel betere voorbeelden. Dat zijn natuurlijke leiders, die naast klasse, ook het vermogen hebben om het elftal beter te sturen en op te peppen !

Het zegt al genoeg dat Robben bij het gesprek aanwezig was de band van V.Persie is gewoon voor de sier.

13 oktober 2014 om 18:29

Kijk, dat is nuance... Ja, hij had moeten afspelen, en ik begrijp dat hij gepikeerd is op de reactie van Huntelaar. Maar als aanvoerder en 'grotere' speler, zoals velen hier zeggen, moet je hier boven staan. Zeg "ok" of "sorry" en t is klaar. Maar nee, hij gaat met handgebaren extra gepikeerd doen, geen felicitatie in ontvangst nemen en ook geen felicitatie geven bij de gelijkmaker.

Het gaat hier niet om voetbalkwaliteiten, maar om hoe je met dingen omgaat. Voetbalkwaliteiten staan niet ter discussie. En de 'strijd' tussen Huntelaar vs Van Persie uitleggen als Ajax vs Feyenoord vind ik al helemaal kinderachtig. Ik had serieus Van Persie graag naar Ajax zien komen ipv toentertijd naar Arsenal...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren