Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Sfeer bij Twente is verstikkend, dat gebeurt toch alleen in een dictatuur?'

Laatste update:

Joop Munsterman regeert met harde hand bij FC Twente. Dat schrijft clubwatcher Leon ten Voorde zaterdag in TC Tubantia. Volgens de journalist is de sfeer in de Grolsch Veste doorgaans 'verstikkend'. "De angst regeert", onthult Ten Voorde.

/

Zelfs de meest verstokte fans klagen over het kille imago van de club uit Enschede, beweert hij. In een rechtstreeks aan Munsterman gerichte open brief probeert hij de sfeer te duiden. "Waarom mensen achter de hand fluisteren als het over jou gaat? Waarom zeggen er zoveel 'je weet hoe Joop is'. Sommigen voelen zich gekleineerd en dat moet jij niet willen als sociaal bewogen man."

Volgens een insider bestaat binnen de club het vermoeden dat op ieder kantoor een spion zit, die het reilen en zeilen in de gaten houdt en rapporteert. "Bij de jeugdafdeling, zo hoorden we, hielden ze op met praten als er iemand van je hofhouding langskwam", klinkt het. "Zulke dingen gebeuren toch alleen in een dictatuur waarin een onzekere leider jaknikkers om zich heen heeft?"

Geloof jij dat de bevindingen van deze clubwatcher juist zijn?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja twente heeft even glorie gehad maar nu gaan ze op de blaren moeten zitten. Ben benieuwd waat de club over 2 jaar is

11 oktober 2014 om 17:17

Grappig dat je dat zegt, terwijl er nu juist weer een goed team staat waar je een paar jaar mee verder kunt.

11 oktober 2014 om 17:27

Joh als ze allemaal zouden zouden blijven dan hadden ajax en feyenoord nu geweldige teams. Maar twente heeft geen geld dus het blijft dan nog moeilijker om spelers te behouden.

11 oktober 2014 om 17:56

Munsterman ziet geld en verkoopt weer een jonge speler wat heb je er dan aan je moet die jonge jongens proberen paar kaar bij je club te houden en niet.meteen voor het grote geld weg doen de echte talenten.. hoef geen namen te noemen...

11 oktober 2014 om 18:43

Twente heeft het stadion al grotendeels afgelost. Kostenplaatje van bijna 90miljoen euro. Dat vergeet iedereen voor het gemak.
Geen club die dat kan zeggen in Nederland.
Uiteindelijk houdt Twente dat geld over en gaat Twente weer serieus meedingen om te titel.

11 oktober 2014 om 22:53

Afgelost, heb je ook cijfers om dat te kunnen staven. Ze hadden die 5 miljoen van doyen hard nodig om de salarissen te kunnen betalen van kantoor personeel. En zonder de verkoop van spelers waren we allang failliet geweest.

12 oktober 2014 om 09:34

Investering 75 miljoen, hypotheekschuld per 30-06-2013 28 miljoen, zie jaarverslag.

11 oktober 2014 om 18:00

Totale onzin.. Kwalitatief gezien een vd beste ploegen van de ED

11 oktober 2014 om 21:06

Op de blaren zitten voor glorie? Je doet net of dat zo hoort of zo..

Ik zal je zo zeggen, het zal mij iig niet verbazen als het daadwerkelijk zo is..

Vind Munsterman maar een nare vent. Er zijn meerdere spelers geweest die vertrokken waren en niet te spreken waren over de houding van Munsterman. Toeval? Of toch niet?

11 oktober 2014 om 19:44

Bovendien krijgen bestuurders, trainers en spelers nadat ze vertrokken zijn vaak één of meer schoppen na van ome Joop.
Zelf is Munsterman altijd toevallig vlak in de buurt van een camera als het goed gaat. Verliest zijn ploeg een keertje of is er onrust dan is hij nergens te bekennen.

Dat is toch al oud nieuws. Niet voor niets blijven alleen nog de jaknikkers over in de organisatie. Mensen met know how moeten weg zodra ze iets anders doen als Joop wil of ze gaan weg omdat er niet meer te werken valt. In de media worden vanuit Twente dan personen als Adriaanse, Van Halst en Ten Hag zwart gemaakt.

11 oktober 2014 om 17:21

Laat die quotes maar eens zien dan. Alle maar niet te onderbouwen kritiek net als dit stukje van een gefrustreerd lokaal verslaggevertje dat niet langer de primeurs krijgt.

In elke organisatie zijn klagers te vinden, niet verrassen dat deze persoonlijke aanval op Munsterman in een column gepubliceerd wordt, onderbouwing of wederhoor is dan niet nodig.

11 oktober 2014 om 17:56

Ja, als Munsterman alleen maar jaknikkers om zich heen verzameld heeft zul je niet snel quotes vinden.

En nee, ik ken ze ook niet, maar het voelt niet fijn, de laatste jaren kunnen de Twente supporters alleen nog maar in de verdediging.
En of ze bij Twente dan wel of geen gelijk hebben, eerlijk gezegd boeit mij dan niet meer zo, maar waarom komt Twente iedere keer weer negatief in het nieuws, of het nu over de rechtszaak tegen Grolsch gaat, of over de trainersconstructie, of over het al dan niet pushen tot een transfer, of over het al dan niet vooruit halen van de inkomsten, Doyen en wat al niet meer ..
Beeldvorming is heel bepalend in het voetbal, het is toch te gek voor woorden dat qua populariteit in Nederland Vitesse Twente is voorbij gegaan, Vitesse waar 15.000 man op de tribune zit.
Persoonlijk komt het mij de strot uit, ik wil gewoon naar het stadion, geen gezeik, gewoon voetbal kijken.

Wil alleen maar zeiken over het vertoonde spel en niet over allerlei randzaken,

Waarom iedere keer de grens opzoeken, doe dat eens in de 5 jaar, en niet eens in de 5 maanden, begaande paden lopen ook prima.

11 oktober 2014 om 18:07

Ach Riche, het zou je sieren om een keer je hoofd te buigen in plaats van alle kritiek maar af te doen als onzin. Ik heb werkelijk nog nooit een auto-kritische noot van jou gelezen t.a.v. je club. Alles is goed, niks is er misgegaan de afgelopen jaren, iedereen die kritiek heeft op Munsterman heeft het bij het verkeerde eind. En dan krijg je een denigrerende toon die niet verder komt dan kritiek afschuiven op een 'gefrustreerd lokaal verslaggevertje'.

Je kunt echt heel slecht tegen kritiek op je club. Iets waar veel fans van andere clubs zich overigens ook schuldig aan maken. Maar bij jou ligt het er altijd wel erg dik op in de Twente topics.

Het zou van grote naïviteit getuigen als je echt meent dat alles binnen en rondom FC Twente koek en ei is. Als je echt meent dat de oude beeldvorming van 'warme, gezellige, gemoedelijke, no-nonsens, niks-met-het-westen-te-maken-hebbende club recht doet aan de werkelijkheid. Ook FC Twente is onderdeel van een keiharde voetbalwereld waar grote financiële belangen spelen, en waar als gevolg daarvan smerige spelletjes gespeeld worden. Mensen binnen FC Twente zijn immers ook gewoon mensen. En mensen hebben nu eenmal een onstuitbare neiging tot zelfverheerlijking.

Als je dit alles niet meent, zou het van volwassenheid getuigen als je serieus zou reageren op kritiek.

11 oktober 2014 om 18:24

Ik heb geen probleem met kritiek maar wel onderbouwd graag. Dit zijn allemaal losse flodders, van horen zeggen. Daarom vraag ik ook om quotes, die zijn er namelijk niet.

11 oktober 2014 om 20:20

Duidelijk verhaal Wandering, maar je hoeft dat onderzoek geen aandacht te geven hoor, Vitesse was en is op geen enkele manier Twente voorbij. Kijk bijvoorbeeld naar de stadionbezetting, uitvak bezetting (ruim 3e van Nederland) en media aandacht.

12 oktober 2014 om 11:53

Dat verhaal van onderbouwing en bewijs kennen we wel een keer. Bij een maffiabaas kun je ook haast nooit iets in juridische zin bewijzen omdat hij dingen door derden laat uitvoeren en op een sluwe schimmige manier opereert. Het is gewoon een opeenstapeling van gedragingen, spelletjes, speldenprikken en patronen. Daar zit een bepaalde lijn en systematiek in en daar is munsterman eindverantwoordelijke voor. Net zoals een minister ook politiek verantwoordelijk is. Leon ten Voorde is verder gewoon een prima journalist die afstand durft te nemen. Als twente goed speelt zoals tegen heracles schrijft hij het ook wel.

12 oktober 2014 om 15:54

Net toen ik dacht dat je een zinvolle reactie had geplaatst, kom je met de laatste 2 regels, Leon ten Voorde is een slecht journalist, heb ik hen niet alleen over Heracles of Twente, maar ook zijn stukken over het Nederlands elftal zijn werkelijk van een bedroevend niveau.

Vergeleken met Leon ten Voorde is zelfs Lex Muller een verademing.

Of de column die hij geschreven heeft op waarheid berust kan ik niet beoordelen, maar als je de column leest is het weinig anders van zijn kinnesinne ventileren, wat hij eigenlijk zelf toegeeft in diezelfde column, waar hij eigenlijk zegt dat hij het jammer vindt om niet meer bij de vertrouwelingen te horen

12 oktober 2014 om 16:08

Dat mag je vinden hoor, maar ik vind ten Voorde best oké. Je kunt natuurlijk op elke slak zout leggen maar de strekking van zijn kritiek is buiten persoonlijke vetetjes toch vooral dat de gemoedelijkheid bij Twente grotendeels verdwenen is. Dan zullen er mensen zeggen dat dat niet meer kan als je een topclub wilt zijn maar daar ben ik het niet mee eens. PSV had altijd de herdgang waar de sfeer altijd geroemd werd en toen waren ze toch ook echt al een topclub.

12 oktober 2014 om 16:50

Voor zulke beweringen moet je toch argumenten geven? Je kunt niet roepen dat Munsterman moet opstappen omdat twee dametjes op de debiteurenadministratie het niet naar hun zin hebben.

Ik zie regelmatig spelers in de media die beweren dat Twente wel een warme club is, recent Ziyech nog. Dat zegt mij meer dan een verslaggevertje die iets heeft van horen zeggen. Van wie dan? De wasvrouw?

En wat dat natrappen in de media van mensen die vertrokken zijn, ik zie allemaal wel insinuaties en beweringen maar ik heb nog nooit iemand van Twente dit horen doen. Over Rutten, Van Halst en Adriaanse heb ik alleen maar positieve dingen gelezen nadat ze weg waren.

12 oktober 2014 om 17:02

@arnautovic: mag ik even lachen? Je gaat serieus iets zeggen over een stadionbezetting en een uitvakbezetting over slechts 4 wedstrijden? Kijk voor de gein ook eens naar het programma dat Vitesse gehad heeft: thuis voornamelijk de kleine ploegen, terwijl uit juist al de topploegen Ajax en Psv, waardoor die bezettingen dus zeer laag uitvallen. Dat trekt straks wel weer bij.

En waar baseer je het op dat Vitesse op geen enkele manier Twente voorbij is? Volgens mij is zo'n onderzoek dat uitgevoerd is onder vele fans én bedrijven veel respresentatiever dan jou mening. Laat je niet zo door jaloezie leiden joh! Triest dat je dat soort dingen gaat roepen en niet gewoon op dit artikel in gaat en een serieus argument in brengt of de sfeer binnen Twente wel of niet goed is. Vitesse heeft hier helemaal niets mee te maken, dus laat die club er toch lekker buiten. Het gaat hier over Twente en daar hoef je je Vitesse-haat niet te spuien.

Nu even over het artikel: ik weet niet of het waar is, maar er zijn al eerder geluiden geweest over Munsterman die zeer hard is bij transfers en contractonderhandelingen. Dat zegt nog niets natuurlijk, maar telt wel op in het beeld dat geschetst wordt. Dat Munsterman een harde kan zijn geloof ik meteen, maar of er ook angst is binnen de club....

12 oktober 2014 om 18:19

Uitsupporters gaat over de aantallen supporters die een club meeneemt naar uitwedstrijden, hier staat Twente derde of vierde terwijl er nog niet uit tegen topclubs is gespeeld. Dat Vitesse ondanks uitwedstrijden tegen Ajax en PSV zo laag staat is dus bepaald geen aanbeveling. Twente nam vorig seizoen meer dan 1.000 supporters mee naar deze wedstrijden.

11 oktober 2014 om 17:38

van Halst mocht vertrekken omdat het werk bij Twente voor hem geen prioriteit had.
Hij vond het belangrijker om op TV te komen.
En Adriaanse voegt al heel lang niets meer toe, dat zie je ook wanneer hij op TV is.

11 oktober 2014 om 18:08

Wat een bult onzin in 1 reactieje hebt duidelijk geen kaas gegeten van het spelletje, want anders wist je wel beter.adriaanse is gewoon een toptrainer, juist op TV zegt hij nuttige dingen,tenzij je dat niet ziet.dat kan ook.

11 oktober 2014 om 18:34

Als hij zo'n toptrainer is, waarom wil geen enkele club hem dan hebben?

11 oktober 2014 om 18:51

adriaanse was een aardige trainer, maar is dat nu niet meer.. Niks ergs aan, alle credits voor wat hij gedaan heeft in z'n carrière.. Maar bij Twente bakte hij er geen zak van.. Jawel, we stonden tweede toen hij vertrok, maar het voetbal was niet om aan te gluren...

11 oktober 2014 om 19:09

Adriaanse probeerde juist verzorgd aanvallend voetbal te spelen. Helaas hadden een aantal spelers daar de kwaliteiten niet voor. Is ook niet de reden volgens mij dat hij ontslagen werd. Joop wilde veel geld voor Luuk vangen en wist dat een spits nu eenmaal meer opbrengt. Dus moest Adriaanse Luuk als diepe spits opstellen wat hij niet altijd deed. De grote fout die Joop op het moment maakt is dat hij naar de opbrengst van een speler kijkt en niet naar wat het beste voor het team is. Hij is daarin doorgeslagen. Ik heb de eerste jaren met bewondering zitten kijken hoe Munsterman het beleid van Ruts en Ploegsma bij PSV naar de moderne tijd heeft weten te vertalen. Helaas is hij te ver doorgeslagen en is onderweg vergeten dat hij niet alle wijsheid in pacht heeft en je specifieke zaken aan vakmensen over moet laten en niet alles zelf in de hand willen hebben.

11 oktober 2014 om 19:52

Adriaanse verzorgd voetbal, mag ik even heel hard lachen?

11 oktober 2014 om 20:18

Dat mag altijd. We leven in een vrij land.

11 oktober 2014 om 21:04

Vooral uit bij Benfica liet adriaanse de ploeg heel verzorgd spelen 😭. Riche ik lach met je mee

11 oktober 2014 om 21:29

Alles leuk en aardig, dat verhaaltje over Luuk, maar als Adriaanse dat moest, wat logisch is. Dan was dat zeker niet de eerste keer, dat hij dat in zijn loopbaan moest , dat hij dat moest. Het logische aan het verhaal is, dat Ome Joop een multifunctioneel stadion heeft neergezet met een hoge lening. Dan is juist slim van joop, dat hij Adriaanse de opdracht gaf hem in de spits te moeten zetten. Het voetbal van tegenwoordig is niet alleen het team belang, maar ook de bankrekening is belangrijk. De tijden, dat trainers niet na de voorzitter hoefden te luisteren ligt al 2 decennia terug.

12 oktober 2014 om 12:10

volgens mij is hij bij utrecht aan het werk hoor

Ja-knikkers wil ik het niet noemen. Er zijn gewoon te veel jonge mensen aangesteld die geen te weinig ervaring hebben. Veelal vriendjes van Munsterman. Gewoon mensen die niet geschikt voor het vak zijn. Ook Schreuder als trainer is een grote fout.

11 oktober 2014 om 17:37

Hoe kom je aan zo'n rode naam makker

11 oktober 2014 om 17:50

Rode naam krijg je als je een laatste waarschuwing hebt gekregen, hoe je die krijgt, of beter hoe je die niet krijgt staat bij de regels
On: Twente wordt de laatste tijd altijd negatief in het nieuws gezet, valt me echt op.

11 oktober 2014 om 20:22

Ziet er voor bijvoorbeeld Twente fans nog best leuk uit eigenlijk, zo'n rode naam. :D

12 oktober 2014 om 17:07

Klopt, de media lijkt Vitesse ingeruild te hebben voor FC Twente.
Dat heeft natuurlijk ook deels met de slechte financiële huishouding te maken, maar de media heeft over het algemeen wel inderdaad te veel de pijlen op één club gericht ja.
Er zullen best wel dingen fout gaan bij die club, maar om je nu steeds zo op één club te storten gaat me ook te ver.

Tja, wat zullen we hier eens van zeggen...

Ik zie Munsterman als een echte held die Twente veel dank verschuldigd is. Ik vraag me ook af in hoeverre het waar is wat in deze brief staat. Mannen als Cees Lok, Michel Jansen en Boschker werken bij Twente, maar laten nooit iets negatiefs over Munsterman horen en lijken een prima relatie met hem te hebben...

11 oktober 2014 om 17:26

Hij heeft ook niet alleeb maar haters he.. Bedoel als iedereen tegen hem is zal die nooit daar blijven

Pfff... puur suggestief stukje tekst van Leon ten Voorde, een hang naar nostalgie (vroeger... toen alles beter was) Het is al langer bekend dat LtV en FcT een "niet optimale" verstandhouding hebben. Niet teveel conclusies aan verbinden.

Aldus Leon ten Voorde die ik niet vaak op de waarheid heb kunnen betrappen. Zyech ging toch naar Feyenoord??

Och, Ten Voorde, dan weet ik genoeg.

11 oktober 2014 om 17:25

Och Munsterman, dan weet ik genoeg. De Zonnekoning van de
Provincieclub

11 oktober 2014 om 17:51

Ik weet niet of je ten Voorde kent, maar hij schrijft echt veel onzin. Zal vast een gedeelte van kloppen, maar dan zal het 10% zijn, van wat er staat. Tevens heb ik het nooit gehoord van mensen binnen Twente. Nou zullen die niet alles zeggen, maar zie ze vaak fluitend na de club gaan, als het anders was hadden ze dat niet gedaan.

11 oktober 2014 om 20:45

Jaloers calimero gedrag van iemand uit Almelooooo....?
Nee , Jantje Smit doet het goed.....

12 oktober 2014 om 06:29

Sensatie zoeken en populaire open deuren in trappen. Dit is ook weer zo'n suggestief stuk zonder enige onderbouwing. Kritiek is prima, maar dit is eerder laster. Het prototype van een oud roddel wijf.

Jammer dat juist hij ( ten Voorde) dit moet melden, er is bij Twente niemand die hem serieus neemt.

En het is juist iets wat wel serieus genomen moet worden, de structuur bij Twente is niet goed, delegeren heeft Munsterman niet echt op zijn lijstje staan, alleen al het niet anders kan, dan wil hij wel wat verantwoording af staan.
Twente is de laatste jaren te vaak negatief in het nieuws, of ze bij Twente dan wel of geen gelijk hebben is dan niet eens zo relevant, ook beeldvorming is een belangrijk aspect hierin

11 oktober 2014 om 17:52

Veel negatief nieuws komt van de Heer ten Voorde. Achteraf bleek de helft maar waar te zijn. Als het niet nog minder is. Vind die ten voorde al jaren een naar mannetje.

11 oktober 2014 om 18:11

Of ze bij Twente wel of geen gelijk hebben, eerlijk gezegd boeit mij dat niet zo, word er schijtziek van, alleen nog maar negatieve randzaken, Grolsch rechtszaak, in zee met Doyen, Cat. 1, Toezichthouder die zichzelf controleert, wel of niet pushen van John en Promes, trainersconstructie, ik vind het wel een keer genoeg.

Wil alleen zeiken over het eventuele slechte spel, of over de opstelling, over Schilder of wat dan ook, maar niet meer over randzaken.

Persoonlijk vind ik het jammer dat Twente zo is afgegleden door het financiële wanbeleid van hem. Dat zal ook nog wel een poosje blijven gezien het feit dat ze in de laagste categorie zijn ingedeeld en daar nog lang niet uit lijken te komen.

11 oktober 2014 om 17:37

Nog lang niet uit lijken te komen? Qua punten zitten ze al ruimschoots in categorie twee, volgens de regels moet dit alleen twee achtereenvolgende meetpunten. In januari is categorie 2 weer een feit. Sneller dan dat is niet mogelijk.

11 oktober 2014 om 18:05

Afgegleden is wel heel erg overdreven hoor. Vorig jaar 3e en nu gaan we ook wel bovenin meespelen

11 oktober 2014 om 18:22

Toegegeven, dat was wat al te sterk uitgedrukt. Bedoel eigenlijk vooral dat Twente op een gegeven ogenblik erg goed bezig was, de titel winnen en daar tot het einde om mee doen. Munsterman suggereerde toen dat het helemaal goed zat, ook financieel. Dat bleek echter helemaal niet te kloppem, waardoor ze nu al weeer een poosje 'slechts' mee doen voor een EL-ticket maar niet om de titel. Vind ik gewoon jammer (als oorspronkelijke oosterling)

11 oktober 2014 om 18:28

Financieel was en is het allemaal niet zo slecht, anders kun je niet ruim 40 miljoen versneld aflossen in 5 jaar en ook nog ruim 60 miljoen in je selectie investeren zondet suikeroom of grote sponsor.

De curatelestelling was vooral het gevolg van een meningsverschil met de Knvb, over 3 maanden is dat weer achter de rug.

12 oktober 2014 om 17:20

Riche, dan heb je de cijfers dus niet gelezen. Die curatelestelling kwam helemaal niet door een meningsverschil, maar omdat de clubkas leeg was en er een situatie dreigde te ontstaan waarbij de club de salarissen niet meer kon betalen. Die situatie kon alleen voorkomen worden door inkomsten die de club nog moest krijgen al te verkopen. Dat is geen meningsverschil maar een zeer zorgelijke situatie.

Dat 40 miljoen versneld aflossen is ook veel te klein neergezet, want dat was (als ik het goed heb) de totale aflossing, waarvan een groot deel contractureel afgesproken was dat het afgelost moest worden. FC Twente hoefde de eerste jaren namelijk veel minder (en op sommige leningen zelfs niets) af te lossen en nu moest dat opeens wel gebeuren volgens de afspraken. Dat verkoopt Twente dan wel leuk als 'versneld aflossen', maar dat waren gewoon de afspraken.

De situatie was veel ernstiger dan jij doet vermoeden. Het voortbestaan van de club was serieus in het gevaar.
Ik ben er wel van overtuigd dat de club er bovenop komt en snel wel weer de zaken financieel op orde krijgt (als het geen gevaarlijke risico's neemt althans), maar dat is iets anders dan roepen dat er nooit een echte slechte situatie was, want die was er weldegelijk. Bovendien: de Knvb heeft wel vaker een meningsverschil met clubs over een begroting, maar dat leidt zelden tot plaatsing in categorie 1, daar kom je echt alleen maar als je voortbestaan serieus in gevaar is. Je wordt niet zomaar onder curatele gesteld, dan mag ook niet zomaar, daar moeten goede redenen voor zijn.

13 oktober 2014 om 10:16

Ik heb alle jaarrekeningen doorgespit dus kom niet aan met onzin als je hebt de cijfers dus niet gelezen.

Die lege clubkas heeft niets met de curatelestelling te maken, die was gebaseerd op de jaarrekening en toen zaten er nog miljoenen in kas. Het liquiditeitsprobleem is ook niets nieuws en iets waar elke club vroeg of laat mee te kampen heeft. Normaal los je liquiditeitsproblemen op door je reserves aan te spreken of een speler te verkopen. Twente heeft geen reserves omdat deze worden gebruikt voor versnelde aflossingen.

Wat die aflossing betreft, de totale hypotheek was ongeveer 60 miljoen, daarnaast is er nog 15 miljoen uit eigen middelen geïnvesteerd. Volgens het afgesproken aflossingsschema zou er van die 60 miljoen 15 miljoen moeten zijn afgelost maar er is 32 miljoen afgelost en nog eens 15 miljoen uit eigen middelen geïnvesteerd.

Dat 'versnelde' aflossen waar jij op duidt betreft de achtergestelde lening, die zou vanaf 2013/14 (dus vorig boekjaar) moeten worden afgelost maar hier was op 30-06-2013 al 12,5 miljoen op afgelost, versneld dus.

Het voortbestaan van de club was helemaal niet in gevaar, nooit geweest ook. Op 30 juni 2013 stond Twente er in financieel opzicht zelfs beter voor dan ooit, de hypotheekschuld was op het laagste punt sinds 2008 en de begroting was vanaf die datum weer sluitend zonder Europees voetbal of transferinkomsten.

De reden waarom Twente werd teruggezet naar categorie 2 was 12 miljoen aan inkomsten die uit het boekjaar 2012/13 werd gehaald door de Knvb, op Ajax na zou dat voor elke Nederlandse club een curatelestelling betekenen.

Het licentiesysteem van de Knvb rammelt aan alle kanten, recent moest RKC nog gered worden door de gemeente Waalwijk terwijl de club volgens de Knvb financieel gezond was, hetzelfde was bij Agovv en Veendam het geval. Aan de andere kant worden clubs met miljoenen aan operationeel tekort gerust in categorie 3 ingedeeld door de Knvb.

Twente zit vanaf januari weer in categorie 2, dat is binnen 2 meetpunten, sneller dan dat kan niet. Dat gebeurt niet met een club waarvan het voortbestaan serieus in gevaar was, kijk maar naar Feyenoord hoe lang zijn in categorie 1 hebben gezeten. Daarna is het een kwestie van tijd dat Twente weer in categorie 3 terecht komt, qua puntentelling zitten ze nu al aan de bovenkant van categorie 2.

Ik heb ja gekozen omdat ik denk daar waar rook is, is ook vuur.

Er zou een extern onafhankelijk onderzoek zijn geweest naar de organisatiestructuur...is daar al meer over bekend?

11 oktober 2014 om 23:19

Nog niet maar ik kan je vast melden dat Twente een rasechte stroman krijgt als algemeen directeur. Hebben de media niets meer te zeuren en Joop en Aldo runnen nog steeds de club, iedereen blij.

12 oktober 2014 om 17:39

hebben we gemerkt met schreuder vorig seizoen ;-)

Volgens Ziyech is het een hele warme club........ zal vast wel nep zijn want Twente supporters ontkennen van alles hier...

Leon is 2 weken geleden op het matje geroepen bij de tct omdat hij iets in de zaterdag editie had verteld mbt heracles wat totaal niet klopte. Vanuit Twente heeft Leon een berisping gekregen over het opruiende artikel mbt supporters twente, heralces dus het zal wel een kat in het nauw stukje zijn. Ik ken veel mensen die bij twente weken (ook bij heralces) en dit klopt gewoon totaal niet. Denk dat leon zijn biezen kqn pakken bij tct binnekort.

11 oktober 2014 om 18:20

Precies, ken ook veel mensen binnen Twente en ik krap me vaak achter de oren van Leon. Was dat niet de man, die in 2010 bijna de kont kuste van ome Joop? Als het zo is bij Twente, waarom gaan die mensen die ik ken dan fluitend na hun werk? Net zoals je zegt, denk ik dat het zwarte pieten van leon is begonnen.

13 oktober 2014 om 10:39

Ik heb de column van hem gelezen en zijn frustratie knalt van het papier. Hij krijgt geen voet tussen de deur bij Twente, en wil volgens mij via dit column zijn revanche pakken. Ik vond het eigenlijk vooral zielig voor Leon zelf dat hij zich zo voor schut zet.

Jammer dat media altijd naar de negatieven punten op zoek zijn. Munsterman is een held voor FC Twente, maar omdat hij niet iedereen even graag mag is het mis binnen FC Twente? En dan ook nog een s Leon ten Voorde... Met een insider die natuurlijk niet bekend gemaakt wil worden. Zou me niks verbazen als dit een wc schoonmaker is geweest die geen promotie kreeg....

11 oktober 2014 om 20:05

Bij de redactie en moderators van Voetbalzone zitten heel veel Feyenoordsupporters. Zeg vooral geen negatieve dingen over hun clubje, want dan is je reactie meestal snel verwijderd.

Twente is Feyenoord inmiddels duidelijk voorbij gestreefd en dat zou een reden kunnen zijn waarom Voetbalzone graag negatieve artikelen over Twente overneemt.

11 oktober 2014 om 20:51

Klopt helemaal , hoofdmodje Victor is ook Feijenoord fan , ben erg benieuwd of ze inderdaad wel objectief hun werk doen .

12 oktober 2014 om 17:24

Op welke manier is Twente Feyenoord voorbijgestreefd dan? De afgelopen seizoen eindigde Feyenoord toch echt hoger, de financiële situatie bij Feyenoord is momenteel beter en de jeugdopleiding van de Rotterdammers is beter.

Twente was Feyenoord wel voorbijgestreeft, maar inmiddels hebben de Rotterdammers inmiddels Twente weer ingehaald. Daar is niets mis mee, want in de top heb je altijd dat de een een periode beter is dan de ander, maar dat de verschillen klein zijn. Ik vind het verder alleen maar mooi dat er meer teams bovenin mee (kunnen) draaien, dat maakt het alleen maar leuker.

Ten Voorde moet gewoon opflikkeren.

In 2003 failliet en daarna heeft Joop er voor gezorgd dat we kampioen werden, een van de gezondste clubs van Nederland en de 3e begroting van Nederland. Tuurlijk, daarna boven onze stand geleefd, maar zulke dingen gebeuren nou eenmaal als je definitief aan kan sluiten bij de top. Niks nieuws.

En Ten Voorde haalt elke keer erbij dat het water Twente aan de lippen stond, dat weten we nu wel. Maar, als we echt geen centen hebben, waarom mochten we van de Knvb dan voor een kleine 5 miljoen investeren deze zomer (kusk, Ziyech en Mokotjo).

Beetje meer respect voor Munsterman aub. Natuurlijk, ik ben het ook niet altijd eens met wat Joop doet, maar hij heeft van helemaal niets dit gemaakt. Een stabiele subtopper, bijna elke keer het stadion uitverkocht etc. etc.

Ten Voorde moet zich schamen dat hij zich 'Twente-watcher' noemt, want als het goed gaat is hij de 1e die zegt hoe goed Munsterman het heeft gedaan!

11 oktober 2014 om 18:23

LTV krijgt ze nog wel wat ik.zo gehoord heb.

Hij heeft niet ongelijk in zekere zin maar deze man maakt het erger dan het is hahahah. Dan zou je er toch al lang wat over gehoord hebben als het zo gaat sinds Munsterman er is... Club watcher van niks.

11 oktober 2014 om 18:33

Ik weet niet hoor, maar ik heb meer berichten van dergelijke strekking gehoord/gelezen. Niet alleen uit de hoek van Tubantia. Joop is een saneerder en een verdomd goede, maar ik heb het idee dat hij nu het technische beleid voert en het financiele beleid. Daar bovenop is hij ook nog degene waar hij zelf verantwoording aan af moet leggen als voorzitter. Lijkt me niet echt een gezonde situatie.

Hij is een man die iedereen het gevoel geeft dat je erbij hoort. Maar als je hem 1x teleursteld. Dan hief je nergens meer op te rekenen. Vraag het de mensen bij wegener maar.

11 oktober 2014 om 19:28

Blaad toch niet zoveel onzin man. Joop is zelfs aangesteld vanuit Wegener omdat hij zo populair was. Ik kan er over mee praten ik werkte daar jij ook?

11 oktober 2014 om 19:38

Dan zul jij hem niet teleurgesteld hebben.

Die Ten Voorde is een op zijn p.k getrapte journalist-watcher (vind dat hij die naam niet eens verdiend maar dit terzijde). Zijn collega(wagenaar) is er al uit getrapt bij Twente, zal niet lang duren, dan volgt deze zogenaamde insite informatie journalist ook.
Dit is gewoon natrappen waar hij mee bezig is, niets meer niets minder.
De echte Twente supporter neemt deze gast al lang niet meer serieus.

11 oktober 2014 om 19:39

Waarom trapt Munsterman al die journalisten eruit als ze een beetje kritiek hebben op Twente. Op die manier bevestig je de geruchten toch gewoon?

11 oktober 2014 om 20:08

Munsterman trapt ze er niet uit, ze worden door de krant van Twente gehaald omdat ze er blijkbaar weinig van bakken. Het gedrag van deze twee heeft Tubantia behoorlijk wat abonees gekost naar verluidt.

12 oktober 2014 om 10:13

Dat zegt dan veel over de objectiviteit van de krant Tubantia in haar berichtgeving als ze journalisten die een beetje kritisch zijn ergens over gewoon ontslaan.


leon ten voorde is een gefrusteerde journalist van tubantia die al jaren negatief over twente schrijft,
en nu zijn frustatie op twente afreageerd misselijk makend mannetje


bestaat die krant nog wel waar hij voor schrijft????????????

Twente doet het redelijk tot goed en dan moet er weer negatief geschreven worden. Zeer herkenbaar voor een Vitesse supporter.

12 oktober 2014 om 17:27

Dat geloof ik best, maar de pers moet sowieso steeds een andere club hebben om zijn negatieve peilen op te richten. Nu is het Twente, daarvoor was het Vitesse, daarvoor Heerenveen en daarvoor Ajax, etc.

De pers zoekt steeds weer een nieuwe club om zwart te maken. Nu was dat bij Vitesse alleen niet handig, want die waren al (deels) zwart, haha.

Munsterman is een harde saneerder die Fctwente weer op de rails heeft gekregen. De latere beleidsplannen voor stadion uitbreiding en en gooi richting de titel waren succesvol. Met de financiële prijzen is een flink deel van de hypotheek schulden afgelost. Munsterman is de frontman van Twente, zoals meerdere club's wel een frontman hebben, al of niet in de schijnwerpers.
Nu wordt Munstermanj door een club watcher afgeschilderd als een onzekere dictator. Dat de raad van commissarissen, welke toezicht houd op de club, geld ( 12 miljoen als investering in het stadion.) in de club hebben zitten wordt nu uitgelegd als "ja knikkers". De Knvb liet zich hier ook negatief over uit, en het ineens aflossen van deze lening zorgde voor een indeling in categorie 3.
Wat vind Ten Voorde of de Knvb van Pim Blokland als lid van de raad bij Feyenoord ?

Wat een lariekoek dit hahaha

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren