Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Minimumloon ingesteld voor spelers in Primera División: 129.000 euro

Laatste update:

Spanje heeft een minimumloon ingesteld voor spelers die actief zijn in de Primera División en de Segunda División. De bedragen zijn niet misselijk: iedere speler die actief is op het hoogste niveau krijgt in ieder geval 129.000 euro per seizoen. Op het tweede niveau moeten spelers in ieder geval 64.500 euro per jaar verdienen.

Dat meldt Marca naar aanleiding van een publicatie in het officiële Spaanse staatsblad. Het salaris van spelers in de hoogste profliga is veertien keer zo hoog als het nationale minimumloon in Spanje. Dat komt neer op 9.034 euro per jaar.

Voorts zijn er allerlei andere zaken vastgelegd, zoals een dertiende en een veertiende maand, minimaal dertig dagen vakantie per jaar en een werkdag van maximaal zeven uur per dag. Bovendien hebben de spelers recht op een vrije dag per week. Ook moeten spelers minimaal vijftien procent van een transfersom krijgen en heeft iedere speler iedere wedstrijd recht op twintig entreekaartjes, om familie en vrienden uit te nodigen.

Is het logisch om een minimumloon voor profspelers in te stellen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Spelers die een deel van de transfersom ontvangen vind ik nog wel het meest opmerkelijk.
Hier gaan veel spelers ineens kriebels van krijgen gok ik zo haha.

10 oktober 2014 om 11:28

Yep, krijg je dat ze ieder jaar verkocht willen worden, zelfs bij een lage transfersom, zeg zo'n 2 miljoen, dan nog krijgt de speler 3 ton, leuk zakcentje

10 oktober 2014 om 11:31

Hoezo? Is niet zo heel veel. Mensen verdienen dit makkelijk op jaar basis uit mijn kringen igg. Ik vind dat je als speler min 200.000 mag vangen

10 oktober 2014 om 11:35

In wat voor kringen zit jij dan?
Is niet bepaald Jan modaal of iets.

10 oktober 2014 om 11:36

Dit is echt de domste reactie ooit. Denk eens na met die hersens van je.

10 oktober 2014 om 11:36

Mensen uit je kring die pakken 129k per jaar, dit zijn directie salarissen, dus doe nou niet alsof het 40K is, want 129.000 is verschrrrrikkelijk veel geld maar goed.

10 oktober 2014 om 11:37

Of het is een balletje waarvan zijn papa een leuke job heeft of hij lult maar wat en is net 13 jaar en snapt niet dat het euro's zijn ipv lollies...

10 oktober 2014 om 11:39

Van het paard getild kereltje. Alsof het even "heel normaal" is.

10 oktober 2014 om 11:40

Het ministerssalaris is 135 dzd. Inclusief vakantie geld en exclusief 13e maand. Minder dan 1% van bederland verdient 129 dzd per jaar. Prijs jezelf gelukkig dat je een rijke vriendengroep hebt, zul je nodig hebben want je reactie laat zien dat je wereldvreemd bent.

10 oktober 2014 om 11:42

Jou kringen?
Werk je in de politiek dan met je balkenende norm?

Heeft Spanje eigenlijk ook een regel voor niet-eu spelers zoals wij dat wel hebben?
Overigens.... 20 kaartjes?
Een wedstrijdselectie (vaak 18 man) of de hele selectie a 30 man?
Dat x2 want beide clubs hebben spelers, dus 60x20, dat is dus gewoon minimaal 1200 kaarten aan familie, vrienden etc.

Mag wat kosten allemaal aangezien kaartjes volgens mij niet het goedkoopst zijn in Spanje.
Bij barca betaal je al snel 60 euro voor een kaartje, scheelt toch aardig wat in de inkomsten.

Ik verdien trouwens ook 250.000 op jaarbasis, ik krijg het echter alleen niet, mag god op mijn blote knieen bedanken als ik met heel veel overwerk het hele jaar door 25.000 verdien.
En dat zou betekenen dat ik dus alle weekenden ook werk

Gelukkig is geld niet alles op jonge leeftijd.\\edit; spelfout

10 oktober 2014 om 11:45

Niet op letten mensen, gewoon iemand die stoer wil doen. Zelfde geloofwaardigheid als mensen die beweren dat ze van Robben zelf hebben gehoord dat hij bijvoorbeeld naar Manchester wil of zeggen 'ja mijn neefje kent Bakalli en die zegt dat hij blijft´.

Ndisdenaam

Als zijn vrienden allemaal echt veel geld zouden verdienen zouden ze denk ik niet in de politiek zitten

10 oktober 2014 om 11:47

@talent gaat voor:

Als er in jouw kringen inderdaad zoveel verdient wordt, is het geen wonder dat het in Nederland maar niet beter wil worden.

Je taalvaardigheid is (gezien je zinsopbouw) ver beneden peil, en gezien de inhoud van je reactie waag ik het om te twijfelen aan je intellectuele vermogen. Op een of andere manier lukt het je blijkbaar toch om een godsvermogen binnen te harken terwijl er mensen zijn die zich kapot moeten werken en daarvoor met veel moeite en pijn 30.000,- euro per jaar bij elkaar weten te harken.

Of je bent gewoon een praatjesmaker die graag aandacht wil en daarvoor heel domme dingen zegt.

Ik gok op het tweede.

10 oktober 2014 om 11:53

nee 2 ton is echt niet veel ofzo, als je 2 ton per jaar verdient doe je het pittig goed... 90 procent van de mensen die een opleiding aan de universiteit afronden redden dat bedrag nog niet eens.
Hoeveel denk jij dat de gemiddelde person in Nederland of waar dan ook ter wereld verdient. Een modaal inkomen (in Nederland) is om en nabij de 36.000 a 37000 (dat is erg veel, want Nederland is een van de rijkste landen van de wereld.)

Of je zit hier gewoon een beetje te trollen, of je bent compleet wereldvreemd en moet van geluk spreken dat je van die "welvarende" vriendjes hebt.

10 oktober 2014 om 11:53

Gewoon een leuk bedrijfje opzetten en je komt al aardig in de buurt hoor

10 oktober 2014 om 11:54

Haha daar heb je een punt Jordinhoo.
Ach zit soort figuren komen er af en toe wel eens door...
De dwangbuis crew is al onderweg.

10 oktober 2014 om 11:54

Een account managertje van 25, die mag dromen ooit in de buurt van zo'n bedrag te komen. Blijven proberen.

10 oktober 2014 om 11:56

Denk het even niet he, of denk jij dat wat een bedrijf verdiend pure winst is voor de eigenaar?
Goh dan heb je het dus even mis he.
En 'even' een leuk bedrijfje opzetten mislukt 99 van de 100 keer.
Familie van onze opscheppen Daan?
Grapjas, de omzet kan makkelijk dat zijn ja, maar winst, nee dat valt nog wel mee.

10 oktober 2014 om 11:56

Ik zie in je profiel dat je het woord accountmanager niet kunt spellen ondanks je "universitaire" opleiding. Over wat voor kringen hebben we het dan?

10 oktober 2014 om 12:02

Ndisdenaam

Niet zo denigrerend doen he vriend met je zogenaamde intellectuele praat.
Met je omzet en je winst. Er komt wel iets meer bij kijken.

10 oktober 2014 om 12:06

Waarschijnlijk is het gewoon een provocerende opmerking, maar in theorie zou het kunnen. Vooral als zelfstandige is een inkomen boven de 100k zeker geen uitzondering.

Met een uurtarief van €75,- (redelijk gangbaar voor een zelfstandig adviseur) en een 40-urige werkweek, uitgaande van 46 werkweken en 6 weken vakantie, heb je een inkomen van 138k per jaar. Een interim manager of specialist op een schaars gebied zit al snel op een uurtarief rond/boven de €100,-. Dan is het inkomen zelfs 184k per jaar.

Begeeft hij zich in een groep zelfstandigen, dan is dat dus best mogelijk. En veel van die zelfstandigen zijn echt niet altijd hoogopgeleid.

10 oktober 2014 om 12:06

Heerlen heeft niet eens een universiteit. Vervang dat lekker voor hogeschool ofzo. Overigens kun je met accountmanagement wel heel veel verdienen hoor.

10 oktober 2014 om 12:13

@ Tristan,

Wie zegt dat hij in Heerlen studeert? Kan toch ook op Universiteit van Rotterdam of Maastricht zitten.. Beetje ondoordachte opmerking

10 oktober 2014 om 12:22

Ben jij conciërge bij een cardiologen praktijk?

10 oktober 2014 om 12:40

@viscaa

Voordat je iemand wilt corrigeren, kijk dan eerst even op zijn profiel.

Opleiding:universiteit van Heerlen

Dat staat er op zijn profiel.

10 oktober 2014 om 12:45

Wil niet heel vervelend wezen Tristan, maar de open universiteit zit wel degelijk in Heerlen. Daar kun je diverse (wetenschappelijke) Bachelors en Master studies volgen, zowel in de zachte sector (cultuurwetenschappen) als in de harde sector (bedrijfskunde)

10 oktober 2014 om 13:00

@remcob

Denk je dat er verder geen kosten zijn? Ik zit in loondienst, dus weinig ervaring, maar even een paar die ik kan bedenken:
-Reiskosten
-Verzekeringen
-Sociale premies
-huur van een ruimte
-Telefoon, website, server

En dan ga je er dus vanuit dat iemand 40 uur per week werk heeft, in sommige branches kan dat waarschijnlijk, maar vaak zitten er ook periodes bij dat je niet genoeg opdrachten hebt. Daarnaast heb je ook uren dat je niet declarabel bent (maken jaarrekening en belastingaangifte bijvoorbeeld).

10 oktober 2014 om 13:01

Je gaat te ver

10 oktober 2014 om 14:51

Drugdealers tellen niet mee hoar

10 oktober 2014 om 17:01

mensen verdienen dit niet makkelijk op jaarbasis..
ken in mijn kringen maar weinig mensen die 5345 euro per maand verdienen. ofwel 67500 per jaar...

je moet dan echt denken aan een directeur ofzo of een hoge manager...
zijn behoorlijk hoge salarissen voor een 2de divisie.
Vraag mij af hoeveel het minium salaris in de eredivisie bedraagt.

10 oktober 2014 om 17:22

Hahahah ik dacht precies hetzelfde 😜 krijg t ook alleen niet!

On: naar mijn idee ga je nu ook meer transfers krijgen omdat mensen geld gaan ruiken, vind het overigens voor "minimum" aardig hoog

10 oktober 2014 om 17:30

Jjaa dat klopt maar het is wel bruto he, is natuurlijk nogsteeds veel maar er gaat daar "meen ik" sowieso 50% af

10 oktober 2014 om 20:40

Volgens mij heb je totaal geen enkel benul van de gemiddelde salarissen in Nederland.

10 oktober 2014 om 11:32

Maakt het wel aantrekkelijker om van club te wisselen haha

Serieus? Dus and Ronaldo verkocht zou worden voor 125 miljoen (ik zeg maar wat) dan krijgt hij nog bijna 20 miljoen extra?

10 oktober 2014 om 11:34

De Spaanse bond verpest de transfermarkt alleen maar meer en meer met deze bizarre regeling. Wat een stelletje koekebakkers lopen daar rond zeg. Clubs gaan nu alleen maar meer geld vragen, aangezien ze nu naast geld aan de zaakwaarnemer, ook nog eens geld aan de speler moeten afstaan.

10 oktober 2014 om 17:50

@ Smk88

Precies, en is het ook niet zo dat veel Spaanse clubs het al financieel moeilijk hebben (correct me if I´m wrong). Door deze nieuwe maatregel in te voeren draai je toch je eigen nek om. en in een land waar al zoveel onrust/onvrede is vanwege de crisis neem je een groot risico dat er dus weleens een echte kloof kan komen tussen het publiek en de clubs/spelers.

Bovendien is er vanuit Brussel maar ook vanuit een deel van de Spaanse politiek nog steeds zware verontwaardiging waarom de Spaanse (voetbal) autoriteiten het hebben laten toestaan dat zoveel clubs zoveel schulden en belasting achterstanden hebben (of zijn kwijt gescholden) om maar spelers te kunnen kopen en te voldoen aan hun salarissen. Aan de andere kant sta ik hier ook niet zo gek van op te kijken, ik las zojuist een inhoudelijk sterk artikel van de "the Guardian" uit 2013 waarin aan gegeven word dat de Spaanse politiek, de Spaanse voetbalbond en de banken in Spanje bang zijn voor bepaalde supporters groepen en zodoende alles echt in elkaar verweven zit. En daarom het dus toestaan dat clubs ten faveure van spelers zoveel geld uitgeven wat er eigenlijk niet is.

Uit dat artikel kwam naar voren dat alleen Barcelona, Real Madrid en Athletic Bilbao in Spanje geen gevaar vormen. Wat ik ook schokkend vond om te lezen is dat de regionale regering van Valencia deels eigenaar is van de clubs Elche en Hercules en garant staat voor miljoenen leningen van deze twee clubs die niet terug betaald worden. En dat van een regio die ook om veel financiële hulp heeft gevraagd bij de Spaanse centrale overheid, die op haar beurt weer dat geld uit Brussel haalt. Op een paar clubs na is het Spaanse voetbal een grote door en door verrotte financiële zeepbel die vroeger of laat echt zal knappen, die nieuwe regeling die de Spaanse bond invoert zou dat proces denk ik nog weleens kunnen versnellen. Wat mij betreft mag die hele financiële zeepbel in het Europese voetbal zo snel mogelijk knappen, zodat de sport zich weer kan herstellen en dus weer het voetbal centraal staat.

10 oktober 2014 om 18:26

Helemaal gelijk heb je. De Spaanse bond moet zich maar eens achter de oren gaan krabben, want ze maken het bepaalde clubs steeds moeilijker en moeilijker. Voor de grote clubs, die in Spanje toch al bevoordeeld worden, maakt het allemaal niets uit.

10 oktober 2014 om 18:42

@ Smk88

Precies, er is ook geen pijl op te trekken waar ze in Zuid-Europa mee bezig zijn. Er moet daar een hele cultuur omslag komen maar zoiets duurt echt meerdere generaties en dan heb je het nog het probleem wie dat in gang zou kunnen zetten. Net zoals wij in Nederland onze "heilige huisjes" kennen hebben ze die Zuid-Europa natuurlijk ook.

De grote hoeveelheid belasting die ze hierdoor afdragen is een van de redenen waarom deze regels zijn gemaakt. Dat van de transfergelden is wel opmerkelijk.

10 oktober 2014 om 11:30

Eigenlijk is het altijd zo, maar door belangenbehartigers komt het geld niet bij spelers terecht.

Het is inderdaad een mogelijkheid om standaard belasting te innen in grote hoeveelheden.

10 oktober 2014 om 11:56

Die moet je mij uitleggen...
Ze maken regels ómdat ze dan meer belastingen mogen gaan betalen? In dat geval mogen ze mijn CAO ook wel flink de lucht in gooien hoor, vind het prima om twee ton bruto te krijgen, zelfs al is dat alleen maar omdat ik dan dik een ton belasting moet afdragen...

10 oktober 2014 om 12:15

Lees gewoon. Het is een(!) van de redenen.
Daarbij lever jij niet zoveel op.

Voor de normale burger daar echt hard, hele struggle om je gezin te voeden en een dak boven het hoofd te hebben, als je überhaupt al een baan hebt en wat tweederangs voetballers strijken tonnen op, waarom ligt de prioriteit hier ook en vanwaar zo'n hoog minimumloon? Leuk voor die spelers maar voor wat kleine clubs wordt het lastiger het hoofd boven water te houden, vooral omdat ze toch al volop schulden hebben allemaal.

10 oktober 2014 om 11:30

Die tweederangs voetballers zijn nog steeds veel en veel beter dan 99% van de andere mensen die voetbal uitoefenen.
Dit is simpelweg de marktwerking, dit wordt niet betaald van belastingcenten, dus heb je er als 'volk' niks over te vinden.

Die mensen moeten juist blij zijn dat er extra belasting binnen komt op die torenhoge salarissen.

Dat de kleine clubs het lastiger gaan krijgen zie ik ook niet zo gebeuren. Welke clubs in de Primera Division hebben spelers op de loonlijst voor minder dan 129.000?

10 oktober 2014 om 11:33

Ik snap het maar ook al die secundaire voorwaarden vind ik overdreven en onnodig.
Geen idee overigens hoeveel men nu verdient bij kleinere clubs, maar ook in de segunda lijkt het me behoorlijk veel.

10 oktober 2014 om 11:44

Als je een salarisbodem invoert is het juist geen uitkomst door marktwerking meer. Overigens denk ik dat bijvoorbeeld Eibar wel een hoop spelers voor minder dan 129.000 op de loonlijst heeft staan. Bij Cesena in de Serie A bijvoorbeeld was het hoogste salaris tot voor kort 4 ton en daarmee stak Marilungo ver boven de rest uit. Kan me best voorstellen dat dit voor de kleinere ploegen veel problemen zal gaan opleveren, vooral als je al die jeugdige spelers zo'n salaris moet gaan uitbetalen

10 oktober 2014 om 12:04

@woel Niet betaald van belastingcenten?
Wanneer een club 200 mln schuld heeft noem ik dat overigens geen marktwerking.
In het bedrijfsleven zouden de helft van de Spaanse clubs niet meer bestaan. Dát zou marktwerking zijn.

Voor een straatarm land als Spanje, waar het werkeloosheidscijfer 25 is (dus 1 op de 4 mensen heeft geen werk!) zijn deze bedragen natuurlijk belachelijk.

10 oktober 2014 om 13:17

Als volk heb je er wel wat van te vinden als clubs zich in de schulden gaan werken. Barcelona heeft ondanks een kleinere schuld dan voorheen nog steeds een grote schuld. De schuld bij Real loopt weer op. En de overige clubs in Spanje staan er ook niet geweldig voor. De UEFA moet ingrijpen. Al dan niet door de FFP regels aan te passen!

10 oktober 2014 om 14:14

Schulden betekenen helemaal niks. Als je je schulden kan aflossen door de betalingen te doen, verdient de staat en dus 'het volk' daar juist aan. Mensen hier moeten eens ophouden met zich blind te staren op schulden. Iedereen met een hypotheek heeft een schuld. Betekent dat dan ook dat die mensen allemaal financieel onverantwoord bezig zijn?

10 oktober 2014 om 17:55

@ Woel

In het Spaanse voetbal zit juist heel veel belastinggeld en dus gemeenschap geld van Spanje en de EU. Ik raad jou aan om het artikel van de "the Guardian" uit 2013 genaamd "eu prepares to blow final whistle on Spain's debt-ridden football clubs" even te googlen en te lezen.

Met als toppunt de clubs Elche en Hercules waarvan de regionale regering van Valencia deels eigenaar van is en garant staat voor miljoenen aan leningen die niet terug betaald worden. En dat voor een regio die veelvuldig voor financiële hulp heeft aangeklopt bij de Spaanse centrale overheid omdat ze geen cent te makken hebben. Geld wat o.a. deels uit Brussel afkomstig is, of wat dacht je van de torenhoge belastingschulden/achterstanden van Spaanse clubs die niet betaald zijn. Ja, in Spanje komt er totaal geen belastinggeld aan te pas "uhuh".

Dat de prijzen en salarissen van spelers tot stand komen vanuit "marktwerking" klopt, maar dat wilt niet zeggen dat de financiering daarvan op een verantwoorde wijze tot stand komt. De financiering van die tot stand gekomen "marktwerking" prijzen heeft dus weinig te maken met "marktwerking".

10 oktober 2014 om 12:03

Ik heb altijd geleerd dat je regels maakt om bepaalde problemen op te lossen. Maar ik kan er werkelijk met mijn hoofd niet bij welk probleem opgelost wordt door voetballers zo een hoog minimumloon te garanderen? Wie wordt hier beter van?

Voordeel voor Nederland is dan weer dat we ons over een aantal jaar geen zorgen meer hoeven te maken over spanje op Ek's en Wk's. Voor veel clubs zal het niet meer haalbaar zijn om te gokken op jeugdig talent in hun selectie aangezien die direct tonnen moeten gaan verdienen. Ze zullen dus, naar Engels model, inzetten op gevestigde (buitenlandse) spelers... Snijdt je jezelf als voetballand lekker mee in de vingers...

Een van de weinige zaken die in spanje goed zijn geregeld

10 oktober 2014 om 12:03

Het weer en het eten is ook goed geregeld daar.

Lager moet ook niet. Dat zou mens onterend zijn.

10 oktober 2014 om 11:28

voor de voetballer wel ja....

ergens is dit een schande voor de rest van de burgers in Spanje.
het lijkt wel een lotto miljonair aanbod.

tja, recht op wedstrijdkaartjes vind ik niet zo'n slecht aanbod, dat is ook niet moeilijk. clubs zoals Levnte en Getafe krijgen een stadion niet vol.

10 oktober 2014 om 11:32

Nou er zijn maar heel weinig clubs die hun stadion vol krijgen. Heb nog nooit meegemaakt dat ik een wedstrijd niet kon bezoeken omdat het uitverkocht was, van Malaga tot La Coruna, of van Sevilla tot Barcelona er is altijd plaats om de wedstrijd te bezoeken.

10 oktober 2014 om 11:38

daarom, dat is ook een slechte zaak wat als ze de stadions wel vol krijgen zouden alle spelers niet 20 maar 4 kaartjes krijgen. het is een goedkoop aanbod.
geef dan eens wat kaartjes weg aan arme burgers die ook wel eens een Liga Bbva wedstrijdje willen zien.

10 oktober 2014 om 11:55

Ja dat zou wel leuk zijn, Vitesse deed het 1x door kaartjes aan de voedselbank te geven, voor de rest heb ik het nog nooit gehoord of gelezen.
Ja bij Twente geven ze kaartjes aan zieken en gehandicapten, dacht zo'n 10 tot 20 per thuis wedstrijd, maar heb nog gelezen dat ze dit op grote schaal doen.

Is ook moeilijk hoor, waar leg je dan de grens, en hoe bereken je dat. als je bijvoorbeeld 100 euro als inkomen hebt en je vaste kosten bedragen 50 euro, of je hebt 150 euro en je vaste kosten bedragen 100 euro, dan heb je wel meer inkomen, maar je houdt netto net zoveel over.

10 oktober 2014 om 23:48

Elke club heeft wel van dat soort acties.

Van NEC heb ik gratis kaarten aangeboden gekregen, omdat ik bij een instelling werkt die die kaartjes gratis krijgt.

Ik heb ook eens een wedstrijd van FC Twente gratis bezocht, vanwege een actie - van een niet nader genoemde supermarkt met een letter en wat getallen - waarbij je voor 10 euro aan boodschappen 1 gratis kaartje kreeg, en ik bij 5 euro zelfs tien kaartjes mee mocht nemen als ik wilde (want ze moesten op).

De Graafschap ben ik door acties zelfs al vaker gratis naar binnen geweest.

Ook Ajax, Vitesse, het Nederlands Elftal en Jong Oranje ben ik al eens gratis naar binnen gekomen door acties.

Als scheidsrechter in Gelderland heb ik bovendien ook al gratis kaartjes aangeboden gekregen van Nec, Vitesse en Jong Oranje. (ik kon alle keren toen echter niet)

Dat soort acties komen dus veel vaker voor dan men denkt.

Wat een droevenis... Een apart minimumloon voor profvoetballers en dan zo'n exorbitant verschil met de 'normale' werknemer. Ze doen er beter aan om een maximum in te stellen, alleen is dat als land alleen natuurlijk wel erg lastig.

mhmhmh dus minimaal 10.000 per maand als je speelt in de Primera en ongeveer 4.5000 euro per maand als je speelt in de segunda. ik neem aan dat dit exclusief premies en eventueel spullen van de zaak (auto) is? niet verkeerd hoor

Wtf. Wat een onnozele regels zijn dit! Kijk dan joh! Recht op een 13e én 14e maand! Wat is dit? Recht op max 7 uur werk, recht op een exorbitant minimaal loon, minimaal 15 procent van de transfersom! Ongelofelijk dit. Serieus, hier valt echt mn broek van af.

Wat een onzin.

10 oktober 2014 om 11:31

Ze denken daar volgens mij dat voetballers sportieve mijnwerkers zijn die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken.
Ik vind dat de normale bevolking het recht heeft om hier goed kwaad over te worden.

10 oktober 2014 om 11:39

Ja vind ik ook. Dit is niet normaal meer. Zo dupeer je de kleinere clubs ook enorm, want die kunnen zoiets toch nooit betalen?

10 oktober 2014 om 11:33

Ja ik twijfelde ook even of het artikel serieus was of cynisch. Dit gaat helemaal nergens meer over

10 oktober 2014 om 11:34

Ingesteld om de staat rijk te maken, ze betalen ontzettend veel belasting daar.

Haha was ik maar profvoetballer.. Wat een bedragen zeg

Vreemde regeling. Vraag me ook af hoe dat dan zit bij spelers uit de jeugd die met het eerste mee voetballen. Moeten die ook meteen een salaris van 129000 euro verdienen?

Minimumloon ligt hier gewoon 50% hoger. Best bizar.

En wat een onzinnige regeling trouwens? Klinkt als belasting cashen.

10 oktober 2014 om 11:52

Hoe bedoel je?
Jij verwart het volgens mij met de regeling voor non-eu spelers of het gemiddelde salaris in de Eredivisie(wat hetzelfde is voor non-eu spelers dus)

10 oktober 2014 om 12:53

Denk dat hij het 'normale' minimum loon bedoelt, dat ligt in Spanje op 9000 euro en in Nederland vanaf 23 jaar op bijna 18.000 euro, dat is in Nederland dus 100% hoger als dat in Spanje.

10 oktober 2014 om 13:10

Ik bedoelde inderdaad wat Wandering aangeeft. Ik verwarde de 23 regeling echter met het loon van mijn eigen leeftijd. (21, 13.000 euro). Vandaar de vergissing.

10 oktober 2014 om 14:53

Bizar eigenlijk dat het ruim 400 euro per maand scheelt of je 21 of 23 bent

Raar dat ze dit instellen. De meeste clubs in de hoogste Spaanse klasse staan er financieel niet goed voor vanwege hoge schulden en dan worden de uitgaven opeens ook nog verhoogd. Vooral de relatief kleinere clubs, die veel met talenten uit eigen jeugd werken, zullen hier fors op achteruit gaan. Want je beloont die jonge gasten juist door ze speeltijd te geven en wanneer ze dat goed doen wordt het contract pas opgewaardeerd. Nu komen we in een omgekeerde wereld terecht.

wat een onzin dit. spanje probeert alleen maar om spelers te lokken. volgens mij is er daar een crisis gaande en er zijn mensen die met weinig geld moeten rondkomen en ondertussen wordt er voor voetballers een minimumloon van 129.000ingesteld!!! Te bizar voor worden dit!

10 oktober 2014 om 12:13

En waar gaat die 129000 heen? Naar de belastingdienst en de Spaanse economie! Die voetballers zetten niet dat volledige bedrag op de bank en halen alleen maar droog brood en water. Die kopen een nieuw huis/auto of gaan verbouwen. Of zo'n minimumloon correct is, is een ander verhaal, maar kom niet met ''Het is crisis'' aanzetten.

Kan iemand mij toelichten waarom? Wat hebben ze met deze wereldvreemde regels voor ogen?

Ze moeten een maximumloon gaan invoeren!

Wat zijn dit voor lachwekkende 'maatregelen'. Totaal niet van deze tijd.

Hoe zit het met max zeven uur per dag werken?
Neem aan dat clubs als real madrid en barca wel langere dagen maken toch!?

10 oktober 2014 om 13:19

Ik denk dat je ervan schrikt hoe weinig er getraind(gewerkt) wordt door een voetballer. Ze moeten nog wel andere dingen doen voor de club, maar die halen de 7 uur echt niet.

10 oktober 2014 om 18:13

@ jeroen200

Precies, en die prof voetballers maar klagen dat ze van alles tekort komen of geen genoeg (financieel) respect krijgen. Als je een beetje gezegend bent met benen die een beetje kunnen voetballen staat dat zo´n beetje gelijk aan het winnen van een loterij.

Minimumloon is prima. Maar dit staat toch totaal niet in verhouding met de rest van Spanje. En alle andere voorwaarden: lachwekkend. In Spanje zijn ze helemaal doorgeslagen!

De regels van het minimum loon en tickets kan ik nog begrijpen, maar 1 verplichte vrije dag per week? Max 7u werken per dag? 15% van elke transfer? Allejezus zeg, Spanje wordt een walhalla voor bepaalde voetballers. Ze krijgen minimaal 10x zoveel betaald als normale werknemers en hoeven daar niets extra's voor te doen.

Lachwekkend. Je zou zeggen probeer eerst dat minimumloon van de normale bevolking omhoog te halen. Slaat echt nergens op dit.

Dit is om te gieren toch. Ik zie de functieeisen al voor me om in de regering van Spanje te mogen plaatsnemen:
1. Je hebt een plaat voor je kop;
2. Je hebt totaal geen oog voor de realiteit;
3. Je hebt geen empathie voor de bewoners van je land;
4. Je lacht hard om alle kritiek die op je geleverd wordt n.a.v. je gemaakte beslissing;
5. Geniet van je 200k per jaar.

Welcome to Spain...

10 oktober 2014 om 16:08

Hoi,

Wil je alsjeblieft niet vergeten dat de helft naar de belasting gaat?

Gr

10 oktober 2014 om 17:04

valt wel mee hoor want je gaat de helft van je salaris pas inleveren als je meer dan 1 miljoen per jaar verdiend

10 oktober 2014 om 17:45

Hoi,

Nee heur, boven de 120.000 draag je 49% af.

Gr

10 oktober 2014 om 23:14

ow dan heb ik liever dat ik dan maar 119.999 euro verdien dan 129.000

10 oktober 2014 om 23:57

Zal wel net zoals in Nederland zijn, dat voor elke euro boven dat bedrag je pas dat percentage betaald, de centen onder die grens betaal je het percentage voor dat voor dat bedrag staat.

Dus (even fictieve getallen): over de eerste 30.000 euro betaal je 20% belasting, over de tweede 30.000 (dus tussen 30.00-60.000) betaal je 30%, etc.

11 oktober 2014 om 11:42

Hoi,

Komt in principe op hetzelfde neer. Na 19.640 betaal je 42% incl volksverzekeringspremie en dan heb je ook nog de vermogensbelasting(nederland). Op een inkomen van ongeveer 60.000 betaal je circa 26.000 belasting.

Hoe bizar is dit?

Als ze dat gaan doen dan gaan spelers naar andere landen waar het minimum loon niet is ingesteld

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren